Ten Hag is er nu zelf ook achter gekomen dat Tagliafico toch wel erg goed inviel en dat ie een basisplaats verdient...snmght schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:44:
[...]
Eens met wat je zegt, Feyenoord was het grootste gedeelte van de wedstrijd simpelweg beter. Ik ben blij met de 3 punten maar het spel houdt niet over.
Wij weten precies waar we ons gigantisch aan storen tijdens een wedstrijd en wat we dus graag niet meer zien. De regelgevers proberen alleen maar meer elementen toe te voegen waaraan we ons kunnen storen, ipv ze weg te nemen.Zingo schreef op zondag 20 maart 2022 @ 18:11:
[...]
Idem als je meteen voor de bal gaat staan. Wanneer gefloten wordt moet je er alles aan doen zo snel mogelijk op afstand te staan. Doe je dat niet, dan geel.
Volgens mij komen we nog nog wel ergens met zijn allen ;-)
Wat is AZ aan het doen? 2-0 achter al. Plek 3 boeit ze niet?
[ Voor 22% gewijzigd door Vos op 20-03-2022 20:21 ]
Wat is Willem II aan het doen? Zo lukt het ze nooit om te degraderen.Vos schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:20:
alles kan off-topic
Ze krijgen er al wat meer zin in. Willem II dan he.Ankona schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:23:
[...]
Wat is Willem II aan het doen? Zo lukt het ze nooit om te degraderen.
[ Voor 3% gewijzigd door Vos op 20-03-2022 20:41 ]
AZ speelt gewoon als de laatste wekenVos schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:20:
Gaan ze ook niet meer recht trekken. Teveel spelers uit vorm en de sfeer in het team lijkt weg te vloeien.
Ze kwam er wel stuk beter in, W2 gaat dat niet volhouden lijkt me.krissie100 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:52:
[...]
AZ speelt gewoon als de laatste wekenkut.
Gaan ze ook niet meer recht trekken. Teveel spelers uit vorm en de sfeer in het team lijkt weg te vloeien.
Ik moest weer denken aan al die opportunisten die riepen dat Haller binnen de kortste keren op de bank zou zitten.Superkiwi schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:02:
Brobbey die een open kopkans mis....
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Hoeveel strafschoppen heeft Willem II gekregen? Heb via livescore app al 3 keer een melding gehad van een gemiste strafschop?
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
NeeElPaco schreef op zondag 20 maart 2022 @ 21:52:
En daar is de 2-2. Gaat de 2-3 ook nog vallen denken jullie?
Het zou me overigens niks verbazen als die 2e gele kaart voor Anthony kwijtgescholden wordt.
Waarvoor zou Makkelie em kunnen geven, omgeduwd worden door je medespeler? De enige die daar geel voor verdient is Tadic, die geeft em een zet.
Waarvoor zou Makkelie em kunnen geven, omgeduwd worden door je medespeler? De enige die daar geel voor verdient is Tadic, die geeft em een zet.
100% spelbederf?toolkist schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:05:
Het zou me overigens niks verbazen als die 2e gele kaart voor Anthony kwijtgescholden wordt.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Dat kan volgens mij niettoolkist schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:05:
Maar goed hij is 1 wedstrijd geschorst nu, dat was hij ook al met 1 gele kaart.
Float like a butterfly, sting like a bee.
Van Tadic ja. Heb je de beelden gezien? Het is niet dat Anthony zelf gaat liggen, hij wordt gewoon echt omver geduwd.
Voor zover ik weet kan dat gewoon.Martinusz schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:09:
[...]
Dat kan volgens mij niet![]()
Maar goed hij is 1 wedstrijd geschorst nu, dat was hij ook al met 1 gele kaart.
Pas nog gebeurd bij die speler van Dordrecht die racistisch bejegend werd door wat MVV supporters. Uiteraard niet te vergelijken qua situatie, maar het kan dus wel.
Dat is dan volgens mij heel uitzonderlijk geweest, normaal gesproken heb je met gele kaarten gewoon pech.toolkist schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:13:
[...]
Voor zover ik weet kan dat gewoon.
Pas nog gebeurd bij die speler van Dordrecht die racistisch bejegend werd door wat MVV supporters. Uiteraard niet te vergelijken qua situatie, maar het kan dus wel.
https://www.knvb.nl/over-...e-vraag/detail/409?page=0
[ Voor 10% gewijzigd door Martinusz op 20-03-2022 22:29 ]
volgens mij moet de scheids er dan wel al een opmerking over gemaakt hebben in z'n wedstrijd rapport en ik gok dat Makkelie dat niet gedaan heeft.Martinusz schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:27:
[...]
Dat is dan volgens mij heel uitzonderlijk geweest, normaal gesproken heb je met gele kaarten gewoon pech.
https://www.knvb.nl/over-...e-vraag/detail/409?page=0
Wellicht voor terug het veld in stiefelen en daar ineens weer geblesseerd gaan staan doen.toolkist schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:05:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En dat is dat spelbederf.Gonadan schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:50:
[...]
Wellicht voor terug het veld in stiefelen en daar ineens weer geblesseerd gaan staan doen.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Sinds wanneer mag je niet hinkelen binnen het veld
Als je geblesseerd geraakt bent, en al buiten het veld bent, is er geen enkele reden om weer terug het veld in te stiefelen, en daar te gaan liggen.Martinusz schreef op zondag 20 maart 2022 @ 23:11:
[...]
Sinds wanneer mag je niet hinkelen binnen het veldHet is toch echt Tadic die hem op de grond duwt.
Dat is 100% spelbederf.
Nogmaals hij ging zelf niet liggen, heb je de beelden überhaupt wel gezien?Ramzzz schreef op zondag 20 maart 2022 @ 23:13:
[...]
Als je geblesseerd geraakt bent, en al buiten het veld bent, is er geen enkele reden om weer terug het veld in te stiefelen, en daar te gaan liggen.
Dat is 100% spelbederf.
Onzin.
Als hij half mank aan het spel mee wil doen is dat zijn beslissing.
Pas als hij zelf op de grond was gaan zitten was het spelbederf, maar dat deed ie niet want dan had Tadic hem niet naar de grond gewerkt. En hij was dan tenminste nog echt geblesseerd, die keeper werd in de 1e helft niet geraakt en had zogenaamd behandeling nodig.. Over spelbederf gesproken...
Of die fantastische schwalbe van Linssen... Ook natuurlijk geen geel.
*knip*Martinusz schreef op zondag 20 maart 2022 @ 23:14:
[...]
Nogmaals hij ging zelf niet liggen, heb je de beelden überhaupt wel gezien?
