Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:17
leandres schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:53:
Wanneer je je nu aanmeld zijn dit de tarieven voor de rest van het jaar mits het wijzigt.
Weer iemand die het verschil tussen mits en tenzij niet weet.

Maar aannemende dat er "tenzij" bedoeld werd, kunnen ze nog steeds op 1 juli de tarieven halveren zonder dat de tekst van de klantenservicemedewerker onjuist is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 10:32
Possible schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:51:
[...]

Teruglevertarieven zijn gelijkt aan het enkeltarief?
Daar staat in de mail niets over genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 07:39
buiter schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:26:
[...]

Dat klopt, dat was ik vergeten.
Echter bij Engie is dat niet zo.
Dus nog steeds benieuwd hoe er gerekend wordt.
Ik had via de Engie website mijn verbruik en opwekking ingevuld, je kan dan redelijk eenvoudig switchen tussen dubbel tarief of enkel tarief. Bij Enkel tarief zou ik 880 euro terugkrijgen en bij dubbeltarief 924 dus heb een 'spoedaanvraag' gedaan voor dubbeltarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMu
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17-09 12:55
Scooper schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:01:
Zojuist de overstap gemaakt naar Delta enkeltarief per 1 juli. Dit omdat ik geen tussentijdse, maar een echte eindafrekening wil van Eneco per 30 juni.

Eerst noemde ze de lage variabele tarieven die @Pannencouque zojuist ook noemde (kaal 27ct normaal en 23ct dal). Toen aangegeven dat nieuwe klanten die vanaf 1-7 afnemen als het goed is een hoger tarief krijgen. Na een extra check bleek dat inderdaad te kloppen. De tarieven als ik per 1-7 een contract zou aangaan zouden gelijk liggen aan de huidige modelcontracttarieven (klantenservice, dus discutabel, maar oke, het is weer één bevestiging erbij).

Je kon niet net als bij Eneco alvast een voorschotbedrag afspreken onder geraamd verbruik/teruglevering. Daar kan na 1-7 pas weer contact over worden opgenomen.

Afsluitend feliciteerde ik ze met weer een nieuwe klant erbij. De mevrouw: "Tja, nou ja..., nja... waarschijnlijk moeten we gaan betalen... :/ ". Ik: :+ 8)
Op mijn opmerking dat ze de teruggeleverde stroom vast wel weer met winst door konden verkopen reageerde ze niet geheel overtuigd.
klasse dank voor het delen, ook ik ben zojuist overstapt naar Delta (y)

Hun doen een credit check bij BKR omdat ik nieuwe klant ben, mocht deze negatief zijn dan is er een borg van 200 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door RuudMu op 21-06-2022 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-08 14:27

leandres

ook nog?

RuudMu schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:28:
[...]

klasse dank voor het delen, ook ik ben zojuist overstapt naar Delta (y)

Hun doen een credit check bij BKR omdat ik nieuwe klant ben, mocht deze negatief zijn dan is er een borg van 200 euro.
En overstap kan per 1 juli (dus over 9 dagen?)

* leandres mompelt iets over bedenktermijnen en gecombineerd met wettelijk enzo en iets met Engie :O

1: PVoutput Hoogezand, GN | 2: PVoutput Sappemeer, GN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 17:03

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Naar Delta kon ik niet voor alleen stroom overstappen zei de helldesk medewerker. Ze ook on zien dat ik ook een aangemelde gasmeter heb.

Vaag, ik dacht dat koppelverkoop verboden was door de ACM.

21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highintensity
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 01:26
ursusMaritimus schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:50:
Naar Delta kon ik niet voor alleen stroom overstappen zei de helldesk medewerker. Ze ook on zien dat ik ook een aangemelde gasmeter heb.

Vaag, ik dacht dat koppelverkoop verboden was door de ACM.
Dat is vreemd. Diezelfde vraag heb ik gister gesteld en het antwoord (via Whatsapp) was:

'Wat fijn dat je aan DELTA denkt! En een contract voor alleen stroom is zeker mogelijk.'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:10
Ik ben ook alleen met stroom over gegaan naar Delta. Gas heb ik nog op een oud goedkoper contract staan. Was geen enkel probleem.

@leandres Vandaag aanmelden per 1 juli was geen probleem met mijn opzegtermijn van 9 dagen bij Eneco.

SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 15:37
Scooper schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:58:
Ik ben ook alleen met stroom over gegaan naar Delta. Gas heb ik nog op een oud goedkoper contract staan. Was geen enkel probleem.

@leandres Vandaag aanmelden per 1 juli was geen probleem met mijn opzegtermijn van 9 dagen bij Eneco.
Goed om te horen! Ik zit nu van VdB. Zal vanavond de overstap ook maar eens maken.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
Possible schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 15:02:
[...]

Goed om te horen! Ik zit nu van VdB. Zal vanavond de overstap ook maar eens maken.
Aanmelden kan via telefoon en whatsapp. Maar die zijn maar bereikbaar tot respectievelijk 17:00 en 18:00.

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 16:38
Even op een rijtje zetten:

Als ik nu wil overstappen naar Engie,
moet/kan dat alleen via telefoon omdat het een "modelcontract" (lees variabel?) gaat worden? enige keuze?

