Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:39
Fastclear schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:49:
@NileZ_ 14 dagen, vandaag aanmelden is 6 september aangesloten
Bellen is wellicht morgen starten. Dat had ik destijds met Frank zo.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
DaFreakR schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:50:
[...]

Net even contact gehad met Van de Bron, zij salderen op de volledige contractperiode (ook bij model / variabel), dus zetten geen knip op tariefsperioden.

Ik ga denk ik naar hen overstappen vanaf begin september (want: nog even wat positief saldo voor salderen opbouwen) en bekijk dan per feb / maart (zodra ik per saldo weer op 0 sta) weer naar de op dat moment geldende TLV’s.

Wellicht niet de strategie die nu het meeste oplevert, maar biedt wel zekerheid.
En hoe kom je opeens bij deze dan (Van de Bron)?

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:48
Voor degenen die heel veel terugleveren; Greenchoice heeft toch zo'n rare constructie dat ze bij terugleveren de eerste 2000 kWh voor maar 9 cent vergoeden maar wat daarboven zit voor de kale tariefsprijs?
Dat kan best interessant zijn wanneer die 2000 kWh maar een klein deel van je teruglevering is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
sjonniepanelen schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:00:
[...]

Als ik op de website mijn gegevens invul (2700kwh verbruik, 6500kwh opwek) krijg ik niet goed te zien wat de terugleververgoeding is. Ik zie enkel 60€ per jaar.

[Afbeelding]

De beste strategie lijkt mij nu per 23-9 overgaan op een aanbieder met hoge TVL (vandaag de overstap regelen), om vervolgens per 31-10 weer te verhuizen naar een andere goedkope aanbieder om te overwinteren (overstap op 30-9 regelen). Best een gedoe toch :)

Of is er een truc om per 5-9 al over te kunnen stappen? Ik zit nog in de proefperiode bij Eneco.
Klopt geen hout van, dat Correctie Termijnbedrag, wat een maffe constructie. Hoort daar helemaal niet, klik er maar eens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 12:58
ASW1 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:00:
Voor degenen die heel veel terugleveren; Greenchoice heeft toch zo'n rare constructie dat ze bij terugleveren de eerste 2000 kWh voor maar 9 cent vergoeden maar wat daarboven zit voor de kale tariefsprijs?
Dat kan best interessant zijn wanneer die 2000 kWh maar een klein deel van je teruglevering is.
Deze "berperking" lijkt niet meer actueel te zijn: https://www.greenchoice.n...odelcontract-20220817.pdf

Was anders een leuke vondst geweest ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 03-10 20:28
Denk dat ik zelf naar UC of Engie ga. Komende 14 dagen zal ook wel duidelijk worden of de rest Eneco volgt. Zou me 0,0 verbazen namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 20:45

Acradavos

Poetsfanaat

Jonwel schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:21:
[...]

Heb sinds mei zonnepanelen. Als ik bij Innova Energie alles invul krijg ik wel een min bedrag. Wanneer krijg je het termijnbedrag te zien dan?
Als je contract binnen is. Bij mij was het termijnbedrag 244 euro, maar kon hem niet onder de 183 euro krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
PCJR schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:00:
[...]

En hoe kom je opeens bij deze dan (Van de Bron)?
Vallen onder Essent (goede solvabiliteit, betrouwbaar) en prima ervaring met het salderen hier uit het verleden.

Daarnaast prettig dat het termijnbedrag op € 5,- gezet kan worden.

[ Voor 11% gewijzigd door DaFreakR op 23-08-2022 16:16 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Infant
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-10 21:39

Infant

It's a floating Dino!

Dus het plan tot nu toe is massaal overstappen naar Innova, die de laatste maanden van dit jaar nog even het faillissement in te helpen om daarna via het andere faillissement-topic toch weer automagisch bij Eneco uit te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:15
NileZ_ schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:06:
Denk dat ik zelf naar UC of Engie ga. Komende 14 dagen zal ook wel duidelijk worden of de rest Eneco volgt. Zou me 0,0 verbazen namelijk..
UC klinkt inderdaad goed, hoge TLV, ik denk hoogste van allemaal op dit moment. Ben er alleen erg bang voor dat ze misschien ineens TLV gaan aanpassen komende weken/2 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
Acradavos schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:07:
[...]

Als je contract binnen is. Bij mij was het termijnbedrag 244 euro, maar kon hem niet onder de 183 euro krijgen.
Heb je ook gas bij Innova?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
@Treveo ja kan, maar zullen meerdere gaan doen. De timing is wel een beetje raar. Maar ja het is ook wat het is natuurlijk..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 15:28
En contract 2 is ook afgesloten. Ik ga naar Tibber. Neem aan dat de energieprijzen hoog blijven en dat daarmee de terugleververgoeding ook hoog blijft. We gaan het zien wat de beste optie was aan het einde van het jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PCJR
Infant schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:08:
Dus het plan tot nu toe is massaal overstappen naar Innova, die de laatste maanden van dit jaar nog even het faillissement in te helpen om daarna via het andere faillissement-topic toch weer automagisch bij Eneco uit te komen?
Nee hoor, Innova valt voor mij af. Vind ik niet betrouwbaar + ik wil geen hoog termijnbedrag.
UC/Engie of Tibber, give me some time :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Treveo schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:08:
[...]

UC klinkt inderdaad goed, hoge TLV, ik denk hoogste van allemaal op dit moment. Ben er alleen erg bang voor dat ze misschien ineens TLV gaan aanpassen komende weken/2 maanden
Fine, kunnen we altijd nog naar Tibber of Innova of een andere. 1 jan is bij UC ook weer spannend. Dat is bij Innova en Tibber niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Infant

Infant

It's a floating Dino!

PCJR schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:12:
[...]
Nee hoor, Innova valt voor mij af. Vind ik niet betrouwbaar + ik wil geen hoog termijnbedrag.
UC/Engie of Tibber, give me some time :9
Ik heb daar nu een termijn bedrag van 5 Euro. Wat is hoog bij jou?

De winter bij mij wordt precies zoals de overheid het bedacht heeft: Er gaat E10 in de PHEV voor het zeer schappelijke bedrag van 1.95/l.

Die start ik, en die gaat via een bidirectionele omvormer terug leveren a 63 cent ex BTW.

De restwarmte verwarm ik het huis mee, maar dat hoeft waarschijnlijk niet om onder de 0 uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
Infant schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:13:
[...]

