Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

ursusMaritimus schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 18:44:
[...]

Kijk ook even op het SAP als verdienmodel forum:

Dik tlv contract op je sap voor al je opwek en dynamisch contract op je pap voor alle verbruik. Beter dan salderen als je gemiddeld lager inkoopt dan je tlv.

Off topic, maar volgens mij voor jou wel interessant.

1 maart gaat mijn Innova jaarcontract in én komt de SAP
Heb ik naar gekeken, maar de 90 cent is gewoon op de PAP, en niet aanpasbaar naar de SAP. Dan moet je heel wat meer aanpassingen gaan doen om alles om te zetten. Ik twijfel daar nog over.

Jouw 90 cent zit wel op SAP? Die vooruitziende blik had ik niet een aantal maanden geleden.

Edit: Oeps, zie nu pas het bericht van de mod, sorry voor de semi offtopic
Bravertal schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:57:
Zit nu tot 1 juli bij UC met tlv van €0,89. Op dit ogenblik is voor nieuwe klanten het tlv €0,135 bij UC.

Als er niets veranderd, ga ik dan automatisch per 1 juli ook naar €0,135 tlv of blijft dit op €0,89 staan?
Ik zou er van uit gaan dat deze veranderd naar 13,5 cent.

[ Voor 23% gewijzigd door Moby op 06-01-2023 11:37 ]

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-09 20:59
denneappel schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 15:42:
Bij mijn Innova contract staat nu weer een teruglever tarief. Helaas hebben ze de BTW er af gehaald.
Daarnaast start het contract volgende maand.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Bij mij staat er helaas ook geen teruglevertarief meer (vrij zeker dat het er enkele maanden geleden wel bij stond)
Omdat ik nog op dubbeltarief stond heb ik dit vorige week gewijzigd naar enkeltarief, maar nog steeds staat de TLV niet op de site.

Gelukkig staat deze wel in het contract, maar Ik heb geen zin om over 8 maanden erachter te komen dat de TLV van €0,91 om wat voor reden 'toch niet geldt' en ik even een paar €k misloop..

Nou kan ik nog overwegen om gewoon €50 opzegboete te betalen, en vrolijk bij UC te blijven voor gemiddeld €0,85/kWh. Dit tarief staat volgens hun site nog vast tot 1 juli. :)
Qua leverancier heb ik daar iets meer vertrouwen in, zowel qua grootte ervan als dat de TLV altijd netjes in je account zichtbaar is en er dus geen twijfel over bestaat. Ook omdat Innova voor nieuwe klanten inmiddels €0,07? :X rekent wil je niet dat ze dit ook voor de contracten die dit jaar ingaan ook zo hebben staan..

Toevallig mensen waarbij het Innova contract is ingegaan en daarmee de TLV weer zichtbaar is? Misschien moet ik gewoon even een paar weken geduld hebben. :P

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeH
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 24-09 16:13
SmiGueL schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:53:
[...]

Bij mij staat er helaas ook geen teruglevertarief meer (vrij zeker dat het er enkele maanden geleden wel bij stond)
Omdat ik nog op dubbeltarief stond heb ik dit vorige week gewijzigd naar enkeltarief, maar nog steeds staat de TLV niet op de site.

Gelukkig staat deze wel in het contract, maar Ik heb geen zin om over 8 maanden erachter te komen dat de TLV van €0,91 om wat voor reden 'toch niet geldt' en ik even een paar €k misloop..

Nou kan ik nog overwegen om gewoon €50 opzegboete te betalen, en vrolijk bij UC te blijven voor gemiddeld €0,85/kWh. Dit tarief staat volgens hun site nog vast tot 1 juli. :)
Qua leverancier heb ik daar iets meer vertrouwen in, zowel qua grootte ervan als dat de TLV altijd netjes in je account zichtbaar is en er dus geen twijfel over bestaat. Ook omdat Innova voor nieuwe klanten inmiddels €0,07? :X rekent wil je niet dat ze dit ook voor de contracten die dit jaar ingaan ook zo hebben staan..

Toevallig mensen waarbij het Innova contract is ingegaan en daarmee de TLV weer zichtbaar is? Misschien moet ik gewoon even een paar weken geduld hebben. :P
Mijn Innova contract gaat in op 28 feb 2023, en ook bij mij is de TLV regel verdwenen. Ik heb daar een melding van gemaakt bij de klantenservice, en krijg binnen enkele dagen antwoord. Ook ik wil zeker zijn dat alles conform contract verloopt als het 28 februari is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:54
Ruud888 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:36:
Is er ergens al een nieuw overzicht van de huidige TLV vergoedingen?
Deze kwam ik gisteren tegen. Aardig actueel:
https://www.energievergel...rpen/terugleververgoeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik kan nergens vinden of je bij Innova ook tussentijds een rekening kan opvragen. Ik wil het liefst elke maand een afrekening doen zodat er niet heel veel geld gestald is daar.

Weet iemand dit?

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 08:35
SmiGueL schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:53:
[...]

GeeH schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:59:
[...]

Mijn Innova contract gaat in op 28 feb 2023, en ook bij mij is de TLV regel verdwenen. Ik heb daar een melding van gemaakt bij de klantenservice, en krijg binnen enkele dagen antwoord. Ook ik wil zeker zijn dat alles conform contract verloopt als het 28 februari is.
Mijn contract is 1 januari ingegaan en de tarieven zijn zichtbaar en zelfs aangepast aan het nieuwe BTW tarief.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vpJeIZ8twtHFTxBF1AQyrtRsEmY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xWb4XKSw5xS1aBVRaz2joegK.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denneappel
Moby schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:23:
Ik kan nergens vinden of je bij Innova ook tussentijds een rekening kan opvragen. Ik wil het liefst elke maand een afrekening doen zodat er niet heel veel geld gestald is daar.

Weet iemand dit?
Dit zou ik ook heel graag willen. Vrees dat het niet mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:48
Bravertal schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:57:
Zit nu tot 1 juli bij UC met tlv van €0,89. Op dit ogenblik is voor nieuwe klanten het tlv €0,135 bij UC.

