Ik denk er aan om een O1 aan te schaffen. Voor mij is het belangrijk om de auto te delen, omdat ik zelf relatief weinig rijd. Ik ben dus benieuwd of auto's regelmatig worden "geleend". Ik woon in de omgeving Tilburg. Dus als er ervaringen zijn hoor ik dat graag!
Je bedoelt de 01 denk ik? De O1 is een ander merk. Ook wel een coole bak!Ninke schreef op maandag 5 september 2022 @ 09:25:
Ik denk er aan om een O1 aan te schaffen. Voor mij is het belangrijk om de auto te delen, omdat ik zelf relatief weinig rijd. Ik ben dus benieuwd of auto's regelmatig worden "geleend". Ik woon in de omgeving Tilburg. Dus als er ervaringen zijn hoor ik dat graag!

Goedemiddag,
Ik heb aan het eind van de ochtend mijn 01 opgehaald in Diemen en kom er nu thuis (in Brabant) achter dat de laadpoort (het klepje) niet open gaat. Zowel niet "automatisch" (door het ingedrukt houden van de "tankknop" links naast het stuur) of handmatig (op het klepje gedrukt, proberen te trekken etc).
Kan dit komen omdat de auto nog niet "aan mijn account" gekoppeld is? (Rijd nu nog als "gastgebruiker").
Of is dit een fysiek probleem met het klepje?
Hoor graag als iemand hetzelfde probleem heeft gehad of wellicht wel heeft kunnen laden als "gastgebruiker"
Grt. Taco
Ik heb aan het eind van de ochtend mijn 01 opgehaald in Diemen en kom er nu thuis (in Brabant) achter dat de laadpoort (het klepje) niet open gaat. Zowel niet "automatisch" (door het ingedrukt houden van de "tankknop" links naast het stuur) of handmatig (op het klepje gedrukt, proberen te trekken etc).
Kan dit komen omdat de auto nog niet "aan mijn account" gekoppeld is? (Rijd nu nog als "gastgebruiker").
Hoor graag als iemand hetzelfde probleem heeft gehad of wellicht wel heeft kunnen laden als "gastgebruiker"
Grt. Taco
Handmatig zou altijd moeten lukken maar kan wel beetje kracht voor nodig zijn. Beste optie is met een van de 'grote' autosleutels 2 maal langzaam (of 3/4 keer snel) op de 'achterklep openen'-knop te drukken. Succes!tscargo schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:06:
Goedemiddag,
Grt. Taco
@crispo Heel erg bedankt voor de tip met de sleutel. Ik hoorde steeds wel een "tik" maar hij bleef maar dicht.crispo schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:19:
[...]
Handmatig zou altijd moeten lukken maar kan wel beetje kracht voor nodig zijn. Beste optie is met een van de 'grote' autosleutels 2 maal langzaam (of 3/4 keer snel) op de 'achterklep openen'-knop te drukken. Succes!
Toen snel op de achterklep knop blijven drukken op de sleutel terwijl ik met de andere hand hem probeerde los te krijgen, en dat werkte na een tijdje.
Ben nu aan het laden en als hij daarmee klaar is, zal ik kijken of hij nu wel 'gewoon' open gaat.
Wellicht dat het door "nieuwigheid + warmte" ergens klem zat.
Nogmaals bedankt!
ik trek er eigenlijk altijd gewoon hard aan. Gebruik bijna nooit het knopje of de sleutel 😀tscargo schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:01:
[...]
@crispo Heel erg bedankt voor de tip met de sleutel. Ik hoorde steeds wel een "tik" maar hij bleef maar dicht.
Toen snel op de achterklep knop blijven drukken op de sleutel terwijl ik met de andere hand hem probeerde los te krijgen, en dat werkte na een tijdje.
Ben nu aan het laden en als hij daarmee klaar is, zal ik kijken of hij nu wel 'gewoon' open gaat.
Nogmaals bedankt!
C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E
Misschien hebben ze er bij jou een sterker magneet ingestopt?tscargo schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:01:
[...]
@crispo Heel erg bedankt voor de tip met de sleutel. Ik hoorde steeds wel een "tik" maar hij bleef maar dicht.
Nogmaals bedankt!
contact moet uit staan anders opent de laadpoort bij mij ook niet met het knopje bij het stuur. Kan oorzaak zijn
+ lang ingedrukt houdenROCOP schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:52:
contact moet uit staan anders opent de laadpoort bij mij ook niet met het knopje bij het stuur. Kan oorzaak zijn
Bij mij is juist de release na laden een probleem. Regelmatig moet ik meerdere keren auto op slot en van slot doen voor de pal goed terug springt en de kabel wordt los gelaten.
Interessant voorval bij mijn rit terug van een weekend weg.
Na de eerste ~70km enkel elektrisch te hebben gereden, stopte de airco met koelen.
Er stroomde enkel nog warme lucht de auto in. Oh oh..
Gedurende die 70km hebben wij gelijktijdig een MacBook Pro, een iPad en 2 iPhones gekoppeld gehad aan de stroomvoorzieningen van de auto.
Mijn theorie is dan ook dat de accu leeg is geraakt, vanwege de vele apparaten, en dat daardoor de airco stopte met koelen.
Vervolgens hebben we ~60km gereden zonder aangesloten apparaten en de airco uit. Ook had ik voor de zekerheid “accu laden” aangezet. (Ook al denk ik niet dat dit invloed heeft op de accu die de apparaten en airco voorziet van stroom)
Daarna deed de airco het weer!
Wat denken jullie klopt mijn theorie?
Na de eerste ~70km enkel elektrisch te hebben gereden, stopte de airco met koelen.
Gedurende die 70km hebben wij gelijktijdig een MacBook Pro, een iPad en 2 iPhones gekoppeld gehad aan de stroomvoorzieningen van de auto.
Mijn theorie is dan ook dat de accu leeg is geraakt, vanwege de vele apparaten, en dat daardoor de airco stopte met koelen.
Vervolgens hebben we ~60km gereden zonder aangesloten apparaten en de airco uit. Ook had ik voor de zekerheid “accu laden” aangezet. (Ook al denk ik niet dat dit invloed heeft op de accu die de apparaten en airco voorziet van stroom)
Reed je het eerste stuk pure of hybrid?
Volgens mij zijn er inderdaad twee verschillende (en los van elkaar staande) accu systemen in de auto: één voor rijden en één voor de onboard electronica (waaronder airco). Ik ga er dan ook vanuit dat jouw veronderstelling correct is. Denk inderdaad ook dat 'accu laden' geen invloed heeft gehad op het laden van de 'onboard' accu, maar dat die zich puur richt op het laden van de 'rijd' accu. Natuurlijk heeft de normale dynamo de accu in 60km weer wat kunnen opladen.Lamaka schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 08:59:
Interessant voorval bij mijn rit terug van een weekend weg.
Vriendelijke reminder voor iedereen dat wanneer je de auto op slot doet, weliswaar automatisch het panorama dak wordt verduisterd, maar het schuifdak niet dicht gaat als die OPEN staat 🌧
Was voor mij vanochtend een vervelende verassing. Ook jammer dat je met al die sensoren etc niet even een waarschuwing krijgt als het gaat regenen.
Was voor mij vanochtend een vervelende verassing. Ook jammer dat je met al die sensoren etc niet even een waarschuwing krijgt als het gaat regenen.
