Acties:
  • +12 Henk 'm!

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-04 19:36
Mede-auteur:
  • mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09:17

mprkooij

Welkom in het eerste deel van het grote Lynk & Co 01 topic! Dit topic is bedoeld om te discussiëren en ervaringen te delen over de Lynk & Co 01.

Veel leesplezier!
Rinze , Mprkooij

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AnIaBDbkTpXt41jMRRx3i_78ZFE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Fo49RsTBUlCJl1AUunYlI1M1.jpg?f=fotoalbum_large

Lynk & Co

Lynk & Co is een Chinees-Zweeds automerk dat eigendom is van Geely Automobile Holdings. Opgericht in Göteborg, Zweden in 2016, zullen zijn auto's worden gepositioneerd tussen die van het merk Geely en het Zweedse merk Volvo, dat in 2010 door Geely werd gekocht.

Lynk & Co heeft een andere visie op mobiliteit dan de meeste overige renomeerde merken. Daarom bieden ze flexibele, simpele en duurzame opties zonder gedoe. Door gebruik te maken van het sharing platform kunnen members middelen delen en het totale aantal auto's op straat verminderen. Met een focus op de groei van de community (geen verkoop van auto's), stimuleren ze een efficiënter gebruik van mobiliteit.

Het lidmaatschapsmodel zelf moedigt mensen aan om voertuigen te delen en vermindert het totale aantal auto's op de weg. De 01 zal uitsluitend worden aangeboden in geëlektrificeerde aandrijflijnen en het interieur van de auto zal worden uitgerust met ECONYL®, een materiaal gemaakt van gerecyclede vislijnen en ander afvalmateriaal.

Lynk & Co heeft een flagship club in Amsterdam aan het Rokin 75, waar je de 01 kunt bewonderen.

Membership

Je kunt de Lynk & Co 01 aanschaffen voor € 45.000 of gebruik maken van het flexibele (maandelijks opzegbare) membership. Het membership kost je € 679,- (urban edition) of € 719,- (explorer edition, met trekhaak) per maand, waarbij je de mogelijkheid hebt om de auto uit te delen. Hoe meer je deelt, hoe minder je betaalt. Je bepaalt je eigen tarieven wanneer je je auto aan andere members uitleent.

Wat krijg je allemaal voor het membership?
  • Je betaalt € 679 of 719,- en krijgt daarvoor 1250 km per maand. Rij je meer, dan betaal je € 0,20 per extra km.
  • Ongebruikte kilometers neem je gewoon mee naar de volgende maand
  • Een volledig service- en verzekeringspakket is inbegrepen. Het enige dat je nog moet betalen is brandstof, stroom en parkeerkosten
  • De auto zelf! De 01 wordt helemaal compleet geleverd. Je hoeft niet te onderhandelen, want alle extra's zijn inclusief.

Model 01 2021-2024

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rc9mmGmCLzxeVMQtu2bF8ydVwv0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T3Nb1lZ5YVhZzUZjX5ps6a1t.jpg?f=fotoalbum_large

Het eerste model welke in Nederland geintroduceerd zal worden is de Lynk & Co 01, deze plug-in hybride is het broertje van de Volvo XC40.

Technische specificaties 01 (2021-2024)
  • GEP3 MP+ (3 cilinders in lijn met turbocompressor) 1477 cm3
  • Transmissie - automatisch 7DCTH
  • Acceleratie 0–100 km/u: 7,9 sec - topsnelheid: 210 km/u
  • Elektrisch bereik WLTP - tot 69 km (lithium-ionbatterij)
  • Accucapaciteit: 17,6 kWh, effectief 14,1 kWh
  • Lengte: 4541 mm - breedte carrosserie: 1857 mm - hoogte bij leeg gewicht: 1694 mm
  • Totaal gewicht: 2350 kg
  • Kleuren: zwart of blauw

Model 01 2025

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v8wuKqvwve4kZG91GSmczaX1nwo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3y3YpDnGMWUNlgXx6lrQ7Rns.jpg?f=fotoalbum_large

Ook het facelift model welke in Nederland wederom geintroduceerd zal worden als de Lynk & Co 01, fungeert als het plug-in hybride broertje van de Volvo XC40.

Technische specificaties 01 (2025)
  • GEP3 MP+ (3 cilinders in lijn met turbocompressor) 1477 cm3
  • Transmissie - automatisch 7DCTH
  • Acceleratie 0–100 km/u: 7,5 sec - topsnelheid: 215 km/u
  • Elektrisch bereik WLTP - tot 75 km (lithium-ionbatterij)
  • Accucapaciteit: 21,2 kWh, effectief 18,7 kWh
  • Lengte: 4541 mm - breedte carrosserie: 1857 mm - hoogte bij leeg gewicht: 1694 mm
  • Totaal gewicht: 2350 kg
  • Kleuren: Zwart, wit of groen

[ Voor 159% gewijzigd door mprkooij op 03-02-2025 19:32 . Reden: Opties, facelift, afbeeldingen toegevoegd. ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Lex1982
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 27-03 17:27
Inmiddels van lync en co gehoord, dat je een trekhaak kunt bijbestellen. Dit gaat wel tegen een maandelijkse vergoeding. Hierover in de volgende nieuwsbrief meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ocrammarco
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-04 17:05
Ben zeer benieuwd naar het platform van kortstondig lenen/huren, daar ben ik namelijk wel erg geinteresseerd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
Het lijkt erop dat de eerste 01's inmiddels zijn geleverd aan het shorttrack team NL. Op de instagram pagina van Sjinkie Knegt kun je foto's vinden. https://www.instagram.com/sjinkie/?hl=nl :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-04 12:23
Wat extra info:
- de auto wordt geleverd met zomerbanden. Er is als het goed is iets mogelijk met winterbanden maar die regeling is nog niet bekend
- vanaf volgende week kan je online testritten boeken. Ik heb vandaag een mailtje gekregen en heb voor over 1.5 week de testrit staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
rolandmegens schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:29:
Wat extra info:
- de auto wordt geleverd met zomerbanden. Er is als het goed is iets mogelijk met winterbanden maar die regeling is nog niet bekend
- vanaf volgende week kan je online testritten boeken. Ik heb vandaag een mailtje gekregen en heb voor over 1.5 week de testrit staan
Dat is goed om te weten! Ben heel erg benieuwd naar je ervaringen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:15
Ik ben afgeopen weekend in Amsterdam wezen kijken naar de auto.

De software was nog niet werkend en display stond op een demostand maar ik was wel onder de indruk van de auto. Hoger dan verwacht, ik kon er nog net overheen kijken. Een echt open dak. Wat smalle stoelen voor maar zaten wel lekker. Er zit links in de deurpost een knopje waarmee je de stoelen en stuur voor 2 personen steeds in dezelfde stand kunt laten zetten.

Achterin voldoende ruimte. In de hoogte dus ook. In de voorstoelen zit een gat bij de hoofdsteun, dit was aan de achterkant profisorisch vastgelijmd maar viel er toch spontaan uit. Beetje vreemd.

Maar al met al waren we zoals gezegd wel echt onder de indruk, vooral van de robuustheid van de auto. We hebben ons in ieder geval aangemeld voor een proefrit in april. Ben erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
arene schreef op maandag 22 maart 2021 @ 23:12:
Ik ben afgeopen weekend in Amsterdam wezen kijken naar de auto.

De software was nog niet werkend en display stond op een demostand maar ik was wel onder de indruk van de auto. Hoger dan verwacht, ik kon er nog net overheen kijken. Een echt open dak. Wat smalle stoelen voor maar zaten wel lekker. Er zit links in de deurpost een knopje waarmee je de stoelen en stuur voor 2 personen steeds in dezelfde stand kunt laten zetten.

Achterin voldoende ruimte. In de hoogte dus ook. In de voorstoelen zit een gat bij de hoofdsteun, dit was aan de achterkant profisorisch vastgelijmd maar viel er toch spontaan uit. Beetje vreemd.

Maar al met al waren we zoals gezegd wel echt onder de indruk, vooral van de robuustheid van de auto. We hebben ons in ieder geval aangemeld voor een proefrit in april. Ben erg benieuwd.
Dat klinkt goed! Heeft de 01 ook een schuif/kantel dak? Of is het gewoon een panoramisch dak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Masioni
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-03 15:11
Ben ook geïnteresseerd in dit concept, dus zodoende afgelopen weekend langs geweest op het Rokin en voor komende maandag een testrit gepland. Wachtlijst sta ik al enige tijd op.

Eerste indruk van de auto in de showroom komt overeen met die van arene. Auto is een fijn formaat; ruim, maar niet onhandig groot voor in de stad. Best vergelijkbaar met de XC40 (logisch natuurlijk). Kwaliteit voelt goed, van interieur tot sluiten van de deuren. Opbergen van laadkabels etc kan mooi onder de kofferbak vloer. Infotainment nog niet kunnen testen, maar touchscreen voelde goed aan. Algemene uitstraling van buiten voelde voor mij ook beter dan dat ik had beoordeeld vanaf de foto's.

