Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 19:07
Toppe schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 19:07:
[...]

Nieuw bij Tell Sell: onze vernieuwde RED DEVIL
ONETIME FILLER. Ja, u hoort het goed: ONETIME
FILLFER

7(8)7

Mijn ervaring? Alles wat geen 2K is krimpt, al is het minimaal.
Welke zou jij dan aanraden? :)

BlaBlaBla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:21

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Strider schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 19:43:
[...]

Welke zou jij dan aanraden? :)
- RepairCare Dry Flex
- PolyFilla W350
- PolyFilla W330
- Den Braven Hout Reparatie Massa

Met zo'n tube doe je een heel huis :)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Toppe schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 19:54:
[...]

- RepairCare Dry Flex
- PolyFilla W350
- PolyFilla W330
- Den Braven Hout Reparatie Massa

Met zo'n tube doe je een heel huis :)
Hmm, ik heb dus honderden spijker niet gaatjes in de zolderplaten. Met deze middelen heb ik het idee dat ze best stroef zijn om te verwerken en het daarom heel veel tijd gaat kosten.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Strider schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 21:21:
[...]

Hmm, ik heb dus honderden spijker niet gaatjes in de zolderplaten. Met deze middelen heb ik het idee dat ze best stroef zijn om te verwerken en het daarom heel veel tijd gaat kosten.
Je hoeft het gaatje niet op te vullen hè? Je smeert de bovenkant van het gaatje dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Strider schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 21:21:
[...]

Andere optie is gewoon paar gipsplaten halen en die er voor plakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Ik heb 3 schuine dakzijdes met een nok van 4 meter ofzo, als het al niet hoger is. Ik heb daar een hele pallet gipsplaten voor nodig :+.

Heb jij ervaring met die Red Devil Onetime Filler? Die lijkt mij wel wat makkelijker aan te brengen (en veel goedkoper), een schilder gaf die advies mee. Is het werkelijk zo'n rommel? De naam is inderdaad wel wat Tell Sell achtig.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Strider schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 23:30:
Ik heb 3 schuine dakzijdes met een nok van 4 meter ofzo, als het al niet hoger is. Ik heb daar een hele pallet gipsplaten voor nodig :+.

Heb jij ervaring met die Red Devil Onetime Filler? Die lijkt mij wel wat makkelijker aan te brengen (en veel goedkoper), een schilder gaf die advies mee. Is het werkelijk zo'n rommel? De naam is inderdaad wel wat Tell Sell achtig.
Nee niet specifiek met die maar in het algemeen krimpt een 1K filler altijd wel wat.

Nog een tip: zorg voor een lekker dik plamuurmes, ook dat werkt weer in je voordeel :9 repaircare heeft mooie setjes, 4 messen rond de €20. Deze zijn stun dikker dan die gamma meuk :D

[ Voor 13% gewijzigd door Toppe op 06-09-2023 01:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 19-09 15:43
vuurtjih schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 18:57:
[...]

Bij ons blijft het een periode helaas, harde datum waagt de aannemer zich niet aan. Ergens tussen 6 en 8 weken.

De plafond-spuiter was nét bezig toen we kwamen, dus op zijn advies maar even 20-25 bij buren rond gekeken. Daarna gelukkig alles zonder plastic gezien.

***members only***
Mooi dat ze bijna klaar zijn! Ik krijg alleen wel error van al die niet overlopende voegen - kan waarschijnlijk niet anders met al die verschillende maten tegels.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1HbAhTFCGC4bF-P9SrzLDaCEXNA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ovz2hcAPL1VrReleKhqB8DSd.jpg?f=user_large

FEEST, de opleverdatum is binnen!

_/-\o_ :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:25
Superrr! *O*
Was jullie woning nu bij Hof van Holland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midan
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19-09 13:44
Farmerwood schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 08:41:
[...]

Ik heb van hangende Ikea keukenkasten en een custom houten blad een kast gemaakt. wcd en utp zitten in de kast achter de meest linker lade en via een sleuf die in de houten plank gefreesd is komen de kabels achter de TV naar buiten.

[Afbeelding][Afbeelding]

De kamer is inmiddels wel een stuk sfeervoller valt me op nu ik deze oude foto's terug kijk.
Kan je meer vertellen over de houten blad? Ik zoek een lange houten wandplank van ongeveer 3 meter, maar nog niet veel succes daarmee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Midan schreef op woensdag 6 september 2023 @ 10:45:
[...]

Kan je meer vertellen over de houten blad? Ik zoek een lange houten wandplank van ongeveer 3 meter, maar nog niet veel succes daarmee.
Die van ons komt van een lokaal bedrijf dat houtproducten maakt: https://www.stadsboom.nl/ (Nijmegen) en is voor ons op bestelling gemaakt.

Het blad is 4m lang, 40 cm diep en 4 cm dik en we hebben er net geen 300 euro voor betaald zo uit het hoofd.

[ Voor 4% gewijzigd door Farmerwood op 06-09-2023 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:07
Heeft iemand ervaring met plinten laten kitten? We hebben overal een accentkleur op de muur, dus dan worden iets minder goede kitters wat zenuwachtiger. Wat zou een goede prijs zijn (totaal of per strekkende meter) en zou je boven en onder kitten of enkel boven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Draakje5 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 09:31:
[...]

Superrr! *O*
Was jullie woning nu bij Hof van Holland?
Nee wij hebben een hutje in Rosmalen te pakken ook niet verkeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
vormulier schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:00:
[...]

