Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant
Waar laat je al die extra panelen?! Hoeveel heb je er nu op je dak/schuur liggen?tss68nl schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 02:39:
[...]
Ik vind nog steeds het wekelijks 3x overstappen teveel van het goede voor een paar cent meer. Vaak gebruik makend van de 14 dagen bedenktijd, of van een gelogen verhuizing etc. Dat gedrag gaat een keer z'n negatieve effecten hebben, en dat heeft het bij Engie ook gedaan vorige week.
Maar het zou vreemd zijn om dit topic niet te waarderen als ik er zelf aan mee doe toch? Ik ben zelf ook zo'n smerige terugleveraar en misschien nog wel van de ergste soort met 14.000 kWh overproductie per jaar.
Wat aanleg extra panelen betreft; waar zou je momenteel moeten zijn? Klinkt interessant!reneeke1970 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:33:
[...]
Hoe meer overschot, des te langer kun je salderen, ik kan tot 2030 mijn volledig verbruik salderen.
En als je niet al te duur aan legt, is tien cent tlv nog steeds een leuke cent.
Ik zie stroom nog helemaal niet in de app (heb ook warmte bij ze) na het gisteren rond 12 uur te hebben omgezet. Delta heeft wel al een beëindigingsmail gestuurd dus ik ga er van uit dat het morgen of zo wel goed komt. Ik heb een digitale meter dus de meterstanden zullen geen probleem zijn en daar draait het uiteindelijk toch om.yonexfreak schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 08:35:
Benieuwd voor de personen die meteen aangesloten zijn (gisteren) en een contractbevestiging in mailbox ontvingen, hoe snel is dit doorgevoerd in de Eneco portaal of in de app ?
Status staat nu nog op gepland
[Afbeelding]
Zelf vergeten te vragen gisteren maar met de (geplande) overstap ging ik er eigenlijk vanuit de Eneco ook de opzegging doet bij de vorige leverancier (HVC in mn geval). Is mijn aanname juist of moet ik zelf nog achter HVC aan voor de opzegging
Deze vraag zijn meer uit interesse dan dat ik mezelf al druk maak /komt goed.
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
[ Voor 23% gewijzigd door apfel op 12-07-2022 09:27 ]
Volgens mij zie je het pas als ze de meterstanden hebben ontvangen van de netbeheerder? Duurt dus eventjes. Maakt ook niet zo heel veel uit, als ze aangeven dat ze gaan leveren, dan leveren ze. Ik heb de overstap per vandaag gedaan. Vind enkeltarief toch wat overzichtelijker dan piek/dal...Termy schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:23:
[...]
Ik zie stroom nog helemaal niet in de app (heb ook warmte bij ze) na het gisteren rond 12 uur te hebben omgezet. Delta heeft wel al een beëindigingsmail gestuurd dus ik ga er van uit dat het morgen of zo wel goed komt. Ik heb een digitale meter dus de meterstanden zullen geen probleem zijn en daar draait het uiteindelijk toch om.
Waar @tss68nl ze heeft liggen weet ik niet maar ik adviseer nu om alles wat enigszins zinvol is vol te leggen: platte daken met oost-west en schuine daken op west, zuid en oost. Ik denk er over om nog een veranda bij te maken in de tuin van 4x8 m met een dak wat bestaat uit ... zonnepanelen! 16 panelen x 400 Wattpiek. Die liggen dan redelijk plat, wel onder een kleine hoek voor het afwateren.Palala schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:19:
[...]
Waar laat je al die extra panelen?! Hoeveel heb je er nu op je dak/schuur liggen?
25.010 Wattpiek Oost / West
Dit is ook de route die ik heb gekozen, al kriebelt het wel als ik de tarieven hier zie voorbij komen. Maar ja, mijn huidige contract loopt nog t/m februari 2025 voor € 0,24 inclusief belastingen en toeslagen.biggydeen2 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 08:55:
Zojuist offerte gekregen voor tweede allocatiepunt. €500. Kan wel pas eind dit jaar geplaatst worden. Bedenktijd offerte 3 maanden. Als ik daarna weer een offerte zou aanvragen zal de prijs waarschijnlijk nog steeds €500 zijn. Maar dan zal de uitvoering wel 3 maanden opschuiven. Gezien het nu al eind dit jaar is zit ik met 3 maanden erbij in 2023 waarschijnlijk. Dan wordt het wel krap om het maximale er uit te halen volgend jaar (mits de tarieven dan nog zo gunstig zijn).
Ik denk dat ik dit maar ga doen. €500 risico (plus extra kosten omzetten PV) maar potentiële opbrengst is enorm. En ook al is de TLV 0.3 cent i.p.v. de 0.6 nu kan het nog makkelijk uit.
En gisteren om 22u meteen al de bevestiging van opzegging van Delta binnen. Dankjewel Delta, het waren twee prachtige dagen.marvel27 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:23:
Per vandaag overgestapt naar Eneco. Ik ben zelfs op 9/7 overgestapt naar Delta, maar voor de helpdeskmedewerker die me geholpen heeft, heeft daar geen probleem van gemaakt.
Ja, dat komt wel goed want heb idd contract al in de mail en zo.Ep Woody schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:25:
[...]
Volgens mij zie je het pas als ze de meterstanden hebben ontvangen van de netbeheerder? Duurt dus eventjes. Maakt ook niet zo heel veel uit, als ze aangeven dat ze gaan leveren, dan leveren ze. Ik heb de overstap per vandaag gedaan. Vind enkeltarief toch wat overzichtelijker dan piek/dal...
Eneco saldeert overigens gunstig over de telwerken dus waarom enkeltarief? Is de TLV dan nog steeds het kale normaaltarief? Lijkt me niet aangezien dat hoger is dan het kale enkeltarief. Dus wmb kost dit je gewoon geld voor niks
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Geen idee, maar deze prijs krijg ik niet meer ergens vastgezet is mijn redenering. Dus ik wacht op mijn tweede allocatiepunt, zet de zonnepanelen daar op (met hoog tarief) en houd de verbruikers op het huidige allocatiepunt (met mijn huidige lage tarief). Ik wek ongeveer 20 MWh op en verbruik er zo'n 17 (oa dubbel laadstation wat open staat voor de buurt), straks met een warmtepomp gaat dat wat verder omhoog.
