Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick.G
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22-08 15:28
Precies zoals @bmoorman zegt inderdaad.. ..Ik weet niet waar het idee dat het om meerdere meterkasten gaat vandaan komt. Heeft vandaag met negatieve stroomprijzen iig al wel z'n vruchten afgeworpen :).
de Peer schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:12:
[...]

het gaat erover dat er nu mogelijk iemand een product op de markt wil brengen om bijvoorbeeld meerdere verbruiksgroepen (uit verschillende meterkasten) op PAP/SAP aan te sluiten. Als producent van zo'n product draag je ook verantwoordelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Rick.G schreef op woensdag 19 april 2023 @ 18:21:
Precies zoals @bmoorman zegt inderdaad.. ..Ik weet niet waar het idee dat het om meerdere meterkasten gaat vandaan komt. Heeft vandaag met negatieve stroomprijzen iig al wel z'n vruchten afgeworpen :).
[...]
het gaat over het schakelen van een zonnepaneelgroep tussen SAP en PAP. SAP en PAP hebben ieder een eigen groepenkast (ik bedoelde groepenkast ipv meterkast). Je zult je groepen dus óf in de ene groepenkast moeten plaatsen óf in de andere. Maar om ze automatisch te kunnen schakelen (tussen SAP en PAP) zul je dus verbindingen aan leggen tussen beide groepenkasten. Dat is, volgens mij, niet toegestaan. Juist omdat het overzichtelijk dient te zijn en je de hele groepenkast met 1 handeling spanningsloos moet kunnen maken.

Nu ben ik niet heiliger dan de paus. Ik pas dit namelijk zelf ook toe. Maar ik zou geen commercieel product op de markt brengen dat hier op gebaseerd is.

[ Voor 9% gewijzigd door de Peer op 19-04-2023 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
JMS-2 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 23:46:
[...]

Doen ze dit ook bij een variabel contract?
Ga ik wel vanuit want volgens hun destijds zat er geen verschil tussen variabel of model contract.
Dit is geen specifieke eigenschap van een modelcontract van hun. Maar vraag het na zou ik zeggen.

En voor/per 1 juni komt Engie ook met een jaarcontract.

[ Voor 7% gewijzigd door jobr op 19-04-2023 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padoempats
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22-09 16:32
Rick.G schreef op woensdag 19 april 2023 @ 08:17:

Zelf vind ik het onbegrijpelijk dat niet iedereen een SAP neemt :)

[...]
Met de tarieven van nu, hoe kan je hier een zimvolle business case van maken. De tlv is max 21c en niet vast voor een jaar. Salderen lijkt inmiddels weer de beste keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 02-09 00:00
jobr schreef op woensdag 19 april 2023 @ 20:15:
[...]

Ga ik wel vanuit want volgens hun destijds zat er geen verschil tussen variabel of model contract.
Dit is geen specifieke eigenschap van een modelcontract van hun. Maar vraag het na zou ik zeggen.

En voor/per 1 juni komt Engie ook met een jaarcontract.
Ik ben erg benieuwd naar dat jaarcontract.

Maar als ze maar 2 tarief periodes hebben nu nog tot 1 juli en dan weer 1 jan. 2024 dan zou dat voor mij waarschijnlijk nog weleens voordelig uit kunnen vallen, aangezien ik nu bijna 46 cent TLV heb en ervanuit ga dat die een heel stuk lager worden dan. Dat zou betekenen dat ik alles wat ik teruglever tot 1 juli uitbetaald krijg ook al zou ik daar langer blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
JMS-2 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 21:54:
Maar als ze maar 2 tarief periodes hebben nu nog tot 1 juli en dan weer 1 jan. 2024 dan zou dat voor mij waarschijnlijk nog weleens voordelig uit kunnen vallen, aangezien ik nu bijna 46 cent TLV heb en ervanuit ga dat die een heel stuk lager worden dan. Dat zou betekenen dat ze alles wat ik teruglever tot 1 juli uitbetaald krijg ookal zou ik daar langer blijven zitten.
Het staat en valt een beetje met het tarief verschil en je hoeveelheid verbruik/teruglevering in de periodes.
En als je jaar afrekening niet op 31-12 valt dan kun je ook met meer periodes te maken krijgen. Die van mij is bijv 1 feb gestart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mokum4life
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10-09 22:30
Ik zit sinds kort bij een dynamische leverancier, maar merk dat ik niet goed nagedacht heb over mijn zonnepanelen en de terugleververgoeding hiervan. Nu zit ik er aan te denken om mijn energie te splitsen. Ik wil zo lang het prijsplafond bestaat wel gebruik maken van dynamisch gas (wel de voordelen van prijsdaling, maar geen nadelen van sterke prijsstijging ivm prijsplafond), maar dan wel mijn elektra bij een gewone leverancier met hoge tlv. Nu lijkt volgens dit topic SamenOm de gunstigste tlv te hebben, maar wel met een flexibel contract waardoor de tlv over een paar maanden opeens een stuk lager kan zijn. Raden jullie aan om misschien een jaarcontract af te sluiten bij een leverancier die misschien een iets lagere tlv heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
jobr schreef op woensdag 19 april 2023 @ 22:03:
[...]

Het staat en valt een beetje met het tarief verschil en je hoeveelheid verbruik/teruglevering in de periodes.
En als je jaar afrekening niet op 31-12 valt dan kun je ook met meer periodes te maken krijgen. Die van mij is bijv 1 feb gestart.
Dat is correct.

Die van mij is 2 maart gestart, maar ik hoop uiterlijk eind september (het liefst eerder) toch weer een jaarcontract te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-09 14:18

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Mokum4life schreef op woensdag 19 april 2023 @ 22:04:
Ik zit sinds kort bij een dynamische leverancier, maar merk dat ik niet goed nagedacht heb over mijn zonnepanelen en de terugleververgoeding hiervan. Nu zit ik er aan te denken om mijn energie te splitsen. Ik wil zo lang het prijsplafond bestaat wel gebruik maken van dynamisch gas (wel de voordelen van prijsdaling, maar geen nadelen van sterke prijsstijging ivm prijsplafond), maar dan wel mijn elektra bij een gewone leverancier met hoge tlv. Nu lijkt volgens dit topic SamenOm de gunstigste tlv te hebben, maar wel met een flexibel contract waardoor de tlv over een paar maanden opeens een stuk lager kan zijn. Raden jullie aan om misschien een jaarcontract af te sluiten bij een leverancier die misschien een iets lagere tlv heeft?
Precies wat jij omschrijft heb ik nu een maand. Gas bij ANWB met dagprijzen en stroom bij SamenOm vanwege de hoge TLV. Ik kan nog niet met zekerheid zeggen dat dit goed werkt... ja, voor nu wel. Echter vermoed ik dat ook SamenOm zijn TLV prijzen gaat aanpassen zo tegen de zomer aan. En dan zou ik er als de kippen bij willen zijn om eventueel over te stappen naar een andere aanbieder met dan de hoogste TLV.

