• genc007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-10 11:09
Srednier schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:26:
[...]

ja, je kunt hem zelfs na het afsluiten nog wijzigen...
Top!

Heb een contract aangevraagd met 1-09-2022 als startdatum (stroom+gas).
Ben benieuwd of ze het daadwerkelijk gaan accorderen.

EDIT: contract is al binnen lol.
Vreemd genoeg hebben ze me op dubbeltarief gezet, ondanks dat ik enkel heb gekozen.

EDIT2: Bij producten staat type meter Slim, dus ik denk dat je automatisch een dubbeltarief krijgt bij een slimme meter.
Start datum staat 20-09, dus bijna een maand wachttijd ook

[ Voor 34% gewijzigd door genc007 op 25-08-2022 21:37 ]

• Srednier
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 04-08 09:48
genc007 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:30:
[...]

Top!

Vreemd genoeg hebben ze me op dubbeltarief gezet, ondanks dat ik enkel heb gekozen.
Was bij mij ook.

[ Voor 13% gewijzigd door Srednier op 25-08-2022 21:38 ]

gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 3ph 75kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ursusMaritimus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-10 12:34

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

genc007 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:23:
[...]

ALs je op de website gas+stroom kiest dan kom je wel door tot de berekenen.
Als je enkel stroom aanvinkt dan krijg je de storing voor de kiezen.

Denk dat ze momenteel geen nieuwe stroom only klanten willen haha
Echt een hele goede tip, thanks! Waar kan de appeltaart heen?

Jaarcontract van 25-02-2023 voor gas en stroom met een tlv van 0,71454.

Gas kom ik gratis vanaf want dan heb ik niet eens een gasmeter meer 8)

Mochten de tlv's in elkaar flikkeren en Innova blijft nog even bestaan is het gouden handel volgende zomer.

21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW

• genc007
in mijn contract staat nu ook 20-09 dus dat klopt dat er een langere wachttijd is momenteel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• genc007
ursusMaritimus schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:38:
[...]

Mochten de tlv's in elkaar flikkeren en Innova blijft nog even bestaan is het gouden handel volgende zomer.
volgens mij kan je je gas contract weer opzeggen via de portal, dus dat is een goede bypass als je toch een stroomcontract wilt :-)

Anders morgen even bellen.

Ik twijfel alleen nog om gas even bij eneco te laten tot januari, scheelt me bijna €500 vergeleken met innova.
alleen dan wel de onzekerheid van wat er met gas gaat gebeuren na januari

[ Voor 13% gewijzigd door genc007 op 25-08-2022 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-10 19:56

Zenix

BOE!

genc007 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:30:
[...]

Top!

EDIT2: Bij producten staat type meter Slim, dus ik denk dat je automatisch een dubbeltarief krijgt bij een slimme meter.
Start datum staat 20-09, dus bijna een maand wachttijd ook
Contactformulier invullen, dan passen ze het aan naar enkel.

• genc007
Zenix schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:40:
[...]

Gedaan!
Kan ik gas meteen opzeggen of moet ik daarvoor bellen, weet je dat?

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-10 19:56

Zenix

BOE!

genc007 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:44:
[...]

Gedaan!
Kan ik gas meteen opzeggen of moet ik daarvoor bellen, weet je dat?
Als je alleen stroom wilt, zou ik wel bellen ja. Ik zit nog voor gas bij powerpeers, alleen voor stroom bij de dure energiemaatschappijen.

[ Voor 15% gewijzigd door Zenix op 25-08-2022 21:45 ]

• genc007
Zenix schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:45:
[...]

Als je alleen stroom wilt, zou ik wel bellen ja. Ik zit nog voor gas bij powerpeers, alleen voor stroom bij de dure energiemaatschappijen.
Heb een contactformuliertje ingevuld voor beide issues.
Bel morgen wel even na.

Hopelijk doen ze niet moeilijk, anders moet ik afzien en dan opnieuw een contract opvragen

PP ligt redelijk op gemiddelde kwa gasprijs met 3.6€.
Mijn eneco gasprijs is nog redelijk gunstig momenteel met 1.84€ tot januari.
Dat scheelt me zo'n 500€, eventuele prijsstijgingen boven de €3.6 (innova) kan ik dan wel afdekken, tenzij Eneco nog een grap uithaalt met de gasprijzen ook bovenop de TLV

[ Voor 26% gewijzigd door genc007 op 25-08-2022 21:53 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-10 09:54

Sebazzz

3dp

genc007 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:10:
Ligt het aan mij of rekent innova BTW bovenop de TLV tarief?

Je krijgt toch helemaal geen btw op de TLV?
Je hebt al een forfait betaald indien <10.000Wp, dus geen BTW.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

ursusMaritimus schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:38:
[...]

hmm, iets te voorbarig. Innova bevestigt aanvraag contract vanaf 25-02-2023 en dan bevestigt even later het contract per 25-09-2022 8)7

Mailtje naar klantenservice maar weer, zucht ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:09
ursusMaritimus schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 22:34:
[...]

hmm, iets te voorbarig. Innova bevestigt aanvraag contract vanaf 25-02-2023 en dan bevestigt even later het contract per 25-09-2022 8)7

Mailtje naar klantenservice maar weer, zucht ...
Had ik ook. Maandag gemaild, geen reactie tot op heden. Gister gebeld, stuurt meneer van klantenservice een mail naar de klantenservice...

• Fredericm
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-10 16:52
reiniero schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 23:07:
[...]

Had ik ook. Maandag gemaild, geen reactie tot op heden. Gister gebeld, stuurt meneer van klantenservice een mail naar de klantenservice...
Extra centjes zijn leuk. Maar de ellende van de innova helpdesk is het niet waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-10 23:44
Zenix schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:40:
[...]

