Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:22
boschdave schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:36:
[...]

Je kunt door telefonisch contact op te nemen het termijnbedrag laten aanpassen, bij Gewoonenergie heb ik hem terug laten zetten naar 5 euro, dat is het minimale termijnbedrag.
Telefonisch zeggen ze dat dat niet meer mag van hogerhand. Zou al weken niet meer mogen. Ik had nog een mail waar in stond dat ze het wel zouden doen (maar was nog niet gedaan), daar op gereageerd en nu moest ik een jaarafrekening sturen. Hopelijk dat 't nu wel goed komt.

Dus voor anderen bij innova: mailen werkt hopelijk wel, telefonisch waarschijnlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:51
Fredericm schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:21:
[...]

Moet je wel klagen levert je nog 60 euro op
Ik heb dat geprobeerd, ze hebben mij toen geweigerd. Is er een voorbeeld bericht ergens waarmee ik misschien meer kans heb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fredericm
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 01-10 21:11
Treveo schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 08:23:
[...]

Ik heb dat geprobeerd, ze hebben mij toen geweigerd. Is er een voorbeeld bericht ergens waarmee ik misschien meer kans heb?
Klacht indienen via het contactformulier in mijneneco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

[...]

En als je zegt dat je gaat overstappen? ;)

Ik heb jaren zo veel korting gekregen op Ziggo (29 ipv 54 euro per maand) omdat ik zei dat ik op ging zeggen, eerste jaar dat ze dat weigerden ben ik naar glasvezel gegaan.

Maar goed, om dat nou te doen voor 60 euro.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterDee
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22-07 00:18
[...]

Had je wel een bericht gehad dat de verlaging er kwam per 5 september?

Ik had ze gebeld om de vergoeding te krijgen. De medewerkster kon zien dat ik geen mailtje gehad had (of dit waar is weet ik niet) en zij heeft daarna een ticket aangemaakt voor een andere afdeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:39
Truus01 schreef op zondag 25 september 2022 @ 12:59:
Ik heb aangegeven dat ik verhuis naar het adres, daardoor startdatum op 10-10. Gaat dat nog voor problemen zorgen?
Ter beantwoording van mijn eigen vraag, dit is geen enkel probleem geweest. Ik ben dus kunnen overstappen na 2 weken (die wettelijke bedenktijd).
Gisteren (wel laat) de welkomstmail gekregen van UC en de tot ziens (NOT!) van BE. Dus sinds gisteren stroom of eigenlijk de TLV van UC.

En nu heel benieuwd hoe BE omgaat met mijn netto teruglevering (en daarmee ook saldering) icm mijn oude Ferrarismeter. Ik zal de eindafrekening tzt delen in het salderen-topic.
(De gaseindafrekening was, middels schattingen, in mijn voordeel. Behalve dan dat ik het niet eens ben dat zij het volledige maandtarief aan leveringskosten in rekening brengen. En dat zowel aan het begin van de periode als bij het eind.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAce
  • Laatst online: 01-10 11:36
Srednier schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 21:37:
[...]

Ik zou in elk geval even wijzigen naar enkeltarief, zo te zien aan je tarieven gaat je tlv dan naar de bekende 91ct. Als je ze dan toch aan de telefoon hebt kun je vast dat maandbedrag wel lager krijgen.
Zojuist even gebeld voor de verrekening om te zetten naar enkel tarief, dit was geen probleem. TLV is nu zelfs 0,98843 euro. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

DutchAce schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:15:
[...]

Zojuist even gebeld voor de verrekening om te zetten naar enkel tarief, dit was geen probleem. TLV is nu zelfs 0,98843 euro. Bedankt voor de tip.
incl btw ja. Excl btw is het gewoon 91 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos1111
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18-03 19:42
Is bij uc enkel of dubbeltarief voordeliger voor tlv?

Ik heb nu enkel met 75 cent tlv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Dionysos1111 schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:42:
Is bij uc enkel of dubbeltarief voordeliger voor tlv?

Ik heb nu enkel met 75 cent tlv
Kun je toch zelf uitrekenen op hun site.
Hangt af van je verbruik en teruglevering voor hoog en laag tarief.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

de Peer schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:18:
[...]

Innova betaald TLV uit met BTW, tenminste dat was bij mij het geval in september.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aa4ever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-09 22:33
klump4u schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:54:
[...]

Innova betaald TLV uit met BTW, tenminste dat was bij mij het geval in september.
Was dat einde contract of is er een andere manier om bij Innova tussentijds af te rekenen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

aa4ever schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:24:
[...]

Was dat einde contract of is er een andere manier om bij Innova tussentijds af te rekenen?
Ik heb mijn contract voortijdig opgezegd omdat we het energiecontract op naam van mijn vrouw moeten hebben i.v.m. de btw op de nieuwe zonnepanelen die we gaan plaatsen. Ben 2 weken bij vandebron geweest en toen weer terug naar Innova omdat toen de TLV op €0,98 stond bij een jaarcontract, hierop zijn ook de nieuwe zonnepanelen gecalculeerd, 14400Wp binnen een half jaar dadelijk terugverdiend. >:)

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-10 23:11
klump4u schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 20:41:
[...]

Ik heb mijn contract voortijdig opgezegd omdat we het energiecontract op naam van mijn vrouw moeten hebben i.v.m. de btw op de nieuwe zonnepanelen die we gaan plaatsen. Ben 2 weken bij vandebron geweest en toen weer terug naar Innova omdat toen de TLV op €0,98 stond bij een jaarcontract, hierop zijn ook de nieuwe zonnepanelen gecalculeerd, 14400Wp binnen een half jaar dadelijk terugverdiend. >:)
Het blijft alleen nog even koffiedik kijken wat de TLV gaat doen na het prijsplafond (jan-2023)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

D_Jeff schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:15:
[...]

Het blijft alleen nog even koffiedik kijken wat de TLV gaat doen na het prijsplafond (jan-2023)
Dat zien we dan wel, met 1 jaar salderen a€0,40 heb ik de restkosten ook eruit. Komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos1111
jobr schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 19:06:
[...]

Kun je toch zelf uitrekenen op hun site.
Hangt af van je verbruik en teruglevering voor hoog en laag tarief.
Ik heb dubbele meter dus alleen teruglevering, kan het zo niet echt terugvinden op de site...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrkZnl
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-07 10:22
Ik zit bij Engie, nu was mijn contract afgelopen op 9 oktober.
Heb nu dit. Factor 7,2 ten opzichte van 2019.

