Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:12
Initial G schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 23:07:
Dank voor de info, het is inderdaad ook zichtbaar in mijn unitedconsumers pagina. Geen mail gehad overigens.

Ga morgen maar eens bellen voor modelcontract vanons, dat is toch de beste? En als ik die pagina https://energie.vanons.org/modelcontract/ mag geloven, gelden de tarieven/voorwaarden bij aanmelden t/m 30 juni.

Zie ik iets over het hoofd? zou vanons het modelcontract nog snel veranderen per 1 juli?
Naja, dan ga ik ook maar weg bij United Consumers.
Wat is de opzegtermijn eigenlijk, 30 dagen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerJanssen
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 02-06-2024
Whiskey48 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:37:
[...]

Naja, dan ga ik ook maar weg bij United Consumers.
Wat is de opzegtermijn eigenlijk, 30 dagen??
30 dagen, maar ik heb begrepen dat ze gisteren nogal laat hadden geinformeerd. Aangezien de wijziging voor 1 juli is en als je vandaag overstapt, zou je per 1 juli moeten kunnen overstappen.
Maar de rechter gaat niet mee in die redenering. Doordat Vattenfall de wijziging zo kort van te voren aankondigde was het voor de klant namelijk niet meer mogelijk om bijvoorbeeld snel over te stappen naar een andere energieleverancier.
https://www.businessinsid...-onterecht-kantonrechter/
Dus als ze je een boete willen rekenen, waren ze te laat naar mijn mening. En zouden de oude tarieven nog gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musho
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-02 22:19
mazzoop80 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:17:
De termijn voor prijswijzigingen doorgeven is toch minimaal 30 dagen ?

Ik krijg zojuist van Van Ons de mededeling dat er nieuwe tarieven zij per 1 juli. Het is vandaag 1juni en volgens mij is dit het eerste bericht wat ze naar mij sturen dat ze aan geven de teruglevering gaan verlagen per 1 juli.
Het is nu 1 juni 9:44. 1 juli 9:44 is precies 30 dagen, dus ja, ze mogen nu wel degelijk tariefswijzigingen aankondigen. Maar dan moet de site wel vandaag nog geüpdatet worden. Doen ze dat niet, dan zijn ze te laat. Nu maar hopen dat er geen mensen hen gaan bellen en ze op hun fout wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerJanssen
Edit: nvm

[ Voor 164% gewijzigd door RutgerJanssen op 01-06-2023 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-09 19:02
Gaat niet helemaal goed bij PP. Via desktop krijg ik 21 cent te zien, maar via mobiel 42 cent 8)7
Vandaag laatste dag voor mij om PP modelcontract te annuleren. Wellicht toch maar annuleren, en 3-jaar contract aanvragen met deze tarieven?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L5MODXrDH42_r_Pz_bJxOPFhv6w=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uIXjJ5xvmhPvrW3EeArgWsyq.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Ruvo op 01-06-2023 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:37

de Peer

under peer review

Ruvo schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:53:
Gaat niet helemaal goed bij PP. Via desktop krijg ik 21 cent te zien, maar via mobiel 42 cent 8)7
Vandaag laatste dag voor mij voor PP modelcontract te annuleren. Wellicht toch maar annuleren, en 3-jaar contract aanvragen met deze tarieven?
[Afbeelding]
dat ziet er uit als saldering, niet de teruglevering. misschien verkeerd ingevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 08:35
Weet iemand hoe snel Powerpeers een contract per mail stuurt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gurk2
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-09 17:39
Ruvo schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:53:
Vandaag laatste dag voor mij om PP modelcontract te annuleren. Wellicht toch maar annuleren, en 3-jaar contract aanvragen met deze tarieven?
[Afbeelding]
Even op pijltje omlaag klikken, dan zie je teruglever tarief.

55.605 Wattpiek, Nibe F2120-16, Home assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5nwojvTcZ0_Og-cQEwFEP0V9skY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/t3xNDz00zHC8lRYPHj1DheZq.png?f=fotoalbum_large

Dan zie je dus 21ct tlv. bij 3 jaar vast. Maar de website zegt zelf 5ct. 8)7

Even wachten wat het contract zegt zodra ik die binnen heb...

[ Voor 7% gewijzigd door HandyLumberjack op 01-06-2023 10:05 ]

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denneappel
In de voorwaarden staat duidelijk
Bekijk je terugleververgoeding in de e- mail met jouw contractbevestiging of in je energiedashboard.
Dus aanvragen en afwachten lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHa
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09:44
Tja wat zal ik doen? UC nu naar 8 ct vanaf 1-7, het was leuk... Ik heb de volgende ijzers nog in het vuur:

Powerpeers met 21 ct en nog een week over van de 14 dagen bedenktijd.

VanOns met 32/25 ct en nog 10 dagen bedenktijd.

Op de site van Powerpeers kan ik mijn tarieven niet vinden. Alleen het contract dat ik heb zegt 21 ct.

Als ik bij VanOns inlog moet ik een nieuw wachtwoord aanmaken want kwijt. Dan kom ik uit op de site van Groene Stroom Lokaal. Schiet mij maar lek. Dat met dat wachtwoord is wel een dingetje want ik heb bij GSL mijn gas vanaf 10-6 en had daar al een wachtwoord. Hmmm, straks maar eens bellen.

23 kWp, 80 kWh, 11 kW laden, 17 kW ontladen. Victron VRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvo
HandyLumberjack schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:03:
[Afbeelding]

Dan zie je dus 21ct tlv. bij 3 jaar vast. Maar de website zegt zelf 5ct. 8)7

Even wachten wat het contract zegt zodra ik die binnen heb...
Ik ben simpelweg met de configuratie aan het spelen. Voor zover ik kan zien zit de grens bij 5000kwh; eronder -21cent, erboven -42cent…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 13:24

Tao

DPC DE_KOMETEN

cj1 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:25:
Delta Modelcontract TLV
is per 1 juni 2023 gedaald van 13,5 naar 9 cent per kWh.

bron: <https://www.deltaenergie.nl/media/2642/delta-groene-stroom-en-delta-gas-en-modelcontract-1-juni.pdf>
Natuurlijk alleen voor nieuwe klanten :)

Als je overigens nu afweegt om voor 3 jaar te tekenen, bedenk dan dat de kans reëel is dat er binnen die tijd regels komen voor een minimale TLV. Dat blijft zeker koffiedik kijken ja, maar een 3 jaars contract openbreken levert ook weer wat rekensommen op...
Dan lijkt het mij beter om voor max 1 jaar bloed te plengen, en per jaar je afweging te maken. Maar risico's van verdere verlaging van de TLV blijven bestaan. Choices, choices.

Diablo3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 14:35
HandyLumberjack schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:22:
[...]

Krijg nou wat, als niet PP klant kreeg ik net ook 21ct te zien bij 3 jaar vast. Heb me aangemeld met startdatum 1 december 2023. Ben benieuwd wat er in het contact staat....
Als je doorklinkt:
Lees hier meer over onze energietarieven & voorwaarden. >> https://www.powerpeers.nl/energietarieven-voorwaarden/

Staat er 11 cent en daarop teken je en met 3jaar is het zelfs maar 5cent.

[ Voor 3% gewijzigd door Erwinvz1 op 01-06-2023 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKees
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-09 10:26
RikHa schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:08:
Tja wat zal ik doen? UC nu naar 8 ct vanaf 1-7, het was leuk... Ik heb de volgende ijzers nog in het vuur:

Powerpeers met 21 ct en nog een week over van de 14 dagen bedenktijd.

