• LeenVan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-02 15:38
LeenVan schreef op zaterdag 10 januari 2026 @ 19:17:
Hoe (betrouwbaar) is bij jullie de benzine indicatie meter?
Tank vol; 560 KM indicatie. 40KM gereden ongeveer (alleen benzine) 470 KM resterend maar wel een volle witte balk er nog onder.

Keer ervoor tanken, indicatie volle tank 620KM.

Slurpt mijn auto of is die indicator van slag?
Iemand hier ervaring mee?

• sjoemie1985
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-02 09:21
Het ligt er denk ik ook aan of de accu oplaad tijdens rijden op benzine.
en als je op accu/ hybride rijdt verbuik je weinig tot geen benzine en zal die meter oplopen,althans dat doet hij bij mij, tot ik over ga op benzine.

• Wilmaas
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08:31

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Probeer eerst dit, tank vol, stuk rijden en dan weer tanken, deel het aantal kilometers door het aantal liters, bijvoorbeeld 100 kilometer gedeeld door 8 liter is 1 op 12,5 etc
Gemiddeld verbruik hangt af van veel factoren, maar zou tussen de 6 en 9 liter per honderd kilometer moeten liggen, alleen benzine verbruik, zonder de accu op te laden.

Onze ervaring bij alleen benzine, start is 690 kilometer, rijden we rustig stijgt dit naar 700 plus, bij pittig rijden na 50 kilometer al 100 kilometer verbruikt (bijvoorbeeld met een caravan)

De meter corrigeert naar huidig verbruik, is bij ons in het begin optimistisch, na een halve tank gaat het sneller, dit kan de vlotter afstelling zijn, maar als je dit weet moet dat geen probleem zijn.

Of er iets aan de hand is, de auto slurpt? zul je zelf moeten berekenen.
Wij hebben de Lynk nu anderhalf jaar, 14000 kilometer en verbruiken op benzine 6,4 liter op 100 kilometer, we rijden extreem effectief, maar rijden daarbij ook met een zware caravan, duizend kilometer per jaar.
Ik hoop dat je hiermee geholpen bent. ;)

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu, vanaf 20 september 2025 een Marstek Venus E v2 5.12 kWh firmware 154 BMS 216 P1 ct003 v117

• apieschapie
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-02 17:50
Ik heb sinds de nieuwe Android auto update (te herkennen aan het vernieuwde muziek player uiterlijk) dat ik niet meer een liedje op Spotify kan skippen via het knopje op het stuur. Iemand hier toevallig ook last van? (Voor de update werkte dit uiteraard wel)

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-02 13:57
LoneGunman schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 13:47:
[...]

De klachtomschrijving is nogal 'breed'..... Je aanname is dat 'iets' de onderkant van de auto raakt. Dat lijkt me makkelijk te controleren door iemand buiten de auto of m.b.v. een camera. En ja, 'iets' met de spanning van de banden kan ook, maar ook dat zou je zelf moeten controleren of uitsluiten. De auto maakt in principe nooit geen 'kgrrrrggrrr' geluid, dus iets klopt er niet.

De schokdempers zou kunnen (maar dan zijn er echt aan vervanging toe), maar ook draagarmrubbers of stabilisatorstang kunnen een oorzaak zijn. Zou bij normaal wegrijden niet hoorbaar moeten zijn.
Ik had binnen een jaar een kapotte schokbreker (was een nieuwe M2M auto), dus zou kunnen.

• jack_
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:01
Na 7 dagen stilstand hier ook het probleem van een lege 12v accu gehad. Gaf nog maar 1,6v aan of nog lager dus erg leeg... Na twee keer vol te laden met een acculader met een accu tester de start stroom gemeten en die kwam niet boven de 160cca. Ook de volgende dag kwam hij niet boven die 160cca. Hoewel de auto toch wel liep, toch maar vanwege de lage koudstartstroom een nieuwe Exide EK720 besteld. Ook een AGM accu van 72AH met een koudstartstroom van 760. Voordat ik hem ging vervangen de originele Lynk nog eens nagemeten en gaf toen 600 aan. Dus toch weer flink opgeklommen na vier dagen. Uiteindelijk toch maar de nieuwe Exide accu erin gezet die trouwens bij binnenkomst ook netjes een stuk boven de aangegeven koudstartstroom van de 760 zat. Dus zeker met koud weer moet het nu weer even ertegen aan kunnen. Maar wat nu de verbruiker is....daar zou ik wel eens een shunt voor ertussen willen zetten om te monitoren;)

• jack_
sjoemie1985 schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 11:05:
[...]

Denk het wel, misschien heb ik ook wel verkeerde lynk&co integratie.
Bedankt in ieder geval, ga checken.
Ik had eerst de TobiasLaross repo draaie maar sinds een maand vanwege authenticatie issues heb ik de donkie fork draaien. https://github.com/Donkie/Hass-Lynk-Co die zal vergelijkbaar zijn. Als je eenmaal de integratie hebt draaien kan je een service start climate aanroepen. Of wel via een script of via een action binnen de developer tools.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7ePW0RGVNh6F9yYDB0kV6mAfE7I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oP1UaEGphlnEoaMWcrT4gtaU.jpg?f=fotoalbum_large

• jack_
sjoemie1985 schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 10:33:

Het is vaak echt kgrrrrggrrr achtig geluid.
Iemand een idee waardoor dit komt of wat er aan gedaan kan worden?
Stabilisatorstang? Toen bij mij het subframe eronder uit was gehaald vanwege het vervangen van een verwarmingspompje had ik hier ook last van. Vooral bij torderende acties. Ik hoorde knoepende geluiden bij insturen van bochten en drempels. Na melden hebben ze alles weer goed vastgezet en nergens meer last van .

• wsc007db
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-02 04:36
jeehaa schreef op maandag 19 januari 2026 @ 17:36:
Iemand hier een klasse 3 alarm in laten bouwen? Mijn vaste bedrijf adverteert dat het geschikt is ‘voor alle auto’s’ maar op een info verzoek kreeg ik terug dat dit niet mogelijk is voor de 01 (?!)
Zit er al namelijk al op 8)

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
jack_ schreef op woensdag 28 januari 2026 @ 22:31:
Na 7 dagen stilstand hier ook het probleem van een lege 12v accu gehad. Gaf nog maar 1,6v aan of nog lager dus erg leeg... Na twee keer vol te laden met een acculader met een accu tester de start stroom gemeten en die kwam niet boven de 160cca. Ook de volgende dag kwam hij niet boven die 160cca. Hoewel de auto toch wel liep, toch maar vanwege de lage koudstartstroom een nieuwe Exide EK720 besteld. Ook een AGM accu van 72AH met een koudstartstroom van 760. Voordat ik hem ging vervangen de originele Lynk nog eens nagemeten en gaf toen 600 aan. Dus toch weer flink opgeklommen na vier dagen. Uiteindelijk toch maar de nieuwe Exide accu erin gezet die trouwens bij binnenkomst ook netjes een stuk boven de aangegeven koudstartstroom van de 760 zat. Dus zeker met koud weer moet het nu weer even ertegen aan kunnen. Maar wat nu de verbruiker is....daar zou ik wel eens een shunt voor ertussen willen zetten om te monitoren;)
Is dit nog wat zelf te doen qua klusje? Verder geen problemen gehad qua (software) storingen? Heb je nog tips?

