Wat een clusterfuck zeg… hoop dat dit volgend jaar anders gaat in monza
Gewoon weer met een heel clubje de vlag missenchevsticks schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:11:
Dat gekloot met traag rijden en tows opzoeken is nu al begonnen. Daar moet toch echt eens wat aan gedaan worden
Meh, kan me weinig verheugen op zondag en morgen. Het is gewoon echt een kutbaan, dat Monza.
Hoe dan? Er zijn al regels rondom minimumtijden. Veel meer kan je niet doen lijkt mij.chevsticks schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:11:
Dat gekloot met traag rijden en tows opzoeken is nu al begonnen. Daar moet toch echt eens wat aan gedaan worden
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Dit is niet te doen zo. Wat een complete clusterfuck blijft dit toch in de Q
PSN: xMaurice93
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
Ja, de domste kwalificatie van het seizoen is weer bezig.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Wat een shitshow is kwalificeren in Monza toch ook altijd...
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
En weer chaos met teveel auto's...
Dit moet je aan kunnen pakken, gaat vaker mis op Monza.
Wat mij betreft krijgt iedereen die een ander in de weg rijdt een dikke grid penalty op zondag. En daarbij ook een minimale laptime hanteren voor de outlaps, zodat ze niet te langzaam meer kunnen.sambalbaj schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:12:
[...]
Gewoon weer met een heel clubje de vlag missen
Het zou gewoon beter zijn om ze 1 voor 1 naar buiten te sturen op die circuit. Dit slaat gewoon nergens op nu. Ja verkeer hoort bij kwalificaties, maar dit gaat te verDaniëlWW2 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:12:
Gewoon streng zijn en straffen uitdelen.dutchgio schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:12:
En weer chaos met teveel auto's...
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Een baan van bijna 7KM en die prutsers rijden elkaar nog in de weg. Wat een zooitje ongeregeld zeg...
- DaniëlWW2
- Niet online
Max is helemaal alleen gegaan om de puinzooi te vermijden. Geen tow, oude banden, dit was zijn derde run dus aardig wat brandstof.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
2x MAZ noted alweer
Die 1e keer kon ie niet veel aan doen, maar die 2e...
Man man man.
Van mij mag Monza snel van de kalender verdwijnen.

Man man man.
Maar die regels zijn er ook net.chevsticks schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:13:
[...]
Wat mij betreft krijgt iedereen die een ander in de weg rijdt een dikke grid penalty op zondag. En daarbij ook een minimale laptime hanteren voor de outlaps, zodat ze niet te langzaam meer kunnen.
Dan stel ik voor dat ze op Monza weer terug gaan naar twee dagen kwalificeren zoals vroeger.DaniëlWW2 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:12:
Gridstraffen wanneer je hindert op de racelijn?Blokker_1999 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:12:
[...]
Hoe dan? Er zijn al regels rondom minimumtijden. Veel meer kan je niet doen lijkt mij.
Als dat risico je ook een paar posities kost kijk je wel uit en ga je gewoon vol gas of volledig aan de kant.
- DaniëlWW2
- Niet online
Hier en alleen hier zou je dat ook moeten overwegen. Want dit is gewoon debiel en elke keer wachten op een enorme crash.Terranova schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:13:
[...]
Het zou gewoon beter zijn om ze 1 voor 1 naar buiten te sturen op die circuit. Dit slaat gewoon nergens op nu. Ja verkeer hoort bij kwalificaties, maar dit gaat te ver
En MAZ uit de F1.LZ86 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:14:
2x MAZ noted alweer![]()
Man man man.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Enige oplossing is het onmogelijk maken van een tow. Elke andere manier zullen de teams toch de randjes blijven zoeken om een voordeel te pakken.