Als er niets verandert, ga ik dan automatisch per 1 juli ook naar €0,135 tlv of blijft dit op €0,89 staan?
Je krijgt tzt van UC een nieuwe prijs aangeboden. De kans is uiteraard erg groot dat die lager is.
En de kans bestaat ook nog steeds dat UC tussendoor met een verlaging komt.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeH
Betaalt Innova nog steeds de TLV inclusief BTW? Heeft iemand daar inmiddels ervaring mee? Hoe ga je daar als KOR deelnemer mee om (je kunt immers geen BTW afdragen)?

[ Voor 55% gewijzigd door GeeH op 06-01-2023 13:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Moby schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 12:23:

Weet iemand dit?
haha dat zou ik ook wel willen. maar nee, helaas. dat is niet mogelijk.
Het wordt toch gewoon in 1 x 15.000 euro in mijn geval. dat zit mij ook niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

GeeH schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:04:
Betaalt Innova nog steeds de TLV inclusief BTW? Heeft iemand daar inmiddels ervaring mee? Hoe ga je daar als KOR deelnemer mee om (je kunt immers geen BTW afdragen)?
als dat eerder zo was, is het vast niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 26-09 14:41

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

GeeH schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 11:59:
[...]

#metoo

Houd ons op de hoogte, ik zie ook geen tlv meer staan. Toen ik afsloot was het 0,906 en nog wat.

21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

de Peer schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:05:
[...]

haha dat zou ik ook wel willen. maar nee, helaas. dat is niet mogelijk.
Het wordt toch gewoon in 1 x 15.000 euro in mijn geval. dat zit mij ook niet lekker.
Heb jij nog wel de tlv staan bij Product?
Zou een klein beetje vervelend zijn als je na een jaar 7 cent krijgt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denneappel
GeeH schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:04:
Jep!

De TLV is gelijk aan het kale levertarief + BTW. De TLV wordt hierdoor wel hoger maar ze betalen natuurlijk geen BTW aan consumenten.

Het is een beetje vergelijkbaar met de "BTW weg ermee" actie bij de Mediamarkt. In dat geval verlagen ze de tarieven maar betaal je nog steeds BTW.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

ursusMaritimus schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:23:
[...]

Heb jij nog wel de tlv staan bij Product?
Zou een klein beetje vervelend zijn als je na een jaar 7 cent krijgt...
Ja, de laatste keer dat ik keek (23 dec) nog wel.
de Peer in "Zero Tolerance: Wat is nu de beste terugleververgoeding?"
Dat was nadat andere mensen melding maakte dat de regel verdwenen was.

En afgelopen week heb ik ook nog gekeken, toen stond de TLV+21% btw er .

[ Voor 8% gewijzigd door de Peer op 06-01-2023 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

de Peer schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:30:
[...]

Het staat er bij mij niet meer. Toch maar weer even mailen voor bevestiging.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CqFnRBjt6yFfJUk5J-AHgm4cPV0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PnIQTCsAbZHV4379J21IrgLt.png?f=user_large

Dit stond er eerder toen ik he afgesloten had. Uiteraard is dit nog met 9% BTW enzo, maar dat maakt voor de TLV niet uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vXiF3CKuYU88-vnuLckxN4BKmaA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6e4yCq2U9LRcczgUCGVDsXZM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door ursusMaritimus op 06-01-2023 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

de Peer schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 13:30:
[...]

Vreemd, bij jouw nog wel.
We hebben hetzelfde contract en ook ongeveer tegelijk afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:28

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

Met inzicht in 2 contracten voor 2 adressen lijkt het zo te zijn dat de TLV bij Innova alleen zichtbaar is voor adressen waar er een overschot verwacht wordt op basis van het SJV. Klopt die theorie ook voor jullie @de Peer/@ursusMaritimus?

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:29
Rimco schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 19:46:
Met inzicht in 2 contracten voor 2 adressen lijkt het zo te zijn dat de TLV bij Innova alleen zichtbaar is voor adressen waar er een overschot verwacht wordt op basis van het SJV. Klopt die theorie ook voor jullie @de Peer/@ursusMaritimus?
Zou hier kloppen, volgens Innova verbruiken we 361kWh / jaar en leveren we 141/ kWh jaar. In werkelijkheid is dat meer 3000 en 6000 maar ze kijken naar een meerjarig gemiddelde, panelen zijn vorig jaar gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Ja zou kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-09 20:59
Voor wat betreft het tabblad Product klopt deze redenatie bij mij (ze schatten mijn levering hoger in dan mijn teruglevering)
Tijdens het aanmelden vroegen ze alleen hoeveel panelen ik had, en niet hoeveel ik verwachtte terug te leveren. Met deze TLV's wilde ik ze ook niet wijzer maken dan ze al zijn, dus ben er maar niet over begonnen. :P

Bij het tabblad Termijnbedrag Staat wel dat ik meer teruglever dan lever, maar ondanks dat is mijn termijnbedrag gebaseerd op alleen de levering. (tientjeswerk, dus vind het wel prima)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Op basis van wat zij als gemiddelde van de laatste jaren gebruiken niet 8)7
Ze kopen vanaf maart toch echt netto een paar MWh-tjes van me 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:28

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

ursusMaritimus schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 22:46:
[...]

Op basis van wat zij als gemiddelde van de laatste jaren gebruiken niet 8)7
Ze kopen vanaf maart toch echt netto een paar MWh-tjes van me 8)
Daar gaat het dus om. Lijkt er simpelweg op dat ze de TLV niet willen laten zien als -zij- denken dat het niet relevant is (op basis van meerjarig gemiddelde). Uiteindelijk is de TLV niet anders dan in wat er in je contract staat, dus dan is het niet nodig om met z'n allen te gaan bellen waarom niet bij iedereen te TLV zichtbaar is. Iets met slapende honden ;)

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Rimco schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 23:32:
[...]

Daar gaat het dus om. Lijkt er simpelweg op dat ze de TLV niet willen laten zien als -zij- denken dat het niet relevant is (op basis van meerjarig gemiddelde). Uiteindelijk is de TLV niet anders dan in wat er in je contract staat, dus dan is het niet nodig om met z'n allen te gaan bellen waarom niet bij iedereen te TLV zichtbaar is. Iets met slapende honden ;)
Ik wil de tlv toch wel graag ergens online zien en er niet over ruim een jaar pas achter komen of het klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan_solar
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:17

johan_solar

kitesurfing and coding

Zou kunnen. Bij mij is de regel met TLV verdwenen. Ik heb sinds november panelen en ze verwachten kennelijk geen teruglevering. (hoewel ik het wel telefonisch heb geregeld, en 5 euro termijnbedrag betaal). Mijn contract gaat pas eind feb in.

pvoutput 6300Wp ZW en NO

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Teruglevering
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-01-2023
Goede morgen.
Wanneer komt er weer een nieuw overzicht van de terug lever vergoeding,?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinjkok
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 16:35
Klopt helaas niet voor mij. Mijn SJV in innova is voor verbruik circa 4000 en teruglevering circa 7500. TLV staat er bij mij niet (meer).