Kom op, niet op de man spelen aub.
[ Voor 20% gewijzigd door tweakduke op 21-03-2022 11:06 ]
@Ramzzz echt hij ging uit zichzelf liggen he..
[YouTube: TADIC duwt ANTONY op de grond tijdens Ajax-Feyenoord]
[YouTube: TADIC duwt ANTONY op de grond tijdens Ajax-Feyenoord]
Ondertussen...
Ten Hag: 'Het zou wel helpen als de fans ons steunen als het tegenzit'
Toolkist: 'Het zou wel helpen als Ten Hag een keer ingreep als het tegenzit.'
Toolkist: 'Het zou wel helpen als Ten Hag Ajax een keer niet met 9 aanvallers laat spelen als het tegenzit.'
Toolkist: 'Het zou wel helpen als Ten Hag Blind en Berghuis eens een tijdje laat banken als het tegenzit.'
Ik zat meer aan Cambuur te denken en hoe zei tegen Ajax speelden?Snowdog schreef op zondag 20 maart 2022 @ 19:37:
[...]
Ohja, want anders krijg je zo'n wedstrijd als tegen RKC waarin je uiteindelijk met geluk in blessuretijd wint? Doe niet zo zielig man, als een ploeg ok speelt mag dat best gezegd worden. Het is niet alsof verdedigen het ultieme wapen is, dat zien we wekelijks wel.
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Denk je nou echt dat hij geblesseerd deel zou nemen aan het spel? Tuurlijk gooit Tadic heb op de grond, maar als hij blijkbaar van plan was om toch geblesseerd te spelen dan had hij gewoon weer op kunnen staan.toolkist schreef op zondag 20 maart 2022 @ 23:15:
[...]
Onzin.
Pas als hij zelf op de grond was gaan zitten was het spelbederf, maar dat deed ie niet want dan had Tadic hem niet naar de grond gewerkt.
Zag er hoe dan ook grappig uit, naar de grond gewerkt worden door je teamgenoot.
Niet moeilijk doen: Tadic en Anthony hadden beiden geel moeten krijgen. Dat soort vals gedrag moet gewoon keihard aangepakt worden.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Slot gaf bij de persconferentie na de wedstrijd aan het allemaal wel best te vinden. Netjes is het niet maar best kans dat hij hetzelfde zou hebben gedaan.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Dank u kapitein open deur.Ramzzz schreef op zondag 20 maart 2022 @ 23:10:
En dat is dat spelbederf.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Uiteraard gaat niemand vrijuit, het halve voetbal bestaat uit toneelstukjes en naaierij. Maar dat toneelstukje van Anthony en Tadic was simpelweg tenenkrommend. Helemaal de verontwaardiging na de kaart.toolkist schreef op zondag 20 maart 2022 @ 23:15:
Onzin.
Pas als hij zelf op de grond was gaan zitten was het spelbederf, maar dat deed ie niet want dan had Tadic hem niet naar de grond gewerkt. En hij was dan tenminste nog echt geblesseerd, die keeper werd in de 1e helft niet geraakt en had zogenaamd behandeling nodig.. Over spelbederf gesproken...
Dergelijk theater zag ik recent alleen in de tweede kamer alwaar een psychopaat z'n spreektijd zag verdampen omdat hij onzin uitkraamde.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Typisch Ajax weer. Die Tadic is ook echt aanvoerder onwaardig. Die wordt steeds gekker naarmate hij z'n niveau verliest
Dat is het ook wel een beetje. Echt sportief is zoiets niet, maar je weet ook weer dat het gewoon bij voetbal schijnt te horen. Overal zie je theater, tijdrekken en ander vervelend gedrag.Quad schreef op zondag 20 maart 2022 @ 23:36:
Slot gaf bij de persconferentie na de wedstrijd aan het allemaal wel best te vinden. Netjes is het niet maar best kans dat hij hetzelfde zou hebben gedaan.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Beste aanvoerder sinds jaren, hoop dat hij nog lang aan de club verbonden blijft. Kan de jeugd in de toekomst wat extra mee geven.Beavbusi schreef op zondag 20 maart 2022 @ 23:47:
Typisch Ajax weer. Die Tadic is ook echt aanvoerder onwaardig. Die wordt steeds gekker naarmate hij z'n niveau verliest
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Les nummer 1:Gonadan schreef op zondag 20 maart 2022 @ 23:51:
Beste aanvoerder sinds jaren, hoop dat hij nog lang aan de club verbonden blijft. Kan de jeugd in de toekomst wat extra mee geven.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Sterker nog, hij heeft het ook tegen z'n eigen spelers gezegd 'als je het ff moeilijk hebt, dat je dan ff slimmigheidjes toepast die de Fc Groningers van deze wereld ook altijd tegen ons toepassen als wij tempo aan het spelen zijn'Quad schreef op zondag 20 maart 2022 @ 23:36:
Is dit nou van Hooijdonk die geweld tegen een speler aan het propageren is? Lekker bezig NOS...Vervolgens nam Van Hooijdonk weer het woord. 'Als je Zuid-Amerikaanse spelers in je elftal hebt, krijg je dit erbij. Ten Hag heeft Antony niet in de hand, dat is toch wel duidelijk? Hoe vaak is hij goed weggekomen met natrappen? Al een aantal keer. Ik gun hem echt een wedstrijdje zonder VAR tegen een elftal met Henk Fraser, Rinus Israël en Cor Lems. Heerlijk. Lekker uitleven.'
Verwijderd
Ja heb ik. Er gebeuren twee dingen, de eerste is dat Antony buiten het veld geblesseerd raakt. Opstaat en vervolgens zn toneelstuk binnen het veld voortzet (staat voorovergebogen te traineren precies voor de speler die wil ingooien die daardoor niet ingooit). Plaatje bij het praatje:Martinusz schreef op zondag 20 maart 2022 @ 23:14:
[...]
Nogmaals hij ging zelf niet liggen, heb je de beelden überhaupt wel gezien?

Dat is gewoon spelbederf en kun je geel voor geven (ik had hem ook gegeven). Daar is Tadic helemaal nog niet bij betrokken.
Vervolgens komt Tadic nog even vervelend doen en smijt hem op de grond. Daar kun je hem ook gewoon voor geven.
Lang verhaal kort: ze hadden hem allebei moeten hebben. Antony voor het toneelstuk, Tadic voor olie op het vuur gooien.
Verwijderd
Lang verhaal kort: Jij had Antony ook geel gegeven als hij niet was gaan liggen en hij die duw van Tadic niet had gekregen.Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2022 @ 01:54:
Lang verhaal kort: ze hadden hem allebei moeten hebben. Antony voor het toneelstuk, Tadic voor olie op het vuur gooien.
