Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Het grote Lynk & Co 01 topic - Deel 1

Pagina: 1 2
Acties:

Acties:
  • +3Henk 'm!

• iRinze
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 25-07 13:26
Welkom in het eerste deel van het grote Lynk & Co 01 topic! Dit topic is bedoeld om te discussiëren en ervaringen te delen over de Lynk & Co 01.

Veel leesplezier!
Rinze

Lynk & Co

Lynk & Co is een Chinees-Zweeds automerk dat eigendom is van Geely Automobile Holdings. Opgericht in Göteborg, Zweden in 2016, zullen zijn auto's worden gepositioneerd tussen die van het merk Geely en het Zweedse merk Volvo, dat in 2010 door Geely werd gekocht.

Lynk & Co heeft een andere visie op mobiliteit dan de meeste overige renomeerde merken. Daarom bieden ze flexibele, simpele en duurzame opties zonder gedoe. Door gebruik te maken van het sharing platform kunnen members middelen delen en het totale aantal auto's op straat verminderen. Met een focus op de groei van de community (geen verkoop van auto's), stimuleren ze een efficiënter gebruik van mobiliteit.

Het lidmaatschapsmodel zelf moedigt mensen aan om voertuigen te delen en vermindert het totale aantal auto's op de weg. De 01 zal uitsluitend worden aangeboden in geëlektrificeerde aandrijflijnen en het interieur van de auto zal worden uitgerust met ECONYL®, een materiaal gemaakt van gerecyclede vislijnen en ander afvalmateriaal.

Lynk & Co heeft een flagship club in Amsterdam aan het Rokin 75, waar je de 01 kunt bewonderen.

Membership

Je kunt de Lynk & Co 01 aanschaffen voor € 39.000 of gebruik maken van het flexibele (maandelijks opzegbare) membership. Het membership kost je € 500,- per maand, waarbij je de mogelijkheid hebt om de auto uit te delen. Hoe meer je deelt, hoe minder je betaalt. Je bepaalt je eigen tarieven wanneer je je auto aan andere members uitleent.

Wat krijg je allemaal voor het membership?
  • Je betaalt € 500 en krijgt daarvoor 1250 km per maand. Rij je meer, dan betaal je € 0,15 per extra km.
  • Ongebruikte kilometers neem je gewoon mee naar de volgende maand
  • Een volledig service- en verzekeringspakket is inbegrepen. Het enige dat je nog moet betalen is brandstof, stroom en parkeerkosten
  • De auto zelf! De 01 wordt helemaal compleet geleverd. Je hoeft niet te onderhandelen, want alle extra's zijn inclusief.

Model 01

Het eerste model welke in Nederland geintroduceerd zal worden is de Lynk & Co 01, deze plug-in hybride is het broertje van de Volvo XC40.

Technische specificaties
  • GEP3 MP+ (3 cilinders in lijn met turbocompressor) 1477 cm3
  • Transmissie - automatisch 7DCTH
  • Acceleratie 0–100 km/u: 7,9 sec - topsnelheid: 210 km/u
  • Elektrisch bereik WLTP - tot 69 km (lithium-ionbatterij)
  • Accucapaciteit: 17,6 kWh, effectief 14,1 kWh
  • Lengte: 4541 mm - breedte carrosserie: 1857 mm - hoogte bij leeg gewicht: 1694 mm
  • Totaal gewicht: 2350 kg
  • Kleuren: zwart of blauw

[Voor 146% gewijzigd door iRinze op 07-03-2021 20:47]

• Lex1982
  • Registratie: september 2020
  • Laatst online: 11-03 08:32
Inmiddels van lync en co gehoord, dat je een trekhaak kunt bijbestellen. Dit gaat wel tegen een maandelijkse vergoeding. Hierover in de volgende nieuwsbrief meer

Acties:
  • +1Henk 'm!

• arene
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 25-07 10:37
Ik ben afgeopen weekend in Amsterdam wezen kijken naar de auto.

De software was nog niet werkend en display stond op een demostand maar ik was wel onder de indruk van de auto. Hoger dan verwacht, ik kon er nog net overheen kijken. Een echt open dak. Wat smalle stoelen voor maar zaten wel lekker. Er zit links in de deurpost een knopje waarmee je de stoelen en stuur voor 2 personen steeds in dezelfde stand kunt laten zetten.

Achterin voldoende ruimte. In de hoogte dus ook. In de voorstoelen zit een gat bij de hoofdsteun, dit was aan de achterkant profisorisch vastgelijmd maar viel er toch spontaan uit. Beetje vreemd.

Maar al met al waren we zoals gezegd wel echt onder de indruk, vooral van de robuustheid van de auto. We hebben ons in ieder geval aangemeld voor een proefrit in april. Ben erg benieuwd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Masioni
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 16-07 10:12
Ben ook geïnteresseerd in dit concept, dus zodoende afgelopen weekend langs geweest op het Rokin en voor komende maandag een testrit gepland. Wachtlijst sta ik al enige tijd op.

Eerste indruk van de auto in de showroom komt overeen met die van arene. Auto is een fijn formaat; ruim, maar niet onhandig groot voor in de stad. Best vergelijkbaar met de XC40 (logisch natuurlijk). Kwaliteit voelt goed, van interieur tot sluiten van de deuren. Opbergen van laadkabels etc kan mooi onder de kofferbak vloer. Infotainment nog niet kunnen testen, maar touchscreen voelde goed aan. Algemene uitstraling van buiten voelde voor mij ook beter dan dat ik had beoordeeld vanaf de foto's.

@iRinze als ik mij goed heug zag het er uit als een schuif/kantel dak.

Ben benieuwd hoe het is om er in te rijden komende maandag. Vooral de samenwerking van elektra en verbrandingsmotor, en rijgedrag gezien het gewicht. Zal het hier laten weten!

Ze wisten mij te vertellen dat eind april er een kleine batch binnenkomt; dan krijgen de eerste klanten de auto. Daarna komt er vanaf juni een steady flow aan auto's en zal het echte opschalen beginnen. Eind april zal iedereen op de wachtlijst sowieso bericht krijgen met hoe of wat zei ze.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• rolandmegens
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 22:45
Zojuist hebben wij de testrit gehad!

Onze bevindingen:
- Auto ziet er erg goed uit, lekker ruim van binnen (zit lekker) en ook veel beenruimte achterin
- Bij het platleggen van de stoelen (voor meer bagageruimte) gaan ze ook echt plat
- Het middelste scherm hanteert fijn en gebruiksvriendelijk; ook fijn dat de meeste andere belangrijke knoppen ook fysiek aanwezig zijn. Ook met de knoppen op het stuur kan je nog redelijk wat instellen/bedienen.
- Mooi overzicht qua informatie op scherm achter stuur (heeft blijkbaar nog wat instel mogelijkheden, heb ik niet uitgeprobeerd)
- Auto rijdt erg fijn, lekker stil en op het eerste oog lijkt hij ook zonder moeite die 60+km op de accu te kunnen rijden
- Je kan zelf kiezen tussen normale Drive stand, en Drive stand met regeneratie bij remmen. Het voordeel bij die 2e is dat je dan de accu daarmee oplaad, het nadeel is dat het wel iets minder soepel remt (je voelt een soort feedback op het rempedaal dan).

Wat extra info:
- Eerste kleine lading auto's zal in april worden geleverd. Daarna vanaf Juni de grote batch
- Standaard wordt hij met all-season banden geleverd
- Trekhaak is wel een tegenvaller: waarschijnlijk kost die optie 40 euro per maand extra
- Volgende week krijgen zij de voorwaarden van het contract geleverd, dus binnenkort zullen deze ook gedeeld worden met de mensen die ingeschreven zijn.
- De hybride versie (niet de PHEV) wordt niet in Nederland geleverd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TQAirstrike
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 01-07 13:05
Vandaag een test rit gemaakt, best wel onder de indruk van de auto, rijd echt als een Volvo, lekker sturdy (veel in een V90 gereden)

- mediahub is nog een beetje clunky maar gelukkig zit er gewoon apple CarPlay op, de geluiden kwaliteit van de speakers is ok maar niet echt geweldig ofzo.
- Vond de laadruimte in de achterbak toch wel wat beperkt
- ik ben 1.93m en zit zeer comfortabel voor in en prima achter in
- Het was een mooie dag vandaag dus open dakraam was ook wel erg gunstig

Wel heel erg aan het twijfelen of we er mee door gaan aangezien we binnen 2 maanden wel een auto willen hebben maar dat gaat denk ik niet lukken bij Lynk & Co, de eerste batch van april komt per schip.... :) of misschien eerst tijdelijk een abbo nemen op de XC40..

https://www.flickr.com/gp/141257421@N07/4i773e

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rolandmegens
Masioni schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 11:48:
Sluit mij aan bij de rijervaringen hierboven. Rijdt erg fijn, stil en ligt lekker op de weg. Ook ruim voldoende pit als je even gas wilt geven. Anders dan @TQAirstrike vond ik het geluidsysteem wel goed; al moest ik hem wel even resetten via de instellingen want iemand anders had alle settings raar ingesteld. Misschien was dat bij jou ook zo?:)

Nu even afwachten wanneer de leveringen komen, en of er niets raars in het contract komt te staan. Wil bijvoorbeeld niet hebben dat mijn vriendin elke keer de auto moet boeken oid om er in verzekerd te zijn.
Bij ons klonk het geluid ook erg goed. Inderdaad dus misschien iets in de instellingen.
We hebben nagevraagd qua delen van de auto (bv vriendin, ouders, of als je met groepje op vakantie gaat). Hoe ze het uitlegde was dat ze alleen een gratis account moeten hebben bij Lynk&Co om verzekerd te zijn. Je kan dan gewoon permanent je "sleutel delen" via de app aan je vriendin.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:50
rdkraker schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 08:43:
Ik bedoelde dealbreaker als t niet mogelijk zou zijn.

