Elga | Valliant eco TEC plus VHR 30-34/5-5L | Kamstrup 602 |Nodo OTGW | Raspberry Pi 3B+/4B+|RFXcom rfxtrx433xl | UniFi netwerk | PVoutput 8.625 kWp
Je kan ook bij Eneco opzeggen per 5-9. Als er een paar dagen geen nieuwe leveringscontract is ben je hoogstens paar tientjes kwijt (9 cent is bar weinig). Een nieuw contract kan dan veel snellerde Peer schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:19:
[...]
Het doel van vóór 1 september aanvragen is dat ik met spoed bij Eneco weg kan.
Medewerker gaf aan dat het niet perse zo is dat de tarieven 1 september veranderen maar dat ze vanaf september meer stabiliteit konden bieden naar hun klanten..Processorkoeler schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:18:
[...]
En als je ná die tijd, zeg 2 sept, aanvraagt? Lagere TLV's?
Dus je zegt eigenlijk; voor 1 sept een aanvraag doen?
Bijzonder verhaal maar kan best zijn dat ze dan meer orde op zaken hebben ofzo. Weten wij veel haha.
40 euro per dag bij mij.bmoorman schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:36:
[...]
Als er een paar dagen geen nieuwe leveringscontract is ben je hoogstens paar tientjes kwijt
Interessant. Hoe doe je dat met de logistiek? Moet je zelf iedere keer een contract opzeggen of doet de nieuwe leverancier dat? En heb je niet te maken met opzegtermijnen? Het lijkt me nogal wat geregel, maar misschien valt dat mee.de Peer schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:15:
Ik zit nu bij Eneco met 61 cent TLV. Mijn voorlopige strategie is als volgt:
-5 sept - 8 september : balen van 9 cent TLV bij Eneco.
-Overstap per 8 september naar UC (aangevinkt dat het een verhuizing is)
-Overstap per 20 september naar Engie
-Eind september een overstap terug naar UC (contract dat aangevraagd is na 1 september heeft vaste tarieven tot 1 juli 2023)
Ik heb ook een Innovacontract aangevraagd, maar die ga ik waarschijnlijk annuleren. Ik houd hem nog even 2 weken als backup.
Ik lever 10.000 Wp terug per jaar dus elke dag met een lage TLV is een duur geintje. Gelukkig nu tot 3 dagen kunnen beperken door verhuizing aan te vingen bij UC.
Dat is dan een onnodige gok. Je kan het dus ook tot 1 juli vast zetten.Copitano schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:36:
[...]
Boeit niet denk ik want tot ca. half februari ben in netto afnemer (warmtepomp), daarna begin ik weer netto terug te leveren tot het saldo weer 0 is. daarna zie ik wel weer.
Opzeggen doet de leverancier. En ja er zijn opzegtermijnen. We zullen zien hoe het gaat.libo1949 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:46:
[...]
Interessant. Hoe doe je dat met de logistiek? Moet je zelf iedere keer een contract opzeggen of doet de nieuwe leverancier dat? En heb je niet te maken met opzegtermijnen? Het lijkt me nogal wat geregel, maar misschien valt dat mee.
Lijkt me sterk dat je in september nog 400+kWh per dag terugduwt
Ik had het over gemiste opbrengst, dus 9 cent versus 61 centbmoorman schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:48:
[...]
Lijkt me sterk dat je in september nog 400+kWh per dag terugduwt
61 heb je niet na 5-9. Het was alleen een tip om zo snel mogelijk van Eneco af te zijn en eerder op een fatsoenlijke TLV te komende Peer schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:51:
[...]
Ik had het over gemiste opbrengst, dus 9 cent versus 61 cent
Dat was ook mijn plan.sn0x0r schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:53:
[...]
Waarom niet gewoon overstappen in september, je opgebouwde geld bij Eneco lekker uit laten betalen en dan ergens begin 2023 zodra je weer naar 0 gesaldeerd hebt weer overstappen naar een 'hoge' TLV?
Omdat er dan misschien geen hoge TLV meer is.sn0x0r schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:53:
[...]
Waarom niet gewoon overstappen in september, je opgebouwde geld bij Eneco lekker uit laten betalen en dan ergens begin 2023 zodra je weer naar 0 gesaldeerd hebt weer overstappen naar een 'hoge' TLV?
Maar geen overzicht hebben in een app of website en ook geen mail ontvangen.
met daarin de data over de TLV en KW?
Bij inlog op de Delta energie website kan ik alleen een contract zien maar geen verbruik.
Er is wel een verbruik tapje maar daar zijn jaarlijkse jaarnota's te vinden meer niet.
Geen maandelijks iets. zoals GC wel heeft in hun app.
PV Output - SolarEdge SE10K - 26x Hyundai UltraBlack 395WP
Wat ik niet snap... is UC ook een modelcontract? Er wordt hier gesproken over vaste tarieven tot 1 januari 2023 (of 1 juli 2023, afhankelijk wanneer je deze afsluit), maar kunnen zij niet hetzelfde geintje uithalen als Eneco?de Peer schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:18:
[...]
Bij een contract bij UC afgesloten voor 1 september, wijzigen de tarieven op 1 januari. Zo staat het op de website bij veelgestelde vragen, en ook op het moment dat je het afsluit staat het in beeld.
Volgens mij is het een modelcontract ja.HKees schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:04:
[...]
Wat ik niet snap... is UC ook een modelcontract? Er wordt hier gesproken over vaste tarieven tot 1 januari 2023 (of 1 juli 2023, afhankelijk wanneer je deze afsluit), maar kunnen zij niet hetzelfde geintje uithalen als Eneco?
Ze kunnen dat doen ja. Maar ze benoemen op hun website dat ze het niet doen. Dat is misschien wel meer waard
Ben inderdaad wel even benieuwd naar hoe de TLV in het contract vermeld wordt.HKees schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:04:
[...]
