Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Danger.Mouse schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:54:
[...]

Ik ben in de veronderstelling dat dat tijdstip dan tevens vermeldt had moeten staan. Ik zie nu dat de tarieven per 01-07 ingaan, dat lees ik als 00:00.
heb gisteren ook best zitten nadenken wat nou 30 dagen is
En eigenlijk is deze opmerking een touche ;)

@Musho wat staat er nou in jouw omgeving? en in je overeenkomst op pagina 3?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 27-09 21:56
paQ schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 21:10:
[...]

heb gisteren ook best zitten nadenken wat nou 30 dagen is
En eigenlijk is deze opmerking een touche ;)

@Musho wat staat er nou in jouw omgeving? en in je overeenkomst op pagina 3?
De 30 dagen discussie gaat over de vraag of je minimaal 30 dagen (=720 uren) van te voren moet informeren of ten minste 30 dagen (=696 uren + 1 minuut). Om die vraag te kunnen beantwoorden zou je de omgekeerde situatie kunnen nemen. Ik stap over per 1 juni 2023, overstaptijd is 30 dagen. Wanneer gaat mijn nieuwe contract in: 1 juli of 2 juli?

Ik denk dat ik het antwoord wel weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 08:35
Wat verstaan jullie onder 1 dag van te voren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Harvest2002 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 21:41:
[...]

De 30 dagen discussie gaat over de vraag of je minimaal 30 dagen (=720 uren) van te voren moet informeren of ten minste 30 dagen (=696 uren + 1 minuut). Om die vraag te kunnen beantwoorden zou je de omgekeerde situatie kunnen nemen. Ik stap over per 1 juni 2023, overstaptijd is 30 dagen. Wanneer gaat mijn nieuwe contract in: 1 juli of 2 juli?

Ik denk dat ik het antwoord wel weet.
uren zijn irrelevant bij (kalender)dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

denneappel schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 21:44:
Wat verstaan jullie onder 1 dag van te voren? :+
1 kalenderdag voor de dag die je bedoelt

net zoals dat je tot 31 december 23:59 hebt om een andere zorgverzekering te kiezen.

[ Voor 17% gewijzigd door paQ op 01-06-2023 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluifjes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-09 12:55
denneappel schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 06:11:
Nieuwe [mbr]V[/]attenfall TLVs ( bespaar je de moeite)

Variabel: € -0,168 per kWh
1 jaar > € -0,076 per kWh
3 jaar > € -0,045 per kWh
Maar als je variabel houdt is dit toch een keurige ongewijzigde vergoeding? Ik moet er nog even induiken of het überhaupt mogelijk is, maar variabel elektra houden en gas vast voor 1 of 3 jaar lijkt me dan voor mij een prima oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:12
Edit: foutje

Edit 2: dubbel foutje want ik wou doorstrepen en nu is mijn tekst weg. Juni heeft 30 dagen, dus 1 juni om 11:00 uur is 11 uur te laat, maar ik wens jullie veel succes met dat uitvechten ;)

[ Voor 186% gewijzigd door cryptapix op 01-06-2023 22:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 12:13
Je gaat voorbij aan het feit dat 31 juni niet bestaat

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 22:07
Even zien:
Het maaiveld (mediaan) zit per 1-6 / 1-7 op 9 cent per kwh, bestaande uit Delta, Eneco & co, enz.

Essent, Engie / UC, enz zitten hieronder.

Klopt het dan dat Greenchoice de enige is die boven het maaiveld uitkomt na 2-7?

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denneappel
Kluifjes schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 21:56:
[...]

Maar als je variabel houdt is dit toch een keurige ongewijzigde vergoeding? Ik moet er nog even induiken of het überhaupt mogelijk is, maar variabel elektra houden en gas vast voor 1 of 3 jaar lijkt me dan voor mij een prima oplossing.
Klopt in principe.
Maar de meeste mensen hier hebben al een Engie of Innova contract en dan is variabel voor 2e helft dit jaar niet interessant meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plattie83
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11:18
Kluifjes schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 21:56:
[...]

Hangt hier ook een model-contract aan ten grondslag met 2x per jaar een tariefswijziging of kunnen ze hem vaker wijzigen? 0,168 is een nette TLV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denneappel
D_Jeff schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 22:01:
Even zien:
Het maaiveld (mediaan) zit per 1-6 / 1-7 op 9 cent per kwh, bestaande uit Delta, Eneco & co, enz.

Essent, Engie / UC, enz zitten hieronder.

Klopt het dan dat Greenchoice de enige is die boven het maaiveld uitkomt na 2-7?
Variabel Vattenfall dus ook ;-). (16,8 cent variabel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

en vanons dan met afstand de hoogste TLV (op modelcontract)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09:49
denneappel schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 22:03:
[...]

Variabel Vattenfall dus ook ;-). (16,8 cent variabel)
En variabel is wel de way to go volgens mij nu hè? Vast kan wel eens heel duur worden.

Ik zat ook bij UC en hoor bij de groep balers. Ik had gehoopt dit hele jaar nog te profiteren. Van 61 cent naar misschien 17 cent via Vattenfall is wel een flinke deuk in de energierekening.

Maar positief gezien: de elektrische auto wordt nu sneller rendabel. Als ik de stroom nog maar voor een prikkie kan verkopen verandert de hele rekensom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denneappel
Pannencouque schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 22:14:
[...]
En variabel is wel de way to go volgens mij nu hè? Vast kan wel eens heel duur worden.

Ik zat ook bij UC en hoor bij de groep balers. Ik had gehoopt dit hele jaar nog te profiteren. Van 61 cent naar misschien 17 cent via Vattenfall is wel een flinke deuk in de energierekening.

Maar positief gezien: de elektrische auto wordt nu sneller rendabel. Als ik de stroom nog maar voor een prikkie kan verkopen verandert de hele rekensom.
Waarom kan vast heel duur worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 09:49
denneappel schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 22:16:
[...]

Waarom kan vast heel duur worden?
Met variabel kun je elk moment weg.
Als er over een tijdje een aanbieder komt die weer 30 of 40 ct/kWh gaat aanbieden en je moet je vaste contract voor veel geld afkopen, ben je je rendement al kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Pannencouque schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 22:30:
[...]
Als er over een tijdje een aanbieder komt die weer 30 of 40 ct/kWh gaat aanbieden en je moet je vaste contract voor veel geld afkopen, ben je je rendement al kwijt.
maar uh... als je teruglevert, waarom zou je dan voor een vast contract gaan met een keutelTLV? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:37
Pannencouque schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 22:30:
[...]
Zeer waarschijnlijk zal de TLV alleen omhoog gaan als ook de levertarieven stijgen. Bij stijgende tarieven is er helemaal geen overstapboete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 22:07
Pannencouque schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 22:14:
[...]

Variabel heeft een houdbaarheidstermijn van 1 maand en daarna kan de TLV alsnog richting -60% bijv.

Daarnaast was de 40 - 92 cent de kwh niet houdbaar op de lange termijn, dat Had je kunnen weten bij het afsluiten van dat contract :p

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

D_Jeff schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 22:45:
[...]

Variabel heeft een houdbaarheidstermijn van 1 maand en daarna kan de TLV alsnog richting -60% bijv.

Daarnaast was de 40 - 92 cent de kwh niet houdbaar op de lange termijn, dat Had je kunnen weten bij het afsluiten van dat contract :p
dan is er nog een modelcontract met een houdbaarheid tot 6 maanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plattie83
paQ schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 22:46:
[...]

dan is er nog een modelcontract met een houdbaarheid tot 6 maanden
Maar is die ook altijd van toepassing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

plattie83 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 22:48:
[...]

