Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:40
Ziet er inderdaad niet uit. Meer kan ik er niet van maken.
Helemaal omdat de kieren/naden verschillende groottes hebben.

[ Voor 13% gewijzigd door Source90 op 27-02-2023 12:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:32
Hier mag je gerust iets van zeggen lijkt me...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05:23

d0s

sssst

Nou, dat is zeker niet mieren*ken.. dit is onnacceptabel natuurlijk

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22:42
Afgrijselijk. Dat moet hersteld worden. Onbegrijpelijk dat dit nog niet gedaan is eigenlijk.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 12-05 14:03
Ik zou daar zeker iets van zeggen. Dit voldoet toch gewoon niet? Of staan die gaten ook zo op de tekeningen?

Ik vermoed trouwens dat het ook bouwkundig niet in orde is. Die vensterbanken zitten er niet voor de sier, maar om water af te voeren naar buiten in plaats van naar binnen onder de kozijnen. Op deze manier lekken ze gewoon. Uiteindelijk kan de bouwkundige bij de echte oplevering hier ook een punt van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Vraag me wel eens af wat zo'n uitvoerder op dat moment denkt:

'we proberen het gewoon, misschien maakt de bewoner er geen punt van'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:49
d0s schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:43:
Vraag me wel eens af wat zo'n uitvoerder op dat moment denkt:

'we proberen het gewoon, misschien maakt de bewoner er geen punt van'
Ik denk eerder dat er al een nieuwe vensterbank is besteld maar nog niet geleverd is?
Tijdelijk even deze erin om zoveel mogelijk wateroverlast te vermijden.

Ik zou echt niet kunnen bedenken waarom een aannemer dit acceptabel zou vinden. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Mijn goedbedoelde advies: Neem alsjeblieft iemand met kennis van zaken mee bij de oplevering want als je hierover al twijfelt of het klopt dan wordt er gegarandeerd misbruik van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

FabianGTI schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:45:
[...]

Ik denk eerder dat er al een nieuwe vensterbank is besteld maar nog niet geleverd is?
Tijdelijk even deze erin om zoveel mogelijk wateroverlast te vermijden.

Ik zou echt niet kunnen bedenken waarom een aannemer dit acceptabel zou vinden. ;)
Dat is de voordeel van de twijfel uitleg inderdaad. Maar ik heb wel meer gekke zaken gezien in de projectbouw :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krijgertje1979
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-05 14:15
Bedankt iedereen, heb de koopbegeleider een mail gestuurd, fijn dat ik het me niet verbeeld >:)
Mijn ervaringen met de aannemer zijn nog steeds positief gelukkig :)
Binnen 10 minuten na melden een e-mail gekregen dat er nieuwe "erker-afdekkers "(blijkbaar is dat de technische term voor die stenen) besteld zijn en dat ik maandag te horen krijg wanneer ze binnen zijn en geplaatst worden.

[ Voor 62% gewijzigd door Krijgertje1979 op 27-02-2023 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:05
Iemand een idee of mijn veronderstelling klopt, dat de plaat met het plafondlichtpunt gedraaid is opgelegd t.o.v. de bedoeling (volgens tekening)?

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 23% gewijzigd door Draakje5 op 28-02-2023 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Draakje5 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:37:
Iemand een idee of mijn veronderstelling klopt, dat de plaat met het plafondlichtpunt gedraaid is opgelegd t.o.v. de bedoeling (volgens tekening)?

***members only***
De vraag is of het licht punt pas gemaakt is nadat ze de plaat hebben neergelegd ;)

Of het een licht punt is.. lastig te zeggen, lijkt meer op een soort verf die ze neergelegd hebben.
Heb je al meer licht punten in de woning en zien ze er vergelijkbaar uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
vormulier schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:31:
[...]

De vraag is of het licht punt pas gemaakt is nadat ze de plaat hebben neergelegd ;)

Of het een licht punt is.. lastig te zeggen, lijkt meer op een soort verf die ze neergelegd hebben.
Heb je al meer licht punten in de woning en zien ze er vergelijkbaar uit ?
Het is inderdaad een lichtpunt, er zit een blauwe plafondcontactdoos achtig ding in. Zit overal prefab in de vloerplaten en zien er hetzelfde uit inderdaad ( zat er in toen ze geleverd werden ).

[ Voor 3% gewijzigd door Draakje5 op 28-02-2023 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blihi
Draakje5 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 08:37:

***members only***
Dat lijkt er wel op ja. Ik zou zeggen: Vraag het de uitvoerder even. Het omdraaien van zo'n plaat is niet triviaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Registratie: Oktober 2022
  • Niet online
Lijkt me inderdaad verkeerd om. Zou er inderdaad (opnieuw) wat van zeggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerdrum123
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:38
ik zou er direct even achter bellen, over een paar dagen ligt wss de druklaag beton erop, ben je verder van huis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Draakje5
Ik had even de bevestiging nodig van jullie dat ik niet scheel keek ;-)
Ook even achteraan gebeld, het is onder de aandacht bij de uitvoerder, en als het goed is gaan ze vandaag nog kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:34

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Krijgertje1979 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:24:
[...]

Mijn ervaringen met de aannemer zijn nog steeds positief gelukkig :)
Binnen 10 minuten na melden een e-mail gekregen dat er nieuwe "erker-afdekkers "(blijkbaar is dat de technische term voor die stenen) besteld zijn en dat ik maandag te horen krijg wanneer ze binnen zijn en geplaatst worden.
Dat heet gewoon een betondorpel :?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Je wordt aan alle kanten uitgemolken bij nieuwbouw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:15
ObiTewodros schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 23:10:
Je wordt aan alle kanten uitgemolken bij nieuwbouw...
Je moet inderdaad goed opletten en meerdere offertes opvragen. Kan je een hoop geld schelen.

Het meerwerk is allemaal erg duur. Volgens mij hopen ze gewoon dat er een paar zijn die toch wel ja zeggen want ze sturen de factuur zo naar de bank. Levert de aannemer meer op dan scherpe offertes waar iedereen ja op zeg.

Het valt ons ook wel tegen hoor, je krijgt echt een super lelijke standaard badkamer en op het meerwerk mogen ze geen korting geven. Of casco opleveren maar voor 2000 euro kan ik geen badkamer uitzoeken.

Alles heb jezelf in de hand maar je bent zo een ton meerwerk kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvanputten
  • Laatst online: 12-05 10:13
mentalozzie schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 08:41:
[...]

Het valt ons ook wel tegen hoor, je krijgt echt een super lelijke standaard badkamer en op het meerwerk mogen ze geen korting geven. Of casco opleveren maar voor 2000 euro kan ik geen badkamer uitzoeken.

Superlelijk vind ik wel overdreven. Het is eerder een neutrale keus, en dat begrijp ik volledig.

Ik zou gerust willen stellen dat de badkamers waar sommige mensen duizenden euro's aan uitgeven "super lelijk" zijn, want heel erg smaak- en tijdsgevoelig.

Liever neutraal dus in projectbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
wfvanputten schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:12:
[...]