Wat ik niet snap... is UC ook een modelcontract? Er wordt hier gesproken over vaste tarieven tot 1 januari 2023 (of 1 juli 2023, afhankelijk wanneer je deze afsluit), maar kunnen zij niet hetzelfde geintje uithalen als Eneco?
Als die los gekoppeld is en ze die tussentijds kunnen aanpassen dan is dat 'vast' tot juli 23 ook weinig waard..
Haha, maar of dat geloofwaardig is...de Peer schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:08:
[...]
Volgens mij is het een modelcontract ja.
Ze kunnen dat doen ja. Maar ze benoemen op hun website dat ze het niet doen. Dat is misschien wel meer waard
Geen 1 partij is nog geloofwaardig nu.
Maar als het met kleine lettertjes dichtgetimmerd zit dan wordt het een lastig verhaal bij gedonder.
Uiteindelijk heeft Eneco ook in de voorwaarden staan dat ze tussentijds mogen aanpassen. Of de omstandigheden het rechtvaardigen is een ander verhaal.
Net een contract per email gekregen. "Leveringsovereenkomst UnitedConsumers Variabel onbepaalde tijd stroom". Gaat in op 23/9. "UnitedConsumers Energie hanteert variabele leveringstarieven. Deze tarieven gaan in vanaf de startdatum vanNileZ_ schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:10:
[...]
Ben inderdaad wel even benieuwd naar hoe de TLV in het contract vermeld wordt.
Als die los gekoppeld is en ze die tussentijds kunnen aanpassen dan is dat 'vast' tot juli 23 ook weinig waard..
levering, en kunnen gedurende de looptijd van deze overeenkomst wijzigen."
En er tlv wordt niet vermeld.
Gaan we dus niet doen
Zijn in die zin ouderwets, na 2 maanden krijg je een maand overzicht van je eerste maand per pdfTurboNick3 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:01:
Zijn er hier meer mensen die net als ik Delta hebben (afgesloten rond 1 juli)
Maar geen overzicht hebben in een app of website en ook geen mail ontvangen.
met daarin de data over de TLV en KW?
Bij inlog op de Delta energie website kan ik alleen een contract zien maar geen verbruik.
Er is wel een verbruik tapje maar daar zijn jaarlijkse jaarnota's te vinden meer niet.
Geen maandelijks iets. zoals GC wel heeft in hun app.
Maar de voorwaarden zullen ongetwijfeld wel gelijk zijn.
Als ze hard beweren deze niet aan te passen tot 1 juli 23, en dat voor de consument een reden is om voor dat contract te kiezen in de huidige omstandigheden, dan moet dat toch haast wel rechtsgeldig zijn zou je denken.
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn helaas nog altijd twee verschillende dingen..
Klopt. In september nog eens proberen. Maar wel raar dat er niets over teruglevering wordt vermeld.NileZ_ schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:26:
@libo1949 maar jij hebt hem voor september aangevraagd, dat is nog een verschil met in september aanvragen.
Maar de voorwaarden zullen ongetwijfeld wel gelijk zijn.
Als ze hard beweren deze niet aan te passen tot 1 juli 23, en dat voor de consument een reden is om voor dat contract te kiezen in de huidige omstandigheden, dan moet dat toch haast wel rechtsgeldig zijn zou je denken.
Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn helaas nog altijd twee verschillende dingen..
Riskant of niet ik zou pas tekenen als het contract volledig klopt. Voorkomt hoop gezeik.HKees schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:28:
Ik heb een overstap naar Vattenfall aangevraagd (iets met principes, en 16 cent is beter dan 9), vandaag contract gekregen. Valt mij op dat daar de oude 7 cent nog in staat. Is dit riskant of zouden ze dat automatisch wijzigen naar de tarieven na 1 september? Want dat is volgens mij de datum dat de TLV wijzigt bij Vattenfall...
PV Output - SolarEdge SE10K - 26x Hyundai UltraBlack 395WP
Dit is de enige gok die ik neem, ik vind Innova een te lastig in te schatten verhaal met solvabiliteit en het bijtijds uit laten keren van mn opgebouwde centen. Uiteraard, gedurende de wintermaanden loop ik nul risico, maar zodra de terugleveraars op gang komen weet ik het gewoon niet meer. Dus ik neem de gok dat er iets goeds voorbij komt tegen de tijd dat ik weer gesaldeerd ben naar 0 ergens rond maart/april volgend jaar. (Geen idee hoe snel het gaat, want dit wordt mijn eerste winter met een warmtepomp).de Peer schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:59:
[...]
Omdat er dan misschien geen hoge TLV meer is.
En is er volgend jaar geen partij met een noemenswaardige TLV, dan neem ik dat voor lief en hoop ik dat de Innnova mensen hun geld in ieder geval wel gaan krijgen en ben ik blij voor ze met het succesvol nemen van een (kleine?/grote?) gok.
Heb jij al wat gehoord van ze? Als ik morgen niks hoor dan doe ik denk ik een nieuwe aanvraag. Elke dag zonder fatsoenlijke TLV kost me 40 euro....Yurie schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:41:
***members only***
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Als ik de TLV uitreken kom ik op 55ct ex BTW. Er is wel wat tegenstrijdige info op hun website, of de TLV vast is zal moeten blijken uit een contractbevestiging.
Ik heb ook geen idee of die DGB een gezond bedrijf is...
gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 3ph 75kWh
Sinds maart 14 zonnepanelen met een wp van 5460 ongeveer. Ik zat al jaren bij Essent maar ben toch in juli overgestapt naar Eneco vanwege de hoge TLV. Vanaf maart tot nu heb ik 4 mwh opgewekt zie ik op de solaredge app staan.
Ik heb de eind afrekening van Essent gehad van € 800 in de plus. ( termijn bedragen en teruglevering )
Alles wat ik sinds maart heb opgewekt ben ik nu toch gewoon kwijt omdat ik van leverancier ben gewisseld?
