Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eur
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-09 07:39

Eur

DeHollander schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:42:
[...]

Engie lijkt me toch redelijk betrouwbaar en hebben redelijke TLV.

Of heb ik het mis? :?
Kreeg dit als antwoord van Engie wat ze met de tlv gaan doen.

Hallo Erwin,

Je vraag is heel concreet, zijn wij van plan om een aanpassing te doen in de teruglevertarieven. Op dit moment bieden wij de overeenkomst aan zoals deze op onze website staat. Echter is het wel zo dat dit een variabele overeenkomst is. Vanuit ENGIE zijn wij altijd bezig om het product wat wij aanbieden aan te passen naar de marktsituatie. Dat geld zowel voor de prijs die wij rekenen per kWh en m3, als een terugleververgoeding en vastrecht.

Omdat we geen vaste contracten aanbieden hebben wij de mogelijkheid hier zaken in aan te passen. Ik kan je dan ook geen enkele garantie bieden, ook wanneer ik nog geen kennis heb van eventuele toekomstige aanpassingen. Dit zal overigens voor alle leveranciers gelden die een variabele overeenkomst aanbieden.

Als je nog andere vragen hebt, hoor ik het graag.
Voor nu nog een hele fijne dag gewenst!

Pepijn

Heel kort, garantie tot de voordeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-10 14:19
Wat zouden jullie doen in mijn geval?

29 september loopt mijn contract af bij Oxxio.
Nu heb ik al een nieuw contract binnen van innova (gas/licht)
Dat kan ik nog annuleren tot aanstaande vrijdag.

Sinds half februari dit jaar heb ik 10 panelen op het dak liggen. Die hebben tot nu toe 3500kwh opgebracht. Dat zal over een heel jaar op zo'n 4500kwh komen?
Mijn jaarverbruik zal ongeveer 2700kwh zijn.
Mijn gasverbruik zit op zo'n 6-10m³ per maand.
Ik verwarm met twee airco's.

Is het nu wijs om nu al over te stappen naar innova of zou ik beter wachten op de nieuwe tarieven van Oxxio als mijn contract daar is afgelopen en na de winter pas overstappen naar bv innova?
Als ik namelijk bij Oxxio blijf verwacht ik dat de tarieven daar waarschijnlijker lager zijn dan bij innova.
Echt terugleveren ga ik het voorjaar pas weer doen lijkt me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:57
Yep, bom is nu al aan het vallen... @Rol-Co:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jvA3SYfD2hjpPYKqKRk3lwvNkAc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/do4TjZhTszaPhO94OUndzlma.jpg?f=fotoalbum_large

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Nou, die 9 cent is niet terug te zien in het dagoverzicht, beide dagen ongeveer 10kW opgewekt en tegen de 4 euro aan teruglevering te zien in het dagoverzicht.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:41

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Modbreak:en weer open, met een nieuwe en duidelijke titel!
Bespreek hier waar nu op dit moment de beste terugleververgoeding te halen valt

Wise enough to play the fool

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mathijshooi
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 16:16
teacher schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:23:
[modbreak]en weer open, met een nieuwe en duidelijke titel!
Bespreek hier waar nu op dit moment de beste terugleververgoeding te halen valt[/modbreak]
Wat is de guidance, ik denk dat per definitie soms wat discussie ontstaat over bepaalde onderwerpen die wat verdieping behoeven soms (even los van de specifieke Eneco case).

Ik geloof dat velen dit OK vinden zolang het maar tlv gerelateerd blijft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Per 22-9 naar Innova.
Innova heeft het over teruglever tarief en niet zoals Eneco over teruglever vergoeding.
Tarieven staan vast.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mx6dGLyD89rBiD3GXHw_-5gTqxU=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/89YpD8wQsaWj4XpaRwFkJTt0.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 12% gewijzigd door klump4u op 11-09-2022 12:09 ]

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

mathijshooi schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:06:
[...]

Wat is de guidance, ik denk dat per definitie soms wat discussie ontstaat over bepaalde onderwerpen die wat verdieping behoeven soms (even los van de specifieke Eneco case).

Ik geloof dat velen dit OK vinden zolang het maar tlv gerelateerd blijft.
Guidance:
Prijzen, algemene voorwaarden. :Y

Waterstof maken was offtopic, slowchat over het niveau van kassa was offtopic, van foto's van dildo's in een vitrinekast kregen we kortsluiting. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door teacher op 11-09-2022 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:10
klump4u schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:08:
Per 22-9 naar Innova.
Innova heeft het over teruglever tarief en niet zoals Eneco over teruglever vergoeding.
Tarieven staan vast.
[Afbeelding]
Dat is een heel mooi aanbod, jammer dat ik die destijds niet op het juiste moment heb afgesloten, want zonder gas kom je er nu nier meer in.

UC lijkt anders nog het beste alternatief, maar daar zijn de tarieven de afgelopen dagen gedaald en zodoende ook de TLV.

Normaal € 0,78555 per kWh
Dal € 0,53989 per kWh

En hier moet dan nog 9% af voor de netto TLV zonder btw

[ Voor 7% gewijzigd door JohanNL op 11-09-2022 12:29 ]

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 12:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

klump4u schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:08:
Per 22-9 naar Innova.
Tarieven staan vast.
[Afbeelding]
Hoe heb je die zo hoog gekregen? Ik stapte in op de 69 cent incl btw en er was nog een latere 77 incl maar wanneer is de 98 cent voorbij gekomen? En dan zo snel over al.

Ik ga hier op 4 okt over naar innova, ik ben benieuwd.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoKo
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

JoKo

͡❛ ͜ʖ ͡❛

Rol-Co schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:54:
[...]

Hoe heb je die zo hoog gekregen? Ik stapte in op de 69 cent incl btw en er was nog een latere 77 incl maar wanneer is de 98 cent voorbij gekomen? En dan zo snel over al.

Rond 26 augustus was dat. Ik zit ook bij de club van +90 cent, echter vanaf 1 januari want dan is de periode 5 september tm 31 december bij Eneco zogenaamd naar 0 gesaldeerd.

JoKo in "Zero Tolerance: Wat is nu de beste terugleververgoeding?"

