Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Voluerunt
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-06 17:53
Mede-auteurs:
  • Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:37

Bartske

• Nedish
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-05 19:03

Nedish

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-06 13:48

iRinze

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:36

mprkooij

Lynk & Co 01 - Abonnement, Lease en Kopen (2023 & 2025 modellen)

Welkom in het topic waarin we elkaar vragen kunnen stellen over het Lynk & Co-abonnement, het opzeggen ervan, en het overnemen of kopen van een Lynk & Co 01.

Ook kunnen we hier discussiëren over de recente overname-aanbiedingen die Lynk & Co via e-mail aanbiedt.

Het Abonnement

Lynk & Co biedt momenteel twee abonnementen aan voor de Lynk & Co 01 (modeljaar 2022 of 2023):

Urban: €679/maand
Zonder trekhaak
Inclusief 1.250 km per maand

Explorer: €719/maand
Met trekhaak
Inclusief 1.250 km per maand

Voor beide abonnementen geldt:
Extra kilometers kosten €0,20 per km.
Inschrijfkosten: €200
Eigen risico bij schade: €1000 per geval (voorheen €500).
Meer informatie en bestellen via de officiële website: Lynk & Co abonnementen

Lease

Naast het maandabonnement biedt Lynk & Co ook Private Lease aan.
De leaseprijs kan worden opgevraagd via: https://lynkco.ayvens.com...nkco/step/contact-details

Kopen

Een nieuwe Lynk & Co 01 (2023-model) kost momenteel €45.000.

Sommige gebruikers hebben na het opzeggen van hun abonnement een overname-aanbod per e-mail ontvangen. Dit houdt in dat je de auto die je via het abonnement gebruikte, kunt kopen tegen een speciaal tarief.

Voorbeeld van een recent overname-aanbod (december 2024) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xphqAZ-V5XLDG8dIGSGUQYE7yjk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t6ZnpBddXP9SDYTXCN08zveY.png?f=fotoalbum_large

Er zijn ook opties om de auto zonder financiering direct in één keer te kopen. Hiervoor kun je contact opnemen met de klantenservice van Lynk & Co.

2025 Lynk & Co 01 (More & Core)

Binnenkort komt de 2025-versie van de Lynk & Co 01 op de markt. Dit model zal beschikbaar zijn in de uitvoeringen:
  • More
  • Core
Details over prijzen, specificaties en beschikbaarheid volgen later. Ook wordt verwacht dat het abonnement op termijn beschikbaar wordt voor de 2025-modellen.

Heb jij al een overname-aanbod ontvangen? Of overweeg je om over te stappen op de 2025-versie? Deel je ervaringen in dit topic!

[ Voor 71% gewijzigd door mprkooij op 03-02-2025 17:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caabs
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 30-09-2024
Vandaag is de laatste dag dat je je kan aanmelden voor het overkopen van je Lynk. Vertelde de klantenservice net aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-05 14:16
Caabs schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 17:07:
Vandaag is de laatste dag dat je je kan aanmelden voor het overkopen van je Lynk. Vertelde de klantenservice net aan de telefoon.
Ik vroeg me af of ik even moest wachten met het ontvangen van een nieuwe aanbieding :) Het zou beter zijn om de aanbieding te ondertekenen en terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agorias
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-06 23:43
Ik heb gisteren een aanbieding gevraagd om de wagen over te nemen zonder financiering. Het ding is 13-19 maanden oud, dus het aanbod zal wel EUR 27.900,- worden. Mij werd telefonisch verteld dat meerkilometers en schade niet apart in rekening zouden worden gebracht.

Waar ik wel een beetje mee zit, is het feit dat de auto binnen een aantal maanden voor zijn eerste onderhoudsbeurt moet. VOLVO Rotterdam vertelde mij dat die eerste beurt ca. EUR 450,- kost. Normaliter bij de aanschaf van een 'tweedehands' auto is de beurt inclusief. Verder heb ik anderhalf jaar abonnementskosten betaald waar het onderhoud bij in zou moeten zitten.

