Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:39
Engie nog steeds 30 dagen wachttijd zeker? Denk toch dat het Engie wordt.

Als alle grote jongens geen jaarcontracten kunnen of durven te geven, en Innova juist wel, met de hoogste TLV, en de eerdere post (in Juni al) met het overzicht van de jaarcijfers van de afgelopen jaren.. dan heb ik denk ik toch liever Engie haha.

Als de TLV in januari dan toch nog heel hoog blijkt te zijn, bij welke partij dan ook, dan is boeteloos overstappen ook zo gepiept. September en Oktober zijn nog prima opwekmaanden hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johan_solar
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02:09

johan_solar

kitesurfing and coding

reiniero schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 18:56:
Krijgen jullie ook zon raar maandbedrag bij Innova? Net eens een contract afgesloten dat ingaat eind februari, moet meer dan 200 per maand ontvangen dan. Komt natuurlijk pas bij de eindafrekening maar alsnog moet ik 201 per maand gaan betalen volgens de mail. Morgen maar eens achteraan maar was wel benieuwd of dat bij jullie dan ook zo is of dat dat bij mij is omdat de panelen pas dit jaar zijn gelegd (april) en ze kijken naar historisch gebruik.

Hmm ik zie dat het contract eind september al in gaat ipv de gewenste eind februari. Dan helemaal achteraan morgen.
Bij mij zojuist een identiek geval met de startdatum. Ik wil het contract eind feb laten starten, want ik lees pas een week dit forum en heb net alles uitgezocht om de panelen te vervangen van 1500Wp naar 6000Wp. Het voorschotbedrag is echter nog gebaseerd op het historisch verbruik, dus met 250 euro veel te hoog. Maar ik wil ook de boot niet missen, en er straks achter komen dat er mogelijk geen mooie TLV meer is. Ik heb wel nog 14d bedenktijd.

pvoutput 6300Wp ZW en NO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:50
johan_solar schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 23:31:
[...]

Bij mij zojuist een identiek geval met de startdatum. Ik wil het contract eind feb laten starten, want ik lees pas een week dit forum en heb net alles uitgezocht om de panelen te vervangen van 1500Wp naar 6000Wp. Het voorschotbedrag is echter nog gebaseerd op het historisch verbruik, dus met 250 euro veel te hoog. Maar ik wil ook de boot niet missen, en er straks achter komen dat er mogelijk geen mooie TLV meer is. Ik heb wel nog 14d bedenktijd.
Kans is net zo groot dat er begin 2023 weer een andere aanbieder opstaat met een nog betere tlv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-10 11:09
Wat ik nog niet helemaal begrijp in het kader van het kiezen van een leverancier met een hoge TLV:

Waarom is het zo handig om een leverancier te kiezen waarbij je dit jaar nog je verbruik weg kan salderen?
Als je nu optimaal profiteert van een hoge TLV, desnoods tot de winter, en dan overstapt naar de goedkoopste leverancier, dan kan je je afname toch ook volgend jaar salderen? Als al het verbruik dan gesaldeerd is, kan je weer over naar een leverancier met hoogste TLV op dat moment.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Topicstarter
ApC_IcE schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 09:49:
[...]
De tarieven voor normaal tarief kloppen namelijk niet.
Vattenfal zit op de website op 89cent, Delta zit ook hoger en Engie ook(80cent normaal en 52cent dal) (net op hun sites gekeken)
Leveringstarieven bij Vattenfal en Engie zijn nu bijgewerkt in de tabel.

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 21:26
Hier ook Innova afgesloten ivm hoge TLV. 1 jaar vast met ingangsdatum in februari 2023. Kreeg wel eerst een maandbedrag van >€200 terwijl dit €0 tot -€300 zou moeten zijn. Net even gebeld en het maandbedrag is direct aangepast naar €5. Lager kon niet.
Prima zo, nu even zien wat er de komende weken met de TLV gebeurt bij de andere partijen en als dat inderdaad allemaal naar beneden gaat heb ik met Innova een prima alternatief achter de hand.

Risico dat ze omvallen is er natuurlijk, maar dan ben ik mogelijk pas net klant (februari) met een maandbedrag van €5 in een periode dat ik nog netto verbruiker ben, dus het risico is beperkt in mijn ogen.
edit:
@Rimco bedankt voor de tip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Als ik nu nu ga overstappen naar Engie (wordt dan ws september) en ik ga ergens eind februari weer weg (zodat ik alles gesaldeerd heb).

Dan volgt eind februari de afrekening maar is er ook een tussentijdse rekening per 31 december, wie weet dit?

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:23

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

@Niek_ Stond er in jouw contract wel enkeltarief? Het viel mij op dat alhoewel ik in 2 aanvragen enkel had opgegeven, ze zien dat er een slimme meter is en dan alsnog overschakelen op dubbeltarief (met lagere TLV).

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 02-10 18:13

V-8

Bravertal schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:14:
Als ik nu nu ga overstappen naar Engie (wordt dan ws september) en ik ga ergens eind februari weer weg (zodat ik alles gesaldeerd heb).

Dan volgt eind februari de afrekening maar is er ook een tussentijdse rekening per 31 december, wie weet dit?
Er wordt afgerekend per tariefsperiode, niet persé op 31 december (jaarlijks). Dus volgens mij niet.

Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_

Er van uitgaande dat Engie 1 januari de tarieven aan past, gok ik dat je dan wel een tussentijdse afrekening krijgt. Of hoe we het tegenwoordig ook maar zullen noemen. Tariefsperiode zal dan eindigen (aanname geen feit) en dus een tussentijdse balans..

De enige reden voor mij om nu toch eventueel bij Eneco weg te gaan is dat ik in de maanden september en oktober nog dermate veel opwek heb dat ik die niet tegen 7/9 cent wil verkopen zolang er nog betrouwbare partijen zijn met een hogere vergoeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bravertal
  • Nu online

Ik twijfel, ik denk dat ik gok dat Eneco voor bestaande klanten (modelcontract) niets gaat aanpassen tot 1 januari.

Als ik in september overstap naar Engie dan is mijn verbruik tot tot 31 december groter dan wat ik opwek, met kans op een factuur (en dat wil ik niet meer).

Twijfel, twijfel twijfel.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Laatst online: 06:50
Bravertal schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:50:
[...]

Ik twijfel, ik denk dat ik gok dat Eneco voor bestaande klanten (modelcontract) niets gaat aanpassen tot 1 januari.

Als ik in september overstap naar Engie dan is mijn verbruik tot tot 31 december groter dan wat ik opwek, met kans op een factuur (en dat wil ik niet meer).

Wachten op de feiten, dat doe ik. De kaarten worden nog geschud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Bravertal schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:50:
[...]

Ik ga er ook vanuit dat Eneco dat niet doet voor bestaande klanten. Echter een screenshot eerder in dit topic (Twitter ofzo geloof ik) gaf iets anders aan.

In juli ging de TLV verhoging ook niet 'vanzelf' voor bestaande klanten. Maar dit is dan wel een ander verhaal. Persoonlijk begrijp ik ook niet zo heel erg goed waarom Eneco ineens in september zo hard naar beneden zou willen. De meeste terugleverende klanten leveren in september/oktober significant minder terug dan de maanden daarvoor.
Dus de noodzaak lijkt me niet bijzonder hoog voor ze.