Dus goede kans dat ik straks een netto verbruiker ben op jaarbasis. Dan is het handig om mijn huidige voordelige contract nog wel even aan te houden lijkt mij op dit moment. Wat er dan gebeurt is dat je 1 kWh terug levert via het ene 'dure' allocatiepunt en op enig moment (hetzelfde of een ander) 1 kWh afneemt via het andere 'goedkope' allocatiepunt. Salderen doe je dan eigenlijk zelf via de twee allocatiepunten en je bankrekening.
Dat zal wel meevallen. In Juni 76 kWh gebruikt in dal en 279 kWh teruggeleverd.Termy schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:39:
[...]
Ja, dat komt wel goed want heb idd contract al in de mail en zo.
Eneco saldeert overigens gunstig over de telwerken dus waarom enkeltarief? Is de TLV dan nog steeds het kale normaaltarief? Lijkt me niet aangezien dat hoger is dan het kale enkeltarief. Dus wmb kost dit je gewoon geld voor niks.
Bij United Consumers:
(279-76 kWh) * € 0.46870 = € -95
Bij Eneco:
(279-76 kWh) * € 0.61 = € -125
Plus het voordeel dat je ook niet hoeft na te denken wanneer je de wasmachine/vaatwasser etc aanzet. Dan kan gewoon overdag als er een stroomoverschot is. Pas eind oktober slaat de balans om.
Enexis.
Wat betreft kriebelen bedoel je dan overzetten/opsplitsen huidige contract?Laurens__ schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:28:
[...]
Dit is ook de route die ik heb gekozen, al kriebelt het wel als ik de tarieven hier zie voorbij komen. Maar ja, mijn huidige contract loopt nog t/m februari 2025 voor € 0,24 inclusief belastingen en toeslagen.
Ik zit op 13.8 cent en 12 cent in dal (incl energiebelasting en btw) ook tot 2025.
Ik moet €100 boete betalen als ik alleen stroom wil opzeggen bij greenchoise. Stel ik zou het opbreken en afhankelijk van wanneer het contract in gaat kan ik daar nog max 1.5-2 maand profijt uithalen. Opzich zou dat uit kunnen (mits de TLV redelijk hoog blijft) maar dan ben ik wel mijn 15cent per kwh voor de komende 3 jaar kwijt. Denk niet dat dit een goede case is voor een paar honderd euro potentiele winst. Mijn installatie maakt vanaf dag 1 al winst dus wat dat betreft zit er geen haast achter.
Ja precies dit, ik heb geen glazen bol dus ben benieuwd wat de winst is die ik straks nog kan behalen. Uiteindelijk zal het met twee allocatiepunten altijd wel mogelijk blijken om twee contracten met verschillende tarieven te hebben dus komt vast wel goed.biggydeen2 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:50:
[...]
Wat betreft kriebelen bedoel je dan overzetten/opsplitsen huidige contract?
Ik zit op 13.8 cent en 12 cent in dal (incl energiebelasting en btw) ook tot 2025.
Ik moet €100 boete betalen als ik alleen stroom wil opzeggen bij greenchoise. Stel ik zou het opbreken en afhankelijk van wanneer het contract in gaat kan ik daar nog max 1.5-2 maand profijt uithalen. Opzich zou dat uit kunnen (mits de TLV redelijk hoog blijft) maar dan ben ik wel mijn 15cent per kwh voor de komende 3 jaar kwijt. Denk niet dat dit een goede case is voor een paar honderd euro potentiele winst. Mijn installatie maakt vanaf dag 1 al winst dus wat dat betreft zit er geen haast achter.
M'n punt is dus dat dit een denkfout isEp Woody schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:46:
[...]
Dat zal wel meevallen. In Juni 76 kWh gebruikt in dal en 279 kWh teruggeleverd.
Bij United Consumers:
(279-76 kWh) * € 0.46870 = € -95
Bij Eneco:
(279-76 kWh) * € 0.61 = € -125
Plus het voordeel dat je ook niet hoeft na te denken wanneer je de wasmachine/vaatwasser etc aanzet. Dan kan gewoon overdag als er een stroomoverschot is. Pas eind oktober slaat de balans om.
Als je nu met enkeltarief nog steeds het kale normaaltarief hebt als TLV dan maakt het dus helemaal niet uit wat je kiest maar ik weet niet zeker of dat zo is. Lijkt me ook wel raar als je dan dus effectief meer dan 100% van je kale levertarief krijgt, maar goed.
Dit is denk ik meer een spraakverwarring dan een denkfoutTermy schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:01:
[...]
M'n punt is dus dat dit een denkfout is. Eneco saldeert eerst over normaal, dan over dal en de rest is TLV. Het maakt dus geen kont uit wat je wanneer verbruikt als je netto overschot hebt. En dat heb je, toch? Of wat doe je in dit topic
?
Als je nu met enkeltarief nog steeds het kale normaaltarief hebt als TLV dan maakt het dus helemaal niet uit wat je kiest maar ik weet niet zeker of dat zo is. Lijkt me ook wel raar als je dan dus effectief meer dan 100% van je kale levertarief krijgt, maar goed.
Als het goed is heb ik eind augustus mijn tweede meter en dan begint het spelletje weer op nieuw.
Het waren 12 fijne dagen bij Delta..
Ik moet zeggen dat het ergens niet goed voelt maar ja, om nou dief van je eigen portemonnee te zijn is ook weer zo watt.
Nieuwe tarieven waren zo geregeld telefonisch, en gaat per vandaag in. Het annuleren van de offerte bij Delta was lastiger.Welkom in je nieuwe woning. En fijn dat je ook op dit adres kiest voor Eneco.
