Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Lynk & Co 01 topic - Deel 1

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:01
Bedankt voor de update. Dus enkel je rijbewijs/paspoort was voldoende? Stond ook zo in mijn ophaalbericht. Maar dacht wellixht creditcard ook maar even mee.

En goed te horen dat het ophalen soepel verliep 👍 ik neem denk ik de kinderen mee. Maar goed te horen dat die dan even kopje thee ofzo kunnen drinken. Kan niet wachten. (Nog weekje)

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Shaver
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 08:50
Ik heb mij op 21 oktober ingeschreven, de auto 1 mei op kunnen halen en inmiddels 2500 km op de teller staan. De auto rijdt boven verwachting, voelt kwalitatief hoogwaardig aan en doet wat mij betreft echt niet/nauwelijks onder voor Volvo.

Het opladen aan de laadpaal duurt ongeveer 4,5 uur en met een volle accu red ik mijn woon-werkverkeer (70 km per dag). Het is aan te raden om dan niet harder dan 100 km/u te rijden. Mijn gemiddelde verbruik, inclusief de ritten waarbij de verbrandingsmotor aansloeg en waarin ik de eerste weken geen laadpaal had, is 1:28,5. Ik zie er de sport van in om zoveel mogelijk elektrisch te rijden, maar in het geval dat de accu dan toch leeg is, trap ik het pedaal graag iets dieper in en komt mijn verbruik op ongeveer 1:11. Tijdens langere ritten gebruik ik voornamelijk de verbrandingsmotor en probeer ik de accu te sparen voor files en stadsverkeer.

De omschreven kinderziektes van andere gebruikers ervaar ik ook. Wat ik het liefst opgelost zie worden:
  1. Achteruitrijcamera springt niet altijd gelijk aan. Dit is verbeterd sinds de software-update, maar het komt in mindere mate nog steeds voor;
  2. De stem van het entertainmentsysteem (Frank) is ondraaglijk en de spraakbediening is nauwelijks te gebruiken. 9/10 begrijpt Frank je niet en daardoor gebruik je het niet;
  3. Het duurt vaak tot 2 minuten voordat Apple CarPlay opstart;
  4. De Wi-Fi hotspot werkt niet. Zeker voor de zomervakantie zou dit handig zijn voor kinderen, in combinatie met iPads, op de achterbank;
  5. De app is nog onbruikbaar.
De kinderziektes van de auto neem ik vooralsnog voor lief. Mede vanwege de prijs-kwaliteitverhouding, de flexibiliteit en dat ik één van de eerste Nederlandse gebruikers van dit concept kon zijn.

Daarnaast hoop ik dat er kilometerbundels worden aangeboden in het geval dat de 1250 km per maand wordt overschreden. Bij de club in Amsterdam werd mij door een medewerker verteld dat dit door het team werd onderzocht. Ook hoop ik op meer informatie over het gebruik van winterbanden.

Op dit forum lees ik met plezier de ervaringen van andere gebruikers, maar kan ik mij de frustratie van veel wachtenden voorstellen. Zelf heb ik in maart mijn vorige auto verkocht en enorm gebaald dat ik ‘pas’ 1 mei de auto heb kunnen ophalen. Het is wat dat betreft onbegrijpelijk dat Lynk & Co met de technologie van vandaag, zoveel enthousiaste toekomstige gebruikers in onwetendheid laat.

Al met al, ik ben een tevreden gebruiker en kan de auto absoluut aanbevelen aan mensen met engelengeduld die niet gebonden zijn aan een datum waarop zij de auto echt willen hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Technomancer
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 14-07 19:56
Ik kan niet vinden of dit al beantwoord is in het topic, maar hoe zit het met laden via een gewoon stopcontact in de schuur of het huis? Ik las ergens dat de meegeleverde stekker/lader 16 ampère 'doet' maar volgens mij kan een gemiddelde groep in huis ook maar 16A leveren. Dus dat zou dan betekenen dat ik een eigen, aparte groep moet aanleggen hiervoor? Of kun je hem met een gerust hart op een groep aansluiten waar ook andere apparaten op zitten? Ik heb nog nooit een 'stekkerauto' gehad dus dit is allemaal nieuw. Heb ook begrepen dat er 'granny chargers' zijn die je kunt limiteren op bijv. max aantal ampère, maar dat geldt blijkbaar niet voor die van de 01. Heeft het dan zin een andere kabel te gebruiken dan de meegeleverde? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Als je urenlang 16A gaat trekken dan is een aparte groep zeker raadzaam. Overigens zijn de meeste “stopcontact” laders beperkt tot 13A en kan je de auto en/of lader beperken tot 5 of 6A. L&K kennende kan dit ook nog achteraf OTA toegevoegd worden.

De volle 16A of meer trekken gaat meestal via een laadpaal. Deze staan al voor een paar honderd euro op marktplaats (enkel fase).

3.9 KW ZO/ZW / Atlantic Explorer V4 / eGolf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Technomancer
In de Facebook-groep zei iemand dat de meegeleverde kabel 16A doet en niet beperkt is (of kan worden) tot een lager niveau, dus vandaar dat ik me even afvroeg of dit wel op een normale groep kan. Even afwachten maar denk ik tot er meer ervaringen hiermee komen. Overigens begreep ik ook dat het 7,5 uur duurt om via een normaal stopcontact te laden, dat klinkt in mijn oren als vrij lang voor een relatief kleine accu? Hoe lang duurt het dan wel niet als je een accu hebt die 400 km kan rijden.. of werkt het zo niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Auto's met een grotere accu laden vaak sneller. 1x16A is best langzaam, meestal zie je minimaal 1x32A (voor openbare laadpalen). De meeste fatsoenlijke EVs doen 16A over 3 fases en er zijn ook modellen die 3x32A kunnen, maar de meeste woningen zijn beperkt tot 3x25A (3x35A kost je €600 p/j extra).