Maar is die ook altijd van toepassing?
Dat is het hele idee van het modelcontract.
Als er een wijziging is, dan op 1 januari en 1 juli.

Met als tegenprestatie dat de tarieven hoger liggen dan bij een variabel contract.

[ Voor 14% gewijzigd door paQ op 01-06-2023 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plattie83
paQ schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 22:50:
[...]

Dat is het hele idee van het modelcontract.
Als er een wijziging is, dan op 1 januari en 1 juli.

Met als tegenprestatie dat de tarieven hoger liggen dan bij een variabel contract.
Oké nog weer een andere vorm. Ik zie dat het modelcontract bij Vattenfall wel de TLV met 0,168 heeft. Dat is dan wel gunstig tot 1 januari vergeleken de andere aanbieders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

plattie83 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 22:54:
[...]

Oké nog weer een andere vorm. Ik zie dat het modelcontract bij Vattenfall wel de TLV met 0,168 heeft. Dat is dan wel gunstig tot 1 januari vergeleken de andere aanbieders.
ja of Vanons wat nu al tig keer is genoemd in de afgelopen paar pagina's 8)7
Het staat niet voor niks op plek 1 in de startpost tabel/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plattie83
paQ schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 22:56:
[...]

ja of Vanons wat nu al tig keer is genoemd in de afgelopen paar pagina's 8)7
Het staat niet voor niks op plek 1 in de startpost tabel/
Die tabel is van 26-05…. Er is in die dagen heel veel veranderd 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 21:43

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Nu nog een uurtje wachten toch tot de tarieven bij vanons modelcontract niet meer kunnen wijzigen per 1 juli?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

plattie83 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 22:58:
[...]

Die tabel is van 26-05…. Er is in die dagen heel veel veranderd 😉
nou dan negeer je de laatste 2 - 3 pagina's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameSmurf
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-09 18:25
Is het modelcontract bij VanOns alleen telefonisch af te sluiten, of zit dit ergens verstopt in de site? En weet iemand of ze nog steeds een max van 5000/10000kWh netto teruglevering hebben? Ik heb dit ergens in eerdere berichten gelezen rondom VanOns

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Initial G schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 22:58:
Nu nog een uurtje wachten toch tot de tarieven bij vanons modelcontract niet meer kunnen wijzigen per 1 juli?
ze hebben me vanochtend in de voorschotnota laten weten dat ik hier de wijzigingen konden vinden (link website)
en daar stond dit:

paQ in "Zero Tolerance: Wat is nu de beste terugleververgoeding?"

Dat IS dus de wijziging, gezien ik nu (schijnbaar) 100% TLV heb :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

GameSmurf schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 23:11:
Is het modelcontract bij VanOns alleen telefonisch af te sluiten, of zit dit ergens verstopt in de site? En weet iemand of ze nog steeds een max van 5000/10000kWh netto teruglevering hebben? Ik heb dit ergens in eerdere berichten gelezen rondom VanOns
gewoon even bellen, dan heb je het zo in je mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plattie83
paQ schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 23:11:
[...]

nou dan negeer je de laatste 2 - 3 pagina's :)
Haha, je hebt gelijk! Ben er te snel door heen gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errrrrnie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 17:33
Initial G schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 22:58:
In de voorwaarden staat dit:
2.1 Wijzigingen variabele leveringskosten: 2 keer per jaar
De variabele leveringskosten (de tarieven per kWh en m 3) behorende bij het Modelcontract worden door marktontwikkelingen beïnvloed.
Energie VanOns kan de variabele leveringskosten aanpassen op 1 januari en 1 juli van elk jaar. Hierbij berekent Energie VanOns het tarief op basis van de dan geldende tarieven van de groothandelsmarkt.
Bij onvoorziene wijzigingen in de marktomstandigheden kan Energie VanOns de leveringskosten ook op andere momenten aanpassen.

2.2 Aankondiging wijzigingen variabele leveringskosten
Bij wijzigingen per 1 januari en per 1 juli wordt u tijdig voor de wijziging persoonlijk geïnformeerd over de nieuwe leveringskosten.
Ook bij onvoorziene tussentijdse wijzigingen (anders dan op 1 januari en 1 juli) als bedoeld in artikel 2.1 van deze Modelcontractvoorwaarden informeert Energie VanOns u hierover persoonlijk en tijdig voor de tariefwijziging.
Dus gewoon per maand aanpasbaar??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

errrrrnie schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 23:20:
[...]
In de voorwaarden staat dit:
[...]

Dus gewoon per maand aanpasbaar??
Als je hun wizard doorloopt staat er letterlijk 'Tarieven wijzigen elke maand' dus ook de TLV kan elke maand wijzigen, zelf ook de mail van UC gehad helaas. Even een paar dagen dit topic in de gaten houden om te kijken welke energie leverancier nu het beste is om te nemen ivm TLV.

Wel bizar dat de TLV bij UC van 75 cent naar 8 cent gaat en de prijzen welke ze (alle energie maatschappijen) durven te vragen voor gas zijn ook absurd. Als je kijkt naar de huidige € 0,249 /m3 op de beurs en 1,356 /m3 wat de maatschappijen vragen gemiddeld.

[ Voor 21% gewijzigd door Bisamrat op 02-06-2023 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerJanssen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-06-2024
Bisamrat schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 08:03:
[...]

Als je hun wizard doorloopt staat er letterlijk 'Tarieven wijzigen elke maand' dus ook de TLV kan elke maand wijzigen, zelf ook de mail van UC gehad helaas. Even een paar dagen dit topic in de gaten houden om te kijken welke energie leverancier nu het beste is om te nemen ivm TLV.
Dat is het variabele contract, niet het modelcontract.
Ten aanzien van wijzigingen op andere momenten dan 1 januari en 1 juli benadrukt ACM dat deze alleen mogelijk zijn bij zeer uitzonderlijke en onvoorziene wijzigingen in de marktomstandigheden waardoor het onhoudbaar zou zijn om te tarieven ongewijzigd te laten.
Aldus paragraaf 21 https://zoek.officielebek....nl/stcrt-2016-65844.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BetaVX
  • Laatst online: 30-06-2024
Zit bij dochter van Engie, namelijk UnitedConsumers sinds okt22 (variabel, onbepaalde tijd). Duidelijk in hun communicatie is dat de TLV is gebaseerd op het ‘kale tarief’, alleen wordt dat in de overeenkomst nergens expliciet benoemd. Nu laat men deze (impliciete) koppeling per 1 juli los men nog slechts een marginale tlv van €0,08, terwijl het enkeltarief maar liefst €0,56 bedraagt.

Mijn vraag is: kan UC zo maar de gehanteerde (impliciete) koppeling tussen levertarief en tlv op basis van kaal tarief eenzijdig verbreken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-09 22:23
Volgens mij is Vattenfall met zijn €0,168 terugleververgoeding op dit moment de beste optie per 1 juli... Voor alle oversluiters een tip: Er zijn verschillende mogelijkheden om aanspraak te maken op een cashback. via cashbackxl krijg je bijvoorbeeld €18,-. Dan krijg je de 1e 107KW terugleveren cadeau zeg maar :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 23-09 13:52
Ruvo schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:58:
[...]

Nou ben ik benieuwd of je het contract van je ouders doorlaat gaan per 2/7, of inmiddels geannuleerd hebt (vanwege bericht PP over nieuwe tarieven)?
PP eind mei geannuleerd toen bekend werd dat hun Engie contract door ging tegen een TLV die gelijk is aan 100% van het kale levertarief. Dat is een gouden contract dat komende jaren waarschijnlijk niet opgezegd wordt >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RutgerJanssen
BetaVX schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 08:11:
Zit bij dochter van Engie, namelijk UnitedConsumers sinds okt22 (variabel, onbepaalde tijd). Duidelijk in hun communicatie is dat de TLV is gebaseerd op het ‘kale tarief’, alleen wordt dat in de overeenkomst nergens expliciet benoemd. Nu laat men deze (impliciete) koppeling per 1 juli los men nog slechts een marginale tlv van €0,08, terwijl het enkeltarief maar liefst €0,56 bedraagt.