Hoewel ik 40 eu pm rijkelijk duur vindt voor een trekhaak, bij veel private lease zit je rond 25. Ik vermoed ontmoedigingsbeleid.

Proefrit staat gepland inmiddels! Die is wel vanuit hartje a’dam... raar concept. Stadsrand was makkelijker geweest. Je hebt een half uur proefrit en bent al 2x 10 min kwijt om de stad in en uit te komen. Je wilt toch ook stukje snelweg, 80km weg etc meenemen..?
Ja dat vond ik ook. Ik ben benieuwd hoe vlot je uit de stad bent. Ga hier over 2 weken de proefrit maken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rolandmegens
rdkraker schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 08:43:
Ik bedoelde dealbreaker als t niet mogelijk zou zijn.

Hoewel ik 40 eu pm rijkelijk duur vindt voor een trekhaak, bij veel private lease zit je rond 25. Ik vermoed ontmoedigingsbeleid.

Proefrit staat gepland inmiddels! Die is wel vanuit hartje a’dam... raar concept. Stadsrand was makkelijker geweest. Je hebt een half uur proefrit en bent al 2x 10 min kwijt om de stad in en uit te komen. Je wilt toch ook stukje snelweg, 80km weg etc meenemen..?
Bij de testrit hebben zij al een route voor je in de navigatie gezet die je kan volgen. Daar is dus gelukkig wel al rekening mee gehouden :) (70 weg en snelweg etc). Dus op dat vlak geen probleem naar mijn mening

Ik denk dat de trekhaak hier zo duur is omdat ze bij private lease verzekerd zijn dat iemand bv 3-5 jaar die 25 euro per maand betaald, terwijl dat nu alleen het geval is als er echt een flinke vraag is naar trekhaken. Bij weinig animo is dit voor hun hoger risico (ivm maandelijks opzegbaar)
Zelf zou ik zo'n 20 euro per maand er voor over hebben, anders wordt het wel heel duur (voor hoevaak ik een trekhaak nodig heb)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pp1984
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 04-05 19:46
Vandaag wezen kijken in Amsterdam, ziet er goed uit!

Toevallig ontving ik vanmiddag de mogelijkheid de bestelling af te maken, waarschijnlijke levering in mei!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bob-r
  • Laatst online: 23-07 14:56
Oizo1981 schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 19:11:
[...]

Wanneer heb jij je geregistreerd?
Het is dus heel random. Heb mij eerder ingeschreven en een bekende kreeg de e-mail ook om de auto te reserveren/af te ronden. Ter referentie ik heb klantnummer; 1000273** ander persoon 1000301**

Navraag gedaan bij Lynk & Co en gaven aan dat ze niet alleen kijken naar de wachtlijst maar ook waar je woont (logistiek). Blijft toch wel een teleurstelling eerlijk gezegd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bob-r
Wat eigen foto's van de proefrit op 27-03-2021

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rolandmegens
Het valt mee met de voorwaarden toch? Meest opmerkelijke lijken mij:
- km's aan einde worden verrekend (vind ik niet zo erg)
- 500 euro administratie kosten (eigen risico met een andere naam?) bij schade. Ben benieuwd of dat ook de kosten zijn als je een krasje hebt wanneer je hem inlevert, en of dit dan het totaal bedrag zal zijn, of dat dit per schade zal gelden
- Dat steenslag etc ook onder niet-normaal gebruik vallen, en dus onder je eigen kosten

Ik kan niks vinden over de kosten van de trekhaak; en nergens iets over het type banden en het wisselen daarvan (bij mijn proefrit werd verteld dat er all-season op zou liggen)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 22-07 01:53
Oizo1981 schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:57:
[...]

Maar het is wel de vraag of je dan zelf die kosten moet gaan verhalen of dat Lynk & Co dat doet.Normaliter ontzorgt een all-risk verzekering je juist volledig en heb je daar geen omkijken naar. In dit geval is me dat nog niet helemaal duidelijk.

Edit: ten aanzien van mijn mail over €500 administratiekosten ben ik inmiddels gebeld dat ze dit gaan uitzoeken en erop terugkomen. Dat is dan wel weer een nette en snelle reactie _/-\o_
Ja maar dit is natuurlijk geen gewone all-risk verzekering. Ik denk dat men als bedrijf zelf het risico van de schade draagt -- die 'deel' constructie maakt het waarschijnlijk onverzekerbaar bij de reguliere verzekeraars. Vermoedelijk is er geen bedrijf dat hun handen wil branden aan zo'n huur constructie. Dan zou het best eens zo kunnen zijn dat ze daar vervolgens op terug moeten verdienen bij daadwerkelijke schades oid.

Ik heb het donkerbruine vermoeden dat dit wel eens een redelijke adder onder het gras zou kunnen zijn... Misschien voor mij ook wel een dealbreaker, hoe tof ik die auto ook vind.

[Voor 4% gewijzigd door pushnoi op 12-04-2021 23:03]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• pushnoi
Ik vermoed dat dit op gaat voor de mensen die al bovenaan de wachtrij stonden en een bericht hebben gekregen dat ze de auto konden krijgen eind v/d maand oid.

• Deveon
  • Registratie: december 2007
  • Niet online
Inmiddels hier wel de bevestiging dat bij een schade onder de €500 er geen €500 administratiekosten in rekening wordt gebracht. Waarom ze het niet gewoon eigen risico noemen is mij nog steeds een raadsel..

Nu weet ik niet hoe rechtsgeldig de chat op social media is, maar het duurde wel dag voordat ik antwoord kreeg. Helaas sta ik zelf niet vooraan in de rij dus verwacht tegen de tijd dat ik mag wel een opheldering van de voorwaarden.

3.9 KW ZO/ZW / Atlantic Explorer V4 / eGolf

• t_captain
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23:02

t_captain

Moderator General Chat
https://www.lynkco.com/nl...th-to-month-210406-210512
13.2. BEREKENING DEFINITIEVE KILOMETERSTAND

Bij retournering lezen wij de definitieve kilometerstand van Uw M2M Auto af en berekenen wij de door U te betalen kosten volgens onderstaand Artikel 25.
25. MAANDELIJKSE VRIJE KILOMETERS

Volgens Uw M2M Lidmaatschap heeft U Maandelijks 1250 Vrije Kilometers (‘Vrije Kilometers’). U kunt deze afstand met de M2M Auto rijden zonder extra kosten boven op Uw M2M Lidmaatschapsvergoeding.

[...]
Hoewel het aantal Vrije Kilometers maandelijks wordt gecommuniceerd, berekenen wij Uw Gereden Kilometers niet per Maand, maar in plaats daarvan berekenen wij Uw totaal aantal kilometers aan het eind van de Overeenkomst.

• pushnoi
Ah, nou die had ik nog niet eens gezien. Ik heb net gebeld (met Sophie - die zie ik echt overal terug, medewerker van de maand als je het mij vraagt) en die wist me dat inderdaad ook te bevestigen. Dat is mooi, dat scheelt een hoop gedoe met vakanties e.d. Overigens gaf ze wel aan dat dit sowieso per jaar wordt bekeken.

Ik heb direct nogmaals het 500 euro schade verhaal gevraagd, en ze wist me te vertellen dat dit stuk voor hun ook nog niet duidelijk is. Ze hopen daar deze week allemaal duidelijkheid voor te krijgen. Lijkt me alleen wel frustrerend voor de mensen die nu al een beslissing moeten maken voor de 16e.

• rolandmegens
GD020 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:05:
3-12 een bevestiging gehad dat ik op de wachtlijst sta,

Afgelopen vrijdag deze mail gehad:

“De eerste 01’s zijn officieel gearriveerd en dankzij jouw reservering op de wachtlijst, mag jij nu een auto bestellen. Doorloop onderstaande stappen vóór 16 april en wij doen ons stinkende best om de auto in mei af te leveren.

Dit zijn de volgende stappen:
1. Klik hieronder op ‘Nu bestellen’ en vul je gegevens in (dit is jouw unieke, persoonlijke link). Met deze informatie voeren wij een kredietcontrole uit en registreren we de connectiviteitsservices.

2. Vervolgens word je doorgestuurd naar onze website om de betalingsgegevens in te vullen voor de maandelijkse kosten.

3. Zodra we je bestelling verwerkt hebben, nemen we binnen 1 werkweek contact met je op om de leveringsdetails te bespreken.”