VanOns met 32/25 ct en nog 10 dagen bedenktijd.

Op de site van Powerpeers kan ik mijn tarieven niet vinden. Alleen het contract dat ik heb zegt 21 ct.

Als ik bij VanOns inlog moet ik een nieuw wachtwoord aanmaken want kwijt. Dan kom ik uit op de site van Groene Stroom Lokaal. Schiet mij maar lek. Dat met dat wachtwoord is wel een dingetje want ik heb bij GSL mijn gas vanaf 10-6 en had daar al een wachtwoord. Hmmm, straks maar eens bellen.
Powepeers zegt dus vandaag een mail te sturen, ook aan nieuwe klanten met de nieuwe tarieven per 1 juli, ondanks dat er in je contract iets anders staat (bij mij staat ook 21 cent)

Het is mij niet gelukt te achterhalen wat rechtsgeldig is, maar ik denk niet dat ik zin heb in juridisch getouwtrek... Vraag is wanneer je klant bent.. Op het moment van levering of op het moment dat je een bindend contract sluit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denneappel
Ruvo schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:09:
[...]

Ik ben simpelweg met de configuratie aan het spelen. Voor zover ik kan zien zit de grens bij 5000kwh; eronder -21cent, erboven -42cent…
Ook bij hogere aantallen krijg ik de 21 cent te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FOCTU7Fmcj6zrVwsNqxgniUXrPg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/j6iSwuxY5pJWkBhriacOMiL4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 14:35
HKees schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:16:
[...]

Powepeers zegt dus vandaag een mail te sturen, ook aan nieuwe klanten met de nieuwe tarieven per 1 juli, ondanks dat er in je contract iets anders staat (bij mij staat ook 21 cent)

Het is mij niet gelukt te achterhalen wat rechtsgeldig is, maar ik denk niet dat ik zin heb in juridisch getouwtrek... Vraag is wanneer je klant bent.. Op het moment van levering of op het moment dat je een bindend contract sluit...
Als je de voorwaarden had gelezen, daar stond 5 en 11 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogervdh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 18:24

rogervdh

Gasloos sinds 11-2024

denneappel schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:17:
Ik twijfel nu. 3 jaar €0,135 / kWh wil ik wel tekenen maar de levertarieven worden wellicht ook snel belangrijk voor ons. Delta rekent ~ €0,40 / kWh.
Delta was achteraf voor mij ook een optie geweest, maar niet gezien. Ik wilde perse gisteren afsluiten, omdat ik dan met € 50,00 boete weg kan (vanaf <1,5 jaar looptijd), mocht de terugleververgoeding in de toekomst toch weer flink omhoog schieten.

[ Voor 28% gewijzigd door rogervdh op 01-06-2023 10:19 ]

12340Wp 🌞 - Daikin Altherma 3 8kW 🔥- Atlantic Calypso VM 150L💧- Tesla M3 LR 2019 🚗 - Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 13:45
Tao schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:12:
[...]

Natuurlijk alleen voor nieuwe klanten :)

Als je overigens nu afweegt om voor 3 jaar te tekenen, bedenk dan dat de kans reëel is dat er binnen die tijd regels komen voor een minimale TLV. Dat blijft zeker koffiedik kijken ja, maar een 3 jaars contract openbreken levert ook weer wat rekensommen op...
Dan lijkt het mij beter om voor max 1 jaar bloed te plengen, en per jaar je afweging te maken. Maar risico's van verdere verlaging van de TLV blijven bestaan. Choices, choices.
Is er straks nog wel sprake van een boete bij overstap voor de mensen hier aangezien we netto terugleveren?

In de boete rekentool van independer wordt gekeken naar tarief van contract versus huidig tarief en de verwachte afname. Beiden zouden in ons voordeel zijn lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKees
Erwinvz1 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:17:
[...]

Als je de voorwaarden had gelezen, daar stond 5 en 11 cent.
Dit gaat over een model contract wat ik 2 weken geleden heb aangevraagd..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angelique1974
  • Laatst online: 29-01-2024
TAG_ScorpioN schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:18:
[...]

Is er straks nog wel sprake van een boete bij overstap voor de mensen hier aangezien we netto terugleveren?

In de boete rekentool van independer wordt gekeken naar tarief van contract versus huidig tarief en de verwachte afname. Beiden zouden in ons voordeel zijn lijkt mij.
Eerder al gelezen dat als je naar een aanbieder gaat met hogere tarieven, dat ja dan geen boete hoeft te betalen. Bij hogere levertarieven,vaak een hogere tlv. Dus dan betaal je volgens mij geen boete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-09 13:24

Tao

DPC DE_KOMETEN

TAG_ScorpioN schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:18:
[...]

Ik neem aan dat dit alleen in je voordeel werkt als je nieuwe tarieven hoger zijn dan van het contract wat je wil beëindigen. Dan werkt de formule tegen je bestaande leverancier immers.

De kans is overigens groot dat voor de komende winter de gasprijs weer gaat stijgen (want meer vraag om reserves aan te leggen). Daarmee - vanwege het aantal gasgestookte centrales - zal ook de stroomprijs naar verwachting weer stijgen. De vraag is dan wat dat met de TLV gaat doen...

[ Voor 19% gewijzigd door Tao op 01-06-2023 10:28 ]

Diablo3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TAG_ScorpioN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 13:45
Tao schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:25:
[...]

Ik neem aan dat dit alleen in je voordeel werkt als je nieuwe tarieven hoger zijn dan van het contract wat je wil beëindigen. Dan werkt de formule tegen je bestaande leverancier immers.
Eens maar daarnaast maak ik uit de tool van independer op dat er ook wordt gekeken naar verwachtte afname. De boete (vergoeding voor gemiste omzet leverancier) wordt berekent aan de hand van het verschil in tarief EN verwachte afname. Aangezien onze verwachte afname negatief is zie ik niet in hoe wij uberhaupt een boete zouden moeten betalen bij overstap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

TAG_ScorpioN schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:34:
[...]

Eens maar daarnaast maak ik uit de tool van independer op dat er ook wordt gekeken naar verwachtte afname. De boete (vergoeding voor gemiste omzet leverancier) wordt berekent aan de hand van het verschil in tarief EN verwachte afname. Aangezien onze verwachte afname negatief is zie ik niet in hoe wij uberhaupt een boete zouden moeten betalen bij overstap.
Geld terug bij overstappen omdat je de energieleverancier alleen maar geld kost? :9

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• errrrrnie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-08 17:33
mheerde schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:47:
Zojuist ook bericht gekregen van Delta Energie.
Vanaf 1 april 2023 (voor nieuwe energiecontract met een vaste prijs) en vanaf 1 juli 2023 (voor variabele energiecontracten) geldt bij DELTA Energie een standaard terugleververgoeding van 0,09 euro per kWh

Ik ga dus helaas van 0,36 (variabel) naar 0,09 per 1 Juli.
[Afbeelding]
Blijf het raar vinden dat ze dit zomaar kunnen doen. Ooit is er getekend voor voorwaarden (bv in 2018 voor een “TLV van het kale levertarief”) en deze voorwaarden kunnen op elk willekeurig moment eenzijdig door de leverancier worden aangepast.

Er is een hele periode geweest (volgens mij sinds 1 augustus 2022) dat nieuwe klanten bij delta een TLV kregen van 13.5ct, want nieuwe klanten vallen “onder de nieuwe voorwaarden”

En nu ineens vallen de bestaande klanten die destijds “onder de oude voorwaarden” werden geschaard ook onder nieuwe voorwaarden.