Maar dan krijg je geen bonus/welkom premie zoals dat altijd via een overstap site gaat (ging?)

tia

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:04
Dat contract van Engie is dat het modelcontract of het variabele contract. Helpdesk brabbelt een beetje langs elkaar en halen het zelf ook door elkaar heen.
Ik ga geen borg betalen, kredietcheck mogen ze ten alle tijd doen van mij. Succes er mee haha.
Alsof wij eerst even borg van hun vragen om zeker te weten dat ze niet volgende maand failliet zijn.. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:52
Hansieo schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 15:11:
Maar dan krijg je geen bonus/welkom premie zoals dat altijd via een overstap site gaat (ging?)
Welkomstpremies krijg je als je een jaarcontract (of langer) afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-09 16:38
Timmy schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 15:22:
[...]

Welkomstpremies krijg je als je een jaarcontract (of langer) afsluit.
Dank voor de input,
maar die jaarcontracten zijn er toch (zo goed als) niet meer?
Ik dacht dat "variabel" (= modelcontract?) nu de standaard is?

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NileZ_
Variabel is niet perse een modelcontract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:52
Hansieo schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 15:30:
maar die jaarcontracten zijn er toch (zo goed als) niet meer?
Ze zijn er nog steeds, maar dan zit je in het verkeerde topic. Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Toch wel vreemd dat Engie niet binnen 30 dagen kan/wil leveren. Onmogelijk wordt er gewoon gezegd, haha het hoe en waarom ontgaat mij maar het zij zo haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
NileZ_ schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 15:57:
Toch wel vreemd dat Engie niet binnen 30 dagen kan/wil leveren. Onmogelijk wordt er gewoon gezegd, haha het hoe en waarom ontgaat mij maar het zij zo haha.
Wat valt hier te lachen? :> Serieuze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Laatst online: 17-09 21:36
T is echt een bende. Allemaal. Bij 7 leveranciers gister gebeld en vandaag/of chat, bij 3 waren t andere bedragen, gister en vandaag!
Gaat dan om de 1 juli gastarieven.

Bij Eneco duurde het 21! minuten voor de kerel (ik hoorde dat ie thuis was) eindelijk wist wat het 1 juli gastarief ging zijn. Opnieuw een ander tarief dan gister bij Eneco.

Ongelofelijk.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:33
Scooper schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:01:
Zojuist de overstap gemaakt naar Delta enkeltarief per 1 juli. Dit omdat ik geen tussentijdse, maar een echte eindafrekening wil van Eneco per 30 juni.

Eerst noemde ze de lage variabele tarieven die @Pannencouque zojuist ook noemde (kaal 27ct normaal en 23ct dal). Toen aangegeven dat nieuwe klanten die vanaf 1-7 afnemen als het goed is een hoger tarief krijgen. Na een extra check bleek dat inderdaad te kloppen. De tarieven als ik per 1-7 een contract zou aangaan zouden gelijk liggen aan de huidige modelcontracttarieven (klantenservice, dus discutabel, maar oke, het is weer één bevestiging erbij).

Je kon niet net als bij Eneco alvast een voorschotbedrag afspreken onder geraamd verbruik/teruglevering. Daar kan na 1-7 pas weer contact over worden opgenomen.

Afsluitend feliciteerde ik ze met weer een nieuwe klant erbij. De mevrouw: "Tja, nou ja..., nja... waarschijnlijk moeten we gaan betalen... :/ ". Ik: :+ 8)
Op mijn opmerking dat ze de teruggeleverde stroom vast wel weer met winst door konden verkopen reageerde ze niet geheel overtuigd.
Via de telefonisch klantenservice ook dit grapje gehad en uitgelegd, helaas niet gelukt. Nu ga ik het via Whatsapp regelen.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Playa del C. schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:08:
[...]

Wat valt hier te lachen? :> Serieuze vraag.
Er valt helemaal niks te lachen want bij stevig doorvragen kan het ineens wel, maar kan alleen telefonisch en volgens haar geen waarborgsom nodig. De reden waarom ik 'Haha' zeg is dat het een rommeltje is van antwoorden die je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres

leandres

ook nog?

NileZ_ schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:18:
[...]

Er valt helemaal niks te lachen want bij stevig doorvragen kan het ineens wel, maar kan alleen telefonisch en volgens haar geen waarborgsom nodig. De reden waarom ik 'Haha' zeg is dat het een rommeltje is van antwoorden die je krijgt.
De F....

Ik kreeg het niet er door bij Engie.

8)7 |:( |:(

[ Voor 6% gewijzigd door leandres op 21-06-2022 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Bizar toch??

Delta gaf trouwens aan (whatsapp) dat de tarieven per 1 juli niet bekend zijn. En dat het moment van instappen bepaalt welke tarieven er gelden.
Hebben jullie al een bevestiging met tarieven gehad na het aanvragen van het modelcontract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
@leandres ik maakte er nogal een punt van dat op deze manier engie onze opzegtermijn veranderd van 9 dagen naar 30 dagen. In feite kunnen ze gewoon een verhuizing inschieten.
Wat een chaos man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 10:20
Ik heb toch maar besloten om gas en stroom los van elkaar af te nemen. Voor stroom wacht ik 1-7 af tot de meest interessante bekend is.
Voor gas heb ik 3 jaar Greenchoise/Unive afgesloten. 3 jaar voelt apart maar aangezien ik nu al duur zit en ik verwacht dat het alleen maar duurder gaat worden durf ik de gok aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kets_One
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Termy schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:04:
Ik snap dat @reneeke1970 er de kracht niet meer voor heeft om erop te reageren...