De vergoeding voor teruglevering is gelijk aan het kale leveringstarief voor elektriciteit dat in jouw contract staat. Dit leveringstarief kan je ook op MijnENGIE vinden.

EXCLUSIEF BTW INCLUSIEF BTW
Kaal leveringstarief normaal
€ 0,89722 per kWh exclusief btw
€ 1,08564 per kWh exclusief btw

Kaal leveringstarief dal
€ 0,63573 per kWh exclusief btw
€ 0,76923 per kWh exclusief btw

Voorheen zat er verschil tussen levering en teruglevering.
Ben hier wel blij mee, want wek veel meer op dan mijn gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobWest
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-08 17:51
DrkZnl schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:49:
Ik zit bij Engie, nu was mijn contract afgelopen op 9 oktober.
...

Voorheen zat er verschil tussen levering en teruglevering.
Ben hier wel blij mee, want wek veel meer op dan mijn gebruik.
Dit staat er als je nu een contract afsluit bij Engie:
Terugleververgoeding

Je kiest voor een energiecontract met een flexibele looptijd waarvan de tarieven maandelijks kunnen wijzigen. ENGIE kan in de toekomst voor de netto-terugleververgoeding een apart tarief hanteren. Let op: deze vergoeding voor netto-teruglevering kan lager worden.

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
als je weet dat het offtopic is, post het dan niet.

[ Voor 93% gewijzigd door teacher op 13-10-2022 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fredericm
Fredericm schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 18:10:
[mbr]als je weet dat het offtopic is, post het dan niet. [/mbr]
Dit leverde mij 250 euro op. Waar moet ik het dan posten? Je kunt ook te rigide zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Fredericm schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 20:27:
[...]

Dit leverde mij 250 euro op. Waar moet ik het dan posten? Je kunt ook te rigide zijn
Nieuws: Zonnepanelen en de btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 10-08 00:00
Ik krijg bij Innova geen tarieven te zien na het invullen!
Moet ik ze bellen?

Alleen elektriciteit.
Totaal 5900kw per jaar
Teruglevering 3000kw per jaar.

Mijn Oxxio loopt 20nov af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAce
de Peer schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 16:18:
[...]

Kan wel zijn maar Innova betaald mij de 99 cent terug, daar gaat het volgens mij om.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• cryptapix
  • Nu online
DutchAce schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:13:
[...]

Kan wel zijn maar Innova betaald mij de 99 cent terug, daar gaat het volgens mij om.
Als Innova btw aan jou betaalt, dan ben je kennelijk een btw-ondernemer en zul jij de btw ook moeten afdragen aan de fiscus. Netto heb je dan dus gewoon ex btw.

Als je geen btw-ondernemer bent, heb je geen recht op btw betaling en kan Innova de aan jou betaalde btw ook niet in vooraftrek nemen. Het voor jezelf houden van de btw is in dat geval een fiscaal delict.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAce
cryptapix schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 08:36:
[...]

Als Innova btw aan jou betaalt, dan ben je kennelijk een btw-ondernemer en zul jij de btw ook moeten afdragen aan de fiscus. Netto heb je dan dus gewoon ex btw.

Als je geen btw-ondernemer bent, heb je geen recht op btw betaling en kan Innova de aan jou betaalde btw ook niet in vooraftrek nemen. Het voor jezelf houden van de btw is in dat geval een fiscaal delict.
Ik zal er eens op letten bij de afrekening.

Dit staat in elk geval in het contract
Als u op jaarbasis meer energie teruglevert dan verbruikt, ontvangt u een terugleververgoeding voor elke
teruggeleverde kWh (na saldering). Afhankelijk van uw tarief, is de vergoeding gelijk aan het kale enkeltarief
of het kale daltarief. De terugleververgoeding is exclusief overheidsheffingen en inclusief btw

[ Voor 25% gewijzigd door DutchAce op 14-10-2022 09:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19:01
Ruud888 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 01:14:
Ik krijg bij Innova geen tarieven te zien na het invullen!
Moet ik ze bellen?

Alleen elektriciteit.
Totaal 5900kw per jaar
Teruglevering 3000kw per jaar.

Mijn Oxxio loopt 20nov af.
Even zoeken op "Innova" in posts van de afgelopen weken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 21:26
Goed nieuws denk ik voor iedereen met een vast contract en hoge terugleververgoeding (zoals bijvoorbeeld Innova): https://www.consumentenbo...-contracten-niet-verlagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Niek_ schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:50:
Goed nieuws denk ik voor iedereen met een vast contract en hoge terugleververgoeding (zoals bijvoorbeeld Innova): https://www.consumentenbo...-contracten-niet-verlagen
Dit is niet perse goed nieuws of een geruststelling.
De desbetreffende energiemaatschappijen kunnen alsnog volhouden aan hun volstrekt onredelijke werkwijzen.
Een commerciële consumentenbehartiger als de Consumentenbond kan dan wel zeggen dat het niet mag, maar zonder verdere (juridische)maatregelen doen die energiemaatschappijen waar ze zelf zin in hebben, dat blijkt tenminste.
Dus kunnen ze de TLV verlagen binnen het contract bij o.a. Innova? Jazeker. Of het mag is dan wel een ander verhaal, maar dat zal dus waarschijnlijk een juridische procedure vereisen.

[ Voor 11% gewijzigd door JohanNL op 14-10-2022 12:01 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-09 11:20
Ik ben aan het denken om ~35 KWp het dak op te gooien van een nieuwe passief woning. Lekker veel teruglevering verwacht dus. De woning wordt deze maand opgeleverd en 1/11 gaat er 7 KWp het dak op, hopelijk tegen eind dit jaar nog eens 10 KWp. Eerste half jaar woont er niemand dus enkel wat verbruik met klussen en sporadisch verwarmen zodat de leidingen niet kapot vriezen.

Was aan het kijken naar Engie, dit is een betrouwbare partij maar hun tarieven zijn gek. Als ik naar het model contract kijk zijn er 2 prijs situaties.
Je geeft meer verbruik dan productie in:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bYWJu7kZvTszHBD9ZSKS8Losj20=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CgD7QZCJ6qHbrMA4SgV2F2je.png?f=user_large
Je geeft meer productie dan verbruik in:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P4DEmPE9Kj9sVr58rYDrh7EQ3N0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NatqoP7mo2thDy5BbRpbpVWV.png?f=user_large

Hun productvoorwaarden downloaden geeft een server error. Lekker vaag allemaal...

[ Voor 4% gewijzigd door larsg op 14-10-2022 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos1111
JohanNL schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:59:
[...]

