Volgens mij zit ik inderdaad met de gebakken peren. Hier de DS3 ingangsgegevens:
Spanningsbereik MPPT 32-55V.
En dit zijn de stats bij NOCT van de JAM54S30:
Begrijp ik het goed dat 'Max Power Voltage (Vmp)' minimaal 32V had moeten zijn om compatibel te zijn met de DS3?
En volgende vraag: een deel van mijn installatie worden andere panelen van JA Solar, de JAM60S20 390Wp-versies. Die hebben 120 cellen, niet 108 zoals de JAM54S30. De stats bij NOCT van deze andere panelen zijn:
Daar zit het Vmp op 33.20V, dus nét boven het minimum van de DS3. Gaat dat dan wel werken, of ook alleen maar onder ideale condities? Ik heb geen idee van of een paneel vrijwel altijd op z'n maximale voltage zit - fluctureert dat nogal?
En volgende vraag: als ik de DS3-L zou weten te bemachtigen, die een spanningsbereik vanaf 25V heeft, zouden beide panelen daar dan wel probleemloos mee werken, of heb ik dan alsnog kans dat die 405Wp-panelen met een max voltage van ~29V daar regelmatig onder blijven?
Edit: ik zie dat de Enphase-omvormers een spanningsbereik van 27-37V hebben:
Als die wél goed werken met die JA-panelen, dan zal de DS3-L, die een nog lager bereik heeft, daar ook geen problemen mee hebben neem ik aan.
Edit 2: hier de voltage curves van de JAM60S20:
Zouden jullie het aandurven om die te leggen met de DS3, die een bereik van 32-55V heeft?
[
Voor 20% gewijzigd door
.Frank op 09-05-2022 12:11
]