Ik had toevallig gisteren een mailtje van Tibber over het salderen. Volgens mij komt het neer op dat je elke maand voor de volledige teruglevering de uurprijzen+belastingen uitgekeerd krijgt. Aan het einde van het jaar wordt dan de rekening opgemaakt, en als je meer teruggeleverd hebt dan je hebt verbruikt moet je over dat verschil de belastingen weer terugbetalen aan Tibber. Zie ook https://support.tibber.co...n-terugleveren-bij-tibberursusMaritimus schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 04:36:
[...]
Goeie vraag. Saldeert Tibbert niet met uurtarieven? En over welke totaalperiode? Ingang contract en dan een jaar?
Sommige mensen hebben dit online aanbod gehad. Ik heb toentertijd veel de innova portal refreshed, helaas zonder resultaat.ursusMaritimus schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 04:28:
[...]
Nooit gezien, ook niet op Tweakers dat het zou kunnen.
Heel mooi dat je dat voor elkaar hebt!.
Vrachtwagen appeltaart, lijkt me ...
Die heb ik ook gehad maar de TLV stond op 0.08 ofzo.zonnepaneelxl schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:54:
[...]
Klopt ze hadden ook geen 2 jarige contracten.
Echter toen ik klant was geworden bij innova.
Stond er na circa 1-2 weken in de persoonlijke klantenportal.
Uw persoonlijke verlenging of iets dergelijks,
Waarvan ook nog een €800 cashback.
Wij hebben dit direct geaccepteerd en is in order gemaakt door innova.
Zelfde tarieven als het 1 jaar, zelfde contactvoorwaarden etc.
Als Tibber uiteindelijk per jaar saldeert laat ik het zo lopen. Dn ga ik de zonnepanelen op de Tibber meter laten leveren. Tot ik daaar weer op nul sta...ursusMaritimus schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 04:36:
[...]
Goeie vraag. Saldeert Tibbert niet met uurtarieven? En over welke totaalperiode? Ingang contract en dan een jaar?
Mijn Tibber loopt net een jaar als Innova afloopt eind februari. Zou het slim zijn om voor de winter nog even naar een ander te gaan en weer terug. Dan bouw ik de hele winter schuld op (warmtepomp) en kan ik die na afloop Innova feest eerst beginnen met salderen. Dat levert dan meer op dan welke tlv dan ook. Ook meer dan kaal levertarief, als het lukt met door laten lopen bij I.
De Innova meter hou ik lekker aan.
Als Tibber niet saldeert per jaar moet ik als de sodeju het verbruik ook naar de bakkerij omzetten. want die saldeert sowieso.
En salderen is op dit moment interessanter dan teruglevertegoed opbouwen aan kaal levertarief bij Innova...
[ Voor 5% gewijzigd door paulv1973 op 29-09-2023 11:32 ]
6.250Wp - ZW op SMA SB5000TL-21 + 6.510WP ZO, 31grad. + 3.720Wp - NW, 31grad, op SE5000er-01 + Pana Monoblock 6kW
Gedurende de wintermaanden blijk ik meer te verbruiken dan op te wekken. Daarom denk ik erover om van 1 november tot eind februari over te stappen naar een partij met de laagste levertarieven en lage vaste leveringskosten en vanaf maart weer op zoek te gaan naar de laagste tlv. Tibber komt daarbij naar boven maar dit is een dynamisch contract waarvoor zal gelden dat juist in die vier maanden de prijs omhoog zal gaan.rismaster schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:26:
Nadat ik een tijdje terug het bericht kreeg van VF dat de tlv naar beneden gaat wil ik per 1 november overstappen. VanOns en OM voeren de huidige lijst aan met hun modelcontracten maar kennelijk kun je die niet direct bij ze afsluiten en dien je eerst contact met ze op te nemen. Is het laatst nog iemand gelukt om bij hen een modelcontract te bemachtigen of kan ik mij de moeite beter besparen en voor een andere partij kiezen, eventueel voor een vast contract zoals ik menigeen hier de laatste tijd zie aangeven?
Is het beter om dan juist niet voor dynamisch te gaan en op zoek te gaan naar een variabel contract? Iemand een idee of die dynamische prijzen in de wintermaanden hoger gaan worden dan de huidige variabele tarieven?
Als die persoon dan ook even wil laten weten wat de geopolitieke bewegingen achter de stijging of daling zijn, zou ik dat zeer op prijs stellen. Overig beleggingsadvies uit de toekomst wordt ook gewaardeerd.rismaster schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:16:
[...]
Gedurende de wintermaanden blijk ik meer te verbruiken dan op te wekken. Daarom denk ik erover om van 1 november tot eind februari over te stappen naar een partij met de laagste levertarieven en lage vaste leveringskosten en vanaf maart weer op zoek te gaan naar de laagste tlv. Tibber komt daarbij naar boven maar dit is een dynamisch contract waarvoor zal gelden dat juist in die vier maanden de prijs omhoog zal gaan.
Is het beter om dan juist niet voor dynamisch te gaan en op zoek te gaan naar een variabel contract? Iemand een idee of die dynamische prijzen in de wintermaanden hoger gaan worden dan de huidige variabele tarieven?
De dynamische prijzen zullen sneller reageren op onrust, extreme kou, etc. en dan hoger liggen dan de variabele tarieven. Andersom net zo.
In de variabele tarieven (net als de vaste) zit een stukje risicodekking dat potentieel extra winst is wanneer het risico uitblijft. Durf je dat risico zelf te lopen? Dan pluk je de vruchten als het uitblijft en zit je op de blaren als het zich wel voordoet, in wat voor vorm dan ook.
Daar ga ik wel vanuit, denk dat de Bakker niet bij de voordeur komt en door de brievenbus stopt 😅.
Kan wel natuurlijk.
Hier hangt 1 week een meet-opstelling in de meterkast om te kijken of de andere fases ook zo vol zitten.M-artijnn schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:58:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem hier... Dit jaar is het ook flink erger geworden. Ze blijken er wel wat aan te kunnen doen maar op mijn belletjes doen ze in ieder geval niks uit.
Ik heb maar 1 fase en in het voorjaar zijn mijn omvormers vaker uitgevallen.
Ze pakken het dus wel op. Maar verschilt misschien per regio.
Eind november is mijn Innova contract ook klaar. Hopelijk betalen ze dan nog
Ik heb van Innova ook 3 verlengingsvoorstellen (mijn contract loopt tot 2/1/24 )in mijn Innova omgeving staan voor 1,3 en 4 jaar met een tarief van all in afgerond 0,39 en 0,37cent. ik zie echter hierin niet hun teruglevertarief staan en ook niet of de voorwaarden in tact blijven, dus het kale tarief teruggeleverd krijgen. Iemand enig idee?
mathijshooi schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:49:
[...]
