Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-06 13:17
Die topsnelheid, is dat eigenlijk een begrenzer? Of is die met alleen de benzinemotor aan?

Als ik een beetje reken aan het vermogen, de vorm en de afmetingen van de auto, dan kom ik rond de 235-245 km/h uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-05 18:01
t_captain schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 21:42:
Die topsnelheid, is dat eigenlijk een begrenzer? Of is die met alleen de benzinemotor aan?

Als ik een beetje reken aan het vermogen, de vorm en de afmetingen van de auto, dan kom ik rond de 235-245 km/h uit.
Geen idee.... iig houden ze zich niet aan Volvo's 180 km/h max. Dus dat scheelt sowieso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
De snelheid kan me niet veel schelen, ik rij zelden boven de 180. Ook in Duitsland, meestal 130-160, soms even rond de 180 maar dan is het voor mij wel genoeg.

Het roept wel wat twijfels op over het opgegeven motorvermogen.

Bij snelheden boven de 200 gaat vrijwel je hele vermogen op aan luchtweerstand. Het benodigd vermogen loopt op met de derde macht van de snelheid.

Nu had ik ooit een auto met vergelijkbare maten als de 01, alleen 25 cm lager ofzo. Die deed met 170 pk 226 km/h en daar was niets van gelogen. De hogere daklijn zal wat extra frontaal opperblak opleveren, lineaire bijdrage benodigd vermogen. Kom op op pakweg 200pk om 226 te rijden. Ik mis zogezegd 60pk en 16 km/h.

Vergelijk met mijn huidige auto. Die is een fractie breder en een stukje langer dan de 01, 15 cm lager, en doet met 235pk ongeveer 243 km/h. Als ik deze corrigeer naar het grotere frontaal oppervlak, dan zou 260 pk bij 240 km/h ongeveer moeten kloppen. Om “slechts” 210 te rijden zou je niet meer dan en pk ol 180 nodig hebben.

Het telt dus niet helemaal op, ik “mis” vermogen?

—-

Overigens, die 180 km/h begrenzing van Volvo is volgens mij niet absoluut. Ik reed een oaar maanden geleden richting Koblenz, rond de 180, en werd met een verschil van tenminste 20 km/h ingehaald door een gloednieuwe Volvo. Overigens een model dat ik niet herkende. Was een coupé, volgens mij tweedeurs, vrij groot. Qua design verwant aan de S90. Ik zou het een ”C90” noemen, al eeet ik niet of die bestaat.

[ Voor 18% gewijzigd door t_captain op 13-04-2021 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06 09:42
Niet de polestar 1? Hoe dan ook: morgen is er een ‘chat’ en demo met de CEO waar je je voor op kan geven. Wellicht dat hij de vragen kan beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik denk inderdaad dat ik de Polestar 1 zag.

In mijn herinnering zat er een Volvo grille op, maar dat zeet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-r
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 27-01-2022
De e-mail bevat een link om je L&C 01 definitief te bevestigen en je betaalmethode te koppelen (alleen Creditcard). Dit is dus alleen voor de lucky ones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Deze week pas ingeschreven. Wel een verificatie e-mail gehad bij aanmaken van de account, maar niets over definitieve bevestiging.

Ik heb in mijn pagina wel gewoon een betaalmethode kunnen koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-r
t_captain schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:12:
Deze week pas ingeschreven. Wel een verificatie e-mail gehad bij aanmaken van de account, maar niets over definitieve bevestiging.

Ik heb in mijn pagina wel gewoon een betaalmethode kunnen koppelen.
Nee dan duurt het nog wel even... de volgende batch is pas levering juni en dan pas uitleveren voor de overige klanten. Wat ik aangaf de bekende heeft een maand later ingeschreven en mocht dus al wel de auto definitief reserveren. Deze mail heb ik helaas zelf ook niet gehad en verwacht dat ik in de batch van juni zit.

Klopt sinds een week of drie kun je in je account de betaalmethode toevoegen. Dit is nodig voor zowel het abonnement als gebruiker om te huren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Inmiddels hier wel de bevestiging dat bij een schade onder de €500 er geen €500 administratiekosten in rekening wordt gebracht. Waarom ze het niet gewoon eigen risico noemen is mij nog steeds een raadsel..

Nu weet ik niet hoe rechtsgeldig de chat op social media is, maar het duurde wel dag voordat ik antwoord kreeg. Helaas sta ik zelf niet vooraan in de rij dus verwacht tegen de tijd dat ik mag wel een opheldering van de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raylan
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 25-06 10:47
Bob-r schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:09:
[...]

De e-mail bevat een link om je L&C 01 definitief te bevestigen en je betaalmethode te koppelen (alleen Creditcard). Dit is dus alleen voor de lucky ones.
Grappig, had vanaf mijn inschrijving gelijk een CC geregistreerd, Overigens heeft niet iedereen in NL een CC, de wat jongere generatie wel natuurlijk (wat hun doelgroep is) ben benieuwd of ze ook andere betaalopties gaan introduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Deveon schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:36:
Inmiddels hier wel de bevestiging dat bij een schade onder de €500 er geen €500 administratiekosten in rekening wordt gebracht. Waarom ze het niet gewoon eigen risico noemen is mij nog steeds een raadsel..

Nu weet ik niet hoe rechtsgeldig de chat op social media is, maar het duurde wel dag voordat ik antwoord kreeg. Helaas sta ik zelf niet vooraan in de rij dus verwacht tegen de tijd dat ik mag wel een opheldering van de voorwaarden.
Dus dan gaat men bijvoorbeeld 150 euro in rekening brengen als de schade 150 is? En what about schades die niet jouw schuld zijn, dan gelden die administratiekosten niet? Ik heb zelf overigens nog geen terugkoppeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-r
Raylan schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:57:
[...]

Grappig, had vanaf mijn inschrijving gelijk een CC geregistreerd, Overigens heeft niet iedereen in NL een CC, de wat jongere generatie wel natuurlijk (wat hun doelgroep is) ben benieuwd of ze ook andere betaalopties gaan introduceren.
Ja hier ook hoor. Maar in de mail/link kon je de auto definitief reserveren en ging er een reservering van 1 cent van je CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-r
Net nog even contact gezocht met L&C 01 aangezien beloofd was dat ik alsnog een mail zal ontvangen gisteren wat dus wederom niet gebeurd was. Blijkbaar is er een IT storing met de e-mails van juni en dit zal binnen enkele dagen opgelost moeten zijn. Hopelijk zitten één van jullie er ook tussen! Het is echt een drama daar nu op kantoor/IT.

[ Voor 7% gewijzigd door Bob-r op 14-04-2021 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ze hadden het zichzelf een stuk makkelijker kunnen maken door een paarhonderd euro aanbetaling te vragen. Te verrekenen met de eerste X euro aan huurkosten (huurauto of abo zonder auto) danwel de aankoopprijs (eigen auto).

Dan hadden ze een veel kortere lijst gehad met klanten die wel met grote waarschijnlijkheid de auto afnemen.

[ Voor 20% gewijzigd door t_captain op 14-04-2021 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GD020
  • Laatst online: 29-05-2021
3-12 een bevestiging gehad dat ik op de wachtlijst sta,

Afgelopen vrijdag deze mail gehad:

“De eerste 01’s zijn officieel gearriveerd en dankzij jouw reservering op de wachtlijst, mag jij nu een auto bestellen. Doorloop onderstaande stappen vóór 16 april en wij doen ons stinkende best om de auto in mei af te leveren.

