panasonic warmtepomp 2013-4900wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu, vanaf 20 september 2025 een Marstek Venus E v2 5.12 kWh firmware 154 BMS 216 P1 ct003 v117
klopt, moet gewoon passen, had ik ook hoewel ik de bosch versie heb dacht ik.LeenVan schreef op dinsdag 7 april 2026 @ 13:28:
[...]
Ik heb deze (A979S) vanochtend ook gemonteerd, inderdaad even iets kracht zetten en dan zitten ze prima.
Alleen de achter ruitenwisser, had ik nogal ruzie mee toen, de oude wilde er niet vanaf.
Ik rijd nu 1,5 week in de lynk &co 01 uit 2022 heerlijke auto.
wat mij opvalt als ik de auto op slot doe en ik wegloop van de auto hij na 5 a10 seconden nog een keer op slot gaat ik hoor dan de zelfde klik is dit normaal?
Ook kwam ik er achter dat ik voor Banden heb van Michelin banden uit 2022 en achter Continental banden uit 2022 dus hij lijkt op deze 2 verschillende soorten banden afgeleverd is dat normaal dat de Lynk & co op verschillende banden afgeleverd werd?
Ook heb ik de Call US knop geprobeerd ik krijg alleen de franse lynk & co keuze menu iemand die dit heeft kunnen laten omzetten naar de nederlandse lynk en co? heb al contact gehad met lynk & co zelf gaan het voor mij uitzoeken.
Opstarten van het systeem gaat opzich best goed niet super snel maar prima het opstarten van de laatste gekozen muziek keuze gaat niet altijd helemaal goed hij speelt wel af alleen komt er geen geluid uit de boxen vaak door een keer op pauze te drukken en dan weer op play gaat hij wel aan draadloos ook Apple car-play werkt prima geen connectie verlies meer
Laadklepje wil soms nog wel eens blijven hangen hij klikt dan wel maar gaat dan niet open heb er nu 1 laagje ductape op de metalen deeltjes in het klepje zelf geplakt en lijkt nu opgelost.
instap deurverlichting heb ik vervangen voor verlichting met de naam lynk & co op de grond afgebeeld was even prutsen maar moet zeggen goeie update.
:strip_exif()/f/image/BgikGh7N9NKgFwf2g48YbpUD.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook een bakje voor in het middenconsole gekocht zodat je niet zo hoeft te graaien in de diepte.
van de week al een mooie set dak dragers op de kop getikt via marktplaats Modula Dakdragers voor de lynk en Co 01 maken weinig geluid en zien er ook nog eens redelijk uit op de auto.
:strip_exif()/f/image/fJWuNAbdUWAVhg9HJ7BjxPvt.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook via marktplaats setje caravan spiegels gekocht voor op de Lynk mogen zaterdag de caravan weer ophalen eens kijken hoe de auto hiermee omgaat verwacht dat het super gaat rijden
Volgende week nog even naar een setje Winterbanden met velgen kijken zie een paar leuke setjes staan op Marktplaats.
:strip_exif()/f/image/hh7txnibfNv25ZajcdKcS6DG.jpg?f=fotoalbum_large)
iemand al een goeie bumper beschermer gevonden voor de achterbumper bij de kofferbak?
Mocht iemand nog tips hebben voor mooie niet al te dure upgrades hoor ik dat graag.
[ Voor 20% gewijzigd door Roe!and op 09-04-2026 14:15 ]
Het nog een keer op slot gaan na een paar seconden herken ik. Ik kan je niet vertellen wat het is en waarom
Dat hebben bijna alle auto's. Na de tweede klik zijn de deuren ook niet meer van binnenuit te openen.TechPete schreef op donderdag 9 april 2026 @ 20:07:
Gefeliciteerd met de nieuwe auto!
Het nog een keer op slot gaan na een paar seconden herken ik. Ik kan je niet vertellen wat het is en waarom
Verder al eens iets gezien over een dashcam, maar daar zelf geen ervaring mee.
Ja die rolhoes had ik ook al gezien alleen vind ik het dan weer jammer dat hij niet de gehele kofferbak afdekt je hebt links en rechts een gleuf zitten….Flipmo schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 08:33:
@Roe!and een relatief goedkope en zeer fijne upgrade is een oprolbare hoedenplank van Aliexpress, zo rond de 70 a 80 euro normaal.
Ja die dashcam lijkt mij ook wel wat had ik in mijn oude auto ook zitten maar wil hem dan met parkmodus dus moet ik nog effe uitzoeken waar ik de continu stroom vandaan ga halen. je hebt ze ook die je aan de sensor van de spiegel kan maken maar die is dus zonder parkmodus
Persoonlijk vind ik het een onding. Als je over een flinke hobbel rijdt schiet ie los en inderdaad aan weerskanten flinke gleuven.Flipmo schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 08:33:
@Roe!and een relatief goedkope en zeer fijne upgrade is een oprolbare hoedenplank van Aliexpress, zo rond de 70 a 80 euro normaal.
Zou het niet aanraden. Dan nog eerder hoedeplank eruit en niks ervoor in de plaats.
Dat heb ik ook, de hoedenplank in die van mij is ooit profisorisch gefixt met wat kit in de gaten waar de "touwtjes" vast horen te zitten aan de auto., maar in de praktijk lieten die gewoon los.Menno_99 schreef op vrijdag 10 april 2026 @ 15:56:
[...]
Persoonlijk vind ik het een onding. Als je over een flinke hobbel rijdt schiet ie los en inderdaad aan weerskanten flinke gleuven.
Zou het niet aanraden. Dan nog eerder hoedeplank eruit en niks ervoor in de plaats.
Dus de hoedenplank er maar uit gehaald en ligt/ staat nu ergens in huis te verstoffen.
Ok.. je hebt iets ruimte aan de zijkanten, maar het gemak dat ik hem ff op kan rollen ipv steeds de hoedenplank eruit moet nemen neem ik wel voor lief.
Nu is mijn vraag kan ik hier uitstapverlichting in installeren. Op het scherm staat uitstapverlichting geactiveerd bij verlaten vd auto alleen onder in de deur zitten 2 afgedekte plastic plaatjes. Zitten hier de aansluitingstekkers achter of is dat alleen bij de more het geval… alvast bedankt
Ik heb nu de bleuprints gemonteerd, ik heb alleen nog een vraag.ron12345 schreef op vrijdag 20 maart 2026 @ 09:03:
[...]
Die volgens het kenteken geselecteerd waren... die waren voor een kleinere schijfdiameter.
Toevallig had ik die bleuprint blokken ook al in de winkelmand liggen, deze zijn voor een schijfdiameter van 322 mm.
Dus ook groter dan de eerste set.
Ik zal de schijf nog eens zelf opmeten, dan weet ik het zeker.
Thanx voor de info
De slijtindicator zal wel werken, maar de originele blokken zitten geplakt.
De bleuprints hebben een plaatje zitten, een soort anti piep plaatje.
Of moet dat plaatje eraf, zodat er dan een lijmlaag zichtbaar wordt.
Is een beetje onduidelijk.
Ook de more heeft het niet meer. Was alleen op de pre-facelift modellen zo. Met uitstapverlichting bedoelen ze de verlichting van de auto die aangaat.TomLL schreef op woensdag 15 april 2026 @ 09:46:
Sinds kort rij ik een Lynk en co 01 core.
