Dank. Morgen eens speuren...Nordkapp schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 13:09:
[...]
Heb ik ook gehad, bleek steentje te zijn tussen remschijf en behuizing, kon niet zelf “ontsnappen” eruit gepeuterd met een kleine schroevendraaier
Nog steeds de mededeling in de nieuwste app versie dat delen niet werkt ivm platform update. Iemand al geïnformeerd wanneer dat weer zou moeten werken? Na 30 min maar opgegeven.
Je zou trouwens maar een reservering hebben gemaakt voor deze vakantieperiode. Ben je mooi klaar mee.
Je zou trouwens maar een reservering hebben gemaakt voor deze vakantieperiode. Ben je mooi klaar mee.
Echt super netjes. mooi contrast op dat zwart. Ga je ook die blauwe stukken op de velg nog groen maken?Hardred schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:13:
Had het aan een aantal hier beloofd, dus bij deze nog een aantal foto's van een shoot van vorige week met de nieuw gewrapte accenten
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Heb niet zo veel met groen, maar vind dit wel dik hoor! En eigenlijk vind ik dat je nu de velgen ook moet doen om het af te maken...Hardred schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 14:13:
Had het aan een aantal hier beloofd, dus bij deze nog een aantal foto's van een shoot van vorige week met de nieuw gewrapte accenten
When people talk behind my back, they are in a good position to kiss my ass...
Ga afscheid nemen van de Lynk en Co 
Heb er straks een jaar in gereden, motorisch geen vreemde problemen. Qua software blijft het een matige ervaring. Veel poeha over dat het z'n bijzonder compleet uitgeruste auto is, terwijl de implementatie van de assistentie systemen matig is (lane assist, adaptive cruise control, parkeer camera) en dan nog niet beginnen over een hoop functionaliteit waar je helemaal niks aan hebt (zoals de journey cam).
Kortom, voor het geld is het gewoon een goed product, de lage prijs geeft het gewoon een goede prijs kwaliteit verhouding, en zou ik zou hem prima weer als tijdelijke auto rijden mocht het nodig zijn.
Heb er straks een jaar in gereden, motorisch geen vreemde problemen. Qua software blijft het een matige ervaring. Veel poeha over dat het z'n bijzonder compleet uitgeruste auto is, terwijl de implementatie van de assistentie systemen matig is (lane assist, adaptive cruise control, parkeer camera) en dan nog niet beginnen over een hoop functionaliteit waar je helemaal niks aan hebt (zoals de journey cam).
Kortom, voor het geld is het gewoon een goed product, de lage prijs geeft het gewoon een goede prijs kwaliteit verhouding, en zou ik zou hem prima weer als tijdelijke auto rijden mocht het nodig zijn.
Wat gaat de opvolger worden?Freezerator schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 11:18:
Ga afscheid nemen van de Lynk en Co
Ik overweeg hetzelfde, om exact dezelfde redenen. Heb ook nog nooit een OTA update gekregen. De auto is een keer terug geweest naar de volvo hiervoor, maar Over The Air Update werkt nog steeds niet. Weet alleen niet of ik daar veel aan mis.
Bastjean
Ik had op mijn 5 serie de grote Motion XXL van 610 liter (zie eerdere post) en dacht dat deze op de Lynk niet zou passen. Dit lukt nu echter wel in combinatie met de relatief hoge Thule 775 universele dakdragers om over de 'vin' antenne te komen.
:strip_exif()/f/image/3v5oKBp0tUT375CT39dGl7qR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5nRnkxw1xH4QzZ0OtGcFZDEm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RY54ryxZg58N1ObAxRT5vKew.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ds3hFJ4OlZ5EVWr108WOch5F.jpg?f=fotoalbum_large)
De dakkoffer moet dan in de voorste stand, zodat de achterklep nog open kan. Normaalgesproken raakt de achterklep de dakkoffer in de uiterste stand, maar de hoogte van het openen van de achterklep is af te stellen zodat deze de dakkoffer niet niet raakt bij automatisch openen en je wel bij de spullen kunt.
:strip_exif()/f/image/3v5oKBp0tUT375CT39dGl7qR.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5nRnkxw1xH4QzZ0OtGcFZDEm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RY54ryxZg58N1ObAxRT5vKew.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ds3hFJ4OlZ5EVWr108WOch5F.jpg?f=fotoalbum_large)
De dakkoffer moet dan in de voorste stand, zodat de achterklep nog open kan. Normaalgesproken raakt de achterklep de dakkoffer in de uiterste stand, maar de hoogte van het openen van de achterklep is af te stellen zodat deze de dakkoffer niet niet raakt bij automatisch openen en je wel bij de spullen kunt.
Bastjean
Heel binnenkort blaast mijn 01 één kaarsje uit. In 2021 hoorde ik bij de allereerste Belgen die deze wagen in ontvangst mocht nemen.
Oorspronkelijk was de Link&co een 'aanloopwagen' voor de cafetariawagen van mijn werkgever. Door de lange levertermijnen voor EV's, in combinatie met mijn eigen onbeslistheid, heb ik nog altijd geen cafetariawagen besteld... (Of is dat stiekem omdat ik geen afscheid wil nemen van de 01?).
Status: geen ernstige defecten te melden, en ook nog geen onderhoud of software-update gehad. Soms piepen de remmen een beetje zoals hoger vermeld. Apple CarPlay start bij momenten traag op, maar uiteindelijk doet alles het wel.
In het algemeen heel tevreden van de 01: comfortabele (reis)wagen, beperkt geluidsniveau, kan in de zomer een respectabele afstand afleggen op de batterij. Ik blijf de auto aanraden aan iedereen die erom vraagt.
Toch een kritiekpuntje: vanuit het bedrijf Lynk&co blijft alles wel erg stil... van dat community-gevoel in de marketing is weinig te merken. Vreemd ook dat ik als vroege gebruiker nooit bevraagd ben over mijn ervaringen.
Opvallend, ook na al die tijd blijf word ik regelmatig aangesproken op parkings en bij laadpalen ("mooie auto wat is dat?", "nou die is stil", ...). Ik gok dat het komt door de opvallende kleuraccenten en ook het 'blacked-out' logo op de motorkap, waardoor de auto overkomt als een custom of een prototype.
Oorspronkelijk was de Link&co een 'aanloopwagen' voor de cafetariawagen van mijn werkgever. Door de lange levertermijnen voor EV's, in combinatie met mijn eigen onbeslistheid, heb ik nog altijd geen cafetariawagen besteld... (Of is dat stiekem omdat ik geen afscheid wil nemen van de 01?).
Status: geen ernstige defecten te melden, en ook nog geen onderhoud of software-update gehad. Soms piepen de remmen een beetje zoals hoger vermeld. Apple CarPlay start bij momenten traag op, maar uiteindelijk doet alles het wel.
In het algemeen heel tevreden van de 01: comfortabele (reis)wagen, beperkt geluidsniveau, kan in de zomer een respectabele afstand afleggen op de batterij. Ik blijf de auto aanraden aan iedereen die erom vraagt.
Toch een kritiekpuntje: vanuit het bedrijf Lynk&co blijft alles wel erg stil... van dat community-gevoel in de marketing is weinig te merken. Vreemd ook dat ik als vroege gebruiker nooit bevraagd ben over mijn ervaringen.
Opvallend, ook na al die tijd blijf word ik regelmatig aangesproken op parkings en bij laadpalen ("mooie auto wat is dat?", "nou die is stil", ...). Ik gok dat het komt door de opvallende kleuraccenten en ook het 'blacked-out' logo op de motorkap, waardoor de auto overkomt als een custom of een prototype.
Ik heb even gegoogled op "cafetariawagen" maar dat is wel een mooi concept zeg. Mag in NL ook wel ingevoerd.redzone schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 16:38:
Heel binnenkort blaast mijn 01 één kaarsje uit. In 2021 hoorde ik bij de allereerste Belgen die deze wagen in ontvangst mocht nemen.
- Maar je maakt wel wat mee! -
Mijn leasecontract eindigd volgende jaar en ben mijzelf aan het oriënteren. De 01 staat op dit moment bovenaan mijn lijstje maar heb wel een paar vragen.
1. Hoeveel km kan je rijden op een volle benzinetank (met leeg accu)? Kan bij mij in de buurt niet altijd laden en als ik op vakantie zou gaan wil ik niet continue aan de laadpaal hangen.
2. Is er een website waarin de firmware updates vermeld staan en wat ze verbeterd hebben en wat er nog aan zit te komen bij de volgende firmware?
3. Heeft de auto ook lane assist? (dat die dus automatisch tussen de lijntjes blijft).
4. Heeft de adaptive cruise control een minimum snelheid? kan die bijvoorbeeld om met file waarbij je om de zoveel stopt en weer beweegt?
5. klopt het dat de versie met het blauwe accent bij de ramen de nieuwe 2022 versie is? Heb in de buurt een zwarte die dat niet heeft.
6. Zijn er ook extra's te kopen bij lync zoals fietsendragers en ski boxen?
7. Kunnen op de dakrails universe dwars dragers op?
8. Is de trekhaak automatisch uitklapbaar of is het eentje die je handmatig moet monteren ?
9. Hoe is de kwaliteit van het lak? Is het "volvo" kwaliteit of is het erg dun en erg krasbaar?
Ik ga hem leasen en dus ook niet delen\lenen aan anderen. Maar vind de 1 phase laden wel erg jammer... zeker als je het Leen concept erbij pakt en de lener moet hem geladen terugbrengen.
1. Hoeveel km kan je rijden op een volle benzinetank (met leeg accu)? Kan bij mij in de buurt niet altijd laden en als ik op vakantie zou gaan wil ik niet continue aan de laadpaal hangen.
2. Is er een website waarin de firmware updates vermeld staan en wat ze verbeterd hebben en wat er nog aan zit te komen bij de volgende firmware?
3. Heeft de auto ook lane assist? (dat die dus automatisch tussen de lijntjes blijft).
4. Heeft de adaptive cruise control een minimum snelheid? kan die bijvoorbeeld om met file waarbij je om de zoveel stopt en weer beweegt?
5. klopt het dat de versie met het blauwe accent bij de ramen de nieuwe 2022 versie is? Heb in de buurt een zwarte die dat niet heeft.
8. Is de trekhaak automatisch uitklapbaar of is het eentje die je handmatig moet monteren ?
9. Hoe is de kwaliteit van het lak? Is het "volvo" kwaliteit of is het erg dun en erg krasbaar?
Ik ga hem leasen en dus ook niet delen\lenen aan anderen. Maar vind de 1 phase laden wel erg jammer... zeker als je het Leen concept erbij pakt en de lener moet hem geladen terugbrengen.
1. Heel afhankelijk van je rijstijl. Voor het gemak hanteer ik 1:10, theoretisch met 42l tank grofweg 400kmhinerakatauri79 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 22:29:
Mijn leasecontract eindigd volgende jaar en ben mijzelf aan het oriënteren. De 01 staat op dit moment bovenaan mijn lijstje maar heb wel een paar vragen.