Tesla Model 3 2019 SR+ | 19.890 Wp OW | Panasonic MDC05J3E5 Monoblock WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeH
kevinjkok schreef op zondag 8 januari 2023 @ 08:54:
[...]

Klopt helaas niet voor mij. Mijn SJV in innova is voor verbruik circa 4000 en teruglevering circa 7500. TLV staat er bij mij niet (meer).
Bij mij vrijwel hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gAzu
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 11:25
gAzu schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 16:50:
Vraagje: Zou iedereen de energieleverancier die de post betreft willen noemen in die post?
Dat maakt het een stuk beter te volgen lijkt mij.

@cj1 Zou je een nieuwe tabel willen maken zodat die gevuld kan worden met gegevens die gelden vanaf 1 januari?

Wat mij betreft met alleen ex.btw tarieven erin, daar de tlv meestal ex btw is. Dat vergelijkt wat makkelijker lijkt me.
De uitzonderingen daarop kunnen genoemd worden in de kolom bijzonderheden: betaald ook btw uit.

De layout kan dan ook wat eenvoudiger, bv:

Naam | tlv enkel | tlv normaal | tlv dal | levering enkel | lev. normaal | lev. dal | contractvorm | mutatiedatum | bijzonderheden | bron
Als iedereen die info heeft van de prijzen, contractvorm en verdere info zoals hierboven vermeld van dit jaar die even wil posten met de vermelding
@cj1
erbij dan hebben we snel weer een betrouwbaar overzicht.👍🙂

Misschien de oude tabel maar laten staan, onder het kopje vroeger, om nostalgische redenen ... 😄

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Teruglevering schreef op zondag 8 januari 2023 @ 07:55:
Goede morgen.
Wanneer komt er weer een nieuw overzicht van de terug lever vergoeding,?

Die komt er niet vanzelf. Tweakers, dat ben jij ook ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Topicstarter
gAzu schreef op zondag 8 januari 2023 @ 11:22:
[...]
Als iedereen die info heeft van de prijzen van dit jaar die even wil posten met de vermelding
@cj1
erbij dan hebben we snel weer een betrouwbaar overzicht.👍🙂
Niet alleen de prijzen, graag ook de contractvorm: model, variabel, anders... (dat is hier in de posts nog het meeste gezoek: bij welke contractsvorm horen de prijzen die de medetweakers posten)

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Damn, Innova met 90c TLV tot 1 juli, netjes hoor.

Innova nam 'ineens' geen nieuwe klanten meer aan met alleen stroom, daarom helaas Engie. Nu nog 45c, ik verwacht dat we ook naar 13.5c gaan.
Uiteindelijk lijken alle TLV weer uit te komen rondom 10c/20c

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

Topicstarter

TLV tabel versie 4 januari 2023

@mathijshooi Met name Engie, Van Ons, Budget Energie, UC, HVC en de EB 2023 zijn geactualiseerd. Andere tarieven zijn vermoedelijk niet actueel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f2YxvAXcltzWpONVOaL4sjEcUFI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/60sp9C3fsMgMsDkRU5wxuHiM.png?f=fotoalbum_large

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-09 17:31
Viper® schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:17:
Damn, Innova met 90c TLV tot 1 juli, netjes hoor.

Innova nam 'ineens' geen nieuwe klanten meer aan met alleen stroom, daarom helaas Engie. Nu nog 45c, ik verwacht dat we ook naar 13.5c gaan.
Uiteindelijk lijken alle TLV weer uit te komen rondom 10c/20c
Ik vrees dat je gelijk hebt dat alles redelijk rond een lage standaard rond 10-20 cent komt te zitten. Evengoed met 20 cent is het dan nog prima mogelijk om met je opwek de gasrekening te dekken op jaarbasis zodat je op euro niveau energieneutraal bent, helemaal niet gek in deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

ybos schreef op zondag 8 januari 2023 @ 13:02:
[...]

Ik vrees dat je gelijk hebt dat alles redelijk rond een lage standaard rond 10-20 cent komt te zitten. Evengoed met 20 cent is het dan nog prima mogelijk om met je opwek de gasrekening te dekken op jaarbasis zodat je op euro niveau energieneutraal bent, helemaal niet gek in deze tijd.
Je kunt natuurlijk altijd een mooie TLV bij elkaar sprokkelen via dynamische tarieven. Afgelopen zomer was de TLV daar regelmatig best hoog.
Het mooiste is om zowel een dynamisch contract te hebben als een regulier contract, dan kun je afhankelijk van de (wisselende) TLV besluiten waar je teruglevert.

[ Voor 13% gewijzigd door de Peer op 08-01-2023 13:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
ybos schreef op zondag 8 januari 2023 @ 13:02:
[...]

klopt, kWh prijs lijkt gerelateerd aan de gasprijs. Gasprijs omhoog elektriciteit omhoog, dus dat dekt mooi af.

Gekke tijden hoor, zonnepanelen nemen en deze binnen 1.5/2 jaar terugverdiend hebben.
cj1 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 12:58:

TLV tabel versie 4 januari 2023

@mathijshooi Met name Engie, Van Ons, Budget Energie, UC, HVC en de EB 2023 zijn geactualiseerd. Andere tarieven zijn vermoedelijk niet actueel.
[Afbeelding]
Engie is 13.5 TLV voor nieuwe klanten

https://www.engie.nl/energie/aanvragen
Aanmelden alleen mogelijk tijdens kantooruren
Vanwege de huidige, onzekere marktsituatie is het op dit moment niet mogelijk om je aan te melden als klant. Aanmelden is alleen mogelijk van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.00 uur.

Wil je op de hoogte blijven van onze energietarieven en een seintje ontvangen wanneer ze dalen? Schrijf je dan in voor onze e-mail update.
wtf, je kan nu niet eens meer de tarieven zien via de website...
Zelfs het modelcontract lijkt niet meer online beschikbaar. 8)7

[ Voor 48% gewijzigd door Viper® op 08-01-2023 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

Topicstarter
Viper® schreef op zondag 8 januari 2023 @ 13:06:
[...]