Sommige mensen hebben dit online aanbod gehad. Ik heb toentertijd veel de innova portal refreshed, helaas zonder resultaat.
Been there, done that. Die TLV melden ze pas als je accepteert. En die was lager dan 10ct. Bovendien kwam bij de bevestiging de melding dat de wijziging na twee weken in ging ipv aan het einde van het contract. Snel geannuleerd dus. Ze probeerden iig heel hard om je zsm van contract te laten wisselen.
[ Voor 58% gewijzigd door scoobs op 29-09-2023 15:33 ]
Mijn contract loopt tot februari, maar stap over op 1 november. Liever wat extra zekerheid en een boete van de 50 euro. Vanaf november ga ik toch meer verbruiken en zou ik minder geld terugkrijgen.loyske schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 14:11:
[...]
Hier hangt 1 week een meet-opstelling in de meterkast om te kijken of de andere fases ook zo vol zitten.
Ik heb maar 1 fase en in het voorjaar zijn mijn omvormers vaker uitgevallen.
Ze pakken het dus wel op. Maar verschilt misschien per regio.
Eind november is mijn Innova contract ook klaar. Hopelijk betalen ze dan nog
Lees eens je huidige contractvoorwaarden door.Joost Meijer schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 15:23:
Ik heb van Innova ook 3 verlengingsvoorstellen (mijn contract loopt tot 2/1/24 )in mijn Innova omgeving staan voor 1,3 en 4 jaar met een tarief van all in afgerond 0,39 en 0,37cent. ik zie echter hierin niet hun teruglevertarief staan en ook niet of de voorwaarden in tact blijven, dus het kale tarief teruggeleverd krijgen. Iemand enig idee?
[...]
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
nm
[ Voor 100% gewijzigd door Peet-je op 06-10-2023 11:57 ]
ZH, 12x AEG 360 Wp (Glas/Glas), 12x Enphase IQ7+, ATAG i36ECZ + One, Remeha Diva multi-split 6 kW (2,5 kW+5 kW) & mono-split 2,5 kW (2,5 kW), 7x T22 + 2x Hndd.rad., Tussenwoning, Bj.1928, Enkelsteens, 76m2/127m², Dubbel glas, Inductie
Tibber saldeert alleen het belastingdeel per jaar. Het stroomdeel gaat obv uurtarief. Dus je panelen gaan weinig opleveren, tenzij je een slim opslagsysteem hebt.paulv1973 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 11:31:
[...]
Als Tibber uiteindelijk per jaar saldeert laat ik het zo lopen. Dn ga ik de zonnepanelen op de Tibber meter laten leveren. Tot ik daaar weer op nul sta...
De Innova meter hou ik lekker aan.
Als Tibber niet saldeert per jaar moet ik als de sodeju het verbruik ook naar de bakkerij omzetten. want die saldeert sowieso.
En salderen is op dit moment interessanter dan teruglevertegoed opbouwen aan kaal levertarief bij Innova...
Of ze introduceren bv een gestaffelde heffing voor klanten die niet terugleveren...klump4u schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 20:01:
[...]
Ach schroeven ze de variabele kosten van de grondstoffen maar op. Iemand zal het moeten betalen voor ons, toch?
Die smaak hebben we nog niet
Ik heb deze afgesloten voor 4 jaar. Gaan allemaal voor 7cent ex BTW TLV. In de voorwaarden dat ze de TLV alleen mogen wijzigen wegens een wetswijziging.M-artijnn schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 23:24:
[...]
Ik zie bij mij hetzelfde staan en vraag mij dit ook af.
gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 3ph 75kWh
Sorry, maar misschien kan het nu weer eens over de beste TLV gaan.
Dat geleuter over de bakkerij kan beter in het kroegtopic.
Hier ook, maar wel 24mwh teruggeleverd. Wat was jouw tlv? Ik krijg 63,2Qosmic schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:53:
Mijn contract bij de bakker liep 24-9 af.
Kleine 2k kwh terug geleverd.
Nog niks gehoord.
Hoop komende week bericht te krijgen.
Greenchoice biedt 11,5 cent aan voor 3 jaar, wellicht een betere optie?Srednier schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 13:34:
[...]
Ik heb deze afgesloten voor 4 jaar. Gaan allemaal voor 7cent ex BTW TLV. In de voorwaarden dat ze de TLV alleen mogen wijzigen wegens een wetswijziging.
Met zo'n persoonlijk contract waarin gerefereerd wordt naar de algemene voorwaarden waarin staat dat ze deze kunnen aanpassen toch?Henkoes schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 20:12:
[...]
Greenchoice biedt 11,5 cent aan voor 3 jaar, wellicht een betere optie?
Inderdaad, waarbij er al gezegd is in de markt door andere partijen dat ze dit niet zullen doen in relatie tot eerdere uitspraken van partijen.Patox schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 21:31:
[...]
Met zo'n persoonlijk contract waarin gerefereerd wordt naar de algemene voorwaarden waarin staat dat ze deze kunnen aanpassen toch?
Dus zou gek zijn als GC anders zou zijn.
Daarnaast, het risico tov lagere vergoeding dan 11,5 cent naar 7cent is al na een tijd ingehaald doordat je de buit al binnen hebt.
[ Voor 18% gewijzigd door Henkoes op 01-10-2023 11:00 ]
Innova gaat toch over de beste TLV. Een jaar geleden hebben heel veel mensen met overschot (daarom zit je in dit forum) een hele goede deal gesloten.jobr schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 20:09:
Sorry, maar misschien kan het nu weer eens over de beste TLV gaan.
Met een sap pakt dat nog veel beter uit, maar dat is geen must.
Wel handig om met elkaar te delen wat de beste strategie is met zo'n contract. Door laten lopen onder hopelijk dezelfde voorwaarden of op het vast contract ingaan.
Helaas heeft niet iedereen het lucratieve Innova contract gescoord. Toch gaat de discussie wel degelijk over beste TLV vanaf nu.
En er zijn nou eenmaal de succesverhalen die hier al jaren appeltaart opleveren 😉
[ Voor 23% gewijzigd door ursusMaritimus op 01-10-2023 13:25 ]
21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW
Pas een succes als de broodjes geleverd zijn.ursusMaritimus schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 13:22:
[...]
Innova gaat toch over de beste TLV. Een jaar geleden hebben heel veel mensen met overschot (daarom zit je in dit forum) een hele goede deal gesloten.