Ouddorp ZW 6.175 Wp NO+ZO 7.825 Wp Totaal 14.000 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

JoKo schreef op zondag 11 september 2022 @ 13:07:
[...]

Rond 26 augustus was dat. Ik zit ook bij de club van +90 cent, echter vanaf 1 januari want dan is de periode 5 september tm 31 december bij Eneco zogenaamd gesaldeerd.

JoKo in "Zero Tolerance: Wat is nu de beste terugleververgoeding?"
Tja, zo is het ook weer, je hebt nog niets als je niets terug geleverd hebt, een sap had een uitkomst geweest, nu wordt het billenknijpen tot minstens juni. ;)
Opzich lever ik niet veel terug, met een slecht jaar 400 en een goede zoals dit jaar 1200 na salderen die ik nu dus aan budget verkoop a13,5 cent, ook zonde.
En dan doen we al ons best om meer te verbruiken, lekker lang douchen enz enz :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aa4ever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-09 22:33
[...]

TLV is 0,90682 cent excl. BTW; incl. BTW is voor de meesten niet interessant. Deze heb ik per 22-09-2022, dan ben ik van Eneco verlost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

aa4ever schreef op zondag 11 september 2022 @ 13:28:
[...]

TLV is 0,90682 cent excl. BTW; incl. BTW is voor de meesten niet interessant. Deze heb ik per 22-09-2022, dan ben ik van Eneco verlost.
Maar uiteindelijk voor jou het zelfde, eerst winter door voordat er iets verdiend gaat worden.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Topicstarter

Tabel versie 6 september

@mathijshooi De naam van het product is lichtgrijs gemaakt indien het niet voor iedereen beschikbaar is.
Voor met name Innova 1-jaar vast, UC en UC variabel denk ik dat de tarieven niet helemaal correct zijn. Posts met verbeteringen zijn welkom.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W2etUBMf7S5T8Hmf3gu1ib7ZaSs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YuDCDiHUIRzkV3hG2wSqespQ.png?f=fotoalbum_large

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Tarieven Engie op dit moment:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1PK4w85biYjiuPH0TUGfD6jiS4E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g6waK7L2YUwtUFywHmYjNNm8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ow-ih68mHJfjHPoK5YqA7GdFTeg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6rS3N2fVG3W7XS5D3vqQpiH9.jpg?f=fotoalbum_large

Let op, volgens mij is dat overzicht ex de 21% BTW enzo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mV_cNmGUpdTNijMa38Q7LMBtd2s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ajq2LfruJmHe0TKoviFfXAwa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2022 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Topicstarter
Wek product/contract? Variabel/model/vast/...?

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cj1 schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:54:
[...]

Wek product/contract? Variabel/model/vast/...?
Altijd model - ze adverteren ook niet anders meer volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aa4ever
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-09 22:33
Rol-Co schreef op zondag 11 september 2022 @ 13:41:
[...]

Maar uiteindelijk voor jou het zelfde, eerst winter door voordat er iets verdiend gaat worden.
Nee, ik verwacht in de winter een nagenoeg netto leverancier te zijn, eventueel tekort in december / januari heb ik opgebouwd in oktober dus vandaar zo snel mogelijk over naar Innova. Met de uitbetaling van Eneco is mijn gasverbruik afgedekt. Soort “nul” op de meter maar dan nul-euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

[...]

Ik had ook eerst die 69 cent, gas had ik nog lopen bij Innova tot 31-12. heb ik dat maar voor 50 euro eerder opgezegd en dus ook per 22-9 1 jaar vast bij hun maar ik denk dat de gas aansluiting voor einde contract weg is.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:29
@cj1
TLV BudgetEnergie gaat voor oktober naar:
Enkel: € 0,30012 zonder Trouwe Klant Voordeel / € 0,29186 met TKV
€ 0,31362 (normaal) / € 0,28632 (dal) zonder TKV

[ Voor 3% gewijzigd door Truus01 op 15-09-2022 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:24
cj1 schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:33:

Tabel versie 6 september

@mathijshooi De naam van het product is lichtgrijs gemaakt indien het niet voor iedereen beschikbaar is.
Voor met name Innova 1-jaar vast, UC en UC variabel denk ik dat de tarieven niet helemaal correct zijn. Posts met verbeteringen zijn welkom.

[Afbeelding]
Thanks voor t bijwerken weer. Positief dat Engie nog hoog blijft. Ik had beetje verwacht dat die na eneco ook terug zouden klappen qua TLV. Vooralsnog hoef ik dus niet weer over te stappen.
Ook mooi dat budget zo'n lage prijs heeft, dan kan het weleens interessant zijn voor de verbruikers in de winter om daar tijdelijk te overwinteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeH
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 02-10 11:52
[...]

Op 5 sep een contract bij Innova gesloten ingaande 28 feb 2023, met dezelfde hoge TLV van 0,98 euro (incl. btw). Weliswaar incl. gas, maar die heb ik op 10 m3 per jaar staan, want vrijwel gasloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rudolfski
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:28
Engie heb ik vorige week gesproken en wilde onze VVE en met 8000 verbruik en 18000 terugleveren niet als klant

WP: PUHZ-SW50 VKA + ERST20D-VM2D Vent: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:42
JohanNL schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:27:
[...]

Dat is een heel mooi aanbod, jammer dat ik die destijds niet op het juiste moment heb afgesloten, want zonder gas kom je er nu nier meer in.

UC lijkt anders nog het beste alternatief, maar daar zijn de tarieven de afgelopen dagen gedaald en zodoende ook de TLV.

Normaal € 0,78555 per kWh
Dal € 0,53989 per kWh

En hier moet dan nog 9% af voor de netto TLV zonder btw
Ik heb UC nog afgesloten met 103 ct als normaaltarief. Weet jij of ze dat nu ook als teruglevertarief blijven geven nu de tarieven voor nieuwe contracten zijn gedaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
Atomius schreef op zondag 11 september 2022 @ 21:12:
[...]