Lang verhaal kort: je laat de verzorgers Antony weer buiten de lijnen brengen voor een behandeling en trekt een minuut extra bij.
Verwijderd
Hij heeft groot gelijk, want zo denkt *knip* er over.toolkist schreef op maandag 21 maart 2022 @ 00:07:
[...]
Is dit nou van Hooijdonk die geweld tegen een speler aan het propageren is? Lekker bezig NOS...
[ Voor 3% gewijzigd door tweakduke op 21-03-2022 11:10 . Reden: Generalisatie voegt niets toe. ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Sinds dat gezeur met overmars speelt Ajax wel aanzienlijk minder. Of het komt door het drukke schema wat ze hadden? Beker, cl en competitie?
Nog 7 wedstrijden. PSV moet nog naar Twente en Feyenoord. Ajax nog naar az en Vitesse.
Nog 7 wedstrijden. PSV moet nog naar Twente en Feyenoord. Ajax nog naar az en Vitesse.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Iedereen?Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2022 @ 07:02:
[...]Hij heeft groot gelijk, want zo denkt iedereen er over.
Ik ben niet alleen maar ik zal het simpel houden;
Iedereen - ik = niet iedereen.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
https://www.vi.nl/nieuws/...uro-neer-voor-gravenberchBayern München legt bod van 25 miljoen euro neer voor Gravenberch
Ryan Gravenberch lijkt vandaag zijn laatste Klassieker te hebben gespeeld. De negentienjarige middenvelder staat in de nadrukkelijke belangstelling van Bayern München. De Duitse topclub heeft afgelopen week een bod van 25 miljoen euro neergelegd bij Ajax om het talent komende zomer over te nemen.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Oh, dus jij vind het ook geen probleem als ik zeg dat Van Hooijdonk met zijn grote klerebek zijn auto om een lantarenpaal moet vouwen, want zo denkt iedereen erover?Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2022 @ 07:02:
[...]
Hij heeft groot gelijk, want zo denkt iedereen er over.
Dat is echt je motivatie?

-2OPSLAGHOND schreef op maandag 21 maart 2022 @ 07:24:
[...]
Iedereen?
[ Voor 22% gewijzigd door MeNTaL_TO op 21-03-2022 07:58 ]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Volgende keer moet Anthony maar gewoon gaan liggen en een minuut lang doen alsof ie kramp heeft, dan is het evenveel spelbederf maar valt bijna niemand erover. En als ie dan opstaat mag Tadic gaan liggen met 'kramp'.
Het gaat niet om het spelbederf, het gaat om de uitvoering.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ajax lijkt op basis van het spel in een "dipje" te zitten wat ze eigenlijk eider jaar wel eens hebben. Vaak zag je dat voor de winterstop nu is het er iets na. Deze factoren die je benoemt zullen vast wel invloed hebben maar dat verklaart niet helemaal hoe je met de kwaliteiten in de selectie het moeilijk hebt tegen de RKC's van deze wereld.Agent47 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 07:22:
Sinds dat gezeur met overmars speelt Ajax wel aanzienlijk minder. Of het komt door het drukke schema wat ze hadden? Beker, cl en competitie?
Het is wel knap van Ajax om nu ook te laten zien dat ze wedstrijden alsnog over de streep weten te trekken in de slotminuten. Iets waar ze in het verleden toch wel wat meer moeite mee hadden.
Alles wijst er nog steeds op dat Ajax kampioen wordt en waarschijnlijk de beker wint (al staat deze wedstrijd wel weer op zichzelf). Twente en Feyenoord zijn toch wat sterker dan AZ maar vooral Vitesse is nogal matig de laatste tijd.Nog 7 wedstrijden. PSV moet nog naar Twente en Feyenoord. Ajax nog naar az en Vitesse.
Gezien de vorm is PSV de gedoodverfde favoriet nu, voor zowel het kampioenschap als de beker. Ajax moet echt wel beter gaan spelen willen ze de voorsprong kunnen vasthouden. En straks in de beker is de vorm van de dag helemaal belangrijk en die ligt duidelijk in het voordeel van PSV. PSV is dus de favoriet wat mij betreft!Napo schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:03:
[...]
Ajax lijkt op basis van het spel in een "dipje" te zitten wat ze eigenlijk eider jaar wel eens hebben. Vaak zag je dat voor de winterstop nu is het er iets na. Deze factoren die je benoemt zullen vast wel invloed hebben maar dat verklaart niet helemaal hoe je met de kwaliteiten in de selectie het moeilijk hebt tegen de RKC's van deze wereld.
Het is wel knap van Ajax om nu ook te laten zien dat ze wedstrijden alsnog over de streep weten te trekken in de slotminuten. Iets waar ze in het verleden toch wel wat meer moeite mee hadden.
[...]
Alles wijst er nog steeds op dat Ajax kampioen wordt en waarschijnlijk de beker wint (al staat deze wedstrijd wel weer op zichzelf). Twente en Feyenoord zijn toch wat sterker dan AZ maar vooral Vitesse is nogal matig de laatste tijd.
Tomorrow is not today!
Er zijn "slimme" manieren van "spelbedref" en wat minder handige. Op basis van de beelden gisteren en in een niet ver verleden Martínez die terug het veld in rolde zijn dat niet de slimste manieren. Een scheidsrechter gaat nooit ingrijpen bij kramp of een speler die wat langer blijft liggen. Dat moet je ook niet willen omdat een scheidsrechter niet kan inzien wat de klacht is van de speler.Superkiwi schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:00:
Volgende keer moet Anthony maar gewoon gaan liggen en een minuut lang doen alsof ie kramp heeft, dan is het evenveel spelbederf maar valt bijna niemand erover. En als ie dan opstaat mag Tadic gaan liggen met 'kramp'.
Maakt de gedragen niet alsnog wenselijk maar wel "professioneler" en iets wat helaas onderdeel van het spel is zeker conform de huidige regels. Zolang de KNVB besluit om niet in te grijpen bij de situaties die @toolkist (expres wegtikken bal) en @carpebios (bal vastpakken voor er gefloten is) aanhaalde moet je al helemaal niet willen beginnen aan het bestraffen van deze acties.
Oei, dat willen de fans niet horen hoor, zij zouden dat noooit doen.Quad schreef op zondag 20 maart 2022 @ 23:36:
Terwijl Feyenoord de tweede helft zelf aan het tijdrekken was en dan achteraf klagen dat Ajax dat in de laatste paar minuten doet.

