Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:09

dunklefaser

Point Of KnowReturn

bmoorman schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:27:
[...]

en Joseph Henry niet te vergeten. 8)7
Als ze maar niet mWh met MWh verwarren - zou weleens geld kunnen kosten _O-

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:10
Paperclip-1 schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:27:
Ik zit bij Budget Energie en lever meer terug dan ik afneem. Nu wil ik overstappen naar een nieuwe leverancier ivm salderingsgedoe. Ik heb United Consumers op het oog. Kan iemand mij vertellen of zij jaarlijks salderen? Op hun website kan ik er niks over vinden, helaas.
Ga er maar vanuit dat het per tariefsperiode zal zijn, dus zodra er een wijziging komt in de tarieven begint de saldering opnieuw.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vorige week heeft Innova het geflikt om op het laatste moment het contract niet te willen vervroegen. Althans, niet met de voorwaarden die we telefonisch hadden afgesproken.

Huidige situatie is nu:
Innova jaar contract per 21-9-2022
Eneco contract einde per 5-9-2022

Kortom, ik heb nu geen energieleverancier meer 8)7
Uiteraard gaat de levering gewoon door. Maar hoe zit dit met de teruglevering? Voorwaarden oude contract? Ik ben ook gekickt uit de Eneco onlineomgeving.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanvanmaal
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 26-08 22:04
Bij mij is het bij Eneco ook aangepast naar 9 cent per kwh teruglevering. Ik heb sinds 21 juli ongeveer €1000 opgebouwd. Is het nu slim bij Eneco te blijven of over te stappen naar een andere partij tot ik in het voorjaar het winterverbruik heb gesaldeerd? Ik sta in september altijd nog goed in de plus, in oktober ongeveer quitte en vanaf november meer verbruik dan opwek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:43

de Peer

under peer review

Paperclip-1 schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:27:
Ik zit bij Budget Energie en lever meer terug dan ik afneem. Nu wil ik overstappen naar een nieuwe leverancier ivm salderingsgedoe. Ik heb United Consumers op het oog. Kan iemand mij vertellen of zij jaarlijks salderen? Op hun website kan ik er niks over vinden, helaas.
Op dit moment is BE de enige die het niet jaarlijks doet.

Over Eneco en Vattenfall gingen er geruchten dat ze het per tariefsperiode doen, maar dit lijkt op een misverstand te berusten.
Vattenfall heeft de eerdere berichten hierover inmiddels gecorrigeerd.
Eneco heeft letterlijk in hun contractvoorwaarden staan dat salderen per jaar gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

JohanNL schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:32:
[...]

Ga er maar vanuit dat het per tariefsperiode zal zijn, dus zodra er een wijziging komt in de tarieven begint de saldering opnieuw.
Dat is het worst case scenario. Er is op dit moment echter geen aanleiding om hier vanuit te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:23

bert pit

asdasd

Wat is wijsheid. Ik heb nog geen goede kijk op wat mijn panelen gaan opleveren per jaar.

Ik zit naar volle tevredenheid bij Energiedirect.nl (TLV zeer laag). Mijn contract liep 1 jan af, dus ik was de Sjaak, maar op zich vallen de afname tarieven mee. Circa 40 cent per kWh. Terugleveren is natuurlijk niet interessant bij deze partij.

Nu heb ik sinds anderhalve maand zonnepanelen die mijn huidige gebruik zouden moeten afdekken (of niet), dat is dus nog onbekend. Bovendien overweeg ik een EV, waardoor het gebruik zou kunnen toenemen. Wellicht kan ik nog een paar panelen kwijt op de schuur en bijkeuken.

Mijn vraag is hoe kom ik er achter wat een goede keus is zonder dat ik weet wat ik per jaar terug lever.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tokjah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-07 19:11
Verwijderd schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:34:
Vorige week heeft Innova het geflikt om op het laatste moment het contract niet te willen vervroegen. Althans, niet met de voorwaarden die we telefonisch hadden afgesproken.

Huidige situatie is nu:
Innova jaar contract per 21-9-2022
Eneco contract einde per 5-9-2022

Kortom, ik heb nu geen energieleverancier meer 8)7
Uiteraard gaat de levering gewoon door. Maar hoe zit dit met de teruglevering? Voorwaarden oude contract? Ik ben ook gekickt uit de Eneco onlineomgeving.
Iemand enig idee?
Naheffing van je netbeheerder voor je verbruik en geen vergoeding voor je teruglevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokjah
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-07 19:11
bert pit schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:41:
Wat is wijsheid. Ik heb nog geen goede kijk op wat mijn panelen gaan opleveren per jaar.

Ik zit naar volle tevredenheid bij Energiedirect.nl (TLV zeer laag). Mijn contract liep 1 jan af, dus ik was de Sjaak, maar op zich vallen de afname tarieven mee. Circa 40 cent per kWh. Terugleveren is natuurlijk niet interessant bij deze partij.

Nu heb ik sinds anderhalve maand zonnepanelen die mijn huidige gebruik zouden moeten afdekken (of niet), dat is dus nog onbekend. Bovendien overweeg ik een EV, waardoor het gebruik zou kunnen toenemen. Wellicht kan ik nog een paar panelen kwijt op de schuur en bijkeuken.

Mijn vraag is hoe kom ik er achter wat een goede keus is zonder dat ik weet wat ik per jaar terug lever.
Door een topic te openen of de vraag te stellen in duurzame kroeg (oid) topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenmans
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-07 22:58
de Peer schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 17:48:
[...]

tsja je situatie is niet uniek, dus lees het topic maar even en maak je keuze.
Heb je wel afgelopen jaar de 45ct en 61 cent TLV gehad? Of had je sowieso al een lage terugleververgoeding?
Je moet er vandaag de dag wel bovenop zitten en bereid zijn regelmatig over te stappen.

Er is momenteel geen perfect alternatief. Aan alles zit een 'maar', of zelfs meerdere.
Hi Peer,

Ik heb de afgelopen jaar gewoon voor 61 aan TLV gehad.

IT is what IT is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenmans
Wanneer ik de overstap maak van Eneco naar UC, worden de reeds teruggeleverde kwhs meegenomen naar UC en bij de jaarafrekening met de TLV van UC vergoed? of zal Eneco de teruggeleverde kwhs uit gaan betalen (voor 9 cent?) bij vertrek en begin ik bij 0 bij UC?

IT is what IT is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

eenmans schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:38:
Wanneer ik de overstap maak van Eneco naar UC, worden de reeds teruggeleverde kwhs meegenomen naar UC en bij de jaarafrekening met de TLV van UC vergoed?
Nee. saldering gaat per contract. dus je begint op 0 bij UC.
of zal Eneco de teruggeleverde kwhs uit gaan betalen (voor 9 cent?) bij vertrek en begin ik bij 0 bij UC?
alles na 5 september zal voor 9 cent per kWh betaald worden. voor 5 september krijg je gewoon 61 cent per kwh.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:28
de Peer schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:03:
[...]