Je kan ook gewoon bellen dan passen ze het ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hier per 9-9 ook naar United Consumers overstap vanaf Eneco. Geen mail van eneco gehad maar ik neem aan dat ik ook in deze groep zal vallen.
Het is me echter niet duidelijk of United consumers per kalenderperiode de saldering afrekent of gewoon op jaarbasis (of tot je weggaat). Verder geeft UC niet duidelijk aan wat de terugleververgoeding is op hun website.
Maar misschien dat andere mensen in dit topic die bij UC zaten hier wel ervaring mee hebben? Dit heb ik nu niet direct in de afgelopen 10 pagina's terug kunnen lezen.
In de wintermaanden heb ik serieus verbruik van de warmtepomp en kan ik eigenlijk bijna de maanden sept/okt tegen nov/dec wel wegstrepen.
Dus op zich niet een hele grote ramp als we dan alles verrekenen maar misschien is het dan wel beter om dan vanaf nov een jaarcontract ergens aan te gaan (om zo nog sept/okt met hoge terugleververgoeding mee te krijgen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-10 21:34
_Richie_ schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:04:
Hier per 9-9 ook naar United Consumers overstap vanaf Eneco. Geen mail van eneco gehad maar ik neem aan dat ik ook in deze groep zal vallen.
Het is me echter niet duidelijk of United consumers per kalenderperiode de saldering afrekent of gewoon op jaarbasis (of tot je weggaat). Verder geeft UC niet duidelijk aan wat de terugleververgoeding is op hun website.
Maar misschien dat andere mensen in dit topic die bij UC zaten hier wel ervaring mee hebben? Dit heb ik nu niet direct in de afgelopen 10 pagina's terug kunnen lezen.
In de wintermaanden heb ik serieus verbruik van de warmtepomp en kan ik eigenlijk bijna de maanden sept/okt tegen nov/dec wel wegstrepen.
Dus op zich niet een hele grote ramp als we dan alles verrekenen maar misschien is het dan wel beter om dan vanaf nov een jaarcontract ergens aan te gaan (om zo nog sept/okt met hoge terugleververgoeding mee te krijgen).
Dit heb ik zeer specifiek aan ze gevraagd. Eerst werd er gezegd 'we salderen op de eindafrekening'. Ja prima. Leuk verhaal dat doet iedereen. Toen ik echt even goed door bleef vragen kreeg ik het (al lang bekende en verwachtte) antwoord.
Salderen per tariefsperiode. En die perioden worden dan later met elkaar verrekend.
Dus als de TLV ineens naar beneden gaat komt er een tussentotaal, en die wordt dan later verrekend (euro's) met de volgende tariefsperiode.

Dit is goed om van tevoren te weten. Al is dat inmiddels zo goed als standaard geworden.
Ze blijven dit jaarlijks salderen noemen maar is in de praktijk natuurlijk gewoon een ander sommetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13:49
Weet iemand toevallig de TLV van het 3-jarig Greenchoice/Univé contract?
Ik heb daar laatst op de valreep mijn gas op kunnen zetten, misschien is het nu toch wel handig om ook de stroom er nog bij te zetten.
Ik meen hier of elders al gelezen te hebben dat iemand dat gedaan had, dat dat wel nog kon, je stroom erbij pakken op het contract.
Ik kan alleen nergens een TLV vinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14:03
Als "ze" de (teruglever én levering) tarieven maar steeds lekker aanpassen (al is het een centje...)

dan mogen ze dus steeds een "tussenrekening" opmaken en zijn we steeds de klos

Zómers een schijntje krijgen voor de overproductie

en s'winters de volle mep gaan betalen,

waarbij ACM / Politiek ons "in de kou"laat staan..

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Truus01 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:31:
Weet iemand toevallig de TLV van het 3-jarig Greenchoice/Univé contract?
Ik heb daar laatst op de valreep mijn gas op kunnen zetten, misschien is het nu toch wel handig om ook de stroom er nog bij te zetten.
Ik meen hier of elders al gelezen te hebben dat iemand dat gedaan had, dat dat wel nog kon, je stroom erbij pakken op het contract.
Ik kan alleen nergens een TLV vinden.
Bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
Hansieo schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:35:
Als "ze" de (teruglever én levering) tarieven maar steeds lekker aanpassen (al is het een centje...)

Is er al iemand waarbij 'ze' dit ook daadwerkelijk gedaan hebben, die niet bij Budget Energie (of een andere reeds bekende niet-jaarlijks-saldeerder) zat?

Tot nu toe lees en hoor ik nog (bijna) overal dat ze jaarlijks salderen.
Het uiteindelijke tarief voor de overgebleven overproductie (dan wel verbruik), is onduidelijk en gegoochel met tarieven en middelingen etc, maar het correct salderen (uiteindelijk teruggerekend dat je verbruikte kWh weggestreept zijn tegen je opgewekte kWh, al dan niet eerst ook mbv gegoochel met tarieven) zeggen ze dat ze wel doen en doen ze tot nog toe ook.
Ze noemen het jaarlijks salderen, omdat dat het ook is. Jaarlijks salderen staat los van vast tarieven.

Ik zou zo graag eens een afrekening zien van iemand waar het niet goed is gegaan.
Dat is op zich natuurlijk al lastig, want de meesten zitten nog niet een jaar ergens. Dan wordt al het gegoochel met kWh en tarieven nog erger, natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:35

de Peer

under peer review

Truus01 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:44:
[...]

Is er al iemand waarbij 'ze' dit ook daadwerkelijk gedaan hebben, die niet bij Budget Energie (of een andere reeds bekende niet-jaarlijks-saldeerder) zat?

Tot nu toe lees en hoor ik nog (bijna) overal dat ze jaarlijks salderen.
Het uiteindelijke tarief voor de overgebleven overproductie (dan wel verbruik), is onduidelijk en gegoochel met tarieven en middelingen etc, maar het correct salderen (uiteindelijk teruggerekend dat je verbruikte kWh weggestreept zijn tegen je opgewekte kWh, al dan niet eerst ook mbv gegoochel met tarieven) zeggen ze dat ze wel doen en doen ze tot nog toe ook.
Ze noemen het jaarlijks salderen, omdat dat het ook is. Jaarlijks salderen staat los van vast tarieven.

Ik zou zo graag eens een afrekening zien van iemand waar het niet goed is gegaan.
Dat is op zich natuurlijk al lastig, want de meesten zitten nog niet een jaar ergens. Dan wordt al het gegoochel met kWh en tarieven nog erger, natuurlijk.
het punt is juist dat het 'wel goed' is maar enorm in ons nadeel met die tariefsperiodes. Ze mogen dit doen, blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Hansieo schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:35:

Het ACM is hier wel serieus mee bezig hoor. Maar is ook afhankelijk van de formele klachten die ze krijgen.
Dus zolang mensen er maar wat van vinden, maar niet klagen en in kaart brengen wat er precies gaande is, hebben ze minder middelen om ook echt iets te kunnen betekenen.

