The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Er worden weer eens TRs weggeklikt zonder enige vorm van feedback. Op die manier krijg je hetzelfde als het gedoogbeleid van de politie. Niemand neemt meer de moeite om die knop in te drukken.Orion84 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:45:
[...]
De AWM Moderators: DaniëlWW2, defiant, polthemol, waar nodig ondersteund door andere GC mods. Hoezo?
Het feit dat je report is afgehandeld zonder actie is in zekere zin ook feedback, namelijk dat de moderator in kwestie het niet nodig vond een ingreep te doen (of mogelijk de gebruiker achter de schermen heeft aangesproken). We gaan niet van elke TR waar geen zichtbare actie uit voortvloeit terugkoppelen waarom dat het geval is.Real schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:48:
[...]
Er worden weer eens TRs weggeklikt zonder enige vorm van feedback. Op die manier krijg je hetzelfde als het gedoogbeleid van de politie. Niemand neemt meer de moeite om die knop in te drukken.
Maar mocht je echt het idee hebben dat er een foute beslissing is genomen, of graag alsnog verdere toelichting willen, dan kan dat altijd via hier natuurlijk. Ik heb het betreffende crewlid in elk geval even op deze discussie gewezen

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Helder. Maar ik ga hier niet in het openbaar die TR bespreken en aan DM doe ik niet. Ik trek mijn conclusie dan wel uit het wegklikken. Dank voor de terugkoppeling!Orion84 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 09:58:
[...]
Maar mocht je echt het idee hebben dat er een foute beslissing is genomen, of graag alsnog verdere toelichting willen, dan kan dat altijd via hier natuurlijk. Ik heb het betreffende crewlid in elk geval even op deze discussie gewezen
[Voor 4% gewijzigd door Real op 04-07-2022 10:09]
Dit is meten met twee maten, haal dan alles weg of niets.
Nee ik ga hier verder niet meer op in, de betreffende moderator die ik bedoel zal het wel weten en men mag mij via DM contacteren voor een verdere discussie. Dank.
[Voor 32% gewijzigd door Meg op 04-07-2022 16:25]
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
Omdat we ook wel eens iets kunnen missen. Verder doen we dit vrijwillig en hebben we ook niet alle tijd van de wereld om precies na te gaan wie, waarop heeft gereageerd. Je kan ook altijd een topicrapport indienen als we iets missen.Meg schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:23:
Als een bericht wordt verwijderd, waarom blijven reacties met een een quote van het orginele bericht wel staan?
Dit is meten met twee maten, haal dan alles weg of niets.
Nee ik ga hier verder niet meer op in, de betreffende moderator die ik bedoel zal het wel weten en men mag mij via DM contacteren voor een verdere discussie. Dank.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat heb ik gedaan, maar volgens mij zien jullie dat het een TR van mij is en laten jullie die staan... zo voelt het momenteel, maar DM lijkt me beter.DaniëlWW2 schreef op maandag 4 juli 2022 @ 16:27:
[...]
Omdat we ook wel eens iets kunnen missen. Verder doen we dit vrijwillig en hebben we ook niet alle tijd van de wereld om precies na te gaan wie, waarop heeft gereageerd. Je kan ook altijd een topicrapport indienen als we iets missen.
Edit: @DaniëlWW2 dank.
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
- protesten
- stikstof algemeen
Maar zoals je kon verwachten komen er bij weinig nieuws over de protesten allerlei offtopic reacties in het protest-topic die in het algemene topic horen. In de topic warning staat: 'Discussie over de stikstofproblematiek zelf hoort in De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen'.
Edit: Ik heb een paar TRs aangemaakt ter voorbeeld. Geen zin om ze hier te gaan benoemen.
[Voor 11% gewijzigd door Real op 05-07-2022 10:37]
Zou je de vraag kunnen beantwoorden? Je bent wel met de blauwe stift door het topic gegaan, maar nu staat bovenstaande vraag nog open. De TR zijn ook nog niet afgevinkt en ondertussen blijven er maar discussies komen over de inhoud van de stikstofcrisis in het protesten-topic.
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Ik snap je punt en zit zelf ook een beetje met die vraag, maar het boerenprotest bevat inhoudelijk ook veel over "waarom" ze protesteren. Als iemand aankaart dat "de boeren hebben gelijk/ongelijk want zie bron x waarbij y blablabla" dan ontkom men er niet aan om over stikstof te praten.
Verder zie ik het topic zich op dezelfde manier ontwikkelen als de andere crisis-topics waarbij een strikte scheiding uit bleef.