Nou, bleek ik toch gelijk te hebben. Klantenservice Vattenfall roept maar wat op twitter.
Haha wat nog veel frappanter is, familie van me heeft vanmorgen naar VF gebeld en die kreeg van de uiterst vriendelijke (en misschien iets te eerlijke ?) medewerker te horen, dat er na wat commotie in de media gekozen was bepaalde dingen anders aan te pakken. Wat dit inhield kon ze dan weer niet zeggen.

Haha man man wat een boeven zijn ze het. Echt ongelooflijk toch dit? 😂
Nou @Eneco lezen jullie mee? Nu jullie nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eenmans
de Peer schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:40:
[...]

Nee. saldering gaat per contract. dus je begint op 0 bij UC.

[...]

alles na 5 september zal voor 9 cent per kWh betaalt worden. voor 5 september krijg je gewoon 61 cent per kwh.
THX!

IT is what IT is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

NileZ_ schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:43:
[...]

Haha wat nog veel frappanter is, familie van me heeft vanmorgen naar VF gebeld en die kreeg van de uiterst vriendelijke (en misschien iets te eerlijke ?) medewerker te horen, dat er na wat commotie in de media gekozen was bepaalde dingen anders aan te pakken. Wat dit inhield kon ze dan weer niet zeggen.

Haha man man wat een boeven zijn ze het. Echt ongelooflijk toch dit? 😂
Nou @Eneco lezen jullie mee? Nu jullie nog.
Ze moeten die medewerkers niet te veel vrijheid geven, want dan gaan ze dus zelf zaken interpreteren en verkeerd uitleggen.
Beter zou het zijn als Vattenfal gewoon een paar standaardteksten hanteert. En eventueel een paar goede rekenvoorbeelden, inclusief situaties met verschillende tarieven en een gewijzigd TLV tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veltmanus74
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 03-11-2022
Eerder vandaag klacht naar Eneco gestuurd en nu al een reactie. Maar ik vraag me af of ze zelf wel snappen hoe het allemaal werkt of zou moeten werken (ik lever op jaarbasis meer terug dan ik verbruik). Ik kan de mail in ieder geval niet volgen.

Bedankt voor uw mail.

Wij begrijpen uw frustratie rondom de terugleververgoeding. De wijziging zal vanaf vandaag 05-09-2022 in gaan. Het tarief zal wijzigen naar 0,09 eurocent per opgewekte kWh.

De klanten waarbij het stroom verbruik hoger is dan hetgeen wat teruggeleverd word, dan geldt de salderingsregels. Deze salderingsregels zijn niet gewijzigd. Dit wordt 1 op 1 van elkaar weggestreept. Mocht u hierom dus minder terug leveren dan wat u daadwerkelijk verbruikt, dan is de wijziging van de terugleververgoeding niet aan de orde voor u.

Bijvoorbeeld: U verbruikt 2000 kWh, en u levert 1500 kWh stroom op. Dan wordt uw teruglevering middels de salderingsmethode afgestreept. Hierom is de wijziging van de terugleververgoeding niet aan de orde voor u.

De klanten waarbij dit verwacht wordt, hebben hierom geen mail ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Veltmanus74 schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:45:
Eerder vandaag klacht naar Eneco gestuurd en nu al een reactie. Maar ik vraag me af of ze zelf wel snappen hoe het allemaal werkt of zou moeten werken (ik lever op jaarbasis meer terug dan ik verbruik). Ik kan de mail in ieder geval niet volgen.

Bedankt voor uw mail.

Wij begrijpen uw frustratie rondom de terugleververgoeding. De wijziging zal vanaf vandaag 05-09-2022 in gaan. Het tarief zal wijzigen naar 0,09 eurocent per opgewekte kWh.

De klanten waarbij het stroom verbruik hoger is dan hetgeen wat teruggeleverd word, dan geldt de salderingsregels. Deze salderingsregels zijn niet gewijzigd. Dit wordt 1 op 1 van elkaar weggestreept. Mocht u hierom dus minder terug leveren dan wat u daadwerkelijk verbruikt, dan is de wijziging van de terugleververgoeding niet aan de orde voor u.

Bijvoorbeeld: U verbruikt 2000 kWh, en u levert 1500 kWh stroom op. Dan wordt uw teruglevering middels de salderingsmethode afgestreept. Hierom is de wijziging van de terugleververgoeding niet aan de orde voor u.

Ja waardeloos en nietszeggend, hoort overigens thuis in het Eneco topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_
de Peer schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:45:
[...]

Ze moeten die medewerkers niet te veel vrijheid geven, want dan gaan ze dus zelf zaken interpreteren en verkeerd uitleggen.
Beter zou het zijn als Vattenfal gewoon een paar standaardteksten hanteert. En eventueel een paar goede rekenvoorbeelden, inclusief situaties met verschillende tarieven en een gewijzigd TLV tarief.
Kan. Ruikt ook sterk naar we proberen iets, maar door de aandacht doen we het toch maar niet.
Wat dan nog wel even moet blijken. Maar zou een kleine win zijn.

Sowieso goed bezig @Droplul 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Veltmanus74 schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:45:

Bedankt voor uw mail.

Oh ja dan gaan ze dat straks als reden aanvoeren. Dat ze dachten dat ik toch niet zou terugleveren? 😂. Alsof ze geen historisch verbruik hebben opgevraagd bij aangaan contract haha mhmmm

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-10 10:18
NileZ_ schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:55:
[...]

Oh ja dan gaan ze dat straks als reden aanvoeren. Dat ze dachten dat ik toch niet zou terugleveren? 😂. Alsof ze geen historisch verbruik hebben opgevraagd bij aangaan contract haha mhmmm
Niet relevant. Voorwaarden aanpassen = 10d ervoor informeren. Of dat nu wel of niet van iemand van toepassing is, no care.

Illegaal nu.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 17:11
MaSw85 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 22:27:
[...]

Hier ook aangemeld vandaag, zowel bij UC als Engie. Vrijdag en/of volgende week maar even kijken wat de nieuwe stand van zaken is en dan evt. een of beide annuleren. Innova ben ik nog geen fan van na het debacle met Welkom Energie vorig jaar. Heb volgens de app zo'n 2800 kWh vanaf 11 april tot nu toe teruggeleverd, met slechts een paar dagen die lagere TLV vanaf 1 juli dus dat wordt een leuke tussentijdse afrekening.
En vandaag de opzegging bij Eneco gedaan. Wordt dus UC vanaf 15-9 nadat ik vorige week al Engie had geannuleerd. Opzegging was binnen 2 minuten gepiept. Nog geen bevestiging, dus maar even in de gaten houden en desnoods morgen nog even navraag doen. Gelukkig was de zon ons nog gunstig gezind de afgelopen dagen. Met ongeveer 3500 kWh netto teruglevering sinds 11 april komt er een mooie eindafrekening deze maand :)

Overigens: Met 43 minuten geschatte wachttijd op de Eneco Helpdesk heb ik wel een idee waarom ze het zo druk hebben :+

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

MaSw85 schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:05:
[...]

