Typhone schreef op maandag 21 maart 2022 @ 14:58:
[...]
De manier waarop tijdgetrokken wordt is volstrekt irrelevant. Tijdrekken is tijdrekken. Of dat nu gebeurt door getreuzel van een keeper, een coach die een zogenaamde time-out wil faken, spelers die elkaar op de grond gooien, kramp faken het heeft allemaal maar één doel en dat doel wordt altijd toegestaan door de voetbalinstanties. Zolang je binnen de afgesproken kaders van alles kunt maken om een overwinning over de streep te trekken is het prima.
Kunnen we hier wel gaan zeiken over Getafe, Benfica, Feyenoord, Ajax of whatever maar het maakt helemaal niks uit. De facto wordt het gedrag beloond. Het is meteen over wanneer je met zuivere speeltijd gaat werken aangezien dan alle bullshit niet meer werkt.
Je hoort mij overigens helemaal niks goedpraten want als Ajacied kan ik je vertellen dat tijdrekken in combinatie met Ajax niet werkt. Ajax kan dat niet. Hetzelfde als dat ze geen wedstrijden kunnen omzetten met een ander systeem. PSV kan rustig even wat wissels doorvoeren en een effectieve pompen of verzuipen tactiek gaan spelen maar Ajax kan dat niet. De gele kaart voor Antony is ook lekker een schijnvertoning (die tweede) want hij blijft één wedstrijd geschorst. Wat ie effectief gezien als was door de eerste gele kaart die hij kreeg.
Overigens wat jij bij @
PolarBear overdreven noemt... check jullie keeper eens de uittrap nemen ergens in de 40e minuut (hevig fluitconcert)... Staat bijna 20 seconden met de bal in de handjes hè. Zoek even het verschil met einde van de wedstrijd op. Daarom is deze hele pot/ketel discussie zo absoluut zinloos van welke club je ook supporter bent
De oplossing ligt niet bij ons.
De oplossing ligt zeker niet bij ons, maar dan nog is er wel een verschil tussen de tijd nemen met een uittrap en notabene je eigen speler omver gooien, zodat die blijft liggen om tijd te rekken. Dit soort Theater is echt wel van een andere orde aan spelbederf dan de tijd nemen bij dode spelmomenten of wanneer de keeper een bal in de handen heeft.
Beide gevallen zijn niet goed en zouden niet moeten /mogen, maarjah dan moet men eerst maar eens consequent zijn én er consequenties aan hangen. Maar goed, penalty's zijn ook zo inconsequent als de pest, net als slaande bewegingen. De impact is bepalend, wie bedenkt zulke regels in shemelsnaam? Ik heb (daadwerkelijk) de penalty tegen AZ (zetje van Malacia ) eens naast deze actie tegen Dessers gelegd, hoe kan dit geen penalty zijn en die andere actie wel? De een gaat nog in een duel richting de bal de ander puur op de man. Voor mijn gevoel (en de statistieken ondersteunen daarin) heeft Feyenoord vooral pech op dat vlak. Simpele strafschoppen tegen en alleen bij een soort van doodschop ofzo (bijna nooit dus) een penalty mee.
Maar van een Ajax, wat schande sprak van verschillende tegenstanders, die ieder moment aangrijpen om te roepen 'wzawzdb' te scanderen, mag je toch ander gedrag verwachten?
Op deze manier kan je alles wel goedpraten in het eigen voordeel. 'Die overtreding was wel geel, ja maar hij had er al 3 tegen gehad, dus logisch dat hij het doet', 'hij rekt wel heel dom en overdreven tijd, ja maar de keeper deed ook rustig aan bij uittrappen'. Als je als een Ajax zijnde dat gedrag zegt te verfoeien, verlaag jezelf er dan niet toe, of wees stil als je op dat theater gebied eens wordt afgetroefd.
Tadic wil ik nooit meer horen klagen over dit soort zaken, wat een voorbeeld deze aanvoerder met zijn maniertjes en deze toch wel erg bijzondere actie.
Dat gezegd hebbende, gefeliciteerd Ajacieden, jammer van het resultaat want ik denk dat een gelijkspel veel beter paste bij de wedstrijd over het geheel. Na de 2-2 was de 3-2 wel logisch, maar voor rust 1-3 was ook logisch geweest.
[
Voor 10% gewijzigd door
jbdeiman op 21-03-2022 15:37
]