JohanNL schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 20:46:
Als het goed is moeten ze toch wel na een tijdje ( zeg maximaal een maand ) zien dat je verbruik negatief is, dan moet het toch mogelijk zijn je maandbedrag richting de 0 te zetten.
Of waarom neem je niet even contact met ze op hierover? @
marcink
Dat zegt natuurlijk niks over het feit of hij een overschot op jaarbasis heeft. En zoja, hoeveel dan. Daarom gebruiken ze juist dat historisch verbruik.
Als je een beetje goed lult kan je veel gedaan krijgen, maar in deze maanden heeft iedereen met zonnepanelen een overschot.
Als het voorschotbedrag hoog is, dan is dat een
potentieel risico als ze om vallen.
Nou zeg ik helemaal niet dat ze dat doen, maar als dat wel zo is ben je dat bedrag dus kwijt.
Bij een zeer laag voorschotbedrag is dat risico natuurlijk een stuk kleiner.
Sterker nog, mochten ze dan omvallen in of na de winter, is dat eerder positief dan negatief voor velen. Maar goed dat is een heel ander scenario natuurlijk.
Persoon die ik sprak had een vrij hoog voorschotbedrag die hij niet kon verlagen terwijl hij op jaarbasis een fors overschot heeft.
Dit kan natuurlijk een N=1 zijn, geen flauw idee. Maar in zo'n geval is het risico wel iets hoger natuurlijk.
12 maanden daar blijven zitten zou ik sowieso niet snel doen in elk geval. Maar mocht je een hoog verbruik in de winter hebben, dan zou ik het wel aan durven. Maar moet wel toegeven dat ik de huidige tarieven van Innova zo even niet weet.
Maar dat heeft te maken met welke strategie je wil toepassen. Zoals al vaker besproken hier natuurlijk.