• okio
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:53
Qosmic schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 16:13:
[...]

Ik heb net een jaar abbo afgesloten bij delta en ben net door mijn 14 dagen bedenktijd heen en heb hier expliciet nog naar gekeken.
Delta zelf zegt er niks over.

https://www.deltaenergie....ruglevering-en-saldering/
Jawel hoor, kijk maar eens naar die rekenvoorbeelden. Daar zie je ook dat restanten (in geval van betalen of terugkrijgen ook per telwerk afgerekend worden)

• Patko
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 05-06 09:03
Turrican schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 16:44:
[...]

Ik denk niet dat dit klopt. Ze lijken geen rekening te houden met het feit dat je meer teruglevert dan je verbruikt.
Dus tenzij er nog in de voorwaarden staat dat de terugleververgoeding gelijk is aan het leveringstarief zou ik hier niet op rekenen. Al helemaal niet inclusief BTW.
Ik ben er ook bang voor maar dit is het enige dat in de Algemene voorwaarden staat over terugleveren;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vuyE-Md8q5eaghobCK6amX_HuMg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mAsFpT69fnOI1FmlsiFLH2bJ.jpg?f=fotoalbum_large

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:40
okio schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 17:33:
[...]

Jawel hoor, kijk maar eens naar die rekenvoorbeelden. Daar zie je ook dat restanten (in geval van betalen of terugkrijgen ook per telwerk afgerekend worden)
Je hebt gelijk. Niet goed gekeken, stom van me.

In mijn geval maakt het niet uit omdat ik op beide telewerken (normaal en dal) genoeg overschot heb, maar toch niet goed gekeken.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11:34
denneappel schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 16:56:
[...]

Heb je een rechtsbijstand verzekering? Die zou jou uitsluitsel moeten kunnen geven en het juridisch kunnen afhandelen met Innova.
De geschillencommissie ook. En die uitspraak is bindend. Voor 50 euro neem ik de gok wel.

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:14
Patko schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 18:35:
[...]

Ik ben er ook bang voor maar dit is het enige dat in de Algemene voorwaarden staat over terugleveren;

[Afbeelding]
Hier staan in ieder geval lagere TLV's voor het modelcontract:
https://energie.vanons.org/modelcontract/

• JWT
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 08:37

JWT

Ik krijg zelfs helemaal geen reactie op mail :(

• Henkoes
  • Laatst online: 10-06 20:43
JWT schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 20:12:
Ik krijg zelfs helemaal geen reactie op mail :(
Wat heb je gemaild dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruiker001
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-06 21:33
Qosmic schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 16:13:
[...]

Ik heb net een jaar abbo afgesloten bij delta en ben net door mijn 14 dagen bedenktijd heen en heb hier expliciet nog naar gekeken.
Delta zelf zegt er niks over.

https://www.deltaenergie....ruglevering-en-saldering/
Ik had ook gelezen salderen per telwerk bij delta.
Maar normaal en daltarief is gelijk.
Dus zet het naar enkeltarief. Dan is er nog maar sprake van 1 telwerk.

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14-06 20:47
Patko schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 15:23:
Volgens mij doet Energie van Ons ons hier een heel mooi aanbod:

[Afbeelding]
Netto TLV is 8 cent.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UA_wCGoNwXO5uB3m-mY7jV8Rows=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BxjF0fCzROKo9XpridJExXI1.png?f=fotoalbum_large

• hoihoi66
Powerpeers heeft de TLV teruggeschroefd naar 3 cent.
Zit nog in mijn bedenktijd met een TLV van 11 cent.

Denk dat ik er blijf. Nog geen betere gezien op jaarbasis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
hoihoi66 schreef op donderdag 31 augustus 2023 @ 22:42:
Powerpeers heeft de TLV teruggeschroefd naar 3 cent.
Zit nog in mijn bedenktijd met een TLV van 11 cent.

Denk dat ik er blijf. Nog geen betere gezien op jaarbasis.
3ct, wow. Dat is intussen goed verdienen voor de energiemaatschappijen met al die zonnepanelen.
Idd in de zomer was de dynamische prjjs overdag vaak laag, maar nu al niet meer. Richting de herfst, winter en lente zal de dynamische prijs overdag ook weer veel hoger worden ook.
Dus dat wordt lekker goedkoop inkopen met die lage teruglevertarieven.

[ Voor 8% gewijzigd door Whiskey48 op 01-09-2023 07:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simpel360
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18:24
Whiskey48 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 07:12:
[...]

3ct, wow. Dat is intussen goed verdienen voor de energiemaatschappijen met al die zonnepanelen.
Idd in de zomer was de dynamische prjjs overdag vaak laag, maar nu al niet meer. Richting de herfst, winter en lente zal de dynamische prijs overdag ook weer veel hoger worden ook.
Dat zal wel los lopen met dat verdienen, de PV opwekking is in de winter nogal minder.
Het is eerder PV klantjes lozen, je hebt netto (veel & veel) betalers nodig als e-bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
Simpel360 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 07:29:
[...]

Dat zal wel los lopen met dat verdienen, de PV opwekking is in de winter nogal minder.
Het is eerder PV klantjes lozen, je hebt netto (veel & veel) betalers nodig als e-bedrijf.
Het punt is dat de e-bedrijven met allerlei industriele partijen lange termijn afspraken hebben over de prijzen per kWh afgenomen en ingevoed. De energiemarkt is nogal verandert en de e-bedrijven hadden dat niet (kunnen) voorzien. Het openbreken van die B2B contracten is vele malen duurder dan het simpelweg proberen aan te passen van de redelijke vergoeding voor consumenten.

De consument trekt hier gewoon aan het kortste eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-06 08:00
Whiskey48 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 07:12:
[...]

Tjonge, powerpeers die altijd een partij was die al jaren redelijk de hoogste TLV bood, gooit het ineens helemaal over een andere boeg. Denk dat ze ook weer wat PV-eigenaren willen lozen.

Leuk dat in de herfst/winter/lente powerpeers het lekker goedkoop kan inkopen, maar dit is meer de periode dat de teruglevering weer opgaat aan salderen. In de zomer wordt het TLV overschot opgebouwd, dus in deze periode zijn de tarieven relevant om een TLV-tarief te bepalen voor het hele jaar.

Maargoed, een zeer lage terugleververgoeding maakt je verbruik ook extreem goedkoop :) Al maak ik mij wel zorgen over de extreem lage TLV die nu wordt geboden en ben benieuwd of de TLV weer omhoog gaat als salderen wordt afgebouwd. Door deze lage tarieven bij alle leveranciers kan het wel eens lastiger worden om die 80%-regel in te bouwen.

[ Voor 16% gewijzigd door padoempats op 01-09-2023 08:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Nu online
padoempats schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:05:
[...]

Tjonge, powerpeers die altijd een partij was die al jaren redelijk de hoogste TLV bood, gooit het ineens helemaal over een andere boeg. Denk dat ze ook weer wat PV-eigenaren willen lozen.

Leuk dat in de herfst/winter/lente powerpeers het lekker goedkoop kan inkopen, maar dit is meer de periode dat de teruglevering weer opgaat aan salderen. In de zomer wordt het TLV overschot opgebouwd, dus in deze periode zijn de tarieven relevant om een TLV-tarief te bepalen voor het hele jaar.

