Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:53

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
NileZ_ schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 20:18:
[...]

Klopt dat van die 5 euro? Hoorde van iemand anders dat die heel hoog was gezet, en niet naar eigen inzicht aangepast kon worden.
Als dat klopt, dan maakt het inderdaad weinig uit als ze na een aantal maanden om zouden vallen (zeg niet dat ze dat doen).

Dan heb je goedkope stroom die maandjes haha.
Ook dan heb je geen goedkope stroom, die moet je gewoon aftikken, je hebt dan trouwens ook geen kans meer om je verbruik te salderen in het voorjaar, dus een eventueel backup senario is ook het raam uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:39
twain4me schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:31:
[...]

Ook dan heb je geen goedkope stroom, die moet je gewoon aftikken, je hebt dan trouwens ook geen kans meer om je verbruik te salderen in het voorjaar, dus een eventueel backup senario is ook het raam uit.
Ja je hebt gelijk, ze zullen dan vast nog een vordering op je hebben. Hoe dat in de praktijk zal gaan, geen idee. Maar andersom, een tegoed bij hun hebben en dat ze dan omvallen is ook zuur.

Zei het ook meer voor de grap, maar in principe ook alleen maar interessant als het tarief van Innova lager zou zijn dan de TLV nu.
Heb niet naar die tarieven gekeken eigenlijk, dus geen idee of dat op dit moment ook zo is.

Engie vind ik persoonlijk een beter alternatief. Die zie ik minder snel omvallen. Nogmaals, ik zeg niet dat Innova omvalt, maar who knows.
Mocht Eneco de TLV voor bestaande klanten verlagen, dan moet ik nog zien hoe zij dat gaan salderen/afrekenen. (Tariefsperiode).
Dan zullen ze dit een dezer dagen wel persoonlijk aankondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-10 10:18
Ep Woody schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 20:49:
[...]

Ik ga straks waarschijnlijk richting Tibber puur voor de teruglevering... Zeker nu de gaskraan weer dicht zit gaan de prijzen vast weer omhoog en zal dat een serieuze kandidaat zijn voor de teruglevering. Voor afname zoek ik nog een andere partij.
Ik ga juist naar Tibber voor laagste kWh tarief voor inkoop in de wintermaanden. Terugleveren is meestal niet gunstig bij een dynamische. Daarom ook Eneco in de maanden feb tm nov.

Maar ik weet niet hoe jij dit ziet... :)

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Laatst online: 20:53

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
NileZ_ schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:50:
[...]

Ja je hebt gelijk, ze zullen dan vast nog een vordering op je hebben. Hoe dat in de praktijk zal gaan, geen idee. Maar andersom, een tegoed bij hun hebben en dat ze dan omvallen is ook zuur.

Zei het ook meer voor de grap, maar in principe ook alleen maar interessant als het tarief van Innova lager zou zijn dan de TLV nu.
Heb niet naar die tarieven gekeken eigenlijk, dus geen idee of dat op dit moment ook zo is.

Engie vind ik persoonlijk een beter alternatief. Die zie ik minder snel omvallen. Nogmaals, ik zeg niet dat Innova omvalt, maar who knows.
Mocht Eneco de TLV voor bestaande klanten verlagen, dan moet ik nog zien hoe zij dat gaan salderen/afrekenen. (Tariefsperiode).
mja, ik heb nog een vast contract bij eneco (tlv ~46cent) (ongveer het laaste jaar contract wat ze in feb hebben verkocht)
ik heb nog geen echt aantrekkelijke partij gezien waar ik heen zou kunnen voor de winter. mischien maak ik wel gewoon gebruik van het salderen. dat terugleveren is inmiddels wel aan het voelen als werk }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 15:28
PCJR schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:55:
[...]

Ik ga juist naar Tibber voor laagste kWh tarief voor inkoop in de wintermaanden. Terugleveren is meestal niet gunstig bij een dynamische. Daarom ook Eneco in de maanden feb tm nov.

Maar ik weet niet hoe jij dit ziet... :)
Ik ga er vanuit dat met de huidige onrust dynamische prijzen wel eens hoger kunnen worden dan gewone prijzen als de opwek en zeker de teruglevering nagenoeg 0 is. Zeker omdat het elektra gebruik in de maanden nov-feb fors hoger is dan de rest van het jaar. Eneco wordt straks een niet meer relevant als terugleverpartij als dat inderdaad teruggaat naar 9 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Laatst online: 01-10 10:18
Ep Woody schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 22:00:
[...]

Eneco wordt straks een niet meer relevant als terugleverpartij als dat inderdaad teruggaat naar 9 cent.
Dit klopt helemaal.

Alleen was (nee is) tot nu toe bv Frank of Tibber nog steeds vrijwel de goedkoopste als je nu ergens stoom "moet afnemen". Dus daar ga ik dan ook geen als dat in okt/nov nog zo is. Alleen ik gebruik dan nog een accu erbij, zodat ik grotendeels kan draaien op het uurtje goedkoopste stroomtarief in de nacht.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:06
NileZ_ schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:50:
[...]

Ja je hebt gelijk, ze zullen dan vast nog een vordering
Waarschijnlijk dus juli tot september tot aan de tariefwijziging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

marcink schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 20:19:
[...]

Gisteren contract gekregen bij innova , ze hebben maandbedrag op basis mijn gegevens geschat op -205e , op contract gekregen dat moet 150e betalen , omdat historisch heb ik geen teruglevering( panelen sinds februari) ,kan wel naar beneden in de app maar niet lager dan 100e, dus ben bang wordt annuleren omdat 100e blijven betalen bij onstabiele bedrijf is niet de slimste .
Kun je gewoon voor bellen en aangeven dat je panelen hebt, dan passen ze het aan.
Ze gaan uit van je historie en dat doen de meeste leveranciers.
Wel leuk hoe iedereen negatief reageert op Innova en eigenlijk bijna nergens op gebaseerd.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcink
  • Laatst online: 24-09 14:14
klump4u schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 23:02:
[...]

Kun je gewoon voor bellen en aangeven dat je panelen hebt, dan passen ze het aan.
Ze gaan uit van je historie en dat doen de meeste leveranciers.
Wel leuk hoe iedereen negatief reageert op Innova en eigenlijk bijna nergens op gebaseerd.
Ik heb gezegd ,ga proberen, maar februari ze hebben gezegd, kan niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcink
Ep Woody schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 22:00:
[...]