Ik heb nu 382 kwh teruggeleverd aan Eneco sinds juli.......maar die 382 kwh is natuurlijk niet genoeg om straks de herfst en winter door te komen.
Het salderen is nu toch al gedaan door Essent waardoor ik achteraf nu duurder uit ben bij Eneco of zie ik het verkeerd?
Scrooge NL
Je ziet het verkeerd. Je kunt ook achteraf de winter salderen. Dus met de opbrengst van voorjaar 2023Theo27 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:13:
Mensen volgens mij ben ik heel dom geweest.
Sinds maart 14 zonnepanelen met een wp van 5460 ongeveer. Ik zat al jaren bij Essent maar ben toch in juli overgestapt naar Eneco vanwege de hoge TLV. Vanaf maart tot nu heb ik 4 mwh opgewekt zie ik op de solaredge app staan.
Ik heb de eind afrekening van Essent gehad van € 800 in de plus. ( termijn bedragen en teruglevering )
Alles wat ik sinds maart heb opgewekt ben ik nu toch gewoon kwijt omdat ik van leverancier ben gewisseld?
Ik heb nu 382 kwh teruggeleverd aan Eneco sinds juli.......maar die 382 kwh is natuurlijk niet genoeg om straks de herfst en winter door te komen.
Het salderen is nu toch al gedaan door Essent waardoor ik achteraf nu duurder uit ben bij Eneco of zie ik het verkeerd?
Dus nu cashen bij eneco en naar een andere partij overstappen. Zsm
[ Voor 3% gewijzigd door de Peer op 24-08-2022 20:15 ]
Stel je hebt aan het einde van het jaar meer teruggeleverd dan verbruikt dan staat hier een vergoeding tegenover (de TLV). Tot 5 september was deze vergoeding 61cent maar na 5 september is deze vergoeding nog maar 9cent. Wordt aan het einde van het jaar het complete jaar verrekend tegen 9 cent of wordt tot 5 september verrekend voor 61cent en vanaf 5 september voor 9cent.
Mail ontvangen dat ik een verhuizing moet bewijzen, wat ik uiteraard niet kan en ook niet heb aangevinkt bij de aanvraag. Dus voorlopig lijken ze vast te houden aan de 19e. Morgen maar weer bellen. Desnoods zeg ik Eneco eerder op...B-Bandit schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:54:
[...]
Heb jij al wat gehoord van ze? Als ik morgen niks hoor dan doe ik denk ik een nieuwe aanvraag. Elke dag zonder fatsoenlijke TLV kost me 40 euro....
Dat laatste. Al vaak voorbij gekomen vandaagwollukker schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:24:
Weet iemand hoe het zit met het afrekenen van de terugleververgoeding.
Stel je hebt aan het einde van het jaar meer teruggeleverd dan verbruikt dan staat hier een vergoeding tegenover (de TLV). Tot 5 september was deze vergoeding 61cent maar na 5 september is deze vergoeding nog maar 9cent. Wordt aan het einde van het jaar het complete jaar verrekend tegen 9 cent of wordt tot 5 september verrekend voor 61cent en vanaf 5 september voor 9cent.
Bedankt voor je reactie, ik had al een vermoeden dat dit al gevraagd was maar kon het tussen de vele posts niet terugvinden.de Peer schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:27:
[...]
Dat laatste. Al vaak voorbij gekomen vandaag
Als ik nu een aanvraag indien kan ik deze laten ingaan per 5 september. Ik ga dan gewoon een nieuwe aanvraag doen en de oude opzeggen... Waardeloos.Yurie schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:26:
[...]
Mail ontvangen dat ik een verhuizing moet bewijzen, wat ik uiteraard niet kan en ook niet heb aangevinkt bij de aanvraag. Dus voorlopig lijken ze vast te houden aan de 19e. Morgen maar weer bellen. Desnoods zeg ik Eneco eerder op...
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Stel dat ik Eneco per 5 september opzeg, zou ik dan al op 5 september over kunnen stappen naar Engie, met overlegging van bewijs van opzegging Eneco?
Je kunt het wel aangeven maar in de bevestiging staat gewoon dat de eerstmogelijke datum (de 19e). Ik had hem ook aangevraagd op de 5e maar helaas...B-Bandit schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:29:
[...]
Als ik nu een aanvraag indien kan ik deze laten ingaan per 5 september. Ik ga dan gewoon een nieuwe aanvraag doen en de oude opzeggen... Waardeloos.
Dit is mij net ook bevestigd door Eneco, terwijl mijn app sinds 1 juli alle bedragen met terugwerkende kracht omlaag heeft gehaald. Ik dacht dat ze dit 'mochten' doen al die tijd en heb er geen heisa van gemaakt. Wat blijkt.. de app geeft het niet goed weer maar de energierapporteren in de 'mijn eneco' omgeving wel. Dit heb ik net ook gezien toen ik ze downloadde.de Peer schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:27:
[...]
Dat laatste. Al vaak voorbij gekomen vandaag
Mocht iemand dit ook hebben dan kan deze informatie misschien handig zijn. Ik dacht ik haak even in op je comment
Dan ben je de sjaaksjaak schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:09:
Lekker dan, na maanden dubben overgestapt van Vattenfall naar Eneco en dan na nog geen week dit bericht. Ik heb inmiddels opgezegd via het Eneco webformulier binnen de 14 dagen bedenkperiode. Kan ik nu meteen een nieuw contract afsluiten of moet ik wachten op bevestiging vanuit Eneco dat het verwerkt is?
Ook al Vattenfall gebeld, terugkomen kan alleen naar model contract en niet naar wat je had. Helaas….
Winter door blijven zitten had ook gekund natuurlijk. Je kan al nieuwe doen.
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Laat maar, staat gewoon in de mail met contract

[ Voor 24% gewijzigd door klump4u op 24-08-2022 20:49 ]
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
Kijk daar zelf dan naar, er zijn meters met foute software geweest die verbruik en opwek tellen, misschien klopt het wel en ben je het aan het weggeven.reiniero schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:30:
[...]
