Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:25
Hoe verklaar je dit dan? Lijkt nagenoeg hetzelfde zonder dilatatievoeg?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KKis3ifTPX3zXXgqPQzxnusr4n0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ETrhDtAlG99Zj1DrsBjm6dnS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:13

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Draakje5 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 18:35:
Hoe verklaar je dit dan? Lijkt nagenoeg hetzelfde zonder dilatatievoeg?

[Afbeelding]
dilitatie zal bij jou waarschijnlijk achter/naast je scheidingsmuur zitten. tegelzetter volgt gewoon de kalkzandsteen bouwer en die volgt de leverancier/constructeur. vaak lukt het om ze tijdens het ontwerp al te verbergen, soms lukt dat niet ( of is er geen moeite ingestoken) en komen ze midden in een badkamer.

[ Voor 4% gewijzigd door twain4me op 01-09-2023 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jessedg90
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22-02 21:42
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oq3ygaufjn_8ZCg3mcn4mnT9jL0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aoE35DFORNbhjV4HclVTnyXF.jpg?f=fotoalbum_large

Rechts naast het raam. Bij ons zijn het wel prefab wanden dus is het dan niet apart dat ze daar de wand op gaan splitsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Jessedg90 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 19:22:
[Afbeelding]

Rechts naast het raam. Bij ons zijn het wel prefab wanden dus is het dan niet apart dat ze daar de wand op gaan splitsen?
nee, het is normaal om dat bij openingen te doen door het verschil in massa/volume komen juist daar veel spanningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:07
Is de showroom van Regge-tegels.nl de moeite waard om daarvoor 1.5 uur (heen, vanuit Eindhoven) te reizen?
Hun geoffereerde prijzen zijn namelijk wel in orde.

[ Voor 5% gewijzigd door Strider op 02-09-2023 09:11 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Strider schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 09:10:
Is de showroom van Regge-tegels.nl de moeite waard om daarvoor 1.5 uur (heen, vanuit Eindhoven) te reizen?
Hun geoffereerde prijzen zijn namelijk wel in orde.
als je wil gaan kijken weet je doorgaans nog niet wat je wil, maar als je een offerte hebt weet je doorgaans wel wat je wil.. ik zou het laten afhangen van wat van die 2 punten waar is om wel of niet te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Vandaag maar weer eens wezen kijken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RYxhUp-S_mNQpJYQNv-tpiVLElE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CYnuj50W0fwX7u4WnVC3D3dT.png?f=user_large

We hebben nu zonnepanelen, Al weet ik nog niet wat ik er van vinden moet, ze liggen "redelijk", een paneel heeft permanent last van de ontluchting en ook hebben ze de aardings kabel? los moeten leggen.. geen idee hoe ze dat dan weer willen gaan oplossen..

(als ze de WP goed hadden geplaatst hadden we nog 2 extra panelen bij gekunt?(allicht niet practisch met ontdooien van de WP), en ook aan de rechter kant is nog wel ruimte voor 1 paneel.. tot zo ver voor "met 10 panelen is het dak vol")

[ Voor 6% gewijzigd door vormulier op 02-09-2023 17:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:54

Cordon

Lievelings jankert

Vandaag even wezen kijken bij de bouwplaats, aangezien we nog niet zijn uitgenodigd door de bouwer om eens te gluren, moeten we zelf maar even gluren.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Cordon schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 20:48:
Vandaag even wezen kijken bij de bouwplaats, aangezien we nog niet zijn uitgenodigd door de bouwer om eens te gluren, moeten we zelf maar even gluren.

***members only***
Leuk om te zien hoe ver ze daar mee zijn. Hier waren we ook voor ingeloot, echter door de WP constructie hebben we daar van af gezien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brains Bush
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21:19
Na drie weken vakantie en aansluitend één week voor mn werk óp pad, eindelijk weer terug in Middelburg.
Vandaag meteen even gaan kijken. Ondanks de tussenliggende bouwvak toch flinke vorderingen.

Alle buitensteigers weg, kozijnen/ramen al geplaatst. En binnen zijn ze ook alweer volop bezig. Denk gezien te hebben dat ze in de badkamer al aan het tegelen zijn.

Is er een reden waarom ze tussen de kozijnen (bewust?) nog geen bakstenen plaatsen? Werken van de reeds gemetselde muren? Gewoon uit interesse.

In de nieuwsbrief van afgelopen vrijdag staatdat we binnenkort uitnodiging krijgen voor het laatste kijkmoment en meteen het moment om in te meten. Daarna volgt de eerste oplevering. Helaas nog geen nieuws mbt opleverdatum. Dus nog steeds Q124...Wellicht duurt het wat langer voordat de bestrating/weg wordt aangelegd en/of het wordt vrijgegeven mbt electra door Stedin?

Wel met vrouwlief weddenschap afgesloten. Ik zeg dat we in de maand september duidelijkheid krijgen of het november wordt of niet. Zij zegt feb 2024. We gaan het meemaken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8mPFPjlyE9gS8tPxoNlree97ZVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W3XBZVsyTb6z4dFsBKcpawuv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1KoXJ9Q3kXFl1I2IiGeXraRp6nk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HrIj70QBVusUyIEonmWAsOEO.jpg?f=fotoalbum_large

PS Penthouse bovenop à 925K is nog te koop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:21

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Brains Bush schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 22:11:
Reken nog even een tonnetje aan extra kosten. Heb je voor een miljoen een appartement in Amersfoort 7(8)7

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brains Bush
Toppe schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 22:28:
[...]

Reken nog even een tonnetje aan extra kosten. Heb je voor een miljoen een appartement in Amersfoort 7(8)7
Nog 'erger' het is in Middelburg ;) Geintje, woon er als import Zeeuw al drie jaar bijzonder prettig.

Ken mensen die het penthouse van het andere appartementengebouw hebben gekocht. Die zitten al op 200K meerwerk...Als ik 1.1Mio te besteden zou hebben, dan wist ik het wel in Zeeland. Maar (gelukkig) is elk mens anders en maakt andere keuzes. Ieder zijn/haar meug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Dat zijn nog steeds steden. Zelfs een penthouse in Papendrecht gaat richting de miljoen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:54

Cordon

Lievelings jankert

vormulier schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 21:54:
[...]

Leuk om te zien hoe ver ze daar mee zijn. Hier waren we ook voor ingeloot, echter door de WP constructie hebben we daar van af gezien..
WP is naar ja. Die hebben we maar aangeschaft zodat je na een jaar geen onderhoudscontract meer hebt met die ene toko. Maar verder schiet ‘t op. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Brains Bush schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 22:11:

Is er een reden waarom ze tussen de kozijnen (bewust?) nog geen bakstenen plaatsen? Werken van de reeds gemetselde muren? Gewoon uit interesse.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Te zien aan de houten latjes komen daar geen bakstenen maar andere gevelbekledings platen tussen de kozijnen. Of weet je zeker dat er nog bakstenen tussen komen? Dan heb ik geen antwoord.

[ Voor 4% gewijzigd door Draakje5 op 02-09-2023 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
Draakje5 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 23:17:
[...]