Terugleververgoeding -0,61425 per kWh
:strip_exif()/f/image/cfQSBBCPpI6xCNSiX4LZoitV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YX4ATgxCQAa2C3KfUu3Z1uil.jpg?f=fotoalbum_large)
Hebben mensen de terugverdientijd in Sunny Design gesimuleerd?? (Dus zonder salderingsregeling maar met teruglevering).
Voor mij is dit de terugverdientijd met €0,08 TLT bij Greenchoice (oud contract) en €0,55 (NLE in mei) en mijn 5.900kW verbruik over het hele jaar en 6.900kW opwekking op O-Z-W)
[ Voor 6% gewijzigd door Whiskey48 op 12-07-2022 10:29 ]
Wat een jaar...
[ Voor 5% gewijzigd door pirke op 12-07-2022 10:33 ]
Ik heb het zojuist ook allemaal geregeld. Eneco zou de opzegging doen maar ik heb toch ook zelf even Delta gebeld met de mededeling dat ik gebruik wilde maken van het herroepingsrecht. Mevrouw deed totaal niet moeilijk en het belletje koste me welgeteld 2 min en 24 sec (incl. keuzemenuSupershiva schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:36:
Ik neem aan dat Eneco de afmelding bij Delta verzorgd, volgens die dame van Eneco was dit wel het geval..
Heb je hiervoor nog contact opgenomen met Engie? Ik zit namelijk buiten de 14 dagen bedenktijd van Engie.pirke schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:32:
Hier de aanvraag bij Engie geannuleerd. Het nieuwe contract bij Eneco gaat per vandaag in. Het waren een mooie 5 dagen in vooraanloop. Waarborgsom wordt zsm teruggestort.
Wat een jaar...
Ik heb Engie gebeld ja. De spoedaanvraag is 5 dagen geleden aangevraagd en zou over 4 dagen ingaan. Ik heb de aanvraag telefonisch geannuleerd nadat ik bevestiging had van het nieuwe Eneco contract.wmeester schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:40:
[...]
Heb je hiervoor nog contact opgenomen met Engie? Ik zit namelijk buiten de 14 dagen bedenktijd van Engie.
Er is wel degelijk een risico. Namelijk dat de energieleverancier omvalt en je dus kunt fluiten naar je terugleververgoeding en je maandelijkse inleg. Maar dat risico is bij de grote jongens wellicht verwaarloosbaar.Harvest2002 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:49:
Het begint hier steeds meer op een daytrading forum te lijken: alleen maar winst en geen enkel risico.
WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp
Mag ik vragen waarom?francoski schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:14:
[...]
Nieuwe tarieven waren zo geregeld telefonisch, en gaat per vandaag in. Het annuleren van de offerte bij Delta was lastiger.
Terugleververgoeding -0,61425 per kWh
WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp
Ook na het verlopen van de bedenktermijn?Blihi schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:59:
Ik heb mijn aanvraag bij Engie ook maar geannuleerd en even met Eneco gebeld.
Dat is het voordeel van regelmatig overstappen. Dan wordt je risico kleiner.Blihi schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:53:
[...]
Er is wel degelijk een risico. Namelijk dat de energieleverancier omvalt en je dus kunt fluiten naar je terugleververgoeding en je maandelijkse inleg. Maar dat risico is bij de grote jongens wellicht verwaarloosbaar.
Nee, nog in de bedenktermijn.mister_muller schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:02:
[...]
Ook na het verlopen van de bedenktermijn?
Ja, maar als je dus overstapt van Eneco naar Eneco krijg je natuurlijk geen eindafrekening (vermoed ik).Ep Woody schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:05:
[...]
Dat is het voordeel van regelmatig overstappen. Dan wordt je risico kleiner.
Dat heb ik eigenlijk niet gevraagd aan de telefoon. Ik had in juni een overproductie van 1100 kWh, dus op zich zou het best prettig zijn als dat uitbetaald werd.
Omdat er nog geen contract is, alleen een geaccepteerde offerte. Gegevens zijn nu doorgegeven aan een andere afdeling die dat weer binnen 5 werkdagen gaat oppakken. Levering zou over 2 weken starten.
Hier kreeg Eneco het anders prima voor elkaar om Delta op te zeggen zonder enige actie van mijn kant, ruim binnen de 14 dagen nadat ik naar Delta overstapte (van Eneco, overigens). Mijn overgang is ook als verhuizing ingeschoten zie ik. Het ligt gewoon enorm aan de medewerker wat mogelijk is.Pejdref schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:27:
Als je nog in je bedenktijd bij bijvoorbeeld Engie zit zou ik er niet op vertrouwen dat Eneco deze annuleert. Engie zegt namelijk letterlijk dat ze niks doen tijdens de 14 dagen bedenktijd en daarna pas aan de slag gaan. Eneco kan deze aanvraag dus waarschijnlijk niet eens 'zien'. Wat er dan potentieel gebeurd is dat Engie na je bedenktijd aan de slag gaat en je nieuwe Eneco contract opzegt in plaats van andersom.
Volgens mij hebben we dezelfde medewerker gesproken. Ook nieuw. In de app hetzelfde verhaal. Even afwachten...kevinjkok schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 08:28:
Staan er bij een bestaande klant van Eneco waarbij het nieuwe modelcontract gisteren in is gegaan al nieuwe prijzen in de app? Ik heb nog steeds de oude prijzen staan. Verder zag ik bij de overeenkomst dat er -1 achter mijn klantnummer staat, hebben anderen dat ook? Het zou toch niet zo zijn dat men per ongeluk een tweede contract heeft aangemaakt in plaats van de eerste te vervangen? (Het was de eerste werkdag van de klantenservicemedewerker die mij geholpen heeft gisteren)
nog een keer bellen en zelf aangeven dat je afziet van je bedenktijd. Dit kan en is technisch mogelijk.loyske schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:54:
Ik moet toch echt 14 dagen wachten voor Eneco modelcontract met nieuwe tarieven (komende van modelcontract oude tarieven). Eerder ging echt niet ivm 14 dagen bedenktijd
(en voor 25cent verschil per kwh (61 vs 36) voor 14 dagen, dat is wel een paar minuten bellen waard toch)
gister (11-7) gebeld met Eneco, en van modelcontract (welke op 1 juli de lagere tarieven kreeg) omgezet naar modelcontract (met de 61 cent terugleververgoeding), ingangsdatum contract 11-7. Deze heb ik bevestigd in de mail (contract als bijlage, met datum en tarieven).
jammer van 11 dagen lage TLV (how things have changed, 36 cent laag noemen
'mijn eneco' is nog niet bijgewerkt, daar staan de tarieven van 1 juli nog.