Ik heb net gebeld en maandbedrag kan niet omlaag bij mij. Heb de panelen sinds maart dit jaar en volgens hun systeem maar 118 kWh terug geleverd. Dan snap ik opzich ook wel dat het maandbedrag niet een heel eind omlaag kan. Alleen waar hun systeem die 118 kWh vandaan haalt snap ik niet. Lijk mij info vanuit de netbeheerder die ze kunnen opvragen en de netbeheerder weet natuurlijk wel dat ik veel meer opwek.
Hoe zou zoiets moeten werken? Ik heb een P1 meter dus kan de meterstanden goed in de gaten houden en dat klopt met wat eneco rekent. De meterstanden worden bijgehouden door de netbeheerder en doorgegeven aan Eneco. Van mei en juni heb ik al 1000 euro gekregen van eneco. Dus ik zie niet hoe dat fout zou gaan?Rol-Co schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:43:
[...]
Kijk daar zelf dan naar, er zijn meters met foute software geweest die verbruik en opwek tellen, misschien klopt het wel en ben je het aan het weggeven.
Als je binnen de bedenktermijn zit, dan zeg je niet op maar je herroept. Is juridisch iets anders, herroeping betekent dat iedereen doet alsof je je nooit hebt aangemeld. Je gaat dus ook niet terug naar vattenfall maar je blijft daar gewoon.sjaak schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:09:
Lekker dan, na maanden dubben overgestapt van Vattenfall naar Eneco en dan na nog geen week dit bericht. Ik heb inmiddels opgezegd via het Eneco webformulier binnen de 14 dagen bedenkperiode. Kan ik nu meteen een nieuw contract afsluiten of moet ik wachten op bevestiging vanuit Eneco dat het verwerkt is?
Ook al Vattenfall gebeld, terugkomen kan alleen naar model contract en niet naar wat je had. Helaas….
Dat meterstanden met eneco kloppen lijkt me logisch, die lezen ze uit en als die meter het verkeerd doet hebben hun dat ook zo.reiniero schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:49:
[...]
Hoe zou zoiets moeten werken? Ik heb een P1 meter dus kan de meterstanden goed in de gaten houden en dat klopt met wat eneco rekent. De meterstanden worden bijgehouden door de netbeheerder en doorgegeven aan Eneco. Van mei en juni heb ik al 1000 euro gekregen van eneco. Dus ik zie niet hoe dat fout zou gaan?
Je kan toch zelf rekenen, opbrengsten van de omvormer, teruglever aantallen, verbruik en je kan berekenen of dat een beetje klopt, lijkt me geen 118kWh waar je het over had, of is dat na de teruggave van 1k euro?
Die ben ik altijd al, best prima uit te houden.Rol-Co schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:38:
[...]
Dan ben je de sjaak![]()
Winter door blijven zitten had ook gekund natuurlijk. Je kan al nieuwe doen.
Winter blijven zitten was het oorspronkelijke idee, lang terug gelezen en eneco was erg lang stabiel dus het was de gok waard, uiteindelijk Innova afgesloten en dan zien we wel even.
Dat uitrekenen doe ik ook inderdaad. Daarom vroeg ik me juist af hoe innova bij 118kWh kan komen terwijl ik/eneco/netbeheerder beter weten. 118kWh was misschien alleen in de maand maart (eind maart geïnstalleerd), misschien kijkt innova minimaal zoveel terug oid.Rol-Co schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 20:59:
[...]
Dat meterstanden met eneco kloppen lijkt me logisch, die lezen ze uit en als die meter het verkeerd doet hebben hun dat ook zo.
Je kan toch zelf rekenen, opbrengsten van de omvormer, teruglever aantallen, verbruik en je kan berekenen of dat een beetje klopt, lijkt me geen 118kWh waar je het over had, of is dat na de teruggave van 1k euro?
Dit heeft elk model en variabel contract in de kleine lettertjes staan meen ik, dus dan is t simpel voor jou; bar weinig keus.libo1949 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:22:
[...]
levering, en kunnen gedurende de looptijd van deze overeenkomst wijzigen."[/i]
Enkel Innova 1j vast.
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Mwa, niet zo negatiefhoihoi66 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:33:
[...]
Geen ENKELE variabele contract ga ik nu aan. Zie Eneco en zeg verder niks.
Geen enkele zal de komende maanden ons blij maken.
23 cent per kwh de hele winter doorkomen is ook aantrekkelijk. Als je dan in t voorjaar23 asap naar ene gaat met hoge tlv zodra je meer geeft dan neemt, heb je de winter op zn goedkoopst afgerekend... en ben je t snelst weer aan het opbouwen met hoge tlv.
Volgens mij is dit is gunstigste business case. Mits er voorjaar23 een toko is met 30 cnt of hoger tlv...thats the thing
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Websites doen vaak niet veel in deze tijden, je meot ze bellen.osluis schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 17:00:
[...]
https://www.budgetthuis.nl/energie/ , ik kan het niet eens aanvragen op de website. Bij Greenchoice kon het ook niet. Bijna geen een aanbieder die ik destijds bekeek bood het aan op hun website.
Heb zelf gas only bij GC.
Las ergens de UC na 1 september tarieven geeft t/m 1 juli. Zit nu te zoeken in de voorwaarden daar, kan iemand aangeven waar dat precies staat?
Overweeg namelijk om die kant op te gaan.
Zie ook veel mensen voor Engie gaan. Is er een reden om Engie boven UC te kiezen?
Laat maar. Gevonden bij de veelgestelde vragen daar (en niet in de voorwaarden.....)
Lijkt alsof ze dit hebben gekoppeld aan het variabele onbepaalde tijd contract.
Zijn ze daar niet véél flexibeler om zomaar te wijzigen in het tarief dan het modelcontract dat wettelijk maar 2 keer per jaar mag wijzigen? Lijkt leuk, werkt het ook zo leuk uit?
