Ik heb dezelfde ervaring. Mijn kinderen zitten nooit meer op de wifi om die reden.Nedish schreef op woensdag 24 september 2025 @ 09:31:
Internetverbinding in Lynk 01 van okt 2022
Ik rij nu ruim 18 maanden in mijn auto en hoor graag de ervaringen van de leden mbt internet in de auto?
Soms kan ik met een tablet / mobiel via de auto wifi internetten en soms niet terwijl er wel een actieve internetverbinding is.
Ben benieuwd naar jullie tips, tricks en adviezen. Bedankt
Is dat iets wat op het oog te zien valt?jack_ schreef op dinsdag 23 september 2025 @ 14:57:
[...]
Diagnose gereed. Er zou een pompje kapot zijn wat de vloeistof door de heat exchanger pompt. Wacht nu op goedkeuring Lynk&Co om te vervangen, dan bestellen en dan inplannen om te vervangen (veel werk). Had ergens iets gelezen van een zekering en relay wat de omkeer klep aanstuurt, maar dat was het niet. Geen idee waarom het een apart pompje is, want de aircopomp doet het wel.
Had vanmorgen bij buiten temperatuur van 7 graden ook niet het idee dat het systeem heel warme lucht blies.
Althans mijn voeten kregen het volgens mij wel warm maar uit de blazers richting gezicht en borst leek niet veel uit te komen.
Zien niet ,voelen welsjoemie1985 schreef op woensdag 24 september 2025 @ 15:05:
[...]
Is dat iets wat op het oog te zien valt?
Had vanmorgen bij buiten temperatuur van 7 graden ook niet het idee dat het systeem heel warme lucht blies.
Althans mijn voeten kregen het volgens mij wel warm maar uit de blazers richting gezicht en borst leek niet veel uit te komen.Maar kan ook aan mij liggen.
oke en dat ook op de accu dus?jack_ schreef op woensdag 24 september 2025 @ 16:40:
[...]
Zien niet ,voelen welals het buiten onder de twintig is en je temperatuur op 25 of hoger zet, moet je vrij snel iets voelen. Tenminste dat werkte eerst wel vrij goed. Als je voeten het wel warm kregen, dan zal alles goed werken.
Weet iemand of de verwarming meer verbruikt dan de aircopomp? Volgens mij kon ik op de accu wel 70km rijden. Maar dinsdag en vandaag haal ik het ineens maar net op en neer naar het werk en dat is volgens google maps 25km dus 50 totaal. Kleine omweg ivm kinderopvang ongeveer 55km dan totaal? Waar is die 15km ineens heen..
Het verwarmen kost inderdaad meer stroom dus je kunt minder ver rijden. Wat helpt is de verwarming op eco zetten.
Sowieso wordt het bereik minder als het kouder wordt.Tweak_ schreef op donderdag 25 september 2025 @ 19:14:
Weet iemand of de verwarming meer verbruikt dan de aircopomp? Volgens mij kon ik op de accu wel 70km rijden. Maar dinsdag en vandaag haal ik het ineens maar net op en neer naar het werk en dat is volgens google maps 25km dus 50 totaal. Kleine omweg ivm kinderopvang ongeveer 55km dan totaal? Waar is die 15km ineens heen..
Precies dit inderdaad, dus in de winter zal de accu sneller leeg zijn als het zelfs onder nul gaat worden.Grossjan82 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 08:05:
[...]
Sowieso wordt het bereik minder als het kouder wordt.
Inloggen op de website of app werkt op dit moment niet want het SSL certificaat is verlopen. Ik ben nog niet in mijn auto geweest om te zien of het daar ook niet lukt.
Hier ook problemen met integratie in Home Assistant. Zal wel weer server issue zijn.Rorata schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 11:33:
Inloggen op de website of app werkt op dit moment niet want het SSL certificaat is verlopen. Ik ben nog niet in mijn auto geweest om te zien of het daar ook niet lukt.
Vraag.Paul1987 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 14:01:
[...]
Is al veel genoemd in dit topic. Zoeken kan natuurlijk ook maar dit zijn volgens mij alle facelift opties
MY22-1 is vanaf mei 2022. +360 graden camera +gelaagd glas voor.
MY22-2 is vanaf augustus 2022. +snellere boordlader op een 32A per fase laadpaal. (alleen relevant bij 22kw laadpalen)
MY23-1 is vanaf januari 2023. +zwart interieur en net iets chiquer van binnen + rolhoes in de kofferbak ipv hoedenplank.
MY23-2 is vanaf mei 2023. + verwarmbaar stuurwiel.
Het gaat hier om de productie data NIET om de eerste toelating data. Dus let goed op of je de verschillende opties terug kan vinden in de auto. Met name de kleine verschillen zie je niet aan de buitenkant. zoals de snellere boordlader, deze is volgens mij te herkennen aan de meegeleverde laadkabel met gele handvatten.
Is de MY22 (snellere boardlader) vanaf augustus 22 standaard geleverd met de zware laadkabel (gele handvatten)?
Of moest deze zwaardere kabel later worden bijbesteld?
De snellere boardlader heeft die een snelheid van 6.6 kWh?
Ik ben nieuw op het forum, het zal ongetwijfeld ergens staan, krijg het alleen niet boven water.
Dank vast.
Bosch Compress 3000i AW 6, Nefit Enviline ODU split, hybride
Ik had een vraag geplaatst over internet un de auto geplaatst maar blijkbaar heeft niemand problemen heeft daarmee omdat ik kreeg geen reacties. Vandaar stel ik mijn vraag op een ander manier:
Wie maakt gebruik van het internet in de auto en wat is uw ervaring daarmee?
Kan u probleemloos internetten, zowel in NL als in het buitenland?
https://github.com/TobiasLaross/Hass-Lynk-Co/issues/75Greenvalley schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 11:41:
[...]
Hier ook problemen met integratie in Home Assistant. Zal wel weer server issue zijn.
Hopelijk fixt lynk&co het snel; wel knullig hoor
Hier ook (nog steeds) het probleem met inloggen in de app…. ☹️Rorata schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 11:33:
Als het werkt, werkt het.. Maar het komt regelmatig voor dat de verbinding niets doet. Je kunt er zeker niet van op aan..Nedish schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 16:17:
Ik had een vraag geplaatst over internet un de auto geplaatst maar blijkbaar heeft niemand problemen heeft daarmee omdat ik kreeg geen reacties. Vandaar stel ik mijn vraag op een ander manier:
Net zoals de app eigenlijk. Soms hebben ze storing maar duurt het eerder 2 dagen dan enkele minuten voordat het is opgelost. Ze hebben er slechte monitoring.
Hier ook dat het soms werkt en soms niet, blij dat ik op mobiele data kan terugvallen als nodig.Nedish schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 16:17:
panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu, vanaf 20 september 2025 een Marstek Venus E v2 5.12 kWh firmware 154 BMS 216 P1 ct003 v117
Nu in ieder geval wel een mededeling in beeld:JosKorte schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 16:56:
[...]
Hier ook (nog steeds) het probleem met inloggen in de app…. ☹️
[Afbeelding]
En het inloggen lukt weer! 😃JosKorte schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 22:52:
[...]
Nu in ieder geval wel een mededeling in beeld:
[Afbeelding]
Er is hier al veel geschreven over (problemen met) de 12V startaccu.