Nu is mijn vraag kan ik hier uitstapverlichting in installeren. Op het scherm staat uitstapverlichting geactiveerd bij verlaten vd auto alleen onder in de deur zitten 2 afgedekte plastic plaatjes. Zitten hier de aansluitingstekkers achter of is dat alleen bij de more het geval… alvast bedankt
Bedankt voor je reactie
Heb je foto's? Bij de originele zat er geen plaatje op maar een papier wat ik van de lijm moest aftrekken.ron12345 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 14:49:
[...]
Ik heb nu de bleuprints gemonteerd, ik heb alleen nog een vraag.
De slijtindicator zal wel werken, maar de originele blokken zitten geplakt.
De bleuprints hebben een plaatje zitten, een soort anti piep plaatje.
Of moet dat plaatje eraf, zodat er dan een lijmlaag zichtbaar wordt.
Is een beetje onduidelijk.
Achter had ik ook plaatjes, die zitten er nog tussen.
panasonic warmtepomp 2013-4900wp zuidoost, 2018-1650wp zuidoost, 2025-2970wp zuidwest, 2024 PHEV, 2025 3 maanden Homewizard thuisaccu, vanaf 20 september 2025 een Marstek Venus E v2 5.12 kWh firmware 154 BMS 216 P1 ct003 v117
Nee helaas geen foto's.Wilmaas schreef op woensdag 15 april 2026 @ 21:55:
[...]
Heb je foto's? Bij de originele zat er geen plaatje op maar een papier wat ik van de lijm moest aftrekken.
Achter had ik ook plaatjes, die zitten er nog tussen.
De plaatjes zijn bedrukt met het typenummer en zijn ongeveer een halve mm dik.
Ook mooi zwart, dus vandaar dat ze er gewoon tussen zitten nu.
Ik vermoed dat het goed is zo, fijn dat je passende blokken heb kunnen vinden👍ron12345 schreef op woensdag 15 april 2026 @ 22:52:
[...]
Nee helaas geen foto's.
De plaatjes zijn bedrukt met het typenummer en zijn ongeveer een halve mm dik.
Ook mooi zwart, dus vandaar dat ze er gewoon tussen zitten nu.
De blokken met plaatjes er tussen doen het bij ons achter ook prima.
We remmen veel op de electromotor, na ruim een half jaar zien we eindelijk voor volledig gladde nieuwe schijven en achter zie je nog de diagonale strepen op het oppervlak van de remschijf.
Komende week weer met de caravan, dan zullen de remmen verder inslijten.
In mijn zoektocht naar het brandstofverbruik bij een lege accu kom ik ontzettend veel verschillende antwoorden tegen. Ik begrijp uiteraard dat dit ook sterk afhankelijk is van vele factoren maar wat mag ik realistisch gezien een beetje verwachten? Het is natuurlijk een grote zware wagen met een relatief kleine motor maar ik hoor verhalen van 1 op 11 tot 1 op 16.
In combinatie met een wat kleine brandstoftank ben ik toch wel erg nieuwsgierig hiernaar.
De meeste kilometers verwacht ik (volledig) elektrisch te kunnen maken. Maar er worden ook geregeld langere ritten gemaakt (300+) en tijdens de vakantieperiodes gaat er een vouwwagen mee. Die vakantieperiode is natuurlijk maar een x aantal weken per jaar dus een hoger verbruik met een vouwwagen erachter vind ik niet zo spannend. Maar het daadwerkelijke verbruik bij de 300+ ritten probeer ik een beetje mee te nemen in de beslissing en deze zullen wel vaker voorkomen..
De proefrit in de L&C is zeer goed bevallen dus daar gaat het niet aan liggen haha..
[ Voor 71% gewijzigd door KRC op 21-04-2026 08:16 ]
Mijn auto geeft de melding “onderhoudsafspraak maken”, terwijl hij nog niet toe is aan onderhoud—niet op basis van tijd (2 jaar) en ook niet op basis van kilometerstand.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt of enig idee wat dit kan veroorzaken? Ik probeer te begrijpen of dit bijvoorbeeld door een sensor, condition-based onderhoud of iets anders wordt getriggerd.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Mijn persoonlijke ervaring met een bijna lege accu na een rit vanuit Düsseldorf is dat het verbruik ongeveer 6,5 tot 7 liter bedraagt. Dit hangt natuurlijk sterk af van de wind (het was geen winderige dag), wat je meeneemt (ik en mijn dochter), maar vooral van je rijstijl (in Duitsland reed ik vrijwel constant 120 km/u en in Nederland 100-105 km/u).NileZ_ schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 22:32:
In mijn zoektocht naar de opvolger van onze huidige auto ben ik min of meer uitgekomen bij 2 auto's. Ik denk een beetje the usual suspects..Maar ik heb nog een vraagje aan jullie L&C eigenaren.
In mijn zoektocht naar het brandstofverbruik bij een lege accu kom ik ontzettend veel verschillende antwoorden tegen. Ik begrijp uiteraard dat dit ook sterk afhankelijk is van vele factoren maar wat mag ik realistisch gezien een beetje verwachten? Het is natuurlijk een grote zware wagen met een relatief kleine motor maar ik hoor verhalen van 1 op 11 tot 1 op 16.
In combinatie met een wat kleine brandstoftank ben ik toch wel erg nieuwsgierig hiernaar.
De meeste kilometers verwacht ik (volledig) elektrisch te kunnen maken. Maar er worden ook geregeld langere ritten gemaakt (300+) en tijdens de vakantieperiodes gaat er een vouwwagen mee. Die vakantieperiode is natuurlijk maar een x aantal weken per jaar dus een hoger verbruik met een vouwwagen erachter vind ik niet zo spannend. Maar het daadwerkelijke verbruik bij de 300+ ritten probeer ik een beetje mee te nemen in de beslissing en deze zullen wel vaker voorkomen..
De proefrit in de L&C is zeer goed bevallen dus daar gaat het niet aan liggen haha..
Door jouw opmerking toch wel meer aangedrongen op het probleem, waarvoor dank 😊Tweak_ schreef op maandag 19 januari 2026 @ 12:46:
[...]
Het geluid wat bij mijn opname begint bij 12 seconden is NIET goed. Sinds hij vervangen is hoor je dat niet meer. Ze kunnen het schijnbaar gewoon achterhalen hé dan moeten ze "even" de startmotor demonteren en kunnen ze zien of er "vet" zichtbaar is.
De garage had op verzoek van Lynk&Co eerst de transmissie olie vervangen maar dat gaf helaas geen verschil in het geluid. Ik had wel het idee dat het schakelen wat vloeiender ging. Maar ze hebben dan uiteindelijk toch het advies gekregen om het vliegwiel te vervangen en dat is inmiddels ook gebeurd en het geratel is weg!
Heb jij wel eens last van auto geen internet heeft of aangeeft geen internet verbinding te hebben?Roe!and schreef op maandag 30 maart 2026 @ 16:34:
[...]
Vandaag met Lynk & Co gebeld om de auto te laten koppelen aan de app was binnen 5 min geregeld.