2. Nee. Je ziet ook niet welke versie je hebt. OTA (over the air) updates werkt nog niet. Updaten kan enkel bij Volvo dealer (na een afspraak via L&C en vaak alleen als je een probleem ervaart)
3. Ja, highway assist (cruise control met actieve lane assist, je dient wel je handen aan het stuur te houden (als je ze heel stil houdt denkt de auto dat je het stuur niet vast hebt en moet je een mm bewegen, anders gaat de lane assist op pauze. Bij de reguliere adaptive cruisecontrol voel je een trilling in het stuur (ik ben momenteel met caravan onderweg en dan werkt actieve lane assist niet, logisch anders zou je aanhanger kunnen gaan slingeren!
4. Ja, gewoon instellen op bijv 30km. Auto remt vanzelf tot stilstand en rijdt daarna weer verder. Soms moet je zelf weer gas geven, maar kun je vanaf lage snelheid (bijv 5 km/u) eenvoudig resumen naar je vorige snelheid (bijv eerder genoemde 30). Je hoeft niet (zoals mijn vorige peugeot) eerst minimaal 30 te rijden).
5. Nee. 2022 versie herken je aan de camera aan de voorzijde.
6. Gebruik over het algemeen Thule materiaal.
7. Ja, heb zelf Menabo dragers en ook een Thule set. Zoek in het forum en je vindt foto’s. Waarom 2 setjes zul je je afvragen, nou 2 redenen: de Thule zijn prima voor de skibox in de winter, maar dak kan niet schuiven en de beschikbare montage ruimte is beperkt omdat de drager tussen de dakrails zitten. Ik heb nu de Menabo universeel, het zit niet mooi, wel stevig, schuifdak kan helemaal open en omdat de dragers “uitsteken” over de dakrails kan ik er 4 fietsen op kwijt. (2 wel met T-bar bevestiging, de andere met de standaard Thule klemmen). Nadeel is dat de dragers op de rails liggen en daardoor het brandstof gebruik aanzienlijk verhogen, veel meer herrie maken dan de Thule Wingbar en met een relatief platte skibox je al snel te hoog bent voor parkeergarages.
Menabo Brio:
:strip_exif()/f/image/V5sFfoMmwoja89g7Rhi8ccYF.jpg?f=fotoalbum_large)
Thule wingbar:
:strip_exif()/f/image/yLUjoNinC73Sou0KLuEwHi8e.jpg?f=fotoalbum_large)
8. Handmatig, gaat wel snel en simpel (10 sec werk, geen materiaal nodig). Stekker kun je wegklappen en je ziet er dan eigenlijk niets van (tenzij je je bukt natuurlijk).
9. Persoonlijk nog niet veel ervaring mee, wel lijkt het in de zon soms of er krassen “onder” de toplaag zitten. Ligt aan de kijkhoek, maar ben wel soms geschrokken 🤨
De modellen vanaf prod datum aug 2022 zouden dubbel zo snel kunnen laden heb ik begrepen elders in het forum (ergens rond de 7kWh). Dat uiteraard alleen aan de laadpaal. Met 220V kom je niet boven de 2,1kWh uit.. (< aug 22 modellen aan de paal schat ik ongeveer 3,2kWh)
[ Voor 9% gewijzigd door cyberdj op 19-08-2022 17:32 ]
C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E
Vandaag even bij de “Club” in Barcelona langs geweest. Sprak een enthousiaste Zweedse medewerker. Heb hem gevraagd of hij niet wat promo materiaal had. Helaas was dat niet het geval. Uitgelegd dat ik veel vragen krijg over de 01 (ook nu weer, vooral in Frankrijk op weg naar Spanje) en dat het wellicht leuk zou zijn om iets uit te delen aan geïnteresseerden, al is het maar een keycord of een foto/ansichtkaart. Dat ging hij zeker voorleggen (zelfde vraag een maand geleden al eens in NL gedropt bij de klantenservice, maar (uiteraard) niks op gehoord). Als er een loyaliteitsprogramma of “bring-a-friend” bonus was (al waren het maar extra km’s of bijv korting op winterbanden) dan had ik er al meermaals aanspraak op kunnen maken!
:strip_exif()/f/image/0fjWhnKf9a7j9ZsdLeOwx360.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/0fjWhnKf9a7j9ZsdLeOwx360.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/qTKr9fRbKMj7PTnup0cbIyje.jpg?f=fotoalbum_large)
Bedankt voor de complimenten allen! Wat betreft de naam, is eigenlijk kort voor hardredemption, een online aliasMitchellHearth schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 21:33:
[...]
Kleur is dan wellicht niet m'n smaak. Maar wat een gave foto'sKan zo in een folder van Lynk & Co. Complimenten!
En de velgen: die laat ik denk ik voor wat ze zijn, want om die goed te krijgen moet je ze spuiten met verf of plastidip, en met optie 1 is lynk niet zo blij en voor optie 2 beschik ik helaas niet over een overdekte garage om het goed te laten drogen, en om het dan voor 250 euro te laten doen vind ik dan net even iets teveel van het goede😁
Al met al veel plezier gehad in het wrappen van de auto, en de reacties en blikken erop geven net wat extra voldoening
weet je zeker dat dit geen photoshop is:
/f/image/a0vv46SmfKJP32uHWZduwP53.png?f=fotoalbum_large)
Die accenten zijn "nogal" pixelig
/f/image/a0vv46SmfKJP32uHWZduwP53.png?f=fotoalbum_large)
Nog steeds beschikbaar: blauwe 01 (zonder trekhaak) te huur t/m 12 september.
Dit weekend af te halen in Nijmegen.
Prijs: €500 voor de volledige periode. (dus €22 per dag)
Vanwege problemen met de app is het eerdere Tweakers niet gelukt om hem te reserveren.
L&C geeft aan dat het nu weer moet werken.
De eerste die hem reserveert in de app, krijgt hem : )
Vanwege problemen met de app is het eerdere Tweakers niet gelukt om hem te reserveren.
Kennis van me heeft net zijn nieuwe 01 opgehaald en heeft 360 panorama parkeerhulp, is dat een sw update of zit in de "oudere" versies niet de juiste hw?
Is een hardware update sinds 2022. Evenals deze vanaf augustus '22: 2 laadkabels (PHEV vanaf aug-22): Type 2 7.2kW. Schukowowbagger42 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:58:
Kennis van me heeft net zijn nieuwe 01 opgehaald en heeft 360 panorama parkeerhulp, is dat een sw update of zit in de "oudere" versies niet de juiste hw?
Hardware. De eerste versie mist 3 camera’s (grille en 2x zijspiegels)wowbagger42 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:58:
Vandaag stoepje meegepakt; verschrikkelijk die 20" velgen. Iemand zelf andere erop gezet ?
Ik neig naar m'n goeie oude velgen die ik onder de Hyundai Santa Fe had (17" met goede laag rubber ;-))
even verder wezen zoeken; heeft iemand ervaring met AlloyGators?
https://www.bol.com/nl/nl...dJAA.2_35.39.ProductImage
YouTube: Alloygator zo werkt dat
Ik neig naar m'n goeie oude velgen die ik onder de Hyundai Santa Fe had (17" met goede laag rubber ;-))
even verder wezen zoeken; heeft iemand ervaring met AlloyGators?
https://www.bol.com/nl/nl...dJAA.2_35.39.ProductImage
YouTube: Alloygator zo werkt dat
[ Voor 42% gewijzigd door Deviator79 op 19-08-2022 15:49 ]
Vrij zeker inderdaad dat ik niet aan photoshop doe behalve voor mijn kenteken.madtraxx schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 09:24:
weet je zeker dat dit geen photoshop is:
[Afbeelding]
Enige wat ik verder aan bewerking doe is het RAW bestand in lightroom.
Tweakers kon de kwaliteit daar niet aan, het zijn namelijk foto's van 30mb p/s gecompressed.
onderstaande is onbewerkt een gecompressed door tweakers, oftewel wat whatsapp en ieder ander online platform ook doet.
Geen idee eigenlijk waarom ik zelf zou zeggen dat ik het gewrapt heb en vervolgens aan de photoshop ga

:strip_exif()/f/image/RRBjDEBoHNqAiTyAGFQ3UPww.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/LzAkSsEYgzXoJiWAeZV7SbtP.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 20% gewijzigd door Hardred op 19-08-2022 14:43 ]
ik ook niet, maar die foto was het groen helemaal pixelig :-PHardred schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:36:
[...]
Vrij zeker inderdaad dat ik niet aan photoshop doe behalve voor mijn kenteken.
Tweakers kon de kwaliteit daar niet aan, het zijn namelijk foto's van 30mb p/s gecompressed.
onderstaande is onbewerkt een gecompressed door tweakers, oftewel wat whatsapp en ieder ander online platform ook doet.
Geen idee eigenlijk waarom ik zelf zou zeggen dat ik het gewrapt heb en vervolgens aan de photoshop ga![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
vind het wel vet staan! ik heb zelf de accenten carbon laten wrappen, overweeg de klauwen ook een ander kleurtje te geven.
Hoe dan?pimmettjuh schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 12:01:
Nog steeds beschikbaar: blauwe 01 (zonder trekhaak) te huur t/m 12 september.
:strip_exif()/f/image/w1NE73udr00sUcYix4SzEndF.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 44% gewijzigd door speediestb op 19-08-2022 15:52 ]
Vet hoor dat groen, maar dat dechromen ziet super vet uit voor de achterkant!Hardred schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:36:
[...]
Vrij zeker inderdaad dat ik niet aan photoshop doe behalve voor mijn kenteken.
Geen idee eigenlijk waarom ik zelf zou zeggen dat ik het gewrapt heb en vervolgens aan de photoshop ga![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het nieuwe systeem moet al werken, maar ze zijn nog aan het testen naar wat ik begrijp van L&C.
Redenen waarom het reserveren nu vaak niet lukt, aldus de mevrouw aan de telefoon:
- Naam/gegevens creditcard komt niet overeen met naam/gegevens account
- Niet doorsluizen naar betaalwebsite door cookies of firewall
Heb je een m2m? ik zou misschien nog eens een keer de velgen willen doen, maar dan enkel removable.madtraxx schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 15:41:
[...]
ik ook niet, maar die foto was het groen helemaal pixelig :-P
vind het wel vet staan! ik heb zelf de accenten carbon laten wrappen, overweeg de klauwen ook een ander kleurtje te geven.
Ding is alleen dat ik de auto over een paar maanden een jaar heb en volgens mijnheer den CEO van Lynkco Alain visser, zou ik na 1 jaar een nieuwe moeten krijgen
:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Y0UXLkpUkrxC6n9SJ8t7rDBY.webp?f=user_large)
pagina terug zag ik deze stekker m. iemand anders een idee waar ik dit kan kopen, of een makkelijk alternatief in het laden inzichtelijk te maken?