Hoe heb je dat geregeld? Telefonisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
Ep Woody schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:10:
En contract 2 is ook afgesloten. Ik ga naar Tibber. Neem aan dat de energieprijzen hoog blijven en dat daarmee de terugleververgoeding ook hoog blijft. We gaan het zien wat de beste optie was aan het einde van het jaar.
https://support.tibber.co...n-terugleveren-bij-tibber

Ik snap t redelijk, weet niet of dit nu handig is in de winter. Of Tibber met deze manier, of UC met modelcontract.
Even uitgaande van overstappen in voorjaar23 naar een andere weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
PCJR schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:13:
[...]

Fine, kunnen we altijd nog naar Tibber of Innova of een andere. 1 jan is bij UC ook weer spannend. Dat is bij Innova en Tibber niet.
Mja, als Innova ineens failliet gaat jan/feb/maart 2023. dan kan je fluiten naar dat hoop geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Infant schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:13:
[...]

De winter bij mij wordt precies zoals de overheid het bedacht heeft: Er gaat E10 in de PHEV voor het zeer schappelijke bedrag van 1.95/l.

Die start ik, en die gaat via een bidirectionele omvormer terug leveren a 63 cent ex BTW.

De restwarmte verwarm ik het huis mee, maar dat hoeft waarschijnlijk niet om onder de 0 uit te komen.
Ik heb nog geen jaar panelen, dus zoals ik lees gaat 5 euro dan niet lukken. Alles boven de 15 euro vind ik bij die gokclub " hoog".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 20:45

Acradavos

Poetsfanaat

Treveo schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:10:
[...]

Heb je ook gas bij Innova?
Nee, alleen stroom. Zie een aantal posts terug. Ze kijken naar het verbruik van de afgelopen 3 jaar.

Wij wonen er pas een jaar, hiervoor zat er een gezin met 5 man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Treveo schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:16:
[...]

Mja, als Innova ineens failliet gaat jan/feb/maart 2023. dan kan je fluiten naar dat hoop geld
Welk geld? Ze krijgen geld van mij aangezien ik 800kwh afgenomen heb. Dus hoe bedoel je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony71
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-10 09:04
Obelix schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:41:
[...]

Volgens mij Kan ook Innova hun tarieven openbreken bij een jaar contract.
Nee dan kan niet:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:08
PCJR schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:18:
[...]

Welk geld? Ze krijgen geld van mij aangezien ik 800kwh afgenomen heb. Dus hoe bedoel je :)
Maar stel dat ze failliet gaan moet je die 800 gewoon aftikken tegen hoog tarief en heb je geen kans meer om te salderen. Het is niet zo dat je dan niks meer hoeft te betalen, begreep ik van een ander energieboerfaillissement.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NileZ_
Innova laat ik lekker gaan. Teveel shit over gelezen dat ik geen geld van ze tegoed wil hebben.
Voor diegenen die het wel doen en daar mogelijk lekker aan verdienen, ik gun het jullie absoluut. Dus ik hoop het dan ook van harte.

Een goed gevoel ergens bij hebben is ook wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Ik snap die berekening op de site van UC niet. Teruglevering rekenen ze hetzelfde tarief als verbruik blijkbaar.

Als ik puur hypothetisch 2500kWh verbruik en 10000 kWh opwek invul (mijn opwek is iets hoger) dan moet ik voor die 2500kWh €7.436,26 en voor de 10000kWh die ik lever zou ik dan €7.376,26 krijgen.

Dan staat er vervolgens nog iets van een correctie termijnbedrag van € 5.870,81

Ik kan hier niets van maken. Ik kan me tevens niet voorstellen dat het levertarief en teruglevertarief gelijk zijn, dus volgens mij klopt die site niet.....?

PS ter info, ik zit nu bij Eneco met hoge terugleververgoeding, dus ik moet weer overstappen vrees ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Fairy op 23-08-2022 16:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:00
PCJR schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:13:
[...]

UC saldeert per contractperiode, net geverifieerd door de klantenservice via WhatsApp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelix
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-02 13:29
Paoo schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:50:
[...]

Heb je dat onderzocht, of is het een aanname?
Een aanname. Maar als kleine man heb je toch niks in te brengen, ze kunnen doen en laten wat ze willen. Zie het als een arbeidscontract, een vaste aanstelling? Als er geen werk meer is ben je weg. Niks is zeker!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vaagisdenaam
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
PCJR schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:16:
[...]

Ik heb nog geen jaar panelen, dus zoals ik lees gaat 5 euro dan niet lukken. Alles boven de 15 euro vind ik bij die gokclub " hoog".
Ik zit in precies deze situatie.
Ik weet nog niet wat mijn opwek gaat zijn precies (heb wel 8kWp liggen op Zuid). Een gokje bij innova vind ik wat overdreven voor 183 euro per maand.

Vooral weet ik nog niet of ik blijf leveren, en hoe lang, of dat ik ga verbruiken. Geen warmtepomp of EV dus ik denk een klein beetje leveren wellicht.

Twijfels. Die 183 euro houdt me tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonniepanelen
  • Laatst online: 06-02-2024
Fairy schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:20:
Ik snap die berekening op de site van UC niet. Teruglevering rekenen ze hetzelfde tarief als verbruik blijkbaar.

Als ik puur hypothetisch 2500kWh verbruik en 10000 kWh opwek invul (mijn opwek is iets hoger) dan moet ik voor die 2500kWh €7.436,26 en voor de 10000kWh die ik lever zou ik dan €7.376,26.

Dan staat er vervolgens nog iets van een correctie termijnbedrag van € 5.870,81

Ik kan hier niets van maken. Ik kan me tevens niet voorstellen dat het levertarief en teruglevertarief gelijk zijn, dus volgens mij klopt die site niet.....?

PS ter info, ik zie nu bij Eneco met hoge terugleververgoeding, dus ik moet weer overstappen vrees ik.
Zelfde verhaal hier. Zie mijn post eerder vandaag. Hoe kom ik nu achter het teruglevertarief op basis waarvan ik iets bij ze afsluit? Hierdoor neig ik momenteel meer naar Engie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

sjonniepanelen schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:23:
[...]

Zelfde verhaal hier. Zie mijn post eerder vandaag. Hoe kom ik nu achter het teruglevertarief op basis waarvan ik iets bij ze afsluit? Hierdoor neig ik momenteel meer naar Engie.
Ja daar zit ik ook mee, ik snap het gewoon niet meer denk ik.
Perzikvrucht schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:22:
[...]

UC saldeert per contractperiode, net geverifieerd door de klantenservice via WhatsApp.
.
Die snap ik even niet, als ik dus 5 jaar klant blijf, krijg ik pas na die 5 jaar een terugleververgoeding? Of krijg je elke keer als de prijs veranderd op dat moment een eindafrekening? Want dat zou in de winter heel slecht kunnen uitpakken als je begin en eind winter ineens een contractperiode hebt.