[ Voor 38% gewijzigd door Randy1800 op 24-08-2022 21:32 ]
UC en Engie zijn soort van variabel. Engie al al helemaal.Randy1800 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:29:
Hallo,
Las ergens de UC na 1 september tarieven geeft t/m 1 juli. Zit nu te zoeken in de voorwaarden daar, kan iemand aangeven waar dat precies staat?
Overweeg namelijk om die kant op te gaan.
Zie ook veel mensen voor Engie gaan. Is er een reden om Engie boven UC te kiezen?
Laat maar. Gevonden bij de veelgestelde vragen daar (en niet in de voorwaarden.....)
Lijkt alsof ze dit hebben gekoppeld aan het variabele onbepaalde tijd contract.
Zijn ze daar niet véél flexibeler om zomaar te wijzigen in het tarief dan het modelcontract dat wettelijk maar 2 keer per jaar mag wijzigen? Lijkt leuk, werkt het ook zo leuk uit?
Lkkr voor Innova gaan.
Cashback acties in deze tijd en als enige doen het bij mij niet zo goedhoihoi66 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:38:
[...]
UC en Engie zijn soort van variabel. Engie al al helemaal.
Lkkr voor Innova gaan.
Onderaan de streep kan Innova ook besluiten om de TLV aan te passen en te zeggen: niet mee eens? Zeg dan maar op.
Voor iemand die zo lang twijfelde gisteren ben je ze nu aardig aan het promoten.hoihoi66 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:38:
[...]
Lkkr voor Innova gaan.
Is gewoon jezelf overtuigen van een ‘twijfelachtige’ beslissing.Rol-Co schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:58:
[...]
Voor iemand die zo lang twijfelde gisteren ben je ze nu aardig aan het promoten.
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
Het is duidelijk dat jij voor innova gaat, en dat is prima. Genoeg anderen hier. Maar om lukraak te zeggen dat iemand voor innova moet gaan..hoihoi66 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:38:
[...]
Lkkr voor Innova gaan.
@Randy1800 lees even terug in dit topic. Gebruik de zoekfunctie om te zoeken op innova en bepaal je eigen mening.
November, december en januari is mijn verbruik hoger dan wat ik opwek. Vanaf februari is mijn opwek hoger.
Naai ik Eneco door per 1 november weer klant te worden tot eind maart (dan is mijn verbruik weer gelijk aan hetgeen ik opwek en is alles weer gesaldeerd).
Dan gok ik dat maart de energie inkoop goedkoper is voor Eneco dan november t/m januari, oftewel dan ben ik een dure jongen voor ze.
[ Voor 4% gewijzigd door Bravertal op 24-08-2022 22:06 ]
WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.
Me nog even goed rondkijken, want ik ben niet heel bekend met deze materie. Denk dat Engie voor mij nu een goede kandidaat is. Innova die als een van de weinige vaste contracten biedt vind ik wel een risico. Bij United Consumers snap ik de rekentool niet, die komt op 50 euro per jaar betalen in plaats van 500 euro terug krijgen.
Zit sterk te twijfelen tussen Innova en UC. Een Innova medewerkster vertelde me dat hun de opzegging regelen bij Eneco. Ik hoef dan zelf niks te doen. Ik zou het uiteindelijke contract binnen 6 dagen ontvangen. Heb nu al wel online geaccordeerd. Zo ook bij UC.Tony71 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:26:
De komende tijd is het spannend en zal het forum door velen vaak 'beluisterd' worden. 'Wijze' woorden van iedereen bij elkaar, maakt 'sterker' en geeft je 'vertrouwen'. Toch wil ik iedereen op het hart drukken om er ook iets mee te doen. En dat dan ook te delen, zodat anderen het kunnen nadoen, want niet iedereen heeft de tijd of heeft de mogelijkheid om zich er volledig in te verdiepen, maar ook deze gunnen we allemaal het goede wat 'tweakers' je kan brengen.
Ik zit nu nog bij Eneco, heb inmiddels opgezegd en dit contract stopt op 5 sept. as in. Ik stap over naar Innova Energie op 5 sept. as. Dit kost mij 250 euro borg omdat ik het per direct wil doen.
Op deze manier wek ik tegen een veel hogere TLV direct energie op, wat ook de betaalde borg compenseert Daarnaast wek ik een energiebuffer op voor het geval er toch iets gebeurt met Innova. Ik sta dan niet ineens voor kosten op basis van verbruik tegen hoge tarieven, er is immers een energiebuffer opgebouwd. Mocht alles goed gaan dan kan ik zeer tevreden terugkijken op mijn beslissing.
Ik zou heel graag willen horen wat jij besloten hebt te gaan doen voor jezelf of gezin en vooral waarom?
Info: Ik wek gemiddeld 10.000 Kwh op per jaar en woon 100% elektrisch.
ps. Enkeltarief kiezen!
Ik lever na schatting 55000 kWh terug.
Sowieso geen innova hier.NileZ_ schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:03:
[...]
Het is duidelijk dat jij voor innova gaat, en dat is prima. Genoeg anderen hier. Maar om lukraak te zeggen dat iemand voor innova moet gaan..
@Randy1800 lees even terug in dit topic. Gebruik de zoekfunctie om te zoeken op innova en bepaal je eigen mening.
Blijf zelfs zitten bij Eneco denk ik. Net nagerekend, ergens in november t/m begin februari netto afnemer. Deels elektrisch gaan verwarmen en we maken ongeveer op wat er tussen 5 september en 31 december wordt opgewekt. Overstappen naar UC is ook maar garantie tot de voordeur wat het TLV gaat doen. Stroom is in januari echt niet ineens heel goedkoop.
55000. Dat is veel. De opzegging wordt altijd voor je geregeld trouwens, daar is Innova niet uniek in.Obelix schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:32:
[...]
Zit sterk te twijfelen tussen Innova en UC. Een Innova medewerkster vertelde me dat hun de opzegging regelen bij Eneco. Ik hoef dan zelf niks te doen. Ik zou het uiteindelijke contract binnen 6 dagen ontvangen. Heb nu al wel online geaccordeerd. Zo ook bij UC.