Superlelijk vind ik wel overdreven. Het is eerder een neutrale keus, en dat begrijp ik volledig.

Ik zou gerust willen stellen dat de badkamers waar sommige mensen duizenden euro's aan uitgeven "super lelijk" zijn, want heel erg smaak- en tijdsgevoelig.

Oké eens. Maar waarom kost een andere soort tegel en een andere douchekop dan altijd meer geld? Omdat het standaard neutraal altijd de goedkoopste is in de winkel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
[...]

Het is echt per project anders. Heb ook projecten gezien waar je een 60x60 betonlook tegel, mat wit wandtegel van 30x60 en een houten wandmeubel met mooie kraan krijgt. Als dat jouw referentiekader is, dan ben ik het met je eens. Prima als basis.

In mijn huis zaten 20x20 vloer en wandtegeltjes, een wastafel met de simpelste kraan, en de simpelste douchebak en douche die je kon krijgen. En sorry, vind ik echt niet kunnen als je een huis koopt van 1 miljoen euro. Het is niveau sociale woningbouw en heeft niks met neutraal zijn te maken. Het is zo goedkoop mogelijk bouwen om zo veel mogelijk op het meerwerk te verdienen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
[...]
Dat er voor de standaard badkamer een neutrale (lees: witte) tegel gekozen wordt is idd goed te begrijpen, maar het zou wel netjes zijn als je voor een schappelijke prijs een andere tegel kan kiezen.

Wij waren volgens mij bijna 3k kwijt om andere tegels te laten plaatsen in de badkamer op zowel vloer als muren. (net geen 10 m2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
[...]

Mooi was bij ons ook wel anders inderdaad. De tegels vielen wel me qua keuzes die niks extra koste.
Het waren meer de wastafels en spiegels die echt niemand wil...

Hier hebben we dus gekozen voor andere wastafels en spiegels en een wand met andere tegels en de rest vrij standaard. Het word op deze manier een mooie en kosten effectieve badkamer die niet "standaard" is met een persoonlijk tintje.

Door slim te zijn zijn we dus meer kwijt aan loze leidingen dan aan de badkamer via de aannemer
(hier konden we gelukkig de wastafels en spiegel gewoon weglaten, dat is helaas niet overal het geval heb ik al gelezen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:12

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Toppe schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:39:
[...]

Dat heet gewoon een betondorpel :?
Een prefab raamdorpel van beton om presies te zijn. maar lekdorpel of vensterbank (laatste door niet bouwkundige) worden ze ook veel genoemd erkerafdekker is ook nieuw voor mij :+ vraag je je wel meteen af of die vast gemaakt wordt met erkerafdekkerlijm of gewoon met metselmortel :9 aghja, kopersbegeleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01:12

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
[...]

Je moet inderdaad goed opletten en meerdere offertes opvragen. Kan je een hoop geld schelen.

Het meerwerk is allemaal erg duur. Volgens mij hopen ze gewoon dat er een paar zijn die toch wel ja zeggen want ze sturen de factuur zo naar de bank. Levert de aannemer meer op dan scherpe offertes waar iedereen ja op zeg.

de wereld vanmeerwerk zit soms raar inelkaar

stel je hebt de situatie

projectontwikkelaar
aannemer
onderaannemer

De project ontwikkelaar knijpt de aannemer uit om een zo laag mogelijke basisprijs

De aannemer knijpt daarom de onderaannemer uit voor een zo laag mogelijke basis prijs

Vervolgens mag iedereen schrijven wat ze willen voor meerwerk. dus buitenkraantje kost 300 euro maargoed afwijken kost geld. dus onderaannemer maakt er 375 van, de aannemer maakt er 600 van ontwikkelaar maakt er 950 van. :+

Toen ik in een ver verleden bij een ontwikkelende aannemer zat hadden wij 2 bouwplaatsen vlak bij elkaar met de zelfde soort huizen en dezelfde onderaannemers 1ontwikelde we zelf 1 zat eengrote ontwikkelaar achter en die bouwde wij alleen. op onze eigen bouwplaatst koste een buitenraan nog niet de helft van wat het op de andere bouw koste, het verschil kan je zien als de marge van de ontwikkelaar.

Maar vergis je niet afwijken kost echt geld in het huidige bouwsysteem het is niet alleen maar gebakken lucht. er moet controle zijn, tekeningen, iemand moet de telefoon opnemen, kans op fouten wordt groter en daar betaal je allemaal voor.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blik1984
Dit zou letterlijk de badkamer worden als ik geen wijzigingen zou aanbrengen. Met als enige verschil dat ik een losse douche zou krijgen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LdLVjK_-rlnPeH_YcIe3n9MH33Y=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BCitevvij4hDpOeCnoTB6yzl.jpg?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door Blik1984 op 01-03-2023 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
Blik1984 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:45:
Dit zou letterlijk de badkamer worden als ik geen wijzigingen zou aanbrengen. Met als enige verschil dat ik een losse douche zou krijgen

[Afbeelding]
Yup bij ons ook.. dat wil je gewoon niet in een huis van meer dan 6 ton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros

[Afbeelding]
Behalve de jarenlange aanslag en verkleuring dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Maar dan zou je verwachten dat ze verschrikkelijk veel winsten maken. Ik begrijp de gedachte, dat dacht ik ook toen ik 15K voor een dakkapel moest neerleggen of 23K om een halfsteens garage te laten isoleren.

Wellicht een beetje offtopic maar kijk ik bijvoorbeeld naar:
Van wijnen groep; 2.5% nettowinst t.o.v. totale omzet in 2021.
Vormholding: 6.3% nettowinst t.o.v. totale omzet in 2021.
Trebbe groep: 2.7% nettowinst t.o.v. totale omzet in 2021.

Dan lijkt het allemaal wel mee te vallen, volgens mij zijn het redelijk normale percentages.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObiTewodros
[...]

Voor mijn gevoel rekenen 3de partijen ook meer als het om nieuwbouw gaat. Misschien denken ze, die mensen zijn toch al absurde prijzen gewend dus dan kan ik het ook vragen. 🤷

Zo heb ik offertes gekregen van 8k voor 8 pv panelen, 15k voor plak pvc(100m2) en 10k voor renovlies.

Misschien is het de inflatie, maar de prijzen vallen veel hoger uit dan ik verwacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvanputten
mentalozzie schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:17:
[...]

Oké eens. Maar waarom kost een andere soort tegel en een andere douchekop dan altijd meer geld? Omdat het standaard neutraal altijd de goedkoopste is in de winkel.
Precies dit. Het neutrale spul wordt in veel grotere hoeveelheden geproduceerd en dat maakt het betaalbaarder. Wat ik wel belangrijk vind is dat ook het standaard spul kwalitatief wel goed is, zij het dan wat saaier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Draakje5 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:51:
Maar dan zou je verwachten dat ze verschrikkelijk veel winsten maken. Ik begrijp de gedachte, dat dacht ik ook toen ik 15K voor een dakkapel moest neerleggen of 23K om een halfsteens garage te laten isoleren.