- I can accurately say I was born on Earth, but it's not very precise. I can precisely say I was born at latitude 37.229N, longitude 115.811W, but that is not at all accurate - Matt Parker
Degenen die dan als laatste gaan hebben vaak nog de betere baan.sambalbaj schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:15:
Of iedere coureur drie zuivere rondes alleen op de baan geven en op snelste tijd kwalificeren
Of je kunt te maken hebben met weerschommelingen waardoor de baan op een ander moment op z'n best is.
Hoe zie je dat voor je met een sneller wordende baan of veranderende weersomstandigheden?sambalbaj schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:15:
Of iedere coureur drie zuivere rondes alleen op de baan geven en op snelste tijd kwalificeren
Ik wist niet dat de sprintrace nu al begon
Wat een gedoe zeg
Dan heeft de laatste altijd voordeel, want track evolution. Daar moet je dan ook weer voor gaan compenseren enzosambalbaj schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:15:
member of Los Alcoholicos ban dhmo
Ze weten allemaal hoe het spel gespeeld wordt. Laat het hen maar op de baan uitvechten.
De F2 kwalificatie was nog minder chaos dan dit, al hadden ze daar ook wat trucjes (als voorste door de pits rijden om uit de queue te komen, chicane rechtdoor nemen), maar de F1 maakt er weer een potje van.
Hmm, was in de training Aston Martin sneller dan Ferrari is het nu helaas andersom.
Hebben ze bij Ferrari de motorstand 'thuisgrandprix' aangezet?
Hebben ze bij Ferrari de motorstand 'thuisgrandprix' aangezet?
Scheelt, je hebt het nog steeds goed dat de sprintrace niet aan de gang is, dit is treintje rijdenRoD schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:16:
Ik wist niet dat de sprintrace nu al begonWat een gedoe zeg
Misschien is dit dan ook wel een prima race om die sprint qualies te gebruiken.
Ze moeten morgen echt aan de bak.
Goede planning?
Ze moeten morgen echt aan de bak.
Goede planning?
Eat the bugs, live in a pod
Goed rondje van Gio zeg. Die verdient m.i. dat stoeltje gewoon
Konijn?
... Blitz komt er aan! | Battle.net: Blitzdoctor#1128 | FFXIV
Niet dus!sambalbaj schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:20:
En RUS er uit
En er insambalbaj schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:20:
En RUS er uit
- DaniëlWW2
- Niet online
Tsunoda tracklimits en dag.
En weer in omdat TSU zijn rondetijd kwijt is.sambalbaj schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:20:
En RUS er uit
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 01:20
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Russel er toch in door tracklimits voor Tsunoda
2 runs geven en gemiddelde nemen. De 1e van de 1e run mag dan als laatste in de 2e run ofzo.jpiwf schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:17:
[...]
Dan heeft de laatste altijd voordeel, want track evolution. Daar moet je dan ook weer voor gaan compenseren enzo
Geen idee of het echt eerlijk gaat zijn, maar dat is het nu met het verkeer hier ook niet helemaal
Die heeft zijn contract voor volgend jaar, kan het nu wat rustiger aan doensambalbaj schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:20:
En RUS er uit
Blijf het bijzonder vinden file op Monza

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Tsunoda wederom matig.... Die mag echt in zijn handjes klappen dat zijn contract al verlengt is
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Je zult maar net door zijn naar Q2 en rijd je je voorvleugel stuk aan een haas. 😳
Gio weer goed, en Tsunoda weer niet.
Je zou eerder daar aan de stoelpoten moeten zagen, maar die is net verlengd...
Je zou eerder daar aan de stoelpoten moeten zagen, maar die is net verlengd...
Irritant dat ze continue wisselen van camera bij Russel, ik wilde juist enkel die helmet cam zien, maar ze wisselen steeds naar normale cam.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Die heeft dat contract ook alleen maar vanwege de motorleverancier, voor de rest vind ik het maar een matige coureur..BM schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:21:
Tsunoda wederom matig.... Die mag echt in zijn handjes klappen dat zijn contract al verlengt is
Dat besef had hij al tijdens de interviews van afgelopen week.BM schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:21:
Even teruggespoeld voor die haas.DoubleDutch schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:22:
Je zult maar net door zijn naar Q2 en rijd je je voorvleugel stuk aan een haas. 😳
Een haas die zich wel kwalificeerde.