Engie is 13.5 TLV voor nieuwe klanten

[...]
Voor modelcontracten én variabele contracten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ptr1968
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-01 09:26
cj1 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 13:26:
[...]

Voor modelcontracten én variabele contracten?
veranderd wel heel snel dan, ik heb engie variabel afgesloten 1,5 week geleden.
tlv = € 0.65 / 0.75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Sorry ben in de war met UC.

Engie lijkt nu 16c
bron:
https://www.overstappen.nl/energie/leveranciers/engie/
Wel flinke daling voor UC en Innova dan, 7c en 13.5c en 16c

[ Voor 32% gewijzigd door Viper® op 08-01-2023 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12:15
Volgens overstappen.nl. Ik denk dat als je morgen tijdens kantooruren bij Engie zelf kijkt, je gewoon nog het kale tarief krijgt. Dat tarief verschilt dus ook per normaal/dal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Martin7182 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 15:00:
[...]

Volgens overstappen.nl. Ik denk dat als je morgen tijdens kantooruren bij Engie zelf kijkt, je gewoon nog het kale tarief krijgt. Dat tarief verschilt dus ook per normaal/dal.
De pagine zegt
Laatste update: : 3 januari 2023
Nu weet ik niet of dat voor de pagina geldt of ook de tarieven zelf.
Inderdaad morgen eens Engie bellen. Ik vind het wel een rare ontwikkeling, dat je buiten kantoortijd niet eens de tarieven kunt zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ursusMaritimus

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

de Peer schreef op zondag 8 januari 2023 @ 13:05:
[...]

Je kunt natuurlijk altijd een mooie TLV bij elkaar sprokkelen via dynamische tarieven. Afgelopen zomer was de TLV daar regelmatig best hoog.
Het mooiste is om zowel een dynamisch contract te hebben als een regulier contract, dan kun je afhankelijk van de (wisselende) TLV besluiten waar je teruglevert.
Moet je alleen wel een sap hebben, en iets om je pv tussen sap en pap te switchen.

Maar wat een prut tlv's op het moment. Die zijn toch met geen enkel argument als redelijk te betitelen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

ursusMaritimus schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:43:
[...]

Moet je alleen wel een sap hebben, en iets om je pv tussen sap en pap te switchen.

Maar wat een prut tlv's op het moment. Die zijn toch met geen enkel argument als redelijk te betitelen?
Het is moeilijk te bepalen wat 'redelijk' is. Ze moeten die TLV dan namelijk wel betalen gedurende het contract, ook als de stroomprijs laag of negatief is.

Het is eigenlijk net als bij de inkoopprijs bij reguliere aanbieders. Die vinden wij juist veel te hoog. Maar die reguliere aanbieders zeggen dat het nodig is om risico's af te dekken. Bedrijfsvoering dus.

Maar voor ons voelt het als onredelijk ja.

Je zou kunnen stellen dat de TLV via dynamische tarieven redelijk is, want dat is de marktprijs. Als je dat wilt vastzetten voor 1-3 maanden is het logisch dat de TLV lager wordt vanwege de risicoopslag (of aftrek).

[ Voor 12% gewijzigd door de Peer op 08-01-2023 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin7182
  • Laatst online: 12:15
Viper® schreef op zondag 8 januari 2023 @ 15:45:
[...]

De pagine zegt
[...]

Nu weet ik niet of dat voor de pagina geldt of ook de tarieven zelf.
Inderdaad morgen eens Engie bellen. Ik vind het wel een rare ontwikkeling, dat je buiten kantoortijd niet eens de tarieven kunt zien.
Dat is al wel even aan de gang, i.i.g. vanaf 1 jan. N.B. de website van Engie bevat een paar foutjes in de tarieven, het is uiteindelijk het contract wat geldt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

ursusMaritimus schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:43:
[...]

Ik denk dat de tlv niet meer hoger komt, ook niet in de nieuwe regeling. Uitgangspunt is altijd geweest dat je de panelen zo rond de 7 jaar moet hebben terug verdiend, met de hoge elektra prijzen is dit snel gebeurt ook als er geen saldering meer is.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fulgora
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-09 22:46
Bedankt voor het updaten van de tabel!

Ik wil graag weten of Van Ons een betrouwbare partij is, voordat we straks een topic moeten starten over een volgend faillissement. Met zo'n naam is het lastig Googlen, weet iemand of er een grote(re)/solvabele partij achter dit merk zit? We zijn net verhuisd namelijk en Van Ons is met z'n 1.0 ratio aantrekkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arkadas
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-07-2023
Mijn vorige week afgesloten engie modelcontract tarieven.

Gaan in per 1 maart

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yh2zV7-TS2YiaxVxuZz9_rjp6sE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aZWERytashKYsE5TjoHQHumi.jpg?f=fotoalbum_large

Groet

Arkadas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09:18
arkadas schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:06:

Gaan in per 1 maart

[Afbeelding]

Groet

Arkadas
Daar gaat de laatste reguliere leverancier met “redelijke “ tlv :p

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
arkadas schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:06:

Gaan in per 1 maart

[Afbeelding]

Groet

Arkadas
Wat is dat voor onduideljike misleidende tekst.
Teruglevertarief normaal, dit wordt verrekend met je verbruik? dat is toch gewoon saldering en gaat per kWh.

TLV is dus gewoon 36c, lekker verstopt in de kleine lettertjes :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
mathijshooi schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:04:
[...]