Er is ook geschreven dat er in moderne auto’s een behoorlijk ‘sluipverbruik’ bestaat door allerlei lopende ‘achtergrondtaken’ bij niet gebruiken van de auto.
Toen ik in de app aan het rondstruinen was, kwam ik in het ‘tabblad’ ‘delen’ de volgende tekst tegen:
‘Lege 12V-accu
Als er 9 dagen niet met je Lynk & Co is gereden, kan de 12V-accu leeg zijn…….Om dit te voorkomen, kun je het beste een paar minuten met je auto rijden binnen de 9 dagen.’
Weet niet of deze info al eerder gedeeld is, dus wellicht ten overvloede en ‘ter leering ende vermaeck’….
Er is ook geschreven dat er in moderne auto’s een behoorlijk ‘sluipverbruik’ bestaat door allerlei lopende ‘achtergrondtaken’ bij niet gebruiken van de auto.
Toen ik in de app aan het rondstruinen was, kwam ik in het ‘tabblad’ ‘delen’ de volgende tekst tegen:
‘Lege 12V-accu
Als er 9 dagen niet met je Lynk & Co is gereden, kan de 12V-accu leeg zijn…….Om dit te voorkomen, kun je het beste een paar minuten met je auto rijden binnen de 9 dagen.’
Weet niet of deze info al eerder gedeeld is, dus wellicht ten overvloede en ‘ter leering ende vermaeck’….
Ik snap ook niks van dat systeem dat je de auto kan voorverwarmen binnen. Ik heb dat eens geprobeerd de auto moet dan aan de lader zitten. Na een paar minuten zie ik ineens mijn stroom verbruik weer kei hoog worden hij begint dus weer de accu te laden. Waarom pakt hij niet gewoon de stroom vanuit het stopcontact om te verwarmen? Nu lijkt het erop dat hij verwarmt via de accu en gaat dan weer de accu laden... Zo ben je nog meer kwijt als je gaat vertrekken?Grossjan82 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 08:05:
[...]
Sowieso wordt het bereik minder als het kouder wordt.
Dat is omdat de elektrische heater meer dan de 3.7kW die uit het stopcontact komt verbruikt. Wat er méér wordt verbruikt, komt uit de accu. Zodra de auto warm is, zakt het vermogen, waardoor de accu wellicht weer volgeladen kan worden.Tweak_ schreef op zondag 28 september 2025 @ 22:22:
Ik snap ook niks van dat systeem dat je de auto kan voorverwarmen binnen. Ik heb dat eens geprobeerd de auto moet dan aan de lader zitten. Na een paar minuten zie ik ineens mijn stroom verbruik weer kei hoog worden hij begint dus weer de accu te laden. Waarom pakt hij niet gewoon de stroom vanuit het stopcontact om te verwarmen? Nu lijkt het erop dat hij verwarmt via de accu en gaat dan weer de accu laden... Zo ben je nog meer kwijt als je gaat vertrekken?
[ Voor 3% gewijzigd door IceEyz op 29-09-2025 08:01 ]
Wie heeft hier wel eens de volgende problemen gemerkt/ gezien bij het grote scherm van zijn/ haar Lynk&co,
Vorige week zag ik na het starten, dat de balk boven in het scherm een soort sneeuw beeld/ ruis beeld gaf.
Vanmorgen en volgens mij ook gisteren merkte ik dat bij het achteruit rijden de het camera beeld schokkerig/ haperend reageerde.
Wie herkend dit beeld en wat was de oorzaak en eventuele oplossing?
Vorige week zag ik na het starten, dat de balk boven in het scherm een soort sneeuw beeld/ ruis beeld gaf.
Vanmorgen en volgens mij ook gisteren merkte ik dat bij het achteruit rijden de het camera beeld schokkerig/ haperend reageerde.
Wie herkend dit beeld en wat was de oorzaak en eventuele oplossing?
Ik kom nog even terug hier op, ik heb de aanschaf geannuleerd. Het duurde mij te lang allemaal voor herstel en was niet van plan om 5 weken te wachten nadat ik getekend had voordat ik eens in de auto mag rijden. Gaf mij gelijk een slecht gevoel over de auto, dus heb ik het maar niet gedaan... misschien toch maar een gewone Duitser of Japanner of zo.Gabr1e7 schreef op maandag 22 september 2025 @ 11:06:
Hi allemaal, ik ben bezig met de aanschaf van een 01 uit 12-2022 met 67.000km. Maar er stoort mij wat. Misschien hebben jullie er wat meer info over of ervaringen mee. Het gaat om de fabrieksgarantie, de auto zou in theorie tot 120.000 of 4 jaar na 1e registratie garantie moeten hebben MITS hij onderhoud bij L&C of Volvo heeft gehad, echter is dit totaal niet snel in te zien als je een 2e hands auto koopt.
De 01 die ik wil staat bij een Ford dealer, zij hebben er meerdere verkocht/gekocht en geven zelf 12 maanden bovag garantie. Maar ik wil graag de fabrieksgarantie (die is ook wat langer). De auto is een Duitse import en hij is supernetjes verder. Er zit een papiertje bij, dat lijkt wel een soort aparte software/database uitdraai dat hij zo rond 30k en 60k een "jaarbeurt" heeft gehad waar dan de motorolie, wat filters en bij 60k ook de versnellingsbak olie is gedaan.
Zij kunnen mij echter niet garanderen dat de auto nog fabrieksgarantie heeft omdat zij niet de computer van de auto uit kunnen lezen. Nu hebben ze de auto toevallig bij een Volvo garage in de buurt gebracht omdat hij een motorstoring lampje had branden, dat lossen ze op voordat ik hem koop (kabeltje moet ergens vervangen worden, het was ook onduidelijk of dit dan onder garantie viel...). Dus ik dacht mooi, dan kunnen ze gelijk navragen bij de Volvo dealer of hij nog aanspraak heeft op garantie. Maar zelfs zij kunnen dat blijkbaar niet. Dan moet de dealer de auto eerst via de app van L&C registreren op hun naam, dan kunnen ze de geschiedenis pas inzien en vertellen of hij garantie heeft. Registratie duurt vaak een week.
Lynk en Co klantenservice geeft hetzelfde aan, die kunnen mij ook niet vertellen of hij nog garantie heeft...
Ik vind het maar vreemd, bij elke andere auto kan de dealer hem via de OBD poort uitlezen (BMW, Ford, Renault, Mazda etc.) en zien of hij zijn beurten heeft gehad. Ik kan het notabene zelf bij de instellingen uitlezen bij al mijn vorige auto's.
Is dit garantie proces echt zo bij Lynk en Co of word ik een beetje aan het lijntje gehouden?
Had wel al een stickerset van aliexpress besteld om de blauwe delen zwart te maken, dus mocht iemand deze willen let me know!
Welke ruitenwisser kan ik bestellen voor de achterkant? Ik kan in het topic alleen vinden welke er aan de voorkant kunnen.
5520 Wp op WZW PVOutput
Iemand hier ervaring met vocht in de achterlampen? Het enige wat ik erover kan terug vinden is dat het geen kwaad kan en je de wagen met de kont in de zon moet zetten.... Voelt een beetje vreemd.
Ik heb onlangs de Bosch Ruitenwisser AM30H besteld en inmiddels geïnstalleerd. Zitten 4 verschillende opzetstukjes bij. Even de juiste erop klikken en vervolgens bevestigen op de wisserarm. Fluitje van een cent.Phr34k schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:17:
Welke ruitenwisser kan ik bestellen voor de achterkant? Ik kan in het topic alleen vinden welke er aan de voorkant kunnen.