Nee wij hebben een hutje in Rosmalen te pakken ook niet verkeerd :)
Coudewater? of Groote Wielen?

Heb zelf nog een keer ingeschreven gestaan voor een woning in Coudewater, maar uiteindelijk toch in Utrecht gebleven

[ Voor 21% gewijzigd door Blik1984 op 06-09-2023 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19-09 15:16
Blik1984 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:00:
Heeft iemand ervaring met plinten laten kitten? We hebben overal een accentkleur op de muur, dus dan worden iets minder goede kitters wat zenuwachtiger. Wat zou een goede prijs zijn (totaal of per strekkende meter) en zou je boven en onder kitten of enkel boven?
Enkel boven kitten. Een kitrand aan de onderkant wordt vies en is alleen nodig als de vloer echt extreem scheef loopt.

Geen ervaring met kosten. Ik heb het zelf gedaan.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:33
Blihi schreef op woensdag 6 september 2023 @ 12:02:
[...]

Enkel boven kitten. Een kitrand aan de onderkant wordt vies en is alleen nodig als de vloer echt extreem scheef loopt.

Geen ervaring met kosten. Ik heb het zelf gedaan.
Hier ook zelf gedaan met transparante kit.
Enkel bij behang niet gekit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 12:53
Blik1984 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 11:00:
We moeten bij ons de tegelplinten nog laten kitten en de laatste prijs die ik heb gehoord om het te laten doen kwam neer op 250 euro voor 39 strekkende meters. Ongeveer 6-7 euro per meter dus aangezien het iemand lokaal is. Als ik dit online vergelijk is dit een vrij normale prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:17
ColeJ schreef op woensdag 6 september 2023 @ 08:10:
[...]

Mooi dat ze bijna klaar zijn! Ik krijg alleen wel error van al die niet overlopende voegen - kan waarschijnlijk niet anders met al die verschillende maten tegels.
Kan helaas niet anders inderdaad. Moet zeggen dat het wel mee valt in de praktijk, zeker als straks de verdere inrichting daar is.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
Miezie schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 10:55:
[...]

Je mist een afzuigkanaal voor de hru en hebt wel een bepaald aantal dm3/s te halen qua invoer. De algehele systeem druk en geluid neemt toe om af te zuigen. Dit vertaalt zich in lagere capaciteit, meer herrie van de unit, meer geluid op je ventielen, marginaal voldoen aan de minimale eisen van luchtkwaliteit, grotere kans op schimmel, etc.
Daarnaast heb je een warmte en luchtlek naar de berging in dezelfde geïsoleerde schil.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik wil iedereen die gereageerd heeft nogmaals bedanken. Je begint soms gewoon aan jezelf te twijfelen of je nou zo'n zeikerd bent of dat je gewoon in je recht staat. Even sparren en een andere mening horen is dan wel prettig. :)

[ Voor 0% gewijzigd door LordBusiness op 06-09-2023 17:15 . Reden: kleine aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

LordBusiness schreef op woensdag 6 september 2023 @ 17:01:
[...]

***members only***

Ik wil iedereen die gereageerd heeft nogmaals bedanken. Je begint soms gewoon aan jezelf te twijfelen of je nou zo'n zeikerd bent of dat je gewoon in je recht staat. Even sparren en een andere mening horen is dan wel prettig. :)
Het begon met tekenen voor een tekening toch? Die probeerden ze bij ons ook… denk er maar aan bij projectbouw voor de meelezers.

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Wordt een BENG berekening dan ook opnieuw gemaakt bijvoorbeeld wanneer men kiest voor meerwerk opties, zoals een uitbouw, dakkapel, dakraam etc?

Hierbij denk ik aan impact op de BENG vanwege:
- meer m3 inhoud woning;
- andere positie of meer ramen in woning daarmee grotere kans op oververhitting en meer noodzaak tot koeling.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• lucas321
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18-09 18:16
Members only:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• oinkoink12
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-07 15:30
Vandaag vooroplevering gehad met praktisch het hele project. (25 huizen) de resultaten waren vrij verschillend. Van een deur of een plafond vergeten, tot kleine beschadigingen.

Bij ons viel het wel mee, ik vond alleen de afwerking van de schuur en rond de trappen vrij matig, vooral een buis die niet in een koof paste vanwege het bouwbesluit van de trapleuningen, daar moeten we later zelf maar wat mee doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yerIyRNuw9RZfkq1isXnAJpO6D8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xcVmzr6YhDJrrS3JcJkW6M1N.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/teGnSDd8C3Z0aR0jQUTIvHBC5DQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jNPRyUmOhMFcNRzJRG6YF3mo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KV4RHoAx3EWN0nWyx3NFnO44tqs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vOG86MRGplrbiFQnj4bwqGpq.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HdCtksBX_SaNzSzdZ9iZ4S5lg7s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dxXEgynoCtZNur7kCZ3x5eBQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D32Z1w1rWh-gdjDcjEHQlWCEXgs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QVFfgEMIr5PXAVu2KP8eM8Et.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bpw259Rue9dLHrCzioK_bXtRN3s=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xekJhCQsSeHyMJz8Re1fhrCS.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bRVlfTKleezY5XKgrKwECvmLFN8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GcS6bRV9nilXLD3wvI0OB8f6.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iaqKezxDuqz4p-LKQshnDFXCWa8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z65rHdmZuoRWRbSGj6jCZy8N.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A__GrutOqZ-EZAtByUtr-FomzbI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Y7KcPpXi2EcGrYz0JSmypV5.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wvnqeypZeGPoEeiB8_vlIkaOQ1o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WWzLN6hjBjgGVMeA8OBkRPza.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DBWEeJvc-90yx6Br9EBJkSh6L-0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ucaTV5oJjFzZ70SsMSjnYVBQ.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 116% gewijzigd door oinkoink12 op 06-09-2023 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:37
oinkoink12 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 19:29:
Vandaag vooroplevering gehad met praktisch het hele project. (25 huizen) de resultaten waren vrij verschillend. Van een deur of een plafond vergeten, tot kleine beschadigingen.