Noem mij een alu hoedje, maar het ruikt naar “we hebben in totaal 10.000 klanten met een te hoge TLV, laten we dit aanpassen en hopen dat er 9.500 mensen akkoord gaan met deze wijziging”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 25-09 22:07
cj1 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:25:
Delta Modelcontract TLV
is per 1 juni 2023 gedaald van 13,5 naar 9 cent per kWh.

bron: <https://www.deltaenergie.nl/media/2642/delta-groene-stroom-en-delta-gas-en-modelcontract-1-juni.pdf>
In de communicatie die ik ontvangen heb, staat dat de TLV per 1-juli (dus 01-07-2023) naar 0,09 euro gaat. Niet vandaag

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerJanssen
errrrrnie schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:48:
[...]

Blijf het raar vinden dat ze dit zomaar kunnen doen. Ooit is er getekend voor voorwaarden (bv in 2018 voor een “TLV van het kale levertarief”) en deze voorwaarden kunnen op elk willekeurig moment eenzijdig door de leverancier worden aangepast.

Er is een hele periode geweest (volgens mij sinds 1 augustus 2022) dat nieuwe klanten bij delta een TLV kregen van 13.5ct, want nieuwe klanten vallen “onder de nieuwe voorwaarden”

En nu ineens vallen de bestaande klanten die destijds “onder de oude voorwaarden” werden geschaard ook onder nieuwe voorwaarden.

Noem mij een alu hoedje, maar het ruikt naar “we hebben in totaal 10.000 klanten met een te hoge TLV, laten we dit aanpassen en hopen dat er 9.500 mensen akkoord gaan met deze wijziging”
Ze willen de tarieven verlagen. In de voorwaarden staat dat ze die mogen aanpassen en de tarieven mogen ze aanpassen per 1 januari en 1 juli. Voor nieuw klanten mogen ze nieuwe voorwaarden stellen, voor bestaande klanten niet, of in ieder geval de tarieven alleen per 1 januari en 1 juli. Ook hebben ze op tijd geinformeerd dus dit precies zoals het hoort te gaan.

In tegenstelling tot een andere levarancier die de tarieven per 1 mei/1 juni aanpaste voor bestaande klanten :(

[ Voor 24% gewijzigd door RutgerJanssen op 01-06-2023 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvo
denneappel schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:16:
[...]

[Afbeelding]
Zo te zien hebben ze het inmiddels aangepast naar hun nieuwe voorwaardes van 11 en 5 cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojan265
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 08:42
Ruvo schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:01:
[...]

Zo te zien hebben ze het inmiddels aangepast naar hun nieuwe voorwaardes van 11 en 5 cent
Vanmorgen aangemeld en net een contract aangeboden gekregen. Daarin staat inderdaad de 5 cent/kWh terugleververgoeding. Dus ook meteen maar weer geannuleerd.

LG-HM071MR-U44 / SWW Hewalex PCWU 3.0 / PV SMA + Jinko 14 kWp / Kia e-Niro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-09 16:25
denneappel schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:16:
[...]

[Afbeelding]
Bij mij is dit inmiddels veranderd naar 11 cent, was vanmorgen ook 21 cent. Denk dat ze het gefixed hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:13
Budgetthuis beweert bij hoog en laag dat het modelcontract niet bestaat, dat het 'verouderde tarieven' zijn, dat dit aanbod niet geldig is, etc. Melding gedaan bij ACM. Anderen ook?

https://www.acm.nl/nl/con...melding-doorgeven-aan-acm

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denneappel
Ik heb net ook mijn Powerpeers contract ontvangen.
Powerpeers heeft nog niet overal de 21 cent aangepast...

"Het termijnbedrag bestaat uit de volgende componenten:"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oAFryhPI9vmdFMZVdAXOBNvklxk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zFPp4LDzDsfhuMWgiGRIB47d.png?f=fotoalbum_large

"Jouw energietarieven:
Overzicht vergoedingen, vanaf 1 juni 2023"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4w97_kErICj804OUxinUdaeL0v4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zmLbqgJrYv0r5LDHo2X8lrup.png?f=fotoalbum_large

De 5 cent staat bij de berekening voor termijnbedrag en de 21 cent staat bij het overzicht met tarieven / vergoedingen.

[ Voor 14% gewijzigd door denneappel op 01-06-2023 12:06 . Reden: verduidelijking verschil in termijnbedrag / tarieven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musho
denneappel schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:54:

In de berekening in mijn contract staat dit:
[Afbeelding]

En verderop staat een overzicht van tarieven. Daar staat in:
[Afbeelding]
Wanneer is deze aangevraagd, en per wanneer gaat die in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denneappel
Musho schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:58:
[...]

Wanneer is deze aangevraagd, en per wanneer gaat die in?
Aangevraagd vandaag.

Start levering 2 oktober.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Nu online

[Afbeelding]

"Jouw energietarieven:
[Afbeelding]

De 5 cent staat bij de berekening voor termijnbedrag en de 21 cent staat bij het overzicht met tarieven / vergoedingen.
Het wordt steeds gekker, zo staat het bij mij ook in het contract, ik heb zojuist een bevriende jurist om advies gevraagd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-06 14:33

[Afbeelding]

"Jouw energietarieven:
[Afbeelding]

Ik heb vanochtend ook een aanvraag gedaan. Bij mij staat op beide plekken 21cent..?
HandyLumberjack schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:08:
[...]

Het wordt steeds gekker, zo staat het bij mij ook in het contract, ik heb zojuist een bevriende jurist om advies gevraagd...
Zou je willen delen wat hieruit komt? Erg benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denneappel
HandyLumberjack schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:08:
[...]

Ik heb vannochtend om 9:59u dit contract aangevraagd.
Hoe laat heb jij dit contract aangevraagd @HandyLumberjack ?

Aangezien jij op beide plekken 21 cent hebt staan vraag ik mij af of het nog handig is om nog een keer een contract aan te vragen in de hoop op een "beter" contract :P

Ik ga het vandaag even aan onze rechtsbijstand voorleggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denneappel
Die vraag was voor @Quiqziz bedoelt.
Mocht je later dan ik hebben afgesloten dan ga ik via een ander mailadres nog een contract aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denneappel
Ik zie inmiddels dat je bij de berekening de nieuwe lagere TLV krijgt.

[ Voor 10% gewijzigd door denneappel op 01-06-2023 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Nu online
Ik heb vanmorgen aangevraagd, bij mij staat er ook 5ct bij de berekening van het maandbedrag en 21ct. bij de tarieven.

Opzich prima als ze voor het maandbedrag rekenen met 5ct, als de jaarafrekening gebaseerd is op 21ct. >:)

De reactie van de jurist laat ik nog even weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afas
  • Registratie: Juli 2020
  • Niet online
Zou deze massale ontkoppeling van de TLV de politiek aan gaan sporen op te schieten met de wetswijziging? Of denken ze dat de terugleveraars niet interessant genoeg zijn als politieke doelgroep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKees
De mail van PP is binnen... 17 mei contract binnengekregen... Met 21 cent vermeld...

De prijzen op de inkoopmarkt voor energie zijn verder gedaald en daarom verlagen we jouw tarieven vanaf 1 juli 2023. Wil je liever de zekerheid van vaste tarieven? Dat is weer mogelijk vanaf 1 juni. In deze mail lees je er meer over.

Je nieuwe energietarieven
Hieronder vind je een overzicht van je huidige en nieuwe variabele tarieven per 1 juli. De vaste leveringskosten wijzigen niet.