• Tweak_
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 00:30
Weet iemand hoe de Lynk & Co 01 nou precies bepaald of hij moet ingrijpen? Ik had online al wel eens gelezen dat de auto een noodrem maakte voor niks zelfs op een snelweg. Ik heb toen de gevoeligheid op laag gezet voor de zekerheid (uit kan niet denk ik?) en toch was het donderdag feest.. Er kwam een man rechts op een fiets snel aan en leek alsof hij wilde oversteken maar stopte toch wel. Ik reed 45-50 en ineens hoorde ik geluiden en zag ik bovenin staan in het rood AUTO BRAKE. En heel kort erna vol op de rem.

Maar het rare is, (zie screenshot) rechts de pijl wat denk ik de trigger was? En de rode streep waar de auto pas kei hard remde..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UPM9mGQiDyE8AGLQd2koUWHf3_Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RrSR475sjoUsrSPAtbt1TZGX.jpg?f=fotoalbum_large

• wsc007db
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19-02 04:36
Zover ik weet wordt de radarmodule in de grill gebruikt. De vraag is waardoor de valse detectie wordt veroorzaakt. Je kan bijvoorbeeld denken aan vuile grill of verstoorde radar puls van buiten af.
Zie ook: https://www.lynkco.com/nl...utonomous_emergency_brake

[ Voor 0% gewijzigd door wsc007db op 31-01-2026 00:18 . Reden: spelfout ]

• Paddoplukker
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21-02 09:59
Ik ben sinds december 2025 eigenaar van een lynk&co 01 my23. Tot mijn grote schrik ging vannacht het auto alarm meerdere keren af en reageerde de auto niet meer op de sleutel. De auto stond aan de lader en zodra ik hem ontkoppelde stopte het alarm gelukkig. Vanmorgen de auto opengemaakt met de noodsleutel maar hij start ook niet meer. Problemen de de 12v accu misschien? Iemand hier ook ervaring mee?

• LoneGunman
  • Niet online
Tweak_ schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 21:26:
Weet iemand hoe de Lynk & Co 01 nou precies bepaald of hij moet ingrijpen? Ik had online al wel eens gelezen dat de auto een noodrem maakte voor niks zelfs op een snelweg. Ik heb toen de gevoeligheid op laag gezet voor de zekerheid (uit kan niet denk ik?) en toch was het donderdag feest.. Er kwam een man rechts op een fiets snel aan en leek alsof hij wilde oversteken maar stopte toch wel. Ik reed 45-50 en ineens hoorde ik geluiden en zag ik bovenin staan in het rood AUTO BRAKE. En heel kort erna vol op de rem.

Maar het rare is, (zie screenshot) rechts de pijl wat denk ik de trigger was? En de rode streep waar de auto pas kei hard remde..

[Afbeelding]
De techniek is niet feilloos natuurlijk. Zoals je al aangaf was er wel een (mogelijke) aanleiding, waardoor de auto het interventie-proces heeft getriggerd. Alleen is dit proces natuurlijk een optelsom van heel veel factoren, waaronder jouw handelen, bijvoorbeeld de mate waarin jij het gaspedaal (deels) loslaat, je snelheid en de mate waarin de aanleiding (de man) nog een obstakel vormt. Dit alles loopt door elkaar heen en bepaald wat er gedaan wordt (signaal dashboard, de rem-actie feitelijk inzetten, de rem-actie stoppen) en dan zit je nog met vertragingen tussen input (sensoren) en feitelijk fysiek remmen. Intussen is de situatie (snelheid, aanleiding) al weer veranderd, waardoor dit soort zaken soms raar lijken te lopen. Dit alles gebeurd in milliseconden, dus helemaal logisch voelt het soms niet.

De man leeft nog, dus wat dat betreft heeft het systeem prima gewerkt :P

• sjoemie1985
LoneGunman schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:30:
[...]

De techniek is niet feilloos natuurlijk. Zoals je al aangaf was er wel een (mogelijke) aanleiding, waardoor de auto het interventie-proces heeft getriggerd. Alleen is dit proces natuurlijk een optelsom van heel veel factoren, waaronder jouw handelen, bijvoorbeeld de mate waarin jij het gaspedaal (deels) loslaat, je snelheid en de mate waarin de aanleiding (de man) nog een obstakel vormt. Dit alles loopt door elkaar heen en bepaald wat er gedaan wordt (signaal dashboard, de rem-actie feitelijk inzetten, de rem-actie stoppen) en dan zit je nog met vertragingen tussen input (sensoren) en feitelijk fysiek remmen. Intussen is de situatie (snelheid, aanleiding) al weer veranderd, waardoor dit soort zaken soms raar lijken te lopen. Dit alles gebeurd in milliseconden, dus helemaal logisch voelt het soms niet.

Blijkbaar vindt het systeem bij mij af en toe dat ik dan niet zelf hard genoeg rem, gaat het systeem alarm geven en rood lampje op dashboard en dan zit je ook zelf bijna met neus op het stuur.
Omdat het systeem blijkbaar vondt dat het verkeer voor mij nog harder remde. :F }:| :')

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-02 19:30
Paddoplukker schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:21:
Ik ben sinds december 2025 eigenaar van een lynk&co 01 my23. Tot mijn grote schrik ging vannacht het auto alarm meerdere keren af en reageerde de auto niet meer op de sleutel. De auto stond aan de lader en zodra ik hem ontkoppelde stopte het alarm gelukkig. Vanmorgen de auto opengemaakt met de noodsleutel maar hij start ook niet meer. Problemen de de 12v accu misschien? Iemand hier ook ervaring mee?
Ja, dat heb ik ook gehad. Moet een lege 12V accu zijn.

• LoneGunman
  • Niet online
sjoemie1985 schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:46:
[...]

Blijkbaar vindt het systeem bij mij af en toe dat ik dan niet zelf hard genoeg rem, gaat het systeem alarm geven en rood lampje op dashboard en dan zit je ook zelf bijna met neus op het stuur.
Omdat het systeem blijkbaar vondt dat het verkeer voor mij nog harder remde. :F }:| :')
Ik heb in een jaar nu 2x een 'bijna ingreep' gehad, waarvan ik 1 al zag aankomen (en bewust gekozen door te rijden, omdat het wel kon. De auto dacht van niet ;) ). Als je het veel vaker hebt moet je misschien iets defensiefer rijden >:)

• Paddoplukker
oldostofjas schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:59:
[...]

Ja, dat heb ik ook gehad. Moet een lege 12V accu zijn.
Vind het wel wat vreemd dat het alarm afgaat als de 12v accu leeg is. Lynk kwaaltje?

• Grossjan82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-02 08:53
Paddoplukker schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 10:07:
[...]

Vind het wel wat vreemd dat het alarm afgaat als de 12v accu leeg is. Lynk kwaaltje?
Ik heb dat vorig jaar eind december ook gehad. Hier toen ook gepost. Anwb kwam en hadden de accu doorgemeten. Zij zeiden dat deze kapot was. Ik terug naar de dealer en zij zeiden dat hij eigenlijk nog gewoon goed zou moeten zijn. Uiteindelijk wel keurig, onder garantie, gewoon vervangen. Nooit geen last meer van gehad.

• oldostofjas
Paddoplukker schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 10:07:
[...]

Dat is tevens een soort beveiliging voor als iemand de accu loskoppelt

• sjoemie1985
LoneGunman schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 10:00:
[...]