Car-play blijft nu stabiel geen disconnectie meer gehad ook start de radio nu op waar ik hem voor het laatst op had staan WIFI hotspot is nu ook beschikbaar heb de snelheid van het internet nog niet kunnen checken.
Auto rijd verder super wat een power.
Ik heb dat heel vaak, maar niet echt last vanKRC schreef op woensdag 22 april 2026 @ 22:03:
[...]
Heb jij wel eens last van auto geen internet heeft of aangeeft geen internet verbinding te hebben?
https://www.top-autos.nl/...dealer-200-km-elektrisch/
Hebben hier meer mensen last van?
Zaterdag naar de Beierse Alpen gereden, 5 man in de auto, kofferbak vol, 3 fietsen op de fietsendrager en 1 fiets op het dak. 125 op de cruise. 7,3L/100km.NileZ_ schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 22:32:
In mijn zoektocht naar de opvolger van onze huidige auto ben ik min of meer uitgekomen bij 2 auto's. Ik denk een beetje the usual suspects..Maar ik heb nog een vraagje aan jullie L&C eigenaren.
Als ik wat meer op het verbruik had gelet qua uitrollen enzo had het iets lager gekund, maar heb de adaptive cruise bijna alles op laten lossen.
Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here
Enkele dagen gehad, is opgelost nu bij mijhvzavz schreef op maandag 27 april 2026 @ 09:04:
Sinds een aantal dagen geeft mijn app geen actuele informatie meer weer.
Hebben hier meer mensen last van?
Hier zelfde. Enkele dagen een flinke vertraging gehad (soms enkele dagen), nu is alles weer actueel. Hier zelf geen actie voor ondernomen.
Nee, gewoon wachten.hvzavz schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 08:25:
[...]
Heb jij daar zelf wat voor gedaan?
Is bij mij nl nog heel actueel.
Is gewoon iets wat er bij hoort, geduld, komt waarschijnlijk vanzelf goed. Heb dit af en toe enkele dagen.
Gasloos sinds 01-12-2017 zonder slotje of verwijdering, dus een "gevaarlijke situatie" volgens Liander. Verwarming met een Loria duo 6010. Pelletkachel voor de fun. EDIT 22-09-21 de (gevaarlijke) gasleiding in opdracht van Liander verwijderd.
Iemand tips? Ik gebruik trouwens van die plastic dingen en geen schroeven draaiers etc.
[ Voor 11% gewijzigd door Tweak_ op 28-04-2026 21:58 ]
Zonder te weten hoe er gemeten is, er zijn nogal verschillende manieren en uitkomsten😜Erwin_83 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 21:36:
Ik ben ook aan het kijken voor een 01. Ik heb er 1 op het oog, bouwjaar 09-2021 ton gereden en een SoH van 90,5 % geven ze op. Is dit een gebruikelijke waarde voor deze leeftijd en kilometers ?
90% is wel een reële waarde.
Maar bij twijfel, er zijn er met een lagere stand, waarbij altijd de vraag is hoe er geladen is en hoe vaak?
[ Voor 11% gewijzigd door Wilmaas op 29-04-2026 10:44 ]
Ik heb of dezelfde of een vergelijkbare TRMbox van Jeager, maar nu zie ik de volgende aansluitingen die voor zicht spreken om aan te sluiten.Buis07 schreef op zaterdag 20 december 2025 @ 14:31:
Ik heb deze week een trekhaak onder de 01 laten zetten.
Vaste Brink trekhaak met jaeger cam module.
Alleen nu wil ik weten of de jaeger ook het Elektronische stabiliteitsregeling (ESC)van de Lynk ondersteund met caravan rijden?
Ik kan nergens hier informatie over vinden.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/MlYJuQL66jEMwgO1pjKIRDHi.jpg?f=fotoalbum_large)
maar ik zie nog een stekker die ik niet weet waar ik die moet aansluiten. Na wat zoeken blijken dit de + aansluitingen voor de caravan te zijn.
:strip_exif()/f/image/ppjI6exBlLearavBIwBhnRo7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MkSQyuGVkwPvxH7r2VSsqrnB.jpg?f=fotoalbum_large)
Verder zie ik dat ik 2 zekeringen moet plaatsen, maar op de plaatsen E42 en E41die genoemd worden zitten al zekeringen. Moeten die er gewoon uit en dan vervangen voor de nieuwe?
:strip_exif()/f/image/csygLGJVtiOa6CEEQUxxTSgZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/jN8aAH0jdOUxZsH5DH0xbrRV.jpg?f=fotoalbum_large)
Blijft mijn vraag over de zekeringen nog staan, dus mocht iemand daar ervaring mee hebben hoor ik het graag.
[ Voor 9% gewijzigd door bbn_ldp op 29-04-2026 21:05 ]
Zubadan 11,2, 50x170Wp SF, WTW Orcon HRC400, Douche WTW Qblue v6, Wijas POW lcd multi doorstromer
ik weet het niet uit mijn hoofd , maar het staat in de documentatie (ergens )KRC schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 11:55:
Hoe kan je de ruitenwissers zo zetten dat je ze kan vervangen, in de normale stand kan 1 van de twee niet omhoog geklapt worden.
In de instellingen naar ruitenwisserinstellingen en dan servicestand aanzetten.KRC schreef op vrijdag 1 mei 2026 @ 11:55:
Hoe kan je de ruitenwissers zo zetten dat je ze kan vervangen, in de normale stand kan 1 van de twee niet omhoog geklapt worden.
https://www.lynkco.com/nl...c:Change_the_wiper_blades
[ Voor 18% gewijzigd door oldostofjas op 01-05-2026 13:38 ]
En die willen delen?
Ik wil graag nog een gegeven delen. We zijn net terug van een familiereis naar Duitsland (mijn vrouw en twee dochters), met een volledig beladen kofferbak.NileZ_ schreef op zaterdag 18 april 2026 @ 22:32:
Ik heb de boordcomputer aan het begin van de reis gereset en me grotendeels aan de snelheidslimieten gehouden – ongeveer 120-130 km/u in Duitsland en 120 km/u in Nederland, aangezien we na 20:00 uur binnenreden.
Over een afstand van 353,3 km heb ik een gemiddeld verbruik van 6,0 l/100 km behaald. Dit zonder hulp van de accu, omdat deze op de heenreis volledig leeg was en daarna niet meer is opgeladen.
Ik moet er ook bij vermelden dat dit cijfer gebaseerd is op de boordcomputer en niet op de brandstof die ik bij de pomp heb getankt.
Eerlijk gezegd had ik gezien de rijsnelheden en de volle lading van de auto een iets beter verbruik verwacht.
Had je hem wel op hybride staan?atoprak schreef op maandag 4 mei 2026 @ 14:53:
[...]
Ik wil graag nog een gegeven delen. We zijn net terug van een familiereis naar Duitsland (mijn vrouw en twee dochters), met een volledig beladen kofferbak.
Ik heb de boordcomputer aan het begin van de reis gereset en me grotendeels aan de snelheidslimieten gehouden – ongeveer 120-130 km/u in Duitsland en 120 km/u in Nederland, aangezien we na 20:00 uur binnenreden.
Over een afstand van 353,3 km heb ik een gemiddeld verbruik van 6,0 l/100 km behaald. Dit zonder hulp van de accu, omdat deze op de heenreis volledig leeg was en daarna niet meer is opgeladen.
