[Voetbal] Nationale clubs seizoen 2021/2022 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 236 ... 311 Laatste
Acties:
  • 482.057 views

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Agent47 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 07:22:
Sinds dat gezeur met overmars speelt Ajax wel aanzienlijk minder. Of het komt door het drukke schema wat ze hadden? Beker, cl en competitie?

Nog 7 wedstrijden. PSV moet nog naar Twente en Feyenoord. Ajax nog naar az en Vitesse.
Nog maar 7 wedstrijden? Ik heb stomweg het gevoel dat we nog net de winterstop hebben gehad. 7 wedstrijden klinkt alsof het alweer bijna voorbij is. ;(

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip*
Ophouden.

[ Voor 90% gewijzigd door tweakduke op 21-03-2022 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-10 13:35

Baseman77

We move

JP_Frost schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:30:
Toch vind ik wel dat het erg opgeblazen wordt, helemaal omdat dit niet de eerste keer is dat we dit gedrag zien van de wat meer temperamentvolle spelers binnen de Ajax selectie. Als dit was gebeurd tegen Benfica en je haalt de overwinning binnen dan was er denk ik anders over gesproken.
Mee eens.
Het moment gisteren was echter wel heel opvallend en kolderiek, daar zal de extra aandacht vandaan komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Baseman77 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:09:
[...]

Mee eens.
Het moment gisteren was echter wel heel opvallend en kolderiek, daar zal de extra aandacht vandaan komen.
Zeker, en wellicht ook dat juist een speler als Antony dat helemaal niet nodig heeft. Een speler als Antony die in vorm is en enkel zijn kwaliteiten laat zien is een genot om naar te kijken maar dit soort zaken trekken de postiieve aandacht helaas weg.

Als een speler van het niveau Beugelsdijk het doet is het ook kolderiek maar weten we ook wel dat het een zeer beperkte speler is die er echt alles aan moet doen om het niveau te behalen laat staan als hij het wil ontstijgen. Doet een speler het die op basis van kwaliteiten er al bovenuit steekt is het wat dat betreft zonde waarbij inderdaad de manier waarop niet meehelpt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:46
Wat ik mij soms weleens afvraag als je dat theater ziet, zullen die jongens zich daar soms voor schamen?

Het zijn over het algemeen gasten die vrij gevoelig zijn voor hoe de buitenwereld ze beschouwt en daardoor graag "stoer" voor de dag willen komen. Als je net een meter of 10 hebt gerold op het veld omdat je doet alsof iemand je een gigantische schop heeft gegeven en iedereen kan in de herhaling zien dat er eigenlijk niets aan de hand was, loop je dan dan nog als een trotse pauw de slaapkamer van je vriendin/vrouw binnen of denk je dan: "shit, ik hoop dat ze het niet gezien heeft"?

Ik zou me doodschamen als iemand mijn schouder raakt met zijn hand en ik op de grond lig alsof Mike Tyson mij een uppercut heeft verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

JP_Frost schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:22:
Wat ik mij soms weleens afvraag als je dat theater ziet, zullen die jongens zich daar soms voor schamen?
Als ze het niet doen krijgen ze van hun coach te horen dat ze wedstrijden professioneler moeten uitspelen.

Ik ben ook wel benieuwd of degenen die Antony en Tadic verdedigen en vinden dat de scheids geen geel aan Antony gaf, tijdens de Benfica wedstrijd applaudiseerden voor de professionele aanpak van Benfica en niet klaagden over de scheidsrechter.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:13

Superkiwi

Hoi doei

JP_Frost schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:22:
loop je dan dan nog als een trotse pauw de slaapkamer van je vriendin/vrouw binnen of denk je dan: "shit, ik hoop dat ze het niet gezien heeft"?
Over het algemeen zijn voetbalvrouwen zelf ook niet vies van een beetje nepperij toch :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-10 15:17

Typhone

Who Dares Wins

gambieter schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:27:
[...]

Als ze het niet doen krijgen ze van hun coach te horen dat ze wedstrijden professioneler moeten uitspelen.

Ik ben ook wel benieuwd of degenen die Antony en Tadic verdedigen en vinden dat de scheids geen geel aan Antony gaf, tijdens de Benfica wedstrijd applaudiseerden voor de professionele aanpak van Benfica en niet klaagden over de scheidsrechter.
Is het relevant?
Alsof Feyenoord hard liep na de 1-2.

Zolang alles wat binnen de mogelijkheden ligt aangegrepen wordt is het prima. Als een ander het doet is het vervelend en shit maar niks anders dan wat je zelf zou doen.

Het probleem bij Ajax is dat wanneer Ajax zich van die tactiek gaat hanteren je niet alleen Feyenoord tegen je hebt maar heel Nederland omdat iedereen altijd ergens iets van moet vinden. En de helft van die lui Ajax bekritiseren toen ze eruit gingen tegen Tottenham toen ze PRECIES DAT niet deden.

Dat is een gewoon een vaststaand feit waar je niks aan gaat veranderen dus irrelevante discussie. Ajax doet wat het kon. Diezelfde ophef is er simpelweg niet als een RKC, GA Eagles of PEC zoiets doet als ze voorstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 16:48
Typhone schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:31:
[...]

Is het relevant?

Zolang alles wat binnen de mogelijkheden ligt aangegrepen wordt is het prima. Als een ander het doet is het vervelend en shit maar niks anders dan wat je zelf zou doen.

Het probleem bij Ajax is dat wanneer Ajax zich van die tactiek gaat hanteren je niet alleen Feyenoord tegen je hebt maar heel Nederland omdat iedereen altijd ergens iets van moet vinden. En de helft van die lui Ajax bekritiseren toen ze eruit gingen tegen Tottenham toen ze PRECIES DAT niet deden.

Dat is een gewoon een vaststaand feit waar je niks aan gaat veranderen dus irrelevante discussie. Ajax doet wat het kon. Diezelfde ophef is er simpelweg niet als een RKC, GA Eagles of PEC zoiets doet als ze voorstaan.
Het is toch beschamend dat ajax niet gewoon met 3-0 wint als je de selecties met elkaar vergelijkt? Daarom veroordelen mensen dit gedrag. Dit past meer bij een underdog dan bij het team met meer kwaliteit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Beavbusi schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:35:
[...]
Het is toch beschamend dat ajax niet gewoon met 3-0 wint als je de selecties met elkaar vergelijkt?
Typhone heeft een aantal posts terug uitgestippeld dat Feyenoord nu een goed volwassen team heeft staan. Tel daarbij op dat Feyenoord gisteren één van hun beste wedstrijden sinds tijden speelde in de ArenA en een "gewone 3-0" overwinning voor Ajax is echt geen zekerheidje meer ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:51
[...]