@iRinze als ik mij goed heug zag het er uit als een schuif/kantel dak.

Ben benieuwd hoe het is om er in te rijden komende maandag. Vooral de samenwerking van elektra en verbrandingsmotor, en rijgedrag gezien het gewicht. Zal het hier laten weten!

Ze wisten mij te vertellen dat eind april er een kleine batch binnenkomt; dan krijgen de eerste klanten de auto. Daarna komt er vanaf juni een steady flow aan auto's en zal het echte opschalen beginnen. Eind april zal iedereen op de wachtlijst sowieso bericht krijgen met hoe of wat zei ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Laatst online: 23:07
Ok Ben benieuwd👍 Nu toch nog geen auto nodig. Iemand een idee welke laadkabel er bijzit? Ik hoop een granny lader. Die andere heb ik nog wel. Erg erg benieuwd. Ook als je hem neemt voor 6 maanden. Dan 3 maanden niks. En dan weer. Krijg je dan weer een ‘nieuwe’ of een gebruikte? Je zou zeggen een gebruikte op een gegeven moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkalokka
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-09-2024
Bij de zwarte uitvoering vind ik alle blauwe accenten toch jammer. Wel interessante auto wat betreft prijs/kwaliteit. Alleen was het mooi geweest als de zwarte versie er zo uit zag:

YouTube: Lynk & Co01 Dark Night Edition 20T 8AT Test Drive and Review.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandmegens
Er zijn 2 reviews online gekomen van de auto:

Een nederlandse (maar wat beperkt in info): YouTube: LYNK & CO 01, eerste NEDERLANDSE TEST
Een duitse (in het engels) -> erg uitgebreid: YouTube: Lynk & Co 01 REVIEW - new car brand with a cheaper Volvo XC40 !

Ik twijfel zelf ook over de kleur. Zwart vind ik er wel strak uit zien, maar door de blauwe accenten misschien toch maar de blauwe kleur.
Hopelijk zijn bij de testrit beide beschikbaar om te bekijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Als coronabeoerkingen over zijn ga ik er ook 1 rijden. Kan niet wachten. Aangegeven graag per mei/juni. Nog niks gehoord daarop. Sta wel al relatief lang ingeschreven (meteen eerste week). Twijfel ook over de kleur. Denk dat ik eens blauw probeer. En na een jaar zie ik dan wel weer.

Edit: leuke review. Als je die auto ziet en die prijs. Dan moet het toch wel een succes worden?

[ Voor 14% gewijzigd door meermarco op 25-03-2021 22:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rolandmegens
Zojuist hebben wij de testrit gehad!

Onze bevindingen:
- Auto ziet er erg goed uit, lekker ruim van binnen (zit lekker) en ook veel beenruimte achterin
- Bij het platleggen van de stoelen (voor meer bagageruimte) gaan ze ook echt plat
- Het middelste scherm hanteert fijn en gebruiksvriendelijk; ook fijn dat de meeste andere belangrijke knoppen ook fysiek aanwezig zijn. Ook met de knoppen op het stuur kan je nog redelijk wat instellen/bedienen.
- Mooi overzicht qua informatie op scherm achter stuur (heeft blijkbaar nog wat instel mogelijkheden, heb ik niet uitgeprobeerd)
- Auto rijdt erg fijn, lekker stil en op het eerste oog lijkt hij ook zonder moeite die 60+km op de accu te kunnen rijden
- Je kan zelf kiezen tussen normale Drive stand, en Drive stand met regeneratie bij remmen. Het voordeel bij die 2e is dat je dan de accu daarmee oplaad, het nadeel is dat het wel iets minder soepel remt (je voelt een soort feedback op het rempedaal dan).

Wat extra info:
- Eerste kleine lading auto's zal in april worden geleverd. Daarna vanaf Juni de grote batch
- Standaard wordt hij met all-season banden geleverd
- Trekhaak is wel een tegenvaller: waarschijnlijk kost die optie 40 euro per maand extra
- Volgende week krijgen zij de voorwaarden van het contract geleverd, dus binnenkort zullen deze ook gedeeld worden met de mensen die ingeschreven zijn.
- De hybride versie (niet de PHEV) wordt niet in Nederland geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TQAirstrike
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-04 15:07
Vandaag een test rit gemaakt, best wel onder de indruk van de auto, rijd echt als een Volvo, lekker sturdy (veel in een V90 gereden)

- mediahub is nog een beetje clunky maar gelukkig zit er gewoon apple CarPlay op, de geluiden kwaliteit van de speakers is ok maar niet echt geweldig ofzo.
- Vond de laadruimte in de achterbak toch wel wat beperkt
- ik ben 1.93m en zit zeer comfortabel voor in en prima achter in
- Het was een mooie dag vandaag dus open dakraam was ook wel erg gunstig

Wel heel erg aan het twijfelen of we er mee door gaan aangezien we binnen 2 maanden wel een auto willen hebben maar dat gaat denk ik niet lukken bij Lynk & Co, de eerste batch van april komt per schip.... :) of misschien eerst tijdelijk een abbo nemen op de XC40..

www.instagram.com/thomas.bartelds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanv881
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-10-2022
Ik vind het een zeer interessant concept maar heb nog wel een paar vragen over het abonnement. Wie betaald bijvoorbeeld de wegenbelasting? Komt dat er nog bovenop of zit dat bij het abonnement in?
Een ander cruciaal punt is de vraag of je bijtelling moet betalen als je dit abonnement op de zaak neemt? Als dat het geval is komt er dus nog 22% van 40k per jaar bij aan bijtelling, wat netto op 300e per maand neerkomt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 22:37
Wegenbelasting en verzekering is inbegrepen. Het eigen risico bij schade was mij nog niet duidelijk.

Bijtelling gaat hier ook gewoon voor gelden als je dit op de zaak neemt en meer dan 500km privé rijd. Gewoon de normale regels voor bijtelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanv881
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-10-2022
Helaas daar was ik al bang voor. Het zou ook te mooi zijn om waar te zijn. In dat geval is/blijft full elektrisch (al dan niet occasion van 2019 of 2020) denk ik toch aantrekkelijker dan deze benzine variant met z’n bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
Zijn er ook mensen hier die hem overwegen om via de zaak te leasen? Ik ben benieuwd of en zo ja wanneer hij dan te leasen is. Leaseplan heeft hem al wel op de website staan, maar doen er nog een beetje vaag over, alsof ze het zelf ook nog niet helemaal weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masioni
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-03 15:11
Sluit mij aan bij de rijervaringen hierboven. Rijdt erg fijn, stil en ligt lekker op de weg. Ook ruim voldoende pit als je even gas wilt geven. Anders dan @TQAirstrike vond ik het geluidsysteem wel goed; al moest ik hem wel even resetten via de instellingen want iemand anders had alle settings raar ingesteld. Misschien was dat bij jou ook zo?:)

Nu even afwachten wanneer de leveringen komen, en of er niets raars in het contract komt te staan. Wil bijvoorbeeld niet hebben dat mijn vriendin elke keer de auto moet boeken oid om er in verzekerd te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandmegens
Masioni schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:48:
Sluit mij aan bij de rijervaringen hierboven. Rijdt erg fijn, stil en ligt lekker op de weg. Ook ruim voldoende pit als je even gas wilt geven. Anders dan @TQAirstrike vond ik het geluidsysteem wel goed; al moest ik hem wel even resetten via de instellingen want iemand anders had alle settings raar ingesteld. Misschien was dat bij jou ook zo?:)

Nu even afwachten wanneer de leveringen komen, en of er niets raars in het contract komt te staan. Wil bijvoorbeeld niet hebben dat mijn vriendin elke keer de auto moet boeken oid om er in verzekerd te zijn.
Bij ons klonk het geluid ook erg goed. Inderdaad dus misschien iets in de instellingen.
We hebben nagevraagd qua delen van de auto (bv vriendin, ouders, of als je met groepje op vakantie gaat). Hoe ze het uitlegde was dat ze alleen een gratis account moeten hebben bij Lynk&Co om verzekerd te zijn. Je kan dan gewoon permanent je "sleutel delen" via de app aan je vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-03 21:29
Niet dat ik nou voor aan in de rij zal staan om die auto uit gaan lenen ofzo, maar toch even gecheckt: die huursessies gaan gewoon af van je 1250 km p/maand. Lijkt er dus op dat het verdienmodel gebaseerd is op die extra km’s. Ik ging er toch van uit dat deze hier los van zouden staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
pushnoi schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:26:
Niet dat ik nou voor aan in de rij zal staan om die auto uit gaan lenen ofzo, maar toch even gecheckt: die huursessies gaan gewoon af van je 1250 km p/maand. Lijkt er dus op dat het verdienmodel gebaseerd is op die extra km’s. Ik ging er toch van uit dat deze hier los van zouden staan..
Klopt, je moet dan die 0,15 cent per kilometer meenemen in je verhuur-tarief (mag je zelf bepalen). Omdat je zelf de tarieven mag bepalen nemen ze dit wel mee. Anders zou je tarief op gratis kunnen zetten (of erg laag bedrag) en aan je vriendin verhuren en op die manier gratis kilometers krijgen.