Ik moet er ook bij vermelden dat dit cijfer gebaseerd is op de boordcomputer en niet op de brandstof die ik bij de pomp heb getankt.
Eerlijk gezegd had ik gezien de rijsnelheden en de volle lading van de auto een iets beter verbruik verwacht.
1 op 16 is toch best prima voor die snelheden en 4 personen met baggage?atoprak schreef op maandag 4 mei 2026 @ 14:53:
[...]
Ik wil graag nog een gegeven delen. We zijn net terug van een familiereis naar Duitsland (mijn vrouw en twee dochters), met een volledig beladen kofferbak.
Kleine vraagje, mijn beide achterlichten rechts hebben een scheurtje in het plastic ( de binnenste en buitenste lamp) met name de buitenste lamp lijkt daardoor lek en nog meer vocht vast te houden dan ze al deden haha). Verder staat het ook niet zo mooi als je het eenmaal gezien hebt.
Nu heb ik daar 2 nieuwe voor besteld maar voordat ik alles kapot trek, iemand dit wel eens gedaan en mij kan vertellen waar ik wat los moet halen in de achterbak aan de binnenkant om er bij te komen?
Verder erg blij met mijn nieuwe auto (2021) eigenlijk weinig klachten. Krijg alleen de digitale sleutel niet aan de praat op 1 of andere manier. En soms beetje irritant dat de radio niet gewoon vanzelf aangaat.
Dank alvast,
Bedankt voor de informatie. Ik moet eerlijk toegeven dat ik een verbruik van 6L/100km in die omstandigheden meer dan prima vind eigenlijk..atoprak schreef op maandag 4 mei 2026 @ 14:53:
[...]
Om ze beginnen vind ik het verbruik niet tegenvallen.atoprak schreef op maandag 4 mei 2026 @ 14:53:
[...]
Helaas zegt het niet veel.
Ik heb gisteren op de boordcomputer 4.45 liter per 100 kilometer staan, een rit van 200 kilometer gedaan.
Ik moet 12, 2 liter bijtanken.
Boordcomputer 1 op 22,5
Praktijk 1 op 16.4
Ik vind het praktijk verbruik prima overigens.
Power mode gereden om de accu vol te houden.
Het verschil tussen de teller en praktijk is veel te groot. Net als dat tot een halve tank er maar 1 a 2 blokjes verbruikt zijn, maar als je dit weet is het voor mij geen probleem.
Pure stand is veel preciezer bij aantal nog te rijden kilometers. Echter het verbruik per kilometer? 15 kWh/100 km zou bijna 100 kilometer zijn uit een accu lading.
Dit schommelt toch echt tussen 60 en 85 kilometer
Ik zou de boordcomputer met een korrel zout nemen en eens echt gaan meten
Dat klopt zeker. Ik merk wel dat 100 een beetje lastige snelheid is. De versnellingsbak zit dan net op de grens van 6&7. 105 op cc rijd een stuk comfortabeler in zijn 7.Timmert schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 09:45:
Qua benzineverbruik maakt 100 of 120/130 overigens een flink verschil. Dus als je echt op het verbruik wil letten kun je beter wat langzamer rijden.
Wij hebben nu 2 weken een Lync en Co 01 uit 2023 met 15k op de teller. Heerlijke auto niks mis mee.
Nu zijn we dit weekend voor eerst lange afstand gaan rijden en ik begon op gegeven moment op te merken dat er lichte vibratie/trilling waarneembaar is.
Heel licht, maar wel in hoge frequentie dat ik het voelde door mijn hele lichaam. Merkte ook dat de binnenspiegel er last van heeft en vibreert.
Ik zou als eerste denken aan uitlijning van banden maar aan de andere kant is de auto wel gecheckt en onderhoud gehad bij aanschaf.
Morgen dealer bellen of ze kunnen kijken naar uitlijning van de banden (vandaag alle dealers dicht vanwege 5 mei)
Ik zou eerder denken aan het balanceren van de wielen, of raar afgesleten bandenKRC schreef op dinsdag 5 mei 2026 @ 20:52:
Iemand die volgende herkent?
Wij hebben nu 2 weken een Lync en Co 01 uit 2023 met 15k op de teller. Heerlijke auto niks mis mee.
Nu zijn we dit weekend voor eerst lange afstand gaan rijden en ik begon op gegeven moment op te merken dat er lichte vibratie/trilling waarneembaar is.
Heel licht, maar wel in hoge frequentie dat ik het voelde door mijn hele lichaam. Merkte ook dat de binnenspiegel er last van heeft en vibreert.
Ik zou als eerste denken aan uitlijning van banden maar aan de andere kant is de auto wel gecheckt en onderhoud gehad bij aanschaf.
Morgen dealer bellen of ze kunnen kijken naar uitlijning van de banden (vandaag alle dealers dicht vanwege 5 mei)
Maker van de HeatMeister (voorheen HeatBooster) ventilatorsturing
Als je een originele trekhaak hebt, werkt de adaptieve cruisecontrol wel, de snelwegassistent (automatisch sturen) en dodehoekdetectie niet.Bazz0847 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 16:50:
Ik heb het topic doorzocht, maar kan het nergens vinden. Werkt bij de Lynk en Co 01 de adaptieve cruise control met een caravan/aanhanger erachter? En de dodehoekdetectie? Dit is nergens te vinden en lastig te testen bij een proefrit
Elke bocht begint het waarschuwingslichtje in je spiegel te branden. Bij het achteruit rijden gaan alle alarmbellen af..
De garage had bij mij eerst een gewone trekhaak erop laten zetten, deze heb ik snel (kostenloos) laten vervangen door een originele. Dit had ik bij aanschaf ook aangeven. Toen waren ze blijkbaar niet op voorraad / vergeten...
Overigens heb je bij de originele trekhaak ook een verlichtingcontrole. Je kan dan achter de aanhangwagen gaan staan en dat laat hij één voor één alle lichten branden. Vind ik superhandig.Bazz0847 schreef op woensdag 6 mei 2026 @ 16:50:
Ik heb het topic doorzocht, maar kan het nergens vinden. Werkt bij de Lynk en Co 01 de adaptieve cruise control met een caravan/aanhanger erachter? En de dodehoekdetectie? Dit is nergens te vinden en lastig te testen bij een proefrit
Dit ivm de 3 laagse voorruit
Yep, gaat prima.ron12345 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 13:13:
Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een fulli tolbadge, in de lynk?
Werkt perfect.ron12345 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 13:13:
Heeft iemand ervaring met het plaatsen van een fulli tolbadge, in de lynk?
Ik heb dat ook maar nooit gezien hoe dat werkt. Hoe activeer je dat?oldostofjas schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 09:19:
[...]
Overigens heb je bij de originele trekhaak ook een verlichtingcontrole. Je kan dan achter de aanhangwagen gaan staan en dat laat hij één voor één alle lichten branden. Vind ik superhandig.
- Luxe uitgevoerd is
- SUV
- Zuinig is (voor zover dat kan voor SUV)
- PHEV
- Goedkoop in TCO
Waar ik eerst mn zinnen had gezet op de tucson vond ik deze bij de proefrit wat tegenvallen. Wil nu gaan kijken of de 01 wat voor mij is.
Na even spieken in dit topic ben ik erop uit gkeomen dat ik minimaal een 2022 versie wil hebben ipv akoestisch glas maar eigenlijk nog liever eind 2022 (MY22-2).
Na even op gaspedaal gekeken verbaasde mij het aanbod wel in positieve zin. Zelfs een garage met 100 stuks op voorraad.
Ik heb nog wel enkele vragen:
- Is het te achterhalen of de auto gebruikt is voor verhuur?
- Ik zat te denken om na 60.000 te kopen, of flink ervoor, zodat deze beurt iig gedaan is. Verstandig?
- Ik wil uiteindelijk trekhaak erop. Boeit het als ik dat achteraf doe? Aanbod met is flink kleiner
- Zijn er andere zaken, naast iets als BOVAG garantie, waar ik op kan letten om een goed model te scoren?
Alvast dank!
CISSP! Drop your encryption keys!
Na het aankoppelen "start" je de auto. Dan komen er een paar meldingen voorbij in het display en op een gegeven moment vraagt hij of je de controle wilt starten. Dan klik je op starten en krijg je volgens mij weer een melding dat je de motor uit moet zetten en dan start de controle.Vibravis schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 14:57:
[...]
Ik heb dat ook maar nooit gezien hoe dat werkt. Hoe activeer je dat?
Ik heb het artikel van de car guide er nog even bij gezocht:
https://www.lynkco.com/nl-nl/help/car-guide/----lynk-&-co-01-2022/category:Tow_bar/topic:Do_a_trailer_light_check
Dus auto in P en power mode aan (warme motor) en dan hoor ik dit met gas geven:
http://www.max-tweak.nl/motor_geluid_lynk.mp4
1) vraag het de verkoperlaurens0619 schreef op donderdag 7 mei 2026 @ 15:27:
Ik ben op zoek naar nieuwe auto die:
- Luxe uitgevoerd is
- SUV
- Zuinig is (voor zover dat kan voor SUV)
- PHEV
- Goedkoop in TCO
Waar ik eerst mn zinnen had gezet op de tucson vond ik deze bij de proefrit wat tegenvallen. Wil nu gaan kijken of de 01 wat voor mij is.
Na even spieken in dit topic ben ik erop uit gkeomen dat ik minimaal een 2022 versie wil hebben ipv akoestisch glas maar eigenlijk nog liever eind 2022 (MY22-2).
Na even op gaspedaal gekeken verbaasde mij het aanbod wel in positieve zin. Zelfs een garage met 100 stuks op voorraad.
Ik heb nog wel enkele vragen:
- Is het te achterhalen of de auto gebruikt is voor verhuur?
- Ik zat te denken om na 60.000 te kopen, of flink ervoor, zodat deze beurt iig gedaan is. Verstandig?
- Ik wil uiteindelijk trekhaak erop. Boeit het als ik dat achteraf doe? Aanbod met is flink kleiner
- Zijn er andere zaken, naast iets als BOVAG garantie, waar ik op kan letten om een goed model te scoren?
Alvast dank!
2) Het is 30k kilometers of 2 jaar, de 60k beurt kan dus al gedaan zijn als de auto 4 jaar oud is maar minder dan 60k kilometers heeft gereden, ook dit zal je de verkoper moeten vragen.
3) Nee dat boeit niet, in 2023 was het prijsverschil tussen wel of geen trekhaak ongeveer de kosten van het eronder laten zetten. Als je handig bent, de juiste gereedschappen hebt, kun je de trekhaak ook zelf monteren zoals ik gedaan heb.
4) Voor een auto met nog fabrieksgarantie is BOVAG garantie wat mij betreft complete flauwekul en hier heb ik dus ook nog nooit voor betaald. Je kunt altijd tijdens de prijsonderhandelingen garantie bij die handelaar/dealer onderhandelen. Als zij weten dat de auto goed is, wordt dat vrij makkelijk gegeven.
En, daarnaast ligt het er ook nog aan hoe zo'n percentage de vorige eigenaar (of huurder) benzine gereden heeft. De beurten zijn grotendeels gericht op de benzine-motor. Het kan best zijn dat een auto met 60.000km nog maar 15.000 op benzine heeft gereden. Niet dat de beurten dan niet gedaan moeten worden, maar ze zijn wel minder 'nuttig'.Frag1le schreef op vrijdag 8 mei 2026 @ 14:24:
[...]
2) Het is 30k kilometers of 2 jaar, de 60k beurt kan dus al gedaan zijn als de auto 4 jaar oud is maar minder dan 60k kilometers heeft gereden, ook dit zal je de verkoper moeten vragen.
Ik heb dat de afgelopen tijd ook regelmatig gehad. Sinds vanmorgen lijkt de app het bij mij weer beter te doen.ThijsAms schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 21:09:
Sinds 7 mei geen status update meer gehad qua locatie en oplaadstatus blijft hangen op ‘aan het opladen’ - iemand anders vergelijkbare problemen?
Mijn app heeft hetzelfde, maar dan vanaf 9 meiThijsAms schreef op zaterdag 9 mei 2026 @ 21:09:
Sinds 7 mei geen status update meer gehad qua locatie en oplaadstatus blijft hangen op ‘aan het opladen’ - iemand anders vergelijkbare problemen?
*burp*
De app moet je op de meest ongelukkige momenten weer aanmelden, wat dan soms niet eens lukt.
Nu zojuist aangemeld:
Status auto: unlocked (terwijl deze locked is)
Fuel/battery level klopt niet.
Find my car: de auto staat bij de zaak, terwijl deze op de oprit staat. De afgelopen 7 werkdagen met de fiets naar m'n werk gegaan dus hele oude locatie status.
Dit heeft nog nooit goed gefunctioneerd en vraag me dan ook serieus af hoe huurders/eigenaren dit in het begin hebben kunnen gebruiken met het verhuursysteem.
Mijn ervaring is dat het meestal wel goed werkt maar soms niet.Frag1le schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:48:
Het gebruik van de app heb ik in 2024 al opgegeven
De app moet je op de meest ongelukkige momenten weer aanmelden, wat dan soms niet eens lukt.
Nu zojuist aangemeld:
Status auto: unlocked (terwijl deze locked is)
Fuel/battery level klopt niet.
Find my car: de auto staat bij de zaak, terwijl deze op de oprit staat. De afgelopen 7 werkdagen met de fiets naar m'n werk gegaan dus hele oude locatie status.
Dit heeft nog nooit goed gefunctioneerd en vraag me dan ook serieus af hoe huurders/eigenaren dit in het begin hebben kunnen gebruiken met het verhuursysteem.
klopt het trouwens dat je maar op 1 device ingelogd kan zijn? Dus Home Assistant OF de Lynk & Co app? En als je dus je integratie in Home Assistent werkend hebt, je de app niet meer kan gebruiken?
[ Voor 54% gewijzigd door Doopy-X- op 12-05-2026 16:32 ]
*burp*
Klopt, kan maar op 1 plek ingelogd zijn. Maar in HA kun je alles wat je wilt zien en doen.Doopy-X- schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:26:
Ik dacht het aan mij lag omdat ik net begonnen was met de integratie in Home Assistant.edit:
klopt het trouwens dat je maar op 1 device ingelogd kan zijn? Dus Home Assistant OF de Lynk & Co app? En als je dus je integratie in Home Assistent werkend hebt, je de app niet meer kan gebruiken?