Wat voelt vreemd?WalibiWim schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 14:46:
Iemand hier ervaring met vocht in de achterlampen? Het enige wat ik erover kan terug vinden is dat het geen kwaad kan en je de wagen met de kont in de zon moet zetten.... Voelt een beetje vreemd.
Heb het 2 keer gehad, 1 keer door condens, 1 keer zelf te enthousiast met de hogedruk geweest.
Het is nu netjes opgedroogd.
Heb dit ook het eerste jaar met de caravan achterlichten gehad.
Vreemd genoeg na een jaar nooit meer last van gehad.
Het lijkt dat de lampen een soort kap er opgeplakt hebben zitten voor het "mooie", dit is niet altijd helemaal vochtdicht.
De units waar de elektronica inzit lijken me wel dicht.
panasonic warmtepomp 2013-4800wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu, vanaf 20 september 2025 een Marstek Venus E v2 5.12 kWh firmware 154 BMS 216 P1 ct003 v117
Ik bedoel de "officiële" oplossing van de dealer, de auto staat nu al een paar dagen in het zonnetje maar ik zie nog weinig verschil. Ik zal het de komende tijd maar even aankijken. Ik had al gezien dat het geen kwaad kon.Wilmaas schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:40:
[...]
Wat voelt vreemd?dat de wagen met de kont in de zon er voor zorgt dat de condens er uit droogt?
Heb het 2 keer gehad, 1 keer door condens, 1 keer zelf te enthousiast met de hogedruk geweest.
Het is nu netjes opgedroogd.
Heb dit ook het eerste jaar met de caravan achterlichten gehad.
Vreemd genoeg na een jaar nooit meer last van gehad.
Het lijkt dat de lampen een soort kap er opgeplakt hebben zitten voor het "mooie", dit is niet altijd helemaal vochtdicht.
De units waar de elektronica inzit lijken me wel dicht.
Condens in de achterlichten heb ik ook (gehad). Volgens de dealer is dat een productfeature. 
Vroeger verdampte dat wat makkelijker door de hitte van de gloeilamp. Met de ledlampen gaat dat wat minden.
Vroeger verdampte dat wat makkelijker door de hitte van de gloeilamp. Met de ledlampen gaat dat wat minden.
Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here
Ik heb begin dit jaar beide achterlampen laten vervangen, onder garantie. Maar ook bij de nieuwe achterlampen zat meteen weer vocht in de lampen. Dus het hoort er helaas bij.WalibiWim schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:11:
[...]
Ik bedoel de "officiële" oplossing van de dealer, de auto staat nu al een paar dagen in het zonnetje maar ik zie nog weinig verschil. Ik zal het de komende tijd maar even aankijken. Ik had al gezien dat het geen kwaad kon.
Goedemiddag mede-eigenaren,
Sinds een jaar heb ik de Lynk & Co 01. Nu heb ik twee vragen, waar jullie wellicht ervaring mee hebben:
1) Sinds enkele dagen merk ik dat bij fors remmen (van bijv. 80 km per uur naar 40km per uur) het wat stokkerig gaat. Stuur trilt ook. Heb het vermoeden dat het de remblokken / remschijven zijn. Afspraak staat al bij de garage, maar wellicht kan iemand verklaren wat dit is? Rustig en zachtjes remmen geeft dit overigens niet.
2) Ik schakel regelmatig tussen hybride en benzine. Zodra ik in een zone boven de 50km per uur kom zet ik de benzine-stand aan. Terugkerend in de 50km zone weer terug naar hybride. Meerdere keren per rit. Kan dit kwaad? Wellicht nog tips hier om zo zuinig mogelijk te rijden met de auto?
Ik hoor het graag!
Sinds een jaar heb ik de Lynk & Co 01. Nu heb ik twee vragen, waar jullie wellicht ervaring mee hebben:
1) Sinds enkele dagen merk ik dat bij fors remmen (van bijv. 80 km per uur naar 40km per uur) het wat stokkerig gaat. Stuur trilt ook. Heb het vermoeden dat het de remblokken / remschijven zijn. Afspraak staat al bij de garage, maar wellicht kan iemand verklaren wat dit is? Rustig en zachtjes remmen geeft dit overigens niet.
2) Ik schakel regelmatig tussen hybride en benzine. Zodra ik in een zone boven de 50km per uur kom zet ik de benzine-stand aan. Terugkerend in de 50km zone weer terug naar hybride. Meerdere keren per rit. Kan dit kwaad? Wellicht nog tips hier om zo zuinig mogelijk te rijden met de auto?
Ik hoor het graag!
Of het kwaad kan is wellicht wat overdreven, want hier is de auto voor gemaakt (wisselen tussen benzine en stroom). Maar ik denk niet dat hoe jij het gebruikt helemaal de bedoeling isK9494 schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 17:56:
Jammer dat Tobias de rep niet meer onderhoud en een onheilspellend bericht post over de toekomst.smeerbartje schreef op zondag 7 september 2025 @ 15:11:
[...]
Inderdaad; we hebben lopen debuggen en kwamen erachter dat het probleem helemaal niet bij Lynk&Co zit, maar bij een deprecated python library. Tevens ook geen enkel signaal gevonden dat de indruk wekt dat L&C stopt met deze API. Alles werkt nog; dus ik neem aan dat dat nog wel even zo blijft.
I will no longer be maintaining this repository, Lynk will soon break the integration but also remove the start_engine endpoint.
We zijn voornemens om de grand Scenic te vervangen voor een Lynk & Co vanwege het hoge trekgewicht.
Eerste screening op autotrack (vanaf 2023, onder de €30.000 en onder de 60.000 km) levert me al 514 resultaten op.
Mega aanbod dus.
Kan wel blind gaan voor de minste km voor de laagste prijs, of is er nog iets anders om op te letten? Bijvoorbeeld SoH? Of zit dit eigenlijk altijd wel goed.
Eerste screening op autotrack (vanaf 2023, onder de €30.000 en onder de 60.000 km) levert me al 514 resultaten op.
Mega aanbod dus.
Kan wel blind gaan voor de minste km voor de laagste prijs, of is er nog iets anders om op te letten? Bijvoorbeeld SoH? Of zit dit eigenlijk altijd wel goed.
Kan alleen een "tip" geven, niet bij ACR kopen. (vanuit eigen ervaring met vorige auto (geen Lynk) maar die hebben ze altijd wel veel)greatgonzo schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 19:28:
We zijn voornemens om de grand Scenic te vervangen voor een Lynk & Co vanwege het hoge trekgewicht.
Mega aanbod dus.
[ Voor 5% gewijzigd door Tweak_ op 03-10-2025 22:58 ]
Die komt idd goed naar voren, weinig km voor de prijs.Tweak_ schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 22:57:
[...]
Kan alleen een "tip" geven, niet bij ACR kopen. (vanuit eigen ervaring met vorige auto (geen Lynk) maar die hebben ze altijd wel veel)
Slechte service? Want Google reviews staan wel gemiddeld op 4,8 van de 552 reviews. Vind ik eigenlijk wel een goede score
[ Voor 13% gewijzigd door greatgonzo op 04-10-2025 08:36 ]
Ik overweeg ook een Lynk en kijk zelf wat meer naar resultaat in de regio, mocht er dan iets zijn waarvoor je terug moet dan hoef je niet het hele land door.
