Hier gebeurt nu iets geks.
Ik heb het trivalent gisteren aangezet. Het hybride systeem houdt dus rekening met de door mij ingevoerde gas/electra tarieven.
Vanavond is de HR-ketel bijgesprongen. Of dat is vanwege de kostenberekening die het systeem maakt, of omdat de WP het niet trekt: het lijkt me het eerste, want het is wel een stukje kouder geweest vandaag dan nu.
De HR-ketel gooit lekker heet water in het systeem. Doordat ik nog een mengmodule met pomp als vv systeem heb is dat m.i. geen punt. Het buffervat zit boven de 50 graden, maar gaat ongeveer 38 graden de vloer in.
Maar er gebeurt ook wat geks. De HR-ketel draait dus en het verwarmingssymbool knippert op het display (ik moet nog checken of dit goed is). Maar: de WP buitenunit draait ook nog!? Ventilator +compressor. Hoe kan dat? Is hij bezig met een defrost?
En in het VRC720 display verschijnt nu bij circuit 1 (het enige actieve circuit hier):
Dit zijn totaal andere waardes dan ik tot nu heb gezien.
Zoals bijvoorbeeld hieronder:
Is dit soms de stooklijn + aanvoertemperatuur van de HR-ketel? Weet iemand of ik die (ook) moet aanpassen? Of vooral afblijven? 🫣
Hieronder twee foto's die laten zien dat zowel WP als Ketel nu aan het verwarmen zijn:
De kamertemperatuur is 19,5 nu, warmtevraag is 19.
ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++