Er werd overigens gevraagd om 1 euro over te maken niet 1 cent.
Dit gedaan en volgens mijn betaal geschiedenis, is deze verwerkt en staat nu op “verzenden”

Gister telefonisch contact gehad m.b.t. Proefrit (had hier nooit informatie over ontvangen) en deze was op zijn vroegst pas in Juni beschikbaar.

na nakijken van mijn order gegevens te horen gekregen dat ik de auto in ieder geval voor juni heb dus heeft de proefrit weinig zin meer dus deze gecanceld.

Benieuwd wanneer de definitieve mail binnenkomt om alles af te ronden
Kon je nog iets kiezen wat betreft de trekhaak/banden?
Per mail gaven ze aan dat winterbanden een optie was, maar in de club zelf gaven ze aan dat er all-season onder zal zitten, en dat zomer/winter een optie is. En ik ben benieuwd of het inderdaad 40 euro per maand is voor een trekhaak.
t_captain schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:04:
Die 15.000 km/jaar, ik hoop dat ze ook bundels gaan maken waarmee je wat goedkoper de extra kilometers kan afkopen. Als je er nu bijvoorbeeld 20.000 rijdt per jaar, heb je een nabetaling van 750,- per jaar.
Ze gaven aan in de club (na proefrit) dat ze bezig waren met de bundels, dus dat daar wel iets voor gaat komen, maar dit is nog niet uitgewerkt.

• Oizo1981
  • Registratie: februari 2020
  • Laatst online: 23:31
Deveon schreef op woensdag 14 april 2021 @ 18:34:
De nieuwste generatie allseason banden schijnen ook erg goed te zijn en voldoen bijvoorbeeld ook aan de Duitse wetgeving bij winter omstandigheden, dat zal in Zweden niet anders zijn toch?
ANWB denkt daar anders over, juist bij SUV’s (bandenmaat 235/55 R17):

https://www.anwb.nl/auto/.../allseasonbandentest/2020
Van de zeven nu geteste allseasonbanden komt geen enkele band verder dan een eindoordeel van 2 sterren (matig). Veel van deze banden scoorden in een kleinere bandenmaat en met een kleinere testauto wel drie sterren (voldoende). Allseasonbanden werken dus beter onder kleinere auto’s. In de nu geteste grote maat blijkt het lastiger om het niveau van zomer- en winterbanden te benaderen.

Ten opzichte van echte zomer- of winterbanden, hebben alle geteste allseasonbanden duidelijke tekortkomingen of zwaktes op tenminste één hoofdonderdeel. Tegelijkertijd is het wel zo dat je met deze banden veel veiliger onderweg bent dan wanneer je ervoor zou kiezen het hele jaar door met zomer- of juist met winterbanden te rijden. We raden deze banden dus niet af maar we adviseren ze alleen omdat het hele jaar door op zomerbanden (of winterbanden) een nog slechter alternatief is.
Bandenmaat L&C 01 is 235/45 R20

[Voor 1% gewijzigd door Oizo1981 op 14-04-2021 18:53. Reden: Bandenmaat toegevoegd]

• arene
Oizo1981 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 15:39:

[...]

Kun je dat misschien verder uitleggen want ik snap het niet helemaal 8)7 (nieuwsgierig want mijn vriendin heeft lange benen)
Her probleem is juist dat ze niet zo groot is en blijkbaar haar knieën normaal in een hoek van 90 graden of kleiner heeft waardoor de hakken een beetje onder de zitting komen. Dat kan bij deze auto niet omdat er een verhoging onder de zitting zit die aan de voorkant nog wat uitsteekt als het ware. Is het nu duidelijker?

• arene
Raylan schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:22:
[...]

Zitting verder naar voren plaatsen? Dan valt de zitting over de verhoging. Heb niet gekeken hoe hoog het precies was, ben zelf 1.98 maar m'n huidige auto heeft ook zo'n verhoging als je de stoel ver naar achteren zet.
Ja dat heeft ze ook wel geprobeerd nadat ik haar in totale wanhoop na haar klacht, toeschreeuwde "dat we toch niet om zoiets onbenulligs er van af gaan zien?!?" Maar het hielp niet haar bezwaar in te trekken. Ik bedoel dan zowel het naar voren schuiven als de tranen van teleurstelling op mijn wangen.

[Voor 3% gewijzigd door arene op 14-04-2021 21:09]

• GD020
  • Laatst online: 29-05 19:41
Zojuist definitieve order-bevestiging gehad, nu is het afwachten op het belletje om een afleverdatum vast te stellen en dan kan de pret beginnen 😁,

Kon overigens niks kiezen wat betreft de trekhaak en op mijn order staat er ook bij opties:
“Trekhaak : no”

Gelukkig heb ik deze ook niet nodig dus dat scheelt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raylan
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 24-07 17:38
Peter Vinke schreef op zondag 18 april 2021 @ 16:08:
Iemand hier van de belastingdienst toevallig? Stel dat je je Lynk & Co verhuurt, zijn dit dan inkomsten waarover je (achteraf) belasting moet betalen?
Het zijn geen inkomsten maar eerder een korting op je nota.
Je kan niet meer terug verdienen dan je totale maand bedrag.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
Als je het beroepsmatig zou doen, zou je over de winst belasting moeten betalen. Dat is de inkomsten uit verhuur plus de waardering van privegebruik minus kosten die jij maakt aan de auto.

Ik vermoed niet dat de winst groot genoeg is om een onderneming voor in te schrijven.

Voor de BTW ligt het iets anders. Als je de auto structureel een significant deel van de tijd verhuurt en de BTW die je daarmee zou kunnen verdienen plus de BTW correctie privegebruik samen groter zijn dan de BTW die je betaalt, dan moet je strikt genomen als ondernemer voor de omzetbelasting inschrijven. Ook hier verwacht ik echter geen handhaving, de bedragen zijn klein en het is ook niet echt een winstgevende handel.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• meermarco
  • Laatst online: 15:45
Peter Vinke schreef op zondag 18 april 2021 @ 16:08:
Iemand hier van de belastingdienst toevallig? Stel dat je je Lynk & Co verhuurt, zijn dit dan inkomsten waarover je (achteraf) belasting moet betalen?
https://www.belastingdien...rgoeding-hoger-dan-kosten

Zoals ik het lees: enkel via app/website en idee is privé auto dan ‘ok’.

• Oizo1981
t_captain schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:13:
[...]
Verder is zo'n camera gewoon een parkeersensor.
Ik vraag me af of je er als “parkeersensor” veel aan hebt. De camera zit ter hoogte van de binnenspiegel dus je ziet niet veel meer dan uit je gewone blikveld. Het is niet zo’n camera als bij Volvo deel uitmaakt van het 360-graden pakket (in de grille en zijspiegels).

In dit filmpje (12:43) zie je dat het camerabeeld op zwart gaat tijdens het rijden.

[Voor 12% gewijzigd door Oizo1981 op 21-04-2021 13:32]

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
Als je een grote pool aan auto's hebt, ga je die niet allemaal verzekeren. Dat is heel erg duur, en de schaderisico's vlakken uit.

Wat je in het algemeen wel doet, is zelf de primaire risico's dragen en een herverzekering afsluiten voor als de totale schadelast hoger is dan voorzien in een jaar.

• pushnoi
Raylan schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:28:
Het zegt natuurlijk niks maar heb ergens een slecht gevoel omtrent het eigen risico gedeelte...

Als het geen "all risk" is kunnen ze nog wel eens nauw gaan letten op schades, en dan met 500 EUR per stuk... dat tikt aardig aan. 1000 EUR eigen risico voor members zonder auto is ook wel heftig hoor, vraag me af of men die gok wil nemen...

We gaan het wel zien, heb me begin januari op de lijst gezet dus moet waarschijnlijk nog heel lang gaan wachten.

Betreft verzekeringen, heeft AMEX niet een huur auto verzekering? wel een prijzige kaart maar had er vroeger altijd een voor m'n werk.
Ik deel je zorgen idd. Ik had inmiddels trouwens ook antwoord op mijn vragen, maar dat was hetzelfde als wat iemand anders gepost had. Ik zal nog eens een mailtje die kant op gooien met de vraag of het per kras wordt beoordeeld.

Ik kwam net de volgende link tegen qua creditcards... geen idee of het lukt, maar als je bv die van ANWB zou pakken en daarmee het abonnement afneemt... wie weet =) Het is iig een goeie vervanging voor mijn aflopende verzekering.

EDIT: Ik zit de voorwaarden van de ANWB net door te lezen -- het zou maar zo wel eens kunnen werken. Afhankelijk van hoe Lynk & Co dit 'abonnement' wettelijk heeft dichtgetimmerd vermoedelijk. Als het een autohuurconstructie is zou het best eens kunnen werken..