Te zien aan de houten latjes komen daar geen bakstenen maar andere gevelbekledings platen tussen de kozijnen. Of weet je zeker dat er nog bakstenen tussen komen? Dan heb ik geen antwoord.
Heb zojuist even in de verkoopbrochure gekeken. Het zou een wit tussenstuk worden, echter in 'het echt' hebben ze al volop gemetseld in een afwijkende kleur. Zie bovenste laag die over de volledige breedte al klaar is. Op de tussenlagen dezelfde bakstenen echter ontbreekt nog de stukken tussen de kozijnen. Zou inderdaad zou maar kunnen zijn, dat ze daar 'iets anders' tegenaan monteren?

Het is in ieder geval anders dan oorspronkelijk in de brochure is aangegeven. Valt me nu pas op...Dank voor de suggestie, waardoor ik de folder er weer even heb bijgepakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/neHxZ3pBAGkjo-qYYCq4wGv97qs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dkpj7N5JMBozYllnLZNCiROz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Brains Bush schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 23:34:
[...]

Heb zojuist even in de verkoopbrochure gekeken. Het zou een wit tussenstuk worden, echter in 'het echt' hebben ze al volop gemetseld in een afwijkende kleur. Zie bovenste laag die over de volledige breedte al klaar is. Op de tussenlagen dezelfde bakstenen echter ontbreekt nog de stukken tussen de kozijnen. Zou inderdaad zou maar kunnen zijn, dat ze daar 'iets anders' tegenaan monteren?

Het is in ieder geval anders dan oorspronkelijk in de brochure is aangegeven. Valt me nu pas op...Dank voor de suggestie, waardoor ik de folder er weer even heb bijgepakt.

[Afbeelding]
Als je het zeker wilt weten zou ik de aannemer vragen.
Je kan ter onderbouwing deze foto gebruiken en nog even kijken wat er mogelijk over gemeld staat in de kleur &materiaalstaat (vaak ook contract document).

Kan zijn dat dit nog wit gekeimd wordt. Lijkt me niet dat ze op de bakstenen nog andere witte gevelbekleding op gaan monteren. Of ze monteren alleen witte gevelbekleding op de plekken die nu nog open zijn ( bij ons project zag je ook dat dit stukje later kwam dan metselwerk ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
Dat zijn inderdaad de (goedkoopste) stenen om te keimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

dus we noemen 4 hoog nu ook al een penthouse _O-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alic3
  • Laatst online: 05-07-2024
twain4me schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:26:
dus we noemen 4 hoog nu ook al een penthouse _O-
Een penthouse is niets meer of minder dan het bovenste dakappartement met een afwijkend ontwerp ten opzichte van de andere appartementen. Je hoeft dus niet op minstens de 10e verdieping ofzo te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Alic3 schreef op zondag 3 september 2023 @ 09:40:
[...]

Een penthouse is niets meer of minder dan het bovenste dakappartement met een afwijkend ontwerp ten opzichte van de andere appartementen. Je hoeft dus niet op minstens de 10e verdieping ofzo te zitten.
Een bovenwoning met een afwijkend ontwerp van de benedenwoning (of een opgetopt gebouw) is volgens die defintie dan dus ook een penthouse. Veel definties hebben het ook over een hoog gebouw. en het onstaan van de term gaat terug tot de wolkenkrabbers nu valt er te discuseren of de 4e verdieping een hoog gebouw is en aangezien alles relatief is kan dat in middelburg een heel hoog gebouw zijn. maar ik blijf het vergezocht vinden, maargoed taal leeft en definities veranderen, ik zal accepteren dat dit een penthouse wordt genoemd. :+

[ Voor 6% gewijzigd door twain4me op 03-09-2023 10:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:49
Tja, makelaars gebruiken natuurlijk graag de term penthouse, wordt zo’n appartement lekker veel waard van. Hier in een dorpje in de buurt werd een appartement op de 2e verdieping ook verkocht als penthouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Soortgelijk heb ik ervaren met de verkoop van onze "hoekwoning". De makelaar verkocht het zoals het eigenlijk hoort: als een einde rij woning. Maar er waren ook zat makelaars die een einde rij woning als hoekwoning verkochten.. of makelaars die met truucjes verkeerde m2 gbo opgaven.
Enfin, beetje offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVe9091
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 27-01-2024
GeeMoney schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 18:30:
[...]

Ik ken geen tegelzetter die een dilatatie voeg zet als dat niet nodig zou zijn ;).

@DaVe9091 kit beweegt mee. Voegen kan niet.
Dan wordt het tzt proberen om het achter een kitrand te verbergen. Ik had net voor het weekend de kopersbegeleiding om uitleg gevraagd. Nu ik lees dat het eenmaal daar hoort te zitten, verwacht ik geen subliem antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:17
Ach, in ons project staat ook alweer de eerste te koop. Ze hadden een nieuw droomhuis gevonden.

Wordt verkocht als villa… zou wellicht aan de definitie voldoen. Maar toch heb ik een andere gevoel bij een villa.

https://www.funda.nl/koop/delft/huis-42269228-gugelhof-5/

[ Voor 14% gewijzigd door kw_nl op 03-09-2023 12:12 ]

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leeri003
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:37
De kogel is bijna door de kerk, aanschaf van een twee onder 1 kap nieuwbouw.
Er was er eerst nog één over op de hoek daar wilden ze dezelfde prijs €427.500 voor hebben als de andere vijf woningen echter deze had 37m2 minder grond omdat ernaast een voetpad en parkeerplaats zat.

Dan heb je dus niet de voordelen van een hoekwoning, aan de hand van de vierkante meter prijs berekend dat er dan wel 10k van de prijs af mocht in mijn beleving. De projectontwikkelaar keek daar anders tegenaan en vond het een kwestie van smaak 🧐 en wilde wel 5k van meerwerk afdoen. Dat was alvast iets.
Uiteindelijk kwam er een ander kavel op dat stuk vrij met wel die 37m2 meter extra over het hele perceel. Dus die keuze dan maar gemaakt.

De bouw start einde van dit jaar en oplevering q1 of q2 van 2025 nog ruim de tijd om in zaken te verdiepen.

[ Voor 7% gewijzigd door leeri003 op 03-09-2023 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 15:32
leeri003 schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:42:
Er was er eerst nog één over op de hoek daar wilden ze dezelfde prijs €427.500 voor hebben als de andere vijf woningen echter deze had 37m2 minder grond omdat ernaast een voetpad en parkeerplaats zat.

Dan heb je dus niet de voordelen van een hoekwoning, aan de hand van de vierkante meter prijs berekend dat er dan wel 10k van de prijs af mocht in mijn beleving. De projectontwikkelaar keek daar anders tegenaan en vond het een kwestie van smaak 🧐 en wilde wel 5k van meerwerk afdoen. Dat was alvast iets.
Uiteindelijk kwam er een ander kavel op dat stuk vrij met wel die 37m2 meter extra over het hele perceel. Dus die keuze dan maar gemaakt.

De bouw start einde van dit jaar en oplevering q1 of q2 van 2025 nog ruim de tijd om in zaken te verdiepen.
Klinkt als de goede keuze. Ook in drukke tijden loont het om te wachten. Succes de komende tijd!