Zoiets?sdamman schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 16:50:
[Afbeelding]
pagina terug zag ik deze stekker m. iemand anders een idee waar ik dit kan kopen, of een makkelijk alternatief in het laden inzichtelijk te maken?
https://www.conrad.nl/nl/...-ja-1-stuk-s-1857611.html
En nog meer varianten op de site.
Bedankt voor je uitgebreid antwoord.cyberdj schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 23:28:
[...]
1. Heel afhankelijk van je rijstijl. Voor het gemak hanteer ik 1:10, theoretisch met 42l tank grofweg 400km
2. Nee. Je ziet ook niet welke versie je hebt. OTA (over the air) updates werkt nog niet. Updaten kan enkel bij Volvo dealer (na een afspraak via L&C en vaak alleen als je een probleem ervaart)
3. Ja, highway assist (cruise control met actieve lane assist, je dient wel je handen aan het stuur te houden (als je ze heel stil houdt denkt de auto dat je het stuur niet vast hebt en moet je een mm bewegen, anders gaat de lane assist op pauze. Bij de reguliere adaptive cruisecontrol voel je een trilling in het stuur (ik ben momenteel met caravan onderweg en dan werkt actieve lane assist niet, logisch anders zou je aanhanger kunnen gaan slingeren!
4. Ja, gewoon instellen op bijv 30km. Auto remt vanzelf tot stilstand en rijdt daarna weer verder. Soms moet je zelf weer gas geven, maar kun je vanaf lage snelheid (bijv 5 km/u) eenvoudig resumen naar je vorige snelheid (bijv eerder genoemde 30). Je hoeft niet (zoals mijn vorige peugeot) eerst minimaal 30 te rijden).
5. Nee. 2022 versie herken je aan de camera aan de voorzijde.
6. Gebruik over het algemeen Thule materiaal.
7. Ja, heb zelf Menabo dragers en ook een Thule set. Zoek in het forum en je vindt foto’s. Waarom 2 setjes zul je je afvragen, nou 2 redenen: de Thule zijn prima voor de skibox in de winter, maar dak kan niet schuiven en de beschikbare montage ruimte is beperkt omdat de drager tussen de dakrails zitten. Ik heb nu de Menabo universeel, het zit niet mooi, wel stevig, schuifdak kan helemaal open en omdat de dragers “uitsteken” over de dakrails kan ik er 4 fietsen op kwijt. (2 wel met T-bar bevestiging, de andere met de standaard Thule klemmen). Nadeel is dat de dragers op de rails liggen en daardoor het brandstof gebruik aanzienlijk verhogen, veel meer herrie maken dan de Thule Wingbar en met een relatief platte skibox je al snel te hoog bent voor parkeergarages.
Menabo Brio:
[Afbeelding]
Thule wingbar:
[Afbeelding]
8. Handmatig, gaat wel snel en simpel (10 sec werk, geen materiaal nodig). Stekker kun je wegklappen en je ziet er dan eigenlijk niets van (tenzij je je bukt natuurlijk).
9. Persoonlijk nog niet veel ervaring mee, wel lijkt het in de zon soms of er krassen “onder” de toplaag zitten. Ligt aan de kijkhoek, maar ben wel soms geschrokken 🤨
De modellen vanaf prod datum aug 2022 zouden dubbel zo snel kunnen laden heb ik begrepen elders in het forum (ergens rond de 7kWh). Dat uiteraard alleen aan de laadpaal. Met 220V kom je niet boven de 2,1kWh uit.. (< aug 22 modellen aan de paal schat ik ongeveer 3,2kWh)
Heb mijn testrit kunnen aanpassen naar aanstaande dinsdag, ben erg benieuwd.
1. Gaat de infotainmentsysteem elke keer uit? Ik zie een filmpje op yt dat het bijna een minuut duurt om die op te starten. YouTube: Lynk & Co 01 Infotainment Walkthrough
Heb een weekje volvo xc60 recharge gereden en daar leek het meer op een standby mode waarbij die erg snel weer actief werd bij openen van de deuren.
2. Het sneller opladen van nieuwere modellen is dat omdat er een nieuwe kabel bij zit of omdat er nu meer phases ondersteund wordt.... (hoop dat er binnenkort (lees bij mijn bestelling) snellaad functionaliteit in zit.)
3. Zijn die daytime running lights (aan de bovenkant) niet afleidend als je in de avond rijd?
4. Kan je de auto vanuit de app laten rijden (zoals sommige andere merken zoals kia)?
Alvast bedankt en een fijne weekend.
Hoe ervaren jullie de navigatiesysteem? Zijn de mappen up to date?
Ik vraag dit omdat in onderstaande video toch wel negatieve dingen over gezegd wordt en ik dacht dat dit toch online maps waren en dus up to date.
YouTube: 10 Month Review - Lynk & Co 01
Ik vraag dit omdat in onderstaande video toch wel negatieve dingen over gezegd wordt en ik dacht dat dit toch online maps waren en dus up to date.
Veel plezier met je testrit!hinerakatauri79 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 00:58:
[...]
Bedankt voor je uitgebreid antwoord.
Heb mijn testrit kunnen aanpassen naar aanstaande dinsdag, ben erg benieuwd.
1. Gaat de infotainmentsysteem elke keer uit? Ik zie een filmpje op yt dat het bijna een minuut duurt om die op te starten. YouTube: Lynk & Co 01 Infotainment Walkthrough
Heb een weekje volvo xc60 recharge gereden en daar leek het meer op een standby mode waarbij die erg snel weer actief werd bij openen van de deuren.
2. Het sneller opladen van nieuwere modellen is dat omdat er een nieuwe kabel bij zit of omdat er nu meer phases ondersteund wordt.... (hoop dat er binnenkort (lees bij mijn bestelling) snellaad functionaliteit in zit.)
3. Zijn die daytime running lights (aan de bovenkant) niet afleidend als je in de avond rijd?
4. Kan je de auto vanuit de app laten rijden (zoals sommige andere merken zoals kia)?
Alvast bedankt en een fijne weekend.
1. Ja, zodra je het bestuurdersportier openmaakt. Het systeem is nogal buggy, laden duurt lang en carplay werkt vaak niet (ook niet met kabel). Dan moet je soms 2 a 3x de kabel opnieuw erin doen. Vervelend als je bijv op vakantie regelmatig moet tanken.
Opstarten duurt idd lang, mij stoort dat niet omdat ik bij het wegrijden thuis een drukke weg op moet en dan liever even niets van muziek hoor. Als ik dan de straat uit ben, druk ik op play in de middenconsole en begint de muziek.
2. Ligt niet aan alleen aan de kabel. PHEV’s hebben bijna nooit snelladen overigens. Aan de paal gaat het bij mijne niet sneller dan ca 3kW, terwijl het een 7kW paal is.
3. Geen last van. Die zie je eigenlijk niet eens. Ze gaan ook zwakker branden als de koplampen aangaan.
4. Nee. Alleen open/sluiten, claxoneren en de alarmlichten laten knipperen. Indien aangesloten aan de laadkabel kun je ook opwarmen/koelen interieur. Dat laatste kan helaas niet met een timer. Je zult dus een uur voor vertrek dit handmatig moeten activeren..
Niet echt actueel, ik gebruik meestal Waze of Google Maps via carplay. Persoonlijk vind ik de kaart ook niet echt helder en de instructies ook niet echt.hinerakatauri79 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 01:19:
Hoe ervaren jullie de navigatiesysteem? Zijn de mappen up to date?
Echt jammer, dit soort dingen zijn voor mij echt een dikke min op mijn lijstje voor en nadelen lijstje... Als je zegt dat je een "connected" voertuig hebt dan kan je tegenwoordig niet wegkomen een buggy and langzame infotainmentsysteem. Dan weet je dat het in de toekomst bij nieuwe updates en nieuwe functies zeer waarschijnlijk langzamer zal worden. Ook die verouderde mappen zou niet mogen in een "connected" auto. Ja je kan je telefoon aansluiten maar dat werkt dus ook niet zonder issues.cyberdj schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 11:45:
[...]
Niet echt actueel, ik gebruik meestal Waze of Google Maps via carplay. Persoonlijk vind ik de kaart ook niet echt helder en de instructies ook niet echt.
Ik overweeg ook de Kia Sportage Plugin Hybrid... Ik denk dat die wat volwassener is en minder "bugs" zal bevatten.
2. Op het moment dat je een deelconcept auto hebt, dan vindt ik langzaam laden niet echt bijpassen, vooral als je bij het terugbrengen van de auto het opgeladen moet hebben... Als je per uur betaald dan betaal je 5 a 6 uur extra voor het opladen...cyberdj schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 11:44:
[...]
Veel plezier met je testrit!
1. Ja, zodra je het bestuurdersportier openmaakt. Het systeem is nogal buggy, laden duurt lang en carplay werkt vaak niet (ook niet met kabel). Dan moet je soms 2 a 3x de kabel opnieuw erin doen. Vervelend als je bijv op vakantie regelmatig moet tanken.
Opstarten duurt idd lang, mij stoort dat niet omdat ik bij het wegrijden thuis een drukke weg op moet en dan liever even niets van muziek hoor. Als ik dan de straat uit ben, druk ik op play in de middenconsole en begint de muziek.
2. Ligt niet aan alleen aan de kabel. PHEV’s hebben bijna nooit snelladen overigens. Aan de paal gaat het bij mijne niet sneller dan ca 3kW, terwijl het een 7kW paal is.
3. Geen last van. Die zie je eigenlijk niet eens. Ze gaan ook zwakker branden als de koplampen aangaan.
4. Nee. Alleen open/sluiten, claxoneren en de alarmlichten laten knipperen. Indien aangesloten aan de laadkabel kun je ook opwarmen/koelen interieur. Dat laatste kan helaas niet met een timer. Je zult dus een uur voor vertrek dit handmatig moeten activeren..
Ik snap best dat het duur is om een auto te maken die in 15 a 30 min bijna vol is maar dat is wel datgene waar een deel auto aan zou moeten voldoen.
Ik ga het wel meemaken met de proefrit, maar op dit moment heeft het best een aantal nadelen op mijn lijstje die ik wel zwaarder meereken, dit aangezien Lynk & Co connected een deelbare auto concept zo de nadruk op zet. Dan verwacht je juist dat het een beter doordacht systeem is..
Na 2 jaar op de markt zou je verwachten dat ze dit soort "bugs" opgelost hebben... Misschien tijd dat de Community bij elkaar komt en samen eist dat dit snel opgelost wordt.
Je hoeft de auto niet geladen terug te brengen. Wel is het zo dat het verschil in brandstof op basis van dagprijzen in rekening wordt gebracht. Wanneer je dus niet aftankt, dan komt dit bovenop de huurprijs. Er is op dit moment nog geen constructie voor het vergoeden van de kWh prijs.hinerakatauri79 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 12:47:
[...]
2. Op het moment dat je een deelconcept auto hebt, dan vindt ik langzaam laden niet echt bijpassen, vooral als je bij het terugbrengen van de auto het opgeladen moet hebben... Als je per uur betaald dan betaal je 5 a 6 uur extra voor het opladen...