Ze gaven overigens aan dat er wel gewerkt wordt aan een manier om extra km's te kunnen kopen (km-bundel of iets dergelijks), maar dat moet nog verder worden uitgewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 28-04 21:02
pushnoi schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 23:26:
Dan moet je dus in het huurtarief (dat je zelf bepaalt begrijp ik) minimaal die € 0,15 /km doorberekenen. Dat is volgens mij in vergelijking tot commerciële verhuurpartijen geen vreemd bedrag voor deze klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Oh wow. Ik had me vrij snel aangemeld maar nog niks over proefrit. Maar goed. Heb geen haast. Juni/juli is prima.

Iemand een idee van de euroNcap crashtest score?

[ Voor 18% gewijzigd door meermarco op 02-04-2021 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
can be removed

[ Voor 95% gewijzigd door meermarco op 02-04-2021 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdkraker
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-01 22:11
Lex1982 schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:32:
Inmiddels van lync en co gehoord, dat je een trekhaak kunt bijbestellen. Dit gaat wel tegen een maandelijkse vergoeding. Hierover in de volgende nieuwsbrief meer
Top! Voor mij dealbreaker. Verder top concept en gave auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
rdkraker schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 11:01:
[...]

Top! Voor mij dealbreaker. Verder top concept en gave auto!
Ik neem aan dat de dealbreaker is omdat dan de totaalprijs te duur wordt per maand? Want dat is het enige verschil toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdkraker
Ik bedoelde dealbreaker als t niet mogelijk zou zijn.

Hoewel ik 40 eu pm rijkelijk duur vindt voor een trekhaak, bij veel private lease zit je rond 25. Ik vermoed ontmoedigingsbeleid.

Proefrit staat gepland inmiddels! Die is wel vanuit hartje a’dam... raar concept. Stadsrand was makkelijker geweest. Je hebt een half uur proefrit en bent al 2x 10 min kwijt om de stad in en uit te komen. Je wilt toch ook stukje snelweg, 80km weg etc meenemen..?

[ Voor 34% gewijzigd door rdkraker op 03-04-2021 08:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 22:37
rdkraker schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 08:43:

Hoewel ik 40 eu pm rijkelijk duur vindt voor een trekhaak, bij veel private lease zit je rond 25. Ik vermoed ontmoedigingsbeleid.

Proefrit staat gepland inmiddels! Die is wel vanuit hartje a’dam... raar concept. Stadsrand was makkelijker geweest. Je hebt een half uur proefrit en bent al 2x 10 min kwijt om de stad in en uit te komen. Je wilt toch ook stukje snelweg, 80km weg etc meenemen..?
Ja dat vond ik ook. Ik ben benieuwd hoe vlot je uit de stad bent. Ga hier over 2 weken de proefrit maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandmegens
rdkraker schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 08:43:

Bij de testrit hebben zij al een route voor je in de navigatie gezet die je kan volgen. Daar is dus gelukkig wel al rekening mee gehouden :) (70 weg en snelweg etc). Dus op dat vlak geen probleem naar mijn mening

Ik denk dat de trekhaak hier zo duur is omdat ze bij private lease verzekerd zijn dat iemand bv 3-5 jaar die 25 euro per maand betaald, terwijl dat nu alleen het geval is als er echt een flinke vraag is naar trekhaken. Bij weinig animo is dit voor hun hoger risico (ivm maandelijks opzegbaar)
Zelf zou ik zo'n 20 euro per maand er voor over hebben, anders wordt het wel heel duur (voor hoevaak ik een trekhaak nodig heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdkraker
Ja, snap ik ook. Bij ons gaat t vooral om de caravan op vakantie. Je zou dan een auto met trekhaak kunnen nemen voor 2 maanden, en dan weer ruilen... aan de andere kant, ik denk toch dat je graag je ‘eigen’ auto houdt... en jaarlijks gaat er toch wel een x aantal keer een karretje achter of fietsen drager als dochterlief weer een lekke band heeft... :-D

Goed nieuws van die route trouwens. Kom al nooit in Amsterdam dus uitdaging genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdkraker
Freezerator schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 09:17:
[...]

Ja dat vond ik ook. Ik ben benieuwd hoe vlot je uit de stad bent. Ga hier over 2 weken de proefrit maken.
Ik ga 20 april.. neem ik m van je over..? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-03 20:01
Vind het idee interessant, maar ik denk wel dat het benzineverbruik zodra de accu leeg is voor mij een dealbreaker wordt. Dan neem ik liever een Niro, die is écht zuinig en niet alleen op papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
Groever schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 17:28:
Vind het idee interessant, maar ik denk wel dat het benzineverbruik zodra de accu leeg is voor mij een dealbreaker wordt. Dan neem ik liever een Niro, die is écht zuinig en niet alleen op papier.
Ze geven aan dat hij dan 1:14.7 zou moeten rijden, maar ik ben benieuwd wat het in de praktijk echt zal zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Ja goede. Wat is het verbruik bij volledig benzine. 1:14.6 is prima als dat klopt. En de kofferruimte. Is dat nou 349l wat ik vaak vind ik Duitse reviews of 466 via autoweek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Overigens wist men me te vertellen dat voor de early inschrijvers er dus al eind van deze maand een auto beschikbaar is. Ik heb mezelf ingeschreven in januari, en ze zijn begonnen in november. In mijn geval zou het erom spannen gaf men aan... ik ga er maar vanuit dat dat niet batch 1 wordt.

Het idee is dat elke maand een nieuwe batch beschikbaar komt, maar men garandeert niets -- ook daar leveringsproblemen ivm covid e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton Krikke
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 25-03 17:58
Goed interview met de CTO David Green van Lynk & Co.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
The tech in and sharing of the Lynk & Co 01!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
In november al de kleurvoorkeur doorgegeven. Daarna niks meer gehoord. Maar ja, door Corona gedoe geen haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdkraker
Hoe werkt dit eigenlijk (sorry, diesel rijder) met een phev?

180 pk, maar minder koppel dan mijn diesel, vanuit de brandstofmotor, logisch. Fijn dat de elektromotor dan bij kan springen, bijv heuvelop met de caravan. Maar laadt de accu ook bij op de brandstofmotor? Ik weet dat het wel gebeurt met remmen, maar dat hoop ik op de autoroute du soleil weinig te doen. Kan de brandstofmotor (als deze niet vol aan de bak is, dus gewoon cruise aan t rijden) ook rustig aan de accu weer bijladen zodat deze kracht beschikbaar is als t even nodig is?

Of is t op=op als de lading van de stekker eenmaal op verbruikt is..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Voor zover ik weet laadt een PHEV (of iig deze) alleen op bij remmen en aan de laadpaal. Vermoedelijk ga je hier op lange afstanden niet heel veel profijt van hebben. Voordeel zit 'm echt in de korte stadse ritjes.

Overigens staan hybride auto's sowieso niet goed bekend ism caravans, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
pushnoi schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:15:
Voor zover ik weet laadt een PHEV (of iig deze) alleen op bij remmen en aan de laadpaal. Vermoedelijk ga je hier op lange afstanden niet heel veel profijt van hebben. Voordeel zit 'm echt in de korte stadse ritjes.

Overigens staan hybride auto's sowieso niet goed bekend ism caravans, maar goed.
Weet je dan ook wat de auto doet als je accu leeg is qua verbruik? Ik heb toch wel regelmatig een rit van 300/400+ kilometer. Als hij dan mede door de accu veel slurpt, dan schiet het z'n doel alsnog voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
iRinze schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:21:
[...]

Weet je dan ook wat de auto doet als je accu leeg is qua verbruik? Ik heb toch wel regelmatig een rit van 300/400+ kilometer. Als hij dan mede door de accu veel slurpt, dan schiet het z'n doel alsnog voorbij.
Kijk 5 posts hoger ;)
Ze geven aan een verbruik van 1:14.7. Het daadwerkelijke verbruik is natuurlijk even afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-03 20:01
Ik las dat Autoweek met de XC40 met dezelfde aandrijflijn 1 op 17 haalde, inclusief zo vaak mogelijk opladen. Dan verbruik je dus ook nog stroom. Ik denk dat hij op benzine niet verder komt dan 1 op 12-13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Volgens mij geld dat specifiek voor de Outlander PHEV. Deze aandrijflijn is meer vergelijkbaar met wat Volvo en Volkswagen bied en die heeft daar een stuk minder last van. Mijn Passat GTE reed trouwens heerlijk in de bergen met het combineerde vermogen erg goed, al was dat zonder caravan.

Zelf sta ik pas sinds maart ingeschreven voor een Lynk, maar had gehoopt er van mei t/m augustus mee te rijden en afhankelijk van het ridesharing langer aan te houden. Voor nu wacht ik even af of ik hem voor de zomer nog ga krijgen en anders wordt het iets anders huren.

Dat de verhuurde kilometers van je bundel af gaan vind ik wel erg krom en niet echt stimuleren om te delen. Reken dat lekker door aan de huurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Groever schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 13:01:
Ik las dat Autoweek met de XC40 met dezelfde aandrijflijn 1 op 17 haalde, inclusief zo vaak mogelijk opladen. Dan verbruik je dus ook nog stroom. Ik denk dat hij op benzine niet verder komt dan 1 op 12-13.
Beetje afhankelijk van het aantal kilometers, maar met "zoveel mogelijk laden" haalde ik met mijn Passat GTE met 8 kWh batterijtje (30-45 km bereik) gemakkelijk 1 op 50. Meeste ritten was wel thuis voorverwarmd starten en op kantoor voorverwarmd weer naar huis. Met soms wel 10x laden per week werd ik wel een beetje stekkermoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Maximaal trekgewicht is 1.800 kg en op caravantrekker.nl komt de 01 er goed vanaf. Zowel puur op benzine als hybride.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pp1984
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 04-05-2021
Vandaag wezen kijken in Amsterdam, ziet er goed uit!

Toevallig ontving ik vanmiddag de mogelijkheid de bestelling af te maken, waarschijnlijke levering in mei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
pp1984 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 18:19:
Toevallig ontving ik vanmiddag de mogelijkheid de bestelling af te maken, waarschijnlijke levering in mei!
Wanneer heb jij je geregistreerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-r
  • Laatst online: 27-01-2022
Oizo1981 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:11:
[...]

Wanneer heb jij je geregistreerd?
Het is dus heel random. Heb mij eerder ingeschreven en een bekende kreeg de e-mail ook om de auto te reserveren/af te ronden. Ter referentie ik heb klantnummer; 1000273** ander persoon 1000301**

Navraag gedaan bij Lynk & Co en gaven aan dat ze niet alleen kijken naar de wachtlijst maar ook waar je woont (logistiek). Blijft toch wel een teleurstelling eerlijk gezegd.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bob-r
Wat eigen foto's van de proefrit op 27-03-2021

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bFEzDZko6zaIbWBrsjRNnECkPB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bq1XaBJKyw62zU3C3lphdQne.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pGjHWAIAN6FxXi90m8iOgQTpKy4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JhryNP2HTRzvZbFvfGdDPEsO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MoFNrDbMFydYP8fxWdtipK_cNFU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dRsQ6PayC6px3VETENLs70Rk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d9onPePNm32gmbDyarPvjzM_jrM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xX4eSiqVMItWCAgukwhj3ghG.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4TWxKh4QBw2AQ_DWwgWompN3fNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oODUmUDiMueULqBt1PRGjWRD.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qVS_vuMSW-wOSk1t9CK075tGBHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NLexibcksuxeIVthUzHNM8YK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HFbX5o0H50VWREb2LL2PP8Ri9Yo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m37AydfEmH7GtQ1XPA9LibG4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qRlmnVbXcZXagGw1WBoYUmENIVo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aDEQcOEuxk1cFdsy6YSnme6x.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iwTgAxncC3ZlndJMCZvZz7TnrHg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hIWdvNWPFRAyaeMqEkzPMmHM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VF6YIM1PLm9jfDC75Zp6UJv1eEs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QHAueckhn1CZbEQi0FnotwKd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rjNmcBLOfw3jsus9cYYpyC9Eb8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AD5uIWZY6r9Zxi0n2lHPJrX0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zj8DHEPK93Fq2FBi2ayK0TStvmE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EyBATLpOH5kFcT6KvLOK484T.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ipOpep8YfGJQFt0RqXE4mZZxFQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FAl6Wh9uA6JCxLcqnVcQHjn4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4EZHeAAyz1Zs3gKVCHzaiuDlPI8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZY9VehBgnCw09TpmDsGchYms.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Dzln9tzWuu5Z-SouB_ly5byxMkc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uYm6SpLmKRYEyEikfkuWQoLm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ldbR5QXITZF7B--7o9pizdfxYew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zvGdbWfl6JOduLtVikNwsI8k.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J5mwsYSNzdmZbuGgJJ-M9xm-LsM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XJ258D8dR2RUnKGebug0aEkR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v-aUmtd68PmMmJFklkNKmtHvJsQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wnkkhhd6yKWzIQYrfdKwSlMi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wxRSYCqE3Z5JMmyZu-cJrPs1PyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ig1UhUGP7dlgPyOaItlRVsEF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zyu1Eam7RYluMlGnl9jahhH0kWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aZBLQJPxGhgf0iwVZE7ZeH1l.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• proNL
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-11-2023
Bob-r schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 22:28:
[...]

Het is dus heel random. Heb mij eerder ingeschreven en een bekende kreeg de e-mail ook om de auto te reserveren/af te ronden. Ter referentie ik heb klantnummer; 1000273** ander persoon 1000301**

Navraag gedaan bij Lynk & Co en gaven aan dat ze niet alleen kijken naar de wachtlijst maar ook waar je woont (logistiek). Blijft toch wel een teleurstelling eerlijk gezegd.
Mag ik vragen wanneer je je ongeveer ingeschreven hebt? Ik dacht dat inschrijven pas vanaf 22-10-2020 kon, maar er werd me net verteld dat dat al in 2019 mogelijk was..... Ik heb ook nog specifiek gevraagd naar het logistieke gedeelte, maar dat werd dan vreemd genoeg weer ontkend trouwens.

Op zich is wat langer wachten niet zo erg, maar ik zit met het aflopen van m'n lease auto en zonder auto is niet zo handig haha

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob-r
proNL schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 16:52:
[...]

Mag ik vragen wanneer je je ongeveer ingeschreven hebt? Ik dacht dat inschrijven pas vanaf 22-10-2020 kon, maar er werd me net verteld dat dat al in 2019 mogelijk was..... Ik heb ook nog specifiek gevraagd naar het logistieke gedeelte, maar dat werd dan vreemd genoeg weer ontkend trouwens.

Op zich is wat langer wachten niet zo erg, maar ik zit met het aflopen van m'n lease auto en zonder auto is niet zo handig haha
Natuurlijk! Ik heb mij ingeschreven begin november 2020. Alles gaat een beetje vaag moet ik zeggen. Heb voor de proefrit ook steeds zelf overal achterna moeten gaan gezien ik nog specifiek had gevraagd hier over te bellen en e-mailen. Maar toen ik gisteren hoorde dat mijn collega die de auto een maand later heeft gereserveerd heb ik gelijk gisteren contact gezocht en toen gaven ze dus aan dat het logistiek ook een ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proNL
Bob-r schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 18:40:
[...]

Natuurlijk! Ik heb mij ingeschreven begin november 2020. Alles gaat een beetje vaag moet ik zeggen. Heb voor de proefrit ook steeds zelf overal achterna moeten gaan gezien ik nog specifiek had gevraagd hier over te bellen en e-mailen. Maar toen ik gisteren hoorde dat mijn collega die de auto een maand later heeft gereserveerd heb ik gelijk gisteren contact gezocht en toen gaven ze dus aan dat het logistiek ook een ding is.
Bedankt!

Dan is het echt een zooitje. Ik heb me ingeschreven op 23 oktober en ik ken ook iemand die zich op 22 oktober ingeschreven heeft. Beide hebben we geen mail en krijgen we geen auto nu.

Ik belde Lynk en Co en daar vertelde iemand me dat de inschrijving al in 2019 was begonnen.....terwijl ik zeker weet dat het op 22 oktober 2020 begonnen is. Ik vroeg ook specifiek of het wat uitmaakt dat ik in Groningen woon, maar dat was niet zo. Lijkt me dat beide niet klopt dan.

Beetje lullig zo allemaal.....

Maar bedankt voor de update! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Ook ergensns in september of oktober 2020 ingeschreven. Helaas ook nog niks.

Wel al in oktober dit soort mails

Click reply to this email (or email hello@lynkco.com).
Write “BLACK” or “BLUE”.
Hit send.
Go take a nap. You’ve earned it.

Zojuist een mail dat de grote batch per juni komt. We zullen zien. Wel vreemd dat je voor een proefrit moet mailen. Had eigenlijk een online agenda verwacht met data/tijden welke je kunt reserveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-r
proNL schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:33:
[...]

Bedankt!

Dan is het echt een zooitje. Ik heb me ingeschreven op 23 oktober en ik ken ook iemand die zich op 22 oktober ingeschreven heeft. Beide hebben we geen mail en krijgen we geen auto nu.

Ik belde Lynk en Co en daar vertelde iemand me dat de inschrijving al in 2019 was begonnen.....terwijl ik zeker weet dat het op 22 oktober 2020 begonnen is. Ik vroeg ook specifiek of het wat uitmaakt dat ik in Groningen woon, maar dat was niet zo. Lijkt me dat beide niet klopt dan.

Beetje lullig zo allemaal.....

Maar bedankt voor de update! _/-\o_
Dan is het echt een zooitje inderdaad. Wat vaag joh. Inschrijving per 2019 klopt ook niet hoor. Jullie zullen ook bij de eerste batch moeten zitten.

