Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Lynk & Co 01 topic - Deel 1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3Henk 'm!

• iRinze
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 13:23
Welkom in het eerste deel van het grote Lynk & Co 01 topic! Dit topic is bedoeld om te discussiëren en ervaringen te delen over de Lynk & Co 01.

Veel leesplezier!
Rinze

Lynk & Co

Lynk & Co is een Chinees-Zweeds automerk dat eigendom is van Geely Automobile Holdings. Opgericht in Göteborg, Zweden in 2016, zullen zijn auto's worden gepositioneerd tussen die van het merk Geely en het Zweedse merk Volvo, dat in 2010 door Geely werd gekocht.

Lynk & Co heeft een andere visie op mobiliteit dan de meeste overige renomeerde merken. Daarom bieden ze flexibele, simpele en duurzame opties zonder gedoe. Door gebruik te maken van het sharing platform kunnen members middelen delen en het totale aantal auto's op straat verminderen. Met een focus op de groei van de community (geen verkoop van auto's), stimuleren ze een efficiënter gebruik van mobiliteit.

Het lidmaatschapsmodel zelf moedigt mensen aan om voertuigen te delen en vermindert het totale aantal auto's op de weg. De 01 zal uitsluitend worden aangeboden in geëlektrificeerde aandrijflijnen en het interieur van de auto zal worden uitgerust met ECONYL®, een materiaal gemaakt van gerecyclede vislijnen en ander afvalmateriaal.

Lynk & Co heeft een flagship club in Amsterdam aan het Rokin 75, waar je de 01 kunt bewonderen.

Membership

Je kunt de Lynk & Co 01 aanschaffen voor € 39.000 of gebruik maken van het flexibele (maandelijks opzegbare) membership. Het membership kost je € 500,- per maand, waarbij je de mogelijkheid hebt om de auto uit te delen. Hoe meer je deelt, hoe minder je betaalt. Je bepaalt je eigen tarieven wanneer je je auto aan andere members uitleent.

Wat krijg je allemaal voor het membership?
  • Je betaalt € 500 en krijgt daarvoor 1250 km per maand. Rij je meer, dan betaal je € 0,15 per extra km.
  • Ongebruikte kilometers neem je gewoon mee naar de volgende maand
  • Een volledig service- en verzekeringspakket is inbegrepen. Het enige dat je nog moet betalen is brandstof, stroom en parkeerkosten
  • De auto zelf! De 01 wordt helemaal compleet geleverd. Je hoeft niet te onderhandelen, want alle extra's zijn inclusief.

Model 01

Het eerste model welke in Nederland geintroduceerd zal worden is de Lynk & Co 01, deze plug-in hybride is het broertje van de Volvo XC40.

Technische specificaties
  • GEP3 MP+ (3 cilinders in lijn met turbocompressor) 1477 cm3
  • Transmissie - automatisch 7DCTH
  • Acceleratie 0–100 km/u: 7,9 sec - topsnelheid: 210 km/u
  • Elektrisch bereik WLTP - tot 69 km (lithium-ionbatterij)
  • Accucapaciteit: 17,6 kWh, effectief 14,1 kWh
  • Lengte: 4541 mm - breedte carrosserie: 1857 mm - hoogte bij leeg gewicht: 1694 mm
  • Totaal gewicht: 2350 kg
  • Kleuren: zwart of blauw

[Voor 146% gewijzigd door iRinze op 07-03-2021 20:47]

• iRinze
Het lijkt erop dat de eerste 01's inmiddels zijn geleverd aan het shorttrack team NL. Op de instagram pagina van Sjinkie Knegt kun je foto's vinden. https://www.instagram.com/sjinkie/?hl=nl :)

• iRinze
rolandmegens schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:29:
Wat extra info:
- de auto wordt geleverd met zomerbanden. Er is als het goed is iets mogelijk met winterbanden maar die regeling is nog niet bekend
- vanaf volgende week kan je online testritten boeken. Ik heb vandaag een mailtje gekregen en heb voor over 1.5 week de testrit staan
Dat is goed om te weten! Ben heel erg benieuwd naar je ervaringen :)

• iRinze
arene schreef op maandag 22 maart 2021 @ 23:12:
Ik ben afgeopen weekend in Amsterdam wezen kijken naar de auto.

De software was nog niet werkend en display stond op een demostand maar ik was wel onder de indruk van de auto. Hoger dan verwacht, ik kon er nog net overheen kijken. Een echt open dak. Wat smalle stoelen voor maar zaten wel lekker. Er zit links in de deurpost een knopje waarmee je de stoelen en stuur voor 2 personen steeds in dezelfde stand kunt laten zetten.

Achterin voldoende ruimte. In de hoogte dus ook. In de voorstoelen zit een gat bij de hoofdsteun, dit was aan de achterkant profisorisch vastgelijmd maar viel er toch spontaan uit. Beetje vreemd.

Maar al met al waren we zoals gezegd wel echt onder de indruk, vooral van de robuustheid van de auto. We hebben ons in ieder geval aangemeld voor een proefrit in april. Ben erg benieuwd.
Dat klinkt goed! Heeft de 01 ook een schuif/kantel dak? Of is het gewoon een panoramisch dak.

• iRinze
Zijn er ook mensen hier die hem overwegen om via de zaak te leasen? Ik ben benieuwd of en zo ja wanneer hij dan te leasen is. Leaseplan heeft hem al wel op de website staan, maar doen er nog een beetje vaag over, alsof ze het zelf ook nog niet helemaal weten.

• iRinze
pushnoi schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 09:15:
Voor zover ik weet laadt een PHEV (of iig deze) alleen op bij remmen en aan de laadpaal. Vermoedelijk ga je hier op lange afstanden niet heel veel profijt van hebben. Voordeel zit 'm echt in de korte stadse ritjes.

Overigens staan hybride auto's sowieso niet goed bekend ism caravans, maar goed.
Weet je dan ook wat de auto doet als je accu leeg is qua verbruik? Ik heb toch wel regelmatig een rit van 300/400+ kilometer. Als hij dan mede door de accu veel slurpt, dan schiet het z'n doel alsnog voorbij.

• iRinze
El Polo Diablo schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 09:35:
Nog iets dat me te binnen schoot, een soort complottheorie.
Het is al een tijd mogelijk om in te schrijven, er zal een flinke lijst met wachtenden zijn. Dat zorgt natuurlijk voor een stuwmeer aan geïnteresseerden en aanvragen. Ik vraag me af of, wanneer al die geinteresseerden een auto in ontvangst krijgen en 10% binnen 6 maanden opzegt, die auto's ook allemaal weer verhuurd kunnen worden. Dat is uiteraard een groot risico voor Lynk&Co. ze op een andere markt wegzetten zal ook niet eenvoudig zijn gezien de regelgeving etc.

Wellicht een overweging die ze doen..
Dat is inderdaad een risico. Ik ben ook benieuwd of ze hem daarom ook aan LM leveren, zodat ze gegarandeerd een aantal jaar rondrijden. Bij Leaseplan staat hij op de site, maar het is nog steeds een beetje vaag of en wanneer hij geleverd gaat worden.

• iRinze
TQAirstrike schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 22:07:
Had een gemiste oproep van een 0800 nummer, kom er net achter dat dit Lynk en co was... morgen ochtend maar gelijk bellen, had hem vorige week al bevestigd. Woon in Zwolle en heb de zwarte besteld.
Nice, woon ook in Zwolle. Als je hem hebt zou ik wel eens willen kijken als dat kan :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iRinze
Vanochtend een e-mail gekregen dat er een tweede proefrit locatie bij komt en wel in Maastricht.

• iRinze
Freezerator schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 11:59:
[...]

Het is gewoon een huurauto, dus ja je kan een auto krijgen waar iemand al in heeft gereden. Lijkt me ook logisch toch.
Als je nu bij de eerste leveringen zit, krijg je gewoon een nieuwe auto. Als er straks contracten worden stopgezet, dan zullen die auto's logischerwijs worden ingezet.

Ik ben heel benieuwd of dit concept straks ook gaat werken zoals ze het bedacht hebben :)

• iRinze
meermarco schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:07:
Ik snap dat wel. Als je hoort, na aanvraag duurt het 5 maanden: ook prima. Maar dan weet je 'iets'.
Ik had in oktober besteld, en hoorde dus ook niks. Tot gisteren.

Ik hoop dst het verhuur platform ook snel werkt. Ik zat er nl aan te denken hem echt actief te gaan 'uitlenen' om kosten te drukken.
Even uit nieuwsgierigheid, hoe zie je dit voor je? Als je hem uitleent kun je hem tegen x tarief verhuren. Deze kilometers gaan van je 1250 per maand af. Als je zelf daarna extra rijdt, kost het je €0,15 per kilometer. Deze constructie klinkt vanuit marketingperspectief heel erg leuk, maar ik vraag mij oprecht af wat je er mee opschiet. Het abonnement gaat echt niet ineens € 250 per maand zijn of iets dergelijks.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True