Andere optie voor sommigen hier zou kunnen zijn, die 'verlaging' voor lief nemen en salderen tegen 61 cent. Heb niet het idee dat er leveringstarieven gaan zijn van onder de 61 cent in oktober/november/december. De meesten hebben al gecasht in juni/juli.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:44

de Peer

under peer review

Perzikvrucht schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:00:
Wat ik nog niet helemaal begrijp in het kader van het kiezen van een leverancier met een hoge TLV:

Waarom is het zo handig om een leverancier te kiezen waarbij je dit jaar nog je verbruik weg kan salderen?
Als je nu optimaal profiteert van een hoge TLV, desnoods tot de winter, en dan overstapt naar de goedkoopste leverancier, dan kan je je afname toch ook volgend jaar salderen? Als al het verbruik dan gesaldeerd is, kan je weer over naar een leverancier met hoogste TLV op dat moment.
Klopt, maar vind maar eens een goedkope leverancier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:11
Perzikvrucht schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 09:00:
.. tot de winter, en dan overstapt naar de goedkoopste leverancier, dan kan je je afname toch ook volgend jaar salderen? Als al het verbruik dan gesaldeerd is, kan je weer over naar een leverancier met hoogste TLV op dat moment.
Als je toch alles gaat salderen kun je bij je overstap toch beter gelijk naar een leverancier met de hoogste TLV?
Scheelt je in het voorjaar mogelijk weer een switch. :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door SmiGueL op 22-08-2022 10:40 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Laatst online: 01-10 10:18
de Peer schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:07:
[...]

Klopt, maar vind maar eens een goedkope leverancier.
1 of 2 dagen geleden had ik dit even kort opgezocht, zie enkele posts van mij terug.
Je kunt er zo 2 of 3 vinden.

Ps; en anders is de oprotboete bij Innova denk ik gewoon 50 euro toch

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:44

de Peer

under peer review

PCJR schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:33:
[...]

1 of 2 dagen geleden had ik dit even kort opgezocht, zie enkele posts van mij terug.
Je kunt er zo 2 of 3 vinden.
klopt. Het is wel de vraag of dit halverwege oktober nog steeds het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan_solar

johan_solar

kitesurfing and coding

Mijn situatie: ik ga mijn ZP installatie binnenkort vergroten om jaarlijks 1000-1500 kWh terug te leveren. Echter ben ik nu al bezig met een contract voor een goede TLV.

Net telefonisch contact gehad met Innova om de startdatum aan te passen en maandbedrag te verlagen. Ik had snel iemand aan de lijn. De startdatum aanpassen kon niet telefonisch, daar moest ik een mail voor sturen, wat inmiddels gelukt is, het contract gaat eind feb 2023 in.

Het maandbedrag kon ze wel aanpassen van 250 naar 164 euro, maar niet lager, want de historische gegevens geven nog een positief verbruik van 2300kWh aan.

Hier wordt het wel spannend, want nu betaal ik in een jaar 2000 euro, om aan het eind pas ong. 3200 euro retour te krijgen. Dat is best een risico als ze in dat jaar failliet gaan.

pvoutput 6300Wp ZW en NO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
johan_solar schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:46:
Mijn situatie: ik ga mijn ZP installatie binnenkort vergroten om jaarlijks 1000-1500 kWh terug te leveren. Echter ben ik nu al bezig met een contract voor een goede TLV.

Net telefonisch contact gehad met Innova om de startdatum aan te passen en maandbedrag te verlagen. Ik had snel iemand aan de lijn. De startdatum aanpassen kon niet telefonisch, daar moest ik een mail voor sturen, wat inmiddels gelukt is, het contract gaat eind feb 2023 in.

Het maandbedrag kon ze wel aanpassen van 250 naar 164 euro, maar niet lager, want de historische gegevens geven nog een positief verbruik van 2300kWh aan.

Hier wordt het wel spannend, want nu betaal ik in een jaar 2000 euro, om aan het eind pas ong. 3200 euro retour te krijgen. Dat is best een risico als ze in dat jaar failliet gaan.
Wat is t nut om het contract feb23 in te laten gaan? Kun je niet beter nov 22 pakken, en dan kun je deze winter meepakken met saldering in voorjaar23?

+ als je nu bij eneco zit, dan is t afwachten wat 1 sept en 1jan gaat gebeuren...

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:08
johan_solar schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:46:

Kon het hier ook niet veel verder naar beneden aanpassen volgens de dame, ook aangezien de netbeheerder bij mij een ( hoog ) netto verbruik heeft doorgegeven.
Dat heeft dan bij mij met een bijzondere situatie te maken; de energiemeter kan niet op afstand worden uitgelezen en de netbeheerder kan/wil dit in iedergeval dit jaar niet oplossen.

Leuk die hoge TLV van Innova voor een jaar lang, maar om er ook nog elke maand een significant bedrag heen te storten...
Móchten ze omvallen, dan kun je nog wel via een MOI procedure alle incasso's laten storneren bedacht ik mij nog.

Sowieso nog even wachten tot begin september of er dan nog een andere aanbieder zal zijn met een aantrekkelijke TLV en anders wordt het ook hier waarschijnlijk Innova met het huidige contract.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan_solar

johan_solar

kitesurfing and coding

Wat is t nut om het contract feb23 in te laten gaan? Kun je niet beter nov 22 pakken, en dan kun je deze winter meepakken met saldering in voorjaar23?

+ als je nu bij eneco zit, dan is t afwachten wat 1 sept en 1jan gaat gebeuren...
Ik had twee redenen:
Ik zit nu nog bij powerpeers voor 35ct/kWh, en pas in maart ga ik meer opwekken dan ik verbruik.
En als Innova omvalt voordat mijn contract ingaat, dan heb ik nog niets aan ze betaald.

pvoutput 6300Wp ZW en NO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perzikvrucht
SmiGueL schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 10:30:
[...]

Als je toch alles gaat salderen kun je bij je overstap toch beter gelijk naar een leverancier met de hoogste TLV?
Scheelt je in het voorjaar mogelijk weer een switch. :Y)
Maar dan ga je er wel vanuit dat de tarieven die je nu afsluit gelijk blijven. Dat is vaak niet zo (bij een flexibel/modelcontract), toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 22:33
Perzikvrucht schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:15:
[...]

Maar dan ga je er wel vanuit dat de tarieven die je nu afsluit gelijk blijven. Dat is vaak niet zo (bij een flexibel/modelcontract), toch?
maar dat is toch zo met alles? Niemand weet wat er gaat gebeuren. Als de partij met nu hoge TLV straks in maart dit niet meer biedt, kan je altijd weer overstappen naar degene met een hogere TLV. Het is immers een modelcontract. Heeft die partij nog wel (1 van) de hoogste TLV vergoedingen, dan kan je altijd gewoon rustig blijven zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05:03
mathman schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:31:
[...]

maar dat is toch zo met alles? Niemand weet wat er gaat gebeuren. Als de partij met nu hoge TLV straks in maart dit niet meer biedt, kan je altijd weer overstappen naar degene met een hogere TLV. Het is immers een modelcontract. Heeft die partij nog wel (1 van) de hoogste TLV vergoedingen, dan kan je altijd gewoon rustig blijven zitten...
Wie weet wat de markt doet idd.

De gasprijs zal mogelijk weer gaan stijgen iig
https://www.nu.nl/economi...ud-van-nord-stream-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 23:37

Processorkoeler

Geen stock koeler

Processorkoeler in "Zero Tolerance: Het grote terugleververgoeding topic"

Deze trek ik toch terug. Net een brief ontvangen van de netbeheerder dat mijn elektriciteit binnenkort wordt afgesloten, omdat er geen contract is geregistreerd. Toevallig per opzegdatum. De website van de netbeheerder lag eruit, en op die pagina moet je je gegevens doorgeven. Dat kan dus niet nu.