En vandaag de opzegging bij Eneco gedaan.
Dat doet UC voor je in principe. dus zelf opzeggen (uit principe ;) ) is overbodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-10 17:11
de Peer schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:07:
[...]

Dat doet UC voor je in principe. dus zelf opzeggen (uit principe ;) ) is overbodig.
Ik had met de verhuis vink aan aangemeld bij UC voor sneller starten (14 ipv 30 dagen), dus vandaar dat ik het zelf heb gedaan.

Komoot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NileZ_
PCJR schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:05:
[...]

Niet relevant. Voorwaarden aanpassen = 10d ervoor informeren. Of dat nu wel of niet van iemand van toepassing is, no care.

Illegaal nu.
Weet ik. Maar als dat hun excuus wordt waarom heel veel klanten niet geïnformeerd zijn, en het vervolgens alsnog voor die groep doorvoeren, dan snappen ze zelf toch ook wel dat dat hun niet vrijplijt haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Hoe snel neemt Vattenfall nieuwe klanten aan? Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:20
tokjah schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:42:
[...]

Naheffing van je netbeheerder voor je verbruik en geen vergoeding voor je teruglevering.
Hoeveel kost dat ongeveer? Ik zit ook in soortgelijke situatie, maar dan van 10-09 t/m 21-09. In die 2 weken ga ik meer terugleveren dan verbruiken als het goed is. Heb ik dan alleen vaste leverkosten per dag? A la €0,25 ofzo per dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Treveo schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:21:
[...]

Hoeveel kost dat ongeveer? Ik zit ook in soortgelijke situatie, maar dan van 10-09 t/m 21-09. In die 2 weken ga ik meer terugleveren dan verbruiken als het goed is. Heb ik dan alleen vaste leverkosten per dag? A la €0,25 ofzo per dag?
Ik denk dat je al blij mag zijn als ze willen salderen. TLV gaan ze in ieder geval niet betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter_tw
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-09 20:56
Iemand bij Innova met een negatief maandbedrag voor stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

wouter_tw schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:27:
Iemand bij Innova met een negatief maandbedrag voor stroom?
nee. 5 is het minimum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genc007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03-10 11:29
de Peer schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:25:
[...]

Ik denk dat je al blij mag zijn als ze willen salderen. TLV gaan ze in ieder geval niet betalen.
Ik heb ook maar de borg overgemaakt naar innova om het per direct te laten starten..
Als het goed is gaan ze morgen of overmorgen beginnen met leveren.

Scheelt me toch €175 aan TLV voor de 12 dagen.

Ik ga ook gas afnemen bij innova (via consumind), dus dat zou mijn risico ook flink moeten verlagen indien ze in de winter omvallen.
Dan ben ik in de winter een netto debiteur voor ze en in de zomer richting mei pas een netto crediteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:18
genc007 schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:47:
[...]

Ik heb ook maar de borg overgemaakt naar innova om het per direct te laten starten..
Als het goed is gaan ze morgen of overmorgen beginnen met leveren.

Scheelt me toch €175 aan TLV voor de 12 dagen.

Ik ga ook gas afnemen bij innova (via consumind), dus dat zou mijn risico ook flink moeten verlagen indien ze in de winter omvallen.
Dan ben ik in de winter een netto debiteur voor ze en in de zomer richting mei pas een netto crediteur.
Als ze failliet gaan moet je verbruik alsnog betalen maar dan aan de curator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genc007
reiniero schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:50:
[...]

Als ze failliet gaan moet je verbruik alsnog betalen maar dan aan de curator.
Dat maakt niet zoveel uit, tot maart ben ik toch een netto afnemer voor stroom.

Ik ga na de ergste kou maar eens kijken hoe de vlag erbij hangt.

Worst case betaal ik €50 om van mn contract af te komen.
Als de energieprijzen gelijk blijven dan heb ik een mooie deal voor de winter. Als ze zakken dan heb ik die €50 snel terugverdiend door over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

genc007 schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:58:
[...]

Dat maakt niet zoveel uit,
Nou, je moet dan het volledige afnametarief betalen he inclusief btw en ODE. dus dat is meer dan 1 euro per kWh. je kunt dan niet salderen. Een flink risico dus.

[ Voor 7% gewijzigd door de Peer op 05-09-2022 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

genc007 schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:58:
[...]

Als ze zakken dan heb ik die €50 snel terugverdiend door over te stappen.
Nee, want dan beëindig je dus het contract en mag je flink dokken, doordat je niet kunt salderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:20
de Peer schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:25:
[...]

Nee, doen ze inderdaad niet, volgens mij gaan ze wel salderen, maar heb geen idee hoe en wat met die vaste leverkosten oid per dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Nou breekt mn klomp, word ik met door greenchoice gebeld haha. Alsof ze iets ruiken.
Tarieven wijzigen 1 oktober. Daar schiet je voor nu ook niks mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libo1949
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19:22
JoKo schreef op maandag 5 september 2022 @ 11:23:
Zomaar eens een opzetje gemaakt wat er hier gebeurt als we maandelijks gaan salderen :(
Ik ga uit van Eneco met 9 cent tlv en 70 cent afname.
All electric - 2 personen - hoekhuis
[Afbeelding]
Zelfde sommetje: +€24 :-(
Maar dan nog €250 per maand aan gas, want warmtepomp wordt maar niet geleverd. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de Peer schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:04:
[...]

Nee, want dan beëindig je dus het contract en mag je flink dokken, doordat je niet kunt salderen.
Hoe kom je hierbij? Dan zou ik eerst een tussenrekening aanvragen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NileZ_
Voor nu laat ik mijn aanmelding bij UC wel door gaan. Mochten die nog rare fratsen uithalen, dan kunnen we dus sowieso over naar Vattenfall of greenchoice, en naar 0 salderen alvorens over weer over te stappen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Droplul
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 23-11-2022
NileZ_ schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:54:
[...]

Kan. Ruikt ook sterk naar we proberen iets, maar door de aandacht doen we het toch maar niet.
Wat dan nog wel even moet blijken. Maar zou een kleine win zijn.

Sowieso goed bezig @Droplul 👍
@NileZ_ vanavond om 20:35 uur bij Vara Kassa gaat het over energieleveranciers en de energieprijzen.
Dus Kassa had ik vanmorgen om 9:40 uur ook even gewezen op de praktijken van Vattenfall.
10 minuten later om 9:50 uur kwam Vattenfall met het bericht dat het een fout was >:)
Dus ja, was het een fout of zijn ze geschrokken.

https://twitter.com/priet...&t=9KmDeqWrR8i2dSpIpCwe4Q

[ Voor 3% gewijzigd door Droplul op 05-09-2022 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genc007
de Peer schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:01:
[...]