Hetzelfde met de 9/10 dagen die Eneco hanteert voor het aankondigen van de wijziging. In de praktijk kan je bijna niet (of heel lastig) snel over naar een andere maatschappij. In de huidige markt moet je je oriënteren.

Zolang je maar een duidelijk en kloppend antwoord krijgt van de energiemaatschappij voor je je aanmeldt weet je in elk geval hoe het zit.
Maar 'we salderen op de jaarafrekening' is wel erg makkelijk gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JWT
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09 22:50

JWT

Toch maar gebeld naar Innova, reageren niet op mijn mailtjes. De datum was ingesteld op 24-02-2023, maar met bellen kunnen (willen) ze de datum niet meer aanpassen.
Gang van zaken staat me zo tegen dat ik maar heb geannuleerd, Hopelijk krijg ik van Engie wel weer een fatsoenlijk aanbod na verloop van het huidige contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

NileZ_ schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:52:
[...]

Het ACM is hier wel serieus mee bezig hoor. Maar is ook afhankelijk van de formele klachten die ze krijgen.
Dus zolang mensen er maar wat van vinden, maar niet klagen en in kaart brengen wat er precies gaande is, hebben ze minder middelen om ook echt iets te kunnen betekenen.

Hetzelfde met de 9/10 dagen die Eneco hanteert voor het aankondigen van de wijziging. In de praktijk kan je bijna niet (of heel lastig) snel over naar een andere maatschappij. In de huidige markt moet je je oriënteren.

Zolang je maar een duidelijk en kloppend antwoord krijgt van de energiemaatschappij voor je je aanmeldt weet je in elk geval hoe het zit.
Maar 'we salderen op de jaarafrekening' is wel erg makkelijk gezegd.
om voorbereid te zijn moet je dus eigenlijk telkens ergens een contract afsluiten en dat na 13 dagen annuleren. En dat het hele jaar door, of tijdens risicovollere periodes.

stel je voor dat iedereen dat zou doen... dat is wat je bereikt met dit gedrag van ze.

[ Voor 4% gewijzigd door de Peer op 26-08-2022 09:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14:03
hier stond een offtopic bericht

[ Voor 100% gewijzigd door teacher op 26-08-2022 19:45 ]

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_
de Peer schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:54:
[...]

om voorbereid te zijn moet je dus eigenlijk telkens ergens een contract afsluiten en dat na 13 dagen annuleren. En dat het hele jaar door, of tijdens risicovollere periodes.

stel je voor dat iedereen dat zou doen... dat is wat je bereikt met dit gedrag van ze.
Klopt, als je zo'n mail krijgt, en je zit er niet in zoals de meesten hier. Dan moet je je oriënteren, waarschijnlijk 4 a 5 keer bellen. Vergelijken.
En als je dan een keuze maakt, blijkt dat je welkom bent, 30 dagen later.

Leuk dat je dan per direct uit je contract kunt lopen. Als je in de praktijk niet direct over kunt stappen heb je er geen fluit aan. Zal lekker zijn als ze ineens een verdubbeling aankondigen 10 dagen van tevoren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wat betreft Innova:
Hun tarieven zijn voor Normaal 0.61, Dal 0,54, teruglevering is 0,42.
14 dagen overstapperiode ivm bedenktijd

UC/Engie gaan hun tarieven nog wijzigen begrijp ik, plus 30 dagen overstaptijd.

Zijn er nog andere partijen met een relatie hoge TLV welke zonder problemen direct nieuwe klanten aannemen?
Vattenfall misschien met 16c

-update-
Als ik de lijst van de OP erbij pak (24 augustus bijgewerkt) lijkt Innova met 42c nu de hoogste, afgezien van UC en Engie maar die doen moeilijk over nieuwe klanten 30dagen en gaan hun tarieven nog aanpassen.

Voor mensen die nu Eneco hebben is het dus een optie om voorals nu over te stappen naar Innova per 10 september (14 dagen) en daarna eventueel naar UC/Engie als de nieuwe TLV bekend is.
Innova gaf wel aan dat je minimaal 1 maand klant moet zijn. Waarom weet ik niet en wat de juridische grondslag is met een variabel modelcontract zonder periode weet ik ook niet.

[ Voor 91% gewijzigd door Viper® op 26-08-2022 10:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruiker001
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:04
Bij budget energie is tlv 50% van leveringstarief en er wordt maandelijks gesaldeerd. Als je zeker weet dat je iedere maand overhoudt lijkt dit ineens bets een goede optie. Hierbij ga ik er vanuit dat ENGIE en UC hun tlv ook drastisch gaan verlagen. Innova durf ik pas na de winter naartoe. Te bang dat ze gaan omvallen.

Of zitten er bij budget energie nog meer addertjes onder het gras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

de Peer schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:48:
[...]

het punt is juist dat het 'wel goed' is maar enorm in ons nadeel met die tariefsperiodes. Ze mogen dit doen, blijkbaar.
Weet jij (of iemand anders) een goedkope boer voor de winter die nog contracten afsluit?

Beetje zonde om m'n zuurverdiende tlv op te salderen en al helemaal niet bij Eneco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

ursusMaritimus schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:46:
[...]

Weet jij (of iemand anders) een goedkope boer voor de winter die nog contracten afsluit?

Beetje zonde om m'n zuurverdiende tlv op te salderen en al helemaal niet bij Eneco.
Ik niet. Maar 1 van mijn scenario's is ook om naar Greenchoice of Van de bron te gaan voor de winter omdat ik denk dat die nog op de normale manier salderen, zonder gedoe met tariefsperiodes.
Ik vind 'goed salderen' belangrijker dan het tarief, aangezien ik het het verbruik toch wegsaldeer naar 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

de Peer schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:48:
[...]