Dit zijn de volgende stappen:
1. Klik hieronder op ‘Nu bestellen’ en vul je gegevens in (dit is jouw unieke, persoonlijke link). Met deze informatie voeren wij een kredietcontrole uit en registreren we de connectiviteitsservices.

2. Vervolgens word je doorgestuurd naar onze website om de betalingsgegevens in te vullen voor de maandelijkse kosten.

3. Zodra we je bestelling verwerkt hebben, nemen we binnen 1 werkweek contact met je op om de leveringsdetails te bespreken.”

Er werd overigens gevraagd om 1 euro over te maken niet 1 cent.
Dit gedaan en volgens mijn betaal geschiedenis, is deze verwerkt en staat nu op “verzenden”

Gister telefonisch contact gehad m.b.t. Proefrit (had hier nooit informatie over ontvangen) en deze was op zijn vroegst pas in Juni beschikbaar.

na nakijken van mijn order gegevens te horen gekregen dat ik de auto in ieder geval voor juni heb dus heeft de proefrit weinig zin meer dus deze gecanceld.

Benieuwd wanneer de definitieve mail binnenkomt om alles af te ronden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-r
GD020 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:05:

“De eerste 01’s zijn officieel gearriveerd en dankzij jouw reservering op de wachtlijst, mag jij nu een auto bestellen. Doorloop onderstaande stappen vóór 16 april en wij doen ons stinkende best om de auto in mei af te leveren.

1. Klik hieronder op ‘Nu bestellen’ en vul je gegevens in (dit is jouw unieke, persoonlijke link). Met deze informatie voeren wij een kredietcontrole uit en registreren we de connectiviteitsservices.

2. Vervolgens word je doorgestuurd naar onze website om de betalingsgegevens in te vullen voor de maandelijkse kosten.

3. Zodra we je bestelling verwerkt hebben, nemen we binnen 1 werkweek contact met je op om de leveringsdetails te bespreken.”

Dit gedaan en volgens mijn betaal geschiedenis, is deze verwerkt en staat nu op “verzenden”

Gister telefonisch contact gehad m.b.t. Proefrit (had hier nooit informatie over ontvangen) en deze was op zijn vroegst pas in Juni beschikbaar.

na nakijken van mijn order gegevens te horen gekregen dat ik de auto in ieder geval voor juni heb dus heeft de proefrit weinig zin meer dus deze gecanceld.

Wederom klopt er dus niks van de wachtlijst. Hier bevestiging dat ik sinds 31-10 op de wachtlijst sta.
Mag ik vragen welke regio je woont?

Het klopt inderdaad dat er nooit een mail is verstuurd voor een proefrit. Hier heb ik zelf ook continu achteraan moeten gaan. Maar ik kan je verzekeren dat de auto echt top is en het geld dubbel er dwars waard is in de maand!

[ Voor 6% gewijzigd door Bob-r op 14-04-2021 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GD020
Ja blijft inderdaad een vreemd verhaal betreft die wachtlijst.

Ikzelf woon vlak naast Amsterdam, vindt het ook fijn om te horen dat iedereen die de proefrit gedaan heeft tot nu toe positief is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@proefrijders

Wat waren de auto’s waaruit jullie komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobr
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 05-05-2021
t_captain schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:02:
@proefrijders

Wat waren de auto’s waaruit jullie komen?
Volvo V40 2020 T3 R-design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobr
GD020 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:53:

Ikzelf woon vlak naast Amsterdam, vindt het ook fijn om te horen dat iedereen die de proefrit gedaan heeft tot nu toe positief is!
Dan is het wel duidelijk dat ze gekeken hebben naar de regio waar je woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raylan
GD020 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:53:

Same here, 20 minuten naar de Lynk club. De auto is prima, groot en comfortabel met voldoende vermogen. Meer heb je hier niet meer nodig... gaat je zeker niet tegen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arene
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:38
Ik heb vorige week een proefrit gehad. Was inderdaad erg fijn. Het Tesla achtige afremmen als je gas loslaat is een optie die je aan of uit kan zetten. Met afremmen rijden vond ik erg fijn en comfortabel.
De auto rijdt verder ook erg soepel en voelt vertrouwd. Ik kom van een Qashqai trouwens.
De auto heeft uiteraard wel een achteruitrijcamera maar niet voor. Die misten wij wel echt omdat we die nu wel hebben. De sensoren geven dan wel weer een soort view bij het wegrijden van auto's die je inhalen alsof de camera buiten de auto hangt maar daar heb je bij parkeren dus niet veel aan.

Daarnaast gehad over die 1250 km per maand. Dat is niet een keiharde grens maar een soort fairuse achtige richtlijn. Dus als je in de zomer ermee op vakantie gaat en 3000 km rijdt is dat niet gelijk een probleem mits je de maanden erna dan maar wat minder rijdt dan 1250.

Ik was erg enthousiast maar mijn vriendin minder en dat komt omdat ze haar voeten bij de bijrijdersstoel niet naar beneden kan zetten. Daar zit een verhoging in de vloer en dus ze moet e de benen dan altijd vooruit hebben. Dit wordt voor ons gek genoeg de showstopper vermoed ik. Die irritatie kan ik niet wegnemen door te verwijzen naar het mooie scherm of de fijne rij-eigenschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Die 15.000 km/jaar, ik hoop dat ze ook bundels gaan maken waarmee je wat goedkoper de extra kilometers kan afkopen. Als je er nu bijvoorbeeld 20.000 rijdt per jaar, heb je een nabetaling van 750,- per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 19-06 13:58
arene schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:35:
Daarnaast gehad over die 1250 km per maand. Dat is niet een keiharde grens maar een soort fairuse achtige richtlijn. Dus als je in de zomer ermee op vakantie gaat en 3000 km rijdt is dat niet gelijk een probleem mits je de maanden erna dan maar wat minder rijdt dan 1250.
Er is niet echt sprake van fair use o.i.d. De extra kilometers worden aan het einde van de overeenkomst verrekend. Dus als je na 12 maanden je abonnement opzegt zou je 15.000 km gereden mogen hebben en betaal je de meerkilometers tegen 15 ct/km. Ze kijken dus niet naar wat je per maand rijdt maar alleen over de totale duur van het contract. Als je het abonnement dus langere tijd wil laten doorlopen en je rijdt veel kilometers dan loopt dat bedrag aan het einde hoog op.
arene schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:35:Ik was erg enthousiast maar mijn vriendin minder en dat komt omdat ze haar voeten bij de bijrijdersstoel niet naar beneden kan zetten. Daar zit een verhoging in de vloer en dus ze moet e de benen dan altijd vooruit hebben.
Kun je dat misschien verder uitleggen want ik snap het niet helemaal 8)7 (nieuwsgierig want mijn vriendin heeft lange benen)

[ Voor 6% gewijzigd door Oizo1981 op 14-04-2021 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Kan die stoel niet omhoog?

Dat dak zit hoog zat zou ik zeggen.

[ Voor 42% gewijzigd door t_captain op 14-04-2021 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
t_captain schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:04:
Die 15.000 km/jaar, ik hoop dat ze ook bundels gaan maken waarmee je wat goedkoper de extra kilometers kan afkopen. Als je er nu bijvoorbeeld 20.000 rijdt per jaar, heb je een nabetaling van 750,- per jaar.
Dan ga jij er vanuit dat er jaarlijks wordt afgerekend. Vergeet niet dat dit een maandelijks abo is he... dan kan dit dus wel eens duurder uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
15 cent is 15 cent toch?

