• Dwaalboy
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19-06 07:57
Voggy schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:35:
Wat vreemd dat ze allemaal een overstaptijd van 30 dagen hanteren, toen ik overstapte naar Eneco kon het per direct.

De tariefswijziging van Eneco is minder dan 30 dagen van tevoren aangekondigd dus iedereen is sowieso de sjaak, je kunt nooit meer op tijd overstappen nu.
Uhm je moet persoonlijk worden geinformeerd middels brief/mail en die hebben we (ik) nog niet gehad

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:44
Tony71 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:54:
Duidelijkheid geven lijkt me...

Vanaf volgend jaar gaan de grotere energieboeren hun handen in elkaar slaan om het betaalbaar te maken voor de normale man. De huidige gekte op de markt zorgt voor te veel onzekerheid wat planning en risicomijden in de weg staat. Overheid staat hier los van, maar zal ook zeker op haar beurt iets belangrijks gaan doen om de onrust te temperen. Dit bericht heb ik vanochtend ontvangen. De kleine energieboeren zullen de grote gaan volgen en dus zal de TLV verlaagt gaan worden binnen nu en 7 dagen. Zeker bij de 'boeren' die inkopen op maandbasis. Voor de zonnepaneelhouders is dit geen probleem. Zij wekken vanaf nu tot medio maart gemiddeld evenveel op als ze in dezelfde periode zullen verbruiken. Echter daarna is iedereen genegen om te zoeken naar die 'boer' met de hoogste TLV. Die zal geheid gevonden worden echter niet meer tegen de huidige prijzen tenzij de nieuwe wet op 1/1/2023 doorgedrukt gaat worden van 80% van de kale prijs aan TLV.

Ik verwacht tevens dat er nog iets op stapel staat. Het variable zou plaats moeten maken voor vast. Misschien dat dat ook de prijzen betaalbaar zal maken en dit ook de bedoeling zal zijn van de grote 'boeren'. Vooraf voor lange periode inkopen, als groep, als land of werelddeel. Dit zal de prijzen zonder meer terugbrengen met 25%-40% als ze het goed doen. Als de overheid meewerkt en de gaskraan in Groningen zachtjes gaat opendraaien en het prachtige continent Europa ook niet stil gaat zitten, denk ik dat we er wel uit gaan komen, maar goedkoop wordt het NOOIT meer. De komende jaren blijft dit en zullen je zonnepanelen flink de terugverdientijd verkorten.

Tip: Komende maanden zijn de TLV of afnameprijzen voor zonnepaneelhouders niet zo belangrijk. Neem een betrouwbare 'boer' en zorg dat je vrij bent en kijk volgend jaar maart verder...
Interessante info. Je wilt zeker geen bron vermelden? Het verbaast mij overigens niet. Er moet nu echt wel iets gebeuren.
En dat van die tip had ik ook al bedacht. Ik blijf gewoon dit najaar bij Eneco tot minimaal 1 januari en daarna kijken wel wel verder. De terugleververgoeding is in de laatste vier maanden toch minder interessant, omdat je, zeker bij verwarming met warmtepomp, het overschot van september en oktober in november en december weer op maakt.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-10 06:55
Tip: Komende maanden zijn de TLV of afnameprijzen voor zonnepaneelhouders niet zo belangrijk. Neem een betrouwbare 'boer' en zorg dat je vrij bent en kijk volgend jaar maart verder...
Bedankt voor dit verhaal, zeker interessant. Ik ga pas in december netto verbruiken, daarom stap ik nu nog wel over naar UC en hoop ik dat ze nog hoge TLV blijven geven. Maar als ze binnen 7 dagen gaan snijden in hun TLV, dan blijf ik daar ook tot januari. Zeker september, oktober en november gaan we meer produceren dan verbruiken. Dus ik denk dat dat goed komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-10 21:34
Ik wil nog even een kleine toevoeging doen m.b.t UC.

Net een leuk gesprek gehad met de klantenservice. Ze geven eigenlijk wel concreet aan dat de TLV gaat veranderen. Wanneer en met hoeveel, was onbekend werd gezegd. (Maar ook al was dit wel bekend hadden ze het toch niet gezegd)
Toen ik vervolgens aangaf, dat het dan dus niet klopt dat die tarieven 'vast' staan (4 of 10 maanden) werd mij wel gelijk gegeven.

Of de TLV gelijk zou zijn/blijven aan het afnametarief (ex) wist diegene ook geen antwoord te geven.
Wel zal die naar beneden gaan gok ik, want er werd wel aangegeven dat ze anders de enige zouden zijn met een hoge terugleververgoeding.

Op zich prima natuurlijk, maar communiceer dan niet dat ze vast staan?

Edit: ook nadrukkelijk gevraagd naar de wijze van salderen. Per tariefsperiode.
Wel goed om te weten als je de maand september gaat missen met het "opwekpotje' daar.

[ Voor 10% gewijzigd door NileZ_ op 25-08-2022 14:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2pietjuh2
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-09 21:35
NileZ_ schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:36:
Ik wil nog even een kleine toevoeging doen m.b.t UC.

Net een leuk gesprek gehad met de klantenservice. Ze geven eigenlijk wel concreet aan dat de TLV gaat veranderen. Wanneer en met hoeveel, was onbekend werd gezegd. (Maar ook al was dit wel bekend hadden ze het toch niet gezegd)
Opzich prima als ze TLV niet op 100% zetten, zeker als ze de enige zijn die dat doen. Maar als ze dan slim zijn zetten ze TLV op 70-80%, dan blijft iedereen klant ipv dat hordes mensen overstappen en je lekker weer alle administratie mag doen.

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-10 12:34
Andrehj schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:33:
[...]
De terugleververgoeding is in de laatste vier maanden toch minder interessant, omdat je, zeker bij verwarming met warmtepomp, het overschot van september en oktober in november en december weer op maakt.
Of het is wel interssant, en gaan in die maanden naar een lage kosten toko voor 36 cnt per kwh (VanOns) en dan in het voorjaar zodra je meer geeft dan neemt, weer naar de hoogste tlv. Beste business case van alles denk ik. Hier zat ik aan te denken. Warmtepomp of niet, maakt geen verschil.

Mocht er geen hoge tlv toko zijn (lijkt me stug) in feb/maart, kun je altijd nog als backup blijven hangen totdat je tot 0 bent gesaldeerd.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

• PCJR
NileZ_ schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:36:

Op zich prima natuurlijk, maar communiceer dan niet dat ze vast staan?