Ik niet. Maar 1 van mijn scenario's is ook om naar Greenchoice of Van de bron te gaan voor de winter omdat ik denk dat die nog op de normale manier salderen, zonder gedoe met tariefsperiodes.
Ik vind 'goed salderen' belangrijker dan het tarief, aangezien ik het het verbruik toch wegsaldeer naar 0.
Nog beter saldeer je niet en koop je goedkoper in dan de 61,4 cent die je al gevangen hebt of krijgt bij tussentijdse nota of weggaan bij Eneco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Ik heb verschillende contracten aangevraagd.
eentje per 8 september, eentje per 20 september, eentje per 22 september.

Weet iemand of dat uberhaupt goed gaat als ik ze niet annuleer? Kun je werkelijk voor 12 of 2 dagen bij een leverancier zitten?

Geldt die 30 dagen alleen voor de ingangsdatum, of moet er ook 30 dagen zitten tussen de ingangsdatum bij verschillende leveranciers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

ursusMaritimus schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:52:
[...]

Nog beter saldeer je niet en koop je goedkoper in dan de 61,4 cent die je al gevangen hebt of krijgt bij tussentijdse nota of weggaan bij Eneco.
hmm ik kijk niet achteruit (dat is al gecashed en dus veilig) maar vooruit. Dus dan moet ik goedkoper inkopen dan de TLV die ik na de winter ga hebben. En dat vind ik te onzeker.

[ Voor 4% gewijzigd door de Peer op 26-08-2022 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiffanylampje
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-10 17:05
Viper® schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:05:
Wat betreft Innova:
Voor mensen die nu Eneco hebben is het dus een optie om voorals nu over te stappen naar Innova per 10 september (14 dagen) en daarna eventueel naar UC/Engie als de nieuwe TLV bekend is.
Innova gaf wel aan dat je minimaal 1 maand klant moet zijn. Waarom weet ik niet en wat de juridische grondslag is met een variabel modelcontract zonder periode weet ik ook niet.
Hoezo 10 september? Menigeen kan het contract bij Innova niet eerder dan 19 20 september laten ingaan. En waar zie je de 1 maand terug?

Ik zit nog steeds bij Eneco en heb nog niets gedaan... Vandaag handelen. Opzeggen per 4-9 bij Eneco en bewust een spoedaansluiting forceren bij Innova of liever direct UC, dat is misschien nog het beste.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Obelix
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-02 13:29
Op dit moment 3 contracten aangemaakt waarvan ik 2 binnen de bedenktijd opzeg.
Omdat ik praktisch het hele jaar teruglever met veel overschot. Kijk ik alleen maar naar de vergoeding voor mijn stroom. En natuurlijk in het achterhoofd alle risico's per bedrijf.

Innova enkel tarief 0.63860 kaal

Engie enkel tarief 0,60170 kaal

United enkel tarief 0,71 afgerond omdat ik de laatste cijfers even kwijt ben. Ook kaal volgens mij.

Met de gedachte dat Engie en UC beide de t.l.v. tarieven ook verlagen. Niet te hopen natuurlijk, maar je kan er op wachten.

Ik heb in 3 dagen tijd steeds weer gebeld naar alle bedrijven en steeds weer ben ik bij ieder bedrijf goed geholpen door verschillende medewerkers.

Gisteren had ik contact met Innova en was ineens de verbinding verbroken door een storing. Maar vanochtend gewoon weer iemand kunnen spreken. Bij Innova kan ik per 20-09 starten.

Bij Engie over 30 dagen. Zo ook bij UC. of kon volgens UC onderstaande doen:

U kan bij een huidige leverancier de verzoek indienen en om een schriftelijke bevestiging vragen. Wanneer u dit heeft ontvangen kan u dit toesturen naar : energie@unitedconsumers.com

Het begint zo langzamerhand bijna een aandelen verhaal te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Hansieo schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:55:
Kijk dat terugleveren, mét de juiste redelijke-vergoeding (80~70% van LV) is al héél lang op tafel,
maar het is een stoelendans rond die tafel..
Zit dat niet allemaal in dezelfde wet als die de afbouw van het salderen gaat bepalen en inzetten?
Eerlijk gezegd heb ik dan liever dat de afbouw van het salderen weer naar achteren wordt geschoven, dan dat nu wordt vastgelegd dat de TLV minimaal 80% moet zijn. Het salderen is toch het meest 'winstgevend' (kostenverlagend) voor de meeste mensen met zonnepanelen.
(Al is het helaas ook niet meer duidelijk of salderen jaarlijks moet of per tariefsperiode en dat zal vast ook weer in diezelfde nieuwe energiewet komen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Innova 1 jaar vast zit op een TLV van €0,7788486?!
LA-384 in "Energieleveranciers aanbiedingentopic"

[ Voor 4% gewijzigd door Truus01 op 26-08-2022 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Dit ging over variabel volgens mij:
https://www.innovaenergie...-VAR.99.SEP-DEC.SEP22.pdf

Als ik het nu bij Innova invul, krijg ik voor het vaste contract zelfs 90,6 cent per kWh als TLV. Die ga ik gelijk maar vastleggen (is mijn 2e contract bij Innova, dan annuleer ik de 1e).

[ Voor 24% gewijzigd door de Peer op 26-08-2022 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Edit: Niet meer nodig.

[ Voor 92% gewijzigd door Truus01 op 26-08-2022 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterDee
  • Laatst online: 22-07 00:18
Dat zijn Tarieven Elektriciteit Variabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

de Peer schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:54:
[...]

hmm ik kijk niet achteruit (dat is al gecashed en dus veilig) maar vooruit. Dus dan moet ik goedkoper inkopen dan de TLV die ik na de winter ga hebben. En dat vind ik te onzeker.
Is zeker ook iets voor die gedachtegang te zeggen. Blijf je bij je leverancier van opbrengst zomer en najaar, dan saldeer je toch va dat tegoed?

Met een jaarcontract bij Innova vanaf eind februari weet je je tlv wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

ursusMaritimus schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:15:
[...]