Hier overigens geen storing in HA.
Ok helder. Ik was met HA bezig en opeens bleef mijn auto op charging staan etc dus ik dat dacht ik zelf wat had gesloopt. Integratie dus verwijderdLumen_765 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:35:
[...]
Klopt, kan maar op 1 plek ingelogd zijn. Maar in HA kun je alles wat je wilt zien en doen.
Hier overigens geen storing in HA.
Nu de app weer lijkt te werken toch maar nog een poging wagen met HA van het weekend, deze repo zou gewoon moeten werken voor een 2023 01- model toch: johnneerdael/Lynk-Co-HA: Home Assistant integration for Lynk & Co
*burp*
Ik gebruik die ook inderdaad, heb eind 2022 model. Ik heb ook een knop om data te ‘updaten’. Na het laden bijvoorbeeld krijgt HA seintje dat de lader is gestopt en voert dan een data update uit. Doet ie ook uit zichzelf maar kan wat langer durenDoopy-X- schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 16:41:
[...]
Ok helder. Ik was met HA bezig en opeens bleef mijn auto op charging staan etc dus ik dat dacht ik zelf wat had gesloopt. Integratie dus verwijderd![]()
Nu de app weer lijkt te werken toch maar nog een poging wagen met HA van het weekend, deze repo zou gewoon moeten werken voor een 2023 01- model toch: johnneerdael/Lynk-Co-HA: Home Assistant integration for Lynk & Co
De enige data die regelmatig blijft hangen is de locatie. Die update 9/10 keer goed.
Gisteren bij wegrijden bij de supermarkt deze melding: "SRS Dringend service vereist". Bij de volgende stop (stop van 5 minuten) bleef de melding. Vanmorgen auto weer gestart, melding weg.
Wat speurwerk verder blijkt deze melding gebruikt te worden voor o.a. airbag-storingen, maar deze wordt (bij Volvo) ook vaak genoemd icm met de accu (spanning), losse stekkers, en nog diverse andere oorzaken
Iemand al eens eerder dit meegemaakt? Ik hou het in de gaten, mocht het vaker voorkomen rij ik even langs de garage voor uitlezen foutcode.
Bij mij precies andersom haha. Vaak niet, soms wel. Omdat het hier zovaak mis gaat gebruik ik de app eigenlijk niet. Technisch gezien zou je ook geen sleutel meer mee hoeven te nemen want je kan de auto unlocken/locken via de app, maar no way dat ik de app daarvoor vertrouw.oldostofjas schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 11:50:
[...]
Mijn ervaring is dat het meestal wel goed werkt maar soms niet.
Ik gebruik ook de HA verbinding en deze werkt over het algemeen prima. Welke sensor gebruik je voor die geforceerde update?Lumen_765 schreef op dinsdag 12 mei 2026 @ 20:30:
[...]
Ik gebruik die ook inderdaad, heb eind 2022 model. Ik heb ook een knop om data te ‘updaten’. Na het laden bijvoorbeeld krijgt HA seintje dat de lader is gestopt en voert dan een data update uit. Doet ie ook uit zichzelf maar kan wat langer duren
De enige data die regelmatig blijft hangen is de locatie. Die update 9/10 keer goed.
Ik heb geprobeerd een dashboard samen te stellen waar ik ook de pre heating aan- en uitknop op heb gezet; via de uitknop forceer ik dan de update van alle sensoren.
Nee, dat durf ik inderdaad ook niet, tenzij het een ritje in de buurt is :-)dtacaptcave schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:32:
[...]
Bij mij precies andersom haha. Vaak niet, soms wel. Omdat het hier zovaak mis gaat gebruik ik de app eigenlijk niet. Technisch gezien zou je ook geen sleutel meer mee hoeven te nemen want je kan de auto unlocken/locken via de app, maar no way dat ik de app daarvoor vertrouw.
Heb virtuele button en daarachter doet ie de actie 'Force update data' (lynkco.force_update_data).jeehaa schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 10:41:
[...]
Ik gebruik ook de HA verbinding en deze werkt over het algemeen prima. Welke sensor gebruik je voor die geforceerde update?
Ik heb geprobeerd een dashboard samen te stellen waar ik ook de pre heating aan- en uitknop op heb gezet; via de uitknop forceer ik dan de update van alle sensoren.
Ik gebruik voornamelijk Homey voor (slimme) bediening van auto en preheat op basis van knop en/of agenda, krijg ook een melding als dakraam nog open staat en het gaat regenen. (ik importeer Lynk&co data via HA in Homey).
Sinds december 2023 heb ik een handvol aan meldingen gehad die opkwamen en nooit meer terug kwamen.LoneGunman schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 09:16:
[Afbeelding]
Gisteren bij wegrijden bij de supermarkt deze melding: "SRS Dringend service vereist". Bij de volgende stop (stop van 5 minuten) bleef de melding. Vanmorgen auto weer gestart, melding weg.
Wat speurwerk verder blijkt deze melding gebruikt te worden voor o.a. airbag-storingen, maar deze wordt (bij Volvo) ook vaak genoemd icm met de accu (spanning), losse stekkers, en nog diverse andere oorzaken![]()
Iemand al eens eerder dit meegemaakt? Ik hou het in de gaten, mocht het vaker voorkomen rij ik even langs de garage voor uitlezen foutcode.
Jouw SRS melding heb ik ook gehad en is na 2 jaar niet terug gekomen.
Welke meldingen heb ik gehad:
-Een melding over de alarmknop (op het plafond) in de auto die niet zou functioneren en onderhoud nodig zou hebben, nooit meer terug gekomen.
-Een melding dat camera aan de voorkant voor adaptive cruise control onderhoud nodig zou hebben, deze heb ik meerdere keren gehad, altijd weer verdwenen en inmiddels zeker 6 maanden niet meer gezien.
-Een melding dat cross traffic alert (bij achteruit rijden) niet beschikbaar was, vanzelf opgelost bij uitzetten auto.
-Bij sommige lange bochten naar rechts de snelweg op of af (vooral in de zomer), krijg ik de melding dat het koelvloeistofpeil te laag is en ik de auto aan de kant moet zetten. Vooralsnog allemaal false-positives en het koelvloeistofpeil is in orde, melding verdwijnt na een minuut of wat.
Daarnaast heeft de auto nog een handje vol andere eigenaardigheden vanuit de software:
-De auto denkt soms dat het een hybride variant is en geeft geen 'Pure' mode.
-De auto zet soms de dashboard verlichting op 100% en dit is pas weer instelbaar als de auto even uit heeft gestaan.
-Bij het luisteren naar een DAB zender en vervolgens naar de 'next' zender te skippen besluit de auto over te springen naar FM en daar op een willekeurige frequentie ruis af te spelen. Soms helpt het om de radio in te gaan en dan ineens laden alle zenders (in gastaccount) en werkt het weer, soms willen de zenders wel laden maar kun je drukken op de zenders wat je wilt, hij wil niet switchen.
-De auto blijft soms in Pure mode terwijl de batterij leeg is en start gewoon de ICE en functioneert dan rustig verder in Pure terwijl er benzine verbruikt wordt.
etc.
Ik schaar deze allemaal onder software hick-ups.
Herkenbaar; ik heb ook de alarmknop melding en het onderhoud daarvoor gehad. Het kwam nadat ik een grote beurt had laten doen, dus ik heb het maar laten zitten en het ging vanzelf weer weg.Frag1le schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:00:
[...]
Sinds december 2023 heb ik een handvol aan meldingen gehad die opkwamen en nooit meer terug kwamen.
-Een melding over de alarmknop (op het plafond) in de auto die niet zou functioneren en onderhoud nodig zou hebben, nooit meer terug gekomen.
-Een melding dat camera aan de voorkant voor adaptive cruise control onderhoud nodig zou hebben, deze heb ik meerdere keren gehad, altijd weer verdwenen en inmiddels zeker 6 maanden niet meer gezien.
-Een melding dat cross traffic alert (bij achteruit rijden) niet beschikbaar was, vanzelf opgelost bij uitzetten auto.
-Bij sommige lange bochten naar rechts de snelweg op of af (vooral in de zomer), krijg ik de melding dat het koelvloeistofpeil te laag is en ik de auto aan de kant moet zetten. Vooralsnog allemaal false-positives en het koelvloeistofpeil is in orde, melding verdwijnt na een minuut of wat.
Daarnaast heeft de auto nog een handje vol andere eigenaardigheden vanuit de software:
-De auto denkt soms dat het een hybride variant is en geeft geen 'Pure' mode.
-De auto zet soms de dashboard verlichting op 100% en dit is pas weer instelbaar als de auto even uit heeft gestaan.
-Bij het luisteren naar een DAB zender en vervolgens naar de 'next' zender te skippen besluit de auto over te springen naar FM en daar op een willekeurige frequentie ruis af te spelen. Soms helpt het om de radio in te gaan en dan ineens laden alle zenders (in gastaccount) en werkt het weer, soms willen de zenders wel laden maar kun je drukken op de zenders wat je wilt, hij wil niet switchen.
-De auto blijft soms in Pure mode terwijl de batterij leeg is en start gewoon de ICE en functioneert dan rustig verder in Pure terwijl er benzine verbruikt wordt.
etc.
De adaptive cruise control ook gehad door condens op de sensor door het verschil in temperatuur en luchtvochtigheid, de highway assistent en de adaptive cruise control werkte niet meer tot een herstart van de auto. Cross traffic ook gehad, ging ook weer vanzelf weg.
Ik moet zeggen dat ik het qua software in mijn Lynk nog redelijk goed gaat. En dat verbaast me wel wat, want ik heb (volgens mij) één van de eerst in Nederland toegelaten 01's (april 2021, kenteken L-9XX-XX). Dus vanuit dat opzicht helemaal geen klagen:Frag1le schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:00:
[...]
Sinds december 2023 heb ik een handvol aan meldingen gehad die opkwamen en nooit meer terug kwamen.
- Android Auto werkt zonder problemen draadloos;
- Trekhaak origineel zonder meldingen
- Geen rare dingen met het display, dingen die niet goed gaan tussen Hybrid/Pure etc, alles zoals het hoort.
- Koelvloeistof-melding ook nog nooit gehad.
Wel heb ik de 'normale' meldingen die ook kloppen in principe:
- Bij mist/vocht schakelt de Frontcamera uit
- Heel vochtig weer / overgang naar koud/warm een enkele keer de melding "Frontcamera service vereist", maar dat komt door het vocht.
Dit was eigenlijk de eerste 'vreemde' melding, maar ik hou het in de gaten.
Android Auto werkte hier ook goed draadloos, alleen deze werd eigenlijk altijd geactiveerd net nadat ik de auto in stapte en achteruit wilde rijden met gebruik van de achteruitrijcamera. Vervolgens ben je achteruit aan het rijden/manoeuvreren en start AA en krijgt de volledige focus. Iets wat veel te vaak gebeurde en ik enorm irritant vind. Ook rij ik vaak stukken waarbij ik geen AA of navigatie nodig heb dus dan wil ik ook helemaal niet dat AA actief is.LoneGunman schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 10:03:
[...]
Ik moet zeggen dat ik het qua software in mijn Lynk nog redelijk goed gaat. En dat verbaast me wel wat, want ik heb (volgens mij) één van de eerst in Nederland toegelaten 01's (april 2021, kenteken L-9XX-XX). Dus vanuit dat opzicht helemaal geen klagen:
- Android Auto werkt zonder problemen draadloos;
- Trekhaak origineel zonder meldingen
- Geen rare dingen met het display, dingen die niet goed gaan tussen Hybrid/Pure etc, alles zoals het hoort.
- Koelvloeistof-melding ook nog nooit gehad.
Wel heb ik de 'normale' meldingen die ook kloppen in principe:
- Bij mist/vocht schakelt de Frontcamera uit
- Heel vochtig weer / overgang naar koud/warm een enkele keer de melding "Frontcamera service vereist", maar dat komt door het vocht.
Dit was eigenlijk de eerste 'vreemde' melding, maar ik hou het in de gaten.
Ik heb dus ook in de developer opties van AA wireless uitgezet, zodat het alleen maar met de kabel functioneert, het start dus alleen wanneer ik dat wil. Naar mijn mening zou dit ook een toggle optie moeten zijn in de software van de Auto, helaas is dat niet zo.
Kon je niet gewoon in de bluetooth instellingen in je telefoon aangeven niét automatisch te verbinden?Frag1le schreef op donderdag 14 mei 2026 @ 22:47:
Ik heb dus ook in de developer opties van AA wireless uitgezet, zodat het alleen maar met de kabel functioneert, het start dus alleen wanneer ik dat wil. Naar mijn mening zou dit ook een toggle optie moeten zijn in de software van de Auto, helaas is dat niet zo.
Dan kan je gewoon vanuit de auto naar bluetooth gaan en op je telefoon drukken denk ik, of desnoods in je telefoon naar instellingen->bluetooth en op de auto drukken om te verbinden.
Dat is het hem nou net, ik wil wel dat hij automatisch met bluetooth verbindt voor telefonie.b12e schreef op vrijdag 15 mei 2026 @ 19:25:
[...]
Kon je niet gewoon in de bluetooth instellingen in je telefoon aangeven niét automatisch te verbinden?
Dan kan je gewoon vanuit de auto naar bluetooth gaan en op je telefoon drukken denk ik, of desnoods in je telefoon naar instellingen->bluetooth en op de auto drukken om te verbinden.
Kabeltje aansluiten is overigens een stuk sneller.
[ Voor 4% gewijzigd door Frag1le op 15-05-2026 22:31 ]
Daar heb ik als sinds dag #1 last van, volgende maand gaat hij weer voor onderhoud naar de L&C dealer in Alkmaar en dan ga ik er een issue van maken, ik heb nog 1 jaar garantie. Het treed veelal op wanneer de auto >2 dagen stil heeft gestaan en is dan na een half uurtje rijden, stoppen en auto uitzetten weer opgelost als ik 10-20 minuten later de auto start.Frag1le schreef op woensdag 13 mei 2026 @ 11:00:
[...]