7,5 uur is trouwens wel erg lang. Mijn eGolf (35kWh) doet er met 2x16A ongeveer 5 uurtjes over.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meermarco
16A best veel. Zeker als je combi van groepen op een zekering maar 25A mag zijn. Vreemd dat je hem niet kan limiteren. Dat kan bij veel andere 'granny' laders wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Technomancer
Ik heb het alleen maar van horen zeggen hè, in de Facebook-groep (Lynk&Co-forum). Dus het zou kunnen dat daadwerkelijke gebruikers hier andere ervaringen hebben. Dan hoor ik het graag :) Anders afwachten tot ik überhaupt in de auto kan rijden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Melli77
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 18-07 22:24
Vandaag auto opgehaald en elektrisch “leeg” gereden (ongeveer 65 km waarvan 50 op de snelweg met cruise control op 105 en 15 in de stad). Ben nu aan het laden met 10A op gewoon garage stopcontact. Gaat volgens de auto 7 uur en 45 min duren.

Zie foto van de meegeleverde lader spec:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meermarco
Oh 10A max dus. Geen 16A. Gunstig voor mij :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Technomancer
Zo zie je maar weer dat iedereen maar wat kletst. Ergens anders werd keihard beweerd dat de lader 16A is. Dus als ik het goed begrijp kun je deze gewoon op een groep aansluiten en hoef je niet bang te zijn dat die meteen overbelast raakt? En duurt het laden dus ongeveer 7,5 uur. Dat kan dan mooi 's nachts.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raylan
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 24-07 17:38
Ik laad de 01 ook gewoon via het normale stopcontact in de schuur... werkt prima, 7 uurtjes vol. Elke avond er aan gooien (mits er gereden is)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 00:11
Hoorde net via Lynk dat als je je dit jaar heb ingeschreven ik begin mei je niet eerder in auto rijdt dan einde van het jaar.

Vind het jammer dat ze zelf niets meer communiceren naar de klanten toe. Eerst ontvang je een email wanneer je de auto wil juli,aug,sept of nee haal me van de lijst. Daarna blijft het gewoon stil. Waarom die optie dan juli,aug.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Technomancer
Ik heb me ook pas een paar weken geleden aangemeld en heb een paar dagen geleden geïnformeerd via de chat. Daar werd nog steeds september genoemd.. als in dat dan de levering op gang moet komen dus dat ze verwachten dat het dan sneller gaat. De levering gaat wel op basis van inschrijving maar omdat er dan meer ladingen binnen zouden moeten komen, was de verwachting dat ik ook vanaf september aan de beurt zou komen. Hmm, als ze nu dan al gaan zeggen dat het einde van het jaar wordt dan ga ik eigenlijk al uit van 2022. Jammer.

Edit: toch weer even gevraagd op de chat en daar zeggen ze dat het nog steeds september is en dat 'eind van het jaar' veel te ver weg is om er iets zinnigs over te zeggen. Dus wel vreemd dan dat de ene medewerker over september praat en de ander over eind 2021? Medewerker geeft aan dat er niets is vernomen over dat het eind van het jaar zou worden.

[Voor 24% gewijzigd door Technomancer op 06-07-2021 13:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fibrenl
Ja inderdaad nou ja we kunnen helaas niets anders dan wachten helaas, maar iets meer communicatie was wel prettig geweest.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meermarco
Ik denk dat de algehele tendens is: Iedereen is super enthousiast. Echter de comminicatie vanuit Lynk&co moet gewoon beter. En als ze geen levertijden kunnen zeggen, meldt het dan ook niet. Hou het dan bij medio X, en per Y kunnen we gerichter wat zeggen.

Desnoods een teller, zoveel wachtenden voor je. Blabla.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 19-07 12:51
Interessant artikel en discussie op The Verge.

De comments gaan vooral over het al dan niet delen...

• Ruytertje
  • Registratie: juli 2021
  • Laatst online: 22:08
m_a_rnix schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 12:33:
Interessant artikel en discussie op The Verge.

De comments gaan vooral over het al dan niet delen...
Goede info, had eigenlijk van Lynk moeten komen maar goed. Ik vraag me af of de verdiensten uit het sharen van de auto door de belastingdienst gezien worden als inkomen. Ofwel opgegeven moeten worden bij je jaarlijkse opgave inkomstenbelasting. Dat zou voor vervelende verrassingen kunnen zorgen als dat zo is en je daar niet op had gerekend.

Ik zie op het RDW dashboard overigens dat er al een week geen Lynk op kenteken is gezet :?

• meermarco
Inmiddels in het bezit van de LynkCo. Echt geweldige auto. Heb nog niet heel veel gereden, maar wel alles uitgeprobeerd (nou ja voor zover ik weet). HEt scherm is echt heel mooi ook.

Bij het ophalen werd verteld hoe je je laadstekker toegang kon openen met de sleutel. Iets van 3x open klikken en dan nog een keer 2 ofzo. Alleen, wat was het ook alweer precies? Nu moet ik hem elke keer van binnenuit open klappen.

En ik ben geen open dak gewend :) Ik ging er vanuit als je je auto afsluit het dak dicht ging. Dat was/is niet het geval. Is hier een 'trucje' voor? Dat bijv alle ramen dichtgaan, en dan de auto op slot?

[Voor 19% gewijzigd door meermarco op 08-07-2021 22:12]

• meermarco
en ik las dit:
The car must also be at least as clean as the borrower found it, otherwise penalties could be incurred. Lynk & Co says it adds a €100 buffer to every reservation to cover costs of booking extensions, late returns, and fuel costs, and will provide lenders with all information needed to challenge any traffic tickets incurred by a borrower.

Dat laatste: Ik nam aan: de auto staat op naam van Lynkco, dus zij weten dat de auto is uitgeleend, en de eigenaar krijgt dus echt geeneens dat ticket te zien?? Of begrijp ik bovenstaande verkeerd?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fibrenl
meermarco schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 22:01:
Inmiddels in het bezit van de LynkCo. Echt geweldige auto. Heb nog niet heel veel gereden, maar wel alles uitgeprobeerd (nou ja voor zover ik weet). HEt scherm is echt heel mooi ook.

Bij het ophalen werd verteld hoe je je laadstekker toegang kon openen met de sleutel. Iets van 3x open klikken en dan nog een keer 2 ofzo. Alleen, wat was het ook alweer precies? Nu moet ik hem elke keer van binnenuit open klappen.

En ik ben geen open dak gewend :) Ik ging er vanuit als je je auto afsluit het dak dicht ging. Dat was/is niet het geval. Is hier een 'trucje' voor? Dat bijv alle ramen dichtgaan, en dan de auto op slot?
Top mooi veel rij plezier.