Is het relevant?

Volgens mij hebben een van Bommel of Toivonen in het verleden ook meer dan genoeg kritiek gekregen op hun rare/irritante maniertjes tijdens het voetballen en zo zijn er bij andere clubs soms vast ook wel spelers geweest, dus of het nou alleen Ajax is? Dat denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Superkiwi schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:39:
[...]

Typhone heeft een aantal posts terug uitgestippeld dat Feyenoord nu een goed volwassen team heeft staan. Tel daarbij op dat Feyenoord gisteren één van hun beste wedstrijden sinds tijden speelde in de ArenA en een "gewone 3-0" overwinning voor Ajax is echt geen zekerheidje meer ;)
Toch is er in dat volwassen team geen een speler die bij Ajax in het eerste zou staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
[...]Het probleem bij Ajax is dat wanneer Ajax zich van die tactiek gaat hanteren je niet alleen Feyenoord tegen je hebt maar heel Nederland omdat iedereen altijd ergens iets van moet vinden. En de helft van die lui Ajax bekritiseren toen ze eruit gingen tegen Tottenham toen ze PRECIES DAT niet deden.

"Whataboutism!" zullen ze snel gaan roepen, want je mag echt niet terugwijzen naar mensen en daar hebben ze zelfs een verdedigende term voor gevonden!
Beavbusi schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:41:
[...]Toch is er in dat volwassen team geen een speler die bij Ajax in het eerste zou staan
Misschien Berghuis dachten ze een jaar geleden ... O-)

[ Voor 60% gewijzigd door OPSLAGHOND op 21-03-2022 11:46 ]

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

[...]
Toch is er in dat volwassen team geen een speler die bij Ajax in het eerste zou staan
Dat weet ik niet, misschien komen sommige spelers in het Ajax-spel wel uitzonderlijk goed uit de verf.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

[...]

Het is toch beschamend dat ajax niet gewoon met 3-0 wint als je de selecties met elkaar vergelijkt? Daarom veroordelen mensen dit gedrag. Dit past meer bij een underdog dan bij het team met meer kwaliteit.
Waarom zou dat beschamend zijn? Zullen we Ajax elk jaar maar de beker en schaal geven dan omdat ze toch het rijkste zijn?

@Superkiwi Ik zou dat sterke spel van Feyenoord veel meer willen uitlichten dan het gejank van Antony.

[ Voor 10% gewijzigd door Typhone op 21-03-2022 11:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-10 14:44

snmght

imho dan he

[...]

Tsja hier sla je de pijnlijke spijker wel op de kop hoor. Eigenlijk moeten we maar gewoon 3e worden en de bekerfinale verliezen dan weten we ten minste zeker dat ETH de benen neemt en er gerenoveerd kan worden. ETH gaat Blind en Tadic nooit passeren al spelen ze tot hun veertigste.

@ Bayern / Gravenberch; voor een openingsbod lijkt 25 millie versus zijn prestaties & 1-jarig contract toch echt hartstikke prima. Kun je alsnog op 30 uitkomen en dan mogen we niet klagen, vraag maar aan Brobbey, Onana en Mazraoui.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Typhone schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:45:
[...]
@Superkiwi Ik zou dat sterke spel van Feyenoord veel meer willen uitlichten dan het gejank van Antony.
+1.
Maar daar hou ik me afzijdig van sinds ik alleen de samenvatting heb gezien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 00:51
snmght schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:45:
[...]

Tsja hier sla je de pijnlijke spijker wel op de kop hoor. Eigenlijk moeten we maar gewoon 3e worden en de bekerfinale verliezen dan weten we ten minste zeker dat ETH de benen neemt en er gerenoveerd kan worden. ETH gaat Blind en Tadic nooit passeren al spelen ze tot hun veertigste.

@ Bayern / Gravenberch; voor een openingsbod lijkt 25 millie versus zijn prestaties & 1-jarig contract toch echt hartstikke prima. Kun je alsnog op 30 uitkomen en dan mogen we niet klagen, vraag maar aan Brobbey, Onana en Mazraoui.
Dat vind ik niet. Dit zijn altijd wedstrijden die op zich staan en het gebeurt ook weer niet zo vaak dat een kampioen alle wedstrijden met dominant spel wint en zonder ooit een keer te lucken oid.

Ja, Ajax is op papier natuurlijk beter dan Fey, maar ze spelen een lastige wedstrijd, komen 2 x op achterstand en winnen uiteindelijk wel. Da's toch gewoon een prima resultaat eigenlijk? Wat je verder dan ook van EtH moge vinden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beavbusi
Ik denk ook dat Feyenoord beter die Pyatov op de goal kan zetten dan die Marciano. Die ziet er bij 2 goals heel slecht uit. Die mogen ze bij Ajax ook wel bedanken.

Ik denk dat Ajax het mentaal gewoon zwaar heeft aangezien ze goed spel niet een hele wedstrijd vol kunnen houden en als het tegenzit ze echt heel ver terug vallen. Dit heb ik de laatste jaren niet van ze gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

Als je de eerste elf selectie spelers 1 op 1 naast elkaar zet valt het best mee met het kwaliteitsverschil, dat verschil wordt pas duidelijk als je de banken met elkaar vergelijkt.

alles kan off-topic

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 19:58

GS88

π raat

Ik had bij dit moment toch wel even het idee naar american football o.i.d. te kijken.. :/

Rotterdam

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JP_Frost
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:46
Beavbusi schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:52:
Ik denk ook dat Feyenoord beter die Pyatov op de goal kan zetten dan die Marciano. Die ziet er bij 2 goals heel slecht uit. Die mogen ze bij Ajax ook wel bedanken.

Ik denk dat Ajax het mentaal gewoon zwaar heeft aangezien ze goed spel niet een hele wedstrijd vol kunnen houden en als het tegenzit ze echt heel ver terug vallen. Dit heb ik de laatste jaren niet van ze gezien.
Dat heb ik juist al veel vaker bij Ajax gezien. Als er niet vroeg gescoord wordt of het zit even tegen dan gaat alles heel moeizaam.

Uiteindelijk is Ajax de grootste tegenstander van zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Typhone schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:45:
[...]

Waarom zou dat beschamend zijn? Zullen we Ajax elk jaar maar de beker en schaal geven dan omdat ze toch het rijkste zijn?

Het is niet beschamend dat je niet elke wedstrijd kunt winnen, ondanks dat je kwalitatief het beste bent. Dat klopt. Ik vind het wel jammer dat je dan deze Getafe truukjes gaat uithalen tegen Feyenoord. Doe dit dan tegen Getafe of Benfica. Dan hebben wij er ook nog wat aan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 17:22
Superkiwi schreef op maandag 21 maart 2022 @ 11:49:
[...]