Vanaf 1 juni kun je weer kiezen voor een vast contract met tarieven onder het prijsplafond. Benieuwd? Bekijk het aanbod alvast op onze website. Dit aanbod vind je vanaf 1 juni ook in je energiedashboard. Wil je een seintje als het aanbod klaarstaat? Vink dan bij e-mailvoorkeuren aan dat je graag aanbiedingen per e-mail wilt ontvangen.

Stroomtarieven per kWh incl. btw

100% groene stroom Huidige tarievent/m 30 juni 2023 Nieuwe tarievenvanaf 1 juli 2023
Variabele leveringskosten 0,333597 0,304920
Energiebelasting * 0,152448 0,152448
Totaaltarief per kWh 0,486045 0,457368

* Overheidsheffingen op stroom over de eerste schijf van 0-10.000 kWh

Terugleververgoeding
Omdat de prijzen op de energiemarkt zijn gedaald, daalt de terugleververgoeding ook mee. Vanaf 1 juli krijg je voor netto teruggeleverde stroom (dus na saldering) 5 ct per kWh.

Je nieuwe termijnbedrag
Op basis van de nieuwe variabele energietarieven, je verwachte jaarverbruik en het prijsplafond schatten we in dat het termijnbedrag van - € 30,67 past bij jouw situatie. Let op: dit passen we niet automatisch voor je aan. In het energiedashboard kun je jouw termijnbedrag altijd makkelijk zelf aanpassen. Laat je het bedrag liever zoals het is? Dat mag! Je hoeft dan niets te doen.

Je vindt ook je verwachte jaarverbruik in het energiedashboard. Is je verbruik veranderd omdat je energie bespaart? Laat het ons weten. Dan passen wij dit voor je aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• campr112
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-07 17:57
Afas schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:34:
Zou deze massale ontkoppeling van de TLV de politiek aan gaan sporen op te schieten met de wetswijziging? Of denken ze dat de terugleveraars niet interessant genoeg zijn als politieke doelgroep?
De lobby van de energiebedrijven bij de overheid is veel te groot. Ik zou mogen hopen dat de overheid de beslissingen neemt zodat het hebben van 'meer dan nodig' zonnepanelen bevorderd wordt, maar nee, allemaal te kortzichtig en graaierig.
Om moe van te worden. Waar mot dat heen met de samenleving en de CO2 uitstoot. Er is een reden waarom het Nederland en 'de lage landen' heet, omdat wij dalijk heel veel last gaan krijgen van zeespiegelstijging. En met 'last' bedoel ik extra kosten, niet direct natte voeten.

Echt kortzichtig..

[ Voor 4% gewijzigd door campr112 op 01-06-2023 13:14 ]

Be more, use Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 09:47
Afas schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:34:
Vast wel. Misschien dat ze salderen dan ook gelijk met ingang vanaf 2024 geheel afschaffen.

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
denneappel schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:27:
Die vraag was voor @Quiqziz bedoelt.
Mocht je later dan ik hebben afgesloten dan ga ik via een ander mailadres nog een contract aanvragen.
Dit was een paar minuten voor 10 uur dus vergelijkbaar met jou.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/plrHLHZJ2ere3wL1Jte31A0skGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wiwzuEJXj1ltn0qjw0cbhq6H.jpg?f=fotoalbum_large

Grote vraag is nu natuurlijk wat je straks op de afrekening te zien krijgt, heb geen zin om daarover in gevecht te gaan.
HKees schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:59:

Terugleververgoeding
Omdat de prijzen op de energiemarkt zijn gedaald, daalt de terugleververgoeding ook mee. Vanaf 1 juli krijg je voor netto teruggeleverde stroom (dus na saldering) 5 ct per kWh.
Bij een vast contract? Mogen ze dat na afsluiten nog verlagen dan? Ik las in de voorwaarden dat de TLV tarieven vast staan gedurende de vaste periode.

[ Voor 21% gewijzigd door Quiqziz op 01-06-2023 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denneappel
Bij je contract zitten ook voorwaarden. Artikel 13 is daar erg duidelijk over.
13. Terugleververgoeding. Wek je meer zonne-energie op dan je verbruikt in een jaar? Dan krijg je een
teruglevertarief over de zonne-energie die je per jaar meer opwekt dan je zelf hebt verbruikt. Deze
vergoeding wordt vastgesteld voor de duur van de contractperiode.
Bekijk je terugleververgoeding in de e-
mail met jouw contractbevestiging of in je energiedashboard. Over de terugleververgoeding wordt geen
btw geheven of betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quiqziz
denneappel schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 13:26:
Bij je contract zitten ook voorwaarden. Artikel 13 is daar erg duidelijk over.

[...]
Precies mijn punt, dus binnen een paar weken na afsluiten de TLV wijzigen lijkt mij niet rechtmatig.

Edit: uit de context maak ik nu op dat het bij HKees een variabel contract betreft, dus was even in verwarring gebracht.

[ Voor 16% gewijzigd door Quiqziz op 01-06-2023 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijhas
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 19:20
Ik zou na UC vanaf 1 juli een maandje Powerpeers doen voordat ik 1 augustus een jaarcontract bij Engie begin. Modelcontract bij powerpeers had ik april al aangevraagd met startdatum 1 juli (22 cent tlv) maar die TLV uit mij contract ga ik dus nooit krijgen. Ik zit buiten 14 dagen bedenktijd maar nog voor start van contract... en ondertussen passen ze de tarieven aan en kun je niks?

Panasonic Aquarea High Performance KIT-WC05JE5 (5 kw), 2750wp oost/west, 660 zuid, 2x Atlantic Calypso wp boilers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerJanssen
ijhas schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 13:48:
Ik zou na UC vanaf 1 juli een maandje Powerpeers doen voordat ik 1 augustus een jaarcontract bij Engie begin. Modelcontract bij powerpeers had ik april al aangevraagd met startdatum 1 juli (22 cent tlv) maar die TLV uit mij contract ga ik dus nooit krijgen. Ik zit buiten 14 dagen bedenktijd maar nog voor start van contract... en ondertussen passen ze de tarieven aan en kun je niks?
Hebben ze je op de hoogte gesteld van de nieuwe tarieven? Zo ja, zou je een nieuw contract kunnen afsluiten per 1 juli. Zo niet, moet je alsnog de TLV van je oude contract krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijhas
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 27-09 19:20
@RutgerJanssen Nee, geen bericht van Powerpeers. In de voorwaarden staat het wat tegenstrijdig.

Voor de TLV wordt verwezen naar contract:
Wat deze vergoeding is kan je vinden in de contractbevestiging die je per mail van ons ontvangen hebt bij je aanmelding

Maar ook:

Bij tariefwijzigingen per 1 januari en per 1 juli worden de nieuwe leveringstarieven tijdig
kenbaar gemaakt op www.powerpeers.nl/energietarieven-voorwaarden. Bij tariefstijgingen
word je tijdig voor de wijziging persoonlijk geïnformeerd.

Panasonic Aquarea High Performance KIT-WC05JE5 (5 kw), 2750wp oost/west, 660 zuid, 2x Atlantic Calypso wp boilers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RutgerJanssen
ijhas schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 13:58:
@RutgerJanssen Nee, geen bericht van Powerpeers. In de voorwaarden staat het wat tegenstrijdig.