Mijn vraag is: kan UC zo maar de gehanteerde (impliciete) koppeling tussen levertarief en tlv op basis van kaal tarief eenzijdig verbreken?
Ja, zij bepalen immers het tarief dat ze op bepaalde moment mogen aanpassen. Zolang het moment goed is en op tijd informeren. Ze hoeven het niet te onderbouwen naar de consument toe (wat ze toevallig wel deden).
Als het in de voorwaarden staat, dan moeten ze mogelijk wel expliciet aangeven dat de voorwaarden veranderen. (Aangezien het tarief ook verandert, moet dit samen met bovenstaande)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 09:52
nietwijk schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 08:51:
[...]

PP eind mei geannuleerd toen bekend werd dat hun Engie contract door ging tegen een TLV die gelijk is aan 100% van het kale levertarief. Dat is een gouden contract dat komende jaren waarschijnlijk niet opgezegd wordt >:)
Ik heb dit ook mooi op tijd kunnen afsluiten bij Engie. Jij hebt het over meerdere jaren terwijl het een 1jarig contract is. Bedoel je dan dat ze na 1 jaar nog steeds hun TLV moeten koppelen aan hun kale leveringstarief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluifjes
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 24-09 12:55
Wellicht niet het perfecte topic om aan te halen, maar denk wel herkenbaar. Ik wil variabel elektra bij Vattenfall houden ivm de redelijk riante tlv. Maar ik wil wel een vast contract afsluiten voor gas bij een andere leverancier, want daar is Vattenfall niet de beste optie.

Ik zie Oxxio voor 3 jaar voor bijna € 1,23 per m3. Er zijn hier ongetwijfeld anderen die ook een soortgelijke constructie hebben. Maar via bv gaslicht en pricewise zie ik nergens dit zo eenvoudig kunnen om alleen gas af te sluiten. Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-09 19:02
nietwijk schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 08:51:
[...]

Goed geregeld!
Bij ons zijn de 14 dagen bedenktijd voorbij voor het PP modelcontract (start 2/7). We hebben nog geen mail ontvangen van wijziging in TLV. Bij gebrek aan een beter alternatief, wachten we het maar even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
DmC1982 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:03:
[...]

Ik heb dit ook mooi op tijd kunnen afsluiten bij Engie. Jij hebt het over meerdere jaren terwijl het een 1jarig contract is. Bedoel je dan dat ze na 1 jaar nog steeds hun TLV moeten koppelen aan hun kale leveringstarief?
Nee, het gaat (bij mijn ouders) om een variabel contract waarbij de TLV gekoppeld is aan het kale levertarief. Als dat eenmaal in het contract staat krijgen ze dat er niet meer uit totdat je opzegt. Niet opzeggen dus...

Ik heb zelf per 2-7-23 een jaarcontract bij Engie afgesloten tegen gunstige TLV en zit nu met de hoge TLV bij UC. Nieuwe Engie contract op mijn naam, huidige UC contract op naam van mijn vrouw. Ik wil nog even in de (oude) UC overeenkomst duiken om te zien of er daar ook een koppeling is tussen TLV en kale levertarief. Tot 01-07-2023 zijn die wel gelijk, maar dat wil nog niet zeggen dat ze contractueel gekoppeld zijn. Als dat zo is dan neem ik die opzegboete bij Engie voor lief. Die heb ik binnen één zonnige dag terugverdiend. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-09 15:45

ggr

Ik zit ook bij UC en ben per 1-7 op zoek naar een nieuwe leverancier met een leuke TLV. Na even bijgelezen te hebben in dit topic heb ik zojuist gebeld met VanOns voor een modelcontract, want hoogste TLV. Het verhaal dat ik aan te telefoon te horen krijg van een overigens heel vriendelijke dame is dat ik weliswaar een modelcontract af kan sluiten per 1-7 bij ze, maar dat de tarieven nog helemaal niet bekend zijn en dat ze wel verwacht dat deze omlaag gaan. De tarieven op de website gelden tot 30 juni, daarna gaan de nieuwe tarieven in. Wanneer deze bekend worden wist ze niet, wel dat deze "wel vaker pas heel laat bekend worden" en dat ik daarvoor de nieuwsbrief/website in gaten moest houden.

Dus samenvattend kan ik een modelcontract afsluiten per 1-7, zonder dat ik weet wat de tarieven zijn, waarbij de tarieven waarschijnlijk omlaag gaan en de daaraan gekoppelde TLV dus ook. Dit heb ik zo voorgelegd aan de medewerker en dat beaamde ze.

Dat is toch niet helemaal wat ik begrepen had van de posts hierboven, of zit deze medewerker er compleet naast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-09 19:02
HKees schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:59:
De mail van PP is binnen... 17 mei contract binnengekregen... Met 21 cent vermeld...

De prijzen op de inkoopmarkt voor energie zijn verder gedaald en daarom verlagen we jouw tarieven vanaf 1 juli 2023. Wil je liever de zekerheid van vaste tarieven? Dat is weer mogelijk vanaf 1 juni. In deze mail lees je er meer over.

Je nieuwe energietarieven
Hieronder vind je een overzicht van je huidige en nieuwe variabele tarieven per 1 juli. De vaste leveringskosten wijzigen niet.

Vanaf 1 juni kun je weer kiezen voor een vast contract met tarieven onder het prijsplafond. Benieuwd? Bekijk het aanbod alvast op onze website. Dit aanbod vind je vanaf 1 juni ook in je energiedashboard. Wil je een seintje als het aanbod klaarstaat? Vink dan bij e-mailvoorkeuren aan dat je graag aanbiedingen per e-mail wilt ontvangen.

Stroomtarieven per kWh incl. btw

100% groene stroom Huidige tarievent/m 30 juni 2023 Nieuwe tarievenvanaf 1 juli 2023
Variabele leveringskosten 0,333597 0,304920
Energiebelasting * 0,152448 0,152448
Totaaltarief per kWh 0,486045 0,457368

* Overheidsheffingen op stroom over de eerste schijf van 0-10.000 kWh

Terugleververgoeding
Omdat de prijzen op de energiemarkt zijn gedaald, daalt de terugleververgoeding ook mee. Vanaf 1 juli krijg je voor netto teruggeleverde stroom (dus na saldering) 5 ct per kWh.

Je nieuwe termijnbedrag
Op basis van de nieuwe variabele energietarieven, je verwachte jaarverbruik en het prijsplafond schatten we in dat het termijnbedrag van - € 30,67 past bij jouw situatie. Let op: dit passen we niet automatisch voor je aan. In het energiedashboard kun je jouw termijnbedrag altijd makkelijk zelf aanpassen. Laat je het bedrag liever zoals het is? Dat mag! Je hoeft dan niets te doen.

Je vindt ook je verwachte jaarverbruik in het energiedashboard. Is je verbruik veranderd omdat je energie bespaart? Laat het ons weten. Dan passen wij dit voor je aan.
Wat ga je nu doen; aanvechten of gebruik maken van je (nieuwe) bedenktijd en een contract afsluiten bij een nieuwe partij (welke?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
Ruvo schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:25:
[...]