Ik heb in een jaar nu 2x een 'bijna ingreep' gehad, waarvan ik 1 al zag aankomen (en bewust gekozen door te rijden, omdat het wel kon. De auto dacht van niet ;) ). Als je het veel vaker hebt moet je misschien iets defensiefer rijden >:)
Dat heb ik ook wel eens gehad inderdaad, dat de auto voor je wat afremt om bijvoorbeeld bocht naar oprit van een weg te nemen en ik denk kan ik gewoon langs heen kwa snelheid etc, maar auto dat niet vindt. :+ :D _O-

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:33
LoneGunman schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 10:00:
[...]

Ik heb nu ook 2 keer een ingreep gehad. 1 keer was er totaal geen verkeer maar wel slecht weer en afgelopen zondag waar op de andere rijbaan een auto afsloeg en de auto dacht dat deze mij ging raken denk ik(?). In beide gevallen zag ik totaal geen gevaar. Mijn vrouw en ik waren wel direct wakker, je schrikt je kapot.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• Paddoplukker
oldostofjas schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 12:03:
[...]

Dat is tevens een soort beveiliging voor als iemand de accu loskoppelt
Anwb is langs geweest en die gaf dezelfde rede. Enig idee hoe je het alarm uitzet in dit geval? In mijn geval stopte het vanzelf maar dit duurde wel even. Vond de buurt niet heel fijn aangezien het 01:30 was :)

• eric.deruijter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 24-02 20:17
Twee problemen. Dak sluit na openen slecht, ging elke keer weer open op het laatste stukje. Met de hand aan de buitenzijde mee aangeduwd en wilde gelukkig sluiten. ;)

Vanmorgen met wegrijden en remmen vloog de berijders deur open :? , was niet op slot gegaan. (Zat gelukkig geen auto naast me) Buiten gaan staan en met de afstandsbediening de deur op slot kunnen doen na een aantal pogingen, ging daarna niet meer open. Via de passagiersstoel geklommen om verder te kunnen rijden. In parkeergarage gezet na een uur werkte het slot weer. (Slot was al gesmeerd week ervoor en vanmorgen maar hielp niet)

Iemand tips, zelfde ervaring?

• Tweak_
LoneGunman schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 09:30:
[...]

Ja want hij stopte gewoon uiteindelijk.. Deed hij dat niet en de auto zou op dezelfde plek geremd hebben dan lag die allang op het dak of erachter. Nou ja was wel echt druk punt op dat moment hopen dat het eenmalig was.

• oldostofjas
Paddoplukker schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 20:56:
[...]

Anwb is langs geweest en die gaf dezelfde rede. Enig idee hoe je het alarm uitzet in dit geval? In mijn geval stopte het vanzelf maar dit duurde wel even. Vond de buurt niet heel fijn aangezien het 01:30 was :)
Volgens mij stopte bij mij het alarm toen ik de deur met de fysieke sleutel openmaakte. Die fysieke sleutel zit verstopt in de grote sleutels.

• oldostofjas
eric.deruijter schreef op dinsdag 3 februari 2026 @ 21:56:
Twee problemen. Dak sluit na openen slecht, ging elke keer weer open op het laatste stukje. Met de hand aan de buitenzijde mee aangeduwd en wilde gelukkig sluiten. ;)

Vanmorgen met wegrijden en remmen vloog de berijders deur open :? , was niet op slot gegaan. (Zat gelukkig geen auto naast me) Buiten gaan staan en met de afstandsbediening de deur op slot kunnen doen na een aantal pogingen, ging daarna niet meer open. Via de passagiersstoel geklommen om verder te kunnen rijden. In parkeergarage gezet na een uur werkte het slot weer. (Slot was al gesmeerd week ervoor en vanmorgen maar hielp niet)

Iemand tips, zelfde ervaring?
Ik heb met het dakraam wel eens dezelfde ervaring als het heel warm is. Alsof er dan iets uitgezet is waardoor het niet helemaal past. Ik help hem dan ook het laatste stukje, kan ook van binnenuit.

• Spam en co
  • Registratie: Februari 2026
  • Laatst online: 19-02 19:32
Ik lees in Het grote Lynk & Co 01 topic een hoop problemen met de software. Wij hebben er net 1 gekocht uit 22. Heeft iemand al de meest recente update kunnen uitvoeren (LC01.25.01) en heeft het een beetje geholpen. Het zou namelijk alleen problemen met de transmission oil temperature alarms moeten oplossen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen...

• Greenvalley
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 25-02 15:42
Spam en co schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 21:25:
Ik lees in Het grote Lynk & Co 01 topic een hoop problemen met de software. Wij hebben er net 1 gekocht uit 22. Heeft iemand al de meest recente update kunnen uitvoeren (LC01.25.01) en heeft het een beetje geholpen. Het zou namelijk alleen problemen met de transmission oil temperature alarms moeten oplossen. Ben benieuwd naar jullie ervaringen...
Ik heb zelf eigenlijk geen gekke dingen meegemaakt met de software. Weet eerlijk gezegd ook niet welke versie ik nu heb. De auto is in het najaar voor een beurt geweest bij de Volvo dealer, dus ga ervan uit dat ik de meest recente heb. Volgens mij lukt het maar weinig mensen om zelf te updaten.

• jack_
LoneGunman schreef op donderdag 29 januari 2026 @ 09:01:
[...]
Is dit nog wat zelf te doen qua klusje? Verder geen problemen gehad qua (software) storingen? Heb je nog tips?
Ja makkelijk te doen en je komt overal makkelijk bij. Geen storingen en alles werkte weer meteen.

• Nickster!
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-02 14:35
Weet hier iemand wat het OFF icoon betekent bij het batterij / regeneratieve display stuk op het dashboard?

Heb een 01 van eind 2022. Fijne auto, weinig problemen. Vandaag echter plots een bug waar de auto in hybride stand niet meer naar de electromotor wilde schakelen en op brandstof bleef rijden. Auto een keer uit en aan gezet en het lijkt opgelost. Echter staat er nu een OFF icoon op het dashboard en ik heb geen idee waar het vandaan komt. Kan het niet in de handleiding vinden en online vind ik er niks over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ukvHlzsSKwG50d9k10f4KKcqx5g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vy7SRh6m4OdnXcAFRTObwgS7.jpg?f=fotoalbum_large

• oldostofjas
Nickster! schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 20:02:
Weet hier iemand wat het OFF icoon betekent bij het batterij / regeneratieve display stuk op het dashboard?

Heb een 01 van eind 2022. Fijne auto, weinig problemen. Vandaag echter plots een bug waar de auto in hybride stand niet meer naar de electromotor wilde schakelen en op brandstof bleef rijden. Auto een keer uit en aan gezet en het lijkt opgelost. Echter staat er nu een OFF icoon op het dashboard en ik heb geen idee waar het vandaan komt. Kan het niet in de handleiding vinden en online vind ik er niks over.

[Afbeelding]
Dat betekent gewoon dat als de wijzer van die klok daar staat, dat het contact uit staat.

• crbnnw
  • Registratie: Januari 2025
  • Nu online
Nickster! schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 20:02:

[Afbeelding]
Soms blijft de benzinemotor ook in de hybride stand wat langer aan staan, dit verschilt. Ik weet niet over wat voor periode we het hebben waarin je deze 'bug' ondervond. Maar ter bescherming van de benzinemotor blijft deze soms dus enkele minuten draaien in de hybride stand nadat de benzinemotor is aangeroepen. Zal te maken kunnen hebben met meerdere factoren zoals bijvoorbeeld vloeistoffen rondpompen en op temperatuur laten komen of batterij laden bij laag %.

