Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 86 ... 197 Laatste
Acties:
  • 624.224 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 03-10 12:52

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

New-South-Wales, ah.

Overigens wel heel goed nieuws. Sinds Omicron daar dominant geworden is is de CFR (Case Fatality Rate) fors ingezakt (lees: gehalveerd) van ruim 6 naar ruim 3 procent. En wellicht nog dalende...

Edit: de beste man corrigeert zichzelf naar CHR (Case Hospitalization Rate). CFR is nog onbekend omdat het nog nieuw is.

[ Voor 40% gewijzigd door Family Guy op 21-12-2021 18:49 ]

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 20:22

Stoney3K

Flatsehats!

CMD-Snake schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:47:
[...]

Niet essentiële misdaad moest ook sluiten. :+
Die kop heeft de Speld vorig jaar al gebruikt. Iets origineler wezen ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:49
Indoubt schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:09:
[...]

Nou, het zou mogelijk zijn dat zijn observatie correct is gezien de gemiddelde leeftijd in Zuid Afrika. Die is namelijk een flink stuk lager dan hier in NL, je gaat daar gewoon vroeg dood (en soms ben je ook vroeg oud)

Het is wel even geleden maar ik ben wel in verschillende delen van Zuid afrika geweest (inclusief black Soweto te voet) Maar het is daar wel wat anders dan hier. Dat was ook in een tijd dat de moorden in Johannesburg niet meer werden geteld maar werden afgeschaald aan het aantal vermoorde agenten.

Hut is nu beter in ZA maar niet vergelijkbaar met hier en men sterft nog steeds jong, gemiddeld veel jonger dan hier.

En met zo'n jonge populatie is corona wat minder een probleem
er zijn ook oudere mensen in ZA, en die belanden ook nauwelijks in het ziekenhuis. De absoluutheid waarmee gezegd wordt dat we het allemaal niet weten stoort mij.
Dat er bij de persconferentie niet teveel op in gegaan wordt begrijp ik nog, bovendien moet je uitgaan van een pessimistisch scenario. Maar je mag toch verwachten dat een van Dissel de tweede kamer eerlijk en genuanceerd voorlicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Indoubt schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:09:
[...]

En met zo'n jonge populatie is corona wat minder een probleem
Dat zou juist betekenen dat jongeren en vooral kinderen geen booster nodig hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eärendil
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11
Family Guy schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:21:
[...]
Overigens wel heel goed nieuws. Sinds Omicron daar dominant geworden is is de CFR (Case Fatality Rate) fors ingezakt (lees: gehalveerd) van ruim 6 naar ruim 3 procent. En wellicht nog dalende...
Verderop in de thread:

Case Hospitalisation Rate dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Eärendil op 21-12-2021 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 21:44

Dennahz

Life feels like hell should.

42erik schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:03:
[...]

Ik lees alleen maar tegengeluiden, maar heb je ook een alternatief? En dan niet één waar we van maatregelen naar maatregelen en van lockdown naar lockdown blijven hobbelen?

Begrijp me niet verkeerd, liever heb ik dit systeem ook niet, maar een alternatief zie ik ook niet echt om wat terug naar normaal te gaan
Ik heb laatst een hele lijst met maatregelen neergezet die ik zou invoeren, als één van de 17 miljoen virologen hier in Nederland. Zal het even opsnorren ;)

Maar het kwam erop neer dat dat hele coronapas gebeuren eigenlijk gewoon onzin is. Misschien is het nuttig voor evenementen als concerten en festivals, maar zeker niet als je gewoon even uit eten gaat.

Eigenlijk kwam het erop neer:
  • Horeca en scholen allemaal een co2-melder opsturen en verplicht laten ventileren als het getal te hoog is.
  • Afstand behouden in wachtrijen en tussen tafels in de horeca, tussen stoelen in de bioscopen, enz.
  • Verminderde capaciteit, niet iedereen opgepropt binnen in kleine ruimtes.
  • Iedereen verplicht testen voor een concert / festival / vliegtuig / ....
  • Ophouden met die niet-medische mondkapjes en verplicht FFP2 invoeren in binnenruimtes.
  • Serieus onderzoek doen wat voor soort mensen binnen de groep ongevaccineerden nu nog in het ziekenhuis komen. Deze mensen gericht targetten om die prik te nemen. Zij zijn tenslotte de risicogroep, niet die tiener van 16 of het schoolkind van 8. De rest gewoon met rust laten en op vrijwillige basis laten kiezen of ze al dan niet willen vaccineren.
  • Andere mensen aan de top die dit verhaal goed kunnen uitleggen met voorbeelden waarom het helpt. Niet gewoon invoeren en "dit is omdat wij het zeggen". Nee, voorbeelden geven. Het nut van een regel uitleggen.
Ophouden met die drang en dwang richting mensen die totaal niet binnen het risicoprofiel passen. Er komen ook medicijnen aan die blijkbaar prima werken tegen ziekenhuisopname. Dit hele spel van die coronapas is echt absurde vormen aan het aannemen. Het werkt blijkbaar totaal niet. Dat zie je in ieder land.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennahz op 21-12-2021 18:35 ]

Twitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 19:39

Indoubt

Always be indoubt until sure

biggydeen2 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:28:
[...]

Dat zou juist betekenen dat jongeren en vooral kinderen geen booster nodig hebben.
Dat zou in de toekomst best nog wel waar kunnen zijn. Laten we even kijken wat er hier gebeurd. Als omicron daadwerkelijk veel milder is, ook qua long covid en zo dan denk ik dat we ergens in de toekomst ook gewoon kunnen ophouden met boosteren. Misschien is het nu nog te vroeg om te zeggen gezien de nog zeer beperkte info uit Denemarken en het VK maar een mens mag best hoop hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:09
Zucht.... de heksenjacht is weer ten einde hoor

https://www.nu.nl/economi...-oproep-tweede-kamer.html

Dus in plaats van dat reizigers zich wat verspreiden over het gebied achter de douane en nog ergens een kop koffie of een souvenir kunnen kopen dirigeren we iedereen meteen naar de gate. Lekker met zijn allen in de wachtruimte hangen tot de vliegtuigdeur open gaat. Sjappoo den haag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 02-10 20:22

Stoney3K

Flatsehats!

stylezzz schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:35:

Dus in plaats van dat reizigers zich wat verspreiden over het gebied achter de douane en nog ergens een kop koffie of een souvenir kunnen kopen dirigeren we iedereen meteen naar de gate. Lekker met zijn allen in de wachtruimte hangen tot de vliegtuigdeur open gaat. Sjappoo den haag!
Het is ook erg handig voor de mensen die om 10 uur 's avonds aan komen na 8 uur in een vliegtuig te hebben gezeten en die nog een hap eten, een tube tandpasta of een bus deodorant nodig hebben.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Stoney3K schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:36:
[...]

Het is ook erg handig voor de mensen die om 10 uur 's avonds aan komen na 8 uur in een vliegtuig te hebben gezeten en die nog een hap eten, een tube tandpasta of een bus deodorant nodig hebben.
Yep, of zoiets als een wereldstekker. Het is toch weer een dag spijkers op laag water zoeken geworden in den haag. De echte vragen blijven wederom onbeantwoord....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:14
stylezzz schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:35:

Volgens mij hadden ze hun tijd aan dringendere of belangrijkere zaken kunnen besteden. Dit is wel weer typisch...

...

Tevens voor de eventuele wintersporters richting Oostenrijk nog wel een aardige:
https://nos.nl/artikel/24...ederlanders-in-oostenrijk
Dat wordt mogelijk een quarantaine van 10 dagen.

[ Voor 3% gewijzigd door eric.1 op 21-12-2021 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
eric.1 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:40:
[...]

Volgens mij hadden ze hun tijd aan dringendere of belangrijkere zaken kunnen besteden. Dit is wel weer typisch, alles voor de bühne.

...

Tevens voor de eventuele wintersporters richting Oostenrijk nog wel een aardige:
https://nos.nl/artikel/24...ederlanders-in-oostenrijk
Ik las het ook inderdaad. Najah, scheelt @hoevenpe nog wat denkwerk over zijn booster wellicht....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Tja. In een ideale wereld zouden mensen zelf verstandig gedrag vertonen. We leven niet in een ideale wereld en dus begrijp ik wel dat er dwang, drang en beperkingen opgelegd moeten worden.