Ik snap best dat het duur is om een auto te maken die in 15 a 30 min bijna vol is maar dat is wel datgene waar een deel auto aan zou moeten voldoen.
Ik ga het wel meemaken met de proefrit, maar op dit moment heeft het best een aantal nadelen op mijn lijstje die ik wel zwaarder meereken, dit aangezien Lynk & Co connected een deelbare auto concept zo de nadruk op zet. Dan verwacht je juist dat het een beter doordacht systeem is..
Na 2 jaar op de markt zou je verwachten dat ze dit soort "bugs" opgelost hebben... Misschien tijd dat de Community bij elkaar komt en samen eist dat dit snel opgelost wordt.
Verder laadt het nieuwe model (aan een laadpaal) in ca 3 uur op.
Mijn ervaring met het infotainment systeem is subliem. Slechts 2 maal, in het begin, kreeg ik het niet aan de bak. Opstarten duurt soms 5 en maximaal 10 seconden, maar zodra dit gereed is werkt alles soepel.
Gebruik standaard meerdere apps tegelijk, flitsmeister start automatisch op als ik instap en daarnaast Spotify en gmaps altijd in gebruik. Tijdens het rijden wel jammer dat je toetsenbord niet kunt gebruiken, dat is alleen storend bij Spotify als je een wat complexere artiest moet noemen. Maar hé, veiligheid.
Ik gebruik Android car via Bluetooth. Opladen en connecten via de usb werkt, maar opladen is traag. Net genoeg juice voor de telefoon in 4 uur op te laden.
Geluid vind ik erg goed, na een klein beetje afstellen (automatische compressie onderdrukking uitzetten en eq klein beetje tweaken) klinkt elektronische muziek vol imo.
Gebruik standaard meerdere apps tegelijk, flitsmeister start automatisch op als ik instap en daarnaast Spotify en gmaps altijd in gebruik. Tijdens het rijden wel jammer dat je toetsenbord niet kunt gebruiken, dat is alleen storend bij Spotify als je een wat complexere artiest moet noemen. Maar hé, veiligheid.
Ik gebruik Android car via Bluetooth. Opladen en connecten via de usb werkt, maar opladen is traag. Net genoeg juice voor de telefoon in 4 uur op te laden.
Geluid vind ik erg goed, na een klein beetje afstellen (automatische compressie onderdrukking uitzetten en eq klein beetje tweaken) klinkt elektronische muziek vol imo.
Als verhuurder krijg je al die melding. Ik gok iedereen die de iOS app heeft. Staat los van CC of wat dan ook. Ze roepen maar wat bij de klantenservice.pimmettjuh schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 16:07:
[...]
Het nieuwe systeem moet al werken, maar ze zijn nog aan het testen naar wat ik begrijp van L&C.
Redenen waarom het reserveren nu vaak niet lukt, aldus de mevrouw aan de telefoon:
- Naam/gegevens creditcard komt niet overeen met naam/gegevens account
- Niet doorsluizen naar betaalwebsite door cookies of firewall
Ik heb best veel kilometers gereden (en veel extra kilometers gratis toegezegd gekregen) maar nog nooit een naheffing gekregen. Heeft er al iemand een keer een afrekening gehad voordat de auto werd ingeleverd?
Sorry maar dit is ontzettend kortzichtig gedacht; dat iets nu niet snel genoeg is wil alles behalve zeggen dat het enkel langzamer moet. Dit is een software issue en geen hardware issue. Juist met software updates kan dit verholpen worden.hinerakatauri79 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 12:40:
[...]
Echt jammer, dit soort dingen zijn voor mij echt een dikke min op mijn lijstje voor en nadelen lijstje... Als je zegt dat je een "connected" voertuig hebt dan kan je tegenwoordig niet wegkomen een buggy and langzame infotainmentsysteem. Dan weet je dat het in de toekomst bij nieuwe updates en nieuwe functies zeer waarschijnlijk langzamer zal worden. Ook die verouderde mappen zou niet mogen in een "connected" auto. Ja je kan je telefoon aansluiten maar dat werkt dus ook niet zonder issues.
Ik overweeg ook de Kia Sportage Plugin Hybrid... Ik denk dat die wat volwassener is en minder "bugs" zal bevatten.
Ik ben het met je eens dat dat al gedaan moest worden dmv OTA updates maar als je op deze manier denkt, dan zul je vaker tegen dit soort dingen aan blijven lopen.
Ik wacht nog steeds op mijn bestelling dus ik kan nog geen eigen ervaringen delen maar ik vermoed zomaar eens dat het een beetje “uit de hand gelopen” is en dat L&C populairder blijkt dan men in eerste instantie verwachtte. Dat geeft nu problemen die absoluut opgelost moeten worden maar geeft mij juist hoop dat dat goed gaat komen. Als ik CEO was bij L&C zou een trager infotainment systeem op dit moment niet de hoogste prioriteit hebben. Het werkt nog niet soepel maar het werkt. De focus zal nu voorlopig liggen op hun supply chain, deel platform en customer service.
En een goede tip is denk ik om deze auto niet te zien als iets waar je door het delen geld mee kunt besparen. Mooie bijkomstigheid maar dat lijkt me een verkeerd uitgangspunt wanneer je naar een nieuwe auto gaat kijken.
P2 LRSM Pilot, Plus, 20", Thunder
Als ik hem neem dan wordt het via Lease en zal hem dus ook niet delen..monogato schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 17:24:
[...]
Sorry maar dit is ontzettend kortzichtig gedacht; dat iets nu niet snel genoeg is wil alles behalve zeggen dat het enkel langzamer moet. Dit is een software issue en geen hardware issue. Juist met software updates kan dit verholpen worden.
Ik ben het met je eens dat dat al gedaan moest worden dmv OTA updates maar als je op deze manier denkt, dan zul je vaker tegen dit soort dingen aan blijven lopen.
Ik wacht nog steeds op mijn bestelling dus ik kan nog geen eigen ervaringen delen maar ik vermoed zomaar eens dat het een beetje “uit de hand gelopen” is en dat L&C populairder blijkt dan men in eerste instantie verwachtte. Dat geeft nu problemen die absoluut opgelost moeten worden maar geeft mij juist hoop dat dat goed gaat komen. Als ik CEO was bij L&C zou een trager infotainment systeem op dit moment niet de hoogste prioriteit hebben. Het werkt nog niet soepel maar het werkt. De focus zal nu voorlopig liggen op hun supply chain, deel platform en customer service.
En een goede tip is denk ik om deze auto niet te zien als iets waar je door het delen geld mee kunt besparen. Mooie bijkomstigheid maar dat lijkt me een verkeerd uitgangspunt wanneer je naar een nieuwe auto gaat kijken.
Juist nu dat het een succes- lijkt te worden is er ook een budget om meer (betere?) programmeurs in dienst te nemen. Dit kan perfect naast het uitbreiden van de SupplyChain en Customer service..
Sterker nog, Als je meer aandacht besteed aan het oplossen van Bugs en ervoor zorgt dat Over the Air updates goed werken dan bespaar je ook dat veel mensen de Customer Service belt en klaagt en dat ze op een bepaalde moment weglopen.
Nergens op de site staat dat het om Beta Software betreft dus als klant mag je vanuit gaan dat het goed draait, minstens zo goed als vergelijkbare systemen in dezelfde prijsklasse.
Ik ben wel blij dat het opladen sneller is dan wat ik dacht te lezen.
mvg,
Ali
Dit kan zeker. Je kunt via de app de auto ontgrendelen en middels een machtiging in de app de auto starten en rijden zonder fysieke sleutel.hinerakatauri79 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 00:58:
[...]
:strip_exif()/f/image/thyHLrhs8v0SuOgtekclp9UT.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 34% gewijzigd door juwlez op 20-08-2022 22:14 ]
Bedoel meer dat je buiten de auto staat en hem in en uit een (krap) parkeerplek laat bewegen.juwlez schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 22:13:
[...]
Dit kan zeker. Je kunt via de app de auto ontgrendelen en middels een machtiging in de app de auto starten en rijden zonder fysieke sleutel.
[Afbeelding]
nee, dat gaat niet..hinerakatauri79 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 00:42:
[...]
Bedoel meer dat je buiten de auto staat en hem in en uit een (krap) parkeerplek laat bewegen.
Ik ben bang dat de woorden van Alain vooral leuke marketing praat waren…Hardred schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 16:23:
[...]
Heb je een m2m? ik zou misschien nog eens een keer de velgen willen doen, maar dan enkel removable.
Ding is alleen dat ik de auto over een paar maanden een jaar heb en volgens mijnheer den CEO van Lynkco Alain visser, zou ik na 1 jaar een nieuwe moeten krijgen
Toevallig laatst een mailtje gestuurd met de vraag wanneer de auto ongewisseld wordt en dit was het antwoord:
Please note that you are using 01's subscription service and when ordering/delivering, you are given the car in the colour you choose based on availability, we cannot ensure that you always get the latest version put on the market but we will deliver cars in excellent condition for driving. The cars are changed after every 4 years or every 120,000km driven. When necessary, you will be contacted to change the car in use.
Ik zit er over na te denken om er een aan te schaffen. Alle opties die nu standaard zijn, lane assistance, adaptive cruise control, wat voor mij echte eisen zijn om mijn reis naar kantoor zo relaxed mogelijk te maken trokken mij snel naar dit model. Op het moment rij ik een VW met ook beide systemen erin, wat in mijn mening top werkt. Is er iemand die toevallig ook de overstap van VW naar LC heeft gemaakt en zijn ervaring kan delen.
Ook het verbruik houd mij nog wat tegen. Mijn woon/werk is 120km per dag met ongeveer 70%-80% op de snelweg, dus 100km p/uur doet de batterij/accu dan nog iets om het verbruik te drukken? En wat is iedereen zijn echte ervaringen met het verbruik?
Meldingen over het infotainment systeem zijn ook heel erg verdeeld. Eigenlijk gebruik ik alleen Carplay en radio van de auto, hier ben ik eigenlijk ook het minst "bang" voor.
Ook het verbruik houd mij nog wat tegen. Mijn woon/werk is 120km per dag met ongeveer 70%-80% op de snelweg, dus 100km p/uur doet de batterij/accu dan nog iets om het verbruik te drukken? En wat is iedereen zijn echte ervaringen met het verbruik?
Meldingen over het infotainment systeem zijn ook heel erg verdeeld. Eigenlijk gebruik ik alleen Carplay en radio van de auto, hier ben ik eigenlijk ook het minst "bang" voor.
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
Ik had hiervoor een jaartje een VW uit 2019 met active lane assist en ACC. VW werkte prettiger en beter naar mijn persoonlijke ervaring.Goldman schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 22:36:
Ik zit er over na te denken om er een aan te schaffen. Alle opties die nu standaard zijn, lane assistance, adaptive cruise control, wat voor mij echte eisen zijn om mijn reis naar kantoor zo relaxed mogelijk te maken trokken mij snel naar dit model. Op het moment rij ik een VW met ook beide systemen erin, wat in mijn mening top werkt. Is er iemand die toevallig ook de overstap van VW naar LC heeft gemaakt en zijn ervaring kan delen.
