Hmm... goede vraag. Dat gebruik ik nooit. Alles gaat bij mij via de telefoon...Erwin_83 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 14:29:
Werkt het internet dan wel zonder account? Dat gebruik ik voor Spotify.
Stoelgeheugen is bekend, maar mijn vrouw en ik hebben beide dezelfde instellingen.
Voor al die functionaliteiten is het inloggen met je profiel in de auto niet nodig. Het is ook aan te raden om dat niet te doen. Bespaart je veel frustratie.Erwin_83 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 14:29:
Werkt het internet dan wel zonder account? Dat gebruik ik voor Spotify.
En vooral nu met de warmte, het voorkoelen? En de app info is soms ook wel leuk, of staat dat los van het profiel en is dat een koppeling tussen de auto en de app via Lynk.
Stoelgeheugen is bekend, maar mijn vrouw en ik hebben beide dezelfde instellingen.
Zal het van de week eens proberen, profiel eruit en dan kijken. Als het alleen maar voor de automatische stoel verstelling is , mis ik er niks aan.
Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.
@smeerbartje
Hoi, ik heb dat hoge geluid niet in de lynk, dat was in mijn bmw, die is naar een liefhebber, het was een reactie op @Tweak_
Als je je er niet aan stoort is dat prima toch?
Ik vind het zelf leuk om op onderzoek uit te gaan, soms zijn kleine irritaties makkelijk op te lossen, zonder veel kosten.
Hoi, ik heb dat hoge geluid niet in de lynk, dat was in mijn bmw, die is naar een liefhebber, het was een reactie op @Tweak_
Als je je er niet aan stoort is dat prima toch?
Ik vind het zelf leuk om op onderzoek uit te gaan, soms zijn kleine irritaties makkelijk op te lossen, zonder veel kosten.
panasonic warmtepomp 2013-4900wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu, vanaf 20 september 2025 een Marstek Venus E v2 5.12 kWh firmware v156 BMS 216 P1 ct003 v117
Het hoge geluid van het stuur zelf lijkt inderdaad te komen door "het weer" maar toen het niet zo warm was als nu gebeurde het ook soms. Vind het nogal zielig klinken voor zo een jonge auto.
Dat knak knak is echt een geluid van een veer/veren wat iets verspringt zeg maar. En ja ik kan ook zeggen van laat maar hoort erbij, maar als het komt door een gaar veerpoot lager dan zal het vast wel erger worden denk ik.
Dat knak knak is echt een geluid van een veer/veren wat iets verspringt zeg maar. En ja ik kan ook zeggen van laat maar hoort erbij, maar als het komt door een gaar veerpoot lager dan zal het vast wel erger worden denk ik.
Ik ben nooit ingelogd, ik heb dit 1x wel gedaan om het wachtwoord te kunnen achterhalen van de hotspot. De stoelen en spiegels kan je toch opslaan met die knop 1 en 2. Alles van de App staat los van of je ingelogd bent.. Ik gebruik ook alle functies.Erwin_83 schreef op zondag 28 juni 2026 @ 18:25:
Zal het van de week eens proberen, profiel eruit en dan kijken. Als het alleen maar voor de automatische stoel verstelling is , mis ik er niks aan.
Ik heb bij Ome Ali twee verlengkabels besteld (voor achter, voor was de kabel wel lang genoeg)Tweak_ schreef op zaterdag 27 juni 2026 @ 01:15:
[...]
Ik heb wel eens gezien ergens dat het deurpaneel dan eraf moet om extra lengte te krijgen? Ik heb ook al een tijdje andere lampjes liggen maar krijg ze onder niet uit de deur(en ik wil het graag heel houden)
Komen van de week binnen, ik laat het weten of dit werkt!
Even dubbelcheck hier. Heb een 01 uit 2024 met 14k gekocht, nu 8mnd later 27k. Vanaf begin bij lage snelheid over drempels af en toe krakend geluid bij een van de voorste schokbrekers.Vooral als je een tijdje rijdt ook niet. Garage gaf afgelopen winter aan dat dit een bekend probleem was en door zout kwam, hebben de rubbers opnieuw ingevet, toen was het misschien 2 weken weg. Het is echter nu nog steeds, ook in de zomer. Moet ik hier iets meer mee? Auto voelt wel iets meer als een barrel zo, Mn vorige Volvo had er tot 330k km geen last van :-p
Ik had zelf ook geen verbinding met het 4G netwerk voor meer dan een week, daardoor wilde de auto ook niet inloggen. Sinds gisteren werkt het weer. Ik moest ook vorige week opnieuw inloggen in de auto met mijn email en password. Geen idee of die twee dingen verband houden. Maar nu zie ik ook weer de details van de auto in de app, daarvoor was dat ook verouderde informatie.
Pas ontdekt dat ik mijn L&C MY22 via de app de airco kan bedienen zonder dat deze aan de laadkabel zit. Was wel erg comfortabel vorige week...
NA op gegeven moment toch wat beter geluisterd te hebben, blijkt toch dat er iets los ligt in de kofferbak klep.LoneGunman schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 10:57:
[...]
Die hoort in in het gat waar hij nu boven ligt. Dat is de ontluchtingsslang van de accu (bij een loodaccu komt waterstof en zuurstof vrij).
Hoe deze geborgd zit weet ik niet precies: misschien is aan de contra-kant een moer of wartel losgeraakt. Misschien even met een ijzerdraadje oid vissen.
Jij of iemand anders een idee hoe ik daarvan iets van de "bekleding" aan de binnenkant of zo los krijg, om te kijken wat daar los ligt?
Klopt sinds de laatste update van de app is dit mogelijk.wsc007db schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 14:02:
Pas ontdekt dat ik mijn L&C MY22 via de app de airco kan bedienen zonder dat deze aan de laadkabel zit. Was wel erg comfortabel vorige week...[Afbeelding]
Werkt zelfs vanuit home assistant, als je daar je auto gekoppeld hebt.
Voor de kampeerders onder ons even een reminder dat de auto een "kluisfunctie" heeft waarbij dashboardkastje (en kofferbak) alleen opengaan met een zelf in te stellen pincode.
Zie ook https://colab.lynkco.com/announcements/lockable-glovebox
Wow, dat wist ik niet!Frash schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 18:21:
Voor de kampeerders onder ons even een reminder dat de auto een "kluisfunctie" heeft waarbij dashboardkastje (en kofferbak) alleen opengaan met een zelf in te stellen pincode.
Oh dat wist ik niet, heb je nog meer van dit soort verrassingen?Frash schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 18:21:
Wat is tegenwoordig de beste lynk&co home integratie? Er zijn een aantal forks beschikbaar, maar ik heb geen idee wat nu precies de status is. Ik heb sinds een week ofzo dat m'n sensor-data van de auto niet meer wordt bijgewerkt
.
Ik had die van 'Donkie' maar die was ook sinds 20 juni gestopt met updaten. De Lynk&Co app zelf werkte wel. Dus zojuist die van Johnneerdael geïnstalleerd en die werkt nu. Kan uiteraard pas over een paar dagen zeggen of het ook op lange(re) termijn werkt.smeerbartje schreef op dinsdag 30 juni 2026 @ 22:35:
Wat is tegenwoordig de beste lynk&co home integratie? Er zijn een aantal forks beschikbaar, maar ik heb geen idee wat nu precies de status is. Ik heb sinds een week ofzo dat m'n sensor-data van de auto niet meer wordt bijgewerkt.