Daar gaat de laatste reguliere leverancier met “redelijke “ tlv :p
Volgens mij is dit rond de 80% van het kale leveringstarief, dus lijkt me dit wel een redelijke vergoeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JacktheRipper
  • Laatst online: 23-09 22:34
Ik zit nog bij Oxxio en krijg maar 9 cent per teruggeleverde kwh. Ik wil dan ook dolgraag weg. Waar ik mee zit is dat ik in December 250 kwh heb gebruikt x 93 cent per stuk.
Hoe gaat het salderen in zijn werk als ik straks in Maart weer opwek? Worden dan eerst de December kwh gesaldeerd? Verbruik in Januari en februari kost me door prijsplafond nog maar 40 cent per kwh, ongeveer de prijs die ik nu bij andere Onder ons of Engie kan krijgen. Die hoeven dan niet perse gesaldeerd te worden. Aangezien alles aan het zakken is, moet ik snel zijn heb ik het gevoel, of zie ik het fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 10-09 16:55
Ik denk dat ik ook overga van Eneco naar Engie. Hoop straks aardig in de buurt te komen met de opwekking tov verbruik maar niet 100 procent. Als het maar gewoon jaarlijks salderen is maar dat is zo zoals ik het begrijp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AV1989
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 25-09 15:38
Davidrrr schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:10:
Ik denk dat ik ook overga van Eneco naar Engie. Hoop straks aardig in de buurt te komen met de opwekking tov verbruik maar niet 100 procent. Als het maar gewoon jaarlijks salderen is maar dat is zo zoals ik het begrijp.
Let wel; Salderen bij Engie gaat per telwerk dus kan nadelig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 20:08
AV1989 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:20:
[...]

Let wel; Salderen bij Engie gaat per telwerk dus kan nadelig zijn.
Enkel tarief aanvragen?
Of kan dat niet met slimme meter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InBl
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16-09 22:45
Supershiva schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:41:
[...]

Enkel tarief aanvragen?
Of kan dat niet met slimme meter?
Dat kan niet bij allemaal. Bij Engie wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Ik heb voor de zekerheid gekozen voor enkel tarief bij Engie. Contract gaat komende week in:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1rJ8_J3zwhgmNPK0kRf02X_RHWg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CVU97SYlGDukdbpDVr3AZW3p.jpg?f=fotoalbum_large
Het zal vast niet zo blijven, maar de tlv is in ieder geval netjes, een 1:1 vergoeding t.o.v. kale tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Playa del C. schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:47:
Ik heb voor de zekerheid gekozen voor enkel tarief bij Engie. Contract gaat komende week in:
[Afbeelding]
Het zal vast niet zo blijven, maar de tlv is in ieder geval netjes, een 1:1 vergoeding t.o.v. kale tarief.
Ik zie toch 2 tarieven staan! Weet je zeker dat je enkeltarief hebt?

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
klump4u schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:49:
[...]

Ik zie toch 2 tarieven staan! Weet je zeker dat je enkeltarief hebt?
Klopt, beetje raar in de app. De startdatum is over een paar dagen.
In de overeenkomst via mail staat wel een enkeltarief aanmelding met 70 cent incl. en 46 cent tlv. En dat zit dan tussen de bedragen voor dal en piek in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
[Afbeelding]
1 op 1 vergoeding is allleen voor stroom die je teruglevert en weer verbruikt, saldering dus.
Alles wat je over hebt en verkoopt krijg je dus minder voor, 51c en 39c

Althans zo lees ik het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Viper® schreef op zondag 8 januari 2023 @ 23:10:
[...]

1 op 1 vergoeding is allleen voor stroom die je teruglevert en weer verbruikt, saldering dus.

Althans zo lees ik het.
Is nog steeds relatief prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-09 23:59
Klopt het nu dat jullie bij ENGIE vaste contracten aan gaan?

Die optie heb ik zelf niet voor zover ik weet. Mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JMS-2
  • Laatst online: 27-09 03:54
maxvdh schreef op zondag 8 januari 2023 @ 23:27:
Klopt het nu dat jullie bij ENGIE vaste contracten aan gaan?

Die optie heb ik zelf niet voor zover ik weet. Mis ik iets?
Nee was dat maar waar.
Die optie is er idd ( nog ) niet.
Enkel variabel, maar bij Engie staat wel " tarief tot 1 juli "....
Maar dat kan natuurlijk zo veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanderv
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:10
Playa del C. schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:56:
[...]

Klopt, beetje raar in de app. De startdatum is over een paar dagen.
In de overeenkomst via mail staat wel een enkeltarief aanmelding met 70 cent incl. en 46 cent tlv. En dat zit dan tussen de bedragen voor dal en piek in.
Hier ook het geval geweest, enkel aangevraagd, eerst dubbel tarief in de app, na start levering nu ook gewoon enkel tarief in de app volgens contract.

Gasloos per 6-1-2020, L/W Daikin EHBH08E6V/ERGA06EV , Nibe WPB, L/L Daikin Nexura, heatpipes met Weishaupt boiler, vent.WTW, 21kWp(oost,west)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Qua tarief niet de goedkoopste maar wel hogere tlv. Mijn pa kreeg dit binnen deze week van eneco trouwens. Ook 1 op 1 salderen maar wel lagere tlv. Maar dat maakt voor hem niet uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sHG9_A3UUKVSALfexeLkg24M2Dw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xPM9gBYpkZnbM3OEqlkgfSgS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Viper® schreef op zondag 8 januari 2023 @ 23:10:
[...]

Althans zo lees ik het.
Ja precies. Salderen is simpel, daar streep je tegen elkaar weg.
Tja, ik noemde het 1:1 en daarna zei ik immers 'tlv t.o.v. kale tarief'. Ik denk dat we dit jaar niet meer kunnen verwachten dan dat. Het is alsnog een vergoeding van 46 cent per kWh. Twee jaar geleden kostte een kWh incl. alles nog rond de 25 cent en was de tlv 7 tot 9 cent... In die zin is 46 cent tlv en de rest salderen nog steeds geweldig. Ook al zullen tarieven en/of vergoedingen denk ik nog wel gaan verlagen, zeker op 1 juli.
Ik ga van een 100 euro tlv per jaar naar 700 euro per jaar tlv. En vorig jaar bij Eneco ook al een 700 euro. Panelen liggen vier jaar en zijn ruim terugverdiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-09 16:10
@cj1

OM | Nieuwe energie

Je hebt een flex overeenkomst vanaf 1-1-2023. Hier staan de actuele tarieven, inclusief 21% btw.