[Voor 11% gewijzigd door pushnoi op 22-04-2021 09:49]

• GD020
Tussendoor even wat goed nieuws😀

Zojuist gebeld dat mijn auto gereed is en ik mocht een datum kiezen.
Uiteraard de eerstvolgende mogelijkheid gedaan, dus over precies een week ben ik dan aan de beurt en is mijn voorpret voorbij.

1e betaling wordt op de dag van afhalen overigens afgeschreven mocht iemand zich dat nog afvragen

• GD020
Bobr schreef op donderdag 22 april 2021 @ 16:57:
[...]

Veel plezier alvast met de car! Je geeft aan bij ophalen, moet je de auto ophalen of is ook de keus om de auto af te laten leveren. Woon namelijk niet om de hoek en AMS is 150 KM.
Dankjewel!,
Ik kreeg te horen dat de auto klaar zou staan bij hun club aan het Rokin.
Omdat ik hier 15 min vandaan woon en tevens ook werk in het centrum van Amsterdam, heb ik hier ook mee ingestemd.
Niet doorgevraagd of deze ook afgeleverd kon worden
mariusjh schreef op donderdag 22 april 2021 @ 17:44:
Leuk voor je @GD020 ! Veel plezier ermee gewenst. Ik neem aan dat die eerste betaling dan via je credit-card wordt verrekend?!
Jazeker, de kaart die je hebt opgegeven tijdens het bestellen.
Voor zover ik weet gaat alles met creditcard en accepteren ze ook geen pinpas

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Proefritten zijn overrated. Als het echt tegenvalt doe ik hem de volgende maand gewoon weer weg :+

• TQAirstrike
Van de week een mailtje gekregen dat ik de bestelling kon bevestigen en dat ze hun best doen om in mei te leveren!

Had me in januari ingeschreven trouwens!

Heb de zwarte besteld!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• t_captain

t_captain

Moderator General Chat
466-1213 l bij een breedte van 1.005 meter

Ik heb voor de grao mijn oude 5-serie vergeleken. Die doet 500-16xx liter. Met achterbank rechtop en dekzeil dicht dus bijna even groot. Maar met de bank omlaag scheelt het ineens 400 liter. Ik denk dat hier de bescheiden lengte van de Lynk meespeelt. Qua maatvoering is het meer een X3 dan een 5.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bobr
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 05-05 17:35
bengelboz schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:29:
hoi, ik mag die van mij op 4 mei ophalen in Rdam. :). weet iemand of je een fietsendrager ( niet op de trekhaak) ergens kunt bestellen? bijvoorbeeld zo een die op de achterklep past.. tips zijn welkom.
Veel plezier alvast! Die bestaan idd maar begin er niet aan! Dingen maken diepe krassen op je achterklep en eventueel de fiets tegen de klep aan met alle gevolgen van dien.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rolandmegens
bengelboz schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 10:29:
hoi, ik mag die van mij op 4 mei ophalen in Rdam. :). weet iemand of je een fietsendrager ( niet op de trekhaak) ergens kunt bestellen? bijvoorbeeld zo een die op de achterklep past.. tips zijn welkom.
Je kan het evt op de dakdragers zetten?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oizo1981
Bobr schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 16:26:
[...]

Jij ook gebeld voor een afspraak vandaag? Hier 8 mei om 09:30 de auto in Amsterdam ophalen 😀 Het rare is dat ik ook gelijk nog een order bevestiging kreeg waar bij de eerste order bij Trekhaak: No stond er nu ineens Trekhaak:
Ja (Gratis). Bij navraag dus blijkbaar echt een gratis trekhaak erbij... we zullen zien 8 mei maar mij hoor je niet klagen.
[Afbeelding]
Gratis trekhaak zou wel heel mooi zijn! Hopelijk niet alleen voor de eerste leveringen...

• rolandmegens
Zojuist reactie gekregen van iemand die de auto maandag ontvangen heeft. De auto heeft zomerbanden eronder liggen (EcoContact 6). Helaas dus geen all-season

• Raylan
El Polo Diablo schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:48:
Voor de mensen die hem al hebben, of het antwoord weten. Is de Carplay functionaliteit draadloos of alleen bedraad?
Draadloos, geprobeerd tijdens de test rit.

Zodra er bluetooth verbinding is, vraagt het infotainment of je wil overschakelen naar Android Auto (of Apple Carplay)

• TQAirstrike
iRinze schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:44:
[...]

Nice, woon ook in Zwolle. Als je hem hebt zou ik wel eens willen kijken als dat kan :)
Ja hoor geen probleem! stuur me ff een DM met je gegevens dan contact ik je volgende week als ik heb opgehaald heb!

• Oizo1981
wannaplay2009 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:42:
Thanks voor de reacties op de achterbak. Weet iemand ook exact het formaat in centimeters? Ik wil een hond achterin vervoeren, vandaar.
90 x 100 x 50 ongeveer:
YouTube: Lynk & Co 01 REVIEW - new car brand with a cheaper Volvo XC40 !
Wel jammer dat dalijk zoveel van deze auto's rondrijden in Nederland. Is het toch wat minder speciaal om hem te hebben, al zal ik toch vast pas eind van de zomer aan de beurt zijn.
Ik denk dat het echt nog wel even duurt voordat je de 01 regelmatig op de weg tegenkomt.

• bengelboz
  • Laatst online: 05-05 09:33
Zie net bij het RDW dat er nu 40 in totaal op kenteken zijn gezet, 5 al eerder ( testdrive en sporthelden) dus nu 35 uit te leveren.

[Voor 2% gewijzigd door bengelboz op 29-04-2021 11:34. Reden: typo]

• Oizo1981
t_captain schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:17:
Ik heb uit belangstelling maar eens mijn gegevens bij Experian opgevraagd.

Aanvraag per mail, 3 dagen later antwoord per post. Het overzicht bevat 4 elementen:

1. Negatieve betalingservaringen
2. Persoonlijke gerechtelijke uitspraken
3. Eerdere kredietbeoordelingen
4. Telefoongegevens

Dat zijn:
1 = incassobureaus etc. (registers waarin wanbetalers staan)
2 = bewindvoering / curatele, faillissement etc.(spreekt voor zich)
3 = recente credit checks (voorkomen dat iemand op 5 plekken tegelijk krediet of abonnementen aanvraagt, fraude en overkreditering)
4 = telefoonabonnementen.

Mij mij staat er 4x "Geen gegevens gevonden". 1 en 2 zouden altijd leeg moeten zijn, 3 moet leeg of bijna leeg zijn. 4 zal in veel gevallen wel wat staan maar ik heb alleen sim-only.
Onder 3 vallen ook service als Afterpay, Klarna en Billink waarbij je webshops achteraf betaald. Daar zullen meerdere mensen gebruik van maken. Ik vraag me af hoe ze daarmee omgaan.

• Oizo1981
Deveon schreef op donderdag 29 april 2021 @ 16:15:
Een zwarte lijst lijkt mij logisch dan dat ze überhaupt een waarde oordeel er aan hangen over hoe ik mijn spulletjes betaal.
Uit een combinatie van meerdere bekende “kredietfaciliteiten” zoals AfterPay en dergelijke en geen bekende gegevens onder “negatieve betalingservaringen” kun je juist ook een bepaalde betalingsmoraal afleiden. Als ik zo rondkijk hier en op andere fora heb ik het idee dat L&C vooral moeilijk doet als er helemaal geen gegevens bekend zijn.

Blijft helaas een grote black box.

[Voor 3% gewijzigd door Oizo1981 op 29-04-2021 16:20]

• GD020
Zojuist mijn zwarte 01 opgehaald bij het Rokin.
Top service & heel vriendelijk personeel!
Zojuist mijn eerste rit gemaakt en de auto even kunnen testen ( had geen proefrit gedaan ) en inderdaad hij rijdt heerlijk.

• Raylan
wannaplay2009 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 17:28:
[...]

Bij mij staat er regelmatig ARVATO. Ik heb echter geen idee wat Arvato is en van welke winkel dit is. Ik betaal, als het kan, vrijwel altijd achteraf, simpelweg zodat er geen gezeik komt bij verkeerde levering. Zodra het artikel ok is betaal ik direct. Zo betaal ik altijd achteraf bij een Bol.com of Zalando.
Er staat hierbij wel "dit record wordt slechts gebruuikt voor analystische doeleinden" Een beetje vaag dus.

Verder staat bij negatieve registraties niets en bij "eerdere aanvragen" mijn mobiele telefoon.
Arvato = AfterPay

• rolandmegens
meermarco schreef op donderdag 29 april 2021 @ 20:21:
[...]

Wat voor een laadkabel
Krijg je erbij? Juist een ‘grannylader’ of? Of mocht je kiezen?
Je krijgt standaard 2 laadkabels: 1 type 2 voor een laadpaal en 1 grannylader voor een stopcontact

Laden kan met max. 3.7kw

Edit:
Een paar redenen waarom ze goedkoop kunnen aanbieden:
- weinig ontwikkelingskosten (grotendeels kopie van xc40)
- productie en je supply chain is veel goedkoper in te richten als je maar 1 type hoeft te maken met in totaal maar 2 kleuren
- geen dealers, winkels of tussenpartijen (alleen die 'clubs', maar dat is maar 1 per land volgens mij)
- ze willen waarschijnlijk vooral marktaandeel en een complementerende markt tov hun normale volvo markt

[Voor 40% gewijzigd door rolandmegens op 29-04-2021 21:23]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meermarco
Ach je schadevrije jaren blijven 3 jaar geldig. En aan de andere kant: bij schade val je ook niet terug.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Anton Krikke
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 15:56

Net de proefrit achter de rug in mijn favoriete kleur. Momenteel is er maar een testrit auto. Kan niet wachten tot die geleverd wordt wat een heerlijke auto. Ingeschreven in december dus hopelijk juni. Een genot om in te rijden. Probleemloze Carplay koppeling. Dus heerlijk van mijn muziek genoten. Was wel druk in Amsterdam! De auto geeft een veilig solide gevoel en dat is voor een Volvo rijder belangrijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bob-r
ZieMaar! schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:34:
Ik heb inmiddels de proefrit ook staan, ik had mazzel want er was een afzegging, maar ik kan 11 juni. Mooi op vrijdag, dus dat is perfect. Qua leveringen is het dus onzeker. Vanaf juni komt het op gang, maar goed, dat zegt misschien niets over de beschikbaarheid. Ik heb zelf ergens eind september de auto nodig, maar moet dus, als ik een alternatief wil, wel ergens juli dat alternatief regelen...

Eens puzzelen...Maar mocht een Tweaker die hem heeft een keer een mooie tour door zijn auto willen geven of de lekkerste cappuccino van Apeldoorn willen proeven ;), dan hou ik me aanbevolen :).
Kom er op terugweg a.s. zaterdag langs. Wil gerust even langs rijden zodat je auto kan bekijken en ff rijden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oizo1981
El Polo Diablo schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:53:
[...]

Velgen lijken heel klein of is dit een andere uitvoering. Wel op winterbanden btw.
Dit is de HEV versie (zonder stekker) op 18 inch

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rolandmegens
Zojuist reactie gekregen van ICS cards over de ANWB Silver Card (over het dekken van de eigen risico):
De Eigen Risico Autohuurverzekering is inderdaad een faciliteit van de ANWB Visa Silver Card. Als u de autohuur betaalt met uw ANWB Visa Silver Card, dan is het eigen risico bij schade verzekerd tot een bedrag van € 750,-. Administratiekosten als gevolg van schade aan de huurauto vallen niet onder deze verzekering.
Helaas dekken zij het dus niet. Ik heb voor de zekerheid nog een keer bevestiging aan ze gevraagd in combinatie met de uitleg van Lynk&Co dat het dus wel echt over eigen risico gaat, maar dan onder een ander naampje, hopelijk veranderd dat nog iets, maar ik verwacht van niet.

Tot nu toe dus:
- ABN dekt het wel
- ING (Allianz) nog geen reactie
- ANWB (ICS) hoogst waarschijnlijk niet

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bengelboz
  • Laatst online: 05-05 09:33
Goedemorgen, gister mijn Blauwe opgehaald, super tevreden :). vandaag 2de account aanmaken voor de persoonlijke settings voor mijn vrouw.
en de eerie feedback van de familie: wauw.. rijdt lekker!

RDW: vandaag staat de teller op 88 :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chouffe8
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 17-07 09:54
-edit: werken er nou gewoon Fonsen of is Fons gewoon de hele helpdesk :)? Vond 't een buitengewoon vriendelijke vent overigens, hoor.
Als hij net zo cool is als The Fons uit Happy Days dan kan hij die helpdesk fluitend in zijn eentje runnen ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bob-r
ZieMaar! schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:21:
Dat zei Fons mij ook inderdaad, vanaf juni gaat het echt lopen met de leveringen. Concreter konden ze het helaas nog niet maken, ik heb ergens het idee dat de wachtlijst gewoon nog niet helemaal uit te lijnen valt op de leveringen (wat ergens een koud kunstje zou moeten zijn, maar soit).

-edit: werken er nou gewoon Fonsen of is Fons gewoon de hele helpdesk :)? Vond 't een buitengewoon vriendelijke vent overigens, hoor.
Haha nee je hebt Katherina, Sophie & Fons. Maar Fons vroeg mij note bene nog of ik goede mensen kende voor de support :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oizo1981
Bob-r schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:04:
[...]

Haha nee je hebt Katherina, Sophie & Fons. Maar Fons vroeg mij note bene nog of ik goede mensen kende voor de support :P
Ze zoeken in ieder geval nog mensen:
https://www.google.nl/sea...ygA&biw=375&bih=553&dpr=2

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bob-r
ZieMaar! schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 12:31:
Dat zou nog een escape kunnen zijn als de levertijd lastig wordt @Deveon: eerst via Volvo en dan opzeggen als Lynk kan leveren...

Maar het zou zeker helpen als je een soort gegarandeerde levertijd had :).
Komt nog wel. De belofte is straks binnen 3 dagen rijden. Voor iedereen even geduld gewoon nog gezien het compleet nieuw concept is en even op gang moet komen. Dat merk je nog aan alles > communicatie is minimaal of half je moet de auto ophalen en de app werkt nog niet. Straks gaat alles via de app en de auto komt gewoon netjes voor je deur en bij beëindig contract ook weer opgehaald. Iedem voor pech/onderhoudt. Nerveus en snel een auto nodig dan zal ik nog even wachten :)

[Voor 24% gewijzigd door Bob-r op 06-05-2021 12:40]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bob-r
Mooie post op FB. Credits Bouke Tuit;

Lynk & Co 01 vs Volvo XC40 (T4 Recharge). A comparative test by a non-expert.
Overall experience:
The 01 feels a lot more premium in everything. Spaciousness, options (control panel, panoramic roof, etc.), handling, appearance.
Where the XC40 beats the 01:
- higher seating
- comfort of the seats (leather)
- slightly better suspension
- smaller turning circle (but also smaller wheelbase and therefore less space)
Where the 01 beats the XC40 (do you have a minute?)
- range electric
- heavier and more robust
- spaciousness in the front, back and more trunk space
- interior finish (center console XC40 is made of hard plastic. Ugly for such a car)
- electrically adjustable driver's seat with memory
- front panel easier to see through the steering wheel
- the steering wheel itself
- key tag way more appealing
- achievements such as 0-100, acceleration in general
- sportier looks (of course this is subjective. At first I liked the solidity of the XC40 better. But all the praise and looks that the 01 gets, have changed my mind. In Alain Visser's words: it's a damn good car.
I have tested both cars too little on their driver assistance systems and the apps, control options to make a good judgment about it.
P.s. I used Google Translate because today I'm a lazy mf 😉 So I apologize for any mistakes.
P.s.2 more in-depth reviews will follow.

[Voor 10% gewijzigd door Bob-r op 06-05-2021 12:59]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TQAirstrike
Vandaag de auto op gehaald in amsterdam en gelijk er even mee door Noord-holland zitten scheuren voordat ik naar Zwolle ging, wat een bak!

Softwarematig vind ik het nog niet heel sterk, elke keer als ik mn telefoon op de charge dock leg pop Apple Pay op xd...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meermarco
Nou ik had aangegeven mei/juni. Maar dat staat nergens geregisteerd bleek bij navraag. Je schrijft je in en daarna black box :-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• josdeenen
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 01-07 13:41

Gisteren de auto in Rotterdam opgehaald en vandaag de eerste goede rit gemaakt door Zeeland. Wat een heerlijke auto om in te rijden met lekker veel power. Softwarematig nog wel wat op en aanmerkingen, voornamelijk snelheid opstarten systeem en verbinden met Android auto nog niet gelukt. Het heeft natuurlijk ook veel meer op te starten dan mijn Volvo systeem. In het Facebook forum heeft een gebruiker al een hele lijst met punten naar de developers gestuurd en het is nog echt in ontwikkeling dus ik verwacht de komende tijd nog wel het een en ander aan updates. Vandaag vooral gereden met lege accu in Hybrid mode en verbruik van 6.4l/100km wat gelijk is aan mijn Volvo op diesel, erg netjes wat mij betreft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meermarco
Ja lekkkrt jaloers gemaakt hier met mensen die soms later zijn ingeschreven :-)

Erg mooi zeg. En dus bij accu leeg alsnog 6.4/100. Dat is wel super voor zo’n grote auto.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 20:32
Bennieco schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:54:
Afgelopen zaterdag een testrit gemaakt. Wat een auto echt ik ben onder de indruk. Heb ingeschreven voor levering jammergenoeg kan ik pas eind November overstappen dan loopt mijn huidige private lease af. Alles aan die auto voelt goed. En ach die blauwe lijntjes als je zwart kiest staan best geinig net ff anders !
Ik vind de blauwe accenten ook wel grappig bij de zwarte. Mijn vriendin echter niet, dus we hebben een compromis gesloten, het wordt een blauwe. _O-

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bob-r
ZieMaar! schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:34:
[...]