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubenos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 20:49
leeri003 schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:42:

Spannend! En wát een omslag van de markt, die onderhandeling zoals jij het omschrijft. Ik heb mij in 2022 in een project op 8 woningen ingeschreven en onze hoekwoning van voorkeur waren 90 andere geïnteresseerden. ;w In eerste instantie hadden we sowieso geen woning toegewezen gekregen, gelukkig haakte iemand af. Het werd een tussenwoning.

Mitsubishi SUZ-SWM60 VA warmtepomp / PV Zuid: 3805WP / Noord: 830WP / Orcon MaxComfort-500 WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:07
kw_nl schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:11:
Ach, in ons project staat ook alweer de eerste te koop. Ze hadden een nieuw droomhuis gevonden.

Wordt verkocht als villa… zou wellicht aan de definitie voldoen. Maar toch heb ik een andere gevoel bij een villa.

https://www.funda.nl/koop/delft/huis-42269228-gugelhof-5/
Weet je wat de oorspronkelijke prijs was? Mij lijkt het aardig aan de prijs voor 168 m2 voor een casco woning. Alle duren zaken (toilet, badkamer, tuin, keuken, etc.) moeten allemaal nog gedaan worden, dus je gaat al snel naar 1.15 a 1.2 miljoen voor deze woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:33
Blik1984 schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:56:
[...]

Weet je wat de oorspronkelijke prijs was? Mij lijkt het aardig aan de prijs voor 168 m2 voor een casco woning. Alle duren zaken (toilet, badkamer, tuin, keuken, etc.) moeten allemaal nog gedaan worden, dus je gaat al snel naar 1.15 a 1.2 miljoen voor deze woning.
Denk deze:
https://www.nieuwbouw-delft.nl/project/15480/grasbuurt-3/

Circa 950 von

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leeri003
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:37
rubenos schreef op zondag 3 september 2023 @ 13:51:
[...]

Spannend! En wát een omslag van de markt, die onderhandeling zoals jij het omschrijft. Ik heb mij in 2022 in een project op 8 woningen ingeschreven en onze hoekwoning van voorkeur waren 90 andere geïnteresseerden. ;w In eerste instantie hadden we sowieso geen woning toegewezen gekregen, gelukkig haakte iemand af. Het werd een tussenwoning.
Deze staan al een tijdje te koop zijn meerdere nieuwbouwprojecten in de buurt, denk dat de lokatie ook wat doet met aantal mensen die interesse hebben. In dit geval noord Limburg woon nu in Alkmaar.
De 10 starterswoningen waren zo weg dat vond ik wel een smerige streek namelijk opgekocht door een investeringsmaatschappij die ze gaat verhuren. Lijkt me niet helemaal de bedoeling van nieuwbouw.

[ Voor 12% gewijzigd door leeri003 op 03-09-2023 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-09 15:06

HollovVpo1nt

I like gadgets

Beste allen,

De oplevering van onze woning is in zicht en wij zijn ons aan het oriënteren op energiecontracten.
- Wij gaat samenwonen, daarvoor allebei een alleenstaand huishouden
- Wij hebben nooit een all-electric woning gehad
- Wij hebben nog nooit Zon-PV/eigen energie opwekking gehad

Daarom vind het zelf lastig om een energieverbruik in te schatten waardoor het afsluiten van een energiecontract een lastig verhaal wordt. Mede omdat ik vrij zeker weet dat wij meer energie zullen opwekken dan gebruiken, en dan wil je daar zo gunstig mogelijk mee om kunt gaan.

Wat ik tot nu zelf gedaan heb is vergelijkingswebsites gebruiken, maar ik verder dan de standaard aanname opties kom ik niet.

Mijn vraag: welke tips hebben jullie om een passend contract te zoeken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:12
Lijkt me meer iets voor de topics over energiecontracten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
HollovVpo1nt schreef op zondag 3 september 2023 @ 15:42:
Beste allen,

De oplevering van onze woning is in zicht en wij zijn ons aan het oriënteren op energiecontracten.
- Wij gaat samenwonen, daarvoor allebei een alleenstaand huishouden
- Wij hebben nooit een all-electric woning gehad
- Wij hebben nog nooit Zon-PV/eigen energie opwekking gehad

Daarom vind het zelf lastig om een energieverbruik in te schatten waardoor het afsluiten van een energiecontract een lastig verhaal wordt. Mede omdat ik vrij zeker weet dat wij meer energie zullen opwekken dan gebruiken, en dan wil je daar zo gunstig mogelijk mee om kunt gaan.

Wat ik tot nu zelf gedaan heb is vergelijkingswebsites gebruiken, maar ik verder dan de standaard aanname opties kom ik niet.

Mijn vraag: welke tips hebben jullie om een passend contract te zoeken?
hangt behoorlijk af van het gebruik, huishouden, pv panelen (en oriëntatie).

Voor het eerste jaar zou je jullie gezamenlijke maandbedrag (beide huizen) bij elkaar op kunnen tellen, minus gas. Zal je waarschijnlijk nog veel terug krijgen.
Gas is veelal de grootste kostenpost en die valt weg.

Wij zitten met 19x 380WP (100% zuid), warmtepomp, airco’s, elektrische auto (64kWh) op circa 1100€/jaar terug krijgen, nu er nog salderen is. (2volw)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
@HollovVpo1nt Zonder het huidige verbruik van beide huishoudens en aantal panelen valt er weinig over te zeggen.

Bij ons liggen er 6 panelen die genoeg op zouden moeten brengen voor de warmtepomp. Dat streep ik weg tegen ons oude gasverbruik. Verder reken ik met een verouderd elektriciteit verbruik (2018) toen we nog geen panelen en elektrische auto hadden.

Verder heeft het zin om contracten op details te vergelijken als vaste maandlast en energieprijs. In andere woorden, hoeveel scheelt het als je afwijkt van je schatting? Geen gas scheelt al enorm in vastrecht terwijl je nog dezelfde energiebelasting toeslag krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bteq
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:00
Hier wat offertes opgevraagd voor rolluiken (tuin op het zuiden, N.O.M. woning). Wat zouden jullie kiezen?

Gemiddeld voor de 2 slaapkamerramen vragen ze €1200,- met elektrische bediening aan de muur. €1600,- met afstandsbediening en €1900,- via Solar met afstandsbediening. Is dit een no brainer en gewoon voor de Solar gaan (niet boren + via zonne-energie) of is het die meerprijs van €700,- niet waard?

Iemand tips, ervaringen? De kabelgoten zouden bij de goedkoopste optie achter de gordijnen vallen, dat dan weer wel. Wij gaan niet de hele dag kloten met die rolluiken, dus een schakelaar aan de muur is voor ons prima. Echter, dan wordt het boren, kabeltje/stekker.

[ Voor 13% gewijzigd door Bteq op 03-09-2023 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Zit je precies op 180 graden? Das wel lekker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Ik denk dat het idd iets in die richting was.

In deze prijsklasse is denk ik wel wat beters te krijgen dan een casco huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praliwi
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:51
Bteq schreef op zondag 3 september 2023 @ 18:16:
Hier wat offertes opgevraagd voor rolluiken (tuin op het zuiden, N.O.M. woning). Wat zouden jullie kiezen?

Gemiddeld voor de 2 slaapkamerramen vragen ze €1200,- met elektrische bediening. €1600,- met afstandsbediening en €1900 via Solar met afstandsbediening. Is dit een no brainer en gewoon voor de Solar gaan (niet boren + via zonne-energie) of is het die meerprijs van €700 niet waard?