Dan lijkt het allemaal wel mee te vallen, volgens mij zijn het redelijk normale percentages.
Er gaat ook veel mis, en dat gaat volledig ten kostte van de winst. Tevens is de aannemer vaak één van de tussenpersonen, die harkt gewoon een percentage binnen. Ik denk dat de echte winst op dit moment gaat naar de werklui die uiteindelijk ingehuurd worden om die spiegel te monteren a 250 euro, badkamermeubel in elkaar te zetten a 1.000 euro, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wfvanputten

[Afbeelding]
Okee, dit is wel heel basic...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
wfvanputten schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:57:
[...]

Precies dit. Het neutrale spul wordt in veel grotere hoeveelheden geproduceerd en dat maakt het betaalbaarder. Wat ik wel belangrijk vind is dat ook het standaard spul kwalitatief wel goed is, zij het dan wat saaier...
Er is wat mij betreft wel een groot verschil tussen een "neutrale badkamer" neerzetten in een huis vs "de allergoedkoopste badkamer" neerzetten in een huis. Zie mijn voorbeeld van de badkamer die ik zou krijgen.

Helaas kiezen de meeste projectontwikkelaars voor het laatste. En daarnaast hanteren ze belachelijke tarieven voor het plaatsen van andere tegels. wil je van 20x20 naar 60x60 betaal je los van meer geld voor de tegel, ook nog een mooie 40 euro per m2 extra voor "grote tegel toeslag". etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
30 mensen schreven zich in voor ons nieuwbouwhuis. We hadden al "geluk" dat we waren ingeloot.
Aannemers komen ook weg met een basic badkamer. Kwestie van vraag en aanbod.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Draakje5
Draakje5 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:51:
Ik had even de bevestiging nodig van jullie dat ik niet scheel keek ;-)
Ook even achteraan gebeld, het is onder de aandacht bij de uitvoerder, en als het goed is gaan ze vandaag nog kijken.
Vloerplaat is omgedraaid aldus de aannemer :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Draakje5 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:30:
[...]
Vloerplaat is omgedraaid aldus de aannemer :D
Goed opgemerkt dus. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Draakje5 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 09:51:

Trebbe zet 70 personeelsleden op straat en keert vervolgens wél 10 miljoen aan dividend uit...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Toppe schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:51:
[...]
Trebbe zet 70 personeelsleden op straat en keert vervolgens wél 10 miljoen aan dividend uit...
offtopic:
Dat soort dingen doen vrijwel alle bedrijven helaas...

Mijn werkgever draait een gemiddelde marge van 62% op de machines die wij verkopen. 93% van de winst is aan aandeelhouders uitgekeerd, er zijn 200 arbeidsplekken in Azië geschrapt want de markt kakt weer in en er is geen ruimte voor loonsverhoging van het personeel in Europa...

Ik ben inmiddels maar gestopt om me er druk over te maken, want veranderen kan toch niet...

Net de gemeente maar eens gebeld waarom mijn WOZ (Bouwjaar 2021) 120k gestegen is en die van de buren (2-onder-1-kap) met slechts 19k. Kunnen ze me nog niet uitleggen en komen erop terug.

Vorig jaar geleerd dat je beter eerst even vrijblijvend kan bellen, want als je meteen bezwaar maakt mogen ze je niet meer te woord staan omdat het dan een juridische zaak is. Als het nu niet goed blijkt dan passen ze het meteen aan. Bezwaar maken kan dan altijd nog.

[ Voor 14% gewijzigd door Farmerwood op 01-03-2023 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Farmerwood schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:56:
[...]

offtopic:
Dat soort dingen doen vrijwel alle bedrijven helaas...

Mijn werkgever draait een gemiddelde marge van 62% op de machines die wij verkopen. 93% van de winst is aan aandeelhouders uitgekeerd, er zijn 200 arbeidsplekken in Azië geschrapt want de markt kakt weer in en er is geen ruimte voor loonsverhoging van het personeel in Europa...

Ik ben inmiddels maar gestopt om me er druk over te maken, want veranderen kan toch niet...

Net de gemeente maar eens gebeld waarom mijn WOZ (Bouwjaar 2021) 120k gestegen is en die van de buren (2-onder-1-kap) met slechts 19k. Kunnen ze me nog niet uitleggen en komen erop terug.

Vorig jaar geleerd dat je beter eerst even vrijblijvend kan bellen, want als je meteen bezwaar maakt mogen ze je niet meer te woord staan omdat het dan een juridische zaak is. Als het nu niet goed blijkt dan passen ze het meteen aan. Bezwaar maken kan dan altijd nog.
Toevallig stond er gister een artikel over bezwaarmaken bij de NOS: https://nos.nl/artikel/24...-partij-die-ons-veel-kost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alic3
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-07-2024
mentalozzie schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:15:
30 mensen schreven zich in voor ons nieuwbouwhuis. We hadden al "geluk" dat we waren ingeloot.
Dat heeft er ook mee te maken denk ik. Ons starters nieuwbouwappartement uit 2014 had mooiere standaardtegels en sanitair dan ons toekomstige duurdere nieuwbouwappartement. En dan wel in de folder zetten dat er een 'standaard luxe badkamer' in de prijs zit. Tsja, marketing moet je ook met een korreltje zout nemen.

En boos dat sommige bewoners waren toen ze eenmaal in de showroom de standaard tegels en sanitair zagen :+ De tegels en het sanitair stonden overigens gewoon duidelijk omschreven in de bijlagen. Gevalletje had je kunnen weten. En niet meteen moeten denken dat je wellness dromen uit zouden komen voor geen euro extra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Toppe schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:05:
[...]

Toevallig stond er gister een artikel over bezwaarmaken bij de NOS: https://nos.nl/artikel/24...-partij-die-ons-veel-kost
Elk jaar zie je dit bericht.. ook op onze lokale gemeente pagina zie je dit terug.
Maar goed hoe duur ook, zo een bureau kan toch echt wel nodig zijn..

Hier ook zelf bezwaar gemaakt bij de gemeente zonder tussen partij, heb de WOZ naar beneden gekregen!

Helaas koste het mij wel 3 mails en 2 telefoontjes met medewerkers bij de gemeente die niet jou belang behartigen maar die van hunzelf (ook wel de WOZ moet omhoog).

Dit waren niet de meest plezante telefoontjes en mails laten we het daar op houden en voor al ook " meneer u kunt niet de woningen uit uw buurt vergelijken voor de woning waarde zo werkt het WOZ niet" :? 8)7 _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-05 23:59
Iemand nog tips voor een vloer in de berging? Berging gaat voorlopig nog gewoon als opslag en fietsen werkplek gebruikt worden. Gewoon als berging dus :+

Ik twijfel een beetje tussen het zelf aanbrengen van een coating (iemand nog een coating advies? :) ), of op MP een restpartij tegels te zoeken en die door een bijbeun tegelzetter te laten leggen.