Op de website wordt uitgelegd dat er niet maandelijks wordt afgerekend en dat je dus teveel gereden kilometers kunt compenseren in maanden waarin je minder rijdt. Maarja, ik verwacht structureel 5000 a 8000 km meer te rijden dan de vrije 15.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
pushnoi schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:44:
[...]

Dan ga jij er vanuit dat er jaarlijks wordt afgerekend. Vergeet niet dat dit een maandelijks abo is he... dan kan dit dus wel eens duurder uitpakken.
Er wordt niet per jaar afgerekend maar aan einde contract. Kan dus ook pas na 3 of 4 jaar zijn.
Ik verwacht ook ongeveer 20.000 km/jaar te rijden. Dan moet je dus pas na 3 jaar 2.250 euro aftikken. Moet je dus wel even in het achterhoofd houden.

[ Voor 0% gewijzigd door Oizo1981 op 14-04-2021 15:52 . Reden: rekenen is moeilijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Oizo1981 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:49:
[...]

Er wordt niet per jaar afgerekend maar aan einde contract. Kan dus ook pas na 3 of 4 jaar zijn.
Ik verwacht ook ongeveer 20.000 km/jaar te rijden. Dan moet je dus pas na 3 jaar 2.250 euro aftikken. Moet je dus wel even in het achterhoofd houden.
Weet je dit 100% zeker?? Kan ik mij niet voorstellen, want waarom anders die regel met 'je mag je overgebleven km's 1 maand meenemen'?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t_captain
https://www.lynkco.com/nl...th-to-month-210406-210512
13.2. BEREKENING DEFINITIEVE KILOMETERSTAND

Bij retournering lezen wij de definitieve kilometerstand van Uw M2M Auto af en berekenen wij de door U te betalen kosten volgens onderstaand Artikel 25.
25. MAANDELIJKSE VRIJE KILOMETERS

Volgens Uw M2M Lidmaatschap heeft U Maandelijks 1250 Vrije Kilometers (‘Vrije Kilometers’). U kunt deze afstand met de M2M Auto rijden zonder extra kosten boven op Uw M2M Lidmaatschapsvergoeding.

[...]
Hoewel het aantal Vrije Kilometers maandelijks wordt gecommuniceerd, berekenen wij Uw Gereden Kilometers niet per Maand, maar in plaats daarvan berekenen wij Uw totaal aantal kilometers aan het eind van de Overeenkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiB
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-06-2021

PiB

Oizo1981 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:49:
[...]

Dat is niet gebruikelijk bij leasen. Zou voordelig kunnen uitpakken, omdat je een soort van mag salderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pushnoi
Ah, nou die had ik nog niet eens gezien. Ik heb net gebeld (met Sophie - die zie ik echt overal terug, medewerker van de maand als je het mij vraagt) en die wist me dat inderdaad ook te bevestigen. Dat is mooi, dat scheelt een hoop gedoe met vakanties e.d. Overigens gaf ze wel aan dat dit sowieso per jaar wordt bekeken.

Ik heb direct nogmaals het 500 euro schade verhaal gevraagd, en ze wist me te vertellen dat dit stuk voor hun ook nog niet duidelijk is. Ze hopen daar deze week allemaal duidelijkheid voor te krijgen. Lijkt me alleen wel frustrerend voor de mensen die nu al een beslissing moeten maken voor de 16e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
PiB schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:10:
[...]

Dat is niet gebruikelijk bij leasen. Zou voordelig kunnen uitpakken, omdat je een soort van mag salderen.
Zie post hierboven van t_captain. In principe is het voordelig want je kunt inderdaad langere tijd salderen. Maar je moet dus wel in 1x een groot bedrag afrekenen. Ik zou het overigens prima vinden als ze dat per jaar afrekenen. Dan blijft het bedrag een beetje binnen de klauwen en kun je voldoende compenseren qua vakantie e.d.

[ Voor 17% gewijzigd door Oizo1981 op 14-04-2021 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Oizo1981 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:12:
[...]

Zie post hierboven van t_captain. In principe is het voordelig want je kunt inderdaad langere tijd salderen. Maar je moet dus wel in 1x een groot bedrag afrekenen.
Ik denk dat er misschien wel bundels gaan komen waarmee je vooruit betaalt. Hopeijk met een lager terief dan die 15 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PiB
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 05-06-2021

PiB

Oizo1981 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:12:
[...]

Zie post hierboven van t_captain. In principe is het voordelig want je kunt inderdaad langere tijd salderen. Maar je moet dus wel in 1x een groot bedrag afrekenen. Ik zou het overigens prima vinden als ze dat per jaar afrekenen. Dan blijft het bedrag een beetje binnen de klauwen en kun je voldoende compenseren qua vakantie e.d.
Ja gewoon een beetje in de gaten houden. Al zullen er genoeg mensen zijn die er niet op letten en achteraf klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Waren de voorwaarden maar zo duidelijk als die van Care by Volvo. Daar kunnen ze nog wat van leren bij Lynk & co

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
pushnoi schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:54:
[...]

Dus dan gaat men bijvoorbeeld 150 euro in rekening brengen als de schade 150 is? En what about schades die niet jouw schuld zijn, dan gelden die administratiekosten niet? Ik heb zelf overigens nog geen terugkoppeling.
Schade door andere weggebruikers gaat "zoals gebruikelijk" en over het uitlenen zijn ze nog niet uit.
Oizo1981 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:18:
Waren de voorwaarden maar zo duidelijk als die van Care by Volvo. Daar kunnen ze nog wat van leren bij Lynk & co
Bij Volvo valt alleen die drie maanden opzegtermijn mij een beetje tegen. Daar trouwens wel standaard een trekhaak op je auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-06 18:47
GD020 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:05:

Kon je nog iets kiezen wat betreft de trekhaak/banden?
Per mail gaven ze aan dat winterbanden een optie was, maar in de club zelf gaven ze aan dat er all-season onder zal zitten, en dat zomer/winter een optie is. En ik ben benieuwd of het inderdaad 40 euro per maand is voor een trekhaak.
t_captain schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:04:
Ze gaven aan in de club (na proefrit) dat ze bezig waren met de bundels, dus dat daar wel iets voor gaat komen, maar dit is nog niet uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Winterbanden vind ik echt wel een must. Ze presenteren zich als een merk met Zweedse roots. In Zweden zijn die dingen verplicht :)

Laatst kwam ik terug uit Luxemburg op een dag met code rood. Van Sittard naar Eindhoven sneeuw, de linker rijstrook was compleet wit, rechts was wit met zwarte sporen.

Verschil van winterbanden: je kunt ook de linker rijstrook gebruiken. Als het rechts te dicht op elkaar rijdt, is dat ook veiliger. Je kunt jezelf uit de drukte manouvreren. Ik heb dankzij winterbanden nog redelijk relaxed naar huis kunnen rijden met een snelheid van gemiddeld 60 of 70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
In Zweden is de kans op sneeuw een stuk groter. Hier in Nederland hooguit een paar dagen per jaar. Met goeie zomerbanden rijd ik ook liever in verse sneeuw dan in die smurrie op de rechterbaan. Zeker als daar van die idioten rond rijden die denken dat 2s afstand in winterse omstandigheden nog voldoende is.