Maar ik heb ze al een keer vaker een negatieve productie zien toevoegen en daarna een correctie op mijn dagverbruik/opwek, dus alle vertrouwen dat dat wel goedkomt (ik tel gewoon zelf al alsof 't sinds gister weer voor de turbomax+ prijs gaat).
[ Voor 8% gewijzigd door dyrc op 12-07-2022 12:03 ]
Enige is dat je op een gegeven moment moet stoppen met overstappen c.q. lang genoeg moet blijven zitten om met meeneming van je vastrecht en in rekening gebrachte ODE/EB/btw op 0 uit te komen bij je leverancier van dat moment. Min of meer over de wintermaanden heen. Of je moet op jaarbasis zo veel verdienen dat het ook in de wintermaanden loont om over te stappen en dus tussentijds aan je leverancier van dat moment een bedrag te betalen. Maar dat zal voor iedereen anders zijn, en hangt sterk samen met wat er op 1-1-2023 voor tarieven gelden.Ep Woody schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 11:05:
[...]
Dat is het voordeel van regelmatig overstappen. Dan wordt je risico kleiner.
[ Voor 4% gewijzigd door Tiffanylampje op 12-07-2022 12:09 ]
In de winter ga ik naar een leverancier met de laagste kwh prijs. Dan heb ik geen oveschot meer per maand/week gezien.Tiffanylampje schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:08:
[...]
Enige is dat je op een gegeven moment moet stoppen met overstappen c.q. lang genoeg moet blijven zitten om met meeneming van je vastrecht en in rekening gebrachte ODE/EB/btw op 0 uit te komen bij je leverancier van dat moment. Min of meer over de wintermaanden heen. Of je moet op jaarbasis zo veel verdienen dat het ook in de wintermaanden loont om over te stappen en dus tussentijds aan je leverancier van dat moment een bedrag te betalen. Maar dat zal voor iedereen anders zijn, en hangt sterk samen met wat er op 1-1-2023 voor tarieven gelden.
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
ja ik ook, vanaf nov tot feb.PCJR schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:16:
[...]
In de winter ga ik naar een leverancier met de laagste kwh prijs. Dan heb ik geen oveschot meer per maand/week gezien.
Maar blijf je dan zitten tot je in maart/april gesaldeerd weer op 0 staat.
Of betaal je en ga je in maart weer naar degene met de hoogste tlv?
Stop chasing the dream, you're already living it
Dat is het rekensommetje inderdaad. Maar stel dat je naar een kWh prijs gaat van gemiddeld 48 ct per kWh (Frank Energie) incl ODE/EB/BTW dan maakt het toch niet uit dat je niet meer saldeert? Je hebt dan alsnog een winst van 13 ct per kWh tov Eneco.Tiffanylampje schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:08:
[...]
Enige is dat je op een gegeven moment moet stoppen met overstappen c.q. lang genoeg moet blijven zitten om met meeneming van je vastrecht en in rekening gebrachte ODE/EB/btw op 0 uit te komen bij je leverancier van dat moment. Min of meer over de wintermaanden heen. Of je moet op jaarbasis zo veel verdienen dat het ook in de wintermaanden loont om over te stappen en dus tussentijds aan je leverancier van dat moment een bedrag te betalen. Maar dat zal voor iedereen anders zijn, en hangt sterk samen met wat er op 1-1-2023 voor tarieven gelden.
In de maanden Nov-Feb gebruikte ik vorig jaar: 1974 kWh.
Stel dat ik dan een contract heb van 48 ct per kWh incl belastingen. Als ik die stroom zou salderen kost dat 0 euro onder aan de streep.
Als ik die stroom nu terug kan leveren tegen 61 ct per kWh en ik koop het straks terug tegen 48 ct per kWh dan levert dat: 256 euro op. Oftewel, ik blijf mijn stroom nog wel een poosje verkopen. Salderen wordt pas leuk als de terugleververgoeding lager wordt dan de prijs waarvoor je stroom moet inkopen.
Hier zojuist hetzelfde gedaan. Ook bevestiging ontvangen. Heb wel een nieuw klantnummer gekregen, dus nu is het even wat onhandig omdat ik met 1 mailadres (dat ik gebruik voor dit soort zaken) niet meerdere accounts kan aanmaken.dyrc schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:00:
[...]
nog een keer bellen en zelf aangeven dat je afziet van je bedenktijd. Dit kan en is technisch mogelijk.
(en voor 25cent verschil per kwh (61 vs 36) voor 14 dagen, dat is wel een paar minuten bellen waard toch)
gister (11-7) gebeld met Eneco, en van modelcontract (welke op 1 juli de lagere tarieven kreeg) omgezet naar modelcontract (met de 61 cent terugleververgoeding), ingangsdatum contract 11-7. Deze heb ik bevestigd in de mail (contract als bijlage, met datum en tarieven).
jammer van 11 dagen lage TLV (how things have changed, 36 cent laag noemen)
'mijn eneco' is nog niet bijgewerkt, daar staan de tarieven van 1 juli nog.
Maar ik heb ze al een keer vaker een negatieve productie zien toevoegen en daarna een correctie op mijn dagverbruik/opwek, dus alle vertrouwen dat dat wel goedkomt (ik tel gewoon zelf al alsof 't sinds gister weer voor de turbomax+ prijs gaat).