Wat jullie schijnbaar missen is dat de 2e helft van het jaar 6 maanden vanaf juli is en niet alleen de winter. Aangezien jan-juni om het even is met juli-dec is het idd terecht om te stellen dat je zonder overschot op halfjaarbasis niets te zoeken hebt in dit topic.

Misschien is het de moeite waard, als je niet netto teruglevert over een jaar, om eind lente/zomer/begin herfst TLV te cashen en daarna naar een leverancier met lage tarieven gaan voor de winter, maar die berekening heb ik nog niemand zien maken, hoe vaak men er ook op gewezen wordt.
Ja dat is exact mijn plan.
De reden dat ik hier meelees is niet omdat ik een Mount Everest aan kWh-tjes over heb, maar puur de onzekerheid op de energiemarkt (bijv. gechoochel met tarieven en tariefperiodes etc.).
In de herfst zien we wel weer verer.
Omdat we de tarieven van sept/okt niet kennen is het lastig om een berekning te maken toch?
Dat is de reden dat we die niet zien op het forum.

3.18 kWp ZW, 2.76 kWp NO, 510Wp ZW (schuur)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zo te lezen aan alle reacties is het één grote pleurisbende bij alle energie maatschappijen wat betreft tarieven, afspraken en/of contracten.

Zat te denken aan overstap van Eneco naar Delta per 1 juli, maar gezien de reacties tot dus ver wacht ik tot 1 juli om nu precies te weten welke partij nu wat op papier heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres

leandres

ook nog?

NileZ_ schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:18:
[...]

Jij dus bij Engie afgesloten en niet Delta? Zoja: waarom deze keuze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_
Delta geeft nu aan dat de huidige tarieven waarschijnlijk na 1 juli ook gelden, waarbij ik een link krijg naar de volgende tarieven:

Enkeltarief € 0,57825
Dubbeltarief normaal € 0,62739
Dubbeltarief dal € 0,52597
Dit zijn tarieven inclusief ALLES. Dus niet interessant om letterlijk over te nemen. Het zijn de huidige tarieven van het modelcontract:

https://bit.ly/3qkUrjz

@leandres nee ik heb nog niet afgesloten bij Engie. Ben nog even niet in de gelegenheid te bellen. Maar delta en Engie zouden beide prima kunnen.

[ Voor 41% gewijzigd door NileZ_ op 21-06-2022 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
NileZ_ schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:36:
Delta geeft nu aan dat de huidige tarieven waarschijnlijk na 1 juli ook gelden, waarbij ik een link krijg naar de volgende tarieven:

Enkeltarief € 0,57825
sleutelwoord 'waarschijnlijk'

Als je opnieuw belt krijg je weer een ander verhaal. :+
Ik geloof het pas als de tarieven op een contract op de website staan.

Overigens leuk die tarieven, dat zijn leveringstarieven incl belastingen etc.
Als vervolgens de TLV maar 5c is heb je er niks aan.

[ Voor 12% gewijzigd door Viper® op 21-06-2022 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-09 10:50
NileZ_ schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:36:

Enkeltarief € 0,57825
Pas aub snel aan. Dit is inclusief alles. Voordat iedereen gek wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
mathijshooi schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:37:
[...]

Pas aub snel aan. Dit is inclusief alles. Voordat iedereen gek wordt.
haha DISCLAIMER leveringstarieven inclusief ALLES. Gewoon een link naar de tarieven van het modelcontract.

Ik weet drommels goed dat die tarieven an sich niets zeggen. Maar het zijn gewoon de al bekende tarieven van het lopende modelcontract. Waarbij ze op dit moment aangeeft dat die ook per 1 juli gelden. Maar dat neem ik met een flinke lepel zout.

[ Voor 27% gewijzigd door NileZ_ op 21-06-2022 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
NileZ_ schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:24:
Bizar toch??

Delta gaf trouwens aan (whatsapp) dat de tarieven per 1 juli niet bekend zijn. En dat het moment van instappen bepaalt welke tarieven er gelden.
Hebben jullie al een bevestiging met tarieven gehad na het aanvragen van het modelcontract?
Ze gaf bij het telefonisch afsluiten van het contract al aan dat het contract pas op 1 juli op de mail zou komen. Stof tot speculeren dus...

SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-09 10:50
NileZ_ schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:40:
[...]

haha DISCLAIMER leveringstarieven inclusief ALLES. Gewoon een link naar de tarieven van het modelcontract.

Ik weet drommels goed dat die tarieven an sich niets zeggen. Maar het zijn gewoon de al bekende tarieven van het lopende modelcontract. Waarbij ze op dit moment aangeeft dat die ook per 1 juli gelden. Maar dat neem ik met een flinke lepel zout.
Misschien er even duidelijk bij typen. Veel mensen zijn niet goed in lezen en trekken nu misschien snel de verkeerde conclusies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_
Fixed. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknose
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-06 09:22
Dit heb ik vorige week gehad van Delta, dus misschien toch maar weer overstappen.
Toch vreemd dat er hier mensen zijn die andere tarieven krijgen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TGOU1ouciTAQ6PAiQacwQSzJ1M4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DvQ4KslyjNi5aG2cdqleFE1H.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
@darknose Bestaande klanten van Delta op het modelcontract worden automatisch overgezet op een variabel tarief. Je zal per 1-7 weer terug moeten naar het modelcontract als je hogere tarieven wilt..