Ik lever na schatting 55000 kWh terug.
Heb jij dan niet met zakelijke contracten te maken? SDE enzo? Ik zou er best zenuwachtig van worden om zoveel te hebben
[ Voor 10% gewijzigd door Moby op 24-08-2022 23:00 ]
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Is het salderen dan van 5-9 tot 31-12, of van 5-9-22 tot 1-3-2023?
Stop chasing the dream, you're already living it
allebei. eerst van 5-9 tot 31-12. Als daar wat overblijft kan het in 2023 gebruikt worden.Qosmic schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:50:
Ik denk dat ik ook bij eneco blijf. Stel ik blijf tot 1-3-2023.
Is het salderen dan van 5-9 tot 31-12, of van 5-9-22 tot 1-3-2023?
[ Voor 13% gewijzigd door de Peer op 24-08-2022 23:00 ]
[ Voor 92% gewijzigd door Acradavos op 25-08-2022 08:15 ]
Als ik voor Innova ga dan zal er wel iets zijn toch?Rol-Co schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:58:
[...]
Voor iemand die zo lang twijfelde gisteren ben je ze nu aardig aan het promoten.
Een ****** bedrijf als Eneco heeft roet in het eten gegooid misschien vandaar?
Waarom zou ik dan voor Innova gaan anders?
Aan de andere kant waarom voor variabel als ik vast kan nemen met een maandbedrag van 5 euro?
Ik zou niet zo’n waarde telefonisch durven aan te geven of durven in te vullen op de siteMoby schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:40:
[...]
55000. Dat is veel. De opzegging wordt altijd voor je geregeld trouwens, daar is Innova niet uniek in.
Heb jij dan niet met zakelijke contracten te maken? SDE enzo? Ik zou er best zenuwachtig van worden om zoveel te hebben
Nee geen SDE. Omdat mijn aansluiting daar nog niet geschikt voor is. Ik ga met een ESS systeem werken. Accu opslag, en peak shaving. Zo kan ik met 50A veel meer terugleveren. Voor mij is het daarom des te moeilijker kiezen. Eneco en ik waren goede vrienden!Moby schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:40:
[...]
55000. Dat is veel. De opzegging wordt altijd voor je geregeld trouwens, daar is Innova niet uniek in.
Waarom niet voor zekerheid? Vast is vast.NileZ_ schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:03:
[...]
Het is duidelijk dat jij voor innova gaat, en dat is prima. Genoeg anderen hier. Maar om lukraak te zeggen dat iemand voor innova moet gaan..
Het is geen variabel zoals bij Engie.
Innova en zekerheid, dat vind ik nogal een statement.hoihoi66 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 23:05:
[...]
Waarom niet voor zekerheid? Vast is vast.
en daarbij: vast is helemaal niet vast.
[ Voor 7% gewijzigd door de Peer op 24-08-2022 23:06 ]
UC staat inmiddels op 1, hebben zij de TLV ten opzichte van 2 dagen geleden verhoogd?
[ Voor 3% gewijzigd door Acradavos op 24-08-2022 23:15 ]
Of zijn er een aantal aanbieders naar beneden gegaan in de ranglijst na vandaag. Hmm maar eens even kijken of er nog iets gebeurd is vandaag in de energiebedrijven wereld qua nieuws.Acradavos schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 23:10:
Ik zie dat er een mutatie in de startpost heeft plaatsgevonden.
UC staat inmiddels op 1, hebben zij de tarieven ten opzichte van 2 dagen geleden verhoogd?
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Daar is genoeg over gezegd inmiddels toch? Ik vind het persoonlijk helemaal geen zekerheid ondanks dat ze je een jaar lang dezelfde tarieven beloven.hoihoi66 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 23:05:
[...]
Waarom niet voor zekerheid? Vast is vast.
Het is mooi dat er keuze is in elk geval.
[ Voor 93% gewijzigd door teacher op 25-08-2022 08:10 ]
Zit er bij uc geen terug lever max aan? Dacht op de site 10.000 te zien staan.Obelix schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 23:04:
[...]
Nee geen SDE. Omdat mijn aansluiting daar nog niet geschikt voor is. Ik ga met een ESS systeem werken. Accu opslag, en peak shaving. Zo kan ik met 50A veel meer terugleveren. Voor mij is het daarom des te moeilijker kiezen. Eneco en ik waren goede vrienden!
Ik zelf lever ong na eigen verbruikt 15000 terug.
[ Voor 90% gewijzigd door teacher op 25-08-2022 08:10 ]
[ Voor 92% gewijzigd door teacher op 25-08-2022 08:11 ]
De website laat niet meer toe. Dat is gewoon een instelling. Maar je kan onbeperkt terugleveren. Ik heb daar over gebeld met hun.vincenttor schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 05:21:
[...]
Zit er bij uc geen terug lever max aan? Dacht op de site 10.000 te zien staan.
Ik zelf lever ong na eigen verbruikt 15000 terug.
[ Voor 109% gewijzigd door Obelix op 25-08-2022 07:37 ]
[ Voor 94% gewijzigd door teacher op 25-08-2022 08:11 ]
is nu doorgehaald. Omdat met Eneco's verlaging van de TLV en de verdere stijging van de uurprijzen,PS Dynamische prijzen/uurtarieven zijn tot nu toe veelal niet hoger dan modelcontract prijzen.
per uur de TLV afrekenen meer kan opleveren.
PS1 Jammer dat de VVD, SP en CU niet door hebben dat de toekomstige wijziging van de energiewet helemaal geen hogere TLV in petto heeft door onlangs aan het wetsvoorstel toegevoegde bovengrens van 10 cent. Wel mooi dat zelfs de VVD actie eist per 1 januari 2023.
PS2 Voor nu is het wenselijk als Eneco de wijziging voor bestaande modelcontractklanten moet terugdraaien zodat de lagere TLV pas in gaat per 1 januari 2023.