Bij ons viel het wel mee, ik vond alleen de afwerking van de schuur en rond de trappen vrij matig, vooral een buis die niet in een koof paste vanwege het bouwbesluit van de trapleuningen, daar moeten we later zelf maar wat mee doen.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Fijn dat ze de UTP aansluitingen afgevinkt hebben . . . . maar nummeren of labelen was zoveel handiger geweest.
:?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lucas321
Dronium schreef op woensdag 6 september 2023 @ 19:51:
[...]

Fijn dat ze de UTP aansluitingen afgevinkt hebben . . . . maar nummeren of labelen was zoveel handiger geweest.
:?
Nette oplossing, ik krijg er waarschijnlijk een stekker aangeknepen. Hoe heet zo’n type patch kastje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas321

[Afbeelding]
@oinkoink12

Nog ff check, je kookgroep en waarschijnlijk ook je warmtepomp horen ook achter een Aardlekschakelaar. Nu is dat niet zo. Niet conform Nen1010 lijkt mij zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Nu online

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Draakje5 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 18:59:
Wordt een BENG berekening dan ook opnieuw gemaakt bijvoorbeeld wanneer men kiest voor meerwerk opties, zoals een uitbouw, dakkapel, dakraam etc?

- meer m3 inhoud woning;
- andere positie of meer ramen in woning daarmee grotere kans op oververhitting en meer noodzaak tot koeling.
Worden veelal doorgerekend voor aanbieden.

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
lucas321 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 19:58:
[...]

@oinkoink12

Nog ff check, je kookgroep en waarschijnlijk ook je warmtepomp horen ook achter een Aardlekschakelaar. Nu is dat niet zo. Niet conform Nen1010 lijkt mij zo.
Ik kan de type aanduiding niet lezen, hoe zie je dat dit geen aardlekautomaten zijn..?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:37
Source90 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 20:10:
[...]

Ik kan de type aanduiding niet lezen, hoe zie je dat dit geen aardlekautomaten zijn..?
Er zit geen test knop op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Scherp. Apart dat ze dat bij de PV wel toepassen (al hebben ze hier C16 geplaatst) en bij de WP/kookgroep niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lupadi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-09 16:28
lucas321 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 19:53:
[...]

Nette oplossing, ik krijg er waarschijnlijk een stekker aangeknepen. Hoe heet zo’n type patch kastje?
Aan de bovenkant staat “Attema” dus ik gok een AT1881

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas321
Lupadi schreef op woensdag 6 september 2023 @ 20:14:
[...]

Top thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharonh
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 14-07 15:15

- meer m3 inhoud woning;
Bij ons wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

En je warmtepomp kan niet koelen blijkbaar?

[Afbeelding][Afbeelding]
Die buis boven de koof, die had heus wel afgewerkt kunnen worden. Ik krijg het gevoel dat hier een smoes is gebruikt om het maar zo (goedkoop) op te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Miezie schreef op woensdag 6 september 2023 @ 20:01:
[...]

Worden veelal doorgerekend voor aanbieden.
Wat bedoel je precies? En is zo'n BENG berekening opvraagbaar of hoort dat bij de opleveringsdocumenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5

[Afbeelding][Afbeelding]
Valt een wand van je dakkapel niet onder wanden die behangklaar gemaakt dienen te worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Laatst online: 19-09 18:00

IkWilbert

Het is mij!

Misschien kunnen jullie mij wat inzichten verschaffen. Ben de beng berekening van ons nieuwe huis aan het doornemen.
Een paar dingen vallen mij op.

Qua Ventilatie wordt gesproken over een Brink Flair 400. We krijgen echter een Itho HRU eco 300...

Kan dat gewoon zonder problemen een ander merk en type worden?

Bij aantal bouwlagen koelingssysteem staat 3 bouwlagen terwijl we op zolder geen koeling of verwarming hebben.

Begrijp ik het niet goed? Of ....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/36WcsTseWu25Lf1KcOng9GKSQUo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2XhjY8vZJMtv5MVnIMw2kDaR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qPLmjurSC-xZ0KLfdfdzpgI0gRI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gY3AuhHLRKgVZfpDDKDzj5mo.jpg?f=fotoalbum_large

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oinkoink12
[...]

@oinkoink12

Ik ga hier even naar kijken, is er iets makkelijks waar ik naartoe kan verwijzen? Een specifiek stuk tekst oid?
Draakje5 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 21:03:
[...]

Valt een wand van je dakkapel niet onder wanden die behangklaar gemaakt dienen te worden?
Scherp, dit was toevallig een oude foto die ik hier al eerder gepost had, die per per ongeluk, heb meegenomen in deze serie :)
Wolly schreef op woensdag 6 september 2023 @ 20:35:
[...]