[ Voor 12% gewijzigd door Fairy op 23-08-2022 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelix
Zekerweten? Wat niet kan is nog nooit gebeurd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
PCJR schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:15:
[...]

https://support.tibber.co...n-terugleveren-bij-tibber

Ik snap t redelijk, weet niet of dit nu handig is in de winter. Of Tibber met deze manier, of UC met modelcontract.
Even uitgaande van overstappen in voorjaar23 naar een andere weer...
Vergeet niet dat ik een tweede meter heb waar ik tegen 40 cent per kWh stroom inkoop. Dus alles wat ik naar Tibber gaat is in principe teruglevering, tenzij de tarieven echt naar beneden gaan, dan wissel ik de meters wel om.

Ik heb vanaf 1 september tot en met december een teruglevering van 1300 kWh en een gebruik van 1850 kWh. Als de gemiddelde terugleververgoeding (na weging) op 57 cent uit komt kost het me ongeveer evenveel. Pak ik januari en februari erbij, dan moet ik op 80 cent per kWh gemiddeld uitkomen. We gaan het beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infant

Infant

It's a floating Dino!

Treveo schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:14:
[...]

Hoe heb je dat geregeld? Telefonisch?
Ja. Je ziet de slider letterlijk mee bewegen als ze hem aanpast.

Qua ict is het 100x beter als Eneco is mijn ervaring tot nu toe. Ik hoefde bijv. ook niet 5 verschillende medewerkers te spreken.

Dus wat dat betreft...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PCJR
vaagisdenaam schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:23:
[...]

Ik zit in precies deze situatie.
Ik weet nog niet wat mijn opwek gaat zijn precies (heb wel 8kWp liggen op Zuid). Een gokje bij innova vind ik wat overdreven voor 183 euro per maand.

Vooral weet ik nog niet of ik blijf leveren, en hoe lang, of dat ik ga verbruiken. Geen warmtepomp of EV dus ik denk een klein beetje leveren wellicht.

Twijfels. Die 183 euro houdt me tegen...
Blijft UC of Tibber over, we komen er wel :9

Thing is: met Tibber kan het elke dag/week alle kanten opgaan, ook 3 euro per kwh met kerst.
Met UC zit je tot 1jan ietsje meer save.

Maakt het betreft salderen nog wat uit eigenlijk, stel je begint in sept bij Tibber of UC, en je gaat voorjaar23 door totdat je met salderen op 0 staat ?! Is dat met Tibber eerder te bereiken die datum dat je op 0 staat?

Door bv goedkope uren juist te pakken voor je vrebruik. Opwek is altijd fixed overdag, daar doe je weinig aan. Vaak veel zon = lage kwh prijs dus dat is wat dat betreft nadelig. Maar gezien de 3% opwek in de wintermaanden moeten we hier denk ik niet zo sterk naar kijken.

edit: nogwat -> zou het ook weer schelen (denk t maar heb t ff niet helder in de geest) als je met de accu in de nacht kunt laden in goedkoopste uur, en de rest vand e dag veelal op de accu kunt draaien...tenslotte kunnen de meeste hier de opwek negeren in de maanden nov/dec/jan... Stel he.

Daar is de eerste al: https://www.omroepbrabant...n-anders-gaan-we-failliet

[ Voor 50% gewijzigd door PCJR op 23-08-2022 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Fairy schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:24:

.
Die snap ik even niet, als ik dus 5 jaar klant blijf, krijg ik pas na die 5 jaar een terugleververgoeding? Of krijg je elke keer als de prijs veranders op dat moment een eindafrekening? Want dat zou in de winter heel slecht kunnen uitpakken als je begin en eind winter ineens een contractperiode hebt.
Je krijgt sowieso een jaarafrekening, of eerder een eindafrekening als je opstapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelix
ASW1 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:00:
Ik heb van af 2007 altijd bij Greenchoice gezeten. Mijn vergoeding werd steeds minder. Het begon destijds met 0,24 cent en in 2021 was het nog 0,06 cent of zo. Wat rekenen ze nu dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
sjonniepanelen schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:23:
[...]

UC = Engie, maakt geen drol uit. Wel kans dat op de Engie site t beter gespecificeerd is. Vul voor de grap eens op alle 2 de sites hetzelfde verbruik/opwek in 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony71
Obelix schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:24:
[...]

Zekerweten? Wat niet kan is nog nooit gebeurd!
Op het moment dat ze dat doen plegen ze contractbreuk.
Mochten het toch gebeuren....ik betaal slechts 5 euro per maand, dus dan hebben zij zich er alleen zelf mee. En stop ik het contract en zoek ik in bijvoorbeel maart 2023 een neiwe met hoge tlv

[ Voor 11% gewijzigd door Tony71 op 23-08-2022 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-10 11:14

leandres

ook nog?

Hier ook overgestapt naar Innova. Ben in de winter ook netto terugleveraar. De schatting is tussen 1 september en 1 april 5000 kWh teruglevering.

Sja wat de solvabele staat van Innova betreft... gokje wagen, prijsje winnen? 😬

1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obelix
Tony71 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:28:
[...]

Op het moment dat ze dat doen plegen ze contractbreuk.
Mochten het toch gebeuren....ik betaal slechts 5 euro per maand, dus dan hebben zij zich er alleen zelf mee. En stop ik het contract en zoek ik in bijvoorbeel maart 2023 een neiwe met hoge tlv
In mijn geval gaat het om omgerekend om heel veel geld wat ik mis zou lopen als ze ook maar iets bedenken of zelfs failliet zouden gaan. Hun recensies spreken boekdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony71
Obelix schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:30:
[...]

In mijn geval gaat het om omgerekend om heel veel geld wat ik mis zou lopen als ze ook maar iets bedenken of zelfs failliet zouden gaan. Hun recensies spreken boekdelen.
Ik wek een kleine 10.000 Kwh op per jaar en jij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Obelix
Tony71 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:34:
[...]

Ik wek een kleine 10.000 Kwh op per jaar en jij?
Het tienvoudige :) Lees mijn eerdere reacties. Straks op vol vermogen 90.000Wp draaien. Op dit moment begrensd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:00
PCJR schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:27:
[...]

UC = Engie, maakt geen drol uit. Wel kans dat op de Engie site t beter gespecificeerd is. Vul voor de grap eens op alle 2 de sites hetzelfde verbruik/opwek in 8)
Volgens mij kan je bij UC wel direct terecht. Engie 30 dagen wachttijd. Dat scheelt toch grofweg september aan teruglevering.