PS3 Ook jammer dat de krant een voorbeeld aanhaalt dat de buurman voor 5 keer meer de stroom moet inkopen. Per 5 september wil Eneco stroom voor 10 keer meer verkopen dan inkopen.
Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j
Stel dat in de winter de prijzen nog verder oplopen, maakt voor mijn verbruik van sept / februari niet uit = opwek-verbruik = 0, maar vooral daarna...
Stel dat de prijzen voor energie verder stijgen en de TLV niet meestijgt of juist wel meestijgt en hoger wordt.
Het is moeilijk te voorspellen wat te doen. Nu is er een verdienmodel, maar als straks de saldering minder en minder wordt...
Of zeggen jullie, pakken wat je pakken kan en we zien wel verder?!
Daar maak ik mij niet zoveel zorgen om. Dat zou betekenen dat voor 80% van Nederland energie niet meer te betalen is, dan moet de overheid wel ergens bijspringen.Tony71 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:13:
Op het moment draai ik tot 5 sept bij Eneco, een contract bij Innova aangevraagd die op dezelfde dag ingaat. Nu begin ik te twijfelen en wel om het volgende...
Stel dat in de winter de prijzen nog verder oplopen, maakt voor mijn verbruik van sept / februari niet uit = opwek-verbruik = 0, maar vooral daarna...
Stel dat de prijzen voor energie verder stijgen en de TLV niet meestijgt of juist wel meestijgt en hoger wordt.
Het is moeilijk te voorspellen wat te doen. Nu is er een verdienmodel, maar als straks de saldering minder en minder wordt...
Vooral zo denk ik tegenwoordig...Tony71 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:13:
We weten al neit hoe volgende maand uit gaat zien, laat staan 2023.
Enkel vooruitdenken wat goed is om nu te doen en met situaties rekening houden die over x maanden "kunnen" voorkomen.
Jaarcontracten is niet meer op 1 na dan en de grote vraag is of je dat dan wilt. Doordat veel tokos welke week/maand tarieven aanpassen zijn wij soms genoodzaakt ook weer te wisselen. Dat zou je ook doen als je ergens korting krijgt bij de MM, we kennen allemaal blackfriday (even daargelaten of er ook echt korting was) etc.
Het is geld, en hoe minder je aan energie uitgeeft hoe nuttiger. (of hoer meer geld je ermee vangt op sommige vlakken).
Ik leun naar UC, wellicht Eneco vragen voor opzegging per mail, ingaande 5 sept, zodat UC dan eerder kan beginnen. Heeft iemand dit al eens aan Eneco gevraagd? De tlv van UC is prima, zo lang t duurt. Voor de winter maanden ivm salderen zou t nog niet eens wat uitmaken wat je tarief/tlv is.
Edit: voorlopig (ook nog geen mail gehad, mag tot vrijdag he?)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uoltsWpX8LjPcJde4AsWcUHt.jpg?f=user_large)
[ Voor 11% gewijzigd door PCJR op 25-08-2022 08:49 ]
Ik meen te hebben gelezen dat we al bijna op 50% zijnbeffin schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:24:
[...]
Daar maak ik mij niet zoveel zorgen om. Dat zou betekenen dat voor 80% van Nederland energie niet meer te betalen is, dan moet de overheid wel ergens bijspringen.
Niet te betalen c.q.: spaargeld moet aanspreken c.q. danwel vakantie danwel energie betalen.
Als mijn ouders in dec uit contract lopen, komen ze op? 4 - 5 euro per kuub. 2000 verbruik per jaar. 600-700 euro maandbedrag zo gemiddeld.
Daar zeg je U tegen.

Dan kan ik het beste zsm overstappen van Eneco naar UC toch? Ze zeggen dat hun solvabiliteit in orde is en dat ze leunen op ENGIE wat een grote partij is. Dat lijkt betrouwbaarder dan innova.
Ik heb nu een aanvraag voor over 30 dagen bij ENGIE maar uc heeft hogere tlv en ik heb de indruk dat ze dit wel zo willen houden tot januari.
Ik denk dat ik invul dat ik ga verhuizen zodat ik eerder kan overstappen of is dat af te raden?
[ Voor 8% gewijzigd door gebruiker001 op 25-08-2022 08:45 ]
Dat zijn er niet veel, ik ga niet voor de mini groep ook nog redeneren, dan heb ik dalijk 12 scenariosgebruiker001 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:43:
Ik lever ook in de wintermaanden terug.
UC of Innova ja, wat de voorkeur heeft.gebruiker001 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:43:
Ik lever ook in de wintermaanden terug.
Dan kan ik het beste zsm overstappen van Eneco naar UC toch? Ze zeggen dat hun solvabiliteit in orde is en dat ze leunen op ENGIE wat een grote partij is. Dat lijkt betrouwbaarder dan innova.
Ik heb nu een aanvraag voor over 30 dagen bij ENGIE maar uc heeft hogere tlv en ik heb de indruk dat ze dit wel zo willen houden tot januari.
Ik denk dat ik invul dat ik ga verhuizen zodat ik eerder kan overstappen of is dat af te raden?
Verhuizen: ik zou eneco beellen of je mail mag ivm per 5 sept opzegging. Die mail meot naar UC zodat ze op 5 sept kunnen starten, laat ff weten hoe dit gaat
Dan zeg je Innova op voor €50Tony71 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:58:
Stel per 1-1-2023 besluit men in Den Haag dat de vergoeding 80% moet zijn van de kale afnameprijs, dan gaan de TLV over de kop. Ik verwacht nml een stijging van de prijzen in de winter voor gas en elektra. Dat zou de TLV van Innova nu, straks laag kunnen zijn. Wat zien jullie gebeuren?