Als je een Lynk&Co 01 uit 2025 of nieuwer hebt, of een 02 of 07, moet je een andere app gebruiken zag ik net.
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Ik gebruik ook al enige tijd die van Johnneerdael. Werkt prima. Verbinding met auto is er niet altijd, maar ligt volgens mij niet aan de HA app.WHiZZi schreef op woensdag 1 juli 2026 @ 12:36:
[...]
Ik had die van 'Donkie' maar die was ook sinds 20 juni gestopt met updaten. De Lynk&Co app zelf werkte wel. Dus zojuist die van Johnneerdael geïnstalleerd en die werkt nu. Kan uiteraard pas over een paar dagen zeggen of het ook op lange(re) termijn werkt.
Als je een Lynk&Co 01 uit 2025 of nieuwer hebt, of een 02 of 07, moet je een andere app gebruiken zag ik net.
Ook fijn dat er mensen zijn die een ontwikkeld hebben voor de nieuwere 01, 02 en 07.
Is er iemand die weet wat de exacte kleurcode (RAL of fabrieksspecificatie) van de zwarte velgen van de 01 More is?
Voor de gene met een 01 model tussen 21-24. Er is wel een nieuwe update voor de auto met versie nummer: LC01.26.01. Bugfix is dezelfde als onder LC01.25.01. Gek maar waar. Ik heb LC01.25.01 en toevallig krijgt mijn 23 model een kleine beurt, zal dit direct meenemen bij Broekhuis in Utrecht.
Dit werkt! Met deze kabel kan je de lengte van de verlichtingskabel achter verlengen. Precies genoeg lengte om de lampjes perfect aan te sluiten. (Het laatst afgebeelde kabeltje +- 15cm)LeenVan schreef op maandag 29 juni 2026 @ 08:42:
[...]
Ik heb bij Ome Ali twee verlengkabels besteld (voor achter, voor was de kabel wel lang genoeg)
Komen van de week binnen, ik laat het weten of dit werkt!
Volvo Geïnstalleerd Gratis Lamp Drempel Licht Voetlicht Kofferbak Licht 3 P 2P Plug Verliesvrije Kabelboom Datakabel
https://a.aliexpress.com/_mszLCNH
[ Voor 3% gewijzigd door LeenVan op 03-07-2026 22:43 ]
Bedankt voor het delen, zal dit later deze week eens goed controleren of ze hoog genoeg zitten.Wilmaas schreef op zondag 28 juni 2026 @ 09:23:
Ik zal mijn vastzetten van de stofhoezen achterste schokbreker hoezen hier met foto's laten zien
Als iemand dit probleem zelf wil oplossen, voor tijdelijk of langere tijd.
[Afbeelding]Duidelijk is hier te zien dat de hoes naar beneden is gezakt, deze hoort bovenin de schokbreker vast te zitten.
Ik heb 1 tyrap om de hoes heen getrokken op de hoogste stand van de hoes, net hierboven schuimrubber geplakt. en 3 tyraps verticaal door de wielkast bekleding gestoken. [Afbeelding]
en hieronder het resultaat[Afbeelding]
De middelste tyrap goed stevig, de 2 buitenste gewoon vast.
En weg rammel.... dit koste mij 10 minuten per kant.
de wielkast bekleding is misschien niet sterk genoeg, al weegt de hoes bijna niets. als de tyraps uitscheuren zet ik een verstevigings plaatje tegen de kuip om het te verstevigen.
Een alternatief is demontage van de schokbreker, valt op zich mee, en de hoes vervangen, opnieuw vastzetten oude hoes aan de schokbreker indien mogelijk of nieuwe schokbrekers, ik schat meer dan 1 uur per kant.
Door de velgen heen lijken ze bij mijn auto nog goed te zitten.
Ik ben heel benieuwd of je verschil gaat merken. Ik heb nog wel wat ergenistjes in de auto, maar ik wil niet slechter gaan. het is nu goed te doen als je rekening houd met de software. Dan is het allemaal eigenlijk wel goed.Dijkstra88 schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 14:17:
Voor de gene met een 01 model tussen 21-24. Er is wel een nieuwe update voor de auto met versie nummer: LC01.26.01. Bugfix is dezelfde als onder LC01.25.01. Gek maar waar. Ik heb LC01.25.01 en toevallig krijgt mijn 23 model een kleine beurt, zal dit direct meenemen bij Broekhuis in Utrecht.
Bij mij zit daar ook geen moer op maar er zit wel een grote plastic kap over alle aansluitingen.sorcees schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:26:
[Afbeelding] Nadat ik een blik onder de motorkap geworpen had viel mij dit op, het lijkt wel of er een moer ontbreekt.
Kan dit kwaad, zelf verhelpen of toch naar de garage (auto is eigendom)?
Volgens mij is dat gewoon een geklonken bout aan het plaatje waar niks op aangesloten is, vandaar dat er geen moer op zit.sorcees schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:26:
[Afbeelding] Nadat ik een blik onder de motorkap geworpen had viel mij dit op, het lijkt wel of er een moer ontbreekt.
Zoals hierboven geschreven, gewoon een bout zonder moer.sorcees schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:26:
Maar overwegen om naar de garage te gaan voor een ontbrekende moer?
We zitten hier op tweakers, het logo is een zelfs een steeksleutel, zelf doen!
Als we allemaal even kijken en niemand heeft die moer, dan zou ik er zeker niet aankomen. Volgens mij hebben we het hier over hoogvoltageonderdelen.Frag1le schreef op maandag 6 juli 2026 @ 16:48:
[...]
Zoals hierboven geschreven, gewoon een bout zonder moer.
Maar overwegen om naar de garage te gaan voor een ontbrekende moer?
We zitten hier op tweakers, het logo is een zelfs een steeksleutel, zelf doen!
Oke, maar hoe heb je ze eruit gekregen? Zonder de boel te beschadigen?LeenVan schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 22:42:
[...]
Dit werkt! Met deze kabel kan je de lengte van de verlichtingskabel achter verlengen. Precies genoeg lengte om de lampjes perfect aan te sluiten. (Het laatst afgebeelde kabeltje +- 15cm)
Volvo Geïnstalleerd Gratis Lamp Drempel Licht Voetlicht Kofferbak Licht 3 P 2P Plug Verliesvrije Kabelboom Datakabel
Ik heb die moer ook niet en ik moest ook een beste beschermkap weghalen. Niks aan doen zou ik zeggensorcees schreef op maandag 6 juli 2026 @ 11:26:
Heb de afgelopen +/- 10 dagen al 2 keer gehad dat het console scherm van mijn lynk & co niet doorstarte.
Het systeem bleef dus herstarten, dat je lynk&co ziet en dan die "gebouwen" voorbij ziet komen.
De auto moet dan echt een X aantal minuten uit staan en geheel afgesloten dat dus het scherm en alles uit staat voordat alles het weer doet.
Komt jullie dit "probleem" bekend voor, is daar een fix voor?
Auto kan dus wel gewoon rijden, maar heb dus geen navi en radio etc op dat moment.
Heb video bijgevoegd.[Embed: Doorlopend herstarten Lynk&co]
Het systeem bleef dus herstarten, dat je lynk&co ziet en dan die "gebouwen" voorbij ziet komen.
De auto moet dan echt een X aantal minuten uit staan en geheel afgesloten dat dus het scherm en alles uit staat voordat alles het weer doet.
Auto kan dus wel gewoon rijden, maar heb dus geen navi en radio etc op dat moment.
Heb video bijgevoegd.[Embed: Doorlopend herstarten Lynk&co]
Met een plastic tool. (GSM Repair kit) heb ik de lampjes eruit gehaald. De onderkant iets naar voren getrokken, hierdoor kon ik de kabel naar beneden uit de deur halen en deze verlengen. De nieuwe lampjes aansluiten en terugdrukken.Tweak_ schreef op maandag 6 juli 2026 @ 20:59:
[...]
Oke, maar hoe heb je ze eruit gekregen? Zonder de boel te beschadigen?
Mailtje gekregen om de week door te geven wanneer de auto opgehaald kan worden.
Maar nou heb ik ook een mailtje waarbij ik nog de schadeformulier moet invullen vanwege de hagelschade van vorige week. Dit gaat nooit meer optijd gerepareerd worden en dan ben ik weer heel erg benieuwd hoe dat daarna gaat lopen.. Zie alweer allemaal beren op de weg net zoals ik dat 2 jaar terug had met de schade toen iemand achterop was geklapt. maanden bezig voor iets wat niet mijn schuld was.
Maar nou heb ik ook een mailtje waarbij ik nog de schadeformulier moet invullen vanwege de hagelschade van vorige week. Dit gaat nooit meer optijd gerepareerd worden en dan ben ik weer heel erg benieuwd hoe dat daarna gaat lopen.. Zie alweer allemaal beren op de weg net zoals ik dat 2 jaar terug had met de schade toen iemand achterop was geklapt. maanden bezig voor iets wat niet mijn schuld was.
In de categorie lief dagboek: wat ik vandaag weer heb meegemaakt...Ricmaniac schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 11:30:
Mailtje gekregen om de week door te geven wanneer de auto opgehaald kan worden.
Vandaag weer naar de dealer geweest, het stuur geluid (van het stuur zelf dus) is waarschijnlijk opgelost ze hebben onder iets ingespoten van de stuur stang. Deze monteur gaf gelukkig wel toe ook iets te horen wat niet klopt.. Toen kwam een andere monteur erbij en hield zijn handen op beide veerpoten boven -> conclusie beide veerpoot lagers kapot. Word in augustus onder garantie vervangen..Tweak_ schreef op zondag 28 juni 2026 @ 22:52:
Het hoge geluid van het stuur zelf lijkt inderdaad te komen door "het weer" maar toen het niet zo warm was als nu gebeurde het ook soms. Vind het nogal zielig klinken voor zo een jonge auto.
Ook wel eens gehad en toen maar gewoon gaan rijden. Na een 10 tal keer startte hij toch alsnog op.sjoemie1985 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 08:48:
Heb de afgelopen +/- 10 dagen al 2 keer gehad dat het console scherm van mijn lynk & co niet doorstarte.
Heb video bijgevoegd.
[Embed: Doorlopend herstarten Lynk&co]
@Tweak_
Hoe dachten ze over terug betalen eerdere onderzoekskosten? Er is, was immers wel iets aan de hand, ondanks dat ze niets vonden? Ze hebben gewoon geen goed onderzoek gedaan🫣
Dat geluid in het stuur (huis) gaat terugkomen ben ik bang, maar als je weet waar ze iets op spoten kun je dat zelf herhalen👍
Hoe dachten ze over terug betalen eerdere onderzoekskosten? Er is, was immers wel iets aan de hand, ondanks dat ze niets vonden? Ze hebben gewoon geen goed onderzoek gedaan🫣
Dat geluid in het stuur (huis) gaat terugkomen ben ik bang, maar als je weet waar ze iets op spoten kun je dat zelf herhalen👍
panasonic warmtepomp 2013-4900wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu, vanaf 20 september 2025 een Marstek Venus E v2 5.12 kWh firmware v156 BMS 216 P1 ct003 v117
Ik had er niet eens zin meer in, ik heb het nog wel tegen haar gezegd van ja heb vorige keer ook al betaald voor niks.. Want ze begon dat dit geen garantie was. Blijkbaar dacht ze dat het 2027 was haha. En ja ik weet wat ze ingespoten hebben dus dat kan ik dan wel zelf een keer herhalen. Het is de koppeling onder van het stuur naar je stuurhuis. Het stuurhuis is er natuurlijk ook onderuit geweest toen ze het viegwiel hebben vervangen.
Nu maar hopen dat het alleen "dat" is en alles verder wel goed vast zit en op de goede plek.
Nu maar hopen dat het alleen "dat" is en alles verder wel goed vast zit en op de goede plek.
Ik wil nog een kabel halen voor het opladen van onze Lynk en co 01 bij een laadpaal, we gaan binnenkort op vakantie en zou hem op de camping dan ook willen opladen. Ik heb momenteel nog geen kabel voor aan de laadpaal, enkel een kabel voor in het stopcontact, dit is hoe ik hem thuis altijd oplaad.
Heeft iemand tips voor een goede kabel? Ik denk dat ik dan genoeg heb aan een fase 1 kabel toch? Aangezien de auto niet sneller kan laden? Ik kwam deze op Bol tegen:
https://www.bol.com/nl/nl/p/laadkabel-type-2-mennekes-16a-1-fase-5-meter/9300000060446394/?Referrer=NLGOOFS&utm_source=google&utm_medium=free_shopping
Heeft iemand tips voor een goede kabel? Ik denk dat ik dan genoeg heb aan een fase 1 kabel toch? Aangezien de auto niet sneller kan laden? Ik kwam deze op Bol tegen:
https://www.bol.com/nl/nl/p/laadkabel-type-2-mennekes-16a-1-fase-5-meter/9300000060446394/?Referrer=NLGOOFS&utm_source=google&utm_medium=free_shopping
Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro
1 fase is inderdaad genoeg, maar afhankelijk van het bouwjaar van je auto kan je 3,7 of 7,4 kW laden (16A vs. 32A). (Dat haal je bij een 11kW resp. 22kW laadpaal). Vanaf augustus 2022 is de snellere uitvoering geleverd. Deze kabel kan maar tot 3,7 kW aan.MyKey schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 09:50:
Ik wil nog een kabel halen voor het opladen van onze Lynk en co 01 bij een laadpaal, we gaan binnenkort op vakantie en zou hem op de camping dan ook willen opladen. Ik heb momenteel nog geen kabel voor aan de laadpaal, enkel een kabel voor in het stopcontact, dit is hoe ik hem thuis altijd oplaad.
Heb je dan geen kabel gekregen bij aanschaf van de auto? Deze hoort er gewoon bij te zitten? Dus misschien kan je dit nog reclameren waar je hem hebt aangeschaft?MyKey schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 09:50:
5520 Wp op WZW PVOutput
Ik krijg toevallig net een email dat ze mij het bedrag willen terug stortenWilmaas schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 20:22:
@Tweak_
Zoals al eerder aangegeven is deze kabel geschikt voor je Lynk,MyKey schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 09:50:
Maar mocht je in de toekomst een auto kopen die wel 3 fase's kan opladen dan kun je beter een iets zwaardere kabel 3F kopen. zodat je dan goed op de toekomst bent voorbereid.
Top👍Tweak_ schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 10:45:
[...]
Ik krijg toevallig net een email dat ze mij het bedrag willen terug stortendat is wel netjes!
