Zijn de dagelijkse prijzen van FrankEnergie ergens te zien? Ik kan het niet vinden.
Het prijsmodel is op zich gelijk aan dat van MijnDomeinEnergie, spotprijzen + een opslag.
Als ik de actuele prijzen kan inzien dan kan ik het vergelijk met die van MijnDomeinEnergie (die
prijzen kun je vinden in een link op hun frontpage).
MijnDomeinEnergie rekent lagere inkooptarieven dan FrankEnergie: stroom € 0,01331 en gas € 0,02316. Frank zit op € 0,0169 en € 0,0968. Vooral gas scheelt nogal veel. FrankEnergie zegt wel "Alle kosten hieronder bevatten geen (winst)marge voor ons.", maar de inkoopkosten verschillen dan toch opmerkelijk... dus dat lijkt dan ook meer marketing dan realiteit.
Vaste leveringskosten is voor beide verder gelijk.
Echter in hun voorbeeldberekening rekenen ze met een veel optimistischere "verwachte inkoopprijs" dan MijnDomeinEnerrgie, daarom kom je lager uit als je hetzelfde verbruik invult.
Maar de "verwachte inkoopprijs" is marketing en daar koop je niets voor, het gaat om de werkelijke prijs die ze hanteren.
Verschil is verder dat MijnDomeinEnergie het maandbedrag over het hele jaar constant houdt (je kan het wel zelf elk moment wijzigen), terwijl FrankEnergie in de winter een hoger maandvoorschot rekent dan in de zomer, dus parallel aan het die maand verwachte verbruik.
[
Voor 18% gewijzigd door
Cap op 31-12-2021 15:10
]