Zo consistent overtuigend is PSV ook niet.Sydney08 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:09:
[...]
Gezien de vorm is PSV de gedoodverfde favoriet nu, voor zowel het kampioenschap als de beker. Ajax moet echt wel beter gaan spelen willen ze de voorsprong kunnen vasthouden.
Voor de beker heb je wel als nadeel dat PSV in de midweek ervoor in Europa uit mag komen wat twee kanten op kan vallen. Vermoeidheid bij het team, een potentiele tik bij uitschakeling (of zelfverzekerd dankzij winst) of toch het uiterste willen halen om toch een prijs te kunnen winnen. Dan is het inderdaad iets wat twee kanten op kan vallen.En straks in de beker is de vorm van de dag helemaal belangrijk en die ligt duidelijk in het voordeel van PSV. PSV is dus de favoriet wat mij betreft!
Dat lijkt me ook ja, hoe kun je na de laatste wedstrijden van Ajax nu denken dat ze nog wel even kampioen worden. Winnen echt met geluk en het spel is echt heel erg slecht (op AZ en Benfica na misschien).Sydney08 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:09:
[...]
Gezien de vorm is PSV de gedoodverfde favoriet nu, voor zowel het kampioenschap als de beker. Ajax moet echt wel beter gaan spelen willen ze de voorsprong kunnen vasthouden. En straks in de beker is de vorm van de dag helemaal belangrijk en die ligt duidelijk in het voordeel van PSV. PSV is dus de favoriet wat mij betreft!
Ja, maar dat kun je echt niet zo makkelijk vergelijken.Exocet schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:11:
[...]
Oei, dat willen de fans niet horen hoor, zij zouden dat noooit doen.
Terwijl Feyenoord de tweede helft zelf aan het tijdrekken was en dan achteraf klagen dat Ajax dat in de laatste paar minuten doet.
Een wereld van verschil tussen wij en zij!

3-2 tegen RKC in de laatste minuut, 3-2 tegen Feyenoord in de laatste minuten;Exocet schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:14:
[...]
Dat lijkt me ook ja, hoe kun je na de laatste wedstrijden van Ajax nu denken dat ze nog wel even kampioen worden.
we pakken de schaal dit jaar op z'n PSV's
Eerste punt is een dom vergelijk. Het gaat erom dat Antony normaal een ‘tik’ krijgt zoals dat vroeger heel gebruikelijk was wanneer hij zich aanstelt. Het gaat er niet om dat hier een dikke charge gemaakt wordt met het oog op een zware blessure. Wie denkt van wel moet zich wat meer in voetbal verdiepen.MeNTaL_TO schreef op maandag 21 maart 2022 @ 07:58:
[...]
Oh, dus jij vind het ook geen probleem als ik zeg dat Van Hooijdonk met zijn grote klerebek zijn auto om een lantarenpaal moet vouwen, want zo denkt iedereen erover?
Dat is echt je motivatie?
[...]
-2
Die Van Hooijdonk vergelijk gaat dus compleet mank.
Die ga je toch niet serieus nemen, een Feyenoord fan die wat over een Ajax speler zegt.toolkist schreef op maandag 21 maart 2022 @ 00:07:
[...]
Is dit nou van Hooijdonk die geweld tegen een speler aan het propageren is? Lekker bezig NOS...
Diezelfde man zegt ook dat Benfica het slim heeft gedaan en dat Ajax daar wat van kan leren.
Ik heb niet het idee dat het vannacht streng gevroren heeft maar zelfs hier wordt toch aardig met zout gestrooid.
Gozers. Als je goed opgelet hebt hebben Malacia en Antony respect voor elkaar. Die zijn enorm aan elkaar gewaagd. Gaat het soms over het randje, misschien wel. Zat niet eens haat bij. Het publiek, waaronder ik, vind het wel leuk als het wat giftig is.
Alleen Antony stelde zich gisteren net teveel aan. En gek genoeg niet zozeer bij het laatste geval. Daar I Blame Tadic.
Alleen Antony stelde zich gisteren net teveel aan. En gek genoeg niet zozeer bij het laatste geval. Daar I Blame Tadic.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ik snap dat gejank ook niet. Iedereen zet de focus op dat aanstellen maar iedereen vergeet dat Antony in de eerste helft niet meespeelde. Dat gezeur om voor elk duel met wat kracht een gele kaart is toch fucking onzin? Dat werkt altijd averechts, dat zei ik afgelopen dinsdag met Benfica ook al. Ik vind de Zuid-Amerikaanse 'grinta' wel fijn maar ik weet niet wat het ons écht gebracht heeft.OMX2000 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:27:
Gozers. Als je goed opgelet hebt hebben Malacia en Antony respect voor elkaar. Die zijn enorm aan elkaar gewaagd. Gaat het soms over het randje, misschien wel. Zat niet eens haat bij. Het publiek, waaronder ik, vind het wel leuk als het wat giftig is.
Waar mensen zich eens op mogen focussen is dat Feyenoord zijn beste wedstrijd speelde in bijna 20 jaar in de Arena (2005). En dat op een moment waarop Ajax het verste weg staat van Feyenoord qua financiën en dergelijke. Dat er verloren is vind ik als Ajacied niet erg maar zou ik als Feyenoorder niet als graadmeter nemen. Feyenoord doet (serieus!) mee, heeft zowat niks op de transfermarkt gedaan behalve een paar goede spelers gehaald voor een appel en een ei en bouwen met Slot wel echt aan een volwassen team.
Als ik de afgelopen jaren eens bekijk met zelfmoordvoetbal in de Arena dan kan ik weinig anders dan concluderen dat Feyenoord goede stappen heeft gemaakt.
[ Voor 3% gewijzigd door Typhone op 21-03-2022 10:05 ]
Nog geen enkele opmerking over de schwalbe van Linssen...OPSLAGHOND schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:14:
[...]
Ja, maar dat kun je echt niet zo makkelijk vergelijken.
Een wereld van verschil tussen wij en zij!
Daar kon ie niks aan doen, dat was echt het hoge gras toch?toolkist schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:39:
[...]
Nog geen enkele opmerking over de schwalbe van Linssen...
Hij heeft dat na de wedstrijd ook uitgesproken bij de persconferentie: "Ik respecteer hem heel erg", vertelt Antony over Malacia. "Ik vind hem een heel goede verdediger, een lastige tegenstander. “OMX2000 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:27:
PSV heeft al jaren geen topper gewonnen in de ED (sowieso onder Schmidt niet). Dus Feyenoord en AZ verlies je vrijwel zeker, ook eerder als PSV in vorm was en de tegenstander niet gingen toppers verloren.Sydney08 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:09:
[...]