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darknose
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-06 09:22
Scooper schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:50:
@darknose Bestaande klanten van Delta op het modelcontract worden automatisch overgezet op een variabel tarief. Je zal per 1-7 weer terug moeten naar het modelcontract als je hogere tarieven wilt..
Volgens Delta zijn dit gewoon de tarieven per 1 Juli , dus deze tarieven gelden ook gewoon voor de modelcontracten (wat ik nu ook heb )
Die vanaf nu afgesloten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres

leandres

ook nog?

Dit is mijn bevestiging (via WhatsApp) bij Delta:
[16:43, 21-06-2022] Ik: Zou je mij de leveringstarieven (incl. teruglevering) per 1 juli 2022 kunnen bevestigen?

[17:06, 21-06-2022] Delta Energie: De netto terugleveringsvergoeding staat gelijk aan de kale leveringsprijzen van het modelcontract. Normaaltarief : EUR 0.45 cent en daltarief EUR 0.36 cent.
Deze staan vermeld op onze website: prijzen stroom en gas modelcontract: https://bit.ly/3KXZCwl

Ik heb de aanmelding voor stroom per 1 juli 2022 voor <adres> verwerkt! Je ontvangt per e-mail een bevestiging van de aanmelding op <mailadres>.

Op 1 juli 2022 lezen wij automatisch de beginstand van stroom uit indien je in het bezit bent van een slimme meter. Anders ontvang je per e-mail een meterstanden verzoek van ons zodat je handmatig de beginstand aan ons kunt doorgeven.

^E******

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
darknose schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 17:07:
[...]

Volgens Delta zijn dit gewoon de tarieven per 1 Juli , dus deze tarieven gelden ook gewoon voor de modelcontracten (wat ik nu ook heb )
Die vanaf nu afgesloten worden.
Nee dit klopt niet. Ik krijg nu nog andere tarieven voor het modelcontract als ik die nu afsluit.
Ze hanteren wel andere tarieven voor bestaande en nieuwe klanten werd mij verteld. Maar op dit moment gelden er nog andere tarieven. Zie een iets eerder bericht van mij, of hun eigen website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
@leandres heb je dubbeltarief of enkeltarief genomen? Dubbel denk ik dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leandres

leandres

ook nog?

NileZ_ schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 17:22:
@leandres heb je dubbeltarief of enkeltarief genomen? Dubbel denk ik dan?
Ik heb op die meter een verbruik van ~300 kWh en teruglevering van ~18.000 kWh op jaarbasis, dus saldering is #care. Dus ik denk dat dubbeltarief in mijn geval de beste keuze zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudMu
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17-09 12:55
leandres schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:50:
[...]

En overstap kan per 1 juli (dus over 9 dagen?)

* leandres mompelt iets over bedenktermijnen en gecombineerd met wettelijk enzo en iets met Engie :O
Klopt overstap per 1 juli met 14 dagen wettelijke bedenktijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leandres

leandres

ook nog?

Nee zeker niet, maar ik ben destijds naar Eneco overgestapt binnen 24 uur. Als je afziet van de bedenktijd kan je gewoon over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Van delta energie kreeg ik inderdaad de bevestiging (via whatsapp) dat de prijzen na 1 juli hetzelfde blijven als:

https://www.deltaenergie....delta-gas-11-mei-2022.pdf

Helaas niks kunnen afsluiten omdat ze veel te druk zijn.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Srednier
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 04-08 09:48
Als alles zo lees is het dus in elk geval zinvol om over te stappen per 1 juli. Ik krijg de indruk dat mensen die blijven zitten een lager tarief krijgen. Daarbij heeft vaak switchen dus ook het voordeel dat Engie geen borg vraagt. Ze kenden mij nog van april en wisten dus dat ik teruglever, daarom hadden ze geen borg nodig om mij per 1 juli te laten ingaan. Wel is er iets fout gegaan, ze hebben me op een enkeltarief gezet van 41ct. Terwijl je natuurlijk dubbel wil. Dit moet ik nog even corrigeren

gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 3ph 75kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Srednier schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:02:
Als alles zo lees is het dus in elk geval zinvol om over te stappen per 1 juli. Ik krijg de indruk dat mensen die blijven zitten een lager tarief krijgen. Daarbij heeft vaak switchen dus ook het voordeel dat Engie geen borg vraagt. Ze kenden mij nog van april en wisten dus dat ik teruglever, daarom hadden ze geen borg nodig om mij per 1 juli te laten ingaan. Wel is er iets fout gegaan, ze hebben me op een enkeltarief gezet van 41ct. Terwijl je natuurlijk dubbel wil. Dit moet ik nog even corrigeren
Delta was inderdaad heel helder, bestaande klanten krijgen vaak een 'kortings'tarief. Waarbij ze eigenlijk al gelijk zei dat ik dat waarschijnlijk liever niet wilde haha.. correct.

Wat betreft het perse willen van een dubbeltarief, hoeft natuurlijk niet perse. Bij Eneco was de terugleververgoeding in beide gevallen gelijk. Dus dan maakt het geen fluit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peet-je
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 18-09 17:06
leandres schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 17:18:
Dit is mijn bevestiging (via WhatsApp) bij Delta:

[...]
De aanhouder wint (Engie in dit geval)
7(8)7
Delta, here he is :w

ZH, 12x AEG 360 Wp (Glas/Glas), 12x Enphase IQ7+, ATAG i36ECZ + One, Remeha Diva multi-split 6 kW (2,5 kW+5 kW) & mono-split 2,5 kW (2,5 kW), 7x T22 + 2x Hndd.rad., Tussenwoning, Bj.1928, Enkelsteens, 76m2/127m², Dubbel glas, Inductie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:49
Possible schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:07:
[...]