Ik heb op een film gezien dat ramen ook dicht gingen als auto afgesloten word weet niet zelf hoe.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Op de meeste auto is het inhouden van het vergrendel knopje op de afstandsbediening om te sluiten en ontgrendelen voor openen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meermarco
Deveon schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 07:15:
Op de meeste auto is het inhouden van het vergrendel knopje op de afstandsbediening om te sluiten en ontgrendelen voor openen.
Ja. Leek niet te werken. Kan het nog eens vragen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 22:38
Bij mijn vorige auto zat er een volgorde in. Eerst spiegels, dan ramen, dan dakraam. Misschien is dat het.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 08:59
Ik heb hem ook zojuist opgehaald! Blijft een superfijne auto. Ze vertelde daar dat ze in de zomer zo'n 1300 autos willen hebben rijden, waarvan ongeveer de helft in Nederland.
Ze doen nu 6 opleveringen per dag.

@meermarco
Heb even zitten stoeien maar bij mij gaat het laadklepje open als je 3x (niet te snel) op de achterklep knop van de afstandsbediening drukt. Soms moest ik nog een keertje rustig erna erop klikken, maar heb het nog niet te vaak geprobeerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meermarco
Ahh ok. Dat durf ik niet. De achterkant staat strak tegen de muur. Straks gaat de achterklep open en heb ik schade :-) bedankt voor je antwoord.

Kan jouw accu ook niet verder dan 70 procent opgelaten worden? De mijne blijft daar hangen. Hij blijft wel stroom trekken maar na een hele dag alsnog maar 70 procent.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Melli77
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 18-07 22:24
Niet verder laden dan 70% hebben veel recent uitgeleverde auto’s. Is een software bug…wordt aan gewerkt volgens de helpdesk.

• Tebs
  • Laatst online: 23:30
Via chat, status gevraagd van levering. (Maart aangemeld, mail ontvangen met mogelijke leverdata, gekozen voor juli). Eerst via de chat te lezen gekregen dat waarschijnlijk september wordt. Bij aangeven dat, dan erg lastig wordt ivm beëindigen oude Lease. Kreeg toen vraag of ik gebeld kon worden, werd toen nog eens uitgelegd dat als alles meezit de levering in september is, met de toelichting dat ook eerder kon…(mitsen en maren).

• rolandmegens
meermarco schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 20:01:
Ahh ok. Dat durf ik niet. De achterkant staat strak tegen de muur. Straks gaat de achterklep open en heb ik schade :-) bedankt voor je antwoord.

Kan jouw accu ook niet verder dan 70 procent opgelaten worden? De mijne blijft daar hangen. Hij blijft wel stroom trekken maar na een hele dag alsnog maar 70 procent.
Achterklep open en dicht is alleen bij inhouden van de knop toch? Maar ik snap heel goed dat je het liever niet riskeert.

Ik heb hem nog niet zelf kunnen opladen helaas. Gisteren pas opgehaald en ze zijn bij ons de weg aan het aanleggen dus kan de komende week nog niet bij ons huis komen met de auto. Zal de eerste week dus moeten rijden puur op benzine

Acties:
  • 0Henk 'm!

• roeldive
  • Laatst online: 21-07 12:27
Deze week mijn auto (blauw) op mogen halen (23 oktober heb ik me aangemeld). De eerste indruk is heel goed! De auto rijdt lekker, pasagiers hebben lekker veel ruimte en alles voelt kwalitatief hoogwaardig aan.

De kofferbak had wel wat groter mogen zijn en natuurlijk is het jammer dat de app nog niet klaar is en het delen nog niet werkt. Maar daar komen we wel overheen.

Het laden werkt bij mij ook nog niet goed (+/- 70% laden), ik hoop dat dat snel opgelost wordt (heb het gisteren gemeld bij Lynk).

Ook kan ik niet goed in de auto vinden waar ik het totale verbruik kan zien, iemand een tip?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meermarco
roeldive schreef op zondag 11 juli 2021 @ 20:16:
Deze week mijn auto (blauw) op mogen halen (23 oktober heb ik me aangemeld). De eerste indruk is heel goed! De auto rijdt lekker, pasagiers hebben lekker veel ruimte en alles voelt kwalitatief hoogwaardig aan.

De kofferbak had wel wat groter mogen zijn en natuurlijk is het jammer dat de app nog niet klaar is en het delen nog niet werkt. Maar daar komen we wel overheen.

Het laden werkt bij mij ook nog niet goed (+/- 70% laden), ik hoop dat dat snel opgelost wordt (heb het gisteren gemeld bij Lynk).

Ook kan ik niet goed in de auto vinden waar ik het totale verbruik kan zien, iemand een tip?
Wat zeiden ze bij jou toen je melding maakte van die 70 procent?

Totaal verbruik lukt mij ook niet goed :-(

• roeldive
meermarco schreef op zondag 11 juli 2021 @ 22:14:
[...]

Wat zeiden ze bij jou toen je melding maakte van die 70 procent?

Totaal verbruik lukt mij ook niet goed :-(
Nog geen reactie op 70% vraag (via de mail gesteld, heeft niet echt haast).
Totaal verbruik ga ik nog maar even op studeren...

• meermarco
Ik ook nog geen enkele reactie :-(

• MvB163
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 24-07 11:57
Wachten op een reactie van Lynk & Co is in mijn beleving net zoiets als proberen te zien hoe snel het gras groeit.

Wacht al heel lang op het antwoord op een in mijn ogen simpele vraag betreffende de voorwaarden die bij een M2M gelden voor wat betreft de verzekering. Je krijgt geeneens een bevestiging dat je vraag ontvangen is.

• Bulova
  • Laatst online: 19-07 22:41
Een 01 mag 1800kg (geremd) trekken. Op ovi.rdw.nl zie ik sommige auto's staan met een maximaal samengesteld gewicht van 4150kg. Ik kom ook auto's tegen waar de 'maximum massa samenstel' maar 1800kg is. Dat laatste is vreemd als je bedenkt dat de maximale massa voertuig 2350kg is.

Navraag via de chat levert weer een ander getal op; 3500kg...

Wat is waar? En waarom kloppen de cijfers bij de RDW niet?

• roeldive
roeldive schreef op maandag 12 juli 2021 @ 12:37:
[...]