Ook vindt ik de tarieven onduidelijk bij SamenOm. In het TLV overzicht in de TS staat een TLV van 29,26 cent. Ik vindt dat niet terug in mijn tarieven overzicht van SamenOm. Daar staat namelijk netto 15,2 cent.

Je hebt een flex overeenkomst vanaf 24-3-2023. Hier staan de actuele tarieven, inclusief 21% btw.

Levering enkeltarief € 0,303398 per kWh
Levering normaaltarief € 0,326946 per kWh
Levering laagtarief € 0,288933 per kWh
Netto teruglevering € 0,151699 per kWh
Vaste leveringskosten € 0,18755 per dag
Energiebelasting (zone 0 - 10.000) € 0,152448 per kWh
Vermindering energiebelasting € -1,635224 per dag
Netbeheerkosten € 0,892859 per dag

Dat brengt mij op het volgende: ik zie in de TS dat het TLV overzicht nog van 1 maart is. We zijn bijna 2 maand verder, wordt dit regelmatig ge-update? Ik ben daar best een beetje van afhankelijk namelijk ;)

[ Voor 18% gewijzigd door FloydRaalte op 20-04-2023 09:34 ]

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Dinjesk
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09-09 17:03
Sinds vandaag biedt ENGIE ook weer een jaarcontract aan, met een cashback van € 150,-

ENGIE - 1 jaar vast

* Normaaltarief: € 0,45204 / kWh (Boven het plafond)
* Daltarief: € 0,38801 / kWh
* Terugleververgoeding normaal: € 0,24760 / kWh
* Terugleververgoeding dal: € 0,23556 / kWh
* Gas: € 1,49153 / m3 (Boven het plafond)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-09 22:09
Dinjesk schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:00:
Sinds vandaag biedt ENGIE ook weer een jaarcontract aan, met een cashback van € 150,-

ENGIE - 1 jaar vast

Dit ziet er best wel interessant als je netto teruglevert. Dan heb je in ieder geval zekerheid over de TLV na 1 juni. Ik verwacht dat dit bij de modelcontracten eerder omlaag zal gaan dan omhoog.

Ik kan "Ik wil alleen stroom" niet aanvinken. :/

[ Voor 3% gewijzigd door Voggy op 20-04-2023 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasmakert
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 03-06 16:23
Voggy schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:09:
[...]

Ik kan "Ik wil alleen stroom" niet aanvinken. :/
Hier ook. Bug in de site of half nederland wil deze deal?
Edit: zit nu bij Engie Open, klantenservice geeft aan dat het dan niet mogelijk is over te stappen naar 1 jaar vast.

Wat is dan de juiste weg? Opzeggen en dan 1 jaar vast afsluiten?
Rare constructie.

[ Voor 31% gewijzigd door kaasmakert op 20-04-2023 13:33 ]

All-Electric sinds 2018 | 7kW Panasonic Monoblock | 2x Marstek 5kWh thuisaccu | 11kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:54
Je kunt variabel aanklikken, alleen stroom en dan 1 jaar vast.

Dit lijkt wel heel aantrekkelijk om te nemen per 1 juli wanneer nieuwe tarieven voor het modelcontract komen.

De cashback is alleen voor de combi stroom + gas (zie voorwaarden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11:37
(dit loopt een beetje parallel met energie aanbiedingen topic.)

ik kan die TLV dus niet terugvinden op de website,
en in een energie vergelijking site (Pricewise met de optie "hoogste tlv") komt Engie niet naar boven... vreemd..

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Hansieo schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:42:
(dit loopt een beetje parallel met energie aanbiedingen topic.)

ik kan die TLV dus niet terugvinden op de website,
en in een energie vergelijking site (Pricewise met de optie "hoogste tlv") komt Engie niet naar boven... vreemd..
Inclusief 21% btw en overheidsheffingen voor 2023. Als je op een telwerk (hoog of laag) meer teruglevert dan je op dat telwerk hebt verbruikt, ontvang je een terugleververgoeding. Deze vergoeding is gelijk aan het kale leveringstarief (zonder energiebelastingen en btw).
Dit is zelfs nog een fractie hoger dan m'n huidige modelcontract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
kaasmakert schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:29:
[...]

Edit: zit nu bij Engie Open, klantenservice geeft aan dat het dan niet mogelijk is over te stappen naar 1 jaar vast.

Rare constructie.
Online afsluiten en de vraag negeren. Er is geen voorwaarde die bestaande klanten uitsluit.

[ Voor 42% gewijzigd door Rukapul op 20-04-2023 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 14:27
Rukapul schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:39:
Je kunt variabel aanklikken, alleen stroom en dan 1 jaar vast.

Dit lijkt wel heel aantrekkelijk om te nemen per 1 juli wanneer nieuwe tarieven voor het modelcontract komen.

De cashback is alleen voor de combi stroom + gas (zie voorwaarden).
Waarom is dit pas per 1 juli aantrekkelijk? Is dat omdat je momenteel nog een hogere TLV hebt in modelcontract?

Ik zit nu op het moment om een nieuw contract af te sluiten dus dan is dit 1 jaar contract voor mij nu ook al interessant lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
assn schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:19:
[...]

Waarom is dit pas per 1 juli aantrekkelijk? Is dat omdat je momenteel nog een hogere TLV hebt in modelcontract?

Ik zit nu op het moment om een nieuw contract af te sluiten dus dan is dit 1 jaar contract voor mij nu ook al interessant lijkt mij.
Tarieven zijn voor mij vrijwel gelijk dus aantrekkelijk om het zo lang mogelijk door te laten lopen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• manusjevanalles
  • Laatst online: 11:52
Dinjesk schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:00:

ENGIE - 1 jaar vast

Ik kom uit op een normaaltarief 0,2476 en dal 0,19468, volgens mij zijn dit de kale tarieven.

☀️ 6440 Wp zuid | 🌡️ Stiebel Eltron WPL 15 ACS, HM Trend | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:32
Mag ik jullie om advies vragen?

Wij hebben 2 meters.
1e meter met Greenchoice 22 en 24ct t/m 01-06-2025 voor al het verbruik (ongeveer 15.000kwh per jaar).
2e meter met United Consumers 57ct en 89ct TLV (contract tot 1 juli) voor 100% teruglevering (ongeveer 20.000kwh per jaar).

Nu ENGIE met een 1jarig contract komt met een vrij hoge TLV, ben ik aan het nadenken wat ik nu kan doen per 2 juli. Ik ben ook erg geïnteresseerd in dynamische tarieven, vooral met negatieve prijzen.

optie 1. Greenchoice houden vanwege de gunstige tarieven en per 2 juli overstappen van UC naar ENGIE op de 2e meter. stroomverbruik en terug leveren zo laten.

optie 2. Overstappen van Greenchoice naar een leverancier met dynamische tarieven en per 2 juli overstappen van UC naar ENGIE. Al het verbruik en terug leveren naar ENGIE switchen en bij negatieve prijzen naar 1e meter overschakelen (denk aan elektrisch laden auto en warmtepomp, misschien boiler wat uitbreiden).

optie 3. Greenhoice houden. 2 juli overstappen van UC naar ENGIE en een 3e meter aanvragen voor dynamische tarieven. In theorie zou dit gewoon mogen, maar het voelt omslachtig en verkeerd.