Wij hebben een kabel van Voldt, bevalt prima. Fijne compacte kabel met handige opbergtas erbij. Gaf ons wat meer vertrouwen dan de merkloze varianten bij bijv bol en Amazon. En het blauwe staat nog aardig bij onze blauwe Lynk.MyKey schreef op woensdag 8 juli 2026 @ 09:50:
Bedankt voor de reactie allemaal! De fase 1 kabel is voor nu wel prima, mocht ik in de toekomst een andere auto kopen wil ik gewoon zorgen dat deze beschikte kabels heeft. Deze lynk had (helaas) geen kabel bij de aanschaf (2e hands)
Amateur racer met Trustmaster TMX + Wheelstand Pro
Ik merk er niks van heb nu LC01.26.01 op mijn systeem maar zie geen verschillen. Was ook maar 1 mini aanpassing net als de vorige. Softwarematig geen wijzigingen voor multimedia systeem.Ferrox1 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 10:57:
[...]
Ik ben heel benieuwd of je verschil gaat merken. Ik heb nog wel wat ergenistjes in de auto, maar ik wil niet slechter gaan. het is nu goed te doen als je rekening houd met de software. Dan is het allemaal eigenlijk wel goed.
Ah dat is jammer. Er is nog genoeg voor verbetering vatbaar. Maar ik verwacht er niets meer van gezien dit een model is wat niet meer verkocht wordt.
Tja, maar voor mij is de mate van updates wel iets wat ik meeneem naar de beslissing voor mijn volgende auto weer. Neem aan dat ze daar ook over nadenken.Ferrox1 schreef op maandag 13 juli 2026 @ 12:57:
Ah dat is jammer. Er is nog genoeg voor verbetering vatbaar. Maar ik verwacht er niets meer van gezien dit een model is wat niet meer verkocht wordt.
Afgelopen vrijdag een proefrit in de L&C01 uit 2022 gemaakt bij ACR in Breugel. Niet de meest fijne ervaring met de verkoper. Maar ondanks dat: we waren verbaasd over de goede kwaliteit en mooie afwerking: hoge prijs/prestatie. Dus onze peilen op een L&C 01 MY23 met zwarte hemel gericht.
We hadden van deze verkoper het verhaal gehoord dat een L&C 4 jaar fabrieksgarantie zou hebben, maar dit wel ingeschreven moet worden bij Lync & Co Nederland voor 150,- maar dat niemand dat weet en dat dit echt moet. Zijn L&C's komen uit Italië (en sommigen zagen er echt uitgeleefd, beschadigd, etc. uit). Verder zou een aftermarket trekhaak rond de 1500 euro kosten, en dit is dan niet een mooie weggewerkte: ik ben benieuwd of er ook 'gewoon' een originele trekhaak onder kan, hoe dit met de software e.d. zit: zie dat vstore een OG trekhaak voor 750,00 aanbiedt, exclusief installatie. Weet iemand hoe het zit met het overnemen van een L&C, behoud van garantie, onderhoudsintervallen, etc.?
We hadden van deze verkoper het verhaal gehoord dat een L&C 4 jaar fabrieksgarantie zou hebben, maar dit wel ingeschreven moet worden bij Lync & Co Nederland voor 150,- maar dat niemand dat weet en dat dit echt moet. Zijn L&C's komen uit Italië (en sommigen zagen er echt uitgeleefd, beschadigd, etc. uit). Verder zou een aftermarket trekhaak rond de 1500 euro kosten, en dit is dan niet een mooie weggewerkte: ik ben benieuwd of er ook 'gewoon' een originele trekhaak onder kan, hoe dit met de software e.d. zit: zie dat vstore een OG trekhaak voor 750,00 aanbiedt, exclusief installatie. Weet iemand hoe het zit met het overnemen van een L&C, behoud van garantie, onderhoudsintervallen, etc.?
[ Voor 0% gewijzigd door Charles Nasi op 13-07-2026 19:57 . Reden: MY23 toegevoegd ]
Dat is nog netjes verwoord "niet de meest fijne ervaring met de verkoper"Charles Nasi schreef op maandag 13 juli 2026 @ 19:56:
Afgelopen vrijdag een proefrit in de L&C01 uit 2022 gemaakt bij ACR in Breugel. Niet de meest fijne ervaring met de verkoper. Maar ondanks dat: we waren verbaasd over de goede kwaliteit en mooie afwerking: hoge prijs/prestatie. Dus onze peilen op een L&C 01 MY23 met zwarte hemel gericht.
Ik ben door de eigenaar uitgescholden en bedreigd omdat ik meerdere keren terug moest met mijn "vorige" auto. Gelukkig kan je met deze auto gewoon naar de dealer en hoef je niet terug naar die vriendelijke Bart.
Ik heb net even een hele simpele video gemaakt over hoe je de lampjes moet vervangen in de achter deuren. Je hebt dus helemaal geen verleng kabels nodig en op deze manier maak je niks stuk. Ze hebben dit echt netjes gemaakt geen clips die afbreken etc en het is heel snel klaar.LeenVan schreef op vrijdag 3 juli 2026 @ 22:42:
[...]
Dit werkt! Met deze kabel kan je de lengte van de verlichtingskabel achter verlengen. Precies genoeg lengte om de lampjes perfect aan te sluiten. (Het laatst afgebeelde kabeltje +- 15cm)
Hier dus de video: YouTube: Remove Lynk & Co 01 (2022) rear door panel
Je kan zo ook zien dat het niet de bedoeling is dat je onder met tools het lampje eruit probeert te wrikken.
Ik heb de extra stappen niet nodig gehad.Tweak_ schreef op maandag 13 juli 2026 @ 23:23:
[...]
Ik heb net even een hele simpele video gemaakt over hoe je de lampjes moet vervangen in de achter deuren. Je hebt dus helemaal geen verleng kabels nodig en op deze manier maak je niks stuk. Ze hebben dit echt netjes gemaakt geen clips die afbreken etc en het is heel snel klaar.
Hier dus de video: YouTube: Remove Lynk & Co 01 (2022) rear door panel
Je kan zo ook zien dat het niet de bedoeling is dat je onder met tools het lampje eruit probeert te wrikken.
Alleen paneel gelift, en lampje aangesloten.
Demonteren lampje gaat uitstekend als het paneel nog op de deur zit.
Ik heb geprobeerd het lampje eruit te krijgen met het paneel er nog op maar dan sloop je het gewoon. Maar goed ik zal wel een van de weinige zijn die de originele lampjes wil heel houden en ook het paneel netjes wil houden.ron12345 schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 07:54:
[...]
Ik heb de extra stappen niet nodig gehad.
Alleen paneel gelift, en lampje aangesloten.
Demonteren lampje gaat uitstekend als het paneel nog op de deur zit.
Als je het paneel eraf hebt kan je zo makkelijk het stekkertje los klikken en de lipjes induwen van het lampje. Lijkt mij dat het zo ook "bedacht" is. Zelf kan ik helaas niet verder want had er 4 besteld en maar 1 werkte. Dus moet nog wachten op nieuwe.
Mijn dakraam wilde van het weekend ineens bij 9 van de 10 pogingen niet meer sluiten.
Het dakraam schoof dicht en nog voordat het zakte om volledig te sluiten ging deze weer open.
Ook met beide handen met de vingertoppen tegen de binnenrand van de ruit duwend wilde deze vaak nog steeds niet sluiten.
Hij opende alsof er iets tussen het dakraam zat en deze de beveiliging triggerde om het raam weer te openen. De zogeheten pinch protection.

Bij het zoeken naar een oorzaak: de rails bekeken waarin het dakraam schuift, schoongemaakt en gesmeerd. De rubbers rond het dakraam gecontroleerd, de windbreker en z'n veervoetjes gecontroleerd en gesmeerd maar niets was een duidelijk verklaring waarom het dakraam dit gedrag ineens vertoonde.