De desbetreffende energiemaatschappijen kunnen alsnog volhouden aan hun volstrekt onredelijke werkwijzen.
Een commerciële consumentenbehartiger als de Consumentenbond kan dan wel zeggen dat het niet mag, maar zonder verdere (juridische)maatregelen doen die energiemaatschappijen waar ze zelf zin in hebben, dat blijkt tenminste.
Dus kunnen ze de TLV verlagen binnen het contract bij o.a. Innova? Jazeker. Of het mag is dan wel een ander verhaal, maar dat zal dus waarschijnlijk een juridische procedure vereisen.
Kan uc dit wel nog dan? Ik heb staan dat de tarieven vast staan tot 1 juli maar het is toch een flexibel contract geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01-10 20:43
larsg schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:05:
Ik ben aan het denken om ~35 KWp het dak op te gooien van een nieuwe passief woning. Lekker veel teruglevering verwacht dus. De woning wordt deze maand opgeleverd en 1/11 gaat er 7 KWp het dak op, hopelijk tegen eind dit jaar nog eens 10 KWp. Eerste half jaar woont er niemand dus enkel wat verbruik met klussen en sporadisch verwarmen zodat de leidingen niet kapot vriezen.

Was aan het kijken naar Engie, dit is een betrouwbare partij maar hun tarieven zijn gek. Als ik naar het model contract kijk zijn er 2 prijs situaties.
Je geeft meer verbruik dan productie in:
[Afbeelding]
Je geeft meer productie dan verbruik in:
[Afbeelding]

Hun productvoorwaarden downloaden geeft een server error. Lekker vaag allemaal...
Passieve woning met 35KWp, ben jaloers en benieuwd naar de foto's :p.

Wat bij Engie gebeurt is dat ze automatisch de belastingen van je tarief aftrekken wanneer je opgeeft dat je meer produceerd dan verbruikt.

De delta's van 20 vs 8 ct lijken wel een beetje vreemd maar ik zou het gewoon even voor jezelf na rekenen.

Let ook op 9 vs 21% BTW gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Dionysos1111 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:29:
[...]

Kan uc dit wel nog dan? Ik heb staan dat de tarieven vast staan tot 1 juli maar het is toch een flexibel contract geloof ik
Bij UC is het sowieso een ander verhaal omdat enkel de levertarieven vast staan.
De TLV bij UC ( en Engie ) is gebaseerd op een voorwaarde dat deze gelijk is aan het kale leveringstarief.
Maar die voorwaarde kunnen ze dus zo wijzigen, wél minimaal 30 dagen vooraf mag ik hopen.
Ik denk dat we binnenkort ook zo'n mailtje kunnen verwachten en dat het dan uiterlijk per 1 januari al weer uit is met de pret bij UC/Engie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• larsg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 30-09 11:20
mathijshooi schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 12:54:
[...]

Passieve woning met 35KWp, ben jaloers en benieuwd naar de foto's :p.

Wat bij Engie gebeurt is dat ze automatisch de belastingen van je tarief aftrekken wanneer je opgeeft dat je meer produceerd dan verbruikt.

De delta's van 20 vs 8 ct lijken wel een beetje vreemd maar ik zou het gewoon even voor jezelf na rekenen.

Let ook op 9 vs 21% BTW gebeuren.
Bedankt! Met die taksen had ik geen rekening gehouden. Dan gaan we gewoon eens horen voor aansluiting bij Engie. Kan tegen dat de productie serieus wordt altijd nog switchen. Hopelijk is dan die wet van degelijk injectie tarief er al door (las ergens 80%).

Niet zo moeilijk hoor! Huisje heeft maar een footprint van 120 m² waarvan op de noordkant nog een opbouw staat van 44m2. Dus op die opbouw 10KWp in O-W en op zuidkant 2 rijen voor 7KWp. Carport op west erbij voor 8 KWp, schuurtje plat van 6 KWp. Tenslotte hopelijk nog wat PV tegen de gevel van de opbouw (O-Z-W) voor het restant maar dat hangt af van de vergunning. De geval is toch zwart hout, met full-black panelen zie je amper het verschil. De straat is noord dus ook niet visibel voor de buurt.

Had er ongeveer zo uitgezien (behalve schuur en muren)):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/K1ASpkbJF5UWAod_B001bjqdrDE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p0nUKcYpA8ZMgfPuULndhZ1M.png?f=fotoalbum_large

Alleen twijfel ik over die volgende uitgaven. Met 17 KWp heb ik zelfs met de onhandige salderingsafbouw genoeg marge voor een nulfactuur. Maar wil ook wel iets verdienen aan mijn energiecentrale :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos1111
JohanNL schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 13:30:
[...]

Bij UC is het sowieso een ander verhaal omdat enkel de levertarieven vast staan.
De TLV bij UC ( en Engie ) is gebaseerd op een voorwaarde dat deze gelijk is aan het kale leveringstarief.
Maar die voorwaarde kunnen ze dus zo wijzigen, wél minimaal 30 dagen vooraf mag ik hopen.
Ik denk dat we binnenkort ook zo'n mailtje kunnen verwachten en dat het dan uiterlijk per 1 januari al weer uit is met de pret bij UC/Engie.
Mag die voorwaarde zomaar aangepast worden dan? Eigenlijk teken je een contract met de voorwaarde dat het teruglevertarief gelijk is aan de kale prijs en dan tot 1 juli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Dionysos1111 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 15:35:
[...]

Mag die voorwaarde zomaar aangepast worden dan? Eigenlijk teken je een contract met de voorwaarde dat het teruglevertarief gelijk is aan de kale prijs en dan tot 1 juli
Ja want het is toch een variabel contract, waarbij UC dan wel de levertarieven lijkt te garanderen tot een bepaalde periode.
Maargoed, het staat je natuurlijk vrij om naar de rechter/geschillencommissie te stappen zodra ze de TLV verlagen ;)

[ Voor 8% gewijzigd door JohanNL op 14-10-2022 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
denneappel schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 10:39:
[...]

Even zoeken op "Innova" in posts van de afgelopen weken.
Oxxio normaal 0,86 en dal 0,63
Teruglevering 0,9

Mijn goedkope jaarcontract loopt 20nov af bij Oxxio.
Ik blijf er maar nog ff zitten tot 1jan en dan de beste teruglevering zoeken etc…
Al zou dat eigenlijk niet nodig moeten zijn omdat ze weer op jaarbasis moeten gaan salderen!

Kreeg bij Oxxio een Belg aan de lijn die in Bulgarije op kantoor zat 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Ruud888 op 14-10-2022 16:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aa4ever
Dat is niet gek :) , denk dat je 0,09 bedoeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 01-10 14:16
Dit is zeker rustgevend. Alleen de vraag is mochten ze falliet gaan blablablabla :).