Samen met (bovag) garantie/afleverpakket, wel/geen import etc. Kun je dan het aanbod filteren.
Samen met (bovag) garantie/afleverpakket, wel/geen import etc. Kun je dan het aanbod filteren.
Maakt import nog veel uit dan? Dat halveert wel het aanbod idd
Mij is destijds verteld dat importauto's vaker bij verhuurbedrijven vandaan komen. De NL versies zijn meestal exemplaren die terug komen vanuit de abonnementen van Lynk en Co. En over garantie is ook al het nodige gediscussieerd in dit forum.greatgonzo schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:35:
Maakt import nog veel uit dan? Dat halveert wel het aanbod idd
In het heel kort: Klopt dat je geen negatieve reviews ziet want die eigenaar heeft mij bedreigd als ik het zou plaatsen. Zal die wel bij meer doen dan.. Je kan er denk ik prima een auto kopen als je ALLES nakijkt en ZEKER weet wat er allemaal van te voren mee is gebeurd. Als ze zeggen is allemaal in orde niet geloven maar nakijken.greatgonzo schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 08:21:
[...]
Die komt idd goed naar voren, weinig km voor de prijs.
Slechte service? Want Google reviews staan wel gemiddeld op 4,8 van de 552 reviews. Vind ik eigenlijk wel een goede score
Eigenaar leek heel aardig maar toen ik voor de 2de keer mijn auto had gebracht voor een reparatie en hem terug kreeg met 2 krassen op de deur had ik hem geappt. Met iets van "dat ik spijt had van mijn review want die was juist positief" Volgende dag belde hij mij op en schelde mij verrot en dus ook bedreigen dat ik het lef maar eens moest hebben om het ergens te bespreken etc. Of dus een negatieve te plaatsen.
@Sted74Sted74 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 07:20:
Eindelijk was het vrijdag zover!
We konden onze zwarte Lynk & Co ophalen🥳
Het is een 07-2023 model want ik wilde graag het sportieve en luxe zwarte hemel omdat dit eenmaal gezien te hebben ik het witte niet mooi meer vind (zelf een beetje vergeeld zien lijken).
En een oprolbare hoedenplank!
Hij heeft geen stuurverwarming maar dat heb ik nooit gehad dus verwacht dit ook niet te missen.
Hij is ingevoerd uit Frankrijk en had 22k op de teller, de velgen en het interieur zijn werkelijk nog in nieuwstaat wat een goede indruk geeft hoe hij door de vorige eigenaar is behandeld.
Bij de koop heb ik er gelijk een afneembare trekhaak onder laten monteren ivm gebruik boottrailer en zo af en toe een aanhanger en met enige regelmaat een fietsendrager.
De verplichte 2 jaarlijks onderhoudsbeurt voor fabrieksgarantie behoud.
Garage geeft zelf ook 12mnd Bovag garantie.
De blauwe accenten zwart laten wrappen en de blauwe delen op de velgen zwart laten spuiten, ik kon ze ook helemaal zwart laten spuiten maar vind dit persoonlijk net wat sjieker ogen.
De plakletters Lynk & Co 01 is ter plekke bij de aflevering nog verwijderd en was zo gepiept.
De kentekenplaat met reclame van de garage heb ik thuis zelf even vervangen voor eentje met een dunne zwarte rand.
Met al deze aanpassingen vind ik hem zelf erg mooi en luxe uitzien, hij valt behoorlijk goed op 😎.
De ritjes tot nu toe bevallen zeer goed en de auto geeft door de afwerking en hoogte een zeer veilig gevoel, andere auto onderweg lijken ineens erg klein.
Ik kom van een 2014 Skoda Octavia combi 1.2 en hiermee vergeleken is de Lynk super snel en stil.
Thuis heb ik voldoende zonnepanelen voor gratis laden en ik had nog een 11kw Lolo newmotion laadpaal overgehouden van een lease e-golf die ik nu mooi weer kan gebruiken, helaas laad de Lynk maar met 1 Fase dus laad ik maar met 3,4kw ipv 7,4kw!
Weet iemand ook of dit te veranderen is zonder een dure zware aansluiting aan te vragen bij de netbeheerder?
Ben ook druk bezig geweest om alle opties en vele mogelijkheden te ontdekken en voorkeuren in te stellen, ik had me al goed ingelezen op dit forum en alle YouTube filmpjes bekeken maar heb ook nog dankbaar gebruik gemaakt van de ingebouwde digitale grafisch mooi weergegeven handleiding in de auto zelf.
Het enige wat nog niet helemaal vloeiend lijkt te werken is Apple CarPlay, hiervan valt de verbinding steeds weg met en zonder kabel.
Tot nu toe verder zeer tevreden en ga dit pinksterweekend nog wat ritjes maken om de mogelijkheden als inparkeerhulp en de vele instellingen eigen te maken, het idee dat ik zonder brandstofkosten kan rijden op thuiselektra is toch wel lekker!
Tot 2028 nog maar extra genieten van het kunnen salderen en daarna zoveel als mogelijk op zonnestroom laden.
Hierbij wat plaatjes van de bolide!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik zag toevallig dat je over boottrailer had in je post, van paar maanden geleden.
Wij zijn aan orienteren naar een Lynk&Co , maar kan niet veel vinden over combinatie met boottrailer.
Hoe zwaar is de boot en trailer ?
Hoe is je ervaring met de Lynk&Co i.s.m. met de trailer ?
Hoe gaat het op de trailer heling ?
Groet en bedankt
Marco
An optimist is a person who sees only the lights in the picture, Whereas a pessimist sees only the shadows.An idealist, however is one who sees the light and the shadows, but in addition sees something else:.......the possibility of changing the picture
Misschien sla ik de plank wel volledig mis, maar een boottrailer op een helling is toch idem aan het wegrijden met een caravan op een helling? Als caravantrekker is de 01 veelvuldig ingezet. Tot 1700 KG aan de haak spreek ik uit eigen ervaring, wegrijden op een stijle helling is 0,0 probleem.mversluis schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 13:07:
[...]
@Sted74
Ik zag toevallig dat je over boottrailer had in je post, van paar maanden geleden.
Wij zijn aan orienteren naar een Lynk&Co , maar kan niet veel vinden over combinatie met boottrailer.
Hoe zwaar is de boot en trailer ?
Hoe is je ervaring met de Lynk&Co i.s.m. met de trailer ?
Hoe gaat het op de trailer heling ?
Groet en bedankt
Marco
Iemand hier was toch ook in boxmeer geweest bij de volvo dealer ivm defect aan de motor? Daar hadden ze toen de hele motor van moeten vervangen. Ben benieuwd wat er nou precies mis is bij de mijne
De monteur heeft het rammelen van de motor gehoord en nu moeten ze van Lynk & Co het vliegwiel na gaan kijken. Zal wel weer allemaal heel lang gaan duren dit. Kan 29 oktober pas terug.
Bij mij hebben ze de motor vervangen.Tweak_ schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 22:00:
Iemand hier was toch ook in boxmeer geweest bij de volvo dealer ivm defect aan de motor? Daar hadden ze toen de hele motor van moeten vervangen. Ben benieuwd wat er nou precies mis is bij de mijneDe monteur heeft het rammelen van de motor gehoord en nu moeten ze van Lynk & Co het vliegwiel na gaan kijken. Zal wel weer allemaal heel lang gaan duren dit. Kan 29 oktober pas terug.