OFF staat altijd in beeld en zou niet relevant moeten zijn voor je ervaring.

🔋 9.6 kWh Zendure 2400AC & SF800PLS | ☀️ 5.5 kWp SolarEdge (NW & ZO) | 𖣘 5.2 kW Daikin L/L 3-Multi | 🔌 Peblar Home | 🚙 14 kWh PHEV

• Erwin_83
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:37
Ik ben een beetje opzoek naar een vervanger voor mijn benzine slurper.

Ik wil een auto met trekhaak en redelijk trekgewicht voor af en toe en hybride. Dus dan kom je al snel bij de O1 uit.

Ik rij vooral in de buurt en een enkele keer 200 km enkele reis familie bezoek. Een stekker hybride lijkt mij dan ook zeker geschikt. (Naast de Corsa-E van mijn vrouw)
Ik verwacht zo'n 7000 km per jaar te rijden.

Zijn er nog aandachtpunten bij aanschaf van een tweedehands 01 ?

En tot welke kilometerstand raden jullie aan ? Het aanbod en dus de prijs is zeer gevarieerd zag ik.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

• RobEppink
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 24-02 20:22
Erwin_83 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 10:18:
Ik ben een beetje opzoek naar een vervanger voor mijn benzine slurper.

Ik wil een auto met trekhaak en redelijk trekgewicht voor af en toe en hybride. Dus dan kom je al snel bij de O1 uit.

Ik rij vooral in de buurt en een enkele keer 200 km enkele reis familie bezoek. Een stekker hybride lijkt mij dan ook zeker geschikt. (Naast de Corsa-E van mijn vrouw)
Ik verwacht zo'n 7000 km per jaar te rijden.

Zijn er nog aandachtpunten bij aanschaf van een tweedehands 01 ?

En tot welke kilometerstand raden jullie aan ? Het aanbod en dus de prijs is zeer gevarieerd zag ik.

[ Voor 18% gewijzigd door RobEppink op 11-02-2026 13:27 ]

Bosch Compress 3000i AW 6, Nefit Enviline ODU split, hybride

• RobEppink
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 24-02 20:22
Laat je niet gek maken door de 'hogere laadsnelheid' van het type vanaf 2023.
Die hogere laadsnelheid, duidt er alleen op, dat de ontvanger in de auto 6.6kW aan kan.
De laadpalen geven echter max 11 kW op drie polen. Op één pool betekent dat 11/3 = 3.7 kW.
De ontvanger heeft maar één pool.

Bosch Compress 3000i AW 6, Nefit Enviline ODU split, hybride

• bbn_ldp
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:52
Ik wil een trekhaak plaatsen, maar vraag mij af welke merk 13 polige kabel het makkelijkst is aan te sluiten of zijn ze allemaal hetzelfde? Zie namelijk verschillende prijzen.
https://www.rameder.nl/er...ifiek-124453-38338-1.html

https://www.trekhaken.inf...lvo-lynk-co-13-polig.html

https://www.vstore.nl/trekhaak-kabelboomset-lynk-co-01

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

• Erwin_83
RobEppink schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 13:27:
[...]

Laat je niet gek maken door de 'hogere laadsnelheid' van het type vanaf 2023.
Die hogere laadsnelheid, duidt er alleen op, dat de ontvanger in de auto 6.6kW aan kan.
De laadpalen geven echter max 11 kW op drie polen. Op één pool betekent dat 11/3 = 3.7 kW.
De ontvanger heeft maar één pool.
Laden zal hier sowieso langzaam gaan, heb een "domme" lader die begrenst is op 8 kW en dan op 1 fase nog minder dus, wat wel weer gunstig is als de zon schijnt en zo een beetje het terugleveren wat niks oplevert te beperken.

Ben vooral benieuwd of er kwalen zijn om op te letten en wat een beetje acceptabele km stand is om er nog jaren mee (electrische) te kunnen rijden.

Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.

• oldostofjas
Babbel1 schreef op zaterdag 17 januari 2026 @ 15:35:
Kan iemand me in de regio Gouda en omstreken een goede Lynk & Co dealer adviseren voor onderhoud. Mijn auto heeft binnenkort de 60K beurt nodig. En de dealer in Waddinxveen durft alleen voor de transmissie olie al bijna 400 euro te vragen. Totaal €1200 voor een normale beurt volgens het schema van Lynk & Co.
Vandaag de 60k beurt laten uitvoeren door Serva in Nijkerk. Net de rekening gekregen van € 1049,-. Daar schrok ik eerlijk gezegd ook wel van!

• Erwin_83
Is die dure beurt alleen elke 60.000 km of tussendoor ook duur onderhoudt?

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik denk dat je grofweg 2 opties hebt:

1. Je wil graag dealer onderhoud, bijvoorbeeld voor behoud van garantie (grijs gebied, kan ook via universeel bedrijf) of vermelding van onderhoud in de Lynk systemen. Dan zit je aan de Volvo prijzen gebonden, en die zijn best pittig (maar wel in lijn met andere merkdealers)
2. Je zoekt gewoon een fijne garage en geeft niet om bovenstaande. Zoek dan een Bosch Car Service bedrijf ofzo. Die kunnen het ook gewoon, en tegen lagere prijzen.

• oldostofjas
Erwin_83 schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 16:12:
Is die dure beurt alleen elke 60.000 km of tussendoor ook duur onderhoudt?
60.000 is een grote beurt en 30.000 een kleine. Ik ga ervanuit dat die laatste iets minder duur is. Ik gok dat ze dan niet de transmissieolie verversen.

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 08:36
oldostofjas schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 15:55:
[...]

Vandaag de 60k beurt laten uitvoeren door Serva in Nijkerk. Net de rekening gekregen van € 1049,-. Daar schrok ik eerlijk gezegd ook wel van!
Dan moet er wat meer bij zitten als allen een kale beurt lijkt me. Ik was Februari 2025 780 euro kwijt. Dat is zonder banden & ruitenwisser, maar wel de volle 60K beurt bij een Volvo dealer.

Mijn 30K beurt was trouwens 430 euro, maar dat is al eind 2023 geweest.

[ Voor 7% gewijzigd door MvdV op 11-02-2026 20:35 ]

• oldostofjas
MvdV schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 20:35:
[...]

Dan moet er wat meer bij zitten als allen een kale beurt lijkt me. Ik was Februari 2025 780 euro kwijt. Dat is zonder banden & ruitenwisser, maar wel de volle 60K beurt bij een Volvo dealer.

Mijn 30K beurt was trouwens 430 euro, maar dat is al eind 2023 geweest.
Volgens mij was het een standaard grote beurt. Als ik voorgaande reacties mag geloven, komt de hoge prijs door de transmissie olie. Die zat er bij mij ook bij. Bij jou ook?

• MvdV
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 08:36
oldostofjas schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 21:30:
[...]

Volgens mij was het een standaard grote beurt. Als ik voorgaande reacties mag geloven, komt de hoge prijs door de transmissie olie. Die zat er bij mij ook bij. Bij jou ook?
Yes.