Nee, zodra je in een week weer meer teruglevert dan dat je inkoopt switch je naar de hoogte tlv toko...Qosmic schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:17:
[...]
ja ik ook, vanaf nov tot feb.
Maar blijf je dan zitten tot je in maart/april gesaldeerd weer op 0 staat.
Of betaal je en ga je in maart weer naar degene met de hoogste tlv?
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
laat 't een weekje rusten, Eneco die voegt het vanzelf samen (trust the black box).cryptapix schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:40:
[...]
Hier zojuist hetzelfde gedaan. Ook bevestiging ontvangen. Heb wel een nieuw klantnummer gekregen, dus nu is het even wat onhandig omdat ik met 1 mailadres (dat ik gebruik voor dit soort zaken) niet meerdere accounts kan aanmaken.
(ze hebben mij in juni verhuisd naar hetzelfde adres en toen kreeg ik ook alles nieuw. een week later kon ik gewoon met m'n oude account inloggen en stond alles goed)
[ Voor 16% gewijzigd door dyrc op 12-07-2022 12:46 ]
Mits de terugleververgoeding hoger is dan de prijs die je anders zou salderen.PCJR schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:45:
[...]
Nee, zodra je in een week weer meer teruglevert dan dat je inkoopt switch je naar de hoogte tlv toko...
Ja uiteraard zijn er risico’s en nog wel meer dan sommigen hier willen doen voorkomen. Maar zoals echte daytraders betaamt heeft men alleen oog voor de potentiële winsten en niet voor de mogelijke verliezen. Strategie werkt alleen als je fors overschot hebt. Sommigen lijken dat ook te hebben, maar van anderen weet ik het niet. Voor degenen die het vooral van salderen moeten hebben, is het een aanzienlijk risico. Je bent je zomerproductie al aan het verkopen, terwijl je niet weet wat de prijs in de winter zal zijn.Blihi schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 10:53:
[...]
Er is wel degelijk een risico. Namelijk dat de energieleverancier omvalt en je dus kunt fluiten naar je terugleververgoeding en je maandelijkse inleg. Maar dat risico is bij de grote jongens wellicht verwaarloosbaar.
Een risico is dat je een contract van een jaar moet uitzitten als de prijzen erg hoog worden deze winter. Dan kun je het alsnog wegsalderen.Harvest2002 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:51:
[...]
Ja uiteraard zijn er risico’s en nog wel meer dan sommigen hier willen doen voorkomen. Maar zoals echte daytraders betaamt heeft men alleen oog voor de potentiële winsten en niet voor de mogelijke verliezen. Strategie werkt alleen als je fors overschot hebt. Sommigen lijken dat ook te hebben, maar van anderen weet ik het niet. Voor degenen die het vooral van salderen moeten hebben, is het een aanzienlijk risico. Je bent je zomerproductie al aan het verkopen, terwijl je niet weet wat de prijs in de winter zal zijn.
Op 500kwh zou ik het niet gaan gokken
Eerder dit jaar had ik ook enkeltarief, en was de TLV precies gelijk als anders was geweest met dubbeltarief. Uiteindelijk maakte het geen fluit uit, maar had geen zin om dat daarna te veranderen. Lol.Termy schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 09:39:
[...]
Ja, dat komt wel goed want heb idd contract al in de mail en zo.
Eneco saldeert overigens gunstig over de telwerken dus waarom enkeltarief? Is de TLV dan nog steeds het kale normaaltarief? Lijkt me niet aangezien dat hoger is dan het kale enkeltarief. Dus wmb kost dit je gewoon geld voor niks.
Nee dat werkt niet. Elke keer als je van leverancier wisselt, begint een nieuwe contractperiode. Het overschot dat je had, heb je dan verkocht. Die kan je niet meer salderen.Ep Woody schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:53:
[...]
Een risico is dat je een contract van een jaar moet uitzitten als de prijzen erg hoog worden deze winter. Dan kun je het alsnog wegsalderen.
Ik heb hetzelfde klantnummer gehouden als 7 dagen geleden.cryptapix schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:40:
[...]
Hier zojuist hetzelfde gedaan. Ook bevestiging ontvangen. Heb wel een nieuw klantnummer gekregen, dus nu is het even wat onhandig omdat ik met 1 mailadres (dat ik gebruik voor dit soort zaken) niet meerdere accounts kan aanmaken.
Wel een heel nieuwe model contract in de mail met de tarieven van vandaag.
Onlineportaal kan ik op inloggen maar is verder nog niks zichtbaar, paar maanden terug toen ik voor het eerst klant werd bij Eneco hebben ze een weekje nodig gehad om alles goed te krijgen.
Dit gaat mijn de komende maanden elk weekeinde een lekker etentje opleveren qua opbrengst😃
Ik was al een week contractvrij dus de huidige overstap voor enkel stroom was geen probleem.
Nu had ik eind vorige maand al een overstap naar Unive/Greenchoice ingezet (voor 1 oktober 2022)
Dit met name voor het verzekeren van de gastarieven de komende tijd. Electra zal ik zo veel mogelijk proberen zelf te gebruiken (salderen) maar nu een mooie kans om eerst het overschot ten gelde te maken.
Mijn vraag aan jullie, zou de komende overstap op 1 oktober nu automatisch goed gaan of komt er een link in de kabel aangezien ik tussendoor nog even overstap op Eneco?
Klopt, maar daarna kun je het tekort wel weer terugsparen. Je blijft alleen zitten tot je een jaar verder bent en daarmee dezelfde productie weer hebt gemaakt die je vorig jaar hebt verkocht.Harvest2002 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:56:
[...]
Nee dat werkt niet. Elke keer als je van leverancier wisselt, begint een nieuwe contractperiode. Het overschot dat je had, heb je dan verkocht. Die kan je niet meer salderen.