Maargoed, een zeer lage terugleververgoeding maakt je verbruik ook extreem goedkoop :) Al maak ik mij wel zorgen over de extreem lage TLV die nu wordt geboden en ben benieuwd of de TLV weer omhoog gaat als salderen wordt afgebouwd. Door deze lage tarieven bij alle leveranciers kan het wel eens lastiger worden om die 80%-regel in te bouwen.
Die 80% gaat er nooit meer komen joh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 20:13
Whiskey48 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:14:
[...]

Of powerpeers zet het levertarief op 3,75ct voor terugleveraars 8)

3ct. is wel echt bizar laag, maar ze willen daarmee waarschijnlijk ook de kosten van salderen van die klanten een beetje compenseren. (En de 21ct. die ze mij nog drie jaar lang mogen betalen)

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
HandyLumberjack schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:28:
[...]

3ct. is wel echt bizar laag, maar ze willen daarmee waarschijnlijk ook de kosten van salderen van die klanten een beetje compenseren. (En de 21ct. die ze mij nog drie jaar lang mogen betalen)
Ze zijn ook niet super interessant door hun hoge leverkosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• padoempats
HandyLumberjack schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:28:
[...]

fantastische deal, die 21c voor 3 jaar ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-06 13:21
Whiskey48 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:14:
[...]

Heb er ook een hard hoofd in. De markt zal zich gaan roeren. 80% vergoeden aan de particulier terwijl je als leverancier in sommige gevallen ook moet betalen om je stroom kwijt te kunnen is niet reeel.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linea
  • Niet online
padoempats schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:05:
Powerpeers gaat steeds meer Vattenfall worden. Daar horen dus ook de lage teruglevertarieven bij waar Vattenfall zelf de laatste tijd naartoe werkt.
https://group.vattenfall....nden%20naar%20Vattenfall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 19:32

BeyondThunder

Lost Lightning

Hier gekozen voor "Oxxio Europese Windstroom 1 jaar en Oxxio Gas 1 jaar."
TLV van 9 ct, ik was het wikken en wegen een beetje zat en heb via gaslicht.com de goedkoopste gepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-06 12:08

V-8

BeyondThunder schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:31:
heb via gaslicht.com de goedkoopste gepakt.
Ben je wel netto terugleveraar dan?

Tesla MYJ SR | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:31
BeyondThunder schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:31:
Hier gekozen voor "Oxxio Europese Windstroom 1 jaar en Oxxio Gas 1 jaar."
TLV van 9 ct, ik was het wikken en wegen een beetje zat en heb via gaslicht.com de goedkoopste gepakt.
Was aan het twijfelen tussen Oxxio en Engie, toch Engie gekozen, 30cnt daltarief, en 8-9cnt tlv, en 50 euro cash.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
V-8 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:36:
[...]

Voor mij is dat bijvoorbeeld nog onbekend. Ik wek 7500kwh op, 2022. Verbruik 4200-4500kwh.
Echter over 2 maand naar warmtepomp en 2 airco dus het hele plaatje gaat er anders uitzien.

Mogelijk netto meer teruglevering, dan tlv handig. Mogelijk net iets meer afname, dan laag tarief belangrijk...

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-06 19:32

BeyondThunder

Lost Lightning

V-8 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:36:
[...]

Jazeker, hoeveel exact weet ik nog niet.
Ik had 22 panelen op zuid, hiermee leverde ik netto marginaal terug.
Nu 9 moderne, grote panelen op west erbij sins begin mei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 14-06 12:08

V-8

BeyondThunder schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:54:
[...]

Jazeker, hoeveel exact weet ik nog niet.
Ik had 22 panelen op zuid, hiermee leverde ik netto marginaal terug.
Nu 9 moderne, grote panelen op west erbij sins begin mei.
Oke, top!
Maar dan begrijp ik deze niet helemaal ''heb via gaslicht.com de goedkoopste gepakt.'' ;)

Tesla MYJ SR | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
PCJR schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 12:44:
[...]

Voor mij is dat bijvoorbeeld nog onbekend. Ik wek 7500kwh op, 2022. Verbruik 4200-4500kwh.
Echter over 2 maand naar warmtepomp en 2 airco dus het hele plaatje gaat er anders uitzien.

Mogelijk netto meer teruglevering, dan tlv handig. Mogelijk net iets meer afname, dan laag tarief belangrijk...
Reken voor een goed ingeregelde warmtepomp op ongeveer 2 kWh per m3 gas. Dus als je voorheen 1500 m3 gas verbruikte, zal de WP zo'n 3000 kWh elektrisch doen.

Airco verbruik valt meestal mee, omdat je die maar beperkte tijd aan hebt staan (voor koeling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Blihi schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:36:
[...]

Reken voor een goed ingeregelde warmtepomp op ongeveer 2 kWh per m3 gas. Dus als je voorheen 1500 m3 gas verbruikte, zal de WP zo'n 3000 kWh elektrisch doen.

Airco verbruik valt meestal mee, omdat je die maar beperkte tijd aan hebt staan (voor koeling)
900m3 gasverbruik, incl sww.

Airco is op nieuwe bovenverdieping, ook voor verwarming daar in de winter, meestal maar 1 of 2 kamertjes.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• argafal
  • Laatst online: 18:37
Ik wil graag terugrapporteren over mijn SamenOm-modelcontract. Ik hoop dat deze feedback nuttig kan zijn voor anderen. @paQ, jij had hetzelfde probleem bij Vanons, toch?

Achtergrond: In maart had ik een modelcontract getekend met SamenOm: TLV 29ct, levering vanaf 1 juli. Ik ben nooit op de hoogte gesteld van gewijzigde tarieven. In augustus ontving ik van SamenOm een ​​maandoverzicht met lagere berekening dan verwacht. Ik heb twee e-mails naar de klantenservice gestuurd, inclusief een kopie van de ACM-brief van september 2022 waarin wordt bevestigd dat informatie van 30 dagen vooruit vereist is.

SamenOm heeft er nu mee ingestemd om met terugwerkende kracht de tarieven te hanteren die in maart in mijn contractbevestiging stonden (tlv 29ct). Ik ben dankbaar dat ze ermee instemmen het op deze manier op te lossen. Erg fijn dat er alleen een vriendelijk e-mailgesprek voor nodig was. :)

Aanvullende informatie: Ze hebben mij nu een wijzigingsbericht gestuurd en willen vanaf 1 oktober lagere tarieven hanteren. Ik had dus beter tot november met mijn klacht kunnen wachten. ;) Ik zou kunnen protesteren aangezien het modelcontract alleen wijzigingen in juli en januari toestaat, maar ik ben geneigd tevreden te zijn met de resolutie. Ik zal er over nadenken.

Ik hoop dat dit rapport nuttig kan zijn voor iemand anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• padoempats
PCJR schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:47:
[...]

Airco is op nieuwe bovenverdieping, ook voor verwarming daar in de winter, meestal maar 1 of 2 kamertjes.
No way dat je met WP en airco in de buurt gaat komen van meer dan 4000 kWh bij zo'n gasverbruik en wat extra verwarming van de nieuwe ruimtes. Mijn inschatting zal eerder zijn tussen 2500-3000 kWh als je koelen meeneemt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
padoempats schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:02:
[...]

No way dat je met WP en airco in de buurt gaat komen van meer dan 4000 kWh bij zo'n gasverbruik en wat extra verwarming van de nieuwe ruimtes. Mijn inschatting zal eerder zijn tussen 2500-3000 kWh als je koelen meeneemt.
Van 4500 naar 7500 is 3000 he ... in t gunstige zonnigste geval van 7500 opwek. Zeg 7000.