+1.
Maar daar hou ik me afzijdig van sinds ik alleen de samenvatting heb gezien ;)
En de samenvatting gaf nou niet echt dat beeld :) (ik heb ook alleen samenvatting gezien dus ;) )

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07:20
[...]

Nou, ik begin me soms toch af te vragen of je niet beter Malacia ipv Blind op linksback kunt hebben. Tagliafico was ook een hele verbetering gisteren.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-10 16:05
[...]

Is het relevant?

Je doet net alsof er geen gradaties zijn. Er is echt een verschil tussen een beetje rustig een uitrap nemen en whatever the fuck Antony en Tadic aan het uitspoken waren.
GS88 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:01:
[Streamable: Cyriel Dessers, Penalty Area, no foul given]

Ik had bij dit moment toch wel even het idee naar american football o.i.d. te kijken.. :/
Zet dat eens af tegen die aaitjes waar AZ 2 penalties voor kreeg. Wees toch eens consistent en voorspelbaar.

[ Voor 16% gewijzigd door ph4ge op 21-03-2022 12:55 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
Lol Overmars richting FC Antwerp :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ph4ge
Martinusz schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:52:
Die heeft zn tijd genomen om te bezinnen, in therapie te gaan en de storm over te laten waaien.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Malfunctions schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:27:
[...]

Nou, ik begin me soms toch af te vragen of je niet beter Malacia ipv Blind op linksback kunt hebben. Tagliafico was ook een hele verbetering gisteren.
Fico ging de week er voor anders flink in de fout. Maar Blind lijkt inderdaad ook zijn beste tijd gehad te hebben.
Ik vind Bangura van Cambuur trouwens ook een prima links back. Had Antony volledig in zijn zak, net als Malacia gisteren. (op de goal na)

Overigens denk ik dat vermoeidheid gisteren ook een rol speelde. Feyenoord speelde donderdag nog Europees, Ajax twee dagen eerder.
Ajax is gisteren gewoon heel goed weg gekomen. Feyenoord liet het na vlak voor rust 1-3 te maken.
Voor de 2-2 viel zie je het al aankomen. Terug lopen, niet kort genoeg (door) dekken en de deksel op je neus.
En met Bijlow in de goal was er wellicht gewoon een punt gepakt, of meer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ajax verloor twee dagen eerder Europees tegen de nummer 26 op de UEFA ranking, Feyenoord won tegen de nummer 66.
Van een verliespartij + uitschakeling ben je wel een dag goed ziek, van een winstpartij/ronde verder zweef je een dag. Feyenoord had denk ik mentaal meer rust door een positief resultaat.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:05:
[...]

Fico ging de week er voor anders flink in de fout. Maar Blind lijkt inderdaad ook zijn beste tijd gehad te hebben.
Ik vind Bangura van Cambuur trouwens ook een prima links back. Had Antony volledig in zijn zak, net als Malacia gisteren. (op de goal na)

Overigens denk ik dat vermoeidheid gisteren ook een rol speelde. Feyenoord speelde donderdag nog Europees, Ajax twee dagen eerder.
Ajax is gisteren gewoon heel goed weg gekomen. Feyenoord liet het na vlak voor rust 1-3 te maken.
Voor de 2-2 viel zie je het al aankomen. Terug lopen, niet kort genoeg (door) dekken en de deksel op je neus.
En met Bijlow in de goal was er wellicht gewoon een punt gepakt, of meer.
Zou Real Madrid dat argument van vermoeidheid ook gebruiken? Oh wacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
OPSLAGHOND schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:50:
Ajax verloor twee dagen eerder Europees tegen de nummer 26 op de UEFA ranking, Feyenoord won tegen de nummer 66.
Van een verliespartij + uitschakeling ben je wel een dag goed ziek, van een winstpartij/ronde verder zweef je een dag. Feyenoord had denk ik mentaal meer rust door een positief resultaat.
De Covid golf, de zware blessure van Bijlow en de belachelijke gele kaart dus schorsing van Kokcu zaten natuurlijk ook in de hoofden en benen bij Feyenoord. Er was donderdag al niks meer te winnen voor Feyenoord, ze waren al door.

[ Voor 8% gewijzigd door ph4ge op 21-03-2022 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Exocet schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:55:
[...]

Puur kijkende naar cijfers:
A period of recovery of five days or more leads to better performances, more matches won and a lesser chance of injury for players

A very short period of recovery between matches – less than 72 hours – for players is associated with more matches lost for their teams

A short period of recovery between matches – 96 hours or less – is associated with a higher risk of injury in comparison to a longer period of up to five days;

Playing two matches per week, with a 72 to 96 hour recovery time in between, leads to a higher risk of injury in comparison to playing a single match per week.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-10 14:44

snmght

imho dan he

Martinusz schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:52:
Pijnlijk. Antwerp gaat mooie jaren tegemoet en Ajax voorbij streven. Je hoorde het hier voor het eerst.

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OPSLAGHOND schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:50:
Gaat om het fysieke herstel. Competitie en tegenstander is helemaal niet relevant, er zit 48 uur verschil tussen.
Jij hoort niet op de man te spelen

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 21-03-2022 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exocet schreef op maandag 21 maart 2022 @ 13:55:
[...]

Ik zeg enkel dat het een rol zou kunnen spelen, niet dat het de oorzaak is. Het speelt mogelijk mee, die extra vermoeidheid.
Maar een opbouwende discussie voeren hier is blijkbaar lastig. Geen afbreuk doen aan Ajax, dan zwaait er wat!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

ph4ge schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:51:
[...]

Je doet net alsof er geen gradaties zijn. Er is echt een verschil tussen een beetje rustig een uitrap nemen en whatever the fuck Antony en Tadic aan het uitspoken waren.
Niks anders dan wat elke speler van Feyenoord zou doen bij een omgekeerde stand.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ph4ge
Typhone schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:19:
[...]

Niks anders dan wat elke speler van Feyenoord zou doen bij een omgekeerde stand.
Kan je een voorbeeld geven? Feyenoord heeft ook weleens een overwinning over de streep moeten trekken, maar spelers die elkaar op de grond gooien heb ik nog nooit gezien. Wat mij betreft is het een nieuw dieptepunt op het gebied van theater en dat moet je niet goedpraten omdat het toevallig jouw club is.

[ Voor 15% gewijzigd door ph4ge op 21-03-2022 14:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ph4ge schreef op maandag 21 maart 2022 @ 12:51:
[...]

Elke keer 10,20 seconde sprokkelen met een uittrap is net zoveel spelbederf als 2 minuten in de extra tijd sprokkelen op wat voor manier dan ook.

Overigens vind ik dat Tadic teveel maniertjes heeft en dat het wat mij betreft is dat onwaardig voor een Ajax aanvoerder. Laat je voeten spreken. Aan de andere kant, ik snap ook wel dat men het doet. Tot op het hoogste niveau kom je met toneelspel en tijdrekken weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ph4ge
PolarBear schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:40:
Elke keer 10,20 seconde sprokkelen met een uittrap is net zoveel spelbederf als 2 minuten in de extra tijd sprokkelen op wat voor manier dan ook.
Volgens mij is dit zwaar overdreven, en dan nog van een andere orde.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Martinusz
30 minuten zuivere speeltijd per helft, heft al deze nonsens op :) dan kunnen we er alleen nog aan irriteren, maar heeft geen team er voordeel meer van.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

ph4ge schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:24:
[...]

Kan je een voorbeeld geven? Feyenoord heeft ook weleens een overwinning over de streep moeten trekken, maar spelers die elkaar op de grond gooien heb ik nog nooit gezien. Wat mij betreft is het een nieuw dieptepunt op het gebied van theater en dat moet je niet goedpraten omdat het toevallig jouw club is.
De manier waarop tijdgetrokken wordt is volstrekt irrelevant. Tijdrekken is tijdrekken. Of dat nu gebeurt door getreuzel van een keeper, een coach die een zogenaamde time-out wil faken, spelers die elkaar op de grond gooien, kramp faken het heeft allemaal maar één doel en dat doel wordt altijd toegestaan door de voetbalinstanties. Zolang je binnen de afgesproken kaders van alles kunt maken om een overwinning over de streep te trekken is het prima.

Kunnen we hier wel gaan zeiken over Getafe, Benfica, Feyenoord, Ajax of whatever maar het maakt helemaal niks uit. De facto wordt het gedrag beloond. Het is meteen over wanneer je met zuivere speeltijd gaat werken aangezien dan alle bullshit niet meer werkt.

Je hoort mij overigens helemaal niks goedpraten want als Ajacied kan ik je vertellen dat tijdrekken in combinatie met Ajax niet werkt. Ajax kan dat niet. Hetzelfde als dat ze geen wedstrijden kunnen omzetten met een ander systeem. PSV kan rustig even wat wissels doorvoeren en een effectieve pompen of verzuipen tactiek gaan spelen maar Ajax kan dat niet. De gele kaart voor Antony is ook lekker een schijnvertoning (die tweede) want hij blijft één wedstrijd geschorst. Wat ie effectief gezien als was door de eerste gele kaart die hij kreeg.

Overigens wat jij bij @PolarBear overdreven noemt... check jullie keeper eens de uittrap nemen ergens in de 40e minuut (hevig fluitconcert)... Staat bijna 20 seconden met de bal in de handjes hè. Zoek even het verschil met einde van de wedstrijd op. Daarom is deze hele pot/ketel discussie zo absoluut zinloos van welke club je ook supporter bent :+

De oplossing ligt niet bij ons.

[ Voor 9% gewijzigd door Typhone op 21-03-2022 15:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:58:
[...]
De gele kaart voor Antony is ook lekker een schijnvertoning (die tweede) want hij blijft één wedstrijd geschorst. Wat ie effectief gezien als was door de eerste gele kaart die hij kreeg.
Deze telt dan wel weer mee voor de optelsom naar de volgende automagische schorsing toch, niet helemaal zonder impact. Het blijft wat dat betreft - en niet specifiek sitautie Antony - een ding met gele kaarten. Je kon en kan al nooit in beroep, de VAR kan er niets aan doen maar uiteindelijk loop je wel tegen schorsingen aan. Ook daar zie je nog genoeg/te veel inconsistentie tussen wedstrijden en de gegeven gele kaarten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Napo schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:16:
[...]

Deze telt dan wel weer mee voor de optelsom naar de volgende automagische schorsing toch, niet helemaal zonder impact. Het blijft wat dat betreft - en niet specifiek sitautie Antony - een ding met gele kaarten. Je kon en kan al nooit in beroep, de VAR kan er niets aan doen maar uiteindelijk loop je wel tegen schorsingen aan. Ook daar zie je nog genoeg/te veel inconsistentie tussen wedstrijden en de gegeven gele kaarten.
Yes dat tijd volgens mij gewoon door. De impact van die rode kaart is echt letterlijk nihil. Als je al geschorst bent door geel voor een volgende wedstrijd zou het mooier zijn wanneer je dan ook nog rood krijgt je er 2 wedstrijden naast staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:41
Typhone schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:58:
[...]

De manier waarop tijdgetrokken wordt is volstrekt irrelevant. Tijdrekken is tijdrekken. Of dat nu gebeurt door getreuzel van een keeper, een coach die een zogenaamde time-out wil faken, spelers die elkaar op de grond gooien, kramp faken het heeft allemaal maar één doel en dat doel wordt altijd toegestaan door de voetbalinstanties. Zolang je binnen de afgesproken kaders van alles kunt maken om een overwinning over de streep te trekken is het prima.

Kunnen we hier wel gaan zeiken over Getafe, Benfica, Feyenoord, Ajax of whatever maar het maakt helemaal niks uit. De facto wordt het gedrag beloond. Het is meteen over wanneer je met zuivere speeltijd gaat werken aangezien dan alle bullshit niet meer werkt.

Je hoort mij overigens helemaal niks goedpraten want als Ajacied kan ik je vertellen dat tijdrekken in combinatie met Ajax niet werkt. Ajax kan dat niet. Hetzelfde als dat ze geen wedstrijden kunnen omzetten met een ander systeem. PSV kan rustig even wat wissels doorvoeren en een effectieve pompen of verzuipen tactiek gaan spelen maar Ajax kan dat niet. De gele kaart voor Antony is ook lekker een schijnvertoning (die tweede) want hij blijft één wedstrijd geschorst. Wat ie effectief gezien als was door de eerste gele kaart die hij kreeg.

Overigens wat jij bij @PolarBear overdreven noemt... check jullie keeper eens de uittrap nemen ergens in de 40e minuut (hevig fluitconcert)... Staat bijna 20 seconden met de bal in de handjes hè. Zoek even het verschil met einde van de wedstrijd op. Daarom is deze hele pot/ketel discussie zo absoluut zinloos van welke club je ook supporter bent :+

De oplossing ligt niet bij ons.
De oplossing ligt zeker niet bij ons, maar dan nog is er wel een verschil tussen de tijd nemen met een uittrap en notabene je eigen speler omver gooien, zodat die blijft liggen om tijd te rekken. Dit soort Theater is echt wel van een andere orde aan spelbederf dan de tijd nemen bij dode spelmomenten of wanneer de keeper een bal in de handen heeft.
Beide gevallen zijn niet goed en zouden niet moeten /mogen, maarjah dan moet men eerst maar eens consequent zijn én er consequenties aan hangen. Maar goed, penalty's zijn ook zo inconsequent als de pest, net als slaande bewegingen. De impact is bepalend, wie bedenkt zulke regels in shemelsnaam? Ik heb (daadwerkelijk) de penalty tegen AZ (zetje van Malacia ) eens naast deze actie tegen Dessers gelegd, hoe kan dit geen penalty zijn en die andere actie wel? De een gaat nog in een duel richting de bal de ander puur op de man. Voor mijn gevoel (en de statistieken ondersteunen daarin) heeft Feyenoord vooral pech op dat vlak. Simpele strafschoppen tegen en alleen bij een soort van doodschop ofzo (bijna nooit dus) een penalty mee.