[ Voor 32% gewijzigd door .Johnny op 06-09-2022 09:59 ]
Toen je bij mij de aanvraag deed onlangs kreeg ik een rood signaal bij de app zelf. Geen push-bericht.oldostofjas schreef op zondag 4 september 2022 @ 21:10:
Daar hoef je niks extra's voor in te stellen. Als er niks beschikbaar is, kan je de kaart wat verschuiven, of uitzoomen en dan komen er vaak wel auto's tevoorschijn.
Ik probeer er ook weer één te lenen, maar het is best lastig. Het lijkt of mensen geen notificatie krijgen, waardoor de aanvraag na 24 uur automatisch geannuleerd wordt.
Maar moet je dan echt de app openen om het te zien? Want ik kan me voorstellen dat mensen niet iedere dag in die app zitten.Evanal schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:15:
[...]
Toen je bij mij de aanvraag deed onlangs kreeg ik een rood signaal bij de app zelf. Geen push-bericht.
Ik probeer nog steeds een auto voor as. zondag te reserveren, maar het is echt een drama. Iedere keer na 24 uur weer geannuleerd, dus ik denk dat mensen het echt niet zien.
Uit mijn hoofd komt er dan op het icoon van de app een rood teken te staan. Dus als je die niet op je startpagina heb staan dan zie je het niet automatisch.oldostofjas schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:29:
[...]
Maar moet je dan echt de app openen om het te zien? Want ik kan me voorstellen dat mensen niet iedere dag in die app zitten.
Ik probeer nog steeds een auto voor as. zondag te reserveren, maar het is echt een drama. Iedere keer na 24 uur weer geannuleerd, dus ik denk dat mensen het echt niet zien.
Ik krijg over twee weken mijn 01. Aangezien ik twee kids op de achterbank heb zitten, was ik eigenlijk van plan een hoes te zoeken voor de achterbank, heeft iemand ervaringen?
Ik heb afgelopen weekend de auto uitgeleend gehad. Werkte prima, had gewoon een push-notificatie met de request gehad. Dus wellicht dat degenen bij wie je de aanvraag uitzet niet op tijd reageren zelf. Je kunt ook gewoon 5x een request uitzetten en dan de rest weer annuleren zodra je "beet" hebt. Volgens mij heb je tot 24h vantevoren om te annuleren.
Even een vraag mbt het “koppelen” van de auto aan de app;
Gisteren mijn 01 opgehaald, netjes uitleg gekregen en er werd mij ook verteld dat het even kon duren (Max 24u) voordat de auto in de app verschijnt.
Dit klopte ook en tegen de avond stond de auto er in. Echter is er geen actieve verbinding met de auto, ik kan dus niets bedienen of de status van de auto bekijken. In de auto zelf wordt met het opstarten wel aangegeven dat er geen verbinding is met het internet / netwerk.
Kan dit ook even duren of zal ik hiervoor contact met Lynk & Co moeten opnemen?
Verder niets dan lof over de 01 trouwens!
Gisteren mijn 01 opgehaald, netjes uitleg gekregen en er werd mij ook verteld dat het even kon duren (Max 24u) voordat de auto in de app verschijnt.
Dit klopte ook en tegen de avond stond de auto er in. Echter is er geen actieve verbinding met de auto, ik kan dus niets bedienen of de status van de auto bekijken. In de auto zelf wordt met het opstarten wel aangegeven dat er geen verbinding is met het internet / netwerk.
P2 LRSM Pilot, Plus, 20", Thunder
Zelfde hier, ik heb de auto ruim een week, maar nog geen koppeling in de app.monogato schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:25:
Even een vraag mbt het “koppelen” van de auto aan de app;
Voor mij geldt hetzelfde, de auto is te zien in de app maar ik kan er geen verbinding mee maken.
Beam Me Up!
Bij mij inderdaad hetzelfde. Gisterochtend opgepikt in Diemen. De auto is inmiddels wel te zien in de app, maar kan hem in de auto nog niet met de profile manager koppelen.
Dan zou het met tethering met je telefoon dus ook moeten lukken.Lijon schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 15:43:
Overigens net een mogelijke fix gevonden. Had hem thuis voor de deur staan. Daar verbonden met het WiFi netwerk van m’n huis. Toen werkte het wel meteen. Misschien het proberen waard 👍🏻
Niet dat je er veel aan hebt trouwens; zelfs de laadstatus wordt maar 1x per uur of soms zelfs 2u geupdate, zonder melding zodra die vol is. Soms moet je zelf maar gokken of die vol is als er wordt geladen en je zit tussen de update momenten in. Ook kun je de verwarming/koeling alleen maar remote aanzetten als de auto wordt geladen.
Je hoeft niet in de auto in te loggen om de auto met de app te bedienen. Klinkt alsof de 4G dataverbinding in de auto nog niet actief is waardoor niet verbonden is met “de cloud”.Lijon schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:20:
Bij mij inderdaad hetzelfde. Gisterochtend opgepikt in Diemen. De auto is inmiddels wel te zien in de app, maar kan hem in de auto nog niet met de profile manager koppelen.
Ik denk ook dat dat het ding is maar het vreemde is wel dat hij 4G toont, en wanneer ik “Mobiele data” uitzet, verdwijnt het 4G tekentje + de bereik indicator.Oizo1981 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 17:05:
[...]
Je hoeft niet in de auto in te loggen om de auto met de app te bedienen. Klinkt alsof de 4G dataverbinding in de auto nog niet actief is waardoor niet verbonden is met “de cloud”.
Als je in Utrecht zoekt, kun je die van mij proberen. Kareloldostofjas schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 10:29:
[...]
Maar moet je dan echt de app openen om het te zien? Want ik kan me voorstellen dat mensen niet iedere dag in die app zitten.
Idemcyberdj schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:02:
[...]
ik trek er eigenlijk altijd gewoon hard aan. Gebruik bijna nooit het knopje of de sleutel 😀

Ik reply hier even op omdat de Lynk&Co granny laadkabel inderdaad 10A max is, maar ook - bij mij althans - een max output heeft van 1800W. Dit staat ook vermeld op de kabel. Het viel mij al op aan de data van de Shelly waar hij aan hangt. Het vervelende is dat ik hem niet in 1 nacht (alleen daltarief, 23u-7u) niet volgeladen krijg als hij helemaal leeg is.JHoorn schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:26:
[...]
“Granny” kabel laadt maar met 10A max (is dus 2200W). Ik weet niet of je er nog een granny laadkabel bij krijgt als je de nieuwe snellader hebt, zou kunnen van niet omdat dit vermogen niet over 1 fase kan (idd max 3600W).
Dan vind ik mijn normale lader prima, kan nu op de camping s’nachts laden met mijn 10A camping aansluiting en lekker “gratis” kilometers maken.
Prima trekauto en hier in Parijs ook al andere 01’s gespot.
Is met 3 kinderen op de achterbank prima te doen.
Is hier een reden voor vanuit Lynk&Co? M.a.w.: kan ik er ook een andere granny kabel aan hangen die wél 10A of meer kan leveren?
[ Voor 6% gewijzigd door hendriku op 07-09-2022 09:24 ]
Iemand die hier mee kan helpen?Martijn schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 10:26:
[...]
Hmm, interessant, heb dat stukje een paar pagina's terug eens gelezen. Dus even schetsen in mijn situatie. Ik heb 3 fase aansluiting thuis in de meterkast, dat is 3x 25A. Dus wat voor laadpaal ik ook koop, de max voor de Lynk zal altijd 25A zijn, aangezien hij maar enkelfase kan laden? Ook al koop ik een 3 fase 22Kwh laadpaal? Die is dan sowieso capped op 75A (17kwh)...