Edit: ook nadrukkelijk gevraagd naar de wijze van salderen. Per tariefsperiode.
Wel goed om te weten als je de maand september gaat missen met het "opwekpotje' daar.
1. die 5-10 maanden vast staat op de site dat gaat over de levertarieven. De tlv kan dus inderdaad veranderen. Dus er staat wat dat betreft niks verkeerd daar bij de meest-gestelde-vragen

2. na 1 sept zou het vaststaan tot 1juli23, dan heb je 1 potje. Maar als de tlv weer zou veranderen, tja, dan is t weer een ander verhaal. Vraag me af of je dan echt weer bij 0 gaat beginnen. Dat is wel een reden voor mij om dus bv ook weer naar VanOns te gaan voor 36cnt afname tarief en van salderen me weinig aan te trekken omdat ik dan toch neit blijf totdat ik op 0 zou staan.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-10 09:54

Sebazzz

3dp

Andrehj schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:33:
[...]

Ik blijf gewoon dit najaar bij Eneco tot minimaal 1 januari en daarna kijken wel wel verder. De terugleververgoeding is in de laatste vier maanden toch minder interessant, omdat je, zeker bij verwarming met warmtepomp, het overschot van september en oktober in november en december weer op maakt.
TLV kan minder interessant zijn, dat ligt aan het weer ook natuurlijk. Als er veel zon is lever je toch meer terug, zelfs met korte dagen. Maar het risico dat je bij overstap meer moet betalen is groter, vermoed ik.

Het is speculeren op het weer, zeker als je zelf nog gas gebruikt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NileZ_
PCJR schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:48:
[...]

1. die 5-10 maanden vast staat op de site dat gaat over de levertarieven. De tlv kan dus inderdaad veranderen. Dus er staat wat dat betreft niks verkeerd daar bij de meest-gestelde-vragen

2. na 1 sept zou het vaststaan tot 1juli23, dan heb je 1 potje. Maar als de tlv weer zou veranderen, tja, dan is t weer een ander verhaal. Vraag me af of je dan echt weer bij 0 gaat beginnen. Dat is wel een reden voor mij om dus bv ook weer naar VanOns te gaan voor 36cnt afname tarief en van salderen me weinig aan te trekken omdat ik dan toch neit blijf totdat ik op 0 zou staan.
Naar aanleiding van punt 2. Specifiek op doorgevraagd.
Er wordt euro tegen euro gesaldeerd per tariefsperiode. Oftewel tussenbalans per periode en daar komt bedrag x uit. Op zich prima. Maar als de TLV dan in periode 2 een stuk lager ligt, dan is dat een ding om rekening mee te houden. Vandaar de kennisgeving.

In de toekomst kijken kan niemand hier, maar stel dat per 1 januari de TLV dan naar 1 cent zou gaan. Dan mag je zelf berekenen wat dat doet met je potje ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sjoerdlosser123
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-07 23:07
Ik kreeg gisteren de mail van Delta over mijn eindafrekening voor die 2,5 week dat ik klant was.

Toch 299 euro, snel verdiend.

Onderin de mail stond "p.s. twijfelt u toch over overstappen, bel ons en we maken u met een klik weer klant".

Aangezien de winter er aan komt, heb ik er voor gekozen om dat maar te doen m.i.v. 5 september.
Vanaf 5 september tot volgend jaar maart ongeveer maar daar zitten en verbruik tegen oplevering wegstrepen tot ik weer in de plus kom.

Hopen dat er rondom die tijd weer iemand is met een beetje fatsoenlijke TLV.

Het maakt daarom ook eigenlijk geen zak uit of het nu 13,5 (Delta prijs) of 9 of 50 cent is.
Misschien heeft dit juist wel het voordeel dat ik daarom een paar weken eerder in de lente kan overstappen en de prijzen op dat moment hopelijk nog een beetje gunstig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
sjoerdlosser123 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:20:
Ik kreeg gisteren de mail van Delta over mijn eindafrekening voor die 2,5 week dat ik klant was.

Toch 299 euro, snel verdiend.

Onderin de mail stond "p.s. twijfelt u toch over overstappen, bel ons en we maken u met een klik weer klant".

Aangezien de winter er aan komt, heb ik er voor gekozen om dat maar te doen m.i.v. 5 september.
Vanaf 5 september tot volgend jaar maart ongeveer maar daar zitten en verbruik tegen oplevering wegstrepen tot ik weer in de plus kom.

Hopen dat er rondom die tijd weer iemand is met een beetje fatsoenlijke TLV.

Het maakt daarom ook eigenlijk geen zak uit of het nu 13,5 (Delta prijs) of 9 of 50 cent is.
Misschien heeft dit juist wel het voordeel dat ik daarom een paar weken eerder in de lente kan overstappen en de prijzen op dat moment hopelijk nog een beetje gunstig zijn.
Of je pakt nu een goedkope afname toko (vanOns) en slikt een winterrekening van je verbruik x 36cnt, en gaat dan in feb asap over naar de hoge tlv zodra je meer geeft dan afneemt. Dan ben je sneller met je verkoopcijfers weer begonnen dan dat je wacht todat je weer op 0 staat. Dat kan paar 100 euro schelen, als je 36cnt verbruik hebt, en bv voorjdaar23 weer 60-80 cnt tlv kunt krijgen. De stok achter de deur is dan om alsnog te blijven zitten bij VanOns en te wachten tot je weer op 0 staat op de balans.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-10 18:26
Hier nog een Eneco-klant die per 5 september de biezen pakt :P

Heb nog even zitten kijken om gedurende het najaar naar United Consumers te gaan maar omdat ik die niet aansluitend kan krijgen ben ik maar naar Green Choice overgestapt (die konden wel vanaf 5 september leveren). De overproductie die ik in september en oktober nog zal hebben maak ik in de winter wel weer op aangezien we vanaf deze winter met met een airco gaan verwarmen in plaats van de gasgestookte CV-ketel. Vervolgens zullen deze winter qua verbruik/opwek eventjes de min in duiken maar blijven in het voorjaar (en misschien begin zomer) gewoon bij Green Choice zitten tot we weer naar 0 gesaldeerd zijn. Ook wel lekker om eventjes achterover te leunen tot we op dat punt zijn aangekomen, ik kijk t.z.t. wel weer verder wat de situatie qua TLV dan is en waar ik dan weer naartoe ga :)

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:15
PCJR schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:24:
[...]

Of je pakt nu een goedkope afname toko (vanOns) en slikt een winterrekening van je verbruik x 36cnt, en gaat dan in feb asap over naar de hoge tlv zodra je meer geeft dan afneemt. Dan ben je sneller met je verkoopcijfers weer begonnen dan dat je wacht todat je weer op 0 staat. Dat kan paar 100 euro schelen, als je 36cnt verbruik hebt, en bv voorjdaar23 weer 60-80 cnt tlv kunt krijgen. De stok achter de deur is dan om alsnog te blijven zitten bij VanOns en te wachten tot je weer op 0 staat op de balans.
Welke tarieven heeft "vanOns" voor nieuwe klanten dan, lever en teruglever tarieven? Volgens mij nemen ze geen klanten aan :?

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Verwijderd

MarcelGo schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:29:
[...]