Over het algemeen gaat het daar wel goed, kleine dingen worden snel tussendoor bekeken.
Niet alles gaat goed, zo was er een steun vergeten voor de afdekplaat van de motor, en 1 zat er verkeerd om op.
Daardoor zat de afdekplaat erg scheef en gewrongen boven op de motor.
Dit heb ik zelf veranderd.
Wat ik wel een hekelpuntje vindt, is de gebrekkige communicatie, en als er iets op papier gezet moet worden, duurt dat erg lang.
Maar ik zou er zo weer terug gaan, de monteur heeft toen opgemerkt dat de mortor niet lekker liep, wat ik zelf nooit opgemerkt had.
Hij had ook niks kunnen zeggen.
Mijn auto is niet meer verbonden met mijn account:
- In de app krijg ik het algemene scherm, geen autogegevens
- In de auto werkt draadloos Android Auto niet meer, evenmin als de Wifi-hotspot
- Als ik op Mijn pagina's inlog, zie ik mijn auto ook niet meer
Hebben meer mensen hier last van? Misschien een algemene storing? Ik heb L&C al gemaild.
- In de app krijg ik het algemene scherm, geen autogegevens
- In de auto werkt draadloos Android Auto niet meer, evenmin als de Wifi-hotspot
- Als ik op Mijn pagina's inlog, zie ik mijn auto ook niet meer
Hebben meer mensen hier last van? Misschien een algemene storing? Ik heb L&C al gemaild.
Ik heb maar even gebeld met de klantenservice. De wachttijd viel gelukkig mee. Mijn auto was in het systeem gewoon aan mijn account gekoppeld, maar volgens de medewerkster wil het nog wel eens helpen om de koppeling te verwijderen en opnieuw aan te maken. En inderdaad, nu werkt alles weer!
[ Voor 44% gewijzigd door oldostofjas op 10-10-2025 11:58 ]
Toen ik gisteren wilde starten kreeg ik direct de melding "Koelvloeistofniveau te laag". Aangezien ik genoeg stroom had besloten maar naar een tankstation een paar 100 meter verderop te rijden om koelvloeistof te kopen.
Toen ik dat bij wilde vullen bleek dat er genoeg in zat en het knaagschade van een marter is. Die heeft de kabel bij de sensor op het reservoir doorgeknaagd.
Verder ook de het schuim links en rechts "boven" en het rubber wat de motorkap tegen de ruit aan afsluit, maar dat is geen groot probleem.
Aangezien er verder niet duidelijk is wat er verder aangevreten is hebben we de auto laten afslepen. Gaat vandaag naar de dealer. Wordt vervolgt...
Toen ik dat bij wilde vullen bleek dat er genoeg in zat en het knaagschade van een marter is. Die heeft de kabel bij de sensor op het reservoir doorgeknaagd.
Verder ook de het schuim links en rechts "boven" en het rubber wat de motorkap tegen de ruit aan afsluit, maar dat is geen groot probleem.
Aangezien er verder niet duidelijk is wat er verder aangevreten is hebben we de auto laten afslepen. Gaat vandaag naar de dealer. Wordt vervolgt...
Update: In plaats van de dealer is de auto naar een door de verzekeraar herkend autoschadebedrijf gebracht, want wanneer het veel ging kosten dan kon ik het dan op de all-risk claimen. Is ondertussen voor 95 euro weer gesoldeerd. Verder is er niet geknaagd. Scheelt weer!
Ja, dat schuim links en rechts schijnt lekker te zijn.blitzkrieg schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 08:20:
Toen ik gisteren wilde starten kreeg ik direct de melding "Koelvloeistofniveau te laag". Aangezien ik genoeg stroom had besloten maar naar een tankstation een paar 100 meter verderop te rijden om koelvloeistof te kopen.
We hebben thuis een marter-ongedierte verjager onder de carport. Daar geen last meer. Ook minder muizen, we wonen in een buitengebied.
De eerste dag op de camping waren we al aan de beurt, beide blokken. Verder geen schade gelukkig. Toilet blokjes onder de motorkap hebben geholpen.
Fijn dat het verder meeviel👍
Weet iemand of het nog mogelijk om je Lynk over te kopen bij een abonnement of zijn ze daarmee gestopt? Ik had begin dit jaar vanuit de Berlijnse LynkCo (waarom Berlijn, geen idee) een aanbod gekregen, maar zou nu een nieuw aanbod willen hebben. Meerdere mails gestuurd maar tot op heden geen reactie.
Mrd82 in "Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic"DR.V schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:04:
Weet iemand of het nog mogelijk om je Lynk over te kopen bij een abonnement of zijn ze daarmee gestopt? Ik had begin dit jaar vanuit de Berlijnse LynkCo (waarom Berlijn, geen idee) een aanbod gekregen, maar zou nu een nieuw aanbod willen hebben. Meerdere mails gestuurd maar tot op heden geen reactie.
Volgens een bericht in dit topic zijn ze ermee gestopt.
Dankjewel, erg balen. Nu dan maar een plan B bedenken, voel er weinig voor om het via een willekeurige advertentie te kopen dus gaat puzzelen worden.oldostofjas schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 13:32:
[...]
Mrd82 in "Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic"
Volgens een bericht in dit topic zijn ze ermee gestopt.
Die gaat weer terug komen... irritante schijt beesten. Elke auto die ik heb gehad werd aangevreten.blitzkrieg schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 12:27:
Update: In plaats van de dealer is de auto naar een door de verzekeraar herkend autoschadebedrijf gebracht, want wanneer het veel ging kosten dan kon ik het dan op de all-risk claimen. Is ondertussen voor 95 euro weer gesoldeerd. Verder is er niet geknaagd. Scheelt weer!
Laatste schade was kapot gebeten ruitensproeier slang onder de kap bij de Kia van mijn vriendin.
Bij beide auto's kastje ingebouwd die geluid maakt en licht flitsen, hebben ze schijt aan. Kabels en die schuimpjes ingespoten met anti marter spray. WC blokjes doe ik niet, als die gaan lekken ben je de sjaak en het schijnt niet goed te zijn dat die lucht telkens je auto in komt.
Bij de Lynk plaats ik iedere avond een luchtbed voor onder de auto en 2 kussentjes bij beide wielen zo is er onder geen een opening. Vet irritant om dit telkens te doen maar ik weet zeker dat ze mijn auto slopen als ik het niet doe. Er lopen er hier meerdere rond (elke avond)
Sorry voor weer een post maar ik moet dit gewoon echt even zeker weten. Ik heb deze auto nog niet zolang en toen ik hem kocht stond er een melding over service en front camera zoiets. Dat was een bekend iets en kalibratie zou het oplossen.. Werd ik gebeld het duurt langer want de front camera bij de spiegel moet vervangen worden.
Nu als de voorruit beslagen is gaat de ruitenwisser aan en zet ik verwarming aan vervolgens is de voorruit niet echt beslagen meer maar krijg ik wel telkens deze melding:
:strip_exif()/f/image/B0UPWVr2AsdERJhYloxGcQ9K.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan bijna niet geloven dat dit "zo hoort" ? Hebben andere dit ook? Anders mogen ze dit ook gaan fiksen..
Of moet ik voor ik ga wegrijden met een doekje over die plek waar de camera zit? Was bij mijn vorige auto (Skoda Kamiq) niet nodig.