Mijn vaste contract bij Innova voor alleen elektra en een hoge TLV gaat in febr. in. Wil niet de dupe zijn in de winter ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aa4ever
hoihoi66 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:24:
[...]

Dit is zeker rustgevend. Alleen de vraag is mochten ze falliet gaan blablablabla :).

Mijn vaste contract bij Innova voor alleen elektra en een hoge TLV gaat in febr. in. Wil niet de dupe zijn in de winter ;).
Hoe bedoel je dat? In de winter heb je de minste opbrengst van de PV panelen van het jaar en daardoor het kleinste probleem mochten ze omvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
aa4ever schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 17:51:
[...]

Hoe bedoel je dat? In de winter heb je de minste opbrengst van de PV panelen van het jaar en daardoor het kleinste probleem mochten ze omvallen.
Juist daarom. Hoge TLV betekend ook hoge verkoopprijs per kwH.
Mochten ze omvallen in de winter of net na de winter dan moet ik van de currator alle kwh die ik verbruikt heb tegen een hele hoge kwH prijs betalen. Ik heb nauwelijks in de winter opgewekt en ben dus Innova vet schuldig.

Om die reden start ik in febr. tm sep (heb een jaarcontract) en ga dan weer naar variabel om de winter bij een goedkope variabele leverancier de winter te overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aa4ever
hoihoi66 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:03:
[...]

Mochten ze omvallen in de winter of net na de winter dan moet ik van de currator alle kwh die ik verbruikt heb tegen een hele hoge kwH prijs betalen. Ik heb nauwelijks in de winter opgewekt en ben dus Innova vet schuldig.

Om die reden start ik in febr. tm sep (heb een jaarcontract) en ga dan weer naar variabel om de winter bij een goedkope variabele leverancier de winter te overbruggen.
Duidelijk, zelf wek ik in de winter iets meer op dan ik verbruik waardoor bovenstaande voor mij geen issue is ik nu al wel bij Innova ben om te profiteren van de hoge TLV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
aa4ever schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:12:
[...]

Duidelijk, zelf wek ik in de winter iets meer op dan ik verbruik waardoor bovenstaande voor mij geen issue is ik nu al wel bij Innova ben om te profiteren van de hoge TLV.
Aha, ik hoop dat ze nog lang blijven bestaan maar wil wel de risico’s verminderen en niet al te lang met mijn tegoed bij ze afwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobWest
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-08 17:51
[...]

Nou lekker dan, dus als je bijv. € 500 p/m hebt betaald en ze vallen om dan krijg je wat je teveel hebt betaald niet terug, maar als je € 50 p/m hebt betaald dan komen ze achteraf nog bij je innen?

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryptapix
  • Nu online
RobWest schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 18:59:
[...]

Nou lekker dan, dus als je bijv. € 500 p/m hebt betaald en ze vallen om dan krijg je wat je teveel hebt betaald niet terug, maar als je € 50 p/m hebt betaald dan komen ze achteraf nog bij je innen?
Tja, zo werkt de faillissementswet. Als je geld schuld bent, wordt dat door de curator geïncasseerd. Alle activa die de curator realiseert wordt onder de schuldeisers verdeeld. Ben je schuldeiser, dan zul je dat kenbaar moeten maken bij de curator en krijg je je vordering betaald naar mate je rang en voor zover er activa is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 04-08 09:48
[...]

Ik heb daar wel wat vraagtekens bij, in het contract wordt salderen aangehaald, dus ik ben ze kwh'tjes schuldig. Ik vraag me af of dat zo maar naar geld om gezet kan worden. Ik weet in elk geval wel dat dit mijn antwoord wordt als de curator dit geld van mij gaat eisen

gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 3ph 75kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoihoi66
Srednier schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:19:
[...]

Ik heb daar wel wat vraagtekens bij, in het contract wordt salderen aangehaald, dus ik ben ze kwh'tjes schuldig. Ik vraag me af of dat zo maar naar geld om gezet kan worden. Ik weet in elk geval wel dat dit mijn antwoord wordt als de curator dit geld van mij gaat eisen
Als je meer opwekt dan wat je verbruikt en een leverancier gaat falliet dan kan je fluiten naar je centjes die je nog tegoed hebt.
Weet niet hoe een currator hier mee zal omgaan maar denk maar niet dat je aan de beurt komt en wat terugkrijgt.
Heb het al een keer meegemaakt met Energieflex en heb nog altijd een tegoed van ruim 300 euro.

Bij Innova is mijn termijnbedrag ook maar 5 euro, dus valt ook niet veel te storneren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
hoihoi66 schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:29:
[...]

Als je meer opwekt dan wat je verbruikt en een leverancier gaat falliet dan kan je fluiten naar je centjes die je nog tegoed hebt.
Weet niet hoe een currator hier mee zal omgaan maar denk maar niet dat je aan de beurt komt en wat terugkrijgt.
Heb het al een keer meegemaakt met Energieflex en heb nog altijd een tegoed van ruim 300 euro.

Bij Innova is mijn termijnbedrag ook maar 5 euro, dus valt ook niet veel te storneren :).
Eens, maar ik doelde op de situatie dat je per saldo afgenomen hebt op het moment van falissement. dan heeft die curator eigenlijk recht op zijn kwh'tjes retour vanwege de salderingregeling. Die kan hij krijgen, moet hij wel even wachten. Ik vraag me af of dat zo maar in geld uitgerukt kan worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randy1800
  • Laatst online: 06:24
Srednier schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:37:
[...]

Eens, maar ik doelde op de situatie dat je per saldo afgenomen hebt op het moment van falissement. dan heeft die curator eigenlijk recht op zijn kwh'tjes retour vanwege de salderingregeling. Die kan hij krijgen, moet hij wel even wachten. Ik vraag me af of dat zo maar in geld uitgerukt kan worden
Ze maken dan een eindafrekening op basis van die meterstanden en daarna wordt je ondergebracht bij een nieuwe energieleverancier. Genoeg praktijkervaringen met afgelopen jaar met alle faillissementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
Hebben de energieleveranciers allemaal geluisterd naar de minister en doen ze weer op jaarbasis salderen?
KW,s voor KW,s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rimco
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:39

Rimco

Lekker duurzaam, denk ik

JohanNL schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 11:59:
[...]