Een week of 2 geleden denk ik? Maar vraag maar als je wil! Zal er zelf de komende tijd ook wat actiever achter aan gaan.
Doe ik gelijk even voor je. Laat ik nog even van mij horen dan.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Fibrenl
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 18:33
Vraag gewoon een aanbetaling van €1000. Doen ze ook bij tesla toch. Lijkt me niet heel moeilijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bob-r
ZieMaar! schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:34:
[...]

Een week of 2 geleden denk ik? Maar vraag maar als je wil! Zal er zelf de komende tijd ook wat actiever achter aan gaan.
Net drie kwartier van alles door genomen en aangegeven bij de dame aan de telefoon. Maar het punt qua leveren blijft nog steeds onduidelijk, zelfs de mensen bij de support hebben daar geen inzicht in. Zeker als je pas twee weken terug hebt aangemeld is het bijna zeker dat je de auto niet voor oktober hebt. De twee batch van juni zijn ze nu al het plannen en veel mensen die zich ingeschreven hebben kunnen dus wss ook binnenkort een mail ontvangen. Ze gaf ook overigs wederom weer aan dat er veel meer animo is getoond dan voorspeld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bob-r
ZieMaar! schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:19:
[...]

Same here, geen probleem.

@Bob-r weet je al meer over jouw auto?
Yes onderdeel was vandaag binnen en 100% garantie a.s. zaterdag om 09:30 ophalen met garantie anders inzet andere/tijdelijke 01. Was ook de eerste met een aflever probleem.

[Voor 6% gewijzigd door Bob-r op 10-05-2021 17:25]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• El Polo Diablo
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 20:32
Raylan schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 11:27:
[...]

Dat denk ik ook, ze roepen inmiddels maar wat "vanaf juni gaan we gestaagd leveren en voor oktober heb je een auto" geduld is lastig :D
Er is natuurlijk ook helemaal niks over te zeggen zolang ze geen inzicht hebben in wie er serieus geinteresseerd zijn en wie er ook door de creditcheck heen komen.

Ik las ergens een artikel dat ze voor België het doel hebben er dit jaar 2000 aan klanten te leveren. Als dat vergelijkbaar is aan Nederland en de vraag de verwachting heeft overstegen zou je denken dat er een flinke wachtlijst moet zijn.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Peter Vinke
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 20:37
Via twitter contact gehad met Lynk & Co. Op mijn vraag waarom het voor hun zo lastig is om aan te geven wanneer iemand een auto kan verwachten kreeg ik onderstaan antwoord:

“In June we expect to start with continuous deliveries. And we will surely contact you as your 01 is waiting for you”

Heb daar onderstaande vraag nog op terug gestuurd om het toch nog iets te verduidelijken:

“So if I understand it right, start as of June, you have a stock available for fast delivery? That would be great news!”

Kreeg daar onderstaand antwoord op:

“That’s what we expect indeed”

Ben heel benieuwd, we gaan het meemaken!!

2340WP | 9xBYD 260P6-36 | SolarEdge SE2200. PVoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=36875 SolarEdge Dashboard&Layout: http://monitoring.solaredge.com/solaredge-web/public?name=PieVie#/dashboard

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Fibrenl
Kijk goed om te horen ben benieuwd wanneer we aan de beurt zijn :)
@ZieMaar! goed geregeld toch dat je het maandelijks kan opzeggen nu

[Voor 16% gewijzigd door Fibrenl op 17-05-2021 12:40]

Acties:
  • +6Henk 'm!

• IfThenElse
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 17-07 14:36
Ik heb de 01 nu ruim een week. De auto bevalt erg goed. Hieronder wat info die wellicht nog handig is en mijn eerste ervaring:
  • Trekhaak (optie van 40 euro/mnd) is een afneembare trekhaak met 13-polige aansluiting.
  • Laadkabels: Je krijgt er 2 laadkabels bij. Een om thuis te laden op een normaal stopcontact en de andere voor aan laadpalen.
  • Laadpas krijg je er niet bij en is ook niet mogelijk. Moet/kan je dus zelf regelen
.

Pluspunten:
  • Afwerking en materiaal gebruik is echt top.
  • Rij eigenschappen zijn prima. Ligt goed op de weg, zelfs met de 20 inch wielen nog comfortabel en stil. Heerlijk cruisen en echt wel vlot als het nodig is.
  • Regeneratief remmen in stand "B" remt goed af dus je hoeft weinig je rempedaal te gebruiken.
  • Electrisch bereik is goed. Het lijkt erop dat het wel ruim 60km is met veel snelweg kilometers. In bebouwde kom wellicht nog meer.
  • Adaptieve cruisecontrol werkt prettig, ook als er auto's invoegen. Lane keeping werkt goed op de snelweg.
  • Geluid (audio) is prima. Genoeg bas als je de settings iets aanpast.
Minpunten:
  • Auto ophalen in hartje Amsterdam met overal wegwerkzaamheden en omleidingen. Maargoed dat is eenmalig
  • Software start wat traag op en is traag met inladen settings. (Je kan gelukkig wel meteen rijden).
  • Soms wat kleine foutjes in de bediening van de software
  • 360 camera was fijn geweest. De auto voelt groter aan dan hij is met parkeren, maar misschien is dat wennen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RLab
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 15:03
Mooi @IfThenElse
Dank voor het delen van je ervaring.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Bob-r
ZieMaar! schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 14:00:
Nou, na het zien van de auto in het echt (nogmaals tnx @Bob-r) staat deze toch wel erg hoog op t verlanglijstje. Echt een mooie auto, blauw is mooier dan ik dacht maar dat zien jullie straks vast op de foto’s van @Bob-r :). Klein stukje mogen rijden en dat was ook dikke prima.

Ik heb 11 juni een proefrit staan, maar die hoeft niet per se meer. Ik heb geen idee of je makkelijk kan switchen, maar dm me maar als je hem over wil nemen, dan kijken we of dat kan.
Sorry voor de late reactie! Man wat een bak en zeker hier in Enschede mensen continu omdraaien, vragen stellen en foto's maken. Maakt dus toch wel indruk deze car en wees daar dus op voorbereid 8)
Heb een voorloop auto meegekregen (geinig zie mijn post terug dus de proefauto waar ik note bene in heb gereden eind maart). Morgen kan ik mijn ''nieuwe eigen'' 01 alweer ophalen. Toch alvast wat foto's;

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bob-r
ZieMaar! schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:21:
Mijn vriendin begint ook enthousiast te worden! Helaas was ze niet thuis toen @Bob-r langskwam, dus heeft ze hem niet in het echt gezien. Ze las ergens dat het stuur elektronische verstelbaar is (incl geheugenfunctie). Ik heb dat nog nooit gezien, maar het klinkt heel fancy. Maar klopt het ook? Ook vroeg ze zich af hoe het zicht door de achterruit is (via de binnen spiegel), en ik heb de spiegel niet aangeraakt dus zag sowieso niets ;). Hoe is het zicht? Gewoon als met een suv, dus prima, denk ik?

En, waar ik zelf nog benieuwd naar ben, kan je instellen dat ie laadt tot een bepaald percentage als je rijdt? Ik ken het van de Grandland, die gebruikt de verbrandingsmotor om de accu’s iets op te laden zodat je, zodra het nodig is, beiden tot je beschikking hebt. Als dat niet kan rij je namelijk met een lege accu opeens een 1.5 3 cilinder met een 1900kg zware auto en is de pit er misschien een beetje uit?
Kom er morgen weer langs! Let me know.

Stuur en geheugen is niet waar. Is gewoon manueel. Spiegel is echt typisch Volvo randloos en echt gewoon prima! Rij overigens nu een dag zonder accu en de auto is nog steeds bizar snel voor deze klasse/gewicht. Je drukt letterlijk iedereen van de weg af.

Je kan instellen dat de verbrandingsmotor de accu oplaadt.

[Voor 5% gewijzigd door Bob-r op 17-05-2021 21:18]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
@ZieMaar! Volvo hybrides ken ik niet, maar ik weet dat bij Volkswagen (2016) de accu gewoon leeg gereden wordt en enkel laad wanneer je bewust die stand kiest. Bij BMW (2019) is de hybride stand veel dynamischer en zal hij bij een lage SoC (automatisch) bijladen om kortstondig die extra power te kunnen leveren. Enkel in “EV modus” rijd je hem dan helemaal leeg.

Mijn Passat GTE was met 1600kg en 150pk echt verschrikkelijk traag met een lege accu. Gezien de voorwielaandrijving zou ik met de Lynk & Co daar ook geen wonderen van verwachten, maar komt nog prima mee met het verkeer. Eenmaal elektrische rijden gewend is “het verkeer” traag ;)

Geheugenfunctie op het stuur herken ik enkel van Tesla, vermoedelijk ook bij Mercedes.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fibrenl
Ja omdat de persoon Engels was dus geen idee misschien was er niemand in nl aanwezig en had ik iemand uit zweden ofzo :):) ja inderdaad mag het hopen kunnen niet wachten :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• proNL
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 19:17
Mij werd afgelopen vrijdag (bij het afhalen van mijn 01 in Amsterdam) verteld dat de CEO (Alain Visser) beloofd had dat deze week duidelijkheid zou komen over wie wanneer zijn of haar 01 krijgt.

Maakt voor mij persoonlijk niet meer uit, ik rij er al lekker een aantal dagen in rond :) , maar misschien handig om te weten. Nu hopen dat het ook klopt natuurlijk...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meermarco
Weet de exacte datum niet, maar in oktober de dag nadat het kon.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oizo1981
ZieMaar! schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 10:49:
Ik denk ook niet dat het werkt zoals ik zeg hoor :). Maar misschien geven de voorwaarden het al wel aan. Als het niet uit jouw bundel komt, dan zal de verhuurder ze betalen, dat kan anders echt niet anders.

Bij €50,- hou je erin, in mijn berekening, dus zo'n € 18,- per dag aan over...Als daar nog marge voor Lynk&Co vanaf moet is het nog minder.
Lynk & co heeft al bevestigd dat de huurkilometers niet in mindering worden gebracht op de bundel van 1.250 km/mnd.
Daarnaast blijkt uit de verhuurvoorwaarden dat L&C een fee rekent bovenop de door de verhuurder te bepalen huurprijs.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oizo1981
Deveon schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:04:
Lijkt mij niet meer dan logisch dat Lynk & Co een fee wilt zien voor het vergoeden van de dienstverlenging als platform en daarnaast ook de extra kosten die gemaakt worden doordat de auto's meer rijden. Reken maar op minimaal 15ct/km en afhankelijk van hoe zij intern de boel verzekerd hebben kan dat nog wel eens snel oplopen gezien mijn eerdere vergelijking met Snappcar.

@Oizo1981 Ik dacht juist gelezen te hebben dat ze bevestigd hadden dat het wél uit je bundel kwam, als het niet zo is dan zou je bij hoge verhuur er nog winst op kunnen maken. Sinds kort staat hier een Greenwheels in de straat dus als autodelen wat meer tractie krijgt kan het verhuren dan voor mij toch nog interessant worden. Met één auto in de wijk denk ik namelijk niet dat vele daar afhankelijk van willen zijn maar hoe meer auto's potentieel beschikbaar zijn, hoe grotere de kans dat op het moment dat je er zelf een nodig hebt beschikbaar is.

Zelf hebben wij de "tweede" auto (de Lynk & Co) eigenlijk amper nodig dus als ik hem kan verhuren kan het misschien interessant worden, maar eventueel kan ik hem net zo goed ook van een ander huren wanneer nodig ;) Nu maar opschieten met dat platform.
In eerste instantie werd inderdaad aangegeven dat de huurkilometers uit de bundel kwamen maar dat standpunt is inmiddels gewijzigd. Staat letterlijk in de voorwaarden op de site:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaneV
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 22-07 09:42
Na een hele fijne proefrit die als volvo-rijder erg vertrouwd voelde, zowel qua rijgedrag als het "gevoel" dat ik van het interieur kreeg (degelijk en luxe zonder "over the top" te zijn) heb ik vandaag ook mijn creditcard gegevens doorgegeven.

Ik stond sinds 10 oktober 2020 op de wachtlijst. Hopen dat het allemaal vlot verloopt en ik in Juni al in "mijn" nieuwe 01 rondrijd :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Denk je iets unieks te rijden.. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 23:51

fewips

Huurautospecialist

Ter referentie even de 500e (de versie waarvan het dak open kan) ernaast gezet in Amsterdam.

[Voor 4% gewijzigd door fewips op 24-05-2021 14:27. Reden: specificatie]

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • +1Henk 'm!

• misku
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 16-07 23:11
Ik ben al reeds langsgeweest in de club op 't rokin (thuiswedstrijd), en was vooral benieuwd naar de achterbank. Met 2 jonge kinderen (2 en 3), en een 3e van 8 moet dit allemaal wel een beetje passen. Zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben, of eventueel in de omgeving van Amsterdam wonen met een 01, zodat ik een keer kan passen met de stoeltjes? ;-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• misku
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 16-07 23:11
Raylan schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:26:
[...]

Ik woon in de omgeving Haarlemmermeer, als het goed is zou "mijn" 01 ergens in juni komen. Heb zelf twee kids en daarbij een proefrit gemaakt. Qua ruimte zit je volgens mij wel prima, ik geloof dat er zelfs 3 hoofdsteunen zitten dus die van 8 zou makkelijk met een zitverhoger in het midden passen.

Zodra ik hem heb kan ik het je laten weten, heb 2 kinderstoeltjes en een zitverhoger in de huidige auto (voor als er vriendjes/vriedinnentjes mee moeten rijden)

Misschien nuttig voor andere mensen die lang zijn op dit forum, ik kan met 1.98m achter me zelf zitten.
Super, stuur me maar een berichtje als je hem hebt, ben benieuwd!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Fibrenl
Raylan schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:26:
[...]

Ik woon in de omgeving Haarlemmermeer, als het goed is zou "mijn" 01 ergens in juni komen. Heb zelf twee kids en daarbij een proefrit gemaakt. Qua ruimte zit je volgens mij wel prima, ik geloof dat er zelfs 3 hoofdsteunen zitten dus die van 8 zou makkelijk met een zitverhoger in het midden passen.

Zodra ik hem heb kan ik het je laten weten, heb 2 kinderstoeltjes en een zitverhoger in de huidige auto (voor als er vriendjes/vriedinnentjes mee moeten rijden)

Misschien nuttig voor andere mensen die lang zijn op dit forum, ik kan met 1.98m achter me zelf zitten.
Mag ik vragen wanneer jij je hebt aangemeld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Anton Krikke
  • Registratie: oktober 2019
  • Laatst online: 15:56
rolandmegens schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:00:
[...]

Zojuist bovenstaande email ontvangen. Ben benieuwd. Ik ben sinds 3 februari ingeschreven. Hebben wel begin februari al aangegeven dat we de auto graag als trouwauto willen gebruiken eind juni, weet niet of dat nog een verschil maakt.
Heb ook het mailtje gehad. Ingeschreven vanaf 23 december. Je mag sowieso mijn auto hebben Roland als ik hem voor eind juni krijg en ik daarmee jullie trouwplannen kan redden. :)

De verstuurde mail duidt uiteraard op een vertraging in de levering van de grote hoeveelheden auto's die in aantocht zijn. De chip crisis is ook zeer omvangrijk en treft heel veel sectoren waaronder ook autofabrikanten. Had me ook verbaasd als Lynk& Co 01, boordevol electronica, er geen last van zou hebben. Ik zit al een jaar op een grafische kaart voor mijn PC te wachten. Uiteraard hebben we allemaal op een heel goed paard gewed en is de auto niet voor niets zo populair. In een cirkel van 500m in mijn buurtje in Baarn rijden er nu al 2 rond.
Bij navraag zijn die beide vanaf dag 1 ingeschreven. Ik troost mezelf met de gedachte dat bij wat latere levering een stabielere software omgeving zal worden afgeleverd omdat bugs zullen zijn verholpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rolandmegens
Anton Krikke schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 20:46:
[...]

Heb ook het mailtje gehad. Ingeschreven vanaf 23 december. Je mag sowieso mijn auto hebben Roland als ik hem voor eind juni krijg en ik daarmee jullie trouwplannen kan redden. :)

De verstuurde mail duidt uiteraard op een vertraging in de levering van de grote hoeveelheden auto's die in aantocht zijn. De chip crisis is ook zeer omvangrijk en treft heel veel sectoren waaronder ook autofabrikanten. Had me ook verbaasd als Lynk& Co 01, boordevol electronica, er geen last van zou hebben. Ik zit al een jaar op een grafische kaart voor mijn PC te wachten. Uiteraard hebben we allemaal op een heel goed paard gewed en is de auto niet voor niets zo populair. In een cirkel van 500m in mijn buurtje in Baarn rijden er nu al 2 rond.
Bij navraag zijn die beide vanaf dag 1 ingeschreven. Ik troost mezelf met de gedachte dat bij wat latere levering een stabielere software omgeving zal worden afgeleverd omdat bugs zullen zijn verholpen
Super bedankt voor het aanbod! We gingen er eigenlijk al vanuit dat het waarschijnlijk/misschien niet op tijd geleverd zou kunnen worden, dus we hebben al een backup geregeld (bmw 535gt). Natuurlijk blijft het leuker als het wel een eigen zwarte lynk en co kan zijn O-)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rolandmegens
O_Tiby schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 08:44:
Mag ik vragen wat de beweegreden is om een Lynk&co te nemen ipv een auto te kopen? €500 p/m is toch aardig wat zonder dat de auto van jou is/wordt. Ben opzoek naar een andere auto en dan ligt een occasion voor de hand.
Ik rij zo'n 15-18.000 km per jaar. Tijdje geleden heb ik het vergelijk gemaakt wat de kosten per maand zijn (Gemiddeld gezien) tussen:
- Leuke occasion rijden (audi a5 benzine van 7-8 jaar oud)
- Prima occasion rijden (ford mondeo benzine/diesel van 6-8 jaar oud)
- Private lease
- Private lease elektrisch
- Elektrische occasion
- Lynk & Co

Als je alle kosten mee telt (afschrijving, wegenbelasting, verzekering, normaal onderhoud, speciaal onderhoud, banden, brandstof, laadpaal, etc.) dan waren de Lynk en Co, Ford Mondeo, en Private lease Kia e-niro ongeveer vergelijkbaar voor mij.
Bij de ford mondeo rijdt ik dan in een 8 jaar oude auto met veel minder opties. Ook heb je dan de onzekerheid bij verkoop en met onderhoud.
Bij de Kia e-niro moet ik dan en een laadpaal regelen, en je zit er 5 jaar aan vast, en veel minder opties
Lynk en Co maandelijks opzegbaar

Dus naast de flexibiliteit en het totaal plaatje, is het financieel echt geen slechte optie met die 500 euro per maand. Als je een beetje een grotere auto wil rijden kom je daar al extreem snel op uit qua kosten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:43

ZieMaar!