Ik ga er vanuit dat met de huidige onrust dynamische prijzen wel eens hoger kunnen worden dan gewone prijzen als de opwek en zeker de teruglevering nagenoeg 0 is. Zeker omdat het elektra gebruik in de maanden nov-feb fors hoger is dan de rest van het jaar. Eneco wordt straks een niet meer relevant als terugleverpartij als dat inderdaad teruggaat naar 9 cent.
Hier heb je helemaal gelijk. Ik zit nog bij Frank en gemiddeld strom prijs morgen is 48cent met alle belastingen, en dat is met middag dal naar 15cent ,
Heb gezien al pieken op 95cent , en qua afrekening kan je nooit volgen ( laatst met prijs 4cent EV volgeladen dus 25kw weg binnen 5uur , ze kunnen de meter ff niet uitlezen , dus ze hebben 25kw gerekend tegen gemiddeld dagprijs dus 15x zo veel .) .Dus veel beter 40cent variabel da dynamisch.🤯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leandra66
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 17:32

Leandra66

is onmogelijk

Andrehj schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 16:52:
[...]

Maar je zit hier in het terugleververgoedingtopic. Waarom dan overstappen naar Eneco? :?
Dan kom je per 1 januari tekort om over te kunnen stappen (en moet je dus dat hoge Eneco-tarief bijbetalen).
En als je na 1 januari blijft, moet je minimaal net zo lang blijven totdat je weer op 0 staat. Netto is dit helemaal niet gunstig of levert in ieder geval niets op.
Mijn contract bij Powerpeers liep af, ik hoorde niets van Powerpeers, ook niet over mijn nieuwe variabele tarieven, toen ik belde om er naar te vragen kwamen ze met een "Ja, dat staat in de nieuwsbrief, maar die wilt u niet ontvangen".
Contract liep tot 1 augustus, 2 augustus hing ik aan de lijn, toen kreeg ik die nonsens als excuus dat ik helemaal niets van ze gehoord had (en bij een BTW-aanpassing mailen ze ook, dus nieuwe tarieven lijkt me een prima reden om te mailen.)
De opzegtermijn was een maand dus op 2 augustus ben ik dat contract met Eneco per 3 september aangegaan.

Maar kennelijk had ik dat 2 augustus niet moeten doen omdat ze per 1 januari de tarieven kunnen aanpassen? En omdat ze in het modelcontract stellen dat de TLV het normaaltarief minus BTW, energiebelasting en opslag duurzame energie is.
Hoe had ik kunnen weten dat ze een andere TLV-berekening zouden gaan gebruiken?
Bij de TLV-berekening ex BTW, energiebelasting en opslag duurzame energie zou het immers weinig uit gaan maken wat het tarief per 1 januari zou worden, salderen is op jaarbasis en de TLV zou het normaaltarief zonder belastingen zijn.

Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Laatst online: 22:21
Leandra66 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 00:40:
[...]

Mijn contract bij Powerpeers liep af, ik hoorde niets van Powerpeers, ook niet over mijn nieuwe variabele tarieven, toen ik belde om er naar te vragen kwamen ze met een "Ja, dat staat in de nieuwsbrief, maar die wilt u niet ontvangen".
Contract liep tot 1 augustus, 2 augustus hing ik aan de lijn, toen kreeg ik die nonsens als excuus dat ik helemaal niets van ze gehoord had (en bij een BTW-aanpassing mailen ze ook, dus nieuwe tarieven lijkt me een prima reden om te mailen.)
De opzegtermijn was een maand dus op 2 augustus ben ik dat contract met Eneco per 3 september aangegaan.

Maar kennelijk had ik dat 2 augustus niet moeten doen omdat ze per 1 januari de tarieven kunnen aanpassen? En omdat ze in het modelcontract stellen dat de TLV het normaaltarief minus BTW, energiebelasting en opslag duurzame energie is.
Hoe had ik kunnen weten dat ze een andere TLV-berekening zouden gaan gebruiken?
Bij de TLV-berekening ex BTW, energiebelasting en opslag duurzame energie zou het immers weinig uit gaan maken wat het tarief per 1 januari zou worden, salderen is op jaarbasis en de TLV zou het normaaltarief zonder belastingen zijn.
Ik snap helaas weinig van je vraag. Zou je dat willen toelichten? Wat heeft 1 januari met nu te maken? Wij hebben allemaal een contract, de meesten een modelcontract bij Eneco en we wachten allemaal af of er tussendoor of in ieder geval zeker op 1 januari tariefswijzigingen zijn. Salderen is verder niet altijd op jaarbasis, daar is een topic over. Je kunt een eindnota forceren door af te melden en per direct weer aan te melden. Je kunt van leverancier wisselen. Of de leverancier kan per tariefsperiode salderen.

Je verhaal over Powerpeers lijkt niet te kloppen. Immers zal er in een nieuwsbrief niks staan over het aflopen van het contract van een klant. Je hebt vervolgens een variabel contract per 2 augustus. Dat is sinds een paar maand bij alle aanbieders een modelcontract en dat zou je per direct mogen opzeggen. Kan zijn dat het niet zo is bij Powerpeers. Vreemd verhaal in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Ik volg de discussie niet helemaal. Als Eneco's TLV omlaag gaat, willen jullie dan overstappen voor:
  1. Teruglevering in september en oktober, of
  2. Levering in de wintermaanden dat niet zou salderen met afgelopen maanden?
Het eerste punt snap ik. Bij het tweede vraag ik me ook af hoe Eneco saldeert, maar dat wordt dan t.z.t. hopelijk duidelijk. De levertarieven wijzigen niet en zou wel dubbel flauw zijn als TLV omlaag gaat en je volle pond moet betalen voor winterverbruik als je bij Eneco blijft, d.w.z. ik hoop dat het niet zo werkt.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Topicstarter

Tabel versie 212 augustus

Incl. mutaties per 1 september. Aanvullingen zijn welkom (graag voorzien van schermafbeelding én de bron waar de prijs vandaan komt) als "mention" @cj1
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JxYq-ZA71kAIto8yhMwt3sZIRRU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uNKnCRjbzYD3vTjzwWSNL1wO.png?f=fotoalbum_large
@mathijshooi

[ Voor 70% gewijzigd door cj1 op 22-08-2022 16:04 . Reden: revisie tabel: Eneco flink omlaag ]

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 10:08

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

cj1 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 09:22:

Tabel versie 21 augustus

Incl. mutaties per 1 september. Aanvullingen zijn welkom (graag voorzien van de bron waar de prijs vandaan komt) als "mention" @cj1
[Afbeelding]
@mathijshooi
Ik neem aan dat deze tabel alleen over de TLV gaat?
De tarieven voor normaal tarief kloppen namelijk niet.
Vattenfal zit op de website op 89cent, Delta zit ook hoger en Engie ook(80cent normaal en 52cent dal) (net op hun sites gekeken)

De tabel Levering Normaal (blauw) kan wel weg zo lijkt het.