Denk aan afstand houden, verplichte quarantaine, reisbeperkingen, etc. Een jaar geen vakantie ga je echt niet dood aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Ah, de verwachtingen worden al wat getemperd. Laten we 2g weer eens proberen... en jawel! Laten we extra ic bedden gaan doen. Gaan we daar 1.5 maand over doen om tot de conclusie te komen dat we het daarmee ook niet gaan redden?

https://www.ad.nl/politie...n-wonderen-van~aa5815f37/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:59
stylezzz schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:41:
Najah, scheelt @hoevenpe nog wat denkwerk over zijn booster wellicht....
Valt Omikron enorm mee dan is het tzt alweer versoepeld, valt het tegen dan hebben we wat anders aan ons hoofd dan vakantie.

Annuleren is niet meer mogelijk, zie een paar dagen vooraf wel hoe de vlag ervoor hangt.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
redwing schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:48:
[...]

En vooral dit wordt heel vaak vergeten. het probleem van een code zwart is niet alleen dat het direct meer doden oplevert, maar vooral dat je de fundamenten van de samenleving laat ondermijnen wat uiteindelijk voor nog veel meer problemen kan en zal zorgen.
Als nu aan het begin van de crisis uitgelegd was geworden hoe de reële correlaties van hoekstenen, fundament en huis in elkaar zitten - dan was het een heel ander speelveld geweest. Van gedragseffecten, beleidsfundamenten, doelstellingen et cetera.

Maar dat is net zo'n confrontatie tussen waar we als mens leven, onze perceptie, en de daadwerkelijke realiteit.

Een dergelijke insteek was politiek bitter inopportuun. Het had immers het tapijt onder de machtsdynamiek uitgehaald, en waarschijnlijk had het ook een rigoureuze wending in maatschappelijke narratieven tot gevolg gehad.

Het is wat ver van het bed voor velen, een stuk meta dynamiek van de crisis waar onze focus primair die van macro of zelfs micro niveau is, ook iets meer voor het topic van Landelijke Politiek - maar goed, het blijft toch telkens weer op tafel komen in de consequenties.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
hoevenpe schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:47:
[...]

Valt Omikron enorm mee dan is het tzt alweer versoepeld, valt het tegen dan hebben we wat anders aan ons hoofd dan vakantie.

Annuleren is niet meer mogelijk, zie een paar dagen vooraf wel hoe de vlag ervoor hangt.
Balen voor je. Dit is eigenlijk ook de reden waarom ik nog een tijdje wacht met iets boeken. Het kan zomaar een loterij zijn of je wel of niet mag, en onder welke voorwaarden. De reisorganisaties hebben zich natuurlijk allang ingedekt tegen de risicos.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
hoevenpe schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:47:
[...]

De grote vraag van Omikron is niet eens ziek / niet ziek, maar het potentieel van verspreiding + wel ziek + in welke mate voor de open vragen van post-Covid trajecten.

Ik vraag me een beetje af of het venijn niet juist in de staart zit. Elke pandemie heeft zijn iteraties en varianten, maar wat we vaak vergeten is dat de grotere impact pas daarna komt. Natuurlijk is elke pandemie zijn eigen beest, maar het zijn altijd punten in onze geschiedenis van rimpeleffecten.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03:09
CMD-Snake schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:57:
[...]

De Jonge spreekt over een geldigheidsduur van zes maanden voor de coronapas op basis van vaccinatie. Als dat ingevoerd wordt komt prik vier er vanzelf. De persoon die dat zegt in het artikel is niet de eerste de beste, dus an sich is het geen gekke waarschuwing. Onze strategie gaat worden om elke zes maanden "Wolf!" te roepen tegen het immuunsysteem.
Ik vergeet altijd dat De Jonge het beleid bepaald voor de hele wereld. Krijgen wij daar als NL ook voor betaald door andere landen? Of....heeft Nederland juist bewezen af te wachten met een 3e prik dergelijke beslissingen vooral door de wetenschap te laten bepalen? Was Nederland niet juist terughoudend in de geldigheidsduur in de EU? Zoveel vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Dennahz schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:32:
[...]

Ik heb laatst een hele lijst met maatregelen neergezet die ik zou invoeren, als één van de 17 miljoen virologen hier in Nederland. Zal het even opsnorren ;)

Maar het kwam erop neer dat dat hele coronapas gebeuren eigenlijk gewoon onzin is. Misschien is het nuttig voor evenementen als concerten en festivals, maar zeker niet als je gewoon even uit eten gaat.

Eigenlijk kwam het erop neer:
  • Horeca en scholen allemaal een co2-melder opsturen en verplicht laten ventileren als het getal te hoog is.
  • Afstand behouden in wachtrijen en tussen tafels in de horeca, tussen stoelen in de bioscopen, enz.
  • Verminderde capaciteit, niet iedereen opgepropt binnen in kleine ruimtes.
  • Iedereen verplicht testen voor een concert / festival / vliegtuig / ....
  • Ophouden met die niet-medische mondkapjes en verplicht FFP2 invoeren in binnenruimtes.
  • Serieus onderzoek doen wat voor soort mensen binnen de groep ongevaccineerden nu nog in het ziekenhuis komen. Deze mensen gericht targetten om die prik te nemen. Zij zijn tenslotte de risicogroep, niet die tiener van 16 of het schoolkind van 8. De rest gewoon met rust laten en op vrijwillige basis laten kiezen of ze al dan niet willen vaccineren.
  • Andere mensen aan de top die dit verhaal goed kunnen uitleggen met voorbeelden waarom het helpt. Niet gewoon invoeren en "dit is omdat wij het zeggen". Nee, voorbeelden geven. Het nut van een regel uitleggen.
Ophouden met die drang en dwang richting mensen die totaal niet binnen het risicoprofiel passen. Er komen ook medicijnen aan die blijkbaar prima werken tegen ziekenhuisopname. Dit hele spel van die coronapas is echt absurde vormen aan het aannemen. Het werkt blijkbaar totaal niet. Dat zie je in ieder land.
ik vroeg expliciet zonder van maatregelen naar maatregelen te hobbelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Virtuozzo schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:50:
[...]

De grote vraag van Omikron is niet eens ziek / niet ziek, maar het potentieel van verspreiding + wel ziek + in welke mate voor de open vragen van post-Covid trajecten.

Ik vraag me een beetje af of het venijn niet juist in de staart zit. Elke pandemie heeft zijn iteraties en varianten, maar wat we vaak vergeten is dat de grotere impact pas daarna komt. Natuurlijk is elke pandemie zijn eigen beest, maar het zijn altijd punten in onze geschiedenis van rimpeleffecten.
"Geldt toch niet voor mij." Allen voor een.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
giantgiantus schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:44:
[...]

Alleen onderwijs zou ik zeggen. Zorg behoort echt bij de allerbeste ter wereld. Sociale zekerheid is zo goed dat bijna iedereen door de crisis heen gesleept wordt zonder echt extreem adverse gevolgen. En handhaving is natuurlijk geen probleem in Nederland. Misdaad is ook internationaal echt bizar laag.
Stuk voor stuk. We hebben in AWM een aantal topics, van algemene politiek tot aan veiligheid en justitie waar het door de jaren heen flink doorgespit is geworden in onderzoeken en analyses.

De crux is niet kwaliteit, maar functionaliteit en capaciteit. Gaat te ver voor hier denk ik, maar als je bijvoorbeeld denkt dat misdaad geen issue in het Nederlandse, dan is het misschien een idee om eens in die andere topics te duiken (dan wordt ook al snel duidelijk dat het een zeer serieus maar derivaat probleem is en niet van de kleine criminaliteit 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Virtuozzo schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:50:
Dan heb je het waarschijnlijk niet over het virus zelf maar de maatschappelijke ontlading. Als een virale bevrijdingsdag met uitbundig consumptiegedrag, exploderende aandelenbeurzen en verre reizen?

Zou me niet verbazen, ook al verlang ik zelf het meest naar een biertje na het sporten met teamgenoten die niet op hun tandvlees lopen omdat ze toevallig in de zorg werkzaam zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
stylezzz schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:49:
Het kan zomaar een loterij zijn of je wel of niet mag, en onder welke voorwaarden. De reisorganisaties hebben zich natuurlijk allang ingedekt tegen de risicos.....
Ach, het blijven luxeproblemen.