BlaBlaBla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
Strider schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:22:
Iemand nog tips voor een vloer in de berging? Berging gaat voorlopig nog gewoon als opslag en fietsen werkplek gebruikt worden. Gewoon als berging dus :+

Ik twijfel een beetje tussen het zelf aanbrengen van een coating (iemand nog een coating advies? :) ), of op MP een restpartij tegels te zoeken en die door een bijbeun tegelzetter te laten leggen.
Voor de berging zou ik niet moeilijk doen. Twee keer schilderen met Flexa vloerenverf https://www.hornbach.nl/p...iet-grijs-750-ml/7318342/

Dat ziet er strak uit en je bent van de stofzooi af. Had ik ook moeten doen in mijn schuur (niet gedaan en spijt van). Wel onlangs bij de berging van mijn pa's appartement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
vormulier schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 11:18:
[...]

Elk jaar zie je dit bericht.. ook op onze lokale gemeente pagina zie je dit terug.
Maar goed hoe duur ook, zo een bureau kan toch echt wel nodig zijn..

Hier ook zelf bezwaar gemaakt bij de gemeente zonder tussen partij, heb de WOZ naar beneden gekregen!

Helaas koste het mij wel 3 mails en 2 telefoontjes met medewerkers bij de gemeente die niet jou belang behartigen maar die van hunzelf (ook wel de WOZ moet omhoog).

Dit waren niet de meest plezante telefoontjes en mails laten we het daar op houden en voor al ook " meneer u kunt niet de woningen uit uw buurt vergelijken voor de woning waarde zo werkt het WOZ niet" :? 8)7 _/-\o_
Onder aan de streep moet er verdiend worden. Als ze 10 bezwaren indienen en er wordt er één gehonoreerd dan moet het werk van die andere 9 wel betaald worden.

Wat mij betreft moet de gemeente een lokale aanbesteding moeten doen waar mensen terecht kunnen om bezwaar in te dienen. Zeker voor de laag geletterde, weinig kennis van financiën en dergelijke. Door een lokale partij te kiezen draag je bij aan lokaal ondernemen en kan je de kosten in de hand houden.

Vervolgens een verplichte eigen bijdrage voor als je geen gelijk krijgt:
€250.000 - €300.000 = €75
€300.000 - €400.000 = €100
€400.000 - €500.000 = €150
€500.000 - €700.000 = €200
€700.000 - €1.000.000 = €250
€1.000.000 + = €500

Nu zullen er mensen zijn die zeggen: Maar er zijn mensen die dit niet kunnen betalen. En ja, die zullen er ongetwijfeld zijn maar die hebben dan ook al moeite om de gemeentelijke belastingen te betalen en dan kan je kwijt schelding aanvragen.

Steeds meer mensen zullen bezwaar maken omdat het toch gratis is en je niets betaald. Je loopt dus geen enkel risico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter

Ik zou altijd tegels (laten) leggen, je bent dan namelijk altijd klaar. Je krijgt geen slijtage sporten of scheurtjes op de vloer. Neem ook een hoge anti-slip waarde als je daar geen vloerverwarming hebt.

Dit kost bijvoorbeeld €16 ex btw de meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wfvanputten
mentalozzie schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:15:
Idem als bij ons, mannetje of 40 ingeschreven per huis (december 2020).

We hadden wel een paar 'standaard' keuze mogelijkheiden. Wij waren uiteindelijk 'maar' 5k additioneel kwijt aan een mooie, maar wel neutrale badkamer met 20x60 tegels, geheel andere vloertegels, andere badkamermeubels met dubbele kraan, verlichte spiegel en aparte kast. Wel via de projectleverancier.

Waren die prijzen vergelijkbaar met zelf shoppen? Nee, eerder adviesprijzen, maar ik was wel erg blij dat de badkamer bij oplevering al helemaal klaar was al, en ook dat het onder garantie van de bouwer valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984

Dat wat @Blihi zegt, vloerenverf. Of idd een coating zoals dit:

https://www.hornbach.nl/p...ting-grijs-3-5-l/7209430/

Ik denk dat als je je garage enkel gebruikt voor berging een coating niet echt nodig is. Dat is meer nodig als je je auto ook binnen zet en een keer een klusje doet zodat het goed afneembaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Blik1984 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 12:28:
[...]

Dat wat @Blihi zegt, vloerenverf. Of idd een coating zoals dit:

https://www.hornbach.nl/p...ting-grijs-3-5-l/7209430/

Ik denk dat als je je garage enkel gebruikt voor berging een coating niet echt nodig is. Dat is meer nodig als je je auto ook binnen zet en een keer een klusje doet zodat het goed afneembaar is
Wij hebben ook die garagevloercoating gebruikt en zijn er erg tevreden over. Niet enorm duur en best een leuk maar toch snel klusje.

Wij gebruiken de garage ook alleen als berging en zou alsnog wel zo'n coating aanbevelen. Op een ruwe vloer is het lastig het enigszins schoon te houden. Alles gaat overal tussenzitten en poetsen is geen optie vanwege de ruwheid.

Maar ik ben dan ook zo iemand die zaagsel/knoeisels laat liggen omdat ik door wil en pas een week later zoiets heeft van: "hmm, toch maar eens opruimen" :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
finsdefis schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:50:
[...]

Wij hebben ook die garagevloercoating gebruikt en zijn er erg tevreden over. Niet enorm duur en best een leuk maar toch snel klusje.

Wij gebruiken de garage ook alleen als berging en zou alsnog wel zo'n coating aanbevelen. Op een ruwe vloer is het lastig het enigszins schoon te houden. Alles gaat overal tussenzitten en poetsen is geen optie vanwege de ruwheid.

Maar ik ben dan ook zo iemand die zaagsel/knoeisels laat liggen omdat ik door wil en pas een week later zoiets heeft van: "hmm, toch maar eens opruimen" :'(
Heb je de verf gebruikt of die van alabastine?

1 vd 2 staat in ieder geval wel op mijn lijstje van klusjes die ik direct in de eerste week wil gaan doen. Ervaring leert dat als je het uitstelt dat je dan te laat bent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Nu het toch over garage/berging gaat. Ik wil deze achteraf isoleren i.v.m. een doorbraak die we willen maken vanuit de woonkamer.
Kanteldeur/garagedeur --> dubbele deuren
Loopdeur --> glas vervangen naar dubbelglas
Enkelsteensmuren --> isoleren met glaswol/PIR
Dak --> isoleren met glaswol

Moet ik nog iets met de buitenmuur van de woning/binnenmuur van de berging? Trekt er veel koude via de stenen de berging in? Ik had de optie niet vanuit de bouw, hoe doen aannemers dit als het wel een optie is?

[ Voor 3% gewijzigd door Vendetta_X op 01-03-2023 14:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Blik1984 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:57:
[...]

Heb je de verf gebruikt of die van alabastine?

1 vd 2 staat in ieder geval wel op mijn lijstje van klusjes die ik direct in de eerste week wil gaan doen. Ervaring leert dat als je het uitstelt dat je dan te laat bent
Die van alabastine. 1 setje was ruim voldoende voor onze garage/berging van 3x6m.

Dat laatste was ook precies mijn gedachtegang. We waren om 10u klaar met de oplevering, daarna de garage schoongemaakt en 's middags meteen aangebracht.