@Fairy dit is wat UC aangeeft:
"We salderen op iedere nota, als het contractjaar voorbij is wordt dit dus op de jaarnota gedaan en als het contract stop wordt gezet wordt het op de eindnota gedaan."

Ik snap eigenlijk nog steeds niet wat het voordeel is om voor 1 jaar vast Innova te gaan, behalve als je er vanuit gaat dat de leverprijzen begin november hoger zijn dan de hoogste TLV op dit moment. Toch?

[ Voor 14% gewijzigd door Perzikvrucht op 23-08-2022 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:45

reiker

dan jij!

PCJR schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:26:
[...]

Blijft UC of Tibber over, we komen er wel :9

Thing is: met Tibber kan het elke dag/week alle kanten opgaan, ook 3 euro per kwh met kerst.
Met UC zit je tot 1jan ietsje meer save.

Maakt het betreft salderen nog wat uit eigenlijk, stel je begint in sept bij Tibber of UC, en je gaat voorjaar23 door totdat je met salderen op 0 staat ?! Is dat met Tibber eerder te bereiken die datum dat je op 0 staat?

Door bv goedkope uren juist te pakken voor je vrebruik. Opwek is altijd fixed overdag, daar doe je weinig aan. Vaak veel zon = lage kwh prijs dus dat is wat dat betreft nadelig. Maar gezien de 3% opwek in de wintermaanden moeten we hier denk ik niet zo sterk naar kijken.

edit: nogwat -> zou het ook weer schelen (denk t maar heb t ff niet helder in de geest) als je met de accu in de nacht kunt laden in goedkoopste uur, en de rest vand e dag veelal op de accu kunt draaien...tenslotte kunnen de meeste hier de opwek negeren in de maanden nov/dec/jan... Stel he.

Daar is de eerste al: https://www.omroepbrabant...n-anders-gaan-we-failliet
Ik ben ook heel benieuwd hoe dit uitpakt. Ik speel met het idee om “na Eneco” in de donkere maanden naar Tibber of vergelijkbaar te gaan, heb wel een SAP voor mijn PV dus dat hele saldeerverhaal heb ik niet zo’n last van. Ik hoop te profiteren van hoge uurtarieven in de winter :)

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Perzikvrucht schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:40:
[...]

Volgens mij kan je bij UC wel direct terecht. Engie 30 dagen wachttijd. Dat scheelt toch grofweg september aan teruglevering.

@Fairy dit is wat UC aangeeft:
"We salderen op iedere nota, als het contractjaar voorbij is wordt dit dus op de jaarnota gedaan en als het contract stop wordt gezet wordt het op de eindnota gedaan."

Ik snap eigenlijk nog steeds niet wat het voordeel is om voor 1 jaar vast Innova te gaan, behalve als je er vanuit gaat dat de leverprijzen begin november hoger zijn dan de hoogste TLV op dit moment. Toch?
23-9 vroegst mogelijk datum UC, via de site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
reiker schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:43:
[...]

Ik hoop te profiteren van hoge uurtarieven in de winter :)
Hoe dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Perzikvrucht schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:40:
[...]

Geen wijziging per 1 jan, en een verzekerd TLV voor komend jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Vandaag een e-mail gehad van Engie met klantnummer, waardoor ik een “mijn Engie app” aan kon maken.
Morgen volgt het contract in de mail.

Nou, ik weet nog niet of ik daar ga starten op 20/9.
Heel andere prijzen dan bij de online aanmelding.
Eerst het contract in de mail en bij de hoge prijzen wil ik wel eens weten hoe het zit.
Onderstaand zijn prijzen met hoge btw tarief…..wat een zooitje eigenlijk ook.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_36mHyfqRKlJ4J6Oc7HbocB1Xcc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/10ZgQSlpy0l8xQqiNRULq89B.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Yt0paCd03Pkc_D2UQ-eT10-rus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ynLJcosaj0hGYNVzdw23k2hF.jpg?f=fotoalbum_large

Deze waren te zien bij aanmelding onlineAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T4r7yYLkJd7qZ9Q_VwNDfwYl6rk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iJhVYRwg3e53J8eFEZtdtzZV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door JoKo op 23-08-2022 16:59 ]

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
reiker schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:43:
[...]

Ik ben ook heel benieuwd hoe dit uitpakt. Ik speel met het idee om “na Eneco” in de donkere maanden naar Tibber of vergelijkbaar te gaan, heb wel een SAP voor mijn PV dus dat hele saldeerverhaal heb ik niet zo’n last van. Ik hoop te profiteren van hoge uurtarieven in de winter :)
Veschil is wel, bij Tibber betaal je bv 400 euro in de maanden dec en jan, bij UC blijft dat bij met wat geluk, 5 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonniepanelen
PCJR schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:44:
[...]

23-9 vroegst mogelijk datum UC, via de site
Contact opnemen met de klantenservice maakt geen verschil. Blijft bij die 30 dagen. Helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
JoKo schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:45:
Vandaag een e-mail gehad van Engie met klantnummer, waardoor ik een mijn Engie aan kon maken.

Nou, ik weet nog niet of ik daar ga starten op 20’9.
Eerst het contract in de mail en bij de hoge prijzen wil ik wel eens weten hoe het zit.
[Afbeelding]

Deze waren te zien bij aanmelding online[Afbeelding]
Dat is toch gunstig, hogere (88 cent?) tarieven ?!?!?! Ook hogere tlv...
Voor de winter boeit t niet natuurlijk als je in t voorjaar23 wacht totdat je gesaldeerd bent naar 0 en dan weer weggaat. + 1jan is weer afwachten, kans dat t dan weer hoger gaat :+

[ Voor 8% gewijzigd door PCJR op 23-08-2022 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
PCJR schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:47:
[...]

Veschil is wel, bij Tibber betaal je bv 400 euro in de maanden dec en jan, bij UC blijft dat bij met wat geluk, 5 euro per maand.
Nee, bij Tibber krijg ik in september 400 euro terugleververgoeding en betaal ik aan een andere energiemaatschappij 150 euro.
Oktober 200 vs 150
November 100 vs 150
December 50 vs 150.

Tibber betaalt namelijk per maand uit in plaats van 1x per jaar.

Gerekend met een gewogen gemiddelde terugleververgoeding van 60 cent per kWh.

[ Voor 7% gewijzigd door Ep Woody op 23-08-2022 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
Ep Woody schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:58:
[...]