Laten we eerst maar eens zien dat Omikron echt meevalt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Lycaon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-10 15:28
“Denmark logged a record 13,558 infections in the last 24 hours, but saw the number of COVID-19 patients in hospitals drop by 27 to 554. Daily hospital admissions and deaths are still below levels seen in December last year.”

https://www.reuters.com/w...minister-says-2021-12-21/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
hoevenpe schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:58:
[...]

Dan heb je het waarschijnlijk niet over het virus zelf maar de maatschappelijke ontlading. Als een virale bevrijdingsdag met uitbundig consumptiegedrag, exploderende aandelenbeurzen en verre reizen?

Zou me niet verbazen, ook al verlang ik zelf het meest naar een biertje na het sporten met teamgenoten die niet op hun tandvlees lopen omdat ze toevallig in de zorg werkzaam zijn.
Dat is een component (het Interbellum is een pijnlijke verkenning in dat opzicht) maar er is ook die van wat we nu onder “long covid” scharen zonder veel inzicht (behoudens dan de signalen van langdurig herstel, secondaire her infectie, secondaire fysiologische schadelast e.d.).

Bij elke historische pandemie van deze algemene familie zaten de rimpeleffecten niet enkel in meta effecten gedrag, maar ook in de medische nasleep voor een generatie.

Beide vraagstukken zijn kritiek, maar vallen buiten beeld. Zo langzamerhand moeten we verder dan deze of gene golf gaan denken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Iets dichter bij huis, als je het corona dashboard van de Rijksoverheid bekijkt valt op dat het aantal ziekenhuisopnames in de laatste 7 dagen met complete data (9 t/m 16 december) in Amsterdam veel harder daalt dan gemiddeld in Nederland.

Landelijk:
Van 293,1 naar 230,4 is een daling van 21,4%

Amsterdam:
Van 11,3 naar 7,1 is een daling van 37,2%

Bewijst dat iets? Nee absoluut niet, je kunt er allerlei kanttekeningen bij plaatsen waaronder toeval en dat het misschien nog vrij vroeg is. Maar toch opvallend is het verschil wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
ik222 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:21:
Iets dichter bij huis, als je het corona dashboard van de Rijksoverheid bekijkt valt op dat het aantal ziekenhuisopnames in de laatste 7 dagen met complete data (9 t/m 16 december) in Amsterdam veel harder daalt dan gemiddeld in Nederland.

Landelijk:

Amsterdam:

Bewijst dat iets? Nee absoluut niet, je kunt er allerlei kanttekeningen bij plaatsen waaronder toeval en dat het misschien nog vrij vroeg is. Maar toch opvallend is het verschil wel.
Ik zou het, te midden van alle andere geluiden zoals net al Denemarken hier, steeds minder voorzichtig positief noemen :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:52
giantgiantus schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:44:
Alleen onderwijs zou ik zeggen. Zorg behoort echt bij de allerbeste ter wereld. Sociale zekerheid is zo goed dat bijna iedereen door de crisis heen gesleept wordt zonder echt extreem adverse gevolgen. En handhaving is natuurlijk geen probleem in Nederland. Misdaad is ook internationaal echt bizar laag.
Ik zal ze er, n.a.v. Virtuozzo's post, voor je bij linken:

Het Nederlandse onderwijsbeleid: problemen en achtergronden
GGZ/Jeugdzorg problemen ivm decentralisatie en bezuinigingen
Het (on)bestaan van het middeninkomen
Het toeslagenschandaal: actualiteit en achtergronden
Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 6
Grote problemen bij politie en justitie
De herbouw van de Nederlandse strijdkrachten, alweer... (nu ja, niet precies handhaving, maar vergelijkbare problemen).

Maar, de marketing van o.a. VVD werkt dus uitstekend, want ik ga er van uit dat je oprecht denkt dat al die genoemde zaken goed of zelfs geweldig geregeld zijn in ons land. En inderdaad, vaak loop je er zelf (nog) niet dagelijks tegenaan. Of tenminste, niet bewust. En ondertussen wordt de boel achter je rug om steeds verder afgebroken. Als je er dan ooit zelf tegenaan loopt, is het wellicht te laat. Whoops.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:56
Wie vanaf februari een coronatoegangsbewijs wil aanmaken voor gebruik in Nederland, zal waarschijnlijk ook een boosterprik moeten nemen. Demissionair zorgminister Hugo de Jonge zegt van plan te zijn de nieuwe Europese regels voor het internationale bewijs over te nemen, en die ook tegelijk in te laten gaan. Hij zei ook de regels voor herstelbewijzen en vaccinatiebewijzen voor jongeren tot 18 jaar aan te willen passen.

Eerder dinsdag kondigde de Europese Commissie aan dat de geldigheid van het Europese vaccinatiebewijs vanaf 1 februari teruggebracht wordt tot 270 dagen. Daarna zal een booster nodig zijn om het bewijs te verlengen
Tja, geen dwang maar wel drang om niet je groene vinkje kwijt te raken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 00:16
ik222 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:21:

Landelijk:

Amsterdam:

Ondanks deze positieve trends ben ik nog erg sceptisch. In het VK hebben ze de grootste instroom gehad in de ziekenhuizen en komen de cijfers akelig in de buurt van wat ze begin dit jaar hadden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:47

codex

Geen OpenAI agent :)

Miki schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:42:
[...]

Ondanks deze positieve trends ben ik nog erg sceptisch. In het VK hebben ze de grootste instroom gehad in de ziekenhuizen en komen de cijfers akelig in de buurt van wat ze begin dit jaar hadden.
Dat valt tot dusver nog wel mee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cCL6nySPk7hE7T-KpO7FN_wzR6c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W7GaF1HEBnZSC82c3SEUihnn.jpg?f=fotoalbum_large
Dit betreft London, er is nog wel wat te gaan voor dat niveau bereikt is. Wat opvalt, en overeenkomstig met Zuid-Afrika is, is dat het aantal patiënten aan de beademing veel minder hard stijgt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Skkv7U1I6UbBABuX1yZ14NtRGz0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9HuSvmAG7fys8KDdwF1oTyGu.jpg?f=fotoalbum_large

Als zoals vermeld de ligtijd ongeveer gehalveerd is, dan is het ook positief. Natuurlijk even afwachten wat er gaat gebeuren, maar de komende weken zal het echt duidelijk worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 00:16
codex schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:55:
[...]

[Afbeelding]
Dit betreft London, er is nog wel wat te gaan voor dat niveau bereikt is. Wat opvalt, en overeenkomstig met Zuid-Afrika is, is dat het aantal patiënten aan de beademing veel minder hard stijgt:
[Afbeelding]

Als zoals vermeld de ligtijd ongeveer gehalveerd is, dan is het ook positief. Natuurlijk even afwachten wat er gaat gebeuren, maar de komende weken zal het echt duidelijk worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qFocANDFmBuvCp032Z9KrQrC-r4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/SCST1FM0FtfTsUTtHjO6ksvv.png?f=user_large

Helaas geen directe link te vinden op de The Guardian site, dit komt uit de live feed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
stylezzz schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:47:
Ah, de verwachtingen worden al wat getemperd. Laten we 2g weer eens proberen... en jawel! Laten we extra ic bedden gaan doen. Gaan we daar 1.5 maand over doen om tot de conclusie te komen dat we het daarmee ook niet gaan redden?

https://www.ad.nl/politie...n-wonderen-van~aa5815f37/
De Tweede Kamer was geen voorstander van 2G-beleid, maar nu heeft minister de Jonge de lockdown als onderhandelingsmiddel. Dus het zou niet vreemd zijn als er nu wel een meerderheid gevonden wordt in de Tweede Kamer.

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:23
Lycaon schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:00:
“Denmark logged a record 13,558 infections in the last 24 hours, but saw the number of COVID-19 patients in hospitals drop by 27 to 554. Daily hospital admissions and deaths are still below levels seen in December last year.”

https://www.reuters.com/w...minister-says-2021-12-21/
Het mag toch onderhand wel bekend zijn dat het aantal ziekenhuisopnames qua tijd altijd achterloopt op het aantal besmettingen? Dagcijfers zijn trouwens sowieso niet handig om een duiding mee te doen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 16:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Wel apart, zit net de uitzending van Op1 van gisteren na te luisteren. En daar wist een dame te vertellen dat één van de succesvolle medicijnen (Monoclonale Antistoffen oid?) niet meer werken bij Omicron.
Vrij vlot vastgesteld zou ik zeggen, maar als dat zo is, verbaast het deste meer dat de ligtijd vermindert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:07

HollovVpo1nt

I like gadgets

Als het kabinet denkt dat alle "volledig" gevaccineerden zich aan het booster regime houden, dan zullen ze van een koude kermis thuis komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:04
MikeyMan schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:48:
[...]