Wel handig om met elkaar te delen wat de beste strategie is met zo'n contract. Door laten lopen onder hopelijk dezelfde voorwaarden of op het vast contract ingaan.
Helaas heeft niet iedereen het lucratieve Innova contract gescoord. Toch gaat de discussie wel degelijk over beste TLV vanaf nu.
En er zijn nou eenmaal de succesverhalen die hier al jaren appeltaart opleveren 😉
Ik begrijp dat je niet meer werkt voor je centen? Geld wat je nooit had mis je immers nietklump4u schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:59:
[...]
Op tijd eruit stappen omdat je in de winter nauwelijks teruglevering hebt kan ik inkomen maar welk risico bedoel of neem je nu eigenlijk? Dat ze omvallen? Ja dan krijg ik mijn kleine 6k niet maar daar stopt mijn leven niet mee. Ik heb die ook nooit betaald dus ik mis ze ook niet en de panelen die ik vorig jaar heb gelegd heb ik al terugverdiend met salderen en de goede verkoop van de oude panelen. Maar daar kijkt iedereen natuurlijk anders tegenaan maar geld wat je nooit had kun je ook niet missen naar mijn mening.
Ik werk nog gewoon hoor en ook al eens geen loon gehad, ga je echt niet dood van.padoempats schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 17:25:
[...]
Ik begrijp dat je niet meer werkt voor je centen? Geld wat je nooit had mis je immers niet
Tijd van om alles drukmaken is voorbij.
Maar zoals gezegd voor iedereen anders.
[ Voor 12% gewijzigd door klump4u op 01-10-2023 17:49 ]
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
Door laten lopen zou ik zeggen, bij mij heeft het na het einde een dag doorgelopen en daar kreeg ik €0,1908 tlv uitbetaald.ursusMaritimus schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 13:22:
[...]
Innova gaat toch over de beste TLV. Een jaar geleden hebben heel veel mensen met overschot (daarom zit je in dit forum) een hele goede deal gesloten.
Ik heb het contract door bij laten lopen bij Innova en ik krijg een TLV van €0,0847 incl. BTW. Kennelijk is de TLV niet voor iedereen gelijk na een jaarcontract.klump4u schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 17:52:
[...]
Door laten lopen zou ik zeggen, bij mij heeft het na het einde een dag doorgelopen en daar kreeg ik €0,1908 tlv uitbetaald.
Hoe is de communicatie in de aanloop hiervan geweest?aa4ever schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:13:
[...]
Ik heb het contract door bij laten lopen bij Innova en ik krijg een TLV van €0,0847 incl. BTW. Kennelijk is de TLV niet voor iedereen gelijk na een jaarcontract.
Als die er is geweest natuurlijk.
Voor diegenen die nog op zoek zijn naar een goed teruglevertarief...
Ik kwam dit tegen. En dan klik je door op 'modelcontract'.
Moet je wel 100% zeker weten dat je echt gaat terugleveren, want stroom afnemen kost > EUR 1,30 per kWh.
https://www.energyhouse.nl/#Tarieven
Variabele terugleververgoeding enkeltarief: € 0,26889 per kWh (inclusief overheidsheffingen en btw)
Variabele terugleververgoeding normaal tarief: € 0,27175 per kWh (inclusief overheidsheffingen en btw)
Variabele terugleververgoeding laag tarief: € 0,26528 per kWh (inclusief overheidsheffingen en btw)
Moet je wel 100% zeker weten dat je echt gaat terugleveren, want stroom afnemen kost > EUR 1,30 per kWh.
Variabele terugleververgoeding enkeltarief: € 0,26889 per kWh (inclusief overheidsheffingen en btw)
Variabele terugleververgoeding normaal tarief: € 0,27175 per kWh (inclusief overheidsheffingen en btw)
Variabele terugleververgoeding laag tarief: € 0,26528 per kWh (inclusief overheidsheffingen en btw)
SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal
Ik heb even naar de jaarrekening van 2022 gekeken en ik krijg niet het idee dat we massaal over moeten stappen.radeoxx schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:25:

Hoe vervelend is de situatie?dev-random schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:06:
[...]
Ik heb even naar de jaarrekening van 2022 gekeken en ik krijg niet het idee dat we massaal over moeten stappen.
Dat hangt natuurlijk af van hoe gezond het bedrijf is, de jaarrekening is ook alleen maar dat. Maar als we ons al zorgen maken om Innova moeten we niet massaal bij een leverancier aankloppen die zeker 10-15x kleiner is.
Disclaimer: ik ben geen beste boekhouder, wil je écht weten hoe het zit moet je zelf even de jaarrekening opvragen.
Als je die terug rekent naar het kale tarief net als bij alle anderen blijft er toch een stuk minder over.radeoxx schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 10:25:
GoedeAudioHome schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:51:
[...]
Als je die terug rekent naar het kale tarief net als bij alle anderen blijft er toch een stuk minder over.
Bellen en mailen en daar de oude nog steeds geldende contract voorwaarden bijvoegen en citeren.aa4ever schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 18:13:
[...]
Ik heb het contract door bij laten lopen bij Innova en ik krijg een TLV van €0,0847 incl. BTW. Kennelijk is de TLV niet voor iedereen gelijk na een jaarcontract.
maar nadat je contract verloopt wordt het toch vanzelf omgezet in een variabel contract?klump4u schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:35:
[...]
Bellen en mailen en daar de oude nog steeds geldende contract voorwaarden bijvoegen en citeren.
Er is verschil tussen het verlengen van je oude contract met alleen nieuwe variabele tarieven maar verder de oude voorwaarden, of het krijgen van een nieuw variabel contract met nieuwe voorwaarden. Maar die discussie is al eerder aan de orde geweest.genc007 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:23:
maar nadat je contract verloopt wordt het toch vanzelf omgezet in een variabel contract?
Edit:genc007 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:29:
het is inmiddels 1 oktober en ik zie nog steeds 16.8c in MijnVattenfal contract.
Dus ik ga er van uit dat deze nog niet aangepast wordt per oktober.
tot november lever ik nog netto terug, dus alleen maar mooi meegenomen.
Laat maar verkeerd gelezen.
Modelcontract? Die kan pas 1januari weer aangepast worden door ze..
[ Voor 25% gewijzigd door Mud.Starrr op 02-10-2023 22:43 ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Los van eventuele "geef een vis/leer te vissen" opmerkingen raad ik je zéér sterk aan om ervoor te zorgen dat je deze voorwaarden via je eigen mailbox kunt terugvinden. Er wordt nawr de juiste voorwaarden gelinkt in de bijlage in de mail met dr titel "bedankt, we gaan je emergiecontract opstellen". Verzonden opbde dag dat je je aanmeldde.