Eneco heeft ook opeens geen contract meer van mij. Terwijl ik wel een bevestiging e.d. heb gekregen.
Wat een gedoe zeg. En dit allemaal om een beetje TLV te krijgen...... wauw. Je zou denken dat een overstap niet moeilijk is. Ik heb nog hetzelfde klantnummer en al. Eindnota is uitbetaald. Terugleververgoeding is dus hoger geworden. Moet je wel 'n contract hebben .... 8)7 |:(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sankao
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 25-09 16:56
Eneco heeft de website aangepast:

https://www.eneco.nl/klan...anden/salderingsregeling/

Het lijkt er toch steeds meer op dat ook bestaande contracten naar een lagere TLV gaan.

9760Wp ZO(145°) @SE9K, 6480Wp ZW (235°), 2960Wp NO(50°) @SE7K-RWS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roy77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-04-2024
sankao schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:10:

Het lijkt er toch steeds meer op dat ook bestaande contracten naar een lagere TLV gaan.
Cashen en wegwezen dan...even kijken waar we naar overstappen.
Tot op heden overigens nog niks van Eneco vernomen.

[ Voor 6% gewijzigd door roy77 op 22-08-2022 12:14 ]

9200WP, ERST20D-VM2D + SUZ-SWM40 VA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:09
roy77 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:12:
Cashen en wegwezen dan...even kijken waar we naar overstappen.
Tot op heden overigens nog niks van Eneco vernomen.
Ik zou het eerst maar eens rustig afwachten.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Hmm dat lijkt er inderdaad op dan ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

sankao schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:10:

Tss, 9 cent?

Je krijgt een vergoeding die € 0,09 per kWh is. Dit is exclusief btw, Energiebelasting en Opslag Duurzame Energie en vaste leveringskosten[/quote]
[quote]

Snel weg daar. Wat vinden jullie wijs, nu al weg en cashen, of blijven om nog 'tegoed' op te bouwen voor de winter kWh's? Héél bijzonder dat ze dit nu doen. Alsof ze geld tekort komen joh.

Dit is wel héel bijzonder, ook na de move van de consumentenbond. Vattenfall is al "omhoog" gegaan (voor zover je dat kan noemen) en Eneco stelt 'm ff bij naar 9 cent. Lekker averechts.

[ Voor 11% gewijzigd door Processorkoeler op 22-08-2022 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Waar wil je tegoed op bouwen dan? Bedoel je om het te kunnen salderen? Want dan moet je nu direct over. Want anders bouw je bitter weinig op natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcelGo
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:00
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GoZc_hJOYpk66vJHy-HpqYZfHC4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YLVhnc9oxiU6sUrH6844QTtK.jpg?f=fotoalbum_large

Laat niet veel te raden over...

duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

NileZ_ schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:20:
Waar wil je tegoed op bouwen dan? Bedoel je om het te kunnen salderen? Want dan moet je nu direct over. Want anders bouw je bitter weinig op natuurlijk.
Ik was in mei klant geworden, 10 augustus opgezegd. Tot 1 juli een mooie TLV gekregen, van 1 juli tot 10 aug wat minder. Nu net opnieuw klant geworden, maar als ze per 5 september naar 9 cent gaan, ben ik al weer weg hoor.

Omdat ik nu 'gedoe' heb met mijn contract, c.q. die heb ik volgens de netbeheerder niet (wat bijzonder is) vraag ik me af hoe veel moeite ik moet stoppen in dit contract, als ze per 5 sept. de TLV naar 9 cent doen.

Dus dan is de vraag, nu tot die datum wachten (en hopen dat het niet gebeurt, alhoewel de website anders schrijft), of nu alvast lekker weg?

Hoe kijken mensen tegen Innova aan? Die hebben een jaarcontract met een hoge TLV. Maar ik weet niet hoe het met hun solvabiliteit zit?

[ Voor 16% gewijzigd door Processorkoeler op 22-08-2022 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
mathman schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:31:
[...]

maHet is immers een modelcontract.
innova nu is een 1jarig contract toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Ik zou er 0 moeite in steken. Maar de vraag is wat je van plan bent. Cashen en van dat geld je winterverbruik betalen. Of het opgebouwde gaan salderen tot en met 31 december..

Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat de andere jongens er achteraan gaan. Lijkt me niet dat Engie etc zo hoog blijft staan dan.
En innova.. sja.. persoonlijke keuzes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:08

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Met de sterk stijgende inkoopprijzen voor stroom (atm. € 560/MWh) gaan de energieleveranciers
natuurlijk naar compensatiemogelijkheden zoeken om de liquiditeit wat op te krikken..
En ze hebben wat gevonden! - Allemaal? - Natuurlijk! Wacht maar af ...
De TLV gaat waarschijnlijk op brede front eerstmaal omlaag (voorlopig dan).

[ Voor 22% gewijzigd door dunklefaser op 22-08-2022 12:34 ]

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libo1949
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22:00
Ik heb net een contract bij Engie afgesloten dat op 21/9 ingaat. Ik heb altijd nog 2 weken bedenktijd. Dat wordt dus in dat geval waarschijnlijk 2 weken lang maar 9 cent tlv.
Gekeken bij UnitedConsumers maar daar mag je maar max. 10.000 kWh terugleveren en ik zit daarboven. Alternatief is Innova. Ik wacht nog maar een weekje af als er mogelijk wat meer bekend is over nieuwe tarieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aGraPusher
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06:49
Pff.. nog vast tot 28 januari, dat zegt dus niks meer..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/od6Tzm0hJl1IBaTKann6wQfgSGc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eaw2JwARRFGWD17EKlO71zTt.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door aGraPusher op 22-08-2022 12:39 ]

Nefit EnviLine Tower Monoblock All Electic - 18x350wp (6300wp) Zuid - iPhone 14 Pro 128 GB Zilver - LG OLED 55” B16LA - Apple TV 4K 32GB – Sonos Beam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:12
dunklefaser schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:28:
Met de sterk stijgende inkoopprijzen voor stroom (atm. € 560/MWh) gaan de energieleveranciers
natuurlijk naar compensatiemogelijkheden zoeken om de liquiditeit wat op te krikken..
En ze hebben wat gevonden! - Allemaal? - Natuurlijk! Wacht maar af ...
De TLV gaat waarschijnlijk op brede front eerstmaal omlaag (voorlopig dan).
Is het dan niet wat raar dat Vattenfall meer dan verdubbelt naar 16.8 cent? Deze hele gang van zaken is maar moeilijk te doorgronden vind ik. Het is al helemaal geen simpele vraag aanbod situatie. :)

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Alhoewel dit echt een rare move is, liever per 5 september dan dat ze dit in de zomer deden. Nu in ieder geval ff uitgecasht voor deze actie.

Zouden ze er echt zo krap bij lopen? Ik bedoel, voorschotten onterecht en geforceerd hoog. Hogere tarieven (logisch) en vervolgens enorm lage TLV's. Stroom voor kaal +- 50ct. verkopen terwijl je het van de panelen van een andere klant voor 9 cent koopt. Puur winstoogmerk, of kostendekking van de inkoop? Zouden ze te veel vaste contracten hebben die geld kosten, waardoor ze in andere dingen snijden?

Ik vind echt dat de ACM maar eens moet handhaven hierop. Maar tegen de tijd dat die wakker is, is de salderingsregeling al afgebouwd.

korte edit vanuit de Eneco-situatie: nu heb ik opeens geen contract meer. 5 minuten geleden zat ik zogenaamd nog in de bedenktijd. Dus per 10-8 zit ik zonder contract? Wat een feest!