Gezien de vorm is PSV de gedoodverfde favoriet nu, voor zowel het kampioenschap als de beker. Ajax moet echt wel beter gaan spelen willen ze de voorsprong kunnen vasthouden. En straks in de beker is de vorm van de dag helemaal belangrijk en die ligt duidelijk in het voordeel van PSV. PSV is dus de favoriet wat mij betreft!
Ajax sleept de wedstrijden nu al binnen met het geluk van de kampioen, dus dat zal wel zo door gaan. Daarnaast hebben ze een rustiger schema zonder Europees voetbal.
Oh wacht, 1x van AZ gewonnen, nou ja, doet niets af aan mijn punt
Hij stond toch weer op of nie? Als ie was blijven liggen was de kans groot dat er een penalty was gegeven.toolkist schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:39:
[...]
Nog geen enkele opmerking over de schwalbe van Linssen...
Feyenoord had sowieso een penal moeten krijgen. Maar ach…
Verwijderd
PSV speelt dit seizoen niet meer tegen AZ.ElPaco schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:51:
[...]
PSV heeft al jaren geen topper gewonnen in de ED (sowieso onder Schmidt niet). Dus Feyenoord en AZ verlies je vrijwel zeker, ook eerder als PSV in vorm was en de tegenstander niet gingen toppers verloren.
Ajax sleept de wedstrijden nu al binnen met het geluk van de kampioen, dus dat zal wel zo door gaan. Daarnaast hebben ze een rustiger schema zonder Europees voetbal.
Oh wacht, 1x van AZ gewonnen, nou ja, doet niets af aan mijn punt
Drie dagen voor de wedstrijd in Rotterdam zit de return van halve finale ConferenceLeague.
[ Voor 1% gewijzigd door tweakduke op 21-03-2022 11:08 . Reden: Geen verbasteringen aub. ]
Antony en Tadic vragen gewoon om die kaart. Klaassen zat ook irritant te doen. De bal was meer buiten het spel dan erin. We moeten dan niet piepen als een keertje de verkeerde een kaart krijgt.toolkist schreef op zondag 20 maart 2022 @ 23:15:
[...]
Onzin.
Al dat onsportieve tijdrekken: aanpakken.
Oh oeps, Twente ja, maakt het nog steeds niet anders, Unnerstall redt alles en PSV staat met lege handenVerwijderd schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:56:
[...]
PSV speelt dit seizoen niet meer tegen AZ.
Drie dagen voor de wedstrijd in Rotterdam zit de return van halve finale Confetti League.
Verwijderd
Ajax moet in het weekend van Twente - PSV naar Groningen. Daar heeft Ajax de laatste seizoenen ook niet gewonnen.ElPaco schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:57:
[...]
Oh oeps, Twente ja, maakt het nog steeds niet anders, Unnerstall redt alles en PSV staat met lege handen
Blijft toch mooi hoe de hele voetbal wereld weer over Ajax valt.
Het tijdrekken is gewoon bijzonder irritant en zou altijd keihard gestraft moeten worden. Als Ajax supporter ben ik niet trots op dit gedrag en zie ik liever dat ze het achterwege laten. Echter is dit helaas de standaard in voetbal geworden. Jeugdspelers krijgen al instructies hoe tijd te rekken, kaarten aan te naaien, te treiteren, etc. Zo lang de regelgeving niet duidelijk omtrent dit soort theater blijven we dit gedoe houden.
Toch is het wel opvallend dat wanneer een andere ploeg het doet, het als geslepen en slim wordt gezien door de heren voetbal analisten, maar als Ajax het doet dan is de wereld te klein en moet iedereen zich diep schamen. Dat er vervolgens op TV wordt gezegd dat het wel mooi zou zijn als een Antony even wat harde trappen krijgt en is dat echt over de grens.
Trouwens is het idee van Marco van Basten om de speeltijd te stoppen bij dode spelmomenten een prima maatregel.
Het tijdrekken is gewoon bijzonder irritant en zou altijd keihard gestraft moeten worden. Als Ajax supporter ben ik niet trots op dit gedrag en zie ik liever dat ze het achterwege laten. Echter is dit helaas de standaard in voetbal geworden. Jeugdspelers krijgen al instructies hoe tijd te rekken, kaarten aan te naaien, te treiteren, etc. Zo lang de regelgeving niet duidelijk omtrent dit soort theater blijven we dit gedoe houden.
Toch is het wel opvallend dat wanneer een andere ploeg het doet, het als geslepen en slim wordt gezien door de heren voetbal analisten, maar als Ajax het doet dan is de wereld te klein en moet iedereen zich diep schamen. Dat er vervolgens op TV wordt gezegd dat het wel mooi zou zijn als een Antony even wat harde trappen krijgt en is dat echt over de grens.
Trouwens is het idee van Marco van Basten om de speeltijd te stoppen bij dode spelmomenten een prima maatregel.
Dat is echt een heel gelijkwaardig programma qua thuis/uit en kwaliteit tegenstanders.Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:59:
- Groningen - Ajax
- Twente - PSV
- Ajax - Sparta
- PSV - RKC
- NEC - Ajax
- Cambuur - PSV
- Ajax - PEC
- PSV - Willem II
- Feyenoord - PSV
- AZ - Ajax
- Ajax - Heerenveen
- PSV - NEC
- Vitesse - Ajax
- PEC - PSV
De laatste wedstrijd is wel echt duidelijk in het voordeel van PSV
Verwijderd
Ik zal het even verduidelijken, want je hebt blijkbaar meer uitleg nodig:OPSLAGHOND schreef op maandag 21 maart 2022 @ 07:24:
[...]
Iedereen?
*knip* vind Antony een vervelende speler.
Je generaliseert of vult het voor iedereen in. De brillen laten we helemaal achterwege.
[ Voor 17% gewijzigd door tweakduke op 21-03-2022 11:11 ]
Ik heb niks gezegd over tijdrekken van Ajax. Alleen het gedrag van Antony, en ook Tadic hoort niet in Nederlands voetbal.JP_Frost schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:03:
Ik vind het ook niks. Maar hoe ga je dat nou ooit tegenhouden, want spelers kunnen op tig manieren het spel een beetje draineren. En ik zie voorlopig bij voetbal geen schotklok geïntroduceerd worden
Zelfs die zou ik nuanceren.Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:24:
[...]
Ik zal het even verduidelijken, want je hebt blijkbaar meer uitleg nodig:
Iedereen zonder Ajax bril vind Antony een vervelende speler.
