Wij zitten nu iets meer dan een jaar in de nieuwe woning en hebben zo'n mooi takenlijstje wat nooit afkomt.
Ergens onderaan dat lijstje staat "internet zolder ophangen". Hiervoor ligt een extra loze leiding.
Sinds alles op zolder prima internet heeft met de U6 op de eerste verdieping (en de zolder vooralsnog als washok/berging functioneert) daalde het taakje "internet op zolder" maandelijks in rang.
Vandaag internet in de garage/veranda geknutseld en dacht toen, laten we dat zolder punt maar gelijk meepakken.
Trekveer aangeknoopt en vrouwlief boven rustig aanvoeren en na nog geen meter hoorde we iets losschieten en kwam de controledraad mij (beneden) tegemoet.
Mijn verwachting: Ze hebben hier wederom flex-stukken gebruikt (zoals elders in de woning voor PV). Met knullige verloopjes van PVC buis naar Flex zonder inkeping.
TL;DR: Gok dat ik na een jaar niet kan aankomen met dichte/verstopte loze leiding? 
Ga wel weer het knieschot openbreken als er ooit vraag naar WIFI op zolder is.
Voor nu voldoet die U6 ook. Omvormer staat in verste puntje van de zolder en heeft sinds upgrade (U6Lite > U6+) ook opeens van geen bereik/20% nu 100% bereik
[
Voor 38% gewijzigd door
Source90 op 03-03-2023 22:52
]