ACC in de Lynk en co laat bv een groot gat vallen als een sneller iemand ervoor komt. VW ziet dat deze sneller gaat en laat daardoor niet z’n gat vallen omdat het vanzelf al gaat. Met de Active lane assist van de VW kon ik met handen van het stuur veilig een bocht door. Bij Lynk hoef je daar niet op te hopen. Ook de correctie van Lynk als je een streep over dreigt te gaan is vrij fors. De systemen zijn gewoon niet zo verfijnd om het simpel te stellen.
Hier nog aan toe te voegen dat VW op ACC niet rechts inhaalt wat de Lynk wel doet.Freezerator schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 23:14:
[...]
Ik had hiervoor een jaartje een VW uit 2019 met active lane assist en ACC. VW werkte prettiger en beter naar mijn persoonlijke ervaring.
ACC in de Lynk en co laat bv een groot gat vallen als een sneller iemand ervoor komt. VW ziet dat deze sneller gaat en laat daardoor niet z’n gat vallen omdat het vanzelf al gaat. Met de Active lane assist van de VW kon ik met handen van het stuur veilig een bocht door. Bij Lynk hoef je daar niet op te hopen. Ook de correctie van Lynk als je een streep over dreigt te gaan is vrij fors. De systemen zijn gewoon niet zo verfijnd om het simpel te stellen.
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Verbruik accu nu in de zomermaanden is prima hoor, ligt ergens tussen de 70-80 km, in de winter is het iets minder. Ik rij dagelijks tussen Amsterdam en Utrecht (dus groot deel snelweg), kan zonder bijladen volledig elektrisch heen en terug. 2 weken geleden na een lange rit (België) moest er toch echt weer een keer getankt worden, maar toen had ik wel meer dan 3750 km gereden op dezelfde tank (met dagelijks laden natuurlijk). Dus als je overdag op je werk kan laden, zou je heen en weer moeten kunnen. Wat wel belangrijk is, is dat je voorverwarmt/-koelt, dat kan behoorlijk schelen in de km's.Goldman schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 22:36:
...
Hoe verwarm je voor?
Ik heb gemerkt dat mijn auto in hybride stand wanneer de accu leeg is continu gaat bijladen vanaf de motor. Hierdoor schiet het verbruik naar 12/13 op 100km. Dit doet hij maximaal 5km, om vervolgens op benzine te rijden en als het kan op accu. Echter gaat hij hem hierna wel bijladen, wederom 5km. Heel vreemd en erg ongewenst. Accu bijladen en accu sparen staan beide uit. Iemand die dit ook ziet? Je kunt het herkennen als je de accu/motor status bekijkt en het groene motortje is aan (geen groene wielen)
Ik heb gemerkt dat mijn auto in hybride stand wanneer de accu leeg is continu gaat bijladen vanaf de motor. Hierdoor schiet het verbruik naar 12/13 op 100km. Dit doet hij maximaal 5km, om vervolgens op benzine te rijden en als het kan op accu. Echter gaat hij hem hierna wel bijladen, wederom 5km. Heel vreemd en erg ongewenst. Accu bijladen en accu sparen staan beide uit. Iemand die dit ook ziet? Je kunt het herkennen als je de accu/motor status bekijkt en het groene motortje is aan (geen groene wielen)
Is bekend. Is te voorkomen door bij circa 10 km resterend elektrisch rijbereik de optie "accu sparen" in te schakelen, en de accu dus niet helemaal leeg te rijden.jannesbeterams schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 19:12:
Hoe verwarm je voor?
Ah sorry, had ik helemaal gemist. Wel een bugje dan.1Oizo1981 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 19:20:
[...]
Is bekend. Is te voorkomen door bij circa 10 km resterend elektrisch rijbereik de optie "accu sparen" in te schakelen, en de accu dus niet helemaal leeg te rijden.
Dag caravanners op dit forum. Wat voor een trekhaakaansluiting kent de L&C 01? Is deze 7 of 13 polig? Heeft deze een Jaeger aansluiting?
Als je de optie trekhaak kiest, wordt ie geleverd met 13-polige Jaegerbob_wagner schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 07:40:
Dag caravanners op dit forum. Wat voor een trekhaakaansluiting kent de L&C 01? Is deze 7 of 13 polig? Heeft deze een Jaeger aansluiting?
En een hoop trekkracht en rijplezierOizo1981 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 07:54:
[...]
Als je de optie trekhaak kiest, wordt ie geleverd met 13-polige Jaeger
Dank jullie voor de reacties. En mooi om te lezen dat dit aansluit bij de caravan die ik vanaf oktober achter mijn aanstaande L&C 01 mag hangen!!!
Ik merk hetzelfde. Is dit echt een bug ja? Vind het wel vervelend worden hoor met dit soort dingen. Komt regelmatig voor dat we de accu wel leeg rijden en nu mag ik m'n vrouw hier ook nog instructies over geven...Oizo1981 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 19:20:
[...]
Is bekend. Is te voorkomen door bij circa 10 km resterend elektrisch rijbereik de optie "accu sparen" in te schakelen, en de accu dus niet helemaal leeg te rijden.
Een korte vraag nog- bevalt deze? Zijn er nog plus of min punten waar op te letten?Tallguy schreef op dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:17:
[...]
Ik heb ook al jaren een dashcam. Heb al een jaar of 1,5 deze: pricewatch: Garmin Dash cam mini 2
Geen GPS, maar hoefde van mij ook niet. Onder de spiegel weggewerkt dus zie 'm amper.
Heb vandaag mijn proefrit gehad. Eerste opmerkingen.
1. Ik vind hem net iets te hard geveerd.. Heb het gevoel dat de Kia Sportage net wat comfortabeler onevigheden aanpakt.
2. Hij voelt wel hierdoor iets sportiever rijden. Maar twijfel of het ook lekker blijft rijden bij lange ritten. Ben namelijk een Octavia gewend.
3. De onboard navigatie is niet echt connected heb ik gemerkt. Ik mocht een vaste route rijden en op die roete stonden 2 omleidingen. Beiden stonden niet op de navigatie, wel in google maps en waze..
4. Kreeg ook niet het gevoel dat die iets deed met de file in de stad zelf. Google maps gaf netjes mogelijke omleidingen de onboard navigatie niet.
5. Bij navraag kreeg ik te horen dat de mappen samen met de firmware geupdate worden en kleine updates via het internet... Maar kon me niet vertellen hoe groot de updates zijn en hoe frequent.
Echt een gemiste kans om dit beter te doen. En jammer dat Google maps niet als alternatief app geinstalleerd kan worden (ja ik weet het je kan je smartphone gebruiken) Maar het is niet dat het een gratis onboard navigatie betreft, je betaald er wel voor.
6. Motor is wel lekker pittig en rap.
7. Onboard assistant(te?) werkt wel, maar vond de stem echt niet prettig om naar te luisteren. Het hoeft van mij ook niet al mijn instructies na te praten.. Bijvoorbeeld... zet op sky radio, kan best wat kortere antwoord als Doe ik, Ok , Done, Of ok zet het op die zender....
8. Wat minder fijn was het dat het opeens begon te praten. Het stelde zichzelf voor en vroeg wie ik was en of ik een fijne dag heb... 2x in de proefrit. samen met die creepy stem... brrr,
9. Ik vind de menus onnodig complex en lang... veels te veel swipen en "clicken" om iets te vinden. Zou van mij veel eenvoudiger moeten en kunnen.
10. Volgens de personen die ik sprak is ongeveer 40% (waarschijnlijk te hoog) bereid om zijn auto te delen. Gezien de lage bereidheid was mijn advies om 2 apps te maken... eentje voor de besturing van de auto en een andere voor de deelplatform... Is dan makkelijker om die te updaten zonder nieuwe bugs te introduceren. En een mogelijkheid om de DeelApp in de auto te deinstalleren... zag geen optie daarvoor... Alles wat niet geïnstalleerd hoeft te zijn bespaart performance.
11. Ik had ook een vraag over de camera's of die remote uitgelezen konden worden... Ja dat kan, zit echter niet in de app.. vraag of ze ook zo een privacy schuif dingetje op de camera kunnen plaatsen. Iedereen adviseert dit op je laptop en smartphone, waarom niet standaard op de auto?
Op mijn lijstje staan nu 3 auto's
1. Skoda Octavia Business Plus (benzine)
2. Kia Sportage Plug in elegance.
3. LyncCo 01.
Zal met mijn vrouw alles bespreken... Skoda is de laagste bijtelling maar het wordt mijn derde, ben wel aan iets anders.
Kia is de duurste met het minste opties. LynCo is kwa bijtelling tussenin.
Octavia en de 01 staan nagenoeg op de zelfde hoogte kwa voorkeur op dit moment.
1. Ik vind hem net iets te hard geveerd.. Heb het gevoel dat de Kia Sportage net wat comfortabeler onevigheden aanpakt.
2. Hij voelt wel hierdoor iets sportiever rijden. Maar twijfel of het ook lekker blijft rijden bij lange ritten. Ben namelijk een Octavia gewend.
3. De onboard navigatie is niet echt connected heb ik gemerkt. Ik mocht een vaste route rijden en op die roete stonden 2 omleidingen. Beiden stonden niet op de navigatie, wel in google maps en waze..
4. Kreeg ook niet het gevoel dat die iets deed met de file in de stad zelf. Google maps gaf netjes mogelijke omleidingen de onboard navigatie niet.
5. Bij navraag kreeg ik te horen dat de mappen samen met de firmware geupdate worden en kleine updates via het internet... Maar kon me niet vertellen hoe groot de updates zijn en hoe frequent.
Echt een gemiste kans om dit beter te doen. En jammer dat Google maps niet als alternatief app geinstalleerd kan worden (ja ik weet het je kan je smartphone gebruiken) Maar het is niet dat het een gratis onboard navigatie betreft, je betaald er wel voor.
6. Motor is wel lekker pittig en rap.
7. Onboard assistant(te?) werkt wel, maar vond de stem echt niet prettig om naar te luisteren. Het hoeft van mij ook niet al mijn instructies na te praten.. Bijvoorbeeld... zet op sky radio, kan best wat kortere antwoord als Doe ik, Ok , Done, Of ok zet het op die zender....
8. Wat minder fijn was het dat het opeens begon te praten. Het stelde zichzelf voor en vroeg wie ik was en of ik een fijne dag heb... 2x in de proefrit. samen met die creepy stem... brrr,
9. Ik vind de menus onnodig complex en lang... veels te veel swipen en "clicken" om iets te vinden. Zou van mij veel eenvoudiger moeten en kunnen.