Iemand tips, ervaringen? De kabelgoten zouden bij de goedkoopste optie achter de gordijnen vallen, dat dan weer wel. Wij gaan niet de hele dag kloten met die rolluiken, dus een schakelaar aan de muur is voor ons prima. Echter, dan wordt het boren, kabeltje/stekker.
Waarom zou je 700 per raam extra uitgeven als je de goedkoopste optie ook oké vindt? Ik zou sowieso alleen voor solar kiezen als het echt niet anders kan, vanwege de meerprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Kan het kwaad als gevelstenen van de ene muur in een hoek de isolatie raken van de andere muur? In een inwendige rechte hoek? Er zit zilver folie aan de buitenkant vd isolatie.

En bij 1 van onze kruipruimte ventilatieroosters kijk ik door de gleuven in de isolatie ipv de zwarte buis. Prutsers. |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Draakje5 op 03-09-2023 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bteq
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21:00
praliwi schreef op zondag 3 september 2023 @ 20:59:
[...]

Waarom zou je 700 per raam extra uitgeven als je de goedkoopste optie ook oké vindt? Ik zou sowieso alleen voor solar kiezen als het echt niet anders kan, vanwege de meerprijs.
True...ik denk dat die "goedkoopste" ook gewoon prima is voor die 2 kamers en hoe wij ze gaan gebruiken, maar ik was ook wel benieuwd naar de ervaringen van jullie van de draadloze variant (met als voordeel niet hoeven te boren, kabelgootjes etc.).

[ Voor 18% gewijzigd door Bteq op 03-09-2023 21:21 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Gemiddeld voor de 2 slaapkamerramen vragen ze €1200,- met elektrische bediening. €1600,- met afstandsbediening en €1900 via Solar met afstandsbediening. Is dit een no brainer en gewoon voor de Solar gaan (niet boren + via zonne-energie) of is het die meerprijs van €700 niet waard?

Ik heb hier alle rolluiken in de goedkoopste uitvoering laten installeren. Op de 230V met een wandschakelaar. Had wel door de aannemer al leidingwerk laten doen naar de ramen.

Achteraf ook blij met die keuze. Scheelde me 150 euro per rolluik (7 stuks) ten opzichte van Somfy I/O dat niet makkelijk te integreren was (is?) met home automation.

Heb achter elke schakelaar een Shelly 2.5 gezet voor 2 tientjes (inmiddels duurder) en kan nu zowel met schakelaar, via een app en via de home automation de rolluiken bedienen.
Wil je geen wandschakelaar? Dan stop je de Shelly gewoon in de kast van het rolluik of elders in de leiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Laatst online: 05-07-2024
Dit weekend met de elektricien het huis nagelopen om overal de nieuwe wcd's en plaatsen voor de spots aan te geven. Wat een studie is dat nog zeg om de spots juist te plaatsen! Zaterdag waren ze begonnen en vandaag gaan ze verder.

Het lastige is dat we alleen een ontwerp van de keuken hebben, nog niks definitief gekocht. De plaatsing van de spots is dus op hoop van zegen en hopelijk hebben we overal goed over nagedacht :)

Verder onderzoek gedaan naar mooie vloerpotten die midden in de woonkamer komen. Het wordt al gauw een kantoorlook, bij toeval deze van Lithoss gevonden.

Afbeeldingslocatie: https://www.lithoss.be/images/uploads/lithoss/ARPI/AR7161403.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:45
Ondertussen is ons project bijna zover voor oplevering.

Maar ondertussen lopen we weer tegen een dingetje aan wat we zagen bij de kijkdag.
De keukenboer kwam inmeten en gaf het volgende aan m.b.t. de afvoer:
Hoe de afvoer is aangelegd is verre van netjes, grote kans dat je met regelmaat verstoppingen krijgt.

Het lijkt erop dat de afvoer per ongeluk in de gang is uitgekomen. Nu hebben ze het opgelost door de vloer uit te bikken en er 2x een 90 graden bocht (40mm) in te plaatsen, zie onderstaand:

Members only:

Sta je in dit geval in je recht door te eisen dat dit anders wordt opgelost? Bijv door de leiding opnieuw te laten trekken vanaf de kruipruimte in ons geval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-09 13:26

basdej

OutSystems Consultant

NeonovA schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:09:
Ondertussen is ons project bijna zover voor oplevering.

Maar ondertussen lopen we weer tegen een dingetje aan wat we zagen bij de kijkdag.
De keukenboer kwam inmeten en gaf het volgende aan m.b.t. de afvoer:
Hoe de afvoer is aangelegd is verre van netjes, grote kans dat je met regelmaat verstoppingen krijgt.

Het lijkt erop dat de afvoer per ongeluk in de gang is uitgekomen. Nu hebben ze het opgelost door de vloer uit te bikken en er 2x een 90 graden bocht (40mm) in te plaatsen, zie onderstaand:

[Afbeelding]

Sta je in dit geval in je recht door te eisen dat dit anders wordt opgelost? Bijv door de leiding opnieuw te laten trekken vanaf de kruipruimte in ons geval?
Ik weet niet of je in je recht staat, maar ik zou dit zo snel mogelijk melden bij de bouwer, en nog het liefst telefonisch bij de uitvoerder want mijn ervaring is dat als je dit soort dingen meldt, het zo traag bij de bouwers terecht komt dat ze allang beton er overheen hebben gestort enzovoorts. Ik zou er in ieder geval snel achteraan gaan.

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeonovA
  • Laatst online: 21:45
basdej schreef op maandag 4 september 2023 @ 09:12:
[...]

Ik weet niet of je in je recht staat, maar ik zou dit zo snel mogelijk melden bij de bouwer, en nog het liefst telefonisch bij de uitvoerder want mijn ervaring is dat als je dit soort dingen meldt, het zo traag bij de bouwers terecht komt dat ze allang beton er overheen hebben gestort enzovoorts. Ik zou er in ieder geval snel achteraan gaan.
Het is al een aantal weken geleden doorgegeven aan de bouwer, maar de bouwer heeft helaas weinig tot geen zin om te reageren. Is helaas een beetje de standaard. Zo'n beetje iedereen binnen ons project loopt daar tegen aan.

Super frustrerend, maar daardoor wil ik mij alvast goed voorbereiden op de (voor)oplevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Draakje5 schreef op zondag 3 september 2023 @ 21:03:
Kan het kwaad als gevelstenen van de ene muur in een hoek de isolatie raken van de andere muur? In een inwendige rechte hoek? Er zit zilver folie aan de buitenkant vd isolatie.

En bij 1 van onze kruipruimte ventilatieroosters kijk ik door de gleuven in de isolatie ipv de zwarte buis. Prutsers. |:(
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMenaz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 00:44
kw_nl schreef op dinsdag 22 augustus 2023 @ 13:19:
[...]

Als oud Eteck klant heb ik maar één advies, lozen zo snel je het kan betalen. Nog nooit zo'n slechte club meegemaakt. Lukraak prijsverhogingen, bij iedere storing eronderuit proberen te komen, afspraken niet nakomen, etc. Het was echt bizar.