Voor de TLV wordt verwezen naar contract:
Wat deze vergoeding is kan je vinden in de contractbevestiging die je per mail van ons ontvangen hebt bij je aanmelding

Maar ook:

Bij tariefwijzigingen per 1 januari en per 1 juli worden de nieuwe leveringstarieven tijdig
kenbaar gemaakt op www.powerpeers.nl/energietarieven-voorwaarden. Bij tariefstijgingen
word je tijdig voor de wijziging persoonlijk geïnformeerd.
Volgens https://zoek.officielebek....nl/stcrt-2016-65844.html moet je bij alle wijzigingen tijdig van te voren (lees 30 dagen) persoonlijk geinformeerd worden. Dat hun modelcontract wat anders zegt, zou volgens mij niet uitmaken, wetgeving gaat immers voor. Het kan wel zijn dat je (achteraf) bezwaar moet gaan maken en mogelijk naar de geschillencommisie moet.

[ Voor 10% gewijzigd door RutgerJanssen op 01-06-2023 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-09 21:47
Het was leuk bij UC zolang het duurde ;w
Op zoek naar de volgende.
  • Klopt het dat UC opzegtermijn van 30 dagen heeft?
  • Zie PP aantal keren voorbij komen met €0,21. Maar heeft VanOns dan geen betere tarieven?
  • Hoe zit het met liquiditeit van PP en VanOns? Onderdeel van grote spelers of discutabel?
  • Als ik naar modelcontract van VanOns kijk:
Terugleververgoeding 50% van het kale leveringstarief incl 21% BTW is.
Kom ik op volgende terugleververgoedingen:
Terugleververgoeding - Hoog = (Leveringstarief hoog (€0,53431) + BTW 21% (€0,13866)) x 50% = €0,336485
Terugleververgoeding - Laag = (Leveringstarief laag (€0,40588) + BTW 21% (€0,11169)) x 50% = €0,258785
Heb ze mail gestuurd, maar bieden ze die nog aan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9SPinGPp4OdJUtkwo7fbKuLLKZI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XH5mytdcDm1yT50ZryWqTZng.png?f=fotoalbum_large

PC ASUS ROG Strix X570-E | Ryzen 5 5600X | ASUS ROG Strix RTX 3080 OC
Zonnepanelen 8910 Wp | 22x 405 Wp + S500B | SolarEdge SE8K
Warmtepomp Remeha Elga Ace hybride 6 kW
EV Volkswagen Passat GTE PHEV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RutgerJanssen
_Slick_Rick_ schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 14:17:
Het was leuk bij UC zolang het duurde ;w
Op zoek naar de volgende.
  • Klopt het dat UC opzegtermijn van 30 dagen heeft?
  • Zie PP aantal keren voorbij komen met €0,21. Maar heeft VanOns dan geen betere tarieven?
  • Hoe zit het met liquiditeit van PP en VanOns? Onderdeel van grote spelers of discutabel?
  • Als ik naar modelcontract van VanOns kijk:
Terugleververgoeding 50% van het kale leveringstarief incl 21% BTW is.
Kom ik op volgende terugleververgoedingen:
Terugleververgoeding - Hoog = (Leveringstarief hoog (€0,53431) + BTW 21% (€0,13866)) x 50% = €0,336485
Terugleververgoeding - Laag = (Leveringstarief laag (€0,40588) + BTW 21% (€0,11169)) x 50% = €0,258785
Heb ze mail gestuurd, maar bieden ze die nog aan?

[Afbeelding]
Dinsdag nog wel, ik zou vandaag bellen dat je het modelcontract wil en dan kijken wat er in het contract staat. Via mail duurt het langer en hebben ze meer tijd om alles aan te passen. Ze hebben wel al gezegd dat de tarieven veranderen maar niemand weet naar wat.

Edit: De Btw die daar vermeld staat is inclusief de btw over de EB; Leverings tarief * 1,21 * 0,5 geeft de juiste waardes: € 0,32326 en € 0,24556

[ Voor 7% gewijzigd door RutgerJanssen op 01-06-2023 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-09 22:16
Goed, ik was begin dit jaar over gestapt van Greenchoice naar Powerpeers; want van 11ct naar 20ct TLV.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YnCxVeO2TXAmT_DIBCvwrgiRKkc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xfk7H8F2mS42vJ3FJNCpwY3J.jpg?f=fotoalbum_large

Nu naar 5ct. Dat gaat helemaal top zeg maar ..not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-09 21:49
Ik wil het eigenlijk niet hier plaatsen, omdat ik het off-topic vind, maar ik weet geen geschikte andere plek.

Over die datum en het berichten van een ander tarief door UC.
Ik heb nog altijd geen mail ontvangen. Ook geen bericht dat ik in een app of op mijn persoonlijke pagina zou moeten kijken voor een tariefswijziging. Is wat ze doen wel voldoende?
Of is de melding, in de voorwaarden en dergelijke, dat de tarieven wijzigen voldoende en dat ik dus nu er zelf moet achter komen dat ik die nieuwe tarieven zelf moet gaan zoeken?

Ik ga me er juridisch niet aan wagen (bij mij start 1-7 het Engie jaarcontract van 22ct TLV met de koppeling TLV=kaal levertarief) maar ik wilde dit toch even in de groep gooien. Niet iedereen is namelijk zo gefocusseerd op apps en dergelijk (ik heb de app niet eens en zal zo eens in mijn persoonlijke omgeving op de site kijken*).

*
Er staat nu onder tarieven inderdaad dat per 1 juli er een TLV is van 8ct.
Er staat ook iets van een verlengingsaanbod, maar daarin vind ik helemaal geen TLV terug.

[ Voor 8% gewijzigd door Truus01 op 01-06-2023 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruvo
nietwijk schreef op maandag 15 mei 2023 @ 09:29:
[...]

Ik vind dit wel heel pessimistisch allemaal, maar probeer het gerust niet.... Bij mij heeft het prima gewerkt afgelopen keren. Ik heb niet voor niets nog € 0,89 bij United Consumers. Dat zal per 1-7-2023 afgelopen zijn. Daarom heb ik voorgesorteerd op een jaarcontract Engie. Mijn ouders hadden al een contract Engie en ik laat hun per 02-07-2023 overstappen naar PowerPeers. Dat is een variabel contract waarvan zij in principe de tarieven aanpassen op 01-07-2023 en 01-01-2024. Maar er is een overeenkomst aangegaan met tarieven en ik heb het nog nooit meegemaakt dat men de tarieven aanpast voordat het contract uberhaupt ingegaan is. Overstappen op 02-07-2023 geeft nog iets minder risico. Maar goed...geen garantie. Maar wel heel erg de moeite waard. En in het onwaarschijnlijke geval ze de tarieven toch aanpassen voor ingang van het contract, dan heb ik de mogelijkheid het contract op te zeggen voordat het contract ingaat.
Nou ben ik benieuwd of je het contract van je ouders doorlaat gaan per 2/7, of inmiddels geannuleerd hebt (vanwege bericht PP over nieuwe tarieven)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerJanssen
Truus01 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 16:52:
Ik wil het eigenlijk niet hier plaatsen, omdat ik het off-topic vind, maar ik weet geen geschikte andere plek.

Ik heb nog altijd geen mail ontvangen. Ook geen bericht dat ik in een app of op mijn persoonlijke pagina zou moeten kijken voor een tariefswijziging. Is wat ze doen wel voldoende?
Of is de melding, in de voorwaarden en dergelijke, dat de tarieven wijzigen voldoende en dat ik dus nu er zelf moet achter komen dat ik die nieuwe tarieven zelf moet gaan zoeken?