Ik heb UC nog afgesloten met 103 ct als normaaltarief. Weet jij of ze dat nu ook als teruglevertarief blijven geven nu de tarieven voor nieuwe contracten zijn gedaald?
Ik neem aan van wel, de tarieven zouden vast moeten staan tot 1 januari.
Alleen kunnen ze de TLV loskoppelen, maar dat hebben ze ( nog ) niet gedaan.
Over 4 dagen moet hier het contract ingaan met de ' verhuistruc ' destijds gebruikt te hebben, we zullen het zien...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zenix
  • Laatst online: 14:57

Zenix

BOE!

JohanNL schreef op zondag 11 september 2022 @ 21:32:
[...]

Over 4 dagen moet hier het contract ingaan met de ' verhuistruc ' destijds gebruikt te hebben, we zullen het zien...
Bij mij gaat die over 2 dagen in, zal het dus laten weten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

rudolfski schreef op zondag 11 september 2022 @ 21:01:
Engie heb ik vorige week gesproken en wilde onze VVE en met 8000 verbruik en 18000 terugleveren niet als klant
Je kan ze proberen te wijzen op:
https://wetten.overheid.n...z=2022-08-01&g=2022-08-01
1 Een houder van een vergunning heeft de plicht op een betrouwbare wijze en tegen redelijke tarieven en voorwaarden zorg te dragen voor de levering van elektriciteit aan iedere in artikel 95a, eerste lid, bedoelde afnemer die daarom verzoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeH
Overigens rekent Eneco na 5 september nog steeds met een TLV van 0,74 euro (normaal tarief) in de app :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Laatst online: 18:24
GeeH schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:35:
Overigens rekent Eneco na 5 september nog steeds met een TLV van 0,74 euro (normaal tarief) in de app :?
Spul zal nog niet op orde zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeH
ybos schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:58:
[...]

Spul zal nog niet op orde zijn denk ik.
Dat denk ik ook. Is slordig op z'n minst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:30

de Peer

under peer review

GeeH schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:35:
Het is al heeeel vaak genoemd in dit topic: de app-berekening van Eneco is onjuist. Dat is al het hele jaar zo voor zover ik weet. Kunt er ook geen rechten aan ontlenen.
Is erg slordig ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:42
JohanNL schreef op zondag 11 september 2022 @ 21:32:
[...]

Net even gebeld. Medewerker zei dat mijn tarieven vaststaan tot 1 juli (aanvraag 1-9). Garantie tot de deur I guess.

Op dit moment is de TLV nog gekoppeld aan het levertarief, zei ze. Maar ze denkt wel dat dat gaat veranderen ergens de komende tijd. Ze kon dit niet specificeren.

Ben benieuwd hoe ver het omlaag zal gaan..

Edit: ze zei ook nog dat je niet kan wisselen naar het actuele tarief (wat momenteel lager ligt) als je reeds een variabel contract hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door Atomius op 12-09-2022 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
Ik zie dat er vorige week nog halfjaartarieven op gaslicht stonden. Net gekeken, maar alles is variabel op dit moment.

Mijn huidige contract bij Greenchoice loopt t/m 01Nov22. Ook bij mij komt Innova er als goedkoopste uit, mede omdat ze met hun gas op €2,69 zitten, waar alle anderen (ruim) boven de €3 per kuub zitten. Heb daarbij ook nog een overproductie van zo'n 1500kWh.

Eenvoudige keuze dus voor zo lang het duurt, of toch rekening houden met eerder genoemde beren op de weg?

Overigens: een contractwijziging moet 10 dagen voor ingang aangekondigd worden en je hebt een opzegtermijn van 30 dagen. Bovendien zeggen nieuwe bedrijven ook een aantal weken nodig te hebben om je overstap te bewerkstelligen, mede door bedenktijd. Dan pakt elk bedrijf dat de tarieven naar boven bijstelt toch automatisch enkele weken dat hoge tarief, hoe snel je ook wisselt?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dev-random
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 19:06
Ik probeer op dit moment in te schatten hoe interessant het is om de daken van mijn nieuwe woning vol te leggen.

Stel ik verhuis binnenkort en sluit een energiecontract af voor elektra + gas (nog geen panelen). Iedere leverancier zal mij netjes accepteren neem ik aan.
Echter, nog voor de winter echt begint leg ik 20.000 watt aan PV op het dak (8000 watt eigen verbruik).

Uitaard mag ik het verbruik in de winter volledig wegstrepen tegen de opgewekte kwh's uit komende zomer, zolang het binnen het jaarcontract valt.

Maar wat ik mij afvraag is, stel ik kies voor Innova 1 jaar vast. Welke contractuele zekerheid komt daarbij kijken?
Pas ik mijn situatie, met het plaatsen van zoveel PV, dusdanig aan dat een leverancier aan het contract of de tarieven/vergoedingen mag of gaat sleutelen? En legt het 1 jaar vast contract van Innova ook de TLV voor een jaar vast of kunnen ze daar net als andere partijen in een soort hybride vorm variabele vergoedingen van maken gedurende het jaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
coelho schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:10:
Ik zie dat er vorige week nog halfjaartarieven op gaslicht stonden. Net gekeken, maar alles is variabel op dit moment.

Mijn huidige contract bij Greenchoice loopt t/m 01Nov22. Ook bij mij komt Innova er als goedkoopste uit, mede omdat ze met hun gas op €2,69 zitten, waar alle anderen (ruim) boven de €3 per kuub zitten. Heb daarbij ook nog een overproductie van zo'n 1500kWh.

Eenvoudige keuze dus voor zo lang het duurt, of toch rekening houden met eerder genoemde beren op de weg?

Overigens: een contractwijziging moet 10 dagen voor ingang aangekondigd worden en je hebt een opzegtermijn van 30 dagen. Bovendien zeggen nieuwe bedrijven ook een aantal weken nodig te hebben om je overstap te bewerkstelligen, mede door bedenktijd. Dan pakt elk bedrijf dat de tarieven naar boven bijstelt toch automatisch enkele weken dat hoge tarief, hoe snel je ook wisselt?
Als je ook gas afneemt is het risico veel kleiner.
Hoeveel verwacht je terug te leveren aan stroom? En hoeveel gas verwacht je te gebruiken? Verreken dan nog de compensatie duurzame energie, netbeheerderskosten en leveringskosten en je weet hoeveel je bij Innova aan vermogen gaat stallen.
De termijnbedragen d.m.v. automatische incasso's hoef je eigenlijk geen rekening mee te houden, want die kun je altijd nog storneren om zodoende de rekening te vereffenen, mochten ze zich niet aan de afspraken houden / failliet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev-random
JohanNL schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:17:
[...]