Die buis boven de koof, die had heus wel afgewerkt kunnen worden. Ik krijg het gevoel dat hier een smoes is gebruikt om het maar zo (goedkoop) op te leveren.
Zou kunnen, maar het verhaal klopte wel, maar alsnog was er vast een betere optie :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Niet online

- meer m3 inhoud woning;
Die opties zijn bij ons van de voren al opgenomen in de BENG berekening, dus situatie met en zonder aanbouw. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:58

tomtom901

Moderator General Chat
lucas321 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 19:26:
(ik ben kwaad de showroom uitgelopen).
_O- En hielp dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Niet online
Lupadi schreef op woensdag 6 september 2023 @ 20:14:
[...]

Mooi kastje inderdaad, hier ook even op het lijstje gezet. Hoe verhoud Attema zich trouwens tot andere merken als bekendere merken zoals EMAT, ABB, Hager, etc qua kwaliteit voor de groepenkast?

[ Voor 1% gewijzigd door LordBusiness op 06-09-2023 21:45 . Reden: terminologie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
oinkoink12 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 21:23:

Zou kunnen, maar het verhaal klopte wel, maar alsnog was er vast een betere optie :)
Kan je dan het hele verhaal vertellen, ben wel benieuwd waarom het niet mag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miezie
  • Nu online

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Draakje5 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 20:51:
[...]

Wat bedoel je precies? En is zo'n BENG berekening opvraagbaar of hoort dat bij de opleveringsdocumenten?
Beng zit sowieso bij de aanvraag van de vergunning en die kun je bij de gemeente opzoeken.

Als ze het volgens het boekje doen worden de opties aangeboden en weten ze wat het met de beng doet.

Ze moeten het je kunnen verschaffen: is in principe standaard software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Nu online

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

IkWilbert schreef op woensdag 6 september 2023 @ 21:20:
Misschien kunnen jullie mij wat inzichten verschaffen. Ben de beng berekening van ons nieuwe huis aan het doornemen.
Een paar dingen vallen mij op.

Qua Ventilatie wordt gesproken over een Brink Flair 400. We krijgen echter een Itho HRU eco 300...

Kan dat gewoon zonder problemen een ander merk en type worden?

Bij aantal bouwlagen koelingssysteem staat 3 bouwlagen terwijl we op zolder geen koeling of verwarming hebben.

Begrijp ik het niet goed? Of ....

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik gok erop dat je van een 400 kuub naar een 300 kuub wtw gaat. Dat is sowieso een verslechtering en dat hoort niet… of je het al dan gebruikt is een tweede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oinkoink12
Wolly schreef op woensdag 6 september 2023 @ 21:38:
[...]

Kan je dan het hele verhaal vertellen, ben wel benieuwd waarom het niet mag.
De leuning moet verplicht boven elke trede hangen, ik had dus gevraagd of ze beide kanten niet gewoon 20 centimeter hadden kunnen inkorten en de koof 30 centimeter hoger hadden kunnen maken.

Het leek me al niet de goedkoopste oplossing, want de koof was toch al gemaakt, die 20 centimeter extra had het niet duurder gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
oinkoink12 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 21:46:
[...]

De leuning moet verplicht boven elke trede hangen, ik had dus gevraagd of ze beide kanten niet gewoon 20 centimeter hadden kunnen inkorten en de koof 30 centimeter hoger hadden kunnen maken.

Het leek me al niet de goedkoopste oplossing, want de koof was toch al gemaakt, die 20 centimeter extra had het niet duurder gemaakt.
Ze kunnen op de koof toch ook een leuning monteren…

Bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://www.proplast.nl/wp-content/uploads/wppa-source/album-2/17458294_2056507971242568_5308596759626276329_n.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Wolly op 06-09-2023 23:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
LordBusiness schreef op woensdag 6 september 2023 @ 21:38:
[...]
Mooi kastje inderdaad, hier ook even op het lijstje gezet. Hoe verhoud Attema zich trouwens tot andere merken als bekendere merken zoals EMAT, ABB, Hager, etc qua kwaliteit voor de groepenkast?
Attema is gewoon een A-merk uit Nederland. Volgens mij komt het leeuwendeel van inbouwdozen daar vandaan, net als las- en Kabeldozen en kabelgoten (zoals de K25).
Zet het merk zelf boven een merk als Emat plaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door Source90 op 06-09-2023 22:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lucas321
Voor mijn gevoel 100% , voor het resultaat nada. ;) Althans het resulteerde dat we er uiteindelijk het noodzakelijke minimum hebben besteld. 650€ Vd 12500€.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas321
oinkoink12 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 21:23:
[...]

Ik ga hier even naar kijken, is er iets makkelijks waar ik naartoe kan verwijzen? Een specifiek stuk tekst oid?
NEN 1010, sinds zo’n 20 jaar moet alles waar een stekker aan zit in een huisinstallsties achter een aardlek beveiliging zitten. Dus zonder meer de kookplaat want die moet een stekker hebben.

Willekeurige site:
https://123groepenkast.nl...20een%20aardlekschakelaar.

[ Voor 18% gewijzigd door lucas321 op 06-09-2023 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oinkoink12
lucas321 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 22:06:
[...]

NEN 1010, sinds zo’n 20 jaar moet alles waar een stekker aan zit in een huisinstallsties achter een aardlek beveiliging zitten. Dus zonder meer de kookplaat want die moet een stekker hebben.

Willekeurige site:
https://123groepenkast.nl...20een%20aardlekschakelaar.
maar er zitten onderin toch 2 losse aardlekschakelaars waar ze onder vallen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4-46SnaOJUGuUD8kzp76dcFBSK4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4T20J9fZDdXHrJBYwVNiZEqg.png?f=user_large

Dit heb ik iig aan info meegekregen.