Nou, je moet dan het volledige afnametarief betalen he inclusief btw en ODE. dus dat is meer dan 1 euro per kWh. je kunt dan niet salderen. Een flink risico dus.
Waarom zou ik niet kunnen salderen?
Het is toch wettelijk geregeld dat op een eindrekening de opgewekte kwh tegen de verbruikte weggestreept worden.

Je krijgt altijd een eindafrekening bij een faillisement.
Anders weet niemand wat die moet betalen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonnepaneelxl
  • Laatst online: 23:40
zijn er meer mensen die overgestapt zijn naar Innova energie?

Hier dus een bijzonder iets.
Nieuw contract afgesloten bij innovaenergie per 3-9-2022

Nu konden we in het portal van innovaenergie al ons nieuwe persoonlijk aanbod voor verlenging doen.
Hier dan ook op geklikt nu kunnen we alvast een nieuw verleng aanbod krijgen vanaf 3-09-2023 tot 03-09-2024
Zelfde prijzen als het contract wat net is ingegaan en tevens nog een cashback van €810
Het moet niet gekker worden :+ _/-\o_Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QyyTD1RtwS4Y47T1lTFHoYC5Ris=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ZMihXpXQvn39r5X8vxfkc7V.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door zonnepaneelxl op 05-09-2022 16:51 ]

5740wp 30gr Noord | 4815wp 35gr Oost | 2140wp 10gr Oost | 4800wp 30gr Zuid | 3645wp 8gr Zuid | 5760wp 35gr West | 1215wp 5gr Zuid | Totaal 28115WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genc007
zonnepaneelxl schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:47:

Nu konden we in het portal van innovaenergie al ons nieuwe persoonlijk aanbod voor verlenging doen.
Hier dan ook op geklikt nu kunnen we alvast een nieuw verleng aanbod krijgen vanaf 3-09-2023 tot 03-09-2024
Zelfde prijzen als het contract wat net is ingegaan en tevens nog een cashback van €810
Het moet niet gekker worden :+ _/-\o_[Afbeelding]
Is die cashback niet gewoon verrekend in je hogere kwh tarieven?

EDIT: nvm je bent een netto leverancier
Ben alleen benieuwd of dit goed gaat, waarom zou een contract aanbieden die pas over 1 jaar ingaat?

[ Voor 7% gewijzigd door genc007 op 05-09-2022 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tofik
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20-11-2024

Gewenste ingangsdatum: 4-9-2023*
Lijkt erop dat je contract pas over 1 jaar ingaat :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonnepaneelxl
  • Laatst online: 23:40
tofik schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:58:
[...]

Gewenste ingangsdatum: 4-9-2023*
Lijkt erop dat je contract pas over 1 jaar ingaat :+
Dat klopt ook 2023 ingaand.
Heb net sinds 3-9-2022 een nieuw 1 jarig contract.

Ik geloof er niet in dat we volgend jaar nog steeds van de aburd hoge prijzen hebben.
Kan je beter alvast maar een contract afsluiten toch?

5740wp 30gr Noord | 4815wp 35gr Oost | 2140wp 10gr Oost | 4800wp 30gr Zuid | 3645wp 8gr Zuid | 5760wp 35gr West | 1215wp 5gr Zuid | Totaal 28115WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rudolfski
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-10 10:28
Ik krijg via de chat van UC het antwoord dat:

Wij nemen helaas geen klanten aan die meer terugleveren dan 10.000 ongeacht welk verbruik daar tegenover staat.

WP: PUHZ-SW50 VKA + ERST20D-VM2D Vent: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

genc007 schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:37:
[...]

Waarom zou ik niet kunnen salderen?
Het is toch wettelijk geregeld dat op een eindrekening de opgewekte kwh tegen de verbruikte weggestreept worden.

Je krijgt altijd een eindafrekening bij een faillisement.
Anders weet niemand wat die moet betalen.
Uiteraard. Wat ik bedoel: aan het einde van de winter heb je weinig om te salderen en zul je fors in de min staan (neem ik aan). Maar als je geen full electric huis hebt en geen E-auto dan kan het meevallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:42
rudolfski schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:25:
Ik krijg via de chat van UC het antwoord dat:

Wij nemen helaas geen klanten aan die meer terugleveren dan 10.000 ongeacht welk verbruik daar tegenover staat.
Uh en hoe gaan ze dat aan de poort controleren dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Ik heb ook een verlengaanbod klaar staan als ik inlog. Maar het lijkt een fout. Het komt erg buggy over en er staan allemaal vreemde waarden en het is ook niet gebaseerd op mijn verbruik. Bij mij een cashback van 210 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Verwijderd schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:17:
[...]

Hoe kom je hierbij? Dan zou ik eerst een tussenrekening aanvragen
Wat ik bedoelde: je hebt dan geen tegoed opgebouwd om te salderen.
Tussenrekening doet Innova niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter_tw
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-09 20:56
de Peer schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:35:
[...]

Ik heb ook een verlengaanbod klaar staan als ik inlog. Maar het lijkt een fout. Het komt erg buggy over en er staan allemaal vreemde waarden en het is ook niet gebaseerd op mijn verbruik. Bij mij een cashback van 210 euro.
Heb helemaal geen cashnack. Morgen verlenging maar eens annuleren. En nieuwe verlening aanvragen a hopelijk 810 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rudolfski
  • Laatst online: 03-10 10:28
Atomius schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:34:
[...]

Uh en hoe gaan ze dat aan de poort controleren dan?
Geen idee maar ik heb ook niet zo’n zin in gezeik achteraf. Ben voor m’n VVE op zoek naar een andere leverancier…

Maar wel maf want eind augustus kon je nog wel bij UC terecht kon ik terugvinden.

WP: PUHZ-SW50 VKA + ERST20D-VM2D Vent: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
MaSw85 schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:10:
[...]

Ik had met de verhuis vink aan aangemeld bij UC voor sneller starten (14 ipv 30 dagen), dus vandaar dat ik het zelf heb gedaan.
Dit zou alsnog niet nodig moeten zijn of wel.

' Wij regelen alles voor u
14 dagen na ontvangst van de leveringsovereenkomst gaan wij de overstap voor u in orde maken, tenzij u een andere startdatum heeft aangegeven. U merkt hier niets van en u hoeft er niets voor te doen dankzij onze overstapservice. Dit proces duurt enkele weken, waarna u profiteert van onze beste service! '

Stond in de bevestiging van UC, dus daar mag ik dan toch vanuit gaan, ' verhuizing ' of niet, wat tevens ook nergens staat vermeld in de berichtgeving of contract.