We hebben veel leveringen gekregen die we in de berging gestald hebben dus als we dit niet gedaan hadden was het er waarschijnlijk niet meer van gekomen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Vendetta_X schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:10:
Nu het toch over garage/berging gaat. Ik wil deze achteraf isoleren i.v.m. een doorbraak die we willen maken vanuit de woonkamer.
Kanteldeur/garagedeur --> dubbele deuren
Loopdeur --> glas vervangen naar dubbelglas
Enkelsteensmuren --> isoleren met glaswol/PIR
Dak --> isoleren met glaswol

Moet ik nog iets met de buitenmuur van de woning/binnenmuur van de berging? Trekt er veel koude via de stenen de berging in? Ik had de optie niet vanuit de bouw, hoe doen aannemers dit als het wel een optie is?
Hier vindt normaal een koudebrugonderbreking plaats als de aannemer de garage isoleert. Als je nu dus achteraf je dak gaat isoleren, maar de bakstenen muur (die op je 1e en 2e verdieping) is doorgetrokken van buiten je woning naar in je garage (met een geisoleerd dak), dan krijg je een koudebrug. En een koudebrug wil je eigenlijk niet, dus je moet een manier vinden om deze te onderbreken.

[ Voor 3% gewijzigd door Draakje5 op 01-03-2023 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Wij zijn hier aan het kijken naar een lap vinyl dat goedkoop neer te leggen is in de berging. Onze vloer is namelijk van anhydriet en daar is alabastine garagevloercoating blijkbaar niet geschikt voor:
Niet geschikt voor zeer gesloten vloeren en anhydrietvloeren
Allicht dat de flexa variant wel kan overigens op dit type vloer..

---
Flexa lijkt ook niet helemaal te kunnen/terughoudend te zijn:
Voor anhydriet vloeren of zwaar bedrijfsmatige toepassing advies op aanvraag.
https://deverfzaak-downlo...05/TI-Flexa-Vloerverf.pdf

[ Voor 28% gewijzigd door vormulier op 01-03-2023 14:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zojuist de oplevering gehad. Van de 22 punten van VEH bleven er nog 2 over op het proces verbaal. andere punten zijn direct opgepakt. Enkel de twee groepen van de kookgroep op één fase zagen ze niet als een probleem dus gingen ze nog verder uitzoeken. VEH begreep gelijk toen ik aangeeft dat 2x16A achter één 25A fase niet mag/kan, maar was wel de eerste keer dat die het hoorde en noteerde het als "koper zegt dat het niet kan". Afgevaardigde van de aannemer leek het nog steeds niet te begrijpen en ging het met zijn elektricien oppakken.

Overigens wisten ze mij ook te vertellen dat de omvormer van de zonnepanelen een werkschakelaar heeft die uitgezet moet worden wanneer het stroom van de meterkast gehaald werd. Toen ik aangaf dat ik toch hoop dat de omvormer dat automatisch doet keken ze mij raar aan. Gezien het een standaard Growatt ding ik er vanuit dat het deels gebrek aan expertise is.

offtopic:
Graag niet inhoudelijk in op de kookgroep, ik ga dat in het betreffende topic even verder uitzoeken en hoe ik dat de aannemer duidelijk kan maken. Voor nu alleen fijn dat het genoteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j4y
  • Registratie: Oktober 2011
  • Nu online

j4y

Draakje5 schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:22:
[...]

Hier vindt normaal een koudebrugonderbreking plaats als de aannemer de garage isoleert. Als je nu dus achteraf je dak gaat isoleren, maar de bakstenen muur (die op je 1e en 2e verdieping) is doorgetrokken van buiten je woning naar in je garage (met een geisoleerd dak), dan krijg je een koudebrug. En een koudebrug wil je eigenlijk niet, dus je moet een manier vinden om deze te onderbreken.
Zou je zo weten wat voor opties je hebt om de koudebrug achteraf te onderbreken? Hier namelijk zelfde situatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Regelmatig komen hier partijen langs waar je geen ritsscreens moet kopen, maar wat is wel een betrouwbaar adres?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UDQSgK8Lbp3mLn6PD7KH_nwNwY8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xhl2aAxRejzTdeDP9gxrfrhq.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-05 15:54
En wat zijn fatsoenlijke merken? Ik vind het maar een ondoorzichtige markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
millerman_sf schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 16:25:
En wat zijn fatsoenlijke merken? Ik vind het maar een ondoorzichtige markt.
Yep. Dit dus. Ik heb het idee dat 9/10 allemaal het zelfde spul is, net zoals kunststof kozijnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
vormulier schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:32:
Wij zijn hier aan het kijken naar een lap vinyl dat goedkoop neer te leggen is in de berging. Onze vloer is namelijk van anhydriet en daar is alabastine garagevloercoating blijkbaar niet geschikt voor:
[...]
Allicht dat de flexa variant wel kan overigens op dit type vloer..
Wij hebben nu bijna 2 jaar vinyl in de berging liggen en daar wordt een hoop op gedaan. Van fietsen stallen, klussen en onze dagelijkse in- en uitlopen van de woning. Berging -> bijkeuken -> keuken ipv voordeur -> hal.

Ligt er nog steeds prima in. Slechts 1 beschadiging tot nu toen en dat was toen mijn vrouw in haar eentje de diepvries (300 L groot bakbeest) probeerde te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midan
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12-05 17:14
Maar vinyl is niet per se goedkoper dan laminaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:45
@Strider ik heb pvc kliktegels gelegd in mijn garage. Bevalt ook prima.
Kan je stofzuigen en dweilen en het is als nieuw.
Wel iets duurder dan de coating maar ook prima zelf te doen.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 71% gewijzigd door GeeMoney op 01-03-2023 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Midan schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:37:
Maar vinyl is niet per se goedkoper dan laminaat?
Hangt er van af wat je koopt, en hoe belangrijk het is dat het lang mee gaat, je hebt ook restanten die je op de kop kan tikken. Maar als je iets moois wilt dan zal het om het even zijn, klik tegels zijn ook niet super goedkoop overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Niet online
GeeMoney schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:41:

***members only***
Zijn die van Rubbermagazijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emile
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 12-05 17:24
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/baSVCyC-gAoqLIaCkyOrQ-iPqms=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gHG6Gz6z4OCyH85h1ThQBGZS.png?f=user_large

We moeten vandaag aan de aannemer bevestigen of we de en suite badkamer als meerwerk willen. Dat we 'm uiteindelijk willen, daar zijn we over uit. De vraag is alleen hoe. Deze meerwerk-optie kost ons ruim 16.000 euro (btw incl.). Hij wordt dan casco opgeleverd, daar krijgen we ~ 1.800 euro (btw incl.) voor terug. Ongeveer, want we krijgen een totaalbedrag voor beide badkamers casco. We betalen dus 15.000 euro voor een casco extra badkamer. Dat voelt duur.

Heeft iemand ervaring met het naderhand aanbrengen van leidingwerk? De andere badkamer zit er recht boven. Het toilet (en dus standleiding) daarentegen niet. Die lijkt me ingewikkelder. Ook een afvoer op de mechanische ventilatie lijkt me een uitdaging als dat niet bij bouw gedaan wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Ik heb ze van pvckliktegel punt nl.
Ik heb de industriële extra dikke variant genomen maar de 4-5mm modellen zijn eigenlijk al prima. Scheelt ook weer geld en die zijn ook een stuk makkelijker te snijden.
Mijn versie is 7mm maar zelfs met hagelnieuwe Stanley messen zaten de blaren op mijn handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-05 06:54
Ik zit ergens mee. In mijn zoektocht naar een partij voor plafondverlaging geeft een partij aan aan minimaal 10cm verlaging te doen. Met het volgende:
Het verlaagde plafond heeft een opbouw van 2 metal-stud profielen van 27mm dik met hierover een dubbele laag 12,5mm gipskarton panelen met een dunnen pleisterlaag. Is totaal 80mm dik. Alleen vaak moeten elektra buizen over het frame worden aangebracht en loopt een beton plafond nooit helemaal water pas. Dus houden we 100mm dikte aan voor het totale pakket.

Al kunnen we scheurvorming in een nieuwbouw situatie nooit helemaal uitsluiten.

Wij gebruiken een dubbel frame en dubbele beplating om scheurvorming maximaal tegen te gaan.

Om maximale hoogte te hebben, kan je een enkel frame toepassen met een 9mm stucplaat en dan 6mm traditioneel stucwerk. Totale hoogte is dan circa 50mm. Maar dan werk je dus nat wat niet onze voorkeur heeft ivm droogtijd en kan er geen sprake zijn van garantie over vlakheid en scheuren in het verlaagde plafond.
Ik heb al die tijd met de verwachting gelopen dat ~ 5 - 6 cm voldoende is (want spotjes + lichtbron staan dat toe). En ik wilde graag zoveel mogelijk van de hoogte van mijn appartement behouden. 2.65 - 6 = 1.59.
Het zit nogal vastgeroest dat dat hoe hoger hoe mooier. Wat is jullie mening/ ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
cacao70 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:03:
Ik zit ergens mee. In mijn zoektocht naar een partij voor plafondverlaging geeft een partij aan aan minimaal 10cm verlaging te doen. Met het volgende:

[...]

Ik heb al die tijd met de verwachting gelopen dat ~ 5 - 6 cm voldoende is (want spotjes + lichtbron staan dat toe). En ik wilde graag zoveel mogelijk van de hoogte van mijn appartement behouden. 2.65 - 6 = 1.59.
Het zit nogal vastgeroest dat dat hoe hoger hoe mooier. Wat is jullie mening/ ervaring?
Voor de meeste spots is aan te raden zeker 2-4cm vrije ruimte aan te houden boven de spot zodat hij zijn warmte kwijt kan. Daarnaast lopen plafonds zelden waterpas inderdaad. 10 klinkt wel als veel. Max 8 zou toch ook moeten kunnen. Maar je verliest inderdaad wel echt hoogte. Al was er in de jaren 70 ook een periode waarin woonkamers op 2.40m werden opgeleverd dus ja.

@emile Het lijkt mij niet onmogelijk natuurlijk maar hoeveel hak- en breekwerk wil je achteraf hebben om het aan te leggen? Mechanische ventilatie met afzuiging is afhankelijk van de plaatsing van je MV zelf soms al een uitdaging tenzij die ook op zolder hangt natuurlijk en je nog een vliering hebt bijvoorbeeld.
Overigens lijkt mij de ruimte wel erg krap hoor. 1.25m diep is niet veel.
Die deurpost naar je hal vanuit die slaapkamer lijkt nog wel 10cm naar links te kunnen, dan zou je ook je wand recht door kunnen trekken vanuit het bovenste raam richting je hal. Elke cm is meegenomen op die ruimte zou ik zeggen. Je hebt een lepe hoek van je trap beschikbaar, lopen daar de standleidingen niet in ?

[ Voor 26% gewijzigd door GeeMoney op 02-03-2023 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-05 23:59
GeeMoney schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:41:

***members only***
Aj dit heb je wel eens eerder gepost, wat is het voordeel van kliktegels buiten een coating? Behalve dat het verwijderen mogelijk is.
En hoopt er tussen de naadjes geen vuil?

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
Strider schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:18:
[...]

Aj dit heb je wel eens eerder gepost, wat is het voordeel van kliktegels buiten een coating? Behalve dat het verwijderen mogelijk is.
En hoopt er tussen de naadjes geen vuil?
Het voordeel is dat het een strakke zachtere vloer wordt ipv koud en toch nog zanderig beton.
Het zuigen en dweilen gaat bij mij nu super makkelijk. Tussen de naden komt geen vuil. Je moet de tegels met een rubberen hamer in elkaar slaan zo strak zit die naad.
Ik loop er bij ons ook regelmatig dus ik wilde gewoon geen beton meer zien/hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emile
GeeMoney schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:06:
[...]
Het lijkt mij niet onmogelijk natuurlijk maar hoeveel hak- en breekwerk wil je achteraf hebben om het aan te leggen? Mechanische ventilatie met afzuiging is afhankelijk van de plaatsing van je MV zelf soms al een uitdaging tenzij die ook op zolder hangt natuurlijk en je nog een vliering hebt bijvoorbeeld.
[...]
Dat dus. Ik denk dat je uiteindelijk weinig goedkoper uit bent en er wel veel breekwerk en prima afgewerkte delen mee op de hals haalt. Hieronder de bovenste etage met wtw rechtsonder. Je moet dus de trap zien te passeren. Ik vermoed dat de standleiding in de andere lepe hoek van de trap geplaatst gaat worden gezien positie toilet etage 2.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bVVwxGL7no-ry4y-LsbWfoTP4kY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AI3TZZb4gByI0nPqc0nWPdCG.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emile
GeeMoney schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:06:
[...]
Die deurpost naar je hal vanuit die slaapkamer lijkt nog wel 10cm naar links te kunnen, dan zou je ook je wand recht door kunnen trekken vanuit het bovenste raam richting je hal. Elke cm is meegenomen op die ruimte zou ik zeggen.
[...]
We willen daar alleen een toilet en douche in hebben. Ik denk dat het dan wel meevalt qua krapte. De slaapkamer willen we ook ruim houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:18

fmb

cacao70 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:03:

[...]

Zoiets?
fmb in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6"

Zit er bij ons nu 3 jaar in. 1 scheur zat er na een paar weken in en is redelijk onzichtbaar hersteld. Die scheur was er naar mijn idee ook in gekomen als het plafond meer was verlaagd. Verder is het gehele plafond nog steeds erg strak!

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
emile schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:32:
[...]

Dat dus. Ik denk dat je uiteindelijk weinig goedkoper uit bent en er wel veel breekwerk en prima afgewerkte delen mee op de hals haalt. Hieronder de bovenste etage met wtw rechtsonder. Je moet dus de trap zien te passeren. Ik vermoed dat de standleiding in de andere lepe hoek van de trap geplaatst gaat worden gezien positie toilet etage 2.