De consumentenbond heeft wel de ACM achter zich:
Eneco schrapt de aangekondigde verlaging van de vergoeding voor stroom die consumenten met een vast contract terugleveren aan het net. Dat heeft de energieleverancier besloten na kritiek van de Consumentenbond, die zei dat dat bij mensen met een vast contract helemaal niet mag en eiste een terugdraaiing van de verlaging. Daar was toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM) het mee eens.
Zie https://www.ad.nl/economi...ding-na-kritiek~a1d653bd/

PV: 49 kWp | ZB: 8kWp | WPs: 3x Pana 7J + Pana 5J + Nibe Savent + Vaillant aroSTOR + Samsung DVM S (L/L) | ESS: 90kWh/24kW + 30kWh/12kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:34
Srednier schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 22:37:
[...]

Dan moet je gewoon betalen. Je hebt die kWh in geld ingekocht van ze toen je ze nodig had. Dat je ze vervolgens in de zomer terug zou geven doet er niet toe aangezien ze failliet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionysos1111
Weet iemand al iets over de verplichte vaste contracten waar jetten het over had vorige maand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gAzu
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 01-10 22:17
:'(

[ Voor 99% gewijzigd door gAzu op 10-11-2022 22:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rox92
Reactie Eneco: https://nieuws.eneco.nl/r...oeding-bij-vast-contract/

Die kiezen dus eieren voor hun geld. Het is de vraag of een innova dat ook zou doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Rox92 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 10:04:
[...]

Reactie Eneco: https://nieuws.eneco.nl/r...oeding-bij-vast-contract/

Die kiezen dus eieren voor hun geld. Het is de vraag of een innova dat ook zou doen.
Waarom is dat de vraag? En waarom specifiek Innova?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Dionysos1111 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 08:48:
Weet iemand al iets over de verplichte vaste contracten waar jetten het over had vorige maand?
Nee, dat weet niemand. ze zullen die moeten gaan aanbieden op een gegeven moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
de Peer schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:35:
[...]

Nee, dat weet niemand. ze zullen die moeten gaan aanbieden op een gegeven moment.
Na het lezen tolt mijn hoofd :? Veel blabla.

https://solarmagazine.nl/...j-uitwerking-prijsplafond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Laatst online: 17:47
Dionysos1111 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 08:48:
Wordt nog over onderhandeld. Energiebedrijven willen best vaste contracten aanbieden, maar niet met de huidige regeling van opzegvergoedingen. Er wordt gewerkt aan een structuur om de boete te laten matchen met de schade/voordeel die de leverancier met een voortijdige opzegging krijgt, maar dat is aardig gecompliceert allemaal. Gezien het geëmmer rondt de 2x190 euro en het prijsplafond denk ik niet dat ze dat voor 1 januari ineens goed uitgewerkt krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
klump4u schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 10:17:
[...]

Waarom is dat de vraag? En waarom specifiek Innova?
Eneco is een hele grote speler, dus die zullen ook denken aan hun imago en kiezen dus eieren voor hun geld. Een innova daarintegen is een veel kleinere speler. Die gaat de gok misschien wel wagen met een rechtzaak. Zoals wat budget energie nu doet. Maar dat is natuurlijk koffiedik kijken of dat überhaupt gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

Rox92 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 12:05:
[...]

Eneco is een hele grote speler, dus die zullen ook denken aan hun imago en kiezen dus eieren voor hun geld. Een innova daarintegen is een veel kleinere speler. Die gaat de gok misschien wel wagen met een rechtzaak. Zoals wat budget energie nu doet. Maar dat is natuurlijk koffiedik kijken of dat überhaupt gaat gebeuren.
De rechtszaak met Budgetenergie gaat over maandelijks salderen bij variabele contracten, bij Eneco ging het om het verlagen van de terug levertarieven in een vast contract, Hier was al ergens gemeld dat ze bij Innova zelf al aangaven dat vast vast is tijdens een contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:04
Tja, als stroom 10x duurder wordt, verdien je inderdaad je zonnepanelen eerder terug ... Tja, maar ik weet niet of ik daar zo blij mee zou zijn, ookal heb ik zonnepanelen .... Ik denk dat ik uiteindelijk toch nog veel meer geld kwijt zou zijn dan als stroom 10x goedkoper zou zijn |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Whiskey48 op 15-10-2022 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Laatst online: 18:27
Whiskey48 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 12:36:
[...]

Tja, als stroom 10x duurder wordt, verdien je inderdaad je zonnepanelen eerder terug ... Tja, maar ik weet niet of ik daar zo blij mee zou zijn, ookal heb ik zonnepanelen .... Ik denk dat ik uiteindelijk toch nog veel meer geld kwijt zou zijn dan als stroom 10x goedkoper zou zijn |:(
Energie belasting al 9 cent omhoog volgend jaar, daar komt extra btw nog overheen.
Dus ik zou bijna zeggen dat de groot verbruikers de rekening voor de zuinige gebruikers verlagen.

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
  • Nu online
Ja dat is ook zo, maar in de praktijk zie je dat de ACM het voor een hele lange tijd er ook op aan laat komen.
Energiemaatschappijen kunnen alsnog een hele lange tijd doorgaan met hun beleid, ook al is de ACM het er niet mee eens.
Om weer even terug te komen op het oorspronkelijke bericht: ik vind het dus helemaal niet geruststellend dat de Consumentenbond en de ACM '' het er niet mee eens zijn '' dat de TLV wordt aangepast binnen een contract, dit is namelijk weer opnieuw een lakse houding wat juist extra verwarring veroorzaakt.
Het moet toch inmiddels duidelijk zijn dat je met rechtszaken, boetes, sancties e.d. moet aankomen om deze markt weer een beetje in zijn gareel te krijgen.
Eneco bijvoorbeeld komt ook niet ineens '' uit coulance '' met dat ze klanten alsnog de volledige TLV voor de maand september uitbetalen, i.p.v. enkel die onaangekondigde 9 cent.
Dat hebben ze gedaan omdat er rechtszaken, eventueel bij de geschillencommissie over gevoerd zijn en de klanten in het gelijk worden gesteld.
ACM en CB lopen echt achter de feiten aan met hun '' wij zijn het er niet mee eens ''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leandra66
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 17:32

Leandra66

is onmogelijk

Eneco zou de verlaging van de terugleververgoeding voor mensen met een vast contract hebben teruggedraaid

https://www.consumentenbo...-contracten-niet-verlagen

Oh, spuit 11 :$
Het is ook al de 15de :X

[ Voor 9% gewijzigd door Leandra66 op 15-10-2022 14:59 ]

Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:04
Melkunie schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 11:59:
[...]

Wordt nog over onderhandeld. Energiebedrijven willen best vaste contracten aanbieden, maar niet met de huidige regeling van opzegvergoedingen.