[ Voor 16% gewijzigd door oinkoink12 op 06-09-2023 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Miezie schreef op woensdag 6 september 2023 @ 21:40:
[...]

Beng zit sowieso bij de aanvraag van de vergunning en die kun je bij de gemeente opzoeken.

Als ze het volgens het boekje doen worden de opties aangeboden en weten ze wat het met de beng doet.

Ze moeten het je kunnen verschaffen: is in principe standaard software.
Dankjewel! Die van de vergunning heb ik inderdaad, helaas staat daar niks in over de opties en wat dat met BENG doet. Kan de gemeente nog wel eens vragen of zij dan ook een nieuwe berekening hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:16
[...]

@oinkoink12

Nee hoor, zijn vast aangesloten toestellen. Als de aardcircuit impedantie laag genoeg is dan hoeft daar geen aardlek voor.

En bij nieuwbouw word de aarde vaak meegeleverd vanuit de netbeheerder, en dan is die impedantie laag genoeg.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas321
Makrolon schreef op woensdag 6 september 2023 @ 22:30:
[...]

Nee hoor, zijn vast aangesloten toestellen. Als de aardcircuit impedantie laag genoeg is dan hoeft daar geen aardlek voor.

En bij nieuwbouw word de aarde vaak meegeleverd vanuit de netbeheerder, en dan is die impedantie laag genoeg.
Alle keukenapparaten horen middels een bereikbare stekker/ WCD te zijn aangesloten, niets vast.

De wp weet ik niet. Maar misschien een goeie om deze vraag gewoon in het juiste topic te gooien.
Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucas321
oinkoink12 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 22:16:
[...]

maar er zitten onderin toch 2 losse aardlekschakelaars waar ze onder vallen?

[Afbeelding]

Dit heb ik iig aan info meegekregen.
De 2 aardlekschakelaars groep a en groep b zijn 1 fase ALS. Daar kunnen nooit je krachtgroepen op zitten. Daarnaast mogen er maar vier groepen per ALS.

Gooi je vraag even in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22:16
lucas321 schreef op woensdag 6 september 2023 @ 22:56:
[...]

Alle keukenapparaten horen middels een bereikbare stekker/ WCD te zijn aangesloten, niets vast.

De wp weet ik niet. Maar misschien een goeie om deze vraag gewoon in het juiste topic te gooien.
Ik weet niet of dat moet, maar ookal is dat zo, als een apparaat aangesloten word op een wcd die niet voor algemeen gebruik is dan geld deze regel ook. Een perilex is niet voor algemeen gebruik. Maar bv een sticker op de wcd met enkel voor gebruik kookplaat oid is ook al voldoende.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

• BertVK
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 15-08 09:02
Members only: title

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Bij ons staat expliciet benoemd dat die hoogteverschillen niet worden weggewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
Volgens mij zijn hier wel normen voor, maar die zijn helaas niet zo scherp. Volgens mij liggen die ergens rond 1.5 - 2cm toegestaan hoogteverschil. Paar maanden geleden met een buurman over gehad..

Bij ons staat dit overigens vermeld bij de optie vervallen plafond spuitwerk:
Het vervallen van het spuitwerk ter plaatse van de begane grond (plafondspuitwerk) inclusief de sanitaire ruimtes (wand- en plafondspuitwerk). Bij het vervallen van het spuitwerk vervallen eveneens de voorbereidende werkzaamheden zoals het uitvlakken van de plafondplaten alsmede het herstellen van beschadigingen. Het plafond wordt onafgewerkt opgeleverd.

[ Voor 48% gewijzigd door Draakje5 op 07-09-2023 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:05
Opzich lijkt die 10mm verschil logisch, als ze dat lager willen krijgen dan gaan alle prijzen bij de bouwer weer omhoog. Dan is het uiteindelijk goedkoper om 300 euro te betalen aan de stukadoor om af te vlakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
kepler schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:29:
[...]

Opzich lijkt die 10mm verschil logisch, als ze dat lager willen krijgen dan gaan alle prijzen bij de bouwer weer omhoog. Dan is het uiteindelijk goedkoper om 300 euro te betalen aan de stukadoor om af te vlakken.
Nou ja om gelijk de prijzen om hoog te gooien om een mannetje een minuut extra te laten meten of hij de stempels wel recht heeft staan is ook weer overdreven..

Bij ons zijn de plafonds "gewoon" recht hebben we niks extra voor betaald ofzo.

Dat het vervelend is kunnen we het over eens zijn zeker gezien de huizenprijzen, maar of hier verder wat aan te doen valt dat denk ik niet :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ColeJ
Wij willen in ons nog op te leveren woning graag up-down verlichting op enkele plekken. Bijvoorbeeld in de keuken en bij de trap. Zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KvR8qHqwlOBvOldCqfPjfUxJrko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PYq1EMmIrk4xFwOWtnQLYvzE.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie deze lampen overal op internet maar het lijken allemaal rebranded Aliexpress lampen te zijn voor een hoop geld. Ik betaal graag voor kwaliteit maar als het een Ali lamp is dan bestel ik hem daar zelf wel.

Het nadeel vind ik dat er dus naar iedere lamp sleuven gevreesd moeten worden. Ze bestaan ook met een accu maar ik vraag me af hoe betrouwbaar dat is. Ik heb al eens ergens gelezen dat de ene dan weer minder fel is dan de andere.