Goed geregeld!
Bij ons zijn de 14 dagen bedenktijd voorbij voor het PP modelcontract (start 2/7). We hebben nog geen mail ontvangen van wijziging in TLV. Bij gebrek aan een beter alternatief, wachten we het maar even af.
Goede kans dat je de afgesproken TLV krijgt hoor. (ik heb de PP ervaringen van afgelopen dagen niet in detail gelezen). Bij een jaarcontract heb je gewoon een vaste prijs afgesproken. Daar kunnen ze niet aan tornen. Bij een variabel contract heeft men er in het verleden niet aan getornd, maar doet men dat nu mogelijk wel. Die gasten zijn ook wel wakker geworden. Voordeel van variabel daarentegen is dat je het zo op kan zeggen zonder boete. Even 30 dagen een lagere vergoeding, al moeten ze het 30 dagen vooraf melden, dus doet geen pijn. Het is momenteel niet meer dat er een kleine euro verschil zit tussen de TLV van firma A en firma B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerJanssen
ggr schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:37:
Ik zit ook bij UC en ben per 1-7 op zoek naar een nieuwe leverancier met een leuke TLV. Na even bijgelezen te hebben in dit topic heb ik zojuist gebeld met VanOns voor een modelcontract, want hoogste TLV. Het verhaal dat ik aan te telefoon te horen krijg van een overigens heel vriendelijke dame is dat ik weliswaar een modelcontract af kan sluiten per 1-7 bij ze, maar dat de tarieven nog helemaal niet bekend zijn en dat ze wel verwacht dat deze omlaag gaan. De tarieven op de website gelden tot 30 juni, daarna gaan de nieuwe tarieven in. Wanneer deze bekend worden wist ze niet, wel dat deze "wel vaker pas heel laat bekend worden" en dat ik daarvoor de nieuwsbrief/website in gaten moest houden.

Dus samenvattend kan ik een modelcontract afsluiten per 1-7, zonder dat ik weet wat de tarieven zijn, waarbij de tarieven waarschijnlijk omlaag gaan en de daaraan gekoppelde TLV dus ook. Dit heb ik zo voorgelegd aan de medewerker en dat beaamde ze.

Dat is toch niet helemaal wat ik begrepen had van de posts hierboven, of zit deze medewerker er compleet naast?
Gelijk contract afsluiten, wat ze willen gaan doen mag helemaal niet. Ze mogen de tarieven per 1 juli aanpassen maar ze moeten de nieuwe tarieven (voor bestaande klanten) een maand van te voren bekend maken. Als je nu contract afsluit, ben je, volgens mij, gelijk klant en kunnen ze niks meer.

Volgens https://www.acm.nl/nl/ond...energievergunninghouders:
Ieder jaar én vier weken voordat u uw tarieven voor de levering van elektriciteit en/of gas aan kleinverbruikers wijzigt, moet u een overzicht van de nieuwe tarieven sturen aan de ACM.
Als ze de prijzen nog niet weten hebben ze ook niet veel tijd om aan de voorwaarde van de vergunning te voldoen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokjah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-07 19:11
Kluifjes schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:22:
Wellicht niet het perfecte topic om aan te halen, maar denk wel herkenbaar. Ik wil variabel elektra bij Vattenfall houden ivm de redelijk riante tlv. Maar ik wil wel een vast contract afsluiten voor gas bij een andere leverancier, want daar is Vattenfall niet de beste optie.

Ik zie Oxxio voor 3 jaar voor bijna € 1,23 per m3. Er zijn hier ongetwijfeld anderen die ook een soortgelijke constructie hebben. Maar via bv gaslicht en pricewise zie ik nergens dit zo eenvoudig kunnen om alleen gas af te sluiten. Hoe hebben jullie dit aangepakt?
Ik wilde dit ook doen maar het staat me tegen dat ik bij Vattenfall minstens 50 euro voorschotbedrag moet betalen. Daarmee speel je een behoorlijke bank voor ze terwijl ik ergens anders voor een jaar geld stallen 3% rente krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

tokjah schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:06:
[...]

Ik wilde dit ook doen maar het staat me tegen dat ik bij Vattenfall minstens 50 euro voorschotbedrag moet betalen. Daarmee speel je een behoorlijke bank voor ze terwijl ik ergens anders voor een jaar geld stallen 3% rente krijg...
dan hebben we het dus over 10 euro gemiste renteopbrengst... zet dat eens af tegen de hogere TLV

[ Voor 7% gewijzigd door de Peer op 02-06-2023 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-09 13:45
Even voor de zekerheid.

Sta op het punt om een modelcontract bij Ons af te sluiten.
We wekken 1000kwh per jaar meer op dan we verbruiken.

Meeste wekken we op tijdens hoog tarief (4063) en laag (1868)

Enkel tarief: 0,28
Dubbel Laag: 0,24
Dubbel hoog: 0,32

Lijkt mij slim om voor dubbel tarief te kiezen ipv enkel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokjah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-07 19:11
de Peer schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:07:
[...]

dan hebben we het dus over 10 euro gemiste renteopbrengst... zet dat eens af tegen de hogere TLV
Maar is die zeker ook na 1 juli?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKees
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-09 10:26
Ruvo schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:44:
[...]

Wat ga je nu doen; aanvechten of gebruik maken van je (nieuwe) bedenktijd en een contract afsluiten bij een nieuwe partij (welke?)
Aanvechten heb ik niet zo'n trek in, ook denk ik dat ze binnen (de mazen van) de wet opereren en dus de kans van slagen niet zo groot is... vanochtend dus alsnog geannuleerd.

In het algemeen: ik lees hier al een tijdje mee, en constateer dat mensen hier ook op zoek zijn naar de mazen (misschien net als de energieboeren)... neem bijv. de 'truc' (die niet blijkt te werken) om levering bij PP na 1 jjuli te starten...

Zelf laat ik mijn onderbuikgevoel ook nog meetellen, en heb ik het beste gevoel bij een club die gewoon eerlijk en transparant is over de prijzen per 1 juli. Ik heb een contract bij VF aangevraagd... 16,8.. tja in het kader van de TLV afgelopen jaar niet hoog, maar het beste alternatief voor nu.

Ook ik heb vorig jaar bij Eneco gezeten met 61 cent... ik ben er per september weggegaan, maar weet iemand hoe dat is afgelopen voor de mensen die het hebben aangevochten? Ik kon het in het topic zelf zo snel niet vinden..

[ Voor 56% gewijzigd door HKees op 02-06-2023 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GameSmurf
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-09 18:25
Ik heb net gebeld met VanOns m.b.t. het modelcontract, de medewerker vertelde me dat ze nog steeds maximaal 5000kWh stroom terugbetalen op jaarbasis bij een netto teruglevering. Zit zelf netto rond de -10000kWh op jaarbasis, dus er was nog een optie om op het moment van een 5000 kWh netto teruglevering weer te switchen van leverancier, maar ben voor nu maar voor Vattenfall gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKees
0xygen schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 08:45:
Volgens mij is Vattenfall met zijn €0,168 terugleververgoeding op dit moment de beste optie per 1 juli... Voor alle oversluiters een tip: Er zijn verschillende mogelijkheden om aanspraak te maken op een cashback. via cashbackxl krijg je bijvoorbeeld €18,-. Dan krijg je de 1e 107KW terugleveren cadeau zeg maar :9
Gaat dit over een modelcontract? Ik moest namelijk op de site van Vattenfall zelf ff zoeken voordat ik in die aanvraagmodule kwam... als je de snelste mogelijkheid via de site van Vattenfall gebruik kom je in een variabel contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKees
Hang ook maar ff bij VanOns aan de telefoon voor info... wat is er bekend over deze club als het gaat over solvabiliteit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maya666
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 04-09-2023
Ik zie bij vanOns niks in de contracten of bij de FAQ staan over die 5000kwh maximum teruglevering. Waar staat dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerJanssen
Maya666 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:45:
Ik zie bij vanOns niks in de contracten of bij de FAQ staan over die 5000kwh maximum teruglevering. Waar staat dat dan?
Bij ons kunt u onbeperkt uw opgewekte energie salderen en/of terugleveren.
Aldus mijn modelcontract bij VanOns @GameSmurf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mazzoop80
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:30
paQ schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:36:

[Afbeelding]

we hebben dus tot nu toe OOK nog de oude tarieven 8)7 (100%)
De nieuwe tarieven zijn dus die met 50% eraf, terwijl ik er vanuit ging dat ik die reeds had :D
Ik heb eind januari geen mail ontvangen van Vanons over verlaging van teruglevering, mijn aansluiting is in de laatste dagen van januari pas actief geworden.