• Lumen_765
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 07:49
Volvo Nijmegen is een 60k beurt ook rondom de 700 euro.
En dan wordt ie ook nog even gewassen en gestofzuigd 🤓

• oldostofjas
Lumen_765 schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 11:51:
Volvo Nijmegen is een 60k beurt ook rondom de 700 euro.
En dan wordt ie ook nog even gewassen en gestofzuigd 🤓
Ok, dan moet ik volgende keer maar een stukje verder rijden

• jack_
Ik kan tegen een mooie prijs een nieuwe set 235/50/20 vanden overnemen. Officieel iets te hoog, maar los van de officieel te grote omtrek zou dit problemen met de wielkasten of vering op kunnen leveren? Heb nu een 19 inch set eronder die me qua comfort ook beter bevat als de 20 inch dus een hogere band zou ik zelf niet zo erg vinden als het geen problemen oplevert

• bbn_ldp
  • Laatst online: 21:52
Frag1le schreef op maandag 7 juli 2025 @ 12:37:
[...]

Met de Jaeger module is hier geen sprake van geweest voor mij, deze aansluiten was 99% plug & play.
Goed dat het gelukt is.
Als ik bij deze set kijk https://www.rameder.nl/er...ifiek-124453-38338-1.html zie ik geen module. Heb jij dan een andere set besteld die geen software nodig heeft?

Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer

• RonaldBe
  • Nu online
Heeft er iemand ervaring met het toepassen van spacers rondom?

• Maarten_88
  • Laatst online: 19-02 20:03
Wij hebben sinds sept ‘25 een Lynk & Co 01 uit ‘23
Zeer tevreden over.
Enige minpunt is dat de app maar op 1 telefoon werkend is terwijl wij de auto beide gebruiken. Dit al gemeld en wellicht komt er een update waarin dit opgelost wordt maar zijn er mensen die het misschien weten te ‘omzeilen’ ? Of andere tips hebben? Alvast bedankt

• wes786
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-02 07:31
Zijn er medegebruikers die ook moeite hebben om de start climate te activeren in HA? Ik heb er een action aan toegevoegd, maar deze ochtend krijg ik het voorverwarmen niet geactiveerd. Eergisteren werkte het nog. Ik heb verder niks veranderd aan de button of integratie.

• Greenvalley
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 25-02 15:42
wes786 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 09:25:
Zijn er medegebruikers die ook moeite hebben om de start climate te activeren in HA? Ik heb er een action aan toegevoegd, maar deze ochtend krijg ik het voorverwarmen niet geactiveerd. Eergisteren werkte het nog. Ik heb verder niks veranderd aan de button of integratie.
Ik heb wel eens dat die geen terugmelding geeft in HA. Dan lijkt het alsof die niks doet, maar bij de auto zelf is die gewoon aan het verwarmen.

• Grossjan82
Zijn er meer mensen die hinder ondervinden met verbinding app/auto? Mijn app geeft eigenlijk prima aan dat de accu is opgeladen en hoeveel benzine er nog in zit. Ook als de auto openstaat, geeft ie aan dat dit zo is. Ik kan alleen geen enkele actie meer uitvoeren: voorverwarmen/auto laten knipperen/toeteren (dit puur om te checken of er nog verbinding is). In de auto zelf kan ik ook niet zien of er een update is, aangezien hij daar geen verbinding maakt. Ik kan wel verbinden met wifi thuis en op telefoon met auto maar verder niks. Er is ook geen mobiel netwerk gezien de 4 witte streepjes rechtsboven met een wit kruisje erbij. Ik heb nu de auto van het stroom gehaald, afgesloten en laat hem een uur met rust (soort van reset) en ben dan benieuwd wat hij dan weer doet.

Iemand hier ook bekend mee? Dit probleem is pas sinds enkele dagen....

• TechPete
  • Laatst online: 08:03
Ik heb ook een probleem met de app sinds 13 december rond 13:00. De app geeft verouderde informatie over accu en benzine status. En voorverwarmen via de app en lichten knipperen werkt niet meer, ook niet na meermaals opnieuw proberen. Gek genoeg werkt slot vergrendelden en ontgrendelen nog wel, en heeft de app ook door wanneer de auto aan het rijden is. Gisteren een flink stuk mee gereden incl lange stop, toen leek er eerst geen verbinding en stond alles in de auto in het Engels. Het verbindingsprobleem vanuit de auto is inmiddels voorbij, maar de integratie met de app werkt nog steeds niet goed.

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

@Grossjan82 @TechPete
Hier geen problemen op het moment

panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu, vanaf 20 september 2025 een Marstek Venus E v2 5.12 kWh firmware 154 BMS 216 P1 ct003 v117

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 18:19
Zelfde probleem hier en afgaande op de vele klachten op de facebook groepen, lijkt het een probleem aan de kant van lynk & co. Tijdens opladen wordt de status nog goed weergegeven en redelijk geupdate, maar onder andere de pagina van de klimaatbeheersing - handig dat die het nou nèt niet doet - blijft een oude status geven en inschakelen werkt niet

                           

• Tweak_
Potdikkie, hier lijkt het ook stuk (via HA) gezien jullie klachten probeer ik net de actie te starten van flash lights en niks. Ook het ontgrendelen/vergrendelen doet niks in HA. Dat is mooi balen dan zal mijn automatisering morgen vroeg ook wel niet werken zodat ik in een verwarmde auto stap :(

• schadefurdich
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-02 19:52
Beste heren en dames,

Ik zit eraan te denken om Lynk te kopen.
Nu heb ik nog allerlei mogelijkheden om het opladen voor te bereiden.

Granny lader met schuko aansluiting of 1 fase CEE 16 ampere zo’n blauwe.
Ik hoor veel over schuko die smelten onder continue belasting 16 ampere.

Laadpaal evt op 1 fase redelijk goedkoop in aanschaf.

Hoe ziet jullie situatie eruit?

Dank alvast

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:33
Voorverwarmen werkt hier ook sinds afgelopen vrijdag niet meer.
Moest vanochtend ineens opnieuw inloggen in de APP en had hoop dat het nu wel weer zou werken, maar helaas...

niet iedereen heeft een bierbuikje

• LoneGunman
  • Niet online
schadefurdich schreef op maandag 16 februari 2026 @ 08:32:
Beste heren en dames,

Dank alvast
Er zijn grofweg die 2 opties. Granny of laadpaal. Granny's laden niet op 16A (doorgaans), maar op 11A of zelfs 6. Schuko is eigenlijk niet geschikt voor 16A continue.

Voor meer info over laadpalen: Thuisladen van je EV deel 2. Hoe de L&C omgaat met laden staat al heel info in dit topic.

• Peterhardenberg
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Grossjan82 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 10:59:
Zijn er meer mensen die hinder ondervinden met verbinding app/auto? Mijn app geeft eigenlijk prima aan dat de accu is opgeladen en hoeveel benzine er nog in zit. Ook als de auto openstaat, geeft ie aan dat dit zo is. Ik kan alleen geen enkele actie meer uitvoeren: voorverwarmen/auto laten knipperen/toeteren (dit puur om te checken of er nog verbinding is). In de auto zelf kan ik ook niet zien of er een update is, aangezien hij daar geen verbinding maakt. Ik kan wel verbinden met wifi thuis en op telefoon met auto maar verder niks. Er is ook geen mobiel netwerk gezien de 4 witte streepjes rechtsboven met een wit kruisje erbij. Ik heb nu de auto van het stroom gehaald, afgesloten en laat hem een uur met rust (soort van reset) en ben dan benieuwd wat hij dan weer doet.