Wel apart, zit net de uitzending van Op1 van gisteren na te luisteren. En daar wist een dame te vertellen dat één van de succesvolle medicijnen (Monoclonale Antistoffen oid?) niet meer werken bij Omicron.
Vrij vlot vastgesteld zou ik zeggen, maar als dat zo is, verbaast het deste meer dat de ligtijd vermindert.
ach een dame op facebook wist te vertellen dat vaccinaties niet werken ;)
Welke dame bedoel je precies? :)
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:56:
Als het kabinet denkt dat alle "volledig" gevaccineerden zich aan het booster regime houden, dan zullen ze van een koude kermis thuis komen.
Want?

[ Voor 19% gewijzigd door Arjantje72 op 21-12-2021 20:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Veel mensen - zoals ik - hebben hun negatieve gevoel en hun twijfels tav van de vaccins opzij gezet en veel moed vergaard om te vaccineren, met de hoop en het idee dat je er daarna vanaf bent. Om de 6 maanden vaccineren ga ik niet doen. En ik ben daar niet de enige in.

[ Voor 4% gewijzigd door HollovVpo1nt op 21-12-2021 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:00:
[...]

Veel mensen - zoals ik - hebben hun negatieve gevoel en hun twijfels tav van de vaccins opzij gezet en veel moed vergaard om te vaccineren, met de hoop en het idee dat je er daarna vanaf bent. Om de 6 maanden vaccineren ga ik niet doen. En ik ben daar niet de enige in.
waarom niet?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:22
[...]

Denk dat dit klein groepje is als ik eerlijk ben. Er was altijd makkelijk 70-80% zeer bereid tot een vaccin. Misschien klein groepje die de onderbuik weer laat mee bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Arjantje72 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:56:
[...]

ach een dame op facebook wist te vertellen dat vaccinaties niet werken ;)
Welke dame bedoel je precies? :)

[...]

Want?
Heb ik hier ooit weleens iets van facebook gepost? :P

Volgens mij was deze het. Had er geen beeld bij tijdens het uitlaten van de hond.
https://op1npo.nl/2021/12...e-omikron-ontwikkelingen/

Chantal Bleekers-Rovers.

De stem van Anna Wensink herken ik inmiddels wel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
giantgiantus schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:02:
Denk dat dit klein groepje is als ik eerlijk ben.
Het RIVM had al een peiling gedaan naar bereidheid voor de eerste booster in hun terugkomende onderzoek. Die is hoog, maar de verdeling is niet evenredig over alle leeftijdscohorten. De bulk van de mensen die een booster willen zijn 50+ en hoe ouder hoe grager ze willen. Onder de 50 daalt de animo rap en hoe jonger hoe lager.
BlackMonkey schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:51:
Ik vergeet altijd dat De Jonge het beleid bepaald voor de hele wereld. Krijgen wij daar als NL ook voor betaald door andere landen? Of....heeft Nederland juist bewezen af te wachten met een 3e prik dergelijke beslissingen vooral door de wetenschap te laten bepalen? Was Nederland niet juist terughoudend in de geldigheidsduur in de EU? Zoveel vragen.
De EU heeft al eerder ingestemd met de groene vink afhankelijk te maken van de booster. De Jonge stemde daarmee in samen met zijn Europese collega's.

Nu is de bedoeling dat dit systeem ook van toepassing wordt op de Nederlandse coronapas.

[ Voor 41% gewijzigd door CMD-Snake op 21-12-2021 21:07 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:40

Rannasha

Does not compute.

MikeyMan schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:48:
[...]

Het is niet zo gek dat sommige behandelingen met monoclonale antistoffen niet meer werken. Zo'n behandeling bestaat uit 1 specifiek soort antistof, waarvan simpelweg heel veel kopietjes zijn gemaakt. Die antistof bindt zich aan een zeer specifiek stukje van het virus en als het virus een mutatie krijgt net op die specifieke plek, dan is je antistof nutteloos. Heb je een antistof die zich juist op een andere plek op het virus richt, dan maakt de mutatie niets uit.

Veel van de monoclonale antistoffen die voor covid-19 zijn ontwikkeld richten zich op het spike-eiwit, en dan vaak nog op een specifiek gedeelte hiervan. En laat dat nu net het gedeelte zijn dat in omicron er best anders uit ziet.

De immuunrespons van een mens (of die nu dankzij vaccins of dankzij een eerder besmetting komt) bestaat uit heel veel soorten antistoffen (oftewel: polyclonale antistoffen), die allemaal net wat anders zijn en op andere plekken aan het virus binden. Een nieuwe variant van het virus kan er voor zorgen dat een deel van die antistoffen niet meer werkt, maar wellicht sommigen nog wel. Dan heb je een verzwakt, maar niet verloren neutraliserend effect.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Om de 6 maanden vaccineren ga ik niet doen. En ik ben daar niet de enige in.
Veel zal afhangen van de geldigheid van de QR-code, als je met een booster naar de kroeg en op vakantie mag staan mensen in de rij.

Anders wordt het als er geen enkele incentive meer is, 2G/3G afgeschaft zou worden. Dan hebben gezonde 50 minners veel minder reden om de prik te halen, zeker als Omikron minder gevaarlijk blijkt te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:11
Ik ga de booster wel uitproberen, wie weet vallen mijn ervaringen deze keer WEL mee :)

Na prik 1 & prik 2 (Pfizer trouwens) ben ik per prik ruim een week ziek geweest: ik kon niet uit bed komen zowat, sliep 14-16 uur per dag, had geen honger, mocht ik wakker zijn voelde het alsof ik "mist" in mijn hoofd had. Alsof ik een zware griep te pakken had. Deze symptomen traden op 1,5 dag na mijn prik.
En dan de week daarna was ik ook nog niet op 100% capaciteit. Dus heeft gewoon 2 weken geduurd per prik voordat ik weer 'normaal' was. Nu geen problemen meer trouwens en gewoon weer helemaal fit/hersteld!
Huisarts kon niks vinden!

Ik hoop dat de booster dit effect niet heeft op mij. Want dan weet ik niet of ik om de X-maanden wel even 2 weken uit de running wil zijn (en of mijn werkgever dat op een gegeven moment wel gaat pikken ...).

Note: ik geloof in het vaccin en hoop gewoon ook dat iedereen hem neemt! Hoop alleen dat ik er minder last van krijg (misschien ben ik wel ergens allergisch voor wat in de Pfizer prik zit? misschien eens Moderna proberen, maar "mijn" priklocatie had die niet)

[ Voor 15% gewijzigd door Ryur op 21-12-2021 21:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
CMD-Snake schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:05:
De EU heeft al eerder ingestemd met de groene vink afhankelijk te maken van de booster. De Jonge stemde daarmee in samen met zijn Europese collega's.

Nu is de bedoeling dat dit systeem ook van toepassing wordt op de Nederlandse coronapas.
@RoD zegt letterlijk dat het een one-liner is en dat het nu nog niet helemaal aan de orde is. Vervolgens zeg jij dat als er een termijn op de geldigheid komt er sowieso een vierde prik volgt. Dat is helemaal niet waar, daar zijn we nog niet eens. Maar De Jonge volgt juist vaak de strategie van andere landen, dus per definitie kan je het niet zijn 'beperkte lange termijn visie' noemen. Verder stemde De Jonge in nadat hij de voorwaarde had weten te verruimen. Dus dat spreekt toch juist in zijn voordeel dan dat het zijn strategie is? Ik weet dat je alles behalve fan bent van de coronapas. Maar als dergelijke vraagstukken in de gehele EU spelen kan je toch niet zeggen dat het 'zijn pas is', 'zijn stokpaardje', etc. Dan moet je net zo fel zijn op de rest. Zoals ik hier al meermaals heb herhaald, je kan best commentaar geven op het beleid. Dat hoeft alleen niet door hem voor alles uit te maken. Inhoudelijk had ik ondertussen wel is onderzoek uit een ander land willen zien over de coronapas en dat deze niet zou werken. Dat is wat je namelijk steeds claimt, maar echte harde bewijzen zoals jij in het voordeel van de maatregelen zou willen zien geef je andersom ook niet (wetenschappelijk onderbouwd). Of ik moet het in je anti Hugo RSS feed gemist hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Wat is dit nou weer?