[ Voor 45% gewijzigd door JohanNL op 05-09-2022 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:42
Dat Innova geeft me toch echt geen goed gevoel hoor. Eerder eind augustus al eens gebeld met een kerel van hun helpdesk. "Ja, het aanbod krijgt u per e-mail." Dezelfde dag niets. Volgende dag niets. Dus gebeld. Collega van hem: "Ja, hij was een letter in uw e-mailadres vergeten." U krijgt hem binnen 10 minuten. Niets. Volgende dag weer moeten bellen. "Oh, nog steeds niet aangekomen? Nou, dan proberen we het nu nog een keer." Toen eindelijk het aanbod gekregen met - jawel - het IBAN nummer van iemand anders (??).

Vandaag maar weer eens gebeld om nog wat vragen te stellen. Krijg ik opnieuw iemand aan de lijn met een toch wel bijzonder onprofessionele houding en dito taalgebruik.

Lang verhaal kort: misschien een 1 jaar vaste hoge TLV (zeggen ze..), maar als dit het begin al is..? Weet niet of jullie dezelfde ervaringen hebben. Ik voel me toch een stuk prettiger bij een UC, waar je op heel prettige en correcte wijze te woord wordt gestaan. Hopelijk blijft daar nog wat over van de TLV op termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Atomius schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:09:
Dat Innova geeft me toch echt geen goed gevoel hoor. Eerder eind augustus al eens gebeld met een kerel van hun helpdesk. "Ja, het aanbod krijgt u per e-mail." Dezelfde dag niets. Volgende dag niets. Dus gebeld. Collega van hem: "Ja, hij was een letter in uw e-mailadres vergeten." U krijgt hem binnen 10 minuten. Niets. Volgende dag weer moeten bellen. "Oh, nog steeds niet aangekomen? Nou, dan proberen we het nu nog een keer." Toen eindelijk het aanbod gekregen met - jawel - het IBAN nummer van iemand anders (??).

Vandaag maar weer eens gebeld om nog wat vragen te stellen. Krijg ik opnieuw iemand aan de lijn met een toch wel bijzonder onprofessionele houding en dito taalgebruik.

Lang verhaal kort: misschien een 1 jaar vaste hoge TLV (zeggen ze..), maar als dit het begin al is..? Weet niet of jullie dezelfde ervaringen hebben. Ik voel me toch een stuk prettiger bij een UC, waar je op heel prettige en correcte wijze te woord wordt gestaan. Hopelijk blijft daar nog wat over van de TLV op termijn.
Klopt, bij Innova moet je er bovenop zitten en alles telefonisch doen. Op e-mail reageren ze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eur
  • Laatst online: 26-09 07:39

Eur

Waarom kiezen jullie zoveel voor Innova? Als ik op gas licht kijk naar de aanbiedingen zit er toch een behoorlijk verschil met Engie. Zit al een tijd te lezen in deze topic maar kom er niet uit waar zo het voordeel in zit. Of staar ik me te blind op het bedrag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kbmZ5B_TIk1W-_CnaoRe-4rH67I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FiUIdDMJMgwbwUdnps34CCTQ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libo1949
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19:22
Atomius schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:09:
Dat Innova geeft me toch echt geen goed gevoel hoor. Ik voel me toch een stuk prettiger bij een UC, waar je op heel prettige en correcte wijze te woord wordt gestaan. Hopelijk blijft daar nog wat over van de TLV op termijn.
Ik heb mijn aanvraag bij Innova ook herroepen. Daar heb ik ook geen goed gevoel bij en die tlv zal toch wel aangepast worden. Ik laat mijn contract met UC over een week ingaan en dan zien we wel hoe het verder loopt. Eerst maar eens salderen in de winter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Eur schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:13:
Waarom kiezen jullie zoveel voor Innova?
omdat het een vast contract is van 1 jaar met de hoogste TLV (als je hem omzet naar enkel tarief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eur

Eur

de Peer schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:18:
[...]

omdat het een vast contract is van 1 jaar met de hoogste TLV (als je hem omzet naar enkel tarief).
Ok, maar dan is er toch geen garantie dat die tlv van kracht blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genc007
Eur schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:20:
[...]

Jawel het is een vast contract. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKees
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-09 10:26
[...]

Daar begint het steeds meer op te lijken...
HKees schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 11:28:
Net uit nieuwsgierigheid nog even met Gaslicht.com gebeld. De beste mevrouw gaf aan dat de TLV niet onder de tarieven vallen (maar onder de leveringskosten of zoiets), en dat alle leveranciers deze tussentijds mogen wijzigen (ook bijv. Innova met een vast contract). Vooral dat laatste vind ik wel een beetje 'verwarrend'..

[ Voor 24% gewijzigd door HKees op 05-09-2022 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59
Maar als dat zo is, dus innova die met hun "vaste" contract tarieven wijzigt. Dan is dat ook een reden om kosteloos weg te gaan.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eur

Eur

genc007 schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:22:
[...]

Jawel het is een vast contract. ;-)
Geen garantie.

Ik heb een 1 jarig contract bij eneco en daar is de tlv ook terug gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Topicstarter
@mathijshooi TS aangepast met
...posten, mention @cj1, zodat...
In de hoop dat ik meer berichten ontvang van nieuwe tarieven.

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeHollander
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-10 21:56
de Peer schreef op maandag 5 september 2022 @ 17:28:
[...]

Uiteraard. Wat ik bedoel: aan het einde van de winter heb je weinig om te salderen en zul je fors in de min staan (neem ik aan). Maar als je geen full electric huis hebt en geen E-auto dan kan het meevallen.
Als je overstapt, begint je contract weer vanaf o.

Dus als je nu overstapt loopt je saldering weer voor een volledig jaar.
Enige nadeel is dat je dan de wintermaanden in het voorjaar moet inhalen.
Overstappen in het voorjaar kan dan nadelig uitpakken als je niet oplet.
Zeker als ze dan de tarieven weer aanpassen.(vooral de TLV)

Toch ga ik overstappen, zie wel wat m`n nieuwe leverancier gaat doen.
Gun Eneco geen goedkope stroom :(

Mijn setup: Omvormer 1: 12x330wp 3960wp ZO + 6x330wp 1980WP NW - Omvormer 2: 6x370wp 2220wp ZW Totaal 8160wp Locatie Zuid-Limburg Bunde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genc007
Qosmic schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:23:
Maar als dat zo is, dus innova die met hun "vaste" contract tarieven wijzigt. Dan is dat ook een reden om kosteloos weg te gaan.
Nogmaals, het is een vast contract.
Ze mogen niet zomaar hun tarieven veranderen.

In de voorwaarden staat we kunnen wel / niet afspreken dat de tarieven kunnen veranderen.

Variabel = afspreken dat wel kan veranderen
Vast = kunnen niet veranderen.