Navraag qua logistiek is dus wel het geval. De andere persoon woont omgeving Rotterdam en ik zelf in Enschede dus ze kijken niet naar alleen naar de wachtlijst. Maar blijkbaar zijn jullie zelfs twee maanden eerder ingeschreven, dacht ik al liep te zeuren 8)7 Vandaag nog navraag gedaan en er werd gewoon weer vaag gedaan ja excuus maar je krijgt nog bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-r
meermarco schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 19:40:
Ook ergensns in september of oktober 2020 ingeschreven. Helaas ook nog niks.

Wel al in oktober dit soort mails

Click reply to this email (or email hello@lynkco.com).
Write “BLACK” or “BLUE”.
Hit send.
Go take a nap. You’ve earned it.

Zojuist een mail dat de grote batch per juni komt. We zullen zien. Wel vreemd dat je voor een proefrit moet mailen. Had eigenlijk een online agenda verwacht met data/tijden welke je kunt reserveren.
Deze e-mails heb ik ook gehad. Maar voor een proefrit kwam nooit een e-mail terwijl dat wel beloofd was dus ik heb continu contact gehouden met Lynk & Co om een proefrit te plannen. Op een gegeven moment was dit mogelijk voordat het nog op de site stond dus vandaar. Zelf heb ik ook nooit een e-mail gehad voor een proefrit. Maar het blijft allemaal een beetje vaag en raar zo.

De e-mail van de batch van juni, komt deze van Lynk & Co? Deze heb ik ook niet gehad namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Mail van vandaag
Het mooie weer en de 01's komen eraan.
Hi xxxx,

Hoe gaat het? We willen je graag even updaten over de lancering van de 01!

De proefritten zijn begonnen en de eerste 01’s worden nu geleverd aan members bovenaan onze wachtlijst. Je kunt hier*, hier** en ook hier*** zien wat mensen over onze auto zeggen. We hebben de laatste maanden een heleboel nieuwe aanmeldingen gehad en werken hard aan meer leveringen in de toekomst. Er gaat vanaf juni een gestage stroom 01’s naar onze members. Nog heel even geduld dus, we hebben je gegevens en nemen contact op zodra er een 01 voor je klaarstaat!

Tot die tijd kun je al wel achter het stuur kruipen om de auto uit te proberen. Neem contact met ons op en maak een afspraak voor een proefrit bij de Club in Amsterdam (Rokin 75).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-r
Bedankt voor update. Wanneer heb jij je ingeschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proNL
Bob-r schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:19:
[...]

Deze e-mails heb ik ook gehad. Maar voor een proefrit kwam nooit een e-mail terwijl dat wel beloofd was dus ik heb continu contact gehouden met Lynk & Co om een proefrit te plannen. Op een geven moment was dit mogelijk voordat het nog op de site stond dus vandaar. Zelf heb ik ook nooit een e-mail gehad voor een proefrit. Maar het blijft allemaal een beetje vaag en raar zo.

De e-mail van de batch van juni, komt deze van Lynk & Co? Deze heb ik ook niet gehad namelijk.
Het is jammer dat het zo gaat. Er is steeds gezegd dat het alleen op volgorde van aanmelding gaat en dat doen ze nu ineens niet. Er werd ontkend dat het te maken heeft met de plek waar ik woon, maar dat zou natuurlijk best er mee te maken kunnen hebben. Aan de andere kant, is ophalen in Amsterdam (of Rotterdam, of waar dan ook in Nederland) ook geen enkel probleem.

Volgens mij was het wel druk vandaag bij Lynk & Co, want ik heb 40 minuten in de wacht gestaan toen ik ze belde.

Nou ja, maar even afwachten nu....ze lossen het vast wel op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Bob-r schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:24:
[...]
Bedankt voor update. Wanneer heb jij je ingeschreven?
Februari 2021. Ik denk trouwens dat er genoeg mensen zijn die zich uit belangstelling wel hebben ingeschreven maar uiteindelijk de auto niet afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-r
proNL schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:31:
[...]

Het is jammer dat het zo gaat. Er is steeds gezegd dat het alleen op volgorde van aanmelding gaat en dat doen ze nu ineens niet. Er werd ontkend dat het te maken heeft met de plek waar ik woon, maar dat zou natuurlijk best er mee te maken kunnen hebben. Aan de andere kant, is ophalen in Amsterdam (of Rotterdam, of waar dan ook in Nederland) ook geen enkel probleem.

Volgens mij was het wel druk vandaag bij Lynk & Co, want ik heb 40 minuten in de wacht gestaan toen ik ze belde.

Nou ja, maar even afwachten nu....ze lossen het vast wel op
Dat is ook zo aangegeven inderdaad. Het is puur toeval dat ik dus de ander persoon ken en samen op mijn initiatief/fixen de proefrit hebben kunnen maken. Het is gewoon een beetje 'zuur' zo. Het heeft ook geen haast maar ik heb dit wel duidelijk bij L&C aangegeven dat dit wel vreemd is voor elke wachtende en geen goodwill hiermee creëren.

Ze gaven vandaag nog aan dat er nog een update komt en mogelijk zelfs nog op de eerste batch sta. Hopelijk voor jullie ook! In de mail staat namelijk als je de auto definitief wilt reserveren dat je tot 16 april de tijd hebt om te reageren voor de batch van mei.

Heeft één van jullie ook zoals aangegeven al een mail gehad van eventueel juni of? Deze heb ik in ieder geval niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-r
Oizo1981 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 20:33:
[...]

Februari 2020. Ik denk trouwens dat er genoeg mensen zijn die zich uit belangstelling wel hebben ingeschreven maar uiteindelijk de auto niet afnemen.
Dank! Ben ik mee eens, denk dat een groot deel ook afhaakt uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
Heeft iemand eigenlijk al iets van de voorwaarden gehoord? Die zouden rond nu wel bekend moeten zijn, helemaal als de eerste mensen hun auto kunnen krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-r
rolandmegens schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 23:53:
Heeft iemand eigenlijk al iets van de voorwaarden gehoord? Die zouden rond nu wel bekend moeten zijn, helemaal als de eerste mensen hun auto kunnen krijgen
Levermethode: We nemen contact op om de leverdatum en -methode af te spreken. Meer info in ons Leveringsbeleid.

Maandbedrag (incl. btw): € 500

Gepland onderhoud en verzekering: Inbegrepen

Je maandelijks membership is inclusief maximaal 1250 gereden km per maand. Je eerste maandbedrag wordt in rekening gebracht wanneer je je auto geleverd krijgt. Zodra je je auto hebt, betaal je het maandbedrag elke maand vooruit. Dit gebeurt op dezelfde dag van de maand waarop de auto is geleverd totdat je het contract opzegt.

Ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden van het Maandelijks Membership, de Connectiviteitsvoorwaarden en de Servicevoorwaarden*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 23:48
Vallen me een aantal zaken op in deze voorwaarden:
15.2. UW AANSPRAKELIJKHEID JEGENS ONS

Zoals hierboven genoemd, bent U verantwoordelijk voor alle kosten en boetes, zoals verkeers- en parkeerkosten, boetes voor te hard rijden en filekosten die zich voordoen gedurende Uw M2M Lidmaatschap. Wij zullen deze kosten die aan Ons gericht zijn als geregistreerde eigenaar van de M2M Auto aan U in rekening brengen. Dit geldt eveneens in geval dat U anderen toestaat met de M2M Auto te rijden, in welk geval deze ontstane kosten worden behandeld als ware deze door U gemaakt. Wij behouden het recht voor deze kosten te factureren tot maximaal 12 (twaalf) maanden nadat U de Overeenkomst door U of door is opgezegd, of U zich heeft teruggetrokken.

Kan niet vinden of hier van wordt afgeweken bij gebruik making van het deelplatform

Verwerkingskosten voor schade
Bij een schadeclaim worden €500, - administratiekosten in rekening gebracht

Hoe moeten we dit interpreteren? Dit klinkt heftiger dan een eigen risico, moet je bij elk schade geval (ook al gaat het om €100,-) die €500 aftikken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
MrJT schreef op zondag 11 april 2021 @ 01:37:
Vallen me een aantal zaken op in deze voorwaarden:
15.2. UW AANSPRAKELIJKHEID JEGENS ONS

Zoals hierboven genoemd, bent U verantwoordelijk voor alle kosten en boetes, zoals verkeers- en parkeerkosten, boetes voor te hard rijden en filekosten die zich voordoen gedurende Uw M2M Lidmaatschap. Wij zullen deze kosten die aan Ons gericht zijn als geregistreerde eigenaar van de M2M Auto aan U in rekening brengen. Dit geldt eveneens in geval dat U anderen toestaat met de M2M Auto te rijden, in welk geval deze ontstane kosten worden behandeld als ware deze door U gemaakt. Wij behouden het recht voor deze kosten te factureren tot maximaal 12 (twaalf) maanden nadat U de Overeenkomst door U of door is opgezegd, of U zich heeft teruggetrokken.