Heeft iemand hier ervaring mee?

• LordBusiness
  • Niet online
vormulier schreef op donderdag 7 september 2023 @ 11:50:
[...]

Nou ja om gelijk de prijzen om hoog te gooien om een mannetje een minuut extra te laten meten of hij de stempels wel recht heeft staan is ook weer overdreven..

Bij ons zijn de plafonds "gewoon" recht hebben we niks extra voor betaald ofzo.

Dat het vervelend is kunnen we het over eens zijn zeker gezien de huizenprijzen, maar of hier verder wat aan te doen valt dat denk ik niet :(
Denk dat de stempels niet zo zeer het probleem zijn, maar vooral hoe het deel gestort is en hoeveel uitsparingen erin zitten + wat er bovenopstaat, die bepalen de doorhanging van zo'n plaat. Om het stijver te krijgen heb je meer wapening nodig etc en die is wel wat prijziger en een paar minuten stellen.

Verwijderd

ColeJ schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:40:
Het nadeel vind ik dat er dus naar iedere lamp sleuven gevreesd moeten worden. Ze bestaan ook met een accu maar ik vraag me af hoe betrouwbaar dat is. Ik heb al eens ergens gelezen dat de ene dan weer minder fel is dan de andere.

Je gaat in je woning toch geen (noodzakelijke) verlichting op basis van accu’s ophangen? Lijkt me een bizar slecht idee.

Dit soort armaturen stelt ook niet heel veel voor natuurlijk, het lichtbeeld van de afbeelding is trouwens wel afzichtelijk.

Nadeel van wandverlichting is altijd dat je vast zit aan een locatie op je wand. Bij nieuwbouw moet je dan wel exact weten waar alles komt. Of je moet nadien de zaak nog bijwerken. Maar frezen voor je aansluitingen hoort er nou eenmaal bij met dit soort lampen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2023 13:53 ]

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat

Ik was daar ook naar aan het kijken, maar als keukenverlichting (werklicht) is het niet echt super geschikt. Heb er eentje op accu geprobeerd om eens een idee te krijgen, geeft meer sfeerlicht dan iets anders.

• ColeJ
Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:50:
[...]

Je gaat in je woning toch geen (noodzakelijke) verlichting op basis van accu’s ophangen? Lijkt me een bizar slecht idee.

Dit soort armaturen stelt ook niet heel veel voor natuurlijk, het lichtbeeld van de afbeelding is trouwens wel afzichtelijk.

Nadeel van wandverlichting is altijd dat je vast zit aan een locatie op je wand. Bij nieuwbouw moet je dan wel exact weten waar alles komt. Of je moet nadien de zaak nog bijwerken.
Bij plafondverlichting zit je altijd vast aan de locatie op het plafond :+

Ben het met je eens dat op een accu een slecht plan is, die valt dus af.

Verwijderd

ColeJ schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:53:
[...]
Maar daar zit meestal al standaard een plafonddoos….. en is richtbare verlichting ook vaak een oplossing. Kortom plaatsing is vaak minder kritisch dan op een wand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
Wij willen in ons nog op te leveren woning graag up-down verlichting op enkele plekken. Bijvoorbeeld in de keuken en bij de trap. Zoiets als dit:

[Afbeelding]

Ik zie deze lampen overal op internet maar het lijken allemaal rebranded Aliexpress lampen te zijn voor een hoop geld. Ik betaal graag voor kwaliteit maar als het een Ali lamp is dan bestel ik hem daar zelf wel.

Een vriendin van me heeft de Philips Hue buitenlampen hiervoor gekozen.

• LordBusiness
  • Niet online
Vergeet ook niet dat je wand echt super strak moet zijn i.v.m. strijklicht... Zou dat zelf nooit willen als ik dat wel eens bij andere zie. Een extreem voorbeeld hier op Tweakers.

• Source90
ColeJ schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:53:
[...]

Ben het met je eens dat op een accu een slecht plan is, die valt dus af.
Wil je perse spots?
Anders zou je voor de keuken ook bij Jansen & de Bont (nu onderdeel van Novy) kunnen kijken.

• tomtom901

tomtom901

Moderator General Chat
Source90 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 13:58:
[...]

Wil je perse spots?
Anders zou je voor de keuken ook bij Jansen & de Bont (nu onderdeel van Novy) kunnen kijken.
Wij hebben inderdaad die Novy Shelf Pro in de keukenofferte zitten. Ziet er wel erg gaaf uit. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
De Novy Shelf Pro is een hele mooie lamp! Philips Hue verlichting ophangen is natuurlijk ook een idee.

Dat strijklicht heb je overal met die updown verlichting - is altijd lastig. Ik heb wel een hele goede stukadoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
Ik ga voor een rail met verschillende spots. Het was bijna niet te doen om de spots boven het aanrecht als werklicht goed te plannen. Spots om kasten uit te lichten lukt wel want daar komt het net wat minder precies. Voor het aanrecht heb je met een rail net wat meer vrijheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
Als wij de woning opgeleverd krijgen dan teken ik de keuken op de muur. Op die manier kan ik de stopcontacten en eventuele andere elektrapunten in de muur vrezen. Vervolgens kan de stukadoor zijn gang en daarna pas de keuken. Hopelijk komt alles dan overeen met elkaar :D

