Verwijderd schreef op zondag 12 september 2021 @ 09:13:
Ik zal wel een extreme uitzondering zijn, maar ik vind het geluid van de huidige V6 hybrides een stuk aangenamer om aan te horen dan de wagens van toen.
Wat een afschuwelijk gejank... Alsof je hordes katten door een shredder gooit.
Sorry, maar dat is mijn mening. Ik ben blij dat ze niet meer met V10/V12's rijden. Ik zou niet kunnen kijken met het geluid aan

Tja heel de wereld werd verliefd op Formule 1 toen ze met V10 en V12 richting 17.000 rpm gingen, alsof er een zwerm zeer agressieve wespen achter ze aan zat. Het geluid, het gejank gaf iets mysterieus, geen motor kon zoveel toeren draaien als F1, dat was buitenaards en het gaf een enorm gevoel van snelheid, alsof gingen ze 1000kmh!
ik weet nog goed dat ik 1x erbij was op Spa 1996 dacht ik, wij zaten helemaal achterin bij Pouhon ergens en je hoorde tijdens de start in de verte beneden in het dal het enorme lawaai aanzwellen.. en echoen tussen de bergen.. toen werd het stil omdat ze bij Eau Rouge acher de heuvel zaten, toen hoorde je het geluid weer aanzwellen toen ze maximaal in toeren volgas over de Kemmel straight gingen, maar pas toen ze bij Bruxelles om de heuvel kwamen en bij ons langs kwamen door Pouhon verging de wereld!! Zo luid... echt bizar! Zelfs MET oordopjes... je kon toen echt niet zonder.. als je tenminste geen gehoor beschadiging wou oplopen
Je kunt vinden wat je wil, maar je kunt niet ontkennen dat 1 Ferrari V12 uit die tijd indrukwekkender is dan het hele veld nu...
zelfs met je stereo VOL open haal je bij lange na niet het volume van toen... je ging kapot gewoon
Laat staan het voltallige veld toen..
F1 kijken ging je door merg en been
Nu ben je gewoon autootjes aan het kijken..
[
Voor 9% gewijzigd door
Alfa Novanta op 12-09-2021 11:54
]