Dat is iig hoe ik hun voorwaarden interpreteer.
Indien ze toch de tarieven gaan wijzigen zonder reden dan gaat de ACM (hopelijk) wel ingrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

[...]

Klopt, maar in het contract van Innova zijn daar minder openingen voor dan bij Eneco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genc007
Eur schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:26:
[...]

Geen garantie.

Ik heb een 1 jarig contract bij eneco en daar is de tlv ook terug gezet.
Eneco heeft al heel lang geen vaste contracten meer toch?
Had je niet een variabel contract?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Qosmic schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:23:
Ja, maar daar heb je niets aan eind Februari. Dan sta ik namelijk 2000 euro bij ze in de min en moet ik aftikken tegen het volledige tarief inclusief btw en ODE (1,06 euro per kWh). Want dan heb ik geen tegoed om mee te salderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eur

Eur

genc007 schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:28:
[...]

Sinds vorig jaar.

[ Voor 44% gewijzigd door Eur op 05-09-2022 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKees
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-09 10:26
genc007 schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:27:
[...]

Nogmaals, het is een vast contract.
Ze mogen niet zomaar hun tarieven veranderen.

In de voorwaarden staat we kunnen wel / niet afspreken dat de tarieven kunnen veranderen.

Variabel = afspreken dat wel kan veranderen
Vast = kunnen niet veranderen.

Dat is iig hoe ik hun voorwaarden interpreteer.
Indien ze toch de tarieven gaan wijzigen zonder reden dan gaat de ACM (hopelijk) wel ingrijpen.
Je loopt qua info een beetje achter vermoed ik. De vraag is tevens of de terugleververgoeding onder de tarieven valt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

DeHollander schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:27:
[...]

Als je overstapt, begint je contract weer vanaf o.
dat is nu juist het probleem. Bij je vorige aanbieder (voor dat je overstapte) sta je diep in de min en moet je afrekenen tegen het volledige tarief, omdat je geen tegoed hebt om mee te salderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

genc007 schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:28:
[...]

Eneco heeft ook bij de vaste contracten de TLV gewijzigd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:04
Ff je EAN code blurren, geen idee of men er wat mee kan maar is wel een persoonlijke code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genc007
HKees schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:30:
[...]

Je loopt qua info een beetje achter vermoed ik. De vraag is tevens of de terugleververgoeding onder de tarieven valt..
Heb je de contractvoorwaarden ook daadwerkelijk zelf gelezen?

Terugleververgoeding
Als u op jaarbasis meer energie teruglevert dan verbruikt, dan is de terugleververgoeding na saldering gelijk aan het kale enkeltarief als u een meter heeft met één actief telwerk. Heeft u een meter met twee actieve telwerken? Dan is de terugleververgoeding na saldering gelijk aan het kale daltarief.
De terugleververgoeding is exclusief overheidsheffingen en inclusief btw.

Daarnaast staat 2 paragrafen ervoor dat de tarieven niet wijzigen mits de overheids of netbeheerder kets geks doen.

Nogmaals, innova kan niet zomaar de tarieven aanpassen, want dan is het geen vast contract.
Ook de TLV staat netjes tussen de tarieven genoemd in de voorwaarden.

[ Voor 16% gewijzigd door genc007 op 05-09-2022 18:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeHollander
de Peer schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:31:
[...]

dat is nu juist het probleem. Bij je vorige aanbieder (voor dat je overstapte) sta je diep in de min en moet je afrekenen tegen het volledige tarief, omdat je geen tegoed hebt om mee te salderen.
Dat schrijf ik toch, maar iedereen die hier actief is heeft overschot.

Wel een risico wat je neemt als je nu naar een kleine leverancier gaat, als hij omkiept heb je idd dat probleem......

Mijn setup: Omvormer 1: 12x330wp 3960wp ZO + 6x330wp 1980WP NW - Omvormer 2: 6x370wp 2220wp ZW Totaal 8160wp Locatie Zuid-Limburg Bunde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:29
NileZ_ schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:06:
Nou breekt mn klomp, word ik met door greenchoice gebeld haha. Alsof ze iets ruiken.
Tarieven wijzigen 1 oktober. Daar schiet je voor nu ook niks mee op.
En naar welke TLV gaan ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Truus01 schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:39:
[...]

En naar welke TLV gaan ze?
11.5 haha 😂 dat is al een tijdje zo volgens mij. Maar de tarieven gaan dus per 1 okt wijzigen. TLV zal wel 11.5 blijven gok ik.

[ Voor 25% gewijzigd door NileZ_ op 05-09-2022 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeHollander
NileZ_ schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:46:
[...]

11.5 haha 😂 dat is al een tijdje zo volgens mij. Maar de tarieven gaan dus per 1 okt wijzigen. TLV zal wel 11.5 blijven gok ik.
Er zijn er genoeg die minder geven...... :(

Gelukkig zijn er ook nog die wel een net bedrag geven, dus ;w naar je oude leverancier.
Zeker met de stroom dan he, soms is het verstandig om je gas contract wel daar te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• genc007
Overigens wel bijzonder dat de gasprijzen niet doorstijgen vandaag.

Vrijdag 215
Ochtend 270
Avond 240

Dit na een vrij diepe val vanaf 346 afgelopen week.

Zou verwachten dat na de aankondiging van rusland dat de prijzen weer naar de 300 zouden stijgen.

Is dit een eerste indicatie dat de energieprijzen gaan dalen komende tijd?

Dit zou ook de TLVs overal omlaag moeten gaan trekken.

[ Voor 7% gewijzigd door genc007 op 05-09-2022 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratisgeld
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11-06-2024
Acradavos schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:07:
25-8-2022:

[Afbeelding]

Contract op 31 augustus afgesloten;

[Afbeelding]

Tarieven 1 september 2022:

[Afbeelding]

Normaal TLV voor UC:

1.03343 / 1.09

= 0,9481009174311927

- 0.04010
- 0.03325

-----------------------

0,8747509174311927 voor TVL Normaal? Of zie ik dat verkeerd.
@Acradavos Bedoelt UC met 'correctie termijnbedrag' het terug te storten bedrag bij de jaarrekening? Ik vond het een bijzondere opzet toen ik gisteren de tarieven checkte.

Overigens loopt de UC website vandaag vast als ik op 'tarieven' klik :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equastro
  • Laatst online: 30-05 07:41
Medio augustus overgestapt naar Eneco. Zou ingaan per 15 sept. Paar dagen later ging TLV naar 0,09 ct. Contract dus maar geannuleerd.

24 augustus 1 jaar vast bij Innova afgesloten (71ct TLV), paar dagen later ging TLV naar 91 ct. Dus maar eens gebeld of ik kon annuleren en nieuw contract met hogere TLV kon aangaan. Nope, namen geen 'nieuwe' klanten meer aan voor alleen stroom.