Ergens in januari heb ik overeenkomst aangegaan, een modelcontract Vanons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-09 22:23
HKees schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:37:
[...]

Gaat dit over een modelcontract? Ik moest namelijk op de site van Vattenfall zelf ff zoeken voordat ik in die aanvraagmodule kwam... als je de snelste mogelijkheid via de site van Vattenfall gebruik kom je in een variabel contract.
het modelcontract is ook gewoon via de site van Vattenfall af te sluiten. Ik gok dat het daar ook op zou moeten werken. Mocht dat niet werken, zou je via Cashbackxl daar een claim op doen.

Wat is het voordeel van een modelcontract tov. een variabel contract? Tarieven worden volgens mij identiek bepaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RutgerJanssen
0xygen schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:57:
[...]

het modelcontract is ook gewoon via de site van Vattenfall af te sluiten. Ik gok dat het daar ook op zou moeten werken. Mocht dat niet werken, zou je via Cashbackxl daar een claim op doen.

Wat is het voordeel van een modelcontract tov. een variabel contract? Tarieven worden volgens mij identiek bepaald.
Modelcontract is een vorm van variabel contract, maar mag alleen maar per 1 januari en 1 juli (en uitzonderlijke onvoorziene marktomstandigheden bla bla bla) aangepast worden. Voor de overige vormen van variable contracten moet je de voorwaarden van dat contract bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKees
mazzoop80 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:57:
[...]

Ik heb eind januari geen mail ontvangen van Vanons over verlaging van teruglevering, mijn aansluiting is in de laatste dagen van januari pas actief geworden.

Ergens in januari heb ik overeenkomst aangegaan, een modelcontract Vanons
En wat is het resultaat? Tarieven zoals in jouw contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Topicstarter

Gezocht: Budget Thuis modelcontact tarieven 1 juli 2023

Is er hier iemand met een modelcontract bij Budget thuis?

Wat gaan daar de hoog-laag tarieven worden per 1 juli 2023?

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baapje327
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-09 22:22
cj1 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:34:

via de site:
variabel: 7.6 ct
1 jaar vast & 3 jaar vast: 6 ct.

14.5 kWP op Zuid, 4x24 CPC heatpipes op Zuid, 1000L Hygienebuffervat met Panasonic WH-MDC09J3E5, Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

cj1 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:34:

Ik verwacht niemand, daar ze weigeren modelcontracten af te sluiten.

maar voor de vorm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oRmRMevRrWMfEm1yHRmQ5oJHJIM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BkUv5XaOBJBL9KVZwWSyb9av.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door paQ op 02-06-2023 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baapje327
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-09 22:22
paQ schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:48:
[...]

Ik verwacht niemand, daar ze weigeren modelcontracten af te sluiten.

maar voor de vorm:
[Afbeelding]
huh waar vind je dit? https://www.budgetthuis.nl/energie/docs/BE_Modelcontract.pdf

en modelcontract moeten ze toch verplicht aanbieden vanuit de ACM?

wel relevant, want dit is by far de hoogste tlv op dit moment...

[ Voor 5% gewijzigd door Baapje327 op 02-06-2023 11:56 ]

14.5 kWP op Zuid, 4x24 CPC heatpipes op Zuid, 1000L Hygienebuffervat met Panasonic WH-MDC09J3E5, Gasloos sinds 2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Baapje327 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:55:
[...]

huh waar vind je dit? https://www.budgetthuis.nl/energie/docs/BE_Modelcontract.pdf

en modelcontract moeten ze toch verplicht aanbieden vanuit de ACM?
klopt, maar ze doen alsof hun neus bloedt.
Onbetrouwbare partij :N
wel relevant, want dit is by far de hoogste tlv op dit moment...
Nee, VanOns zit echt hoger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Remco Tr schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:19:
Even voor de zekerheid.

Sta op het punt om een modelcontract bij Ons af te sluiten.
We wekken 1000kwh per jaar meer op dan we verbruiken.

Meeste wekken we op tijdens hoog tarief (4063) en laag (1868)

Enkel tarief: 0,28
Dubbel Laag: 0,24
Dubbel hoog: 0,32

Lijkt mij slim om voor dubbel tarief te kiezen ipv enkel toch?
heb andere tarieven gehoord?
net ook gebeld met van ons (na 1x voicemail en 2x na 10 minuten uit de wacht gegooid te zijn).

Medewerker heeft storing en kan geen aanmeldingen doen. Hij zegt dat hij nog geen tarievenblad heeft voor het modelcontract per 1 juli. Wel kon hij de nieuwe tarieven zien bij nieuwe voorschotbedragen van bestaande klanten.

enkel tarief 27 afgerond (uit zijn hoofd)
hoog 27
laag 0,2585

Terugleververgoeding is 50% netto tarief + btw (effectief 13 a 14 cent incl btw). Is dus allemaal niet al te best.

Zal nog maar eens bellen, of zijn verhaal wel klopt. Misschien is het kletspraat en hebben ze door dat ze de boel niet op orde hebben met het modelcontract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-09 11:37

Niwla

dat dus....

Ik hoop dat de overheid een beetje opschiet met het minimum percentage voor teruglevering 8)7 |:(

Van 62 cent (=to good to be true) naar 8 cent is wel een ENORM gat.

Contract bij UC loopt nog tot 29-09. Ik kijk nog wel even een weekje de kat uit de boom.

[ Voor 21% gewijzigd door Niwla op 02-06-2023 12:11 ]

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Musho
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-02 22:19
Mocht er een discussie ontstaan met VanOns, dan heb ik alvast via Wayback Machine een snapshot van de tarieven van het modelcontract van vandaag gemaakt: https://web.archive.org/w...vanons.org/modelcontract/

Daarmee is met 100% zekerheid te bewijzen dat ze NIET op tijd geweest zijn met tariefwijzigingen voor 1 juli. Mochten ze dat op een later tijdstip alsnog proberen te doen, dan zal ik dat zeker gaan aanvechten, aangezien ik zojuist ook een aanmelding bij een andere partij heb geannuleerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• errrrrnie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 17:33
Initial G schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:58:
[...]

heb andere tarieven gehoord?
net ook gebeld met van ons (na 1x voicemail en 2x na 10 minuten uit de wacht gegooid te zijn).

Medewerker heeft storing en kan geen aanmeldingen doen. Hij zegt dat hij nog geen tarievenblad heeft voor het modelcontract per 1 juli. Wel kon hij de nieuwe tarieven zien bij nieuwe voorschotbedragen van bestaande klanten.

enkel tarief 27 afgerond (uit zijn hoofd)
hoog 27
laag 0,2585

Terugleververgoeding is 50% netto tarief + btw (effectief 13 a 14 cent incl btw). Is dus allemaal niet al te best.