Tijdens de sprint mag ie van mij zich in de voorvleugel van HAM en BOT werpen, dan is het wellicht nog een leuke raceDoubleDutch schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:22:
Nu kan je de top 3 zo weer invullen.
Deze haas ging wel aan de kant...RocketKoen schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:23:
[...]
Was dan ook de snelste haas op de baan.
Tenminste toch nog een haas dit weekend op hoge snelheid
Een haas die sneller is dan een Williams. Wie had dat gedacht
Ik zit me net te verbazen trouwens dat Hamilton maar een maandje jonger is dan Kubica.
- DaniëlWW2
- Niet online
Max zit direct achter Perez. Dat lijkt op een tow.
Ooh de RBR's gaan even slipstreamen.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Kubica ziet er inderdaad nog erg goed en jong uit voor zijn leeftijd hehHippocampus schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:26:
Ik zit me net te verbazen trouwens dat Hamilton maar een maandje jonger is dan Kubica.
Voor zover dat gaat in het verkeer...SinergyX schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:27:
Ooh de RBR's gaan even slipstreamen.
- DaniëlWW2
- Niet online
Nee, RBR rijdt voor zichzelf, geen tow.
[ Voor 3% gewijzigd door DaniëlWW2 op 10-09-2021 18:28 ]
Dit is toch wel de slechtstbezochte qualy dit jaar. De IRL fans lopen er nog niet echt warm voor (zal ook deels door de belachelijke prijzen voor Monza dit jaar komen).
Holy crap die Mercedes motor loopt hard zeg

Als je het mij vraagt is MERC te snel dit weekend
Zal Toto nog steeds beweren dat RBR de snelste auto is?
Waar de meeste pk's zitten is wel duidelijk....hansvk schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:30:
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 01:20
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Mercedes maakt gehakt van de tijden vandaag. Perez loopt nu serieus risico en Verstappen zal ook nog een keer moeten.
Waar ik dan wel aardig moe van word is dat Mercedes alweer een week loopt te mekkeren dat ze langzamer zijn dan red bull... Hou dan je kop. Dit wordt een Walk in the park voor ze.
Pfff dat GAS sneller is dan VER is toch ook geen goed teken. Dan heeft RB het toch niet heel goed voor elkaar.
Vooral het contrast met vorige week ook, waar zelfs de vrijdag zonder kwalificatie druk bezocht werd.noo schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:29:
Dit is toch wel de slechtstbezochte qualy dit jaar. De IRL fans lopen er nog niet echt warm voor (zal ook deels door de belachelijke prijzen voor Monza dit jaar komen).
Het zal wel door de prijzen en het tegenvallende Ferrari komen, Monza lijkt ook geen heel spannende race te gaan worden.
En RB krijgt concurrentie van McLaren en AT zo te zien…
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Dat wordt damage control dit weekend voor Red Bull. Dit wordt heel vervelend voor de wk stand van Max
Die topsnelheden zijn echt groot verschil, Vettel trok amper 325, waar bottas tegen de 335 zat, niet dezelfde motor?
En dat is nou het verschil in drag van de auto.SinergyX schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:31:
Die topsnelheden zijn echt groot verschil, Vettel trok amper 325, waar bottas tegen de 335 zat, niet dezelfde motor?
Monza is ook wel een rare (flut) baan. En de Honda is niet meer kansloos maar de Mercedes blijft de beste motor.hansvk schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:30:
I served in a company of heroes.
Een tow is heel belangrijk op dit circuitRoD schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:31:
Pfff dat GAS sneller is dan VER is toch ook geen goed teken. Dan heeft RB het toch niet heel goed voor elkaar.