Toen stuitte ik op dat je het dakraam kunt kalibreren.
Omdat er voor de Lynk Co hierover niets te vinden is ben ik gaan zoeken naar de procedure voor Volvo's.
YouTube: Volvo V90 S90 XC90 CX60 V60 etc SUNROOF Re-calibration and Sunroof fix.
In dit (short) filmpje houdt diegene de knop half naar beneden ±30 sec wanneer alles gesloten is, dit werkte in eerste instantie niet voor de 01.
Voor de Lynk Co 01 is dit niet naar beneden kantelen maar de knop half naar voren duwen (naar de voorruit toe) dan vasthouden totdat het zonnescherm begint te bewegen en dan vasthouden totdat alles opent en weer volledig gesloten is. (zoals in het filmpje)
Hierna was mijn probleem gelijk verholpen. Het dakraam sluit nu weer elke keer direct.
Het dakraam schoof dicht en nog voordat het zakte om volledig te sluiten ging deze weer open.
Ook met beide handen met de vingertoppen tegen de binnenrand van de ruit duwend wilde deze vaak nog steeds niet sluiten.
Hij opende alsof er iets tussen het dakraam zat en deze de beveiliging triggerde om het raam weer te openen. De zogeheten pinch protection.

Bij het zoeken naar een oorzaak: de rails bekeken waarin het dakraam schuift, schoongemaakt en gesmeerd. De rubbers rond het dakraam gecontroleerd, de windbreker en z'n veervoetjes gecontroleerd en gesmeerd maar niets was een duidelijk verklaring waarom het dakraam dit gedrag ineens vertoonde.
Omdat er voor de Lynk Co hierover niets te vinden is ben ik gaan zoeken naar de procedure voor Volvo's.
YouTube: Volvo V90 S90 XC90 CX60 V60 etc SUNROOF Re-calibration and Sunroof fix.
In dit (short) filmpje houdt diegene de knop half naar beneden ±30 sec wanneer alles gesloten is, dit werkte in eerste instantie niet voor de 01.
Voor de Lynk Co 01 is dit niet naar beneden kantelen maar de knop half naar voren duwen (naar de voorruit toe) dan vasthouden totdat het zonnescherm begint te bewegen en dan vasthouden totdat alles opent en weer volledig gesloten is. (zoals in het filmpje)
Hierna was mijn probleem gelijk verholpen. Het dakraam sluit nu weer elke keer direct.
[ Voor 7% gewijzigd door Frag1le op 14-07-2026 09:10 ]
Staat gewoon in de handleiding? -> https://www.lynkco.com/nl-nl/help/car-guide/----lynk-&-co-01-2022/category:Panoramic_sunroof/topic:Reset_the_panoramic_sunroof
Jeetje staat 'gewoon' in de handleiding!
Wil je hiermee zeggen dat ik mijn bijdrage hier beter niet had kunnen doen?
Zal ik mijn post maar verwijderen dan?
Leuk dat de handleiding dit 'reset' noemt, daar heb ik van het weekend dus niet naar gezocht.
Deze handleiding is dus niet eens verfijnd genoeg, de knop volledig naar voren houden triggerde de kalibratie of reset niet, wat ik verwacht dat de meeste zullen doen.
Toevoeging:
https://www.lynkco.com/nl-nl/help/car-guide/----lynk-&-co-01-2022/category:Panoramic_sunroof/topic:Pinch_protection
Ook wat hier staat werkte voor mij helaas niet:
Handmatig opheffen
Het is mogelijk om de beknellingsbeveiliging op te heffen door de sluitknop voor de ramen of het schuifdak ingedrukt te houden.
[ Voor 22% gewijzigd door Frag1le op 14-07-2026 09:27 ]
Ik heb nu al een paar keer voorgehad dat geen van de schermen (noch het middenscherm, noch het bestuurdersscherm) aan ging. "contact" terug uitzetten, deur openen, deur sluiten (en soms nog eens herhalen) en dan springen ze wel aan.
Is sinds de 1.4.0 update dat dit gebeurt. Nog iemand met een "Nieuwe" 01 die dit voor heeft?
Is sinds de 1.4.0 update dat dit gebeurt. Nog iemand met een "Nieuwe" 01 die dit voor heeft?
Sorry als het verkeerd klonk, zo was het niet bedoeld. Ik zou je post zeker niet verwijderen, je hebt meer info gegeven dan in de handleiding staat. Wilde er alleen mee zeggen het staat er wel in maar misschien niet op een logische plek/benaming.Frag1le schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 09:21:
[...]
Jeetje staat 'gewoon' in de handleiding!
Wil je hiermee zeggen dat ik mijn bijdrage hier beter niet had kunnen doen?
Zal ik mijn post maar verwijderen dan?
Leuk dat de handleiding dit 'reset' noemt, daar heb ik van het weekend dus niet naar gezocht.
Deze handleiding is dus niet eens verfijnd genoeg, de knop volledig naar voren houden triggerde de kalibratie of reset niet, wat ik verwacht dat de meeste zullen doen.
Toevoeging:
https://www.lynkco.com/nl-nl/help/car-guide/----lynk-&-co-01-2022/category:Panoramic_sunroof/topic:Pinch_protection
Ook wat hier staat werkte voor mij helaas niet:
Handmatig opheffen
Het is mogelijk om de beknellingsbeveiliging op te heffen door de sluitknop voor de ramen of het schuifdak ingedrukt te houden.
Bijna alles wat hier besproken wordt is ook in de handleiding te vinden, dus laat je vooral niet tegenhouden 😄
Ik kreeg ze wel makkelijk los, misschien andere erbij.Tweak_ schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 09:09:
[...]
Ik heb geprobeerd het lampje eruit te krijgen met het paneel er nog op maar dan sloop je het gewoon. Maar goed ik zal wel een van de weinige zijn die de originele lampjes wil heel houden en ook het paneel netjes wil houden.
Als je het paneel eraf hebt kan je zo makkelijk het stekkertje los klikken en de lipjes induwen van het lampje. Lijkt mij dat het zo ook "bedacht" is. Zelf kan ik helaas niet verder want had er 4 besteld en maar 1 werkte. Dus moet nog wachten op nieuwe.
En ze zijn heel.
Alleen het stekkertje (draad) achter is aan de korte kant, dus vandaar de demontage van de bekleding
Ik heb twee vraagjes waar ik benieuwd naar ben of anderen dit ook ervaren:
1. Vertraging bij het wegrijden
Hebben jullie ook dat de lynk en co 01 (2023) bij het optrekken vanaf een stoplicht heel even lijkt te wachten voordat hij echt begint te rijden? Alsof er een kleine vertraging zit tussen het intrappen van het gaspedaal en het daadwerkelijk wegrijden. Hierdoor is de auto naast me op de rechterbaan vaak net iets eerder weg, ook als het geen snelle auto is. Zodra de auto eenmaal in beweging is, trek ik meestal wel weer voorbij. Herkennen jullie dit?
2. Problemen met Apple carplay
De laatste tijd heb ik steeds vaker dat Apple carplay niet wil verbinden. Soms werkt het weer als ik de bluetooth op mijn iphone uit en weer aan zet, maar soms helpt zelfs dat niet. Zelfs de auto kort uit en weer aanzetten (bijvoorbeeld bij een stoplicht) lost het dan niet op. Heeft iemand hier ook last van of misschien een oplossing?