Klopt.. behalve dan de nieuwere geloof ik, dan moet je wel een 22kwh paal hebben, en haal je 7 kwh dacht ik.
Overigens is 0 tot vol op 3.6 ongeveer ~4.5 uur. En op de granny charger ~7.5.
Maximaal laadvermogen is 3.7 kW op een 3 fasen aansluiting. Hij trekt maximaal 16 ampére, zo ver mijn kennis reikt is dat één fase. Het model vanaf augustus kan op maximaal 7.2 kW vanaf een 3 fasen 32 ampére aansluiting laden. Dat moet dan wel een 22 kWh laadpaal zijn, maar ook dan laadt hij via één fase.
[ Voor 15% gewijzigd door pretpik op 07-09-2022 11:53 ]
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Klopt maar ik begrijp dat die 32A ook enkelfase is, dus zal je dat niet vaak kunnen leveren... Ik heb een 3x25A aansluiting dus zal mijn max dan maar 25A zijn. Een 3x35A aansluiting kosten heel veel extra per maand, dus dat loont niet echt...pretpik schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:50:
[...]
Maximaal laadvermogen is 3.7 kW op een 3 fasen aansluiting. Hij trekt maximaal 16 ampére, zo ver mijn kennis reikt is dat één fase. Het model vanaf augustus kan maximaal 32 ampére trekken mits beschikbaar.
Punt is dat ik alleen in PIEK uren wil laden, ja klinkt onlogisch, maar ik breng dan het meeste op met mijn panelen, en heb dubbel tarief en dus dubbele saldering (Shell Energy doet niet aan enkeltarief met slimme meter). En aangezien ik elke dag om 18:00 ofzo thuis kom van werk, heb ik maar 3 uur om te laden (in Noord Brabant begint dal tarief al om 21:00). Moet dus sneller laden dan 4.5 uur als het ff kan
Dus zou een enkel fase 7.4kw laadpaal dan niet mijn beste oplossing zijn? Dan laad ik daarmee maximaal op 5.8kw. Of meteen voor 22kw gaan voor de toekomst...
Indien het budget het toe laat zou ik kiezen voor 11 of 22 kw lader. Laden op 7.4 kwh betekent niet trouwens dat de auto 2x sneller opgeladen is, je zit ook met verliezen etc. Je kan je vragen over thuis laden trouwens beter hier stellen.Martijn schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:56:
[...]
Klopt maar ik begrijp dat die 32A ook enkelfase is, dus zal je dat niet vaak kunnen leveren... Ik heb een 3x25A aansluiting dus zal mijn max dan maar 25A zijn. Een 3x35A aansluiting kosten heel veel extra per maand, dus dat loont niet echt...
Punt is dat ik alleen in PIEK uren wil laden, ja klinkt onlogisch, maar ik breng dan het meeste op met mijn panelen, en heb dubbel tarief en dus dubbele saldering (Shell Energy doet niet aan enkeltarief met slimme meter). En aangezien ik elke dag om 18:00 ofzo thuis kom van werk, heb ik maar 3 uur om te laden (in Noord Brabant begint dal tarief al om 21:00). Moet dus sneller laden dan 4.5 uur als het ff kan.
Dus zou een enkel fase 7.4kw laadpaal dan niet mijn beste oplossing zijn? Dan laad ik daarmee maximaal op 5.8kw. Of meteen voor 22kw gaan voor de toekomst...
[ Voor 5% gewijzigd door pretpik op 07-09-2022 12:09 ]
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Bij mij is het al zo erg dat ik beter aan de publieke paal kan laden @ 36 ct per kwh...Martijn schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:56:
[...]
Klopt maar ik begrijp dat die 32A ook enkelfase is, dus zal je dat niet vaak kunnen leveren... Ik heb een 3x25A aansluiting dus zal mijn max dan maar 25A zijn. Een 3x35A aansluiting kosten heel veel extra per maand, dus dat loont niet echt...
Punt is dat ik alleen in PIEK uren wil laden, ja klinkt onlogisch, maar ik breng dan het meeste op met mijn panelen, en heb dubbel tarief en dus dubbele saldering (Shell Energy doet niet aan enkeltarief met slimme meter). En aangezien ik elke dag om 18:00 ofzo thuis kom van werk, heb ik maar 3 uur om te laden (in Noord Brabant begint dal tarief al om 21:00). Moet dus sneller laden dan 4.5 uur als het ff kan.
en als je de kabel direct na ontgrendelen uit de auto trekt? Na een halve minuut ofzo wordt de kabel inderdaad weer vergrendeld (ook al sluit je de wagen niet af). Ik ontgrendel de auto en zorg dat ik relatief snel de laadkabel eruit trek. Daarna haal ik hem dan wel uit de laadpaal.Geer72 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 08:37:
Bij mij is juist de release na laden een probleem. Regelmatig moet ik meerdere keren auto op slot en van slot doen voor de pal goed terug springt en de kabel wordt los gelaten.
Het probleem is dat de pal moeizaam gaat. Soms pas na wat rommelen merk ik dat hij in/uit de stekker schiet (te horen en ook te zien aan de groene/oranje led in de auto).cyberdj schreef op woensdag 7 september 2022 @ 12:39:
[...]
en als je de kabel direct na ontgrendelen uit de auto trekt? Na een halve minuut ofzo wordt de kabel inderdaad weer vergrendeld (ook al sluit je de wagen niet af). Ik ontgrendel de auto en zorg dat ik relatief snel de laadkabel eruit trek. Daarna haal ik hem dan wel uit de laadpaal.
Maar soms moet ik echt meerdere keren auto op slot of van slot doen voor hij echt los schiet. Vooral vervelend als je met haast weg gaat en staat te hannesen voor de kabel los is.
(Ik kan de kabel niet uit de laadpaal trekken, want daar zit ie aan vast. Ik heb een laadpaal met snoer en stekker. Als alles normaal gaat is thuiskomen en lader erin stoppen een handeling van 2 sec en andersom auto ontgrendelen, stekker eruit trekken ook twee seconden. Enige irritante is dan het overbodige extra klepje in de aansluiting zelf.)
[ Voor 18% gewijzigd door Geer72 op 07-09-2022 13:31 ]
Ik zou bijna zeggen: kloddertje vet aan de pal/stekker smeren? Zou me niks verbazen als de garage dat ook doet om het euvel te verhelpen.Geer72 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:23:
[...]
Het probleem is dat de pal moeizaam gaat. Soms pas na wat rommelen merk ik dat hij in/uit de stekker schiet (te horen en ook te zien aan de groene/oranje led in de auto).
Maar soms moet ik echt meerdere keren auto op slot of van slot doen voor hij echt los schiet. Vooral vervelend als je met haast weg gaat en staat te hannesen voor de kabel los is.
(Ik kan de kabel niet uit de laadpaal trekken, want daar zit ie aan vast. Ik heb een laadpaal met snoer en stekker.)
WD40?Geer72 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:23:
[...]
Het probleem is dat de pal moeizaam gaat. Soms pas na wat rommelen merk ik dat hij in/uit de stekker schiet (te horen en ook te zien aan de groene/oranje led in de auto).
(Ik kan de kabel niet uit de laadpaal trekken, want daar zit ie aan vast. Ik heb een laadpaal met snoer en stekker. Als alles normaal gaat is thuiskomen en lader erin stoppen een handeling van 2 sec en andersom auto ontgrendelen, stekker eruit trekken ook twee seconden. Enige irritante is dan het overbodige extra klepje in de aansluiting zelf.)