Overigens lees ik in jouw reactie niet echt een vraag dus mogelijk dat ik een verkeerd beeld heb van wat je precies bedoelt.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Dat snap ik maar diverse reacties gaan m.i. veel verder dan een zijdelingse opmerking. Dat worden hele verhandelingen (ook hele goede) die echt in het andere topic thuishoren.DevWouter schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 14:00:
Ik snap je punt en zit zelf ook een beetje met die vraag, maar het boerenprotest bevat inhoudelijk ook veel over "waarom" ze protesteren.
De impliciete vraag is uiteraard: handhaaf de topic warning. Daarom citeerde ik die ook.
Een tussentijdse topic warning werkt niet (voldoende), je moet handhaven modereren om de boel on topic te houden. Veel offtopic reacties zijn inhoudelijk prima voor het politieke topic of het stikstof topic, maar hebben echt geen snars te maken met de protesten/blokkades. Je kunt ondertussen alle maatschappelijke problemen zoals het gebrek aan bestaanszekerheid dat gisteren terecht in het debat over de voorjaarsnota werd genoemd ook wel gaan bespreken omdat het op een of andere manier aan stikstof raakt, maar niet in het protest-topic..
Precies zoals bij de blokkades is het laten staan van die reacties steeds weer een aanleiding voor anderen om de discussie voort te zetten.
Alternatief is gewoon weer samenvoegen van protest en stikstoftopic. Ik was ook geen voorstander van splitsen overigens. Ik vermoed dat het mensen zijn geweest die het reguliere stikstof topic volgen die vragen om splitsing en ineens heel veel notificaties kregen omdat het veel populairder werd gezien de blokkades.
Als het echt teveel off-topic gaat, dan grijpen we in. Als het topic heeft geen bestaansrecht meer heeft dan gaat het dicht en komt er misschien een geheel nieuw stikstof deel.
[Voor 97% gewijzigd door New Yorker op 08-07-2022 22:10]
Weg
Zulke polls zijn notoir onbeveiligd tegen meerdere malen stemmen dat ze geen enkele informatieve waarde geven. Ander soortige polls kunnen we als mods helaas niet aanmaken.New Yorker schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 21:56:
Mag ik dit poll plaatsen op die Nederlandse politiek forum?
Daarnaast lijkt me een poll ook weinig toevoegen aan het topic, het draait in het topic om de discussie. Aan de hand van de discussie en argumentatie is meestal al wel duidelijk hoe mensen stemmen en waar ze ideologisch staan.
Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”
Als wordt gesproken over bezuinigen op hobby’s en uitjes vraag ik me dat ten zeerste af, de lage inkomens kunnen dat al niet eens bekostigen.
Misschien de topictitel aanpassen? Het komt behoorlijk wereldvreemd over nu.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Het blijft een maatschappelijk probleem, maar ik denk eerlijk gezegd dat 95% van de bezoekers boven het genoemde inkomst nivo uitstijgt en navenant reageertSeñor Sjon schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 21:33:
Het topic kwam voort uit een topic in Wonen met op zich wel goede posts, maar hopeloos offtopic. Op verzoek van @Uniciteit heb ik e.e.a. bekeken en er een topic van gemaakt. Gezien het maatschappelijke probleem dacht ik zelf als AWM als plek ervoor, maar het heeft raakvlakken met veel subfora.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN
hahaha ik was dus niet de enigedawg schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 20:55:
Zomaar even een opmerking gevoed vanuit nieuwsgierigheid: “lage inkomens en de energierekening”, hoeveel van de posters hebben daadwerkelijk een laag inkomen?
Als wordt gesproken over bezuinigen op hobby’s en uitjes vraag ik me dat ten zeerste af, de lage inkomens kunnen dat al niet eens bekostigen.
Misschien de topictitel aanpassen? Het komt behoorlijk wereldvreemd over nu.

Less alienation, more cooperation.
New Yorker schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 21:41:
Wat is doel van die topic?
Wat is het doel van dat topic?
Waarom zou een topic überhaupt een doel moeten hebben? Een aantal mensen wil blijkbaar graag discussiëren over dit onderwerp. Prima topic dus, en past goed in AWM.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Het kan ook hier verder Het (on)bestaan van het middeninkomenFiber schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 22:02:
[...]
offtopic:
Wat is het doel van dat topic?
Waarom zou een topic überhaupt een doel moeten hebben? Een aantal mensen wil blijkbaar graag discussiëren over dit onderwerp. Prima topic dus, en past goed in AWM.