Wat is jullie mening als ik vragen mag?

[ Voor 10% gewijzigd door DmC1982 op 20-04-2023 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Laatst online: 10:49
manusjevanalles schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:43:
[...]

Ik kom uit op een normaaltarief 0,2476 en dal 0,19468, volgens mij zijn dit de kale tarieven.
Hoger verbruik invullen.

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasmakert
Rukapul schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:00:
[...]

Online afsluiten en de vraag negeren. Er is geen voorwaarde die bestaande klanten uitsluit.
Bedankt voor de tip, maar heb gewoon even gebeld en dat was net zo snel gefixt ;)

All-Electric sinds 2018 | 7kW Panasonic Monoblock | 2x Marstek 5kWh thuisaccu | 11kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
kaasmakert schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:16:
[...]

Bedankt voor de tip, maar heb gewoon even gebeld en dat was net zo snel gefixt ;)
En welk geweldig persoonlijk aanbod heb je gekregen? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaasmakert
Rukapul schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:21:
[...]

En welk geweldig persoonlijk aanbod heb je gekregen? ;)
TLV van 0,22 €/kWh, 1 jaar vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fastclear
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 23-09-2024
Ik heb ook zojuist engie 1 jaar vast afgesloten.
UC loopt per 1 juli af en dan krijg je daar nog mar € 0,135

ja dat schiet niet op

Eigenlijk de enige partijen welke ik nu zou overwegen waren Powerpeers (€ 0,21 TLV) maar variabel en geen zekerheid of Engie met nog steeds deze goede regeling (TLV = Gelijk kale levertarief) en nu dus ook nog 1 jaar vast.

nou daar hoef ik geen 2e keer over na te denken!

Gouden tijden zijn duidelijk voorbij maar ik ben er wel blij mee! ik verwacht dat de tarieven eerder zullen dalen dan stijgen de komende tijd.

14.640Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Fastclear schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:35:

ja dat schiet niet op

Eigenlijk de enige partijen welke ik nu zou overwegen waren Powerpeers (€ 0,21 TLV) maar variabel en geen zekerheid of Engie met nog steeds deze goede regeling (TLV = Gelijk kale levertarief) en nu dus ook nog 1 jaar vast.

Gouden tijden zijn duidelijk voorbij maar ik ben er wel blij mee! ik verwacht dat de tarieven eerder zullen dalen dan stijgen de komende tijd.
en kun je dat contract nog steeds met 50 euro boete opzeggen? of geldt die nieuwe regeling al waarbij je een enorm bedrag moet ophoesten gebaseerd op gemiddeld 'verbruik' dat de leverancier dan misloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeppiepruts
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:16
Potverdorie. Ik ben al klant met Engie Open. En omdat ik al klant ben krijg ik een kleine korting. Maar die wil ik niet! Want ik lever netto terug. Dus hoe hoger die tarieven hoe beter. Kunnen ze niets aan doen :-(

De klantenservicemedewerker die ik net sprak zei mij dat ook in een nieuw vast contract de tlv kan wijzigen. Dat is interessant. En iets nieuws....Iemand de voorwaarden van deze nieuwe Engie ('Opgewekt') contracten er al op nageslagen hoe dat zit?

Ik kan er in de product voorwaarden niets over terugvinden. En in de offerte die ik krijg staat dat tlv bestaat uit kale levertarief.

[ Voor 16% gewijzigd door jeppiepruts op 20-04-2023 15:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arnaud1980
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22-09 22:20
DmC1982 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:53:
Mag ik jullie om advies vragen?

Wij hebben 2 meters.
1e meter met Greenchoice 22 en 24ct t/m 01-06-2025 voor al het verbruik (ongeveer 15.000kwh per jaar).
2e meter met United Consumers 57ct en 89ct TLV (contract tot 1 juli) voor 100% teruglevering (ongeveer 20.000kwh per jaar).

Nu ENGIE met een 1jarig contract komt met een vrij hoge TLV, ben ik aan het nadenken wat ik nu kan doen per 2 juli. Ik ben ook erg geïnteresseerd in dynamische tarieven, vooral met negatieve prijzen.

optie 1. Greenchoice houden vanwege de gunstige tarieven en per 2 juli overstappen van UC naar ENGIE op de 2e meter. stroomverbruik en terug leveren zo laten.

optie 2. Overstappen van Greenchoice naar een leverancier met dynamische tarieven en per 2 juli overstappen van UC naar ENGIE. Al het verbruik en terug leveren naar ENGIE switchen en bij negatieve prijzen naar 1e meter overschakelen (denk aan elektrisch laden auto en warmtepomp, misschien boiler wat uitbreiden).

optie 3. Greenhoice houden. 2 juli overstappen van UC naar ENGIE en een 3e meter aanvragen voor dynamische tarieven. In theorie zou dit gewoon mogen, maar het voelt omslachtig en verkeerd.

Wat is jullie mening als ik vragen mag?
Ik zit in een vergelijkbare situatie, [PAP Innova en SAP Tibber] vergelijkbaar verbruik en opbrengst.

Ik zou zeggen optie 1

Bij Greenchoice heb je mooie afname tarieven waar je geen omkijken naar hebt, die moet je eerst nog maar eens zien te halen bij een dynamisch partij. [ ik zit rond de 27 cent all in]

en mocht er een betere deal komen ben je zo weer overgestapt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeppiepruts
de Peer schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:38:
[...]

en kun je dat contract nog steeds met 50 euro boete opzeggen? of geldt die nieuwe regeling al waarbij je een enorm bedrag moet ophoesten gebaseerd op gemiddeld 'verbruik' dat de leverancier dan misloopt.
ja momenteel gelden nog de 'oude' voorwaarden:

per opgezegd product bij een resterende looptijd van:
a. minder dan 1,5 jaar € 50 per product
b. tussen de 1,5 en 2 jaar € 75 per product
c. tussen de 2 en 2,5 jaar € 100 per product
d. meer dan 2,5 jaar € 125 per product

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppiepruts
Fastclear schreef op donderdag 20 april 2023 @ 15:35:

ja dat schiet niet op

...aan de telefoon werd mij verteld dat het NIET vast staat die tlv, uitsluitend de levertarieven staan vast. Heb jij er iets over gehoord of gelezen in de voorwaarden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
Helaas zie ik geen verschil in de tarieven als ik verschillende hoeveelheden invoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 14:27
Waar precies? Ik zie de TLV helemaal niet staan bij het afsluiten van het contract.
Ik vraag de klantenservice en krijg ik ook het volgende terug:

Het teruglevertarief is voor het enkele tarief € 0,22140 per kWh. Voor het dubbele tarief is dat: € 0,24760 per kWh voor het dagtarief en € 0,19468 per kWh voor het daltarief.