[Afbeelding]
Mooi huisje. Volgens mij de singelvilla met erker-vide van project Hosta in Nijmegen 😀

Succes met de keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emile
Draakje5 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:16:
[...]
Mooi huisje. Volgens mij de singelvilla met erker-vide van project Hosta in Nijmegen 😀
[...]
;) Een kenner! Worden we buren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
emile schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:26:
[...]

;) Een kenner! Worden we buren?
Wij vertrekken uit Lent naar gemeente Lingewaard.
Maar heb ook veel woningen in hof van holland bekeken en deze woning heeft een mooie unieke gevel dus valt wel op.
We zijn gehecht aan een eigen oprit met garage, wat in regio Nijmegen heel moeilijk te vinden is (je hebt nu Zuiderveld, maar die kwam net te laat voor ons).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Midan
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 12-05 17:14
Wij willen op zolder een sporthoekje maken met wat gewichten. De rest van de zolder zal dienen als was/drooghok. We vinden het om die reden een beetje zonde om daar dure vloer te laten plaatsen. Straks laat je een dumbbell vallen op je mooie vloer...

Wat zou een goedkope oplossing zijn voor de zolder die werkt met LTV verwarming? En een nice to have zou zijn dat het ook de schokken van touwspringen etc. kan dempen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:47
In mijn nov2022 BENG opgeleverde nieuwbouwning heb ik wat last van tocht. Als de gangdeur open staat dan wordt het koud in de woonkamer.

Eerst dacht ik de brievenbus maar het zit hem echt in de voordeur waar het waarsch door de kieren komt.
Nu heb ik dit bij de bouwer neergelegd maar vraag ik mij af in hoeverre ze nu verplicht zijn tocht/blowdoorvoer te testenb als onderdeel van de BENG normering. Iemand daar meer informatie over?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blihi
Midan schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:06:
Wij willen op zolder een sporthoekje maken met wat gewichten. De rest van de zolder zal dienen als was/drooghok. We vinden het om die reden een beetje zonde om daar dure vloer te laten plaatsen. Straks laat je een dumbbell vallen op je mooie vloer...

Wat zou een goedkope oplossing zijn voor de zolder die werkt met LTV verwarming? En een nice to have zou zijn dat het ook de schokken van touwspringen etc. kan dempen.
Klik PVC met een geschikte ondervloer. Als er dan een keer schade is kun je de planken individueel vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:40
Midan schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:06:

Of gewoon een deel fitness ondervloer/matten neerleggen. Helpt ook gelijk tegen contact geluid van neerleggen Dumbbell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Niet online
laurens0619 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:37:
In mijn nov2022 BENG opgeleverde nieuwbouwning heb ik wat last van tocht. Als de gangdeur open staat dan wordt het koud in de woonkamer.

Eerst dacht ik de brievenbus maar het zit hem echt in de voordeur waar het waarsch door de kieren komt.
Nu heb ik dit bij de bouwer neergelegd maar vraag ik mij af in hoeverre ze nu verplicht zijn tocht/blowdoorvoer te testenb als onderdeel van de BENG normering. Iemand daar meer informatie over?
Durf geen antwoord op je vraag te geven. Ik ben dit wel eens tegengekomen, misschien de moeite? https://hmbx.nl/nl-nl/de-geisoleerde-brievenbus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-05 06:54
fmb schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:53:
[...]

Zoiets?
fmb in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6"

Zit er bij ons nu 3 jaar in. 1 scheur zat er na een paar weken in en is redelijk onzichtbaar hersteld. Die scheur was er naar mijn idee ook in gekomen als het plafond meer was verlaagd. Verder is het gehele plafond nog steeds erg strak!
Klopt! Mag ik vragen wat de uiteindelijke plafondhoogte is geworden. En qua herstelwerkzaamheden, wat had je uiteindelijk moeten doen? enkel dat stukje weer dichtplamuren (?) en wit verven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
GeeMoney schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 10:01:
[...]

Ik heb ze van pvckliktegel punt nl.
Ik heb de industriële extra dikke variant genomen maar de 4-5mm modellen zijn eigenlijk al prima. Scheelt ook weer geld en die zijn ook een stuk makkelijker te snijden.
Mijn versie is 7mm maar zelfs met hagelnieuwe Stanley messen zaten de blaren op mijn handen.
Decoupeerzaag, afkortzaag of invalzaag geen optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeMoney
Toppe schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:38:
[...]

Decoupeerzaag, afkortzaag of invalzaag geen optie?
Ja, misschien wel maar ik ben nu al klaar :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
LordBusiness schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:20:
[...]
Durf geen antwoord op je vraag te geven. Ik ben dit wel eens tegengekomen, misschien de moeite? https://hmbx.nl/nl-nl/de-geisoleerde-brievenbus
Thnx :)
Ja ik heb nav topic op tweakers een soortgelijke brievenbus besteld. Echter bij de brievenbus komt bijna geen tocht vandaan, dit is vooral de kier van de deur (je ziet ook het licht van buiten er doorheen)

Ik vind het alleen bijzonder dat je daar bij een BENG/kierdichte woning zelf moet achterkomen dus ik vroeg mij af wat hier voor controle op (hoort) te zitten. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hQRNd1fhW2peSjLN8kHTT_1rg6Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VBIhtwp3JTZqVdwKR9QSKIbF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door laurens0619 op 02-03-2023 13:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blihi
laurens0619 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:53:
[...]

Thnx :)
Ja ik heb nav topic op tweakers een soortgelijke brievenbus besteld. Echter bij de brievenbus komt bijna geen tocht vandaan, dit is vooral de kier van de deur (je ziet ook het licht van buiten er doorheen)

Ik vind het alleen bijzonder dat je daar bij een BENG/kierdichte woning zelf moet achterkomen dus ik vroeg mij af wat hier voor controle op (hoort) te zitten. [Afbeelding]
Bij ons was de valdorpel van de voordeur niet uit geschroefd. Dat betekende dus ook dat alle ventilatiemetingen fout waren. Wie let daar op? Niemand blijkbaar.

Is die deur af te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordBusiness
  • Niet online
Zo'n kier lijkt me niet wenselijk en zou ik inderdaad even melden. Dat hoort gewoon luchtdicht te zijn.
Blihi schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:01:
[...]Bij ons was de valdorpel van de voordeur niet uit geschroefd. Dat betekende dus ook dat alle ventilatiemetingen fout waren. Wie let daar op? Niemand blijkbaar.
Thanks, staat hier nu op de checklist. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door LordBusiness op 02-03-2023 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Zijn er dan regels omtrent geisoleerde brievenbussen bij een BENG woning, of is een tocht brievenbus ook gewoon toegestaan?

Volgens mij zijn er BENG woningen met ventilatieroosters in de kozijnen, dus het antwoord zal vast wel ja zijn :-)

[ Voor 32% gewijzigd door Draakje5 op 02-03-2023 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Draakje5 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:43:
[...]
We zijn gehecht aan een eigen oprit met garage, wat in regio Nijmegen heel moeilijk te vinden is (je hebt nu Zuiderveld, maar die kwam net te laat voor ons).
Hier, net ten noorden van Hof van Holland, hebben de meeste woningen een eigen oprit en garage. Laatste woningen zijn nog geen jaar geleden opgeleverd.