Weg
Dat is een heel ander onderwerp met een heel andere insteek mijns inziens. En sowieso is het niet de bedoeling hier om alles maar in één zo groot mogelijk topic te gooien, ook al heeft een onderwerp wellicht wat raakvlakken met een ander onderwerp. De meeste auto's hebben bijvoorbeeld vier wielen een stuur en twee voorstoelen. Toch zijn er gelukkig tientallen verschillende topics over auto's.New Yorker schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 22:15:
[...]
Het kan ook hier verder Het (on)bestaan van het middeninkomen
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
De ambtsinstructie is heel helder op dit punt.
[Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 25-07-2022 08:29]
de instructie hoe je feedback op een moderatie kunt krijgen ook

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
Wellicht is een tt-change wel gepast?
Wat stel je voor dan?dawg schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 19:32:
In hoeverre dekt de topictitel “boerenprotesten” de lading nog? De acties van afgelopen weken hebben natuurlijk niets meer met protesteren te maken, en alles met intimidatie, bedreiging en wetsovertreding met gevaarlijke situaties als gevolg.
Wellicht is een tt-change wel gepast?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Netjes multi-interpretabel - zijn het de boeren die worden gedestabiliseerd, of zijn ze NL aan het destabiliseren?
[Voor 87% gewijzigd door PLAE op 28-07-2022 08:26]
Beste modjes, wordt hier nog iets mee gedaan?dawg schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 21:59:
[...]
Boerenacties? Dekt wat beter de lading denk ik.

@janvanduschoten @polthemol @defiant
[Voor 9% gewijzigd door dawg op 29-07-2022 17:44]
Mag ik even aangeven dat ik "boerenacties" een véél te generieke omschrijving is voor het onderwerp? Dat kan namelijk ook over het zaaien van het land gaan. En het topic gaat duidelijk inmiddels over de overlast.dawg schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 17:44:
[...]
Beste modjes, wordt hier nog iets mee gedaan?
@janvanduschoten @polthemol @defiant
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Alsjeblieft zeg, echt weer zo'n AWM voorbeeld waar door mensen met veel te veel tijd spijkers op laag water gezocht worden.
Van protesten naar acties, nou dat is me wat!
Ik denk dat posters hierboven pas echt tevreden zijn als het iets met 'overlast of extremisme' wordt dan is de titel tenminste netjes geframed en in overeenstemming gebracht met hun eigen politieke kijk op zaken.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Suggesties zijn meer dan welkom omdat ik zelf zo geen goede benaming weet, echter “protesten” de lading ook niet meer dekt.DevWouter schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 17:49:
[...]
Mag ik even aangeven dat ik "boerenacties" een véél te generieke omschrijving is voor het onderwerp? Dat kan namelijk ook over het zaaien van het land gaan. En het topic gaat duidelijk inmiddels over de overlast.

https://www.vandale.nl/gr...ekenis/Actie#.YuQjT6RNc0Ehandeling, beweging: in actie komen; geen actie ondernemen niet tot handelen komen, niets doen; de wet van actie en reactie een natuurkundige wet van Newton
Protest:
https://www.vandale.nl/gr...enis/Protest#.YuQik6RNc0Euiting van verzet
Ondanks dat de genomen acties om het protest te uiten onderhand te ver gaan, blijft de huidige topictitel denk ik toch het beste bij de actualiteit passen.
@Help!!!! iemand mag zich best afvragen of de huidige titel nog passend is. Als jij het drukte om niks vind dat mag, maar laat een ander in hun waarde.
[Voor 0% gewijzigd door janvanduschoten op 29-07-2022 21:03]
Op het moment van schrijven wist ook ik geen goed alternatief anders had ik het er zeker bijgezet.dawg schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 18:09:
[...]
Suggesties zijn meer dan welkom omdat ik zelf zo geen goede benaming weet, echter “protesten” de lading ook niet meer dekt.
@tweakduke Het enige wat ik nu zou kunnen bedenken is "protest" vervangen door "onrust", maar dat voelt ook niet helemaal juist, zeker niet als je de laatste 10 pagina's kijkt, ik weet af en toe niet hoe ik het topic nu moet omschrijven. Het is de laatste tijd een vreemde mix van boeren bashen/goedpraten en een soort slowchat waarbij de actuele gebeurtenissen een hinderlijke onderbreking zijn.
@Help!!!! Op basis van de toon ga ik er van uit dat jij een ander standpunt hebt en mogelijk één die ik niet deel. Echter daarom denk ik dat jouw input over de titel ons zeker kan helpen. Wat zou jij een passend titel vinden voor het topic zoals het nu is?
Edit: "protesten en ongeregeldheden" dekt misschien de lading?
[Voor 13% gewijzigd door D-e-n op 30-07-2022 00:27]
Hoe kijken jullie naar dit soort berichten in het topic 'De landelijke Nederlandse politiek'?
Het komt op mij meer en meer over alsof er in dat topic heel veel supporters zitten van club X die een grotere hekel hebben aan Ajax dan liefde voor hun eigen club en dat continu moeten ventileren. Prima met onderbouwing maar deze toonzetting lijkt nergens op.
[Voor 37% gewijzigd door defiant op 31-07-2022 22:49]
Helemaal eens. Blokkades vallen onder protesteren, zelfs rellen.Help!!!! schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 17:58:
^
Alsjeblieft zeg, echt weer zo'n AWM voorbeeld waar door mensen met veel te veel tijd spijkers op laag water gezocht worden.
Ik denk dat posters hierboven pas echt tevreden zijn als het iets met 'overlast of extremisme' wordt dan is de titel tenminste netjes geframed en in overeenstemming gebracht met hun eigen politieke kijk op zaken.
Dus het dekt inhoudelijk prima de lading. Wat het alleen niet dekt is het gevoel wat een groot deel van de posters erbij krijgt.
[Voor 7% gewijzigd door PLAE op 31-07-2022 13:18]
In plaats van posts van (onder andere) mij anoniem te gaan opsommen kun je natuurlijk ook om de onderbouwing vragen. Die staat overigens uitgebreid in de diverse topics. Er is er door diverse posters meerdere malen uitgelegd waarom BBB volgens hen sprookjes vertelt. Dat heeft niks met een partijvoorkeur te maken maar alles te maken met een grote afkeer van inhoudsloze politiek die enkel gericht is op marketing en loze beloftes voor verwende kiezers.
Ik had het met de beste bedoelingen geanonimiseerd. Het was niet de bedoeling iemand aan de schandpaal te nagelen.
Volgens mij heb ik meerdere malen onderbouwd dat (onder andere BBB) dingen belooft die volgens mij niet kunnen. Dan kun je er één quote uitpakken maar als de onderbouwing (door mij of door een ander) er op de vorige pagina gewoon staat is dat een beetje flauw. En problematiek die twintig jaar onder het tapijt is geveegd blijven ontkennen en doen alsof alles zo kan blijven zoals het is: ik vind het niet raar om dat als "sprookjes" te omschrijven.PLAE schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:34:
Anderen moeten na dat soort berichten om een onderbouwing gaan vragen, om tot een fatsoenlijk topic te komen? Dat lijkt mij de omgekeerde wereld. Daarom wil ik ook horen hoe moderators er naar kijken.
Ik ga ook niet piepen als iemand de ideeën van Klaver over asiel als "naïef" omschrijft.
Ps.
De discussie gaat toch gewoon goed verder gezien je reactie in het topic zelf?
[Voor 9% gewijzigd door D-e-n op 31-07-2022 14:25]
No shit Sherlock.... Het gaat toch over (de Nederlandse) politiek?D-e-n schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:48:
[...]
Volgens mij heb ik meerdere malen onderbouwd dat (onder andere BBB) dingen belooft die volgens mij niet kunnen.
In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof
Het is niet de bedoeling iemand als idioot af te schilderen maar als problemen genegeerd of vragen genegeerd worden wordt het wel eens frusterend. Want iedereen lijkt zijn vingers in de oren te stoppen op moment dat je je afvraagt of dat eeuwige "gat op rechts" inhoudelijk misschien geen onmogelijkheid is.alexbl69 schreef op zondag 31 juli 2022 @ 14:47:
Ben het met @PLAE eens dat met name de bejegening van de gesprekspartners af en toe wel wat milder kan. Niet iedereen die het niet met je eens is is per definitie een idioot die het licht (nog) niet gezien heeft.
We kunnen er natuurlijk ook gelijk 'Boerenoorlog' van maken...Help!!!! schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 17:58:
^