Hoe dan... Dit is Q2 pas. Op de helft ook nog. Weet jij meer dan wij?Exocet schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:31:
Dat wordt damage control dit weekend voor Red Bull. Dit wordt een heel vervelend voor de wk stand van Max
Deze week wel, andere weken niet. Niks mis mee, lijkt me toch. Bij een "typische RBR baan" is het andersom.MikeyMan schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:31:
Waar ik dan wel aardig moe van word is dat Mercedes alweer een week loopt te mekkeren dat ze langzamer zijn dan red bull... Hou dan je kop. Dit wordt een Walk in the park voor ze.
Ik gok dat ze dit weekend maar snel moeten vergeten. Snel nieuwe motor erin, heb je dat ook maar gehad.
Die Mercedes, en wellicht de Mclarens ook, zijn toch niet in te halen hier.
Die Mercedes, en wellicht de Mclarens ook, zijn toch niet in te halen hier.
Geloof dat die Mercedes motor weer eens onderzocht werd op gerommel met koelen van de inlaat lucht?
Yeah, dit gaat compleet kansloos worden voor RBR, zelfs GIO hoog.
Ik zou nu die nieuwe motor maar steken en hopen dat HAM uitvalt ofzo.
Gasly voor Ver, niet het idee dat dit dan een toprondje was van Ver.PatrickC schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:31:
En RB krijgt concurrentie van McLaren en AT zo te zien…
Hebben Nor en Ric ook de plek van de intercooler sensor laten verplaatsen net als die van MB? 🤡
Wat is die GIO eigenlijk aan het doen in die AR… scheelt maar een paar honderdsten met Max!
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Die zullen wel wat tips van toto@mercedes.com hebben ontvangen.DoubleDutch schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:33:
Hebben Nor en Ric ook de plek van de intercooler sensor laten verplaatsen net als die van MB? 🤡
Ze roepen het altijd, maar ze weten Donders goed hoe de verhoudingen zijn.Bundin schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:32:
[...]
Deze week wel, andere weken niet. Niks mis mee, lijkt me toch. Bij een "typische RBR baan" is het andersom.
Aan het rijden voor zijn carriere. De geruchten dat Schumacher dat zitje krijgt worden luider en luider.PatrickC schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:33:
Wat is die GIO eigenlijk aan het doen in die AR… scheelt maar een paar honderdsten met Max!
GIO rijdt de afgelopen 2 races echt gewoon goed. Zo heeft ie amper nog gereden.
Denk dat ze de motor extra hebben opgeschroefd voor de thuiswedstrijd.PatrickC schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:33:
Motoren en software zijn gehomologeerd per fabrikant, dus dat is precies het gevalDoubleDutch schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:33:
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Ik vindt deze baan toch wel erg saai door dit tow gezeur. Puur geluk waar je terecht komt imo
Heeft iemand de ronde van Max gezien? of iets gehoord. Dat moet ook wel een slechte zijn geweest.
I served in a company of heroes.
Het is gewoon high rake op een baan die eigenlijk volledig om topsnelheid draait, die luchtweerstand doet op deze baan gewoon pijn.
Of een herhaling van vorig jaar, de pits inrijden terwijl de pits gesloten is. Maar ik verwacht niet dat ze de nieuwe motor er hier in steken, met hoe het nu gaat, gaat de schade niet geminimaliseerd worden met een nieuwe motor, omdat VER/PER niet snel genoeg naar voren gaan komen.LZ86 schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 18:33:
Yeah, dit gaat compleet kansloos worden voor RBR, zelfs GIO hoog.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geld voor naamverbasteringen.
- De quick reply gaat uit met de kwalificatie en de race.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 2
- Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- F1 racemanagers/pools: [F1] Racemanagers/pools 2021
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in [F1] Seizoen 2021
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |