Rij nu 3 weken rond, auto bevalt opzich prima. Rijdt fijn. Wel een paar puntjes, waarvan ik niet zeker weet of dit een (klein) mankement is, of nu eenmaal een onvolkomenheid is van de auto:
1)
Overgaan op verbrandingsmotor bij bepaald vermogen.
Ik heb nu al een paar keer gehad dat als ik optrek, de auto overschakeld van hybride/pure naar de verbrandingsmotor. Ook als er nog voldoende capaciteit in de accu zit. Het is niet zo dat dit even een overgangsmoment is, want ik heb het soms een paar km lang, en dan is hij al op toeren.
2)
Loskoppelen laadkabel
Als het laden klaar is, moet ik verschillende stappen doorlopen om los te koppelen:
- eerst de sessie afbreken (dat is wel normaal)
- Dan de auto van het slot af doen
- Dan de deur openen
- Dan hopen dat de laadkabel lost gaat. Ook hier moet ik soms nog een paar keer wiebelen met de stekker om hem los te krijgen.
Dit ben ik van andere auto's wel anders gewend. Vind het sowieso raar dat je de deur moet openen om ook de laadkabel te lossen (ondanks dat het lampje op groen staat)
3)
Windgeruis bij hogere snelheden.
We hebben een model MY23, met de aangepaste voorruit tegen windgeraas. Maar bij hogere snelheden (en wind bepaalde hoek

) hoor ik het toch flink suizen aan de bestuurderskant. Was pas één rit, maar hoop dat dit een incident was