Hoe kom ik aan het hogere tarief?

Edit: overigens gaf de klantenservice aan dat er ook geen verschillende tarieven zijn obv verbruik

[ Voor 8% gewijzigd door assn op 20-04-2023 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 21-09 22:03
Als je op beide meters een hogere opwek dan verbruik invult krijg je de TLV te zien. Overeenkomstig met eerder genoemd. En op enkeltarief dan 22c ofzo gok ik.

Wat betreft het wel/niet kunnen wijzigen van de TLV gedurende de overeenkomst is wel interessante informatie. Moet wel ergens in de voorwaarden genoemd worden.. iemand al de volledige voorwaarden binnen bij 1 jaar vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasmakert
NileZ_ schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:11:

Wat betreft het wel/niet kunnen wijzigen van de TLV gedurende de overeenkomst is wel interessante informatie. Moet wel ergens in de voorwaarden genoemd worden.. iemand al de volledige voorwaarden binnen bij 1 jaar vast?
Volgens mij gevalletje slecht geinformeerde medewerker. In mijn voorwaarden staat het kraakhelder:

" De variabele en vaste leveringskosten staan vast voor de looptijd van jouw overeenkomst en zijn niet onderhevig aan prijswijzigingen "

Verder geen uitzonderingen of opmerkingen over TLV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
kaasmakert schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:20:
[...]

Volgens mij gevalletje slecht geinformeerde medewerker. In mijn voorwaarden staat het kraakhelder:

" De variabele en vaste leveringskosten staan vast voor de looptijd van jouw overeenkomst en zijn niet onderhevig aan prijswijzigingen "

Klopt. Echter weet ik nog dat ze vorig jaar ineens met het verhaal kwamen dat de TLV geen tarief was maar een vergoeding en zochten een grijs gebiedje op daarmee.
Flauwekul natuurlijk, maar zou mooi zijn als het zwart op wit bevestigd wordt dat die dan ook vast staat. Ze zijn niet vies van geitenpaadjes haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppiepruts
NileZ_ schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:11:
Als je op beide meters een hogere opwek dan verbruik invult krijg je de TLV te zien. Overeenkomstig met eerder genoemd. En op enkeltarief dan 22c ofzo gok ik.

Ze staan hier. Ik zie er niets over staan. https://www.engie.nl/voorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeppiepruts
[...]

Waar zie jij die zin staan? Welke document met voorwaarden en versie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaasmakert
jeppiepruts schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:25:
[...]

Waar zie jij die zin staan? Welke document met voorwaarden en versie?
Document werd meegestuurd met mijn voorstel, maar is 100% hetzelfde als op de Engie site
Productvoorwaarden Engie Opgewekt Versie 2022.1
Edit: Onder kopje 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 11:46
Omdat Engie de kilowattuurtjes teruglevering zo graag wil hebben, heb ik me ook maar aangemeld. Vanaf begin juli, als UC afloopt.

Bedankt voor de tip (y)

Gasloos sinds 2015, 117x125Wp+26x295Wp+11x395Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 11:15
Als ik per 1 juli overstap naar Engie 1 jaar vast krijg ik m’n Tlv tegoed toch gelijk uitgekeerd? Engie open variabel gestart 1 januari,krijg je die tekenbonus ook als je al klant bent ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Blijkbaar verwerkt Engie contracten handmatig. Krijg hem net binnen met verkeerde startdatum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasmakert
Rukapul schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:00:
Blijkbaar verwerkt Engie contracten handmatig. Krijg hem net binnen met verkeerde startdatum.
Heel toevallig. Hier precies hetzelfde. Komt net per mail binnen, startdatum 1 maand te vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Laatst online: 10:49
kaasmakert schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:20:
[...]

Heel toevallig. Hier precies hetzelfde. Komt net per mail binnen, startdatum 1 maand te vroeg.
kaasmakert schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:20:
[...]

Wanneer hebben jullie je aangemeld? Slordig zeg.

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijhas
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 19:03
Ik lees hier al een tijd mee. Zit nu tot en met juni bij UC. Per 1 juli over naar powerpeers variabel (bedenktermijn verstreken). Ik heb wel oren naar een vast contract bij Engie. Zou ik die in deze situatie nu al aan kunnen vragen?

Ik meen hier al eens iets gelezen te hebben van iemand die iets soortgelijks had lopen waar het niet goed ging. Ik heb ongeveer 3500kWh per jaar over.

Panasonic Aquarea High Performance KIT-WC05JE5 (5 kw), 2750wp oost/west, 660 zuid, 2x Atlantic Calypso wp boilers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
Volgens mij kun je tijd gewoon je begindatum aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijhas
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 19:03
Ja dus gewoon nu ook al Engie aanvragen voor start 1 augustus denk ik.

Edit: max 3 maanden in de toekomst dus moet nog even twee weken wachten.

[ Voor 35% gewijzigd door ijhas op 20-04-2023 19:39 ]

Panasonic Aquarea High Performance KIT-WC05JE5 (5 kw), 2750wp oost/west, 660 zuid, 2x Atlantic Calypso wp boilers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
[...]

Ik heb even mijn contract nagekeken (Engie Open) maar daarin staat wel een stukje over de tlv.
Heb jij niet zo'n stukje erin staan?
Ik bedoel dus niet in " de voorwaarden"Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2KCHs5-QTMT4r-ftIlGHWWKdE_o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dvCtblDLn3QOh81m4mJYfL1R.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door JMS-2 op 20-04-2023 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasmakert
JMS-2 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:41:
[...]

Ik heb even mijn contract nagekeken (Engie Open) maar daarin staat wel een stukje dat heet Salderen en Teruglevering. Daar staat bij mij dat de tlv het kale leveringstarief is.
Heb jij niet zo'n stukje erin staan?
Ik bedoel dus niet in " de voorwaarden"
Jawel, bij mij staat exact hetzelfde stukje dat jij hierboven postte.
Dus gezien het leveringstarief 1 jaar vaststaat, staat de TLV dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
kaasmakert schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:47:
[...]

Jawel, bij mij staat exact hetzelfde stukje dat jij hierboven postte.
Dus gezien het leveringstarief 1 jaar vaststaat, staat de TLV dat ook.
Dan staat dat lijkt mij wel vast idd.
Ik zou niet weten hoe je daar iets anders van zou kunnen maken toch?

Maar ik zie wel op de site bij de rekenmodule dat daar staat dat de tlv kan veranderen, maar daar staat wel bij dat dat voor een flexibel contract is.
Beetje vreemd om dat bij een vast contract aan te geven, maar waarschijnlijk zijn ze daar mee in de war bij de helpdesk.

Vraagje nog als dat mag.

Jij zit daar nu dus ook al begrijp ik, kon je het vaste contract later in later gaan , per juli bv? Of deden ze moeilijk daarover?

[ Voor 11% gewijzigd door JMS-2 op 20-04-2023 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Haha ja dat lijkt dan wel aardig vast te staan inderdaad. Valt het nog onder de 'oude' boetes bij opzeggen dan? Zag het wel genoemd worden maar vind het zo niet terug.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

NileZ_ schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:57:
Haha ja dat lijkt dan wel aardig vast te staan inderdaad. Valt het nog onder de 'oude' boetes bij opzeggen dan? Zag het wel genoemd worden maar vind het zo niet terug.
jeppiepruts in "Zero Tolerance: Wat is nu de beste terugleververgoeding?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Ja exact dat bericht ja. Maar kon niet vinden wanneer dat dan zou gaan veranderen. Maar die boetes stellen natuurlijk niks voor.. no stress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
kaasmakert schreef op donderdag 20 april 2023 @ 13:29:
[...]

Rare constructie.
Moet je even in je Mijn Engie kijken. Daar staat ook iets over aanbod vast contract. Echter bij mij werkt dat nu niet. Dit suggereert dat je als klant van Engie dat ook kan afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
jobr schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:19:
[...]

Moet je even in je Mijn Engie kijken. Daar staat ook iets over aanbod vast contract. Echter bij mij werkt dat nu niet. Dit suggereert dat je als klant van Engie dat ook kan afsluiten.
Staat ook in de voorwaarden.

Deelname en geldigheid
3. De actie geldt niet in combinatie met andere acties en/of aanbiedingen. De actie geldt voor nieuwe en bestaande klanten die tijdens de actieperiode een leveringsovereenkomst sluiten voor elektriciteit en gas bij ENGIE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasmakert
JMS-2 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:52:
[...]

Jij zit daar nu dus ook al begrijp ik, kon je het vaste contract later in later gaan , per juli bv? Of deden ze moeilijk daarover?
Eerlijk gezegd niet naar gevraagd. Volgens het voorstel dat ik kreeg zou het eind mei ingaan, maar het contract dat ik dus later kreeg staat 1 mei in. Beetje slordig..

Las net wel een reactie van iemand die vertelde dat je max 3 maanden vooruit kon afsluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• feddesman
kaasmakert schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:39:
[...]

Eerlijk gezegd niet naar gevraagd. Volgens het voorstel dat ik kreeg zou het eind mei ingaan, maar het contract dat ik dus later kreeg staat 1 mei in. Beetje slordig..

Las net wel een reactie van iemand die vertelde dat je max 3 maanden vooruit kon afsluiten?
Looptijd en opzegging
De overeenkomst wordt aangegaan voor de afgesproken looptijd. De looptijd gaat in vanaf de datum van start levering zoals opgenomen in de overeenkomst. Stap je over naar ENGIE? Onze levering start altijd tussen de 30 dagen en 3 maanden. Ligt de einddatum van jouw huidige energiecontract die je bij jouw aanmelding hebt doorgegeven binnen 3 maanden? Dan start onze levering een dag na het aflopen van dit energiecontract. Eindigt je huidige energiecontract na 3 maanden of geef je geen einddatum door, dan start onze levering 30 dagen na jouw aanmelding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:50
Ook maar Engie 1 jaar vast afgesloten per 1 juli. Kom van UC af met hoge teruglevertarief (€0,89 en €0,57).

We gaan het meemaken of dit de beste deal is.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JMS-2
feddesman schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:44:
[...]
Looptijd en opzegging
De overeenkomst wordt aangegaan voor de afgesproken looptijd. De looptijd gaat in vanaf de datum van start levering zoals opgenomen in de overeenkomst. Stap je over naar ENGIE? Onze levering start altijd tussen de 30 dagen en 3 maanden. Ligt de einddatum van jouw huidige energiecontract die je bij jouw aanmelding hebt doorgegeven binnen 3 maanden? Dan start onze levering een dag na het aflopen van dit energiecontract. Eindigt je huidige energiecontract na 3 maanden of geef je geen einddatum door, dan start onze levering 30 dagen na jouw aanmelding.
Ik vind het een beetje tricky om nu dat jaarcontract af te sluiten, mede omdat ik nu nog een tlv van 45,5 cent bij Engie krijg tot (als het goed is) 1 juli.
Die wil ik natuurlijk tot dan behouden.
Maar als ze dus met 1 verkeerde druk op de knop die weghalen vind ik eng.

Daarbij zit ik nu ook met gas bij Engie en die zou ik dan weg halen bij hun aangezien ze daar aardig prijzig mee zijn.

Ik ben dus bang dat dit niet goed gaat.
Iemand hier ervaring mee toevallig?

Of hebben jullie suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:28
JMS-2 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:55:
[...]

Ik vind het een beetje tricky om nu dat jaarcontract af te sluiten, mede omdat ik nu nog een tlv van 45,5 cent bij Engie krijg tot (als het goed is) 1 juli.
Die wil ik natuurlijk tot dan behouden.
Maar als ze dus met 1 verkeerde druk op de knop die weghalen vind ik eng.

Daarbij zit ik nu ook met gas bij Engie en die zou ik dan weg halen bij hun aangezien ze daar aardig prijzig mee zijn.

Ik ben dus bang dat dit niet goed gaat.
Iemand hier ervaring mee toevallig?

Of hebben jullie suggesties?
Stroom houden dan bij Engie, niet aankomen. Gas morgen weghalen daar, is duur zeg je, waarom heb je vandaag niet gas weggehaald daar... :>

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chewmonkey
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22-09 14:00
Bravertal schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:47:
Ook maar Engie 1 jaar vast afgesloten per 1 juli. Kom van UC af met hoge teruglevertarief (€0,89 en €0,57).

Wij zitten in hetzelfde schuitje. Maar waarom 1 jaar vast in plaats van variabel (en nu al vastleggen)?
In 2022 stegen de tarieven enorm rond eind mei..

24x 380Wp oost-west, Marstek E 5.12, MGzs2019, NibeF130 met lekkere geknutsel om hem hybride op cv te zetten. Gas: 200m3 stroom: ruim voldoende ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
PCJR schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:58:
[...]

Stroom houden dan bij Engie, niet aankomen. Gas morgen weghalen daar, is duur zeg je, waarom heb je vandaag niet gas weggehaald daar... :>
Ik bedoel voor het jaarcontract, er zijn toch voordeligere voorbij gekomen.
Op dit moment verbruik ik bijna geen gas en het huidige variabele contract is begin maart ingegaan vandaar.

Maar was eigenlijk ook aan het afwachten tot het gas misschien nog wat voordeliger zou worden in een jaarcontract, maar dat weet niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecn1985
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12-09 13:20
Bravertal schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:47:

Ik zie op de site geen teruglever vergoeding? Kijk ik verkeerd?
Gevonden, je moet dus invullen dat je je verbruik niet weet 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door ecn1985 op 20-04-2023 21:54 ]

Pana WH-MDC09J3E5 | 32 x 400wp Risen Solar | Byd Atto 3

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peet-je
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-09 09:38
FloydRaalte schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:30:
[...]