Nog geen reactie op 70% vraag (via de mail gesteld, heeft niet echt haast).
Totaal verbruik ga ik nog maar even op studeren...
Inmiddels reactie binnen dat het om een softwarebug gaat (maar dat wisten we eigenlijk al). Issue is geëscaleerd. Hopelijk wordt het snel opgelost maar het plezier met het rijden veranderd er niet door! :9

• rolandmegens
Bulova schreef op maandag 12 juli 2021 @ 17:59:
Een 01 mag 1800kg (geremd) trekken. Op ovi.rdw.nl zie ik sommige auto's staan met een maximaal samengesteld gewicht van 4150kg. Ik kom ook auto's tegen waar de 'maximum massa samenstel' maar 1800kg is. Dat laatste is vreemd als je bedenkt dat de maximale massa voertuig 2350kg is.

Navraag via de chat levert weer een ander getal op; 3500kg...

Wat is waar? En waarom kloppen de cijfers bij de RDW niet?
Hij mag dus 1800 trekken (geremd); en afhankelijk van je rijbewijs mag het geheel max 3500kg toegelaten gewicht zijn, of wel gewoon de 4150 kg.

• Deveon
  • Niet online
rolandmegens schreef op maandag 12 juli 2021 @ 19:42:
[...]

Hij mag dus 1800 trekken (geremd); en afhankelijk van je rijbewijs mag het geheel max 3500kg toegelaten gewicht zijn, of wel gewoon de 4150 kg.
RDW gaat uit van gewicht in de praktijk, maar voor het rijbewijs gelden de theoretische maximum. Je mag met een B rijbewijs en de Lync en Co 01 rijden met een aanhanger die op papier tot 1150kg beladen mag worden. Zelfs al mag de aanhanger op papier zwaarder en is die in de praktijk lichter dan rij je feitelijk met een ongeldig rijbewijs en onverzekerd.

Met caravans zie je vaak dat ze hiervoor +/- 100 kg teruggezet worden op het kentekenbewijs en dan mag het wel.

• Bulova
  • Laatst online: 19-07 22:41
Duidelijk. Het verschil tussen B en BE.

Maar misschien was mijn vraag niet helemaal duidelijk. Kijk eens op ovi.rdw.nl naar de verschillen tussen de volgende kentekens:
L-133-NL
K-347-TF

Maakte hier iemand een foutje?

• Deveon
  • Niet online
@Bulova Duidelijk een fout, maar beide auto’s hebben ook afwijkende type goedkeuringen. Mogelijk is de foutieve een demo/test model?

Acties:
  • +7Henk 'm!

• martydejouwer
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 16-07 10:27
Gister de Lynk&Co opgehaald in de club in Amsterdam.

Goede ontvangst heldere uitleg, de dame van Lynk vertelde dat ze overweldigd zijn door de vraag naar auto’s, zelfs proefritten zijn niet meer aan te slepen.

Auto in ontvangst genomen en 130km terug gereden.
Eerste indruk niets meer of minder dan geweldig.
Dit is inmiddels mijn 55e auto (ik reed altijd auto’s op van ex collega’s uit de pool), maar ik heb heel eerlijk gezegd nog nooit in een auto gereden die hiermee te vergelijken is.

Amsterdam uit op elektrisch, gaat super. Mooie soepele rit reageert goed wel even wennen aan de carrosserie waarbij mij opvalt dat de sensoren wel behoorlijk veilig zijn afgesteld. Dit viel me vooral op bij het wegrijden uit de parkeergarage, deze is overigens echt heel krap bemeten.

Eenmaal op de snelweg valt me vooral de stilte op. Wegligging is perfect niet te hard en niet te zacht. Geen deining zoals ik bij andere auto’s heb ervaren (Zafira en een touareg). Bochtenwerk gaat ook heel goed de auto helt niet noemenswaardig over.

Enorm veel mogelijkheden om van alles in te stellen (niet handig tijdens het rijden omdat je snel verdiept raakt in alle verschillende settings). Stoelen geven veel steun zijn goed verstelbaar. Zicht rondom is goed, bedieningsknoppen zitten op de juiste plaatsen de fysieke knoppen voor de Climate control zijn slim bedacht en bespaart je veel zoeken in menu’s.

Infotainment, na wat instelingen te hebben gewijzigd geweldig, goed geluid mooie kleuren alleen “Frank” is compleet lachwekkend. Wie dit ingesproken heeft heeft dit waarschijnlijk gedaan met helium op. We hebben er dan ook maar voor gekozen om Frank het zwijgen op te leggen tijdens navigeren het is echt niet om aan te horen. De Frank interface (Siri ben in gewend) is compleet overbodig aangezien Frank nog niet heel veel begrijpt (kan ook aan mij liggen maar mijn vrouw kon er ook helemaal niets mee)

Achterbank; ruim genoeg voor drie basisschool kids zonder dat ze met hun knieën in je rug zitten te te porren (oudste is een 8e groeper)

Kofferruimte; goed afgewerkt voldoende ruimte dubbele knoppen op de achterklep is goed bedacht een om de hele auto te vergrendelen en 1 om alleen de kofferbak te sluiten.

In parkeer functie, werkt maar ben van mening dat ik het zelf veel sneller kan. Maar het werkt verder wel naar behoren.

Verbruik, valt me alles mee op een rit van <130 km 5,2l/100 bij een cruissnelheid van 105 op de snelweg.
0-100 sprint volgens Flitsmeister 5,9 seconden maar ik moet eerlijk toegeven dat ondanks dat de auto in de power mode stond het niet heel comfortabel sprinten is.

Over een paar 100 km schrijf ik nog wel ff een review

• meermarco
Bedankt. Kun jij verder dan 70 procent opladen? En verder met je eens:alles werkt super. De acc met de minimale instelling vind ik zelf prima. Het afremmen valt mee als er ineens een auto tussenin gaat. Begreep van anderen dat andere auto’s dat nogal fors (bijna gevaarlijk) doen. Vind het bij de Lynkco prima.