Ik ga me er juridisch niet aan wagen (bij mij start 1-7 het Engie jaarcontract van 22ct TLV met de koppeling TLV=kaal levertarief) maar ik wilde dit toch even in de groep gooien. Niet iedereen is namelijk zo gefocusseerd op apps en dergelijk (ik heb de app niet eens en zal zo eens in mijn persoonlijke omgeving op de site kijken).
Ze moeten je persoonlijk op tijd informeren, inclusief de nieuwe tarieven.Aangezien een aantal hier gisteren bericht hebben gekregen van UC, wanneer is jouw levering gestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
RutgerJanssen schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 17:04:
[...]

Ze moeten je persoonlijk op tijd informeren, inclusief de nieuwe tarieven.Aangezien een aantal hier gisteren bericht hebben gekregen van UC, wanneer is jouw levering gestart?
11-10-2022

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKees
ijhas schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 13:48:
Ik heb volgens PP wederom 14 dagen 'bedenktijd' (al weet ik wel wat ik ga doen 😋)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKees

Ik ga me er juridisch niet aan wagen (bij mij start 1-7 het Engie jaarcontract van 22ct TLV met de koppeling TLV=kaal levertarief) maar ik wilde dit toch even in de groep gooien. Niet iedereen is namelijk zo gefocusseerd op apps en dergelijk (ik heb de app niet eens en zal zo eens in mijn persoonlijke omgeving op de site kijken*).

*
Er staat ook iets van een verlengingsaanbod, maar daarin vind ik helemaal geen TLV terug.
Terechte vraag.. Hier ook UC.. En eveneens geen bericht per mail/post. App heb ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarpo
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 10:01
paQ schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:11:
[...]
Naja. Dan uh…. Wijzigt er niets?
We zijn er nu over geïnformeerd toch? :)
Nee, Iets vermelden waar iets zou staan, vind ik geen informeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:59

paQ

Sarpo schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:28:
[...]

Nee, Iets vermelden waar iets zou staan, vind ik geen informeren.
naja, zelfs dan, er wijzigt niks zo te zien.

Ik heb mijn best gedaan en vind nergens een ander tarief dan ik nu heb.
Je kunt niet zeggen: "het wordt anders", maar dan vervolgens niet zeggen hoeveel anders.
M.a.w.: voor 1 december mag je het opnieuw proberen :P

screenshot als naslag:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wlvQL4RXB6bqiVvzYLrEnKdyqU8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K7A5ABgN3BuC3kMNFranLqK8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JBUk5IWpLLNvKFhra2ETGsIrdS4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kiTvh81eh5Z1l6rMjKZXQAsc.png?f=fotoalbum_large

edit: @Sarpo
Wat ik denk is dat deze "verlaging" (naar 50% dus) de wijziging is die ze eerst op 1 maart al hadden willen doorvoeren. Nieuwe klanten van na 1 maart weten alleen niet beter.

[ Voor 74% gewijzigd door paQ op 01-06-2023 18:36 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarpo
paQ schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:29:
[...]

naja, zelfs dan, er wijzigt niks zo te zien.
Ik lees/zie het zo. Per 1 juli nieuwe tarieven op de site, echter ze informeren op deze manier niet persoonlijk

[ Voor 5% gewijzigd door Sarpo op 01-06-2023 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

@Sarpo en @_Slick_Rick_
Ik zie nu adhv het eerdere screenshot dat de TLV nu ook wel gespecificeerd staan. (de tabel past haast niet meer op de website) Dat maakt het alleen maar duidelijker dan :)

[ Voor 12% gewijzigd door paQ op 01-06-2023 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:12

*
Informeren dmv enkel tarieven wijzigen op een persoonlijke pagina lijkt mij volstrekt onvoldoende. Ik verwacht dat een mail met “je nieuwe tarieven staan op je persoonlijke pagina” wel voldoende is. En wellicht is het ook voldoende als er een melding staat over je nieuwe tarieven direct bij het inloggen op je persoonlijke pagina. Dat zal afhangen van de omstandigheden van het geval, maar ik ken wel situaties waarin verdedigbaar is dat zo’n melding voldoende is. Dan zal UC wel moeten aantonen dat voor de consument volstrekt duidelijk was dat UC via die persoonlijke pagina communiceert en dat de consument geacht wordt die te controleren.

Ik neem het zekere voor het onzekere. Ik klik niet op de tarievenpagina (wordt vast gelogd en ik wil niet in de discussie komen “maar u hebt 6x geklikt dus u wist het echt wel”) en ik ga al helemaal niet aan UC vragen om opheldering/bevestiging (zoals een aantal hier wel heeft gedaan). Zolang ik niets hoor, zie ik - mede gezien mijn fantastische ervaring met Eneco - een discussie over het al dan niet doorlopen van mijn huidige tarieven met zeer veel vertrouwen tegemoet.

Edit: had niets moeten zeggen… mail van UC komt zojuist binnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chewmonkey
  • Laatst online: 22-09 14:00
Gelijk hebben is 1, maar gelijk krijgen is 2. Hier ook UC sinds 8-1-'23 met feestelijke TLV. Mail zonder tarieven of een persoonlijke pagina met maar met 8ct per kWh na 1 juli kan dan fout zijn, maar met nog ruim 3000Kwh te gaan ga ik mij de 'Eneco-ellende' besparen door eieren voor mijn geld te kiezen: wegwezen.

24x 380Wp oost-west, Marstek E 5.12, MGzs2019, NibeF130 met lekkere geknutsel om hem hybride op cv te zetten. Gas: 200m3 stroom: ruim voldoende ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
Chewmonkey schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:14:
Gelijk hebben is 1, maar gelijk krijgen is 2. Hier ook UC sinds 8-1-'23 met feestelijke TLV. Mail zonder tarieven of een persoonlijke pagina met maar met 8ct per kWh na 1 juli kan dan fout zijn, maar met nog ruim 3000Kwh te gaan ga ik mij de 'Eneco-ellende' besparen door eieren voor mijn geld te kiezen: wegwezen.
Doe ik ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HKees
Ligt er wel een beetje aan wat het alternatief is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-09 09:47

Acradavos

Poetsfanaat

UnitedConsumers per 1 juli 2023:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2B17KHvpW9vUW4ghju3LIdvWyqs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OhCzwRAI2L3zhy2uGiMnFgMj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
Hier net zo denk ik, maar twijfel nog. Vorige keer met Eneco was daar opeens UC met een heel hoog tarief en door toch een paar dagen te wachten heb ik toen voor 98 cent normaal en 67,9 cent dal kunnen afsluiten (zat bij Eneco op 61 cent TLV). Vattenfall lijkt nu de gunstigste met 16,8 cent per kWh momenteel. Benieuwd of die nog gaan zakken, of niet en dan daar afsluiten.

Kan anderzijds ook de gok nemen en op een later moment aangeven dat ik niet ben geïnformeerd. Jaarafrekening komt 15 september, van 1 juli tot die datum lever ik wel nog zo'n 3500 kWh terug. Loop dan evt. een risico van ongeveer €300 euro als ik niet overstap naar Vattenfall en maar 8 cent per kWh krijg. Dat kan de moeite waard zijn, want als ik evt gelijk krijg over niet geïnformeerd zijn is dat een factor tien meer winst.

Maar los van dat, het waren 15 fantastische maanden na plaatsing van de panelen door Eneco en UC. De terugverdientijd van die 18 panelen is flink gedaald in die maanden *O*

Komoot

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Danger.Mouse
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-09 20:11
Ik heb de ACM gemaild over het reilen en zeilen van UC met de vraag of de afwezigheid van een persoonlijk bericht betreft tariefwijziging toegestaan is en de huidige tarieven daarmee blijven gelden tot 01-01-2024. Aangezien ik die hoge TLV op mijn SAP heb afgesloten wil ik de juridische weg wel bewandelen om de tarieven te behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 09:52
Ik ontvang net een mail van UC over de nieuwe tarieven. Staat wel een fout in hun verlengingsaanbod van 3 jaar. Dit staat er:

1 De kosten zijn gebaseerd op uw toekomstige variabele tarieven met ingangsdatum 1 juli 2023. Deze kosten kunnen afwijken van het termijnbedrag door o.a. eigen wijzigingen of tarief- en overheidswijzigingen.