Maar van een Ajax, wat schande sprak van verschillende tegenstanders, die ieder moment aangrijpen om te roepen 'wzawzdb' te scanderen, mag je toch ander gedrag verwachten?

Op deze manier kan je alles wel goedpraten in het eigen voordeel. 'Die overtreding was wel geel, ja maar hij had er al 3 tegen gehad, dus logisch dat hij het doet', 'hij rekt wel heel dom en overdreven tijd, ja maar de keeper deed ook rustig aan bij uittrappen'. Als je als een Ajax zijnde dat gedrag zegt te verfoeien, verlaag jezelf er dan niet toe, of wees stil als je op dat theater gebied eens wordt afgetroefd.
Tadic wil ik nooit meer horen klagen over dit soort zaken, wat een voorbeeld deze aanvoerder met zijn maniertjes en deze toch wel erg bijzondere actie.

Dat gezegd hebbende, gefeliciteerd Ajacieden, jammer van het resultaat want ik denk dat een gelijkspel veel beter paste bij de wedstrijd over het geheel. Na de 2-2 was de 3-2 wel logisch, maar voor rust 1-3 was ook logisch geweest.

[ Voor 10% gewijzigd door jbdeiman op 21-03-2022 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Typhone schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:28:
[...]

Yes dat tijd volgens mij gewoon door. De impact van die rode kaart is echt letterlijk nihil. Als je al geschorst bent door geel voor een volgende wedstrijd zou het mooier zijn wanneer je dan ook nog rood krijgt je er 2 wedstrijden naast staat.
Inderdaad de gele kaart betekent een schorsing en de rode ook, waarom zou het dan 1 wedstrijd moeten zijn in totaal, 1+1 is normaal altijd 2.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

jbdeiman schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:32:
[...]

Inderdaad de gele kaart betekent een schorsing en de rode ook, waarom zou het dan 1 wedstrijd moeten zijn in totaal, 1+1 is normaal altijd 2.
Nee hoor mag 1 wedstrijd banken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
Typhone schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:51:
[...]

Nee hoor mag 1 wedstrijd banken.
Dat weet ik, ik haakte in op diegene(n) die de regel vreemd vinden. 2 maal geel in 1 wedstrijd is schorsing van 1 wedstrijd en een zoveelste gele kaart is ook een wedstrijd schorsing.
Daarom bedoelde ik dat in de regel 1+1 =2, maar dat gaat hier inderdaad niet op. Zoals wel meer en vaker dat regeltjes zo krom zijn als een hoepel...
Ik was het dus met je eens dat het logischer zou zijn wanneer het op 2 wedstrijden zou uitkomen.

[ Voor 9% gewijzigd door jbdeiman op 21-03-2022 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
jbdeiman schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:40:
[...]

Dat weet ik, ik haakte in op diegene(n) die de regel vreemd vinden. 2 maal geel in 1 wedstrijd is schorsing van 1 wedstrijd en een zoveelste gele kaart is ook een wedstrijd schorsing.
Daarom bedoelde ik dat in de regel 1+1 =2, maar dat gaat hier inderdaad niet op. Zoals wel meer en vaker dat regeltjes zo krom zijn als een hoepel...
Ik was het dus met je eens dat het logischer zou zijn wanneer het op 2 wedstrijden zou uitkomen.
Komt omdat de "straf" is:
2x geel is rood = eerst volgende wedstrijd geschorst
5(?)x geel = eerst volgende wedstrijd geschorst

Aangezien er maar 1 eerst volgende wedstrijd is, ben je dus effectief 1 wedstrijd geschorst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
Martinusz schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:52:
[...]

Komt omdat de "straf" is:
2x geel is rood = eerst volgende wedstrijd geschorst
5(?)x geel = eerst volgende wedstrijd geschorst

Aangezien er maar 1 eerst volgende wedstrijd is, ben je dus effectief 1 wedstrijd geschorst :P
Hoe het komt komt het, maar dat maakt het nog niet correct i.m.o. ik weet wel dat dit de regels zijn, maar als je te vaak (net) over de schreef gaat is dat een straf waard, net als dat je in 1 wedstrijd te vaak (2x geel) over de schreef gaat. Nu is 1 van de 2 geen straf en dat lijkt me onterecht.
Beter zou zijn als ze het (de schorsing) de eerst volgende wedstrijd doen waar iemand wel mee zou mogen doen.

Simpel gesteld: straffen moet je bij elkaar optellen, niet tegen elkaar wegstrepen. Zou wat zijn, de hele weg naar Amsterdam te hard rijden, en dan maar 1 boete hoeven betalen, terwijl het opgeteld meerdere zouden zijn.

[ Voor 20% gewijzigd door jbdeiman op 21-03-2022 17:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
jbdeiman schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:31:
maar voor rust 1-3 was ook logisch geweest.
Mwoah dat valt wel mee, Ajax stopte na 2x een grote fout gemaakt te hebben :p

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:26

Vos

AFCA

ph4ge schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:24:
[...]

Kan je een voorbeeld geven? Feyenoord heeft ook weleens een overwinning over de streep moeten trekken, maar spelers die elkaar op de grond gooien heb ik nog nooit gezien . Wat mij betreft is het een nieuw dieptepunt op het gebied van theater en dat moet je niet goedpraten omdat het toevallig jouw club is.
Dat is inderdaad schering en inslag bij Ajax ;)

Wat een geneuzel hier nog steeds zeg. Tijd voor de volgende wedstrijden weer.

[ Voor 7% gewijzigd door Vos op 21-03-2022 17:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

jbdeiman schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:31:
[...]

...
Maar van een Ajax, wat schande sprak van verschillende tegenstanders, die ieder moment aangrijpen om te roepen 'wzawzdb' te scanderen, mag je toch ander gedrag verwachten?

...
Euh ok :D

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AMARONE
  • Laatst online: 00:28
Wat een discussie hier. Op 20 minuten na heeft ajax hier gewoon dik verdiend gewonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 11:19
toolkist schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:06:
[...]