Dan is 2500 over maar ok. Komt goed. Weer ontopic 😎

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• padoempats
PCJR schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 14:04:
[...]

Van 4500 naar 7500 is 3000 he ... in t gunstige zonnigste geval van 7500 opwek. Zeg 7000.

Dan is 2500 over maar ok. Komt goed. Weer ontopic 😎
Ohja je hebt gelijk, kans is groter dat je quitte gaat spelen dus partij die op een goede manier over een jaar saldeert en wellicht een dikke cashback erbij is denk ik het beste wat je kunt doen.
Je hebt al wat gevonden wat logische keuze lijkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3dd3k
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-05 22:22
Greenchoice is per vandaag van 11,5cent naar 8cent gegaan.

[ Voor 18% gewijzigd door t3dd3k op 01-09-2023 15:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:12

de Peer

under peer review

t3dd3k schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 15:46:
Greenchoice is per vandaag van 11,5cent naar 8cent gegaan.
Niet per vandaag hoor, dat was enkele weken terug al, lees maar terug in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
PCJR schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:47:
[...]

Dan zul je op 1800 kWh uitkomen voor verwarmen en SWW en misschien nog 200 kWh voor koelen. Max 2000 kWh dus, even uitgaande van een goed ingeregelde installatie, maar daar is een ander topic voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-06 18:40
Powerpeers heeft nog wel een teruglevertarief van 11 cent voor huidige klanten met een variabel contract.

Ben benieuwd wanneer deze wijzigt (hopelijk pas per 1 januari)

Daarnaast heel onduidelijk of de tarieven mogen wijzigen tussentijds bij VanOns.
Artikel 19 Mogen wij deze voorwaarden en onze leveringstarieven veranderen?
19.1 Wij mogen deze voorwaarden altijd veranderen.
19.2 Veranderen wij deze voorwaarden? Dan informeren wij u minimaal tien kalenderdagen
voor de verandering schriftelijk of digitaal. Wij melden dan ook dat u onze overeenkomst
mag beëindigen. Daarvoor gelden wel deze voorwaarden.
19.3 Wij kunnen met elkaar afspreken dat wij de leveringstarieven mogen veranderen tijdens
de overeenkomst. Redenen hiervoor zijn overheidsbesluiten en de ontwikkelingen op de
markt voor elektriciteit of gas, waaronder prijsontwikkeling op de groothandelsmarkten
voor elektriciteit of gas, wijzigingen met betrekking tot marge en prijs- en inkooprisico’s,
Wijzigingen in de kostenstructuur voor het betreffende product en wijzigingen in onze
algemene kostenstructuur.
Ook andere, uitzonderlijke, omstandigheden kunnen een reden zijn om de leveringstarieven te veranderen, in dat geval zal deze reden duidelijk aan u uitgelegd worden.
19.4 Veranderen wij de leveringstarieven? Dan informeren we u schriftelijk of digitaal. Wij informeren u tijdig voordat wij deze tarieven veranderen en wij melden dan ook dat u onze overeenkomst zonder vaste einddatum mag beëindigen. Daarvoor gelden wel deze voorwaarden. Deze bepaling geldt niet voor een wijziging van de tarieven door een wijziging van de overheidsheffingen of de belastingen.
19.5 Wij kunnen ook met elkaar afspreken dat wij de leveringstarieven niet mogen veranderen tijdens de overeenkomst. Dit geldt niet voor een wijziging van de tarieven door een
wijziging van de overheidsheffingen of de belastingen.
19.6 De netbeheerder kan zijn tarieven ook veranderen. In zijn algemene voorwaarden staan
de regels hiervoor.
Ik snap hem helemaal niet.
Is artikel 19.5 van toepassing als je een jaarcontract neemt?
Want bij het afsluiten krijg je geen aparte voorwaarden voor een jaarcontract te zien. Vind het allemaal erg ontransparant.

[ Voor 85% gewijzigd door Frankvbr op 01-09-2023 17:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patko
  • Laatst online: 05-06 09:03
De website geeft een wat hogere TLV
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/49xAPT_2I07IfSJ7mvNm4D52LNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zfajMax5ZQbSjJF8E9KRRSNt.jpg?f=fotoalbum_large

Ik wacht even rustig af wat er komen gaat O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linea
  • Niet online
Frankvbr schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 16:43:

Ik snap hem helemaal niet.
Is artikel 19.5 van toepassing als je een jaarcontract neemt?
Want bij het afsluiten krijg je geen aparte voorwaarden voor een jaarcontract te zien. Vind het allemaal erg ontransparant.
Bij een jaarcontract mag de terugleververgoeding niet wijzigen heeft de ACM bevestigd:
https://www.consumentenbo...rvergoeding-vast-contract
https://www.bnnvara.nl/ka...nnepanelen-vaak-onterecht
Vaste prijzen gelden ook voor de terugleververgoeding.

De algemene voorwaarden worden voor alle contractvormen (variabel en vast) gebruikt. Daarom zijn ze zo vaag: we kunnen het een met u afspreken, en we kunnen het ander met u afspreken.
Veel belangrijker zijn de productvoorwaarden, en wat er in je persoonlijke aanbod staat.
Maar ook dan geldt: als de tarieven een of meer jaar vast staan, dan geldt dat ook voor de terugleververgoeding. Ook al roept de leverancier dat dat alleen voor de tarieven geldt en niet voor een vergoeding.

[ Voor 38% gewijzigd door Linea op 01-09-2023 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankvbr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-06 18:40
Linea schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 17:16:
[...]

Bij een jaarcontract mag de terugleververgoeding niet wijzigen heeft de ACM bevestigd:

De algemene voorwaarden worden voor alle contractvormen (variabel en vast) gebruikt. Daarom zijn ze zo vaag: we kunnen het een met u afspreken, en we kunnen het ander met u afspreken.
Veel belangrijker zijn de productvoorwaarden, en wat er in je persoonlijke aanbod staat.
Maar ook dan geldt: als de tarieven een of meer jaar vast staan, dan geldt dat ook voor de terugleververgoeding. Ook al heeft de leverancier wat anders staan.
Duidelijk.
In dat geval is VanOns nu het gunstigste, vanuitgaande dat Powerpeers zijn teruglevertarief voor variabele contracten ook omlaag gooit.

Ik denk nu afsluiten met huidige teruglevertarief met ingangsdatum 1 januari 2024.
Dan profiteer ik nog een heel saldeerjaar en er op gokken dat PowerPeers pas zijn tarieven wijzigt per 1 januari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06 11:29
Frankvbr schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 17:26:
[...]
Ik denk nu afsluiten met huidige teruglevertarief met ingangsdatum 1 januari 2024.
Dan profiteer ik nog een heel saldeerjaar en er op gokken dat PowerPeers pas zijn tarieven wijzigt per 1 januari.
Hoe profiteer je dan nog van een heel saldeerjaar? Je gaat in de winter je zonnestroom met 'hoge' TLV opmaken. Ik heb er daarom juist voor gekozen om per 1 oktober over te stappen, laten ze mijn zonnestroom maar uitbetalen, komend jaar bouw ik toch wel weer een overschot op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06 11:29
Linea schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 17:16:
[...]

Bij Oxxio staat in de algemene voorwaarden vermeld dat de TLV gedurende het loopjaar kan wijzigen, maar dat dit niet voor vaste contracten geldt. Ik heb het nu 3 jaar vast weten te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
TheBull schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 18:02:
[...]