Antony is een speler met overduidelijke kwaliteiten waar met momenten een vervelend randje aan zit. De verveldende zaken komen er wat mij betreft dan ook iets te vaak uit komen.
Door bijvoorbeeld vaste speeltijd, klok stil bij dood spelmoment. Maak maar een helft van 35 minuten in plaats van 45 minuten als men bang is dat wedstrijden anders te lang duren. Verzorging nodig, minimaal 5 minuten buiten de lijnen (als je echt last hebt dan is dat ook wel nodig).OMX2000 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:26:
[...]
Ik heb niks gezegd over tijdrekken van Ajax. Alleen het gedrag van Antony, en ook Tadic hoort niet in Nederlands voetbal.
Ik vind het ook niks. Maar hoe ga je dat nou ooit tegenhouden, want spelers kunnen op tig manieren het spel een beetje draineren. En ik zie voorlopig bij voetbal geen schotklok geïntroduceerd worden
Er zijn genoeg dingen te verzinnen, maar voetbal is wat dat betreft waanzinnig conservatief. Tevens zijn de jounalisten/analisten die nu schande spreken van dit gedrag de eersten die staan te miepen als dit soort ideeën worden geopperd, want "het tast het spelletje aan" of iets anders in die onnozele trant.
Tadic en Antony zijn soms behoorlijk irritant inderdaad en ik kan mij voorstellen dat je een pesthekel aan ze zou kunnen hebben wanneer ze niet voor jouw team spelen. Echter zijn het niet de eersten (en ook niet de laatsten) die dergelijk gedrag vertonen. Waarom het nu zo uitgebreid aan bod komt in de nabeschouwingen is mij dan ook een beetje een raadsel. Maar goed, hoge bomen vangen veel wind, en onrust bij Ajax werkt als een rode lap voor alles wat niet Ajax gezind is, dus het zou mij eigenlijk niet moeten verbazen.
En zo heeft iedere club door de jaren heen vervelende spelers. Of ben je van Bommel alweer vergeten? Vreselijk om tegen te spelen, fantastisch om in je team te hebbenOMX2000 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:26:
[...]
Ik heb niks gezegd over tijdrekken van Ajax. Alleen het gedrag van Antony, en ook Tadic hoort niet in Nederlands voetbal.
XXXVI
Dit blijft wel een lastige, we zijn in ieder geval een stap dichterbij met het invoeren dat een speler het veld niet uit hoeft als er verzorging is gegeven EN er een gele kaart aan de tegenstander is gegeven. je wil niet een team benadelen voor benodigde verzorging en de tegenstander dan een overtalsituatie geven. Als "oplossing" kan je de veroorzaker er ook vijf minuten langs laten staan maar ook daar zitten dan vast ook nadelen aan.JP_Frost schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:40:
[...]
Verzorging nodig, minimaal 5 minuten buiten de lijnen (als je echt last hebt dan is dat ook wel nodig).
Dat er oplossing zijn klopt, welke de beste zijn is een vraagtekenEr zijn genoeg dingen te verzinnen, maar voetbal is wat dat betreft waanzinnig conservatief. Tevens zijn de jounalisten/analisten die nu schande spreken van dit gedrag de eersten die staan te miepen als dit soort ideeën worden geopperd, want "het tast het spelletje aan" of iets anders in die onnozele trant.
Wat is het uitgangspunt van het spel en daar zou je de regels naar moeten schikken. Dat lijkt niet altijd even goed te zijn. Dat er teams/spelers zijn die voordeel uit de regels halen is evident, dat is een logisch gevolg van een spel als voetbal zeker als de financiele belangen zo groot zijn.
Dat komt hoogstwaarschijnlijk door en de wedstrijd en de uitslag en de impact ervan. Dat een speler in een al gewonnen wedstrijd terug het veld in rolt zal niemand iets om geven en voornamelijk om lachen. Gaat het om de laatste minuten van de wedstrijd waarbij er nog een punt "gewonnen" of twee "verloren" kunnen worden dan is het spraakmakender. Dan kunnen de what-if situatie weer van stal komen, menig discussie gevoerd worden.JP_Frost schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:40:
[...]
Waarom het nu zo uitgebreid aan bod komt in de nabeschouwingen is mij dan ook een beetje een raadsel.
Met je eerste punt ben ik het deels eens. Het is niet eerlijk als je iemand een schop verkoopt waar verzorging voor nodig is en dat je zelf vrolijk verder speelt. Echter heeft een aansteller nog steeds voordeel als je beide spelers langs de kant laat staan. Een groot deel blijft natuurlijk interpretatie van de scheidsrechter. Misschien kan je denken aan een tijdstraf die bij een gele kaart wordt toegekend.Napo schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:52:
[...]
Dit blijft wel een lastige, we zijn in ieder geval een stap dichterbij met het invoeren dat een speler het veld niet uit hoeft als er verzorging is gegeven EN er een gele kaart aan de tegenstander is gegeven. je wil niet een team benadelen voor benodigde verzorging en de tegenstander dan een overtalsituatie geven. Als "oplossing" kan je de veroorzaker er ook vijf minuten langs laten staan maar ook daar zitten dan vast ook nadelen aan.
[...]
Dat er oplossing zijn klopt, welke de beste zijn is een vraagteken
Wat is het uitgangspunt van het spel en daar zou je de regels naar moeten schikken. Dat lijkt niet altijd even goed te zijn. Dat er teams/spelers zijn die voordeel uit de regels halen is evident, dat is een logisch gevolg van een spel als voetbal zeker als de financiele belangen zo groot zijn.
Hoe dan ook, er zijn mogelijkheden om vervelend gedrag te straffen en daardoor te verminderen.
Wat betreft het uitgangspunt van het spel, is dat in mijn ogen een sportieve wedstrijd waarbij de regels worden nageleefd. Het is opvallend dit voetbal toch de sport is met het meest irritante gedrag naar mijn mening. Bij hockey zie ik het niet bijvoorbeeld. Overigens is het vrouwenvoetbal (wat er ik van gezien heb, ik volg het niet op de voet) ook veel minder aanstellerig. Helaas heeft het ook enigszins zijn weg gevonden in het basketbal, maar daar wordt wel meteen gekeken hoe ze dit tegen kunnen gaan.
Dat snappen ze in de Amerikaanse sporten inmiddels al heel goed.JP_Frost schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:03:
UEFA/FIFA vinden dat helemaal geen probleem anders was er ALLANG korte metten mee gemaakt.
Tenzij het voor PEC dan erop of eronder is.Exocet schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:17:
[...]
Dat is echt een heel gelijkwaardig programma qua thuis/uit en kwaliteit tegenstanders.