Nee, bij Tibber krijg ik in september 400 euro terugleververgoeding en betaal ik aan een andere energiemaatschappij 150 euro.
Oktober 200 vs 150
November 100 vs 150
December 50 vs 150.

Tibber betaalt namelijk per maand uit in plaats van 1x per jaar.

Gerekend met een gewogen gemiddelde terugleververgoeding van 60 cent per kWh.
95% van de mensen hier hebben wat meer opwek dan verbruik. Jij had veel meer panelen toch. Niet echt de maatstaf en denk dat we daar niet mee moeten rekenen/vergelijken. Voor jezelf wel doen uiteraard.

Laten we uitgaan dat nov/dec/jan gewoon 95% verbruik is en opwek verwaarloosbaar.

https://www.unitedconsumers.com/energie/faq/index.jsp#no4
Ik lees hier iets aparts wat betreft vaste tarieven. Hier wil het soms 1 jan niet wijzigen...?!

"
Ons nieuwe aanbod is een variabel energiecontract voor onbepaalde tijd. Deze sluit u dan af tegen de dan geldende marktprijzen. Deze kunnen in theorie dagelijks wijzigen. Deze tarieven staan voor minimaal 5 tot maximaal 10 maanden vast.

Tarieven maart tot en met augustus
Als u een energiecontract tussen maart en augustus afsluit, ontvangt u tot 1 januari van het volgende jaar vaste tarieven op basis van de actuele marktprijzen. Per 1 januari van het volgende jaar wijzigen uw tarieven en ontvangt u een nieuw variabel tarief.

Voorbeeld
Uw energiecontract loopt af op 31 juli 2022. U ontvangt dan vanaf 1 augustus 2022 variabele tarieven o.b.v. de actuele marktprijzen. Uw tarieven staan in dit geval 5 maanden vast: van 1 augustus 2022 tot 1 januari 2023. Vanaf 1 januari 2023 wijzigen de variabele tarieven en ontvangt u het dan geldende variabele tarief.

Tarieven september tot en met februari
Als u een energiecontract tussen september en februari afsluit, ontvangt u tot 1 juli vaste tarieven op basis van de actuele marktprijzen. Per 1 juli wijzigen uw tarieven en ontvangt u een nieuw variabel tarief.

Voorbeeld
Uw energiecontract loopt af op 31 augustus 2022. U ontvangt dan vanaf 1 september 2022 variabele tarieven o.b.v. de actuele marktprijzen. Uw tarieven staan in dit geval 10 maanden vast: van 1 september 2022 tot 1 juli 2023. Vanaf 1 juli 2023 wijzigen de variabele tarieven en ontvangt u het dan geldende variabele tarief.
"

-> kan dit bij Engie niet vinden...
Iemand? Kan toch eigenlijk niet een verschil zijn tussen UC en Engie

[ Voor 52% gewijzigd door PCJR op 23-08-2022 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
PCJR schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:01:
[...]

95% van de mensen hier hebben wat meer opwek dan verbruik. Jij had veel meer panelen toch. Niet echt de maatstaf en denk dat we daar niet mee moeten rekenen/vergelijken. Voor jezelf wel doen uiteraard.

https://www.unitedconsumers.com/energie/faq/index.jsp#no4
Ik lees hier iets aparts wat betreft vaste tarieven. Hier wil het soms 1 jan niet wijzigen...?!
Dan nog is het slim om te kijken hoe je uitkomt... Als je goedkoop kan inkopen en duur kan verkopen is dat altijd een mooie case toch?

Met de opwek van vorig jaar zou ik uitkomen op gemiddeld 160 euro per maand van september tot en met februari als de prijs gemiddeld op 60 cent uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droplul
  • Laatst online: 23-11-2022
Vandaag een e-mail gehad van Engie met klantnummer, waardoor ik een “mijn Engie app” aan kon maken.

Onderstaand zijn prijzen met hoge btw tarief…..wat een zooitje eigenlijk ook.[Afbeelding]

[Afbeelding]

De site is ook vaag.
Als je verbruik hoger invult dan teruglever, zijn de tarieven hoog.
Als je teruglever meer invult dan verbruik, zijn de tarieven laag.
Zit ook te denken om naar Engie te gaan, maar als die de tlv ook ineens naar 9 cent zetten ken je weer opnieuw beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tony71
Obelix schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:35:
[...]

Het tienvoudige :) Lees mijn eerdere reacties. Straks op vol vermogen 90.000Wp draaien. Op dit moment begrensd.
Wauw!
Ik snap je nu iets beter. Desondanks dat je moet kijken naar de hoogste TLV en dat voor een vaste periode. De kans op faillissement is kleiner dan een prijsaanpassing bij een ander.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ursusMaritimus
  • Laatst online: 02-10 22:26

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

@mathijshooi @cj1 bij deze de tarieven van Delta per 19-08-2022 voor in het overzicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h5nnruUkN1rlGioUr684tqqeUM8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AIFwNvmbMJmiylBx0p7K5CZZ.png?f=user_large

Bron: https://www.deltaenergie....-gas-19-augustus-2022.pdf

Lijkt zo langzamerhand inderdaad wel handjeklap te zijn tussen energieboeren.

[ Voor 9% gewijzigd door ursusMaritimus op 23-08-2022 17:17 . Reden: plaatje met actuele tarieven geupdate ]

21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_

Onderstaand zijn prijzen met hoge btw tarief…..wat een zooitje eigenlijk ook.[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat is wat ik eerder dus bedoelde. Je zag de teruglever tarieven op de site omdat je je verbruik zo had ingevuld. Vul maar eens netto verbruik in..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
Nav mail verhoging TLV van Vattenfall ben ik wakker geworden (veel te laat nu blijkt nav dit topic). Wij hebben ergens tussen 4000-5000 Kwh netto over op jaarbasis (panelen sinds Nov'21). Wat is nu wijsheid mbt opzeggen Vattenfall? Wachten totdat hun TLV verhoogd van 7 naar 17 cent (per 1-9) en dan switchen of rekenen zij die 17ct pas door voor de periode vanaf 1.9.2022 en hoef ik daar niet op te wachten?

Innova lijkt dan de meest logische partij ivm jaar vast TLV want zo te lezen volgen de ontwikkelingen elkaar nu snel op. Echter de meerwaarde zit hem dan in de periode Maart-Okt 2023 (bestaan ze dan nog??). Alternatief is toch wachten, blijven bij Vattenfall tot 1 Januari en kijken wie er dan een goede TLV levert voor de komende zes maanden (als is ook dat zo te lezen geen zekerheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-10 15:41
bramberk15 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:13:
Nav mail verhoging TLV van Vattenfall ben ik wakker geworden (veel te laat nu blijkt nav dit topic). Wij hebben ergens tussen 4000-5000 Kwh netto over op jaarbasis (panelen sinds Nov'21). Wat is nu wijsheid mbt opzeggen Vattenfall? Wachten totdat hun TLV verhoogd van 7 naar 17 cent (per 1-9) en dan switchen of rekenen zij die 17ct pas door voor de periode vanaf 1.9.2022 en hoef ik daar niet op te wachten?