Zal nog maar eens bellen, of zijn verhaal wel klopt. Misschien is het kletspraat en hebben ze door dat ze de boel niet op orde hebben met het modelcontract.
Ik heb ze net ook aan de lijn gehad, had een mevrouw die zei dat ze momenteel maar met zijn 2en zaten..

Ik was de 4de van vandaag al die vroeg hoe het zat met het aanpassen van de tarieven van het modelcontract per 1juli terwijl de tarieven nog niet op de website staan / bekend zijn.

Ze is het gaan uitzoeken en kwam terug met het verhaal dat het nog niet bekend is bij ze maar dat ze wel e.e.a. bij bestaande klanten kunnen zien. Exacte getallen zijn niet genoemd.

Heb haar gevraagd hoe ze omgaan met het feit dat er per 1juli nieuwe tarieven komen op dit moment nog niet bekend zijn. Daar had ze geen antwoord op, behalve dat de ACM aangeeft dat dit inderdaad 30 dagen voor de wijziging moet worden gecommuniceerd.

Heb de gok maar gewaagd en een modelcontract bij ze aangegaan, slechter dan wat ik nu als TLV ga krijgen kan toch bijna niet. In het toegezonden modelcontract staan dezelfde tarieven als op hun website met de volgende tekst
De tarieven kunnen wijzigen. Dit gebeurt normaal gesproken per 1 januari en 1 juli van elk jaar. U vindt de voorwaarden voor tariefwijzigingen in de Modelcontractvoorwaarden. In de tarievenkaart vindt u ook de overige tarieven en kosten die op uw contract van toepassing zijn.

De meest actuele tarieven zijn steeds beschikbaar op de website energie.vanons.org
Energie VanOns is niet gebonden aan onjuist vermelde energietarieven en we behouden ons het recht voor om je een nieuw voorstel te doen in het geval van een dergelijke fout.
Hierbij gaf de medewerker aan dat er geen garantie is dat per 1juli dezelfde tarieven gelden dus dat ik gewaarschuwd ben.

De discussie of ze wel/niet per 1juli mogen wijzigen, omdat het 30 dagen van tevoren moet worden gecommuniceerd, gaan we later wel aan.

Toevoeging;
Er zijn trouwens wel een aantal "rode vlaggen" als ik er zo over nadenk :+
- klantenservice die bezet wordt door 2 personen
- mogelijke tariefswijzigingen die niet op tijd zijn doorgegeven / niet bekend zijn bij het personeel

[ Voor 7% gewijzigd door errrrrnie op 02-06-2023 14:26 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-09 17:18
Bisamrat schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 08:03:
[...]

Wel bizar dat de TLV bij UC van 75 cent naar 8 cent gaat en de prijzen welke ze (alle energie maatschappijen) durven te vragen voor gas zijn ook absurd. Als je kijkt naar de huidige € 0,249 /m3 op de beurs en 1,356 /m3 wat de maatschappijen vragen gemiddeld.
Zo werkt de TTF niet helemaal. Die beursprijs die je noemt is de gasprijs die een bedrijf vandaag kan inkopen voor een levering in juli. Logisch dat die laag is, niemand stookt op het moment. Voor zo'n tarief kan een bedrijf niet voor een jaar lang inkopen.

Als je deze pagina opent wordt standaard JUL23 uitgeklapt, de juli-prijzen dus:
https://www.theice.com/pr...utch-TTF-Gas-Futures/data
Scroll je echter een eind naar beneden vind je bijvoorbeeld CAL24 (kalenderjaar 2024). Dat geeft al een realistischer beeld van wat een leverancier moet betalen, sloot gisteren op 43.027:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ksq8W7b.png

Dat is een prijs in MWh. Die kun je simpel delen door 100, maar laten we het even correct omrekenen:
42.027 * 0,0097694444 = 0.42035 per m3
Maakt een minimale verkoopprijs van (0.42035+0.48980)/1.21 = 1,1012815. Dan zit er nog geen enkele risicoopslag in, laat staan een marge voor elk bedrijf in de inkoopketen (de meeste kunnen niet rechtstreeks op de beurs inkopen maar zijn afhankelijk van tussenpartijen).
Dan is die prijs van 1.35/m3 ineens een stuk schappelijker, maar heb niet het idee dat mensen dat hier willen horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BetaVX
  • Laatst online: 30-06-2024
nietwijk schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:30:
[...]

Nee, het gaat (bij mijn ouders) om een variabel contract waarbij de TLV gekoppeld is aan het kale levertarief. Als dat eenmaal in het contract staat krijgen ze dat er niet meer uit totdat je opzegt. Niet opzeggen dus...

Ik heb zelf per 2-7-23 een jaarcontract bij Engie afgesloten tegen gunstige TLV en zit nu met de hoge TLV bij UC. Nieuwe Engie contract op mijn naam, huidige UC contract op naam van mijn vrouw. Ik wil nog even in de (oude) UC overeenkomst duiken om te zien of er daar ook een koppeling is tussen TLV en kale levertarief. Tot 01-07-2023 zijn die wel gelijk, maar dat wil nog niet zeggen dat ze contractueel gekoppeld zijn. Als dat zo is dan neem ik die opzegboete bij Engie voor lief. Die heb ik binnen één zonnige dag terugverdiend. :P
Bij mij is de koppeling TLV=kaal tarief nogal impliciet. Het staat dus nergens expliciet maar sinds 2022 en waarschijnlijk ook wel eerder is dat wel wat overeengekomen is. Ik heb geen bezwaar tegen verlaging in een dalende markt, maar dan wel de gehanteerde koppeling intact houden. Ben benieuwd wat er in die oude UC ovkst staat…..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:57

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Hou het aub on-topic anders wordt dit topic snel in een allegaartje over de energieprijzen of wat daarmee te maken heeft.

Gasprijzen zijn hier dus off-topic.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-09 20:41

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Net van Powerpeers mijn contract ontvangen: 5 cent terugleververgoeding terwijl bij aanvragen 21 cent is aangeboden (en door mij vastgelegd).

Ik zag in eerdere posts in dit topic al dat ik niet de eerste ben... Is er kans dat ik die 21 kan "afdwingen"? Ze zijn telefonisch niet bereikbaar vandaag, dus anders maandag maar bellen en een alternatief vinden. Dat zal dan denk ik maar Vattenfall worden met 16,8 cent als ik bovenstaande zie...

Jammer, maar de huidige 98 cent per kwh normaaltarief die ik ontvang is voor langere termijn misschien ook wat onredelijk... 8)7

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:18
Musho schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 12:45:
Mocht er een discussie ontstaan met VanOns, dan heb ik alvast via Wayback Machine een snapshot van de tarieven van het modelcontract van vandaag gemaakt: https://web.archive.org/w...vanons.org/modelcontract/

Daarmee is met 100% zekerheid te bewijzen dat ze NIET op tijd geweest zijn met tariefwijzigingen voor 1 juli. Mochten ze dat op een later tijdstip alsnog proberen te doen, dan zal ik dat zeker gaan aanvechten, aangezien ik zojuist ook een aanmelding bij een andere partij heb geannuleerd.
Ik heb ook net een persoonlijk voorstel van VanOns ontvangen, en daarin staat het volgende:

Teruglevering (bruto)............................bedrag
(Normaaltarief: € 0,19169
Daltarief: € 0,16870 per kWh)
Teruglevering (netto).............................bedrag
(Normaaltarief: € 0,13418
Daltarief: € 0,11809 per kWh)

Dus het klopt niet helemaal, dat zij nu de hoogste TLV hebben. Blijf voorlopig maar bij PP, met 21 cent.

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

DualDevil schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:07:
Net van Powerpeers mijn contract ontvangen: 5 cent terugleververgoeding terwijl bij aanvragen 21 cent is aangeboden (en door mij vastgelegd).