Levering enkeltarief € 0,48221 per kWh
Levering normaaltarief € 0,519636 per kWh
Levering laagtarief € 0,45922 per kWh
Netto teruglevering € 0,289327 per kWh
Vaste leveringskosten € 0,18755 per dag
Energiebelasting (zone 0 - 10.000) € 0,152448 per kWh
Vermindering energiebelasting € -1,635224 per dag
Netbeheerkosten € 0,892859 per dag

Tarieven vanaf 01-02-2023
Levering enkeltarief € 0,638999 per kWh
Levering normaaltarief € 0,676760 per kWh
Levering laagtarief € 0,615802 per kWh
Netto teruglevering € 0,291931 per kWh. ex btw
Vaste leveringskosten € 0,18755 per dag
Energiebelasting (zone 0 - 10.000) € 0,152448 per kWh
Vermindering energiebelasting € -1,635224 per dag
Netbeheerkosten € 0,892859 per dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Deze zie ik nu bij Engie. Ik wil jaarlijks salderen dus ik denk wel interessant.

Normaaltarief per kWh
Tarief per kWh (Staffel 1 [0 - 10.000 kWh]) € 0,46309 per kWh

Daltarief per kWh Tarief per kWh (Staffel 1 [0 - 10.000 kWh]) € 0,44615 per kWh

Vaste leveringskosten
€ 6,79 per maand

Inclusief btw en overheidsheffingen voor 2023. In deze berekening rekenen wij met de standaard 21% btw. Op je jaarafrekening zal voor de periode van 1 juli t/m 31 december 2022 tegen de verlaagde 9% btw afgerekend worden. Vanaf 1 januari 2023 gaat de btw weer omhoog naar 21%. Als je op een telwerk (hoog of laag) meer teruglevert dan je op dat telwerk hebt verbruikt, ontvang je een terugleververgoeding. Deze vergoeding is gelijk aan het kale leveringstarief (zonder energiebelastingen en btw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
@Playa del C.

Het lijkt alsof Engie idd nu een lagere tlv heeft.

Daarnaast zie ik er nu bij staan dat de tarieven maandelijks kunnen veranderen en niets meer over 1 juli wat er 1,5 week geleden toch wel bij stond toen ik het contract aangegaan ben voor 45 cent tlv.

Zou jij of iemand anders misschien willen kijken of ik het goed gezien heb, want dat zou betekenen dat ze idd weer gezakt zijn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i5wzNctmNqK_0WKeF0uufdGLU-U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qN2LPtwjHcKiCsgf5XJu211O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9Ix744xiagoFIKsS42Otp7FODaw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tiLy1wbLGDAiqAd8iKLiCo8L.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door JMS-2 op 09-01-2023 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

Topicstarter
Davidrrr schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:30:
Deze zie ik nu bij Engie. Ik wil jaarlijks salderen dus ik denk wel interessant.

Normaaltarief per kWh
Tarief per kWh (Staffel 1 [0 - 10.000 kWh]) € 0,46309 per kWh

Daltarief per kWh Tarief per kWh (Staffel 1 [0 - 10.000 kWh]) € 0,44615 per kWh
Biedt Engie hier een jaarcontract aan?

[ Voor 5% gewijzigd door cj1 op 09-01-2023 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
cj1 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:45:
[...]

Biedt Engie een jaarcontract aan?
Neen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

Topicstarter
Bedankt voor het delen van de schermafbeelding.

Het is mij niet duidelijk welke Engie contractvom dit betreft, wil je dit toelichten?

Zolang gok ik op "Variabel".

[ Voor 4% gewijzigd door cj1 op 09-01-2023 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feyespector
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik blijf een foutmelding krijgen bij het opvragen van de tarieven bij Engie, zit niets anders op dan aan te sluiten in een waarschijnlijk lange wachtrij.

Nu Eneco terug gaat naar € 0,09 per kWh tlv is het voor ons interessant om voor het nieuwe contract elders te gaan kijken vanwege een redelijke overcapaciteit het afgelopen jaar (3.165 verbruik / 5.783 opgeleverd). Nog even profiteren van het salderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AV1989
JMS-2 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:35:
@Playa del C.

Het lijkt alsof Engie idd nu een lagere tlv heeft 27 cent... voor enkel tarief.
Waar zie jij die 27 cent staan?

De tarieven zijn wel omlaag gegaan sinds vandaag.

Volgens de berekeningen kom ik uit dat dubbel tarief het voordeligst is voor mij ipv enkel (lager maandtarief). Echter vraag ik me af of er al rekening is gehouden met salderen per telwerk, vind de teruglevergoeding nergens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jansenbas
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 03-02 13:21
Bij Engie is het even goed opletten!
Als je je verbruik zo invult dat je positief uitkomt, zie je het levertarief incl heffing en BTW
Als je je verbruik zo invult dat je negatief uitkomt zie je het teruglevertarief (wat tot nog toe hetzelfde is als het kale levertarief)
Het kan dus ook zijn dat je bijvoorbeeeld bij normaal een teruglevertarief ziet staan en bij dal een levertarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
AV1989 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:00:
[...]

Waar zie jij die 27 cent staan?

De tarieven zijn wel omlaag gegaan sinds vandaag.

Volgens de berekeningen kom ik uit dat dubbel tarief het voordeligst is voor mij ipv enkel (lager maandtarief). Echter vraag ik me af of er al rekening is gehouden met salderen per telwerk, vind de teruglevergoeding nergens.
Scroll even terug naar mijn bericht, ik heb de afbeeldingen toegevoegd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

Topicstarter

Tabel 9 januari 2023, revisie A

@mathijshooi Engie variabel (2e keer vandaag), Samen OM model en Samen OM variabel (per 1 feb) bijgewerkt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zWycCuwfFPctkbdLSaV9xM6cDoc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PFUWnnrfkMXFQ8dyFDhRORw3.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door cj1 op 09-01-2023 11:58 . Reden: Engie variabel (2e keer vandaag), Samen OM model en Samen OM variabel (per 1 feb) bijgewerkt. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeWâl
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 08-11-2024
Dit is wat ik sinds vandaag als persoonlijk aanbod zie bij Engie. Volgens mij per telwerk gesaldeerd en inderdaad met lagere tarieven dan vorige week.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YtJ7PUEmFthU1q3cGAGkA09dxeg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5Mqo44enFNLxUqh1j69aH84X.jpg?f=user_large

Daikin Altherma 3 LT - 6 kW EHBX08D6V+ERGA06DV // 9170wWp op Zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AV1989
jansenbas schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:01:
Bij Engie is het even goed opletten!
Als je je verbruik zo invult dat je positief uitkomt, zie je het levertarief incl heffing en BTW
Als je je verbruik zo invult dat je negatief uitkomt zie je het teruglevertarief (wat tot nog toe hetzelfde is als het kale levertarief)
Het kan dus ook zijn dat je bijvoorbeeeld bij normaal een teruglevertarief ziet staan en bij dal een levertarief.
Thanks. Ik had een positief verbruik ingevuld (meer verbruik dan teruglever) dus vandaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09:18
cj1 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:02:

Tabel 9 januari 2023

@mathijshooi Engie en OM (per 1 feb) bijgewerkt.
[Afbeelding]
Engie lijkt helaas alweer veranderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

Topicstarter
mathijshooi schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:50:
[...]