Dat heb ik al wel geprobeerd. Overigens zijn er mensen in deze blog die de garage hebben moeten bellen om weg te komen, dus kan altijd erger.oldostofjas schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:31:
[...]
Ik zou bijna zeggen: kloddertje vet aan de pal/stekker smeren? Zou me niks verbazen als de garage dat ook doet om het euvel te verhelpen.
Zal het noemen als auto ooit bij garage komt. Geen idee wanneer dat is of hoe dat gaat. Nog geen oproep gehad sinds november 21.
Ik heb destijds toen ik vorige hybride kocht gekozen meterkast om te laten bouwen naar drie keer 25 ampère en ook een driefasen geschikte kabel onder de stoep door laten leggen. Maar heb een goedkoop laadkastje gekocht. Mocht ik een full electric wagen kopen zal ik alleen kastje moeten vervangen, overige infra ligt er al.Martijn schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:56:
[...]
Ik krijg de auto binnenkort geleverd en ik kreeg de algemene voorwaarden toegestuurd, mij viel op dat het 'onbeperkt' internet in de auto stopt per 31 december 2022, waarna dit tegen betaling kan worden voortgezet. Was dit al bekend?
nee, nieuw voor mijSlottiee schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:58:
Ik krijg de auto binnenkort geleverd en ik kreeg de algemene voorwaarden toegestuurd, mij viel op dat het 'onbeperkt' internet in de auto stopt per 31 december 2022, waarna dit tegen betaling kan worden voortgezet. Was dit al bekend?
Ik heb vorige week NewMotion moeten bellen omdat de paal mijn kabel niet loslietGeer72 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 13:38:
[...]
Dat heb ik al wel geprobeerd. Overigens zijn er mensen in deze blog die de garage hebben moeten bellen om weg te komen, dus kan altijd erger.
Zal het noemen als auto ooit bij garage komt. Geen idee wanneer dat is of hoe dat gaat. Nog geen oproep gehad sinds november 21.

Gelukkig heel snel geregeld doordat ze de kabel op afstand kunne vrijgeven.
Het probleem was dat de laadtransactie niet meer in mijn app te zien was, dus ook niet af te sluiten.
Van helemaal leeg gereden tot vol kostte 16,64 kWh, 6u 6min en € 3,44
Ik zie het idd in de mail die ik van ze gehad heb na mijn leveringsbevestiging. Jammer, maar als dit een verdere prijsstijging uitstelt vind ik het niet zo'n probleem... Hopelijk dat je er wel je eigen 'goedkope' oplossing in kan zetten, en niet dat je vast zit aan een hoog abonnementstarief om hem 'connected' te houden...Slottiee schreef op woensdag 7 september 2022 @ 15:58:
Rijmt niet echt met het oorspronkelijke bericht van Orange:
Link naar Orange persbericht
Vanaf december 2022 dus niet meer "Always connected"
Vraag me dan ook af hoe ze OTA updates willen doen
Lynk & Co, a global mobility brand formed as a joint venture between Geely Holding, Geely Auto Group and Volvo Car Group, has launched its “always connected” car. The vehicle uses internet of things (IoT) network and infrastructure from Orange Business Services to deliver connected services to drivers.
The 01 SUV auto is sold on simplicity. Lynk & Co offers membership-based mobility for those who want to “rent” a car instead of purchasing it in the traditional sense. The car incorporates a share button, enabling owners to generate income via sharing functionalities. Lynk & Co members can also control, monitor and share their car from a smartphone app that communicates with the car via the cloud.
In-car technology has been designed to be as easy to use as possible with no hidden extras. All cars have large configurable touch screens and telematics that are always connected to the internet and the car’s cloud.
The truly connected car
Orange has worked closely with Lynk & Co and its sister company CEVT, an innovation and technology company within Geely Holding, to build a solution that enables the Lynk & Co business and operations model. Each car will benefit from Orange's IoT Managed Global Connectivity solution, which provides secure and seamless integration between connected car services, internet access and online tracking. This allows it to provide downloadable billing reports and predictive maintenance updates, for example.
SIMs with a unified global footprint are integrated during the manufacturing process. Orange IoT cellular connectivity allows users to enjoy the same experiences across geographies by roaming between different providers as required
[ Voor 3% gewijzigd door Mikemkm op 07-09-2022 16:38 ]
Ook niet met wat hier staat, onderaan de pagina:Mikemkm schreef op woensdag 7 september 2022 @ 16:35:
Rijmt niet echt met het oorspronkelijke bericht van Orange:
[...]
https://www.lynkco.com/nl...opic:The_car_is_connected
:fill(white):strip_exif()/f/image/ui0ABiRwLXTjIxRPk0o91oQN.png?f=user_large)
Dit staat dus in de algemene voorwaarden die ik gisteren kreeg toegestuurd.
En inderdaad, dat staat dus haaks op wat ze beloven op hun eigen website, daarom stelde ik ook de vraag.
Volgens gaat dat alleen om de hotspot verbinding in de auto (=premium functie). Die was oorspronkelijk tot 31 december 2021 inclusief en nu dus een jaar later. Goed mogelijk dat die datum weer verder opschuift. Om de basis functionaliteit van de auto te kunnen gebruiken (oa het delen) is een internetverbinding noodzakelijk en zal die dus ook na 31 december kosteloos doorlopen. Eventueel dus alleen extra betalen voor hotspot-functionaliteit.Slottiee schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:01:
[Afbeelding]
Dit staat dus in de algemene voorwaarden die ik gisteren kreeg toegestuurd.
En inderdaad, dat staat dus haaks op wat ze beloven op hun eigen website, daarom stelde ik ook de vraag.
Zo heb ik het begrepen van L&C.
:strip_exif()/f/image/f4hCirnYPSRzmkHBarNDTwuY.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door Oizo1981 op 07-09-2022 17:07 ]
Ik blijf dit soort veranderingen wel echt gek vinden hoor (naast de prijsverhoging en het feit dat de ene auto wel 360 graden camera heeft en de andere niet, tegen hetzelfde tarief). Hoe zou je, als je niet zelf tegen betaling die dienst af neemt, je auto kunnen delen? De lener kan toch alleen auto lenen die verbonden is met internet lijkt me?
Zie mijn eerdere bericht. Gaat alleen over de hotspot functionaliteit. Auto blijft online.de2xnis schreef op woensdag 7 september 2022 @ 17:06:
[...]
Ik blijf dit soort veranderingen wel echt gek vinden hoor (naast de prijsverhoging en het feit dat de ene auto wel 360 graden camera heeft en de andere niet, tegen hetzelfde tarief). Hoe zou je, als je niet zelf tegen betaling die dienst af neemt, je auto kunnen delen? De lener kan toch alleen auto lenen die verbonden is met internet lijkt me?
bij mij werkt hotspot niet eens. Krijg de switch niet naar aan.Oizo1981 schreef op woensdag 7 september 2022 @ 18:46:
[...]
Zie mijn eerdere bericht. Gaat alleen over de hotspot functionaliteit. Auto blijft online.
Hopelijk blijft spotify wel werken (via de ingebouwde app).
Ben je ingelogd met een profiel?cyberdj schreef op woensdag 7 september 2022 @ 23:22:
[...]
bij mij werkt hotspot niet eens. Krijg de switch niet naar aan.
Hopelijk blijft spotify wel werken (via de ingebouwde app).
Bij mij werkt ie wel maar ongelooflijk traag.