Precies wat jij omschrijft heb ik nu een maand. Gas bij ANWB met dagprijzen en stroom bij SamenOm vanwege de hoge TLV. Ik kan nog niet met zekerheid zeggen dat dit goed werkt... ja, voor nu wel. Echter vermoed ik dat ook SamenOm zijn TLV prijzen gaat aanpassen zo tegen de zomer aan. En dan zou ik er als de kippen bij willen zijn om eventueel over te stappen naar een andere aanbieder met dan de hoogste TLV.

Ook vindt ik de tarieven onduidelijk bij SamenOm. In het TLV overzicht in de TS staat een TLV van 29,26 cent. Ik vindt dat niet terug in mijn tarieven overzicht van SamenOm. Daar staat namelijk netto 15,2 cent.

Je hebt een flex overeenkomst vanaf 24-3-2023. Hier staan de actuele tarieven, inclusief 21% btw.

Levering enkeltarief € 0,303398 per kWh
Levering normaaltarief € 0,326946 per kWh
Levering laagtarief € 0,288933 per kWh
Netto teruglevering € 0,151699 per kWh
Vaste leveringskosten € 0,18755 per dag
Energiebelasting (zone 0 - 10.000) € 0,152448 per kWh
Vermindering energiebelasting € -1,635224 per dag
Netbeheerkosten € 0,892859 per dag

Dat brengt mij op het volgende: ik zie in de TS dat het TLV overzicht nog van 1 maart is. We zijn bijna 2 maand verder, wordt dit regelmatig ge-update? Ik ben daar best een beetje van afhankelijk namelijk ;)
Je bent er vrees ik niet genoeg mee bezig, lastig in een aan verandering onderhevig sector waardoor ontwikkelingen snel gaan.
Het TLV overzicht is -mede hierdoor- niet actueel, gaat wrs. ook niet meer gebeuren en daar kun je zeker niet van uit gaan, laat staan afhankelijk van zijn....

Bij diverse leveranciers zijn afgelopen tijd de tarieven van TLV aangepast (lees nagenoeg allemaal en fors omlaag)

In ieder geval kun je gewoon weg met inachtname van je opzegtermijn, dus kijk eens verder.
Lees i.i.g. de laatste pagina's eens.

Het wordt geen presenteerblaadje, je zult er energie in moeten steken, succes.

ZH, 12x AEG 360 Wp (Glas/Glas), 12x Enphase IQ7+, ATAG i36ECZ + One, Remeha Diva multi-split 6 kW (2,5 kW+5 kW) & mono-split 2,5 kW (2,5 kW), 7x T22 + 2x Hndd.rad., Tussenwoning, Bj.1928, Enkelsteens, 76m2/127m², Dubbel glas, Inductie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnaud1980
[...]

@ depeer

Zou dit Engie contact wat kunnen zijn na afloop innova denk jij? Of wacht jij nog ff?

Ook wel een mooi lever tarief voor de laadpaal...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tao
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09 19:20

Tao

DPC DE_KOMETEN

[...]

Die nieuwe regeling is uitgesteld tot 1 juni 2023.
Daarna zijn we slaven van de energieleveranciers 8)7 :)

Diablo3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
kaasmakert schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:39:
[...]

Ik heb het in de chat aan de orde gesteld en blijkbaar laat men het in principe (bij bestaande klanten?) de 1e van de eerstvolgende maand ingaan. E.e.a. wordt nagevaagd waarna ik terugkoppeling krijg per mail. Ik wacht dus even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Arnaud1980 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 11:56:
[...]

@ depeer

Zou dit Engie contact wat kunnen zijn na afloop innova denk jij? Of wacht jij nog ff?

Ook wel een mooi lever tarief voor de laadpaal...
Tsja mijn Innova loopt nog tot 4 September, dus ik wacht sowieso tot ik kan afsluiten per 5 september. Ik ga niet per 1 juli iets afsluiten want dan benut ik mijn Innova contract niet maximaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-09 20:44

Zenix

BOE!

de Peer schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:01:
[...]

Tsja mijn Innova loopt nog tot 4 September, dus ik wacht sowieso tot ik kan afsluiten per 5 september. Ik ga niet per 1 juli iets afsluiten want dan benut ik mijn Innova contract niet maximaal.
Hier hetzelfde, die van mij loopt nog tot volgend jaar, maar tot november ben ik nog netto leverancier. Dus per 1 november ga ik wel overstappen naar de volgende. Dus nog even wachten, aangezien je maar drie maanden in de toekomst kan afsluiten bij de meeste leveranciers. En als het dan wat minder is, jammer maar helaas. We hebben sowieso optimaal kunnen profiteren van de hoge TLV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnaud1980
de Peer schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:01:
[...]

Mijn contact loopt nog tot 9 september deze zit op de PAP [die gooi ik uiteraard ook niet weg ;) ],

Ik overweeg om het Engie contact op de SAP af te sluiten [ zit nu een Tibber op ] maar ik twijfel of het handig is om dit voor de wetswijziging te doen...

10 sept uiteraard weer naar een dynamische op de PAP

Dit is wel een groot voordeel van een SAP _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Arnaud1980 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:12:
[...]

Mijn contact loopt nog tot 9 september deze zit op de PAP [die gooi ik uiteraard ook niet weg ;) ],

Ik overweeg om het Engie contact op de SAP af te sluiten [ zit nu een Tibber op ] maar ik twijfel of het handig is om dit voor de wetswijziging te doen...
tsja lastig dilemma. Je zit dan dus een tijd zonder dynamisch contract, terwijl er juist dan lage inkooptarieven zijn (want veel zon).
Staat tegenover dat je dan wel de mooie TLV van Engie hebt voor een jaar, maar echt helemaal super is dat ook weer niet natuurlijk

maar mogelijk is dit inderdaad de winnende strategie. ik ga er nog even op broeden.
je kunt het in ieder geval nu afsluiten en nog binnen 14 dagen annuleren.

[ Voor 4% gewijzigd door de Peer op 21-04-2023 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voggy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-09 22:09
Wanneer denken jullie dat de tarieven voor 1 juni bekend worden? Doen ze dit 1 mei al of komen ze daar een paar dagen vantevoren mee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arnaud1980
de Peer schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:18:
[...]

tsja lastig dilemma. Je zit dan dus een tijd zonder dynamisch contract, terwijl er juist dan lage inkooptarieven zijn (want veel zon).
Staat tegenover dat je dan wel de mooie TLV van Engie hebt voor een jaar, maar echt helemaal super is dat ook weer niet natuurlijk

maar mogelijk is dit inderdaad de winnende strategie. ik ga er nog even op broeden.
je kunt het in ieder geval nu afsluiten en nog binnen 14 dagen annuleren.
Toch maar een TAP ;)

Blijft idd lastig, voor nu lijkt het de beste deal ,en het lijkt er op dat de prijzen alleen maar verder dalen [iig voor de TLV]

Als je hem op 31-5 afsluit kan ie mooi op 31-08 ingaan [ een paar dagen geen dynamisch contract]
en het voordeel dat je er of 50piek weer vanaf kan :) .