De nieuwste generatie allseason banden schijnen ook erg goed te zijn en voldoen bijvoorbeeld ook aan de Duitse wetgeving bij winter omstandigheden, dat zal in Zweden niet anders zijn toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Deveon schreef op woensdag 14 april 2021 @ 18:34:
De nieuwste generatie allseason banden schijnen ook erg goed te zijn en voldoen bijvoorbeeld ook aan de Duitse wetgeving bij winter omstandigheden, dat zal in Zweden niet anders zijn toch?
ANWB denkt daar anders over, juist bij SUV’s (bandenmaat 235/55 R17):

https://www.anwb.nl/auto/.../allseasonbandentest/2020
Van de zeven nu geteste allseasonbanden komt geen enkele band verder dan een eindoordeel van 2 sterren (matig). Veel van deze banden scoorden in een kleinere bandenmaat en met een kleinere testauto wel drie sterren (voldoende). Allseasonbanden werken dus beter onder kleinere auto’s. In de nu geteste grote maat blijkt het lastiger om het niveau van zomer- en winterbanden te benaderen.

Ten opzichte van echte zomer- of winterbanden, hebben alle geteste allseasonbanden duidelijke tekortkomingen of zwaktes op tenminste één hoofdonderdeel. Tegelijkertijd is het wel zo dat je met deze banden veel veiliger onderweg bent dan wanneer je ervoor zou kiezen het hele jaar door met zomer- of juist met winterbanden te rijden. We raden deze banden dus niet af maar we adviseren ze alleen omdat het hele jaar door op zomerbanden (of winterbanden) een nog slechter alternatief is.
Bandenmaat L&C 01 is 235/45 R20

[ Voor 1% gewijzigd door Oizo1981 op 14-04-2021 18:53 . Reden: Bandenmaat toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik wil eigenlijk niet terug van winterbanden. Als je eenmaal daarmee rijdt, merk je hoe groot het verschil is.

Verse sneeuw voorbeeld: zet de tractie controle uit, maak een donut vanuit stilstand en kom in een vloeiende beweging uit de donut om netjes weg te rijden. Met winterbanden gaat dat soepel. Met zomerbanden zou je stoppen tussen de donus en het beheerste wegrijden.

Voor deze maneuvre heb je RWD nodig en moet een kinderstoeltje natuurlijk voorin. Kleuters houden van donuts :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arene
Oizo1981 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:39:

[...]

Kun je dat misschien verder uitleggen want ik snap het niet helemaal 8)7 (nieuwsgierig want mijn vriendin heeft lange benen)
Her probleem is juist dat ze niet zo groot is en blijkbaar haar knieën normaal in een hoek van 90 graden of kleiner heeft waardoor de hakken een beetje onder de zitting komen. Dat kan bij deze auto niet omdat er een verhoging onder de zitting zit die aan de voorkant nog wat uitsteekt als het ware. Is het nu duidelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raylan
arene schreef op woensdag 14 april 2021 @ 18:52:
[...]

Her probleem is juist dat ze niet zo groot is en blijkbaar haar knieën normaal in een hoek van 90 graden of kleiner heeft waardoor de hakken een beetje onder de zitting komen. Dat kan bij deze auto niet omdat er een verhoging onder de zitting zit die aan de voorkant nog wat uitsteekt als het ware. Is het nu duidelijker?
Zitting verder naar voren plaatsen? Dan valt de zitting over de verhoging. Heb niet gekeken hoe hoog het precies was, ben zelf 1.98 maar m'n huidige auto heeft ook zo'n verhoging als je de stoel ver naar achteren zet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• arene
Raylan schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:22:
[...]

Zitting verder naar voren plaatsen? Dan valt de zitting over de verhoging. Heb niet gekeken hoe hoog het precies was, ben zelf 1.98 maar m'n huidige auto heeft ook zo'n verhoging als je de stoel ver naar achteren zet.
Ja dat heeft ze ook wel geprobeerd nadat ik haar in totale wanhoop na haar klacht, toeschreeuwde "dat we toch niet om zoiets onbenulligs er van af gaan zien?!?" Maar het hielp niet haar bezwaar in te trekken. Ik bedoel dan zowel het naar voren schuiven als de tranen van teleurstelling op mijn wangen.

[ Voor 3% gewijzigd door arene op 14-04-2021 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Ik behoorde tot een van de eerdere inschrijvers. Maar omhoog niks. Ik zie dat je inmiddels creditcard gegevens kan toevoegen. Is dat noodzakelijk om al te doen, om überhaupt kans te maken. Of als je een oproep krijgt van wil
Je de auto is het vroeg genoeg? Iemand die dat weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobr
meermarco schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:19:
Ik behoorde tot een van de eerdere inschrijvers. Maar omhoog niks. Ik zie dat je inmiddels creditcard gegevens kan toevoegen. Is dat noodzakelijk om al te doen, om überhaupt kans te maken. Of als je een oproep krijgt van wil
Je de auto is het vroeg genoeg? Iemand die dat weet?
Is niet noodzakelijk in het account zelf. Je krijgt een mail om de auto/reservering definitief te maken en vervolgens koppel je hieraan je Creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raylan
arene schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:58:
[...]

Ja dat heeft ze ook wel geprobeerd nadat ik haar in totale wanhoop na haar klacht, toeschreeuwde "dat we toch niet om zoiets onbenulligs er van af gaan zien?!?" Maar het hielp niet haar bezwaar in te trekken. Ik bedoel dan zowel het naar voren schuiven als de tranen van teleurstelling op mijn wangen.
Eh... ik had het wel geweten, wie betaald de rekening en rijd het meeste? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Bobr schreef op woensdag 14 april 2021 @ 22:45:
[...]

Is niet noodzakelijk in het account zelf. Je krijgt een mail om de auto/reservering definitief te maken en vervolgens koppel je hieraan je Creditcard.
Bedankt. Wel jammer dat de kaart wordt ogeslahen binnen het account lijkt het. Had liever via een 3e partij. Zoals spotify het aanbiedt. Als je account nu gehacked wordt hebben ze alles. Maar goed. Gelukkig is CC redelijk beveiligd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GD020
Zojuist definitieve order-bevestiging gehad, nu is het afwachten op het belletje om een afleverdatum vast te stellen en dan kan de pret beginnen 😁,

Kon overigens niks kiezen wat betreft de trekhaak en op mijn order staat er ook bij opties:
“Trekhaak : no”

Gelukkig heb ik deze ook niet nodig dus dat scheelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Vinke
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-10-2024
GD020 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:15:
Zojuist definitieve order-bevestiging gehad, nu is het afwachten op het belletje om een afleverdatum vast te stellen en dan kan de pret beginnen 😁,

Kon overigens niks kiezen wat betreft de trekhaak en op mijn order staat er ook bij opties:
“Trekhaak : no”

Gelukkig heb ik deze ook niet nodig dus dat scheelt
Vandaag chat gehad met Lynk & Co. Begreep dat als je nu een bestelling doet, dat je de optie “trekhaak” wel aan kunt vinken. Mocht je al een bestelling gedaan hebben dan kun je even contact opnemen, kunnen ze hem alsnog toevoegen voor je. Kosten 40€ per maand, vind ik aan de dure kant, dus twijfel nog.....