Heeft een van jullie dit aan de hand gehad, en met Lynk & Co uitonderhandeld dat de eerste beurt bij het aanschafbedrag wordt inbegrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsAms
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 06-06 15:48
Ik heb de overeenkomst inmiddels getekend. Krijg je daarna dan nog een email met gegevens om de betaling in orde te maken of hoe werkt dit? Misschien kan @Nordkapp nog eens wat meer informatie aanleveren over het proces ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
Ik heb vandaag ook getekend. Ik denk dat we een factuur zullen ontvangen voor de geldoverdracht. zij regelen daarna de daadwerkelijke overdracht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zeni
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 11:32
Ik heb de koopovereenkomst getekend en nu krijg ik het verzoek vanuit Lynk & Co om vooruit te betalen. Maar inmiddels heb ik gelezen dat de ANWB aanraadt dit niet te doen.

https://www.anwb.nl/jurid.../de-koop-sluiten/betalen#
https://www.anwb.nl/exper...ld-een-week-voor-levering

Aangezien ze mij na 13 maanden een auto van 45k proberen te verkopen voor 28k, heb ik niet een heel goed gevoel bij hun liquiditeit. Hebben jullie toch andere betaalafspraken weten te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agorias
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-06 23:43
zeni schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:46:
Ik heb de koopovereenkomst getekend en nu krijg ik het verzoek vanuit Lynk & Co om vooruit te betalen. Maar inmiddels heb ik gelezen dat de ANWB aanraadt dit niet te doen.

Aangezien ze mij na 13 maanden een auto van 45k proberen te verkopen voor 28k, heb ik niet een heel goed gevoel bij hun liquiditeit. Hebben jullie toch andere betaalafspraken weten te maken?
Herkenbaar, hier ben ik ook naar benieuwd. Staat er in de koopovereenkomst iets vermeld over een (aan)betaling? In feite zou het (juridisch gezien) niet moeten uitmaken wanneer je betaalt, zo lang het maar voor of bij de levering is. Tenzij daar dus iets anders over is afgesproken.

Overigens, hoe lang duurde het bij jou voordat je vroeg om een aanbod en de koopovereenkomst kreeg toegestuurd?

[ Voor 5% gewijzigd door Agorias op 02-05-2024 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenc
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb zojuist de factuur ontvangen met het verzoek het volledige bedrag over te boeken. Ik lees niks over in delen betalen. Bijvoorbeeld dag van overschrijven.

Ik doe toch maar de aanname dat dit de juiste werkwijze is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buis07
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:12
Agorias schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:43:
[...]

Herkenbaar, hier ben ik ook naar benieuwd. Staat er in de koopovereenkomst iets vermeld over een (aan)betaling? In feite zou het (juridisch gezien) niet moeten uitmaken wanneer je betaalt, zo lang het maar voor of bij de levering is. Tenzij daar dus iets anders over is afgesproken.

Overigens, hoe lang duurde het bij jou voordat je vroeg om een aanbod en de koopovereenkomst kreeg toegestuurd?
Hoelang duurt het voordat je betaald en de auto op je naam krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buis07
Agorias schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:43:
[...]

Wat ga je nu doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertos147
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-06 10:56

Robertos147

Volvo meneer

zeni schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 12:46:

Faillissement zou ik me niet zo snel zorgen om maken bij Lynk. Grote naam, Geely is de eigenaar. Een aanbetaling is inderdaad redelijk en gebruikelijk, maar het hele bedrag nu al overmaken zou ik niet zo snel aan beginnen.
Hoe lang zou de 'levertijd' zijn?

Volvo V70 2.4, 2004, 368.000km. Peugeot e208 GT 51kWh, 2024 5.500km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sv3nc
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-05 22:42
Ik heb het bedrag wel overgemaakt. Ook omdat ik op het forum las dat het bij anderen goed was gegaan. Verder kreeg ik volgend bericht nadat ik had gevraagd wat de procedure is na betaling;

"After payment is received you will receive an email asking you to schedule a time for registration at our HUB in Diemen, you can consider this the confirmation. After that you need to go to the HUB at your selected time with the car to complete the registration."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-06 12:17
Robertos147 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 14:34:
[...]