Ik heb ook nooit bericht van Vattenfall ontvangen over verlaging, maar meen wel iets (in dit forum?)gelezen te hebben over verlaging m.i.v. 1 november.genc007 schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 15:29:
het is inmiddels 1 oktober en ik zie nog steeds 16.8c in MijnVattenfal contract.
Dus ik ga er van uit dat deze nog niet aangepast wordt per oktober.
tot november lever ik nog netto terug, dus alleen maar mooi meegenomen.
Maar omdat ik in vanaf november niet teruglever en in ieder geval per 1 januari(indien niet 1 november) verlaging verwacht, ga ik waarschijnlijk overstappen.
Een snel onderzoek kom ik uit op Oxxio. Modelcontract 9ct, 1 jaar vast ook 9ct.
Weet iemand hoe vast vast is bij Oxxio? Is 1 jaar vast ook echt 1 jaar vast? Of wordt binnen 1 jaar verlaagd?
In het laatste geval voorkeur voor modelcontract i.v.m. lager vastrecht en eventueel makkelijker overstappen in voorjaar.
Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy
@sipjohn Wij hebben een aansluiting bij Vattenfall voor alleen stroom met een variabel contract, maar wel met de 25% blijven-loont-korting. De tarieven hiervan worden inderdaad verlaagd per 1 november.
Wij betalen nu €0,330046 per kWh en dat wordt €0,307540 (eerste 10.000 kWh). De vaste kosten blijven hetzelfde (€325,89 per jaar). De terugleververgoeding is €0,076 en blijft 7,6 cent.
Ik zelf zit er ook aan te denken om over te gaan stappen in de winter. Wij hebben wel zonnepanelen dus dan lijkt mij de winter, als ze toch nagenoeg niks opleveren, een goed moment om te gaan overstappen omdat ik dan de bulk van de saldering te pakken heb.
Wij betalen nu €0,330046 per kWh en dat wordt €0,307540 (eerste 10.000 kWh). De vaste kosten blijven hetzelfde (€325,89 per jaar). De terugleververgoeding is €0,076 en blijft 7,6 cent.
Ik zelf zit er ook aan te denken om over te gaan stappen in de winter. Wij hebben wel zonnepanelen dus dan lijkt mij de winter, als ze toch nagenoeg niks opleveren, een goed moment om te gaan overstappen omdat ik dan de bulk van de saldering te pakken heb.
[ Voor 4% gewijzigd door Nathilion op 03-10-2023 09:34 . Reden: Terugleververgoeding vergeten er bij te typen. ]
1 jaar is bij Oxxio ook echt vast! Ik heb 3 jaar en daarin staat ook dat de TLV gedurende de 3 jaar vast staat.sipjohn schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 08:56:
[...]
Ik heb ook nooit bericht van Vattenfall ontvangen over verlaging, maar meen wel iets (in dit forum?)gelezen te hebben over verlaging m.i.v. 1 november.
Maar omdat ik in vanaf november niet teruglever en in ieder geval per 1 januari(indien niet 1 november) verlaging verwacht, ga ik waarschijnlijk overstappen.
Een snel onderzoek kom ik uit op Oxxio. Modelcontract 9ct, 1 jaar vast ook 9ct.
Weet iemand hoe vast vast is bij Oxxio? Is 1 jaar vast ook echt 1 jaar vast? Of wordt binnen 1 jaar verlaagd?
In het laatste geval voorkeur voor modelcontract i.v.m. lager vastrecht en eventueel makkelijker overstappen in voorjaar.
@mathijshooi
Delta kan ook in de sheet gezet worden op €0,055 tw:
Op Website:
In Contract:
Delta kan ook in de sheet gezet worden op €0,055 tw:
Op Website:
enLet op:
de in de prijsopbouw vermelde vergoeding voor netto teruglevering is niet correct. We hanteren een bedrag van 5,5 cent per kWh voor de teruglevering na saldering. Dit is ook het bedrag dat je terug zult vinden in je contract.
In Contract:
"boefjes"Teruglevering normaaltarief € -0.108900
Teruglevering daltarief € -0.108900
Dit is de vergoeding van de leveringsprijs bij saldering. Tot aan de verbruiksgrens is de vergoeding gelijk aan de som van de leveringsprijs,
energiebelasting en btw. Als er na salderen een netto teruglevering overblijft dan is de totale vergoeding € 0,055 per kWh, exclusief
energiebelasting en btw.
20*350ZO45°
Deze pagina lijkt al weer uit de lucht. Weet iemand een andere route om toch hiervan gebruik te maken?Mr.Viper schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 16:33:
[...]
https://www.greenchoice.n...kom-terug/groen-garantie/
Daar is de TLV nog 11,5 cent met een 1,2 of 3 jarig contract. Maar ik weet niet de voorwaarden
Staat toch een datum bij wanneer je het kunt verwachten, bij mij is vandaag de bonus bijgeschreven en vandaag of morgen de gasafrekening, die was 2 weken eerder gestopt ivm verwijderen van de gasmeter.Henkoes schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 08:30:
Helaas heeft de bakker nog steeds niet uitbetaald.
Nog even afwachten, na nog een week stilte wordt het verdacht.
Slaap je wel nog goed?
als je groen-garantie van die URL afhakt kun je een bestelling doen (getest met 2Jaar contract) en dan krijg je uiteindelijk een contract van €0,08 TLV.Area1 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 22:56:
[...]
Deze pagina lijkt al weer uit de lucht. Weet iemand een andere route om toch hiervan gebruik te maken?
20*350ZO45°
Ik denk dat meneer graag de 11,5cent wil middels de groen garantie route.Richard schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 08:41:
[...]
als je groen-garantie van die URL afhakt kun je een bestelling doen (getest met 2Jaar contract) en dan krijg je uiteindelijk een contract van €0,08 TLV.
Was er een bonus actie destijds?klump4u schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 08:35:
[...]
Staat toch een datum bij wanneer je het kunt verwachten, bij mij is vandaag de bonus bijgeschreven en vandaag of morgen de gasafrekening, die was 2 weken eerder gestopt ivm verwijderen van de gasmeter.
Slaap je wel nog goed?
Slaap goed hoor, veel dank voor je bezorgdheid.
[ Voor 6% gewijzigd door Henkoes op 04-10-2023 08:58 ]
We gaan de winter in en het is variabel.dev-random schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 12:06:
[...]