Je vergeet dat je de wintermaanden wellicht meer moet betalen dan je in de zomermaanden hebt ontvangen. Dat verlies moet je dan sowieso nemen. Als je je daarvan bewust bent, prima.Ep Woody schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:58:
[...]
Klopt, maar daarna kun je het tekort wel weer terugsparen. Je blijft alleen zitten tot je een jaar verder bent en daarmee dezelfde productie weer hebt gemaakt die je vorig jaar hebt verkocht.
tuurlijk werkt dit wel. Je laatste overstap (in welke maand dat dan ook gaat zijn) daar ga je blijven zitten tot je weer netjes op 0 staat. Dit is zon beetje het laagst denkbare risico profiel.Harvest2002 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 12:56:
[...]
Nee dat werkt niet. Elke keer als je van leverancier wisselt, begint een nieuwe contractperiode. Het overschot dat je had, heb je dan verkocht. Die kan je niet meer salderen.
Het kan interessanter als de tarieven gunstig worden ten opzichte van de gekregen TLV. Maar dat is een ander verhaal.
Salderen naar 0 kan gewoon, ook na je laatste overstap. Voor de een sneller dan de ander.
Tenzij je bij een partij gaat zitten die per maand gaat salderen/afrekenen/naaien. Maar dat is dan ook niet de bedoeling natuurlijk.
[ Voor 8% gewijzigd door NileZ_ op 12-07-2022 13:03 ]
Tuurlijk werkt dit niet. Voorbeeld: in april 2022 stap je over naar Delta. TLV is zeg 50 cent. In juli 2022 stap je over naar Eneco. TLV is 61 cent. In de maanden april tot en met juni heb je 2000 kWh teruggeleverd aan Delta. Daar heb je 1000 euro voor gekregen. Juli tot en met september 2022 heb je weer 2000 kWh teruggeleverd aan Eneco. Opbrengst 1220 euro. Oktober 2022 tot en met maart 2023 kom je 4000 kWh tekort. Prijs is dan 88 cent per kWh. Die 2000 kWh die je met Delta hebt afgerekend kun je niet bij Eneco salderen. Als je bij Delta was gebleven was je over de periode april 2022 tot en met maart 2023, 0 euro kwijt geweest. Nu kost het je 1.760 minus 1.000 euro. Die maak je niet goed door langer bij Eneco te blijven.NileZ_ schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:02:
[...]
tuurlijk werkt dit wel. Je laatste overstap (in welke maand dat dan ook gaat zijn) daar ga je blijven zitten tot je weer netjes op 0 staat. Dit is zon beetje het laagst denkbare risico profiel.
Het kan interessanter als de tarieven gunstig worden ten opzichte van de gekregen TLV. Maar dat is een ander verhaal.
Salderen naar 0 kan gewoon, ook na je laatste overstap. Voor de een sneller dan de ander.
Tenzij je bij een partij gaat zitten die per maand gaat salderen/afrekenen/naaien. Maar dat is dan ook niet de bedoeling natuurlijk.
Maar in plaats van tot maart 2023 te blijven, blijf je zitten tot september 2023 en heb je alles weer netjes naar 0 gesaldeerd. Alleen even zorgen dat ze dat ook gewoon netjes per kWh afrekenen zoals het hoort en niet in euro's gaan salderen. Sterker nog , dan heb je dubbele winst, want je hebt 2000*0.50 = 1000 euro en 2000 * 0.61 = 1220 euro gekregen en dan nog een keer 4000 kWh * 0.88 ct = 3520 euro gesaldeerd. Dikke winst!Harvest2002 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:14:
[...]
Tuurlijk werkt dit niet. Voorbeeld: in april 2022 stap je over naar Delta. TLV is zeg 50 cent. In juli 2022 stap je over naar Eneco. TLV is 61 cent. In de maanden april tot en met juni heb je 2000 kWh teruggeleverd aan Delta. Daar heb je 1000 euro voor gekregen. Juli tot en met september 2022 heb je weer 2000 kWh teruggeleverd aan Eneco. Opbrengst 1220 euro. Oktober 2022 tot en met maart 2023 kom je 4000 kWh tekort. Prijs is dan 88 cent per kWh. Die 2000 kWh die je met Delta hebt afgerekend kun je niet bij Eneco salderen. Als je bij Delta was gebleven was je over de periode april 2022 tot en met maart 2023, 0 euro kwijt geweest. Nu kost het je 1.760 minus 1.000 euro. Die maak je niet goed door langer bij Eneco te blijven.
Nee je moet cashen voor de winter (dus voordat je netverbruik gelijk of meer is tov je opbrengst) en vervolgens dus blijven zitten totdat je bij je winterleverancier weer op 0 (winterverbruik gesaldeerd) zit. Mocht t weer zo’n voorjaar worden als dit jaar kan dat in/voor maart al het geval zijn.
Kwestie van goed je administratie bijhouden
[ Voor 17% gewijzigd door CuttingStorm op 12-07-2022 13:23 ]
Als jij in 12 maanden tijd geen overschot hebt dan is dit niet het juiste topic.
Als jij in november ergens gaat zitten waar je netto afneemt tot en met wat.. februari? Dan heb je nog wat maandjes daarna om dat op te wekken.
Nogmaals voor de een gaar dit sneller dan de ander. Maar als het krap wordt voor iemand dan is dit niet de manier.
Voor de een is dat tekort al weg gewerkt in 2 of 3 maanden. En voor de ander duurt het langer.
Volgens mij hou je onder de streep meer geld over als je in het voorjaar asap weer naar de toko gaat met het hoogste tlv zodra jij in die week meer terug geeft dan dat je inkoopt.CuttingStorm schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:21:
@Ep Woody
Nee je moet cashen voor de winter (dus voordat je netverbruik gelijk of meer is tov je opbrengst) en vervolgens dus blijven zitten totdat je bij je winterleverancier weer op 0 (winterverbruik gesaldeerd) zit. Mocht t weer zo’n voorjaar worden als dit jaar kan dat in/voor maart al het geval zijn.