Als dit deze week niet opgelost is, ga ik serieus zelf maar gewoon naar hun hoofdkantoor. Beetje een kinderachtig gedoe hoor, maar ik ben nu 2-3 uur per week bezig om dit te fixen. Ik hoop dat ik de enige Tweaker ben met dit gedoe, of zijn er nog meer mensen die met het (intern) overstappen gedoe hebben met Eneco t.b.v. een hogere TLV? Wat dus van korte duur is.

[ Voor 28% gewijzigd door Processorkoeler op 22-08-2022 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 02-10 17:04
libo1949 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:33:
Ik heb net een contract bij Engie afgesloten dat op 21/9 ingaat. Ik heb altijd nog 2 weken bedenktijd. Dat wordt dus in dat geval waarschijnlijk 2 weken lang maar 9 cent tlv.
Gekeken bij UnitedConsumers maar daar mag je maar max. 10.000 kWh terugleveren en ik zit daarboven. Alternatief is Innova. Ik wacht nog maar een weekje af als er mogelijk wat meer bekend is over nieuwe tarieven
Maar dit zijn toch alleen "variabel" contracten

en niet meer model-contract?

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Mooi hoe die link naar 'Bekijk het aangepaste voorwaardenoverzicht' rechtstreeks vanuit Outlook erin is gekopieerd met die Outlook URL protection.

Afijn, ik ben nog wel benieuwd naar hun saldering. Ze zeggen wel: Ook veranderen wij daarmee niet de saldering, maar ik wil eigenlijk gewoon weten of ze eerst mijn €0.09 energie salderen in november/december of direct die (voor hen) dure kWhs aanspreken.

Als ze gaan salderen met 0.09 cent, zit ik wel prima tot aan de tariefswijzigingen van januari. Mogen ze daarna zo nodig nog de TLV van daarvoor salderen en hoef ik sowieso niets netto af te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 02-10 06:44
De minister buigt zich over de redelijke TLV, ben benieuwd op welke termijn dat effect heeft (en wat dat effect gaat zijn). Dit is wel een beetje een boevenstreek natuurlijk, inkoop 9 cent, verkoop 90 cent..
Ontzettend stom van Eneco om dit op 5 september in te laten gaan... dat hadden ze beter per 1 maart gedaan..
Maar goed, dan kopen we de winterstroom wel in bij een andere partij ;)

32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Beetje kort door de bocht. Ze hebben maandenlang een hele hoge TLV gehanteerd, en nu passen ze het aan naar beneden.

De meesten hebben dit jaar al een keer gecasht. En er zijn nu een aantal scenario's denkbaar.
Overstappen naar een andere partij die (nu nog) een hoge TLV biedt. Maar houd er dan rekening mee dat je de maanden september en oktober nog opwekt, daarna zullen veel mensen netto afnemen. Althans icm warmtepomp. Heb je in die 2 maanden genoeg opgebouwd om 1 januari weer te hoppen? Of ga je daarna blijven zitten tot je weer op 0 staat? Salderen/afrekenen per tariefsperiode (31 december) moet je dan ook rekening mee houden. En dan kan het dus ook nog zijn dat de nieuwe partij ook ergens in september de TLV aanpast.

Het is vooral de vraag hoe Eneco omgaat met deze tussentijdse nota.. Als de teller op 0 gaat, dan denk ik dat er dus vanaf 5 sept t/m 31 december een periode wordt afgerekend van netto verbruik. En die twee bedragen tegen elkaar wegstrepen. Kan alsnog netto een leuk bedrag onder de streep overblijven. En dan kunnen we daarna met zn allen gaan klagen over het feit dat de salderingsregeling kwh tegen kwh moet zijn en niet euro's tegen euro's.. voorspel een hoop gedoe dan haha.

Of dus naar de goedkoopste partij op dit moment. Wie is dat eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Niet online
Edit: weg.

[ Voor 96% gewijzigd door erwn op 22-08-2022 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

AtlAntA schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:38:
[...]

Is het dan niet wat raar dat Vattenfall meer dan verdubbelt naar 16.8 cent? Deze hele gang van zaken is maar moeilijk te doorgronden vind ik. Het is al helemaal geen simpele vraag aanbod situatie. :)
Vind ik eigenlijk niet raar, Vattenfall probeert natuurlijk nu de weglopers bij Eneco et al.
binnen te halen. Dat ze dat op dit moment waarschijnlijk niet lukt is een ander verhaal.
Met het oplopende? verschil tussen beursprijs van nu 56 ct/kWh en de terugleververgoeding
kan je wel tijdelijk de TLV even verhogen, altijd "winst" voor Vattenfall i.p.v 56 - 9 = 47 ct nu 56 - 17 = 39 ct (of misschien heel even 30? ct TLV voor zo lang het duurt). De "markt" blijft in beweging.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:12
dunklefaser schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:49:
[...]

Vind ik eigenlijk niet raar, Vattenfall probeert natuurlijk nu de weglopers bij Eneco et al.
binnen te halen. Dat ze dat op dit moment waarschijnlijk niet lukt is een ander verhaal.
Met het oplopende? verschil tussen beursprijs van nu 56 ct/kWh en de terugleververgoeding
kan je wel tijdelijk de TLV even verhogen, altijd "winst" voor Vattenfall i.p.v 56 - 9 = 47 ct nu 56 - 17 = 39 ct (of misschien heel even 30? ct TLV voor zo lang het duurt). De "markt" blijft in beweging.
Klinkt logisch maar Vattenfall had zijn verhoging eerder bekend gemaakt dan Eneco zijn verlaging. Tenzij er al iets onderling was afgesproken (zoiets gebeurt toch nooit :p) blijf ik het wat apart vinden.

Alhoewel ze procentueel wel dichterbij elkaar zitten.

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_
erwn schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:46:
[...]

Afijn, ik ben nog wel benieuwd naar hun saldering. Ze zeggen wel: Ook veranderen wij daarmee niet de saldering, maar ik wil eigenlijk gewoon weten of ze eerst mijn €0.09 energie salderen in november/december of direct die (voor hen) dure kWhs aanspreken.
Je krijgt nu gewoon 2 tariefsperioden.
Periode 1 t/m 4 sept.
Periode 2 5sept t/m 31 december. (Of wie weet passen ze het nog wel een keer aan en dan krijg je een extra periode)

Die gaan onder elkaar en reken maar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Niet online
Het verschil tussen Eneco's voorwaarden tot aan 5-9-22 en die daarna is de TLV én bij wijziging ontvangt u minimaal 10 dagen voor ingangsdatum persoonlijk bericht met daarin de gewijzigde terugleververgoeding.

(Althans onder het kopje terugleververgoeding; verder niet vergeleken.)