Ik heb even naar de jaarrekening van 2022 gekeken en ik krijg niet het idee dat we massaal over moeten stappen.
Was er ook een bonus toepassing? Kan mij van vorig jaar zomer geen bonus herinneren vandaar.klump4u schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 08:35:
[...]
Staat toch een datum bij wanneer je het kunt verwachten, bij mij is vandaag de bonus bijgeschreven en vandaag of morgen de gasafrekening, die was 2 weken eerder gestopt ivm verwijderen van de gasmeter.
Slaap je wel nog goed?
Ik begrijp je berekening niet.Himmoalgek schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:51:
TLV Frank Energie modelcontract:
[Afbeelding]
https://www.frankenergie.nl/modelcontract
0.29675 incl BTW is € 0.2452 excl BTW. Daar 75% van is € 0.1839.
En wat bedoelen ze met "Inkoopvergoeding € 0.16565? Ik heb al heel wat contracten uitgeplozen, maar die term ben ik nog nooit tegengekomen.
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
Ik zie toch echt 10ct staan in die link van je.Himmoalgek schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:51:
TLV Frank Energie modelcontract:
[Afbeelding]
https://www.frankenergie.nl/modelcontract
@cj1 Greenchoice Groen Garantie kan niet meer afgesloten worden. Alleen nog de 'normale' Greenchoice-contracten (8 cent tlv voor 1, 2 of 3 jaar vast).Area1 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 22:56:
[...]
Deze pagina lijkt al weer uit de lucht. Weet iemand een andere route om toch hiervan gebruik te maken?
[ Voor 4% gewijzigd door Linea op 04-10-2023 23:32 ]
'Mijn berekening' is niks anders dan 75% vd bedragen die daar staan.Andrehj schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 14:04:
[...]
Ik begrijp je berekening niet.
0.29675 incl BTW is € 0.2452 excl BTW. Daar 75% van is € 0.1839.
En wat bedoelen ze met "Inkoopvergoeding € 0.16565? Ik heb al heel wat contracten uitgeplozen, maar die term ben ik nog nooit tegengekomen.
Wat uitleg: Ik heb vanmorgen een welkomstbrief ontvangen als welkom bij Frank Energie. Betreft een variabel modelcontract (dus met vaste tarieven). Hieronder de volledige 2 pagina's:
/f/image/LUecLljzTy7931cb3emRqKkQ.png?f=fotoalbum_large)
Geen idee wat met inkoopvergoeding wordt bedoeld ???
https://www.frankenergie.nl/InkoopvergoedingHimmoalgek schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:40:
[...]
Geen idee wat met inkoopvergoeding wordt bedoeld ???
Beetje vaag verhaal. In jouw screenshot staat niet dat het per kWh is, maar op die gelinkte pagina wel. Ik dacht dat dat alleen van toepassing was op hun dynamische contracten, een extra opslag bovenop de "kale" tarieven.
Hier staat nog een toelichting:
Als je netto teruglevert betaal je hierover ook een inkoopvergoeding & BTW.
[ Voor 19% gewijzigd door Turrican op 04-10-2023 16:03 ]
Aha... Kijk eens waar dan de TLV (afgerond) op uitkomt: (0,29675 -/- 0,16565) x 0,75 = 0,098325Turrican schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:51:
https://www.frankenergie.nl/Inkoopvergoeding
Beetje vaag verhaal. In jouw screenshot staat niet dat het per kWh is, maar op die gelinkte pagina wel. Ik dacht dat dat alleen van toepassing was op hun dynamische contracten, een extra opslag bovenop de "kale" tarieven.
Hier staat nog een toelichting:
Tóch ook die 10 cent / kWh dus
https://energie.vanons.or...lad-cooperatief-contract/
@cj1 Energie van Ons heeft ook een coöperatief contract half jaar vast. Zijn wel boeiende terugleververgoedingen: € 0,16972 enkel, € 0,17246 piektarief, € 0,16408 daltarief.
@cj1 Energie van Ons heeft ook een coöperatief contract half jaar vast. Zijn wel boeiende terugleververgoedingen: € 0,16972 enkel, € 0,17246 piektarief, € 0,16408 daltarief.
Hoe kom jij bij een half jaar vast? Deze variabele tarieven gelden alleen als je in het 2e halfjaar van 2023 afsluit.Linea schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 19:35:
https://energie.vanons.or...lad-cooperatief-contract/
Van de website:klump4u schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 20:06:
Hoe kom jij bij een half jaar vast? Deze variabele tarieven gelden alleen als je in het 2e halfjaar van 2023 afsluit.
"Coöperatief contract half jaar vast*
Prijsvastperiode: ½ jaar. Vergelijkbaar met modelcontract (half jaar vast).
Opzegbaarheid: vergelijkbaar met modelcontract. Maandelijks opzegbaar zonder opzegboete."
Maar misschien bedoelen ze dat het per 1 juli en 1 januari wijzigt. Alhoewel er dan geen verschil is met het gewone modelcontract.
Op het tarievenblad zelf staat:
"Onderstaande tarieven gelden voor alle klanten die zich aanmelden voor een nieuwe overeenkomst voor onbepaalde tijd met variabele tarieven voor groene stroom en CO2-gecompenseerd gas in de periode 1 juli 2023 t/m 31 december 2023. De genoemde tarieven en kostenopbouw gelden uitsluitend voor een stroomverbruik tot 10.000 kWh en voor gasverbruik tot 10.000 m3 per jaar."
Ik lees het zo dat die periode op het aanmelden slaat, maar het kan ook op de geldigheid van de tarieven slaan.
Maar los van de onduidelijkheid over de periode: het is nu wel een van de beste terugleververgoedingen.
Belangrijk is wel:
"* Exclusief voor leden van een bij ons aangesloten energiecoöperatie."
"* pilot product; is alleen af te sluiten via een geselecteerd aantal coöperaties. Neem contact op met jouw coöperatie om te informeren of jouw coöperatie ook meedoet."
[ Voor 56% gewijzigd door Linea op 04-10-2023 23:54 ]
Ik zag zojuist dat als je je via een coöperatie aanmeldt, dat je dan nog wel die 11,5 cent tlv krijgt bij 1 jaar of 3 jaar vast.Area1 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 22:56:
Dus zoek een coöperatie bij je in de buurt die samenwerkt met Greenchoice en meld je via de coöperatie aan. Hier het overzicht:
https://www.greenchoice.n...giecooperaties-overzicht/
@cj1 Dus naast Van Ons blijk je ook bij Greenchoice via een coöperatie een hogere tlv te kunnen krijgen. Interessante vraag of die terugleververgoedingen - met een kanttekening - in de tabel kunnen.