Dat dus ook maar geannuleerd en de overstap naar UC gewaagd gisteren. Zonet even gebeld gezien ik in het contract per mail geen TLV zag staan. Was gelijk aan kaal leveringstarief werd mij verteld dus ok. Maar hadden ze bewust niet in contract gezet 'omdat de TLV wel eens in de toekomst zou kunnen wijzigen'. Dat werd me iets te vaak en te suggestief gezegd. Klanten moesten er zodoende maar rekening mee houden dat de TLV wel eens naar beneden zou kunnen worden geschroefd. Sluit aan bij soortgelijke verhalen over Engie hier in dit topic de afgelopen weken. De verlaging zou overigens vergelijkbaar met Eneco kunnen zijn vertelde de jongen aan de telefoon ook nog.

Lekker dan. 8)7 Ben benieuwd met welke termijn ze komen voor de aankondiging hiervan. Gezien er dan ook 30 dagen opzegtermijn is zou ik verwachten dat veranderingen in tarieven ook minstens zo lang vantevoren aangekondigd moeten zijn voor ze in gaan. Maar daar zal het ACM zich als tandloos enkelbijtertje vast niet voor inspannen. Niet dat het veel uitmaakt omdat de meeste terugleveranciers toch eerst een saldootje kWh's voor moet opbouwen om de winter te overbruggen, maar ach...

Lijkt wel alsof de energieleveranciers een soort van 'klantje-pik stoelendans' doen tot het moment dat het verbruik de teruglevering overstijgt, van het gros van de terugleveranciers in de winter. De energieleverancier die dan als laatste zit (op dat moment de de meeste klanten heeft gelokt) zit weer een tijdje safe voor de winter.

Het is voor het eerst sinds een tijd dat ik kan en wil overstappen (powerpeers), maar dit gedonder elk jaar zit ik niet op te wachten ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
Equastro schreef op maandag 5 september 2022 @ 19:27:
Medio augustus overgestapt naar Eneco. Zou ingaan per 15 sept. Paar dagen later ging TLV naar 0,09 ct. Contract dus maar geannuleerd.

24 augustus 1 jaar vast bij Innova afgesloten (71ct TLV), paar dagen later ging TLV naar 91 ct. Dus maar eens gebeld of ik kon annuleren en nieuw contract met hogere TLV kon aangaan. Nope, namen geen 'nieuwe' klanten meer aan voor alleen stroom.

Dat dus ook maar geannuleerd en de overstap naar UC gewaagd gisteren. Zonet even gebeld gezien ik in het contract per mail geen TLV zag staan. Was gelijk aan kaal leveringstarief werd mij verteld dus ok. Maar hadden ze bewust niet in contract gezet 'omdat de TLV wel eens in de toekomst zou kunnen wijzigen'. Dat werd me iets te vaak en te suggestief gezegd. Klanten moesten er zodoende maar rekening mee houden dat de TLV wel eens naar beneden zou kunnen worden geschroefd. Sluit aan bij soortgelijke verhalen over Engie hier in dit topic de afgelopen weken. De verlaging zou overigens vergelijkbaar met Eneco kunnen zijn vertelde de jongen aan de telefoon ook nog.

Lekker dan. 8)7 Ben benieuwd met welke termijn ze komen voor de aankondiging hiervan. Gezien er dan ook 30 dagen opzegtermijn is zou ik verwachten dat veranderingen in tarieven ook minstens zo lang vantevoren aangekondigd moeten zijn voor ze in gaan. Maar daar zal het ACM zich als tandloos enkelbijtertje vast niet voor inspannen. Niet dat het veel uitmaakt omdat de meeste terugleveranciers toch eerst een saldootje kWh's voor moet opbouwen om de winter te overbruggen, maar ach...

Lijkt wel alsof de energieleveranciers een soort van 'klantje-pik stoelendans' doen tot het moment dat het verbruik de teruglevering overstijgt, van het gros van de terugleveranciers in de winter. De energieleverancier die dan als laatste zit (op dat moment de de meeste klanten heeft gelokt) zit weer een tijdje safe voor de winter.

Het is voor het eerst sinds een tijd dat ik kan en wil overstappen (powerpeers), maar dit gedonder elk jaar zit ik niet op te wachten ;(
Gaat vast naar beneden, ze kijken allemaal naar elkaar.
Maar gezien VF nu duidelijk meldt dat ze correct zullen gaan salderen, kun je daar heen zodra je gaat afnemen. De maanden waarin je afneemt zou je dan kunnen gaan salderen met de maanden in het voorjaar, naar 0 toe. En dan weer de beste TLV uitzoeken. En als 16 cent op dat moment het best haalbare is, blijf je lekker zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
NileZ_ schreef op maandag 5 september 2022 @ 19:40:
[...]

Gaat vast naar beneden, ze kijken allemaal naar elkaar.
Maar gezien VF nu duidelijk meldt dat ze correct zullen gaan salderen, kun je daar heen zodra je gaat afnemen. De maanden waarin je afneemt zou je dan kunnen gaan salderen met de maanden in het voorjaar, naar 0 toe. En dan weer de beste TLV uitzoeken. En als 16 cent op dat moment het best haalbare is, blijf je lekker zitten..
Ik denk wel dat er nog een overheidsregeltje komt op 1jan om 70-80% als verplicht aan te houden voor tlv tov het afnametarief (of kaaltarief).

Dan kan Eneco en de rest weer van 9 naar 60/70 cnt gaan :>

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NileZ_
PCJR schreef op maandag 5 september 2022 @ 19:53:
[...]

Ik denk wel dat er nog een overheidsregeltje komt op 1jan om 70-80% als verplicht aan te houden voor tlv tov het afnametarief (of kaaltarief).

Dan kan Eneco en de rest weer van 9 naar 60/70 cnt gaan :>
Is mogelijk. Maar volgens mij kunnen ze dat niet eens zo snel regelen. Maar als dit het geval zou zijn dan ga je dan je sommetje weer even opnieuw maken haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
NileZ_ schreef op maandag 5 september 2022 @ 19:56:
[...]

Is mogelijk. Maar volgens mij kunnen ze dat niet eens zo snel regelen. Maar als dit het geval zou zijn dan ga je dan je sommetje weer even opnieuw maken haha.
Nee want ik ben eind sept weg bij Eneco. UC start dan, tot 1 nov, dan ga ik naar een goedkope zoals bv Tibber. Als die dan 30-40cnt in de nacht hebben, kan ik daarmee de accu laden. Met beetje zon kom ik dan wel 20-24h door voor dat tarief.

Als dat niet zo is, dan blijf ik bij UC (of een andere?), dan moet ik wat salderen. Eind feb of begin maart dan weer naar de hoogste tlv-toko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarcomorbato
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 24-11-2024
de Peer schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:12:
[...]