Jij hebt dus genoeg panelen om in de winter je verbruik te dekken? (Je WP etc) Of heb je inmiddels een 2e aansluiting aangevraagd? ;)

Ik snap die vraag heel goed want ik dacht exact hetzelfde.
We hebben het hier over twee halve jaar tarieven, dus van juli tot december houd iedereen over neem ik aan. Behalve als je zo dom bent om in november je contract te stoppen. Dan kost de winter je geld ja, lager dan 36 cent kun je niet afnemen ben ik bang

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
Termy schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:04:
Ik snap dat @reneeke1970 er de kracht niet meer voor heeft om erop te reageren...

Wat jullie schijnbaar missen is dat de 2e helft van het jaar 6 maanden vanaf juli is en niet alleen de winter. Aangezien jan-juni om het even is met juli-dec is het idd terecht om te stellen dat je zonder overschot op halfjaarbasis niets te zoeken hebt in dit topic.

Misschien is het de moeite waard, als je niet netto teruglevert over een jaar, om eind lente/zomer/begin herfst TLV te cashen en daarna naar een leverancier met lage tarieven gaan voor de winter, maar die berekening heb ik nog niemand zien maken, hoe vaak men er ook op gewezen wordt.
Dank je voor de uitleg knul, ben druk door Schotland aan het toeren

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
leandres schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:06:
Ik ben wel benieuwd wat @reneeke1970 gaat doen, aangezien ik een redelijk vergelijkbare situatie heb denk ik?

Kan je er iets over roepen?
Ik wacht tot gas licht punt com mij de prijzen toont, van al die wazige berichten hier word je niks wijzer.
Redelijke kans dat ik engie neem als die 44/39 cent kloppen.
Maar eerlijk gezegd vind ik de betrouwbaarheid en 36 van Eneco ook wel best, dus ik wacht sowieso nog twee weken af

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Eventueel Delta, die geeft 41c lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Viper® schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:35:
Eventueel Delta, die geeft 41c lijkt het.
Dat zijn gewoon de oude prijzen, afwachten tot juli op de site

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tiffanylampje
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-11-2024
Een grote tombola dus welk antwoord/contract/prijs je krijgt, bizar toch dat 9 dagen vóór 1-7 er zo veel onzekerheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Tiffanylampje schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:48:
Een grote tombola dus welk antwoord/contract/prijs je krijgt, bizar toch dat 9 dagen vóór 1-7 er zo veel onzekerheid is.
Beetje hetzelfde als met de zorgverzekering prijzen eind van het jaar.
Vaak wachten ze allemaal op wat de concurrentie gaat doen. Als je honderdduizenden klanten hebt kan 1c al veel verschil maken.
Die arme directeuren moeten ook eten, zo'n porsche voltanken is ook niet goedkoop :+
reneeke1970 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:46:
[...]

Ik dacht gelezen te hebben dat dit was voor nieuwe klanten vanaf 1 juli.
Maar beter even afwachten hoe het nu echt is straks

[ Voor 23% gewijzigd door Viper® op 21-06-2022 18:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
Tiffanylampje schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:48:
Je moet gewoon wachten tot er iemand een contract heeft waarop staat vanaf 1 juli.

Dat mensen nu overstappen aan de hand van een chat met een student die niet eens weet hoe ze haar scherm moet aflezen, dat begrijp ik niet....

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmiT28
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21-12-2023
reneeke1970 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:46:
[...]

Die geven telefonisch en via de chat aan dat modelcontract prijzen niet wijzigen per 1 juli. Vandaag nog bevestigd gekregen.

Belangrijk is wel: laten ingaan na 1 juli.
Bestaande klanten worden per 1 juli op het lagere variabele tarief gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

TimmiT28 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:08:
[...]

Die geven telefonisch en via de chat aan dat modelcontract prijzen niet wijzigen per 1 juli. Vandaag nog bevestigd gekregen.

Belangrijk is wel: laten ingaan na 1 juli.
Bestaande klanten worden per 1 juli op het lagere variabele tarief gezet.
En deze dan van vandaag :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rNoSOyqUibHciUR0GSZlbYZigoA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cv25eZjdoHV5MgFHnnhj8wjO.jpg?f=fotoalbum_large

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scooper
reneeke1970 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:52:
[...]

Dat mensen nu overstappen aan de hand van een chat met een student die niet eens weet hoe ze haar scherm moet aflezen, dat begrijp ik niet....
Dat is bij mij vanuit risicomijdend gedrag. Ik wil geen gesteggel over tarieven van mijn teruglevering. Daarom op 1-7 een nieuwe leverancier. Voor nu is het een beetje een gok waar je je het beste kunt aanmelden. Als op 1-7 blijkt dat het elders beter is, dan zijn we daar ook snel genoeg weer aangemeld. Sterker nog: Misschien moet ik na 1-7 wel weer nieuwe klant bij Eneco worden. Dan moet ik daar wel eerst weg zijn voordat ik daar als nieuw kan worden aangemerkt.