10. Volgens de personen die ik sprak is ongeveer 40% (waarschijnlijk te hoog) bereid om zijn auto te delen. Gezien de lage bereidheid was mijn advies om 2 apps te maken... eentje voor de besturing van de auto en een andere voor de deelplatform... Is dan makkelijker om die te updaten zonder nieuwe bugs te introduceren. En een mogelijkheid om de DeelApp in de auto te deinstalleren... zag geen optie daarvoor... Alles wat niet geïnstalleerd hoeft te zijn bespaart performance.
11. Ik had ook een vraag over de camera's of die remote uitgelezen konden worden... Ja dat kan, zit echter niet in de app.. vraag of ze ook zo een privacy schuif dingetje op de camera kunnen plaatsen. Iedereen adviseert dit op je laptop en smartphone, waarom niet standaard op de auto?
Op mijn lijstje staan nu 3 auto's
1. Skoda Octavia Business Plus (benzine)
2. Kia Sportage Plug in elegance.
3. LyncCo 01.
Zal met mijn vrouw alles bespreken... Skoda is de laagste bijtelling maar het wordt mijn derde, ben wel aan iets anders.
Kia is de duurste met het minste opties. LynCo is kwa bijtelling tussenin.
Octavia en de 01 staan nagenoeg op de zelfde hoogte kwa voorkeur op dit moment.
Ze mogen eindelijk eens een keer die OTA updates gaan lanceren.
Mijn grootste ergernissen momenteel:
1. ACC - gat verkleinen tussen jou en de auto voor je. Algemeen verbeteren.
2. Interface verder verbeteren.
3. Release notes op een algemene site bijhouden. Weten welke Firmware/software geinstalleerd is.
Mijn grootste ergernissen momenteel:
1. ACC - gat verkleinen tussen jou en de auto voor je. Algemeen verbeteren.
2. Interface verder verbeteren.
3. Release notes op een algemene site bijhouden. Weten welke Firmware/software geinstalleerd is.
Vraagje,
Ik weet dat er geen reserve band geleverd wordt bij aflevering. Maar wordt er wel een banden reparatie set geleverd? Ik zag die niet in de auto waarmee ik proef heb gereden.
Ik weet dat er geen reserve band geleverd wordt bij aflevering. Maar wordt er wel een banden reparatie set geleverd? Ik zag die niet in de auto waarmee ik proef heb gereden.
en veel brandstofverbruik (zie mijn eerdere berichten van verleden week)
Waarschijnlijk is dit ook bedoeld om het volledige systeemvermogen te kunnen bieden. Je bent dan niet “uitsluitend” op de brandstofmotor aangewezen. Ik merk nu met de caravan dat er ook in power modus vrolijk accu capaciteit verdwijnt. Enkel door accu sparen aan te zetten voorkom je dat. Zonder iets aan de trekhaak zie ik in powermodus weinig accuverlies.MitchellHearth schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:50:
[...]
Ik merk hetzelfde. Is dit echt een bug ja? Vind het wel vervelend worden hoor met dit soort dingen. Komt regelmatig voor dat we de accu wel leeg rijden en nu mag ik m'n vrouw hier ook nog instructies over geven...
Accu laden tijdens het rijden vertikt ie overigens met de caravan erachter. Op weg naar wintersport laadde ik vaak de accu “bij” als ik wist dat ik ging tanken over pak m beet 100km. Dan was de accu van halfvol na ca 40 km weer helemaal vol. Bij snelheden rond 120/uur kostte het niet heel veel extra brandstof. Doe je dit bij 70 km/uur dan gaat het verbruik wel flink omhoog. Nu met caravan erachter mag ik blij zijn als ik na 5km 1% erbij heb (met een verbruik dat stijgt naar 18l/100km), kortom: loont zich niet (en de brandstofactieradius is al niet echt hoog met caravan).
in NL niet. Vorige week toevallig wel een compressortje voor noodgevallen gekocht bij Action (9,99). Als je dan een klein lek hebt kun je in ieder geval een klein stukje rijden naar een veiligere plek.hinerakatauri79 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:38:
Vraagje,
Goed om te weten, als ik hem neem dan zal ik de leasemaatschappij verzoeken om een setje erbij te doen.cyberdj schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 00:24:
[...]
in NL niet. Vorige week toevallig wel een compressortje voor noodgevallen gekocht bij Action (9,99). Als je dan een klein lek hebt kun je in ieder geval een klein stukje rijden naar een veiligere plek.
Niet met die van mij in ieder gevalhinerakatauri79 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 22:38:
Vraagje,
Voor zover ik weet ben je volledig aangewezen op de hulpdiensten op het moment dat je een lekke band hebt.
Ik wil/kan niet eens uitrekenen hoeveel ik precies heb verbruikt.cyberdj schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 00:10:
[...]
en veel brandstofverbruik (zie mijn eerdere berichten van verleden week)
Circa 3.600 km gereisd, waarvan een flink deel (hoeveel, geen idee) met caravan en het overgrote deel van de kilometers die zonder caravan gereden zijn, waren elektrisch.
Circa 350 liter E10 getankt, met een prijs van tussen de 1,65 en 1,95 per liter.
Laden gedaan voor tussen de 0,25 en 0,35 per KWh. Bij hogere prijs op benzine blijven rijden
350 liter op 3600 km is al niet zuinig, laat staan als daar nog km elektrisch vanaf moetenBPi schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:26:
[...]
Ik wil/kan niet eens uitrekenen hoeveel ik precies heb verbruikt.
Circa 3.600 km gereisd, waarvan een flink deel (hoeveel, geen idee) met caravan en het overgrote deel van de kilometers die zonder caravan gereden zijn, waren elektrisch.
Circa 350 liter E10 getankt, met een prijs van tussen de 1,65 en 1,95 per liter.
Laden gedaan voor tussen de 0,25 en 0,35 per KWh. Bij hogere prijs op benzine blijven rijden
Zijn er al ervaringen met de 7.2kW boordlader in het MY2023 model?Moto Racer schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 20:57:
Ik heb mijn Lynk & co 01 gecanceld. Want als je in Augustus bestelt kan je 7.2 kw per uur laden. Inplaats van 3,6 kw. Nou lijkt niet veel maar het is twee keer zo snel. En ik heb hem gekocht dus was annuleren kosteloos. Tevens vind ik het wel weer slechte communicatie van Lynk & Co. Zeg het gewoon dan bestel ik hem in Augustus. Hier het bewijs van de site [Afbeelding]
Laden met de grannycharger zal geen verschil maken (om veiligheidsredenen blijft die toch gelimiteerd op 1 fase 10A = 2.4kW). Ja ik weet dat er in het 'alternatieve circuit granny chargers zijn met 1 fase 16A, maar dat is niet zonder risico voor je huisinstallatie, daar gaat deze vraag ook niet over)
Met name: Hoe bereikt men die 7.2kW?
- Door op twee fasen 16A te laden (=bruikbaar voor thuis met 16A 3 fasen laadpunt)
- Door op 1 fase 32A te laden (=alleen bruikbaar op 22kW openbare laadpunten en in uitzonderlijke gevallen thuis)
Voor die enorme massa valt het nog mee, het zal geen Kip Kompakt van 700 kg zijn....Rmaxx schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 10:35:
[...]
350 liter op 3600 km is al niet zuinig, laat staan als daar nog km elektrisch vanaf moetenblij dat ik geen caravan heb
Massa met matige stroomlijn verslepen kost geld....
Keezx schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:38:
[...]
Voor die enorme massa valt het nog mee, het zal geen Kip Kompakt van 700 kg zijn....
:strip_exif()/f/image/5B0KGsN83GQYiAilWx4X9VFx.jpg?f=fotoalbum_large)
Idd 1.500 kg. Met een auto van 2.350 kg plus 2 volwassenen en 2 kinderen en een hoop zooi kom je op een combinatie van ik denk zo'n 4.100 a 4.200 kg.
Valt mij eerlijk gezegd ook mee. Hoe groot is de tank die er in zit? Ik vreesde al dat ik elke 200km aan de pomp zou staan...Keezx schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:38:
[...]
Voor die enorme massa valt het nog mee, het zal geen Kip Kompakt van 700 kg zijn....
Ik heb nu een Audi A6 2.7 TDI quattro met een 1600kg caravan, en afgelopen vakantie heb ik ongeveer 4000 km gereden, en denk 500 L getankt, dus dat is met geluk 1 op 8... Heb gelukkig wel een tank van 70l, dus sta nog altijd niet vaak te tanken...
Ik heb zins 16 Augustus mijn Lynk & co 01 met de 7.2 kW lader ( heb een dikkere kabel). Heb geen lader thuis (komt binnenkort op het werk wel 3). Ik laad op straat op oude laders (11kW) die op een of andere manier laad ik in 4 uur mijn accu helemaal op. Dat is dus sneller dan de 3.2 kW helemaal begrijppen doe ik het niet. Gisteren stond er ook iemand anders aan de andere lader en deed hij er 5 uur over. Dit is de eerste keer dat ik een accu in me auto heb dus ben het nog aan het ontdekken. Heb wel een 22kW lader in de wijk maar dat is 1,5 kilometer naar huis lopen. Dus dat ga ik nog een keer proberen. En als de laders op het werk er zijn gaat het hopelijk ook sneller.edsub schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:23:
[...]
Zijn er al ervaringen met de 7.2kW boordlader in het MY2023 model?
Laden met de grannycharger zal geen verschil maken (om veiligheidsredenen blijft die toch gelimiteerd op 1 fase 10A = 2.4kW). Ja ik weet dat er in het 'alternatieve circuit granny chargers zijn met 1 fase 16A, maar dat is niet zonder risico voor je huisinstallatie, daar gaat deze vraag ook niet over)
Met name: Hoe bereikt men die 7.2kW?
- Door op twee fasen 16A te laden (=bruikbaar voor thuis met 16A 3 fasen laadpunt)
- Door op 1 fase 32A te laden (=alleen bruikbaar op 22kW openbare laadpunten en in uitzonderlijke gevallen thuis)
Dat is dus het nadeel van de Lynk. Je staat elke 200 km aan de pomp met de caravan...Martijn schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:32:
[...]
Valt mij eerlijk gezegd ook mee. Hoe groot is de tank die er in zit? Ik vreesde al dat ik elke 200km aan de pomp zou staan...
Ik heb nu een Audi A6 2.7 TDI quattro met een 1600kg caravan, en afgelopen vakantie heb ik ongeveer 4000 km gereden, en denk 500 L getankt, dus dat is met geluk 1 op 8... Heb gelukkig wel een tank van 70l, dus sta nog altijd niet vaak te tanken...
ok ok, dan heb je nog 80 km marge oid, maar ik rij dat liever niet op..ik vond het wel een dingetje en een duidelijk nadeel van de auto (hiervoor had ik een Santa Fe, ook 1 op 6, maar wel 75 liter tankinhoud)
Hoezo elke 200km? Hierboven zei iemand 3600km te hebben gereden met 350 liter... Met een tank van (40-45l)? zou je dan 300-400 wel moeten redden?Deviator79 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:01:
[...]