• martydejouwer
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 16-07 10:27
meermarco schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 18:31:
Bedankt. Kun jij verder dan 70 procent opladen? En verder met je eens:alles werkt super. De acc met de minimale instelling vind ik zelf prima. Het afremmen valt mee als er ineens een auto tussenin gaat. Begreep van anderen dat andere auto’s dat nogal fors (bijna gevaarlijk) doen. Vind het bij de Lynkco prima.
Ja volgens mij wel (hij is nog niet leeg) maar kreeg hem met 100%
Afremmen etc is volgens mij een kwestie van instellen (afstand) ik heb er ook geen problemen mee gehad, maar moet eerlijk toegeven dat wij de snelweg assistentie aan hadden staan

• meermarco
Benieuwd na het leeg raken en opnieuw opladen. Want als ie al 100 procent was en dan de foutieve software erop blijft het 100

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Anton Krikke
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 24-07 09:29
De L&C IOS app is vandaag in de app store verschenen. Nu nog mijn 01.
https://apps.apple.com/nl/app/lynk-co/id1541599159

• misku
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 16-07 23:11
autoweek heeft ook een review geplaatst met als vergelijking de Hyundai Tuscon: YouTube: Lynk & Co 01 vs. Hyundai Tucson - AutoWeek Dubbeltest - English subt...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wouter071
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 23:13
11 mei aangemeld, kreeg vandaag een mail dat ik hem binnen twee weken kan ophalen,

• El Polo Diablo
Wouter071 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 23:54:
11 mei aangemeld, kreeg vandaag een mail dat ik hem binnen twee weken kan ophalen,
Oh, dat is snel. Heb je er veel achteraan gebeld. Ik heb mij eerder aangemeld maar nog niks gehoord. Behalve de mail met de gewenste leverdatum.

• mattblack85
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 24-07 20:42
Werkt bij jullie de Lynk & Co op je telefoon wel goed? Bij mij zowel Android als iOS, krijg ik beknopt informatie te zien en ook nog eens foutief.

Stadia: MattBlacK85#5141

• Wouter071
El Polo Diablo schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 07:22:
[...]

Oh, dat is snel. Heb je er veel achteraan gebeld. Ik heb mij eerder aangemeld maar nog niks gehoord. Behalve de mail met de gewenste leverdatum.
Nee niks... Betaal wel 1000 euro per maand, misschien helpt dat? Grapje...!

• Fibrenl
In de review van Autoweek zeggen ze dat de Lynk 2 moter standen heeft een niet alleen electrische daar klopt niets van.

• Fibrenl
Wouter071 schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 23:54:
Wanneer heb jij je voor het eerst aangemeld dan of was je hele post een grapje

• Wouter071
Fibrenl schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:28:
[...]

Wanneer heb jij je voor het eerst aangemeld dan of was je hele post een grapje
Ik heb me 11 mei aangemeld. Geen grapje.

• Fibrenl
Wouter071 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:30:
[...]

Ik heb me 11 mei aangemeld. Geen grapje.
Is dat op de mail dat je de auto kan bestellen daarvoor stond je niet op de lijst?

• meermarco
Ha. Je kan er een 1 lenen vanaf de spaklerweg. Gok een werknemer bij wundermarkt/hotel. Gaaf.

[Voor 6% gewijzigd door meermarco op 15-07-2021 11:31]

• Wouter071
Fibrenl schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:14:
[...]

Is dat op de mail dat je de auto kan bestellen daarvoor stond je niet op de lijst?
Ja

• pushnoi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 22-07 01:53
Beter voor jou, kak voor de rest =)
Wat is je woonplaats als ik vragen mag?

• Wouter071
pushnoi schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 12:25:
[...]

Beter voor jou, kak voor de rest =)
Wat is je woonplaats als ik vragen mag?
Leiden

• Deveon
  • Niet online
meermarco schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:29:
Ha. Je kan er een 1 lenen vanaf de spaklerweg. Gok een werknemer bij wundermarkt/hotel. Gaaf.
Waar kan je dat zien en wat kost dat eigenlijk?

• Fibrenl
Sorry maar je stond niet eerder aangemeld als interesse in de auto dan 11 mei.
wel apart dan wij staan al langer op de lijst.
heb jij hem gekocht of maand member

[Voor 6% gewijzigd door Fibrenl op 15-07-2021 13:40]

• crijnders
  • Laatst online: 08:38
Fibrenl schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:39:
[...]

Sorry maar je stond niet eerder aangemeld als interesse in de auto dan 11 mei.
wel apart dan wij staan al langer op de lijst.
heb jij hem gekocht of maand member
Ik sta ook al langer ingeschreven en heb aangegeven de 01 wel in juli te willen krijgen...
Wellicht dat LynkCo eerst een goede dekking in de randstad wil hebben?
Dat zou er echter voor kunnen zorgen dat anderen nu afhaken.

• Fibrenl
crijnders schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 14:18:
[...]

Ik sta ook al langer ingeschreven en heb aangegeven de 01 wel in juli te willen krijgen...
Wellicht dat LynkCo eerst een goede dekking in de randstad wil hebben?
Dat zou er echter voor kunnen zorgen dat anderen nu afhaken.
Ja dat snap ik wel woon in Almere maar goed ik zie steeds mensen die auto krijgen die vanaf eind 2020 ingeschreven staan en als het klopt wat hij zegt dan vind ik het toch heel raar.

• Wouter071
Sorry, kan er ook niks aan doen! Ik kom wel weer in de lucht als ik hem heb (maandmember trouwens).

• Fibrenl
Wouter071 schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 16:05:
Sorry, kan er ook niks aan doen! Ik kom wel weer in de lucht als ik hem heb (maandmember trouwens).
Geen probleem jij veel plezier met je auto straks.

• meermarco
Deveon schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 13:02:
[...]

Waar kan je dat zien en wat kost dat eigenlijk?
Via de app. iOS of Android. En dan als ‘lener’ kijken

• crijnders
  • Laatst online: 08:38
https://www.ad.nl/auto/te...16-euro-per-dag~a4c380aa/

"Wel is opmerkelijk dat het bedrijf ‘gemiddeld 350 euro’ in rekening brengt om de auto weer terug te nemen – ook als je hem zelf terugbrengt naar een zogenoemd ‘Centraal Service Punt’. Waar die kosten precies vandaan komen en hoe ze worden bepaald, maakt het merk helaas niet duidelijk."