Was de instroom van donatie geld weer aan het minderen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0-mpfcUHFlabOVf6ZHo9nKOhbmU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RKvl9cAbMk4YxFpQiCEDOGeX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
XWB schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:09:
[...]

De Tweede Kamer was geen voorstander van 2G-beleid, maar nu heeft minister de Jonge de lockdown als onderhandelingsmiddel. Dus het zou niet vreemd zijn als er nu wel een meerderheid gevonden wordt in de Tweede Kamer.
Exact. En op wie gaat men boos zijn?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10 15:15
Vorkie schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:30:
Wat is dit nou weer?

[Afbeelding]
Niet op Twitter kijken. De trending topics zijn 8/10 keer gekaapt door geradicaliseerde tegenstanders van het coronabeleid. 1/10e van de tijd zijn het tegenreacties daarop en 1/10e van de tijd sport.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-10 13:35
Een analyse over de R-waarde van omicron in NL.

Hier de positieve tests NL (met 15% omicron): https://coronadashboard.r...k/positief-geteste-mensen

En in GGD-regio Amsterdam-Amstelland (met 35% omicron): https://coronadashboard.r...3/positief-geteste-mensen

Verschil is duidelijk. Landelijk dalen we lekker door met wekelijkse groeisnelheid -18.4%. Dat rekent terug naar een R-waarde van 0.88, overeenkomstig met de R-waarde die op het coronadashboard staat. In AMS is de daling van positieve tests bijna tot stilstand gekomen. Groeifactor -2.4%, corresponderende R-waarde 0.99.

Die 11 procentpunten op de R-waarde bij 20 procentpunt extra omicron. Als je daarmee gaat rekenen, kom je uit op een factor 1.54 op de besmettelijkheid. R=0.82 voor delta en R=1.26 voor omicron. Dat is een getal dat hoort bij Nederland en de situatie net voor het instellen van de lockdown en schoolsluiting.

Maar: dat is nog van voor de lockdown en voor het effect van de versnelde boostercampagne. De verwachte impact daarvan:

* lockdown en schoolsluiting. Verwachte impact 20% daling R-waarde, zichtbaar vanaf 29-12.
* saturatie door infecties. Verwachte impact R-waarde -0.02 of -0.03 per week, doorlopend.
* effect van versnelde boostercampagne. Verwachte impact R-waarde -0.03 per week, zichtbaar vanaf ongeveer 31-12.

Zo opgeteld zou op 1-1 de R-waarde van Omicron op 0.95 zitten.

Vanaf eind dit jaar zijn we dus stabiel, en dan kunnen we kiezen:

* Optie 1 is om door te gaan met boosteren en te wachten dat de R-waarde zo ver is gedaald dat hij ook zonder lockdown niet meer echt boven 1 zou komen. Als we ook de avond-lockdown willen afschaffen, zal dat vermoedelijk tot eind januari duren.
* Optie 2 ontstaat als we voldoende bemoedigende cijfers over de ziekenhuisbelasting hebben. We kunnen bij lage zorgbelasting een R-waarde boven 1 accepteren.

[ Voor 3% gewijzigd door t_captain op 22-12-2021 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
wat betreft 2g... we weten dat er een procent of 13 is zonder vaccin, wat ruim een miljoen is als ik het goed heb.

Is er openbaar hoeveel van die mensen inmiddels een herstelbewijs heeft? En het komende jaar dus niet over 2g hoeft na te denken en zich druk te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
ParaDroid2 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:33:
[...]

Niet op Twitter kijken. De trending topics zijn 8/10 keer gekaapt door geradicaliseerde tegenstanders van het coronabeleid. 1/10e van de tijd zijn het tegenreacties daarop en 1/10e van de tijd sport.
Dat weet ik, maar “selluf” onderzoek doen houdt in dat ik wel alles moet inzien.

Maar deze actie is dus van initiatiefnemer Mordechaï Krispijn en zegt dus genoeg…

https://www.hartvannederl...ugo-de-jonge-ondertekenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

@t_captain Ja maar maar, Rutte heeft vandaag nog gezegd dat Omicron een R3 heeft! Welke cijfers heeft Rutte dan?

Ja ik ben een dom schaap en geloof Rutte op zijn blauwe ogen :+

[ Voor 22% gewijzigd door Humma Kavula op 21-12-2021 21:37 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 03-10 15:15
Vorkie schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:35:
[...]

Dat weet ik, maar “selluf” onderzoek doen houdt in dat ik wel alles moet inzien.

Maar deze actie is dus van initiatiefnemer Mordechaï Krispijn en zegt dus genoeg…

https://www.hartvannederl...ugo-de-jonge-ondertekenen
Tja, ik bedoel meer, elke keer als ik op Twitter kijk valt het me op hoe gepolariseerd de situatie daar is en hoe ver het daar van de samenleving af staat. En iedereen vindt zich daar heel wat (de hoeveelheid mensen die een interessant bijschrift bij haar/zijn naam heeft staan)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
hoevenpe schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:12:
[...]

Veel zal afhangen van de geldigheid van de QR-code, als je met een booster naar de kroeg en op vakantie mag staan mensen in de rij.

Anders wordt het als er geen enkele incentive meer is, 2G/3G afgeschaft zou worden. Dan hebben gezonde 50 minners veel minder reden om de prik te halen, zeker als Omikron minder gevaarlijk blijkt te zijn.
Was het grootste gedeelte niet al gevaccineerd voordat 3G daadwerkelijk werd ingevoerd? Is de vaccinatiebereidheid eigenlijk altijd vrij hoog geweest? Ik weet wel dat de aanname hier vaak was dat jongeren het alleen voor vakantie en de kroeg deden, maar dat beeld is niet volledig waar is gebleken. Zonder een goed onderzoek naar de bereidheid kan je net zo goed een dartpijl op het dartbord werpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 16:27
Rannasha schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:06:
[...]

Het is niet zo gek dat sommige behandelingen met monoclonale antistoffen niet meer werken. Zo'n behandeling bestaat uit 1 specifiek soort antistof, waarvan simpelweg heel veel kopietjes zijn gemaakt. Die antistof bindt zich aan een zeer specifiek stukje van het virus en als het virus een mutatie krijgt net op die specifieke plek, dan is je antistof nutteloos. Heb je een antistof die zich juist op een andere plek op het virus richt, dan maakt de mutatie niets uit.

Veel van de monoclonale antistoffen die voor covid-19 zijn ontwikkeld richten zich op het spike-eiwit, en dan vaak nog op een specifiek gedeelte hiervan. En laat dat nu net het gedeelte zijn dat in omicron er best anders uit ziet.

De immuunrespons van een mens (of die nu dankzij vaccins of dankzij een eerder besmetting komt) bestaat uit heel veel soorten antistoffen (oftewel: polyclonale antistoffen), die allemaal net wat anders zijn en op andere plekken aan het virus binden. Een nieuwe variant van het virus kan er voor zorgen dat een deel van die antistoffen niet meer werkt, maar wellicht sommigen nog wel. Dan heb je een verzwakt, maar niet verloren neutraliserend effect.
Ik kwam dit verhaal ook op reddit tegen, ging over US waar ze schijnbaar 3 types monoclonale antistoffen behandelingen hebben en nu met omicron was er nog maar 1 die werkte, waardoor dus nu groot tekort is. Kan helaas link/discussie niet meer terugvinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
@t_captain
Begrijp ik je goed dat we de R van Omikron rond 1 kunnen krijgen...

Combineer dat met ongeveer 50% minder ziekmakend (bierviltje Denemarken) en een significant kortere ligduur en je hebt 3-5x minder ziekenhuisbedden gevuld. Zoiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
ParaDroid2 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:37:
[...]