• vormulier
  • Niet online
Alic3 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 14:02:
Ik ga voor een rail met verschillende spots. Het was bijna niet te doen om de spots boven het aanrecht als werklicht goed te plannen. Spots om kasten uit te lichten lukt wel want daar komt het net wat minder precies. Voor het aanrecht heb je met een rail net wat meer vrijheid.
Welke rails ga je voor ? Ik zit ook naar rails te kijken voor diversee ruimtes

• Aubergine
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-09 18:50
-edit: knip-

[ Voor 98% gewijzigd door Aubergine op 26-01-2024 14:52 ]

• Lupadi
  • Laatst online: 09-09 16:28
Wij hebben vanuit de bouw er voor gekozen om het plafond spuitwerk te laten vervallen omdat het geen optie was vanuit de bouw de naden in het plafond dicht te laten zetten..
Dit betekent echter dat onze badkamer (die wel in de bouw zit) met een ruw betonnen plafond opgeleverd word (die we dus willen laten stucen). Iemand ervaringen met het laten stucen van een badkamer plafond die verder af is? Ik twijfel of ik moet proberen dit toch vanuit de bouw te laten doen namenlijk

Zelfde geld trouwens ook voor de WCs maar daar moeten waarschijnlijk ook muren gedaan worden dus maak ik me (iets) minder zorgen om.

[ Voor 7% gewijzigd door Lupadi op 07-09-2023 20:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alic3
vormulier schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:35:
[...]

We kijken naar de Pista track 48v van Modular icm verschillende spots/hanglampen. Prijzig, maar in de rest van het huis komen dezelfde tracks terug.

• Bamiblik
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 06:56
Alic3 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:25:
[...]

We kijken naar de Pista track 48v van Modular icm verschillende spots/hanglampen. Prijzig, maar in de rest van het huis komen dezelfde tracks terug.
Erg mooie rails en toebehoren, daar zijn wij nu ook naar aan het kijken en dan de inbouw variant. Inderdaad erg prijzig en eerlijk gezegd kom ik er niet helemaal uit aangezien ik 2 sets lampen afzonderlijk wil dimmen.

• Draakje5
Hier in de buurt is er ook een woning met van die (zwarte) rails. Het lijkt net een winkel etalage. Helemaal in de winter als de lampen daar aan staan. Verder no offense, het kan vast mooi zijn als het goed uitgevoerd wordt. Wij kregen het advies van het interieurontwerp bureau om hier niet voor te kiezen, maar om juist voor verlichting op de wand te kiezen.

[ Voor 7% gewijzigd door Draakje5 op 07-09-2023 20:45 ]

• Alic3
Bamiblik schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:38:
[...]

Erg mooie rails en toebehoren, daar zijn wij nu ook naar aan het kijken en dan de inbouw variant. Inderdaad erg prijzig en eerlijk gezegd kom ik er niet helemaal uit aangezien ik 2 sets lampen afzonderlijk wil dimmen.
We gaan dat regelen met een Casmambi module op de track. Dan kunnen we alles afzonderlijk regelen.

Verwijderd

Draakje5 schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:44:
Hier in de buurt is er ook een woning met van die (zwarte) rails. Het lijkt net een winkel etalage.
In elk fatsoenlijk lichtplan zijn spots slecht een deel van de (accent) verlichting. En met rails kan je ook zoveel meer armaturen gebruiken dan alleen spots….

• Draakje5
Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:12:
[...]

In elk fatsoenlijk lichtplan zijn spots slecht een deel van de (accent) verlichting. En met rails kan je ook zoveel meer armaturen gebruiken dan alleen spots….
Daar in de woning was het duidelijk niet als accentverlichting gebruikt :+

• ThePsycho
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06:31
Verwijderd schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:12:
[...]

Dat is wat mij betreft ook niet perse een gegeven, vrijwel alles uitgevoerd als spots kan hartstikke mooi zijn. Moet je het wel goed doen natuurlijk. Belangrijkste is dan wel dat je lichtgroepen afzonderlijk kan dimmen. (Maar eerlijk gezegd kan ik dimmen sowieso niet meer wegdenken uit een huis)

ID.3 Pro 58 kWh | Ede | 5740 Wp | PVOutput

Verwijderd

ThePsycho schreef op donderdag 7 september 2023 @ 21:34:
[...]
Dat is wat mij betreft ook niet perse een gegeven, vrijwel alles uitgevoerd als spots kan hartstikke mooi zijn.
Nee… gewoon nee >:)

• ThePsycho
Let's agree to disagree :D , ik ben persoonlijk fan van hoe de architect dat bij mijn ouders gedaan heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:10
Hier ook alles spots en ondanks dat we dus op sommige plekken vaste lampen hebben, staan die eigenlijk nooit aan. Behalve boven de eettafel of bar waar we veel eten met het gezin. Verder alleen maar dimbare spots hier. (28 op de hele beneden verdieping)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
vormulier schreef op donderdag 7 september 2023 @ 15:35:
[...]

Wij hebben een hang-systeem, waarvan deels boven de keuken. Ook heel veel opties voor, van spotjes tot hanglampen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L9_ULFOTGwoRv7zlC39dILT6_4Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EGUaDLieonDgMYyxoiL29YJk.jpg?f=fotoalbum_large

• Source90
Philips Hue heeft zelf tegenwoordig ook rail verlichting:
https://www.philips-hue.c...ucts/smart-track-lighting

[ Voor 30% gewijzigd door Source90 op 07-09-2023 22:16 ]

• ThePsycho
kepler schreef op donderdag 7 september 2023 @ 22:14:
[...]