Iemand hier ook bekend mee? Dit probleem is pas sinds enkele dagen....
hier precies de zelfde ervaringen Voorverwarmen wilde vanmorgen niet lichten laten knipperen ook niet. Openen en afsluiten werkte wel normaal.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Een kennis heeft een Lynk 01 uit 2023 met +-40K op te teller. Hij heeft nu al een paar keer gehad dat de auto gewoon stond op te laden op de oprit, maar dat de 12V accu de volgende dag leeg was. ANWB erbij die hem heeft weer gestart en toen ging het weer een paar weken goed. Er is ws. geen lekstroom van externe apparaten/telefoonopladers/marterverschrikkers etc. Een andere kennis met een vrijwel nieuwe Lynk 01 had onlangs ook hetzelfde probleem. Mogelijk heeft het verband met de matige vorst de laatste tijd. Beide auto's hebben nu een nieuwe 12v accu.

Is dit een bekend probleem bij de Lynk 01? En lost die nieuwe accu het dan op, of degradeert die weer heel snel? Ik vind het een vreemd verhaal. Het is natuurlijk zo dat moderne auto's met een startstop-systeem hogere accuslijtage hebben, maar dan heb je het over 4-5 jaar. Deze auto's zijn nog geen 1 en 3 jaar oud en start/stoppen ook niet zo vaak als een gewone benzineauto.

• albertwh
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-02 18:44
Peterhardenberg schreef op maandag 16 februari 2026 @ 09:18:
[...]

hier precies de zelfde ervaringen Voorverwarmen wilde vanmorgen niet lichten laten knipperen ook niet. Openen en afsluiten werkte wel normaal.
[/quote]

En hier ook sinds vorige week het probleem met het inschakelen van klimaatbeheersing via de app. Al een keer uitgelogd en ingelogd. Dataverbinding in de auto staat aan. Heeft iemand nog advies? |:(

• dtacaptcave
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 24-02 10:17
albertwh schreef op maandag 16 februari 2026 @ 09:55:
[...]

[/quote]

En hier ook sinds vorige week het probleem met het inschakelen van klimaatbeheersing via de app. Al een keer uitgelogd en ingelogd. Dataverbinding in de auto staat aan. Heeft iemand nog advies? |:(
Dit gebeurd helaas vaker. Er is geen advies behalve wachten. De verbinding tussen de app en auto is gewoon niet zo goed, zal wel met hun servers te maken hebben. Even een paar dagen wachten en het word vanzelf weer opgelost.

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 14:14
bbn_ldp schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 22:18:
[...]

Als ik bij deze set kijk https://www.rameder.nl/er...ifiek-124453-38338-1.html zie ik geen module. Heb jij dan een andere set besteld die geen software nodig heeft?
@bbn_ldp zoals beantwoord in een DM maar nu ook hier gedeeld:
Deze set heb ik inderdaad niet gebruikt, mijn module heeft inderdaad geen software nodig maar dat is wel mogelijk.
Dit is waarschijnlijk de kabelset die ik in een trekhaak+kabelset deal aangeschaft heb in 2024 bij deze leverancier.
https://www.burghoftrekha...0524-tijdelijke-dealkopie

Lees even dit bericht terug over de ervaring met een niet originele (Lynk Co) module maar wel originele Jaeger module:
Frag1le in "Het grote Lynk & Co 01 topic - Deel 1"

En zie link in deze post voor de pdf handleiding van de Jaeger set.
Frag1le in "Het grote Lynk & Co 01 topic - Deel 1"

Succes!

Toevoeging: zover ik begrepen heb is het niet de module die software nodig heeft maar de auto die software kan krijgen om bewust te zijn van dat er een trekhaak+module aanwezig is. Zonder deze software mis je dus alleen dat de parkeersensoren niet automatisch worden uitgeschakeld. De rest doet het 100%.

Na de 2e zomervakantie met de 01 en de caravan door Duitsland, Oostenrijk en eindbestemming Italië, waarbij ik vele honderden kilometers met de snelwegassistent gereden heb, ga ik het hierbij laten. Ik geniet meer van snelwegassistent dan van het niet automatisch uitgaan van de parkeersensoren bij het achteruitrijden.
edit:
kleine edit + toevoeging

[ Voor 14% gewijzigd door Frag1le op 16-02-2026 12:22 ]

• Tweak_
Ik kan via HA weer alle "opdrachten" sturen naar de auto dus lijkt opgelost =)

• wes786
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 18-02 07:31
Heeft iemand toevallig al een manier gevonden om de auto voor te verwarmen via HA zonder dat die aan de lader zit? Wij kunnen niet altijd voor de deur laden namelijk.

• sorcees
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

sorcees

Atari 2600 woody

wes786 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 09:25:
Bij mij werkte het gisteren, maandag, ook niet, jammer want het was best wel koud.

Cititzen of Ladonia

• LoneGunman
  • Niet online
wes786 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 08:14:
Heeft iemand toevallig al een manier gevonden om de auto voor te verwarmen via HA zonder dat die aan de lader zit? Wij kunnen niet altijd voor de deur laden namelijk.
Dat heeft niks met HA te maken, dit is gewoon een functionaliteit van de auto die zo werkt. De voorwaarde voor voorverwarmen is dat de laadkabel aangesloten moet zijn.

• Lumen_765
  • Registratie: December 2025
  • Laatst online: 07:49
wes786 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 08:14:
De auto laten starten op afstand helpt iets (experimentele optie). Dan gaat ie verwarmen in de stand waarin die stond bij afsluiten. Maar dat doet ie maar max 15 minuten. Gebruik dit af en toe, is dan niet echt heel warm je voelt wel wat verschil. En als je gaat rijden is stuk sneller warm.

[ Voor 19% gewijzigd door Lumen_765 op 17-02-2026 09:25 ]

• sjoemie1985
sorcees schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 08:32:
[...]

Bij mij werkte het gisteren, maandag, ook niet, jammer want het was best wel koud.
Dat had ik dus ook gisteren en zondag.
Denk je van ruiten zijn bevroren sneeuw op de auto, mooi even de klimaatbeheersing aan.
Doet dat systeem het niet, lag dus blijkbaar bij L&C zelf. :F 8)7

Vaak als je het wilt gebruiken doet een systeem het niet.
Kon ik dus alsnog zelf krabben.

• sjoemie1985
LoneGunman schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 08:52:
[...]

Dat heeft niks met HA te maken, dit is gewoon een functionaliteit van de auto die zo werkt. De voorwaarde voor voorverwarmen is dat de laadkabel aangesloten moet zijn.
Neem aan dat dat is zodat je niet meteen de hele accu leeg trekt om voor te kunnen verwarmen?

• LoneGunman
  • Niet online
sjoemie1985 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 11:22:
[...]

Dat had ik dus ook gisteren en zondag.
Denk je van ruiten zijn bevroren sneeuw op de auto, mooi even de klimaatbeheersing aan.
Doet dat systeem het niet, lag dus blijkbaar bij L&C zelf. :F 8)7

Vaak als je het wilt gebruiken doet een systeem het niet.
Kon ik dus alsnog zelf krabben.
Je kunt hem ook voorverwarmen via het dashboard/console. Moet je natuurlijk wel even de auto in, maar de optie is er.
sjoemie1985 schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 11:23:
[...]