[Voor 65% gewijzigd door crijnders op 15-07-2021 21:34]

• Mitchell2.24v
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 24-07 12:34
meermarco schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 11:29:
Ja, leuk! Ik zie er sowieso al vijf staan op de kaart van NL. Twee in Amsterdam. Eens kijken of ik er een keer een kan lenen. Dat is vast sneller dan wachten op een proefrit :)

Edit: Oké, het aanmelden voor het deelplatform is meteen al mislukt. Mijn account is zonder duidelijke reden afgewezen voor lenen. Dat wordt dus contact opnemen met L&C.

Edit: typo

[Voor 12% gewijzigd door Mitchell2.24v op 16-07-2021 09:14]

• Ruytertje
Dat is dan opmerkelijk. Ik zit in Alphen aan den Rijn, 5 km verderop en dus ook in de Randstad. Ik heb me half april geregistreerd, ofwel een maand eerder, voor maandelijks gebruik. Ik heb nog geen enkel zicht op levering 8)7

• P_vanderboon
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 08:04
Goedemorgen allemaal,

Weten jullie ook of de euro 500 geïndexeerd wordt jaarlijks? Of blijft dit zo tot je het contract beëindigd?

Groet

Pieter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fibrenl
Dit is antwoord van Lynk.

en dat klopt inderdaad er is last minute besloten om per postcode te leveren dus het kan inderdaad zo zijn dat iemand die zich na jou heeft aangemeld de auto heeft ontvangen

Heb wel aangeven dat dit heel zuur is voor mensen die al langer op de lijst staan. Zonder enige communicatie dat moeten ze toch echt beter doen daar

• Ruytertje
In de afgelopen 2 weken zijn er bijna 70 stuks Lynk & Co 01 op kenteken gezet in ons land. De vaart zit er in. Voor hen die niet kunnen wachten ... komt goed ;-)

• meermarco
Fibrenl schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 11:20:
Dit is antwoord van Lynk.

en dat klopt inderdaad er is last minute besloten om per postcode te leveren dus het kan inderdaad zo zijn dat iemand die zich na jou heeft aangemeld de auto heeft ontvangen

Heb wel aangeven dat dit heel zuur is voor mensen die al langer op de lijst staan. Zonder enige communicatie dat moeten ze toch echt beter doen daar
Oh wow. Heb dus gewoon ‘mazzel’ dat ik de eerste was in deze postcode range. Bizar

• Fibrenl
meermarco schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 21:29:
[...]

Oh wow. Heb dus gewoon ‘mazzel’ dat ik de eerste was in deze postcode range. Bizar
yupz maar geven inderdaad aan niet netjes is naar de rest komen volgende week erop terug.
Heb aan gegeven dat ze wat meer moeten communiceren naar de leden.

• Fibrenl
Ruytertje schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:16:
In de afgelopen 2 weken zijn er bijna 70 stuks Lynk & Co 01 op kenteken gezet in ons land. De vaart zit er in. Voor hen die niet kunnen wachten ... komt goed ;-)
Nou ja dat ligt eraan hoeveel mensen er echt op de wachtlijst staan die op de auto wachten. Zijn dit er totaal 200 valt het mee maar als het er 2000 zijn duurt het wel ff.

• ton_adam
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 23-07 22:34
Iemand al ervaring met de adaptive cruise control. Als ik het goed lees kan die ook file rijden, met volledige "stop and go". Is dat dezelfde techniek/kwaliteit als van een moderne Volvo?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• roeldive
ton_adam schreef op zaterdag 17 juli 2021 @ 19:30:
Iemand al ervaring met de adaptive cruise control. Als ik het goed lees kan die ook file rijden, met volledige "stop and go". Is dat dezelfde techniek/kwaliteit als van een moderne Volvo?
Ja, je kan er ook mee file rijden. Mijn eerste ervaring is dat dit best goed werkt. Ik had geen eerdere ervaring met auto's die helemaal zelf tot stilstand komen en dat is wel een beetje wennen, onwillekeurig zit ik gespannen met mijn voet bij het rempedaal :F
Het optrekken in de file gaat redelijk goed maar als je aan het einde van de file bent gekomen gaat het wat langzaam (ik geef dan wat extra gas/stroom).

Acties:
  • +3Henk 'm!

• rolandmegens
Ik heb de auto nu een weekje, en heb zojuist de volgende feedback teruggekoppeld aan Lynk&Co:
Vooropgesteld: De auto ansich rijdt echt super fijn!
De bugs zitten hem dus met name in de software:
- Hij laadt maar op tot zo'n 70% (50km elektrische range). Dit is voor mij het grootste probleem.
- Android Auto wil eigenlijk nooit uit zichzelf opstarten. De mobiel maakt wel goede connectie met de auto, maar dan komt android auto niet beschikbaar. Meestal (70% van de tijd) krijg ik het opgelost door bluetooth uit en aan te zetten, maar de overige 30% van de tijd krijg ik het gewoon niet opgelost, alleen door de auto weer opnieuw aan en uit te zetten.
- Als ik android auto probeer werkend te krijgen en de radio (op DAB) stond al aan, dan regelmatig stopt hij met de radio en is hij niet meer aan te krijgen. Ook spotify wil dan niet werken. Alleen via FM radio kan ik dan nog media krijgen.
- Apple carplay krijgen we uberhaupt niet voor elkaar (met een iphone 12 waarvan bluetooth/bellen wel goed werkt).
- Navigatie kent onze nieuwbouwwijk niet, terwijl die wel al ruim een jaar bekend is bij google maps, apple maps en Waze.
- Als ik zelf iemand bel vanuit de auto kan ik meestal nog wel het bestuurdersmenu bedienen (knoppen rechts op het stuur). Als ik gebeld wordt dan werkt dat hele menu niet meer en kan ik alleen ophangen (de enige beschikbare optie).
- Het zou fijn zijn als je de muziek/radio gewoon weer kan laten starten met de fysieke playknop. Nu moet je hem de eerste keer via het scherm aanzetten voordat die playknop werkt.
- Het zou fijn zijn als de volume knop de volume aanpast van het geluid wat op dat moment afspeelt (bellen, muziek, navigatie). Volgens mij doet hij dit al wel deels, maar regelmatig ook niet.
- Ik heb al een paar keer gehad dat de veiligheidssystemen niet aangingen toen de auto gestart werd. Dan waren ze "greyed out" in het quick-menu. En moest ik ze eerst 1x aanklikken om zwart te maken, en dan nog 1x aanklikken om ze aan te zetten (zodat we wit zijn).
- De auto heeft fijne hulp systemen, maar een melding op het scherm als er een piepje klinkt zou wel fijn zijn. Nu piept hij soms en dan kan ik er niet achterkomen waarom hij dit doet.
- De software is echt extreem traag met opstarten en soms ook met reageren. Vooral als je een actie uitvoert die hij niet goed kan uitvoeren dan loopt hij half vast voor een tijdje. Bijvoorbeeld als je adaptive cruise control actief hebt aan staan, en dan via het quickmenu de cruise control aan klikt (zodat hij naar reguliere cruise control over springt). Ipv een foutmelding krijg je dan gewoon een half vastgelopen systeem.