Zal wel iets met een GPS fix van het SOS systeem te maken hebben. Ben alleen benieuwd als dit niet opgelost word of dit volgend jaar bij de 1e APK een issue gaat worden?
Bij de achterdeur, zit achter de hendel om de deur vanuit binnen open te maken, 1 schroef.Tweak_ schreef op zaterdag 16 mei 2026 @ 01:26:
Zijn er al leden hier die de deur panelen hebben los gehad? Via facebook heb ik wat kunnen vinden over de deuren voor maar niet achter.. De knop rechts achter in de deur is kapot voor de raam bediening.. En ik wil eigenlijk nog steeds een keer de lampjes onderin vervangen zonder de boel te beschadigen. Dealer zei mij een keer dat je bij deze auto het paneel moet optillen en dus niet naar je toe trekken (clips) dit ging wel over de rechter voor deur.
Die eruit draaien en deurpaneel naar boven schuiven... klaar
Toch maar een afspraak maken bij de garage, of iemand anders moet een idee hebben/oplossing.
Heb je de auto al een nachtje laten rusten en het dan nogmaals geprobeerd?degranulatie schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:06:
Afgelopen weekend wist onze Lynk niet meer hoe de verwarming werkte. De temperatuur stond voor de bestuurder en bijrijder ingesteld op 20 Graden.... Alleen kwam er bij de bijrijder ijskoude lucht terwijl voor de bestuurder de kachel op max stond....
Toch maar een afspraak maken bij de garage, of iemand anders moet een idee hebben/oplossing.
Mijn 01 heeft eens een interne klep niet willen verstellen waardoor er geen geen koude lucht centraal uit het dashboard kwam, hoe ik deze ook instelde hij wilde geen lucht centraal uitblazen.
Na een nachtje rust en de volgende dag de auto in te schakelen horde ik de klep 'bewegen' en was alles weer opgelost.
Radar: YouTube: Lynk & Co intimideert klanten met incasso's
Iets wat in dit topic en ook in het Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic flink aan bod is gekomen.
Ik heb dit ook gehad. Paar dagen opnieuw starten had geen nut. Toen naar de Volvo dealer geweest en die hebben het cervo motortje gereset en toen werkte alles weer.degranulatie schreef op maandag 18 mei 2026 @ 11:06:
Afgelopen weekend wist onze Lynk niet meer hoe de verwarming werkte. De temperatuur stond voor de bestuurder en bijrijder ingesteld op 20 Graden.... Alleen kwam er bij de bijrijder ijskoude lucht terwijl voor de bestuurder de kachel op max stond....
Ben heel benieuwd straks nadat wij (iedereen met het M2M abbo) ze ingeleverd hebben.Frag1le schreef op maandag 18 mei 2026 @ 20:28:
Deze kwam zojuist voorbij op Youtube:
Radar: YouTube: Lynk & Co intimideert klanten met incasso's
Iets wat in dit topic en ook in het Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic flink aan bod is gekomen.
Ben hiervoor alweer bij de verkoper geweest en die zei dat is normaal dat kan soms gebeuren. Maar heb nog steeds mijn twijfels? Ook merk ik dat de turbo wat fluit als je gas geeft terwijl je stil staat (power mode) hier kon hij geen antwoord op geven. (of dit normaal is)
Is het wel verstandig om dit te doen? Je rijd in de stand "pure" dus de benzine motor is nog volkomen koud.Tweak_ schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 00:11:
Nogmaals proberen want eind datum van de garantie komt steeds dichterbij.. Gister had ik het namelijk weer. Ik sta links voor rechtdoor en ik wil wel zeker weten dat ik genoeg power heb voor het inhalen als stoplicht op groen springt. Ik reed Pure en zet hem op Power.. Na tijdje springt stoplicht op groen en ik geef (volgens mij) rustig gas en er gebeurd even niks. En dan opeens trekt die kei hard op met piepende banden.
Ben hiervoor alweer bij de verkoper geweest en die zei dat is normaal dat kan soms gebeuren. Maar heb nog steeds mijn twijfels? Ook merk ik dat de turbo wat fluit als je gas geeft terwijl je stil staat (power mode) hier kon hij geen antwoord op geven. (of dit normaal is)
Om vervolgens een stoplicht sprintje te willen doen met deze koude benzine motor.
Heb je auto hold aan of uit? Hoe je het beschrijft leek ik ook wel eens af en toe te hebben ongeacht de motor modus als ik dat aan had staan. Rij nu al jaren met auto hold uit though en herken het niet meer en reageert direct met gasgeven.Tweak_ schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 00:11:
Nogmaals proberen want eind datum van de garantie komt steeds dichterbij.. Gister had ik het namelijk weer. Ik sta links voor rechtdoor en ik wil wel zeker weten dat ik genoeg power heb voor het inhalen als stoplicht op groen springt. Ik reed Pure en zet hem op Power.. Na tijdje springt stoplicht op groen en ik geef (volgens mij) rustig gas en er gebeurd even niks. En dan opeens trekt die kei hard op met piepende banden.
Daarom probeer ik ook te zorgen dat de motor al wel even loopt.. Schijnbaar kan het niet heel veel kwaad want als je pure rijd en je moet iemand inhalen en je geeft veel gas schakelt hij ook de koude benzine motor in.Peterhardenberg schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 08:35:
[...]
Is het wel verstandig om dit te doen? Je rijd in de stand "pure" dus de benzine motor is nog volkomen koud.
Om vervolgens een stoplicht sprintje te willen doen met deze koude benzine motor.
Altijd hold aan, net terug gereden met power mode continu aan en hold uit en dit lijkt het inderdaad te zijn. Even afwachten maar is wel logisch dat het dan gebeurd bij optrekken alleen.Ricmaniac schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 08:49:
[...]
Heb je auto hold aan of uit? Hoe je het beschrijft leek ik ook wel eens af en toe te hebben ongeacht de motor modus als ik dat aan had staan. Rij nu al jaren met auto hold uit though en herken het niet meer en reageert direct met gasgeven.
Nachtje rust voor de Lynk heeft bij mij opgelost!jebice schreef op dinsdag 19 mei 2026 @ 10:48:
[...]
Ik heb dit ook gehad. Paar dagen opnieuw starten had geen nut. Toen naar de Volvo dealer geweest en die hebben het cervo motortje gereset en toen werkte alles weer.
Helaas, ik denk dat hij niet meer zal optrekken met piepende banden zonder hold functie maar toch krijg je soms nog een soort "schok" dan rijd je zeg maar weg op accu denk ik en ineens "pakt" de bak de benzine motor mee? En dan schiet die iets naar voren.Tweak_ schreef op donderdag 21 mei 2026 @ 17:17:
[...]
Altijd hold aan, net terug gereden met power mode continu aan en hold uit en dit lijkt het inderdaad te zijn. Even afwachten maar is wel logisch dat het dan gebeurd bij optrekken alleen.
Misschien toch maar eens aan andere dealer vragen? En meteen vragen of het normaal is dat als je zachtjes rijd en stuurt dat je dan af en toe de veren hoort knoepen zeg maar. (tenminste ik denk dat het van de veren afkomt)
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
:strip_exif()/f/image/sDLNJC1EUsJ0dKAXW4xMkCRi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IE7MdANuTXiRjrN9BX8yDUG1.jpg?f=fotoalbum_large)