Wij hebben een hang-systeem, waarvan deels boven de keuken. Ook heel veel opties voor, van spotjes tot hanglampen:

[Afbeelding]
Van welk bedrijf / merk is dit systeem als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
ThePsycho schreef op donderdag 7 september 2023 @ 22:20:
[...]

Van welk bedrijf / merk is dit systeem als ik vragen mag?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ubVPxiVP19JnpTUa2PPjqnCnTUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CXl12UPfT6f9geHWhgIv0nNb.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie net dat het niet goedkoop was :D Had ik blijkbaar verdrongen. Maar het is wel een heel mooi systeem! En achteraf hadden we genoeg gehad aan 1 plafondpunt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
We hebben zelf 2 rails gekocht met 5 spots. 1 voor boven het kookeiland en 1 voor in de woonkamer. Aangevuld met wandverlichting en ook 2 staande lampen.

Wat ik altijd heb begrepen vanuit een lichtplan is dat je licht vanuit verschillende niveau’s moet hebben om een goede lichtverdeling te hebben en sfeer te creëren

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:17
Staat op m’n verlanglijstje, maar zoek nog wel een productspecialist om mee verder te helpen. Ik verdwaal een beetje in alle opties.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Ook naar gekeken maar dit is ook wel prijzig 500 euro voor 1 meter met 2 spotjes.
dat kun je voor de helft goedkoper krijgen inclusief hue spots. (230V)

Nog maar even verder kijken voor de gulden middenweg qua prijs en looks :)

[ Voor 3% gewijzigd door vormulier op 08-09-2023 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySleeve
  • Laatst online: 19-09 19:50

MonkeySleeve

It's just Monkey business

Deze maand een informatie avond bij Easystuc, kunnen groepskorting krijgen als meerdere buren daar wanden/vloeren afnemen. Zijn er hier mensen met ervaring met Easystuc? :)

Voor onze wanden werd renovlies aangeraden waar ik zelf niet bekend mee ben.

Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 12:53
Lupadi schreef op donderdag 7 september 2023 @ 20:07:
Wij hebben vanuit de bouw er voor gekozen om het plafond spuitwerk te laten vervallen omdat het geen optie was vanuit de bouw de naden in het plafond dicht te laten zetten..
Dit betekent echter dat onze badkamer (die wel in de bouw zit) met een ruw betonnen plafond opgeleverd word (die we dus willen laten stucen). Iemand ervaringen met het laten stucen van een badkamer plafond die verder af is? Ik twijfel of ik moet proberen dit toch vanuit de bouw te laten doen namenlijk

Zelfde geld trouwens ook voor de WCs maar daar moeten waarschijnlijk ook muren gedaan worden dus maak ik me (iets) minder zorgen om.
Hebben wij ook laten doen achteraf en bij ons was het geen enkel probleem om het te laten doen door de stucadoors. Waarom denk je dat het stuccen van een plafond voor een badkamer anders is dan het stuccen van plafonds elders in de woning?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColeJ
Aubergine schreef op donderdag 7 september 2023 @ 18:51:
[...]

Hoe zie je of iets rebranded ali express is?
De meeste nemen niet eens de moeite om eigen afbeeldingen te maken. Een simpele Aliexpress Image Search en je vind hetzelfde product gewoon op Aliexpress. Je kunt het ook wel eens zien aan het lettertype op de verpakkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19-09 15:16
ColeJ schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:37:
[...]

De meeste nemen niet eens de moeite om eigen afbeeldingen te maken. Een simpele Aliexpress Image Search en je vind hetzelfde product gewoon op Aliexpress. Je kunt het ook wel eens zien aan het lettertype op de verpakkingen.
Het is meestal andersom. Het is een Westers design, wordt in China geproduceerd, maar ook in China nagemaakt of extra geproduceerd. De foto's op Ali komen van de Westerse fabrikant en je krijgt de spullen zonder handleiding (die je dan weer kunt downloaden op de site van de Westerse partij indien nodig).

Het prijsverschil is meestal een factor 5 a 6.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
ColeJ schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:37:
[...]

Laatst een mooie lamp op amazon.nl gevonden.. google image search leverde al redelijk bewijs maar ook de "DFJKHBDNLTD" was een redelijke hint als bedrijfsnaam op amazon soms maken ze het je te makkelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blurk62
  • Laatst online: 19-09 15:15
GeeMoney schreef op donderdag 7 september 2023 @ 22:13:
Hier ook alles spots en ondanks dat we dus op sommige plekken vaste lampen hebben, staan die eigenlijk nooit aan. Behalve boven de eettafel of bar waar we veel eten met het gezin. Verder alleen maar dimbare spots hier. (28 op de hele beneden verdieping)
Allemachtig, hoe groot is die benedenverdieping? Moet je 's avonds je zonnebril opzetten?
Alsof een keuken/badkamer/vloer/etc.. uitzoeken al niet moeilijk genoeg is moeten we voor ons nieuwe huis blijkbaar ook al gaan nadenken over een lichtplan. Als ik rondkijk in onze woonkamer zie ik twee plafondlampen die nooit aanstaan (die noemen we de koeienstalverlichting), een hanglamp boven de eettafel die alleen tijdens het eten aanstaat, een staande lamp die alleen aanstaat als we willen lezen, een (gedimde) lamp aan de muur die 's avonds wel altijd aanstaat en een ledstrip achter de TV. Meer licht is niet nodig.
Pagina: 1 ... 245 ... 359 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.