Dan kun jij heel stellig zijn over hoe het hoort en hoe logisch dat is, maar als ik één ding leer is dat dat energieleveranciers onvoorspelbaar zijn en zich ook niet per definitie aan de regelgeving van de ACM houden.

SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimmiT28
Ik had het over Delta!
Eneco is en blijft bijzonder... als ze modelcontract blijven houden op hoge prijzen switch ik weer terug. Vertik het om 200eu borg te betalen bij Engie eigenlijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mightym
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 20:39
Wat een ongelooflijke bende is het bij die energieleveranciers (of in ons geval inkopers ;) )
Iedere keer dat je belt of chat krijg je een ander verhaal en andere tarieven.Bij Engie zijn ze helemaal het pad kwijt : Een spoedaanvraag kan volgens de dame aan de telefoon niet als je wilt overstappen. Dus dan moet je eerst zelf je contract bij je huidige leverancier opzeggen, daarna Engie bellen en in paniek roepen dat je over 9 dagen zonder energieleverancier zit, 200€ lammeren en dan is het geregeld!?

De tarieven op de site van Delta kloppen niet volgens de helpdesk van Delta.. je mag blij zijn als je daar na 1 juli 26 cent voor je overschot krijgt..

Duidelijke info op de websites ontbreekt.. echt bizar dit..

32 kWp PV + 54kWh ESS+ 7.5 kW Mitsubishi Ecodan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:58

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

Het is ook best bizar.
Als hun de tarieven wijzigen per 1 juli, en ze maken het nog niet bekend dan heb je ook geen tijd om over te stappen (VOOR) je nieuwe tarief ingaat?
Ik heb sinds begin mei Eneco. Lijkt erop dat er vooralsnog niets wijzigt. Ik wacht ook tm 1 Juli en dan kijken we wel weer verder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Haha, wat geld toch niet doet met mensen 😂

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 13-09 13:53
reneeke1970 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 18:34:
[...]

Ik wacht tot gas licht punt com mij de prijzen toont, van al die wazige berichten hier word je niks wijzer.
Redelijke kans dat ik engie neem als die 44/39 cent kloppen.
Maar eerlijk gezegd vind ik de betrouwbaarheid en 36 van Eneco ook wel best, dus ik wacht sowieso nog twee weken af
Is Engie nog niet eens zeker?? Paniek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
Henkoes schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:12:
[...]

Is Engie nog niet eens zeker?? Paniek!
Ik heb gewoon een overeenkomst in de mail voor vanaf 1 juli met engie hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
Srednier schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:24:
[...]

Ik heb gewoon een overeenkomst in de mail voor vanaf 1 juli met engie hoor
En TVL 0,41 staat vast ook na 1 juli?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
Staat er gewoon in vanaf 1 juli 41ct, alleen wel een beetje raar: in de mail staat dat het om een leveringsovereenkomst gaat. Terwijl als ik het document bekijk is het een geaccodeerd aanbod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
Juridisch is een geaccodeerd aanbod gewoon een overeenkomst, maar dat document moet misschien nog komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
Srednier schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:28:
Staat er gewoon in vanaf 1 juli 41ct, alleen wel een beetje raar: in de mail staat dat het om een leveringsovereenkomst gaat. Terwijl als ik het document bekijk is het een geaccodeerd aanbod
In de overeenkomst staat wel dat op 1 juli de tarieven kunnen wijzigen, dus je kan 1 juli ook een andere tvl hebben? 🤡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
Ja en ik lees dat energieleveranciers per kwartaal of misschien per maand gaan kijken om die terugleververgoeding uit te betalen. Dan gaat die vlieger niet op van juli - december contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
Henkoes schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:35:
[...]

In de overeenkomst staat wel dat op 1 juli de tarieven kunnen wijzigen, dus je kan 1 juli ook een andere tvl hebben? 🤡
In de overeenkomst staat een start levering op 1 juli en een TLV van 41,7ct, in de voorwaarden staat natuurlijk dat het halfjaarlijks wijzigt of eventueel tussendoor indien marktomstandigheden...blabla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
Als ik dat goed lees is voor mij dus een wijziging per 1 juli geen wijziging, want dan heb ik die 41,7 ct nooit gehad toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
Possible schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:37:
Ja en ik lees dat energieleveranciers per kwartaal of misschien per maand gaan kijken om die terugleververgoeding uit te betalen. Dan gaat die vlieger niet op van juli - december contract?
Tussendoor uitbetalen kan toch niet met saldering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
Srednier schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:39:
Als ik dat goed lees is voor mij dus een wijziging per 1 juli geen wijziging, want dan heb ik die 41,7 ct nooit gehad toch?
Maar moet het tarief zelf wijzigen, of moet jouw tarief wijzigen? 🧐

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2pietjuh2
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-07 22:24
Gisteren zijn mijn panelen ook gelegd. 6.5kWp, 9 oost, 8 panelen west. Per jaar hoop ik 4800kWh op te wekken en ik verbruik er pak m beet 1300kWh.
Nu zit ik nog bij oxxio, voor 0,36normaal/0.32 dal tarief (Inclusief). Mijn verbruik van dit jaar tot nu (400kWh) kan ik dus nog salderen voor een acceptabel bedrag, maar daarna wordt het zoeken naar iets nieuws. Met de opbrengst van vandaag/gisteren zou dat over 18 dagen al kunnen zijn.
Vandeweek heb ik al eens zitten zoeken en mailen, maar wat een chaos maken die leveranciers ervan. Calculators die niet kloppen met de kleine lettertjes, telefonisch a zeggen en per mail erachteraan ohnee toch niet. Überhaupt niet reageren.
Nog even wachten tot 1-7 dan maar en dan een leuk modelcontract afsluiten. Want nu kan het echt nog alle kanten op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
Henkoes schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:42:
[...]