We hebben ons huis verkocht, gezworen om er nooit meer iets mee te maken te willen hebben.
Het is inderdaad een verschrikkelijke club oplichters. WIj zijn er helaas via een omweg aan vast komen te zitten. Ons project was een lokaal WKO-initiatief en dat werkte prima. Helaas heeft Eteck de boel eind 2018 overgenomen en zitten we sinds 1-1-2019 vast aan dit idiote bedrijf met zijn woekerprijzen.

Overigens, als er echt problemen zijn ben ik tot nu toe wel snel en goed geholpen door de partijen die ze als storingsmonteur inhuren. Daar ook nooit een rekening voor gezien.

Catch my drift?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 19-09 15:16
Dit lijkt me gewoon luiheid van de metselaars. Zo hoeven ze geen stenen te kappen.

WP: Toshiba Estia 8kW split HWT-801H(R)W-E + HWT-1101 binnenunit met 300 liter SWW tank. PV: 4 strings, totaal 12590 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
DaMenaz schreef op maandag 4 september 2023 @ 10:17:
[...]
Overigens, als er echt problemen zijn ben ik tot nu toe wel snel en goed geholpen door de partijen die ze als storingsmonteur inhuren. Daar ook nooit een rekening voor gezien.
Bij ons wisten ze nooit bij welke partij ze moesten zijn voor onderhoud of storingen. Dat was Giesbers installatiegroep, keer op keer als we belden gingen ze dat uitzoeken, om dan nooit meer iets te horen. Op het laatst belde wel zelf met Giesbers. Helaas is Giesbers gestopt met consumenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider

Gemiddeld voor de 2 slaapkamerramen vragen ze €1200,- met elektrische bediening aan de muur. €1600,- met afstandsbediening en €1900,- via Solar met afstandsbediening. Is dit een no brainer en gewoon voor de Solar gaan (niet boren + via zonne-energie) of is het die meerprijs van €700,- niet waard?

Ik wil zelf nog steeds de elektra voorbereiding maken voor zonne-schermen in de toekomst. Maar hoe je dit mooi kunt realiseren zonder dat je dit van de buitenkant kunt zien is nog steeds een vraagstuk.
Want uiteindelijk moet je toch wel ergens bij je kozijn een gat naar binnen gaan boren.

[ Voor 4% gewijzigd door Strider op 04-09-2023 11:47 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Strider schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:47:
[...]

Ik wil zelf nog steeds de elektra voorbereiding maken voor zonne-schermen in de toekomst. Maar hoe je dit mooi kunt realiseren zonder dat je dit van de buitenkant kunt zien is nog steeds een vraagstuk.
Want uiteindelijk moet je toch wel ergens bij je kozijn een gat naar binnen gaan boren.
Onze nieuwbouw hut heeft witte bakstenen aan de achterkant, daar voor kan je "gewoon" witte buisjes kopen dan valt het een heel stuk minder op :)

Voor de overige baksteen kleuren zal je aan de schilder moeten, of koperen buizen lakken zodat ze mooi blijven en minder opvallen. (wel een dure oplossing)

Echt een mooie kabelgoot bestaat denk ik verder niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
vormulier schreef op maandag 4 september 2023 @ 11:54:
[...]

Onze nieuwbouw hut heeft witte bakstenen aan de achterkant, daar voor kan je "gewoon" witte buisjes kopen dan valt het een heel stuk minder op :)

Voor de overige baksteen kleuren zal je aan de schilder moeten, of koperen buizen lakken zodat ze mooi blijven en minder opvallen. (wel een dure oplossing)

Echt een mooie kabelgoot bestaat denk ik verder niet :(
Heb jij toevallig een foto van hoe dit er bij jou uit ziet? Ter inspiratie?

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
[...]

Is via je buitenlamp doorlussen een idee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-8IIjRmD1JijIRITRWR1bFfaaPw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5i0D1KeWb8eH1oL6PpLl92V2.jpg?f=fotoalbum_large

Of eentje met handmatige bediening plaatsen? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Draakje5 schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:10:
[...]

Is via je buitenlamp doorlussen een idee?
[Afbeelding]

Of eentje met handmatige bediening plaatsen? ;-)
Voor mij zou het puur om de bovenste 2 ramen gaan. Daar heb ik geen buitenlamp beschikbaar :)

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
[...]

Bij ons kwam er een stuk witte flexbuis uit in een hoekje naast het kozijn.
Zie onderstaande foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v-brMguV5aYTXyXytmXe6Show20=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iBcGUkCGTnyDiCg6jZttgQSK.jpg?f=user_large

Je zou voor de plekken waar het duidelijk te zien is wellicht de buis af kunnen snijden, prop in de buis en mee schilderen in de achtergrondkleur.
En dan aan de binnenkant de loze leiding direct naar een centraaldoos of naar de meterkast.

Of tzt dan voor rolluiken met een zonnepaneel en accu gaan als de eventuele zichtbaarheid van de voorbereiding zo'n issue is. Die zie ik hier in de wijk steeds meer verschijnen bij mensen die achteraf toch rolluiken willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:41

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

Farmerwood schreef op maandag 4 september 2023 @ 13:12:
[...]
Of tzt dan voor rolluiken met een zonnepaneel en accu gaan. Die zie ik hier in de wijk steeds meer verschijnen bij mensen die achteraf toch rolluiken willen.
Als het nog kan in de bouw, zou ik toch echt voor een loze leiding gaan naar het dichtstbijzijnde stroompunt. Dat is al snel goedkoper dan een rolluik met zonnepaneel.....

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
Strider schreef op maandag 4 september 2023 @ 12:34:
[...]

Voor mij zou het puur om de bovenste 2 ramen gaan. Daar heb ik geen buitenlamp beschikbaar :)
Wij hebben totaal niet aan voorbereiding gedacht eerste nieuwbouw, je kan ook niet óveral aan denken, dus achteraf moeten aansluiten. Bij de bovenste ramen zit je er niet bovenop met je neus.

Wij hebben dus met de leverancier van de buitenjaloezieën afgesproken dat ze een lichtgrijze kabel zouden gebruiken, ongeveer in de kleur van de voeg.

Knappe jongen die de kabels ziet, tenzij je weet dat ze er zijn
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-iVpoKMnkF5Z6_MD_vh4TcQo7ec=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p5TjN9yzAkMxTGmgWSluwadT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miezie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:41

Miezie

Niet zeuren, maar doen.

dixet schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:54:
[...]

Was vrij snel te zien, maar met voorkennis, en is zeker netjes gedaan. Wel jammer dat het niet naar binnen gaat via de voeg... nu zijn die bakstenen stuk. ;)

Verduurzamen doe je niet voor je portemonnee, maar voor je kroost. | Huis: A++++ | Zon: SolarEdge 10k Homehub, 13kWp, 19,4kWh accu’s | MV: DucoBox Focus | Warmtepomp: ME Ecodan SW75YAA met EHST20D | Tuin: natuurinclusief | Auto: Audi Q4 etron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[...]

Wij hebben totaal niet aan voorbereiding gedacht eerste nieuwbouw, je kan ook niet óveral aan denken, dus achteraf moeten aansluiten. Bij de bovenste ramen zit je er niet bovenop met je neus.