Als je ook gas afneemt is het risico veel kleiner.
Hoeveel verwacht je terug te leveren aan stroom? En hoeveel gas verwacht je te gebruiken? Verreken dan nog de compensatie duurzame energie, netbeheerderskosten en leveringskosten en je weet hoeveel je bij Innova aan vermogen gaat stallen.
De termijnbedragen d.m.v. automatische incasso's hoef je eigenlijk geen rekening mee te houden, want die kun je altijd nog storneren om zodoende de rekening te vereffenen, mochten ze zich niet aan de afspraken houden / failliet gaan.
Ik neem in eerste instantie ook gas af. Al verwacht ik dat maar voor 1 a 2 maanden (beperkt) te gebruiken.
En ik verwacht komend jaar toch wel 12000-15000 kWh terug te leveren (na salderen!)

Heb net telefonisch contact gehad, de huidige prijzen liggen voor 1 jaar vast op:
Gas: 4,65
Elektra: 1,31/0,91

TLV komt in dat geval neer op 0,77 excl belasting, gebaseerd op het daltarief.
Ik ga ondertussen mezelf voorzichtig rijk rekenen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01-10 10:18
dev-random schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:23:
[...]

Dat terugleveren geeft natuurlijk 0 euro gekost?

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Srednier
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 04-08 09:48
[...]

Ik neem in eerste instantie ook gas af. Al verwacht ik dat maar voor 1 a 2 maanden (beperkt) te gebruiken.
En ik verwacht komend jaar toch wel 12000-15000 kWh terug te leveren (na salderen!)

Heb net telefonisch contact gehad, de huidige prijzen liggen voor 1 jaar vast op:

Zet hem maar snel op enkel tarief, kun je jezelf nog rijker rekenen

gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 3ph 75kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bmoorman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-09 09:24
[...]

Je kan beter voor het enkeltarief gaan. Maar voordat je je rijk rekent, je hebt natuurlijk ook een forse kostenpost aan al die panelen. Plus als je alles in één keer koopt en daarop BTW terugvraagt bestaat de kans er dat je ook die 20MWh BTW moet afdragen.
Dit zijn zo ook een paar van de risico's van het vak. Heb je al een zwaardere aansluiting meegerekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev-random
Srednier schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:29:
[...]

Wil je deze even toelichten? Ik was in de veronderstelling dat slimme meters altijd dubbel terug hadden. Hoe "zet" je deze in enkel?

@PCJR, ik kan ze in mijn situatie zelf plaatsen waardoor de TVT net boven het jaar uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
dev-random schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:32:
[...]

Wil je deze even toelichten? Ik was in de veronderstelling dat slimme meters altijd dubbel terug hadden. Hoe "zet" je deze in enkel?

@PCJR, ik kan ze in mijn situatie zelf plaatsen waardoor de TVT net boven het jaar uitkomt.
Ik heb hele solar gedoe ook zelf gedaan, scheelde weer. Maar t was niet gratis. Ook met 60-90cnt tlv, moet het 2 jaar ofzo liggen alvoor ik die kosten weer terug heb. Pas dan begint de besparing.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev-random
bmoorman schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:32:
[...]

Je kan beter voor het enkeltarief gaan. Maar voordat je je rijk rekent, je hebt natuurlijk ook een forse kostenpost aan al die panelen. Plus als je alles in één keer koopt en daarop BTW terugvraagt bestaat de kans er dat je ook die 20MWh BTW moet afdragen.
Dit zijn zo ook een paar van de risico's van het vak. Heb je al een zwaardere aansluiting meegerekend?
Ik ga al uit van 3x80A inderdaad.

In welke situatie zou ik nog over 20MWh BTW moeten afdragen? Kan ik daar niet omheen door tot 1 jan. te wachten? Als ik me niet vergis gaat de BTW dan van de verkoopprijs af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Srednier
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 04-08 09:48
dev-random schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:32:
[...]

De internet aanmelding gaat mis, je kunt gewoon even bellen om jezelf op enkeltarief te laten afrekenen ook met een slimme meter. Dan zit je net zoals de meesten op de TLV van 91ct ex BTW

gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 3ph 75kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PCJR
dev-random schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:35:
[...]

Als ik me niet vergis gaat de BTW dan van de verkoopprijs af.
Tuurlijk niet. Nog nooit in een winkel geweest? Mediamarkt?

Bestel maar asap alles, want na 1 jan gaat t zijn: 10% eraf, voor de klant: ja is de goede prijs zonder BTW.

(En 11% is extra marge/winst voor de verkopende partij).

Dont make that the cat wise :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

[...]

Ik ga al uit van 3x80A inderdaad.
3x 25A moet ook gewoon lukken hoor, zeker als niet alles op Zuid ligt. Maar dit gaat te ver off topic. Kun je beter even een eigen topic openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bmoorman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-09 09:24
[...]

In welke situatie zou ik nog over 20MWh BTW moeten afdragen? Kan ik daar niet omheen door tot 1 jan. te wachten? Als ik me niet vergis gaat de BTW dan van de verkoopprijs af.
Nee, ik zeg niet dat de belastingdienst BTW gaat vragen, maar geef alleen aan dat dat ook een risico is. Je bent kleine ondernemer en hebt vrijstelling tot een bepaalde hoogte (ik geloof 20k aan omzet).
De TLV is nu nog geheel belastingvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmC1982
  • Laatst online: 01-10 11:26
Af en toe zie ik een overzicht voorbij komen met alle TLV tarieven van verschillende energiemaatschappijen.
Is deze ergens live te volgen/downloaden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

DmC1982 schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:49:
Af en toe zie ik een overzicht voorbij komen met alle TLV tarieven van verschillende energiemaatschappijen.
Is deze ergens live te volgen/downloaden?
haha live? hij verandert ook weer niet per minuut hoor.
In de openingspost kun je altijd de meest recente versie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:13
de Peer schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:50:
[...]