Welke tarieven heeft "vanOns" voor nieuwe klanten dan, lever en teruglever tarieven? Volgens mij nemen ze geen klanten aan :?
Ik krijg het volgende terug bij vanons na invullen gegevens
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C4Xy3kWIh_KUmzVhvaHZoXDRTcY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JTfnN55ngNtVydtzpsOxkueI.png?f=fotoalbum_large

• PCJR
MarcelGo schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:29:
[...]

Een modelcontract moet altijd mogen. Bedrijf mag meen ik nooit een klant weigeren.
Afname 36cnt. tlv geen id, vind ik niet interessant voor de 3-4 maanden dat ik netto meer verbruik, en daar ging t om. Tarieven vind je op hun site in de pdf. Alleen schijnt het 1okt weer te veranderen.

• PCJR
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:30:
[...]

Ik krijg het volgende terug bij vanons na invullen gegevens
[Afbeelding]

Websites doen er dezer dagen niet meer toe.
1. je kunt altijd klant worden
2. er is altijd een modelcontract
3. vaak moet je tegenwoordig bellen

• PCJR
MiBe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:27:
Hier nog een Eneco-klant die per 5 september de biezen pakt :P

Heb nog even zitten kijken om gedurende het najaar naar United Consumers te gaan maar omdat ik die niet aansluitend kan krijgen ben ik maar naar Green Choice overgestapt (die konden wel vanaf 5 september leveren). De overproductie die ik in september en oktober nog zal hebben maak ik in de winter wel weer op aangezien we vanaf deze winter met met een airco gaan verwarmen in plaats van de gasgestookte CV-ketel. Vervolgens zullen deze winter qua verbruik/opwek eventjes de min in duiken maar blijven in het voorjaar (en misschien begin zomer) gewoon bij Green Choice zitten tot we weer naar 0 gesaldeerd zijn. Ook wel lekker om eventjes achterover te leunen tot we op dat punt zijn aangekomen, ik kijk t.z.t. wel weer verder wat de situatie qua TLV dan is en waar ik dan weer naartoe ga :)
Komt GC niet met nieuwe tarieven op 1jan? Of salderen ze toch de hele periode sept tm feb ofzo dan?

• MiBe
PCJR schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:36:
[...]

Komt GC niet met nieuwe tarieven op 1jan? Of salderen ze toch de hele periode sept tm feb ofzo dan?
Ja salderen gewoon op jaarbasis of bij einde contract (zoals het hoort). Tarieven zullen ongetwijfeld wijzigen per 1 januari maar blijf gewoon zitten tot ik onder de streep weer op 0 sta. Het maakt voor mij dus geen verschil of ze stijgen of dalen.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

• zonnefreak
  • Laatst online: 18-09 10:42
Duidelijkheid geven lijkt me...

Vanaf volgend jaar gaan de grotere energieboeren hun handen in elkaar slaan om het betaalbaar te maken voor de normale man......
Je ik geloof best wel dat dit de weg zal worden die ingeslagen gaat worden. Dit is toch de enigste manier om het een beetje te nivelleren ook ten opzichte van de prijzen in België en Frankrijk. Laten we maar hopen dat ze dit snel voor elkaar gaan krijgen. Het liefst nog voordat de winter gaat invallen, maar vermoed dat dit zomaar opeens komt op poppen met de 3de Dinsdag van September :)

• PCJR
MiBe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:38:
[...]

Ja salderen gewoon op jaarbasis of bij einde contract (zoals het hoort). Tarieven zullen ongetwijfeld wijzigen per 1 januari maar blijf gewoon zitten tot ik onder de streep weer op 0 sta. Het maakt voor mij dus geen verschil of ze stijgen of dalen.
Clear case. Alleen pak ik persoonlijk dan VanOns, dan heb je de laagste levertarieven. Mocht je in voorjaar23 een toko hebben met 70/80 cnt tlv, kun je asap daarheen zodra je meer geeft dan neemt in een week. Dat is voordeliger dan blijven zitten totdat je op 0 staat.

• Randy1800
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21:34
PCJR schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:40:
[...]

Clear case. Alleen pak ik persoonlijk dan VanOns, dan heb je de laagste levertarieven. Mocht je in voorjaar23 een toko hebben met 70/80 cnt tlv, kun je asap daarheen zodra je meer geeft dan neemt in een week. Dat is voordeliger dan blijven zitten totdat je op 0 staat.
Waar zie jij de tarieven dan staan?
Ik zie niets op de website. Wilde tevens kijken hoe die dan salderen

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:02
Ik ga denk ik:
offtopic

[ Voor 91% gewijzigd door Proton_ op 25-08-2022 16:07 ]

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

• PCJR
Randy1800 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:43:
[...]

Waar zie jij de tarieven dan staan?
Ik zie niets op de website. Wilde tevens kijken hoe die dan salderen
Geen google/zoekheld he ;)
https://energie.vanons.or...rganisatie/modelcontract/
https://energie.vanons.or...erd-gas-Modelcontract.pdf

• Randy1800
  • Laatst online: 21:34
Al contact gehad of ze voor die tarieven echt nog leveren dan? Is tov iedereen wel heel goedkoop....

• PCJR
Randy1800 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:57:
[...]

Al contact gehad of ze voor die tarieven echt nog leveren dan? Is tov iedereen wel heel goedkoop....
Zeker, dat zal moeten he. Nog geen contact gehad. 1okt weer nieuwe prijzen trouwens.
Ik denk wel dat ik dan naar UC ofzo ga om nog wat tlv binnen te harken, tot 1okt de prijzen daar bekend zijn. 1jan kan t weer aangepast worden. 1okt is dan wel helder of ik in de afname-maanden naar VanOns kan, of dat ik toch bij UC blijf en ietsje wegsaldeer in voorjaar23 en dan weer kijk voor de hoogste tlv. Lastig.

• ursusMaritimus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-10 12:34

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

ursusMaritimus schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 11:51:
[...]

Ik kom er echt niet doorheen bij die tool van ze. Als ik er doorheen kom blij ik hier hangen. Ook op andere browsers, in incognitomode met een ander adres en zonder teruglevering.
[Afbeelding]

En als ik ze bel is het tlv tarief nog maar 0,59 euro. Dat was toch 0,71454 ?
Innova Energie heeft nu ook nog een (ahum) "telefoonstoring" ... 8)7

#yeahright

21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
ursusMaritimus schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:23:
[...]