Is zeker ook iets voor die gedachtegang te zeggen. Blijf je bij je leverancier van opbrengst zomer en najaar, dan saldeer je toch va dat tegoed?
Ja dus dat wil ik absoluut niet. Die wil ik veilig stellen. dus weg bij Eneco.
Met een jaarcontract bij Innova vanaf eind februari weet je je tlv wel.
Misschien. Ze kunnen failliet gaan of de TLV wijzigen. dat blijft onzeker.

heb wel een Innovacontract afgesloten net voor 91 cent TLV. als backup.

dus 1 scenario dat ik nu heb:

per 8 september over naar UC (door verhuizing aan te klikken). Hierdoor mis ik maar 3 dagen een hoge TLV.
per 1 okt naar Innova (91 cent TLV)

[ Voor 12% gewijzigd door de Peer op 26-08-2022 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
hoe kom je aan 91c tlv bij innova?
mij is verteld dat de tlv gaat wijzigen naar 42c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterDee
  • Laatst online: 22-07 00:18
Viper® schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:24:
Die 42 ct zal van de variabele kosten zijn en niet van het vaste contract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Tsja staat op de website toen ik het afsloot een uur geleden.

In mijn contract staat 77 cent TLV maar dat is omdat ze van dubbel tarief uit gaan, dus die moet ik weer even omzetten naar enkel zodat het weer 91 cent wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sn0x0r
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:59
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6uLRdIYw6JrzLOUt7gmcVwV80po=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CxVrc3PYx6r26mrH91cw4iuT.png?f=fotoalbum_large

Dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Dit kan toch nooit goed gaan zou je zeggen?
Iedereen verlaagt het juist of staan op het punt om te verlagen en zei stunten juist met de TLV.

Ze verdienen juist niets aan de klanten die veel terugleveren. Maandbedrag is ook maar 5 euro!
Wat ze willen bereiken begrijp ik niet.

Zit nog in mijn bedenktijd, eergisteren aangevraagd. Dat opzeggen en een nieuwe aanvragen dan maar???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Ja ik zie het al, als je dubbel tarief selecteert lever je terug op het daltarief van 70c blijkbaar.
je kan bij opwekking ook niet aangeven op welk telwerk, foutje in de berekentool of is het altijd daltarief ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeHollander
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-10 21:56
Heb nog altijd geen email van Eneco gekregen, neem dus aan dat mijn TLV ongewijzigd blijft tot 1Jan.

Denk er over om te switchen en de afgelopen 2 maanden te cashen.

Dan blijven zitten tot m`n Saldering na de winter weer op 0 staat.

Mijn setup: Omvormer 1: 12x330wp 3960wp ZO + 6x330wp 1980WP NW - Omvormer 2: 6x370wp 2220wp ZW Totaal 8160wp Locatie Zuid-Limburg Bunde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiffanylampje
DeHollander schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:30:
Heb nog altijd geen email van Eneco gekregen, neem dus aan dat mijn TLV ongewijzigd blijft tot 1Jan.

Denk er over om te switchen en de afgelopen 2 maanden te cachen.

Dat vind ik erg naïef. Ik heb ook geen mail, klantenservice zegt 'je had hem al moeten hebben en ja het verandert per 5-9'. Om jezelf te behoeden voor enorm gedoe gelijk hebben vs. gelijk krijgen van Eneco, zou ik nu overstappen. Ik ga zometeen bellen voor een opzegging en dan begin september een spoedaanvraag forceren op het modelcontract bij UC. Geen zin in nog een tussenstap bij Innova. (Plus Innova is niet echt groen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulv1973
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-09 21:50

paulv1973

16.730Wattpiek

DeHollander schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:30:

Denk er over om te switchen en de afgelopen 2 maanden te cachen.

Hier ook.
Nog geen mail ontvangen van Eneco.
Kan zijn dat hij in de brievenbus zit maar die gaat pas weer 4 sept. Open...

Ik blijf nog even hangen.
Alhoewel die 90cent ook wel leuk begint te klinken...

6.250Wp - ZW op SMA SB5000TL-21 + 6.510WP ZO, 31grad. + 3.720Wp - NW, 31grad, op SE5000er-01 + Pana Monoblock 6kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Viper® schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:30:
[...]

Ja ik zie het al, als je dubbel tarief selecteert lever je terug op het daltarief van 70c blijkbaar.
je kan bij opwekking ook niet aangeven op welk telwerk, foutje in de berekentool of is het altijd daltarief ?
Na het aanvragen moet je bellen met ze om het aan te laten aanpassen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
hoihoi66 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:29:
[...]

Dit kan toch nooit goed gaan zou je zeggen?
Iedereen verlaagt het juist of staan op het punt om te verlagen en zei stunten juist met de TLV.

Ze verdienen juist niets aan de klanten die veel terugleveren. Maandbedrag is ook maar 5 euro!
Wat ze willen bereiken begrijp ik niet.

Zit nog in mijn bedenktijd, eergisteren aangevraagd. Dat opzeggen en een nieuwe aanvragen dan maar???
Ik vind 90c ook wel heel interessant voor een jaar contract, zeker gezien de markt.
Je zou bijna denken dat ze in de winter mensen willen lokken omdat de meeste dan stroom/gas gebruiken en dan begin volgend jaar zijn ze helaas failliet en weg geld :+
of ben ik te cynisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWT

JWT

Ze verdienen niets met failliet gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Wat voor spelletje kan dit zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QhzQCBiKO6fYZ4NLzfywjh-mxZc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6Jch3V9hvA7RlFzMfsnZuyVU.png?f=fotoalbum_large

Gisteren toen ze offline waren dacht ik juist dat ze de TLV gingen verlagen maar ze verhogen het juist.

Klanten binnenhalen en dan een smoesje verzinnen en de TLV drastisch verlagen naar 0,2 cent???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Innova vandaag aanvragen betekent dat hij per 22-09-2022 ingaat, dat heb ik net in ieder geval bevestigd gekregen met dit 'jaarcontract'. Dat maakt dat ik nog wel een probleem heb met de periode 5 sept t/m 22 sept, want dat is dan voor mij bij Eneco met 5 cent per kWh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
sn0x0r schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:38:
Innova vandaag aanvragen betekent dat hij per 22-09-2022 ingaat, dat heb ik net in ieder geval bevestigd gekregen met dit 'jaarcontract'. Dat maakt dat ik nog wel een probleem heb met de periode 5 sept t/m 22 sept, want dat is dan voor mij bij Eneco met 5 cent per kWh...
Eventueel Vattenfall? die geven 16c, mogelijk willen die je per 5 september aansluiten.