[ Voor 23% gewijzigd door Linea op 05-10-2023 00:39 ]
Bij Pure Energie salderen ze per telwerk las ik net:
:strip_exif()/f/image/axa6heyci3t970uMcOZI9BGE.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zoek een nieuwe leverancier om per 1-10 over te stappen (dan verlaagt Vattenfall haar teruglevertarieven).
Ze bieden bij Pure Energie een terugleververgoeding van 9,5 cent per kwh.
Ik heb als verbruik 3000kwh, en wek jaarlijks 6500-7000kwh op.
Klopt het dat salderen per telwerk ongunstig is voor mij en dat ik beter voor een andere leverancier kan kiezen?
:strip_exif()/f/image/axa6heyci3t970uMcOZI9BGE.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zoek een nieuwe leverancier om per 1-10 over te stappen (dan verlaagt Vattenfall haar teruglevertarieven).
Ze bieden bij Pure Energie een terugleververgoeding van 9,5 cent per kwh.
Ik heb als verbruik 3000kwh, en wek jaarlijks 6500-7000kwh op.
Klopt het dat salderen per telwerk ongunstig is voor mij en dat ik beter voor een andere leverancier kan kiezen?
Hier dinsdag de meterstand doorgegeven aan Powerpeers en vanmiddag de eindnota van Innova ontvangen. Dat is veel sneller dan bij contracten die een paar week geleden al werden beeindigt.
Hier ook mijn contract opgezegd. Start was 23 februari, maar die gaan we uiteraard niet volledig uitzitten.
Dus vanaf 1 november zitten we 1 jaar bij Greenchoice voor 11,5 cent, kijk ik daarna wel weer verder.
De uitbreiding van de bestaande set met nog eens 8100 Wp is in ieder geval in 1 jaar terug verdiend....
Dus vanaf 1 november zitten we 1 jaar bij Greenchoice voor 11,5 cent, kijk ik daarna wel weer verder.
De uitbreiding van de bestaande set met nog eens 8100 Wp is in ieder geval in 1 jaar terug verdiend....
Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme
Iemand een idee hoe dat precies werkt met zo'n cooperatie? Moet je je dan daadwerkelijk ook bij de cooperatie aanmelden (die vaak een heel specifiek probleem aanpakken als gemeenschappelijke panelen bij een monumentale buurt)? Of is het eigenlijk een gewoon energiecontract .Linea schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 00:25:
[...]
Ik zag zojuist dat als je je via een coöperatie aanmeldt, dat je dan nog wel die 11,5 cent tlv krijgt bij 1 jaar of 3 jaar vast.
Dus zoek een coöperatie bij je in de buurt die samenwerkt met Greenchoice en meld je via de coöperatie aan. Hier het overzicht:
https://www.greenchoice.n...giecooperaties-overzicht/
@cj1 Dus naast Van Ons blijk je ook bij Greenchoice via een coöperatie een hogere tlv te kunnen krijgen. Interessante vraag of die terugleververgoedingen - met een kanttekening - in de tabel kunnen.
Edit: nvm overheen geleden het gaat om lid of sympathisant. Waarbij Greenchoice de cooperatie steunt als je via hen aanmeld
[ Voor 28% gewijzigd door indifined1 op 07-10-2023 10:30 ]
Weet jij hoe hoog de boete bij GC zal zijn als je netto meer teruglevert dan verbruikt, en je binnen de termijn van het jaarcontract overstapt op een andere leverancier? Hier loop ik zelf over te dubben. Wat nou als de TLV begin volgend jaar elders een stuk hoger is?Moby schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:13:
Hier ook mijn contract opgezegd. Start was 23 februari, maar die gaan we uiteraard niet volledig uitzitten.
De kans dat de terugleververgoeding omhoog gaat is mijns inziens nihil, tenzij de overheid gaat ingrijpen, maar dat duurt nog wel een tijdje, als ze überhaupt al ingrijpen.sjonniepanelen schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:38:
[...]
Weet jij hoe hoog de boete bij GC zal zijn als je netto meer teruglevert dan verbruikt, en je binnen de termijn van het jaarcontract overstapt op een andere leverancier? Hier loop ik zelf over te dubben. Wat nou als de TLV begin volgend jaar elders een stuk hoger is?
In weet niet of GC een boete voor teruglevering vraagt als je vroegtijdig overstapt, de meeste leveranciers doen dat niet, maar dat staat vast in de voorwaarden.
Als dat zo is, is de boete gebaseerd op: (de terugleververgoeding voor nieuwe klanten GC - terugleververgoeding in je contract )* teruglevering in kWh
Dus als GC zijn terugleververgoeding niet verhoogd mag je sowieso gratis overstappen.
Ik zou me niet teveel zorgen maken over die eventuele boete.
Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp
TLV tabel, stand 7 oktober 2023
@mathijshooi Dank aan @Linea voor de nieuwe toevoeging op #1: VansOns coöperatief contract en ergens ver daaronder SamenOm via een energiecoöperatie./f/image/EwgumnppDkBNiTu6d95Vxmlk.png?f=fotoalbum_large)
Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j
@Lineacj1 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:38:TLV tabel, stand 7 oktober 2023
@mathijshooi Dank aan @Linea voor de nieuwe toevoeging op #1: VansOns coöperatief contract en ergens ver daaronder SamenOm via een energiecoöperatie.
[Afbeelding]

ZH, 12x AEG 360 Wp (Glas/Glas), 12x Enphase IQ7+, ATAG i36ECZ + One, Remeha Diva multi-split 6 kW (2,5 kW+5 kW) & mono-split 2,5 kW (2,5 kW), 7x T22 + 2x Hndd.rad., Tussenwoning, Bj.1928, Enkelsteens, 76m2/127m², Dubbel glas, Inductie
Het lukt mij niet om via Vanons coöperatief een terugleververgoeding te krijgen van € 0,16972
Is er iemand die het is gelukt?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fWDODNBMKBP1MtaCk7lHUaDB.jpg?f=user_large)
Zelf niet aangesloten bij een coöperatie die met Van Ons samen werkt, en heb bovendien net een ander vast contract afgesloten waarvan de 14 dagen bedenktijd voorbij is. Dus ik weet niet of het aanmelden bij Van Ons werkt.Volkerk schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 21:03:
Het lukt mij niet om via Vanons coöperatief een terugleververgoeding te krijgen van € 0,16972
Maar Van Ons geeft deze werkwijze aan:
https://energievanons.zen...o%C3%B6peratief-contract-
We hebben hier Vattenfal tegen 16,8ct TLV en nog geen bericht van hen gehad mbt verlaging ervan.