Dit terwijl ze nog de oude TLV tarieven aanhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
MaSw85 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:33:
[...]

Hier net zo denk ik, maar twijfel nog. Vorige keer met Eneco was daar opeens UC met een heel hoog tarief en door toch een paar dagen te wachten heb ik toen voor 98 cent normaal en 67,9 cent dal kunnen afsluiten (zat bij Eneco op 61 cent TLV). Vattenfall lijkt nu de gunstigste met 16,8 cent per kWh momenteel. Benieuwd of die nog gaan zakken, of niet en dan daar afsluiten.

Kan anderzijds ook de gok nemen en op een later moment aangeven dat ik niet ben geïnformeerd. Jaarafrekening komt 15 september, van 1 juli tot die datum lever ik wel nog zo'n 3500 kWh terug. Loop dan evt. een risico van ongeveer €300 euro als ik niet overstap naar Vattenfall en maar 8 cent per kWh krijg. Dat kan de moeite waard zijn, want als ik evt gelijk krijg over niet geïnformeerd zijn is dat een factor tien meer winst.

Maar los van dat, het waren 15 fantastische maanden na plaatsing van de panelen door Eneco en UC. De terugverdientijd van die 18 panelen is flink gedaald in die maanden *O*
En net nadat ik op verzenden druk komt er een mail met aanpassingen vanuit UC binnen...

Dan maar over naar Vattenfall denk ik voor de €0,168 per kWh. Zoals al aangegeven: Het waren 15 fantastische maanden :)

[ Voor 4% gewijzigd door MaSw85 op 01-06-2023 19:42 ]

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
DmC1982 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:38:
Ik ontvang net een mail van UC over de nieuwe tarieven. Staat wel een fout in hun verlengingsaanbod van 3 jaar. Dit staat er:

1 De kosten zijn gebaseerd op uw toekomstige variabele tarieven met ingangsdatum 1 juli 2023. Deze kosten kunnen afwijken van het termijnbedrag door o.a. eigen wijzigingen of tarief- en overheidswijzigingen.

Dit terwijl ze nog de oude TLV tarieven aanhouden.
Klopt, de vergelijking is scheef. Maar het aanbod voor drie jaar vast heeft wel de 8 cent TLV.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musho
VanOns heeft nog steeds de nieuwe tarieven bekend gemaakt. Als ze dat vandaag niet meer doen zijn ze officieel te laat, en zouden de huidige tarieven in principe nog tot en met 1 januari 2024 moeten gelden. Nog ~4 uur te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Musho schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:47:
VanOns heeft nog steeds de nieuwe tarieven bekend gemaakt. Als ze dat vandaag niet meer doen zijn ze officieel te laat, en zouden de huidige tarieven in principe nog tot en met 1 januari 2024 moeten gelden. Nog ~4 uur te gaan!
:?

Ze hebben toch in je voorschotnota van vannacht gewezen op de "nieuwe" tarieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musho
paQ schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:51:
[...]

:?

Ze hebben toch in je voorschotnota van vannacht gewezen op de "nieuwe" tarieven?
Daarin staat een link naar deze pagina: https://energie.vanons.org/modelcontract/
Daar staan nog steeds de oude tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Musho schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:55:
[...]

Daarin staat een link naar deze pagina: https://energie.vanons.org/modelcontract/
Daar staan nog steeds de oude tarieven.
Nou. Mooi toch? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denneappel
Ik kan een rechtsbijstandsverzekering van harte aanbevelen. Zeker met dit soort partijen in de energiemarkt werkt dat erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
Ze lezen mee!
Want ook ik heb nu de mail binnen.
Per 1 juli 2023 krijgt u nieuwe, lagere energietarieven voor postcode: Y , met huisnummer: X. U kunt de tarieven bekijken in Mijn UnitedConsumers.
Maar is die mail nu op tijd of een dag te laat? Waren we daar al over uit?
Hopelijk komt er snel duidelijkheid vanuit het ACM, na de melding van @Danger.Mouse.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Musho
Truus01 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:02:
Ze lezen mee!

[...]

Hopelijk komt er snel duidelijkheid vanuit het ACM, na de melding van @Danger.Mouse.
Die is op tijd. Het is nu 1 juni 20:03. Over precies 30 dagen is het 1 juli 20:03. Aangezien ze tarieven op 1 juli mogen wijzigen, mits minstens 30 dagen van te voren aangekondigd, voldoen ze daaraan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chewmonkey
In mijn mail van UC staat heel duidelijk: "Uw tarieven wijzigen voor adres x met postcode x. Op uw Mijn UC kunt u de tarieven raadplegen." Gevolgd door de knop "Bekijk hier uw tarieven".

Formeel juist of niet: geen rechter die met mij meegaat dat het onduidelijk is. Ik was immers ook kundig genoeg om ooit 'slim genoeg' te zijn om het hoogste tarief in tijden te vinden, ik heb dus voldoende kennis om mij te 'vergewissen' dat het hoge tarief eindig was.

Enfin: ik heb nu bij Vattenfall het modelcontract €0,168 per kWh kunnen afsluiten.
Mocht er binnen 14 dagen nog iets moois gebeuren, dan lees ik dat ongetwijfeld snel genoeg.

Dank voor de adviezen!

24x 380Wp oost-west, Marstek E 5.12, MGzs2019, NibeF130 met lekkere geknutsel om hem hybride op cv te zetten. Gas: 200m3 stroom: ruim voldoende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RutgerJanssen
Musho schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:03:
[...]

Die is op tijd. Het is nu 1 juni 20:03. Over precies 30 dagen is het 1 juli 20:03. Aangezien ze tarieven op 1 juli mogen wijzigen, mits minstens 30 dagen van te voren aangekondigd, voldoen ze daaraan.
Ik zou ze nu of morgen even bellen of je een nieuw contract per 1 juli kan afsluiten. Zo niet, waren ze te laat omdat je niet meer een nieuw contract kan afsluiten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Musho
Website is daadwerkelijk geüpdatet, en de tarieven zijn hetzelfde gebleven!

Dit was de pagina vanmorgen: https://web.archive.org/w...vanons.org/modelcontract/
Dit is de pagina nu: https://energie.vanons.org/modelcontract/

Zie de nieuwe kolom waarin de netto terugleververgoeding wordt genoemd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brbr4thepc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-09 18:05
Als je bij UC kijkt bij het huidige variabele contract, staat er ook wel een hele hoge TLV.
8)7, hebben jullie dat ook?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g5YbX1teWT4hiF3hXIXWeJUk6o0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kFY0jupdIchMHooreNyDCEGF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Musho schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:15:
[...]

Website is daadwerkelijk geüpdatet, en de tarieven zijn hetzelfde gebleven!

Dit was de pagina vanmorgen: https://web.archive.org/w...vanons.org/modelcontract/

dat zei ik een paar posts boven je :P
paQ in "Zero Tolerance: Wat is nu de beste terugleververgoeding?"