Hé, dat wist ik niet, goede tip!

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DmC1982
  • Laatst online: 01-10 11:26
de Peer schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:50:
[...]

Thanks! Ik was niet de enige 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Nu online
Net gebeld door Consuminds, ik kon ze slecht verstaan ivm schreeuwende kids, maar wat ik kon verstaan gaat Innova waarschijnlijk op korte termijn stoppen met het jaarcontract.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Whiskey48 schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:23:
Net gebeld door Consuminds, ik kon ze slecht verstaan ivm schreeuwende kids, maar wat ik kon verstaan gaat Innova waarschijnlijk op korte termijn stoppen met het jaarcontract.
Te laat! Jammer voor ze, bij mij stoppen ze 4 okt 2023. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:28
Whiskey48 schreef op maandag 12 september 2022 @ 19:23:
Ze hebben je gebeld om te vertellen dat binnenkort het jaarcontract niet meer verkrijgbaar is? Onder het motto: vraag niet hoe het kan maar profiteer er van? Haha.

Overigens mooi om te zien dat er een boete uitgedeeld is aan budget thuis (whats in a name) voor misleiding, laat ze maar lekker daar mee door gaan. Druppel op een gloeiende plaat maar soit.

https://solarmagazine.nl/...o-boete-voor-budget-thuis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Vanaf Eneco overgestapt naar UC ivm teruglevertarief, 25-8 overeenkomst en 9-9 ingegaan (met aangeven van verhuizing).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r_3EH4MPuC6Kwtohg1Q-T93M1uM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eYDfefQhQYyzwqpgYzGAh1dQ.jpg?f=fotoalbum_large
Opvallend inderdaad dat de tarieven tot 1-7-2023 vast zouden staan….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:15
_Richie_ schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:16:
Vanaf Eneco overgestapt naar UC ivm teruglevertarief, 25-8 overeenkomst en 9-9 ingegaan (met aangeven van verhuizing).
[Afbeelding]
Maar zoals het nu lijkt is dat toch ook zo?

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naalroc
[Afbeelding]
Maar wat is dan die TLV? Of is er iets met m'n bril??

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
Naalroc schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:28:
[...]

Maar wat is dan die TLV? Of is er iets met m'n bril??
Nee ik zie het ook niet staan. Ik vind dat toch wel tricky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 12:20
_Richie_ schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:31:
[...]

Nee ik zie het ook niet staan. Ik vind dat toch wel tricky.
De TLV bij UC is gelijk aan de kale leveringskosten.
Maar ik heb toch maar geannuleerd nadat ik mij vorige week had aangemeld, die vaste TLV vergoeding kunnen ze aanpassen wanneer ze willen gaf de klantenservice aan (al hebben ze niet de intentie om dat op korte termijn te doen gaf hij ook aan).
Maarja, in de winter gebruik ik meer dan ik opwek, dus de TLV is pas interessant wanneer je meer gaat terugleveren dan je hebt gebruikt en dat zal pas ergens eind van de winter zijn.
Dus ik heb maar gekozen voor goedkopere energie kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Naalroc
JJFS schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:56:
[...]

..........................
En waar ben je nu op uitgekomen? Dat zal dus voor de volgende 6 maanden zijn, schat ik

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NileZ_
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20:28
JJFS schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:56:
[...]

Maar ik heb toch maar geannuleerd nadat ik mij vorige week had aangemeld, die vaste TLV vergoeding kunnen ze aanpassen wanneer ze willen gaf de klantenservice aan (al hebben ze niet de intentie om dat op korte termijn te doen gaf hij ook aan).
Maarja, in de winter gebruik ik meer dan ik opwek, dus de TLV is pas interessant wanneer je meer gaat terugleveren dan je hebt gebruikt en dat zal pas ergens eind van de winter zijn.
Je had ook september en oktober nog kunnen profiteren van de hogere TLV en een contract afsluiten per november bij een goedkopere partij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
NileZ_ schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:57:
[...]

Je had ook september en oktober nog kunnen profiteren van de hogere TLV en een contract afsluiten per november bij een goedkopere partij..
Niet in mijn geval, huidige vaste contract loopt nog tot 24 Oktober.
Ik blijf voorlopig dus maar bij Budget Energie, daar betaal ik rond de 68 cent, bij UC zat het al boven de euro per kWh normaal tarief.
Volgend jaar ergens in Maart ga ik denk ik maar opnieuw rondkijken en dan overstappen nadat ik quitte heb gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkerk
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-05 18:08
JJFS schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:21:
[...]

Niet in mijn geval, huidige vaste contract loopt nog tot 24 Oktober.
Ik blijf voorlopig dus maar bij Budget Energie, daar betaal ik rond de 68 cent, bij UC zat het al boven de euro per kWh normaal tarief.
Volgend jaar ergens in Maart ga ik denk ik maar opnieuw rondkijken en dan overstappen nadat ik quitte heb gespeeld.
Maar budget saldeert per maand en dan is het misschien juist voordeliger om eerder over te stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJFS
Volkerk schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:27:
[...]

Maar budget saldeert per maand en dan is het misschien juist voordeliger om eerder over te stappen?
Dat is idd nog een heel goed punt van je wat ik nog wilde navragen, als dat zo is dan wordt het idd toch een andere leverancier.
Al had ik wel berichten gelezen dat salderen per maand niet zo mogen, maar het zijn momenteel onduidelijke tijden in deze markt.

Dat zou overigens ook een mooie toevoeging zijn voor het tabel overzicht, want ik zie dit daar niet in terugkomen.

[ Voor 10% gewijzigd door JJFS op 13-09-2022 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:22

Niwla

dat dus....