Ik zag in eerdere posts in dit topic al dat ik niet de eerste ben... Is er kans dat ik die 21 kan "afdwingen"? Ze zijn telefonisch niet bereikbaar vandaag, dus anders maandag maar bellen en een alternatief vinden. Dat zal dan denk ik maar Vattenfall worden met 16,8 cent als ik bovenstaande zie...

Jammer, maar de huidige 98 cent per kwh normaaltarief die ik ontvang is voor langere termijn misschien ook wat onredelijk... 8)7
Tja, die 98,5 cent per kwh zit ik ook nog van te genieten op dit moment, heb al wel de opwek maar nog niet de warmtepomp die de stroom kan opmaken. Ik zie met enige regelmaat >10kW het net op gaan.

Ik wordt nu ook met de neus op de feiten gedrukt en schrik wel van de zeer karige TLV's, zou mooi zijn als de TLV en de levertarieven toch enigszins redelijk aan elkaar verwant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Fairy schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:12:
[...]

Tja, die 98,5 cent per kwh zit ik ook nog van te genieten op dit moment, heb al wel de opwek maar nog niet de warmtepomp die de stroom kan opmaken. Ik zie met enige regelmaat >10kW het net op gaan.

Ik wordt nu ook met de neus op de feiten gedrukt en schrik wel van de zeer karige TLV's, zou mooi zijn als de TLV en de levertarieven toch enigszins redelijk aan elkaar verwant zijn.
ja dat is wel lullig, er meer dan 90% op achteruit gaan qua TLV. aan de andere kant, het was ook naief om te denken dat zulke hoge TLV's langere tijd aangeboden zouden worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RutgerJanssen
Naalroc schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:12:
[...]

Ik heb ook net een persoonlijk voorstel van VanOns ontvangen, en daarin staat het volgende:

Dus het klopt niet helemaal, dat zij nu de hoogste TLV hebben. Blijf voorlopig maar bij PP, met 21 cent.
Dat lijken de precies dezelfde tarieven als het variabele contract. Heb je die niet gekregen ipv het modelcontract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
BetaVX schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:33:
[...]

Bij mij is de koppeling TLV=kaal tarief nogal impliciet. Het staat dus nergens expliciet maar sinds 2022 en waarschijnlijk ook wel eerder is dat wel wat overeengekomen is. Ik heb geen bezwaar tegen verlaging in een dalende markt, maar dan wel de gehanteerde koppeling intact houden. Ben benieuwd wat er in die oude UC ovkst staat…..
Net gekeken in mijn mail op UC en in de persoonlijke omgeving: Ik heb een leveringsovereenkomst 1 jaar wind mee stroom dec 2021 tot dec 2022. Daarin staan geen teruglevertarieven vermeld, heb destijds geen zonnepanelen opgegeven (die kwamen pas 2 dagen later). Vervolgens heb ik nov 2022 een voorstel gekregen voor een variabel contract met hele hoge tarieven, waarbij TLV gelijk is aan het kale levertarief. Voor zoverre ik zie heb ik geen nieuwe leveringsovereenkomst ontvangen voor de periode vanaf dec 2022.

Productvoorwaarden variabel onbepaalde tijd (versie 31 maart 2022): hierin staat niks over een TLV
Algemene voorwaarden kleinverbruikers 2017 artikel 4.2: Wekt u zelf meer elektriciteit op dan u heeft verbruikt, dan ontvangt u hiervoor van ons de afgesproken terugleververgoeding. <-- maar ja, wat is nu afgesproken?

EDIT: Volgens mij krijgen we momenteel bij UC meer dan 100% van het kale levertarief als TLV.
Normaaltarief € 1,17616 = Kaal tarief € 0,84604 + Energiebelasting € 0,12599 + btw € 0,20413
Teruglevertarief normaal € 0,89057

[ Voor 8% gewijzigd door nietwijk op 02-06-2023 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 12:05
Staat die 5ct ook onderaan bij tarieven of alleen bij de berekening van het voorschotbedrag?

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:32

Heb hier gewoon een aantal dagen geleden afgesloten per 1-7 en in mijn contract staat wel 21 cent tlv.
Verder - tot op heden - ook nog geen mail, mededeling o.i.d. gehad met een eventuele verlaging, dus die staat dan nu al tenminste vast voor één dag lijkt mij :)

Als in jouw contract staat dat het 5 cent is, dan lijkt het mij moeilijk, tot onmogelijk om die hogere tlv nog af te dwingen.
5 cent tlv, wat denken ze ook wel niet 8)7
En dan mooi die energie direct doorverkopen aan andere klanten voor een veelvoud, tenminste dat maak ik uit wat ze stellen op hun website.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

JohanNL schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:37:
[...]

5 cent tlv, wat denken ze ook wel niet 8)7
lijkt me behoorlijk marktconform. zo gek is het natuurlijk niet met de zeer lage prijzen momenteel.

bij dynamisch had je afgelopen week een negatieve TLV van 33 cent :o

[ Voor 12% gewijzigd door de Peer op 02-06-2023 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Naalroc schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:12:
[...]

het klopt prima
https://energie.vanons.org/modelcontract/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

de Peer schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:15:
[...]

ja dat is wel lullig, er meer dan 90% op achteruit gaan qua TLV. aan de andere kant, het was ook naief om te denken dat zulke hoge TLV's langere tijd aangeboden zouden worden.
Nee tuurlijk, dat weer ik :) Het contrast is alleen wel heel groot.

Het heeft met zelfs nog verbaasd dat UC niet tussentijds met een smoes zou komen om het tussendoor nog te veranderen. Deze TLV levert me aan het eind van het contract zo'n €2600 op, samen met de stroomkosten die je normaliter hebt, heb ik de zonnepanelen dit jaar binnen het jaar terugverdiend (hypothetisch als ik ze dit jaar zou hebben gekocht, ze zijn van 2020).

[ Voor 4% gewijzigd door Fairy op 02-06-2023 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DualDevil

DualDevil

HandyLumberjack schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:34:
[...]

Staat die 5ct ook onderaan bij tarieven of alleen bij de berekening van het voorschotbedrag?
Oh verrek, spijker op zijn kop:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r4ZH4xrFT1z5pTY0RKsVVvjtFtU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V2UezBdOxKS42kQ97Q2s3Vcl.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmlVFi5mcyxRc4w-5uY1O89S1tg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7DQRRtaT1ldOrLBvuCr8s6ek.jpg?f=user_large

Nu ik dit nog eens goed lees denk ik dat ik te vroeg conclusies heb getrokken. Een voorschot van 5 cent, maar een tarief van 21 cent voor 3 jaar. Kan iemand mij geruststellen door die voorlopige conclusie te bevestigen :+ 21 cent voor de komende 3 jaar vind ik een prima deal :)

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oilman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:07
Ik had een variabel contract aangevraagd bij PowerPeers op 22 mei, dat gaat dus over 3 dagen in. Echter hebben ze mij niet gemeld dat de prijzen per 1 juli aangepast worden.

Overigens was het idee van de overstap, om z.s.m. naar een vast contract te gaan, maar met 11 cent terugleververgoeding is dat niet echt interessant, al zijn er weinig alternatieven. En of je nu 9 cent of 11 cent krijgt, maakt uiteindelijk ook niet meer significant uit. Dat is tientjeswerk op jaarbasis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurk2
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-09 17:39
@DualDevil

Dit heb ik ook. Dus ga wel uit van 21 cent / kwh voor 3 jaar vast.
Als je inlogt bij powerpeers zie je als het goed is ook 21 cent / kwh staan (staat ergens bij kosten, en dan rechts bij vraag en antwoord). Lijkt me niet dat power peers hier onder uit kan. Termijnbedrag is maar een berekening, waar ik eigenlijk sowieso al niet naar kijk.