[ Voor 12% gewijzigd door erwn op 22-08-2022 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Dan hebben ze nog 4 dagen, en die komt er heus wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• roy77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-04-2024
Ik heb me net aangemeld bij Engie. Kijken volgend jaar wel weer wat we dan gaan doen nadat we na salderen op nul staan. Ben benieuwd wat onze warmtepomp doet komende wonter qua verbruik...wordt de eerste winterperiode met de warmtepomp

9200WP, ERST20D-VM2D + SUZ-SWM40 VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
roy77 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:01:
Ik heb me net aangemeld bij Engie. Kijken volgend jaar wel weer wat we dan gaan doen nadat we na salderen op nul staan. Ben benieuwd wat onze warmtepomp doet komende wonter qua verbruik...wordt de eerste winterperiode met de warmtepomp
pb gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 13:59
Hier ook een dilemma.. Heb nu zon 1200 kWh terug geleverd en dan moet sept en gedeelte van oktober nog komen.. Ik verwacht dat ik dan ook wel meer terug ga leveren dan wat ik verbruik. Vanaf midden oktober ga ik netto afnemen (door de warmtepomp)

Wat is nu wijsheid he.. Direct gaan cashen? Wachten tot 31 dec en dan cashen? Of overstappen naar Engie of iets en daar wachten tot maart zodat je winterverbruik weer gesaldeerd is.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
NileZ_ schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:48:
Beetje kort door de bocht. Ze hebben maandenlang een hele hoge TLV gehanteerd, en nu passen ze het aan naar beneden.

Of dus naar de goedkoopste partij op dit moment. Wie is dat eigenlijk?
Ik heb er een paar opgezocht, paar van mijn posts terug. Ik twijfel om in okt/nov weer naar een dynamische te gaan. Kun je in een goedkoop uur toch ff accu laden in mijn geval. Bv Frank of Tibber

Als Eneco over 2 weken omlaag gaat, dan gaat het nog 2 maandjes modelcontract worden bij Innova? zelfde tarieven als jet 1 jarig contract? Weet iemand dat...

Of Innova 1 jaar en dan voorjaar23 alles wegsalderen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:52
AtlAntA schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:53:
Klinkt logisch maar Vattenfall had zijn verhoging eerder bekend gemaakt dan Eneco zijn verlaging. Tenzij er al iets onderling was afgesproken (zoiets gebeurt toch nooit :p) blijf ik het wat apart vinden.

Alhoewel ze procentueel wel dichterbij elkaar zitten.
Ik meen dat Vattenfall omhoog is gegaan na de meerdere berichten van de Consumentenbond dat er te lage TLV's zijn bij veel energieleveranciers, waaronder Vattenfall. Dus om dat een beetje goed te maken.
Eneco doet dus precies het omgekeerde. Dat waren de goede jongens, maar zitten nu eigenlijk veel te laag.
(Al is er geen wet voor en kan ook het ACM niet ingrijpen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
@PCJR welke waren dat dan? Een dynamische partij is voor mij persoonlijk geen optie maar wellicht voor anderen hier wel.

Ik zag dat het andere topic over overstappen van energiemaatschappij ook al weer op slot zit.
Maar als ik even terug lees daar, was de algehele tendens over innova behoorlijk negatief.

Maar goed dat zegt niet perse iets natuurlijk..

2 maandjes een maatschappij met een relatief lager tarief is natuurlijk prima als je besluit nu te cashen bij Eneco.
En anders Engie. Echter kan je er donder op zeggen dat die straks met Eneco mee omlaag gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valerie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-09 16:56
dit is riant offtopic

[ Voor 92% gewijzigd door teacher op 22-08-2022 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
NileZ_ schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:23:
@PCJR welke waren dat dan? Een dynamische partij is voor mij persoonlijk geen optie maar wellicht voor anderen hier wel.

Ik zag dat het andere topic over overstappen van energiemaatschappij ook al weer op slot zit.
Maar als ik even terug lees daar, was de algehele tendens over innova behoorlijk negatief.

Maar goed dat zegt niet perse iets natuurlijk..

2 maandjes een maatschappij met een relatief lager tarief is natuurlijk prima als je besluit nu te cashen bij Eneco.
En anders Engie. Echter kan je er donder op zeggen dat die straks met Eneco mee omlaag gaat.
PCJR in "Zero Tolerance: Het grote terugleververgoeding topic"

Gevonden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2pietjuh2
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-09 21:35
Nog geen bericht gehad van Eneco, maar als ze idd naar 9ct gaan bij gelijke afname tarieven (80+ct) dan is dat toch pure oplichting. Ze kiezen er zelf voor om 61ct te betalen (en 82ct te vragen). In België vragen ze de helft.
De markt blijft erg bijzonder, hopelijk komt er snel wetgeving en herstelt de markt snel naar een normaal niveau. Bijvoorbeeld een levertarief van 20ct + btw, minimaal teruglevertarief van 14 ct lijkt me nog net acceptabel. Maar levering 61ct + btw en teruglevering van 9ct? ACM kom er maar in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
@PCJR Had hem net gevonden haha.
United consumers en greenchoice lijken ook iets lager inderdaad. Een eventuele optie voor 2 a 3 maandjes. (Nov/Dec)

Wegsalderen bij Eneco zal ook lastig gaan als ze een nieuwe tariefsperiode pakken. Onder de streep wel, maar dan mis je toch wel een fijne september (en oktober) maand qua TLV.

Eigenlijk wil je nog minstens 1 a 2 maanden een hoge TLV, gezien september en oktober voor velen nog netto terugleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
niet reageren op offtopic posts

[ Voor 93% gewijzigd door teacher op 22-08-2022 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
NileZ_ schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:35:
United consumers en greenchoice lijken ook iets lager inderdaad. Een eventuele optie voor 2 a 3 maandjes. (Nov/Dec)
Waarom? Tm okt/nov boeit de kwh prijs toch niet, alleen de tlv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
NileZ_ schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:35:

Wegsalderen bij Eneco zal ook lastig gaan als ze een nieuwe tariefsperiode pakken. Onder de streep wel, maar dan mis je toch wel een fijne september (en oktober) maand qua TLV.

Eigenlijk wil je nog minstens 1 a 2 maanden een hoge TLV, gezien september en oktober voor velen nog netto terugleveren.
Precies. Pak dan sept+okt nog Engie. En dan switch je over naar Innova 1j contract OF de goedkoopste/Tibber...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Laatst online: 20:11
Modelcontractvoorwaarden:

2. Tarieven en betaling

2.1 Wijziging variabele leveringskosten: 2 keer per jaar

- De leveringskosten behorende bij het Modelcontract worden door
marktontwikkelingen beïnvloed.
- Eneco kan de leveringstarieven - de tarieven per kWh stroom plus
de vaste leveringskosten - aanpassen op 1 januari en 1 juli van elk
jaar
. Redenen hiervoor zijn overheidsbesluiten en de
ontwikkelingen op de markt voor stroom, waaronder
prijsontwikkeling op de groothandelsmarkten voor stroom,
wijzigingen met betrekking tot marge en prijs- en inkooprisico’s,
wijzigingen in de kostenstructuur voor het betreffende product en
wijzigingen in onze algemene kostenstructuur. Ook
andere,uitzonderlijke, omstandigheden kunnen een reden zijn om
de leveringstarieven te veranderen, in dat geval zal deze reden
duidelijk aan u uitgelegd worden.
- Bij onvoorziene wijzigingen in de marktomstandigheden kan Eneco
de leveringstarieven ook op andere momenten aanpassen.
Ik zie niet echt hoe ze in dit geval onder onder die 2x wijzigen per jaar uit mogen komen?

Met 'Onvoorziene wijzigingen' wordt neem ik aan bedoeld dat als de stroomprijs ineens 2x of 4x over de kop gaat dat ze de stroomprijs ook evenredig mogen aanpassen.
Dat lijkt me fair. Maar dat zou betekenen dat ze de TLV omhoog moeten gooien.

'Wij hebben per ongeluk te veel contracten verkocht' is echt geen onvoorziene marktomstandigheid..

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_
PCJR schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:36:
[...]