Mwoah dat valt wel mee, Ajax stopte na 2x een grote fout gemaakt te hebben :p
Nou ja, die bal die Dessers slecht inschoot en gewoon op Toornstra had moeten afleggen was natuurlijk een levensgrote kans.

En dan nog die American Football beuk van Martinez waar Feyenoord prima een strafschop voor had kunnen krijgen hadden het beiden 1-3 kunnen maken.

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
jbdeiman schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:00:
[...]

Hoe het komt komt het, maar dat maakt het nog niet correct i.m.o. ik weet wel dat dit de regels zijn, maar als je te vaak (net) over de schreef gaat is dat een straf waard, net als dat je in 1 wedstrijd te vaak (2x geel) over de schreef gaat. Nu is 1 van de 2 geen straf en dat lijkt me onterecht.
Beter zou zijn als ze het (de schorsing) de eerst volgende wedstrijd doen waar iemand wel mee zou mogen doen.

Simpel gesteld: straffen moet je bij elkaar optellen, niet tegen elkaar wegstrepen. Zou wat zijn, de hele weg naar Amsterdam te hard rijden, en dan maar 1 boete hoeven betalen, terwijl het opgeteld meerdere zouden zijn.
In mijn ogen zou bij twee keer geel de eerste gele kaart moeten komen te vervallen (dat is immers een waarschuwing om geen rood te krijgen) en de tweede gewoon als rood te beoordelen (dus geen automatische een wedstrijd maar het hele gedrag dat tot die twee kaarten heeft beoordelen en daar een passende straf bij zoeken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-10 13:15
https://www.vi.nl/nieuws/...eden-van-fifa-is-bullshit

Is dit dezelfde man die in het verleden er niets over wilde zeggen etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Ankona schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:47:
[...]

In mijn ogen zou bij twee keer geel de eerste gele kaart moeten komen te vervallen (dat is immers een waarschuwing om geen rood te krijgen) en de tweede gewoon als rood te beoordelen (dus geen automatische een wedstrijd maar het hele gedrag dat tot die twee kaarten heeft beoordelen en daar een passende straf bij zoeken.
Dat kan, als de uitslag ook kan zijn dat er geen schorsing volgt. Want 2x nipt aan geel is imo geen reden tot schorsing omdat je ze 'toevallig' in één wedstrijd pakt.

Maar zorgt al met al voor nog meer werk en mensen die ergens iets van moeten vinden, wat mij betreft laten we het gewoon zo :)

[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 21-03-2022 17:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinusz
Ankona schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:47:
[...]

2x geel is gewoon 1 wedstrijd, je krijgt niet voor niks (2x) geel, dat betekent dat de overtreding niet van dusdanig aard was dat het direct rood was. Kortom 1 wedstrijd schorsing lijkt mij volkomen terecht voor een 2x geel is rood situatie.

Overigens ben ik meer voor tijdstraf :) maar dat is ook weer een ander verhaal :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vos

Vos

AFCA

Martinusz schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:55:
[...]

2x geel is gewoon 1 wedstrijd, je krijgt niet voor niks (2x) geel, dat betekent dat de overtreding niet van dusdanig aard was dat het direct rood was. Kortom 1 wedstrijd schorsing lijkt mij volkomen terecht voor een 2x geel is rood situatie.

Overigens ben ik meer voor tijdstraf :) maar dat is ook weer een ander verhaal :p
Dat laatste zeker, de oranje kaart ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Martinusz schreef op maandag 21 maart 2022 @ 17:55:
[...]

Twee keer geel betekent dat je na een waarschuwing nog steeds wangedrag vertoont.

Een tijdstraf (of eigenlijk elke afdoening binnen de wedstrijd waarin het wangedrag plaatsvindt) is natuurlijk veel beter dan zoals nu de competitie vervalsen met het gunnen van een voordeeltje aan een derde ploeg.
Overigens is het ook krom dat een ploeg veel zwaarder benadeeld wordt door een rode kaart in de 5e minuut dan door een rode kaart voor hetzelfde wangedrag in de 85e minuut.

alles kan off-topic

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05:04
Gezien iedereen zichzelf hier maar blijft herhalen, doe in daar ook nog een keer aan mee.

Goedemorgen! Goedenavond! :9~

Dit filmpje is trouwens ook echt heerlijk: https://youtube.com/shorts/Fb0dPw8Rj20

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Ankona schreef op maandag 21 maart 2022 @ 18:05:
[...]

Twee keer geel betekent dat je na een waarschuwing nog steeds wangedrag vertoont.

Een tijdstraf (of eigenlijk elke afdoening binnen de wedstrijd waarin het wangedrag plaatsvindt) is natuurlijk veel beter dan zoals nu de competitie vervalsen met het gunnen van een voordeeltje aan een derde ploeg.
Overigens is het ook krom dat een ploeg veel zwaarder benadeeld wordt door een rode kaart in de 5e minuut dan door een rode kaart voor hetzelfde wangedrag in de 85e minuut.
Nu lees ik weer dit:
De twee gele kaarten van Antony tegen Feyenoord tellen uitsluitend voor de rode kaart. Die levert hem dus één wedstrijd schorsing op. De vier gele kaarten die hij vóór Feyenoord-thuis al had verzameld, blijven achter zijn naam staan. En dus staat hij meteen weer ‘op scherp’ als zijn schorsing tegen FC Groningen erop zit.

Zou hij die tweede gele kaart niet hebben gekregen, dan zou hij eveneens zijn geschorst in Groningen, maar had hij in elk geval niet meer op scherp gestaan zodra hij zijn straf had uitgezeten.
Oké dat wist ik niet, blijkbaar blijft ie dus op 4 geen staan :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Mag ik een keer ongegeneerd :z doen over de tijdrekken discussie? Jemig de pemig :D

Mag het? Ja, ondanks het spelbederf. Kan je er een kaart voor krijgen, ja. Is het bloedirritant als tegenpartij en als kijker, ja. Ga aub nou niet de ene speler of de ene club met de andere vergelijken. Als je een moeizame wedstrijd moet winnen, dan maar aan die zogenaamde handrem. Verstandig, ja. Leuk, nee.

Iets met 2 centen en afronden van die discussie.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Typhone schreef op maandag 21 maart 2022 @ 15:28:
[...]

Hij werkt anders. Deze twee gelen tellen als 1 rode. Dus hij staat gewoon weer op scherp. Volgende gele is hij weer geschorst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 09-10 09:03

ST10©DE

Dus.............

Outerspace schreef op zondag 22 augustus 2021 @ 14:15:
[...]

Tijdrekken kan ik het mee eens zijn, maar met "niet normaal voetbalt" raak je mij kwijt. Zijn lange ballen naar voren rossen dan ook niet normaal voetbal?