1. Vertraging bij het wegrijden
Hebben jullie ook dat de lynk en co 01 (2023) bij het optrekken vanaf een stoplicht heel even lijkt te wachten voordat hij echt begint te rijden? Alsof er een kleine vertraging zit tussen het intrappen van het gaspedaal en het daadwerkelijk wegrijden. Hierdoor is de auto naast me op de rechterbaan vaak net iets eerder weg, ook als het geen snelle auto is. Zodra de auto eenmaal in beweging is, trek ik meestal wel weer voorbij. Herkennen jullie dit?
De laatste tijd heb ik steeds vaker dat Apple carplay niet wil verbinden. Soms werkt het weer als ik de bluetooth op mijn iphone uit en weer aan zet, maar soms helpt zelfs dat niet. Zelfs de auto kort uit en weer aanzetten (bijvoorbeeld bij een stoplicht) lost het dan niet op. Heeft iemand hier ook last van of misschien een oplossing?
@impactftw
"1. Vertraging bij het wegrijden
Hebben jullie ook dat de lynk en co 01 (2023) bij het optrekken vanaf een stoplicht heel even lijkt te wachten voordat hij echt begint te rijden? Alsof er een kleine vertraging zit tussen het intrappen van het gaspedaal en het daadwerkelijk wegrijden. Hierdoor is de auto naast me op de rechterbaan vaak net iets eerder weg, ook als het geen snelle auto is. Zodra de auto eenmaal in beweging is, trek ik meestal wel weer voorbij. Herkennen jullie dit?"
Is auto hold ingeschakeld?
Hebben jullie ook dat de lynk en co 01 (2023) bij het optrekken vanaf een stoplicht heel even lijkt te wachten voordat hij echt begint te rijden? Alsof er een kleine vertraging zit tussen het intrappen van het gaspedaal en het daadwerkelijk wegrijden. Hierdoor is de auto naast me op de rechterbaan vaak net iets eerder weg, ook als het geen snelle auto is. Zodra de auto eenmaal in beweging is, trek ik meestal wel weer voorbij. Herkennen jullie dit?"
Enorm bedankt, hier was ik ook naar op zoek. Gelijk gedaan en werkt weer top!Frag1le schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 09:09:
Mijn dakraam wilde van het weekend ineens bij 9 van de 10 pogingen niet meer sluiten.
[Afbeelding]
Wat bij mij nog wel eens wil helpen (icm verbinden met kabel vs bluetooth) is even uitloggen (en evt weer inloggen) op het scherm in de auto. Dan start het systeem opnieuw op en soms werkt carplay dan weer.impactftw schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 18:53:
Waarschijnlijk staat je auto dan in de auto park stand, dus de stand dat je je voet niet op de rem hoeft te hebben, dan moet de auto dus bij het wegrijden zicht eerst uit die stand halen en dan kun je wegrijden.Wilmaas schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 10:24:
@impactftw
Als je de autopark niet gebruikt zou het raar zijn dat je niet direct wegrijd bij het stoplicht.
Advies is om bij gebruik auto park stand, als je ziet dat het groen is de gaspedaal iets aan te tikken en dan echt gas geven.
[ Voor 6% gewijzigd door sjoemie1985 op 16-07-2026 11:22 ]
Mijn ervaring is dat je met Auto Hold aan juist eerder weg bent. Je hoeft dan namelijk niet eerst je voet van de rem te halen, maar kan meteen beginnen met gas geven bij groen. En die rem is er dan met een fractie van een seconde af.sjoemie1985 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 11:21:
[...]
Waarschijnlijk staat je auto dan in de auto park stand, dus de stand dat je je voet niet op de rem hoeft te hebben, dan moet de auto dus bij het wegrijden zicht eerst uit die stand halen en dan kun je wegrijden.
Als je de autopark niet gebruikt zou het raar zijn dat je niet direct wegrijd bij het stoplicht.
Advies is om bij gebruik auto park stand, als je ziet dat het groen is de gaspedaal iets aan te tikken en dan echt gas geven.
Ik herken de punten van impactftw dus niet echt. Ja, de elektromotor moet wel even op gang komen, maar die heeft ook maar 80 PK.
@impactftwoldostofjas schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 11:42:
[...]
Mijn ervaring is dat je met Auto Hold aan juist eerder weg bent. Je hoeft dan namelijk niet eerst je voet van de rem te halen, maar kan meteen beginnen met gas geven bij groen. En die rem is er dan met een fractie van een seconde af.
Ik herken de punten van impactftw dus niet echt. Ja, de elektromotor moet wel even op gang komen, maar die heeft ook maar 80 PK.
Het enige wat ik me nog kan bedenken is als je de motor niet aan heb (start stop), en je geeft veel gas, dat de computer regelen moet, electra? of de ice er bij? dat duurt misschien wat langer?
Als je echt het stoplicht sprintje wil aangaan? power stand gebruiken met een volle accu.
Maar voor mij persoonlijk gaat het meer dan vlot genoeg. Als een ander sneller is? so what?
Mijn 2025 More heeft het ook als ik puur electrisch rijdt... Net alsof ie ff moet nadenken voordat er wat gebeurd.. Met name irritant als je 'ff' snel een weg wil optrekken. Denk dat het écht iets electronisch is wat softwarematig op te lossen moet zijn.Wilmaas schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 10:24:
@impactftw
Hmmm, ik herken het wel als de batterij leeg is. Dan start hij eerst de motor en dat duurt inderdaad even. Misschien dat dat bedoeld wordt? Dat voorkom je inderdaad door hem in Power mode te zetten, want dan blijf de motor draaien. Maar ik dacht dat het om puur elektrisch ging.Joene69 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 12:42:
[...]
Mijn 2025 More heeft het ook als ik puur electrisch rijdt... Net alsof ie ff moet nadenken voordat er wat gebeurd.. Met name irritant als je 'ff' snel een weg wil optrekken. Denk dat het écht iets electronisch is wat softwarematig op te lossen moet zijn.
Naja, dat was het enige waardoor ik denk dat de auto niet "meteen" wegrijd bij een stoplicht.oldostofjas schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 11:42:
[...]
Mijn ervaring is dat je met Auto Hold aan juist eerder weg bent. Je hoeft dan namelijk niet eerst je voet van de rem te halen, maar kan meteen beginnen met gas geven bij groen. En die rem is er dan met een fractie van een seconde af.
Als je voet op de rem staat en je laat die los begint de auto meteen te rollen en kun je dus ook meteen gas geven.
Bij die auto hold, moet de auto eerst uit die hold stand, voordat je echt kunt gassen.
sowieso als je vanuit de auto hold stand meteen flink gas geeft kan de ebs of abs eventjes raar gaan doen, althans bij mij wel.
Hier ook, de auto-hold heeft al zo vaak voor rare klapperende geluiden gezorgd op de remmen dat ik dit niet meer gebruik. Als ik lang stil moet staan, voor een spoorwegovergang bijv, kies ik wel Parksjoemie1985 schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 14:53:
[...]
Naja, dat was het enige waardoor ik denk dat de auto niet "meteen" wegrijd bij een stoplicht.
Als je voet op de rem staat en je laat die los begint de auto meteen te rollen en kun je dus ook meteen gas geven.
Bij die auto hold, moet de auto eerst uit die hold stand, voordat je echt kunt gassen.
sowieso als je vanuit de auto hold stand meteen flink gas geeft kan de ebs of abs eventjes raar gaan doen, althans bij mij wel.
Nee auto hold niet ingeschakeldWilmaas schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 10:24:
@impactftw
[ Voor 6% gewijzigd door impactftw op 16-07-2026 16:21 ]
Park is via de transmissie, auto-hold is het vasthouden van de remmen.impactftw schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 16:17:
[...]