Er wordt gewerkt aan een structuur om de boete te laten matchen met de schade/voordeel die de leverancier met een voortijdige opzegging krijgt, maar dat is aardig gecompliceert allemaal.

Gezien het geëmmer rondt de 2x190 euro en het prijsplafond denk ik niet dat ze dat voor 1 januari ineens goed uitgewerkt krijgen.
Dat heet in de politiek "liberalisering" energie markt. :?

Eerst de macht aan de energiemarkt geven, en dan dingen wegnemen bij de klanten.

Liberalisering zóu in moeten houden dat je vrijelijk (zo makkelijk mogelijk.... ) kan switchen :w
tussen aanbieders om de marktwerking te bevorderen.

Met hoge(re) boetes werk je juist de andere kant op... :(

't blijft tóch politiek he

De beste teruglevering komt hiermee duidelijk in het gedrang. -O-

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• reneeke1970
  • Laatst online: 18:27
Hansieo schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 15:11:
[...]

Eerst de macht aan de energiemarkt geven, en dan dingen wegnemen bij de klanten.

Liberalisering zóu in moeten houden dat je vrijelijk (zo makkelijk mogelijk.... ) kan switchen :w

Ik zie het verband niet, waarom zou tlv zakken als leverancier onbeperkt kan graaien op kosten regering?

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• denneappel
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 19:01
Offtopic. Niemand hier gebruikt het prijsplafond voor zijn stroom aansluiting.

[ Voor 3% gewijzigd door denneappel op 15-10-2022 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

denneappel schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 19:32:
[...]

Dat is niet waar. Voor de mensen met een SAP is het interessant. Maar ben het met je eens dat het in een ander topic hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkunie
  • Laatst online: 17:47
Hansieo schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 15:11:
[...]

Wie heeft het over per se hogere boetes? Ik niet :?
Het voorstel van de leveranciers werkt juist twee kanten op, vandaar 'schade/voordeel'.
Als de situatie waarin jij je contract verbreekt er juist voor zorgt dat de leverancier de vrijgekomen (gereserveerde) voorraad energie voor meer kan verkopen dan hij er aan had verdiend als je volgens afspraak je contract had uitgezeten kan de boete dus ook gewoon nul zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
reneeke1970 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 18:29:
[...]

Ik zie het verband niet, waarom zou tlv zakken als leverancier onbeperkt kan graaien op kosten regering?
Als het consumenten lástig(er) gemaakt gaat worden om te switchen (hogere boetes) zullen mensen niet zo makkelijk meer de markt kunnen volgen van de beste deals. (straks weer hard nodig na plafond)

Dit hebben we hier veelvuldig kunnen lezen toen de TLV hoger en hoger ging,
en consumenten steeds over stapte en de redelijke boete (~50,= per product) op de koop toe namen.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
Melkunie schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 21:13:
[...]

Wie heeft het over per se hogere boetes? Ik niet :?
Het voorstel van de leveranciers werkt juist twee kanten op, vandaar 'schade/voordeel'.
Als de situatie waarin jij je contract verbreekt er juist voor zorgt dat de leverancier de vrijgekomen (gereserveerde) voorraad energie voor meer kan verkopen dan hij er aan had verdiend als je volgens afspraak je contract had uitgezeten kan de boete dus ook gewoon nul zijn.
De leveranciers willen een hogere boete in kunnen voeren }) ... consumenten natuurlijk níet O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-10 01:14

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

denneappel schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 19:32:
[...]

Ech wel ...

Voorbeeld
Innova tlv contract a 90 cent op teruglevercontract.
2900 kWh op max. 40 cent op wat voor levercontract dan ook.

21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterDee
  • Laatst online: 22-07 00:18
ursusMaritimus schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 09:31:
[...]

Ech wel ...

Voorbeeld
Innova tlv contract a 90 cent op teruglevercontract.
2900 kWh op max. 40 cent op wat voor levercontract dan ook.
Je vergeet dat de regering de kosten boven dat plafond aan de leveranciers vergoed. Het lijkt mij ook meer dan logisch dat dit ook geldt voor de TLV, aangezien je voor deze vergoeding ook een vast contract bent aangegaan.

[ Voor 7% gewijzigd door PeterDee op 16-10-2022 10:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Srednier
PeterDee schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:17:
[...]

Je vergeet dat de regering de kosten boven dat plafond aan de leveranciers vergoed. Het lijkt mij ook meer dan logisch dat dit ook geldt voor de TLV, aangezien je voor deze vergoeding ook een vast contract bent aangegaan.
Ik zie nu een aantal mensen hier steeds zeggen dat het logisch is dat de TLV naar beneden gaat door invoering prijsplafond, maar geen enkele uitleg over hoe dit dan in zijn werk gaat. Kan iemand mij dit eens uitleggen? Klinkt mij namelijk nog steeds als de grootste onzin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gAzu

[ Voor 99% gewijzigd door gAzu op 10-11-2022 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mika7
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 28-09 11:40
Er zullen maar weinigen zijn die in de praktijk deze winter van 'n hoge Tlv kunnen profiteren omdat er simpelweg maar weinig opbrengst is. Dus 'n hoge Tlv zegt niet zoveel, het issue zal effectief pas na de winter spelen en dan is het nog ffe afwachten wat de overheid gaat doen voor het volgende seizoen.

My 2 cents, ik denk dat ze financieel 'n budget issue gaan krijgen volgend jaar en dat men mogelijk ver voor het zomerseizoen het hele zaakje weer eventjes aan de markt zal overlaten. (soort zomerpauze)

[ Voor 4% gewijzigd door Mika7 op 16-10-2022 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
Mika7 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:59:
Er zullen maar weinigen zijn die in de praktijk deze winter van 'n hoge Tlv kunnen profiteren omdat er simpelweg maar weinig opbrengst is. Dus 'n hoge Tlv zegt niet zoveel, het issue zal effectief pas na de winter spelen en dan is het nog ffe afwachten wat de overheid gaat doen voor het volgende seizoen.