Dat is dus het nadeel van de Lynk. Je staat elke 200 km aan de pomp met de caravan...
ok ok, dan heb je nog 80 km marge oid, maar ik rij dat liever niet op..ik vond het wel een dingetje en een duidelijk nadeel van de auto (hiervoor had ik een Santa Fe, ook 1 op 6, maar wel 75 liter tankinhoud)
Ik hou ongeveer 300 KM aan. Dan hebben nog pak en beet 80-100 reserve, voor het geval je een Duitse tankstelle mist en 40 KM verder moet. Daarnaast rij ik de accu met caravan nooit leeg. Dan heb ik altijd nog 10-20 km ‘reserve’ op de accu.Martijn schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:05:
[...]
Hoezo elke 200km? Hierboven zei iemand 3600km te hebben gereden met 350 liter... Met een tank van (40-45l)? zou je dan 300-400 wel moeten redden?
En die 300 KM is meer als genoeg, je stopt toch wel omdat er weer iemand op de achterbank naar de WC moet..
[ Voor 9% gewijzigd door MvdV op 24-08-2022 14:21 ]
Ok, ja 300 is nog wel te doen, dat is 1 op 7.5 ongeveer, niet veel slechter als wat ik nu hebMvdV schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:19:
[...]
Ik hou ongeveer 300 KM aan. Dan hebben nog pak en beet 80-100 reserve, voor het geval je een Duitse tankstelle mist en 40 KM verder moet. Daarnaast rij ik de accu met caravan nooit leeg. Dan heb ik altijd nog 10-20 km ‘reserve’ op de accu.
En die 300 KM is meer als genoeg, je stopt toch wel omdat er weer iemand op de achterbank naar de WC moet..
De boordcomputer geeft bij 1:9,5 a 1:10,5 aan met een 1200 KG zware caravan. Dat is iets zuiniger als mijn Leon 1.2 TSI die ik voorheen had. Dus om te zeggen dat de 01 slurpt met een caravan, neen. Niet meer als een normale auto in mijn optiek.Martijn schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 14:24:
[...]
Ok, ja 300 is nog wel te doen, dat is 1 op 7.5 ongeveer, niet veel slechter als wat ik nu heb. En dat is vakantiebudget, voelt toch anders
![]()
![]()
Als je de accu van leeg naar vol in 4 uur laadt, laadt je dus met 16A (=16A*230V = 3.7kW. 3.7kW * 4u = 14.8kWh = ongeveer de accucapaciteit).Moto Racer schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:34:
[...]
Ik heb zins 16 Augustus mijn Lynk & co 01 met de 7.2 kW lader ( heb een dikkere kabel). Heb geen lader thuis (komt binnenkort op het werk wel 3). Ik laad op straat op oude laders (11kW) die op een of andere manier laad ik in 4 uur mijn accu helemaal op. Dat is dus sneller dan de 3.2 kW helemaal begrijppen doe ik het niet. Gisteren stond er ook iemand anders aan de andere lader en deed hij er 5 uur over. Dit is de eerste keer dat ik een accu in me auto heb dus ben het nog aan het ontdekken. Heb wel een 22kW lader in de wijk maar dat is 1,5 kilometer naar huis lopen. Dus dat ga ik nog een keer proberen. En als de laders op het werk er zijn gaat het hopelijk ook sneller.
Dat doet mij vrezen dat de auto nog steeds met 1 fase laadt, maar dan wel max 32A. Omdat een 11kW laadpunt slechts 16A kan leveren, laadt je daar dus met maar 3.7kW (de 11kW refereert aan 3 fasen 230V @ 16A =3 * 16A * 230V = 11kW)
Had de auto met 2 fasen geladen, dan was je bij jouw 11kW lader in plm 2 uur 'vol' geweest.
Dat jouw kabel dikker is, komt dan niet omdat er twee aders meer in zitten. maar omdat de minimale 3 (fase,nul,aarde) aders nu 6mm2 (ipv 2.5mm2) zijn.
Als de auto op 1 fase laadt, laadt hij bij een 11kW laadpunt nog steeds met maar 3.7kW (=16A)
Als de auto op 1 fase laadt, laadt hij bij een 22kW laadpunt met 7.2kW (=32A)
Als de auto op 2 fases laadt, laadt hij bij een 11 of 22kW laadpunt met 7.2kW (=2x16A)
Dat maakt dat het nut van de 7.2kW boordlader van modeljaar 2023 beperkt is tot 32A (=22kW) laadpunten. En de meesten van ons er thuis (in de regel max 3x16A = 11kW laadpunt) al helemaal niks aan hebben,
[ Voor 27% gewijzigd door edsub op 24-08-2022 16:32 ]
Door in de app naar het linker scherm te gaan en op de 'Klimaat uit' knop te drukken (of rechter scherm > mijn auto > klimaatregeling > schuifje verplaatsen)jannesbeterams schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 19:12:
Hoe verwarm je voor?
ik rij met de caravan 1 op 7,1Martijn schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:05:
[...]
Hoezo elke 200km? Hierboven zei iemand 3600km te hebben gereden met 350 liter... Met een tank van (40-45l)? zou je dan 300-400 wel moeten redden?
dus op 42 liter zo'n 298 km. Na 200 km gaat het lampje aan, dan ben ik steeds gaan tanken. Ergo:
elke 200 km aan de pomp
Hoeveel rij je zonder caravan als vergelijking?Deviator79 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:11:
[...]
ik rij met de caravan 1 op 7,1
dus op 42 liter zo'n 298 km. Na 200 km gaat het lampje aan, dan ben ik steeds gaan tanken. Ergo:
elke 200 km aan de pomp
meestal electrisch, maar 1 op 14 denk ik met lege accu.hinerakatauri79 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:18:
[...]
Hoeveel rij je zonder caravan als vergelijking?
Dat verbruik van 12 à 13 liter per 100km bij accu opladen op de motor is niet zo heel erg hoog hoor.jannesbeterams schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 19:12:
Hoe verwarm je voor?
Bij een 'normale snelheid' zul je zien dat je dan per gereden km er ook één km range in de accu bijkrijgt.
(2 halen 1 betalen zeg maar). Dat betekent dat jij effectief ook bij laden van accu op de motor 6 a`5.5 liter per 100km verbruikt.... (eea hangt echt af van he gewicht van je rechtervoet, bij mij werkt het zo tot 135km/u en lager).
Als ik lange einden rijdt en mijn tank begint leeg te geraken, schakel ik altijd even (afh van wat ik aandurf, ik wil wel aan de tank staan als er geen benzine range meer wordt aangegeven ;-) ) over op 'accu laden op de motor'. Als ik dan ga tanken, is mijn tank leger en mn accu voller, waardoor na tanken mijn totale gecombineerde range groter is.....
Met accu sparen kun je ook aardig optimaliseren. In die stand probeert de auto de acculading dan nl te houden op de vullingsgraad van het moment dat je de modus 'accu sparen' kiest. Je ziet dat ook in de display. De vullingsgraad schommelt dan met een paar km rond die range waarde. Zo voorkom je iig dat je ongemerkt met een lege accu komt te rijden. En bij lage snelheid/file rijdt de auto dan toch nog elektrisch.
Ik zou t erg fijn vinden als ik de 'accu sparen' modus niet iedere keer hoef aan te zetten. Het gebeurt me wel eens dat ik het vergeet op een lange rit na een stop en dan pas later opmerk dat alweer de helft van mn elektrische range op de snelweg erdoor is gejaagd
[ Voor 18% gewijzigd door edsub op 24-08-2022 16:35 ]
Laatste tankbeurt was 38 liter bij 276 km met caravan. Bereik stond toen nog op 20 km 🤞wel 5 liter extra achterin.
Melding dat de tank bijna leeg was kwam deze keer "pas" bij 70km. Eerder al bij 100 of 90.
Ik rijd niet hard met caravan, maar heb een hekel aan langzaam wegrijden 🤭
Melding dat de tank bijna leeg was kwam deze keer "pas" bij 70km. Eerder al bij 100 of 90.
Jammer dat de Lynk niet zoals de Kia de Hybride modus niet aanpast aan je route die je in de navigatie hebt opgegeven. De Lynk weet best dat je de accu beter kan sparen op de snelweg als je daarna de stad in rijd.
Echt een gemiste kans.
Het is jammer voor een "community" auto niet een officiele wishlist bestaat waar je verbeteringen kan aanvragen en op stemmen. Elk serieus "community" heeft wel zoiets.
Echt een gemiste kans.
Het is jammer voor een "community" auto niet een officiele wishlist bestaat waar je verbeteringen kan aanvragen en op stemmen. Elk serieus "community" heeft wel zoiets.
Community gevoel richting L&C met oprechte terugkoppelingen mis ik ook nog zeker. Maar wellicht heeft het tijd nodig. Als ze daar nu op moeten focussen gaat dat weer ten koste van de service en uitgifte auto’s waar ze nu ook al beetje tegen aan hikken. Dus wie weet als de arbeidsmarkt weer aantrekt en ze meer personeel weten te krijgen!hinerakatauri79 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:08:
Jammer dat de Lynk niet zoals de Kia de Hybride modus niet aanpast aan je route die je in de navigatie hebt opgegeven. De Lynk weet best dat je de accu beter kan sparen op de snelweg als je daarna de stad in rijd.
Echt een gemiste kans.
L&C is nieuw in NL, maar is zeker niet een jong bedrijf. Ookal voelt het wel zo met 1 model in NL. In het buitenland hebben ze veel meer dealers.. In Rusland bijvoorbeeld een stuk of 300 en ze hebben een stuk of 9 modellen in de verkoop.Skybox_ schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:12:
[...]
Community gevoel richting L&C met oprechte terugkoppelingen mis ik ook nog zeker. Maar wellicht heeft het tijd nodig. Als ze daar nu op moeten focussen gaat dat weer ten koste van de service en uitgifte auto’s waar ze nu ook al beetje tegen aan hikken. Dus wie weet als de arbeidsmarkt weer aantrekt en ze meer personeel weten te krijgen!
Dus doen alsof ze pas gestart zijn en nog jong en onervaren is niet juist.
Maar betreft EU hebben ze toch Alain Visser als CEO? Zou het niet kunnen dat die dan vol los staat van de andere L&C districten? Waardoor ze wel beetje het wiel opnieuw moeten uitvinden ;-)?hinerakatauri79 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:22:
[...]
L&C is nieuw in NL, maar is zeker niet een jong bedrijf. Ookal voelt het wel zo met 1 model in NL. In het buitenland hebben ze veel meer dealers.. In Rusland bijvoorbeeld een stuk of 300 en ze hebben een stuk of 9 modellen in de verkoop.
Dus doen alsof ze pas gestart zijn en nog jong en onervaren is niet juist.
Ja, stel je voor dat ze dat wel zo'n community zouden hebben…hinerakatauri79 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:08:
Hallo mensen,
ik heb nu twee keer het koelvloeistof bijgevuld van de verbrandingsmotor.