#yeahright
Website met bedrag bepalen doet/deed het ook al niet (meer)

• Angelique1974
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 29-01-2024
Tot nu toe is de hoogte van de TLV nog niet voor mij van toepassing. We wekken nu nog minder op dan we verbruiken. In november krijgen we 12 extra zonnepanelen naast de 14 die we al hebben. In November worden die geplaatst. En ook krijgen we eind oktober 2 airco's waarmee we gaan verwarmen.
Ons huidige contract bij powerpeers (dochter Vattenfall) loopt 6 december af. Het variabele tarief staat daar voor bestaande klanten nu op 36 cent.
Denk dat het verstandigst is dat we daar blijven, en in het voorjaar overstappen zodra ze meer opleveren dan we verbruiken, en dan kijken wie de hoogste TLV biedt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Angelique1974 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:30:
Tot nu toe is de hoogte van de TLV nog niet voor mij van toepassing. We wekken nu nog minder op dan we verbruiken. In november krijgen we 12 extra zonnepanelen naast de 14 die we al hebben. In November worden die geplaatst. En ook krijgen we eind oktober 2 airco's waarmee we gaan verwarmen.
Ons huidige contract bij powerpeers (dochter Vattenfall) loopt 6 december af. Het variabele tarief staat daar voor bestaande klanten nu op 36 cent.
Denk dat het verstandigst is dat we daar blijven, en in het voorjaar overstappen zodra ze meer opleveren dan we verbruiken, en dan kijken wie de hoogste TLV biedt.
Je zou nog de gok kunnen nemen om per 1 maart alvast een jaarcontract bij Innova te nemen voor de huidige TLV. In het ergste geval moet je die opzeggen en kost dat 50 euro, maar die verdien je zo terug als je dan een nog hoger tarief krijgt.. Zeker als blijkt dat overal de TLV's in elkaar storten.

Verder van 6 december misschien alvast naar Energie VanOns voor levering (alleen bellen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiBe
Angelique1974 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:30:
Is ook nog redelijk de vraag tot in hoeverre je t.z.t. überhaupt nog teruglevert na salderen. Als je nu met die 14 panelen al geniet genoeg opwekt om je eigen verbruik volledig te dekken en vanaf dit najaar ook met airco's gaat verwarmen (er even vanuit gaande dat je nu op gas verwarmt) waarmee je verbruik zal toenoemen denk ik dat er van de opwek van die 12 extra zonnepanelen ook niet heel veel over zal blijven (afhankelijk van de ligging van de nieuwe panelen en hoe groot je 'tekort' momenteel is).

Neemt overigens niet weg dat de overstap naar verwarmen met airco in combinatie met extra zonnepanelen je uiteindelijk een hoop geld zal gaan besparen, dus zeker een zinnige investering (maar dat is weer iets voor in een ander topic :)).

[ Voor 8% gewijzigd door MiBe op 25-08-2022 16:40 ]

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

MiBe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:37:
[...]

Is ook nog redelijk de vraag tot in hoeverre je t.z.t. überhaupt nog teruglevert na salderen. Als je nu met die 14 panelen al geniet genoeg opwekt om je eigen verbruik volledig te dekken en vanaf dit najaar ook met airco's gaat verwarmen (er even vanuit gaande dat je nu op gas verwarmt) waarmee je verbruik zal toenoemen denk ik dat er van de opwek van die 12 extra zonnepanelen ook niet heel veel over zal blijven (afhankelijk van de ligging van de nieuwe panelen en hoe groot je 'tekort' momenteel is).

Neemt overigens niet weg dat de overstap naar verwarmen met airco in combinatie met extra zonnepanelen je uiteindelijk een hoop geld zal gaan besparen, dus zeker een zinnige investering (maar dat is weer iets voor in een ander topic :)).
maart tot en met oktober zal er vast wel een positief saldo zijn qua terugleveren

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zover het klopt, ik heb van iemand vernomen die telefonisch contact heeft gehad dat zowel Engie als UC binnenkort ook hun teruglevertarieven gaan wijzigen.

• NileZ_
Viper® schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:47:
Zover het klopt, ik heb van iemand vernomen die telefonisch contact heeft gehad dat zowel Engie als UC binnenkort ook hun teruglevertarieven gaan wijzigen.
UC sowieso ja. Werd mij ook verteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiBe
ursusMaritimus schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:43:
[...]

maart tot en met oktober zal er vast wel een positief saldo zijn qua terugleveren
Maar je kunt het overschot in die maanden op dit moment natuurlijk nog gebruiken om het tekort in de winter op te heffen door te salderen. Vraag me vooral af of er op jaarbasis überhaupt wel iets over gaat blijven om terug te leveren (tuurlijk kun je in de winter ook betalen en in de zomer ontvangen, maar het is koffiedik kijken of dat met de TLV's van volgende zomer interessanter is dan salderen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

MiBe schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:49:
[...]

Maar je kunt het overschot in die maanden op dit moment natuurlijk nog gebruiken om het tekort in de winter op te heffen door te salderen. Vraag me vooral af of er op jaarbasis überhaupt wel iets over gaat blijven om terug te leveren (tuurlijk kun je in de winter ook betalen en in de zomer ontvangen, maar het is koffiedik kijken of dat met de TLV's van volgende zomer interessanter is dan salderen).
Of (als het lukt) koop je in de winter ergens goedkoper in, zodat je je dure zomerproductie uitbetaald krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

ursusMaritimus schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:23:
[...]

#yeahright
Komt zeker door de opzegging van mijn lopend contract daar en ook weer aanmelding per 1 januari 2023, heb banalers uit de kast moeten halen om het energiecontract op naam van mijn vrouw te krijgen(ivm aanschaf nieuwere zonnepanelen en btw) maar dat ging niet dus nu weg met elektra naar Vandebron en in januari als ook mijn gas is afgelopen weer terug naar Innova voor een jaar. Met dan 5 a 6000 kWh overschot.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

• bioscrasher
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-07 00:24

bioscrasher

Wie leert, die groeit

hier stond een onsamenhangend verhaal

[ Voor 93% gewijzigd door teacher op 25-08-2022 19:55 ]

Nibe F2120-16, UKV300, SMOS40, RMU-S40, 10kWp, 15KVA / 30kWh Victron ESS

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-10 23:44
klump4u schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:54:
[...]

Komt zeker door de opzegging van mijn lopend contract daar en ook weer aanmelding per 1 januari 2023, heb banalers uit de kast moeten halen om het energiecontract op naam van mijn vrouw te krijgen(ivm aanschaf nieuwere zonnepanelen en btw) maar dat ging niet dus nu weg met elektra naar Vandebron en in januari als ook mijn gas is afgelopen weer terug naar Innova voor een jaar. Met dan 5 a 6000 kWh overschot.
Weet niet of ze nog zoveel geld hebben :).
100% dat ze de tarieven nu aan het aanpassen zijn. Waar ik nieuwsgierig naar ben, wat gebeurt er als je je jaarcontract eerder opzeg? Is dat dan enkel een boete van 50 euro?

Misschien dat ik na de zomer mijn lopende contract opzeg omdat ik geen vertrouwen heb dat ze eind van het jaar alle nieuwe contracten van nu moeten uitbetalen.

• hoihoi66
Innova variabel TLV na 1 sept.