Tja, ik bedoel meer, elke keer als ik op Twitter kijk valt het me op hoe gepolariseerd de situatie daar is en hoe ver het daar van de samenleving af staat. En iedereen vindt zich daar heel wat (de hoeveelheid mensen die een interessant bijschrift bij haar/zijn naam heeft staan)...
Dat is dan ook het ontwerp.

offtopic:
Maar goed, dan komen we weer in het Big Tech topic aan in AWM 8) Over hoe de ooit startups van sociale media onder drivers van conservatieve denk tanks gedumpt werden en vervangen door geprivatiseerde DARPA programma’s ontworpen voor cognitive warfare & cultural engineering.

Het ontwerp is dat van disproportioneel signaal voor beïnvloeding. Best pijnlijk hoe weinig dat nog steeds in publiek debat speelt.

Staan een paar goede leeslijsten in dat topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Niet online
hoevenpe schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:39:
@t_captain
Begrijp ik je goed dat we de R van Omikron rond 1 kunnen krijgen...

Combineer dat met ongeveer 50% minder ziekmakend (bierviltje Denemarken) en een significant kortere ligduur en je hebt 3-5x minder ziekenhuisbedden gevuld. Zoiets?
Kan, hoeft niet, hier zit ook een bepaling van waar we het kader leggen voor tijd. Mocht Omikron termijneffecten / schadelast veroorzaken, dan zit er nog een draai bij ziekenhuisbedden - wat dan best een issue zou zijn want we leggen de focus op IC bedden, en dit zou dan juist veel meer belasting “reguliere” opnames zijn.

Ik merk bij mezelf dat ik vrij reflexief naar het “minder ziek” grijp, maar goed, ik zie binnen mijn team hoe veel nu nog met natraject zitten van de oorspronkelijke variant.

Dat gezegd, het is mogelijk om impact te beperken, vraag is “wat doen we dan” - we zullen echt moeten gaan inzetten op wegen om effecten mutaties te beperken. Anders is het volgende seizoen van Even Tot Hier weer een wat afgesloten wordt met “tot de volgende golf”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Bijna de helft van een steekproef van positieve tests in Amsterdam van gisteren was omicron (zie afbeelding voor grafiek):

[ Voor 5% gewijzigd door user109731 op 21-12-2021 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Kalua schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:38:
[...]

Ik kwam dit verhaal ook op reddit tegen, ging over US waar ze schijnbaar 3 types monoclonale antistoffen behandelingen hebben en nu met omicron was er nog maar 1 die werkte, waardoor dus nu groot tekort is. Kan helaas link/discussie niet meer terugvinden.
Deze geeft een goed beeld: https://www.washingtonpos...onal-antibody-sotrovimab/
The government moved to conserve sotrovimab when early analysis of omicron’s mutations suggested the drug might hold up against the variant, Kessler said. A growing number of studies have bolstered confidence that it will still work. But the supply is limited, with about 50,000 total doses on hand — an inventory expected to grow to about 350,000 by early January, according to Kessler. The U.S. government distributed 180,000 doses to states before the pause in late November. The distribution data does not report which doses have been used.
Dat is heel weinig als je ziet hoeveel er in de US in het ziekenhuis liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
user109731 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:47:
Bijna de helft van de positieve tests in Amsterdam gisteren was omicron
Dat zijn alleen mensen die zich laten testen, meestal omdat ze klachten hebben.

Als Omikron inderdaad minder ziekmakend is dan zal deze variant ook minder klachten geven, het is in dat geval aannemelijk dat het percentage nog veel groter is omdat een relatief groter deel onder de radar blijft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Mijn bereidheid tot vaccineren was niet voor mijzelf. Ik ben relatief jong en heb voor zower ik weer een goede gezondheid *afkloppen*. Ik heb mij laten vaccineren zodat ik mijn steentje kon bijdragen. Maar ik zie niet meer waar in aan bijdraag. We zijn nu bijna 2 jaar verder. De volksgezondheid is achteruit gegaan: van ggz tot minder beweging. Onze toekomst, onze jeugd, de psychische klachten in geholpen. Miljoenen vaccins gezet waar we de lange termijn gevolgen niet van kennen. Het wordt hoog tijd dat we aan de toekomst en onze voortbestaan denken. En dat betekent dat je niet kostte wat het kost ouderen en kwetsbaren moet beschermen.

Houdt iemand rekening met de aanstaande golf aan jongeren met een leerachterstand? Sociale ontwikkeling achterstand? Psychische klachten? Fysieke klachten? En wat voor gevolgen dit op de maatschappij heeft op de lange termijn? Nee. We zijn bezig met de crisis van nu. Ik weiger mijn gezondheid daar langer voor op het spel te zetten door mij om de 6 maanden te laten vaccineren en het "we zien wel wat de lange termijn gevolgen zijn" spelletje te spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:28
BlackMonkey schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:29:
Inhoudelijk had ik ondertussen wel is onderzoek uit een ander land willen zien over de coronapas en dat deze niet zou werken. Dat is wat je namelijk steeds claimt, maar echte harde bewijzen zoals jij in het voordeel van de maatregelen zou willen zien geef je andersom ook niet (wetenschappelijk onderbouwd).
Bestaat er dan wetenschappelijk bewijs dat de QR-code wél werkt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 20:56:
Zoals ik al vaker heb gezegd, als de boosters blijven dan blijft de QR code ook.

Een prikabonnement is inmiddels als een feit. De volledig gevaccineerde van vandaag die zijn booster niet haalt is de wappie van morgen.
Er moet worden toegewerkt naar een structurele vaccinatiecampagne tegen COVID-19, zodat op zijn minst de kwetsbaarste groepen periodiek een vaccin kunnen krijgen. "Dat moet net zo lang totdat we met zijn allen voldoende beschermd zijn", zei demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid) dinsdag in de Kamer tijdens het coronadebat.

"Vooralsnog heb ik de verwachting dat we echt nog een aantal prikken te gaan hebben", zei De Jonge. "Je moet toe naar een structurele vaccinatieorganisatie en niet elke prik als apart project zien."
https://www.nu.nl/politie...aantal-prikken-nodig.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
42erik schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:34:
wat betreft 2g... we weten dat er een procent of 13 is zonder vaccin, wat ruim een miljoen is als ik het goed heb.

Is er openbaar hoeveel van die mensen inmiddels een herstelbewijs heeft? En het komende jaar dus niet over 2g hoeft na te denken en zich druk te maken?
Hugo de Jonge heeft al aangekondigd in het debat dat hij het herstelbewijs terug wilt zetten naar een geldigheid van 180 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 02-10 21:44

Dennahz

Life feels like hell should.

Wolly schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:56:
[...]

Hugo de Jonge heeft al aangekondigd in het debat dat hij het herstelbewijs terug wilt zetten naar een geldigheid van 180 dagen.
Door zulke spelletjes telkens te doen is het ook niet raar dat mensen gaan uitwijken naar besmettingsfeestjes of gekochte QR-codes. Man, man, man toch.

Neem een beslissing en hou je eraan ipv om de haverklap van mening te veranderen.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 03-10 14:59
Vorkie schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:30:
Wat is dit nou weer?

[Afbeelding]
De "belangrijkste rechtzaak van het jaar" (vond een clubje zelf, die over dat de NHG "neutraal" zou moeten staan tegenover ivermectine) is uiteraard weer eens verloren, dus tijd voor een nieuwe gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Dennis schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:53:
[...]

Bestaat er dan wetenschappelijk bewijs dat de QR-code wél werkt?
Geen idee, ik heb er nooit actief naar gezocht. Misschien interessant om is te doen, ik kan mij niet voorstellen dat er geen enkel land is met een vergelijkbare variant die dat onderzocht heeft. Maar ik pakt niet bij elk bericht de trompet erbij dat hij toch niet werkt als ik ook daar geen bewijs voor heb. Wie eist bewijst was het toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

[...]

Zoals ik al vaker heb gezegd, als de boosters blijven dan blijft de QR code ook.

Een prikabonnement is inmiddels als een feit. De volledig gevaccineerde van vandaag die zijn booster niet haalt is de wappie van morgen.

[...]

Pas bij 1g zal ik het doen, anders kun je sowieso niet leven. Daarom kijk ik erg uit naar alle 1g experimenten wereldwijd, zodat we dien of het iets brengt of niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BlackMonkey
Dennahz schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:59:
[...]

Door zulke spelletjes telkens te doen is het ook niet raar dat mensen gaan uitwijken naar besmettingsfeestjes of gekochte QR-codes. Man, man, man toch.

