Initial G schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:58:
[...]
heb andere tarieven gehoord?
net ook gebeld met van ons (na 1x voicemail en 2x na 10 minuten uit de wacht gegooid te zijn).
Medewerker heeft storing en kan geen aanmeldingen doen. Hij zegt dat hij nog geen tarievenblad heeft voor het modelcontract per 1 juli. Wel kon hij de nieuwe tarieven zien bij nieuwe voorschotbedragen van bestaande klanten.
enkel tarief 27 afgerond (uit zijn hoofd)
hoog 27
laag 0,2585
Terugleververgoeding is 50% netto tarief + btw (effectief 13 a 14 cent incl btw). Is dus allemaal niet al te best.
Zal nog maar eens bellen, of zijn verhaal wel klopt. Misschien is het kletspraat en hebben ze door dat ze de boel niet op orde hebben met het modelcontract.
Ik heb ze net ook aan de lijn gehad, had een mevrouw die zei dat ze momenteel maar met zijn 2en zaten..
Ik was de 4de van vandaag al die vroeg hoe het zat met het aanpassen van de tarieven van het modelcontract per 1juli terwijl de tarieven nog niet op de website staan / bekend zijn.
Ze is het gaan uitzoeken en kwam terug met het verhaal dat het nog niet bekend is bij ze maar dat ze wel e.e.a. bij bestaande klanten kunnen zien. Exacte getallen zijn niet genoemd.
Heb haar gevraagd hoe ze omgaan met het feit dat er per 1juli nieuwe tarieven komen op dit moment nog niet bekend zijn. Daar had ze geen antwoord op, behalve dat de ACM aangeeft dat dit inderdaad 30 dagen voor de wijziging moet worden gecommuniceerd.
Heb de gok maar gewaagd en een modelcontract bij ze aangegaan, slechter dan wat ik nu als TLV ga krijgen kan toch bijna niet. In het toegezonden modelcontract staan dezelfde tarieven als op hun website met de volgende tekst
De tarieven kunnen wijzigen. Dit gebeurt normaal gesproken per 1 januari en 1 juli van elk jaar. U vindt de voorwaarden voor tariefwijzigingen in de Modelcontractvoorwaarden. In de tarievenkaart vindt u ook de overige tarieven en kosten die op uw contract van toepassing zijn.
De meest actuele tarieven zijn steeds beschikbaar op de website energie.vanons.org
Energie VanOns is niet gebonden aan onjuist vermelde energietarieven en we behouden ons het recht voor om je een nieuw voorstel te doen in het geval van een dergelijke fout.
Hierbij gaf de medewerker aan dat er geen garantie is dat per 1juli dezelfde tarieven gelden dus dat ik gewaarschuwd ben.
De discussie of ze wel/niet per 1juli mogen wijzigen, omdat het 30 dagen van tevoren moet worden gecommuniceerd, gaan we later wel aan.
Toevoeging;
Er zijn trouwens wel een aantal "rode vlaggen" als ik er zo over nadenk
- klantenservice die bezet wordt door 2 personen
- mogelijke tariefswijzigingen die niet op tijd zijn doorgegeven / niet bekend zijn bij het personeel
[
Voor 7% gewijzigd door
errrrrnie op 02-06-2023 14:26
]