Ik heb wel eens geprobeerd om Spotify en SoundCloud (via Android Auto) te gebruiken. Maar beide zijn zo traag dat zelfs het laden van mijn afspeellijsten soms niet eens werkt. Dus ik zet de muziek maar aan op mijn telefoon via bluetooth.
Was wel leuk geweest om alles op het scherm te kunnen bedienen maar als het zo traag werkt dan geef ik het op
O ja, wat ook nog humor is. Ik kreeg laatst een SMS van L&C dat er een verkeerd bedrag zou geïncasseerd zijn en dat ze hun excuses aanbieden en spoedig een oplossing bieden. Terwijl ze sinds juni nog geen cent hebben geïncasseerd en ik al meerdere mailtjes en telefoontjes er aan heb moeten besteden
Voor de rest fijne auto hoor maar ik word soms wel beetje moe hier van
Was wel leuk geweest om alles op het scherm te kunnen bedienen maar als het zo traag werkt dan geef ik het op
O ja, wat ook nog humor is. Ik kreeg laatst een SMS van L&C dat er een verkeerd bedrag zou geïncasseerd zijn en dat ze hun excuses aanbieden en spoedig een oplossing bieden. Terwijl ze sinds juni nog geen cent hebben geïncasseerd en ik al meerdere mailtjes en telefoontjes er aan heb moeten besteden

[ Voor 35% gewijzigd door MitchellHearth op 08-09-2022 09:27 ]
Voorlopig heb ik nog niet eens een werkende internetverbinding in de auto. Verder heb ik gelukkig nergens problemen mee behalve dit. Iemand een idee hoe dit gefixed kan worden?
wat versta je onder een niet werkende verbinding? Werken je systemen van de auto dan ook niet?monogato schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:18:
Voorlopig heb ik nog niet eens een werkende internetverbinding in de auto. Verder heb ik gelukkig nergens problemen mee behalve dit. Iemand een idee hoe dit gefixed kan worden?
Zoals al aangegeven heb je geen toegang tot internet zonder ingelogd te zijn op een profiel.
Ik neem aan dat als ik Carplay gebruik (apple), dat dan gewoon de internetverbinding van mijn telefoon gebruikt wordt? Voor mij wel een key feature...MitchellHearth schreef op donderdag 8 september 2022 @ 09:25:
Ik heb wel eens geprobeerd om Spotify en SoundCloud (via Android Auto) te gebruiken. Maar beide zijn zo traag dat zelfs het laden van mijn afspeellijsten soms niet eens werkt. Dus ik zet de muziek maar aan op mijn telefoon via bluetooth.
O ja, wat ook nog humor is. Ik kreeg laatst een SMS van L&C dat er een verkeerd bedrag zou geïncasseerd zijn en dat ze hun excuses aanbieden en spoedig een oplossing bieden. Terwijl ze sinds juni nog geen cent hebben geïncasseerd en ik al meerdere mailtjes en telefoontjes er aan heb moeten besteden![]()
Dat klopt niet. Als je niet ingelogd bent werkt de internetverbinding van de auto prima: spotify, app, delen etc. Alléén de hotspot-functie werkt niet als je niet bent ingelogd.BPi schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:41:
[...]
wat versta je onder een niet werkende verbinding? Werken je systemen van de auto dan ook niet?
Zoals al aangegeven heb je geen toegang tot internet zonder ingelogd te zijn op een profiel.
Nou we hebben weer feest hoor.
mijne is in april weg gesleept omdat melding te weinig koelvloeistof.
Toen hebben ze hem gevuld wat ik al raar vond maar goed geen monteur. Twee dagen later weer melding en toen lag alles onder de auto dus lekkage. Auto weggesleept 5 weken weg geweest. Lekkage radiator. Nu weer melding te weinig koelvloeistof om gek van te worden.
Ben bijna geneigd om om een andere auto te vragen. Nu moet ik straks hem weer weg laten slepen door anwb krijg wel weer vervangend vervoer maar om gek van te worden.
mijne is in april weg gesleept omdat melding te weinig koelvloeistof.
Toen hebben ze hem gevuld wat ik al raar vond maar goed geen monteur. Twee dagen later weer melding en toen lag alles onder de auto dus lekkage. Auto weggesleept 5 weken weg geweest. Lekkage radiator. Nu weer melding te weinig koelvloeistof om gek van te worden.
Ben bijna geneigd om om een andere auto te vragen. Nu moet ik straks hem weer weg laten slepen door anwb krijg wel weer vervangend vervoer maar om gek van te worden.
Ik bedoelde ook dat je zonder inloggen geen gebruik kan maken van internet. Dus met andere devices via hotsport.Oizo1981 schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:55:
[...]
Dat klopt niet. Als je niet ingelogd bent werkt de internetverbinding van de auto prima: spotify, app, delen etc. Alléén de hotspot-functie werkt niet als je niet bent ingelogd.
Beetje onjuist geformuleerd door mij.
Wat overigens ook vervelend is dat als je navigeert via een app op aindroid auto, dat dat niet lukt (althans mij niet) via de internetverbinding van de auto. Je trekt dan je eigen internetbundel leeg.
Letterlijk zoals ik het zeg; de auto zelf heeft geen werkende internetverbinding. Ik krijg in de auto ook de melding “Geen werkende internetverbinding”.BPi schreef op donderdag 8 september 2022 @ 10:41:
[...]
wat versta je onder een niet werkende verbinding? Werken je systemen van de auto dan ook niet?
Ik zie in het info balkje bovenaan het scherm wel vol signaal en het 4G symbool maar ik kan dus via de auto geen Spotify oid gebruiken. Inloggen heb ik via een omweg gedaan; hotspot op m’n telefoon
Ik zet altijd mobiele data uit als ik in de 01 stap. Hij maakt dan direct gebruik van de Lynk wifi.
Rising cost of electricity changing Lynk hybrid value equation...
I wonder if many other Lynk 01 drivers are in a similar position to me ?
My Eneco household contract cost has this month almost doubled from 0.31c Kw/h to 0.61c Kw/h, whereas the ANWB charge pass has only gone up 0.01c to 0.39c Kw/h. This means that instead of conveniently charging at home, where my car sits most of the time, at 0.31c Kw/h, it's now costing twice as much... so it is in fact much cheaper - but totally impractical, both because of the distance to my home combined with the very slow charging speed - to charge in the nearby village (Abcoude), 3km away .
So the question I am asking myself is, "Should I change to a full EV with rapid charging, so at least I can get a 20 - 80% charge in 30 - 40 minutes or so?" Charging once or twice a week would usually be enough.
I don't want to spend more than €550/month, so it's an interesting challenge, but I've always liked the BMW i3, so I'm going to test drive one and consider leasing or buying (they have just gone out of production). I have been driving to The Alps twice a year for most of the last 40+ years, but this year - although the Lynk performed very well - I finally decided I would take the train in future ("Let the train take the strain", as the British Rail advertisement used to say, many years ago !), so I would not need hybrid range.
I spoke at length with Eneco this morning (including their E-Mobility people) & it seems their only solution is to install a shared (= available to public) loading station at my home, in which case I would only pay 0.21c Kw/h (plus 0.61c Kw/h, which Eneco would then credit back to me each month - seems unnecessarily complicated, but perhaps I misunderstood).
The bottom line is that the present energy crisis has removed the fuel cost benefit of EV driving either entirely or very nearly entirely & in certain situations, like mine, removes one key advantage of leasing a very good* vehicle (*apart from the software, which reminds me of Windows 95...!!!).
PS. .. and I would consider new & used alternatives to the BMW i3.