Klopt, bij Innova moet je er bovenop zitten en alles telefonisch doen. Op e-mail reageren ze niet.
Bij mijn eindafrekening zat er fout van E300 aan teruglevercentjes in mijn nadeel. Krijg er na twee weken nog geen beweging in. Morgen maar weer eens bellen.

Hebhet grootste gedeelte wel uitbetaald gekregen, kreeg volgende dag een nota om hetzelfde bedrag te voldoen

De datum van de nota was 01-01-1900

Tja... innova. Het is ook maar net wie je aan de telefoon krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 20:49
Kom er niet achter wat mijn termijnbedrag bedrag zou worden als ik naar innova overstap met een jaarcontract. Ik ga stroom en gas afnemen.

Op basis van mijn huidige verbruik kom ik op een termijnbedrag van 560 euro. Echter komende maand worden er extra panelen geplaatst die ongeveer 8000kWh gaan produceren. Kom dan op een termijnbedrag van -75 euro.

Iemand hier ervaring mee, wat ik zou kunnen verwachten. En tot hoever ze willen verlagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

waslijn schreef op maandag 5 september 2022 @ 20:15:
Kom er niet achter wat mijn termijnbedrag bedrag zou worden als ik naar innova overstap met een jaarcontract. Ik ga stroom en gas afnemen.

Op basis van mijn huidige verbruik kom ik op een termijnbedrag van 560 euro. Echter komende maand worden er extra panelen geplaatst die ongeveer 8000kWh gaan produceren. Kom dan op een termijnbedrag van -75 euro.

Iemand hier ervaring mee, wat ik zou kunnen verwachten. En tot hoever ze willen verlagen?
Als je het kunt aantonen dan ga je naar 5 euro per maand. Zijn meerdere mensen die dat voor elkaar gekregen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
PCJR schreef op maandag 5 september 2022 @ 20:01:
[...]

Nee want ik ben eind sept weg bij Eneco. UC start dan, tot 1 nov, dan ga ik naar een goedkope zoals bv Tibber. Als die dan 30-40cnt in de nacht hebben, kan ik daarmee de accu laden. Met beetje zon kom ik dan wel 20-24h door voor dat tarief.

Als dat niet zo is, dan blijf ik bij UC (of een andere?), dan moet ik wat salderen. Eind feb of begin maart dan weer naar de hoogste tlv-toko.
We hebben nog 10 kalenderdagen van Eneco tegoed 😜. Kom je vanzelf dichterbij eind september..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker001
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-10 08:59
Bij Engie staat duidelijk dat de TLV excl. energiebelasting en btw is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H7Xix8yLgPBjMk9HxBWoeYisuhk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LjDBQMVgnbxB4LsjC7SWMhho.png?f=user_large

Toch wordt er met onderstaande berekening gerekend met het TLV incl. energiebelasting en btw. Ook in de TS tabel staat dit tarief incl. Hoe zit dit nou?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iJpORpP596RSn4hDuqoCAfaaNL0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lHQdz5m5VnigxCibR3tEtgo8.png?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door gebruiker001 op 05-09-2022 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker001
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-10 08:59
Net met UC gebeld waar ik 8 dagen geleden een contract heb aangevraagd.

Waarschijnlijk gaan ze mij een bericht sturen dat ze mij niet willen, omdat ik te veel zonnepanelen op mijn dak heb volgens energieleveren.nl.

Ze mogen een modelcontract toch niet eens weigeren. Nou ja, ze doen wel meer wat niet mogen dus ik verwacht dat deze niet doorgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22

CyBeRSPiN

sinds 2001

TL;DW: Bontebal vindt dat de groep met (grote) overproductie klein is en dus niet de moeite om achteraan te gaan. Mevrouw met 6 panelen vindt het ook geen drama, leeft mee met de minima die echt niet meer rondkomen.

[ Voor 14% gewijzigd door CyBeRSPiN op 05-09-2022 21:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:26
hesselbeertje schreef op maandag 5 september 2022 @ 20:28:
[...]

Kassa kennende een half kloppend verhaal waar niemand wijzer van wordt.
Ondanks dat 'onze' club van netto-producenten niet echt belicht werd (begrijpelijk, is natuurlijk ook maar een klein clubje) (edit: en inderdaad ook onjuist) kan ik ze betreffende het verhaal over maandelijks salderen niet op grove fouten betrappen. Dat mag ook gezegd worden. Hopen dat er nu een aantal bestuurders wakker worden.

[ Voor 3% gewijzigd door hesselbeertje op 05-09-2022 21:25 ]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22

CyBeRSPiN

sinds 2001

Whiskey48 schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:23:
[...]

Mag zijn, maar ik denk dat de gemiddelde kijkernu van hun sofa af kruipt en even kijken wat zij nou krijgen voor hun zonnepanelen (half begrijpende waar ze naar kijken)
Vooral dat per maand salderen is nasty, dan komt die lage TLV dus ook nog aan bij diegenen die op jaarbasis alles zouden salderen, die budget energieleveranciers zoeken wel echt de mazen van de wet in hun voordeel op..wetswijziging laat maanden op zich wachten.

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 05-09-2022 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 28-09 13:26
Overstap naar UC hoeft dus ook niet meer als ik het zo zie. Lijkt erop dat er nergens meer een betrouwbare partij te vinden is.

Ik ga binnenkort wel switchen naar Vattenfall, die lijken nog enigszins stabiel. Dan m'n verbruik van oktober salderen in de winter en dan kijk ik in het voorjaar wel verder of het wat kalmer is. Je kunt blijven hoppen; ik heb wel meer te doen dan elke week lezen of m'n leverancier nog betrouwbaar is of wéér ergens achteraan te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeHollander
Pannencouque schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:40:
Overstap naar UC hoeft dus ook niet meer als ik het zo zie. Lijkt erop dat er nergens meer een betrouwbare partij te vinden is.

Ik ga binnenkort wel switchen naar Vattenfall, die lijken nog enigszins stabiel. Dan m'n verbruik van oktober salderen in de winter en dan kijk ik in het voorjaar wel verder of het wat kalmer is. Je kunt blijven hoppen; ik heb wel meer te doen dan elke week lezen of m'n leverancier nog betrouwbaar is of wéér ergens achteraan te bellen.
Engie lijkt me toch redelijk betrouwbaar en hebben redelijke TLV.

Of heb ik het mis? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Laatst online: 22:55
DeHollander schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:42:
[...]

Hehe, wacht maar een paar weekjes, zie eerdere posts :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
DeHollander schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:42:
[...]

Wellicht dat @Pannencouque iets weet wat wij niet weten...

Desalniettemin is het een kwestie van tijd wanneer ook daar de TLV richting nul gaat natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:07
Kijken of er na dit verhaal nog een erectificatie van Eneco en Budget Energie komt.
Pagina: 1 ... 113 ... 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.

- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!

Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2