Wanneer ik alleen stroom aanvraag bij Innova:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sZrdd7MS6rnS0U1_9-Eqqp2ICWk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l7LxL5mvjQ60KoeGjaAfIoJO.jpg?f=fotoalbum_large

(op de radio hebben ze er een geluidje voor met alleen krekels op de achtergrond :P )

niets moet......behalve adem halen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20:29
JJFS schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:47:
Dat zou overigens ook een mooie toevoeging zijn voor het tabel overzicht, want ik zie dit daar niet in terugkomen.
Daar is een ander topic voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeH
Niwla schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:35:

[Afbeelding]

(op de radio hebben ze er een geluidje voor met alleen krekels op de achtergrond :P )
Jaarcontract Innova lukt alleen icm gas.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Niwla schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:35:

[Afbeelding]

dat is al bijna 3 weken zo, al erg vaak gemeld hier in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Probeer het maar eens te vinden in de voorwaarden of contract .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

Ik heb een aantal vragen die hopelijk hier thuishoren:

- Volgende week hebben we oplevering van onze nieuwe woning. Eind november worden daar 25 x 400wp panelen geplaatst (volgens installateur verwachte opbrengst 9550kwh/j).
- De woning is gaslood en voorzien van een Itho bodemwarmtepomp en het gezin bestaat uit 4.
- Op onze huidige woning hebben we 13 zonnepanelen en daarmee hadden we afgelopen jaar ca. 500kwh verbruik (dus na directe consumptie en saldering)

Ik probeer in te schatten wat mijn verbruik in de nieuwe woning zal zijn. Ik kan me niet voorstellen dat wij gedurende het jaar meer gaan verbruiken dan wat we opwekken, ondanks dat we eerst de winter doormoeten.

Zou het verstandig zijn om nu naar UC te gaan? Of toch naar een goedkopere leverancier te gaan om op die manier het eerste jaar aan te kijken voor ik kies voor een hoge TLV?

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

jobr schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 19:01:
[...]

Probeer het maar eens te vinden in de voorwaarden of contract .....
Inderdaad, dat het mist heb ik nu naarj de chat van hen verzonden. Meteen met het eerste contact (overeenkomst) wordt er al vaag gedaan. Nou ja, ik kan nog 12 dagen annuleren als ze het niet op willen nemen (nu gevraagd).

Tarieven die ik heb:
Leveringstarieven Variabel onbepaalde tijd Normaal Tarief (incl. 9% btw) Dal Tarief (incl. 9% btw)
Leveringstarief (per kWh) € 1,03343 € 0,59601
Energiebelasting (per kWh) € 0,04010 € 0,04010
Opslag Duurzame Energie (per kWh) € 0,03325 € 0,03325
Totaal tarief (per kWh) € 1,10678 € 0,66936

Zit nu bij Budget maar door dat geklooi met TLV wil ik daar afscheid van nemen. Nu kost het mij nog niets (mogelijk klein verlies hoor door hun creatief boekhouden) maar heb geen zin om het gevecht met hun aan te gaan. UC leek mij wel wat, maar dan moeten ze wel betrouwbaar doen.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Niwla schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 19:47:
Ik heb een aantal vragen die hopelijk hier thuishoren:

- Volgende week hebben we oplevering van onze nieuwe woning. Eind november worden daar 25 x 400wp panelen geplaatst (volgens installateur verwachte opbrengst 9550kwh/j).
- De woning is gaslood en voorzien van een Itho bodemwarmtepomp en het gezin bestaat uit 4.
- Op onze huidige woning hebben we 13 zonnepanelen en daarmee hadden we afgelopen jaar ca. 500kwh verbruik (dus na directe consumptie en saldering)

Ik probeer in te schatten wat mijn verbruik in de nieuwe woning zal zijn. Ik kan me niet voorstellen dat wij gedurende het jaar meer gaan verbruiken dan wat we opwekken, ondanks dat we eerst de winter doormoeten.

Zou het verstandig zijn om nu naar UC te gaan? Of toch naar een goedkopere leverancier te gaan om op die manier het eerste jaar aan te kijken voor ik kies voor een hoge TLV?

Alle hulp wordt zeer gewaardeerd :*)
Maakt weinig uit wat je doet. Je moet toch eerst die hele winter wegsalderen. Je kan dus ook een leverancier met hoge TLV kiezen als je op 0 staat qua netto verbruik.
De vraag is wel of er dan nog een hoge tlv is.

Nu naar UC dan gok je er dus op dat je tot 1 juli de hoge TLV hebt. De vraag is hoe reëel dat is.

[ Voor 3% gewijzigd door de Peer op 13-09-2022 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:01
@Niwla In ieder geval een partij die fatsoenlijk jaarlijks saldeert.
Voor de rest met ik het met @de Peer eens dat het tarief niks uit maakt, zolang je nog saldeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

de Peer schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 19:52:
[...]

Maakt weinig uit wat je doet. Je moet toch eerst die hele winter wegsalderen. Je kan dus ook een leverancier met hoge TLV kiezen als je op 0 staat qua netto verbruik.
De vraag is wel of er dan nog een hoge tlv is.

Nu naar UC dan gok je er dus op dat je tot 1 juli de hoge TLV hebt. De vraag is hoe reëel dat is.
Bedankt voor je hulp! Dat geeft me zeker een richting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

wappiewappie schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 19:58:
@Niwla In ieder geval een partij die fatsoenlijk jaarlijks saldeert.
Voor de rest met ik het met @de Peer eens dat het tarief niks uit maakt, zolang je nog saldeert.
Klopt! Bij die partijen blijf ik sowieso weg. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:26
https://nos.nl/artikel/24...roducenten-naar-consument

Betekent bovenstaand artikel nu ook dat de TLV's weer zullen zakken? Of gaat men onderscheid maken tussen commerciële zonneparken en consumenten met hun dak vol?