Ik las hier ergens dat er een bug/probleem was met de thermostaat met de eerste modellen (pre-mopf)
Hebben meer mensen problemen gehad ermee en wat heeft de garage eraan gedaan en hoeveel dagen was u de wagen kwijt?
Krijg je een vervangende wagen? Of moet je gewoon halve dag wachten?
Groetjes Murat
Ik las hier ergens dat er een bug/probleem was met de thermostaat met de eerste modellen (pre-mopf)
Hebben meer mensen problemen gehad ermee en wat heeft de garage eraan gedaan en hoeveel dagen was u de wagen kwijt?
Groetjes Murat
Was niet op die pagina gekomen, echter zie ik niet veel comments vanuit L&C.. Heb zelf net wat ideetjes aangevuld en een aantal aangemaakt..Sandro! schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:21:
[...]
Ja, stel je voor dat ze dat wel zo'n community zouden hebben…
Mja...Sandro! schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:21:
[...]
Ja, stel je voor dat ze dat wel zo'n community zouden hebben…
Je kan het wel "community" noemen, maar het is meer een verzamelpunt van generieke marketingberichten vanuit Lynk & Co, gecombineerd met veel feedback & vragen vanuit klanten waar verder niet op gereageerd wordt. Weinig community gevoel

Ja klopt ik heb het 2 maanden geleden gehad, bleek uiteindelijk lekkage in thermostaat in 1 dag was hij leeg. Heb 4 weken een leen auto gehad. Erop wachten gaat niet lukken.Muro01 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 19:33:
Hallo mensen,
Groetjes Murat
Vandaag van Spanje naar Zuid-Frankrijk gereden, 250km. Niet gelukt op een volle tank. In Spanje mag je maar 80, dus ook netjes aan gehouden, in Frankrijk zo’n 105 op de ACC. Kwam weer uit op 15,5l/100 km. Tank gemakshalve om de 200km, dan heb ik meestal net de melding 70km rijbereik gehad.BPi schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 16:55:
Laatste tankbeurt was 38 liter bij 276 km met caravan. Bereik stond toen nog op 20 km 🤞wel 5 liter extra achterin.
Ja is erg jammer. Een paar maand geleden kreeg ik van een medewerker feedback op input op meerdere onderwerpen op colab. Het leek alsof een team er mee aan de slag ging. Hij was ook enthousiast over de ideeën en gaf aan dat er wel wat dingen eenvoudig te realiseren/implementeren leken. En ook testen zou dan met/door gebruikers kunnen plaatsvinden.
Nog wat berichten gestuurd en vervolgens bleef het stil.👎
Jammer om te horen. Blijf hoop houden dat het aan personeels te kort ligt en dat het uiteindelijk wel goed komt.BPi schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 22:01:
Ja is erg jammer. Een paar maand geleden kreeg ik van een medewerker feedback op input op meerdere onderwerpen op colab. Het leek alsof een team er mee aan de slag ging. Hij was ook enthousiast over de ideeën en gaf aan dat er wel wat dingen eenvoudig te realiseren/implementeren leken. En ook testen zou dan met/door gebruikers kunnen plaatsvinden.
Terechte opmerking en zeker een mooie nice to have. Zeker op vakantie mis ik iets dergelijks en schakel vaak batterij sparen in.hinerakatauri79 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 18:08:
Echt een gemiste kans.
Overigens is iets dergelijks er wel. Een wensenlijst, de Co:lab. Echter terugkoppeling lijkt er niet echt te zijn. https://colab.lynkco.com/
was me ook opgevallen dat er niet veel L&C medewerkers aanwezig zijn. Heb zelf een aantal ideeën aangevuld en een paar nieuwe aangemaakt. Ik zie dat mensen weglopen van dit colab omdat L&C niet echt actief op is... gemiste kans.jbbuist schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 23:17:
[...]
Terechte opmerking en zeker een mooie nice to have. Zeker op vakantie mis ik iets dergelijks en schakel vaak batterij sparen in.
Overigens is iets dergelijks er wel. Een wensenlijst, de Co:lab. Echter terugkoppeling lijkt er niet echt te zijn. https://colab.lynkco.com/
Om de communitie te gebruiken voor het verbeteren van de ervaring en het gevoel te geven dat ze ergens bij horen.
Ok top 👍Fibrenl schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 21:52:
[...]
Ja klopt ik heb het 2 maanden geleden gehad, bleek uiteindelijk lekkage in thermostaat in 1 dag was hij leeg. Heb 4 weken een leen auto gehad. Erop wachten gaat niet lukken.
Kreeg je een soortgelijke auto qua grootte?
Groetjes Murat
Afgelopen maandag mijn 01 opgehaald. Van bestellen tot leveren (koop, of beter gezegd: lease) ging erg snel. 15 juli besteld, 22 augustus opgehaald. Zwart met trekhaak.
Aflevering vond ik matig. Enige waar ik hulp bij wilde was het koppelen van mijn account, maar dat kon pas na een dag zo werd gezegd, omdat dat pas geactiveerd zou worden na de handtekening. Mijn oude wagen achterlaten kon niet, ze wilden die verantwoording niet. Jammer, maar dat is dan maar zo. Dat ik 4 uur moest wachten op leasemaatschappij is niet hun probleem, maar wel vroegen ze me om mijn auto weg te halen, want die parkeerplaatsen waren voor klanten bedoeld, en daar viel ik na ontvangst van de auto niet meer onder kennelijk.
Tot nu toe 1.000 kilometer gereden, waarvan de helft met aanhanger en veel gewicht, doet ie geweldig! Veel sterker dan mijn vorige wagen. Ook voelt de wagen veel volwassener aan dan ik verwachtte.
Ook wel wat minpunten hoor. Navigatie werkt voor geen meter zonder internet verbinding (en daar was ik dus nog op aan het wachten), maar zelfs straten die er al 100 jaar zijn kan hij niet vinden. Ik kan alleen via de kaart aanklikken waar ik ongeveer moet zijn, en dan vindt ie vervolgens wel het adres..... Heel vreemd.
Gisteren toch maar eens gebeld omdat ik nog steeds geen account kan koppelen. In eerste instantie drukte ik op de CALL US knop, maar die is niet aangesloten. De SOS knop wel (getest zonder door te zetten). Dan maar gewoon callcenter gebeld, waar ik de reactie kreeg dat alle internet faciliteiten alleen zouden werken op een M2M, en niet op een koop auto. Ik zou de sleutels dus niet kunnen koppelen (terwijl het fijn zou zijn als mijn vrouw direct haar favo instellingen heeft wanneer zij instapt en ik de mijne), ik kan de auto niet zien via mijn app, ik kan geen updates over the air verwachten, maar zelfs iets banaals als navigatie is voor mij dus geen optie. Ik keek al uit naar probleemloze Spotify in de auto, maar ook dat is geen optie. Journet cam, waar je niets mee doet, maar zou ik zelfs niet kunnen verzenden naar telefoon, etc etc. Verder kijk ik de hele dag naar melding HELLO STRANGER in het scherm.... Hier ben ik het niet mee eens, dus hebben ze een case aangemaakt hiervoor.... In dit topic heb ik al wel gelezen hoe lang het duurt voor zo'n case opgepakt wordt, dus vrees een connectloze auto te hebben....
Het verbaast me dat ik nergens anders lees dat dit een uitdaging is, dus heb stiekem het vermoeden dat zij nog een instelling aan moeten passen voor me. Ik hoop het enorm, want met enkele kleine minpuntjes kan ik prima leven, maar nu is het wel een hele grote domper.
Buiten het connectieprobleem ben ik erg onder de indruk tot dusver. Maar nog geen week in bezit. Over het verbruik kan ik nog niets serieus melden, aangezien ik vooral met zware aanhanger heb gereden. Zal nu ongeveer 1/10 geweest zijn gemiddeld.
Aflevering vond ik matig. Enige waar ik hulp bij wilde was het koppelen van mijn account, maar dat kon pas na een dag zo werd gezegd, omdat dat pas geactiveerd zou worden na de handtekening. Mijn oude wagen achterlaten kon niet, ze wilden die verantwoording niet. Jammer, maar dat is dan maar zo. Dat ik 4 uur moest wachten op leasemaatschappij is niet hun probleem, maar wel vroegen ze me om mijn auto weg te halen, want die parkeerplaatsen waren voor klanten bedoeld, en daar viel ik na ontvangst van de auto niet meer onder kennelijk.
Tot nu toe 1.000 kilometer gereden, waarvan de helft met aanhanger en veel gewicht, doet ie geweldig! Veel sterker dan mijn vorige wagen. Ook voelt de wagen veel volwassener aan dan ik verwachtte.
Ook wel wat minpunten hoor. Navigatie werkt voor geen meter zonder internet verbinding (en daar was ik dus nog op aan het wachten), maar zelfs straten die er al 100 jaar zijn kan hij niet vinden. Ik kan alleen via de kaart aanklikken waar ik ongeveer moet zijn, en dan vindt ie vervolgens wel het adres..... Heel vreemd.
Gisteren toch maar eens gebeld omdat ik nog steeds geen account kan koppelen. In eerste instantie drukte ik op de CALL US knop, maar die is niet aangesloten. De SOS knop wel (getest zonder door te zetten). Dan maar gewoon callcenter gebeld, waar ik de reactie kreeg dat alle internet faciliteiten alleen zouden werken op een M2M, en niet op een koop auto. Ik zou de sleutels dus niet kunnen koppelen (terwijl het fijn zou zijn als mijn vrouw direct haar favo instellingen heeft wanneer zij instapt en ik de mijne), ik kan de auto niet zien via mijn app, ik kan geen updates over the air verwachten, maar zelfs iets banaals als navigatie is voor mij dus geen optie. Ik keek al uit naar probleemloze Spotify in de auto, maar ook dat is geen optie. Journet cam, waar je niets mee doet, maar zou ik zelfs niet kunnen verzenden naar telefoon, etc etc. Verder kijk ik de hele dag naar melding HELLO STRANGER in het scherm.... Hier ben ik het niet mee eens, dus hebben ze een case aangemaakt hiervoor.... In dit topic heb ik al wel gelezen hoe lang het duurt voor zo'n case opgepakt wordt, dus vrees een connectloze auto te hebben....
Het verbaast me dat ik nergens anders lees dat dit een uitdaging is, dus heb stiekem het vermoeden dat zij nog een instelling aan moeten passen voor me. Ik hoop het enorm, want met enkele kleine minpuntjes kan ik prima leven, maar nu is het wel een hele grote domper.
Buiten het connectieprobleem ben ik erg onder de indruk tot dusver. Maar nog geen week in bezit. Over het verbruik kan ik nog niets serieus melden, aangezien ik vooral met zware aanhanger heb gereden. Zal nu ongeveer 1/10 geweest zijn gemiddeld.
Hier had uw reclame kunnen staan.
Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.