Neem aan dat dat is zodat je niet meteen de hele accu leeg trekt om voor te kunnen verwarmen?
Dat is het inderdaad. De L&C gebruikt 2 kW tijdens het voorverwarmen, dus circa een 1kWh.

• sjoemie1985
LoneGunman schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 11:35:
[...]

Je kunt hem ook voorverwarmen via het dashboard/console. Moet je natuurlijk wel even de auto in, maar de optie is er.

[...]

Dat is het inderdaad. De L&C gebruikt 2 kW tijdens het voorverwarmen, dus circa een 1kWh.
Dat eerste klopt inderdaad, dat je handmatig het systeem kunt inschakelen.
Maar dan ben je er zelf bij, dat het niet op afstand kan lijkt mij bij zo'n plugin hybride ook wel uit voorzorg, om te voorkomen dat de accuu kompleet leeg getrokken wordt. :)

Maar weet niet hoe dat bij volledig elektrische auto's is.
Die zullen vast ook wel zo'n voor verwarm systeem hebben.

• TechPete
  • Laatst online: 08:03
Beste heren en dames,

Dank alvast
Ik heb een 3 fase laadpaal laten installeren (Zaptec Go 2) en ben er erg tevreden mee. Mijn afwegingen om voor een laadpaal te kiezen:
  • Gemak. Inpluggen laadkabel makkelijker dan het gehannes met een verlengsnoer en granny lader. Wij rijden zo’n 3x per week naar kantoor, de auto gaat altijd aan de lader thuis, dus dit gemak is wel wat waard.
  • Klaar voor een evt volledige EV in de toekomst.
  • Mogelijkheid om in te stellen wanneer de auto laadt / automatisch tegen gunstige tarieven, met het oog op evt dynamisch energiecontract in de toekomst.
  • Veiligheid. Structureel met 16A laden op een gewoon stopcontact is eigenlijk niet de bedoeling.

• Pascal_k
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:42
Beste heren en dames,

Dank alvast
Ik heb zelf: dé Wallbox 7.4kW 6A-32A
Deze heb ik zelf op een losse groep (met 20A automaat) aangesloten. Ik vond dit een mooi compromis, met de app slim laden op 16a, een vaste kabel van (in mijn geval 10 meter) en erg goed zelf te installeren. Enige waar ik nu tegenaan loop is dat de belasting op de fase wat hoog kan tijdens het laden op 16a (in combinatie met andere grootverbruikers).
ik heb het laadstation aangesloten met 4mm2 kabel direct uit de meterkast en dan in de schuur doorverbonden met wago's die tot 32a gaan. Werkt zonder problemen of enige warmte ontwikkeling.

• schadefurdich
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 20-02 19:52
Pascal_k schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 09:33:
[...]

Ik heb zelf: dé Wallbox 7.4kW 6A-32A
Deze heb ik zelf op een losse groep (met 20A automaat) aangesloten. Ik vond dit een mooi compromis, met de app slim laden op 16a, een vaste kabel van (in mijn geval 10 meter) en erg goed zelf te installeren. Enige waar ik nu tegenaan loop is dat de belasting op de fase wat hoog kan tijdens het laden op 16a (in combinatie met andere grootverbruikers).
ik heb het laadstation aangesloten met 4mm2 kabel direct uit de meterkast en dan in de schuur doorverbonden met wago's die tot 32a gaan. Werkt zonder problemen of enige warmte ontwikkeling.
Dat lijkt mij ook een goede oplossing.
Denk dat ik dit ook ga aanschaffen.
Je kan de lader toch beperken tot de hoeveelheid ampere je wil?

• Pascal_k
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 08:42
schadefurdich schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 11:30:
[...]

Dat lijkt mij ook een goede oplossing.
Denk dat ik dit ook ga aanschaffen.
Je kan de lader toch beperken tot de hoeveelheid ampere je wil?
Ja klopt, alles tussen de 6-32a (theoretisch) in stappen van 1 kan je instellen. Ook nog gewoon tijdens laadsessies.

• Grossjan82
Bij mij is het probleem opgelost en de app maakt weer contact met de auto sinds maandagmiddag. Of de reset nou uiteindelijk de oplossing was of dat het inderdaad een Lynk&co fout is geweest, durf ik niet te zeggen.

• sjoemie1985
Grossjan82 schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 12:14:
Bij mij is het probleem opgelost en de app maakt weer contact met de auto sinds maandagmiddag. Of de reset nou uiteindelijk de oplossing was of dat het inderdaad een Lynk&co fout is geweest, durf ik niet te zeggen.
Ik denk toch echt problemen bij de lynk&co zelf, bij mij reageerde de app en ook HA niet op de fucntie om de klimaatcontrole aan te zetten.
Dus denk echt een probleem op hun server.

• LoneGunman
  • Niet online
jack_ schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 22:28:
Ik kan tegen een mooie prijs een nieuwe set 235/50/20 vanden overnemen. Officieel iets te hoog, maar los van de officieel te grote omtrek zou dit problemen met de wielkasten of vering op kunnen leveren? Heb nu een 19 inch set eronder die me qua comfort ook beter bevat als de 20 inch dus een hogere band zou ik zelf niet zo erg vinden als het geen problemen oplevert
Heb je deze maat er inmiddels onder? Ik zit ook te kijken naar nieuwe all-seasons en 235/50/20 is over het algemeen goedkoper dan 235/45/20. Qua ruimte in de wielkast lijkt het mee te vallen, maar zou graag even wat praktijk-ervaring willen horen :)

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

LoneGunman schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 20:42:
[...]

Heb je deze maat er inmiddels onder? Ik zit ook te kijken naar nieuwe all-seasons en 235/50/20 is over het algemeen goedkoper dan 235/45/20. Qua ruimte in de wielkast lijkt het mee te vallen, maar zou graag even wat praktijk-ervaring willen horen :)
Het lijkt te passen, maar de afwijking is meer dan 3%
Ik ben nieuwschierig of het problemen geeft.
Ze zijn niet alleen hoger, maar ook breder....

• ron12345
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 23-02 15:19

ron12345

Lynk 07-'23

Wilmaas schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 14:56:
[...]

235 is toch 235, dus breder niet :)

• LoneGunman
  • Niet online
Wilmaas schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 14:56:
[...]

Ik heb vandaag even de banden en wielkast opgemeten, en met 235/45R20 eronder heb ik volledig ingedraaid maar tussen de 2 en 3cm over bij de wielkast (voorkant band). Daar komt de invering nog bij dus. Tussen 235-45 en 235-50 zit 2,3cm verschil in diameter, dus veel ruimte is er niet. Vandaar dat ik benieuwd was naar ervaringen hiermee. De 3% is nog wel acceptabel voor mij.

• verrekijker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-02 16:34
Ik heb twee weken geleden vier nieuwe sloffen Michelin CrossClimate 3 235/45 R20 100V laten monteren. Dit is een dure grap, 1300 Euro. Maar het is het waard, auto rijdt fantastisch ook met kutweer.

Dan de vraag over het laden op je eigen oprit. Ik rijd mijn Lynk&Co voornamelijk op elektriciteit. Stekker discipline is daar belangrijk in : ) Mijn auto kan enkel een fase laden en de 'granny loader' is begrenst op 10A. En ja die verhalen over een een uitgefikte schucko kloppen. Dat wil je niet. Wat ik gedaan heb is aparte groep automaat maken in meterkast. Buiten wandgemonteert CEE contactactdoos. Daarna met een twintig meter kabel 2,5mm2 en aan het aan het uiteinde ook zo'n blauwe CEE stekker. Heel regen bestendig. En veiligheid door de aardlekschakelaar.