[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 01-06-2023 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musho
Excuses! Ik dacht dat je bedoelde dat we maar mochten aannemen dat de tarieven hetzelfde waren gebleven, omdat er geen nieuwe staan. Ik had niet door dat er ook daadwerkelijk een update aan de website was gedaan. Meer dan 28 cent netto terug levering op enkele meter is niet slecht! Prima om tot 1 januari 2024 te blijven zitten. Ik ga morgen mijn powerpeers aanvragen voor 3 juli maar annuleren dan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chewmonkey
brbr4thepc schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:15:
Als je bij UC kijkt bij het huidige variabele contract, staat er ook wel een hele hoge TLV.
8)7, hebben jullie dat ook?[Afbeelding]
Ja dit staat bij alle UC klanten. Letterlijk klopt het ook: huidige tarief wordt vergeleken met toekomstige aanbod.

Het is nog geen 1-7 dus het huidige TLV is nog geen 8ct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Musho schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:18:
[...]

Excuses! Ik dacht dat je bedoelde dat we maar mochten aannemen dat de tarieven hetzelfde waren gebleven, omdat er geen nieuwe staan. Ik had niet door dat er ook daadwerkelijk een update aan de website was gedaan. Meer dan 28 cent netto terug levering op enkele meter is niet slecht! Prima om tot 1 januari 2024 te blijven zitten. Ik ga morgen mijn powerpeers aanvragen voor 3 juli maar annuleren dan :)
ik zat toevallig te rekenen of enkel of dubbeltarief voordeliger is, maar het scheelt maar een paar euro elke maand zie ik.
Daarbij weet ik nieteens of ik nou op enkel of dubbeltarief zit :?
De aan mij verstrekte informatie is er niet duidelijk over.

edit
In mijn overeenkomst staan de dal en normaal tarieven gespecificeerd, en de enkel niet. Dus ik zit op 0,245 / 0,323 dan :)

[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 01-06-2023 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
brbr4thepc schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:15:
8)7, hebben jullie dat ook?[Afbeelding]
Ik heb gewoon de juiste tarieven staan:
Teruglevertarief normaal (per kWh) € 0,98457
Teruglevertarief dal (per kWh) € 0,68119

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
Chewmonkey schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:18:
[...]

Ja dit staat bij alle UC klanten. Letterlijk klopt het ook: huidige tarief wordt vergeleken met toekomstige aanbod.

Het is nog geen 1-7 dus het huidige TLV is nog geen 8ct.
De screenshot is niet die vergelijking met dat driejarige aanbod he, maar het overzicht huidige tarieven.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danger.Mouse
Truus01 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:02:
Ze lezen mee!

[...]

Binnen enkele weken ontvang ik een reactie, aldus de autoreply.

@Musho , die mening deel ik niet. Het is immers minimaal 30 dagen en vanaf vannacht 00:00 is het nog 29 dagen en XX uur tot 1 juli. Ben benieuwd wie hierin aan het langste eind trekt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sarpo
Musho schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:15:
[...]

Er staat 1 januari - 30 juni

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gurk2
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-09 17:39

[Afbeelding]

"Jouw energietarieven:
[Afbeelding]

Heb dit ook. Net ook nog even gekeken in de webportal van powerpeers.
Hierin staat de 21 cent ook vermeld (rechts bij vraag en antwoord):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/avo2STc0LapW53npoeKJ9ggODnE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5s6FDRfjk0dtnUTmwfjjLYQL.png?f=fotoalbum_large

55.605 Wattpiek, Nibe F2120-16, Home assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musho
Danger.Mouse schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:27:
[...]

Binnen enkele weken ontvang ik een reactie, aldus de autoreply.

@Musho , die mening deel ik niet. Het is immers minimaal 30 dagen en vanaf vannacht 00:00 is het nog 29 dagen en XX uur tot 1 juli. Ben benieuwd wie hierin aan het langste eind trekt. :)
Als ze de tariefswijzigingen op 1 juli 23:59 laten ingaan, dan voldoen ze aan het stukje dat ze alleen op 1 juli of 1 januari tariefswijzigingen door mogen voeren, en voldoen ze tevens aan het feit dat ze dit minimaal 30 dagen van te voren moeten communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musho
Sarpo schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:27:
[...]

Er staat 1 januari - 30 juni
Er staat "Onderstaande tarieven gelden voor alle klanten die zich aanmelden voor een nieuwe overeenkomst voor onbepaalde tijd met variabele tarieven voor groene stroom en CO2-gecompenseerd gas in de periode 1 januari 2023 t/m 30 juni 2023."

Je zou dit ook kunnen lezen dat het voor mensen geldt die zich in deze periode aanmelden (dat staat er immers in die zin), en niet zozeer dat dit de tarieven voor deze periode zijn.

Maar goed, zelfs als het wél bedoeld was als de prijzen voor deze periode, dan zijn ze toch echt te laat als ze dit niet uiterlijk vandaag communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

oh... maar wacht eens even!

De verwarring is compleet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eiG74d5Gv4k-Nt0DXV7vTE-AFow=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bCtDUElz0P3jGHzpaGqjQI0j.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XjWD7hbxwWJTBWvD9r7BwpoHjmQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WF8VfY0iTHFvZHVdgZrp5VCH.png?f=fotoalbum_large

we hebben dus tot nu toe OOK nog de oude tarieven 8)7 (100%)
De nieuwe tarieven zijn dus die met 50% eraf, terwijl ik er vanuit ging dat ik die reeds had :D

Ergo: afgelopen maand een paar keer op de verkeerde meter teruggeleverd :( en deze hele maand nog tegen dikke TLV! *O*

M.a.w.
het uitstel van de lagere TLV hebben ze ook op nieuwe klanten toegepast O+

edit:
nog meer verwarring
In mijn overeenkomst staat 50%, en vervolgens specificeren ze mijn TLV tegen 100%
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pg-j606TN334ucFoB9Ys9thlqu0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8R3JQyKscdZyDEmdViB2h9a3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 17% gewijzigd door paQ op 01-06-2023 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Musho
paQ schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:36:
oh... maar wacht eens even!

De verwarring is compleet.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

we hebben dus tot nu toe OOK nog de oude tarieven 8)7
De nieuwe tarieven zijn dus die met 50% eraf, terwijl ik er vanuit ging dat ik die reeds had :D

Ergo: afgelopen maand een paar keer op de verkeerde meter teruggeleverd :( en deze hele maand nog tegen dikke TLV! *O*

M.a.w.
het uitstel van de lagere TLV hebben ze ook op nieuwe klanten toegepast O+
Ik snap niet zo goed wat je bedoelt. Je bedoelt dat jij ook 100% van het kale levertarief heb gekregen? Van wanneer is dit contract dan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Musho schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:39:
[...]

Ik snap niet zo goed wat je bedoelt. Je bedoelt dat jij ook 100% van het kale levertarief heb gekregen? Van wanneer is dit contract dan precies?
het lijkt er wel op.
Zo geven ze het weer in mijn omgeving, en zo staat het ook in mijn contract (maar ook 50%... als jij het nog snapt :? )

10/4 aangevraagd ingang 11/5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danger.Mouse
Musho schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:34:
[...]

Als ze de tariefswijzigingen op 1 juli 23:59 laten ingaan, dan voldoen ze aan het stukje dat ze alleen op 1 juli of 1 januari tariefswijzigingen door mogen voeren, en voldoen ze tevens aan het feit dat ze dit minimaal 30 dagen van te voren moeten communiceren.
Ik ben in de veronderstelling dat dat tijdstip dan tevens vermeldt had moeten staan. Ik zie nu dat de tarieven per 01-07 ingaan, dat lees ik als 00:00.
Pagina: 1 ... 155 ... 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.

- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!

Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2