Hallo Medetweakers,
In februari worden we eigenaars van een bestaande woning. We hebben een aantal offertes aangevraagd voor een L/W warmtepomp (20 tal) waarvan er maar 1 bedrijf effectief een voorstel heeft gedaan. De overige hadden geen plaats/tijd meer voor een offerte. (als iemand nog referenties heeft voor zeeuws-vlaanderen, graag!)
Inmiddels de offerte geanaliseerd en daar viel me als techeut op dat de draadsecties volgens mij te dun zijn, waardoor ik nogal onzeker ben.
Op de offerte staan volgende zaken:
* 5G2.5, Halogeen vrije kabel
* 5G1.5, Halogeen vrije kabel:
* Automaat 3kA - C - 3P+N - 32A - 4MOD
* Buitenunit: PUHZ-SHW112 YAA -> 400v 16a
* Binnenunit: EHST20D-VM2D -> 230v 16a
In de handleidingen vindt ik dan wel terug dat die buitenunit inderdaad aan draadsectie aangeeft: 5 × Min. 1,5mm³ en voor de binnenunit 2,5 mm³
Zie ik iets over het hoofd of klopt dit wel degelijk?
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Edit:
Gegevens over de woning:
* 1200 kuub gas (wat mij bizar veel lijkt voor zo een woning)
* De woning wordt verwarmt door middel van HT radiatoren als bijverwarming en vloerverwarming als hoofdverwarmig. Overig is er ook een bad & douche aanwezig.
* Ik heb mij laten adviseren welke L/W warmtepomp er benodigd zou zijn voor mijn verwarmingsbehoeften.
* Energielabel komt uit op een C -> er is overal geisoleerd maar er is nog ruimte voor verbetering.
* We willen zoveel mogelijk zelfvoorziend zijn van energie om zo weinig mogelijk invloed te hebben van de energieprijzen. Graag hebben we onze gas aansluiting dus niet meer nodig.
* Totaal oppervlakte van de woning is 120m³
[
Voor 26% gewijzigd door
Teaclo op 04-11-2022 11:35
. Reden: Extra gegevens ]