Wat is wijsheid?
Wat is wijsheid?
Ik ook niet, maar omdat ik in ieder geval per 1 januari verlaging naar 7,6ct of lager verwacht(maar zeker weten doe ik dat ook niet) heb ik opgezegd per 5 november.flipjevandejam schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:27:
We hebben hier Vattenfal tegen 16,8ct TLV en nog geen bericht van hen gehad mbt verlaging ervan.
Wat is wijsheid?
Dan kan overschot van afgelopen zomer nog tegen 16,8 uitbetaald worden. (v.a. Nieuw contract slechts 11,5 ct Greenchoice.)
Internet KPN 37/27Mbps; Modem Experia v8; Router Fritz!box 7260; Telefoon Siemens C470IP; VSP in: NL>budgetphone.nl, PL>plfon.pl ; VSP uit: cosmovoip.com; Zon 10x365Wp zuidoost; Omvormer Trannergy
Weet je het zeker? Volgens mij heeft iedereen(?) een mailtje ontvangen dat de TLV per 1 november naar beneden ging.flipjevandejam schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:27:
Wat is wijsheid?
Of beter gezegd, dat de TLV al in augustus verlaagd was maar dat je uit ' coulance ' alsnog het verschil uitbetaald krijgt.
Ben per 1 november er in iedergeval bij weg, de donkere/winter maanden saldeer ik dan bij Budget Energie.
Hopen op een beter aanbod in het voorjaar
In vino veritas, in aqua sanitas
Ik zit bij Vattenfall voor 16,8 cent, maar heb deze mail niet ontvangen hoor.JohanNL schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:09:
[...]
Weet je het zeker? Volgens mij heeft iedereen(?) een mailtje ontvangen dat de TLV per 1 november naar beneden ging.
Of beter gezegd, dat de TLV al in augustus verlaagd was maar dat je uit ' coulance ' alsnog het verschil uitbetaald krijgt.
Vreemd dan dat de ene hem wel krijgt en de andere niet.Owios schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:12:
[...]
Ik zit bij Vattenfall voor 16,8 cent, maar heb deze mail niet ontvangen hoor.
Nu had ik zelf niet goed opgelet en destijds het variabele contract van ze afgesloten, i.p.v. het modelcontract.
Maar ook mensen met het modelcontract kregen die mail was hier te lezen.
Ik zou het dan in ieder geval goed in de gaten houden dat ze uiteindelijk niet alsnog met een verlaagde TLV gaan rekenen.
In vino veritas, in aqua sanitas
Ik ben per half september naar Vattenfal overgestapt maar mijn tlv is gewoon 16,8 cent en tot op heden geen enkel bericht over een aanpassing gehad.JohanNL schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:09:
Weet je het zeker? Volgens mij heeft iedereen(?) een mailtje ontvangen dat de TLV per 1 november naar beneden ging.
Heb niets ontvangen, dus waarschijnlijk op 1 januariJohanNL schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:09:
[...]
Ben per 1 november er in iedergeval bij weg, de donkere/winter maanden saldeer ik dan bij Budget Energie.
Hopen op een beter aanbod in het voorjaar
Hier ook geen bericht van VF ontvangen dus ik ga ook uit van 1 januari. Ik ben nog volop aan het terugleveren tegen 16,8 cent per kWh en zal dat dus tot en met 31 december blijven doen. Vanwege mijn SAP kan ik al mijn zonnestroom terugleveren dus het blijft de moeite waard.
Lijkt wel een herhaling van zetten van Eneco. Vattenfall zou toch beter moeten weten na dat debacle.
Ik heb wel op 11 juli bijgevoegd tarieven overzicht ontvangen. Maar daarin komt teruglevertarief niet voor, dus neem ik aan dat deze niet gewijzigd is t.o.v. contractarieven.(bestelling 14/06 ingang 14/07)JohanNL schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:18:
[...]
Vreemd dan dat de ene hem wel krijgt en de andere niet.
Nu had ik zelf niet goed opgelet en destijds het variabele contract van ze afgesloten, i.p.v. het modelcontract.
Maar ook mensen met het modelcontract kregen die mail was hier te lezen.
Ik zou het dan in ieder geval goed in de gaten houden dat ze uiteindelijk niet alsnog met een verlaagde TLV gaan rekenen.
:strip_exif()/f/image/JzDNy6TbMGO4j0v0ObanvZgM.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door sipjohn op 09-10-2023 15:56 ]
Teruglever tarief word alleen op het contract gezet als je netto teruglevert.sipjohn schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:54:
Ik heb wel op 11 juli bijgevoegd tarieven overzicht ontvangen. Maar daarin komt teruglevertarief niet voor, dus neem ik aan dat deze niet gewijzigd is t.o.v. contractarieven.(bestelling 14/06 ingang 14/07)
[Afbeelding]
Op jaarbasis lever ik terug. En het stond dus ook wel op op contract(16,8ct), maar niet in bovengenoemd op 11 juli ontvangen tarievenoverzicht per 1 juli. Dus neem ik aan ongewijzigd t.o.v. contract. Een overzicht van tarieven per 1 november heb ik nooit ontvangen.DIY schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 16:14:
[...]
Teruglever tarief word alleen op het contract gezet als je netto teruglevert.
De vergoeding van VanOns is 11 cent toch? Aangezien de bruto (23 cent) ook de belastingen enzo in zitten volgens mij.
Ik zie niets in mijn email en ook onder correspondentie in mijnvattenfall zie ik alleen deze:JohanNL schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:46:
Dit is de mail van VF waar ik het over had, ontvangen op 3 augustus:
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/O7VllCbm3lIKXESojJpEmZAy.jpg?f=user_large)
Maar ik heb sowieso al opgezegd(5nov) omdat nov en dec toch geen teruglevering.
Dus dan misschien 5 dagen 7,6ct?
Ik ga vanaf begin November voor het eerst mijn dak vol hebben met panelen en verwacht overschot op te wekken (5000 opwek jaarlijks, verbruik ergens 3500-4000) Sta op het punt Eneco af te sluiten voor een jaar . Zij salderen toch zoals het hoort per jaar en een van de hoogste vergoedingen, zie ik nog iets over het hoofd?
Verschil niet wereldschokkend, maar Greenchoice viahttps://www.greenchoice.n...giecooperaties-overzicht/ nog iets hoger(0,115/kwh), vaste kosten echter ook(6,33/mnd).Patox schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 21:46:
Ik ga vanaf begin November voor het eerst mijn dak vol hebben met panelen en verwacht overschot op te wekken (5000 opwek jaarlijks, verbruik ergens 3500-4000) Sta op het punt Eneco af te sluiten voor een jaar . Zij salderen toch zoals het hoort per jaar en een van de hoogste vergoedingen, zie ik nog iets over het hoofd?