Een niet software-matig foutje:
- De auto is erg stil, alleen aan de linkervoorzijde hoor je een flinke ruis als je op de snelweg rijdt. Als het aan beide kanten zou zijn, had ik verwacht dat het door de aerodynamica van de spiegels komt, maar omdat het alleen rechts is heb ik het vermoeden dat ergens daar iets niet goed sluit en dat hij daardoor redelijk wat wind-geluid krijgt.

Nogmaals de auto zelf rijdt heel fijn. Ik ben vooral benieuwd of er op korte termijn een oplossing kan komen voor het eerste puntje (tot 70% laden), dit is voor mij namelijk wel een belangrijk punt (mijn woon-werk verkeer is 30km enkele reis, dus ik heb de hele accu precies nodig). En bij voorkeur ook het android auto systeem (omdat het huidige navigatie niet goed up to date is).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meermarco
Dat laden is erg vervelend inderdaad. Snap niet dat dat door QA is gekomen. Toen ik vroeg maar wanneer verwachten jullie meer te weten: ook dat kunnen we niet zeggen. Pffff

Apple CarPlay werkt trouwens prima hier. Staat je WiFi goed? Had wel eens dat ie ging switchen van CarPlay WiFi terug naar huis (staat op de oprit). Na een reset geen last meer van gehad. Werkt zowel via Bluetooth prima nu als via de kabel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meermarco
Weet iemand of lynkco als een huurauto wordt gezien? In dat geval:
https://www.icscards.nl/b...amro-card-meespierson.pdf

Wordt het ER gedekt door de creditcard (bij geen schuld)

• crispo
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 21-07 16:41
Is er iemand net als ik die de android app niet werkend krijgt? Na inloggen vraagt hij tel.nr ter verificatie en na het opgeven daarvan krijg ik de melding: "Er is iets misgegaan. Je moet het misschien nog eens proberen".

Dit is al dagen het geval, heb de app nog niet kunnen gebruiken, dacht eigenlijk dat die nog niet werkte. Telefoonnummer op meerdere manieren ingevuld, zelfs andere nummers geprobeerd, zelfde melding. Word nu ook via de chat geholpen maar verwacht geen bruikbaar antwoord.

edit: nieuw account aanmaken met ander emailadres hielp enigszins, m'n telefoonnummer kon nu wel geverifieerd worden alleen bij het scherm waar ik m'n naam kan opgeven krijg ik weer een andere melding met rood kruis: "account aanmaken mislukt, probeer opnieuw of neem contact op met support" :F

[Voor 23% gewijzigd door crispo op 19-07-2021 16:02. Reden: extra poging]

• rolandmegens
crispo schreef op maandag 19 juli 2021 @ 15:53:
Is er iemand net als ik die de android app niet werkend krijgt? Na inloggen vraagt hij tel.nr ter verificatie en na het opgeven daarvan krijg ik de melding: "Er is iets misgegaan. Je moet het misschien nog eens proberen".

Dit is al dagen het geval, heb de app nog niet kunnen gebruiken, dacht eigenlijk dat die nog niet werkte. Telefoonnummer op meerdere manieren ingevuld, zelfs andere nummers geprobeerd, zelfde melding. Word nu ook via de chat geholpen maar verwacht geen bruikbaar antwoord.

edit: nieuw account aanmaken met ander emailadres hielp enigszins, m'n telefoonnummer kon nu wel geverifieerd worden alleen bij het scherm waar ik m'n naam kan opgeven krijg ik weer een andere melding met rood kruis: "account aanmaken mislukt, probeer opnieuw of neem contact op met support" :F
Ik krijg de mijne semi werkend. Ik kan inloggen, ik kan mijn auto zien. Verder kan ik totaal niks met de auto. Geen enkele functionaliteit werkt momenteel.

• ton_adam
Vandaag op Rokin geweest.
Ze kunnen daar niks zeggen over de levertijd.
All season banden zijn nu standaard bij een abonnement in NL.
Leuke auto, ik was wel onder de indruk.
Eerste auto die ik zie waarvan ik denk, alles wat ik erop zou willen hebben zit er standaard op.
Mooi trouwens dat panoramadak dat ook open kan.

• Fibrenl
ton_adam schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:53:
Eerste auto die ik zie waarvan ik denk, alles wat ik erop zou willen hebben zit er standaard op.
Leuk hadden wij ook toen er er geweest waren. Ja dat over leveren is vanaf dag 1 een ramp en snap echt niet nu maanden verder ze nog niets kunnen zeggen. Leveren en communicatie is heel slecht bij hun.

• meermarco
ton_adam schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 12:53:
Hmm heb hem sinds 2 weken en had zomerbanden gekregen (ecocontact 6)

• ton_adam
meermarco schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 15:02:
[...]

Hmm heb hem sinds 2 weken en had zomerbanden gekregen (ecocontact 6)
Goed om te weten.

Net gebeld; afspraak gemaakt voor een proefrit.

Diegene aan de telefoon wist ook niks van all season banden. Toen ik zei dat ik het vandaag gehoord had in de "winkel", zei hij dat collega's soms meer wisten. Beetje vaag dus.

Ben benieuwd. Ik moet af en toe naar Duitsland, dus zou wel noodzakelijk zijn voor mij in de winter.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ruytertje

• Tebs
Afgelopen week een mail ontvangen om de bestelling te plaatsen, ik ben er nu al een hele week mee bezig geweest.