Wij hebben dus met de leverancier van de buitenjaloezieën afgesproken dat ze een lichtgrijze kabel zouden gebruiken, ongeveer in de kleur van de voeg.

[Afbeelding]
Volgende keer van buiten naar binnen boren, is het nog mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 14:23
Hier kregen we de tip vanuit de aannemer om dat te laten doen, dus er was al het e.e.a. voorbereid door de installateur. De zonneschermenman moest alleen nog even van buiten naar binnen boren en kon daarna zo alles direct op het dichstbijzijnde stopcontact binnen aansluiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wTmMkOK-ox158m4-uO2ful3PE5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0jOCPMuC3kTjRQocyF9i5yt7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Luqq schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:14:
Hier kregen we de tip vanuit de aannemer om dat te laten doen, dus er was al het e.e.a. voorbereid door de installateur. De zonneschermenman moest alleen nog even van buiten naar binnen boren en kon daarna zo alles direct op het dichstbijzijnde stopcontact binnen aansluiten.
Dat klinkt niet als een voorbereiding voor zonwering eigenlijk als er nog naar binnen geboord moest worden en aansluiting op een wcd zit.

Bij een voorbereiding voor zonwering zorg je juist dat er een vaste 230V aan de buitenzijde van het raam/de deur beschikbaar is. En dan niet met een wcd maar met een (flex)buis waar een stroomkabel doorheen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Niet online
Hier loze leidingen met trekdraad voor 5 ramen mee laten nemen. Bleek dat deze aanwaren gelegd als zonnewering en niet als sceens/rolluiken punten. Kwamen dus een aantal stenen naast het kozijn eruit. Is inmiddels aangepast en komen nu naast het kozijn uit. Maar tipje als je dit meenemen op je meerwerklijst, kijk goed wat je afspreekt.

Overigens wel direct naar de centraaldoos ipv losse schakelaar, zat niet te wachten op 3 schakelaars naast elkaar. Straks gewoon 1 afstandsbediening met 3 screens te gelijk. :)

Heb staaltjes opgevraagd bij Solano Wonen, verder nog niet gekeken wat de prijzen doen maar hun online rekentool geeft een goed idee.
[...]

[Afbeelding]
Fraaie oplossing trouwens, hoe heet dit soort raambekleding?
Wolly schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:03:
[...]

Volgende keer van buiten naar binnen boren, is het nog mooier.
Moet je wel eerst van binnen naar buiten met een kleiner boortje om te bepalen dat je precies in de hoek van je kamer uit komt voor een een kabelgootje naar je plint. ;)

[ Voor 49% gewijzigd door LordBusiness op 04-09-2023 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
LordBusiness schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:46:
Hier loze leidingen met trekdraad voor 5 ramen mee laten nemen. Bleek dat deze aanwaren gelegd als zonnewering en niet als sceens/rolluiken punten. Kwamen dus een aantal stenen naast het kozijn eruit. Is inmiddels aangepast en komen nu naast het kozijn uit. Maar tipje als je dit meenemen op je meerwerklijst, kijk goed wat je afspreekt.

Overigens wel direct naar de centraaldoos ipv losse schakelaar, zat niet te wachten op 3 schakelaars naast elkaar. Straks gewoon 1 afstandsbediening met 3 screens te gelijk. :)
Heb je hier geen foto van? Ik ben benieuwd hoe dit er bij jou uitziet.
Meenemen in de meerwerklijst is veel te laat hier ;)

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
LordBusiness schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:46:
[...]
Fraaie oplossing trouwens, hoe heet dit soort raambekleding?

[...]
Moet je wel eerst van binnen naar buiten met een kleiner boortje om te bepalen dat je precies in de hoek van je kamer uit komt voor een een kabelgootje naar je plint. ;)
Dit zijn buitenjaloezieën. Vonden wij mooier dan screens. Voordeel is dat je nog licht binnen kan laten zonder dat de zon direct naar binnen schijnt.
Dat is precies waarom ze van binnen naar buiten zijn gegaan. Maar eerst met een klein boortje de plaats bepalen en daarna van buiten naar binnen was idd mooier geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luqq
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 14:23
Farmerwood schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:28:
[...]

Dat klinkt niet als een voorbereiding voor zonwering eigenlijk als er nog naar binnen geboord moest worden en aansluiting op een wcd zit.

Bij een voorbereiding voor zonwering zorg je juist dat er een vaste 230V aan de buitenzijde van het raam/de deur beschikbaar is. En dan niet met een wcd maar met een (flex)buis waar een stroomkabel doorheen kan.
Yeah ik moet zeggen dat ik 't ook allemaal maar verwarrend vond, en de zonweringman ook :P uiteindelijk is 't goed gekomen, maar ze geven altijd allemaal elkaar de schuld dus ik weet ook niet wiens schuld het nou is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Hoe gaan jullie om met schade in huis veroorzaakt door één van de werklui?

Members only:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Blik1984 schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:02:

***members only***
Vragen hoe hij het gaat oplossen of dat hij liever heeft dat je zelf iemand regelt op zijn kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rubenos
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-09 20:49

***members only***
Vastleggen en melden. Meestal zijn ze er gewoon voor verzekerd. Wij hadden schade aan kozijnen na levering van iets voor de tuin (moest door de woning). Direct doorgegeven. In afstemming met hun een offerte bij onze schilder opgevraagd. Uiteindelijk viel het bedrag mee en hebben ze gewoon die offerte betaald zonder verzekeringswerk van te maken.

Mitsubishi SUZ-SWM60 VA warmtepomp / PV Zuid: 3805WP / Noord: 830WP / Orcon MaxComfort-500 WTW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:30
Hier vanmiddag een rolluik en een screen laten plaatsen. Beiden met zonnepaneeltje. Was een kwestie van op het kozijn schroeven en ze deden het.

Meerkosten waren ik meen 300 euro per stuk, maar vind het ontbreken van kabels en het niet hoeven boren doro de buitenmuur wel een pluspunt.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Laatst online: 21:55

tomtom901

Moderator General Chat

***members only***
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Niet online
Strider schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:52:
[...]

Heb je hier geen foto van? Ik ben benieuwd hoe dit er bij jou uitziet.
Meenemen in de meerwerklijst is veel te laat hier ;)
Ziet er exact uit zoals bij @Farmerwood hierboven. Bij het eerder genoemde bedrijf leveren ze de screens met 2,5 of 5 meter draad. Deze voer je dus naar binnen met een trekveer (Die je er weer doorheen trekt met de aangebrachte trekdraad) en ervolgens sluit je die weer aan op de centraaldoos. Geen idee of dat de standaard is of dat je juist de elektra normaal van binnen naar buiten brengt. Vond het zo wel handig klinken.

In jouw plan zou ik trouwens een wcd die aan de kant van de gevel zit gewoon extra vrezen naar een plek in nabij het kozijn. Hier een extra wcd in maken en vanuit daar een gat naar buiten boren. Vervolgens heb je een heel kort stukje elektra naar je screens toe en maak je van binnen alles weer vlak en werk je het weg achter je renovlies/stucwerk. Klinkt als de oplossing van @Luqq, of met minder gedoe gewoon een PV versie nemen, al schijnen die wel compleet vervangen te moeten worden bij een motorstoring. Zie ook dit topic met reeds 24 pagina's aan zonwering ervaring: Ervaring met screens aan buitenkant raam
dixet schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:55:
[...]