Engie lijkt helaas alweer veranderd.
Engie variabel wordt zo direct bijgewerkt.

Ik zoek nog een Tweaker die de Engie modelcontracttarieven hier post en mij een mention stuurt.

[ Voor 19% gewijzigd door cj1 op 09-01-2023 11:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rumour93
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-08 09:35
cj1 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:52:
[...]

Engie variabel wordt zo direct bijgewerkt.

Ik zoek nog een Tweaker die de Engie modelcontracttarieven hier post en mij een mention stuurt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_xzsOyhGAFS5X-celyYCeEH2vZw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hq1KkHEPbdXvUMAPhqdultGG.png?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

Topicstarter

Tabel 9 januari 2023, rev. B

@mathijshooi Engie modelcontract bijgewerkt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FF2K-kcT0YmnuUbolTZ4wFofU6Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/drF0K4aypKAL7XQryr6Z03eY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fulgora
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-09 22:46
Bedankt! Heb je misschien een linkje naar waar je zo'n modelcontract kunt afsluiten? Ik kan alleen Flexibel selecteren op hun website.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rumour93
Fulgora schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:07:
[...]

Bedankt! Heb je misschien een linkje naar waar je zo'n modelcontract kunt afsluiten? Ik kan alleen Flexibel selecteren op hun website.
Het was ook even zoeken voor mij, maar https://www.engie.nl/energie/modelcontract/aanvragen/.

Je komt er door naar de Modelcontract website te gaan (https://www.engie.nl/energie/modelcontract) en dan naar onder te scrollen om dan in het kader 'Meer informatie over ons modelcontract' op 'Bekijk de tarieven'.

Dus niet die link op dezelfde pagina onder Flexibel contract (waar iedereen op klikt...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxvdh
rumour93 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:16:
[...]

Het was ook even zoeken voor mij, maar https://www.engie.nl/energie/modelcontract/aanvragen/.

Je komt er door naar de Modelcontract website te gaan (https://www.engie.nl/energie/modelcontract) en dan naar onder te scrollen om dan in het kader 'Meer informatie over ons modelcontract' op 'Bekijk de tarieven'.

Dus niet die link op dezelfde pagina onder Flexibel contract (waar iedereen op klikt...)
Wat is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AV1989
Dit vraag ik me ook af. Iemand die de verschillen kan uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
Website Eneco: Het verschil tussen salderen en terugleveren zit met name in de vergoeding. Bij salderen is dit het leveringstarief dat je normaal betaalt voor stroom (inclusief overheidsheffingen en btw) en bij terugleveren is dit een terugleververgoeding die je per kWh ontvangt (exclusief overheidsheffingen en btw).

Dit is bij Engie toch ook zo neem ik aan? En pas als ik meer ga terugleveren ontvang je de KWH zonder heffingen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxvdh
AV1989 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:39:
[...]

Dit vraag ik me ook af. Iemand die de verschillen kan uitleggen?
Medewerker in chat geeft aan dat er geen verschil is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJ de Bruijn
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09:23
Dank aan ieder die wil meedenken...

Huidige contract tot 7 mei 2023: Eneco verbruik: 21 ct, terugleververgoeding: 9 ct.

Net zonnepanelen uitgebreid tot 43 stuks. Ik verwacht vanaf 1 maart meer terug te leveren dan te verbruiken.

Idee: Overstappen per 1 maart is voordelig. Nul verbruik, alleen teruglevering.

Ik zie nu de volgende tarieven:

Engie standaardcontract: 31 ct, resp. 29 ct dal. Dus idem teruglever-vergoeding.

VanOns Variabel: 53 ct, resp.34 ct dal. Dus idem teruglever-vergoeding.

Is er een reden om niet VanOns te kiezen?

Nu aanmelden met ingangsdatum 1 maart of wachten?

Graag jullie meningen.

Marco de Bruijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBull
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:54
Het is allemaal afhankelijk wat je invult aan verbruik en opwek.

Ik kan een tarief (normaal tarief) krijgen van 0,52 of 0,46 of 0,31. Net wat ik opgeef aan verbruik en opwek.

De logica is volgens mij wanneer je het opwek lager is dan je verbruik (zowel in de normaal als dal uren), dat je het meeste voor je stroom moet betalen. Dus het meeste aan TLV krijgt.
Wanneer je met je opwek in de dal of normaal uren net boven je verbruik in dezelfde uren komt, dan daalt het levereingstarief meteen.En wanneer het beide boven je verbruik komt, dan heb je het goedkoopste stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico-G
  • Laatst online: 09:47

Nico-G

gasloos sinds jan.2018

MJ de Bruijn schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:45:

Huidige contract tot 7 mei 2023: Eneco verbruik: 21 ct, terugleververgoeding: 9 ct.

Net zonnepanelen uitgebreid tot 43 stuks. Ik verwacht vanaf 1 maart meer terug te leveren dan te verbruiken.

Engie standaardcontract: 31 ct, resp. 29 ct dal. Dus idem teruglever-vergoeding.

Graag jullie meningen.

Marco de Bruijn
Van Ons saldeert over het totale verbruik, Engie per telwerk en dat kan je veel geld schelen: meestal heb je veel verbruik in Dal en weinig opwek, en veel opwek in Normaal en weinig verbruik. Het hoge verbruik in Dal wordt dan niet gesaldeerd met de hoge opwek in Normaal, maar afgerekend, dus het hoge verbruik, minus de lage opwek in Dal moet je dan nog wel gewoon betalen... kWh's salderen per telwerk is alleen neutraal als je voor enkeltarief gaat.
Dat is in ieder geval wat ik er van heb begrepen. Correct me if I'm wrong :+

per 01-2018 15 panelen 280Wp plus per 12-2019 8 panelen 330Wp, SolarEdge, LW/WP Fujitsu Waterstage Comfort 6, Balansventilatie met 98% WTW, douche-WTW, energieleverend ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Niet online

cj1

Topicstarter
maxvdh schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:41:
[...]
Medewerker in chat geeft aan dat er geen verschil is.
Laat je toch niets wijsmaken. Bij het modelcontract heb je de wettelijke eisen die bij een modelcontract horen, waaronder vaste tarieven voor een half kalenderjaar. Niet voor niets dat het modelcontract zo verstopt wordt. (e-leveranciers hebben momenteel geen zin in vaste contracten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rumour93
MJ de Bruijn schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:45:

Graag jullie meningen.