[ Voor 7% gewijzigd door ApC_IcE op 21-08-2022 09:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marcink
cj1 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 09:22:

Tabel versie 21 augustus

Incl. mutaties per 1 september. Aanvullingen zijn welkom (graag voorzien van de bron waar de prijs vandaan komt) als "mention" @cj1
[Afbeelding]
@mathijshooi
Innova zit al op 63 cent bij dubbel tarief , en 71 op enkel , bron , innova contract bevestiging , gisteren , 1 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22:26
Vraag, wat is een opzegtermijn bij Eneco eigenlijk? Direct of 30dagen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

Topicstarter
ApC_IcE schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 09:49:
[...]

Ik neem aan dat deze tabel alleen over de TLV gaat?
De tarieven voor normaal tarief kloppen namelijk niet.
Vattenfal zit op de website op 89cent, Delta zit ook hoger en Engie ook(80cent normaal en 52cent dal) (net op hun sites gekeken)

De tabel Levering Normaal (blauw) kan wel weg zo lijkt het.
Graag met schermafbeeldingen, met name bij postcodemuren zoals Vattenfall/Engie/UC.

PS Delta wordt bijgewerkt.

[ Voor 3% gewijzigd door cj1 op 21-08-2022 10:35 ]

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

Topicstarter
marcink schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 09:52:
[...]

Innova zit al op 63 cent bij dubbel tarief , en 71 op enkel , bron , innova contract bevestiging , gisteren , 1 jaar
Per 1 september Innova Levering Normaaltarief € 0,5003 (kaal);
bron: https://www.innovaenergie...-VAR.99.SEP-DEC.SEP22.pdf

[ Voor 1% gewijzigd door cj1 op 21-08-2022 10:51 . Reden: "Levering" tussengevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 12:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

cj1 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 10:29:
[...]

Per 1 september Innova Normaaltarief € 0,5003 (kaal);
49,6 cent

En zie ook dit, of komt dat door verlagen van de btw? Het was 825,-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s5-Sr2aDpFRMRPTZ3BsojMBRuo4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sqIL7LRtk7OOmJWRwEQwvnKx.jpg?f=fotoalbum_large

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

Topicstarter
In https://www.innovaenergie...-VAR.99.SEP-DEC.SEP22.pdf zie ik alleen 49,6(28) cent staan als TLV - enkel - incl. 9% BTW. Dat komt precies overeen met de TLV 45,53 excl. BTW zoals die bij "Innova/Gewoon Energie" in de tabel staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

cj1 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 10:53:
[...]

In https://www.innovaenergie...-VAR.99.SEP-DEC.SEP22.pdf zie ik alleen 49,6(28) cent staan als TLV - enkel - incl. 9% BTW. Dat komt precies overeen met de TLV 45,53 excl. BTW zoals die bij "Innova/Gewoon Energie" in de tabel staat.
Oh ja, te snel gelezen het ging over levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
[...]

" De terugleververgoeding is exclusief overheidsheffingen en inclusief btw." Je krijgt dus 49.6 cent per kWh en geen 45.53.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• migjes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 01-10 08:19
Ep Woody schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 11:05:
[...]

" De terugleververgoeding is exclusief overheidsheffingen en inclusief btw." Je krijgt dus 49.6 cent per kWh en geen 45.53.
de terugleververgoeding is altijd ex BTW. ;)

(tenzij je een mogelijkheid hebt om BTW in rekening te brengen, maar als je dat hebt dan draag je die ook af of je hebt nog een andere (vaak tussen) situatie zo als de KOR etc etc....
en dan word hij lastig, hangt gewoon van je persoonlijke situatie af, maar het gros van de PV bezitters die de BTW hebben terug gevraagd hebben bij aanschaf, hebben dat verkort gedaan of met ontheffing van de BTW, en dan heb je geen mogelijkheid tot terug vragen van de BTW. lees de regels omtrent algemene BTW. ;) )

edit:
ja het word soms niet begrepen door veel bedrijven in hun reclame uitingen, en ja het is ook lastig voor ze omdat situaties kunnen verschillen, dus reken maar op ex BTW, recht op de BTW is iets anders als je de regels begrijpt dat is zeker. ;)

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/nl/btw/btw

edit2:
ja je krijgt nu wel een hele vreemde situatie op de energie rekening.
je krijgt dus wel de BTW op de heffingskorting (of zijn nieuwe naam) en de extra kosten die je dan hebt zoals het vastrecht ook dus negatief, maar niet op je extra kWh's.

dit word opgelost door een aparte rekening op te maken voor je gewone rekening.
en een aparte rekening voor de kWh's die je dan nog over hebt.

dit gaat vreemd worden als we over gaan naar een systeem zonder salderen?
hoe gaan ze het dan oplossen, en wat doet dit dan weer met de BTW. :?
twain4me schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 22:00:
[...]
dat terugleveren is inmiddels wel aan het voelen als werk }:|
jep, het is bedrijfje spelen, en dat is werken. ;)

maar eigenlijk, het zijn gewoon woelige tijden, niks staat vast, contracten zijn tijdelijk, en zekerheid is ver te zoeken. :-(
welkom in de wereld van de kleine ondernemer. >:)

[ Voor 47% gewijzigd door migjes op 21-08-2022 14:12 ]

7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10 08:46
cj1 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 10:29:
[...]

Per 1 september Innova Levering Normaaltarief € 0,5003 (kaal);
Geldt dit ook voor klanten die de afgelopen week een vast contract voor een jaar hebben afgesloten? In dit vaste contract staat namelijk ook de TLV...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:23

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

[...]

Volgens mij wordt er aan voorbij gegaan dat @marcink het over het vaste contract heeft, wat (2 dagen geleden tenminste) nog gewoon af te sluiten was:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HB7UCPSx_FHe3DKmggh2b7PXL0Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/c4b4D6IZqTDMQPh6WpcRmYDg.png?f=fotoalbum_large

Ik heb hem voor over 6 maanden aangevraagd (volgend PV seizoen) en dit kwam per mail binnen samen met het contract.

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01-10 20:43
Whiskey48 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 09:54:
Vraag, wat is een opzegtermijn bij Eneco eigenlijk? Direct of 30dagen?
Voor modelcontract in werkelijkheid per direct.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01-10 20:43
erwn schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 08:36:
Ik volg de discussie niet helemaal. Als Eneco's TLV omlaag gaat, willen jullie dan overstappen voor:
  1. Teruglevering in september en oktober, of
  2. Levering in de wintermaanden dat niet zou salderen met afgelopen maanden?
Het eerste punt snap ik. Bij het tweede vraag ik me ook af hoe Eneco saldeert, maar dat wordt dan t.z.t. hopelijk duidelijk. De levertarieven wijzigen niet en zou wel dubbel flauw zijn als TLV omlaag gaat en je volle pond moet betalen voor winterverbruik als je bij Eneco blijft, d.w.z. ik hoop dat het niet zo werkt.
Doe voor jezelf een gedachte experiment over hoe jij zou salderen en de teruglevering terugbetalen wanneer de contract periode meerdere prijs periodes bevat. Dit is niet anders op te lossen dan te salderen per tariefperiode. En zo ga je dus in de winter volle mep moeten betalen als je in september niet voldoende saldeer buffer weet op te bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

Topicstarter
okio schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 13:12:
[...]