Nee auto hold niet ingeschakeldEn rij altijd in 'Pure mode'. auto park stand is neem ik aan hetzelfde als 'auto hold'?
Ah check en auto park kan ik uitzetten? Of zeg ik dan iets domsFrag1le schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 16:40:
[...]
Park is via de transmissie, auto-hold is het vasthouden van de remmen.
Ja, het heet Auto Hold en is een knop in de middenconsoleimpactftw schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 16:50:
[...]
Ah check en auto park kan ik uitzetten? Of zeg ik dan iets doms
Hoi, graag jullie gedachten.
Gezien onze vrienden van het RDW de belasting torenhoog hebben staan vanaf dit jaar voor onze auto's 130,- per maand en ik NIET gratis kan opladen, kan niet bij mijn huis komen. Zat ik te denken om hem om te ruilen voor een Hyundai Tucson 2021-2023. Scheelt 600, euro wegenbelasting per jaar.
Mijn Lynk 01 is van 2021 60.000 km.
Groet.
Gezien onze vrienden van het RDW de belasting torenhoog hebben staan vanaf dit jaar voor onze auto's 130,- per maand en ik NIET gratis kan opladen, kan niet bij mijn huis komen. Zat ik te denken om hem om te ruilen voor een Hyundai Tucson 2021-2023. Scheelt 600, euro wegenbelasting per jaar.
Groet.
Ok, rijdt de auto ook met kleine vertraging weg in stand hybrid en stand power?impactftw schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 16:17:
[...]
Nee auto hold niet ingeschakeldEn rij altijd in 'Pure mode'. auto park stand is neem ik aan hetzelfde als 'auto hold'?
Ruim 1900 kilo (met bestuurder) in beweging krijgen met ongeveer 82 pk, 160 nm trekkracht elektromotor kan natuurlijk prima, maar dan is het geen racemonster.
Een hybride, ook een plug in is nu eenmaal niet gebouwd om stoplichtsprintjes te winnen, maar in de stand power met voldoende stroom in de accu doet ie het aardig.
Als het echt niet goed is, even naar de dealer.
Mijn/ons 01tje van jan. 2023 model eind 2022 rijdt zonder vertraging weg in de stand pure, maar is dan geen strepentrekker.
Voor 50 euro per maand een andere auto kopen, en dan denken goedkoper uit te zijn?eric.deruijter schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 18:13:
Groet.
Maak een rekensom, komt dit voordelig uit? doen!
Stel, je moet 3000 bijleggen (denk dat het iets meer is, veel meer zelfs), dat is 5 jaar wegenbelasting, wat heb je op de lynk afgeschreven? de Tucson zal minder afschrijven (op lange termijn), maar het blijft je eigen keuze. Auto's kosten geld, blijft een slechte investering. Overigens was het vervallen van het wegenbelasting voordeel al een paar jaar bekend, werd in ieder geval besproken.
Mijn gedachte hierover:eric.deruijter schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 18:13:
Groet.
1. Ik ken de Tucson niet goed genoeg.
2. Wij kennen jouw rekensom niet die je moet maken om te bepalen of die 600 euro/jaar besparing wel echt een besparing is in vergelijking met de verbruikscijfers en onderhoudskosten van de 01 vs de Tucson.
3. Als je de auto als trekauto gebruikt voor een caravan van meer dan 1350 kg dan is veranderen van auto niet eens een optie wanneer je de Tucson PHEV wilt.
Nog los van de prijs van de andere auto, je levert bij iedere autowissel +/- 2k tot 3k in bij de dealer. Dat is bijna 5 jaar aan wegenbelasting besparing.
Ik kan gelukkig wel thuis goedkoop laden en twijfel om over te stappen over een full EV (ook met de einde salderingsregeling in zicht). Maar de kosten van een wissel houden mij al tegen. Of ik moet echt toe zijn aan een nieuwe auto. Dan wil ik dat wel betalen. Ik vind de lynk veel te fijn en het beste van beide werelden.
Als puur financieel de reden is om te wisselen, dan moet je in mijn optiek ook naar een goedkopere auto. Dit kan ook door financiële omstandigheden komen natuurlijk en hoeft geen keuze te zijn. Autorijden is prijzig, maar je kunt het zo goedkoop of duur maken als je zelf wil.
Ik kan gelukkig wel thuis goedkoop laden en twijfel om over te stappen over een full EV (ook met de einde salderingsregeling in zicht). Maar de kosten van een wissel houden mij al tegen. Of ik moet echt toe zijn aan een nieuwe auto. Dan wil ik dat wel betalen. Ik vind de lynk veel te fijn en het beste van beide werelden.
Als puur financieel de reden is om te wisselen, dan moet je in mijn optiek ook naar een goedkopere auto. Dit kan ook door financiële omstandigheden komen natuurlijk en hoeft geen keuze te zijn. Autorijden is prijzig, maar je kunt het zo goedkoop of duur maken als je zelf wil.
Ik haalde inderdaad die 2 door elkaar.Frag1le schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 16:40:
[...]
Park is via de transmissie, auto-hold is het vasthouden van de remmen.
BEdoelde dus in mijn berichten de auto hold functie.
Wij hebben in maart dit jaar ook een Lynk en co 01 van december 2022 aangeschaft met 24.000km op de teller ik was gelijk al enthousiast alleen wilde toch even een vergelijkende auto bekijken we hebben toen een proefrit gemaakt in een Hyundai Tucson 1.6 T-GDI MHEV Comfort Smart uit 2023 met 99.000km op de teller was ongeveer in de zelfde prijs klasse voor ons was het meteen duidelijk dat de lynk en co 01 moderner overkwam en ook veel soepeler reed. en ook veel meer opties had dus voor ons was de keuze snel gemaakteric.deruijter schreef op donderdag 16 juli 2026 @ 18:13:
Groet.
Goedemiddag blije Lynk&co 01 rijders!
Ben nieuw op dit forum maar heb wel een vraag:
sinds een paar dagen zijn de meldingsgeluiden van de adaptieve cruise control er niet meer, van alles geprobeerd, gereset, zelfs naar fabrieksinstellingen! Geen resultaat!
De ACC functie doet het nog wel.... lynk&CO 01 PHEV juni 2025, de geluiden waren bij indrukken linker ronde stuurknopje en bij uitschakelen (kruisje)
Met hartelijke groet
sinds een paar dagen zijn de meldingsgeluiden van de adaptieve cruise control er niet meer, van alles geprobeerd, gereset, zelfs naar fabrieksinstellingen! Geen resultaat!
De ACC functie doet het nog wel.... lynk&CO 01 PHEV juni 2025, de geluiden waren bij indrukken linker ronde stuurknopje en bij uitschakelen (kruisje)
Met hartelijke groet
[ Voor 16% gewijzigd door Fred1951 op 20-07-2026 11:00 ]
Goedemorgen,Fred1951 schreef op zondag 19 juli 2026 @ 17:22:
Goedemiddag blije Lynk&co 01 rijders!
De ACC functie doet het nog wel....
Met hartelijke groet
Ik rij in een model januari 2023, (bj eind 2022) heb nog nooit meldingsgeluiden gehoord van de adaptieve cruise control.
Welk bouwjaar gaat het om?
groet
Ik ook niet ook niet van de snelheidswaarschuwingen heerlijk! wel via het stuur waarschuwing van iets terug sturen of bibberenWilmaas schreef op maandag 20 juli 2026 @ 10:13:
[...]