Net even gekeken, Vattenfall website is ook al een zooitje.
er staat
De ingangsdatum van het contract hangt af van je gewenste startdatum. Deze kan op het aanmeldingsformulier aangegeven worden. Als de gewenste startdatum niet is ingevuld, dan start Vattenfall de levering 60 dagen na het versturen van het aanmeldingsformulier.
als je dan 5 september invult staat er:
Kies een startdatum tussen 1 en 60 dagen in de toekomst
Vanaf 10 september kan dan weer wel. Ik vermoed dat ze 14 dagen bedenktijd aanhouden.
Mogelijk als je belt kan je hier vanaf zien.

Let op met Innova!
Terugleveren gaat tegen het daltarief!
https://www.independer.nl...elen/terugleververgoeding

Dus ik zou zeggen altijd enkel tarief nemen, dan krijg je 90c met dubbel tarief maar 70c.
Mogelijk al vaker geroepen, dit verschilt bij iedere leverancier, Eneco saldeert/levert per telwerk.

[ Voor 51% gewijzigd door Viper® op 26-08-2022 11:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Op deze manier weet Innova al ver van te voren welke klanten ze krijgen + inschatting van verbruik/opwekking. Daarmee kunnen ze de energiemarkt op en dus goed inkopen/handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Viper® schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:35:
[...]

Ik vind 90c ook wel heel interessant voor een jaar contract, zeker gezien de markt.
Je zou bijna denken dat ze in de winter mensen willen lokken omdat de meeste dan stroom/gas gebruiken en dan begin volgend jaar zijn ze helaas failliet en weg geld :+
of ben ik te cynisch
Wat als je direct aan het einde van de zomer zeg maar september opzegt en een eindafrekening wil?
Dan heb je heel wat teruggeleverd en betaal je 50 euro boete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWT

JWT

Of ze hebben al ingekocht en moeten het voor de huidige winter kwijt? Omdat ze de ingangsdatum niet naar achteren willen schuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
JWT schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:44:
Of ze hebben al ingekocht en moeten het voor de huidige winter kwijt? Omdat ze de ingangsdatum niet naar achteren willen schuiven?
Het zal mij een worst wezen. Zojuist aangevraagd :).
Termijn weer op 5 euro, niets te verliezen. 1 winter overbruggen en we zijn binnen!!! :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• campr112
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-07 17:57
Ik heb net bij Eneco 'uitgecached'. 4400 euro op mijn rekening voor Mei,Juni,Juli en een deel van Augustus. Nu lekker naar Engie gewisseld. Vraag is maar hoe lang die het nog volhouden, zo'n hoge TLV.
En maar op zoek gaan naar accu's, want dan kan ik tenminste 'zelf' salderen (en dus kost het wisselen van leverancier minder/niks)
Warmtepomp uit China staat klaar, dus in October/November weer wisselen naar de goedkoopste.
50 panelen a 385W/stuk met 3x6kw inverters. Dus iets van 17MWh/jaar en ~4MWh/jaar eigengebruik (zal wel zwaar omhoog gaan met de warmtepomp).
Mijn terugverdientijd was 1.3 jaar, dat zal wel niet meer gaan lukken. Ik heb uitgerekend (uitgaande van 30 jaar systeemtijd) dat ik zelf genereer voor ~3 Eurocent/kWh (incl verval van zonnepanelen, excl vervanging van inverters).

Be more, use Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Bij Innova gaat het aanvragen van een enkel wel goed. Ging tot een paar dagen geleden verkeerd en kreeg je dubbel binnen in je contract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
Ik ga Innova sowieso ff bellen, want 1: ik wil dat het met Enkeltarief gaat (staat nu op dubbel) en ik wil het termijnbedrag naar 5 euro. Ik heb pas sinds maart dit jaar zonnepanelen, dus heb niets aan het geschatte verbruik van de afgelopen 3 jaar. Als het niet teruggezet kan worden naar 5 euro p/m dan laat het sowieso maar zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoihoi66
sn0x0r schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:49:
Ik ga Innova sowieso ff bellen, want 1: ik wil dat het met Enkeltarief gaat (staat nu op dubbel) en ik wil het termijnbedrag naar 5 euro. Ik heb pas sinds maart dit jaar zonnepanelen, dus heb niets aan het geschatte verbruik van de afgelopen 3 jaar. Als het niet teruggezet kan worden naar 5 euro p/m dan laat het sowieso maar zitten.
Sluit maar achter mij aan, zit in de wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWT

JWT

hoihoi66 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:49:
Bij Innova gaat het aanvragen van een enkel wel goed. Ging tot een paar dagen geleden verkeerd en kreeg je dubbel binnen in je contract.
Bij mij gaat het nog fout, dus is wisselend :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
hoihoi66 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:50:
[...]

Sluit maar achter mij aan, zit in de wacht.
Ik ben al klaar ;) Enkel tarief is doorgezet en het termijnbedrag is (zo te zien) al aangepast naar 5 euro p/m!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 05-10 08:56
sn0x0r schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:52:
[...]

Ik ben al klaar ;) Enkel tarief is doorgezet en het termijnbedrag is (zo te zien) al aangepast naar 5 euro p/m!
En op welke TLV kom je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• campr112
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-07 17:57
Vraag me af of energieleveranciers het wisselgedrag van klanten 'bijhouden' en als het te erg wordt (teveel klanten wisselen naar hun) of ze dan de website 'moedwillig' slopen of de wachttijden op de telefoon dusdanig hoog op laten lopen dat de meeste het opgeven?
Zouden ze het zo doen? Of is dat een te 'donkere' gedachte?
Ze zitten zowiezo een maand vast aan 'domme' dingen die ze doen (teveel TLV o.i.d.).

Be more, use Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

sn0x0r schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:38:
Ik heb dit dus 'opgelost' door bij UC verhuizing aan te vinken en ik kan 8 september terecht bij ze. Ik heb bevestinging en contract ontvangen en tot nu toe vragen ze niet om bewijs van verhuizing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0x0r
Als het goed is op het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6uLRdIYw6JrzLOUt7gmcVwV80po=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CxVrc3PYx6r26mrH91cw4iuT.png?f=fotoalbum_large

Maar ik wacht nog even af wat het wordt zodra het is aangepast in mijn Innova portaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
de Peer schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:54:
[...]