Geldt dit ook voor klanten die de afgelopen week een vast contract voor een jaar hebben afgesloten? In dit vaste contract staat namelijk ook de TLV...
Neen, het gelinkte tariefblad zijn "variabele tarieven" zoals die gelden bij een modelcontract. Meer info in TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

Topicstarter
Rimco schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 13:14:
[...]
Volgens mij wordt er aan voorbij gegaan dat @marcink het over het vaste contract heeft, wat (2 dagen geleden tenminste) nog gewoon af te sluiten was:
Dank om mij hier op te wijzen. Ik had inderdaad over "1 jaar" heen gelezen.

De tabel is bijgewerkt met Innova/Gewoon Energie 1 jaar vast als nieuwe hoogste TLV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 21:26
Rimco schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 13:14:
[Afbeelding]

Ik heb hem voor over 6 maanden aangevraagd (volgend PV seizoen) en dit kwam per mail binnen samen met het contract.
Je hebt dit contract met ingangsdatum rond half februari 2023 aangevraagd? Hoe zit dat eigenlijk met het annuleren van het contract voordat het ingegaan is? Aangezien het een variabel tarief is zal dit wellicht geen probleem zijn? Dan is het misschien niet verkeerd om het contract achter de hand te hebben.
Rond die tijd (februari/maart) moet ook duidelijk zijn of ze het overleefd hebben qua bedrijf.

Edit1: Vast tarief voor 1 jaar zie ik, dus dan als je alleen stroom afneemt een risico van maximaal €50,- aan opzegboete als ik het goed heb?

Edit2: Zie net in de Disclaimer dat "Het weergegeven all-in tarief geldt voor elektriciteit bij een maximaal jaarverbruik van 10.000 kWh....". Dit kan nog wel eens een dingetje worden aangezien ons verbruik rond de 20.000kWh zit. Iemand met een hoger verbruik dan 10.000kWh die bij Innova info gekregen heeft? Benieuwd of en zo ja hoe het afwijkt.

[ Voor 29% gewijzigd door Niek_ op 21-08-2022 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• libo1949
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22:00
mathijshooi schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 13:17:
[...]

Doe voor jezelf een gedachte experiment over hoe jij zou salderen en de teruglevering terugbetalen wanneer de contract periode meerdere prijs periodes bevat. Dit is niet anders op te lossen dan te salderen per tariefperiode. En zo ga je dus in de winter volle mep moeten betalen als je in september niet voldoende saldeer buffer weet op te bouwen.
Lastig. Als ik nu overstap wek ik in sep/okt nog voldoende op om dit jaar 100% te salderen en kan ik nog ca. €1000 van Eneco terugkrijgen. Maar waarheen is de vraag. Naar een leverancier met een hoge tlv of maakt dat niet uit omdat je toch alleen maar saldeert? Zijn Innova, Woonenergie, Gewoon Energie etc. betrouwbaar genoeg? Of toch maar naar Engie of Oxxio? Wat doen jullie?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fastclear
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik heb besloten om (Zodra ik de mail krijg dat de TLV naar 9ct gaat) een andere aanbieder te zoeken.
waarheen maakt mij niet zoveel uit. wat ik nu nog ga opwekken saldeer ik weg wat ik in de winter als netto gebruiker ga opnemen.

Zodra ik in het voorjaar weer in de plus sta ga ik weer ergens naar overstappen.
Dan mogelijk een APX aanbieder als er nergens meer "normale" TLV's te halen zijn.
Ik gebruik geen stroom na 5 uur, dus dat is voor mij de beste oplossing. (ze liggen zakelijk op het bedrijf)

Ik begrijp werkelijk niets van het beleid bij Eneco, ik sta over een kleine maand op de top met wat ik van ze ga krijgen (nu nog hoog productie). Als ze de vergoeding hadden gelaten had ik gebleven en feitelijk wat van het tegoed in de winter weer opgebruikt (en met mij waarschijnlijk nog wel wat meer, gezien het gebrek aan partijen met een lagere LV). Door deze "streek" ga ik ze optimaal laten bloeden door eerder dan gepland weg te gaan...

Just my 2 cents

14.640Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DWinters1979
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:54
Ik zit bij Delta sinds 14 juli en geen bericht gekregen dus ga ervanuit dat de oude tarieven nog gelden
NileZ_ schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 18:36:
Is er iemand dan die een aankondiging heeft gekregen? Zolang we die niet krijgen veranderd er ook niks voor ons.

Wat ze voor nieuwe klanten gaan doen kan natuurlijk best zo zijn. Dit hebben we al meerdere keren gezien de afgelopen weken. Maar ook dat had geen effect op bestaande klanten.

Echter zal er nu vrijwel niemand gaan bellen om van Eneco over te stappen naar Eneco haha.

We gaan het zien.

SWW Atlantic Explorer V4 270 3840 wp zuid 50' Solaredge 2960 wp zuid 15’ 1600 wp ow 15 Enphase, MHI SRK-50ZSX, MHI SRK 25ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Ik ga er vanuit dat je Eneco bedoelt? Want daar sloeg mijn bericht op in elk geval.
Dat we nog geen officiële aankondiging hebben gehad van Eneco met betrekking tot een verlaging van de terugleververgoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Nou maar een jaarcontract afgesloten bij Innova, ingang 1 januari want dan loopt mijn nu lopende jaarcontract bij hun af. Maar eens gaan rekenen of ik panelen ga vervangen voor panelen met groter vermogen. Nu 28 stuks van 250Wp en 6 van 300Wp.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:47
klump4u schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 17:02:
Nou maar een jaarcontract afgesloten bij Innova, ingang 1 januari want dan loopt mijn nu lopende jaarcontract bij hun af. Maar eens gaan rekenen of ik panelen ga vervangen voor panelen met groter vermogen. Nu 28 stuks van 250Wp en 6 van 300Wp.
Probleem is dat je niet alle parameters voor je bereking hebt. Wat na afloop van je jaarcontract, kun je dan nog een hoge TLV krijgen en haalt Innova het eind van je contract. Volgens mij blijft het gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
klump4u schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 17:02:
Wat zijn die tarieven nu eigenlijk bij innova 1 jaar vast?
Hetzelfde als in de tabel? Want toen in verbruik invulde rolde er iets heel anders uit.

[ Voor 9% gewijzigd door NileZ_ op 21-08-2022 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:23

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

Niek_ schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:29:
[...]

Je hebt dit contract met ingangsdatum rond half februari 2023 aangevraagd? Hoe zit dat eigenlijk met het annuleren van het contract voordat het ingegaan is? Aangezien het een variabel tarief is zal dit wellicht geen probleem zijn? Dan is het misschien niet verkeerd om het contract achter de hand te hebben.
Rond die tijd (februari/maart) moet ook duidelijk zijn of ze het overleefd hebben qua bedrijf.