Hoe profiteer je dan nog van een heel saldeerjaar? Je gaat in de winter je zonnestroom met 'hoge' TLV opmaken. Ik heb er daarom juist voor gekozen om per 1 oktober over te stappen, laten ze mijn zonnestroom maar uitbetalen, komend jaar bouw ik toch wel weer een overschot op.
Dat ligt aan je situatie, zelf lever ik nog terug in oktober/ november, en in december is mijn productie ongeveer gelijk aan mijn verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linea
  • Niet online
TheBull schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 18:04:

Bij Oxxio staat in de algemene voorwaarden vermeld dat de TLV gedurende het loopjaar kan wijzigen, maar dat dit niet voor vaste contracten geldt. Ik heb het nu 3 jaar vast weten te zetten.
Eneco/Oxxio heeft duidelijk geleerd van het eerdere tlv-aanpas-debacle.
En Eneco had n.a.v. het onderzoek van de Consumentenbond al naar de Consumentenbond en ACM aangegeven dat wat klanten eerder te horen kregen, fout was.
Mooi dat ze het nu zelfs in hun voorwaarden helder verwoorden.

[ Voor 14% gewijzigd door Linea op 01-09-2023 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Nu online
Patko schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 17:14:
[...]

[Afbeelding]

Succes, dat ga je niet krijgen, wacht je contact maar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Patko schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 17:14:
[...]

[Afbeelding]

Berekening met een modelcontract gaat niet.
Ik wil 1 jaar vast 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krammetje
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 28-04 23:41
Aanvullende informatie: Ze hebben mij nu een wijzigingsbericht gestuurd en willen vanaf 1 oktober lagere tarieven hanteren. Ik had dus beter tot november met mijn klacht kunnen wachten.
Het zal niet veel uitmaken neem ik aan. Hoeveel zal je daadwerkelijk terugleveren in oktober?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
Iemand ervaring of posts of HEM betaald bij netto terugleveren?

Trustpilot noemt af en toe mensen die betaald krijgen, anderen wachten een paar maanden maar zijn daarna stil, wellicht hebben die betaald gekregen?
Ze hebben nog steeds een hoge terugleververgoeding.

[ Voor 10% gewijzigd door Henkoes op 03-09-2023 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Verwijderd

[ Voor 97% gewijzigd door Truus01 op 03-09-2023 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
Truus01 schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:26:
[...]

Probeer de zoekfunctie eens in dit topic...
Ik vind verhalen over mensen die klagen dat de tarieven hoger zijn dan gedacht, nu lijkt mij dit geen issue voor terugleveraars?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Truus01
Henkoes schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:27:
[...]

Ik vind verhalen over mensen die klagen dat de tarieven hoger zijn dan gedacht, nu lijkt mij dit geen issue voor terugleveraars?
HEM is gewoon niet te vertrouwen, die zullen je echt geen geld gaan geven.
Oa:
paQ schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:42:
Ach kijk nou. HEM leest mee! :)
haai! :w

2 uurtjes geleden:
[Afbeelding]

zojuist:
[Afbeelding]

Alle Axels hebben gelijktijdig een naamswijziging aangevraagd.
Naar..... Rindert Smallegange :') je moet er maar opkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
Truus01 schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:31:
[...]

HEM is gewoon niet te vertrouwen, die zullen je echt geen geld gaan geven.
Oa:

[...]
Kan zijn dat ze met neppe reviews en grijs gebied in tarief verhogingen wegkomen, een betaal afspraak als bedrijf naar consument niet nakomen is al meer zwart wit en zou dus makkelijker aangepakt moeten kunnen worden. Lijkt me dat ze dat risico niet willen lopen?

Edit
Hier zie ik ook dat mensen uiteindelijk betaald lijken te worden.
De vraag is of dit echte klachten zijn of nep natuurlijk.
https://www.klachtenkompa...4a-48d1-a39c-202677e928ad

[ Voor 22% gewijzigd door Henkoes op 03-09-2023 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Als ik op hun site de rekentool gebruik, krijg ik precies 0 cent per kWh teruglevering :N

Je zult uiteindelijk vast krijgen wat er in je contract wordt vastgelegd,de vraag is alleen hoeveel moeite je er voor wilt/moet doen.

Verschillen in TLV zijn nu zo laag, dat je beter een betrouwbare partij kan kiezen.

[ Voor 59% gewijzigd door HandyLumberjack op 03-09-2023 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
HandyLumberjack schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:01:
Als ik op hun site de rekentool gebruik, krijg ik precies 0 cent per kWh teruglevering :N

Je zult uiteindelijk vast krijgen wat er in je contract wordt vastgelegd,de vraag is alleen hoeveel moeite je er voor wilt/moet doen.

Verschillen in TLV zijn nu zo laag, dat je beter een betrouwbare partij kan kiezen.
De oude modelcontract voorwaarden gaven kaal levertarief, zou veranderd kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Henkoes schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:09:
[...]

De oude modelcontract voorwaarden gaven kaal levertarief, zou veranderd kunnen zijn.
Als je een redelijke hoeveelheid teruglevering hebt zou ik dan denk ik de "risico's" accepteren, je alternatieven zijn veel slechter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Henkoes schreef op zondag 3 september 2023 @ 10:28:
[...]

Kan zijn dat ze met neppe reviews en grijs gebied in tarief verhogingen wegkomen, een betaal afspraak als bedrijf naar consument niet nakomen is al meer zwart wit en zou dus makkelijker aangepakt moeten kunnen worden. Lijkt me dat ze dat risico niet willen lopen?

Edit
Hier zie ik ook dat mensen uiteindelijk betaald lijken te worden.
De vraag is of dit echte klachten zijn of nep natuurlijk.
https://www.klachtenkompa...4a-48d1-a39c-202677e928ad
Ik zou zeggen, ga ervoor!
En koppel hier even je juridische gevecht terug.
En waarschijnlijk ook hoe je eea denkt aan te pakken nadat ze failliet verklaard zijn, of iets dergelijks.

@HandyLumberjack Zelfs/Juist mensen met een grote hoeveelheid teruglevering zijn niet voor dat risico gegaan (wel Innova), zegt genoeg, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 19:29
Henkoes schreef op zondag 3 september 2023 @ 10:28:
[...]

Kan zijn dat ze met neppe reviews en grijs gebied in tarief verhogingen wegkomen,
Neppe reviews plaatsen is toch ook gewoon verboden?

https://www.rijksoverheid...i-2022-wettelijk-verboden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Truus01 schreef op zondag 3 september 2023 @ 14:19:
[...]

@HandyLumberjack Zelfs/Juist mensen met een grote hoeveelheid teruglevering zijn niet voor dat risico gegaan (wel Innova), zegt genoeg, lijkt me.
Voor dit soort zaken kijk ik naar de verhouding tussen het risico en de opbrengsten. Ik ken de situatie niet exact, maar ik ga ervanuit dat die kale leveringstarief ca. 2-3x hoger is dan de huidige verkrijgbare teruglevertarieven. De kans dat je, na wat moeite, je geld niet krijgt lijkt me in deze situatie niet heel groot (ten opzicht van de meeropbrengst). Mocht het lukken dan kun je daarna ook meerdere jaren gebruik maken van je contract.

Als je bereid bent om het financiële risico te lopen en de eventuele moeite erin te stoppen zie ik geen reden om het niet te doen.