Innova lijkt dan de meest logische partij ivm jaar vast TLV want zo te lezen volgen de ontwikkelingen elkaar nu snel op. Echter de meerwaarde zit hem dan in de periode Maart-Okt 2023 (bestaan ze dan nog??). Alternatief is toch wachten, blijven bij Vattenfall tot 1 Januari en kijken wie er dan een goede TLV levert voor de komende zes maanden (als is ook dat zo te lezen geen zekerheid).
weet niet hoeveel je overhebt in september / oktober, maar bij mij zit het grootste overschot inderdaad in april-september. Dus de vraag is hoeveel je gaat pakken met nu overstappen. Helemaal gezien de alternatieven. Bij Innova zit je er een jaar aan vast, als ze in die tijd omvallen heb je niets ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

Hoog tarief = hoge TLV. Met SAP heb ik vrijwel geen verbruik op het contract dus alleen teruglevering. Dus hoog tarief = hoge winst :)

[ Voor 3% gewijzigd door reiker op 23-08-2022 17:18 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

reiker schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:18:
[...]

Hoog tarief = hoge TLV. Met SAP heb ik vrijwel geen verbruik op het contract dus alleen teruglevering. Dus hoog tarief = hoge winst :)
Die koppeling gaat er de laatste dagen dus in rap tempo en bij steeds meer energieboeren uit. Steeds vaker hoog levertarief en vast lage tlv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramberk15
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 09:28
borft schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:15:
[...]

weet niet hoeveel je overhebt in september / oktober, maar bij mij zit het grootste overschot inderdaad in april-september. Dus de vraag is hoeveel je gaat pakken met nu overstappen. Helemaal gezien de alternatieven. Bij Innova zit je er een jaar aan vast, als ze in die tijd omvallen heb je niets ;)
Ergens tussen de 300-500kwh per maand afhankelijk van #uren zon. Dus het is nu nog snel schakelen om nog wat te verdienen (45 ct delta tussen Innova en Vattenfall, dus ergens tussen 300 en 600 euro) of wachten tot 1.1.2023. Maar wat ik dus niet weet is indien ik nu afreken (of over 2 weken) met Vattenfall welk TLV zij hanteren (10ct delta op 3000KWH over maakt toch 300 euro verschil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconian
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19:01
Ik heb sinds dit jaar 20 zonnepanelen om geen last te krijgen van de hoge energieprijzen maar nu lees ik dit?

https://solarmagazine.nl/...nepanelen-naar-9-eurocent

Is dit serieus? Dat ik mijn eigen opgewekte stroom moet gaan terugkopen voor de hoofdprijs? Geef mij maar weer de ouderwetse energiemeter dan. Dat het wieltje terugdraait bij teveel leveren. Daarom moesten we allemaal digitaal. Afhankelijk maken.

[ Voor 18% gewijzigd door Draconian op 23-08-2022 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
Draconian schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:24:
Ik heb sinds dit jaar 20 zonnepanelen om geen last te krijgen van de hoge energieprijzen maar nu lees ik dit?

Is dit serieus? Dat ik mijn eigen opgewekte stroom moet gaan terugkopen voor de hoofdprijs?
Hoe lees je dat daar? De salderingsregeleing gaat, zoals het er nu uitziet, inderdaad na 2025 afgebouwd worden. Dat klopt wel, maar dat kan geen nieuws voor je zijn, dat is al jaren bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconian
borft schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:26:
[...]

Hoe lees je dat daar? De salderingsregeleing gaat, zoals het er nu uitziet, inderdaad na 2025 afgebouwd worden. Dat klopt wel, maar dat kan geen nieuws voor je zijn, dat is al jaren bekend.
Lezen. Eneco verlaagt terugleververgoeding voor zonnepanelen naar 9 eurocent.
Per volgende maand!
https://www.eneco.nl/klan...anden/salderingsregeling/

Het is een keiharde naaistreek. Hun gaan dik winst maken zo.

[ Voor 6% gewijzigd door Draconian op 23-08-2022 17:28 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:05
ga jij dit topic anders even lezen.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Draconian schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:27:
[...]

Per volgende maand!

dat is pas NA salderen, dus wat je geleverd krijg mag je 1 op 1 salderen t/m eind 2024

Tenzij je een SAP hebt, dat sta je inderdaad echt voorover gebukt bij Eneco vanaf 5 september.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tony71
Draconian schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:24:

Is dit serieus? Dat ik mijn eigen opgewekte stroom moet gaan terugkopen voor de hoofdprijs?
Er is veel geruis...Vattenval verhoogt, Eneco verlaagt. Al met al veel onzekerheden en van normale bedrijfsvoering blijkt niets. Zelfs gemaakte afspraken zijn niet heilig. Wat mij bevreemd is dat dergelijke 'boeren' veel credits krijgen omdat ze groot zijn en niet kunnen omvallen of iets is de gedachte. Ik vind deze draaikonten (eerder gehoord) maar niks en heb besloten van Eneco over te stappen van variabel naar vast met hoog LTV...wel die bij veel 'luisteraars' niet op de lijst van creditable staat aangeschreven, maar tot op heden gewoon zijn werk doet en geen fratsen uithaalt, zover ik kan zien;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
[...]

Per volgende maand!

Right, dit is na salderen (dus dit geldt alleen voor je overschot) en heeft dus niets te maken met je eigen energie terugkopen. Dit is super oud nieuws.... Je bent natuurlijk geheel vrij om zelf een andere leverancier te kiezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NileZ_
[...]

Per volgende maand!
..
Lezen.. lol.
Jarenlang betaalde greenchoice ons 9 jaar als de max.. de laatste 20 pagina's ofzo in dit topic gaan over de verlaging van de TLV bij Eneco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
Ander vraagje, mag een leverancier TLV voorwaarden aanpassen tijdens een vast contract? Ik weet dat de "normale" tarieven niet mogen, maar mag dit:

"Wij verlagen TLV met 50%"?