Edit1: Vast tarief voor 1 jaar zie ik, dus dan als je alleen stroom afneemt een risico van maximaal €50,- aan opzegboete als ik het goed heb?

Edit2: Zie net in de Disclaimer dat "Het weergegeven all-in tarief geldt voor elektriciteit bij een maximaal jaarverbruik van 10.000 kWh....". Dit kan nog wel eens een dingetje worden aangezien ons verbruik rond de 20.000kWh zit. Iemand met een hoger verbruik dan 10.000kWh die bij Innova info gekregen heeft? Benieuwd of en zo ja hoe het afwijkt.
Het is inderdaad de backup als iedereen de TLV plots laat zakken voor max 50 euro boete. All-in is altijd tot max 10.000kWh want daarboven zijn de belastingtarieven anders. Het kale tarief is meestal geldig tot 1.000.000kWh.
NileZ_ schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 17:12:
[...]

Hetzelfde als in de tabel? Want toen in verbruik invulde rolde er iets heel anders uit.
Let even op of je enkel of dubbel pakt en of je op levering of teruglevering uit komt. Ik zag bij dubbel dat normaal verbruik zelfs net boven 1 euro per kWh zat op vrijdag. Ik zou denken dat er sinds vrijdag niets is varanderd en dat ze ook gewoon weekend hebben ;)

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
[...]

Je kan hem toch helemaal niet afsluiten voor 1 jaar vast? Enkel variabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:08
deejeebv schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 17:09:
[...]

Probleem is dat je niet alle parameters voor je bereking hebt. Wat na afloop van je jaarcontract, kun je dan nog een hoge TLV krijgen en haalt Innova het eind van je contract. Volgens mij blijft het gokken.
Staat Innova er dan zo slecht voor? Waar is dit op gebaseerd?
En ja gokken blijft het sowieso, want wellicht gooit putin bijvoorbeeld de gaskraan permanent dicht of - wie weet -
Echter ben je ook weer voor een jaar zeker van een best wel mooie TLV van -0,63699, dat is toch zeker wel een factor 8 tot 10 van wat een paar jaar geleden de norm was.
Als dat met de solvabiliteit een beetje goed zit lijkt mij dat voor degenen met een netto teruglevering wel een goed alternatief, zeker gezien wat eraan zit te komen bij Eneco en co.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Whiskey48 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 17:36:
[...]

Je kan hem toch helemaal niet afsluiten voor 1 jaar vast? Enkel variabel?
Kan wel: https://www.innovaenergie.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 23:37

Processorkoeler

Geen stock koeler

@cj1 is het een idee om er gewoon een dynamische tabel van te maken, dan wel in het forumformaat dan wel in te zien via Google Docs? Of mensen (na goedkeuring en bronvermelding) laten wijzigen?

Die screenshot werkt nu niet top en ook hyperlinks zijn niet mogelijk :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

[...]

€0,715 teruglevering en levering €0,852.
Ik heb enkeltarief, makkelijker rekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• libo1949
[...]

Net gecheckt door mijn verbruik in te vullen:
- All-in tarief normaal incl. btw (€) 1,00437 per kWh
- All-in tarief dal incl. btw (€) 0,76767 per kWh
- tlv: € -0,63699
- termijnbedrag: € -354/mnd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

libo1949 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 18:22:
[...]

- tlv: € -0,63699
- termijnbedrag: € -354/mnd
Wat heb je dan ingevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libo1949
verbruik normaal: 4000
verbruik dal: 2000
teruglevering 11500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Hier geen euro per kWh

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AnhG6e-60D5dBiAaWdDdvNtmbh0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hfAts7HiqsswF8KehoowInJm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Er staat ' persoonlijk aanbod ' dus het zal wel afhangen van wat je invult.
Ben benieuwd hoe @klump4u aan -0,715 komt, voor dat tarief wil ik wel per direct overstappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

libo1949 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 18:37:
[...]

verbruik normaal: 4000
verbruik dal: 2000
teruglevering 11500
Enkeltarief nemen krijg je 50 euro extra per maand ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

JohanNL schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 18:40:
Er staat ' persoonlijk aanbod ' dus het zal wel afhangen van wat je invult.
Ben benieuwd hoe @klump4u aan -0,715 komt, voor dat tarief wil ik wel per direct overstappen.
Enkeltarief nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libo1949
Ik heb dezelfde getallen; het verschil zit in BTW en leveringskosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:33
Krijgen jullie ook zon raar maandbedrag bij Innova? Net eens een contract afgesloten dat ingaat eind februari, moet meer dan 200 per maand ontvangen dan. Komt natuurlijk pas bij de eindafrekening maar alsnog moet ik 201 per maand gaan betalen volgens de mail. Morgen maar eens achteraan maar was wel benieuwd of dat bij jullie dan ook zo is of dat dat bij mij is omdat de panelen pas dit jaar zijn gelegd (april) en ze kijken naar historisch gebruik.

Hmm ik zie dat het contract eind september al in gaat ipv de gewenste eind februari. Dan helemaal achteraan morgen.

[ Voor 11% gewijzigd door reiniero op 21-08-2022 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

reiniero schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 18:56:
Krijgen jullie ook zon raar maandbedrag bij Innova? Net eens een contract afgesloten dat ingaat eind februari, moet meer dan 200 per maand ontvangen dan. Komt natuurlijk pas bij de eindafrekening maar alsnog moet ik 201 per maand gaan betalen volgens de mail. Morgen maar eens achteraan maar was wel benieuwd of dat bij jullie dan ook zo is of dat dat bij mij is omdat de panelen pas dit jaar zijn gelegd (april) en ze kijken naar historisch gebruik.

Hmm ik zie dat het contract eind september al in gaat ipv de gewenste eind februari. Dan helemaal achteraan morgen.
En in september andere tarieven dis ik zou sowieso even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
Rol-Co schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 19:03:
[...]

En in september andere tarieven dis ik zou sowieso even wachten.
Waarom andere tarieven? Het is een jaarcontract, op moment van overeenkomen, nu dus, staan de tarieven vast. 71 cent per kWh TLV is trouwens wel erg goed. Hopelijk niet tè goed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

reiniero schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 19:06:
[...]

Waarom andere tarieven? Het is een jaarcontract, op moment van overeenkomen, nu dus, staan de tarieven vast. 71 cent per kWh TLV is trouwens wel erg goed. Hopelijk niet tè goed..
Ook als jij aangeeft dat je februari pas afneemt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Rol-Co schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 19:10:
[...]