[ Voor 41% gewijzigd door Peter Vinke op 15-04-2021 19:24 ]

Solar 2340WP | 9xBYD 260P6-36 | SolarEdge SE2200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Iets bekend over winterbanden bij deze definitieve orders?

Trouwens ook wel benieuwd of het een af-fabriek elektrische trekhaak is of dat ze er hier gewoon een vaste trekhaak onder zetten. Ik vrees dat laatste.

[ Voor 57% gewijzigd door Oizo1981 op 15-04-2021 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GD020
Staat niks over banden,

Land: Nederland
Membership:
Maandelijks membership
Motor:
Plug-in hybride
Kleur:
Zwart
Trekhaak:
No
Leveringswijze:
We nemen contact met je op voor deleverdatum en de leveringswijze.

Verder de persoonlijke gegevens en betalingsoverzicht.

Zodra ik ze aan de lijn heb zal ik even navraag doen over de banden die erop zitten en ben zelf wel benieuwd wanneer de eerste betaling geïnd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pp1984
  • Laatst online: 04-05-2021
GD020 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:17:
Staat niks over banden,

Land: Nederland
Membership:
Maandelijks membership
Motor:
Plug-in hybride
Kleur:
Zwart
Trekhaak:
No
Leveringswijze:
We nemen contact met je op voor deleverdatum en de leveringswijze.

Verder de persoonlijke gegevens en betalingsoverzicht.

Zodra ik ze aan de lijn heb zal ik even navraag doen over de banden die erop zitten en ben zelf wel benieuwd wanneer de eerste betaling geïnd gaat worden.
Hoi, waar staat deze info? In je account? Bij mij kan ik nergens de kleur oid vinden namelijk. Ben je al gebeld nadat je de 1 euro heb gereserveerd in je account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timdekraker
  • Laatst online: 14-06-2024
Zou de kleur die je kiest nog invloed hebben op wanneer je een bestelling mag plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GD020
pp1984 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 21:46:
[...]

Hoi, waar staat deze info? In je account? Bij mij kan ik nergens de kleur oid vinden namelijk. Ben je al gebeld nadat je de 1 euro heb gereserveerd in je account?
Nee, dit heb ik vandaag binnengekregen (orderbevestiging).
Ja ik was al gebeld na de 1 euro reservering en enkele mails ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GD020
Timdekraker schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:03:
Zou de kleur die je kiest nog invloed hebben op wanneer je een bestelling mag plaatsen?
Lijkt mij niet, aangezien ze maar 2 kleuren hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Oizo1981 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 19:24:
Iets bekend over winterbanden bij deze definitieve orders?
Twee manieren van lobbyen.

1. is bij de leverancier. Ze presenteren zich liever met hun "Zweedse DNA" dan hun Chinese.
Zweden houden van veiligheid en verantwoordelijkheid. Ze rijden vanzelfsprekend op winterbanden.

2. is bij de overheid
Je maakt handig gebruik van de wetgeving. Het is in het algemeen aan de verhuurder van maakt-niet-uit-welke-gehuurde-zaak (in dit geval een auto) om de zaak in een goede conditie te houden, passend bij het beoogde gebruik. Als winterbanden (onder omstandigheden) verplicht zijn, dan komen winterbanden onder deze zorgplicht te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
Ik dacht dat winterbanden er bij in zaten? Dat werd iig wel geclaimd en een paar van die filmpjes die ik voorbij zag komen dacht ik. Volgens mij zie ik (al die buitenlandse review modellen) ook allemaal op winterbanden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
pushnoi schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:25:
Ik dacht dat winterbanden er bij in zaten? Dat werd iig wel geclaimd en een paar van die filmpjes die ik voorbij zag komen dacht ik. Volgens mij zie ik (al die buitenlandse review modellen) ook allemaal op winterbanden staan.
Per mail heb ik paar maanden geleden reactie gekregen dat er zomer banden onder zitten, met optie (met meerkosten) voor winterbanden.
In de club na mijn testrit gaven ze aan dat er all-season onder zaten, en dat dan een zomer/winter pakket als meerkosten mogelijk is

Wat het uiteindelijk wordt? Geen idee, dat hoop ik binnenkort te horen als de auto's geleverd worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Laten we via de ANWB en 3VO een lobby starten voor verplichte winterbanden. Daarmee komt het op het bordje van de verhuurder / leasemaatschappijen te liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
t_captain schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 11:37:
Laten we via de ANWB en 3VO een lobby starten voor verplichte winterbanden. Daarmee komt het op het bordje van de verhuurder / leasemaatschappijen te liggen :)
Net als de rest van Europa voldoen sommige all-season banden daar ook aan. Daar schiet je feitelijk niets mee op.

Voor de gemiddelde Nederlander die +/- 10.000 per jaar rijdt wil je natuurlijk ook voorkomen dat banden rijden van 5-6+ jaar omdat er nog voldoende profiel op zit.

[ Voor 21% gewijzigd door Deveon op 16-04-2021 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pp1984
Vanmiddag een email gehad dat mijn bestelling is geannuleerd, na een telefoontje (wachttijd 30min) krijg ik te horen dat ik niet door de creditcheck ben gekomen en ook direct mijn plek voor de 1e levering kwijt ben...

Erg slecht hoe ze dit communiceren, ook begrijp ik niet de reden van de afwijzing. Heb zelfs aangeboden om 3 of 6 maanden voorruit te betalen.

Hebben meerdere dit te horen gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Wat is die credit check dan? Je hebt het feitelijk over een huurauto.

Qua gegevens hebben ze niet veel van mij. Naam, adres, dat is nauwelijks genoeg voor een echte credit check. En ze hebben mijn creditcard nummer. Daarop kunnen ze 500 euro afboeken en dan hebben ze hun geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
t_captain schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:46:
Wat is die credit check dan? Je hebt het feitelijk over een huurauto.
Er zijn verschillende bedrijven die een consumenten kredietcheck aanbieden. Daarvoor hebben ze niet veel meer nodig als n.a.w.-gegevens, geboortedatum en telefoonnummer.

Meestal is een kredietcheck opgebouwd uit een persoonlijk deel (gegevens van jou uit openbare bronnen) als een statistisch deel op basis van woonplaats/regio/leeftijd etc.

Voorbeeld van de opbouw van een score:
Uitleg scores consumententoetsing
Scorebepaling

Credit Rating System
Het CRS zal een scoregetal produceren tussen 0 en 100. Hieruit valt af te leiden hoe groot het risico wordt geacht dat men loopt indien er een zakelijke transactie met de debiteur wordt aangegaan. De basis voor dit scoregetal wordt opgebouwd uit een drietal verschillende scorecomponenten (individuele, statistische en betalingsbeoordelingsscores). Hieronder volgt een uiteenzetting van de scorecomponenten die de grondslag vormen voor de berekening van de score.

Individuele Risico beoordeling
Deze score heeft betrekking op de persoonlijke gegevens omtrent een persoon waarover advies gewenst is. Belangrijke primaire factoren zijn onder andere de leeftijd, negatieve signaleringen met betrekking tot de betrokkene, zoals bijvoorbeeld een deurwaardersinterventie, maar ook betrokkenheid bij faillissementen en geregistreerde incassozaken zijn van grote invloed op deze score. Een harde negatieve ervaring op naam, zal, mits deze niet ouder is dan vijf jaar, onvoorwaardelijk leiden tot een lage individuele score. In de overige gevallen zal de persoonlijke score worden vastgesteld aan de hand van geavanceerde scorecalculaties die op basis van een combinatie van factoren omtrent de persoon in kwestie tot een score zullen leiden. Score 0 duidt vaak op ontbrekende/onjuiste gegevens, zoals bijvoorbeeld een niet bestaand adres, of een toetsing op een postbusnummer. Deze score weegt zeer zwaar mee in het berekenen van de eindscore.