Enkeltarief
Dubbeltarief

€ 0,45530
€ 0,42945

• 2pietjuh2
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-09 21:35
hoihoi66 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 17:23:
Innova variabel TLV na 1 sept.

Enkeltarief
Dubbeltarief

€ 0,45530
€ 0,42945
Kijk, dit zijn "redelijke" tarieven lijkt me. En slim gedaan door Innova, snel heel veel klanten lokken. Tarieven fors laten dalen maar lang niet zo extreem als Eneco en waarschijnlijk blijft dan iedereen gewoon hangen.

[ Voor 25% gewijzigd door 2pietjuh2 op 25-08-2022 17:28 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tony71
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 07-10 06:14
Het valt me op dat verschillende 'luisteraars' nog in ongewisse blijven, ondanks de vele berichten...
Misschien is het een idee om met elkaar dezelfde kant op proberen te kijken, door alle ideetjes samen te voegen tot Het Plan, voor iedereen 'hetzelfde' plan. Want zeg nu eerlijk, door de hoeveelheid berichten, die natuurlijk door iedereen met goede bedoelingen worden gepost, krijg je leesvoer van ongekende proporties. Nu ben ik niet woordblind en haalde ik altijd redelijke cijfers op begrijpend lezen, maar het is zoveel! En op het moment dat ik denk dat GA IK DOEN, komt er ineens een nieuwe post die het weer tegenspreekt en mij in 'onzekerheid' achterlaat. Als we gerichter te werk gaan of beter gezegd gerichter adviseren, krijgen we, maar ook ons advies, meer inhoud of betekenis voor een ieder die dit leest. Met z'n allen willen we vrijheid door de 'overheid' te slim af zijn, dat voelt nu eenmaal vrij, dat is zo;) Maar ik zit nu zo'n beetje alles te lezen en dat kost veel tijd...vrijheid die ik zo lief heb...

• Copitano
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 04-10 00:21

Copitano

Hoorn NH

HKees schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:16:
[...]

Haha, maar of dat geloofwaardig is...
Schermprintje maken. Als ze toch gaan wijzigen heb je (juridisch) een waterdichte zaak tegen ze.

Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+/4B+|RFXcom rfxtrx433xl | UniFi netwerk | PVoutput 8.625 kWp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-10 15:14
Tony71 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 17:32:
Het valt me op dat verschillende 'luisteraars' nog in ongewisse blijven, ondanks de vele berichten...
Misschien is het een idee om met elkaar dezelfde kant op proberen te kijken, door alle ideetjes samen te voegen tot Het Plan, voor iedereen 'hetzelfde' plan. Want zeg nu eerlijk, door de hoeveelheid berichten, die natuurlijk door iedereen met goede bedoelingen worden gepost, krijg je leesvoer van ongekende proporties. Nu ben ik niet woordblind en haalde ik altijd redelijke cijfers op begrijpend lezen, maar het is zoveel! En op het moment dat ik denk dat GA IK DOEN, komt er ineens een nieuwe post die het weer tegenspreekt en mij in 'onzekerheid' achterlaat. Als we gerichter te werk gaan of beter gezegd gerichter adviseren, krijgen we, maar ook ons advies, meer inhoud of betekenis voor een ieder die dit leest. Met z'n allen willen we vrijheid door de 'overheid' te slim af zijn, dat voelt nu eenmaal vrij, dat is zo;) Maar ik zit nu zo'n beetje alles te lezen en dat kost veel tijd...vrijheid die ik zo lief heb...
Ik denk niet dat er 1 plan te maken is, want ieders situatie en risico-appetijt is anders. Er zijn wel een aantal scenario's te bedenken, en welke stappen daarbij horen. Er zijn verschillende tweakers die al verschillende scenario's hebben uiteengezet in de voorbije pagina's, je zou kunnen beginnen met die bij mekaar te brengen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bmoorman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-09 09:24
hier klagen over de offtopic posts is.... offtopic

[ Voor 103% gewijzigd door teacher op 25-08-2022 19:56 ]

• Copitano

Copitano

Hoorn NH

de Peer schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:46:
[...]

Dat is dan een onnodige gok. Je kan het dus ook tot 1 juli vast zetten.
Nee hoor, is helemaal geen gok. Salderen is gewoon tegen elkaar weg strepen. 0 risico. Tot juli volgend jaar heb ik wel nodig om het winterverbruik weer in te lopen. Tot die tijd boeit het tarief helemaal niet, tenzij voor terugleveren ineens twee keer zoveel betaald wordt dan het verbruik kost. Geloof jij het? Per juli 2023 zie ik dan wel overstappen interessant is of niet. ;)

Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+/4B+|RFXcom rfxtrx433xl | UniFi netwerk | PVoutput 8.625 kWp

• Copitano

Copitano

Hoorn NH

Hier staat een mooi overzicht.

https://www.energievergel...rpen/terugleververgoeding

[ Voor 73% gewijzigd door Copitano op 25-08-2022 18:03 ]

• Copitano

Copitano

Hoorn NH

bmoorman schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 17:53:
[...]

Dat komt door de vele posts (ik zal geen namen noemen) die gaan over dat de winter eraan komt en dat ze overgaan op een laag leveringstarief (bij OnsDorp of iets dergelijks).
Allemaal offtopic als je het mij vraagt. Laat liever horen wat de hoogste TLV is op dit moment. Ik dacht dat het Innova was maar hoor nu weer dat ze gezakt zijn.

• Tony71
bmoorman schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 17:53:
[...]

Dat komt door de vele posts (ik zal geen namen noemen) die gaan over dat de winter eraan komt en dat ze overgaan op een laag leveringstarief (bij OnsDorp of iets dergelijks).
Allemaal offtopic als je het mij vraagt. Laat liever horen wat de hoogste TLV is op dit moment. Ik dacht dat het Innova was maar hoor nu weer dat ze gezakt zijn.
Waar of hoe ik ook kijk Innova was tot gister de leverancier met de hoogste TLV, maar dan lees je dat dat natuurlijk geen opties is, want de solvabiliteit van het bedrijf is niet voldoende. Referende naar berichtgevingen uit eerdere jaren. Ondertussen de grotere als 'veilig' typeren, terwijl deze ons bij de neus nemen met verlagingen. Onderussen verlaagt diegene met de hoogste TLV ook zijn prijzen iets, een gemiste kans voor iedereen...

Ik heb uiteindelijk mijn eigen plan maandag gemaakt;)

[ Voor 3% gewijzigd door Tony71 op 25-08-2022 18:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paulv1973
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-09 21:50

paulv1973

16.730Wattpiek

Ik blijf nog rustig even zitten bij Eneco tot er wat rust in de markt komt.

6.250Wp - ZW op SMA SB5000TL-21 + 6.510WP ZO, 31grad. + 3.720Wp - NW, 31grad, op SE5000er-01 + Pana Monoblock 6kW

• Tony71
paulv1973 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:10:
Ik blijf nog rustig even zitten bij Eneco tot er wat rust in de markt komt.
De komende jaren geen echte rust te vinden in de energiemarkt. Ik zit bij Innova sinds maandag;)

• bmoorman
Tony71 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:06:
[...]