My 2 cents, ik denk dat ze financieel 'n budget issue gaan krijgen volgend jaar en dat men mogelijk ver voor het zomerseizoen het hele zaakje weer eventjes aan de markt zal overlaten. (soort zomerpauze)
Ja, als een soort schakelaar (niet eentje om te kiezen tussen SAP en PAP) in de wet om het prijsplafond willekeurig aan en uit te zetten. Als de markt dan in loopt in te kakken door gebrek aan marktwerking kun je dan gewoon van de 1 op de andere dag het prijsplafond aan of uit zetten. Goed idee! Ik wil wedden als we dat gaan doen er TLV's te halen zijn van zeker 2euro doordat de markt nog veel gekker gaat doen als dit jaar, zeker als de rest van europa zou volgen met dit briljante idee van deze schakelaar (marktwerking aan/uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Krijgt iemand inmiddels bij Innova al wel 'verbruik' te zien in de portal?
Ik ben nu sinds 4 september klant bij ze en er wordt ook maandelijks 5 euro afgeschreven, maar ze lezen mijn slimme meter blijkbaar niet uit, of het lukt ze niet om dat weer te geven in de portal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ursusMaritimus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-10 01:14

ursusMaritimus

Born @ 321ppm

Mika7 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 11:59:

Contract met Innova gaat om precies die reden ook pas per 1 maart in.

Vanaf 1 november bij een low cost leverancier. Nu nog even de laatste overtollige kWhtjes uitmelken bij UC.

21x REC TwinPeak 4 Black 360Wp | Enphase IQ7+ | Daikin Altherma 3 RW 4 kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Srednier
ursusMaritimus schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 19:49:
[...]

Vanaf 1 november bij een low cost leverancier. Nu nog even de laatste overtollige kWhtjes uitmelken bij UC.
Nou, met 29kWp en de WP op de SAP doe ik tussen 26 september en 1 maart alvast een handeltje van 2500 euro met Innova... Deze situatie is echt bij iedereen wat anders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klump4u
  • Niet online

klump4u

de Peer schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 17:36:
Ik ben nu sinds 4 september klant bij ze en er wordt ook maandelijks 5 euro afgeschreven, maar ze lezen mijn slimme meter blijkbaar niet uit, of het lukt ze niet om dat weer te geven in de portal.
Innova is niet zo snel met maand overzichten, en soms staat een maand ook nog gewoon op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikzelf
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 21-12-2022
Dusky5 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 15:05:
Ik lever ongeveer 3 tot 5 mWh per jaar terug (64 panelen, geen gas), en nu zag ik dat mijn leverancier Greenchoice slechts 8 cent betaalt per kWh.

Ik heb dit topic voor zover mogelijk doorgelezen maar als ik het goed begrijp ben ik dus dom bezig en kan ik beter meteen Eneco bellen om een nieuw contract af te sluiten? Mijn variabele contract met Greenchoice loopt 1 juli af.

Is er een specifiek contract waar ik naar moet vragen of is dat gewoon 'het' stroomcontract bij Eneco?
Een variabel contract kan te allen tijde worden opgezegd zonder boete.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Ikzelf schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 23:12:
[...]

Een variabel contract kan te allen tijde worden opgezegd zonder boete.
Daar was hij inmiddels, 6 maanden later, zelf ook wel achter denk ik ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mika7
ursusMaritimus schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 19:49:
[...]

Wij gaan over (van Eneco) naar Zonneplan per 1 november voor de komende high cost maanden. Deze provider handhaaft markt dynamische tarieven & Tlv dus even afwachten hoe dat uitpakt in de winter. Stroomtarief zit momenteel niet heel ver van het energieplafond van 1 januari a.s. (+-10 cent erboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mika7
Srednier schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 16:27:
[...]

Ja, als een soort schakelaar (niet eentje om te kiezen tussen SAP en PAP) in de wet om het prijsplafond willekeurig aan en uit te zetten. Als de markt dan in loopt in te kakken door gebrek aan marktwerking kun je dan gewoon van de 1 op de andere dag het prijsplafond aan of uit zetten. Goed idee! Ik wil wedden als we dat gaan doen er TLV's te halen zijn van zeker 2euro doordat de markt nog veel gekker gaat doen als dit jaar, zeker als de rest van europa zou volgen met dit briljante idee van deze schakelaar (marktwerking aan/uit)
Tja Srednier ik denk niet dat de overheid dit helemaal in eigen hand heeft met fftjes aan/uit, wij en hun zijn meer de speelbal van internationale events op de energiemarkt. los van die oorlog. We moeten 'n ander topic starten als we hierover beginnen, its off topic. en tis laat.. :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 12:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Ik zie ook niets nog maar is vanaf 4 okt, ook ben ik benieuwd dan welke stand ze doorgegeven hebben aan de vorige leverancier, die moet dat als eindstand gebruiken.

De ervaring leert dat men niet op een dagje kijkt, maar heb dat liever wel precies.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Nu online
Je meter wordt niet uitgelezen door Innova maar door de netbeheerder. Dus als dat al goed ging zal het dat nog steeds wel gaan;)

Als je het echt wilt weten, je kan op de meter zelf zien wanneer hij voor het laatst is uitgelezen. Of afwachten en dan komt het vanzelf goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:33
Hoi hoi!
Energie VanOns geeft het volgende aan op hun website:
Beste klant,

Door onrust op de markt bieden we op dit moment nog geen energiecontracten aan. Binnenkort is het weer mogelijk om via deze aanmeldpagina een variabel energiecontract af te sluiten.

Neem voor vragen contact met ons op via klantenservice@energievanons.org. Bedankt voor je begrip!

Met vriendelijke groet,

Energie VanOns
Moet deze dan niet uit de tabel? Of aantekening erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 13:37
Ik ben eens aan het rekenen geslagen. Ik zit sinds half september bij UC met een TLV van 95ct piek, 55ct dal.
Ik heb ongeveer 11kWp liggen op zuid op 10 graden.

Ik verwacht op 1 november ongeveer het kantelpunt te hebben qua opwek en verbruik.

Zo'n beetje alle variabelen zijn op dit moment aannames of gokwerk.
Zo zegt UC bijvoorbeeld de tarieven vast te hebben tot 31 juli 2023, maar ze geven ook aan van plan te zijn de TLV 'binnenkort' omlaag te doen. Dat gerucht is er nu al bijna 2 maanden volgens mij, maar ik heb nog niets vernomen. Verder is nog onbekend wat het prijsplafond voor effect gaat hebben op de TLV.

Qua scenario's zie ik voor me:
Scenario 1: Per 1-11 huidige overschot incasseren. Bij een andere leverancier overwinteren en salderen tot 0, daarna weer beste tarief zoeken.
Scenario 2a: Bij UC blijven en pech hebben dat de TLV omlaag wordt gebracht.
Scenario 2b: Bij UC blijven en geluk hebben dat ook de TLV tot 31 juli 2023 gelijk blijft.

Ik heb elk scenario doorgerekend tot 31 juli 2023, waarbij ik het gevolg meeneem van lage, gemiddelde, hoge of zeer hoge TLV's voor het nieuw af te sluiten contract (wederom aannames!).