Let s.v.p. op de TW, we willen de discussie hier algemeen houden, reacties en meta discussie over individuele posts van anderen is na vele eerdere ontsporingen niet toegestaan.PLAE schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:03:
Hoe kijken jullie naar dit soort berichten in het topic 'De landelijke Nederlandse politiek'?
De context waarin dit plaats vinden is in dit soort gevallen bepalend, aan individuele opmerkingen alleen valt weinig af te leiden. Als je wilt dat moderatie hier een oordeel over velt dan zien we graag topic reports.Het komt op mij meer en meer over alsof er in dat topic heel veel supporters zitten van club X die een grotere hekel hebben aan Ajax dan liefde voor hun eigen club en dat continu moeten ventileren. Prima met onderbouwing maar deze toonzetting lijkt nergens op.
In het algemeen zien we ook graag ook topic reports als de discussie vast loopt, dan kunnen we bijsturen. Als de discussie zo ver komt op het moment dat er frustratie heerst, dan is het een goed moment om dat niet zelf te reageren maar moderatie er naar te laten kijken.D-e-n schreef op zondag 31 juli 2022 @ 18:14:
Het is niet de bedoeling iemand als idioot af te schilderen maar als problemen genegeerd of vragen genegeerd worden wordt het wel eens frusterend.
Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”
Vooral omdat het in het verleden leidt tot steeds extremere reacties. In het verleden was dat onderwerp ook niet altijd wenselijk.
En ja, ik ben me bewust dat ik waarschijnlijk de meeste bijdrage levert op dit moment. Maar we beginnen richting de onderwerpen racisme en overbevolking te gaan en die staan toch op de bingo kaart.
Ik zal voor de rest van de dag het topic negeren op deze onderwerpen zodat het kan afkoelen
Ik vind de titel prima de lading dekken. Er zitten extremere protesten bij maar moet de titel dan gelijk aangepast worden om alleen dat deel vd protesten te dekken. Wat mij betreft niet.DevWouter schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 22:17:
[...]
@Help!!!! Op basis van de toon ga ik er van uit dat jij een ander standpunt hebt en mogelijk één die ik niet deel. Echter daarom denk ik dat jouw input over de titel ons zeker kan helpen. Wat zou jij een passend titel vinden voor het topic zoals het nu is?
Wat mij betreft wordt het hier prima verwoord:
PLAE in "Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij terugkoppelingstopic"
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Weg
Hoewel ik het niet met je oneens ben, ik heb hier zelf ook al over zitten twijfelen is het nu wel komkommertijd los van de lopende crisissen. En na veel afwegen ben ik toch een beetje van een andere gedachten. Niet volledig, maar een beetje.New Yorker schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 12:17:
Samen met De asielcrisis qua opvangcapacititeit in Nederland en De landelijke Nederlandse politiek 2022 loopt er een vergelijkbaar discussie. Kan het niet beter centraler?
Het is een iets andere mening dan DevWouter in "Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij t..." (TL;DR: Bang dat het extremer zou worden en uiteindelijk heb ik mezelf een timeout gegeven omdat het voor mij te veel werd)
De De asielcrisis qua opvangcapacititeit in Nederland gaat vooral over de asielcrisis terwijl in het NL-topic het vooral gaat over de keuze van wel/geen opvang en hoe het invloed heeft op de samenleving en hoe de politiek zich daarom beweegt.
Zeker als we de angsten van opvang bespreken komen we snel uit op andere onderwerpen zoals huizencrisis, vreemdelinghaat, geld naar COA, participatiesamenleving et cetera. En vandaar uit kunnen we verder gaan.
Gezien het NL-politiek geen ZT-topic meer is ben ik(!) van mening dat het kan. Wel betwijfel ik of het wenselijk is wanneer het parlementair jaar begint.
Dat gezegd te hebben, als de moderators het willen verplaatsen lijkt me dat geen probleem. Dat was namelijk letterlijk wat ik een paar weken terug om vroeg... Maar het gaat gemoedelijk en het topic lijkt het in het relatief gemoedelijke banen te begeleiden.
Naar aanleiding van defiant in "De asielcrisis qua opvangcapacititeit in Nederland"
Is het handig als de TW uitgebreid wordt met dat als men wetenschappelijk onderzoeken presenteert (of pretendeert) het dan uit een respectabel journal komt?
Het is niet de eerste keer dat we mensen zien die op deze manier willen overtuigen door te doen alsof ze aan het informeren zijn. Van mij mag zelfs elke topic over dat onderzoek weg gezien het een negatieve waarde heeft.
Overigens vind ik één vergelijking in de ModBreak niet helemaal juist. Hoewel er anti immigranten partijen zijn moet ik de eerste pro immigranten partij nog vinden. Het is een onjuiste binaire tegenstelling. Het is eerder "anti-anti" immigranten partij