Faillissement zou ik me niet zo snel zorgen om maken bij Lynk. Grote naam, Geely is de eigenaar. Een aanbetaling is inderdaad redelijk en gebruikelijk, maar het hele bedrag nu al overmaken zou ik niet zo snel aan beginnen.
Hoe lang zou de 'levertijd' zijn?
Als Lynk&Co door hun wanstaltige backoffice en het grote aantal stofhappende auto's het algehele merk Geely omlaag gaat halen, dan weet ik dat zo net nog niet. Ze kunnen ook zelf de stekker eruit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsAms
Hoe lang duurde het bij jullie tussen het tekenen van de overeenkomst en ontvangen van de factuur voor betaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buis07
ThijsAms schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 17:27:
Hoe lang duurde het bij jullie tussen het tekenen van de overeenkomst en ontvangen van de factuur voor betaling?
Ik heb 3 april ondertekend, en als het goed is krijg ik morgen, 4 mei, de rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buis07
Ik blijf moeite hebben om de auto in Diemen over te laten schrijven.
Ik woon in Groningen en dat is best ver rijden. Heen en terug 400 km dus veel reistijd.

Heeft iemand op een andere manier de auto op naam gekregen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ForumLynkCoNL
  • Laatst online: 20-12-2024
spam

[ Voor 100% gewijzigd door We Are Borg op 04-05-2024 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ForumLynkCoNL
  • Laatst online: 20-12-2024
Mag dit wel?Op het Lynk & Co Forum op Facebook is een uitgebreid topic hierover met antwoord op je vragen en hieruit is een collectieve actie ontstaan die het laattijdig doorbelasten van deze kosten bestrijd. Alleen de kentekenhouder kan in beroep. Lynk & Co heeft verzuimd de abonneehouder (gebruiker) aan te melden bij het RDW. De boetes mogen niet worden doorbelast.

Op Facebook kun je daar meer over lezen https://www.facebook.com/...rmalink/1099256277843648/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incroyable
  • Laatst online: 10-06 10:28
Buis07 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 17:53:
Ik blijf moeite hebben om de auto in Diemen over te laten schrijven.
Ik woon in Groningen en dat is best ver rijden. Heen en terug 400 km dus veel reistijd.

Heeft iemand op een andere manier de auto op naam gekregen?
Nee. Maar ik snap je probleem niet helemaal? Dit is de voorwaarde om de auto over te nemen. Naar Diemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buis07
Incroyable schreef op zondag 5 mei 2024 @ 21:08:
[...]

Nee. Maar ik snap je probleem niet helemaal? Dit is de voorwaarde om de auto over te nemen. Naar Diemen.
Een dag vrij nemen van je werk voor een administratieve handeling van 5 min en wel een beetje onnodig lijkt me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Buis07 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 23:13:
[...]

Een dag vrij nemen van je werk voor een administratieve handeling van 5 min en wel een beetje onnodig lijkt me
Dat klopt.

Maar dit is zoals Lynk het doet. Niet mee eens -> geen Lynk kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buis07
Heb net gebeld met FO van Lynk.

Op 16 mei loopt mijn huurovereenkomst af

10 dagen van te voren krijg je de rekening.

Je moet naar naar Diemen, helaas geen andere oplossing.

Ze hebben veel ruimte dus het maken van een overschrijvingsafspraak kan snel gemaakt worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dez1983
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-06 00:50
Ik had Lynk nog gemaild over een ontvangen boete van een jaar oud. En inmiddels een credit nota ontvangen 🥳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsAms
Inmiddels de factuur ontvangen - waarbij het abonnement afloopt op 19 mei. Dus inderdaad plusmin 10 dagen daarvoor sturen ze factuur op.

[ Voor 5% gewijzigd door ThijsAms op 09-05-2024 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FidOo
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08-06 21:54
Heb je wellicht een samenvatting? Ik kan er niet bij. Ik heb al een keer gevraagd om lid te worden, maar nog geen reactie. En zonder lid te zijn, kan je de berichten niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buis07
Ik heb gisteren de factuur ontvangen en meteen betaald.