My Eneco household contract cost has this month almost doubled from 0.31c Kw/h to 0.61c Kw/h, whereas the ANWB charge pass has only gone up 0.01c to 0.39c Kw/h. This means that instead of conveniently charging at home, where my car sits most of the time, at 0.31c Kw/h, it's now costing twice as much... so it is in fact much cheaper - but totally impractical, both because of the distance to my home combined with the very slow charging speed - to charge in the nearby village (Abcoude), 3km away .
So the question I am asking myself is, "Should I change to a full EV with rapid charging, so at least I can get a 20 - 80% charge in 30 - 40 minutes or so?" Charging once or twice a week would usually be enough.
I don't want to spend more than €550/month, so it's an interesting challenge, but I've always liked the BMW i3, so I'm going to test drive one and consider leasing or buying (they have just gone out of production). I have been driving to The Alps twice a year for most of the last 40+ years, but this year - although the Lynk performed very well - I finally decided I would take the train in future ("Let the train take the strain", as the British Rail advertisement used to say, many years ago !), so I would not need hybrid range.
I spoke at length with Eneco this morning (including their E-Mobility people) & it seems their only solution is to install a shared (= available to public) loading station at my home, in which case I would only pay 0.21c Kw/h (plus 0.61c Kw/h, which Eneco would then credit back to me each month - seems unnecessarily complicated, but perhaps I misunderstood).
The bottom line is that the present energy crisis has removed the fuel cost benefit of EV driving either entirely or very nearly entirely & in certain situations, like mine, removes one key advantage of leasing a very good* vehicle (*apart from the software, which reminds me of Windows 95...!!!).
Isnt this exactly making a good case for hybrid? You can drive a fuel efficient car on regular 95, or electric..jldelta schreef op donderdag 8 september 2022 @ 17:24:
Rising cost of electricity changing Lynk hybrid value equation...
Not sure I follow, but I would definitely not count on the street and rapid charging tariffs to stay as low as they are now. Your 61ct tariff might drop as well, in a year or so.
Vandaag mijn auto opgehaald. Heerlijk! Nog wel wennen aan het formaat. Ik reed in een hatchback haha. Hebben anderen ook dat via Carplay de audio kwaliteit van Wase beetje...slecht is? Spotify, Flitsmeister geen probleem. maar Wase kraakt een beetje lijkt het.
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Tijdens een interview van Alain Visser (CEO) op BNR meen ik gehoord te hebben dat je bij een abonnement elke een jaar een nieuwe auto aangeboden krijgt. Nu probeer ik dit terug te vinden in de voorwaarden maar kan ik dit niet vinden. Mocht ik er overheen gelezen hebben hoor ik graag waar dit staat en zo niet weet iemand hoe lang of hoeveel km's er gereden moeten worden voordat de auto wordt vernieuwd?
Dat is even later ontkracht, geen idee hoe/waar. Maar hij was iets te vrolijk in zijn uitspraak I guessDenFT schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:35:
Tijdens een interview van Alain Visser (CEO) op BNR meen ik gehoord te hebben dat je bij een abonnement elke een jaar een nieuwe auto aangeboden krijgt. Nu probeer ik dit terug te vinden in de voorwaarden maar kan ik dit niet vinden. Mocht ik er overheen gelezen hebben hoor ik graag waar dit staat en zo niet weet iemand hoe lang of hoeveel km's er gereden moeten worden voordat de auto wordt vernieuwd?
Volgens mij is het elke 3 jaar of 150.000 kilometer maar ook dat staat volgens mij nergens.Skybox_ schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 09:37:
[...]
Dat is even later ontkracht, geen idee hoe/waar. Maar hij was iets te vrolijk in zijn uitspraak I guess
Gisteren ook mij Lynk in ontvangst mogen nemen. Zwart, 2022 model met 3D-camera.
So far so good. Rijd heerlijk, voelt best premium aan ten opzichte van mijn voorgaande Kia Niro. Android auto werkt goed en snel.
Echter krijg mijn Lynk & Co account niet geactiveerd in de auto en dus herkent de Lynk & co app de auto niet. Wat ik ook probeer bij het invoeren van mijn account gegevens krijg ik standaard de melding: "Er is iets mis gegaan, probeer het later nog eens", ik kan dus enkel in de auto inloggen als Guest.
Het lukt dus niet om de auto app functies te gebruiken en om de telefoon als sleutel in te stellen. Aangezien een van deze functies het laadniveau van de batterij betreft baal ik hier wel van.
Wat is jullie ervaring hier mee?
So far so good. Rijd heerlijk, voelt best premium aan ten opzichte van mijn voorgaande Kia Niro. Android auto werkt goed en snel.
Echter krijg mijn Lynk & Co account niet geactiveerd in de auto en dus herkent de Lynk & co app de auto niet. Wat ik ook probeer bij het invoeren van mijn account gegevens krijg ik standaard de melding: "Er is iets mis gegaan, probeer het later nog eens", ik kan dus enkel in de auto inloggen als Guest.
Het lukt dus niet om de auto app functies te gebruiken en om de telefoon als sleutel in te stellen. Aangezien een van deze functies het laadniveau van de batterij betreft baal ik hier wel van.
Duurt een paar dagen totdat de auto in de app verschijnt. Wordt door L&C gedaan en hoef jij niets voor te doen.Rob SOS schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:16:
Gisteren ook mij Lynk in ontvangst mogen nemen. Zwart, 2022 model met 3D-camera.
Dit staat volledig los van inloggen in de auto. Ook als je niet ingelogd bent zie je de auto in de app en kun je laadstatus etc zien
Je zou nu wel al gelijk moeten kunnen inloggen met je profiel. Daar hoeft L&C niets voor te doen. Heb je wel een actieve data verbinding in de auto? 4G symbool rechtsboven en werkt bijvoorbeeld Spotify?
Ik log niet in in de auto aangezien het systeem dan een stuk sneller opstart.
[ Voor 7% gewijzigd door Oizo1981 op 09-09-2022 10:32 ]
Ik had hetzelfde. Uiteindelijk heb ik mijn account gegevens wel kunnen invoeren in de auto, maar daarvoor heb ik wel eerst het systeem moeten terug zetten naar fabrieks instellingen. Wat betreft de funcionaliteiten in de app, die werken bij mij helaas nog niet. Via de mail heb ik een aantal oplossingen gehad, maar ook die werkte voor mij niet, maar mogelijk wel bruikbaar voor iemand anders. Dit is het antwoord wat ik van Lynk krereg m.b.t. de app:Rob SOS schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:16:
" Je kan een aantal dingen proberen die het probleem kunnen verhelpen. Als dat niet werkt, dan schakelen wij onze technische kanjers in.
- Installeer de nieuwste versie van de app
- Uitloggen + app verwijderen + app opnieuw installeren
- Gegevens/cache van de app verwijderen
- Is de app gedownload op een app store? En is het IP-adres van het juiste land?
- Installeer de nieuwste versie van de telefoon (indien mogelijk)
- Is het besturingssysteem op uw telefoon compatibel met onze app?
- Staat de Bluetooth-verbinding en locatie aan?
- Koppel alle andere aangesloten bluetooth-apparaten los (bijv. koptelefoon)
- Zet bluetooth uit, wacht 1 minuut, zet bluetooth weer aan
Succes en bel ons anders even wanneer het niet lukt 🤓"
Elke 4 jaar of 120.000 kilometer maar dit kan, gezien hun track-record, gewoon veranderen natuurlijk.Fibrenl schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:12:
[...]