De laatste wedstrijd is wel echt duidelijk in het voordeel van PSV
Zeker, de spelregels bieden genoeg mogelijkheden voor de KNVB en de Scheidsrechters om het gedrag te bestraffen en daarmee te beperken. Dat zal wellicht initieel veel kaarten opleveren maar dat is wellicht de enige manier om het eruit te krijgen.JP_Frost schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:04:
[...]
Hoe dan ook, er zijn mogelijkheden om vervelend gedrag te straffen en daardoor te verminderen.
- Door woord of gebaar geeft een speler aan dat hij het niet eens met een beslissing van de scheidsrechter -> Waarschuwing. Speler heeft de keuze van de scheidsrechter te respecteren.
- Het vertragen van een spelhervatting (wegtikken bal of wat anders) -> Waarschuwing, de speler dient afstand te nemen
- niet de vereiste afstand in acht nemen bij een scheidsrechtersbal, hoekschop, vrije schop of inworp -> waarschuwing, je moet zo spoedig mogelijk afstand nemen.
Iedereen zonder Ajax-bril?Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:24:
[...]
Ik zal het even verduidelijken, want je hebt blijkbaar meer uitleg nodig:
Iedereen zonder Ajax bril vind Antony een vervelende speler.
Dus ook iedereen die niet van voetbal houdt?
Ook iedereen die niet naar de Eredivisie kijkt?
Je bent nog steeds even vaag.
[ Voor 6% gewijzigd door OPSLAGHOND op 21-03-2022 10:35 ]
De wedstrijd tegen Getafe alweer vergeten?JP_Frost schreef op maandag 21 maart 2022 @ 09:03:
Toch is het wel opvallend dat wanneer een andere ploeg het doet, het als geslepen en slim wordt gezien door de heren voetbal analisten, maar als Ajax het doet dan is de wereld te klein en moet iedereen zich diep schamen.
Toen schreeuwde iedereen bij Ajax er schande van en werd dit zelfs internationaal opgepikt als vrij extreem. En bijv. afgelopen wedstrijd tegen Benfica was men bij Ajax ook totaal niet te spreken over het tijdrekken van de Portugezen.
Wat allemaal prima is, maar als je je er zelf ook regelmatig aan schuldig maakt dan wordt dit natuurlijk teruggekaatst. Met het toneelstukje gisteren van Anthony en Tadic als dieptepunt, wat daardoor logischerwijze wordt opgepakt door de media.
Anthony, Tadic, Martinez en Tagliafico zijn prima spelers en zogeheten echte winnaars, maar ze hebben wel eens de neiging om door te slaan in bepaald gedrag. En dan werkt het tegen ze, zo simpel is het. Waarbij gisteren nog een van de zeldzame keren is dat er consequenties volgen door een (uiteindelijke) rode kaart.
Het probleem is ook dat dit soort jongens er zowel bij de scheidsrechter als bij de trainer consequent mee wegkomen, sterker nog het wordt zelfs beloond (geen penalty en geen extra blessuretijd gisteren bijvoorbeeld).Baseman77 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:24:
Anthony, Tadic, Martinez en Tagliafico zijn prima spelers en zogeheten echte winnaars, maar ze hebben wel eens de neiging om door te slaan in bepaald gedrag. En dan werkt het tegen ze, zo simpel is het. Waarbij gisteren nog een van de zeldzame keren is dat er consequenties volgen door een rode kaart.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Klopt. En ik ben die wedstrijden niet vergeten (Getafe was wel een niveautje ergen naar mijn mening). Volgens mij is iedereen het er ook wel over eens dat dit gedrag niet chique is en ook de Ajax supporters zien het liever niet. Toch vind ik wel dat het erg opgeblazen wordt, helemaal omdat dit niet de eerste keer is dat we dit gedrag zien van de wat meer temperamentvolle spelers binnen de Ajax selectie. Als dit was gebeurd tegen Benfica en je haalt de overwinning binnen dan was er denk ik anders over gesproken.Baseman77 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:24:
[...]
De wedstrijd tegen Getafe alweer vergeten?
Toen schreeuwde iedereen bij Ajax er schande van en werd dit zelfs internationaal opgepikt als vrij extreem. En bijv. afgelopen wedstrijd tegen Benfica was men bij Ajax ook totaal niet te spreken over het tijdrekken van de Portugezen.
Wat allemaal prima is, maar als je je er zelf ook regelmatig aan schuldig maakt dan wordt dit natuurlijk teruggekaatst. Met het toneelstukje gisteren van Anthony en Tadic als dieptepunt, wat daardoor logischerwijze wordt opgepakt door de media.
Anthony, Tadic, Martinez en Tagliafico zijn prima spelers en zogeheten echte winnaars, maar ze hebben wel eens de neiging om door te slaan in bepaald gedrag. En dan werkt het tegen ze, zo simpel is het. Waarbij gisteren nog een van de zeldzame keren is dat er consequenties volgen door een rode kaart.
Maar goed, een Ajacied vindt de media Feyenoord gezind en een Feyenoorder vindt dat andersom weer.
Dat is nu niet bepaald de hoofdprijs.
Ryan Gravenberch deal. Bayern official bid is €15m guaranteed plus add-ons, I'm told. Variables could reach €10m in many years - potential €25m total value. 🚨 #FCBayern
— Fabrizio Romano (@FabrizioRomano) 21 maart 2022
Ajax want more, negotiation has just started. Ryan's out of contract in 2023 and won't sign a new deal. pic.twitter.com/vwZ9X1E8PQ
Misschien niet, maar voor een 1-jarig contract is het ook niet slecht. Ik betwijfel trouwens of Gravenberch er goed aan doet om weg te gaan. Is nog erg jong en oogt in het veld nog niet volwassen genoeg voor een nieuwe stap. Beste is dus verlengen voor hem en Ajax, maar dat gaat niet meer gebeuren.
Tomorrow is not today!
Beste voor hem is blijven en rijpen, maar het beste voor Ajax is dat denk ik niet.
Deze discussie is dan ook redelijk makkelijk los te koppelen van de clubs aangezien iedere club legio voorbeelden heeft van het gedrag. Er is geen enkele club die geen gebruik maakt van deze "slimmigheidjes" wel zullen er clubs zijn die er wat meer gebruik van maken. Spelers en Trainers zijn afhankelijk van de resultaten en gebruiken zo veel mogelijk om het maximale eruit te halen.JP_Frost schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:30:
[...]
Maar goed, een Ajacied vindt de media Feyenoord gezind en een Feyenoorder vindt dat andersom weer.