Asielzoekers worden nu al weer met honden vergeleken en de meeste posters hebben geen idee waar het hele probleem om draait
Dat plus het is Europees beleid, daar kun je lang over discussiëren maar denk dat dat geen zin (meer) heeft.n3othebest schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:56:
Misschien tijd om dat hele immigratie topic te sluiten.
Asielzoekers worden nu al weer met honden vergeleken en de meeste posters hebben geen idee waar het hele probleem om draait
Het woordje asiel of immigratie in de titel.trekt.een enorme groep gebruikers aan die niet echt een poging lijken te willen doen om op enig niveau te discussiëren.New Yorker schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 15:10:
Maar dan gaan we weer die politieke topic vervuilen.
Dat kan je verminderen door dit soort topics niet te openen.
Je zou eigenlijk een migratiediscussie willen in Europese context, maar dat kan niet goed omdat de extremisten in heel Europa dat al jarenlang gijzelen en daardoor de discussie te gepolariseerd is en derhalve geen nut heeft. Plus vermoed ik dat wanneer T.net dat doet dat topic wederom vervalt in dezelfde stijl als het huidig topic, met daar bovenop het geblaat over "al dat geld richting Zuid-Europa", ondanks dat beiden al vele malen onderbouwd weerlegt zijn.n3othebest schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 15:29:
[...]
Het woordje asiel of immigratie in de titel.trekt.een enorme groep gebruikers aan die niet echt een poging lijken te willen doen om op enig niveau te discussiëren.
Dat kan je verminderen door dit soort topics niet te openen.
Derhalve denk ik dat een migratietopic op T.net beter niet toegestaan kan worden.
Het enige alternatief is streng modereren en de rotte appels een ban geven. Maar daar is duidelijk van gezegd dat het nooit gaat gebeuren.dawg schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 15:37:
[...]
Derhalve denk ik dat een migratietopic op T.net beter niet toegestaan kan worden.
Dat valt wat ons betreft onder normaal brongebruik en brontoetsing, dus als je dat ziet graag een topic reportDevWouter schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:30:
Is het handig als de TW uitgebreid wordt met dat als men wetenschappelijk onderzoeken presenteert (of pretendeert) het dan uit een respectabel journal komt?