Als je 2000 kWh gebruikt in de maanden november t/m februari (lang leve de warmtepomp) en je betaalt 48 ct per kWh all in is dat alsnog een winst van € 260.
Ik denk dat het ook loont als je na salderen op 0 uitkomt (geen overschot). Ook dan heb je meer geld op de plank als je in de zomer eentje hebt met hoogste tlv, en in nde winter eentje met de laagste kwh prijs. Ook als je 5000 opwekt en 6000 verbruikt; dan heb je minder kosten als je bovenstaande hanteert denk ik.NileZ_ schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:24:
We reageerden allemaal tegelijk. Maar we zijn het alle 3 eens. Iedereen hier heeft op jaarbasis een overschot mag ik hopen. Niet alleen in de zomer. Als dat wel zo is, dan is er heel iets anders aan de hand.
*ik moet weer eens een excel bouwen maar heb geen zin
Wel dat salderen volgend naar nog intact blijft.
Maar je hebt gelijk dat het lucratiever kan worden in zo'n geval.
De essentie van salderen is juist dat je een prijsgarantie hebt: ik krijg voor de verkoop dezelfde prijs als voor de inkoop. Door deze te splitsen, ga je die prijsgarantie doorbreken. Zoals gezegd, kan dat gunstig uitpakken, maar ook ongunstig. Als jezelf wijs wilt maken dat het alleen maar gunstig kan uitpakken, moet je dat zelf weten maar probeer het niet anderen wijs te maken. Mensen die het vooral van salderen moeten hebben, lopen wel degelijk een in mijn ogen behoorlijk risico.
Het is wel opvallend dat iedereen het hier wil doen voorkomen alsof Eneco de TLV heeft verhoogd. De werkelijkheid is dat men de tarieven heeft verhoogd en als gevolg daarvan is de TLV ook omhoog gegaan.
Het is maar net wat je wilt zien.
Het ging in dit geval om het risico dat de energietarieven fors hoger zijn in de winter dan dat de terugleververgoeding in de zomer was. Dan zul je toch moeten wachten tot je gesaldeerd bent om optimale winst te pakken. Dan pak je namelijk de prijs per kWH en alle belastingen per kWh die je terug levert in plaats van alleen de terugleververgoeding. Is de terugleververgoeding hoger dan je energieprijs plus alle belastingen, dan stap je asap over idd.PCJR schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:28:
[...]
Volgens mij hou je onder de streep meer geld over als je in het voorjaar asap weer naar de toko gaat met het hoogste tlv zodra jij in die week meer terug geeft dan dat je inkoopt.
Als je TLV gebruikt in je reacties dan hebben we het toch echt over teruglevering. Salderen is wat anders.Harvest2002 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:31:
Het is wel opvallend dat iedereen het hier wil doen voorkomen alsof Eneco de TLV heeft verhoogd. De werkelijkheid is dat men de tarieven heeft verhoogd en als gevolg daarvan is de TLV ook omhoog gegaan.
Het is maar net wat je wilt zien.
Eneco heeft de hoogste TLV. En ja inderdaad hier zit een hoog afnametarief bij.
Mensen kijken toch hopelijk wel zelf wat voor contract ze gaan afsluiten he.
Dit is in alle voorgaande pagina's van dit topic ook wel benoemd. Voor iedereen is de situatie anders, kijk daar aub naar.
Dus nee, het is niet zonder risico, hoe groot is het risico, dat valt wel mee denk ik.
Of ze verwachten dat andere maatschappijen omvallen, en nemen dat hun klanten over die verplicht een maand bij Eneco moeten zitten...
Mijn kredietwaardigheid is niet goed... waar ze dat in hemelsnaam vandaan halen, paar weken geleden was het geen probleem. Ik betaal met liefde die borg van 200 euro

Wel een lieve dame overigens
Kan wel pas over per augustus, is dan maar zo. Ik ga niet nog een keer bellen, ik geloof t wel

Maandtarief op 0 euro
[ Voor 3% gewijzigd door ybos op 12-07-2022 13:38 ]
Zoals ik reeds eerder opmerkte. Prima strategie voor mensen die een aantoonbaar en consistent overschot hebben. Niet alle deelnemers lijken dat echter te hebben, vandaar mijn caveat.NileZ_ schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:34:
[...]
Als je TLV gebruikt in je reacties dan hebben we het toch echt over teruglevering. Salderen is wat anders.
Eneco heeft de hoogste TLV. En ja inderdaad hier zit een hoog afnametarief bij.
Mensen kijken toch hopelijk wel zelf wat voor contract ze gaan afsluiten he.
Dit is in alle voorgaande pagina's van dit topic ook wel benoemd. Voor iedereen is de situatie anders, kijk daar aub naar.
Dat zeg ik toch?CuttingStorm schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:21:
@Ep Woody
Overstap in Maart, Juli, September en dan blijven zitten tot September of als alles gesaldeerd is of er een betere vergoeding is.
[ Voor 11% gewijzigd door Ep Woody op 12-07-2022 13:40 ]
Ik zal even nabellen als ik het klantnummer binnen heb.
Maar de algemene stelregel hier moet wel zijn dat je een overschot hebt op jaarbasis. Consistent en niet 200 kWh nee.
Of iedereen dit daadwerkelijk heeft.. dat is inderdaad een dingetje. Maar die mensen moeten echt goed naar hun eigen cijfers kijken.
Niet elke zomer is gelijk en elke winter ook niet. Dus een marge moet je echt wel hebben.
Zuiver terugleveren op een tweede meter is ook weer een andere strategie. Met een fijn afnametarief 😁
Maar er is nu een grote kans dat de gas- en stroomprijs flink de hoogte ingaat als Nordstream 1 niet meer opengaat op 21/07, met alle gevolgen van dien. De Duitse minister van Energie waarschuwde een paar dagen geleden dat hij verwacht dat tegen de herfst veel mensen per maand meer dan een maandloon kwijt zullen zijn aan gas (je leest het goed). De gasprijs wordt Europees bepaald, dus dan weet je zeker dat we in NL ook in de fecaliën zitten, en de elektriciteitsprijs zal de gasprijs nauw op de hielen zitten.