[ Voor 3% gewijzigd door Treveo op 23-08-2022 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Wat is nu wijsheid vanaf 5 september als je bij Eneco zit en nog tot en met oktober zeker teruglevert zoals ik (en velen met mij). Ook vanaf dan tot en met december is het netto een ruime plus qua terugleveren. Wat ze binnenkort gaan doen qua tlv weten we niet, maar acute prijsdaling zou niet echt een verrassing zijn. In 2023 onbekend.

Engie en UC hebben op variabel contract nog de hoogste TLV tot en met december. Innova met jaarcontract is wat lager, maar ligt wel een jaar vast. Omlaag heb je qua tlv dus geen risico, behalve als Innova omdondert. Gaan de TLV's toch weer drastisch omhoog richting voorjaar, dan heb je die 50 euro boete er zo uit.

Ik neig op dit moment naar een stukje zekerheid qua prijs bij Innova, al moet ik wel zien dat het saldo dat ik van ze krijg niet te hoog wordt. Dat zal tot en met februari nog wel binnen de perken blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

NileZ_ schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:33:
[...]

Lezen.. lol.
Jarenlang betaalde greenchoice ons 9 jaar als de max.. de laatste 20 pagina's ofzo in dit topic gaan over de verlaging van de TLV bij Eneco.
Dat is omdat die tot en met 4 september nog 61,4 cent is en daarna ineens naar 9 cent gaat (85% prijsverlaging). De meesten hier zitten (of zaten) daarom bij Eneco.

Greenchoice en kornuiten zit als het goed is hier niemand bij omdat iedereen hier dik teruglevert ...
Daarom hoor je daar nauwelijks iets over.

Edit: aha, jij bent het. Dan vertel ik hier niets nieuws _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door ursusMaritimus op 23-08-2022 17:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

NileZ_ schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:12:
[...]

Dat is wat ik eerder dus bedoelde. Je zag de teruglever tarieven op de site omdat je je verbruik zo had ingevuld. Vul maar eens netto verbruik in..
Je heb gelijk. Nu kwamen wel die hogere tarieven tevoorschijn.
Raar 7(8)7

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tony71
Treveo schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:34:
Ander vraagje, mag een leverancier TLV voorwaarden aanpassen tijdens een vast contract? Ik weet dat de "normale" tarieven niet mogen, maar mag dit:

"Wij verlagen TLV met 50%"?
Lijkt me absoluut niet mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconian
ursusMaritimus schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:36:
Wat is nu wijsheid vanaf 5 september als je bij Eneco zit en nog tot en met oktober zeker teruglevert zoals ik (en velen met mij). Ook vanaf dan tot en met december is het netto een ruime plus qua terugleveren. Wat ze binnenkort gaan doen qua tlv weten we niet, maar acute prijsdaling zou niet echt een verrassing zijn. In 2023 onbekend.

Engie en UC hebben op variabel contract nog de hoogste TLV tot en met december. Innova met jaarcontract is wat lager, maar ligt wel een jaar vast. Omlaag heb je qua tlv dus geen risico, behalve als Innova omdondert. Gaan de TLV's toch weer drastisch omhoog richting voorjaar, dan heb je die 50 euro boete er zo uit.

Ik neig op dit moment naar een stukje zekerheid qua prijs bij Innova, al moet ik wel zien dat het saldo dat ik van ze krijg niet te hoog wordt. Dat zal tot en met februari nog wel binnen de perken blijven.
Ik zit ook bij Eneco maar als het contract is afgelopen dan stap ik over naar een leverancier met betere prijzen.
https://www.energievergel...rpen/terugleververgoeding

Vind het schandalig van Eneco. Je wekt teveel op en je buren zonder zonepanelen moeten het kopen voor 10 x de prijs. In ieder geval zijn er volgens het lijstje betere leveranciers dan Eneco. Dit gaat ze veel klanten kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker

reiker

dan jij!

ursusMaritimus schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:20:
[...]

Die koppeling gaat er de laatste dagen dus in rap tempo en bij steeds meer energieboeren uit. Steeds vaker hoog levertarief en vast lage tlv.
Ach, er blijft er vast wel een over. En anders maar uitzitten met salderen. Er staat er vast wel weer een op.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catzjes
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-09 21:09
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4VBXOpAJKEykn67DP5f6mk7v0fk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yqCQ2VsgNzhgHGBIUGQ8n5J4.png?f=fotoalbum_large

United Consumers geeft volgens mij per vandaag nog meer terug :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Infant

Infant

It's a floating Dino!

Draconian schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:40:
[...]
Vind het schandalig van Eneco. Je wekt teveel op en je buren zonder zonepanelen moeten het kopen voor 10 x de prijs. In ieder geval zijn er volgens het lijstje betere leveranciers dan Eneco. Dit gaat ze veel klanten kosten.
Andere kant van het verhaal is, dan de vaste klanten nu 29 cent/kWh betalen en die voor door de 60 bij ons in moesten kopen.

Er zal vast een nerveuze reken bobo elke week door het pand hollen dat ze iets even 180 graden anders moeten gaan doen.

Dat is mijn theorie.

Dat, of ze hebben absoluut geen idee waar ze mee bezig zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Infant schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:44:
[...]

Andere kant van het verhaal is, dan de vaste klanten nu 29 cent/kWh betalen en die voor door de 60 bij ons in moesten kopen.

Er zal vast een nerveuze reken bobo elke week door het pand hollen dat ze iets even 180 graden anders moeten gaan doen.

Dat is mijn theorie.

Dat, of ze hebben absoluut geen idee waar ze mee bezig zijn.
Eneco, Oxxio en Woonenergie gaan allemaal naar 9 cent. Delta gaat naar 13,5 cent. Gewoon handjeklap tussen de energieboeren.

Engie en UC volgen ze vast binnenkort en de ACM doet nix.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjonniepanelen
Catzjes schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:42:
[Afbeelding]

Per saldo €0 toch? Ik vind deze berekening juist een reden om er niets af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

[Afbeelding]

Hier klopt voor wat betreft de tlv helemaal niets van. Je levert dik terug en krijgt onderaan de streep helemaal niets terug.

[ Voor 0% gewijzigd door ursusMaritimus op 23-08-2022 17:47 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catzjes
sjonniepanelen schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:46:
[...]

Per saldo €0 toch? Ik vind deze berekening juist een reden om er niets af te sluiten.
Goed kijken bij "Correctie termijnbedrag", per saldo € 2.830,36 minus € 60,00 per jaar aan vaste kosten. Je betaalt € 5,00 per maand en krijgt aan het einde € 2.830,36 terug.

[ Voor 10% gewijzigd door Catzjes op 23-08-2022 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mama
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13-03 12:49
[Afbeelding]

van wanneer zijn deze tarieven? De tarieven van levering en teruglevering zijn hier helemaal gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Catzjes schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:48:
[...]