Als ik een gehaaide Eneco (bijvoorbeeld) was dan zou ik zeggen: "Daar op de Dorpstraat hebben 25 klanten van ons zonnepanelen dus is dat 'ons' zonnepark. Die winst moeten we afromen dus dan nog maar minder winst maken dus geven we iedereen op de Dorpstraat een nog lagere TLV"

Zou dat kunnen? Dat energieboeren de TLV naar beneden zetten omdat ze ons op 1 of andere manier classificeren als zonnepark?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gebruiker001
  • Laatst online: 08:59
cj1 schreef op zondag 11 september 2022 @ 14:33:

Tabel versie 6 september

[Afbeelding]
Bij Engie zie ik in je tabel Normaal TLV: 86,29/94,05 (excl./incl. 9%).
Deze teruglevertarieven zijn exact gelijk aan de levertarieven. Dat klopt toch niet? Wat je volgens mij terugkrijgt bij Engie is kale leveringstarief (excl. energiebelasting en btw.) Dat is een stuk minder dan de TLV die in de tabel staat. Ik haal onderstaande uit mijn Engie contract.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oBI2lBXVxREx6v2Pv4E82cdx4Qs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eA1BG0wJ14gHKJs4tOls2Ic7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
AtlAntA schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 20:57:
https://nos.nl/artikel/24...roducenten-naar-consument

Betekent bovenstaand artikel nu ook dat de TLV's weer zullen zakken? Of gaat men onderscheid maken tussen commerciële zonneparken en consumenten met hun dak vol?

Als ik een gehaaide Eneco (bijvoorbeeld) was dan zou ik zeggen: "Daar op de Dorpstraat hebben 25 klanten van ons zonnepanelen dus is dat 'ons' zonnepark. Die winst moeten we afromen dus dan nog maar minder winst maken dus geven we iedereen op de Dorpstraat een nog lagere TLV"

Zou dat kunnen? Dat energieboeren de TLV naar beneden zetten omdat ze ons op 1 of andere manier classificeren als zonnepark?
Jouw €0,09 kostende kWh gaat naar de buurman die €1+ voor jouw kWh betaalt… Buiten wat ode, energiebelasting en btw om is de rest winst. Die winst kunnen ze verkleinen door de TLV verhogen of verkoopprijs te verlagen…

Ik gok dat Eneco gewoon wat ‘investeringen/bedrijven’ opkoopt om de winst te drukken.

[ Voor 4% gewijzigd door GioStyle op 13-09-2022 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niwla

Niwla

dat dus....

hier stond een offtopic bericht

[ Voor 83% gewijzigd door teacher op 15-09-2022 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
hier stond een offtopic reactie op een offtopic bericht

[ Voor 82% gewijzigd door teacher op 15-09-2022 15:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JohanNL
hier stond een offtopic reactie op een offtopic reactie op een offtopic bericht...

[ Voor 83% gewijzigd door teacher op 15-09-2022 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Richie_
  • Niet online
hier stond een offtopic reactie, op een offtopic reactie, op een offtopic reactie op een offtopic bericht

[ Voor 89% gewijzigd door teacher op 15-09-2022 15:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
gebruiker001 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 21:05:
[...]

Bij Engie zie ik in je tabel Normaal TLV: 86,29/94,05 (excl./incl. 9%).
Deze teruglevertarieven zijn exact gelijk aan de levertarieven. Dat klopt toch niet? Wat je volgens mij terugkrijgt bij Engie is kale leveringstarief (excl. energiebelasting en btw.) Dat is een stuk minder dan de TLV die in de tabel staat. Ik haal onderstaande uit mijn Engie contract.

[Afbeelding]
Dat zijn de kale bedragen. Kijk iets meer naar rechts, de kostprijs incl. BTW is 1,01.

Gisteren Engie afgesloten voor deze tarieven. Ja, we gaan de winter in, maar over twee weken hebben we 55 panelen op zuid liggen met +-20kW piek, bij een gebruik van slechts 3000kWh/jaar (tot er een warmtepomp komt). Ik gok dat ik in de winter alsnog aardig ga terugleveren.

(UC gaat dus niet i.v.m. >10.000kWh/jaar)

Mochten de prijzen per 1 januari (of een ander moment) wijzigen en een andere partij is weer gunstiger dan stappen we gewoon weer over.

[ Voor 22% gewijzigd door pagani op 14-09-2022 09:39 ]

• argafal
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 02-10 20:39
GeeH schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:51:
[...]

Jaarcontract Innova lukt alleen icm gas.
Ik herinner me dat sommige mensen zich probeerden aan te melden voor elektra + gas en vervolgens de klantenservice vroegen om het gasgedeelte van het contract te annuleren. Iemand daar succes mee gehad? Hoe formuleerde u dit verzoek?

• GeeH
argafal schreef op woensdag 14 september 2022 @ 09:52:
[...]

Ik herinner me dat sommige mensen zich probeerden aan te melden voor elektra + gas en vervolgens de klantenservice vroegen om het gasgedeelte van het contract te annuleren. Iemand daar succes mee gehad? Hoe formuleerde u dit verzoek?
Bij mijn weten (maar lees even terug met filter "Innova") kun je nu alleen nog het jaarcontract afsluiten icm gas, en gaan ze niet (meer) in op een dergelijk verzoek. Zonder gas is dus alleen mogelijk indien je gasloos bent. Ze waren bereid om mijn gasverbruik te verlagen naar 15 m3 per jaar, aangezien ik zo goed als gasloos ben. Ik verwacht in februari (vóórdat mijn Innova contract ingaat) definitief van het gas af te kunnen, en neem dan nog alleen stroom af met een maandtermijn van € 5,-

• rudolfski
Mijn buurman heeft Engie net gesproken door de telefoon. NB, dit betreft óók een VVE. Hij kreeg te horen:

Als je meer dan 500 kWh/jaar teruglevert is de tlv 13 ct/kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

rudolfski schreef op woensdag 14 september 2022 @ 10:25:
[...]

Mijn buurman heeft Engie net gesproken door de telefoon. NB, dit betreft óók een VVE. Hij kreeg te horen:

Als je meer dan 500 kWh/jaar teruglevert is de tlv 13 ct/kWh.
en waar staat dat precies in de voorwaarden/contract?

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-09 10:52
*knip*, dit heeft helemaal niets met de beste aanbieding voor terugleververgoeding te maken... Lees de topicwaarschuwing

[ Voor 79% gewijzigd door ThinkPad op 14-09-2022 15:47 ]

• reneeke1970
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 19:49
*knip*, niet reageren op off-topic berichten, dien de volgende keer een topicreport in a.u.b.