Neem een beslissing en hou je eraan ipv om de haverklap van mening te veranderen.
Je hebt meegekregen dat een doorgemaakte besmetting weinig tegen Omicron lijkt te doen? Dat zoiets blijvend in ontwikkeling is en daarom ook dergelijke termijnen worden ge-update? Man, man, man toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

[...]

you say it like it's a bad thing. (Dat blijven prikken dus he, van die qr wil ik op termijn ook wel af, maar ja, nu nodig.)

De griep heeft ook een jaarlijkse prik die heel veel mensen uit de knel houdt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:59:
[...]

Pas bij 1g zal ik het doen, anders kun je sowieso niet leven. Daarom kijk ik erg uit naar alle 1g experimenten wereldwijd, zodat we dien of het iets brengt of niet.
Maar dan moet je er toch niet eng naar kijken maar geïnteresseerd? Als het werkt zou het een motivatie moeten zijn, zoals je zelf bij de huidige zei: " Ik heb mij laten vaccineren zodat ik mijn steentje kon bijdragen.".

Die lange termijneffecten is zo'n dooddoener. Daar is echt al heel vaak op ingegaan en meer dan een ongefundeerde mening kan je het niet noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

hmm, soms gaat het maar heel snel ;)

dank voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
BlackMonkey schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:04:
[...]

Je hebt meegekregen dat een doorgemaakte beslissing niks tegen Omicron lijkt te doen? Dat zoiets blijvend in ontwikkeling is en daarom ook dergelijke termijnen worden ge-update? Man, man, man toch.
Niks?

Ik vond dit op zich nog wel bemoedigend.
Ook mensen die eerder al corona hebben gehad, zijn volgens Van Dissel minder beschermd tegen de omikronvariant. Van de groep die de omikronvariant opliep, had bijna 3 procent eerder corona gehad. Bij de deltavariant was dit iets meer dan 1 procent.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Dennahz schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:59:
[...]

of ophouden te miepen en gewoon een vaccin te gaan halen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:52:
[...]

Mijn bereidheid tot vaccineren was niet voor mijzelf. Ik ben relatief jong en heb voor zower ik weer een goede gezondheid *afkloppen*. Ik heb mij laten vaccineren zodat ik mijn steentje kon bijdragen. Maar ik zie niet meer waar in aan bijdraag. We zijn nu bijna 2 jaar verder. De volksgezondheid is achteruit gegaan: van ggz tot minder beweging. Onze toekomst, onze jeugd, de psychische klachten in geholpen. Miljoenen vaccins gezet waar we de lange termijn gevolgen niet van kennen. Het wordt hoog tijd dat we aan de toekomst en onze voortbestaan denken. En dat betekent dat je niet kostte wat het kost ouderen en kwetsbaren moet beschermen.

Houdt iemand rekening met de aanstaande golf aan jongeren met een leerachterstand? Sociale ontwikkeling achterstand? Psychische klachten? Fysieke klachten? En wat voor gevolgen dit op de maatschappij heeft op de lange termijn? Nee. We zijn bezig met de crisis van nu. Ik weiger mijn gezondheid daar langer voor op het spel te zetten door mij om de 6 maanden te laten vaccineren en het "we zien wel wat de lange termijn gevolgen zijn" spelletje te spelen.
allemaal belangrijke factoren en zake om rekening mee te houden, dat is zeker waar. Het staat er op veel plekken niet top voor.

Maar ik zie niet hoe dat een reden is om geen booster te nemen... En als je over lange termijn effecten twijfelt, dan dit sukje uit de topicstart:

Effectief weten we dat het vaccin na 2 weken uit je lichaam is verdwenen. Eventuele bijwerkingen (ook de ernstige) houden verband met de immuunreactie die je lichaam opwekt tegen het vaccin. Na 2 weken ben je dus eigenlijk verlost van hetgeen dat je ingespoten hebt.

Het is daarom ook extreem onwaarschijnlijk dat er langetermijneffecten zijn. Daar zouden we dan in ieder geval iets van gezien moeten hebben. Iets in het bloed, iets uit de dierenstudies waarin weefsels zijn onderzocht (ophopingen, bijvoorbeeld), of wat dan ook. Maar daar is niets van gezien. En als er na 2 weken niets meer te zien is, en na proefpersonen een jaar lang nauwgezet gevolgd te hebben, wat is dan nog de kans dat daarna nog iets aan het licht komt? Die kans ligt zo dicht bij 0, dat het verwaarloosbaar is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
42erik schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:07:
[...]

you say it like it's a bad thing. (Dat blijven prikken dus he, van die qr wil ik op termijn ook wel af, maar ja, nu nodig.)
Ik denk dat veel mensen niet staan te springen om elke 6 maanden een prik te halen waar ze zelf van vinden weinig profijt van te hebben puur en alleen om van de leuke dingen in het leven te mogen genieten.

En wat is de incentive voor de Pfizers van deze wereld om een vaccin te maken wat in 1x werkt?
Die prik is vrijwillig, zonder dwang, drang en QR voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Wolly schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:08:
[...]

Niks?

[...]
dus 97% was corona-onbekend nog.... ja, dat neigt er toch wel naar dat een eerdere besmetting toch een zekere veiligheid beidt (al minder dan delta zo te zien ja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
42erik schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:07:
[...]

In de VS is het voor Jan-en-allemaal een normaal jaarlijks ding om je griepprik te halen (zo heb ik gehoord), misschien kunnen we dat hier wel combineren. Een InfluenzVid-prikje elk jaar. Scheelt ook aardig wat ziekteverzuim, lijkt me?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Wolly schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:13:
[...]

Ik denk dat veel mensen niet staan te springen om elke 6 maanden een prik te halen waar ze zelf van vinden weinig profijt van te hebben puur en alleen om van de leuke dingen in het leven te mogen genieten.

En wat is de incentive voor de Pfizers van deze wereld om een vaccin te maken wat in 1x werkt?

[...]

Die prik is vrijwillig, zonder dwang, drang en QR voordelen.
daarom noemde ik ook expliciet dat ik doelde op het blijven prikken, dat dat prima is in mijn ogen. Die qr moet daar zo snel mogelijk van losgekoppeld worden, maar ja, dat is niet nu al.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ramon schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 07:31:
[...]

Really? Hij zegt:

Laten we de kerstvakantie in de toekomst bijv 6 weken doen en de zomervakantie 2. Oja en laten we de horeca in de winter gewoon dichtgooien en jij zegt "ja logisch, goed idee!"??

Of begrijp ik je verkeerd?
Je omschrijft het misschien iets te extreem, maar drie of vier weken kerstvakantie is een rëeel e optie. Of de horeca kompleet dicht moet staat ook nergens, maar carnaval of andere massale indoor bijeenkomsten(Vrienden van Amstel) zie ik de komende jaren niet gebeuren in de wintermaanden. Dat komt vanzelf weer wanneer alle zwakke mensen (met of zonder vaccinatie) zijn overleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
jadjong schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:17:
[...]

Je omschrijft het misschien iets te extreem, maar drie of vier weken kerstvakantie is een rëeel e optie. Of de horeca kompleet dicht moet staat ook nergens, maar carnaval of andere massale indoor bijeenkomsten(Vrienden van Amstel) zie ik de komende jaren niet gebeuren in de wintermaanden. Dat komt vanzelf weer wanneer alle zwakke mensen (met of zonder vaccinatie) zijn overleden.
Je weet dat er elk jaar weer zwakke mensen bij komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Wolly schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:08:
[...]

Niks?

Excuus, niks is inderdaad iets te kort door de bocht. Minder had het moeten zijn. Van Dissel zei er dit over tijdens de perso:
We weten wel dat, en daar kom ik zo natuurlijk verder op terug, wat we wel weten is dat die omikronvariant zich kan onttrekken aan opgebouwde afweer ten gevolge van een doorgemaakte infectie, of een eerdere vaccinatie. Zeker als dat enige tijd terug is en dat biedt dan uiteindelijk minder bescherming om die weer op te lopen.
Waarbij Hugo het zonder booster noemde als:
U bent niet genoeg beschermd tegen de omikronvariant.
Die cijfers die je deelde zijn wel boeiend, ik hoop dat ze standhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Wolly schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:19:
[...]

Je weet dat er elk jaar weer zwakke mensen bij komen?
Zeker. Echter is het startpunt waarop corona problematisch wordt vanaf een jaar of vijftig. Als er generaties zijn die van jongs af aan al meerdere keren besmet of gevacinneerd zijn zie ik die grens wel opschuiven naar 65 en dat scheelt een slok op een borrel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Robkazoe schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:48:
[...]