Goed kijken bij "Correctie termijnbedrag", per saldo € 2.830,36 minus € 60,00 per jaar aan vaste kosten
5177,92 euro delen door 6691 kWh zou 0,774 cent per kWh opleveren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catzjes
mama schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:50:
[...]

van wanneer zijn deze tarieven? De tarieven van levering en teruglevering zijn hier helemaal gelijk
Tarieven zijn van tien minuten geleden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catzjes
ursusMaritimus schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:50:
[...]

5177,92 euro delen door 6691 kWh zou 0,774 cent per kWh opleveren
Inderdaad, wel inclusief 9% btw.

EDIT en de energiebelasting en de opslag duurzame energie zit er in.

TLV inclusief btw normaal € 3.269,98, dal € € 1.651,23, totaal incl. 9% btw € 4.921,21. Dat is excl 9% btw € 4.541,87.

Bij een teruglevering van 6691 kWh komt dat neer op € 0,67477 per kWh

[ Voor 38% gewijzigd door Catzjes op 23-08-2022 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mama
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 13-03 12:49
Catzjes schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:50:
[...]

Tarieven zijn van tien minuten geleden
haha, ik bedoel krijg je deze tarieven ook als je nu naar hun overstapt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mortel
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 15:16
Ik heb ook de overstap gemaakt naar innova. Even het contract afwachten en aan de hand daarvan beslissen of ik daar een jaar blijf.

Vorige keer wel geleerd om snel te handelen. Annuleren kan altijd nog 14 dagen.

WH-UD05HE5-1 split / 300L, 1680Wp zonnepanelen (W) i.c.m. GW1500-XS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DWinters1979
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:35
Ja toevallig m’n contract bekeken en nog de oude situatie.
PuijkeN schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:38:
[...]

Idem, sinds 06/07 bij Delta en voor nu ook nog geen bericht hierover gekregen ...
Op Mijn Delta zie ik ook nog de prijzen die ik toen heb gekregen.

SWW Atlantic Explorer V4 270 3840 wp zuid 50' Solaredge 2960 wp zuid 15’ 1600 wp ow 15 Enphase, MHI SRK-50ZSX, MHI SRK 25ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catzjes
mama schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:54:
[...]

haha, ik bedoel krijg je deze tarieven ook als je nu naar hun overstapt?
Jawel, deze aanbieding zit nu in mijn mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconian
Mortel schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:58:
Ik heb ook de overstap gemaakt naar innova. Even het contract afwachten en aan de hand daarvan beslissen of ik daar een jaar blijf.

Vorige keer wel geleerd om snel te handelen. Annuleren kan altijd nog 14 dagen.
Ik zat toevallig net te kijken bij hun. Mijn contract bij Eneco van 3 jaar loopt pas in mei 2023 af maar ik ben gasloos en met mijn zonnepanelen wek ik teveel op. Dus Eneco is helemaal niet meer interessant na september 2022. Bij Innova krijg je wel veel terug nog. Dan wordt het wel vaarwel Eneco. Aangezien hun contractbreuk doen is overstappen gratis.

https://www.innovaenergie...-VAR.99.SEP-DEC.SEP22.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Draconian schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 18:02:
[...]

Ik zat toevallig net te kijken bij hun. Mijn contract bij Eneco van 3 jaar loopt pas in mei 2023 af maar ik ben gasloos en met mijn zonnepanelen wek ik teveel op. Dus Eneco is helemaal niet meer interessant na september 2022. Bij Innova krijg je wel veel terug nog. Dan wordt het wel vaarwel Eneco. Aangezien hun contractbreuk doen is overstappen gratis.

Je zou nog kunnen kijken of je een sap kunt terugverdienen met je ongetwijfeld lage inkoopcontract en dat terugleveren op de tweede aansluiting voor een hoge tlv tot en met mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Draconian schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 18:02:
[...]

Gaat bij jou vaste contract ook de TLV omlaag? Heb je daar bericht van gehad?

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconian
klump4u schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 18:10:
[...]

Gaat bij jou vaste contract ook de TLV omlaag? Heb je daar bericht van gehad?
Geen bericht gehad maar moet dit dus ineens lezen via sociale media. Eneco zelf heeft mij niets gemeld. Dus ik kom er pas vandaag achter via een Telegram chat dat ze de TLV drastisch verlagen vanaf volgende maand.
Dan zoeken op hun website zie ik dit. Schandalig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noord27
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-10 23:46
[...]

Per volgende maand!

Er is geen enkel raakvlak tussen een analoge of digitale meter (van een netbeheerder) en een energie leverancier die zijn TLV omlaag zet.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draconian
Noord27 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 18:14:
[...]

Er is geen enkel raakvlak tussen een analoge of digitale meter (van een netbeheerder) en een energie leverancier die zijn TLV omlaag zet.

8)7
Met een analoge meter draait de schijf terug als de zonnepanelen opwekken. Dus de meter loopt gewoon terug en niets te vrezen over saldering of wat dan ook. Met een digitale meter gebeurt dit niet. Hun bepalen de regels. Correct toch?

Ik heb gelijk zie ik

https://www.energyflip.co...elen-zonder-slimme-meter/
Is er voordeel bij het behouden van een analoge meter als je zonnepanelen hebt?
Waarom willen mensen met zonnepanelen geen slimme meter? Er zit een voordeel bij een analoge meter. Als je op zonnige dagen elektriciteit teruglevert aan het net, draait een ouderwetse draaischijfmeter als het ware terug. Een slimme meter daarentegen registreert de resterende energie apart. Jouw energieleverancier ziet die data en berekent wat je terugbetaald krijgt.

Mensen, we worden keihard genaaid dus. Terug naar analoge meters?

[ Voor 38% gewijzigd door Draconian op 23-08-2022 18:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Catzjes
Catzjes schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:52:
[...]

Inderdaad, wel inclusief 9% btw.

EDIT en de energiebelasting en de opslag duurzame energie zit er in.

TLV inclusief btw normaal € 3.269,98, dal € € 1.651,23, totaal incl. 9% btw € 4.921,21. Dat is excl 9% btw € 4.541,87.

Bij een teruglevering van 6691 kWh komt dat neer op € 0,67477 per kWh
Ik ben net overgestapt van Eneco naar UC per 23/9, ik zie nog wel even wat ik in de tussenliggende periode ga doen

[ Voor 7% gewijzigd door Catzjes op 23-08-2022 18:17 ]

Pagina: 1 ... 90 ... 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.

- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!

Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2