Ik heb dit dus 'opgelost' door bij UC verhuizing aan te vinken en ik kan 8 september terecht bij ze. Ik heb bevestinging en contract ontvangen en tot nu toe vragen ze niet om bewijs van verhuizing.
UC heeft wel een opzegtermijn van 30 dagen. Hoe ga je daar dan mee op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
sn0x0r schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:55:
[...]

Als het goed is op het volgende:

[Afbeelding]

Maar ik wacht nog even af wat het wordt zodra het is aangepast in mijn Innova portaal.
Als het niet klopt je hebt altijd bedenktijd. Mochten ze het later aanpassen dan is het een wijziging in tarieven/voorwaarden en mag je gewoon opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Perzikvrucht schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:56:
[...]

UC heeft wel een opzegtermijn van 30 dagen. Hoe ga je daar dan mee op?
hoe kom je daarbij? Modelcontact is toch gewoon per direct op te zeggen. Of is het geen modelcontract misschien?

[ Voor 16% gewijzigd door de Peer op 26-08-2022 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
Viper® schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:56:
[...]

Als het niet klopt je hebt altijd bedenktijd. Mochten ze het later aanpassen dan is het een wijziging in tarieven/voorwaarden en mag je gewoon opzeggen.
Correct, ik ben ook nog steeds wel huiverig voor de hele solvabiliteitskwestie van Innova, dus ik weet nog niet of ik daadwerkelijk hier gebruik van ga maken, maar 0,90 euro per kWh TLV zou wel echt bizar zijn. Alleen nog even kijken hoe Innova (exact) saldeert, maar dat zal hier in het topic vast wel te vinden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
sn0x0r schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:59:
[...]

Correct, ik ben ook nog steeds wel huiverig voor de hele solvabiliteitskwestie van Innova, dus ik weet nog niet of ik daadwerkelijk hier gebruik van ga maken, maar 0,90 euro per kWh TLV zou wel echt bizar zijn. Alleen nog even kijken hoe Innova (exact) saldeert, maar dat zal hier in het topic vast wel te vinden zijn.
check mijn eerdere post.

Misschien is het mogelijk een tussentijdse afrekening aan te vragen ergens in maart.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• francoski
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
francoski schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 23:32:
[...]

Per 7 sept overgestapt naar Vandebron omdat zij voorheen goed saldeerden. Ondertussen via contactformulier om bevestiging gevraagd dat ze kWh salderen tegen kWh, als ik binnen de bedenktijd antwoord heb hoop ik veilig te zitten...
Maandbedrag van 5 euro, maar dat is nog niet bevestigd. Zodra verbruik/levering weer op 0 staan maar kijken naar een goede TLV volgend jaar.
Ondertussen bevestigd:
Wij salderen per contract periode, dus per kWh inderdaad gedurende contract periode. Na één volledig jaar wordt er altijd een afrekening gemaakt, waarin al het verbruik en teruglevering verrekend wordt.
En overstap kan daar online snel als je afziet van bedenktijd. Na de winter weer over naar een partij met hogere TLV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pejdref
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:37
Is het iemand al daadwerkelijk gelukt om hun Innova contract aanbod om te zetten van dubbel daar enkeltarief? Bij mij zeggen ze namelijk dat het afhankelijk is van welke meter je hebt (enkel of dubbel) en je dus niet zelf kunt kiezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perzikvrucht
de Peer schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:58:
[...]

hoe kom je daarbij? Modelcontact is toch gewoon per direct op te zeggen.
Contractvoorwaarden. Volgens mij hoeft dat niet, Eneco hanteert bijvoorbeeld ook 9 dagen voor het modelcontract.

Toch is het voordeel van Innova pas binnen te halen na zomer 2023, toch? Als je nu begint saldeer je het verbruik in de winter met de opwekking van september/oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
sn0x0r schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:52:
[...]

Ze moest eerst de oude annuleren, nu opnieuw aangevraagd omdat de tweede automatisch was geannuleerd.
Straks weer bellen om er een enkel van te laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

hoihoi66 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:01:
[...]

Ze moest eerst de oude annuleren, nu opnieuw aangevraagd omdat de tweede automatisch was geannuleerd.
Straks weer bellen om er een enkel van te laten maken.
het tweede contract (die met 91 ct TLV) was automatisch geannuleerd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoihoi66
de Peer schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:03:
[...]

het tweede contract (die met 91 ct TLV) was automatisch geannuleerd?
Yep, wacht nu dus op een nieuwe contract met een nieuwe klantennummer.
Heeft geen zin dus om een tweede aan te vragen als je in je bedenktijd zit.

Trouwens aan de lieve dame gevraagd waarom ik dit doe. Ik gaf aan dat de TLV zijn verhoogd vergeleken met 3 dagen geleden. Zegt ze JA dat klopt helemaal. Maar de prijzen ook ;).
Ohw ok jah. Dat was mijn antwoord daarop :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiffanylampje
francoski schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:00:
[...]

Ondertussen bevestigd:

[...]

En overstap kan daar online snel als je afziet van bedenktijd. Na de winter weer over naar een partij met hogere TLV.
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Nabellen naar de klantenservice? Hier ook duidelijk, het wordt tot en met de salderingsgrens Vandebron. :) En ca. maart de hoogste TLV weer opzoeken (beperkte hoeveelheid kWh teruglevering hier, wij zijn van oktober-april ofzo afnemer). Tot dan, mensen. Geweldig, alle moeite van iedereen.

[ Voor 17% gewijzigd door Tiffanylampje op 26-08-2022 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
hoihoi66 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:06:
[...]

Trouwens aan de lieve dame gevraagd waarom ik dit doe. Ik gaf aan dat de TLV zijn verhoogd vergeleken met 3 dagen geleden. Zegt ze JA dat klopt helemaal. Maar de prijzen ook ;).
Klopt, kWh kost nu 1+ euro.

Bij Vattenfall die laatst een TLV verhoogd hebben naar 16c trouwens ook, daar betaal je 1.10 per kWh.
Binnen 1 jaar je zonnepanelen terugverdiend, gekkenwerk.

Als de prijzen nog meer omhoog gaan moet je uitkijken dat niet je panelen gestolen worden in je vakantie :o

[ Voor 7% gewijzigd door Viper® op 26-08-2022 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoihoi66
Viper® schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:07:
[...]