Thanks, ik vind het vreemd dat bij de GC berekening dan ongeacht wat ik invul de eindrekening 60 euro per jaar is ipv -200-300 euro ivm salderen.sipjohn schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 08:59:
[...]
Verschil niet wereldschokkend, maar Greenchoice viahttps://www.greenchoice.n...giecooperaties-overzicht/ nog iets hoger(0,115/kwh), vaste kosten echter ook(6,33/mnd).
Dat is zo omdat ze het minimale voorschotbedrag van 5 euro hebben. En dan kom je op 60 euro/jaar.Patox schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:53:
[...]
Thanks, ik vind het vreemd dat bij de GC berekening dan ongeacht wat ik invul de eindrekening 60 euro per jaar is ipv -200-300 euro ivm salderen.
Die € 60 is geen eindrekening, maar minimum voorschot(5/maand). Als je doorklikt naar "Tarievenspecificatie", zie je wel juiste jaarberekening.Patox schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:53:
[...]
Thanks, ik vind het vreemd dat bij de GC berekening dan ongeacht wat ik invul de eindrekening 60 euro per jaar is ipv -200-300 euro ivm salderen.
(Eneco heeft geen minimum voorschot? Bij Vattenfall betaal ik nu zelfs 25/maand, ondanks uiteindelijke teruggaaf.)
Greenchoice heeft ook geen minimumvoorschot, staat bij mij gewoon op 0. Kan wel zijn dat je even de klantenservice moet bellen om dat voor je te regelen.sipjohn schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:56:
[...]
Die € 60 is geen eindrekening, maar minimum voorschot(5/maand). Als je doorklikt naar "Tarievenspecificatie", zie je wel juiste jaarberekening.
(Eneco heeft geen minimum voorschot? Bij Vattenfall betaal ik nu zelfs 25/maand, ondanks uiteindelijke teruggaaf.)
Dat is toch een mimimunvoorschot van 0 euro. Die van mij is ook op 0 gesteld, ondanks dat ik per maand geld terug zou krijgen.Turrican schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:25:
[...]
Greenchoice heeft ook geen minimumvoorschot, staat bij mij gewoon op 0. Kan wel zijn dat je even de klantenservice moet bellen om dat voor je te regelen.
Ik zie nu ook dat in contract achter termijnbedrag € 0,00 staat, ondanks bij aanmelding € 5.Turrican schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:25:
[...]
Greenchoice heeft ook geen minimumvoorschot, staat bij mij gewoon op 0. Kan wel zijn dat je even de klantenservice moet bellen om dat voor je te regelen.
(Er staat ook achter:"Het termijnbedrag in de contractbevestiging kan anders zijn dan het termijnbedrag bij de aanmelding" )
ik sta op het punt om over te stappen naar GC. Kan ik dan zo een cooperatie uit mijn provincie aanklikken (terwijl ik er niet woon in de stad van die cooperatie). Valt mij wel op dat de teruglevering hoger is dan via gaslicht maar de tarieven zijn ook hoger. Ik denk dat het niet percee gunstiger isindifined1 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:23:
[...]
Iemand een idee hoe dat precies werkt met zo'n cooperatie? Moet je je dan daadwerkelijk ook bij de cooperatie aanmelden (die vaak een heel specifiek probleem aanpakken als gemeenschappelijke panelen bij een monumentale buurt)? Of is het eigenlijk een gewoon energiecontract .
Edit: nvm overheen geleden het gaat om lid of sympathisant. Waarbij Greenchoice de cooperatie steunt als je via hen aanmeld
Je hoeft geen lid te zijn, maar mag ook sympathisant zijn. Ik kom nergens een definitie van sympathisant tegen (noch bij Greenchoice, noch bij de coöperatie waarvan ik de statuten bekeken heb), dus volgens mij kan iedereen dat zijn.harrybeuker schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:20:
ik sta op het punt om over te stappen naar GC. Kan ik dan zo een cooperatie uit mijn provincie aanklikken (terwijl ik er niet woon in de stad van die cooperatie). Valt mij wel op dat de teruglevering hoger is dan via gaslicht maar de tarieven zijn ook hoger. Ik denk dat het niet percee gunstiger is
Als netto-terugleveraar is het levertarief niet zo relevant, zo lang als we nog mogen salderen. Het vaste maandelijkse levertarief is niet hoog in vergelijking met concurrenten.
Edit: op de website van Energiecoöperatie Duurzaam Overloon - een van de coöperaties - kom ik het nog duidelijker tegen:
"Iedereen die zich aanmelden via deze link wordt automatisch gekoppeld aan de samenwerking overeenkomst met DO! Je hoeft dus geen lid te zijn van Duurzaam Overloon! om gebruik te maken van deze regeling."
[ Voor 15% gewijzigd door Linea op 11-10-2023 14:12 ]
Mooihansserie schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 09:28:
Ook bij mij heeft Innova alles netjes uitbetaald. Iets meer dan 22.000 euro. Alles op nota klopt precies. Over de 90 ct per kwh is ook nog BTW betaald.
Hoeveel tijd zat er tussen je eindnota en uitbetaling?
ik heb besloten niet aan te sluiten. terugleveringtarief is wat hoger idd maar de andere tarieven ook. Sigaar uit eigen doos lijkt hetLinea schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:00:
[...]
Je hoeft geen lid te zijn, maar mag ook sympathisant zijn. Ik kom nergens een definitie van sympathisant tegen (noch bij Greenchoice, noch bij de coöperatie waarvan ik de statuten bekeken heb), dus volgens mij kan iedereen dat zijn.
Als netto-terugleveraar is het levertarief niet zo relevant, zo lang als we nog mogen salderen. Het vaste maandelijkse levertarief is niet hoog in vergelijking met concurrenten.
Edit: op de website van Energiecoöperatie Duurzaam Overloon - een van de coöperaties - kom ik het nog duidelijker tegen:
"Iedereen die zich aanmelden via deze link wordt automatisch gekoppeld aan de samenwerking overeenkomst met DO! Je hoeft dus geen lid te zijn van Duurzaam Overloon! om gebruik te maken van deze regeling."
dat is toch niet relevant als je overschot hebt?harrybeuker schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:40:
[...]
terugleveringtarief is wat hoger idd maar de andere tarieven ook.
Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.
- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt
Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!
Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.
- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt
Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!
Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2