Als iemand meer tips heeft graag!

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

ron12345 schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 18:14:
[...]

235 is toch 235, dus breder niet :)
235 is 235👍😉 ik heb het verkeerd.

Maar de uitslag is wel groter, daar ben ik benieuwd naar.
Bij het ronden van een bocht beweegt de band ook nog iets.

• jack_
LoneGunman schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 20:42:
[...]

Uiteindelijk niet gedaan. Ik heb nog een leuke 19 inch set gezien. Net als mijn huidige winterset. Vind het persoonlijk een stuk fijner rijden dan de 20 inch. Dus misschien dat ik voor de zomer ook op 19 overstap

• ThijsAms
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-02 18:28
15 januari 2025 is de 30k km beurt uitgevoerd bij de Volvo dealer. Ik heb nu 45k km gereden en krijg zojuist een email van de dealer dat "volgens hun gegevens mijn auto aan periodiek onderhoud toe is".

Is dit echt nodig? Ik dacht dat onderhoud pas weer na 2 jaar of bij 60k km nodig was?

Is dit gewoon een bericht om een extra onderhoudsbeurt er uit te slepen en meer $$$ binnen te krijgen? Of moet het wel jaarlijks?

• ron12345
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 23-02 15:19

ron12345

Lynk 07-'23

ThijsAms schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 12:05:
15 januari 2025 is de 30k km beurt uitgevoerd bij de Volvo dealer. Ik heb nu 45k km gereden en krijg zojuist een email van de dealer dat "volgens hun gegevens mijn auto aan periodiek onderhoud toe is".

Is dit echt nodig? Ik dacht dat onderhoud pas weer na 2 jaar of bij 60k km nodig was?

Is dit gewoon een bericht om een extra onderhoudsbeurt er uit te slepen en meer $$$ binnen te krijgen? Of moet het wel jaarlijks?
Ik denk dat het de 2 jaar melding is.
Hoe oud is de auto nu?

• ThijsAms
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-02 18:28
De auto is van maart 2023 dus dat kan het niet zijn. Ik vermoed dat ze iedereen gewoon een jaar na een beurt dir bericht sturen

• verrekijker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 21-02 16:34
Is er iemand die het zelf updaten gelukt is om de software van Lynk&Co 01 thuis op de oprit te doen? Ik lees alleen maar 'mislukt'. Doen we dan allemaal iets fout? En voor degene die het wel gelukt is graag de vraag welke parameters en omstandigheden : )

• Erwin_83
Wellicht komt er hier ook een Lynck en dan met trekhaak voor af en toe een aanhanger erachter.

Vraagje, rijdt de Lynck ook volledig electrisch als je met een aanhanger rijdt?

• LoneGunman
  • Niet online
Erwin_83 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 19:02:
Wellicht komt er hier ook een Lynck en dan met trekhaak voor af en toe een aanhanger erachter.

Vraagje, rijdt de Lynck ook volledig electrisch als je met een aanhanger rijdt?
Dat maakt niet uit, moet je zelf de keuze in maken of er vermogen genoeg is. De auto zal dit sowieso niet automatisch doen. Maar met een licht aanhangertje zal dat waarschijnlijk wel gaan, alleen kom je op stroom alleen niet zo heel ver. Dus echt nuttig is het niet. Het is overigens een Lynk (& co).

[ Voor 3% gewijzigd door LoneGunman op 20-02-2026 19:08 ]

• Erwin_83
LoneGunman schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 19:06:
[...]

Dat maakt niet uit, moet je zelf de keuze in maken of er vermogen genoeg is. De auto zal dit sowieso niet automatisch doen. Maar met een licht aanhangertje zal dat waarschijnlijk wel gaan, alleen kom je op stroom alleen niet zo heel ver. Dus echt nuttig is het niet.
Dankje. Mijn ritjes zijn voor namelijk in de buurt en een enkele keer ver weg en dan zonder aanhanger.

Maar electrisch kunnen rijden met kar zegt wat wel over de kracht. Lees nog wel eens spook verhalen dat stekker hybrides te kleine motor/accu hebben en daardoor de accu wel eens stuk wil gaan.

• LoneGunman
  • Niet online
Erwin_83 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 19:11:
[...]

Maar electrisch kunnen rijden met kar zegt wat wel over de kracht.
Mijn reactie is niet proefondervindelijk vastgesteld hoor ;) Ik heb er zelf vrijwel nooit een kar achter, alleen maar een fietsenrek. Je hebt meen ik 160 Nm met de electromotor. Het kan waarschijnlijk wel, maar ik zou voor die paar keer gewoon lekker op benzine rijden gaan.

• Wilmaas

Wilmaas

gasloos sinds juli 2020

Erwin_83 schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 19:11:
[...]

Dankje. Mijn ritjes zijn voor namelijk in de buurt en een enkele keer ver weg en dan zonder aanhanger.

Maar electrisch kunnen rijden met kar zegt wat wel over de kracht. Lees nog wel eens spook verhalen dat stekker hybrides te kleine motor/accu hebben en daardoor de accu wel eens stuk wil gaan.
Ik heb wel ervaring met een aanhanger en ook met een caravan.
De aanhanger rijden we 100% electrisch in hybride stand tot de accu leeg is, na ongeveer 45 a 50 kilometer, we rijden met de aanhanger alleen 50 of 60 kilometer wegen.
De caravan kan ook in de stand hybride, bij wegrijden en versnellen springt de motor bij, rollend 85 kilometer gaat prima, wel is het na 35 a 40 kilometer over, accu leeg.
Al enkele duizenden kilometers zo zonder problemen

Aanvulling, aanhanger tot 1200 kilo, met huif.
Caravan tegen de 1500 kilo

[ Voor 4% gewijzigd door Wilmaas op 20-02-2026 20:24 ]

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 18:19
verrekijker schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 17:46:
Is er iemand die het zelf updaten gelukt is om de software van Lynk&Co 01 thuis op de oprit te doen? Ik lees alleen maar 'mislukt'. Doen we dan allemaal iets fout? En voor degene die het wel gelukt is graag de vraag welke parameters en omstandigheden : )
Van welk jaar is je 01? Volgens mij is alleen de facelift ('25) te updaten OTA

                           

• Dijkstra88
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-02 12:33
verrekijker schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 17:46:
Voor Model 01 21-24 werkt de OTA niet meer (zijn ze mee gestopt). Je moet naar een Volvo dealer voor software update. Zelf ook gedaan Kosten 49.95€ inclu btw voor de update naar 01.25.01. Software updates vallen niet onder garantie.

Geen updates voor navigatie of Spotify. Deze was specifiek voor olie. De OTA werkt alleen voor het 25 model. Kaart updates is ook gestopt. Laatste versie Q224. Je dient dus Google maps of Apple kaarten te gebruiken. Mijn versie is 23 model (mei).

• Tweak_
Lijkt erop dat de info van mijn Lynk niet meer word bijgewerkt in HA.. Ik heb een knop gemaakt zodat ik het herladen kan forceren maar dit werkt ook niet meer. Meerdere problemen met dit?
Pagina: 1 ... 186 187 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.