Waarom? Tm okt/nov boeit de kwh prijs toch niet, alleen de tlv...
November zal voor velen niet netto meer terugleveren zijn, icm warmtepomp. Kan natuurlijk wel, maar dat is echt situatieafhankelijk natuurlijk.
September, Oktober een tussenstapje bij Engie, en dan per November bij Unitedconsumers enkeltarief ofzo haha,

Maar goed, ik verwacht niet dat Engie zo hoog blijft zitten als Eneco dit nu aankondigt. En bij Engie heb je 30 dagen wachttijd trouwens. Dus in principe kan je september wel vergeten daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
net offtopic, maar dus offtopic

[ Voor 108% gewijzigd door teacher op 22-08-2022 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
NileZ_ schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:41:
[...]

November zal voor velen niet netto meer terugleveren zijn, icm warmtepomp. Kan natuurlijk wel, maar dat is echt situatieafhankelijk natuurlijk.
September, Oktober een tussenstapje bij Engie, en dan per November bij Unitedconsumers enkeltarief ofzo haha,

Maar goed, ik verwacht niet dat Engie zo hoog blijft zitten als Eneco dit nu aankondigt. En bij Engie heb je 30 dagen wachttijd trouwens. Dus in principe kan je september wel vergeten daar.
Waarom UC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

SmiGueL schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:41:
[...]

Modelcontractvoorwaarden:

[...]

Ik zie niet echt hoe ze in dit geval onder onder die 2x wijzigen per jaar uit mogen komen?

Met 'Onvoorziene wijzigingen' wordt neem ik aan bedoeld dat als de stroomprijs ineens 2x of 4x over de kop gaat dat ze de stroomprijs ook evenredig mogen aanpassen.
Dat lijkt me fair. Maar dat zou betekenen dat ze de TLV omhoog moeten gooien.

'Wij hebben per ongeluk te veel contracten verkocht' is echt geen onvoorziene marktomstandigheid..
De stroomprijs is sinds mei/juni nu al ruim 2x zo hoog en op dit moment worden ca. € 560/MWh voor september gevraagd. Ik kan me voorstellen dat een aantal energieleveranciers onvoordelig ingekocht heeft
en de TLV 'koste wat kost' wil drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Zit er eigenlijk nog een ( merkbaar ) verschil tussen Gewoon Energie en Innova Energie? Het 1-jaars contract lijkt precies hetzelfde te zijn en hanteert dezelfde TLV.
Beide hebben dan wel weer een ander telefoonnummer voor de klantenservice, interessant!

En mocht er toch het komend jaar een andere partij komen met een hogere TLV, dreigen ze om te vallen of om wat voor reden dan ook wil je van het contract af, dan is de opzegboete slechts €50:
€50 per product voor een contract waarvan de rest van de looptijd minder is dan 1,5 jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 2pietjuh2
Ik zie Innova weer vaak voorbij komen in dit topic. Nog niet zolang geleden was er flinke discussie over de stabiliteit van Innova. heeft iemand updates dat dit nu significant verbeterd is?
2pietjuh2 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 19:22:
Ik ben bepaald geen balans expert, maar zojuist heb ik voor 4,35 de winst en verliesrekening van Innova over 2018-2020 gekocht bij de KVK.
De geinteresseerden kunnen de pdf wel krijgen, vraag even via DM.

Wat ik daarin zie:
Activa is van 28mln in 2018 teruggelopen naar 19mln 2020
liquide middelen is van 5,4mln in 2018 teruggelopen naar 800k in 2020
Eigen vermogen is van 1mln positief 2018 teruggelopen naar 1,4mln negatief 2020
bedrijfsresultaat: 2018: -791k, 2019 -1541k, 2020 -658k
Werkkapitaal: 2018 -8.8mln, 2019 -10.2mln, 2020 -10,2mln

Aantal medewerkers is gehalveerd in die periode (64 2018, 33 2020)

Nogmaals, ik ben geen balansexpert. Maar heel gezond ziet dit er niet uit, en het gaat eerder slechter dan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libo1949
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22:00
JohanNL schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:11:
Zit er eigenlijk nog een ( merkbaar ) verschil tussen Gewoon Energie en Innova Energie? Het 1-jaars contract lijkt precies hetzelfde te zijn en hanteert dezelfde TLV.
Beide hebben dan wel weer een ander telefoonnummer voor de klantenservice, interessant!

En mocht er toch het komend jaar een andere partij komen met een hogere TLV, dreigen ze om te vallen of om wat voor reden dan ook wil je van het contract af, dan is de opzegboete slechts €50:
€50 per product voor een contract waarvan de rest van de looptijd minder is dan 1,5 jaar.
Van hun website: "Gewoon Energie is in 2021 opgericht door Innova Energie. Samen hebben zij circa 120.000 klanten. Gewoon Energie is een digitale energieleverancier"
Ze hebben exact dezelfde tarieven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
libo1949 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:15:
[...]

Van hun website: "Gewoon Energie is in 2021 opgericht door Innova Energie. Samen hebben zij circa 120.000 klanten. Gewoon Energie is een digitale energieleverancier"
Ze hebben exact dezelfde tarieven
En dat is toch wel wat dubieus nietwaar? Een extra merk wat in feite een kopie van hun oorspronkelijk merk lijkt te zijn.
2pietjuh2 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:15:
Ik zie Innova weer vaak voorbij komen in dit topic. Nog niet zolang geleden was er flinke discussie over de stabiliteit van Innova. heeft iemand updates dat dit nu significant verbeterd is?

[...]
Dat ziet er niet al te best uit nee, jammer dat er niet meer openbaar te vinden is.
Ik hoop dat er geen link is tussen het ontstaan van Gewoon Energie en deze beroerde cijfers.

Echter, volgens eigen zeggen in radar:

De solvabiliteit en cashflow van Innova-groep is op orde. Wij zijn een bedrijf dat al meer dan 10 jaar actief is in de energiemarkt en nemen geen risico’s. Zekerheden en keuzevrijheid voor de klant staan hoog in ons vaandel.

https://radar.avrotros.nl...n-reactie-innova-energie/

Hier moeten we het dan maar mee doen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
JohanNL schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:30:
[...]

En dat is toch wel wat dubieus nietwaar? Een extra merk wat in feite een kopie van hun oorspronkelijk merk lijkt te zijn.

[...]

Dat ziet er niet al te best uit nee, jammer dat er niet meer openbaar te vinden is.
Ik hoop dat er geen link is tussen het ontstaan van Gewoon Energie en deze beroerde cijfers.

Echter, volgens eigen zeggen in radar:

De solvabiliteit en cashflow van Innova-groep is op orde. Wij zijn een bedrijf dat al meer dan 10 jaar actief is in de energiemarkt en nemen geen risico’s. Zekerheden en keuzevrijheid voor de klant staan hoog in ons vaandel.

https://radar.avrotros.nl...n-reactie-innova-energie/

Hier moeten we het dan maar mee doen ben ik bang.
Is er geen gedeponeerde jaarrekening ergens bij de KVK waar je de laatst gepubliceerde solvabiliteit zelf kunt zien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Whiskey48 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:31:
[...]

Is er geen gedeponeerde jaarrekening ergens bij de KVK waar je de laatst gepubliceerde solvabiliteit zelf kunt zien??
Alles zit achter de KVK paywall: https://www.kvk.nl/orders...n/?kvknummer=273749300000
Maar sowieso heeft @2pietjuh2 destijds al de nieuwste jaarrekening gekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PCJR
Ik vind Innova 1j nu niet echt interessant.