Dan verkies ik de veiligheid van het salderen, en als de winterperiode doorgekomen zijn te kijken voor een 2de allocatiepunt.
[ Voor 4% gewijzigd door marvel27 op 12-07-2022 14:02 ]
/f/image/tME69B4vbQ0ZRLptNkpPYwuu.png?f=fotoalbum_large)
Wij hebben overal airco, daar kan ik mee verwarmen indien nodig. Dat kost een hele mooie TLV, maar mocht de gasprijs ontploffen dan is er in ieder geval een alternatief.
Ben ik nou de enige die hier heel raar naar kijkt?mrturk76 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:09:
Ok, nav dit forum ben ik dus overgestapt naar Engie ivm het hoge tarief (dus ook hoge TLV) Nu bedacht ik mij ineens dat ik dan de opzegboete bij energiedirect van 50 euro voor lief kan nemen en zsm overstappen ivm huidige overschot. In overleg met Engie ga ik nu een maand eerder over en krijg ik een nieuwe overeenkomst. Maar nu wordt het vreemd. Zie mijn nieuwe leveringstarieven.....
[Afbeelding]

1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN
Mooi contract, mits je veel stroom gebruikt. Als je veel teruglevert wordt je hier niet echt blij van...mrturk76 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:09:
Ok, nav dit forum ben ik dus overgestapt naar Engie ivm het hoge tarief (dus ook hoge TLV) Nu bedacht ik mij ineens dat ik dan de opzegboete bij energiedirect van 50 euro voor lief kan nemen en zsm overstappen ivm huidige overschot. In overleg met Engie ga ik nu een maand eerder over en krijg ik een nieuwe overeenkomst. Maar nu wordt het vreemd. Zie mijn nieuwe leveringstarieven.....
[Afbeelding]
Neeleandres schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:11:
[...]
Ben ik nou de enige die hier heel raar naar kijkt?
1. Je stapt in oktober over en gaat naar een goedkopere energieleverancier. De winst van de zomermaanden (juli - okt) bij Eneco met hoge TLV laat je uitbetalen. Je winterverbruik zou je bij de goedkope energieleverancier moeten gaan salderen. Dit zal bij mij in april zijn zodat je weer op 0 uit komt.
2.Je blijft het hele jaar bij Eneco en gokt dat de TLV hoog blijft. In juli krijg je dan alsnog een hoge TLV vergoeding omdat je dan een jaar hebt gesaldeerd en je teveel teurggeleverde kwhtjes alsnog uit krijgt betaald.
3. Hopen op een zachte winter zodat mijn WP niet vol aan de bak hoeft
[ Voor 7% gewijzigd door Possible op 12-07-2022 14:30 ]
Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live
Eens, dit was ook helemaal niet het doel maar ja met deze tarieven wordt het realiseren van een eigen laadmogelijkheid voor mijn e-auto toch weer een stuk interessanter :-)Ep Woody schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:14:
[...]
Mooi contract, mits je veel stroom gebruikt. Als je veel teruglevert wordt je hier niet echt blij van...
Is het raps of rasp?
Hier zojuist overgestapt van Eneco met 41 cent TLV naar Eneco met 61 cent TLV
[ Voor 47% gewijzigd door Rik! op 12-07-2022 14:20 ]
7560 Wp op ZZO + 1790 Wp op WZW - Midden Nederland
Haha creatiefpirke schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:19:
[...]
LeverTerugVergoeding
TorenhogeVergoedingvoorterugLevering
TerugLeverVergoeding
Kies maar
Hier hanteren we meestal TLV (Terug Levering Vergoeding)Rik! schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:18:
Is het nou LTV, TVL of TLV?
Is het raps of rasp?![]()
Hier zojuist overgestapt van Eneco met 41 cent TLV naar Eneco met 61 cent TLV
offtopic: het is raps, voor de kaas, raps!
1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN
Haha het was van mijn kant geen echte vraag maar meer een vaststelling dat het nogal vaak onjuist benoemd wordt, vandaar de raps memeleandres schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:29:
[...]
Hier hanteren we meestal TLV (Terug Levering Vergoeding)
[...]
On-topic maar weer dan
[ Voor 4% gewijzigd door Rik! op 12-07-2022 14:55 ]
0,06729 zijn toch alleen de overheidsheffingen? ODE en EB?mrturk76 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:09:
[Afbeelding]
0,08142 is dan incl 21%
Daarbovenop zou het tarief wat geldt voor het flexibel contract moeten komen.
::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::
Nog contact opgenomen met Delta om daar af te melden of laat je dit aan Eneco over?Possible schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 13:58:
Hier ook overgestapt naar Eneco. Was bij delta per 1 juli.. sorry!waren 12 prima dagen.
Contract kon bij mij per vandaag ingaan.
Dat heeft geen zin, volgens delta kan je zelf niet eens opzeggen want dat gaat via de nieuwe leverancier.Supershiva schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:01:
[...]
Nog contact opgenomen met Delta om daar af te melden of laat je dit aan Eneco over?
Ik lees toch echt wat anders, en daarbij stond in de vorige overeenkomst keurig €0,58insomniac schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 14:59:
[...]
0,06729 zijn toch alleen de overheidsheffingen? ODE en EB?
0,08142 is dan incl 21%
Daarbovenop zou het tarief wat geldt voor het flexibel contract moeten komen.
/f/image/1VdR5PCyljPQdY4qGagGjap6.png?f=fotoalbum_large)
Het blijft een lastig fenomeen, niet alleen voor Engie, 0,58 cent = €0,0058 (1 cent = €0,01)mrturk76 schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 15:29:
[...]
Ik lees toch echt wat anders, en daarbij stond in de vorige overeenkomst keurig 0,58 cent
[Afbeelding]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.
- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt
Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!
Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2