Acradavos schreef op woensdag 21 september 2022 @ 17:58:
Inmiddels 5 dagen UC klant en toch maar eens een belletje gedaan.
Wat blijkt, UC biedt geen dagelijkse uitleesmogelijkheid aan, enkel per maand. Wat mij betreft wel een nadeel, maar wellicht goed om het zelf ook nog bij te houden.
Goed punt! Op de site van UC staat ook het volgende:
Ik kan mijn verbruik niet inzien op Mijn UnitedConsumers. Hoe kan dit?
Dit kan verschillende redenen hebben.
U heeft geen slimme meter waardoor uw standen niet uitgelezen worden.
Heeft u wel een slimme meter? Dan kan er sprake zijn van een tijdelijke storing in uw meter.
We zijn pas net gestart met leveren. Pas na 2 opeenvolgende maanden van leveren kunnen wij uw verbruik tonen.
Dus daar hebben we niet zoveel aan, maar je kunt toch gewoon op de dag van levering de huidige meterstanden noteren en weer opnieuw noteren zodra de tarieven wijzigen / overstap andere leverancier.
Heb dat hier ook gedaan, maar tot op heden nog geen verzoek gehad de meterstanden door te geven ( het op afstand uitlezen van de slimme meter werkt niet, dus dit is voor mij noodzakelijk )
Ik ben dan wel benieuwd eigenlijk hoe ze hier mee omgaan qua TLV, aangezien ik nog steeds netto teruglever en de bijbehorende tarieven hoger zijn dan mijn vorige leverancier.
Het komt voor mij dus beter uit de standen van de start van mijn contract bij UC ( 15 september ) door te geven, dan die van vandaag, of wie weet wel een paar weken later...