Ik wacht nog maar ff een paar weken met afsluiten denk ik ... [Hopen dat het contract er dan nog is]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Arnaud1980 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:48:
[...]

Toch maar een TAP ;)

Blijft idd lastig, voor nu lijkt het de beste deal ,en het lijkt er op dat de prijzen alleen maar verder dalen [iig voor de TLV]

Als je hem op 31-5 afsluit kan ie mooi op 31-08 ingaan [ een paar dagen geen dynamisch contract]
en het voordeel dat je er of 50piek weer vanaf kan :) .

Ik wacht nog maar ff een paar weken met afsluiten denk ik ... [Hopen dat het contract er dan nog is]
ik redeneer m andersom: ik vraag m nu aan, 14 dagen bedenktijd en worst case 50 euro om te wisselen (en dat pak je dan in een paar dagen terug als je een UC'tje zoals vorig jaar kan scoren)
"lock in de zekerheid", voor hetzelfde geld zie je deze 20+cent nooit meer terug -en dat is mijn gok, waarim zouden ze- ingangsdatum 1-7 gepakt, en tot die tijd UC aan de melkmachine :')

aanvulling op redenatie: er wordt gedacht aan 80% kaal levertarief TLV, en daar zijn veel marktpartijen al verbolgen over (hoog!). dan is nu 100% voor 1 jaar vastklikken bij engie toch interessant.
dat zou dan neerkomen op:

TLV normaal € 0,2476 per kWh
TLV Dal€ 0,19468 per kWh

[ Voor 14% gewijzigd door dyrc op 21-04-2023 16:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arnaud1980
dyrc schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 16:09:
[...]

ik redeneer m andersom: ik vraag m nu aan, 14 dagen bedenktijd en worst case 50 euro om te wisselen (en dat pak je dan in een paar dagen terug als je een UC'tje zoals vorig jaar kan scoren)
"lock in de zekerheid", voor hetzelfde geld zie je deze 20+cent nooit meer terug -en dat is mijn gok, waarim zouden ze- ingangsdatum 1-7 gepakt, en tot die tijd UC aan de melkmachine :')

aanvulling op redenatie: er wordt gedacht aan 80% kaal levertarief TLV, en daar zijn veel marktpartijen al verbolgen over (hoog!). dan is nu 100% voor 1 jaar vastklikken bij engie toch interessant.
Zo ga ik het ook doen afsluiten en na 13 dagen weer annuleren en dan weer afsluiten ( een betere deal gaat er waarschijnlijk niet meer komen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denneappel
Mocht dit aanbod er eind juni nog zijn dan wordt het ook interessant voor mij als Innova "klant" per eind september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

[...]

TLV Dal€ 0,19468 per kWh
Ja maar die 100% is gebaseerd op de huidige tarieven. Op het moment dat de wet voor 80% er door is, heeft dat natuurlijk impact op het aanbod vanuit leveranciers. Al durf ik niet te zeggen hoe ze daar op gaan anticiperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
Voor degene die als Engie variabel naar Engie 1 jaar vast zijn gegaan . Is het bij jullie gelukt om dit per 1 juli te bewerkstelligen? Of gaat het per eerste vd volgende maand in?
Zou een beetje zonde zijn om m’n tarief van 0,79 nu al op te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feddesman
[...]

geldt die 50 euro ook als je van Engie vast 1 jaar tarief naar een nieuwe hoger vast tarief bij Engie gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
feddesman schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:47:
Voor degene die als Engie variabel naar Engie 1 jaar vast zijn gegaan . Is het bij jullie gelukt om dit per 1 juli te bewerkstelligen? Of gaat het per eerste vd volgende maand in?
Nope:
Wanneer je van een variabele naar een vaste overeenkomst over gaat dan is dit altijd per de 1e dag van de volgende maand.
We kunnen dit helaas niet verder opschuiven naar bijvoorbeeld 1 juli 2023. Mocht je hierdoor van het aanbod af willen zien dan kan je dit aan ons laten weten, en dan annuleren we de verlenging voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denneappel
feddesman schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:47:
In het verleden heb ik dit opgelost door een e-mail alias te gebruiken. Daarmee wordt je automatisch een nieuwe klant in het systeem en wordt je huidige contract niet verlengt.

Dit heb ik ook gebruikt bij Innova zodat ik eerst een contract met de nog hogere TLV binnen had voordat ik het oude contract ging opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 19:56
Ik ben al een poos aan het lurken in dit topic en ik kom er even niet uit.
Ik heb sinds kort zonnepanelen en deze leveren minder op dan mijn jaarverbruik. Opbrengst zal ongeveer 2000 kWh zijn en het verbruik 3500 kWH, er is niet meer ruimte in budget en op het dakvlak.
Is de hoogte van de terugleververgoeding dan nog een belangrijke factor in de keuze voor energieleverancier of is de keuze voor het laagste tarief dan simpelweg de beste keuze.

[ Voor 14% gewijzigd door D.deJong op 22-04-2023 08:26 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:53
D.deJong schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 07:58:
Ik heb sinds kort zonnepanelen en deze leveren minder op dan mijn jaarverbruik, is de hoogte van de terugleververgoeding dan nog een belangrijke factor in de keuze voor energieleverancier of is de keuze voor het laagste tarief dan simpelweg de beste keuze.
Dat laatste. Als de salderingsregeling wordt afgebouwd kan de TLV wel relevant worden voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenV
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 03-12-2024
[...]

TLV Dal€ 0,19468 per kWh
Geldt die TLV ook voor variabele tarieven bij engie? Ik kan dat nergens terugvinden op hun website of als je aan probeert te melden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HandyLumberjack
ook bij variabel krijg je het kale leveringstarief als TLV en dat is dus vergelijkbaar.

Het vaste contract geeft mijns wel meer zekerheid dat dat ook een jaar hetzelfde blijft.

[ Voor 18% gewijzigd door HandyLumberjack op 22-04-2023 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:51
ecn1985 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 21:42:
Ik zie op de site geen teruglever vergoeding? Kijk ik verkeerd?
Gevonden, je moet dus invullen dat je je verbruik niet weet 8)7
Goede tip!
Maar is dan het enkeltarief wat ik zie, € 0,2214, ook daadwerkelijk de TLV?
En waar vind ik terug dat die per 1 juli is af te sluiten?

Ik vind het wat onduidelijk, maar een jaar lang 22ct te krijgen is toch beter dan (waarschijnlijk variabel) veel minder te krijgen. Die hoge TLV's van vorig jaar (oa Innova, UC en Eneco) verwacht ik komend jaar niet.

De overige 'toppers' op pagina 1, zijn variabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:51

TLV Dal€ 0,19468 per kWh
Dit wil ik dus denk ik ook doen. (Alleen dan het enkeltarief.)
Dus dan is het nu afsluiten en wellicht over 14 dagen eraan vast, per 1 juli, of net binnen die 14 dagen opzeggen?! En/Of als er dan nog hetzelfde jaarcontract mogelijk is, weer voor 14 dagen aangaan?
(Zoals @Arnaud1980 ?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoneybuyNL
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-08 13:55
Hier ook overstag gegaan naar het engie 1 jarige contract, Ik verwacht jiet dat er veel andere aanbieders zullen zijn die deze Terugleververgoeding zullen aanbieden.