Maar moet het tarief zelf wijzigen, of moet jouw tarief wijzigen? 🧐
De overeenkomst is tussen mij en Engie, dus ik zou zeggen mijn tarief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmiT28
Srednier schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:28:
Bij Engie staat in de AV dat ze met aankondiging van een dag of 10 ALTIJD tarieven mogen wijzigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkoes
2pietjuh2 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:49:
Gisteren zijn mijn panelen ook gelegd. 6.5kWp, 9 oost, 8 panelen west. Per jaar hoop ik 4800kWh op te wekken en ik verbruik er pak m beet 1300kWh.
Nu zit ik nog bij oxxio, voor 0,36normaal/0.32 dal tarief (Inclusief). Mijn verbruik van dit jaar tot nu (400kWh) kan ik dus nog salderen voor een acceptabel bedrag, maar daarna wordt het zoeken naar iets nieuws. Met de opbrengst van vandaag/gisteren zou dat over 18 dagen al kunnen zijn.
Vandeweek heb ik al eens zitten zoeken en mailen, maar wat een chaos maken die leveranciers ervan. Calculators die niet kloppen met de kleine lettertjes, telefonisch a zeggen en per mail erachteraan ohnee toch niet. Überhaupt niet reageren.
Nog even wachten tot 1-7 dan maar en dan een leuk modelcontract afsluiten. Want nu kan het echt nog alle kanten op....
Ipv salderen tegen 0,36, kan je ook nu overstappen en terugleveren tegen 0,41.
Is beter dan salderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
TimmiT28 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:52:
[...]

Bij Engie staat in de AV dat ze met aankondiging van een dag of 10 ALTIJD tarieven mogen wijzigen.
Ik zit nu nog bij eneco, iest dergelijks staat ook in hun voorwaarden. Daarbij komt nog eens dat men ook de voorwaarden mag wijzigen. HVC hield zich plotseling zonder mij te melden niet eens meer aan het contract. Dus als je zekerheden wil, ik zou niet weten hoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
Daarbij heeft Engie mij dit jaar al eerder 1300 euro betaald voor geleverde energie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 00:37

Processorkoeler

Geen stock koeler

Ik wil toch deze 'opmerkelijke' tariefswijzigingsmail van Vattenfall aanhalen. Zelf geen klant, maar behartig de zaken voor een ander. Het onderwerp van de tariefswijzigingsmail is "Win een vaartocht met 10 man | verrassende waterbespaartips | Exclusief". Dit is (een deel van) die mail:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/shzlVhi7-F9PDRfTNpwb_k5Gnq0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eHHsEDQpy8cqLuLQgAN4WNAN.png?f=fotoalbum_large

Is wel sneu toch?

[ Voor 56% gewijzigd door Processorkoeler op 21-06-2022 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Je kan gelijk zien waar die cadeaus van betaald worden, je tarief gaat omhoog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2pietjuh2
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-07 22:24
Henkoes schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:56:
[...]

Ipv salderen tegen 0,36, kan je ook nu overstappen en terugleveren tegen 0,41.
Is beter dan salderen.
En dan eventueel over een week nog een keer overstappen? Ik wacht liever even een dan in 1x kiezen voor de beste optie. 2x overstappen is denk ik niet de moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Viper® schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:54:
Je kan gelijk zien waar die cadeaus van betaald worden, je tarief gaat omhoog :+
Dat ook nog eens, als je inlogt zie je nergens die "nieuwe tarieven". Vattenfall kan er ook wat van hoor...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:33
Zojuist de bevestiging via mail binnen gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YTLIWvaziNylUIN7J01e2SuTDEg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wYClACHDUMZdQbSgff8Z2NLw.jpg?f=fotoalbum_large

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scooper
Ik heb dus vandaag een modelcontract afgesloten bij Delta. Ik krijg zojuist ook de mail met bevestiging dat de aanmelding is verwerkt. De volgende tarieven worden in de mail genoemd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lje9n-Eks5pRvg5FlJv3RH55JLg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vgickN5NGnFQMTnF66jiY1dS.jpg?f=user_large

Let wel, deze tarieven zijn volgens de mail inclusief btw, maar exclusief energiebelasting en ODE.
Beetje apart, volgens mij hebben we zo'n vermelding nog niet eerder langs zien komen toch? Normaal alles inclusief of helemaal kaal.

De tarieven komen overeen met het huidig bestaande modelcontract, als je nog steeds zou rekenen met 21% btw. Aangezien het straks eigenlijk 9% btw is, zou je kunnen stellen dat de TLV bij enkeltarief op 45ct uit zou komen, maar zo'n feest zal het wel niet worden...

Verder staat bij de twee asterisken (**) dat het uiteindelijke tarief wordt bepaald zodra de levering start. Maar nergens in de mail staat een tekst waarachter twee asterisken staan :?

Vooralsnog lijkt dit het dus te worden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cWvJsL0t_rtgp2WP6aW6-2YPwfE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4j8YkugVQl9mcSlgIHfRtGoA.jpg?f=fotoalbum_large

SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
Srednier schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:38:
[...]