Die hoge TLV is netjes maar dit wil ik toch niet in 2023 voor een heel jaar, dat is me teveel risico, tenzij ze iedere 1 of 2 maanden uitbetalen (en dat zal niet).

Dus ik blijf bij Eneco, wellicht 2 maanden Engie nog ofzo. In de komende winter naar de goedkoopste/Tibber en dan begin 2023 OF wegsalderen OF dan naar eentje met een hoge(re) TLV.

Just my2c. Als Innova in 2023 zoveel meot gaan uitbetalen, dan vrees ik t nog veel erger. Magoed, he, t kan ook allemaal goed gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20:57
Dat Innova jaarcontract hoef je natuurlijk niet uit te zitten voor het hele jaar. Opzeggen halverwege de zomer is aan te raden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Laatst online: 19-09 16:37
hier stond een offtopic bericht

[ Voor 92% gewijzigd door teacher op 22-08-2022 16:57 ]

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
JohanNL schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:36:
[...]

Alles zit achter de KVK paywall: https://www.kvk.nl/orders...n/?kvknummer=273749300000
Maar sowieso heeft @2pietjuh2 destijds al de nieuwste jaarrekening gekocht.
Ah ok. @2pietjuh2, wat was de publicatiedatum van de 2020 jaarrekening? Ben benieuwd waarom de 2021 er nog niet staat.

https://www.kvk.nl/bestel...ductfilter=jaarrekeningen

[ Voor 8% gewijzigd door Whiskey48 op 22-08-2022 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Nu online
niet reageren op offtopic berichten

[ Voor 92% gewijzigd door teacher op 22-08-2022 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Net even gebeld met Eneco n.a.v. mijn persoonlijke afsluit-avontuur.
Telefonisch werd bevestigd dat er per 5 september over wordt gegaan 9 op ct/kWh. Ik gok dus dat we allemaal per 5 september lekker kunnen overstappen!

Of toch zekerheid, vast afsluiten bij Innova? Maar ik twijfel over de solvabiliteit.
En wie weet stelt de rest ook de tarieven per 5 sept bij, dan vissen we mooi achter het net als net zoals Eneco, anderen ook omlaag gaan. Ik ben nogal skeptisch met 1 vast contract bij Innova vanwege de solvabiliteit. Straks zien we allemaal €500 + in rook op gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL

[ Voor 92% gewijzigd door teacher op 22-08-2022 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-10 13:59

[ Voor 93% gewijzigd door teacher op 22-08-2022 16:59 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Processorkoeler schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:25:
Net even gebeld met Eneco n.a.v. mijn persoonlijke afsluit-avontuur.
Telefonisch werd bevestigd dat er per 5 september over wordt gegaan 9 op ct/kWh. Ik gok dus dat we allemaal per 5 september lekker kunnen overstappen!

Of toch zekerheid, vast afsluiten bij Innova? Maar ik twijfel over de solvabiliteit.
En wie weet stelt de rest ook de tarieven per 5 sept bij, dan vissen we mooi achter het net als net zoals Eneco, anderen ook omlaag gaan. Ik ben nogal skeptisch met 1 vast contract bij Innova vanwege de solvabiliteit. Straks zien we allemaal €500 + in rook op gaan.
Vergeet niet dat je 14 dagen bedenktijd hebt, dus als je nu afsluit heb je nog tot 7 september de tijd om er kosteloos van af te komen.
Anders kost het ook maar €50, mocht je er over een paar maanden alsnog van af willen, dat valt dus best nog wel mee.

Maar inderdaad er is wel een risico gezien die slechte cijfers uit 2020, alhoewel ze dus na eigenzeggen in februari tegen Radar nog aangegeven hebben er juist goed voor te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

JohanNL schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:29:
[...]

Vergeet niet dat je 14 dagen bedenktijd hebt, dus als je nu afsluit heb je nog tot 7 september de tijd om er kosteloos van af te komen.
Anders kost het ook maar €50, mocht je er over een paar maanden alsnog van af willen, dat valt dus best nog wel mee.

Maar inderdaad er is wel een risico gezien die slechte cijfers uit 2020, alhoewel ze dus na eigenzeggen in februari tegen Radar nog aangegeven hebben er juist goed voor te staan.
Die €50 waar jij het over hebt, is alleen van toepassing bij contracten met een vaste einddatum. Dit geldt dus niet voor variabele contracten. Of begrijp ik je verkeerd en bedoel je opzeggen ná het vaste contract?

Je moet het sowieso wel tot het voorjaar uitzitten denk ik. Ervanuitgaande dat je 5 september aankomt en van oktober-januari de teruglevering minimaal is + het winterverbruik hoger is, heb je tot maart/april wel nodig om sowieso weer quitte te komen denk ik. Dan maar hopen dat ze niet omvallen. Ik denk dat als dit gebeurt, dit in de winter komt en niet in de hoogzomer als energie (relatief) goedkoper is.

[ Voor 20% gewijzigd door Processorkoeler op 22-08-2022 15:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanNL
Processorkoeler schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:31:
[...]

Die €50 waar jij het over hebt, is alleen van toepassing bij contracten met een vaste einddatum. Dit geldt dus niet voor variabele contracten. Of begrijp ik je verkeerd en bedoel je opzeggen ná het vaste contract?
Die van Innova is een vast contract van een jaar, daar heb ik het over, als je deze tijdens de contractduur wilt ontbinden.
( Ik had je bericht even wat selectiever moeten quoten zie ik nu )

[ Voor 6% gewijzigd door JohanNL op 22-08-2022 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Whiskey48 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:19:
[...]

Ah ok. @2pietjuh2, wat was de publicatiedatum van de 2020 jaarrekening? Ben benieuwd waarom de 2021 er nog niet staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hys32-rrxsFPmgBIFilpjT3LfDs=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZS1CLfLpTs2SpoMuJk1nb3u4.jpg?f=user_large

Ah gevonden via een andere site.
Wel bijzonder laat als ze geen gebroken boekjaar hebben ... hmm, blijkbaar is het lastig een jaarrekening op te stellen / goedgekeurd te krijgen :|

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Topicstarter
erwn schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:56:
Het verschil tussen Eneco's voorwaarden tot aan 5-9-22 en die ...
Bij Eneco's 5 september 2022 voorwaarden staat er inderdaad bij 3.1, alinea 2:
De terugleververgoeding die op u van toepassing is, is terug te vinden in uw contract. De terugleverver­ goeding die met u is gecommuniceerd kan wijzigen. Bij wijziging ontvangt u minimaal 10 dagen voor ingangsdatum persoonlijk bericht met daarin de gewijzigde terugleververgoeding.
Bij het Modelcontract wordt op 22 augustus nog verwezen naar 2020 voorwaarden.

In beide "Voorwaardenoverzichten" staat als slotbepaling:
Dit Voorwaardenoverzicht en de daarin genoemde tarieven kunnen wijzigen, als dat volgens een bestaande dan wel nieuwe wettelijke regeling of besluit van de overheid kan dan wel moet.
Hier wordt toch gesuggereerd dat er een wettelijke regeling of besluit van de overheid ten grondslag ligt aan wijzigingen in de voorwaarden. Of niet?

Welke wettelijke regeling of overheidsbesluit vormt de grondslag voor Eneco's 5 september 2022 wijziging van haar voorwaarden?

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
NileZ_ schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:41:
[...]
Is die wachttijd er ook als je borg betaalt? Ik meen mij te herinneren dat je dan gelijk over kon, maar dat was in juli.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2pietjuh2
Whiskey48 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:19:
[...]