Ja. En dan ?Tony71 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:58:
Stel per 1-1-2023 besluit men in Den Haag dat de vergoeding 80% moet zijn van de kale afnameprijs, dan gaan de TLV over de kop. Ik verwacht nml een stijging van de prijzen in de winter voor gas en elektra. Dat zou de TLV van Innova nu, straks laag kunnen zijn. Wat zien jullie gebeuren?
Stap je over en ga je die 50 euro betalen. Dat is immers exact het risico/voordeel van het kiezen voor een jaarcontract. Daar kies je toch bewust voor? (Met alle risico's vandien)
Afsluiten voor 1 september 2022 geeft een vaste TLV tot 1 januari 2023.
De terugleververgoeding zou volgens de medewerkster inmiddels 0,75 cent zijn, excl. BTW.
Dit bedrag kan ik niet geheel plaatsen.
Dit zou dan prima zijn voor mij, ik stap voor 1 sept over en pak een relatief hoge TLV voor de laatste paar weken dat er nog goede zon is, en zodra die klaar is stap ik over naar een andere energieleverancier en ga salderen tot nul. Dan ergens voorjaar zoek ik wel iets uit. Enige alternatief is als ik ergens bevestigd kan krijgen dat UC de TLV na 1 september niet ineens veel lager zou maken, dan stap ik na 1 september namelijk over voor het vastzetten van die tarieven tot juli 2023.Acradavos schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:07:
Net gebeld met UnitedConsumers. Afsluiten na 1 september geeft een vaste TLV tot 1 juli 2023.
De terugleververgoeding zou volgens de medewerkster inmiddels 0,75 cent zijn, excl. BTW.
30 dagen wachttijd. Tenzij andere constructie gebruikt wordt. Volgens mij willen ze van een verhuizing inmiddels ook een bewijs.sn0x0r schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:10:
[...]
Dit zou dan prima zijn voor mij, ik stap voor 1 sept over en pak een relatief hoge TLV voor de laatste paar weken dat er nog goede zon is, en zodra die klaar is stap ik over naar een andere energieleverancier en ga salderen tot nul. Dan ergens voorjaar zoek ik wel iets uit. Enige alternatief is als ik ergens bevestigd kan krijgen dat UC de TLV na 1 september niet ineens veel lager zou maken, dan stap ik na 1 september namelijk over voor het vastzetten van die tarieven tot juli 2023.
Ja, gisteren telefonisch opgezegd per 5-9, gisteren ook bevestiging in de mail gekregen.PCJR schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:33:
[...]
... wellicht Eneco vragen voor opzegging per mail, ingaande 5 sept, zodat UC dan eerder kan beginnen. Heeft iemand dit al eens aan Eneco gevraagd?
Als je het mij vraagt hebben ze zich zelf in de voet geschoten aangezien de meeste terugleveraars graag de winter in gaan om te salderen (dus netto minder kosten voor Eneco) Door hun draconische wijziging in TLV tarief krijgen ze de volle mep in kosten.Draconian schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 08:51:
[...]
Mag ik hieruit concluderen dat Eneco een boevenbende is geworden door de TLV per 5 september terug te brengen naar 0,09 cent?
PS: heb vanmorgen inmiddels Inova aanbod binnen. Betere TLV en levering start op 10-9 en vast!
[ Voor 10% gewijzigd door bmoorman op 25-08-2022 09:23 ]
0.75 cent? Dan kun je beter bij Eneco blijven met 9 cent. Is toch 12 keer zo hoog.Acradavos schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:07:
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Die 0,75 euro ex btw, is ook excl ODE en EB? En is dat bedrag wat je noemt het bedrag vóór 1 september, of ná 1 september?Acradavos schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:07:
Net gebeld met UnitedConsumers. Afsluiten na 1 september geeft een vaste TLV tot 1 juli 2023.
Of ze hebben verkeerd ingekocht en moeten nu tegen veel hogere prijzen gaan inkopem en leveren en is daarom liever zoveel mogelijk klanten kwijt.bmoorman schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:19:
[...]
Ja, gisteren telefonisch opgezegd per 5-9, gisteren ook bevestiging in de mail gekregen.
[...]
Als je het mij vraagt hebben ze zich zelf in de voet geschoten aangezien de meeste terugleveraars graag de winter in gaan om te salderen (dus netto minder kosten voor Eneco) Door hun draconische wijziging in TLV tarief krijgen ze de volle mep in kosten.
PS: heb vanmorgen inmiddels Inova aanbod binnen. Betere TLV en levering start op 10-9 en vast!
Het volledige tarief zou volgens de volgende medewerker op 0,88 cent zitten. Als ik de onderstaande bedragen bij elkaar optel, dan klopt dat ook. Als ik het bovenste bedrag pak, excl. 9% BTW, dan kom ik uit op 0,747 cent.Processorkoeler schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:36:
[...]
Die 0,75 euro ex btw, is ook excl ODE en EB? En is dat bedrag wat je noemt het bedrag vóór 1 september, of ná 1 september?
Mijn gevoel zegt dat UC de TLV na 1 september drastisch naar beneden gaat gooien.
/f/image/SkesAOp006kd0NQAWsQi3Pxs.png?f=fotoalbum_large)
Er stond een pagina groot artikel in de Trouw vanmorgen over Eneco's draai. Eneco zei daarin dat er maar weinig klanten waren die te veel terug leveren en dat ze dit niet willen stimuleren in deze markt (klanten leggen hierdoor meer panelen, ook op noord en hebben er al genoeg).Randy1800 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 09:47:
[...]
Of ze hebben verkeerd ingekocht en moeten nu tegen veel hogere prijzen gaan inkopem en leveren en is daarom liever zoveel mogelijk klanten kwijt.
Eneco zal relatief weinig klanten hebben met heel groot overschot (ze hebben er veel meer die netto afnemer zijn).
De uurprijzen op de EPEX is echt niet wat Eneco betaald aan inkoop. Begrijp trouwens niet waarom uurprijzen rond het middaguur zó hoog zijn. Er zou toch zoveel goedkope zonnestroom zijn?
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.
- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt
Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!
Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2