De wedstrijd zelf verdiende m.i. geen winnaar. Ajax kon niet doordrukken en FC Twente hield goed stand. Niet een hele spannende pot om naar te kijken.
Volgens mij was je hier nog tegen tijdrekken?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

ST10©DE schreef op maandag 21 maart 2022 @ 23:22:
[...]

Volgens mij was je hier nog tegen tijdrekken?
Nee, volgens mij haal jij oude koeien uit de sloot en spreek ik mijzelf niet tegen ;)
En door :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Outerspace schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:38:
Mag ik een keer ongegeneerd :z doen over de tijdrekken discussie? Jemig de pemig :D

Mag het? Ja, ondanks het spelbederf. Kan je er een kaart voor krijgen, ja. Is het bloedirritant als tegenpartij en als kijker, ja. Ga aub nou niet de ene speler of de ene club met de andere vergelijken. Als je een moeizame wedstrijd moet winnen, dan maar aan die zogenaamde handrem. Verstandig, ja. Leuk, nee.

Iets met 2 centen en afronden van die discussie.
Dat is voor de verliezende partij en iedereen eromheen hondsirritant. Zo scheldt elke Ajacied hier net zo hard wanneer het andersom gebeurt dus hypocrisie ligt hier extreem op de loer inderdaad. Maar goed voor iedereen die gratis wil klappen op Ajax is een dergelijke situatie natuurlijk ideaal. Laat het sentiment bij Ajax nu net niet in het midden liggen maar ofwel pro ofwel tegen en dat tijdrekken is opeens iets wat in de lengte van dagen blijft hangen. Vrijwel alle Ajacieden die ik ken (lees: die ik gesproken heb) vinden dat gedoe net zo overdreven en irritant als de rest. Maar die situatie verandert zodra het in jouw voordeel werkt en dan zijn de 3 punten helaas net even iets belangrijker dan een Braziliaans/Servische orgie op de grond.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ph4ge
Typhone schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 09:24:
[...]

Dat is voor de verliezende partij en iedereen eromheen hondsirritant. Zo scheldt elke Ajacied hier net zo hard wanneer het andersom gebeurt dus hypocrisie ligt hier extreem op de loer inderdaad. Maar goed voor iedereen die gratis wil klappen op Ajax is een dergelijke situatie natuurlijk ideaal. Laat het sentiment bij Ajax nu net niet in het midden liggen maar ofwel pro ofwel tegen en dat tijdrekken is opeens iets wat in de lengte van dagen blijft hangen. Vrijwel alle Ajacieden die ik ken (lees: die ik gesproken heb) vinden dat gedoe net zo overdreven en irritant als de rest. Maar die situatie verandert zodra het in jouw voordeel werkt en dan zijn de 3 punten helaas net even iets belangrijker dan een Braziliaans/Servische orgie op de grond.
Ik vind dit een beetje een Calimero reactie en denk dat de ophef niet zozeer komt omdat het Ajax is, maar door de absurde vorm die het aannam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:20

On_E

Housemusic

René Hake en FC Utrecht per direct uit elkaar, assistent Rick Kruys maakt het seizoen af.

Een wedstrijd of 8 te laat denk ik, maar beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

Wordt een hele drukke zomer denk ik. :+

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Ryan is natuurlijk helemaal uitgeleerd...

Gravenberch over vertrek bij Ajax: 'Contractonderhandelingen inmiddels stopgezet' - https://nos.nl/l/2422270

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:03
Exocet schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 16:40:

Gravenberch over vertrek bij Ajax: 'Contractonderhandelingen inmiddels stopgezet' - https://nos.nl/l/2422270
Ik ben niet rouwig, ik heb ‘m het laatste jaar niet zien uitblinken zoals bijvoorbeeld Ziyech, F de Jong en de Ligt. En die zijn al niet onomstreden. Ik ben nieuwsgierig naar zijn verdere carrière :)

XXXVI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Blijft bijzonder dat allemaal.
Denk ik, verleng met 1 jaar, tekenbonus erbij en fix een overstap de komende zomer.
Ajax zak geld, hij een leuke bonus maal 2 en geen gezeik.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Quad schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:25:
[...]

Blijft bijzonder dat allemaal.
Denk ik, verleng met 1 jaar, tekenbonus erbij en fix een overstap de komende zomer.
Ajax zak geld, hij een leuke bonus maal 2 en geen gezeik.
Wat heeft Gravenberg er aan om te verlengen als hij de komende zomer wil vertrekken? Elke euro die de kopende club daardoor extra moet betalen gaat van zijn tekenbonus af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05:36

Herman

FP ProMod
ephymerous schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 17:25:
[...]

(...) Ik ben nieuwsgierig naar zijn verdere carrière :)
* mompelt iets over Royston Drenthe...

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 07:41
Herman schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 20:17:
[...]

* mompelt iets over Royston Drenthe...
Zo erg zal het niet zijn, maar ik zie hem geen dragende speler worden of een middenvelder die ook in standje “gras opeten” kan spelen als het moet. Bij Frenkie de Jong zie je dat ook niet, maar die kan in de meeste wedstrijden waar Barcelona niet wordt weggespeeld wel het verschil maken met techniek en inzicht.

Bayern is wel een betere keuze dan de vaste klanten van Raiola, dus Juve, Monaco etc, maar of ie daar wel gaat slagen ? Weinig kans.

[ Voor 14% gewijzigd door loekf2 op 22-03-2022 20:31 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• simons
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07-2022

simons

LETS GO BRANDON

Ik vind hem wel wat hebben maar meer in zijn postuur, kracht, leeftijd, hij heeft namelijk eigenlijk niks laten zien. Maar goed cash=king en als je dat kan pakken dan gaat hij en zijn familie daarvoor. 1 contract en hij is binnen waar aan de andere kant 1 doodschop einde pot met geld kan betekenen. Snap hem eigenlijk wel maar blijft natuurlijk wel jammer dat hij niet zich wil ontwikkelen bij Ajax.
Ik zie hem eindigen als zoveel potentieel, via topclub naar Europese middenmoot naar uiteindelijk Anderlecht ofzo.

Je DM’s worden hier door de Admins gelezen en Geef je waardering voor Tweakers

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-10 20:02
Goed, verkopen dus of doorselecteren. Zijn kwaliteiten zijn niet dusdanig dat je hem volgend seizoen moet opstellen. Beetje lullig, met een WK in december, maar dat doet hij zelf.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
autje schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:17:
Goed, verkopen dus of doorselecteren. Zijn kwaliteiten zijn niet dusdanig dat je hem volgend seizoen moet opstellen. Beetje lullig, met een WK in december, maar dat doet hij zelf.
Hij snapt nu al niet waarom hij er niet bij zit. Is het niet eens met van gaal dat hij in een mindere periode zit.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Maar als Bayern hem voor 25 miljoen wil overnemen, ik haal Gravenberch met plezier voor dat bedrag op en lever 'm in München af, met een extra gratis grote strik erom.

