Ik overweeg hem ook via lease te nemen, maar dan is die dus niet connected??? Ook niet als je een eigen simkaart in plaatst? Dat is dan echt Klo$te...Droopey schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 10:47:
Afgelopen maandag mijn 01 opgehaald. Van bestellen tot leveren (koop, of beter gezegd: lease) ging erg snel. 15 juli besteld, 22 augustus opgehaald. Zwart met trekhaak.
Aflevering vond ik matig. Enige waar ik hulp bij wilde was het koppelen van mijn account, maar dat kon pas na een dag zo werd gezegd, omdat dat pas geactiveerd zou worden na de handtekening. Mijn oude wagen achterlaten kon niet, ze wilden die verantwoording niet. Jammer, maar dat is dan maar zo. Dat ik 4 uur moest wachten op leasemaatschappij is niet hun probleem, maar wel vroegen ze me om mijn auto weg te halen, want die parkeerplaatsen waren voor klanten bedoeld, en daar viel ik na ontvangst van de auto niet meer onder kennelijk.
Tot nu toe 1.000 kilometer gereden, waarvan de helft met aanhanger en veel gewicht, doet ie geweldig! Veel sterker dan mijn vorige wagen. Ook voelt de wagen veel volwassener aan dan ik verwachtte.
Ook wel wat minpunten hoor. Navigatie werkt voor geen meter zonder internet verbinding (en daar was ik dus nog op aan het wachten), maar zelfs straten die er al 100 jaar zijn kan hij niet vinden. Ik kan alleen via de kaart aanklikken waar ik ongeveer moet zijn, en dan vindt ie vervolgens wel het adres..... Heel vreemd.
Gisteren toch maar eens gebeld omdat ik nog steeds geen account kan koppelen. In eerste instantie drukte ik op de CALL US knop, maar die is niet aangesloten. De SOS knop wel (getest zonder door te zetten). Dan maar gewoon callcenter gebeld, waar ik de reactie kreeg dat alle internet faciliteiten alleen zouden werken op een M2M, en niet op een koop auto. Ik zou de sleutels dus niet kunnen koppelen (terwijl het fijn zou zijn als mijn vrouw direct haar favo instellingen heeft wanneer zij instapt en ik de mijne), ik kan de auto niet zien via mijn app, ik kan geen updates over the air verwachten, maar zelfs iets banaals als navigatie is voor mij dus geen optie. Ik keek al uit naar probleemloze Spotify in de auto, maar ook dat is geen optie. Journet cam, waar je niets mee doet, maar zou ik zelfs niet kunnen verzenden naar telefoon, etc etc. Verder kijk ik de hele dag naar melding HELLO STRANGER in het scherm.... Hier ben ik het niet mee eens, dus hebben ze een case aangemaakt hiervoor.... In dit topic heb ik al wel gelezen hoe lang het duurt voor zo'n case opgepakt wordt, dus vrees een connectloze auto te hebben....
Het verbaast me dat ik nergens anders lees dat dit een uitdaging is, dus heb stiekem het vermoeden dat zij nog een instelling aan moeten passen voor me. Ik hoop het enorm, want met enkele kleine minpuntjes kan ik prima leven, maar nu is het wel een hele grote domper.
Buiten het connectieprobleem ben ik erg onder de indruk tot dusver. Maar nog geen week in bezit. Over het verbruik kan ik nog niets serieus melden, aangezien ik vooral met zware aanhanger heb gereden. Zal nu ongeveer 1/10 geweest zijn gemiddeld.
Dat is niet te zien bij de pagine als je die wilt kopen..