Kan niet vinden of hier van wordt afgeweken bij gebruik making van het deelplatform

Verwerkingskosten voor schade
Bij een schadeclaim worden €500, - administratiekosten in rekening gebracht

Hoe moeten we dit interpreteren? Dit klinkt heftiger dan een eigen risico, moet je bij elk schade geval (ook al gaat het om €100,-) die €500 aftikken?
toon volledige bericht
Vind ik inderdaad ook onduidelijk, zeker die administratiekosten. Is ook niet duidelijk of dat bovenop het eigen risico komt als genoemd in de verzekeringsvoorwaarden.

Verder valt me op dat de kosten voor extra kilometers pas aan het einde van het contract in rekening worden gebracht (dus niet per maand). Je kunt niet gereden kilometers dus eigenlijk onbeperkt meenemen:
Hoewel het aantal Vrije Kilometers maandelijks wordt gecommuniceerd, berekenen wij Uw Gereden Kilometers niet per Maand, maar in plaats daarvan berekenen wij Uw totaal aantal kilometers aan het eind van de Overeenkomst. Het aantal vrije kilometers kan derhalve overgedragen worden tussen Maanden. Dit betekent dat U extra kilometers die U in een Maand heeft gereden kunt compenseren door in een andere maand minder kilometers te rijden. Aan het eind van de Overeenkomst zullen wij, wanneer U het aantal vrije kilometers heeft overschreden, de extra kilometers in rekening brengen.
En slijtagebeleid is nog niet beschikbaar. Vind ik ook wel belangrijk om te weten wat zij als normale slijtage beschouwen (steenslag, krassen e.d.) (edit: dus wel beschikbaar, zie onderstaande post)

[ Voor 5% gewijzigd door Oizo1981 op 11-04-2021 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 23:48
Oizo1981 schreef op zondag 11 april 2021 @ 03:38:
En slijtagebeleid is nog niet beschikbaar. Vind ik ook wel belangrijk om te weten wat zij als normale slijtage beschouwen (steenslag, krassen e.d.)
Slijtage gerelateerde richtlijnen hebben ze verstopt onder het kopje "Maandelijks membership richtlijnen" op deze pagina:
https://www.lynkco.com/nl-nl/terms-and-conditions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Dat zou wat zijn. Oh wij hebben geen eigen risico. Nee maar wel 500EU per schadegevallen ADMINISTRATIE kosten. Prima hoor. Is hun auto. Maar wel bijzonder om het zo te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandmegens
Het valt mee met de voorwaarden toch? Meest opmerkelijke lijken mij:
- km's aan einde worden verrekend (vind ik niet zo erg)
- 500 euro administratie kosten (eigen risico met een andere naam?) bij schade. Ben benieuwd of dat ook de kosten zijn als je een krasje hebt wanneer je hem inlevert, en of dit dan het totaal bedrag zal zijn, of dat dit per schade zal gelden
- Dat steenslag etc ook onder niet-normaal gebruik vallen, en dus onder je eigen kosten

Ik kan niks vinden over de kosten van de trekhaak; en nergens iets over het type banden en het wisselen daarvan (bij mijn proefrit werd verteld dat er all-season op zou liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Steenslag onder die 500 Eu is wel een dingetje. Je kan simpelweg niet rijden op de snelweg zeg 10.000km per jaar ZONDER steenslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
meermarco schreef op zondag 11 april 2021 @ 20:43:
Steenslag onder die 500 Eu is wel een dingetje. Je kan simpelweg niet rijden op de snelweg zeg 10.000km per jaar ZONDER steenslag.
Nja, er staat niets over steenslag specifiek, maar goed. Wel iets over krassen tot aan de onderlak, en daar zal dat wel onder vallen.

Ik vraag me vooral af waarom je het 500 euro 'administratiekosten' noemt ipv eigen risico. Dat zal doelbewust gedaan zijn. Misschien omdat er wettelijk eea is geregeld qua eigen risico? En dat ze nu meer vrijheid hebben om te bepalen wat daar wel en niet onder valt?

EDIT: Oh wacht. Zo noemen ze het natuurlijk omdat ze dan ALTIJD de volle 500 euro rekenen... of een geval nou meer of minder kost om te repareren. Mmmm. Die is wel een beetje typisch.

EDIT2: Direct maar even uitgevraagd:
Dankjewel voor je bericht! Een van mijn toffe collega's komt zo bij je.
Info om 14:47, Apr 12:
Raad eens wie hier is? Fons is er voor je!
Info om 14:47, Apr 12:
hee hoi, ik zit jullie voorwaarden te lezen... en kom tegen dat jullie 500 euro administratiekosten rekenen voor een schadegeval... betekent dit dan dat jullie altijd die volle 500 vragen, ook al is de daadwerkelijk schade minder dan dat bedrag?
U om 14:48, Apr 12:
Goedemiddag, dit moet ik echt even voorje nakijken hoor
Fons om 14:49, Apr 12:
moment
Fons om 14:50, Apr 12:
graag, want ik vond het al apart dat jullie het geen 'eigen risico' noemen =)
U om 14:50, Apr 12:
ja lijkt mij een schrijffout
Fons om 14:50, Apr 12:
ja of juist niet =)
U om 14:51, Apr 12:
https://www.lynkco.com/nl...th-to-month-210406-210512 => helemaal onderaan
U om 14:52, Apr 12:
4. Verwerkingskosten voor schade

Bij een schadeclaim worden € 500, - administratiekosten in rekening gebracht
U om 14:52, Apr 12:
Bedankt voor het wachten. Ik kom er zo aan.
Fons om 14:54, Apr 12:
en daaropvolgend -- stel je rijdt schade, maar dit is niet je eigen schuld en de kosten kunnen dan verhaald worden bij de tegenpartij... betaal je dan alsnog die 'administratiekosten'?
U om 14:54, Apr 12:
ja juist heb je voor mij je e-mailadres?
Fons om 14:55, Apr 12:
zeker: xxxxxxxx@gmail.com
U om 14:55, Apr 12:
Robert, ikheb het antwoord niet en we komen er opterug bij je zogauw we het we lhebben
Fons om 14:57, Apr 12:
Tnx!
U om 14:57, Apr 12:
toon volledige bericht
Als ik wat meer info heb post ik ze hier wel weer.

[ Voor 61% gewijzigd door pushnoi op 12-04-2021 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Uit dit filmpje maak ik trouwens op dat de 01 niet de 360-graden camera's aan boord heeft (geen camera's aan de zijkanten) waardoor je niet zoals bij Volvo een camerabeeld van bovenaf kunt krijgen.

YouTube: Lynk & Co 01 im Test (2021) Was kann der Volvo XC40 Bruder?! 💙 Fahrb...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Kea484REKFzhLa2UGUCa1Dfp5E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jmV2QYHV50xcfh3pwz8ytnCK.png?f=fotoalbum_large
pushnoi schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:39:
[...]

EDIT2: Direct maar even uitgevraagd:

[...]

Ik heb ook een mail gestuurd dus dan kunnen we het antwoord vergelijken :+

Onderstaand filmpje zegt nog wel iets interessants over het verbruik van benzine/accu bij verhuur. De auto houdt dat verbruik bij en verrekend dat tegen een tarief dat je als eigenaar zelf bepaalt. Naast een standaardfee neem ik dan aan.

https://youtu.be/bQez6cGEdqY?t=1265

[ Voor 27% gewijzigd door Oizo1981 op 12-04-2021 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
pushnoi schreef op maandag 12 april 2021 @ 14:39:
[...]

Hier ook de vraag uitgezet. De WA verzekering van een ander zal deze administratiekosten overigens altijd dekken. Hieronder is het soms ook zelfs mogelijk om misgelopen inkomsten als schade op te geven als het direct in relatie staat tot het ongeval. Zelf heb ik de vraag ook aangevuld of deze kosten ook in rekening worden gebracht wanneer een huurder schade veroorzaakt aan "mijn" auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
Ben inderdaad ook benieuwd hoe het qua kosten gaat als je bv een spijker in je band rijdt. Heel goedkoop op te lossen, maar als ze dan 500 euro gaan rekenen wordt het een heel ander verhaal.

Hetzelfde dus bij uitlenen en krassen (lastig elk krasje vast te leggen constant), en als je bij inleveren een paar kleine dingen hebt of ze dan 500 per geval gaan rekenen, want dan kan het een absurd dure grap worden.

Steenslag stond (zo uit mijn hoofd) overigens wel heel specifiek genoemd inde overeenkomst dat dit als schade wordt gezien, maar in het overzicht met de foto's wat wel/niet ok is valt het volgens mij wel mee, maar ik ben niet goed in het beoordelen hoe fair ze daar in zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Deveon schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:13:
[...]