Eind vorig jaar zijn dergelijke discussies ook gevoerd, maar toen lagen de tarieven (in %) veel dichter bij elkaar lagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 14-06 19:28
HandyLumberjack schreef op zondag 3 september 2023 @ 14:58:
[...]

Voor dit soort zaken kijk ik naar de verhouding tussen het risico en de opbrengsten. Ik ken de situatie niet exact, maar ik ga ervanuit dat die kale leveringstarief ca. 2-3x hoger is dan de huidige verkrijgbare teruglevertarieven. De kans dat je, na wat moeite, je geld niet krijgt lijkt me in deze situatie niet heel groot (ten opzicht van de meeropbrengst). Mocht het lukken dan kun je daarna ook meerdere jaren gebruik maken van je contract.

Als je bereid bent om het financiële risico te lopen en de eventuele moeite erin te stoppen zie ik geen reden om het niet te doen.

Eind vorig jaar zijn dergelijke discussies ook gevoerd, maar toen lagen de tarieven (in %) veel dichter bij elkaar lagen.
En het risico is in dit geval de TLV die je bij een degelijke andere partij kunt krijgen. Dat is niet erg hoog op dit moment. 3000kWh * 0,08 = 240 euro bijvoorbeeld. Tip: Neem een goede rechtsbijstand verzekering. Ik heb dit een paar keer genoemd omdat het mij veel geholpen heeft tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik dacht even een energiecontract afsluiten, wat een gedoe tegenwoordig zeg :D.
De situatie: verbruik ca 7500kwh per jaar, teruglevering ca 8500kwh per jaar.
In 2026 en 2027 moeten we ongeveer 2700kwh afrekenen ivm afbouw salderingsregeling. Huidig contract nog bij Vattenfall met 16,8ct tlv, maar wil in september over om te voorkomen dat ik straks de maand dec 2025 (= hoog verbruik WP) niet meer kan salderen met het najaar.

- Hoogte van de terugleververgoeding is dus niet heel relevant (5ct of 9 ct is nihil)
- Wil graag 3 jaar vast ivm terugleverboete
- Salderen in totaal en niet per telwerk zoals Delta doet
- Wil een leverancier met goede solvabiliteit

Eneco: alleen 1 jaar vast > valt af
Delta: salderen per telwerk > valt af
Vattenfall: 4,5ct terugleveren , tarief 0,36/0,40
Greenchoice: 8ct terugleveren, tarief 0,40/0,40

Vattenfall en Greenchoice zijn ongeveer gelijk, de hogere tlv van GC wordt weggestreept met de lagere tarief bij VF.

[ Voor 15% gewijzigd door Sport_Life op 03-09-2023 22:52 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Sport_Life schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:47:
In 2026 en 2027 moeten we ongeveer 2700kwh afrekenen ivm afbouw salderingsregeling. Huidig contract nog bij Vattenfall met 16,8ct tlv, maar wil in september over om te voorkomen dat ik straks de maand dec 2025 (= hoog verbruik WP) niet meer kan salderen met het najaar.

- Hoogte van de terugleververgoeding is dus niet heel relevant (5ct of 9 ct is nihil)

Vattenfall en Greenchoice zijn ongeveer gelijk, de hogere tlv van GC wordt weggestreept met de lagere tarief bij VF.
Ik zou zeggen dat het makkelijker is geworden, het maakt niet meer zoveel uit welke leverancier je kiest qua euro's, mits die maar netjes saldeert.

Om je zoektocht nog wat lastiger te maken: je gaat ervanuit dat salderen wordt afgebouwd via conform het huidige wetsvoorstel. Maar dat is hoogst onzeker, dus eigenlijk weten we helemaal niet of en wat er gaat gebeuren. Zelf verwacht ik eigenlijk dat het nog wat langer gaat duren, maar dat het dan in 1x wordt afgeschaft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruiker001
Sport_Life schreef op zondag 3 september 2023 @ 22:47:

Delta op enkeltarief zetten. Dan wordt er niet meer per telwerk gesaldeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WendyW1
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
gebruiker001 schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:32:
[...]

Delta op enkeltarief zetten. Dan wordt er niet meer per telwerk gesaldeerd.
@Sport_Life

Inderdaad, wij hadden variabel enkeltarief en waren ook overgestapt naar 3 jaar iets meer dan een week geleden. Normaal en dal was ons niet opgevallen, tot we bovenstaande posting van jou zagen gisteravond. We hebben hem vanmorgen naar enkeltarief laten zetten door Delta vanwege het salderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker001
WendyW1 schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:38:
[...]

@Sport_Life

Inderdaad, wij hadden variabel enkeltarief en waren ook overgestapt naar 3 jaar iets meer dan een week geleden. Normaal en dal was ons niet opgevallen, tot we bovenstaande posting van jou zagen gisteravond. We hebben hem vanmorgen naar enkeltarief laten zetten door Delta vanwege het salderen.
Mooie is dat delta dan zegt. We willen het best aanpassen maar het maakt niks uit. Maar niet gezegd dat het voor salderen weldegelijk uitmaakt. Laten we ze niet slimmer maken. Dan kan het straks niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WendyW1
  • Niet online
gebruiker001 schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:59:
[...]

Mooie is dat delta dan zegt. We willen het best aanpassen maar het maakt niks uit. Maar niet gezegd dat het voor salderen weldegelijk uitmaakt. Laten we ze niet slimmer maken. Dan kan het straks niet meer.
Ze gooiden het bij mij in eerste instantie op; het maakt niks uit, want we hebben dezelfde tarieven voor enkel, normaal en dal. Op salderen kreeg ik wel gelijk, maar uiteraard aan de telefoon.

Maar, de opzegboete is voor ons vooralsnog 0, door de hoeveelheid terugleveren denk ik.
Als in januari met de afrekening blijkt dat ze alsnog salderen per telwerk, stappen we na de afrekening wel op naar iets anders🤷‍♀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linea
  • Niet online
gebruiker001 schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:59:
[...]

Je kunt ook nog altijd je slimme meter laten vervangen door een domme meter. Die kunnen geen piek- en daltarief meer verwerken door het uitzetten van het TF-signaal.
Of een domme meter die je qua lezen uit laat zetten nog wel met piek- en daltarief werkt, weet ik eigenlijk niet. Die zou dan nog wel het signaal moeten ontvangen om de gescheiden tellers voor piek en dal aan en uit te zetten. Beheer en onderhoud van de netbeheerder mag dan immers nog wel, maar ik weet niet of het piek- en daltarief onder die definitie valt.

[ Voor 26% gewijzigd door Linea op 04-09-2023 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeeedeee
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:33
WendyW1 schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:07:
[...]

Ze gooiden het bij mij in eerste instantie op; het maakt niks uit, want we hebben dezelfde tarieven voor enkel, normaal en dal. Op salderen kreeg ik wel gelijk, maar uiteraard aan de telefoon.

Maar, de opzegboete is voor ons vooralsnog 0, door de hoeveelheid terugleveren denk ik.
Als in januari met de afrekening blijkt dat ze alsnog salderen per telwerk, stappen we na de afrekening wel op naar iets anders🤷‍♀️
Daar zal ik maar niet vanuit gaan, ik heb verbruik 5500 en teruglevering 6000 opgegeven bij mijn 3 jarig contract wat ik op 17 augustus ben aangegaan bij Eneco. Ik heb eind augustus geïnformeerd naar de boete. Ik hoefde geen boete te betalen, maar alleen omdat de huidige tarieven lager waren. Als ze hoger waren had ik toch al voor 630 kWh moeten aftikken.