Marco de Bruijn
VanOns heeft maandelijks wijzigende tarieven die (met een daling) iets op de feiten achterlopen. Vandaar dat ze nog wat 'hoger' zijn dan de rest. TLV bij VanOns is wel volgens het levertarief, ook bij netto teruglevering. Maar bij Engie veranderd er de laatste tijd voldoende.

Je kunt het even in de gaten houden en kijken welke oplossing uiteindelijk het best bij je past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rumour93
TheBull schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:55:
[...]

Het is allemaal afhankelijk wat je invult aan verbruik en opwek.

Ik kan een tarief (normaal tarief) krijgen van 0,52 of 0,46 of 0,31. Net wat ik opgeef aan verbruik en opwek.

De logica is volgens mij wanneer je het opwek lager is dan je verbruik (zowel in de normaal als dal uren), dat je het meeste voor je stroom moet betalen. Dus het meeste aan TLV krijgt.
Wanneer je met je opwek in de dal of normaal uren net boven je verbruik in dezelfde uren komt, dan daalt het levereingstarief meteen.En wanneer het beide boven je verbruik komt, dan heb je het goedkoopste stroom.
Klopt.

Maar om de netto terugleveraars in dit topic niet onnodig blij te maken heb ik de situatie gepakt dat je netto teruglevert. Dat levert een lager tarief op en daarmee een lagere TLV. Verander je - zoals je zegt - je verbruik en opwek dan veranderen ook de tarieven 'mee' bij Engie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mycroft
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 23:18
Nico-G schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:55:
[...]

Van Ons saldeert over het totale verbruik, Engie per telwerk en dat kan je veel geld schelen: meestal heb je veel verbruik in Dal en weinig opwek, en veel opwek in Normaal en weinig verbruik. Het hoge verbruik in Dal wordt dan niet gesaldeerd met de hoge opwek in Normaal, maar afgerekend, dus het hoge verbruik, minus de lage opwek in Dal moet je dan nog wel gewoon betalen... kWh's salderen per telwerk is alleen neutraal als je voor enkeltarief gaat.
Ik vind de terminologie over salderen erg verwarrend. Begrijp ik het goed uit je comment dat VanOns in dat geval op dit vlak beter is dan Engie? Want liever dat je dalverbruik afgerekend wordt tegen het lage tarief en dat je voor je overproductie het normale tarief krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidrrr
het is mij gelukt een modelcontract in te vullen inderdaad. Daar staat bij de voorwaarden echter dit:

Tariefaanpassing
Je kiest voor een energiecontract met een flexibele looptijd waarvan de tarieven maandelijks kunnen wijzigen. ENGIE kan in de toekomst voor de netto-terugleververgoeding een apart tarief hanteren. Let op: deze vergoeding voor netto-teruglevering kan lager worden.

https://www.engie.nl/energie/modelcontract

[ Voor 5% gewijzigd door Davidrrr op 09-01-2023 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AV1989
Davidrrr schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:05:
het is mij gelukt een modelcontract in te vullen inderdaad. Daar staat bij de voorwaarden echter dit:

Tariefaanpassing
Je kiest voor een energiecontract met een flexibele looptijd waarvan de tarieven maandelijks kunnen wijzigen. ENGIE kan in de toekomst voor de netto-terugleververgoeding een apart tarief hanteren. Let op: deze vergoeding voor netto-teruglevering kan lager worden.

https://www.engie.nl/energie/modelcontract
Volgens mij zijn er geen belangrijke verschillen , flexibel en modelcontract lijkt mij hetzelfde.

Bij een modelcontract staat ook gewoon dit:

Het is echter niet verplicht om op deze vaste momenten de tarieven te wijzigen en ook niet dat dit tweemaal per jaar gebeurt. De tarieven voor het modelcontract zouden ieder moment gewijzigd mogen worden. Dit is meestal dus niet het meest voordelige contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VtG
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 13-09 16:23

VtG

Hallo allemaal,

Ik zit ook met de vraagstelling waarnaar toe ik het beste kan overstappen vanaf 1 maart 2023 puur voor de terugleververgoeding.

Nu zag ik dat Engie de tarieven behoorlijk naar beneden heeft gedaan.

Ik zag dat Energie van Ons nog hoge tarieven heeft.
Je kunt daar volgens mij ook nog een modelcontract krijgen
https://energie.vanons.org/modelcontract/

Iemand dat al geprobeerd?

TLV is gelijk aan levertarief incl de btw schrijven ze op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nico-G
  • Laatst online: 09:47

Nico-G

gasloos sinds jan.2018

Mycroft schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:03:
[...]

Ik vind de terminologie over salderen erg verwarrend. Begrijp ik het goed uit je comment dat VanOns in dat geval op dit vlak beter is dan Engie? Want liever dat je dalverbruik afgerekend wordt tegen het lage tarief en dat je voor je overproductie het normale tarief krijgt?
Ja, VanOns blijft dichter bij de oorspronkelijke uitgangspunten van salderen dan Engie.
Die zijn: Alle kWh's van alle telwerken per jaar met elkaar salderen en over het netto overschot een terugleververgoeding.
Engie trekt dat uit elkaar en saldeert per telwerk.
Maak zelf de rekensommetjes...

per 01-2018 15 panelen 280Wp plus per 12-2019 8 panelen 330Wp, SolarEdge, LW/WP Fujitsu Waterstage Comfort 6, Balansventilatie met 98% WTW, douche-WTW, energieleverend ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AV1989
Nico-G schreef op maandag 9 januari 2023 @ 13:55:
[...]

Per telwerk salderen is alleen nadelig als je veel meer opwekt dan verbruikt toch? Als je meer verbruik hebt in normaal en dal dan dat je opwekt maakt het niet zoveel uit dacht ik.
Pagina: 1 ... 133 ... 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.

- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!

Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2