Statistische regio beoordeling
Deze score is gebaseerd op de leefomgeving van de persoon waarover advies gewenst is. De tijdens de toetsing opgegeven informatie wordt vergeleken met informatie die feitelijk afkomstig is van openbare bronnen en wordt gewogen en beoordeeld. U kunt hierbij denken aan zaken als het gemiddeld besteedbaar inkomen per inwoner, het gemiddelde inwoneraantal en werkeloosheidspercentage van het opgegeven postcode gebied. Om te voorkomen dat, door het meenemen van deze informatie in de weging, personen die persoonlijk goed scoren onterecht af worden gewezen, weegt deze score maar in beperkte mate mee in het berekenen van de eindscore.

Regio betalingsbeoordeling
Deze score is eveneens gebaseerd op de statistische informatie uit het onderzochte postcodegebied. Deze informatie is echter afkomstig uit de databanken van beoordelaar zelf en heeft voornamelijk betrekking op het aantal negatieve en/of positieve ervaringen die door beoordelaar geregistreerd zijn. Indien in de databanken bijvoorbeeld veel negatieve ervaringen zijn waargenomen zal deze score laag zijn. Hoe dichter deze ervaringen bij het adres van de getoetste liggen des te groter is de invloed. Ook hier worden maatregelen genomen om te voorkomen dat persoonlijk goed scorende, als gevolg van een extreem lage betalingsbeoordelingsscore, wordt afgewezen.

Overige indicatoren
Naast de weging van de individuele, statistische en betalingsbeoordelingsscores zijn ook een tweetal indicatoren van invloed op het uiteindelijke score resultaat. Deze indicatoren houden op basis van een telling bij hoe betrouwbaar, of onbetrouwbaar, de inhoud van de opgegeven datavelden, en/of combinaties daarvan zijn. De tellingen worden bijgehouden in een zogenaamde fraudeteller en een betrouwbaarheidsteller, en zullen uiteindelijke meewegen in de berekening van de definitieve eindscore. Tevens kunnen de tellers worden opgehoogd als gevolg van harde negatieve ervaringen of een juist extreem goede persoonlijke score. Hiermee kan worden voorkomen dat personen onterecht worden afgewezen zoals beschreven onder statistische en betalingsbeoordelingen en kan worden voorkomen dat personen met een harde negatieve ervaring woonachtig in een extreem hoog scorende regio toch worden geaccepteerd. Om verwarring met de overige scores te voorkomen, worden de uitkomsten van de overige indicatoren niet weergegeven in de toetsingsresultaten.

Eindscore
Na het samenstellen van de individuele, statistische en betalingsbeoordelingsscore, wordt op basis van een formule een getal gevormd voor de eindscore.

Dit getal wordt vervolgens weer verrekend met de uitkomsten van de fraudeteller en de betrouwbaarheidsteller en de uitkomst daarvan is de uiteindelijke eindscore.

Door de complexiteit van het systeem is het uitschrijven van alle mogelijke situaties niet mogelijk. Elke score heeft immers op zich al 100 mogelijke uitkomsten en door de combinatie daarvan, en de invloed van de fraude- en betrouwbaarheidsindicatoren, zijn de mogelijke situaties hierdoor nagenoeg onbeperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raylan
pp1984 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 16:42:
Vanmiddag een email gehad dat mijn bestelling is geannuleerd, na een telefoontje (wachttijd 30min) krijg ik te horen dat ik niet door de creditcheck ben gekomen en ook direct mijn plek voor de 1e levering kwijt ben...

Erg slecht hoe ze dit communiceren, ook begrijp ik niet de reden van de afwijzing. Heb zelfs aangeboden om 3 of 6 maanden voorruit te betalen.

Hebben meerdere dit te horen gekregen?
Heel apart dit, een credit check voor een huur auto?! Vervelend om te horen, dat was het dan? Kreeg je geen andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pp1984
Raylan schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 19:37:
[...]

Heel apart dit, een credit check voor een huur auto?! Vervelend om te horen, dat was het dan? Kreeg je geen andere opties?
Ik begrijp wel dat ze een bepaalde check doen, maar snap niet waarom ik er niet door kom. Zie wel in het vorig bericht van iemand dat ze ook kijken naar adres, we wonen nu een jaar in een nieuwbouw woning, wellicht bestaat dat adres nog niet bij de kredietmaatschappij.

En volgens degene die ik aan de lijn heb ben ik nu inderdaad het recht kwijt op een auto uit de eerste levering.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
pp1984 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 20:57:
[...]

Ik begrijp wel dat ze een bepaalde check doen, maar snap niet waarom ik er niet door kom. Zie wel in het vorig bericht van iemand dat ze ook kijken naar adres, we wonen nu een jaar in een nieuwbouw woning, wellicht bestaat dat adres nog niet bij de kredietmaatschappij.

En volgens degene die ik aan de lijn heb ben ik nu inderdaad het recht kwijt op een auto uit de eerste levering.....
Ai, dat is zuur zeg. Heb je een credicard opgegeven, of zo'n prepaid VISA kaart oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Voor een abo dat per maand opzegbaar is, zou een authorisatie van 500 euro (1 maand) plus eigen risico plus een tank benzine genoeg moeten zijn.

Dit soort credit checks is alleen maar ellende. Vaak worden mensen gedicimineerd op hun postcode, of zitten er fouten in de database waardoor een grootgebruiker van deurwaarders de latere bewoners van zijn huis in de problemen brengt. Als je vervolgens wil begrijpen wat nou de reden van afwijzing was, wijzen de leverancier en de krediet check onderneming naar elkaar.
En als je je eigen gegevens opeist, dan krijg je vaaak niet alles. Radar heeft een heel topic eraan gewijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GD020
pushnoi schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:10:
[...]

Ai, dat is zuur zeg. Heb je een credicard opgegeven, of zo'n prepaid VISA kaart oid?
Prepaid creditcard zou geen verschil moeten maken voor acceptatie.
BKR kijken ze niet naar als ik het goed heb begrepen.

Wat dan wel de criteria is om afgewezen te worden is ook voor mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Vaak is het een postcode dingetje.

Zulke checks doen lompe schattingen. Aantal betalingsachterstanden gedeeld door afstand ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Vinke
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-10-2024
Iemand hier van de belastingdienst toevallig? Stel dat je je Lynk & Co verhuurt, zijn dit dan inkomsten waarover je (achteraf) belasting moet betalen?

Solar 2340WP | 9xBYD 260P6-36 | SolarEdge SE2200.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raylan
Peter Vinke schreef op zondag 18 april 2021 @ 16:08:
Iemand hier van de belastingdienst toevallig? Stel dat je je Lynk & Co verhuurt, zijn dit dan inkomsten waarover je (achteraf) belasting moet betalen?
Het zijn geen inkomsten maar eerder een korting op je nota.
Je kan niet meer terug verdienen dan je totale maand bedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Als je het beroepsmatig zou doen, zou je over de winst belasting moeten betalen. Dat is de inkomsten uit verhuur plus de waardering van privegebruik minus kosten die jij maakt aan de auto.