Ik kom dan op het volgende uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V4L8ieagniCOELspn9qE5h5G5J8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cJxjlY8Dm9yQHBHH8k49gwjC.jpg?f=user_large

Ik acht de kans niet al te groot dat UC de TLV aanhoudt, maar als ze dat doen is dat met de huidige kennis veruit de beste optie. Als ze de TLV omlaag gooien houdt je scenario 1 en 2a over. Het is eigenlijk om het even bij die twee scenario's. Je verliest maximaal 300 euro. Relatief kleingeld.

Al met al neig ik er dus naar om toch maar gewoon bij UC te blijven hangen.
Zien jullie nog argumenten of fouten die ik over het hoofd heb gezien?

SRK35ZS-W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Scooper schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 21:09:
Ik ben eens aan het rekenen geslagen. Ik zit sinds half september bij UC met een TLV van 95ct piek, 55ct dal.

Ik verwacht op 1 november ongeveer het kantelpunt te hebben qua opwek en verbruik.

Zo zegt UC bijvoorbeeld de tarieven vast te hebben tot 31 juli 2023, maar ze geven ook aan van plan te zijn de TLV 'binnenkort' omlaag te doen. Dat gerucht is er nu al bijna 2 maanden volgens mij, maar ik heb nog niets vernomen. Verder is nog onbekend wat het prijsplafond voor effect gaat hebben op de TLV.

Scenario 1: Per 1-11 huidige overschot incasseren. Bij een andere leverancier overwinteren en salderen tot 0, daarna weer beste tarief zoeken.
Scenario 2b: Bij UC blijven en geluk hebben dat ook de TLV tot 31 juli 2023 gelijk blijft.

Ik heb elk scenario doorgerekend tot 31 juli 2023, waarbij ik het gevolg meeneem van lage, gemiddelde, hoge of zeer hoge TLV's voor het nieuw af te sluiten contract (wederom aannames!).

[Afbeelding]

Ik acht de kans niet al te groot dat UC de TLV aanhoudt, maar als ze dat doen is dat met de huidige kennis veruit de beste optie. Als ze de TLV omlaag gooien houdt je scenario 1 en 2a over. Het is eigenlijk om het even bij die twee scenario's. Je verliest maximaal 300 euro. Relatief kleingeld.

Heb je ook het scenario van een SAP (2e slimme meter) overwogen?
Dan hoef je niet meer te salderen en kun je dus ook gewoon in de winter TLV cashen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-10 13:37
de Peer schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 21:43:
[...]

Heb je ook het scenario van een SAP (2e slimme meter) overwogen?
Dan hoef je niet meer te salderen en kun je dus ook gewoon in de winter TLV cashen.
Ik ben van de mogelijkheden op de hoogte, maar moet er nog verder induiken. Ik ben alleen bang dat het qua ruimte lastig wordt, mijn meterkast hangt al erg vol. Het topic daarover doornemen staat op mijn todo-lijst ;)

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-09 13:26

[Afbeelding]

Top dat je het hebt doorgerekend. Ik heb iets minder panelen liggen maar zit ongeveer met dezelfde business case. Minder Wp dus mijn risico zal nog wat kleiner zijn. Zo te zien kan ik dus gewoon blijven zitten, risico zal voor mij zo'n 200-250 euro zijn dan. Da's te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gAzu

[ Voor 101% gewijzigd door gAzu op 10-11-2022 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier

[Afbeelding]

Het is allemaal kansberekening, dus ik zou kansen van gebeurtenissen gaan inschatten. Deze toevoegen aan de berekening en dan de verwachte winstwaarde bepalen van elke situatie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

gAzu schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 07:35:
Wat wordt er precies bedoeld met mention @cj1 uit de 1e post van dit topic?
Typ @cj1 en kies dan cj1 uit de lijst. op deze manier 'tag' je de gebruiker cj1 zodat hij op de hoogte wordt gebracht van jouw bericht en dan kan hij de informatie in de startpost bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Laatst online: 15:39
gAzu schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 07:35:
Wat wordt er precies bedoeld met mention @cj1 uit de 1e post van dit topic?

Moet ik dat erbij zetten in mijn post van onlangs met daarin tarieven van UC en Innova?
Of is het een of ande mechanisme om de info in de eerste tabel verwerkt te krijgen?

Maw:
Wat moet ik precies doen met nieuwe tlv info?
Als het niet om de hoogste gaat, wordt er weinig mee gedaan.
Ik heb al 3 keer de laatste tarieven van UC doorgegeven, met alle benodigde info, maar het wordt niet in de tabel aangepast.
Er werd om meer info gevraagd en mijn reactie daarop is verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmC1982
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 01-10 11:26
Truus01 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:19:
[...]

Als het niet om de hoogste gaat, wordt er weinig mee gedaan.
Ik heb al 3 keer de laatste tarieven van UC doorgegeven, met alle benodigde info, maar het wordt niet in de tabel aangepast.
Er werd om meer info gevraagd en mijn reactie daarop is verwijderd.
Kun je de tarieven hier melden? 31 oktober ga ik ook een aanvraag doen bij een nog te bepalen energiemaatschappij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flyas
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22-06 03:11
Net Innova gebelt, je kan helemaal geen contract meer afsluiten zonder gas. M.a.w. - je kan geen contract afsluiten met alleen stroom. Deze partij valt dus tevergeefs af. Is er een andere partij die wordt aangeraden nog? Engie bijv? Of is UC een betere keus? Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

flyas schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:25:
Net Innova gebelt, je kan helemaal geen contract meer afsluiten zonder gas. M.a.w. - je kan geen contract afsluiten met alleen stroom.
Als je het topic had gelezen dan wist je dat al en had je niet hoeven bellen, dat is al maanden bekend hier. Je bent nummer zoveel die dit meldt ;)
Deze partij valt dus tevergeefs af.
Model/variabel contract innova kan nog wel toch?
Is er een andere partij die wordt aangeraden nog?
Zie de tabel in de topicstart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mika7
flyas schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:25:
Net Innova gebelt, je kan helemaal geen contract meer afsluiten zonder gas. M.a.w. - je kan geen contract afsluiten met alleen stroom. Deze partij valt dus tevergeefs af. Is er een andere partij die wordt aangeraden nog? Engie bijv? Of is UC een betere keus? Dank!
Als de hoogste Tlv niet je belangrijkste reden is maar wel de balans tussen Tlv & stroomprijs nabij 50/50 oke is voor de winter dan kijk's bij zonneplan.nl (gas kan ook maar afname niet verplicht)
Pagina: 1 ... 120 ... 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.

- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!

Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2