Hier ook de vraag uitgezet. De WA verzekering van een ander zal deze administratiekosten overigens altijd dekken. Hieronder is het soms ook zelfs mogelijk om misgelopen inkomsten als schade op te geven als het direct in relatie staat tot het ongeval. Zelf heb ik de vraag ook aangevuld of deze kosten ook in rekening worden gebracht wanneer een huurder schade veroorzaakt aan "mijn" auto.
Maar het is wel de vraag of je dan zelf die kosten moet gaan verhalen of dat Lynk & Co dat doet.Normaliter ontzorgt een all-risk verzekering je juist volledig en heb je daar geen omkijken naar. In dit geval is me dat nog niet helemaal duidelijk.

Edit: ten aanzien van mijn mail over €500 administratiekosten ben ik inmiddels gebeld dat ze dit gaan uitzoeken en erop terugkomen. Dat is dan wel weer een nette en snelle reactie _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door Oizo1981 op 12-04-2021 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Dat is wel netjes van die toffe collega 🤭. Ben benieuwd. Is ook natuurlijk het begin. Dat daar dan nog wat onduidelijkheden zitten is logisch. Benieuwd wanneer de erop terugkomen. En idd ook wat als het door de verhuurder is gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 28-04 14:31
Ik ben benieuwd.

De verzekeringsvoorwaarden is wel een dingetje. Vaak is het een beetje de adder bij huurauto's. Steeds meer verhuurders schuiven op van de krimpende huurmarkt naar de groeiende private lease en shortlease markt. Bijvoorbeeld Sixt zet er zwaar op in.

Op het eerste gezicht klinkt zo'n deal best goed. Bijvoorbeeld een Leaf voor 5xx euro per maand. Maar vervolgens blijkt er 2000 euro eigen risico op de polis te zitten. Dat kan omlaag naar 500, maar dat kost 120 euro per maand. En glas is niet eens gedekt. Ter vergelijking: ik kan op independer.nl een topmodel Leaf all-risk verzekeren voor 55,- zonder eigen risico ;)

---

Wat betreft de 01: vind het een erg mooie auto (vooral in blauw/blauw) en heb mijzelf ook alvast op de lijst laten zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pushnoi
Oizo1981 schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:57:
[...]

Maar het is wel de vraag of je dan zelf die kosten moet gaan verhalen of dat Lynk & Co dat doet.Normaliter ontzorgt een all-risk verzekering je juist volledig en heb je daar geen omkijken naar. In dit geval is me dat nog niet helemaal duidelijk.

Edit: ten aanzien van mijn mail over €500 administratiekosten ben ik inmiddels gebeld dat ze dit gaan uitzoeken en erop terugkomen. Dat is dan wel weer een nette en snelle reactie _/-\o_
Ja maar dit is natuurlijk geen gewone all-risk verzekering. Ik denk dat men als bedrijf zelf het risico van de schade draagt -- die 'deel' constructie maakt het waarschijnlijk onverzekerbaar bij de reguliere verzekeraars. Vermoedelijk is er geen bedrijf dat hun handen wil branden aan zo'n huur constructie. Dan zou het best eens zo kunnen zijn dat ze daar vervolgens op terug moeten verdienen bij daadwerkelijke schades oid.

Ik heb het donkerbruine vermoeden dat dit wel eens een redelijke adder onder het gras zou kunnen zijn... Misschien voor mij ook wel een dealbreaker, hoe tof ik die auto ook vind.

[ Voor 4% gewijzigd door pushnoi op 12-04-2021 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raylan
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-04 18:41
Was al benieuwd of er wat actie was op Forums omtrent de Lynk en dat is er :D

Hier nog iemand die zich heeft ingeschreven, dan wel in januari dit jaar. Overigens ook niet in de eerste batch en woon in de omgeving Amsterdam.

Het is wel een zooitje hoor, communicatie blijft lastig en heb ook het idee dat ze maar bar weinig auto's hebben voor de eerste levering en vreemde keuzes aan het maken zijn.

De 500 EUR eigen risico "admin kosten" is ook heel vreemd, da's een flink bedrag per schade geval... (Privé lease is vaak rond de 250-300 EUR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Precies. Dat kan wel een dealbreaker worden. Zeker als je hem uitleent en ze elke kras noteren als 500 euro. 3 krassen is dan zomaar 1500 euro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raylan
pushnoi schreef op maandag 12 april 2021 @ 22:25:
[...]

Ja maar dit is natuurlijk geen gewone all-risk verzekering. Ik denk dat men als bedrijf zelf het risico van de schade draagt -- die 'deel' constructie maakt het waarschijnlijk onverzekerbaar bij de reguliere verzekeraars. Vermoedelijk is er geen bedrijf dat hun handen wil branden aan zo'n huur constructie. Dan zou het best eens zo kunnen zijn dat ze daar vervolgens op terug moeten verdienen bij daadwerkelijke schades oid.

Ik heb het donkerbruine vermoeden dat dit wel eens een redelijke adder onder het gras zou kunnen zijn... Misschien voor mij ook wel een dealbreaker, hoe tof ik die auto ook vind.
Betreft de verzekering en zich hier niet aan willen branden, ik denk dat je goed zit. Ik heb namelijk een aantal weken geleden telefonisch contact gehad met het HQ in Stockholm. Ik kreeg daar een dame aan de lijn die duidelijk meer wist en tussen neus en lippen door vertelde dat het stukje eigen risico nog heel onduidelijk was omdat ze er niet uitkomen met de verzekering en dat nog even op zich moest wachten.

Zoals ik zei, 500 euro voor elk dingetje is toch wel een flinke catch... Ik koop het dan liever af voor 50 EUR pm extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josdeenen
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-07-2021
interessant forum! ik heb me op de eerste dag 21-10 ingeschreven maar helaas niet een van de (weinige) uitverkorenen waaruit ik concludeer dat ze wel degelijk selectief kiezen waar ze de eerste auto's gaan inzetten.

vanuit een commercieel oogpunt begrijp ik dit best maar staat wel haaks op hoe ze communiceren, maar ja we wachten nog maar even af en in de tussentijd hopelijk hier straks de eerste indrukken van mensen die wel tot de lucky few behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
josdeenen schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:43:
interessant forum! ik heb me op de eerste dag 21-10 ingeschreven maar helaas niet een van de (weinige) uitverkorenen waaruit ik concludeer dat ze wel degelijk selectief kiezen waar ze de eerste auto's gaan inzetten.

vanuit een commercieel oogpunt begrijp ik dit best maar staat wel haaks op hoe ze communiceren, maar ja we wachten nog maar even af en in de tussentijd hopelijk hier straks de eerste indrukken van mensen die wel tot de lucky few behoren.
Opzich vind ik het niet logisch dat ze vanuit logistiek beredeneren daarin. Het is begrijpelijk dat ze nog niet kunnen regelen dat de auto naar groningen wordt gebracht, of daar op te halen is, maar ze kunnen toch de vraag stellen of jij naar Amsterdam wil gaan ervoor?
Ik woon zelf in regio 's-Hertogenbosch, en voor mij zou het geen probleem zijn om even naar Amsterdam te rijden om zo'n auto op te kunnen halen.

Overigens inderdaad erg nieuwsgierig naar de praktijk ervaringen van de paar mensen die hem wel al krijgen (met name praktijk verbruik), en ook erg nieuwsgierig wat ze gaan reageren op alle vragen over die administratie kosten bij schade claims (ik heb zelf ook een mail hierover gestuurd, nog geen reactie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
rolandmegens schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:58:
[...]

Opzich vind ik het niet logisch dat ze vanuit logistiek beredeneren daarin. Het is begrijpelijk dat ze nog niet kunnen regelen dat de auto naar groningen wordt gebracht, of daar op te halen is, maar ze kunnen toch de vraag stellen of jij naar Amsterdam wil gaan ervoor?
Ik woon zelf in regio 's-Hertogenbosch, en voor mij zou het geen probleem zijn om even naar Amsterdam te rijden om zo'n auto op te kunnen halen.

Overigens inderdaad erg nieuwsgierig naar de praktijk ervaringen van de paar mensen die hem wel al krijgen (met name praktijk verbruik), en ook erg nieuwsgierig wat ze gaan reageren op alle vragen over die administratie kosten bij schade claims (ik heb zelf ook een mail hierover gestuurd, nog geen reactie)
De keuze voor een locatie aan het Rokin is voor proefritten en aflevering wat onlogisch. In Amsterdam zou Bijlmer Arena een uitstekende plaats zijn. Goed bereikbaar per auto en OV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-r
rolandmegens schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:58:
[...]

Vanmiddag weer contact opgenomen hoe het nou precies zit. Deze medewerker gaf juist heel duidelijk aan dat het echt niet op locatie gaat maar op inschrijving. Dat klopt natuurlijk voor geen kant gezien ik eerder ben inschreven als de persoon die ik ken en al wel de auto mag reserveren voor april/mei. Ze gaf ook aan dat het klantnummer hier niks mee te maken heeft en blijkbaar random is.

Ook dit topic aangegeven gezien heel veel mensen note bene nog eerder inschreven zijn. Paar keer excuses gehad en gaat er achteraan hoe het kan, dit zal absoluut niet mogen volgens haar. Volgens mij is het echt een drama daar nu op kantoor. Maar gaf nogmaals aan dat het gewoon simpelweg niet logisch is en je gezeik krijgt zoals je nu ziet.