Nu als de voorruit beslagen is gaat de ruitenwisser aan en zet ik verwarming aan vervolgens is de voorruit niet echt beslagen meer maar krijg ik wel telkens deze melding:
:strip_exif()/f/image/B0UPWVr2AsdERJhYloxGcQ9K.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan bijna niet geloven dat dit "zo hoort" ? Hebben andere dit ook? Anders mogen ze dit ook gaan fiksen..
Of moet ik voor ik ga wegrijden met een doekje over die plek waar de camera zit? Was bij mijn vorige auto (Skoda Kamiq) niet nodig.
[ Voor 6% gewijzigd door Tweak_ op 14-10-2025 21:57 ]
Bij een beslagen voorruit heb ik dit ook. Meestal vrij snel weer weg.Tweak_ schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 21:55:
Sorry voor weer een post maar ik moet dit gewoon echt even zeker weten. Ik heb deze auto nog niet zolang en toen ik hem kocht stond er een melding over service en front camera zoiets. Dat was een bekend iets en kalibratie zou het oplossen.. Werd ik gebeld het duurt langer want de front camera bij de spiegel moet vervangen worden.
[Afbeelding]
Dit heb ik ook, maar is niet Lynk&Co eigen, mijn 2024 Tiguan heeft precies hetzelfde. Is als je even aan het rijden bent zo weer weg.Tweak_ schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 21:55:
[Afbeelding]
Heeft iemand hier ervaring met de aanschaf van een occasion, en het doormeten van de SoH?
Er is zoveel aanbod, dat dit voor mij wel een goede parameter zou zijn om het kaf van het koren te scheiden
Er is zoveel aanbod, dat dit voor mij wel een goede parameter zou zijn om het kaf van het koren te scheiden
Ik heb dit ook regelmatig (zowel bij huidige als bij m'n vorige 01). Voordat ik wegrijd laat ik de ruitenwissers één keer heen en weer gaan door de ruitenwisserhendel aan het stuur één keertje omlaag te drukken. Wissers nemen namelijk ook het gedeelte mee van de ruit bij de voorruitcamera, zodat het laagje vocht/dauw c.q. beslagen gedeelte schoon wordt gewist en het glas op die plek weer helder wordt. Melding verdwijnt dan binnen een minuutje na wegrijden. Scheelt je weer een doekje over die plek heen halen.Tweak_ schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 21:55:
Ik heb zelf de melding van de 'Service Camera' gehad tijdens een trip door Zwitserland een paar weken terug. Het kwam tijdens het rijden, ik ging in en uit de tunnels met ik denk grote verschillen in temperatuur en luchtvochtigheid. Airco aan en bij de volgende stop was het na het in- en uitschakelen van de motor weg.
Een hele mooie deal gesloten en sinds vorige week de trotse eigenaar van een zwarte Lynk & Co 01 uit 2025 (vorige type dus geen More/Core). Wat een verademing vergeleken met m'n Seat Leon uit 2007. Rijdt heerlijk en binnen 2 dagen via de klantenservice de koppeling auto/account kunnen regelen. Van het veelbesproken Carplay issue heb ik dan ook eigenlijk geen last gehad en de verbinding komt bijna altijd snel automatisch draadloos tot stand. Heel sporadisch via het display nog de telefoon moeten verbinden maar ook dit werkte daarna meteen.
Het enige wat mij opviel is dat de bijgeleverde granny lader eigenlijk maar maximaal met 1700W laadt en in het geval van een lege accu dus ongeveer 10 uur moet laden. Zijn er mensen die daarom een andere lader hebben gekocht die wel continu op hoger vermogen kan laden? En zoja welke?
Het enige wat mij opviel is dat de bijgeleverde granny lader eigenlijk maar maximaal met 1700W laadt en in het geval van een lege accu dus ongeveer 10 uur moet laden. Zijn er mensen die daarom een andere lader hebben gekocht die wel continu op hoger vermogen kan laden? En zoja welke?
Dit klinkt niet als een standaard granny lader. Bij de eerste modeljaren werd er een van 10A, dus 2300W bijgeleverd. Daarna kwam er volgens mij een waarbij het amperage ingesteld kon worden.Rowlers schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:58:
Een hele mooie deal gesloten en sinds vorige week de trotse eigenaar van een zwarte Lynk & Co 01 uit 2025 (vorige type dus geen More/Core). Wat een verademing vergeleken met m'n Seat Leon uit 2007. Rijdt heerlijk en binnen 2 dagen via de klantenservice de koppeling auto/account kunnen regelen. Van het veelbesproken Carplay issue heb ik dan ook eigenlijk geen last gehad en de verbinding komt bijna altijd snel automatisch draadloos tot stand. Heel sporadisch via het display nog de telefoon moeten verbinden maar ook dit werkte daarna meteen.
Je kunt het amperage instellen maar de lader gaat dan maximaal 2 uur naar 2300W en schakelt dan terug naar 1700W. Dit is ook geen instelling die bewaart blijft. Ik weet bijna zeker dat dit de standaard lader is tegenwoordig omdat ik op de Facebook pagina mensen met dezelfde heb gezien en ook verwezen naar de handleiding van mijn type.oldostofjas schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 14:41:
[...]
Dit klinkt niet als een standaard granny lader. Bij de eerste modeljaren werd er een van 10A, dus 2300W bijgeleverd. Daarna kwam er volgens mij een waarbij het amperage ingesteld kon worden.
Hier kwam ik mijn type tegen:
https://lynkencoforum.nl/...g-emove-defa-lader-engels
[ Voor 7% gewijzigd door Rowlers op 20-10-2025 15:53 ]
Ik heb wel een andere lader aangeschaft maar dat had er meer mee te maken dat ik bij die lader (vevor variant, zie Amazon of andere webshops) de kabel los kon halen en door de muur makkelijk door kan voeren. De kabel kan ik dus nu opgerold tegen de muur hangen. Dit als goedkoop alternatief op een volwaardige laadpaal.Rowlers schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:58:.
Hoi allen,
Heeft iemand dé oplossing voor de gigantisch vervelende krakende armsteun 😩. Alles zo goed afgewerkt, maar dit onderdeel is erg goedkoop gemonteerd..
Iemand een idee?
Heeft iemand dé oplossing voor de gigantisch vervelende krakende armsteun 😩. Alles zo goed afgewerkt, maar dit onderdeel is erg goedkoop gemonteerd..
Iemand een idee?
De thuislader die ik erbij kreeg bleek defect. Ze hadden zogenaamd een nieuw type lader die sneller kon laden. Ik kon kiezen of een originele gebruikte of die "nieuwe" dus. Toch maar gekozen voor de nieuwe en dat bleek gewoon een "alie" ding te zijn met het merk Junsun. Maar deze lader kan je instellen tot maximaal 16A ! Ik laad dus telkens met 13A (wil niet het maximale gebruiken)Rowlers schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 13:58:
Auto komt niet van een dealer af.
Ben benieuwd naar je garagebedrijf. Zo ben ik genaaid met oudere autobanden (die zo goed als nieuw waren) en met een neppe trekhaak (die dezelfde prijs had als een originele). Als het hetzelfde garagebedrijf is dan moeten we die hier maar plaatsen.Tweak_ schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 02:07:
[...]
De thuislader die ik erbij kreeg bleek defect. Ze hadden zogenaamd een nieuw type lader die sneller kon laden. Ik kon kiezen of een originele gebruikte of die "nieuwe" dus. Toch maar gekozen voor de nieuwe en dat bleek gewoon een "alie" ding te zijn met het merk Junsun. Maar deze lader kan je instellen tot maximaal 16A ! Ik laad dus telkens met 13A (wil niet het maximale gebruiken)
Auto komt niet van een dealer af.