Moderator General Chat
Voor € 500,- (of € 600,-) kan je bijna niet zelf een auto rijden van dit kaliber. Misschien met dikke mazzel, zeer goede onderhandelingsskills bij aankoop en inruil, maar zelfs dan...En als je dan rentederving over het bedrag (als je dat hebt) wat je anders in één keer zou betalen meeneemt, dan slaat de balans gegarandeerd door naar Private Lease of deze constructie.

Wil je PHEV in deze prijsrange, dan is het Lynk&Co, 3008, Grandland X, C5 Aircross, Tucson of Kuga en dan lijkt Lynk wel het meeste bang for buck.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 22:43

ZieMaar!

Moderator General Chat
Volgens mij is dit nu wel de korte samenvatting van Lynk&Co, toch?

Voordelen:
- Nu nieuwe auto
- Zeer goede prijs/optie/kwaliteit verhouding
- Flexibel

Nadelen:
- Onzeker qua leveringen
- Prijs kan wel snel oplopen, zeker met winterbanden, trekhaak en meer kilometers
- Prijs ligt niet vast, kan gewoon gaan stijgen

Als je weinig rijdt, geen trekhaak of winterbanden nodig hebt en wat flexibel bent qua wanneer je hem wil, dan is het een prima optie, volgens mij.

Ik denk wel dat je voor € 540,- (als winterbanden net zo duur als trekhaak wordt) en je al die opties en flexibiliteit iets minder belangrijk vindt, keus zat hebt met andere auto's (in PL).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• crijnders
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 22:46
ZieMaar! schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 12:18:
Tucson, grandland x, kuga, 3008, C5. Allemaal iets minder compleet, maar qua prestaties vergelijkbaar en vaak wel met (nu nog) stabielere software...

-edit: wel zonder trekhaak vaak denk ik overigens...
Plug-in Hybrid SUV's:
https://carculator.justle...eage=12000&sort=PRICE_ASC

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rolandmegens
ZieMaar! schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 19:07:
De topic etiquette schrijft natuurlijk wel voor dat je ook even aangeeft wanneer je hebt ingeschreven ;).

Hebben vaste berijders zoals @Bob-r nog updates? Is de auto na een paar weken ook nog leuk?
Ik ben 3 februari ingeschreven :) Maar zoals ik al had aangegeven heb ik misschien wat valsgespeeld in de rij door aan te geven dat ik hem 26 juni als trouwauto wil gebruiken O-)
Ben nu wel super benieuwd wanneer we hem echt gaan krijgen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DaneV
bitcoin schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 08:03:
2 jaar geleden de keuze gemaakt om mijn Facebook profiel te verwijderen. Vandaag de eerste keer dat ik het echt mis 😅.
Heads up for everyone going on a holiday.

I left my car for 15 days since I was out the country.
When I came back the car wouldnt open and I had the use the emergency metal key to open the door.

Nothing worked so I concluded that the battery was flat. The car was fully charged, so this clearly that doesnt change the fact that the starting battery runs dead really really fast.

The problem with the battery is that it is in the boot, where you normally have your spare tyre. The trunk is electric so there is no way you can jumpstart the car by yourself.
Update: Seems more people had this problem (within 8 days) and their car was jumpstarted in the motorcompartment.

Had to call customer support and I must admit, I was helped really fast and they send over the ANWB to resolve the problem. The guy opened the motor compartment, placed a bit of power to open the trunk and then jumpstart te car. That worked fine.
I hope they change the way the car consumes electricity when its powered off.

I talked to customer support and they had my email with bugs and problems with the car. They said there was no update available yet? Razvan Copilu has your car been updated?

One more thing, i asked about the pilot assist function in comparison with the Volvo XC40 and he told me that the option in hte Lynk and Co is more of a gimmick compared with the XC40 and that this had to do with the liability. Maybe a thing for the buyers to ask more about this? In other words, its ment to work as it is working, which is kinda crappy to be honest.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Bob-r
ZieMaar! schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 19:07:
De topic etiquette schrijft natuurlijk wel voor dat je ook even aangeeft wanneer je hebt ingeschreven ;).

Hebben vaste berijders zoals @Bob-r nog updates? Is de auto na een paar weken ook nog leuk?
Het is en blijft echt een bizar fijne auto! Alleen man wat hebben ze de software slecht ontwikkeld. Het is zo traag en bugs die echt niet mogen bij een release. Heb bijv de automatisch inparkeerfunctie getest, dat was geen succes, zat bijna tegen een pilaar aan gezien de auto gewoon doorreed terwijl de sensoren vol in het rood stonden :o Ook zijn de sensoren veel te gevoelig en niet accuraat. Maar goed dat zie ik als kleine dingen en het rijden en de looks maken dit meer als goed. Wss als jullie de auto geleverd krijgen zijn deze bugs al verholpen gelukkig :*)

Het is ook echt bizar hoeveel aandacht je krijgt met de auto... zoveel mensen die draaien, open mond, om de auto lopen, vragen stellen... wel leuk :*)

[Voor 4% gewijzigd door Bob-r op 03-06-2021 17:23]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rolandmegens
Zojuist opgebeld. Ik heb een paar dagen geleden de bestelling geplaatst en ze gaven aan dat ze gingen proberen om iedereen die de bestelling geplaatst had, ook nog in juni te leveren.

Ze waren nu bezig met de hele distributie, en over een week zou daar ook nog een mail over verstuurd worden

Acties:
  • +3Henk 'm!

• meermarco
Account in orde. Ook kredietcheck was goed. Komende week telefoontje. Want ze hadden vertraging. Toen ik zei: maar boot komt 9 juni. Ik zit wel bij die batch 👍. Exact hoe en wat wisten ze nog niet. Maar komende week wel. Spannend

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DaneV
Peter Vinke schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:48:
[...]

Volgens gaat hij eerst nog naar Newcastle…
Daar is hij morgen als het goed is al. En de 10e in Amsterdam :+

Nooit gedacht dat ik een boot zou gaan volgen om te kijken wanneer ik een auto ga krijgen. Wat een gekte eigenlijk, maar ik kan het ook niet laten. Het gevoel doet me denken aan dat 10-jarige jongetje wat ik ooit was, die af zit te tellen naar zijn verjaardag omdat hij weet dat er dan een Nintendo-64 voor hem komt.

[Voor 42% gewijzigd door DaneV op 07-06-2021 22:03]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Raylan
Misschien denk ik er te makkelijk over maar tijdens de testrit had ik geen problemen met de software. Android Auto koppelde gelijk, waze/spotify deed het perfect en als je rijd ben er toch niet mee bezig. AC bediening is ook nog fysiek dus dat is helemaal top.

Voor 500 EUR en het flex contract zal je nergens beter zitten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rolandmegens
rolandmegens schreef op maandag 7 juni 2021 @ 18:17:
@meermarco ik ben helaas dus ook net afgekeurd

@proNL Helaas kan die herbeoordeling niet altijd. Op basis van je score geven ze een rode / gele / groene score. Groen kan meteen bestellen, geel moet salarisstrookje of contract sturen, rood wordt per direct afgewezen.

Ik ben dus blijkbaar als rood gemarkeerd, maar Experian geeft aan dat er geen enkele reden is waarom. Experian heeft nu het tussenbedrijf gemailt met de vraag of ze kunnen herevalueren omdat het lijkt alsof er iets verkeerd is gegaan. Ondertussen zegt Lynk&Co dat ze helemaal niks voor me kunnen betekenen en dat ik over 6 maanden opnieuw moet proberen. Uiteindelijk na doorvragen (en doorgeschakeld worden naar het zweedse kantoor) hebben ze nu voorgesteld om bij mijn verloofde de kreditcheck aan te vragen, met de hoop dat hij dan wel goed is.

Nogal absurd dus. Iedereen wijst naar iemand anders, en niemand kan iets betekenen. Gelukkig dat de customer service van Experian erg aardig is, en nu wil helpen. Hopelijk lost dit het dus wel op.
Na wat gedoe is het nu gelukkig opgelost! Kredietcheck is goedgekeurd dus hopelijk binnenkort het telefoontje met de datum :)
Pagina: 1 2

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True