Ik zou iedereen in elk geval adviseren zet je verbruik vooral niet te hoog als je afsluit... Zeker niet als je nog meer zonnepanelen wil gaan plaatsen / een accu wil gaan nemen de komende jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WendyW1
  • Niet online
jeeedeee schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:39:
[...]

Daar zal ik maar niet vanuit gaan, ik heb verbruik 5500 en teruglevering 6000 opgegeven bij mijn 3 jarig contract wat ik op 17 augustus ben aangegaan bij Eneco. Ik heb eind augustus geïnformeerd naar de boete. Ik hoefde geen boete te betalen, maar alleen omdat de huidige tarieven lager waren. Als ze hoger waren had ik toch al voor 630 kWh moeten aftikken.

Ik zou iedereen in elk geval adviseren zet je verbruik vooral niet te hoog als je afsluit... Zeker niet als je nog meer zonnepanelen wil gaan plaatsen / een accu wil gaan nemen de komende jaren.
Delta weet ons verbruik exact, want we waren al klant bij ze, alleen dan met een variabel contract o.b.v. enkeltarief. Alleen mijn partner wilde toch vast in verband met de heffing van Vandebron, voor het geval dat anderen dat gaan volgen: dus zijn we akkoord gegaan met de aanbieding voor 3 jaar vast. Ik heb het niet alleen voor het zeggen thuis :+

Ik ga ervan uit dat ze op basis van het enkeltarief gewoon weer salderen zoals op het variabele contract op enkeltarief en niet per telwerk, maar het blijft afwachten op de komende jaarafrekening. Dan zien we aankomende januari wel weer verder

Meer zonnepanelen passen niet, het dak ligt vol, past niets meer op👍Schuur zou kunnen, maar dat weten we nog niet gezien het gerommel van de overheid en de energiemaatschappijen. Voor onze 3-fase omvormer is er volgens mij nog steeds geen accu van SE, nog los van het feit dat ik liever geen accu in huis heb ook overigens, maar dat zien we t.z.t wel. De komende 3 jaar komt er zeker geen accu in ieder geval 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAce
  • Laatst online: 15:41
Moby schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 11:26:
Ik heb een Innova contract, die ene van 91 cent TLV. Nu heb ik een "persoonlijk aanbieding" gekregen om te verlengen, een 1-jarig, 3-jarig of 4-jarig contract. Maar ik kan nergens de TLV vinden? Ik verwacht uiteraard niet dat de 91 cent blijft staan, maar ik ben wel benieuwd waar ze nu mee komen?

Kijk ik ergens overheen? Zou iemand die ook al mag verlengen (dit kan een half jaar voor het eind van je contract) eens kunnen kijken?
Ik heb ook de 91 cent TLV van Innova, deze eindigt 28 Oktober. Ik heb het 4-jarig vast contract aangenomen met 37/39 ct/kWh en 1,27/m3 met 8ct terugleververgoeding/kWh. Dit jaar komt er een warmtepomp en elektrische auto bij dus verwacht ik weinig overschot meer te hebben.

De reden voor mij om het 4 jaar vast te zetten is dat ik de warmtepomp binnen 4 jaar terugverdien en zodat ik voorlopig ook geen last heb van die zonnepaneelheffingen (met weinig overschot heb je er sowieso weinig last van waarschijnlijk).

[ Voor 12% gewijzigd door DutchAce op 04-09-2023 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
DutchAce schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:45:
[...]

Ik heb ook de 91 cent TLV van Innova, deze eindigt 28 Oktober. Ik heb het 4-jarig vast contract aangenomen met 37/39 ct/kWh en 1,27/m3 met 8ct terugleververgoeding/kWh. Dit jaar komt er een warmtepomp en elektrische auto bij dus verwacht ik weinig overschot meer te hebben.

De reden voor mij om het 4 jaar vast te zetten is dat ik de warmtepomp binnen 4 jaar terugverdien en zodat ik voorlopig ook geen last heb van die zonnepaneelheffingen (met weinig overschot heb je er sowieso weinig last van waarschijnlijk).
Hmmm interesting 🤨 ik heb dezelfde “aanbieding” gekregen. Inclusief 250 euro eenmalig.

Waar kun je die vaste tlv vinden? En staat dit bij innova ook daadwerkelijk vast? Ik had nu een aanbod voor drie jaar Eneco vast met 9 cent maar kan deze nog annuleren.

Bij mij beetje hetzelfde uitgangspunt. Meer ev laden.
Saldering doet innova wel netjes toch en niet zoals bij delta per telwerk oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkoes
okio schreef op maandag 4 september 2023 @ 19:12:
[...]

Hmmm interesting 🤨 ik heb dezelfde “aanbieding” gekregen. Inclusief 250 euro eenmalig.

Waar kun je die vaste tlv vinden? En staat dit bij innova ook daadwerkelijk vast? Ik had nu een aanbod voor drie jaar Eneco vast met 9 cent maar kan deze nog annuleren.

Als salderen en ontkomen van “zonnepanelen boete” het doel is, dan is bij een kleinere partij langdurig een contract afsluiten risicovol.

Ik zou de grotere partijen kiezen.. faillissement en je betaald alsnog de zonnepanelen boete, en op een ongelukkig moment betaal je wellicht alsnog voor verbruikte kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvdW
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 07-03-2024
Zijn er al mensen die reactie hebben van het ACM/ Innova zelf aangaande de contractvoorwaarden van Innova?

Ben benieuwd omdat ik verwacht ergens komende week mijn mail te ontvangen. Telefonisch hebben ze al eea. geprobeerd en toen ik aangaf dat ik anders tegen mijn contract aankeek werd de hoorn erop gegooid😅.

Met de huidige terugleververgoedingen ben ik evt. wel van plan eea. op de spits te drijven maar als anderen al ervaring hebben opgedaan zou ik deze graag horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWT
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-06 08:37

JWT

Nee, nog steeds geen reactie op mail verlengen volgens contract..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aa4ever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-06 17:11
DutchAce schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:45:
[...]

Ik heb ook de 91 cent TLV van Innova, deze eindigt 28 Oktober. Ik heb het 4-jarig vast contract aangenomen met 37/39 ct/kWh en 1,27/m3 met 8ct terugleververgoeding/kWh.
Ik zit met vergelijkbaar contract bij Innova dat over een week of 3 afloopt. De verlengvoorstellen die ik van Innova heb gekregen wordt een TLV genoemd van 7 ct excl. BTW en geen 8 ct zoals jij dat noemt. Is die 8 ct exclusief BTW?

1 ct verschil lijkt niet veel maar elke ct verschil is toch ruim 100 euro op jaarbasis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonnepaneelxl
  • Laatst online: 14-06 21:54
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

5740wp 30gr Noord | 4815wp 35gr Oost | 2140wp 10gr Oost | 4800wp 30gr Zuid | 3645wp 8gr Zuid | 5760wp 35gr West | 1215wp 5gr Zuid | Totaal 28115WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rido
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-06 15:51
Volgens mij heeft Engie op dit moment wel een aardige terugleververgoeding. Ik vind hun prijsopbouw beetje verwarrend want bepaalde zaken wijken af van andere partijen (bijv. vermindering energiebelasting en overheidsheffing). Maar de TVL lijkt momenteel wel € 0,14511 te zijn.