Ik heb de auto gekocht in Gemert, alleen die lader bleek dus defect en kreeg meteen een nieuwe. Heb verder niet echt iets negatiefs over hun. (tot nu toe)
Ik heb volgens mij nodg de orginele lader met gewone stekker, daar zit zo'n ronde "omvormer" bij de stekker, met een witte lamp.
Aaah kijk, die had ik toevallig gister voor het lezen van je bericht ook aangeschaft. Dat zou wat sneller moeten werken.jack_ schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 20:36:
[...]
Ik heb wel een andere lader aangeschaft maar dat had er meer mee te maken dat ik bij die lader (vevor variant, zie Amazon of andere webshops) de kabel los kon halen en door de muur makkelijk door kan voeren. De kabel kan ik dus nu opgerold tegen de muur hangen. Dit als goedkoop alternatief op een volwaardige laadpaal.
Over welke hebben we het hier precies? (linkje?)jack_ schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 20:36:
[...]
Ik heb wel een andere lader aangeschaft maar dat had er meer mee te maken dat ik bij die lader (vevor variant, zie Amazon of andere webshops) de kabel los kon halen en door de muur makkelijk door kan voeren. De kabel kan ik dus nu opgerold tegen de muur hangen. Dit als goedkoop alternatief op een volwaardige laadpaal.
Want het uit elkaar halen zou mij heel wat lasdozen-knutsel-werk schelen en de kabel netjes buiten hebben en de granny mooi droog in de meterkast
Try to hack me, my IP = 127.0.0.1
Nog iets gehoord of gezien omtrent de parkeerhulp?Vecodo schreef op zondag 21 september 2025 @ 09:26:
Erg blij met de auto! Heb wel een paar vraagjes, hoop dat jullie kunnen helpen.
..................
- er zou iets van parkeerhulp op moeten zitten? Is zo? Zo ja, hoe activeer je dat?
Krijg deze ook niet geactiveerd.
Hier een 01 van juli 2023.
Hoor het graag, dank
Bleek ergens een kabeltje stuk/weg bij een connector (marter?). Vervangende connector is nu van Volvo - 500 euro moeten betalen, terwijl de onderdelen zelf slechts 25 euro excl. btw waren.ThijsAms schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:07:
Sinds een dag blijft het motorstoringslampje aan en blijft het display zo staan. Geen idee wat er aan de hand is, donderdag even uitlezen bij de dealer. Hopelijk is het niets ergs. [Afbeelding]
Swipe op het display van helemaal boven naar omlaag.RobEppink schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 13:11:
[...]
Nog iets gehoord of gezien omtrent de parkeerhulp?
Krijg deze ook niet geactiveerd.
Hier een 01 van juli 2023.
Hoor het graag, dank
Deze is het:Tall0ne schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:22:
[...]
Over welke hebben we het hier precies? (linkje?)
Want het uit elkaar halen zou mij heel wat lasdozen-knutsel-werk schelen en de kabel netjes buiten hebben en de granny mooi droog in de meterkast
https://www.vevor.nl/draa...te-wallbox-p_010826855608
Het verschil is dat als het een tijd hoog water geweest de helling soms glad kan zijn. En je dan met alleen voorwiel aandrijving soms wat last kan hebben.MvdV schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 15:17:
[...]
Misschien sla ik de plank wel volledig mis, maar een boottrailer op een helling is toch idem aan het wegrijden met een caravan op een helling? Als caravantrekker is de 01 veelvuldig ingezet. Tot 1700 KG aan de haak spreek ik uit eigen ervaring, wegrijden op een stijle helling is 0,0 probleem.
Overigens heb ik hier zelf nog geen last van gehad. Boot met trailer weegt rond de 750-800kg en vaak trek ik de set er elektrisch nog uit.
Ik krijg m net binnen maar ik zie zo geen mogelijkheid om een kabel los te maken of de behuizing open te schroeven 🥴
grote sticker aan de achterkant losstekenRowlers schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 16:52:
[...]
Ik krijg m net binnen maar ik zie zo geen mogelijkheid om een kabel los te maken of de behuizing open te schroeven 🥴
Iemand ervaring met een Towcar afneembare trekhaak? Ken het merk niet maar mag wel een kogeldruk van 140kg hebben.
Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer
Dat klinkt leuk, maar als je over de technische toegestande kogeldruk van de auto (goede vraag wat dat is, origineel 90KG bij een OEM trekhaak, maar Lynk&Co heeft volgens mij in de specificaties niet staan wat de max kogeldruk van de 01 is) of caravan/trailer heen gaat heb je daar niks aan.bbn_ldp schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 22:00:
Iemand ervaring met een Towcar afneembare trekhaak? Ken het merk niet maar mag wel een kogeldruk van 140kg hebben.
Dit. En daarnaast heeft 140kg kogeldruk grote invloed op de rij eigenschappen (deinen, doorduwen en niet te vergeten grip met je FWD auto). Het verschil tussen 80 en 95kg is al merkbaar, laat staan 140kg.MvdV schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 10:41:
[...]
Dat klinkt leuk, maar als je over de technische toegestande kogeldruk van de auto (goede vraag wat dat is, origineel 90KG bij een OEM trekhaak, maar Lynk&Co heeft volgens mij in de specificaties niet staan wat de max kogeldruk van de 01 is) of caravan/trailer heen gaat heb je daar niks aan.
Zelf rij ik overigens met 95-100kg. Dit omdat onze caravan van nature een vrij hoge kogeldruk heeft. Daarbij vind ik iets meer dan 80 persoonlijk wat fijner/stabieler rijden.
Bij mijn oude Outlander uit 2008 zat ik ook meestal tussen 85 en 100 kogeldruk.Die auto had wel hulpveren. Bij de keuze voor trekhaken zie ik dan de brink met max 90 en de Towcar met max 140. Dan mag ik met de brink niet over de 90.Timmert schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 10:46:
[...]
Dit. En daarnaast heeft 140kg kogeldruk grote invloed op de rij eigenschappen (deinen, doorduwen en niet te vergeten grip met je FWD auto). Het verschil tussen 80 en 95kg is al merkbaar, laat staan 140kg.
Zelf rij ik overigens met 95-100kg. Dit omdat onze caravan van nature een vrij hoge kogeldruk heeft. Daarbij vind ik iets meer dan 80 persoonlijk wat fijner/stabieler rijden.
Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer
Nou ben benieuwd, morgen gaat de Lynk weer naar de dealer in Boxmeer ivm benzine motor die flink rammelt net na het starten (wat dan snel ook weer weg is) en tijdens het rijden in lage toeren. Ze moeten van Lynk & Co het vliegwiel gaan bekijken.. En ik moet ze helaas nog meer aan het werk zetten want laatst regende het hard en sloeg de ruitenwisser tegen de stijl aan van de auto. Toen ik ging kijken zag ik dat de lak er al helemaal af is ben benieuwd of ze daar ook iets aan gaan doen. (ik kan er niks aan doen dat die wisser telkens er tegen heeft gemept)
Dat klinkt als iets waar ik ook last van heb! Wat ervaar je precies? Bij ons hoor ik af en toe een raar geluid ergens van boven, het lijkt inderdaad op het geluid van een buis waar de wind een beetje tegenaan "tokkelt".MvdV schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 17:17:
Iemand al last gehad van verstopte drains van het panoramadak?