Klopt, kWh kost nu 1+ euro.

Bij Vattenfall die laatst een TLV verhoogd hebben naar 16c trouwens ook, daar betaal je 1.10 per kWh.
Binnen 1 jaar je zonnepanelen terugverdiend, gekkenwerk.
Wat Innova eigenlijk doet is logisch, wat die andere doen lees ‘Eneco’ is gewoon *********** ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

hoihoi66 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:06:
[...]

haha nou ik heb het ook gebeld. en bij mij was het eerste contract juist automatisch geannuleerd :D

Dus mijn contract met 91 cent TLV gaat door, gelijk om laten zetten naar enkel tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06:55
hoihoi66 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:09:
Wat Innova eigenlijk doet is logisch, wat die andere doen lees ‘Eneco’ is gewoon *********** ;)
Ja, maar het kan dus ook zo zijn dat ze "bewust" augustus volgend jaar failliet gaan, dan hoeven ze niet die overstappers van Eneco (lees: mensen die nu naar Innova gaan voor 1 jaar contract) uit te betalen maar hebben ze in die tijd wel veel stroom kunnen innen om terug te leveren en hebben ze veel op verdiend.

Of denk ik helemaal fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Treveo schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:13:
[...]

Ja, maar het kan dus ook zo zijn dat ze "bewust" augustus volgend jaar failliet gaan, dan hoeven ze niet die overstappers van Eneco (lees: mensen die nu naar Innova gaan voor 1 jaar contract) uit te betalen maar hebben ze in die tijd wel veel stroom kunnen innen om terug te leveren en hebben ze veel op verdiend.

—-

[ Voor 8% gewijzigd door hoihoi66 op 26-08-2022 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
hoihoi66 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:14:
[...]

Dan zeg ik het contract op in juli :).

Aan de andere kant, hoeveel krijg je binnen als je 1000 kwh overschot hebt bij Eneco? 90 euro?
Nou dat is veel zeg.
Termijnbedrag is 5 euro bij ze, is ook mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
de Peer schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:13:
[...]

haha nou ik heb het ook gebeld. en bij mij was het eerste contract juist automatisch geannuleerd :D

Dus mijn contract met 91 cent TLV gaat door, gelijk om laten zetten naar enkel tarief.
Kun je bevestigen wanneer je in je innova portal ziet dat het nu op basis van enkeltarief is? Ik weet namelijk niet hoe lang zo'n wijziging duurt voordat je het terugziet. Voor nu is het namelijk nog niet aangepast, maar ik heb ook pas een half uur geleden gebeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoihoi66
Ja innova wel , eneco 90

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paulv1973
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-09 21:50

paulv1973

16.730Wattpiek

sn0x0r schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:21:
[...]

Kun je bevestigen wanneer je in je innova portal ziet dat het nu op basis van enkeltarief is? Ik weet namelijk niet hoe lang zo'n wijziging duurt voordat je het terugziet. Voor nu is het namelijk nog niet aangepast, maar ik heb ook pas een half uur geleden gebeld.
Je kunt bij de innova website, aanvraag toch gewoon enkel telwerk selecteren!?
Heb hem ook ff ingevuld...
Zit nog te dubben of ik hem aanvraag. Lever ook 10mwh retour.

6.250Wp - ZW op SMA SB5000TL-21 + 6.510WP ZO, 31grad. + 3.720Wp - NW, 31grad, op SE5000er-01 + Pana Monoblock 6kW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Obelix
  • Laatst online: 11-02 13:29
Zojuist mijn contract bij Innova opgezegd vanwege bedenktermijn. En weer een nieuwe via de website aangemaakt. voor 0,90682 t.l.v. Hopelijk blijft er nog wat over voor andere klanten om uit te keren. _/-\o_

Ze vroeg nog wel naar de reden van opzegging. Een beter voorstel was mijn antwoord.

[ Voor 17% gewijzigd door Obelix op 26-08-2022 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0x0r
paulv1973 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:23:
[...]

Je kunt bij de innova website, aanvraag toch gewoon enkel telwerk selecteren!?
Heb hem ook ff ingevuld...
Zit nog te dubben of ik hem aanvraag. Lever ook 10mwh retour.
Ik heb bij de aanvraag ook enkel ingevuld, maar kreeg alsnog een contract met dubbel erin, volgens mij gebeurde dit bij meer mensen, ongeacht wat je invulde de afgelopen dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

sn0x0r schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:21:
[...]

Volgens de vrouw aan de telefoon moet dat zichtbaar worden in de portal inderdaad. Geen idee hoe lang dat duurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

sn0x0r schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:24:
[...]

Ik heb bij de aanvraag ook enkel ingevuld, maar kreeg alsnog een contract met dubbel erin, volgens mij gebeurde dit bij meer mensen, ongeacht wat je invulde de afgelopen dagen.
klopt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
Viper® schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:35:
of ben ik te cynisch
hoihoi66 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:38:
Wat voor spelletje kan dit zijn?

Klanten binnenhalen en dan een smoesje verzinnen en de TLV drastisch verlagen naar 0,2 cent???
Treveo schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:13:

Dit soort dingen denk ik ook.
Nu (betalende) klanten binnenhalen voor de winter/verbruiksmaanden. Daarmee is voorlopig het risico van faillissement van de baan. De opzegboete is daarin ook een kleine zekerheid voor die maanden.
Dan na de winter -of de TLV drastisch verlagen, en dus betaald worden over het verbruik en de opzegboete, -of ze gaan toch failliet door iedereen die dan gaat opwekken en mogelijk tijdig* overstapt en uitbetaald wil worden.
*Of die gaan mee het schip in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13:42
Er valt mij iets op bij het afsluiten van een Innova contract.
In de disclaimer bij het aanbod staat het volgende:
Het all-in tarief geldt voor het kalenderjaar waarin het contract is gesloten en is per kWh
Het contract is gesloten in 2022...
Ook als ik nu een contract sluit met start levering 1-1-2023 dan kun je interpreteren dat het contract in 2022 is gesloten.

Heb ik het fout? of....

Screenshot van disclaimer:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p0soCWtpXyabS4k6A3mOquklJ2E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fMukuo3MlEsKtxIcQokR4zeW.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 100 ... 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.

- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!

Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2