Ja zo werkt dat. Zo is mijn Greenchoice contract pas in maart 2022 ingegaan die ik 6 maanden daarvoor had afgesloten.
Ik ben die lucky few waar het AD het over had :$

[ Voor 8% gewijzigd door Whiskey48 op 21-08-2022 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
Rol-Co schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 19:10:
[...]

Normaal gesproken wel ja, daarom is het een contract. En daarom kan je max zoveel maanden van te voren een contract afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Oke oke, :)
Ik doe het eigenlijk nooit, 1okt loopt mijn be contract af maar zit eigenlijk nog te wachten en kijk in sept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
reiniero schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 19:06:
[...]

Hij zal wel doelen op dat de tarieven dan wijzigen voor de contracten die dan worden afgesloten.
Maar dat is prima, want mochten die hoger zijn kun je gebruik maken van de 14 dagen herroepingsrecht en opnieuw afsluiten voor de dan geldende tarieven.
Het zal echter eerder de andere kant op gaan gok ik zo en dan is die 71 cent wel héél lucratief, misschien wel iets té inderdaad.
Mocht er over een paar maanden toch bij een andere leverancier een veel hogere TLV van toepassing zijn kun je ook altijd nog het contract opzeggen tegen een relatief lage opzegboete.
Dus los van de solvabiliteit van Innova en het risico op omvallen, is dit denk ik wel een hele goede deal op dit moment voor het komende jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Rol-Co schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 19:13:
Oke oke, :)
Ik doe het eigenlijk nooit, 1okt loopt mijn be contract af maar zit eigenlijk nog te wachten en kijk in sept.
Nu alvast aanmelden en op 1 september heroverwegen is ook een optie, gezien het 14 dagen herroepingsrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
JohanNL schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 19:17:
[...]

Hij zal wel doelen op dat de tarieven dan wijzigen voor de contracten die dan worden afgesloten.
Maar dat is prima, want mochten die hoger zijn kun je gebruik maken van de 14 dagen herroepingsrecht en opnieuw afsluiten voor de dan geldende tarieven.
Het zal echter eerder de andere kant op gaan gok ik zo en dan is die 71 cent wel héél lucratief, misschien wel iets té inderdaad.
Mocht er over een paar maanden toch bij een andere leverancier een veel hogere TLV van toepassing zijn kun je ook altijd nog het contract opzeggen tegen een relatief lage opzegboete.
Dus los van de solvabiliteit van Innova en het risico op omvallen, is dit denk ik wel een hele goede deal op dit moment voor het komende jaar.
Dat denk ik ook, maar het contract gaat nu dus eind september in. Van begin september tot eind december speel ik naar verwachting ongeveer quitte maar van eind september natuurlijk niet. Stel dat ze wel failliet zouden gaan in januari bijvoorbeeld, dan moet ik alsnog alles aftikken tegen duur tarief en heb ik natuurlijk geen saldo opgebouwd voor saldering. Daarom liever ingangsdatum net na de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

JohanNL schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 19:17:
[...]

Bij innova staan 2 tarieven, voor en na 1 sept
Ken je het gezegde? wie het onderste uit de kan wilt krijgt....
Precies dat, gaan veel mensen om vanwege het contract is er een gerede kans dat je einde contract niet haalt. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

JohanNL schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 19:18:
[...]

Nu alvast aanmelden en op 1 september heroverwegen is ook een optie, gezien het 14 dagen herroepingsrecht.
Krap zat, het is de 21e.

Geeft iemand nog ander verbruik op dan wat het echt is? Ik heb al 2 manieren, bruto (eigen meters) en netto (slimme meter) of maakt dat niets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Rol-Co schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 19:20:
[...]

Bij innova staan 2 tarieven, voor en na 1 sept

[...]

Ken je het gezegde? wie het onderste uit de kan wilt krijgt....

[...]

Precies dat, gaan veel mensen om vanwege het contract is er een gerede kans dat je einde contract niet haalt. :|
Tja er is een risico wat je moet durven te nemen, maar als de ' veilige ' alternatieven een zo dusdanige lagere TLV hanteren dan is dat risico het waarschijnlijk wel waard.
Zonder risico geen rendement zal ik dan zo maar zeggen ;)

En met het herroepingsrecht kun je het dus ook nog even aanzien tot wat men doet in ( begin ) september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:52
reiniero schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 18:56:

Zie oa:
Zero Tolerance: Het grote terugleververgoeding topic
Overstappen naar een nieuwe energieleverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
reiniero schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 19:20:
[...]

Dat denk ik ook, maar het contract gaat nu dus eind september in. Van begin september tot eind december speel ik naar verwachting ongeveer quitte maar van eind september natuurlijk niet. Stel dat ze wel failliet zouden gaan in januari bijvoorbeeld, dan moet ik alsnog alles aftikken tegen duur tarief en heb ik natuurlijk geen saldo opgebouwd voor saldering. Daarom liever ingangsdatum net na de winter.
Daar moet je dus nog even achteraan, gaat zo vaak fout met abonnementen/contracten bij oversluiten/overstappen/verlengen.
In het uiterste geval maak je gebruik van je herroepingsrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

JohanNL schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 19:31:
[...]

Tja er is een risico wat je moet durven te nemen, maar als de ' veilige ' alternatieven een zo dusdanige lagere TLV hanteren dan is dat risico het waarschijnlijk wel waard.
Zonder risico geen rendement zal ik dan zo maar zeggen ;)

En met het herroepingsrecht kun je het dus ook nog even aanzien tot wat men doet in ( begin ) september.
Niet alles draait om tlv, maar als het net na de zomer is kan je fluiten naar je kWh tjes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Ik ben weer terug bij Engie 20/9.

De hoogte van de tlv boeit me niks, we gaan toch in de min komende winter.
Op basis van afgelopen jaar een netto verbruik van 500 kWh tussen 20/9 en 31/12.

10 euro voorschot in de maand, vind het prima. Kijk begin 2023 wel hoe de energiemarkt er voor staat.
Eerst maar eens gauw cashen bij Eneco…….dan pakken ze dat niet meer af.

Edit: of Eneco moet z’n plannen qua tlv wijzigen…..daar heb ik een hard hoofd in.

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

Topicstarter
libo1949 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 18:22:
[...]
Bedankt voor de info. Dan hoop ik dat het BTW-percentage 9% is. Zonder tegenbericht komt de normale kale levering dan als 85,41 cent in de tabel.

Waarbij de verhouding tussen TLV versus leveringstarief op 75% uit komt.

[ Voor 8% gewijzigd door cj1 op 21-08-2022 19:43 . Reden: verhouding TLV vs levering ingevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

JoKo schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 19:41:

Op basis van afgelopen jaar een netto verbruik van 500 kWh tussen 20/9 en 31/12.

10 euro voorschot in de maand, vind het prima. Kijk begin 2023 wel hoe de energiemarkt er voor staat.