Eindelijk iets meer cijfers over waarom boosteren nodig is.
Misschien heel domme vraag:
Van de groep die de omikronvariant opliep, had bijna 3 procent eerder corona gehad. Bij de deltavariant was dit iets meer dan 1 procent.
Is dit gecorrigeerd naar het feit dat we dit jaar überhaupt een hoger percentage hebben dat al een besmetting heeft doorlopen? Als je nu een Delta V2 hebt met exact dezelfde eigenschappen zal ook een hoger percentage een herbestemming hebben, domweg vanwege de groei in besmettingen het afgelopen jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:46:
[...]

Is dat suggestie, of blijkt dat ergens uit? Ik lees dat er relschoppers bestaan in jouw post, maar niet dat de regering zich laat beïnvloeden qua welke maatregelen ze gaan aankondigen.
Dat zal je achteraf in de evaluatie moeten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 03-10 14:59
[...]
[..]
Eigenlijk wil je de besmettingen (met omicron) in leeftijdscategorieën van ongeveer een week geleden erbij hebben.
Dan kun je wellicht nog een beetje inschatten waar deze verhouding tussen besmettingen en ziekenhuisopnames vandaan komt, tot nu toe was dat in het UK vooral jongeren (20-29) en vrij weinig > 50 waar je meer en meer in de leeftijden komen die wat meer kansen op ziekenhuisopname heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 22-12-2021 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

gekkie schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:28:
[...]

Eigenlijk wil je de besmettingen (met omicron) in leeftijdscategorieën van ongeveer een week geleden erbij hebben.
Dan kun je wellicht nog een beetje inschatten waar deze verhouding tussen besmettingen en ziekenhuisopnames vandaan komt, tot nu toe was dat in het UK vooral jongeren (20-29) en vrij weinig > 50 waar je meer en meer in de leeftijden komen die wat meer kansen op ziekenhuisopname heeft.
True, de data is nog beperkt. Zal wel nog een week of 3 duren voordat we meer data hebben. Klinkt hard, maar ik verwacht dat we naar Kerst een flinke stijging in de oudere generaties gaan zien. In de 2 volgende weken kan je opmaken welk effect dat heeft op ziekenhuisopnames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:20

Dennis1812

Amateur prutser

jadjong schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:17:
[...]

Vrienden van Amstel kan je probleemloos verzetten lijkt mij?

Carnaval is een ander dingetje dat is een religieus christelijk feest. Ik weet niet of je daarmee mag schuiven van de bijbel.
De vastenperiode wordt toch ergens mee ingeluid.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Brazos schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:29:
[...]

Dat heb ik niet meegekregen. Wel dat vaccinatie niets tegen omicron besmetting doet. 85% van de volwassen bevolking is gevaccineerd, en 85% van de omicron besmettingen betreffen volledig gevaccineerden. ~16% van de bevolking heeft inmiddels corona gehad, en 3% van de besmettingen betreft 'herstelden'. Het lijkt er op dat een doorgemaakte besmetting significant meer bescherming biedt dan een vaccin.
2 prikken lijken inderdaad niet voldoende te doen. Een booster lijkt wel degelijk te helpen. Dus niets is wat te kort door de bocht. Dan staat een doorbraakinfectie nog niet gelijk aan helemaal geen bescherming. Maar je hebt voor die berekening nu nog te weinig cijfers. Hoe weet je dat de 3 procent niet ook gevaccineerd was? Veranderd de verhouding misschien richting hogere leeftijden? Voordat je kan zeggen dat het significant is wil ik echt wel wat meer zien.

Overigens, het maakt weinig uit voor waar ik op reageerde. 2 prikken was eerst ook eeuwig geldig en passen ze nu ook aan op basis van inzicht. Dat op zichzelf is natuurlijk helemaal geen gek principe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Dennis1812 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:34:
[...]

Vrienden van Amstel kan je probleemloos verzetten lijkt mij?

Carnaval is een ander dingetje dat is een religieus christelijk feest. Ik weet niet of je daarmee mag schuiven van de bijbel.
De vastenperiode wordt toch ergens mee ingeluid.
Ik ken die Limburgers en Brabanders een beetje, voor het bier-gerelateerde gedeelte van carnaval zijn religieuze regels niet heel erg van belang. Als het maar plaats kan vinden. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Brazos schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:29:
[...]

Dat heb ik niet meegekregen. Wel dat vaccinatie niets tegen omicron besmetting doet. 85% van de volwassen bevolking is gevaccineerd, en 85% van de omicron besmettingen betreffen volledig gevaccineerden. ~16% van de bevolking heeft inmiddels corona gehad, en 3% van de besmettingen betreft 'herstelden'. Het lijkt er op dat een doorgemaakte besmetting significant meer bescherming biedt dan een vaccin.
Want besmettingen zijn gelijk opnames?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazos
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Brazos op 22-12-2021 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
jadjong schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:40:
[...]

Ik ken die Limburgers en Brabanders een beetje, voor het bier-gerelateerde gedeelte van carnaval zijn religieuze regels niet heel erg van belang. Als het maar plaats kan vinden. :+
Doet mij gelijk denken aan die uitspraak van de burgemeester van Den Bosch over 11-11. Hij had terugkijkend geen fout gemaakt het door te laten gaan, maar de minst slechte oplossing gekozen ;( .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:20

Dennis1812

Amateur prutser

jadjong schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:40:
[...]

Ben je dan op Aswoensdag ook wel een in de kerk geweest toevallig?
Genoeg mensen voor wie het meer is dan zuipen en zoenen.

Die redenatie is overal op los te laten
Waarom Kerstmis niet in juli? Veel veiliger.
Maar weinigen kennen het kerstfeest nog.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
Brazos schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:43:
[...]

Qua besmetting lijken 2 prikken helemaal niets te doen. Dat een booster wel zou werken weet ik niet, maar als je zegt dat er te weinig cijfers zijn dan zullen we ook niet weten of een booster werkt verder. Eerst maar even wachten op meer cijfers dan.
Significant is een wetenschappelijke term om te beschrijven dat een resultaat niet op toeval bewust. Daar heb je dus best wat data voor nodig. Voor de booster ligt het iets anders, daar hebben we al wat meer data van. Zoals dit plaatje dat @MikeyMan deelde laat zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M_ZXy_GsuzIzCEZRC2tYtXuWqZQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OsNlKXwvsDzlr8qBVaJDVETL.png?f=user_large

We kunnen zien dat het vaccin wel tegen Omicron werkt, maar dat je er veel meer antistoffen voor nodig hebt omdat er nog maar een deel effectief is. Daar helpt een booster perfect in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
  • Laatst online: 21:28
BlackMonkey schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:59:
Geen idee, ik heb er nooit actief naar gezocht. Misschien interessant om is te doen, ik kan mij niet voorstellen dat er geen enkel land is met een vergelijkbare variant die dat onderzocht heeft. Maar ik pakt niet bij elk bericht de trompet erbij dat hij toch niet werkt als ik ook daar geen bewijs voor heb. Wie eist bewijst was het toch?
Lijkt me dat je voor het invoeren van een dergelijk zware maatregel wel een goede onderbouwing moet hebben. Of vind je dat dat niet nodig is?
Pagina: 1 ... 86 ... 197 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees de topicstart even goed door om te voorkomen dat je naar de bekende weg vraagt (en je post verwijderd wordt).

Bovendien:
  • Dit topic is niet jouw persoonlijke uitlaatklep. We houden het fatsoenlijk tegenover (niet)-gevaccineerden en gaan andere groepen, zoals mensen met ongezonde leefstijl niet zonder gefundeerde argumentatie als de zondebok aanstellen. We proberen elkaar te overtuigen met valide argumenten.
  • Simpele argumenten als: schaal op de korte termijn de IC capaciteit op, gaan we zonder een geniaal argument niet gebruiken.
  • Dictatuur, censuur, etc. zijn tevens geen argumenten.
  • Geen wappies en anti-vax verbasteringen.
  • Bespreek jouw persoonlijke afweging om je te laten vaccineren in De Covid kroeg aub.
Slowchat is uiteraard ook niet de bedoeling en gaat rechtstreeks de prullenbak in.