Deponeringsdatum:
2020: 7-1-2022
2019: 8-1-2021
2018: 18-10-2019
De accountant heeft 3x geen oordeel gegeven.
De jaarrekening kunnen we dus waarschijnlijk begin volgend jaar verwachten, op het aller laatste moment dat het nog mag. Dat doe je niet als je nu opeens wel goede cijfers hebt lijkt me.
cj1 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:51:
Hier wordt toch gesuggereerd dat er een wettelijke regeling of besluit van de overheid ten grondslag ligt aan wijzigingen in de voorwaarden. Of niet?

Welke wettelijke regeling of overheidsbesluit vormt de grondslag voor Eneco's 5 september 2022 wijziging van haar voorwaarden?
Hier ben ik ook erg benieuwd naar. Is dit juridisch houdbaar? Zeker als de tarieven eenzijdig wijzigen lijkt me dit uiterst bijzonder. Dan gaat dus de energie ruim 6x over de kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 15:28
cj1 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:51:
[...]

In beide "Voorwaardenoverzichten" staat als slotbepaling:

[...]

Dat ze mogen wijzigen als dat kan middels een wettelijke bepaling. Denk dat je hiermee niet gaat voorkomen dat het gaat wijzigen.

Morgen zijn de APX prijzen en daarmee de terugleververgoeding al best hoog. Tot 11:00 boven de 61.4 cent en vanaf 17:00 boven de 64.8 en loopt zelfs op tot bijna 80 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Processorkoeler schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:31:
[...]

Je moet het sowieso wel tot het voorjaar uitzitten denk ik. Ervanuitgaande dat je 5 september aankomt en van oktober-januari de teruglevering minimaal is + het winterverbruik hoger is, heb je tot maart/april wel nodig om sowieso weer quitte te komen denk ik. Dan maar hopen dat ze niet omvallen. Ik denk dat als dit gebeurt, dit in de winter komt en niet in de hoogzomer als energie (relatief) goedkoper is.
We hebben t hier toch alleen over 1 jaar vast bij innova....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

PCJR schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 16:37:
[...]

We hebben t hier toch alleen over 1 jaar vast bij innova....
Ja. Maar dan moeten ze niet omvallen binnen dat jaar. Wat hier ter discussie staat (denk ik) is het feit dat je tussentijds weg mag, máár, in de wintertijd weg je niet veel op. Dus de kans is groot dat je dan verbruikt tegen recordtarief. Als je dus wilt salderen voor dat hoge tarief, moet je wel tot de zomer blijven zitten om je winterverbruik te compenseren + de opwek te hebben.

En dan is de vraag, vallen ze om of niet? Zo ja, dan mag je betalen en dan mis je je terugleververgoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Perzikvrucht schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:59:
[...]

Is die wachttijd er ook als je borg betaalt? Ik meen mij te herinneren dat je dan gelijk over kon, maar dat was in juli.
Ja klopt, destijds kon je 200 ballen betalen voor een spoedaanvraag. Maar dan zal je net zien dat Engie de TLV ook hard naar beneden gooit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:21

Zenix

BOE!

Processorkoeler schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 16:38:
[...]

Ja. Maar dan moeten ze niet omvallen binnen dat jaar. Wat hier ter discussie staat (denk ik) is het feit dat je tussentijds weg mag, máár, in de wintertijd weg je niet veel op. Dus de kans is groot dat je dan verbruikt tegen recordtarief. Als je dus wilt salderen voor dat hoge tarief, moet je wel tot de zomer blijven zitten om je winterverbruik te compenseren + de opwek te hebben.

En dan is de vraag, vallen ze om of niet? Zo ja, dan mag je betalen en dan mis je je terugleververgoeding.
Je kan er ook voor kiezen om het contract pas februari 2023 in te laten gaan, dus dan heb je de winter grotendeels gehad, als ze dan failliet gaan in die wintermaanden daarna, dan er weinig aan de hand. Vervolgens aanhouden tot oktober en dan overstappen naar een betrouwbare aanbieder.

Dat is mijn plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Processorkoeler schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 16:38:
[...]

Vandaar dat ik vanaf 20/9 bij Engie zit.
Zijn de tlv’s ergens goed in het voorjaar, hoger dan inkoop, dan reken ik af. Dit jaar toch een leuke pot gemaakt.
Ik zit voor 52 ct dal en 66ct normaal. Variabel contract.
Innova is een stukkie hoger met 1 euro normaal en 76 ct dal ( vast voor 1 jaar)

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Engie is nu 52/66? Modelcontract? Ik vulde vanochtend gegevens in bij Engie maar kreeg andere tarieven te zien.
Op dit moment heeft de site het kennelijk ook erg lastig haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:26

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Kunnen we het hier weer over tlv's gaan hebben ipv of Innova nou wel of niet levensvatbaar is?

Iemand met een [b]lopend[\b] modelcontract bij Eneco al de onheilstijding gehad trouwens?

Als die inderdaad komt, stap ik per 5 september over naar de dan geldende hoogste tlv want ik lever nog wel even door in september en oktober (productie 6000, verbruik 2000).

21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

NileZ_ schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 16:54:
Engie is nu 52/66? Modelcontract? Ik vulde vanochtend gegevens in bij Engie maar kreeg andere tarieven te zien.
Op dit moment heeft de site het kennelijk ook erg lastig haha.
Dit was gisteravond.
Contract nog niet binnen, wel de welkomstmail.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T4r7yYLkJd7qZ9Q_VwNDfwYl6rk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iJhVYRwg3e53J8eFEZtdtzZV.jpg?f=fotoalbum_large

Is dit eigenlijk off-topic??? Gaat niet over tlv _/-\o_
Omdat de winter nadert draaien we de zaak natuurlijk om, zo min mogelijk voor 1 kWh betalen.

[ Voor 9% gewijzigd door JoKo op 22-08-2022 17:03 ]

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20:57
Dit is voorlopig mijn plan:
Ik zit ook bij Eneco. Mijn contract ging op 1 juli in.

Contract Engie onbepaalde tijd per 21 september (aangevraagd).
Vanaf 21 september tot jaarwisseling heb ik nog een klein overschot voor Engie in de aanbieding.
De lagere TLV van Eneco tussen 5 en 21 september gaat mij ongeveer 400 euro kosten maar dat neem ik even op de koop toe.

Als Eneco mijn TLV niet aanpast dan kan ik het contract nog annuleren.
Voor 9 cent/kWh gaat er sowieso een verleng snoertje naar de buren. Die gun ik Eneco niet ;-)

=====
Mijn huidige TLV bij Eneco loopt officieel tot 1 januari. Daarom heb ik vanaf 1 januari ook een nieuw contract afgesloten.

Contract Innova 1 jaar vast per 1 januari (aangvraagd).
Innova. Veel discussie, ik weet het. Voordat ik een flink spaarsaldo bij deze partij heb opgebouwd is het lente. In januari zal ik een paar kWh moeten afnamen maar dat gaat niet om grote bedragen mochten ze dan failliet gaan.
Dit contract ga ik natuurlijk niet het hele jaar uitzitten. De 50 euro opzeg boete is wisselgeld. Ik zeg het waarschijnlijk op voor de zomer echt begonnen is. Of ze moeten mij tussendoor willen uitbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Laatst online: 20:45

Acradavos

Poetsfanaat

Heb ik het mis, of is Gewoon Energie / Innova gestegen met de TLV?

1 jaar. vast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/34AjnZrmCXfW_0j3itJUiPffSg4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZxmPFpCsiqL4SrVa3jVRyfTW.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 86 ... 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.

- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!

Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2