Edit: of Eneco moet z’n plannen qua tlv wijzigen…..daar heb ik een hard hoofd in.
Geen vast contract meer, engie is ook modelcontract toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fastclear

Zelfde, ook zojuist aangemeld.
Moet je nu wel doen want ze doen daar zo lastig met die 30 dagen wachten voor aanmelding.
Als de mail (van eneco :edit) voor die tijd niet is gekomen kan je altijd nog opzeggen, is en blijft een flexibel product.

Heb ik m alvast in de pocket.

Durf het gewoon niet aan met Inova.... verwacht echt dat de gaskraan dichtgaat, dan zit je ineens heel goed met je vaste contract voor € 1,- per kw/h (denk dat de spotprijs dan heel snel naar het dubbele gaat) raden wat er met inova gaat gebeuren..... daarnaast heb ik er een hard hoofd in dat ze je daar op een laag maandbedrag overzetten, ik lees hier verhalen van 150/200 EUR per maand, ook als je op jaarbasis meer teruggeeft dan verbruikt.

14.640Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoKo
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Rol-Co schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 19:51:
[...]

Geen vast contract meer, engie is ook modelcontract toch?
Geen vast maar flexibel contract. Zo noemen ze het.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T4r7yYLkJd7qZ9Q_VwNDfwYl6rk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iJhVYRwg3e53J8eFEZtdtzZV.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door JoKo op 21-08-2022 19:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Fastclear schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 19:51:
[...]

Zelfde, ook zojuist aangemeld.
Moet je nu wel doen want ze doen daar zo lastig met die 30 dagen wachten voor aanmelding.
Als de mail (van eneco :edit) voor die tijd niet is gekomen kan je altijd nog opzeggen, is en blijft een flexibel product.

Heb ik m alvast in de pocket.

Durf het gewoon niet aan met Inova.... verwacht echt dat de gaskraan dichtgaat, dan zit je ineens heel goed met je vaste contract voor € 1,- per kw/h (denk dat de spotprijs dan heel snel naar het dubbele gaat) raden wat er met inova gaat gebeuren..... daarnaast heb ik er een hard hoofd in dat ze je daar op een laag maandbedrag overzetten, ik lees hier verhalen van 150/200 EUR per maand, ook als je op jaarbasis meer teruggeeft dan verbruikt.
Ik neem de gok wel ;) termijn bedrag is gewoon.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ySDvZbFra-ftBBYevn2bEHhTIWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/icuySifWw9MCuYvUmxf7zhee.jpg?f=fotoalbum_large

@JohanNL
We gaan het zien
@cj1
9% dus zoals je leest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoKo
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Innova dus @Rol-Co
Ik steek een kaarsje voor je aan ;) 🕯

[ Voor 4% gewijzigd door JoKo op 21-08-2022 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclear
Rol-Co schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 19:58:
[...]

[Afbeelding]
Gelijk heb je! daar kan je geen buil aan vallen > totdat je een vordering krijgt en dat is voor ieder hier anders.
Weet niet of je er lang wilt gaan blijven zitten maar ik zou er op tijd weg zijn, zorgen dat je al ontvangen hebt voordat de rest betaald moet worden!

14.640Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libo1949
Ik zit nog bij Eneco maar gezien de verhalen over tlv aanpassing ben ik me aan het oriënteren op alternatieven. Als ik dit jaar nog wil cashen én 100% wil salderen moet ik uiterlijk midden september overstappen.

Input:
- Verbruik normaal: 4000 kWh
- Verbruik dal: 2000 kWh
- Terug levering: 11500 kWh

Resultaat €/jaar)
a) Engie: -3923 (variabel); termijnbedrag: €10/mnd
b) Oxxio: - 3388 (3 maanden vast); termijn bedrag: -€282/mnd
c) Innova: -4256 (1 jaar vast); normaal en dal tarief; termijnbedrag: -€393/mnd
d) Innova: -4721 (1 jaar vast); enkel tarief; termijnbedrag: -€355/mnd

De aflosboete bij Innova is max. €50 en dat is te overzien. En de termijnbedragen zullen wel aangepast worden.
Puur naar deze cijfers kijkend lijkt Innova een voor de hand liggende keuze, mits het termijnbedrag beperkt blijft. Dan is het risico gering.
Ik wacht eerst begin september nog maar even af, maar misschien toch al vastleggen gezien de opzegtermijn is 2 weken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Rol-Co schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 19:58:
[...]

[Afbeelding]

@JohanNL
We gaan het zien
@cj1
9% dus zoals je leest.
Hier ook afgesloten, echter staat er in het contract zelf een TLV van -0,63699
Dat is nou wel weer jammer en het ' trucje ' lijkt dus niet te werken.
Daarnaast denken ze bij mij wel ruim €200 per maand te willen incasseren, morgen hierover dus sowieso maar even bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savaroth
  • Laatst online: 15:56
@Rol-Co Had jij direct bevestiging van het contract en het voorgestelde voorschot? Ik heb ook bij innova afgesloten voor oktober. Gokje wagen :)

@JohanNL hier ook 63cent, maar wel termijn bedrag van 5 euro. Krijg hem net binnen.

[ Voor 24% gewijzigd door Savaroth op 21-08-2022 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Savaroth schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:18:
@Rol-Co Had jij direct bevestiging van het contract en het voorgestelde voorschot? Ik heb ook bij innova afgesloten voor oktober. Gokje wagen :)

@JohanNL hier ook 63cent, maar wel termijn bedrag van 5 euro. Krijg hem net binnen.
Ja binnen 1 minuut >:)

@JoKo
Dank je, misschien wordt het wel een Russische roulette dus hopen dat ik de kogel niet tref. :+
@Fastclear
Ik moet wel na de zomer halen wil ik cashen, tot juni blijf ik in de plus als ik van afgelopen jaren uit ga, behalve dit jaar. En dat voor 1,- per kWh B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

JohanNL schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:18:
[...]

Hier ook afgesloten, echter staat er in het contract zelf een TLV van -0,63699
Dat is nou wel weer jammer en het ' trucje ' lijkt dus niet te werken.
Daarnaast denken ze bij mij wel ruim €200 per maand te willen incasseren, morgen hierover dus sowieso maar even bellen...
Ik heb ook andere tellerwaarden dan dat ik ingevuld heb, uiteindelijk wel in de min dus 5,- pm.
Tlv is 69 cent in de btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Rol-Co schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:25:
[...]

Ja binnen 1 minuut >:)

@JoKo
Dank je, misschien wordt het wel een Russische roulette dus hopen dat ik de kogel niet tref. :+
@Fastclear
Ik moet wel na de zomer halen wil ik cashen, tot juni blijf ik in de plus als ik van afgelopen jaren uit ga, behalve dit jaar. En dat voor 1,- per kWh B)
Zit je nu voor afname prijzen van meer dan 80/100 cent?
Als ze van de winter op de fles gaan…..tja.