Ik vermoed niet dat de winst groot genoeg is om een onderneming voor in te schrijven.

Voor de BTW ligt het iets anders. Als je de auto structureel een significant deel van de tijd verhuurt en de BTW die je daarmee zou kunnen verdienen plus de BTW correctie privegebruik samen groter zijn dan de BTW die je betaalt, dan moet je strikt genomen als ondernemer voor de omzetbelasting inschrijven. Ook hier verwacht ik echter geen handhaving, de bedragen zijn klein en het is ook niet echt een winstgevende handel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meermarco
Peter Vinke schreef op zondag 18 april 2021 @ 16:08:
https://www.belastingdien...rgoeding-hoger-dan-kosten

Zoals ik het lees: enkel via app/website en idee is privé auto dan ‘ok’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pp1984
pushnoi schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 21:10:
[...]

Nee een creditcard opgegeven, hier ook 1 euro mee betaald/gereserveerd. Deze is inmiddels retour gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
meermarco schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:50:
[...]

https://www.belastingdien...rgoeding-hoger-dan-kosten

Zoals ik het lees: enkel via app/website en idee is privé auto dan ‘ok’.
Het is juist andersom, als je actief op zoek bent naar huurders via een app of website dan is dan een indicatie voor verhuuractiviteiten. Aangezien Lynk de acquisitie doet valt dit er niet onder, hooguit wanneer je nauwelijks gebruik maakt van de auto. Als ik op Snapcar kijk wat voor tarieven er gevraagd wordt dan moet je auto ook wel erg vaak uitlenen om in de buurt te komen van die €500 per maand. Meer als 40 euro per dag denk ik niet dat je per dag kan vragen, misschien met een veel gebruiker in de buurt maar die kan voor +/- €200 per maand ook zelf zijn mobiliteit regelen met een eigen auto voor de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
40 euro per dag red je het niet mee hoor.. niet vergeten dat die 1250 km inclusief verhuur is. Als je 'm uithuurt en met gaat leuk van op en naar Groningen/Amsterdam op een dag zit je al op 400 km. Dat gaat dan best hard als je boven je 1250 zou zitten. 0.15 * 400 == 60. Van die 40 kun je dan niet eens je extra kms betalen.

Maar goed -- we weten natuurlijk nog niet hoe de huurconstructie eruit gaat zien, misschien kun je ook wel een max aantal kms opgeven. Of juist een km prijs vragen qua verhuur, dan kan je netjes bv 20 cent per km rekenen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Eens, maar voordat bedrag heb je bij Snapcar al 200 tot 300 km per dag inbegrepen. Enkel de brandstof komt er nog bij (dit verrekend Lynk voor je). Als je zelf al richting de 1250 km per maand (naar ratio) gaat dan is verhuren denk ik niet interessant. Als je daar niet aan komt zijn je extra kilometer namelijk waardeloos. Er is namelijk nog geen minderprijs bekend, enkel meerprijs voor kilometers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Je kan toch 45 euro inc 100km vragen en dan 15 cent per km extra? Is wel een mooie wagen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHARN
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-06 16:43
GD020 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 11:04:
[...]

Prepaid creditcard zou geen verschil moeten maken voor acceptatie.
BKR kijken ze niet naar als ik het goed heb begrepen.

Wat dan wel de criteria is om afgewezen te worden is ook voor mij een raadsel.
Zojuist gevraagd en kreeg het volgende antwoord:
"Onze partner die de creditcheck uitvoert kijkt o.a. naar netto inkomen, betaalgeschiedenis en eventuele schulden/leningen. Jouw adres zal dan ook geen invloed hebben op een eventuele goedkeuring of afkeuring van de creditcheck."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raylan
CHARN schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:53:
[...]

"Onze partner die de creditcheck uitvoert kijkt o.a. naar netto inkomen, betaalgeschiedenis en eventuele schulden/leningen. Jouw adres zal dan ook geen invloed hebben op een eventuele goedkeuring of afkeuring van de creditcheck."
Hmm.. dank voor het delen. Ben benieuwd, ik heb een prive lease auto op mn naam staan die de deur uitgaat zodra de Lynk ooit mag verschijnen. Zal lachen/huilen zijn als ze mij bijv daarop zouden weigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
CHARN schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:53:
[...]

Ze moeten toch wat meer gegevens hebben dan naam, adres, creditcardnummer. Hoe weten ze bijvoorbeeld je netto inkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHARN
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 11-06 16:43
t_captain schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:51:
[...]

Ze moeten toch wat meer gegevens hebben dan naam, adres, creditcardnummer. Hoe weten ze bijvoorbeeld je netto inkomen?
Vroeg ik mij ook af inderdaad, dus gelijk gevraagd hoe ze aan die informatie willen komen. Ik laat het weten wanneer ik respons heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Ik denk dat daar een duistere handel achter zit.

Die credit check bureaus, die zullen claimen naar jouw inkomen te kijken. Maar: van dat inkomen hebben ze misschien een oud getal (uit een oude, van dubieuze bron gekochte dataset), of een schatting (toch weer die postcode).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timdekraker
  • Laatst online: 14-06-2024
Afgelopen weekend ook maar eens een proefrit aangevraagd.
Eerste beschikbare datum was richting eind juni.

Ook nog even gevraagd dat als ik me vandaag zou aanmelden wanneer de auto dan naar verwachting beschikbaar zou zijn.

Na enig aarzelen was de reactie: naar verwachting eind van de zomer.
Ben heel benieuwd hoe de levering gaat verlopen, en hoeveel auto's er dit jaar naar Nederland gaan komen versus het aantal aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariusjh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-03 15:16
Raylan schreef op maandag 19 april 2021 @ 15:57:
[...]

Hmm.. dank voor het delen. Ben benieuwd, ik heb een prive lease auto op mn naam staan die de deur uitgaat zodra de Lynk ooit mag verschijnen. Zal lachen/huilen zijn als ze mij bijv daarop zouden weigeren.
Die privé-lease auto zou weleens het probleem kunnen zijn. Wellicht de moeite waard om eens te overleggen of dat zo is en dan de einde contractdatum (van die privé-lease) te tonen. Dit zal voor meer potentiële afnemers van deze auto gelden, want juist privé-leasers zullen een geïnteresseerde doelgroep zijn. Overigens kan ik me moeilijk voorstellen dat een bedrijf dat credit-card gegevens checkt inzage in netto inkomens heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raylan
mariusjh schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 11:09:
[...]

Die privé-lease auto zou weleens het probleem kunnen zijn. Wellicht de moeite waard om eens te overleggen of dat zo is en dan de einde contractdatum (van die privé-lease) te tonen. Dit zal voor meer potentiële afnemers van deze auto gelden, want juist privé-leasers zullen een geïnteresseerde doelgroep zijn. Overigens kan ik me moeilijk voorstellen dat een bedrijf dat credit-card gegevens checkt inzage in netto inkomens heeft.
Dat zou suf zijn, mijn huidige lease auto is op flex basis, kan hem morgen neerzetten en weglopen dus mag hopen dat ze dit niet meenemen... en indd, dit is toch wel de doelgroep. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariusjh
Raylan schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 12:30:
[...]