Goedemorgen,
Ik rij in een model januari 2023, (bj eind 2022) heb nog nooit meldingsgeluiden gehoord van de adaptieve cruise control.
Welk bouwjaar gaat het om?
groet
Dat trillen of terugsturen is niet van de adaptieve cruise control... Dit is van de lane control dacht ik. Dit is wel aan te passen in het menu.Roe!and schreef op maandag 20 juli 2026 @ 10:30:
[...]
Ik ook niet ook niet van de snelheidswaarschuwingen heerlijk! wel via het stuur waarschuwing van iets terug sturen of bibberen
Maar heerlijk, niet overal een piepje voor.
Die lane controle maakt bij de nieuwe versies ook geluid volgens mijWilmaas schreef op maandag 20 juli 2026 @ 13:14:
[...]
Dat trillen of terugsturen is niet van de adaptieve cruise control... Dit is van de lane control dacht ik. Dit is wel aan te passen in het menu.
Maar heerlijk, niet overal een piepje voor.
Goedenavond blije Lybk&CO 01 rijders,
het gaat bij mijn topic duidelijk over korte in- en uitschakel geluidjes, ting tong en andersom..
hartelijk groet Fred 1951
het gaat bij mijn topic duidelijk over korte in- en uitschakel geluidjes, ting tong en andersom..
hartelijk groet Fred 1951
Er is een wetswijziging geweest met betrekking tot rijhulpsystemen.
Dit houdt in dat er meerdere signalen te horen zijn.
Mijn lynk heeft dat niet, maar de nieuwere versies wel denk ik.
Ik heb in een nieuwe huurwagen moeten rijden, omdat mijn motorblok vervangen moest worden. Ik werd echt gek van alle piepjes, als ik even opzij , piep piep. En natuurlijk kan dat niet zomaar uitgezet worden. Wat wettelijk ook vastgelegd is, veiligheidssysteem..
Wat dan wel weer fijn was, dat de laneassist, zonder cc ingeschakeld kon worden , dat is wel iets wat ik op de lynk zou willen
Dit houdt in dat er meerdere signalen te horen zijn.
Mijn lynk heeft dat niet, maar de nieuwere versies wel denk ik.
Ik heb in een nieuwe huurwagen moeten rijden, omdat mijn motorblok vervangen moest worden. Ik werd echt gek van alle piepjes, als ik even opzij , piep piep. En natuurlijk kan dat niet zomaar uitgezet worden. Wat wettelijk ook vastgelegd is, veiligheidssysteem..
Wat dan wel weer fijn was, dat de laneassist, zonder cc ingeschakeld kon worden , dat is wel iets wat ik op de lynk zou willen
Ik was deze week aan het poetsen en wat kleine dingen voor de vakantie aan de auto aan het doen.
Ik kreeg een idee om het laad klep "probleem", het niet direct open gaan aan te pakken. Niet iedereen lukt het om het klepje open te krijgen, mij alleen met de fob/achterklep knopje 3 a 4 keer en een vinger bij het klepje om het open te wippen.
Met een wat dikker meubelschroef afdek stickertje, wat ik in de caravan vond, is het eindelijk afdoende opgelost.
Past precies, ook in de auto de knop vasthouden werkt nu. Ik las over een veertje met ducttape, niet mijn ding, maar werkt vast. en ook een stukje duct tape zag ik langskomen.
Wie er wat mee kan! groet!
:strip_exif()/f/image/v7aUTSc8PBaT5f4XiJFQANEV.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik kreeg een idee om het laad klep "probleem", het niet direct open gaan aan te pakken. Niet iedereen lukt het om het klepje open te krijgen, mij alleen met de fob/achterklep knopje 3 a 4 keer en een vinger bij het klepje om het open te wippen.
Met een wat dikker meubelschroef afdek stickertje, wat ik in de caravan vond, is het eindelijk afdoende opgelost.
Past precies, ook in de auto de knop vasthouden werkt nu. Ik las over een veertje met ducttape, niet mijn ding, maar werkt vast. en ook een stukje duct tape zag ik langskomen.
:strip_exif()/f/image/v7aUTSc8PBaT5f4XiJFQANEV.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooie blauwe dopjes op je wielbouten! :-DWilmaas schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 13:34:
Ik was deze week aan het poetsen en wat kleine dingen voor de vakantie aan de auto aan het doen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
haha, daar rijdt er maar 1 mee.... moeders vond het geweldig!oldostofjas schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 13:49:
[...]
Mooie blauwe dopjes op je wielbouten! :-D
Ik vraag mij af, is het laadklepje nog vervangen door de dealer? is al een tijdje geleden staat me bij.
Mijn laadklepje is inderdaad vervangen door de dealer, onder garantie. Sindsdien geen problemen meer. Hopen dat dat zo blijft en anders weet ik nu wat ik moet doenWilmaas schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 14:10:
[...]
haha, daar rijdt er maar 1 mee.... moeders vond het geweldig!
Ik vraag mij af, is het laadklepje nog vervangen door de dealer? is al een tijdje geleden staat me bij.
Goedenavond! Plakkertjes idee werkt super, ik had ook problemen met openen laadklepje....
soms 6x drukken of met de hand openen...Dank voor de tip!
Even mijn topic over de ACC zonder geluidjes...
Is het een idee een volledige systeemupdate opnieuw uit te voeren en kun je dat zelf of moet je naar de garage? versie 1.4.....
soms 6x drukken of met de hand openen...Dank voor de tip!
Even mijn topic over de ACC zonder geluidjes...
Is het een idee een volledige systeemupdate opnieuw uit te voeren en kun je dat zelf of moet je naar de garage? versie 1.4.....
Het is die versie 1.4 dat het volume van al die piepjes net omlaag heeft geschroefd. ik heb soms ook het gevoel dat ze er niet zijn.Fred1951 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 19:37:
Uit de changelog:
zie https://www.lynkco.com/nl...f-49ae-ac56-c27e9d22b72;0Het volume van hoorbare waarschuwingen, alarmen en meldingen is verminderd.
Hallo blije Lynk&CO 01 rijders, in deze paar dagen al veel uitstekende tips gehad...zoals b12e zei..
Overbodige ADAS geluiden in update 1.4.0 uitgeschakeld....
Probleem opgelost!
Overbodige ADAS geluiden in update 1.4.0 uitgeschakeld....
Probleem opgelost!
Goedemorgen,
Over geluidjes gesproken. Ik hoor een geluid bij het stuur dat lijkt op “ lezen van een dvd”.
Korte bewegingen van iets. Klepstand zoeken van klimaatregeling oid..
Hoort er niet te zijn in elk geval.
Link & co 01 van 2025 en 7k op de teller.
Iemand bekend hiermee?
Over geluidjes gesproken. Ik hoor een geluid bij het stuur dat lijkt op “ lezen van een dvd”.
Iemand bekend hiermee?
[ Voor 27% gewijzigd door Harke op 24-07-2026 11:59 ]
Hoi, het enige wat ik hoor is de airco, maar dat klinkt niet als het lezen van een dvd.Harke schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 11:48:
Goedemorgen,
Iemand bekend hiermee?
Kleppen ventilatiestand hoor je maar heel even. Het stoort mij niet.
Maar, 2025 en 7000 km? Garantie!
Wacht even andere reacties af...
Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
/f/image/7xk3ZO1UBiXrFYFGnZoqFeQi.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/N4AzQzlA8wggBLT7S0E476hm.jpg?f=fotoalbum_large)