Volgens mij is het elke 3 jaar of 150.000 kilometer maar ook dat staat volgens mij nergens.
hondsdol in "Het grote Lynk & Co 01 topic - Deel 1"
Bijna op elke pagina van dit forum is er wel een nieuwe huurder die klaagt dat de eerste dagen de auto niet in de app staat. Ik snap dat dit vervelend is, maar het forum lezen blijkbaar ook. In ieder geval de vraag aan moderator: is het mogelijk dit ergens duidelijk neer te zetten, want voor overige lezers voegt dit echt niets meer toe aan de discussie.
Klopt maar ik kan dan geen Apple CarPlay tegelijk gebruiken wanneer ik mijn telefoon als hotspot gebruik.wimaj janssen schreef op donderdag 8 september 2022 @ 17:04:
Ik zet altijd mobiele data uit als ik in de 01 stap. Hij maakt dan direct gebruik van de Lynk wifi.
En daar gaat het niet eens om, dit moet werken. Het is onderdeel van de voorwaarden maar blijkbaar gaat dit bij meerdere mensen mis. De ‘connected’ app werkt hierdoor bij mij ook niet
Dit mag wel wat genuanceerder, tot nu toe gaat het er bij de meeste (incl mijzelf) niet om dat de auto niet in de app staat (L&C geeft zelf ook aan dat dit even kan duren) maar dat de bediening / netwerk / inloggen via de app niet goed of helemaal niet werkt icm de auto.Geer72 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 12:15:
Bijna op elke pagina van dit forum is er wel een nieuwe huurder die klaagt dat de eerste dagen de auto niet in de app staat. Ik snap dat dit vervelend is, maar het forum lezen blijkbaar ook. In ieder geval de vraag aan moderator: is het mogelijk dit ergens duidelijk neer te zetten, want voor overige lezers voegt dit echt niets meer toe aan de discussie.
En dit blijkt een doorlopend probleem te zijn. De auto staat er in maar is niet gekoppelt, als in; behalve het zien van de auto werken geen van de functies.
De auto staat wel in de app, tenminste ik zie onder my car een tekening van een Lynk met mijn kenteken, echter staat alle functionaliteit op "Not available"...Oizo1981 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:26:
[...]
Duurt een paar dagen totdat de auto in de app verschijnt. Wordt door L&C gedaan en hoef jij niets voor te doen.
Dit staat volledig los van inloggen in de auto. Ook als je niet ingelogd bent zie je de auto in de app en kun je laadstatus etc zien
Je zou nu wel al gelijk moeten kunnen inloggen met je profiel. Daar hoeft L&C niets voor te doen. Heb je wel een actieve data verbinding in de auto? 4G symbool rechtsboven en werkt bijvoorbeeld Spotify?
Ik log niet in in de auto aangezien het systeem dan een stuk sneller opstart.
Het inloggen met profiel geeft na invoer van email en p.w. dus de melding: Er is iets misgegaan probeert u het later nog eens. Fabrieksinstellingen heb ik zojuist gereset, maar de melding blijft...
Ik heb gewoon 4G, en spotify, waze en maps werken gewoon.
De issue met het inloggen van het profiel in de auto had ik ook. Wat bij mij werkte was, voor mijn huis gebruik maken van de WiFi van de woning. Dus in de auto naar WiFi gaan en daar het thuisnetwerk kiezen. Toen kon ik wel inloggen op het profiel zonder de oeps melding. Je stelt een pincode in en kunt daarna ook de sleutel automatisch laten inloggen bij het instappen. Daarna heb ik nooit meer problemen gehad. Ik stap in, het duurt altijd wel even voordat alles is opgestart. Maar ik rijdt gewoon weg, als alles klaar is hoor je iets van twee piepjes en ben je ingelogd.Rob SOS schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 13:29:
[...]
De auto staat wel in de app, tenminste ik zie onder my car een tekening van een Lynk met mijn kenteken, echter staat alle functionaliteit op "Not available"...
Het inloggen met profiel geeft na invoer van email en p.w. dus de melding: Er is iets misgegaan probeert u het later nog eens. Fabrieksinstellingen heb ik zojuist gereset, maar de melding blijft...
Ik heb gewoon 4G, en spotify, waze en maps werken gewoon.
Zo is het bij mij inderdaad ook gelukt (dan wel via de hotspot op m’n telefoon) om mijn profiel in te stellen, maar….Lijon schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 09:31:
[...]
De issue met het inloggen van het profiel in de auto had ik ook. Wat bij mij werkte was, voor mijn huis gebruik maken van de WiFi van de woning. Dus in de auto naar WiFi gaan en daar het thuisnetwerk kiezen. Toen kon ik wel inloggen op het profiel zonder de oeps melding. Je stelt een pincode in en kunt daarna ook de sleutel automatisch laten inloggen bij het instappen. Daarna heb ik nooit meer problemen gehad. Ik stap in, het duurt altijd wel even voordat alles is opgestart. Maar ik rijdt gewoon weg, als alles klaar is hoor je iets van twee piepjes en ben je ingelogd.
De app is nog niet gekoppelt met de auto. Oftewel; wel kenteken, tekening etc van de auto maar de functies zijn “Unavailable”
Bij mij (toen) ook via WiFi van huis gedaan omdat blijkbaar voor de deur de verbinding met 4G niet stabiel/sterk genoeg was.monogato schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 12:09:
[...]
Zo is het bij mij inderdaad ook gelukt (dan wel via de hotspot op m’n telefoon) om mijn profiel in te stellen, maar….
De app is nog niet gekoppelt met de auto. Oftewel; wel kenteken, tekening etc van de auto maar de functies zijn “Unavailable”
De "not available" melding zie ik ook nog geregeld in de app. Bijna altijd is deze melding weg na herstarten van de qpp en zijn de laadstatus, unlocken, etc weer beschikbaar.
Waarschijnlijk heb ik de app een tijd op de achtergrond open gehad (enkele dagen) en is dan de verbinding verbroken.
Bij het ophalen kreeg ik te horen dat de auto's na 40.000 km uit de fleet gehaald worden en verkocht worden (of wellicht uuitsluitend als 'deelauto' ingezet gaan worden)Fibrenl schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 10:12:
[...]
Volgens mij is het elke 3 jaar of 150.000 kilometer maar ook dat staat volgens mij nergens.
Ook ik heb trouwens het issue dat de dataverbinding van de auto blijkbaar niet "aan" staat.
Inloggen (profiel) geeft altijd een fout.
Zal maandag Lynk+Co maar eens bellen. Lijkt eerlijk gezegd een 'feature' te zijn
Inloggen via Wifi zal vast wel werken, maar moet natuurlijk gewoon via de 4G verbinding kunnen (zie ik ook zie aan de bovenkant van het scherm)
Zal maandag Lynk+Co maar eens bellen. Lijkt eerlijk gezegd een 'feature' te zijn
Inloggen via Wifi zal vast wel werken, maar moet natuurlijk gewoon via de 4G verbinding kunnen (zie ik ook zie aan de bovenkant van het scherm)
Iemand toevallig al meegemaakt dat het scherm helemaal uitvalt? Net na het opstarten toen ik op Apple CarPlay klikte werd het scherm zwart en gaat niet meer aan.
Ja ook een keer gehad, auto helemaal uit en op slot, toen weer aan en hij deed het weer.Lijon schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:42:
Iemand toevallig al meegemaakt dat het scherm helemaal uitvalt? Net na het opstarten toen ik op Apple CarPlay klikte werd het scherm zwart en gaat niet meer aan.
