Je kunt de huidige internet prijzen als basis hanteren. Op het moment dat de warmtepomp geleverd en geïnstalleerd kan worden kijk je weer naar diezelfde internet prijzen. De prijsverhogingen daarvan zullen dan een maat moeten zijn voor hetgeen jij dan meer moet betalen. Indien de verhoging (in percentage) van jouw installateur veel meer is, weet je dat je teveel moet betalen. Je kunt dit vergelijken dan doen op drie onderdelen: Warmtepomp, installatiemateriaal en uurloon.MotorBeast schreef op zondag 30 oktober 2022 @ 12:53:
[...]
Er is alleen 1 verschil. Ik kan niet controleren hoeveel prijsverhoging een installateur voor zien kiezen krijgt en dus kan de installateur rekenen wat hij wil als ik zo'n offerte onderteken. Wat is dan de waarde van zo'n offerte? Helemaal niets. Ga ik 14 mille betalen, 18, 21, 23 enz enz?
Ook kun je hier op tweakers wel informatie krijgen van de installateurs wat de normale prijsverhogingen zijn. Ook hiermee kun je dan nagaan of het reëel is of niet.
Helaas is dit dus alleen achteraf. Een offerte met een vaste prijs zal je nu niet krijgen.
LG-HM071MR-U44 / SWW Hewalex PCWU 3.0 / PV SMA + Jinko 14 kWp / Kia e-Niro