Ik heb net een aanvraag gedaan dus nog even wachten op de overeenkomst met alle tarieven, maar dat zou niet verkeerd zijn!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VVAW5r-piDJCEWlZLAPPnk8BHF4=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/wAPRgBf5mwgp0Lk3m4b3lV2z.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Flgbc0r0o5JZh1j_Pko2Hnb0HvQ=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/Uf5Bp7NWW8XLP8oLDs4Gf7yA.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-06 18:58
Rido schreef op maandag 4 september 2023 @ 23:26:
Volgens mij heeft Engie op dit moment wel een aardige terugleververgoeding.
Klik even op het tabblad tarieven. ;)

Daar staat vrij duidelijk dat de TLV anders is dan de weergegeven (gesaldeerde) tarieven.

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rido
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-06 15:51
SmiGueL schreef op maandag 4 september 2023 @ 23:33:
[...]

Klik even op het tabblad tarieven. ;)

Daar staat vrij duidelijk dat de TLV anders is dan de weergegeven (gesaldeerde) tarieven.
Haha, thanks! Ik zie het inderdaad, daar staat € 0,08. Dan werkt hun calculator wel lekker zeg... 8)7
Maar even de overeenkomst afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntram
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:57
Linea schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:39:
[...]
Je kunt ook nog altijd je slimme meter laten vervangen door een domme meter. Die kunnen geen piek- en daltarief meer verwerken door het uitzetten van het TF-signaal.
Dat is dan wel meteen weer de nucleaire optie. Als je later weer terug wil, omdat bijvoorbeeld dynamische tarieven na inperken salderen toch voordeliger blijken, mag je de ombouw zelf weer betalen. Oh, en de netbeheerder geeft bij domme meters vaak aan dan ze de correcte registratie van de teruglevering niet kunnen garanderen, omdat die meters niet waren ingericht op terugdraaien. Dan liever nog wat langer met de klantenservice aan de lijn hangen van de leverancier, want enkel en dubbel tarief in een contract hoort gewoon beiden te kunnen bij een slimme meter.
Of een domme meter die je qua lezen uit laat zetten nog wel met piek- en daltarief werkt, weet ik eigenlijk niet. Die zou dan nog wel het signaal moeten ontvangen om de gescheiden tellers voor piek en dal aan en uit te zetten. Beheer en onderhoud van de netbeheerder mag dan immers nog wel, maar ik weet niet of het piek- en daltarief onder die definitie valt.
Je bedoelt een slimme meter die je qua uitlezen uit zet? Die werkt gewoon nog met piek en dal, kalender van piek en dal zit in meter zelf en als daar wat in veranderd is dat inderdaad beheer en onderhoud. Echter nogmaals; beter oplossen via de leverancier.

De meeste 'slimme' acties met op afstand uitleesbaar uitzetten zijn al succesvol de voet dwarsgezet door leveranciers in het afgelopen jaar wel gebleken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linea
  • Niet online
ntram schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 00:07:

Dat is dan wel meteen weer de nucleaire optie. Als je later weer terug wil, omdat bijvoorbeeld dynamische tarieven na inperken salderen toch voordeliger blijken, mag je de ombouw zelf weer betalen. Oh, en de netbeheerder geeft bij domme meters vaak aan dan ze de correcte registratie van de teruglevering niet kunnen garanderen, omdat die meters niet waren ingericht op terugdraaien.
Als je nu een domme meter laat plaatsen, is dat een digitale zonder communicatiemodule, dus die werken prima, en hebben geen terugdraaien, maar gewoon gescheiden digitale meters voor leveren en terugleveren. Ferrarismeters worden niet meer geplaatst.

Natuurlijk is zo'n meter laten plaatsen een dure optie, omdat je de vervanging zelf moet betalen (73 euro). En natuurlijk is het beter als de leverancier je contract gewoon op verzoek op enkeltarief zet. De meeste leveranciers doen dat ook gewoon. Maar wie weet hoe dat verandert. De leveranciers verzinnen van alles om het salderen te beperken. Dan kan die 73 euro de moeite waard zijn om op enkeltarief te komen, als een verzoek aan de leverancier niet werkt.

Bedankt voor je antwoord over piek- en daltarief bij een qua uitlezen uitgeschakelde slimme meter. Dat is uitlezen uitzetten is dus geen manier om van piek- en daltarief af te komen voor wie daar een probleem mee zou hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Linea op 05-09-2023 02:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
okio schreef op maandag 4 september 2023 @ 19:12:
[...]

Innova is heel actief met aanbiedingen rondsturen. Ze willen heel graag dat jij tekent voor een nieuw contract, want als ze mijn geschil bij de geschillencommissie verliezen moeten ze 20 ct/kWh blijven betalen.

(en dat niet alleen, ze moeten ook blijven salderen, zelfs als de overheid dat niet meer verplicht, want ook het salderen hebben ze in de contractvoorwaarden opgenomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okio
Blihi schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 08:56:
[...]

Innova is heel actief met aanbiedingen rondsturen. Ze willen heel graag dat jij tekent voor een nieuw contract, want als ze mijn geschil bij de geschillencommissie verliezen moeten ze 20 ct/kWh blijven betalen.

(en dat niet alleen, ze moeten ook blijven salderen, zelfs als de overheid dat niet meer verplicht, want ook het salderen hebben ze in de contractvoorwaarden opgenomen)
Okay, dat had ik in dit topic even gemist...

Maar dit zal wel tot een rechtszaak oid komen, ze zullen er alles aan doen om dit te voorkomen.
Heb jij zelf enig idee wanneer hier een uitspraak over komt?

De basis is dan als jij gelijk krijgt:
- ze moeten een tlv hanteren die gelijk is aan levertarief?
- omdat zij salderen hebben opgenomen zijn ze verplicht dit te blijven doen

En dit zou dan van toepassing zijn op een contract voor onbepaalde tijd als je je vast contract laat verlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
okio schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:35:
[...]

Okay, dat had ik in dit topic even gemist...

Maar dit zal wel tot een rechtszaak oid komen, ze zullen er alles aan doen om dit te voorkomen.
Heb jij zelf enig idee wanneer hier een uitspraak over komt?

De basis is dan als jij gelijk krijgt:
- ze moeten een tlv hanteren die gelijk is aan levertarief?
- omdat zij salderen hebben opgenomen zijn ze verplicht dit te blijven doen

En dit zou dan van toepassing zijn op een contract voor onbepaalde tijd als je je vast contract laat verlopen?
De basis is dat een contract een contract is en dat zij niet eenzijdig de contract- en productvoorwaarden mogen aanpassen. De enige aanpassing die ze mogen doen zijn de tarieven en de algemene voorwaarden. Ook vervallen eventuele contract- en productvoorwaarden als de rechter de ongeldig verklaart.

Het punt is dat in de contractvoorwaarden staat dat de productvoorwaarden van de datum van afsluiten gelden en daarin staat dat de terugleververgoeding gelijk is aan het kale levertarief. Ook staat er dat bij een eventueel conflict tussen algemene voorwaarden en contractvoorwaarden die laatste geldig zijn.

Het salderen is ook uitgebreid in de productvoorwaarden beschreven. Daarbij is geen enkele referentie naar de wettelijke regels opgenomen, ofwel, ze hebben zichzelf gebonden aan salderen tot in lengte van dagen, tenzij de wetgever dit expliciet verbiedt.

De geschillencommissie kan enkele maanden duren (gemiddeld 22 weken), dus we wachten maar af. De uitspraak van de geschillencommissie is bindend, daar staat geen beroep tegen open. Wel kan de rechter gevraagd worden om marginaal te toetsen.