Ja, of scherm bevroren. Radio aan maar niet meer te bedienen, bediening verwarming wel zichtbaar. Maar niets te bedienen. Gelukkig tijdens kort ritje.donny_p schreef op zondag 11 september 2022 @ 13:40:
[...]
Ja ook een keer gehad, auto helemaal uit en op slot, toen weer aan en hij deed het weer.
Heb ik ook een keer gehad ja (op vakantie in Frankrijk nb...) Wat hielp was auto tijdje stil laten staan (we hebben even wat gegeten bij een tankstation) en daarna werkte het weer. Ik had met Lynk&Co gebeld en die gaven aan dat dat zou kunnen werken. Blijkbaar (soft) reset het systeem dan en werkt het scherm/systeem daarna weer.Lijon schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:42:
Never underestimate the power of stupid people in large groups
Net gebeld: auto heeft een update nodig, L+C gaan dat regelen bij de lokale Volvo werkplaats.tscargo schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:49:
Ook ik heb trouwens het issue dat de dataverbinding van de auto blijkbaar niet "aan" staat.
Word straks gebeld met datum en dan wordt hij 's-ochtends opgehaald en 's-middags teruggebracht.
Beetje raar dat ze die updates niet gewoon installeren voor hij uitgeleverd wordt.
Goed om te weten!tscargo schreef op maandag 12 september 2022 @ 09:29:
[...]
Net gebeld: auto heeft een update nodig, L+C gaan dat regelen bij de lokale Volvo werkplaats.
Word straks gebeld met datum en dan wordt hij 's-ochtends opgehaald en 's-middags teruggebracht.
Beetje raar dat ze die updates niet gewoon installeren voor hij uitgeleverd wordt.
Dan zal ik daar ook (nog) maar eens voor bellen, inderdaad vreemd dat dat niet af fabriek geregeld wordt.
Of mintens wanneer hij in NL geimporteerd wordt.
Vraagje:
Ik mag mijn Lynk binnenkort afhalen.
Ik mag mijn Lynk binnenkort afhalen.
Ik heb geprobeerd te zoeken, maar kan hier niet veel info over vinden buiten wat Co:lab items (die geen antwoord hebben)Is er een mogelijkheid om te zien welke software versie deze draait?
en wat de laatste versie is van de software die beschikbaar is?
Ik zat eens te kijken hoeveel 01's er ondertussen alweer rond rijden in NL en toen viel me iets aparts op;
Kenteken R810GS heeft een catalogus waarde van €32.082,00
Hierdoor ben ik eens verder gaan koekeloeren en er is een lijstje met 01's met zeeeer vreemde catalogus waarde's.
Prijzen als €4200, €3900 en zelfs €390.000,00!!
Waar zou dit aan liggen?
EDIT: Simpelweg een tikfout vanuit het RDW?
Hierdoor ben ik eens verder gaan koekeloeren en er is een lijstje met 01's met zeeeer vreemde catalogus waarde's.
Waar zou dit aan liggen?
[ Voor 5% gewijzigd door monogato op 12-09-2022 15:00 ]
Lijkt me inderdaad het meest logischmonogato schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:58:
Ik zat eens te kijken hoeveel 01's er ondertussen alweer rond rijden in NL en toen viel me iets aparts op;
Waar zou dit aan liggen?
met een 0 minder/meer heb je wel de correcte prijzen
Kunnen we dan nog vertrouwen op hun overige administratie?Mikemkm schreef op maandag 12 september 2022 @ 15:26:
[...]
Lijkt me inderdaad het meest logisch
met een 0 minder/meer heb je wel de correcte prijzen

Die 32k is volgens mij het bedrag ex btw. Wellicht staan alle leasewagens er zo in. Of de huurvloot van Hertz.
Een buurman van ons is ook overstag en heeft ook een 01 besteld. Tegen hem werd verteld dat de kilometrage omhoog zou gaan nu ook het maandbedrag omhoog was gegaan. Ik heb hier zelf helemaal niets van terug kunnen vinden. Is er iemand die hier wel iets van heeft opgevangen, of is dit (weer) een broodje aap verhaal?
Mvg Fam Cabboort
Ik vermoed helaas een broodje aap verhaal, lynk heeft ook bij een aantal mensen bevestigd dat hier(zover bekend) geen plannen voor zijn.Fam Cabboort schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:19:
Een buurman van ons is ook overstag en heeft ook een 01 besteld. Tegen hem werd verteld dat de kilometrage omhoog zou gaan nu ook het maandbedrag omhoog was gegaan. Ik heb hier zelf helemaal niets van terug kunnen vinden. Is er iemand die hier wel iets van heeft opgevangen, of is dit (weer) een broodje aap verhaal?
Hoe is dit bij jou afgelopen @hondsdol ?hondsdol schreef op woensdag 10 augustus 2022 @ 10:40:
[...]
Update:
Weer anderhalf uur in de wacht gestaan, maar uiteindelijk een werkplaatsafspraak kunnen regelen.
Deze vrijdag wordt mijn band vervangen, voor eigen rekening. Zodra ik weet wat het prijskaartje wordt, update ik het hier.
Hier zondag een issue met de band, spanning onder de 1 bar
Opgepompt en we konden weer een stuk rijden. Helaas in de middag toch weer slapjes
Lynk pechhulp gesproken, die stuurde de ANWB maar konden de band niet 'redden'
Ook was er geen band meer te regelen op zondag, dus werd de auto afgevoerd.
Netjes een tijdelijke auto mee gekregen (ook een Lynk&Co 01), dus helemaal prima
Vandaag (na 2 dagen dus) toch maar eens een telefoontje over hoe en wat, na ruim een uur helder dat ze daar van niets wisten, en nu de auto gaan halen waar die is afgezet om een nieuw bandje te krijgen
Benieuwd naar de eventuele rekening
Rij de auto sinds 4 maanden, wij hebben er nu ruim 11k aan kilometers op gezet
Keep you posted as well!
Nog niks van gehoord. Ik heb zelf geen factuur gekregen, alles is via de lokale Volvo dealer verlopen. Ik heb eerlijk gezegd geen idee of er nog een factuur van Lynk komt, maar mocht dat het geval zijn dan laat ik het zeker weten.Timdows schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:35:
[...]
Hoe is dit bij jou afgelopen @hondsdol ?
Opgepompt en we konden weer een stuk rijden. Helaas in de middag toch weer slapjes
Netjes een tijdelijke auto mee gekregen (ook een Lynk&Co 01), dus helemaal prima
Vandaag (na 2 dagen dus) toch maar eens een telefoontje over hoe en wat, na ruim een uur helder dat ze daar van niets wisten, en nu de auto gaan halen waar die is afgezet om een nieuw bandje te krijgen
Keep you posted as well!
11.000km in 4 maanden? Dat is behoorlijk!Timdows schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:35:
[...]
Hoe is dit bij jou afgelopen @hondsdol ?
Keep you posted as well!
Ik ben heel benieuwd hoe de facturatie gaat met de overschreden kilometers, wil je ons daarvan op de hoogte houden? (Ik ga zelf ook sowieso het maximum aantal kilometers overschrijden).
Ik heb 27.000 km gereden in 13 maanden en nog nooit een afrekening gehad. Ik lever de auto binnenkort in dus ben benieuwd of dan een afrekening volgt.monogato schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:27:
[...]
11.000km in 4 maanden? Dat is behoorlijk!
Ik ben heel benieuwd hoe de facturatie gaat met de overschreden kilometers, wil je ons daarvan op de hoogte houden? (Ik ga zelf ook sowieso het maximum aantal kilometers overschrijden).
Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.