Dat zou suf zijn, mijn huidige lease auto is op flex basis, kan hem morgen neerzetten en weglopen dus mag hopen dat ze dit niet meenemen... en indd, dit is toch wel de doelgroep. We gaan het zien.
Ben het helemaal met je eens. Het gaat bovendien om een overzichtelijk bedrag waarvoor "zekerheid" zou moeten zijn (één maand huur ad € 500 plus evt bijkomende zekerheden als waarborg voor gereden schade).
Ben benieuwd of hier meer duidelijkheid over komt, want dit is ook voor mij als privé-leaser over een x aantal maanden een belangrijk punt.
Ik werd overigens niet zo vrolijk van de door Timdekraker gemelde levertijden van toch al gauw 4 maanden (einde zomer). Het lijkt erop dat men óf niet goed zicht heeft op leveringen óf dat nu al bekend is dat de vraag de leveringen gaat overtreffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob-r
Zojuist de auto kunnen bevestigen en direct navraag gedaan of ze ook kijken naar je huidige Private Lease. Private Lease zoals hierboven zelf ook flex en ik kan de auto ook gelijk inleveren. Hier konden ze geen helder antwoord op geven of dit mee telt voor de kredietcontrole. Levering zal alsnog begin mei zijn indien ik door de kredietcontrole heen kom. Merk wel dat het personeel zelf ook nog bijzonder weinig van de processen af weet...

Aanmelding 30-10-2020 kleur blauw en vandaag 20-04-2021 dus mail gehad om de auto definitief te reseveren.

[ Voor 15% gewijzigd door Bob-r op 20-04-2021 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
Weet iemand eigenlijk iets over de dashcam functionaliteit? Volgens mij had ik ergens gelezen of gehoord dat er een dashcam ingebouwd zat, echter toen ik dit vroeg na mijn testrit gaven ze aan dat die camera's tijdens het rijden uitstaan ivm veiligheid, en dat er dus geen dashcam functionaliteit zit.
Bij de camera bovenin zat wel een SD-card slot, maar die was blijkbaar alleen om je zelf gemaakte foto's eraf te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariusjh
rolandmegens schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:37:
Weet iemand eigenlijk iets over de dashcam functionaliteit? Volgens mij had ik ergens gelezen of gehoord dat er een dashcam ingebouwd zat, echter toen ik dit vroeg na mijn testrit gaven ze aan dat die camera's tijdens het rijden uitstaan ivm veiligheid, en dat er dus geen dashcam functionaliteit zit.
In een heel recent artikel in Autoweek staat dat er twee camera's in zitten. Eén om selfies te maken (nut ervan ontgaat mij ;-)) en één gemonteerd achter de voorruit ter hoogte van de achteruitkijkspiegel en naar buiten gericht, Via het infotainment kun je de camera's activeren en de beelden bekijken, aldus Autoweek. Verder nog een wat vaag verhaal over waar de beelden werden opgeslagen. Niet echt duidelijk dus, maar het zit er kennelijk wel op. Zal tijdens de proefritten en in de demo-auto's wel uitstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Z’n selfie camera geeft mij een beetje het gevoel alsof ze een camera in het interieur wilde en daar een functie voor gezocht hebben.

Het uitwisselen van data via een SD kaart voelt trouwens wel erg ouderwets en zou je bij z’n hoog tech gehalte eerder via de app verwachten. Hoeft niet remote, maar wel lokaal om even snel op de socials te delen.

@mariusjh Er is ook nog de achteruitrijcamera ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Deveon op 21-04-2021 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariusjh
Deveon schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:01:
Het uitwisselen van data via een SD kaart voelt trouwens wel erg ouderwets en zou je bij z’n hoog tech gehalte eerder via de app verwachten. Hoeft niet remote, maar wel lokaal om even snel op de socials te delen.

@Deveon Die achteruitrijcamera was ik ff vergeten. ;)
In de beschrijving in de Lynk01 website staat dat met de camera (of camera's? is niet helemaal duidelijk) foto's gemaakt kunnen worden.
Het wordt aangeduid als Reiscamera. Het staat er als volgt: "Met de ingebouwde camera voor social media maak je selfies of leg je het uitzicht vast. De foto's worden direct naar je telefoon geüpload, klaar om te posten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolandmegens
mariusjh schreef op woensdag 21 april 2021 @ 10:59:
[...]

In een heel recent artikel in Autoweek staat dat er twee camera's in zitten. Eén om selfies te maken (nut ervan ontgaat mij ;-)) en één gemonteerd achter de voorruit ter hoogte van de achteruitkijkspiegel en naar buiten gericht, Via het infotainment kun je de camera's activeren en de beelden bekijken, aldus Autoweek. Verder nog een wat vaag verhaal over waar de beelden werden opgeslagen. Niet echt duidelijk dus, maar het zit er kennelijk wel op. Zal tijdens de proefritten en in de demo-auto's wel uitstaan.
Er zit sowieso 2 camera's daar; 1 om in de auto selfies te maken, en 1 naar buiten gericht. Ik dacht alleen ergens gehoord of gelezen te hebben dat die camera die naar buiten gericht is, ook meteen een dashcam is. Bij de testrit gaven ze aan dat dit niet zo was, maar die weten ook niet alle details, dus vroeg me af of zij verkeerd zitten, of dat mijn bron (Die ik niet meer weet welke dit is) verkeerd zat.
Het zou voor mij heel logisch zijn dat als je er toch een camera hebt zitten, je hem dan meteen maar als dashcam gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Deveon schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:01:
Z’n selfie camera geeft mij een beetje het gevoel alsof ze een camera in het interieur wilde en daar een functie voor gezocht hebben.

Het nut van beelden delen ontgaat me. Misschien uitgezonderd een bijzondere situatie als een aanrijding waar je dashcam beelden wil veiligstellen. Verder is zo'n camera gewoon een parkeersensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
rolandmegens schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:09:
[...]

Het zou voor mij heel logisch zijn dat als je er toch een camera hebt zitten, je hem dan meteen maar als dashcam gebruikt.
Als ik het mij goed herinner heeft een hoge pief tijdens de "virtuele proefrit" dit genoemd.
t_captain schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:13:
[...]

Het nut van beelden delen ontgaat me. Misschien uitgezonderd een bijzondere situatie als een aanrijding waar je dashcam beelden wil veiligstellen. Verder is zo'n camera gewoon een parkeersensor.
Het kunnen activeren van deze camera tijdens het rijden vond ik in mijn Tesla wel erg prettig in de file en vaak geeft dit ook een extra zicht wanneer je met een aanhanger rijdt. Nodig, nee maar als de camera er toch zit is het wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Die beelden stream je toch niet naar je telefoon of naar facebook of wat ze nkg meer voor integraties hebben bedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Op social media zie ik anders regelmatig dashcam beelden voorbij komen hoor, al ben ik zelf geen content deler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
t_captain schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:13:
[...]
Verder is zo'n camera gewoon een parkeersensor.
Ik vraag me af of je er als “parkeersensor” veel aan hebt. De camera zit ter hoogte van de binnenspiegel dus je ziet niet veel meer dan uit je gewone blikveld. Het is niet zo’n camera als bij Volvo deel uitmaakt van het 360-graden pakket (in de grille en zijspiegels).

In dit filmpje (12:43) zie je dat het camerabeeld op zwart gaat tijdens het rijden.

[ Voor 12% gewijzigd door Oizo1981 op 21-04-2021 13:32 ]

Pagina: 1 2 ... 177 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.