Waar of hoe ik ook kijk Innova was tot gister de leverancier met de hoogste TLV, maar dan lees je dat dat natuurlijk geen opties is, want de solvabiliteit van het bedrijf is niet voldoende. Referende naar berichtgevingen uit eerdere jaren. Ondertussen de grotere als 'veilig' typeren, terwijl deze ons bij de neus nemen met verlagingen. Onderussen verlaagt diegene met de hoogste TLV ook zijn prijzen iets, een gemiste kans voor iedereen...
Maar dat was voor velen geen optie vanwege de solvabiliteit... In deze markt moet je snel toeslaan! Als ineens honderden 'klanten' waaraan je potentieel niks verdient bij je aankloppen omdat Eneco de tarieven aanpast dan worden er ook snel gereageerd door deze bedrijven. Ze gaan barricaden opwerpen zoals 30 dagen enz. Passen snel hun TLV aan.
Gelukkig heb ik zelf wel Innova met €0,71454 TLV. 1 jaar vast _/-\o_

• paulv1973
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-09 21:50

paulv1973

16.730Wattpiek

bmoorman schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:16:
[...]

Maar dat was voor velen geen optie vanwege de solvabiliteit... In deze markt moet je snel toeslaan! Als ineens honderden 'klanten' waaraan je potentieel niks verdient bij je aankloppen omdat Eneco de tarieven aanpast dan worden er ook snel gereageerd door deze bedrijven. Ze gaan barricaden opwerpen zoals 30 dagen enz. Passen snel hun TLV aan.
Die 71cent 1 jaar vast wordt ook onhoudbaar.
Ik ben bang dat daar straks ook aan geknabbeld wordt.

6.250Wp - ZW op SMA SB5000TL-21 + 6.510WP ZO, 31grad. + 3.720Wp - NW, 31grad, op SE5000er-01 + Pana Monoblock 6kW

• bmoorman
paulv1973 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:21:
[...]

Dat zijn speculaties...
Ik ben blij dat ie in de pocket is :)

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 22:41
Als dat actueel, of in ieder geval nu alvast met prijzen voor september zou zijn (en niet alleen Eneco) en dan ook nog eens duidelijk, dus wat zijn die kale levertarieven, dan was heel dit topic niet meer nodig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tony71
bmoorman schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:16:
[...]

Ik zit er ook onder dezelfde voorwaarden:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tony71
paulv1973 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:21:
[...]

Vast is vast, daar ben IK zeker van.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NileZ_
Copitano schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 17:55:
[...]

Nee hoor, is helemaal geen gok. Salderen is gewoon tegen elkaar weg strepen. 0 risico. Tot juli volgend jaar heb ik wel nodig om het winterverbruik weer in te lopen. Tot die tijd boeit het tarief helemaal niet, tenzij voor terugleveren ineens twee keer zoveel betaald wordt dan het verbruik kost. Geloof jij het? Per juli 2023 zie ik dan wel overstappen interessant is of niet. ;)
Lees nou alles eens terug over de saldering bij verschillende maatschappijen. En andere topics hierover. Binnen dit topic meerdere keren aangehaald en screenshots van gedeeld.

Vanmiddag nog met de ACM besproken. Hoe maatschappijen nu salderen, zeker met wisselende tarieven en tariefsperioden is niet hoe het bedoeld is/was.
Tussennotas opmaken en vervolgens tegen elkaar wegstrepen en verrekenen is niet per definitie hetzelfde als alles weg salderen. Zeker niet bij (sterk) wisselende tarieven.
Ik zal verder niet teveel offtopic gaan, maar het heeft binnen de ACM een prioriteit, en dat is niet omdat het momenteel zo soepeltjes loopt.

De hoogste TLV is natuurlijk altijd gunstig. En de lijst in de topicstart is een keurig overzicht die actief bijgewerkt wordt. Innova, Engie, UC en de rest, zullen uiteindelijk hun plan trekken en waarschijnlijk verlagen. Als ze dit niet doen is dat ook een bewuste keuze van ze. Ze houden elkaar allemaal scherp in de gaten, wees maar niet bang.

Maar de te volgen strategie is gewoon verschillend voor iedereen. Blijven zitten is ook een meer dan prima optie. Het heeft er gewoon mee te maken wat je opwek en (eventueel) verbruik is.
De kans dat Eneco dit jaar nog een keer dik gaat verlagen is zo goed als 0. Dus de opwek van september en oktober kan je prima gebruiken om november en december mee te salderen.

Wil je maximale euro's en vervolgens proberen goedkoper in te kopen? Ook een prima strategie. Komt niet vanzelf aanwaaien, maar kan potentieel zorgen voor een grotere winst.

Het overzicht biedt een meer dan prima houvast om je te helpen met de eventuele keuzes. Houd er rekening mee dat binnen het jaar de TLV dus (drastisch) verlaagd KAN worden en bepaal je keuze.

Hoe dan ook zijn we er allemaal bij gebaat dat de zon nog even lekker zn best doet 😜

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-10 18:30
2pietjuh2 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 17:26:
[...]

Kijk, dit zijn "redelijke" tarieven lijkt me. En slim gedaan door Innova, snel heel veel klanten lokken. Tarieven fors laten dalen maar lang niet zo extreem als Eneco en waarschijnlijk blijft dan iedereen gewoon hangen.
Maar ik heb al een contract met ze voor 71 cent vanaf midden september, dat kunnen ze niet zomaar meer aanpassen lijkt mij.
Alleen zullen ze nog concurrerend zijn vanaf 1 september, gezien de andere aanbieders dan ( fors ) naar beneden gaan.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Srednier
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 04-08 09:48
Tony71 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:32:
[...]

Per 1 okt zit ik ook bij innova voor een jaar, maar dat vast geloof ik niet zo in. Ik schat dat de kans 25% dat Innova failliet gaat in dat jaar en ook nog wel 25% dat ze de TLV terug willen dringen, al zijn daar contractueel volgens mij geen mogelijkheden voor.

Daarbij denk ik dat de rest wel gaat snoeien in de TLV voor 2023, vandaar dat ik toch voor Innova ga.

Een strategie noem ik het zeker niet. Koffiedik en casino komt eerder in me op.

gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 3ph 75kWh

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07-10 15:14
Vast is inderdaad vast, tot ze de TLV veranderen, zoals Eneco ook voor de vaste contracten gedaan heeft.

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-10 19:38

Processorkoeler

Geen stock koeler

Bongoarnhem schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:07:
[...]

