Mokum4life schreef op woensdag 19 april 2023 @ 22:04:
Ik zit sinds kort bij een dynamische leverancier, maar merk dat ik niet goed nagedacht heb over mijn zonnepanelen en de terugleververgoeding hiervan. Nu zit ik er aan te denken om mijn energie te splitsen. Ik wil zo lang het prijsplafond bestaat wel gebruik maken van dynamisch gas (wel de voordelen van prijsdaling, maar geen nadelen van sterke prijsstijging ivm prijsplafond), maar dan wel mijn elektra bij een gewone leverancier met hoge tlv. Nu lijkt volgens dit topic SamenOm de gunstigste tlv te hebben, maar wel met een flexibel contract waardoor de tlv over een paar maanden opeens een stuk lager kan zijn. Raden jullie aan om misschien een jaarcontract af te sluiten bij een leverancier die misschien een iets lagere tlv heeft?
Precies wat jij omschrijft heb ik nu een maand. Gas bij ANWB met dagprijzen en stroom bij SamenOm vanwege de hoge TLV. Ik kan nog niet met zekerheid zeggen dat dit goed werkt... ja, voor nu wel. Echter vermoed ik dat ook SamenOm zijn TLV prijzen gaat aanpassen zo tegen de zomer aan. En dan zou ik er als de kippen bij willen zijn om eventueel over te stappen naar een andere aanbieder met dan de hoogste TLV.
Ook vindt ik de tarieven onduidelijk bij SamenOm. In het TLV overzicht in de TS staat een TLV van 29,26 cent. Ik vindt dat niet terug in mijn tarieven overzicht van SamenOm. Daar staat namelijk netto 15,2 cent.
Je hebt een flex overeenkomst vanaf 24-3-2023. Hier staan de actuele tarieven, inclusief 21% btw.
Levering enkeltarief € 0,303398 per kWh
Levering normaaltarief € 0,326946 per kWh
Levering laagtarief € 0,288933 per kWh
Netto teruglevering € 0,151699 per kWh
Vaste leveringskosten € 0,18755 per dag
Energiebelasting (zone 0 - 10.000) € 0,152448 per kWh
Vermindering energiebelasting € -1,635224 per dag
Netbeheerkosten € 0,892859 per dag
Dat brengt mij op het volgende: ik zie in de TS dat het TLV overzicht nog van 1 maart is. We zijn bijna 2 maand verder, wordt dit regelmatig ge-update? Ik ben daar best een beetje van afhankelijk namelijk
[
Voor 18% gewijzigd door
FloydRaalte op 20-04-2023 09:34
]
If you can't take the heat, don't tickle the dragon.