Dit zijn buitenjaloezieën. Vonden wij mooier dan screens. Voordeel is dat je nog licht binnen kan laten zonder dat de zon direct naar binnen schijnt.
Erg fraai, eens kijken waar we dat op de kop kunnen tikken.

[ Voor 23% gewijzigd door LordBusiness op 04-09-2023 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midan
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 19-09 13:44
SlayaStone schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 10:53:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dat is wel typisch dan, want de vloer loopt gewoon strak door de badkamer en toilet in, terwijl dat stuk echt zandcement zou moeten zijn toch vanwege de vocht, toch?
Zijn dit foto's van 7 juli?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
dixet schreef op maandag 4 september 2023 @ 15:55:
[...]

Hoe is je ervaring na een tijdje gebruik hiervan met schoonmaken / onderhoud enz?
Ik weet hoeveel stof wij op zwarte jalozieen in de woonkamer hebben, zie je hier ook niet alles op als het een keer saharazand regent bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Source90 schreef op zondag 3 september 2023 @ 15:57:
[...]
hangt behoorlijk af van het gebruik, huishouden, pv panelen (en oriëntatie).

Voor het eerste jaar zou je jullie gezamenlijke maandbedrag (beide huizen) bij elkaar op kunnen tellen, minus gas. Zal je waarschijnlijk nog veel terug krijgen.
Gas is veelal de grootste kostenpost en die valt weg.

Wij zitten met 19x 380WP (100% zuid), warmtepomp, airco’s, elektrische auto (64kWh) op circa 1100€/jaar terug krijgen, nu er nog salderen is. (2volw)
Deveon schreef op zondag 3 september 2023 @ 16:47:
@HollovVpo1nt Zonder het huidige verbruik van beide huishoudens en aantal panelen valt er weinig over te zeggen.

Bij ons liggen er 6 panelen die genoeg op zouden moeten brengen voor de warmtepomp. Dat streep ik weg tegen ons oude gasverbruik. Verder reken ik met een verouderd elektriciteit verbruik (2018) toen we nog geen panelen en elektrische auto hadden.

Verder heeft het zin om contracten op details te vergelijken als vaste maandlast en energieprijs. In andere woorden, hoeveel scheelt het als je afwijkt van je schatting? Geen gas scheelt al enorm in vastrecht terwijl je nog dezelfde energiebelasting toeslag krijgt.
Wij wonen momenteel beiden afzonderlijk in een appartement:
Appartement 1, jaarafrekening:
Elektra verbruik: 934 kWh
Aargasverbruik (combi ketel + koken): 162m3

Appartement 2, jaarafrekening:
Elektra verbruik: 1315 kWh
Warmteverbruik (warmtenet, verwarming en tapwater): kan ik even niet bij

Ons gecombineerd elektraverbruik is dus 2249 kWh, inclusief koken, exclusief verwarming. In de nieuwe woning komt dus elektraverbruik van de warmtepomp erbij + verrekening met de zonnepanelen.

Nieuwe woning:
Verwarming: Warmtepomp (vermogen onbekend)
Tapwater: 400L boiler
Voornemen: 12 Zonnepanelen à 420Wp, plat dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Draakje5 schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:26:
[...]

Hoe is je ervaring na een tijdje gebruik hiervan met schoonmaken / onderhoud enz?
Ik weet hoeveel stof wij op zwarte jalozieen in de woonkamer hebben, zie je hier ook niet alles op als het een keer saharazand regent bijvoorbeeld?
En als het weer regent zijn ze schoon. Zelfde geldt voor buitenhorren en/of ramen an sich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
HollovVpo1nt schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:31:
[...]

[...]

Wij wonen momenteel beiden afzonderlijk in een appartement:
Appartement 1, jaarafrekening:
Elektra verbruik: 934 kWh
Aargasverbruik (combi ketel + koken): 162m3

Appartement 2, jaarafrekening:
Elektra verbruik: 1315 kWh
Warmteverbruik (warmtenet, verwarming en tapwater): kan ik even niet bij

Ons gecombineerd elektraverbruik is dus 2249 kWh, inclusief koken, exclusief verwarming. In de nieuwe woning komt dus elektraverbruik van de warmtepomp erbij + verrekening met de zonnepanelen.

Nieuwe woning:
Verwarming: Warmtepomp (vermogen onbekend)
Tapwater: 400L boiler
Voornemen: 12 Zonnepanelen à 420Wp, plat dak
163 kuub per jaar? Dat is wel erg weinig. Puur natte vingerwerk ga je denk ik meer produceren dan gebruiken. Let dus op een lage maandlast en eventueel een voordelige terugleververgoeding als dat nog te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Source90 schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:32:
[...]

En als het weer regent zijn ze schoon. Zelfde geldt voor buitenhorren en/of ramen an sich.
Mijn ramen worden niet schoon na een regenbui hoor :+ (idem voor de auto).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
Draakje5 schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:26:
[...]

Ze zitten er nu bijna een jaar op. Zoals je op de foto kan zien is er geen vuil of stof op te zien. Dat regent er wel weer af als je ze af en toe tijdens een regenbuitje dicht laat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

I like gadgets

Deveon schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:36:
[...]

163 kuub per jaar? Dat is wel erg weinig. Puur natte vingerwerk ga je denk ik meer produceren dan gebruiken. Let dus op een lage maandlast en eventueel een voordelige terugleververgoeding als dat nog te vinden is.
Ik was bijna nooit thuis en kookte bijna nooit thuis, mijn jaarverbruik van het jaar daarvoor was iets van 250 kuub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Source90 schreef op maandag 4 september 2023 @ 16:32:
[...]

Bij zo’n hor valt het zand gewoon naar beneden. Moet af en toe echt even de stofzuiger er langs halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
Toppe schreef op maandag 4 september 2023 @ 17:23:
[...]

Bij zo’n hor valt het zand gewoon naar beneden. Moet af en toe echt even de stofzuiger er langs halen.
Hier zijn de horren helaas toch vaak echt vies-vies. Vooral aan de oostkant :S
Na een regenbui is het meeste wel weer weg, behalve op het raam erachter. Daar is meestal een patroon van de hoor zichtbaar in stof/vuil :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brains Bush
Ook hier rolluiken rondom in ons -tijdelijke- huis. De buitenkant idd nagenoeg 'schoon' na een flinke regenbui. Echter de binnenkant en de kieren etc wordt ook vies door flink wat zand/stof/spinnenwebben. Zal wel aan de Zeeuwse wind liggen, die hier altijd woeit. Om de maand even rolluiken naar beneden, raam aan de binnenkant openen en schoonmaken. Klusje van niks --> zand komt echt overal tussen, dus ook aan de binnenkant van de rolluiken.

En reactie op mijn eerdere foto's mbt opengelaten ruimte tussen de kozijnen: heb nu begrepen dat ze daar niet doormetselen maar inderdaad een (Trespa) plaatje tegenaan plakken. Dat wijkt dus af van de eerdere verkoopbrochure, waar je geen rechten aan kunt ontlenen. Architect vindt het nu zo mooier (en de aannemer waarschijnlijk sneller/goedkoper).