Iedereen mag vinden dat een club vervelend doet met tijdrekken of schwalbes, maar het begint in mijn optiek bij de arbitrage. Die vinden het nauwelijks nodig om tijdrekken in minuut 15 te bestraffen, of schwalbes met geel te bestraffen. Ziet Higler het eindelijk goed dat de Leeuw een schwalbe maakt, geeft hij geen geel en gaat Blom het ook nog corrigeren
Niet bestraffen betekent dat je vervelend gedrag beloond, daar moet je het aanpakken.

Niet bestraffen betekent dat je vervelend gedrag beloond, daar moet je het aanpakken.
Hattrick: Thorgal Eagles
Doodzonde dit.
Een zeer talentvolle speler en leuke gozer, maar nog niet consistent genoeg. Denk dat deze stap te vroeg komt en volgens mij zou hij er goed aan doen om nog minimaal een jaar te blijven.
Hij is zeker niet de beste man op het veld nee, maar komt ook door de leeftijd.OPSLAGHOND schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:36:
Beste voor hem is blijven en rijpen, maar het beste voor Ajax is dat denk ik niet.
Tomorrow is not today!
Nu ligt de focus vooral op het overdreven gedoe van gisteren maar ik zie wekelijks oscar-waardig theater voorbijkomen op de velden:
Spelers die 'iets' in de buurt van het hoofd voelen en vervolgens naar hun hoofd grijpend op de grond vallen;
spelers die doen alsof ze pijn hebben en als hun team de bal weer heeft opeens razendsnel genezen zijn;
spelers waarvan hun benen opeens niet meer functioneren als ze een duwtje krijgen;
spelers die in de laatste 10 min last hebben van kramp, maar alleen van het team wat voor staat.
Allemaal theater van de bovenste plank natuurlijk, alleen wat beter verpakt dan wat Anthony en Tadic gisteren lieten zien. Maar niet minder bederfelijk.
In het geval van opvallend kortdurende pijntjes, hoe gaat een scheids of VAR bepalen of zoiets theater is of niet? We hebben allemaal wel eens onze teen of knie aan de tafelrand gestoten en weten allemaal dat pijn ook slechts iets heel tijdelijks kan zijn.
Spelers die 'iets' in de buurt van het hoofd voelen en vervolgens naar hun hoofd grijpend op de grond vallen;
spelers die doen alsof ze pijn hebben en als hun team de bal weer heeft opeens razendsnel genezen zijn;
spelers waarvan hun benen opeens niet meer functioneren als ze een duwtje krijgen;
spelers die in de laatste 10 min last hebben van kramp, maar alleen van het team wat voor staat.
Allemaal theater van de bovenste plank natuurlijk, alleen wat beter verpakt dan wat Anthony en Tadic gisteren lieten zien. Maar niet minder bederfelijk.
In het geval van opvallend kortdurende pijntjes, hoe gaat een scheids of VAR bepalen of zoiets theater is of niet? We hebben allemaal wel eens onze teen of knie aan de tafelrand gestoten en weten allemaal dat pijn ook slechts iets heel tijdelijks kan zijn.
Nugaat het over Anthony. Maar hoe vaak is bijv Dumfries wel niet omver gevallen als hij een zetje kreeg (bij een sterke kerel als Dumfries valt het nogal op hoe vaak hij op de grond ligt in verhouding tot zijn postuur).
Alle clubs hebben er last van.
Enige om het tijdgerek dat hierbij komt tegen te gaan is zuivere speeltijd zoals hockey invoeren.
En hoe het geel aannaaien aan te pakken is een lastige, sommige acteurs zijn best goede voetballers. Af en toe moet ik aan WWE denken.
Alle clubs hebben er last van.
Enige om het tijdgerek dat hierbij komt tegen te gaan is zuivere speeltijd zoals hockey invoeren.
En hoe het geel aannaaien aan te pakken is een lastige, sommige acteurs zijn best goede voetballers. Af en toe moet ik aan WWE denken.
Ik ben nog steeds voor wat hierboven ook al eens geopperd is, namelijk het echt gaan handhaven van de spelregels. Gewoon aan het begin van komend seizoen alle clubs uitnodigen voor een presentatie bij de KNVB en dan uitleggen wat er gaat gebeuren.
Voorbeelden:
- Alleen de aanvoerder mag tegen de scheidsrechter praten. Spelers die de scheidsrechter omsingelen om te protesteren krijgen allemaal geel.
- spelbederf door voor de bal te gaan staan bij een vrije trap, of de bal nog even wegschieten? ook gelijk geel.
-schwalbe? geel.
Er zijn nog zat andere situaties te bedenken, maar dit zijn de meest in het oog springende. Het draait echter om het consequent zijn. In die zin is het niet anders dan een kind of hond opvoeden. Het zal een maand lang gele kaarten regenen, maar daarna hebben ze het geleerd. Ik snap echt niet waarom dit niet al jaren geleden gedaan is. Kijk naar rugby, daar kan het ook.
Voorbeelden:
- Alleen de aanvoerder mag tegen de scheidsrechter praten. Spelers die de scheidsrechter omsingelen om te protesteren krijgen allemaal geel.
- spelbederf door voor de bal te gaan staan bij een vrije trap, of de bal nog even wegschieten? ook gelijk geel.
-schwalbe? geel.
Er zijn nog zat andere situaties te bedenken, maar dit zijn de meest in het oog springende. Het draait echter om het consequent zijn. In die zin is het niet anders dan een kind of hond opvoeden. Het zal een maand lang gele kaarten regenen, maar daarna hebben ze het geleerd. Ik snap echt niet waarom dit niet al jaren geleden gedaan is. Kijk naar rugby, daar kan het ook.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Met zoveel camera's moet je als speler toch wel beter weten?Megupe schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:46:
sommige acteurs zijn best goede voetballers. Af en toe moet ik aan WWE denken.

[ Voor 27% gewijzigd door Superkiwi op 21-03-2022 11:19 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022
Outerspace in "Sport Feedback"
In het kort:
• Kleineren, flamen of trollen van andere clubs of anderen in het algemeen is not-done.
• Naamverbasteringen / bijnamen / geuzennamen met een negatieve insteek laten we achterwege.
We zijn hier voor een gezellig sfeer, niet voor een vijandige.
Overige topics:
Dit topic is er voor de nationale clubs van Nederland en België.
CL/ EL alleen van de Nederlandse clubs en hun directe tegenstander of poulegenoten.
De overige wedstrijden mogen in [Voetbal] Buitenlandse clubs seizoen 2019/2020 besproken worden.
Posts over het Nederlands Elftal mogen in Grote Nederlands elftal Topic 2020/2021
Verder is er nog Randzaken
Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2021-2022