Die is er wel: Migratie van vluchtelingen naar Europa - Deel 3 en bestaat al heel lang en is inmiddels al bij deel 3.dawg schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 15:37:
Je zou eigenlijk een migratiediscussie willen in Europese context, maar dat kan niet goed omdat de extremisten in heel Europa dat al jarenlang gijzelen en daardoor de discussie te gepolariseerd is en derhalve geen nut heeft.
Het probleem met deze discussies is inderdaad dat het publieke debat vergiftigt is door populistisch tot aan extremistisch opportunisme, het is het ultieme onderwerp om mensen hun democratische vertegenwoordiging op te laten geven voor een one-issue. Dat zie je ook aan de brexit, dat werd aangehaald als het ultieme middel "to take back control", maar aangezien migratie een zeer vruchtbaar verkiezingsitem is wordt het probleem niet opgelost. Het is het omgekeerde van democratische vertegenwoordiging, wat mensen aan het hart gaat qua stemgedrag wordt juist niet opgelost omdat de mensen op dezelfde partijen blijven stemmen.
Maar aangezien het zo'n prominent item is, is het wel iets wat discussie waardig is. Uiteraard wel binnen de grenzen van onze AWM regels. Maar ook daaraan zitten grenzen, mocht een discussie onbeheersbaar worden dan zal ook leiden tot (tijdelijke) sluiting van het topic. We nemen duidelijk stelling tegenover extremisme.
Duidelijk antwoord. Bedankt.defiant schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:10:
[...]
Dat valt wat ons betreft onder normaal brongebruik en brontoetsing, dus als je dat ziet graag een topic report
Kan de naam van dat topic niet worden aangepast naar "De Energierekening"? Aangezien het al lang niet meer alleen gaat over de lage inkomens.
Blijkbaar is het een afgesplitste topic.
[Voor 45% gewijzigd door New Yorker op 23-08-2022 13:51]
Weg
Hoezo?n3othebest schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 13:29:
Asielcrisis topic voor de zoveelste keer aan het ontsporen.
Het gaat over zowat alles behalve de huidige crisis in opvang. En met drogredenen en persoonlijke aanvallen over en weer. Om nog maar te zwijgen van het racisme.
Het topic heet 'de asielcrisis qua opvangcapaciteit'. De discussie gaat de laatste 2 uur zoals ik het zie met name over jouw eigen bewering dat hierop flink bezuinigd is, iets dat ondertussen door verschillende personen weerlegd is.n3othebest schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:17:
[...]
Het gaat over zowat alles behalve de huidige crisis in opvang. En met drogredenen en persoonlijke aanvallen over en weer. Om nog maar te zwijgen van het racisme.
Niet fijn voor jou, maar om dat nu 'persoonlijke aanvallen' en zelfs 'racisme' te noemen gaat vrij ver.
Dat is slecht ls een klein stukje van de discussie, dit meteen op mij pinnen is precies wat ik bedoel met persoonlijke aanvallen. Waarom probeer je het hier persoonlijk te maken? Die weerleggen klopt overigens ook niet zoals al aangegeven in mijn laatste bericht. Maar dat is juist een van de weinige delen van de discussie die wel goed verloopt.alexbl69 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 14:20:
[...]
Het optic heet 'de asielcrisis qua opvangcapaciteit'. De discussie gaat de laatste 2 uur zoals ik het zie met name over jouw eigen bewering dat hierop flink bezuinigd is, iets dat ondertussen door verschillende personen weerlegd is.
Niet fijn voor jou, maar om dat nu 'persoonlijke aanvallen' en zelfs 'racisme' te noemen gaat vrij ver.
Ik doel veel meer op de continue berichten over gebrek aan realiteitszin of naïviteit. Dat zijn gewoon persoonlijke aanvallen.
Het racisme kwam toch echt in het gedeelte over verschillende culturen, werkethiek e.d. naar voren.
Ook voorstellen om maar met onze marineschepen af te dwingen dat Afrikaanse landen boten laten aanmeren kwamen al voorbij. Of dat we ze maar gewoon moeten laten verdrinken om anderen af te schrikken.
Dat noem ik toch echt ontsporen.
Mee eens, de ontopic posts word hierdoor ondergesneeuwd.Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:11:
Zouden jullie willen kijken naar het 'Lage inkomens en De Energierekening' topic? Het gaat vaak off topic over salarissen van ministers, basis inkomen en algemene inkomens discussies.
Weg
thuiswerken met vergoeding. Dat zijn toch geen lage inkomens meer?
Vertroebeld enorm de discussie door arbeidsmigranten en asieltop 1 hoop te gooien.
Want het niveau ligt weer eens extreem laag.
Serieuze discussie is gewoon onmogelijk.
Als ik kijk naar mijn aantekeningen dan zie ik de volgende gedragen terug:
1. Discussie op emotie
2. Verwijzen naar irrelevante zaken (zoals CO2, bouwen en woningnood)
3. En de gebruikelijke complot theorieën
Als punt 2 aangepakt wordt dan ben je daarmee ook de overlast van het andere gedragen kwijt.
Tevens zou er een einde gemaakt kunnen worden aan de discussies over de oorzaak van de crisis. Verwijs
daar naar het onderzoek dat het COA ook onderschrijft: https://www.adviescommiss...asielopvang-uit-de-crisis
Jij bakken, complottheorieën, hopeloze generalisatie. You name it, the topic has it all.
Virussen? Scan ze hier!
Het is wel vakantietijd hé?Fiber schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:50:
Tja, dat krijg je met slechte en/of vrijwel afwezige moderatie. Een topic uit de hand laten lopen en dan een slotje er op is makkelijker of zo. Zelfs reageren in een terugkoppelingstopic als dit is er niet meer bij tegenwoordig.

Precies. Ik bedoel, je betaalt die mensen er toch ook voor, dan heb je gewoon recht op tijdige reacties.Fiber schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:50:
Tja, dat krijg je met slechte en/of vrijwel afwezige moderatie. Een topic uit de hand laten lopen en dan een slotje er op is makkelijker of zo. Zelfs reageren in een terugkoppelingstopic als dit is er niet meer bij tegenwoordig.

Volgens mij zijn ze vrijwilligers.MneoreJ schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 19:49:
[...]
Precies. Ik bedoel, je betaalt die mensen er toch ook voor, dan heb je gewoon recht op tijdige reacties.
Weg
Inderdaad. Ik wijs u vriendelijk op de smiley in mijn reactie.New Yorker schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 19:51:
Volgens mij zijn die mods vrijwilligers.

En mocht dit belerend overkomen omdat het allemaal veel te voor de hand liggend is dan alvast bij voorbaat excuses daarvoor.