We gaan het meemaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ntram
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:57
Linea schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 02:10:
[...]

Als je nu een domme meter laat plaatsen, is dat een digitale zonder communicatiemodule, dus die werken prima, en hebben geen terugdraaien, maar gewoon gescheiden digitale meters voor leveren en terugleveren. Ferrarismeters worden niet meer geplaatst.
Je hebt helemaal gelijk. Las het ergens in een tweet van iemand en heb ik klakkeloos overgenomen, maar realiseer me mede door jouw reactie dat dit inderdaad niet kan kloppen. 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Nou hier is het 91 ct Innova contract gisteren ten einde gekomen. Nu wachten op de eindafrekening.
Ik zit nu bij Vattenfall voor 16.8ct per kWh TLV via mijn SAP voor terugleveren en ik zit bij Greenchoice 1 jr (TLV 11.5ct per kWh) op mijn PAP om stroom af te nemen.

[ Voor 4% gewijzigd door de Peer op 05-09-2023 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simpel360
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18:24
de Peer schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:48:
Nou hier is het 91 ct Innova contract gisteren ten einde gekomen. Nu wachten op de eindafrekening.
Ik zit nu bij Vattenfall voor 16.8ct per kWh TLV via mijn SAP voor terugleveren en ik zit bij Greenchoice 1 jr (TLV 11.5ct per kWh) op mijn PAP.
Salderen dan maar en overschot op VF?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Simpel360 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:50:
[...]

Salderen dan maar en overschot op VF?
ja daar komt het op neer.
Bij VF lever ik alleen terug.
Bij greenchoice neem ik alleen stroom af en bouw ik dus een schuld op. Maar zodra VF niet interessant meer is qua teruglevering ga ik mijn schuld bij Greenchoice inhalen (wegsalderen).

[ Voor 3% gewijzigd door de Peer op 05-09-2023 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnaud1980
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 07:02
Is er al iemand die geld heeft gehad van innova??

[ Voor 4% gewijzigd door Arnaud1980 op 05-09-2023 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rismaster
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 25-01 11:50
Ontving zojuist bericht van VF dat voor het modelcontract de tlv verlaagd wordt van 16,8 naar 7,6 cent per 1 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

rismaster schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 18:29:
Ontving zojuist bericht van VF dat voor het modelcontract de tlv verlaagd wordt van 16,8 naar 7,6 cent per 1 november.
Ja dat was een paar weken geleden al gemeld hier. Maar nu zwart op wit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Arnaud1980 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 17:27:
Is er al iemand die geld heeft gehad van innova??
Nee. Die vraag wordt ook regelmatig gesteld hier. Ze mogen 6 weken doen over de eindafrekening.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:52

Zenix

BOE!

Ik zit nu bij Vattenfall voor 16.8ct per kWh TLV via mijn SAP voor terugleveren en ik zit bij Greenchoice 1 jr (TLV 11.5ct per kWh) op mijn PAP om stroom af te nemen.
Mijn contract stopt per 1 november, de komende twee manden produceer ik ruim meer dan ik verbruik. Het contract liep tot februari, maar op deze manier kon ik Powerpeers nog afsluiten en hoef ik de dure kWh niet te salderen. Achteraf gezien was het beter geweest om eerder Greenhoice te kiezen voor een langere periode.

Ik hoor graag hoe het gaat met de afrekening. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:25
Ook interessant, in verband met de veelvuldige opmerkingen, dat energiemaatschappijen altijd zouden stellen, dat teruglevering GEEN tarief is, maar een vergoeding: Hier staat heel duidelijk wat het teruglevertarief is!

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Laatst online: 02-06 07:27

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

de Peer schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 19:14:
[...]

Ja dat was een paar weken geleden al gemeld hier. Maar nu zwart op wit?
Vandaag ook gekeken maar nergens meer tlv dan 8-9 cent dus maar een 2 jarig contract bij GC, wie weet wat ze allemaal verzinnen nog, dit bijvoorbeeld.

nieuws: Enkele energieleveranciers: geen 3-jarige contracten voor eigenaren z...

Dus maar 2 en daarna nog eens kijken, veel overschot heb ik niet.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelique1974
  • Laatst online: 29-01-2024
Rol-Co schreef op woensdag 6 september 2023 @ 00:04:
[...]

Vandaag ook gekeken maar nergens meer tlv dan 8-9 cent dus maar een 2 jarig contract bij GC, wie weet wat ze allemaal verzinnen nog, dit bijvoorbeeld.

nieuws: Enkele energieleveranciers: geen 3-jarige contracten voor eigenaren z...

Om deze reden zou ik ook graag een contract willen met tlv rond 8ct voor 2 of 3 jaar. Maar ik vraag me af, als de saldeerafbouw per 2025 doorgaat of je vanwege die wetswijziging boetevrij kan overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Laatst online: 02-06 07:27

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Angelique1974 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 07:26:
[...]

Om deze reden zou ik ook graag een contract willen met tlv rond 8ct voor 2 of 3 jaar. Maar ik vraag me af, als de saldeerafbouw per 2025 doorgaat of je vanwege die wetswijziging boetevrij kan overstappen.
Het is afbouw, dus waarom zou ik voortijdig willen overstappen?
Maar ik zie het nog niet gebeuren hoor vanwege het geknoei in den haag.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:00
Ik ook, het was een mooie tijd geweest ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ursusMaritimus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-06 11:42

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Mijne is later ingegaan, loopt nog tot eind februari als ik het wel heb.

Je hebt niet verlengt of door laten lopen bij Innova? Ik las iets over geschillencommissie enzo, maar kan dat niet helemaal volgen.

Vlag kan uit als ze over de brug komen bij je. Hopelijk is Innova er nog in maart met al die dure teruglevertweakers.

21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002

Sport_Life

Solvitur ambulando

Rol-Co schreef op woensdag 6 september 2023 @ 00:04:
[...]

Waarom geen 3 jaar?

Ik heb 3 jaar GC afgesloten :). Alles wijst er nu op dat pv eigenaren moeten gaan betalen om te gaan leveren, er is nu al een flink overschot in de zomer, dat zal komende jaren verergeren als de pv paneelprijzen wat dalen.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 11KW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Gasloos in Zuid-Limburg

ursusMaritimus schreef op woensdag 6 september 2023 @ 08:39:
[...]

Mijne is later ingegaan, loopt nog tot eind februari als ik het wel heb.

Je hebt niet verlengt of door laten lopen bij Innova? Ik las iets over geschillencommissie enzo, maar kan dat niet helemaal volgen.

Vlag kan uit als ze over de brug komen bij je. Hopelijk is Innova er nog in maart met al die gashendel tweakers.
Je kunt toch ook opzeggen wanneer je weer meer gaat verbruiken dan wat je aan opwek hebt? Nu saldeer je je overschot weg in de winter.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

klump4u schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:09:
[...]

Je kunt toch ook opzeggen wanneer je weer meer gaat verbruiken dan wat je aan opwek hebt? Nu saldeer je je overschot weg in de winter.
Inderdaad, die van mij loopt ook tot februari, maar 1 november (ongeveer) ben ik weg want dan winnen de zonnepanelen het niet meer van de warmtepomp.

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Pagina: 1 ... 179 ... 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen.
Dus geen ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.

- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Met de huidige markt gaat dit topic erg hard. Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 dagen terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!

Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2