Het is bijzonder dat er een periode tussen zit die dan eigenlijk niemandsland is. Hoe wordt dat normaal opgelost denk je?
Ik DM je even over hoe dit verder wordt afgewikkeld. Heb er deze week ervaring in opgedaan.

https://www.energievergel...terugleververgoeding-2022
Deze website is ook gunstig om in de gaten te houden. Latste update 23-8, wij zitten er bovenop maar toch een mooie bron om te gebruiken.

• NileZ_
Processorkoeler schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:05:
[...]

Ik DM je even over hoe dit verder wordt afgewikkeld. Heb er deze week ervaring in opgedaan.

Deze website is ook gunstig om in de gaten te houden. Latste update 23-8, wij zitten er bovenop maar toch een mooie bron om te gebruiken.

Wel handig overzicht, maar UC staat al een stuk hoger toch? Althans kreeg vandaag een veel hoger tarief aan de telefoon.
Maar kwam tot de conclusie dat eerder overstappen binnen de 30 dagen echt onmogelijk was. Waar ik overigens ook begrip voor heb. Dan mis je gewoon al 3 weken september.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-10 19:38

Processorkoeler

Geen stock koeler

NileZ_ schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:11:
[...]

Wel handig overzicht, maar UC staat al een stuk hoger toch? Althans kreeg vandaag een veel hoger tarief aan de telefoon.
Maar kwam tot de conclusie dat eerder overstappen binnen de 30 dagen echt onmogelijk was. Waar ik overigens ook begrip voor heb. Dan mis je gewoon al 3 weken september.
Waarom was dat onmogelijk? Als verhuizing inschieten moet toch kunnen?
Dan krijg je ook gewoon de betere TLV in die korte tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_
Processorkoeler schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:12:
[...]

Waarom was dat onmogelijk? Als verhuizing inschieten moet toch kunnen?
Dan krijg je ook gewoon de betere TLV in die korte tijd.
Kan. Met aankoopbewijs of huurcontract. En in de basis is dat natuurlijk ook waarvoor de 'verhuizing' bedoeld is.
Dat maatschappijen om snel klanten te pakken het als verhuizing invoerden eerder dit jaar is natuurlijk niet perse hoe het hoort haha.

• hoihoi66
Tony71 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 18:32:
[...]

Mits de overheid zegt, maximum aan TLV van 0,50 . Dan kan je kosteloos opzeggen maar dan heb je er niks meer aan.

• hoihoi66
marvel27 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:04:
Vast is inderdaad vast, tot ze de TLV veranderen, zoals Eneco ook voor de vaste contracten gedaan heeft.
Hebben ze dat ook voor de lopende vaste contracten gedaan dan?
Ik dacht alleen variabel.

Wanneer heeft Eneco voor het laatst vaste contracten verkocht en wat was toen de TLV?

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:46

de Peer

under peer review

hoihoi66 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:16:
[...]

Mits de overheid zegt, maximum aan TLV van 0,50 . Dan kan je kosteloos opzeggen maar dan heb je er niks meer aan.
Bedoel je soms het tegenovergestelde? Tenzij?

• de Peer

de Peer

under peer review

NileZ_ schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:15:
[...]

Kan. Met aankoopbewijs of huurcontract. En in de basis is dat natuurlijk ook waarvoor de 'verhuizing' bedoeld is.
Dat maatschappijen om snel klanten te pakken het als verhuizing invoerden eerder dit jaar is natuurlijk niet perse hoe het hoort haha.
Bij UC wordt mij niet om bewijs gevraagd

• hoihoi66
Srednier schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:00:
[...]

Per 1 okt zit ik ook bij innova voor een jaar, maar dat vast geloof ik niet zo in. Ik schat dat de kans 25% dat Innova failliet gaat in dat jaar en ook nog wel 25% dat ze de TLV terug willen dringen, al zijn daar contractueel volgens mij geen mogelijkheden voor.

Daarbij denk ik dat de rest wel gaat snoeien in de TLV voor 2023, vandaar dat ik toch voor Innova ga.

Een strategie noem ik het zeker niet. Koffiedik en casino komt eerder in me op.
ik zou graag in contact willen komen met een Innova mederwerker. Ben nieuwsgierig hoe ze daarin staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
marvel27 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:04:
Mijn TLV voor mijn vast Eneco contract is nog steeds niet gewijzigd.

• Tony71
hoihoi66 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:16:
[...]

Natuurlijk niet. Dan gaat het pas in na afloop contract. Daarnaast zal het kabinet niet een maximum willen afgeven , slechts een minimum:)

• Tony71
hoihoi66 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:18:
[...]

Hebben ze dat ook voor de lopende vaste contracten gedaan dan?
Ik dacht alleen variabel.

Wanneer heeft Eneco voor het laatst vaste contracten verkocht en wat was toen de TLV?
Dan kan gewoon niet waar zijn!

• NileZ_
de Peer schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:19:
[...]

Bij UC wordt mij niet om bewijs gevraagd
Is het al geregeld en bevestigd dan? Want de medewerker (aardig en kundig persoon trouwens) gaf aan dat het echt niet kon.
En dat ze bij een verhuisaanvraag altijd om bewijs vragen. Wellicht gaan ze dat nog doen?

Dat waren de letterlijke woorden trouwens. Dus dont shoot the messenger haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tony71
Modbreak:je hebt mail

[ Voor 97% gewijzigd door teacher op 25-08-2022 19:58 ]

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 16:25

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Hoe zit het met de 'redelijke' tijd van aangeven tariefswijzigingen?
Aangezien net voor eind juni Eneco er mee kwam ( ik heb nooit bericht gehad, alleen omdat ik zelf in de app keek). Nu zie ik weer niets en ze wijzigen gewoon zo het tarief straks in sept?

Dat kan toch niet zonder melding?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NileZ_
ApC_IcE schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:45:
Hoe zit het met de 'redelijke' tijd van aangeven tariefswijzigingen?
Aangezien net voor eind juni Eneco er mee kwam ( ik heb nooit bericht gehad, alleen omdat ik zelf in de app keek). Nu zie ik weer niets en ze wijzigen gewoon zo het tarief straks in sept?

Dat kan toch niet zonder melding?
Precies dit. Ik heb trouwens ook nog geen mail. Maar volgens eigen verzonnen beleid kan het morgen ook nog.. 😒

• Cpt.Chaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05:45
Blijkbaar kan het allemaal wel. Risico wordt afgewenteld op de burger weer.

Ander iets, bij Innova en gewoon energie krijg ik niks meer bij elkaar geklikt, als ik het vinkje ik heb zonnepanelen aanvink dan is dat ook de laatste pagina die laadt.

• ApC_IcE

ApC_IcE

NileZ_ schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:58:
[...]