In de overeenkomst staat een start levering op 1 juli en een TLV van 41,7ct, in de voorwaarden staat natuurlijk dat het halfjaarlijks wijzigt of eventueel tussendoor indien marktomstandigheden...blabla
Jij trapt er dus ook in, ze vertellen je gewoon de oude tarieven, en als het straks 1 juli van start gaat krijg je gelijk een brief met de wijzigingen, dat is wat ik denk

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Processorkoeler

Processorkoeler

Geen stock koeler

Bravertal schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:25:

[Afbeelding]
Wat is hun TLV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
Bravertal schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:25:

[Afbeelding]
Precies de laatste zin is de belangrijkste **

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Srednier
reneeke1970 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:32:
[...]

Jij trapt er dus ook in, ze vertellen je gewoon de oude tarieven, en als het straks 1 juli van start gaat krijg je gelijk een brief met de wijzigingen, dat is wat ik denk
Ik denk dat switchen een kleine moeite is, en er een behoorlijke kans is op dit tarief. Zo weet ik ook 100% zeker dat de 58ct niet gesaldeerd gaat worden. Mocht Eneco toch weer beter blijken ben ik daar ook snel weer terug. Het lijkt er op dat nieuwe klanten in elk niet slechter uit zijn dan mensen die blijven hangen.

Vandaag noemde iemand mij een 'energie sletje' dus dat moet ik dan ook maar hoog houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
reneeke1970 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:36:
[...]

Precies de laatste zin is de belangrijkste **
Ja haha dan weet je dus echt nog niet wat het gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reneeke1970
Srednier schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:37:
[...]

Ik denk dat switchen een kleine moeite is, en er een behoorlijke kans is op dit tarief. Zo weet ik ook 100% zeker dat de 58ct niet gesaldeerd gaat worden. Mocht Eneco toch weer beter blijken ben ik daar ook snel weer terug. Het lijkt er op dat nieuwe klanten in elk niet slechter uit zijn dan mensen die blijven hangen.

Vandaag noemde iemand mij een 'energie sletje' dus dat moet ik dan ook maar hoog houden...
Weet niet hoe snel delta is, bij engie ben je zo een maand verder

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
En toch, als de tarieven uit de mail ongewijzigd blijven: 0,496826 inclusief btw voor enkel tarief. Dan heb ik toch gewoon zwart op wit dat mijn kale tarief 0,45580 is? Dat zij per abuis het verkeerde btw-percentage hanteren kan ik niet weten :?

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
Scooper schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:48:
En toch, als de tarieven uit de mail ongewijzigd blijven: 0,496826 inclusief btw voor enkel tarief. Dan heb ik toch gewoon zwart op wit dat mijn kale tarief 0,45580 is? Dat zij per abuis het verkeerde btw-percentage hanteren kan ik niet weten :?
Er staat gewoon in die mail dat ze het tarief nog niet weten en later bekend maken bij de **

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
reneeke1970 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:39:
[...]

Weet niet hoe snel delta is, bij engie ben je zo een maand verder
Tot nu toe lukt het toch steeds wel om die switch sneller te maken, het zou ook te gek zijn dat je aan een prijs vast zit voor zeg 20 dagen zonder dat je er vanaf kunt. Stel je wil afnemen en eneco maakt er ineens 3 eur/kwh van toch te gek dat je daar dan 20 - 25 dagen aan vast zit zonder dat je daar weg kan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scooper
Srednier schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:52:
[...]

Er staat gewoon in die mail dat ze het tarief nog niet weten en later bekend maken bij de **
Dat denk ik niet. Delta past zijn tarieven niet per definitie op 1-1 en 1-7 aan. De laatste aanpassing is van 11-5. Het zou mij niet verbazen als het tarief op 1-7 ongewijzigd blijft. Geen garantie, maar dat is mijn gevoel er nu bij.

Daarnaast, de dubbele-ster note wordt nergens in de mail aangehaald, zoals de enkele-ster note dat wel wordt.

[ Voor 6% gewijzigd door Scooper op 21-06-2022 23:00 ]

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Laatst online: 17-09 21:36
Eneco had t me vorige week gemaild. Nu heb ik 58cnt natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OB3fUVRO1aFZBniT1vuVqBDZDqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J2sZoUKwmdHVKFAmYcg16Hos.jpg?f=fotoalbum_large

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
reneeke1970 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:32:
[...]

In hun voorwaarden geven ze een “tijdig” termijn aan voor kennisgeving, denk dat dat te dicht oo de huidige datum is. Is hier geen regelgeving over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 00:33
Als ik naar de tabel op pagina 1 kijk, dan staat er bij Engie een TLV van 44,37. Echter als ik op hun website een berekening doe, dan krijg ik als tarief 44,367 (afgerond 44,37), maar dat is *inclusief* btw en overheidsheffingen. Het lijkt me dat die tabel dan niet klopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BektLekker
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:19
ApC_IcE schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:59:
Het is ook best bizar.
Als hun de tarieven wijzigen per 1 juli, en ze maken het nog niet bekend dan heb je ook geen tijd om over te stappen (VOOR) je nieuwe tarief ingaat?
Ik heb sinds begin mei Eneco. Lijkt erop dat er vooralsnog niets wijzigt. Ik wacht ook tm 1 Juli en dan kijken we wel weer verder.
Hier ook nog niks gehoord van Eneco over nieuwe tarieven
Pagina: 1 ... 46 ... 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.

- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!

Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2