[ Voor 28% gewijzigd door Brains Bush op 04-09-2023 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Draakje5 op 04-09-2023 19:26 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:17
Vanmiddag laatste kijkdag voor oplevering, spannend :9~

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brains Bush
vuurtjih schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:10:
Vanmiddag laatste kijkdag voor oplevering, spannend :9~
Hoeveel tijd zit er gemiddeld tussen laatste kijkmoment en oplevering? Week of zes? Verschilt wellicht per project maar is er iets van een 'houvast'?

Wij hebben zojuist ook een brief ontvangen van Dura Vermeer dat ons laatste kijkmoment en tevens inmeetmoment op 10 oktober is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
Brains Bush schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 10:58:
[...]

Hoeveel tijd zit er gemiddeld tussen laatste kijkmoment en oplevering? Week of zes? Verschilt wellicht per project maar is er iets van een 'houvast'?

Wij hebben zojuist ook een brief ontvangen van Dura Vermeer dat ons laatste kijkmoment en tevens inmeetmoment op 10 oktober is.
Planning tot nu is oplevering eind oktober / begin november. Hopelijk horen we vanmiddag een korte periode of liever nog een datum. Maar 6 tot 8 weken is het dan nu ongeveer.

Wel een klein project hier, 20 woningen in totaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
[...]

Hier 6 weken tussen laatste kijkdag en voorschouw. (en dat is dan inclusief de bouwvak, dus je zou kunnen stellen dat we maar 3 werk weken tussen die 2 momenten hadden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 12:53
Pfff mag hopen dat het een eenmalig iets is, maar onze Itho Daalderop HRU400 geeft nu al een storing. Gemeld bij installateur en die geeft aan dat er een hardware defect is waarvoor Itho Daalderop moet komen om een electronica onderdeel te vervangen. Die kunnen gelukkig "al" op 18 september...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvanputten
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19-09 08:48

***members only***
Bij ons had een van de werklieden die het plafond kwam doen (spanplafond incl. akkoestieklaag en spotjes) wat schade aan ons dure behangetje gemaakt. Als compensatie heeft het bedrijf gratis de wc ook voorzien van een spanplafond incl spotjes.

Meer dan redelijk was dat. Helemaal als ik binnenkort ook nog een iets grotere tv hang over de plek des onheils.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Patox schreef op donderdag 24 augustus 2023 @ 15:41:
Met een aantal huizen hebben we vooroplevering gehad. Een aantal kleinere punten wat logisch is. Echter viel ons ook op dat het dak een golvende beweging heeft (zakt in tussen de zijkanten waar steun is). De dakdelen zijn compleet als prefab op de woningen getakeld.

Hoe serieus moeten we dit nemen? Is dit iets wat vaker voorkomt? Is dit iets wat iemand van VEH kan beoordelen bij oplevering of kunnen we beter een 2nd opinion van een bouwkundige oid in gang gaan zetten?

Edit: zie nu dit topic en ben er helemaal niet gerust op
Verzakking dakconstructie woningen Heesch
Ben je hier toevallig al iets verder mee gekomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:22
Draakje5 schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:30:
[...]

Ben je hier toevallig al iets verder mee gekomen?
De verklaring vanuit het bouwbedrijf lijkt solide. Door het gebruik van erg dunne en lichte enkele dakpannen zijn oneffenheden snel te zien. Het punt waar de bolling zit, komen twee isolatie lagen bij elkaar (werden ook fotos van gedeeld). Verschillende experts kwamen onafhankelijk van het bouwbedrijf met dezelfde verklaring, dus verder hebben we geen actie meer ondernomen. We nemen het wel mee als opmerking bij de oplevering en houden het in de gaten. Mocht er toch nog meer gebeuren dan wordt het een garantie ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Hebben jullie nog tips voor het volgende:

Ik wil de dakplaten op mijn zolder gaan afwerken, volgens mij worden deze vaak gebruikt. Nu heb ik begrepen dat je ze eerst moet voorstrijken en daarna kun je er gewoon latex op aanbrengen. Wat hebben jullie met de gaatjes en de kieren onder de afwerklatten gedaan?
Ik dacht er aan om de niet gaatjes en de overgangen tussen de platen dicht te smeren met Red Devil OneTime filler.
De kieren onder de afwerklatten niet dichtkitten omdat ze waarschijnlijk weer gaan scheuren door de werking van het dak?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4lN_lxFqVN4jcFof416TL96TOXc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nOjHSpcoklr6Fi6VgDuFg1wN.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb 2 koven in mijn trappengat, nu wil ik 2 loze leidingen achter deze koven naar boven monteren. De koof zit er nu natuurlijk al op. Als ik de koof verwijder moet ik deze denk ik weer opnieuw maken. Iemand een idee hoe je dit het beste kunt aanpakken zonder dat ik de koof plaat weer opnieuw moet maken?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iAV5hebcXqzvPIDUnw-rXMwkgVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tjr7NPg8hMlR7zfvpUClCIbJ.jpg?f=fotoalbum_large

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Strider schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 15:58:
Iemand een idee hoe je dit het beste kunt aanpakken zonder dat ik de koof plaat weer opnieuw moet maken?
Opnieuw maken zou niet moeten hoeven, Ze zullen netjes de schroeven weg gewerkt hebben dus je zal daar even naar moeten zoeken. (en eventueel met een schanier weer terug hangen mocht je er vaker willen komen)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vuurtjih
[...]

Bij ons blijft het een periode helaas, harde datum waagt de aannemer zich niet aan. Ergens tussen 6 en 8 weken.

De plafond-spuiter was nét bezig toen we kwamen, dus op zijn advies maar even 20-25 bij buren rond gekeken. Daarna gelukkig alles zonder plastic gezien.

Members only:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:00

IkWilbert

Het is mij!

19 september a.s. hebben wij en onze mede bouwers een kopersmidddag. Vraag van kopersbegeleider of ze de catering in onze nieuwe woning mogen verzorgen.

Prima!

Hopelijk dan meer nieuws over de opleverdatum.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Nieuw bij Tell Sell: onze vernieuwde RED DEVIL
ONETIME FILLER. Ja, u hoort het goed: ONETIME
FILLFER

7(8)7

Mijn ervaring? Alles wat geen 2K is krimpt, al is het minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eierkoekie
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
vormulier schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 16:31:
[...]

Opnieuw maken zou niet moeten hoeven, Ze zullen netjes de schroeven weg gewerkt hebben dus je zal daar even naar moeten zoeken. (en eventueel met een schanier weer terug hangen mocht je er vaker willen komen)
Zo’n lepe hoek wordt volgens mij niet vaak geschroefd, maar zover ik kan zien geniet of met zo’n automatische spijker pistool vast gezet. Bij mijn zijn het er in ieder geval 100den nietjes :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Eierkoekie schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 19:09:
[...]

Zo’n lepe hoek wordt volgens mij niet vaak geschroefd, maar zover ik kan zien geniet of met zo’n automatische spijker pistool vast gezet. Bij mijn zijn het er in ieder geval 100den nietjes :F
Hmm ja nietjes en schroeven hier, dat word dus nog gezellig om allemaal lost te krijgen :(
Pagina: 1 ... 244 ... 359 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.