Tevens zal ik een mail moeten hebben gehad aangezien sommige van jullie ook al aangaven een update gehad te hebben met de batch van juni. Deze heb ik echter nooit gehad en bij navraag is er wel een e-mail verstuurd naar mijn e-mail adres maar deze heb ik nooit gehad/ontvangen. Ze kon niet exact aangeven of het om de reservering/update e-mail ging maar als het goed is krijg ik vandaag alsnog de e-mail.

Aangezien ik meer lees dat mensen nog niks hebben gehoord sinds tijden mogelijk ook even contact opnemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik denk dat ze een misrekening hebben gemaakt met de 0-verplichtingen & 0-kosten wachtlijst.

Ik heb van de week ingeschreven en heb een klantnummer dat 41.000 wachten voor mij suggereert. Maar welk deel van die mensen daadwerkelijk de auto gaan afnemen, dat lijkt me een beetje koffiedik kijken.

Overigens heb ik ze al tijden geleden in het wild gezien. Kan me niet herinneren op welke reid het precies was, maar volgens mij al in 2020. Twee stuks, ergens in Duitsland als ik het goed heb. Zweedse kentekens.

De auto viel me op omdat ik toen nog nooit van het merk had gehoord. En omdat Scandinavische kentekens altijd opvallen :)

[ Voor 36% gewijzigd door t_captain op 13-04-2021 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Overigens leuk om de prijzen naast elkaar te scrapen:

* NL: 500 euro per maand
* BE: 500 euro per maand
* DE: 500 €/Monat
* SE: 5 500 kr/månad (539,- euro)

We worden hier dus gematst. Want in BE is de auto bijvoorbeeld 3k goedkoper (36.000 i.p.v. 39.000, maar de maandtermijn identiek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Nog een leuk weetje: volgens RDW zijn er momenteel 5 Lynk & Co's in Nederland op kenteken:

Kentekens zijn: K302TF, K304TF, K301TF, K347TF en K353TF.

Het zijn allemaal model 01.De eerste vier staan als merk "Ovriga" (Zweeds voor "overig"). De vijfde is als "Geely" op kenteken gezet.

Tenaamsttellingen zijn 02-Mar-2020 t/m 08-Mar-2020. Ze zijn allemaal blauw volgens RDW. De afgelopen 5 weken is er dus geen auto op naam gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
t_captain schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:02:
Overigens leuk om de prijzen naast elkaar te scrapen:

* NL: 500 euro per maand
* BE: 500 euro per maand
* DE: 500 €/Monat
* SE: 5 500 kr/månad (539,- euro)

We worden hier dus gematst. Want in BE is de auto bijvoorbeeld 3k goedkoper (36.000 i.p.v. 39.000, maar de maandtermijn identiek).
Dat gaat niet helemaal op vermoed ik -- wegenbelasting verschilt per land, die moet je er ook in meenemen. Daarnaast is de 01 PHEV in .DE 42.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
In Belgie heeft de auto 8 fiscale pk (cylinderinhoud 1400 - 1500cc). Dat is jaarlijks € 245,39 aan wegenbelasting ("verkeersbelasting"). Hier in Nederland (provincie NH) is dat € 588,-.

De verzekering is in BE vaak wel wat duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josdeenen
Bob-r schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:43:
[...]

Vanmiddag weer contact opgenomen hoe het nou precies zit. Deze medewerker gaf juist heel duidelijk aan dat het echt niet op locatie gaat maar op inschrijving. Dat klopt natuurlijk voor geen kant gezien ik eerder ben inschreven als de persoon die ik ken en al wel de auto mag reserveren voor april/mei. Ze gaf ook aan dat het klantnummer hier niks mee te maken heeft en blijkbaar random is.

Ook dit topic aangegeven gezien heel veel mensen note bene nog eerder inschreven zijn. Paar keer excuses gehad en gaat er achteraan hoe het kan, dit zal absoluut niet mogen volgens haar. Volgens mij is het echt een drama daar nu op kantoor. Maar gaf nogmaals aan dat het gewoon simpelweg niet logisch is en je gezeik krijgt zoals je nu ziet.

Tevens zal ik een mail moeten hebben gehad aangezien sommige van jullie ook al aangaven een update gehad te hebben met de batch van juni. Deze heb ik echter nooit gehad en bij navraag is er wel een e-mail verstuurd naar mijn e-mail adres maar deze heb ik nooit gehad/ontvangen. Ze kon niet exact aangeven of het om de reservering/update e-mail ging maar als het goed is krijg ik vandaag alsnog de e-mail.

Aangezien ik meer lees dat mensen nog niks hebben gehoord sinds tijden mogelijk ook even contact opnemen?
toon volledige bericht
ik heb zojuist weer contact met ze gehad en ze gaven aan, na verontschuldiging, dat ze er hard aan werken om de volgorde zo goed mogelijk aan te houden maar dat ze een beperkt aantal uitzonderingen hebben moeten maken op basis van locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pp1984
  • Laatst online: 04-05-2021
t_captain schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:12:
Nog een leuk weetje: volgens RDW zijn er momenteel 5 Lynk & Co's in Nederland op kenteken:

Kentekens zijn: K302TF, K304TF, K301TF, K347TF en K353TF.

Het zijn allemaal model 01.De eerste vier staan als merk "Ovriga" (Zweeds voor "overig"). De vijfde is als "Geely" op kenteken gezet.

Tenaamsttellingen zijn 02-Mar-2020 t/m 08-Mar-2020. Ze zijn allemaal blauw volgens RDW. De afgelopen 5 weken is er dus geen auto op naam gezet.
De K302TF, K304TF en K301TF zijn geleverd aan het shorttrack team NL! Ik zag dat de auto die gebruikt wordt voor proefritten de K353TF is:)

[ Voor 7% gewijzigd door pp1984 op 13-04-2021 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Die andere vier zullen showroom- en demo auto's zijn.

Ben wel benieuwd hoe het rijdt. Ik bedenk me dat de auto voorwielaangedreven is. Dat is voor mij 12 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raylan
Als ik dit zo lees dan is er indd iets niet goed gegaan... first come first serve lijkt mij?
Ik heb overigens een proefrit kunnen maken op dag twee. Over de auto, niets anders dan positief. De locatie is inderdaad drama, ik kon de auto nergens parkeren bij terugkomst dus heb het ventje van Lynk moeten bellen om de auto te laten overnemen, de garage zat namelijk vol.

Ik heb "haast" en toch ook weer niet, ik rijd nu een nieuwe Corolla TS 2.0 wat een hele fijne auto is. Maar de overstap naar een Lynk scheelt me toch weer in mijn eigen maandelijkse bijdragen (cash4car van de baas)

Erg benieuwd hoe snel ze gaan leveren en hoeveel man er toch afhaakt (na 16 april vervalt je plek als je niet gereageerd hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
josdeenen schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:19:
[...]
ik heb zojuist weer contact met ze gehad en ze gaven aan, na verontschuldiging, dat ze er hard aan werken om de volgorde zo goed mogelijk aan te houden maar dat ze een beperkt aantal uitzonderingen hebben moeten maken op basis van locatie.
Ik kan me voorstellen dat locatie wel meespeelt, in de zin dat er wel een volvo-dealer in de nabijheid moet zijn t.b.v. onderhoud. Ik weet niet hoe het Volvo netwerk in elkaar zit, maar wellicht zijn er dealers waarmee (nog) geen overeenkomst is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josdeenen
Oizo1981 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 16:02:
[...]

Ik kan me voorstellen dat locatie wel meespeelt, in de zin dat er wel een volvo-dealer in de nabijheid moet zijn t.b.v. onderhoud. Ik weet niet hoe het Volvo netwerk in elkaar zit, maar wellicht zijn er dealers waarmee (nog) geen overeenkomst is.
mijn Volvo dealer die op zo'n 3 km van me zit gaat ook onderhoud doen voor Lynk & C0 dus dat zou het probleem niet mogen zijn, het blijft gissen. misschien na 15 april nog bericht we gaan het zien

[ Voor 48% gewijzigd door josdeenen op 13-04-2021 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-r
De Volvo dealer in de buurt had ik ook op de hoogte gebracht van de Lynk & Co 01 en gaf ook aan dat ze bekend waren om het onderhoud te moeten verzorgen, net zoals de Polestar. We zien het wel en het heeft gelukkig ook geen haast maar meer een luxe probleem. Iemand hier die de auto al wel heeft gereserveerd voor april/mei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Raylan schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 15:48:

Erg benieuwd hoe snel ze gaan leveren en hoeveel man er toch afhaakt (na 16 april vervalt je plek als je niet gereageerd hebt)
Waarop moet je reageren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pushnoi
Ik vermoed dat dit op gaat voor de mensen die al bovenaan de wachtrij stonden en een bericht hebben gekregen dat ze de auto konden krijgen eind v/d maand oid.
Pagina: 1 2 ... 173 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.