[ Voor 41% gewijzigd door Gurk2 op 02-06-2023 15:04 ]

55.605 Wattpiek, Nibe F2120-16, Home assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 14:33
DualDevil schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:58:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nu ik dit nog eens goed lees denk ik dat ik te vroeg conclusies heb getrokken. Een voorschot van 5 cent, maar een tarief van 21 cent voor 3 jaar. Kan iemand mij geruststellen door die voorlopige conclusie te bevestigen :+ 21 cent voor de komende 3 jaar vind ik een prima deal :)
Ik kan je niet helemaal geruststellen, want zoals ik gisteren aangaf kreeg ik gisteren (aanvraag gisteren ochtend) een vast contract voor 3 jaar waar op beide plekken in het contract 21 cent vermeld staat. Lijkt dus toch iets van een glitch in het aanvraagsysteem..?

[ Voor 3% gewijzigd door Quiqziz op 02-06-2023 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:18
RutgerJanssen schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:17:
[...]

Dat lijken de precies dezelfde tarieven als het variabele contract. Heb je die niet gekregen ipv het modelcontract?
Ik denk dat je daarin toch gelijk zult hebben, want het woord "modelcontract" komt in het hele verhaal niet voor, wèl variabel, en 'maandelijks opzegbaar'.. woordkeuzes dus.. :+

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
DualDevil schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:58:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zit in hetzelfde schuitje, ik heb het nagevraagd bij een jurist, die gaf aan dat je redelijk sterk staat als het zo in het contact is opgenomen. Maar hij gaf geen garanties, en als ze lastig gaan doen kan wel een lange juridische strijd worden. En daar moet je dan wel zin in hebben .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Naalroc schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:20:
[...]

Ik denk dat je daarin toch gelijk zult hebben, want het woord "modelcontract" komt in het hele verhaal niet voor, wèl variabel, en 'maandelijks opzegbaar'.. woordkeuzes dus.. :+
Ook een modelcontract is variabel (2x per jaar) en maandelijks opzegbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil

DualDevil

HandyLumberjack schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:24:
[...]

Ik heb het nagevraagd bij een jurist, die gaf aan dat je redelijk sterk staat als het zo in het contact is opgenomen, maar hij gaf geen garanties, en als ze lastig gaan doen kan wel een lange juridische strijd worden, en daar moet je dan wel zin in hebben .
Ik heb mijn uitleg van de tekst in het contract aan powerpeers teruggekoppeld met de boodschap dat ik akkoord ben met de overeenkomst mits de tarieven zoals opgenomen onder vergoedingen (€0.21 per kwh teruglevering) gehanteerd worden bij eindafrekening en de €0.05 per kwh uitsluitend voor het maandbedrag gehanteerd word.

Als ze daarop niet terugkomen dat die lezing niet klopt, en het contract niet intrekken, is het gedekt. Een lange juridische strijd heb ik ook geen zin in, maar met bovenstaande zwart op wit durf ik deze "strijd" wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
DualDevil schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:28:
[...]

Ik heb mijn uitleg van de tekst in het contract aan powerpeers teruggekoppeld met de boodschap dat ik akkoord ben met de overeenkomst mits de tarieven zoals opgenomen onder vergoedingen (€0.21 per kwh teruglevering) gehanteerd worden bij eindafrekening en de €0.05 per kwh uitsluitend voor het maandbedrag gehanteerd word.

Als ze daarop niet terugkomen dat die lezing niet klopt, en het contract niet intrekken, is het gedekt. Een lange juridische strijd heb ik ook geen zin in, maar met bovenstaande zwart op wit durf ik deze "strijd" wel aan.
Heb ze een vergelijkbare vraag gesteld, we zullen zien...

Als het nodig is ga ik die strijd ook wel aan.

[ Voor 3% gewijzigd door HandyLumberjack op 02-06-2023 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Oke domme vraag misschien, maar wat is nu op dit moment slim als je stevig teruglevert?

Als ik nu een jaarcontract bij Powerpeers selecteer dan zie ik dat je 22ct per kWh TLV krijgt. Is dat nu de beste keuze op het moment? Bij een 3 jarig contract is dat 10ct, dus niet interessant.

Edit, ow op hun energietarieven pagina staat 11ct en bij het rekenvoorbeeld 22ct. hmm. Volgens mij concludeer ik nu iets wat de rest al heeft gezien |:(

[ Voor 21% gewijzigd door Fairy op 02-06-2023 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Fairy schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:31:
Oke domme vraag misschien, maar wat is nu op dit moment slim als je stevig teruglevert?

Als ik nu een jaarcontract bij Powerpeers selecteer dan zie ik dat je 22ct per kWh TLV krijgt. Is dat nu de beste keuze op het moment? Bij een 3 jarig contract is dat 10ct, dus niet interessant.
die rekenmodule op de site klopt niet. er staat als ik hem invul in 5500kwh *0.22c . Dat zou moet zijn 1210 euro, maar hij komt met 605 euro, dus 0.11c TLV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Fairy schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:56:
[...]

Nee tuurlijk, dat weer ik :) Het contrast is alleen wel heel groot.

Het heeft met zelfs nog verbaasd dat UC niet tussentijds met een smoes zou komen om het tussendoor nog te veranderen. Deze TLV levert me aan het eind van het contract zo'n €2600 op, samen met de stroomkosten die je normaliter hebt, heb ik de zonnepanelen dit jaar binnen het jaar terugverdiend (hypothetisch als ik ze dit jaar zou hebben gekocht, ze zijn van 2020).
Ja hier hetzelfde. Het is dat het voorjaar wat tegenvalt qua zon, maar ik hoop richting de 15.000 euro opbrengst te gaan voor dit jaar.

enorme domper dat daarna de TLV 10 cent of lager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

de Peer schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:50:
[...]

Ja hier hetzelfde. Het is dat het voorjaar wat tegenvalt qua zon, maar ik hoop richting de 15.000 euro opbrengst te gaan voor dit jaar.

enorme domper dat daarna de TLV 10 cent of lager is.
15k opbrengst??? maar dan heb je meer dan die 20,6kWp in je profiel?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Fairy schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:51:
[...]

15k opbrengst??? maar dan heb je meer dan die 20kWp in je profiel?
Nee, maar ik heb wel een SAP waardoor ik al mijn PV-opbrengst teruglever. Dus ik saldeer niet.
salderen is erg duur als je zo'n goed TLV contract hebt.

[ Voor 9% gewijzigd door de Peer op 02-06-2023 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

de Peer schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:52:
[...]

Nee, maar ik heb wel een SAP waardoor ik al mijn PV-opbrengst teruglever. Dus ik saldeer niet.
Holy crap, da's een hoop geld dan, maar dat is bruto opbrengst. Je verbruik zal icm warmtepomp en auto natuurlijk ook een significant deel uitmaken hiervan neem ik aan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Fairy schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:54:
[...]

Holy crap, da's een hoop geld dan, maar dat is bruto opbrengst. Je verbruik zal icm warmtepomp en auto natuurlijk ook een significant deel uitmaken hiervan neem ik aan.
Auto stroomkosten worden meer dan 100% vergoed door werkgever. En warmtepomp gaat via dynamisch contract. dat zijn geen hoge kosten (goed geisoleerd huis).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

de Peer schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:55:
[...]

Auto stroomkosten worden meer dan 100% vergoed door werkgever. En warmtepomp gaat via dynamisch contract. dat zijn geen hoge kosten (goed geisoleerd huis).
Dan heb je het goed voor mekaar _/-\o_
Pagina: 1 ... 156 ... 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.

- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!

Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2