Precies dit. Ik heb trouwens ook nog geen mail. Maar volgens eigen verzonnen beleid kan het morgen ook nog.. 😒
Ik zit midden in een verbouwing en verhuizing de komende maand.
Maar het liefst zou ik het willen laten voorkomen indien ze dit (wederom) een dag van te voren "bekendmaken". Ik wordt helemaal niet geïnformeerd. en dat vind ik niet kunnen.
Ik hoop zo dat iemand hier de energie voor vind en dat we pas per 1 januari naar andere tarieven gaan.
Dat ze de TLV verlagen is hun keuze. maar dan voor nieuwe klanten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NileZ_
Ik heb dit uitgebreid gedeponeerd bij het ACM vandaag. Die trouwens ook verzocht om zoveel mogelijk mensen dit te laten doen..

Ga anders even naar het Eneco topic..

• ApC_IcE

ApC_IcE

NileZ_ schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:03:
Ik heb dit uitgebreid gedeponeerd bij het ACM vandaag. Die trouwens ook verzocht om zoveel mogelijk mensen dit te laten doen..

Ga anders even naar het Eneco topic..
Dank je ik zal dit meteen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjoerdlosser123
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-07 23:07
PCJR schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 15:24:
[...]

Ja dat is ook een optie. Ik wacht 1 sept nog ff af. Kijken wat de markt doet. En kies dan of ik Delta voortijdig toch weer cancel.

Thanks

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Cpt.Chaos schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:00:
Blijkbaar kan het allemaal wel. Risico wordt afgewenteld op de burger weer.

Ander iets, bij Innova en gewoon energie krijg ik niks meer bij elkaar geklikt, als ik het vinkje ik heb zonnepanelen aanvink dan is dat ook de laatste pagina die laadt.
Met of zonder vinkje, in beide gevallen kom je niet ver, willen geen klanten meer misschien? Of te druk?

(Ik zit in de 14 dagen bedenktijd) ga 4 okt dan pas over.

[ Voor 6% gewijzigd door Rol-Co op 25-08-2022 20:53 ]

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Rol-Co schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:34:
[...]

Met of zonder vinkje, in beide gevallen kom je niet ver, willen geen klanten meer misschien? Of te druk?
telefoon bij Innova in 'storing' vanmiddag ...

Zou me niets verbazen als het slot er al op zit voor jaarcontracten met 71 cent tlv. Helaas niet een contractje voor 1 maart genomen, maar dat doe ik wel zodra ik de kans nog krijg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

NileZ_ schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:32:
[...]

Is het al geregeld en bevestigd dan? Want de medewerker (aardig en kundig persoon trouwens) gaf aan dat het echt niet kon.
En dat ze bij een verhuisaanvraag altijd om bewijs vragen. Wellicht gaan ze dat nog doen?

Dat waren de letterlijke woorden trouwens. Dus dont shoot the messenger haha.
Ik heb bevestiging en contract ontvangen ja. We zullen zien..

• genc007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-10 11:09
Ligt het aan mij of rekent innova BTW bovenop de TLV tarief?

Je krijgt toch helemaal geen btw op de TLV?

Of klopt hun berekening op de website gewoon niet

• Obelix
  • Laatst online: 11-02 13:29
Processorkoeler schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 19:05:
[...]

Deze link heb ik eerder deze week al gepost. Maar deze tarieven lopen ook achter. Innova vandaag 0,77 cent tlv. UC enkel tarief 0,71 cent. Dubbeltarief normaal 0,81 cent en dal 0,61 alles even afgerond.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sdhXFEZ47cLvD4GIjUnfjGzEu-g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WXJGyZZUPCL2NaRkb961Asx1.png?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door Obelix op 25-08-2022 21:13 ]

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

genc007 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:10:
Ligt het aan mij of rekent innova BTW bovenop de TLV tarief?

Je krijgt toch helemaal geen btw op de TLV?

Of klopt hun berekening op de website gewoon niet
Hoe kom je aan actuele Innova prijzen die rechtstreeks van hen komen?
De prijstool werkt al een hele dag niet en de telefoon is 'in storing'.

Alle tips welkom hier.

• Obelix
ursusMaritimus schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:13:
[...]

Alle tips welkom hier.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sdhXFEZ47cLvD4GIjUnfjGzEu-g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WXJGyZZUPCL2NaRkb961Asx1.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• genc007
ursusMaritimus schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:13:
[...]

Alle tips welkom hier.
site is inderdaad extreem instabiel.
Ik kwam er net toevallig doorheen denk ik.

Er stond TLV 0.636.
En dan 1900 ex btw en 2100 ofzo inc btw als TLV.

• Obelix
genc007 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:17:
[...]

Er stond TLV 0.636.
Die 0,06386 is excl. btw

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Thanks, maar dat is een screenshot van eerder. Via de site zie ik alleen hier wat tarieven:
https://www.innovaenergie.nl/tarieven/

Maar daar staan die prijzen met > 70 ct tlv niet in.

Of heb jij nog ergens een link naar iets wat bij Innova nu online staat?

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

genc007 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:17:
[...]

Er stond TLV 0.636.
goed om te weten, dan blijf ik het toch af en toe nog even proberen. anders vannacht of morgenvroeg nog een poging als niet meer zoveel tweakers die server laten roken.

• Srednier
Dat is vreemd, de TLV is een halve cent gedaald de laatste 4 dagen. Dus ze wijzigen de TLV wel continu. 7 dagen geleden was hij nog een stuk lager...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• genc007
ursusMaritimus schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:21:
[...]

Thanks, maar dat is een screenshot van eerder. Via de site zie ik alleen hier wat tarieven:

ALs je op de website gas+stroom kiest dan kom je wel door tot de berekenen.
Als je enkel stroom aanvinkt dan krijg je de storing voor de kiezen.

Denk dat ze momenteel geen nieuwe stroom only klanten willen haha

• Obelix
ursusMaritimus schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:21:
[...]

Dit is een screenshot uit mijn contract, van vandaag.

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

genc007 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:23:
[...]

ALs je op de website gas+stroom kiest dan kom je wel door tot de berekenen.
Als je enkel stroom aanvinkt dan krijg je de storing voor de kiezen.

Denk dat ze momenteel geen nieuwe stroom only klanten willen haha
Top, ik ga eind oktober van het gas af, de moeite waard om even te proberen. Thanks!

• genc007
screenie van de innova berekening website

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hAVvOLBXt3SbApIIWP2tzKwa5Uo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qJLvUirhbkuER9cmPhKBwwKJ.png?f=fotoalbum_large

• Srednier
genc007 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:24:
screenie van de innova berekening website

[Afbeelding]
Even op enkel zetten, dan wordt hij wel ca 70ct...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• genc007
Srednier schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:25:
[...]

Even op enkel zetten, dan wordt hij wel ca 70ct...
kan je wel kiezen voor enkel als je een slimme meter hebt?

• Srednier
genc007 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:26:
[...]

kan je wel kiezen voor enkel als je een slimme meter hebt?
ja, je kunt hem zelfs na het afsluiten nog wijzigen...

Pagina: 1 ... 99 ... 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.

- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!

Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2