Hm, nee, ik had last van een plasje water op de kofferbakmat (leek onverklaarbaar, maar kwam via de gaten onderaan de C stijl naar binnen gedruppeld). Later constateerde ik een natte plek in de rechter C-stijl (alleen na heel veel regen) en storingen op de trekhaakmodule.smeerbartje schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 07:45:
[...]
Dat klinkt als iets waar ik ook last van heb! Wat ervaar je precies? Bij ons hoor ik af en toe een raar geluid ergens van boven, het lijkt inderdaad op het geluid van een buis waar de wind een beetje tegenaan "tokkelt".
Het is water dat vanaf het panoramadak over de hemel naar beneden loopt via de trekhaakmodule rechts achter.
De dealer heeft de boel ontstopt en de trekhaakmodule vervangen.
Een gewaarschuwd mens telt voor 2. Ik ga eens uitzoeken hoe ik ze zelf het beste preventief kan ontstoppen elk jaar, scheelt een hoop ellende.
Flesje Muscle gootsteenontstopper erinMvdV schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 16:04:
[...]
Hm, nee, ik had last van een plasje water op de kofferbakmat (leek onverklaarbaar, maar kwam via de gaten onderaan de C stijl naar binnen gedruppeld). Later constateerde ik een natte plek in de rechter C-stijl (alleen na heel veel regen) en storingen op de trekhaakmodule.
Het is water dat vanaf het panoramadak over de hemel naar beneden loopt via de trekhaakmodule rechts achter.
De dealer heeft de boel ontstopt en de trekhaakmodule vervangen.
Een gewaarschuwd mens telt voor 2. Ik ga eens uitzoeken hoe ik ze zelf het beste preventief kan ontstoppen elk jaar, scheelt een hoop ellende.
Vandaag auto terug gekregen -> Vliegwiel kapot, komt dus schijnbaar wel vaker voor ze hadden het ook bij een XC40. Ze halen dan de start motor eruit en zien allemaal vet zitten en weten ze genoeg. Hele motor moet er dus schijnbaar uit.. Nu wachten op de onderdelen.
Ik heb dat getokkel ook, vooral bij zijwind en hogere snelheden. Mijns inziens is dat geluid het gevolg van de open dakrails.smeerbartje schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 07:45:
[...]
Dat klinkt als iets waar ik ook last van heb! Wat ervaar je precies? Bij ons hoor ik af en toe een raar geluid ergens van boven, het lijkt inderdaad op het geluid van een buis waar de wind een beetje tegenaan "tokkelt".
Thanks; is hier meer over bekend? Hoe zou dit in het Engels heten?IceEyz schreef op donderdag 30 oktober 2025 @ 08:06:
[...]
Ik heb dat getokkel ook, vooral bij zijwind en hogere snelheden. Mijns inziens is dat geluid het gevolg van de open dakrails.
Wat ik mij afvraag: als je een lange rit hebt (zeg 200 km), wat is dan handiger. 50 km full electric rijden en 150 hybride? Of kun je hem dan het beste meteen op hybride stand zetten?
Stadsverkeer op accu, snelweg op power of hybrid.greatgonzo schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:28:
Wat ik mij afvraag: als je een lange rit hebt (zeg 200 km), wat is dan handiger. 50 km full electric rijden en 150 hybride? Of kun je hem dan het beste meteen op hybride stand zetten?
Hybride = elektrisch, zolang er geen reden is om over te schakelen op benzine. Dus alsnog je stroom op.greatgonzo schreef op maandag 3 november 2025 @ 13:28:
Als je al een lange rit doet is kun je gewoon 150/130 in Power doen, en de laatste 50/70 overschakelen naar Pure. Stroom wordt dan maximaal gebruikt en hij gaat niet bijladen in Power.
Weet iemand hoe het nu precies zit met de hotspot? Ik zie dat deze telkens actief is maar ik mag de settings niet bekijken dus weet de WPA key ook niet. Sommige zeggen meer kan je er ook niet mee want is nodig voor de auto zelf.. Andere zeggen ik kan gewoon ipad etc erop connecten.
Als ik de Vivaldi browser open krijg ik de melding dat ik moet inloggen, als ik dit probeer krijg ik de melding oeps er gaat iets mis. Auto is wel gekoppeld aan de app op mijn telefoon dus ik kan wel alles zien. Als ik bij het inloggen een verkeerd wachtwoord invul krijg ik ook te zien dat deze verkeerd is... Dus hij heeft wel gewoon connectie met internet.
Als ik de Vivaldi browser open krijg ik de melding dat ik moet inloggen, als ik dit probeer krijg ik de melding oeps er gaat iets mis. Auto is wel gekoppeld aan de app op mijn telefoon dus ik kan wel alles zien. Als ik bij het inloggen een verkeerd wachtwoord invul krijg ik ook te zien dat deze verkeerd is... Dus hij heeft wel gewoon connectie met internet.
Een keer per half jaar warm water met afwasmiddel doorspoelen en daarna een paar keer goed naspoelen zodat alle zeepresten wel oplossen/wegspoelen, heel eenvoudig.MvdV schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 16:04:
[...]
Wat waren je symptomen?Tweak_ schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 19:32:
Vandaag auto terug gekregen -> Vliegwiel kapot, komt dus schijnbaar wel vaker voor ze hadden het ook bij een XC40. Ze halen dan de start motor eruit en zien allemaal vet zitten en weten ze genoeg. Hele motor moet er dus schijnbaar uit.. Nu wachten op de onderdelen.
@blup ik merkte dat de auto soms een soort rammel geluid maakte laag in de toeren (dus bij rotondes en bochten) als hij op de benzine motor liep. Ik heb toen gevraagd aan de dealer is dit normaal? Ik kreeg meteen te horen nee.. Dus afspraak gemaakt, maar moest wel aantal dagen wachten tot ze erna konden kijken.
Toen kwam ik per toeval achter dat het geluid ook aanwezig was als ik hem meteen op power zet (meteen starten van de benzine motor) de motor start en klinkt goed en dan ineens komt dat rammel geluid en na aantal seconden is het weg.
Ik had mijn collega gevraagd maak eens een video als ik hem "start" maar dat had die helaas via zijn werk telefoon gedaan en in Teams gestuurd.. De video is daardoor in een soort slowmotion maar hierdoor kan je wel echt heel goed horen wat ik bedoel. Zal even kijken of ik het kan bijvoegen.[Video: https://www.max-tweak.nl/rammel_lynk.mp4]
Toen kwam ik per toeval achter dat het geluid ook aanwezig was als ik hem meteen op power zet (meteen starten van de benzine motor) de motor start en klinkt goed en dan ineens komt dat rammel geluid en na aantal seconden is het weg.
Ik had mijn collega gevraagd maak eens een video als ik hem "start" maar dat had die helaas via zijn werk telefoon gedaan en in Teams gestuurd.. De video is daardoor in een soort slowmotion maar hierdoor kan je wel echt heel goed horen wat ik bedoel. Zal even kijken of ik het kan bijvoegen.[Video: https://www.max-tweak.nl/rammel_lynk.mp4]
Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
/f/image/m5lCNmD6F2pNgrzH9IEugXtL.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SsGpDvrGqSIe1qggnC0ZODD2.jpg?f=fotoalbum_large)