Een bank warm houden kan ook wel met een elektrisch matje.

PVOutput☀️

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Typhone

Typhone

Who Dares Wins

Quad schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 22:25:
Maar als Bayern hem voor 25 miljoen wil overnemen, ik haal Gravenberch met plezier voor dat bedrag op en lever 'm in München af, met een extra gratis grote strik erom.

Een bank warm houden kan ook wel met een elektrisch matje.
15 miljoen. De rest is bonussen en variabel waarvan niet bekend is of dat daadwerkelijk komt. 25 miljoen + 10 miljoen variabele bonussen zou een strik erom en weg ermee deal zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

Extra tijd: Ajax - Feyenoord.
In deze speciale aflevering van Extra tijd kijken we mee naar Danny Makkelie die de leiding heeft over de Klassieker: Ajax - Feyenoord.
https://fb.watch/bXbMqH4qeM/

Mooi om te zien en te horen, mag wel vaker wmb.

PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:37
Typhone schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 10:07:
[...]

15 miljoen. De rest is bonussen en variabel waarvan niet bekend is of dat daadwerkelijk komt. 25 miljoen + 10 miljoen variabele bonussen zou een strik erom en weg ermee deal zijn.
Gravenberg kan al op jonge leeftijd mee op CL niveau. Heel jammer dat ie niet bijtekent. Voor een contractjaar kan je natuurlijk ook niet veel meer vragen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:44
Quad schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 20:36:
Extra tijd: Ajax - Feyenoord.
In deze speciale aflevering van Extra tijd kijken we mee naar Danny Makkelie die de leiding heeft over de Klassieker: Ajax - Feyenoord.
https://fb.watch/bXbMqH4qeM/

Mooi om te zien en te horen, mag wel vaker wmb.
Aanmelden bij Facebook? Zitten die serieus achter Facebook bij de KNVB?

[ Voor 5% gewijzigd door carpebios op 23-03-2022 20:43 ]

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Nu online

Quad

Doof

carpebios schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 20:42:
[...]

Aanmelden bij Facebook? Zitten die serieus achter Facebook bij de KNVB?
Heb nog gekeken of ESPN het op hun site had staan, maar dit is niet het geval.

PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:44

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Wat mij opvalt is dat de VAR zich bemoeit met gele kaart? Ik dacht dat ze alleen voor rode kaarten mee deden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06:22

gws24

Thinking is hard!

Martinusz schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 22:30:
Wat mij opvalt is dat de VAR zich bemoeit met gele kaart? Ik dacht dat ze alleen voor rode kaarten mee deden?
Ik hoor alleen de assistenten over geel. De VAR hoor ik eigenlijk alleen maar heel rustig de doelpunten bevestigen.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
gws24 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 22:32:
[...]
Ik hoor alleen de assistenten over geel. De VAR hoor ik eigenlijk alleen maar heel rustig de doelpunten bevestigen.
Oh ja natuurlijk dat was de VAR niet maar de assistenten, ik heb niks gezegd :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Martinusz schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 22:30:
Wat mij nu opvalt is dat Malacia op 8.57 met gestrekt been inkomt, geen bal raakt (en Anthony wel) en dat ze het daar totaal niet over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
toolkist schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 23:37:
[...]

Wat mij nu opvalt is dat Malacia op 8.57 met gestrekt been inkomt, geen bal raakt (en Anthony wel) en dat ze het daar totaal niet over hebben.
Op 8:57 zie ik Martinez in de verdediging aan de bal?

Mooi dat noch Makelie, noch de grensrechter, noch de VAR de schouderduw van Martinez aan het eind iets vinden. "Opstaan, allebei!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
autje schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:42:
[...]

Op 8:57 zie ik Martinez in de verdediging aan de bal?

Mooi dat noch Makelie, noch de grensrechter, noch de VAR de schouderduw van Martinez aan het eind iets vinden. "Opstaan, allebei!"
Sorry, 10.11

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j16D921vd2tZJf0mYgWxn14Pue0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hVx9mY8DwnRmR6PGr5wOGla2.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
Beide spelers lijken hier een net zo gestrekt been te hebben, vrijwel volledig maar niet helemaal

[ Voor 4% gewijzigd door Napo op 24-03-2022 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Napo schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:39:
[...]

Beide spelers lijken hier een net zo gestrekt been te hebben, vrijwel volledig maar niet helemaal
Lijkt ja, alleen trapt Anthony de bal en zit Malacia volledig mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Niet online
toolkist schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 10:45:
[...]

Lijkt ja, alleen trapt Anthony de bal en zit Malacia volledig mis.
Als het lijkt is het niet overduidelijk een gestrekt been. Ze komen er beiden op een zelfde wijze in, ze nemen beide enig risico als ze te laat zijn. Het is ook vanwege het te laat zijn zeker een overtreding van Malacia. Buitensporige inzet zou ik het niet noemen, potentieel de veiligheid van de tegenstander in gevaar brengen maar dat gaat wat dat betreft naar mijn mening voor beide spelers op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKever
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23:37
Napo schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 11:26:
[...]

Als het lijkt is het niet overduidelijk een gestrekt been. Ze komen er beiden op een zelfde wijze in, ze nemen beide enig risico als ze te laat zijn. Het is ook vanwege het te laat zijn zeker een overtreding van Malacia. Buitensporige inzet zou ik het niet noemen, potentieel de veiligheid van de tegenstander in gevaar brengen maar dat gaat wat dat betreft naar mijn mening voor beide spelers op.
Beetje reserve tweede klasse manier van voetbal. Even kijken wie het lompste is. Op dat niveau geldt dat als je de bal raakt, alles mag. Ik weet niet op de regels in de eredivisie anders zijn, maar Malacia zit in ieder geval fout.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• autje
Antony in de basis bij Brazilië, en ook een assist. Gelukkig is hij hersteld van de blessure die Malacia hem bezorgde door zo wild in te komen ;).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-10 15:56
autje schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:06:
Antony in de basis bij Brazilië, en ook een assist. Gelukkig is hij hersteld van de blessure die Malacia hem bezorgde door zo wild in te komen ;).
Ik had gedacht dat'ie er een weekje of 25 uit zou liggen maar dat is voor Ajax gelukkig niet het geval.. :+

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 11:19
autje schreef op vrijdag 25 maart 2022 @ 09:06:
Kan die al net zo magisch herstellen als Bale? :P

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Een ijspack doet wonderen ;)

Pagina: 1 ... 236 ... 311 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.

Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022