[ Voor 85% gewijzigd door ThinkPad op 14-09-2022 15:46 ]

1 PVoutput . Dongen NB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rudolfski
de Peer schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:07:
[...]

en waar staat dat precies in de voorwaarden/contract?
Dat zal vast wel ergens staan, maar als de persoon aan de telefoon dit meldt, houdt het daarmee voor mij op, helaas. Uiteraard als iemand een andere ervaring heeft hoor ik het graag.

NB: In mijn geval (en die van de buurman) het betreft een zakelijke overeenkomst voor een VVE (valt nog wel onder kleinverbruikers) Voor particulieren zou dit best weer anders kunnen zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-10 20:45

Acradavos

Poetsfanaat

De tarieven bij UC zijn ook flink gezakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A4UoLDn4eMQq15Ya-yr--eY3GRA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lE88I9dTYlsRvoi376H1YXJF.png?f=fotoalbum_large

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:15
reneeke1970 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:19:
[...]
Eerst moeten de duur gevulde buffers leeg,dus dalingen duurt nog half jaar....
Eerst afwachten het EU plan van aanpak van vanmiddag en de details, waar dat nu ingrijpt en wat er vrijdag wordt besloten.
Bijv dat Zon, wind kern-energie tegen max 18ct/kWh zou verhandeld mogen worden, maakt manier nog wel wat uit hoe dat dan gebeurt.

Een energieleverancier heeft bij max prijs van 18ct/kWh nog wat uit te leggen als je een 100% wind of zon contract hebt, waarom die dan een tarief van €1.00/kWh wil rekenen voor nwe klant.
Als ook hoge TLV's worden lastig maar er is ook nog iets als salderen dure gas opgewekte stroom vs ZonPV met cap van max 18ct/kWh

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

• Randy1800
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 20:12
Domba schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:44:
[...]

Eerst afwachten het EU plan van aanpak van vanmiddag en de details, waar dat nu ingrijpt en wat er vrijdag wordt besloten.
Bijv dat Zon, wind kern-energie tegen max 18ct/kWh zou verhandeld mogen worden, maakt manier nog wel wat uit hoe dat dan gebeurt.

Een energieleverancier heeft bij max prijs van 18ct/kWh nog wat uit te leggen als je een 100% wind of zon contract hebt, waarom die dan een tarief van €1.00/kWh wil rekenen voor nwe klant.
Als ook hoge TLV's worden lastig maar er is ook nog iets als salderen dure gas opgewekte stroom vs ZonPV met cap van max 18ct/kWh
Nee toch? Ze romen alle winst af boven 18ct, niet de verplichting om ook echt stroom aan te bieden voor die prijs?
Anders hebben ze binnen 5 minuten zoveel klanten dat ze het niet meer aankunnen.

• reneeke1970
Domba schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:44:
[...]

Dat plan is voor toekomst,en niet voor het gas wat nu al in de buffers zit. Dat is al betaald.

1 PVoutput . Dongen NB

• Domba
reneeke1970 schreef op woensdag 14 september 2022 @ 12:04:
[...]

Dat plan is voor toekomst,en niet voor het gas wat nu al in de buffers zit. Dat is al betaald.
De overheid staat borg voor het verschil

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
*knip*, niet reageren op off-topic berichten, dien de volgende keer een topicreport in a.u.b.

[ Voor 82% gewijzigd door ThinkPad op 14-09-2022 15:46 ]

• reneeke1970
*knip*, dit heeft helemaal niets met de beste aanbieding voor terugleververgoeding te maken... Lees de topicwaarschuwing

[ Voor 75% gewijzigd door ThinkPad op 14-09-2022 15:48 ]

1 PVoutput . Dongen NB

• Domba

[ Voor 91% gewijzigd door ThinkPad op 14-09-2022 15:48 ]

• BektLekker
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:22
Srednier schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:29:
[...]

Toch nog even hierop terugkomend. Ik heb nu dubbeltarief gekozen bij UC. Denk even met me mee of ik het goed zie. Juist overdag schijnt de zon. Met mijn dak op het zuiden heb ik dan de hoogste teruglevering en lijkt mij dus een dubbeltarief interessanter. Heb zo’n 5000 per jaar over. Dit zijn mijn tarieven. 1.03/0,59

• JohanNL
Zenix schreef op zondag 11 september 2022 @ 22:03:
[...]

Bij mij gaat die over 2 dagen in, zal het dus laten weten ;)
En hier toch nog even op terugkomend, is het gelukt?

Heb hier nog niets vernomen, in het UC portaal staat het nog steeds op in verwerking.
Morgen moet het contract bij UC ingaan en mijn oude zijn opgezegd, ben benieuwd.

[ Voor 26% gewijzigd door JohanNL op 14-09-2022 14:15 ]

Pagina: 1 ... 114 ... 220 Laatste

Let op:
Dit topic gaat over de beste terugleververgoedingen bij contracten met vaste prijzen.
Dus geen dynamische contracten, ethische en/of technische discussies. Hieronder valt ook verbruik vermijden, salderen en SAP!
Het topic
Geld verdienen met de energierekening gaat over geld verdienen in het algemeen, dingen die hier offtopic zijn passen daar vaak wel.

- Voor bredere discussie over hoe elektriciteitsprijzen tot stand komen hebben we Energie - crisis & actualiteit en Ontwikkelingen turbulente energiemarkt

Voor je een vraag stelt toch minimaal 2 pagina's terug lezen. Geen vragen voor samenvattingen aub!
Kijk ook eerst even naar de tabel met meest actuele prijzen voor je je vraag stelt!

Met de turbulente ontwikkelingen, zijn er ook vele diverse specifieke topics. Kijk aub goed waar je iets post!
De toekomst van salderen
Secundair allocatiepunt als verdienmodel?
Het grote day ahead / dynamische energieprijzen topic.
Interpretatie prijsplafond met salderen
Help! De energierekening - kroegtopic
Energieleveranciers aanbiedingentopic
De zonnepanelen-boeteDe zonnepanelen-boete[TOPIC]
Saldering per kwartaal of jaar
Thuisaccu: al interessant (voor mij)?
Thuisladen van je EV deel 2