En bij ieder team zit wel eens een vakantieperiode of andere omstandigheden in de weg waardoor dingen iets langer blijven liggen.
Goed Lage inkomens en De Energierekening heeft de tendens om nog een verzamelbak te worden van alles en nog wat omtrent de energiecrisis.
Ik kijk even aan hoe ook de andere topics zich verder ontwikkelen. De actualiteit gaat er weer volop over en het raakt mensen persoonlijk.
Kunnen we weer wegkijken en verder met de echoput-postjes.
Ter volledigheid, waar heb je het nu over?SuBBaSS schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 20:16:
Wat des tweakers weer. Dan moet het maar weer dicht.
Kan je s.v.p. wat context geven wat je wilt aangeven qua feedback ?SuBBaSS schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 20:16:
Wat des tweakers weer. Dan moet het maar weer dicht.
naar aanleiding van de actualiteiten vinden er diverse discussies plaats binnen dit forum over koopkracht, energie, maar bijvoorbeeld ook boodschappen. Ik werd in de 'energierekening en lage inkomens' topic gewezen op allerlei schimmige praktijken die supermarkt ketens toepassen om boodschappen duurder, kwalitatief minder of allebei te maken. Het lijkt mij erg nuttig om daar een topic over te hebben. Ik kan alleen even niet plaatsen of dat meer een shopping forum iets is, of meer iets voor actualiteiten. Voor beiden is wel iets te zeggen namelijk. Ik kan mij ook voorstellen dat koopkracht, inkomsten en uitgaven inmiddels zo breed is dat het een eigen subforum kan zijn. Wat denken jullie?

Late edit: zelfs wanneer het topic toevallig wel over de combinatie lage inkomens en energierekening gaat is het niveau bedroevend laag, waarbij men enthousiast de diverse stokpaardjes berijdt als het gaat over lage inkomens en armoede in het algemeen, waarbij de vooroordelen, N = 1 anekdotes, jij-bakken en aannames niet van de lucht zijn. Maar goed, dat is minder een probleem van moderatie en meer het gevolg van de beladenheid en universaliteit van het onderwerp. Met armoede hebben we immers al te schaften sinds het begin der tijden, en er is ook nooit gebrek geweest aan meningen erover.
[Voor 42% gewijzigd door MneoreJ op 04-09-2022 22:06]

Eens, ik heb voor nu de meeste relevante recente posts over stikstof verplaatst. We sluiten meestal een actualiteiten topic als het niet meer actueel is en offtopic verder gaat, maar aangezien de kwestie nog speelt kijken we het nog even aan.NMH schreef op maandag 5 september 2022 @ 20:44:
Het valt mij al een tijdje op dat het Boerenprotesten vanwege de stikstofmaatregelen topic lijkt te zijn verworden tot het topic waar de stikstofproblematiek besproken wordt en dat het "officiele" topic daarvoor (De stikstofproblematiek: oorzaak, gevolgen en oplossingen) veel minder activiteit ziet. Zo nu en dan leidt dat ook tot dubbele discussies waar nieuwe ontwikkelingen in beide topics besproken worden en de reacties dus verspreid staan. Een mogelijke oplossing zou kunnen zijn om een van beide topics te sluiten, maar dan is er geen aparte plek meer om de protesten te bespreken (hoewel het momenteel vrij rustig is).
Want dat is net zo goed in gaan op de geschiedenis dan.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Laten we dan ook ophouden met doen alsof ze zo geweldig was. Al die berichten over hoe hard ze wel niet gewerkt heeft en zich ingezet heeft voor het land schieten bij sommigen gewoon in het verkeerde keelgat.Señor Sjon schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:30:
Er is een tijd en een plaats voor dat soort dingen en dat is niet wanneer het lijk nog warm is.
Je kan het niet beide kanten op hebben.
Er hebben duizenden zo niet miljoenen mensen geleden onder haar zonder dat ze daar ooit excuses voor aangeboden heeft.
Dat mag best gezegd worden.
Dat we geen algemene discussie voor/tegen de monarchie op zich gaan boeren snap ik.
Dit topic is bedoeld voor vragen, opmerkingen of discussies over algemeen beleid binnen het subforum, zoals ook in de topicstart beschreven staat.
Het is niet bedoeld als feedback en commentaar op elkaars postgedrag, maak hiervoor een TR aan of stuur de AWM moderators een DM.
Voor opheldering over individuele sturing zal je de desbetreffende moderator moeten aanspreken via een DM. Kom je er niet uit, dan kan je de admin van het subforum, Orion84 aanspreken.