Na alles ingevuld te hebben verschijnt een foutmelding dat er iets mis is gegaan. Meerdere pogingen later op iPhone, iPad, Laptop, nog steeds niet gelukt. Meermaals gebeld/chat met lynkco, die konden alleen vertellen dat ik moest blijven proberen maar. Iemand anders soortgelijk probleem ?

• meermarco
Als je je order kan plaatsen worden toch haast geen aanvullende vragen meer gesteld? Weet wel met de app dat ik geb datum in de verkeerde volgorde deed 🤭

• Tebs
Een en ander wordt inderdaad automatisch ingevuld maar keuze auto, levering (standaard Amsterdam) en creditcard moet nog wel ingevuld worden. Bij een fout in de gegevens krijg je inderdaad een foutmelding verwijzend naar de vraag (bijvoorbeeld geslacht niet ingevuld) maar dit is een ander soort foutmelding.

• meermarco
Oh. Ze hebben het formulier aangepast dan.

• El Polo Diablo
22-4 ingeschreven en net een mailtje ontvangen om te bestellen.
Helaas gaat er wat mis en krijg ik een foutmelding bij bevestigen maar ik word erover terug gebeld.

• Peter Vinke
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 06:49
El Polo Diablo schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:08:
22-4 ingeschreven en net een mailtje ontvangen om te bestellen.
Helaas gaat er wat mis en krijg ik een foutmelding bij bevestigen maar ik word erover terug gebeld.
Hoor idd van meer mensen die relatief laat ingeschreven hebben dat ze de auto kunnen verwachten. Schijnt dat ze meer op postcode selecteren. Mooi voor jou idd, ik begin april ingeschreven maar nog niets vernomen helaas. Welke omgeving woon je?

2340WP | 9xBYD 260P6-36 | SolarEdge SE2200. PVoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=36875 SolarEdge Dashboard&Layout: http://monitoring.solaredge.com/solaredge-web/public?name=PieVie#/dashboard

Acties:
  • +1Henk 'm!

• El Polo Diablo
Peter Vinke schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:33:
[...]

Hoor idd van meer mensen die relatief laat ingeschreven hebben dat ze de auto kunnen verwachten. Schijnt dat ze meer op postcode selecteren. Mooi voor jou idd, ik begin april ingeschreven maar nog niets vernomen helaas. Welke omgeving woon je?
Rotterdam

• El Polo Diablo
Ik ben nog een bijzonderheid in het bestelproces tegengekomen.

Door de foutmelding heb ik het proces nog een keer doorlopen met dezelfde melding.
Uiteindelijk heb ik nu 2 orderbevestigingen binnengekregen met 2 verschillende ordernummers en zijn er ook 2 reserveringen gedaan op mijn creditcard. je kan dus meerdere auto's bestellen 8)7

Ik heb ze erover gemaild, hopelijk wordt het opgelost.

[Voor 7% gewijzigd door El Polo Diablo op 23-07-2021 14:12]

• Tebs
El Polo Diablo schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:11:
Ik ben nog een bijzonderheid in het bestelproces tegengekomen.

Door de foutmelding heb ik het proces nog een keer doorlopen met dezelfde melding.
Uiteindelijk heb ik nu 2 orderbevestigingen binnengekregen met 2 verschillende ordernummers en zijn er ook 2 reserveringen gedaan op mijn creditcard. je kan dus meerdere auto's bestellen 8)7

Ik heb ze erover gemaild, hopelijk wordt het opgelost.
Hoe heb je de foutmelding uiteindelijk kunnen omzeilen?

• El Polo Diablo
Tebs schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 14:24:
[...]

Hoe heb je de foutmelding uiteindelijk kunnen omzeilen?
Niet, het bleek wel te werken op de achtergrond. Ben al blij dat ik het niet 10 keer 'geprobeerd' heb.

• Tebs
In mijn geval wordt er niets afgeboekt / gereserveerd en verder wordt ook bij navraag bij de klantenservice bevestigd dat de order niet is geplaatst.

• Ruytertje
Mijn bestelling was zonder foutjes of onduidelijkheid binnen 10 minuten klaar. Eerste maand overgemaakt met creditcard die vervolgens in optie wordt gehouden tot op de dag van levering. Goed geregeld, geen punt van klagen.

Voor zover het verhuren betreft, kwam ik nu een tekst tegen die e.e.a. helder maakt. Misschien niet alles maar wel veel ;)

"... Uitleners stellen het 'Uitlenerstarief' van hun keuze per uur of per dag vast. Lynk & Co brengt een extra 'Lynk & Co-vergoeding' per uur of per dag in rekening als dekking voor servicekosten en verzekering.

Leners zien en betalen de 'Huurprijs' die gelijk is aan het 'Uitlenerstarief' plus de 'Lynk & Co-vergoeding'. Leners zijn ook verantwoordelijk voor het betalen van verschillen in brandstofpeil aan het einde van de boeking tegen een marktprijs voor brandstof die is vastgesteld door Lynk & Co. Leners zijn ook verantwoordelijk voor eventuele extra kosten die tijdens de boeking optreden, zoals parkeer- of snelheidsboetes zoals gespecificeerd in de algemene voorwaarden. ..."

• LikeICare
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23-07 20:26
Wij hebben de auto nu drie weken, en ook het issue met tot 70% laden, erg benieuwd wanneer hier een oplossing voor komt.

de app lijkt ook niet lekker gekoppeld met onze auto, er staat standaard aangeven dat de auto open staat en nog maar 100km range heeft. ervaren jullie dit ook?
ook erg benieuwd hoe men het uitlenen al aan heeft staan, ook dit krijg ik nog niet voor elkaar.

Verder wel echt een fantastische auto qua comfort en uitstraling.

• meermarco
LikeICare schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 20:26:
Wij hebben de auto nu drie weken, en ook het issue met tot 70% laden, erg benieuwd wanneer hier een oplossing voor komt.

de app lijkt ook niet lekker gekoppeld met onze auto, er staat standaard aangeven dat de auto open staat en nog maar 100km range heeft. ervaren jullie dit ook?
ook erg benieuwd hoe men het uitlenen al aan heeft staan, ook dit krijg ik nog niet voor elkaar.

Verder wel echt een fantastische auto qua comfort en uitstraling.
Ik heb vaak gebeld en gechat. Begin augustus gaan ze het issue fixen. Zou zeggen: bel ze even.
Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True