Zou persoonlijk sowieso niet in Hof van Holland willen wonen... Wonen in het groen adverteren ze mee. ja, als je overburen planten in de vensterbank zetten... 8)7

Excuses voor eventuele bijna buren die ik nu beledig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:42
laurens0619 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 12:37:

Bij ons kwam er vocht onder de voordeur vandaan richting de mat. Dat bleek te komen doordat een tochtrand/strip van de voordeur afgebogen was en niet goed sloot. Berichtje ingediend op de service portaal en bij ons is dit verholpen binnen 2 weken.

Gewoon een serviceverzoek indienen zou ik doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Farmerwood schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:40:
[...]

Zou persoonlijk sowieso niet in Hof van Holland willen wonen... Wonen in het groen adverteren ze mee. ja, als je overburen planten in de vensterbank zetten... 8)7

Beledigen niet. Maar in het groen is het niet echt inderdaad. Hoe duurzaam het is, daar valt ook wat op af te dingen. Voor ons huis zit straks een wadi. Dus is afwachten wat het wordt. Op de plaatjes ziet het er natuurlijk leuk uit, maar kan ook een schraal stukje gras zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Farmerwood schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 14:40:
[...]

Hier, net ten noorden van Hof van Holland, hebben de meeste woningen een eigen oprit en garage. Laatste woningen zijn nog geen jaar geleden opgeleverd.

Ik moest wel even lachen. Begrijp je punt.
Aan de andere kant zit je wel heel dicht op loopafstand bij de waal en de dijk, mooi gebied om te wandelen. En natuurlijk bij veel voorzieningen (winkels). Maar de percelen zijn klein. Ik begreep onze vorige buren niet, die gingen van hoekwoning Lent ( 135m2, 200m2 perceel, doodlopend hofje, pas paar jaar oud ) met kinderen naar een tussenwoning in Hof van Holland, meer m2 woonoppervlak maar kleiner perceel zonder voortuin.

Tijdens onze zoektocht (ongeveer 1 jaartje) hebben we ingeschreven op het project in Oosterhout Hoge Wei 2 (2kappers) en Lentelijn (2kappers), beide niet ingeloot. Bestaande koopwoningen 2kappers met garage stonden er ook niet heel veel te koop in die periode, of ze kostte meteen 7 ton. Terwijl we nu voor 540K een 2kapper hebben van 149m2 en 335m2 perceel (excl meerwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Deveon schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 14:52:
Zojuist de oplevering gehad. Van de 22 punten van VEH bleven er nog 2 over op het proces verbaal. andere punten zijn direct opgepakt.
Zojuist een telefoontje van de leverancier van de warmtepomp of ik dinsdagmiddag even de monteur binnen kon laten. De aannemer was even vergeten om door te geven dat de warmtepomp soms in storing schiet totdat die gereset wordt. De onderaannemer komt er niet uit en is nu importeur om het op te lossen. Beetje jammer dat ze dat even vergeten waren te melden bij de oplevering.

Verder nog enkele andere punten (van die 22) die direct verholpen zouden worden maar nog niet gebeurt is. Gelukkig is de aannemer nog in de buurt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
De kier is gemeld en zullen ze vast oplossen, ik ben alleen benieuwd hoe dit door de "kwaliteitscontrole" heen komt en of er andere kieren zijn die ik mis.

https://www.isovast.nl/blowerdoortest-verplicht-voor-beng/
Hier lees ik het volgende:
Het meten van de luchtdichtheid van woningen met een blowerdoortest kost natuurlijk tijd en geld. Daarom wordt slechts een minimale steekproef vereist waarvan de grootte en samenstelling wordt voorgeschreven in de leidraad voor energielabelaars, ISSO-publicatie 82.1. Er wordt onderscheid gemaakt tussen eengezinswoningen en meergezinswoningen. Ook is de fasering van een bouwproject van invloed op de verdeling van de woningen binnen de steekproef. De beschrijving in de ISSO 82.1 is wat omslachtig, daarom hebben wij de steekproefbepaling verkort uitgewerkt in ons document Steekproefbepaling voor luchtdichtheidsmetingen.
Maw als dit klopt dan zouden ze, minimaal, een rappoirt van een vergelijkbare woning uit het bouwproject moeten hebben en daar een doorblowtest hebben uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Niet online
Draakje5 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:11:
[...]
Tijdens onze zoektocht (ongeveer 1 jaartje) hebben we ingeschreven op het project in Oosterhout Hoge Wei 2 (2kappers) en Lentelijn (2kappers), beide niet ingeloot. Bestaande koopwoningen 2kappers met garage stonden er ook niet heel veel te koop in die periode, of ze kostte meteen 7 ton. Terwijl we nu voor 540K een 2kapper hebben van 149m2 en 335m2 perceel (excl meerwerk).
Dan hebben wij met ons project (Soetegaerde) nog net geluk gehad. Eind 2019 getekend voor woning van 210 m2, 300 m2 kavel, oprit voor 2 autos en garage van 20 m2. Woonerf met wadi en speeltoestellen naast het huis.

Werd net terug gebeld door de gemeente. Onze woning was in een te hoge categorie ingeschaald. WOZ met 90k omlaag. Snel verdiend. 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Farmerwood op 02-03-2023 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Farmerwood schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 16:27:
[...]

Dan hebben wij met ons project (Soetegaerde) nog net geluk gehad. Eind 2019 getekend voor woning van 210 m2, 300 m2 kavel, oprit voor 2 autos en garage van 20 m2. Woonerf met wadi en speeltoestellen naast het huis.

Werd net terug gebeld door de gemeente. Onze woning was in een te hoge categorie ingeschaald. WOZ met 90k omlaag. Snel verdiend. 8)
Ik zou wel een 2kapper hier willen kopen, die nu in de pre-sale gaan: https://www.woneninlentsbuiten.nl/woningaanbod/#/

Beetje jammer van de prijzen alleen (en de huidige rente).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:18

fmb

cacao70 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:37:
[...]

Klopt! Mag ik vragen wat de uiteindelijke plafondhoogte is geworden. En qua herstelwerkzaamheden, wat had je uiteindelijk moeten doen? enkel dat stukje weer dichtplamuren (?) en wit verven?
De scheur kwam al toen de stukadoor nog bezig was in huis. Hij heeft de scheur uitgekrabd en weer dichtgezet. Daarna heb ik zelf het plafond geverfd.

Vrije hoogte zal nu iets van 2m53cm zijn

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Pagina: 1 ... 201 ... 347 Laatste

Let op:
Dit topic is voor projectmatige woningbouw. Zelfbouw kan in Ervaringen met het bouwen van een eigen huis - Deel 3
Discussie over master - slave installatie en het bouwbesluit mag in Master - slave in nieuwbouw en het bouwbesluit

To kookgroep or not to kookgroep. Discussie staat hier: Het grote kookplaat aansluiten topic Je hebt minder kans om het aan te laten passen dan je denkt.