Ik zat bij OM nieuwe energie maar die hebben hun Terlugleververgoeding flink naar beneden geschroefd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HandyLumberjack
Truus01 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 11:08:
[...]

Dit wil ik dus denk ik ook doen. (Alleen dan het enkeltarief.)
Dus dan is het nu afsluiten en wellicht over 14 dagen eraan vast, per 1 juli, of net binnen die 14 dagen opzeggen?! En/Of als er dan nog hetzelfde jaarcontract mogelijk is, weer voor 14 dagen aangaan?
(Zoals @Arnaud1980 ?)
Wat het beste is weten we pas achteraf.

Ik laat hem gewoon ingaan.

We zitten in een dalende markt qua TLV. Dus mocht er nog een goed aanbod voorbij komen verwacht ik voornamelijk een langere looptijd met een vergelijkbare TLV.
(Vanaf juni gaan de nieuwe regels in qua opzegvergoeding, misschien dat leveranciers het dan weer aandurven om 2 of 3 jaar contracten aan te bieden).

Mocht zo'n aanbod voorbij komen dan laat ik die zo laat mogelijk ingaan, en heb ik eerst een paar maanden Engie.

Met als voordeel:
1: Dat ik een groter deel van mijn productie dit jaar nog uitgekeerd krijg.
2: Dat nieuwe contract loopt dan ook langer door, waardoor ik in 2024,2025 of 2026 (afhankelijk van de looptijd van dat nieuwe contract) nog de gehele zomer kan genieten van een redelijke TLV.

Maar misschien zit ik er naast en ben ik in het ergste geval mijn €50 euro kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manusjevanalles
Weet iemand of het zinvol is om het 1-jaarscontract van Engie af te sluiten op de naam van mijn vriendin en in te gaan per 1 juli? Ik heb nu een Engie modelcontract afgesloten wat maandag start. Die TLV's zijn nog net wat hoger dan het jaarcontract, dus liefst laat ik het pas per 1 juli ingaan.

Wellicht krijgen we dan zelfs de welkomsbonus omdat mijn vriendin nieuwe klant is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

manusjevanalles schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 14:50:
Weet iemand of het zinvol is om het 1-jaarscontract van Engie af te sluiten op de naam van mijn vriendin en in te gaan per 1 juli? Ik heb nu een Engie modelcontract afgesloten wat maandag start. Die TLV's zijn nog net wat hoger dan het jaarcontract, dus liefst laat ik het pas per 1 juli ingaan.

Wellicht krijgen we dan zelfs de welkomsbonus omdat mijn vriendin nieuwe klant is?
ik denk dat dit op adres geregistreerd wordt, niet op persoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
Tao schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:02:
[...]

Die nieuwe regeling is uitgesteld tot 1 juni 2023.
Daarna zijn we slaven van de energieleveranciers 8)7 :)
En hoe gaan ze dat doen als je 4000kwh netto teruglevering hebt over een jaar gezien en je hebt een jaarcontract?

Krijg je dat dan uitbetaald als je eerder weggaat? :+

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
D.deJong schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 07:58:
Ik heb sinds kort zonnepanelen en deze leveren minder op dan mijn jaarverbruik. Opbrengst zal ongeveer 2000 kWh zijn en het verbruik 3500 kWH, er is niet meer ruimte in budget en op het dakvlak.
Is de hoogte van de terugleververgoeding dan nog een belangrijke factor in de keuze voor energieleverancier of is de keuze voor het laagste tarief dan simpelweg de beste keuze.
Pak in de zomermaanden de hoogste tlv en in je wintermaanden eentje met het laagste kwh tarief (mss dynamisch?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 19:56
PCJR schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 16:15:
[...]

Pak in de zomermaanden de hoogste tlv en in je wintermaanden eentje met het laagste kwh tarief (mss dynamisch?)
Als je saldeert per jaar en je blijft onder je verbruik met de productie maakt het toch niks uit hoe hoog de tlv is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

PCJR schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 16:13:
[...]

En hoe gaan ze dat doen als je 4000kwh netto teruglevering hebt over een jaar gezien en je hebt een jaarcontract?

Krijg je dat dan uitbetaald als je eerder weggaat? :+
helaas niet, het werkt alleen in het voordeel van de energieleverancier, dus ook als jij 'eigenlijk' de energieleverancier bent ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
D.deJong schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 16:17:
[...]

Als je saldeert per jaar en je blijft onder je verbruik met de productie maakt het toch niks uit hoe hoog de tlv is?
Jawel.
In je netto teruglevermaanden de hoogste tlv hebben en in je netto afname maanden het laagste kwh tarief brengt meer winst dan 1 jaar ergens blijven zitten.

Uitgaande dat je wintertarief onder je tlv tarief ligt, maar dat lijkt me niet lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:47
Hoe sluiten jullie het Engie jaarcontract af als je al bij Engie zit met variabele tarieven?

Ik krijg de melding dat ik hen moet bellen voor een "persoonlijk aanbod op maat", omdat ik dus al klant bent daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
de Peer schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 16:19:
[...]

helaas niet, het werkt alleen in het voordeel van de energieleverancier, dus ook als jij 'eigenlijk' de energieleverancier bent ;-)
Maar wat zou de afkoopboete dan zijn als je met name teruglevert en het contract ontbind ... €0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jojan265
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 09:14
Whiskey48 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 17:26:
[...]

Maar wat zou de afkoopboete dan zijn als je met name teruglevert en het contract ontbind ... €0?
Als het in het voordeel van de energieleverancier is, en dat ben je zelf, dan zou je geld terug moeten krijgen. Zij nemen immers minder af. 8)7

LG-HM071MR-U44 / SWW Hewalex PCWU 3.0 / PV SMA + Jinko 14 kWp / Kia e-Niro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xxmalu
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 19-05-2023
Mokum4life schreef op woensdag 19 april 2023 @ 22:04:
Ik zit in exact deze situatie (dynamisch gas en stroom bij Groene Stroom Lokaal), Ik zie nu het aanbod van 1 jaar vast bij Engie. Sinds gister zonnepanelen en we gaan sowieso meer terugleveren dan verbruiken.

Mijn plan vandaar: gas houden bij GSL en stroom 1 jaar vast bij Engie. Goed plan denken jullie?

Ik zie wel dat het pas 22 mei in kan gaan... en bij GSL is opzegging dagelijk mogelijk. Dat is een balen dat we net een maand mislopen. Wat is nu wijsheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Whiskey48 schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 17:26:
[...]

ja geen idee. ze werken blijkbaar met een soort referentiegebruiker. maar ik mag hopen dat er ook een referentie 'terugleveraar' is. zo niet dan gaan ze alsnog uit van gebruik en moet je alsnog betalen om het contract te ontbinden.
Pagina: 1 ... 147 ... 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.

- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!

Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2