Ff doemdenken…….Den Haag gaat niks doen aan de “armoede”….wanbetalers is het gevolg, crisis, energiemaatschappij aan het infuus of vallen om……wordt een “strenge” winter al vriest het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

JoKo schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:30:
[...]

Zit je nu voor afname prijzen van meer dan 80/100 cent?
Als ze van de winter op de fles gaan…..tja.

Ff doemdenken…….Den Haag gaat niks doen aan de “armoede”….wanbetalers is het gevolg, crisis, energiemaatschappij aan het infuus of vallen om……wordt een “strenge” winter al vriest het niet.
Tot juni geen last, dan sta ik in de plus, een falliet bedrijf moet eerst nog maar eens geld zien te krijgen van me, kWh kunnen ze krijgen :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kg2UiRZehRRkxIOhDXs3CEQai5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Cjgez8lxEVtMCuGfFqiLwGO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Rol-Co op 21-08-2022 20:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoKo
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Rol-Co schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:33:
[...]

Tot juni geen last, dan sta ik in de plus, een falliet bedrijf moet eerst nog maar eens geld zien te krijgen van me, kWh kunnen ze krijgen :P
Dus als ik het goed begrijp ga je binnenkort naar Innova……je gaat de min in qua kWh omdat je all-electric ben en begin juni ben je gesaldeerd.
In februari gaan ze op de fles. Jou verbruik tot dan toe 2500 kWh netto…….betalen maar.

Nu stop ik met off topic, als dit zo zou zijn anders heb ik een ban aan m’n broek.
Zie rood kader ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

JoKo schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:38:
[...]

Dus als ik het goed begrijp ga je binnenkort naar Innova……je gaat de min in qua kWh omdat je all-electric ben en begin juni ben je gesaldeerd.
In februari gaan ze op de fles. Jou verbruik tot dan toe 2500 kWh netto…….betalen maar.
Ja dat is een gok, maar is het met alles, je kan ook eneco hebben en ineens een tlv van 9 cent, flexibele contracten zijn onbetrouwbaar gebleken.

Is nog ontopic, ik heb een tlv van 63 cent ex btw, gaan ze op de fles in feb moet ik ergens anders heen met hoge tlv om mijn 2500,- (is het niet) te betalen met de zomer stroom.
Letterlijk russische roulette dus 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
JohanNL schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 19:33:
[...]

Daar moet je dus nog even achteraan, gaat zo vaak fout met abonnementen/contracten bij oversluiten/overstappen/verlengen.
In het uiterste geval maak je gebruik van je herroepingsrecht.
Ik vind het nu al raar gaan ja. Verbruik klopt van geen kant, idioot hoog maandbedrag, gegevens zoals geboortedatum verdwenen, enkelyaroef is dubbeltarief geworden, ingangsdatum maanden eerder dan gewenst.

Ik neem weleens een gokje maar dit begint wel als hele grote gok te voelen. Hoge TLV is leuk maar het risico moet niet lomp groot worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ep Woody
migjes schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 11:59:
[...]

de terugleververgoeding is altijd ex BTW. ;)
De terugleververgoeding is de terugleververgoeding. Als consument heb je niets met BTW, je kan geen BTW in rekening brengen, dus alles wat je vangt is zonder BTW. Als ze zeggen dat de terugleververgoeding incl BTW is, dan mag je er als consument vanuit gaan dat de vergoeding daadwerkelijk het bedrag incl BTW is. Dat ze vervolgens een bedrag zonder BTW overmaken is een ander verhaal.

Nu de uitdaging, wat gaat een hogere vergoeding geven voor de opgewekte stroom. Innova of APX...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

reiniero schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:52:
[...]

Ik vind het nu al raar gaan ja. Verbruik klopt van geen kant, idioot hoog maandbedrag, gegevens zoals geboortedatum verdwenen, enkelyaroef is dubbeltarief geworden, ingangsdatum maanden eerder dan gewenst.
Hier klopt alles behalve het verbruik, onderaan de streep klopt die wel alleen de cijfers niet, vermoedelijk door de slimme meter. (Ziet netto en geen eigengebruik)
Ze kijken naar de gegevens van afgelopen jaren, ook het maandbedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Haha en bij mij moeten ze het contract nog gaan opstellen binnen 7 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savaroth
  • Laatst online: 15:56
@klump4u was hier ook, maar kort daarna krijg je de mail met contract :)

Ook hier klopt alleen het verbruik niet, maar de rest wel.

[ Voor 29% gewijzigd door Savaroth op 21-08-2022 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libo1949
waarom per 20/9? Is er een wachttijd van een maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
libo1949 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:18:
Puur naar deze cijfers kijkend lijkt Innova een voor de hand liggende keuze, mits het termijnbedrag beperkt blijft. Dan is het risico gering.
Moet je dit ook even lezen: https://nl.trustpilot.com/review/innovaenergie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libo1949
Heb ik gedaan en vandaar mijn twijfels. Waarschijnlijk wordt het toch Engie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Moet je deze link er ook wel bij zetten, is wel zo fair niet?
https://nl.trustpilot.com/review/www.eneco.nl
Innova 190 revieuws en Eneco meer dan 800 >:)

[ Voor 6% gewijzigd door klump4u op 21-08-2022 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fastclear
engie dan ook maar even laten zien?
https://nl.trustpilot.com/review/www.engie-energie.nl

14.640Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• libo1949
klump4u schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 21:54:
[...]

Moet je deze link er ook wel bij zetten, is wel zo fair niet?
https://nl.trustpilot.com/review/www.eneco.nl
Innova 190 revieuws en Eneco meer dan 800 >:)
Als we dan toch bezig zijn: https://nl.trustpilot.com/review/www.engie-energie.nl ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Tja, er zijn niet veel mensen die positieve dingen posten op trustpilot, maar als je de reacties leest zie je veel dingen veroorzaakt door de klanten zelf of door de idiote prijs stijgingen.
Schrikt nog niet af :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reiniero
Rol-Co schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 22:02:
[...]

Tja, er zijn niet veel mensen die positieve dingen posten op trustpilot, maar als je de reacties leest zie je veel dingen veroorzaakt door de klanten zelf of door de idiote prijs stijgingen.
Schrikt nog niet af :)
Net als bij eneco, mensen klagen over de app en over verhoogd maandbedrag etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ursusMaritimus
  • Registratie: November 2010

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Zullen we het hier over de hoogste tlv hebben?

21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy1800
  • Laatst online: 22:41
Is toch allemaal niet zo raar. Ze klagen over dat mensen termijnen aan het verlagen zijn, natuurlijk beschermen ze hun cashflow en voorkomen ze dat er veel aan TLV betaald moet worden.

Ook met 20 ct is terugleveren nog leuk, toch?
Pagina: 1 ... 85 ... 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.

- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!

Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2