Weet iemand hoelang het duurt voordat je weer een volgende mail krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsAms
Ik heb ook betaald, maar niets meer gehoord. Abonnement loopt 19 mei as. af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sauron28
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-06 16:10
Ook betaald en gevraagd of ze willen bevestigen dat het geld binnen is.
Volgende antwoord ontvangen:

Hi, Yes we’re received it. You will soon receive the registration email.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsAms
Net een email gekregen dat ik binnen 2 weken een afspraak moet maken om de auto in Diemen over te schrijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenc
Ik ga vanmiddag de auto in Diemen overschrijven. Heb voorafgaand een mail gehad met een digitale machtiging m.b.t. overschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsAms
Hi @svenc kreeg je die email direct na het maken van de afspraak per telefoon of pas een dag of paar dagen voor de daadwerkelijke afspraak? Vanochtend namelijk gebeld en ga dinsdag as. naar Diemen om over te schrijven.

[ Voor 21% gewijzigd door ThijsAms op 16-05-2024 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• svenc
ThijsAms schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:02:
Hi @svenc kreeg je die email direct na het maken van de afspraak per telefoon of pas een dag of paar dagen voor de daadwerkelijke afspraak? Vanochtend namelijk gebeld en ga dinsdag as. naar Diemen om over te schrijven.
7 mei email om te bellen voor de afspraak en 13 mei email over de digitale machtiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsAms
Vandaag gaan overschrijven in Diemen - binnen 5 minuten geregeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
Beste allemaal,

Ik heb besloten de auto te kopen en heb het contract 20 dagen geleden getekend. daarna heb ik “tot ziens”-mail en een paar marketingmails van Lync&Co ontvangen, maar dat is alles. Ik veronderstel dat ik een factuur zal krijgen, maar tot nu toe heb ik nog niets ontvangen.

Hoe lang duurt het ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incroyable
atoprak schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:10:
Beste allemaal,

Ik heb besloten de auto te kopen en heb het contract 20 dagen geleden getekend. daarna heb ik “tot ziens”-mail en een paar marketingmails van Lync&Co ontvangen, maar dat is alles. Ik veronderstel dat ik een factuur zal krijgen, maar tot nu toe heb ik nog niets ontvangen.

Hoe lang duurt het ?
Bij mij 10 dagen voor aflopen van het abonnement de factuur ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netLenz
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 21-06-2024
Op 12 april een e-mail gestuurd naar de klantenservice, en gevraagd naar een voorstel om de gehuurde lynk over te nemen zonder financiering.

Thank you very much for your request. Currently, we are working on a way to sell the car to you without financing. For this purpose, we have put you on a contact list. As soon as we can proceed, we will contact you again about this.

We zijn zo'n 6 weken verder, en nog niets vernomen.

Hoe lang duurt het ongeveer tot je het voorstel ontvangt?

Bouwjaar 18-11-2021

[ Voor 3% gewijzigd door netLenz op 22-05-2024 20:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incroyable
netLenz schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:24:
Op 12 april een e-mail gestuurd naar de klantenservice, en gevraagd naar een voorstel om de gehuurde lynk over te nemen zonder financiering.

Thank you very much for your request. Currently, we are working on a way to sell the car to you without financing. For this purpose, we have put you on a contact list. As soon as we can proceed, we will contact you again about this.

We zijn zo'n 6 weken verder, en nog niets vernomen.

Hoe lang duurt het ongeveer tot je het voorstel ontvangt?

Bouwjaar 18-11-2021
Ik kreeg het voorstel na twee/drie weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertos147

Robertos147

Volvo meneer

Na nog een paar keer bellen, ditmaal een Nederlandse klantenservice meneer die wel behulpzaam kon zijn. Hij zei dat de klantenservice nu 5000+ cases heeft liggen, want ''het geld ligt voor het oprapen''. En hij heeft gezegd dat Lynk tot 1 jaar na opzeggen van het abonnement nog kosten mag doorrekenen, ondanks dat bij het inleveren van je auto wordt vermeld dat je ''binnen 1 week'' iets hoort.

tldr: Lynk ingeleverd in september, half jaar later een rekening van 780e zonder enige specificatie.

Hij heeft ook een kostenspecificatie gestuurd over wat ''autoconditie'' inhoudt. Mocht je je abonnement auto willen inleveren, dan kan je beter zelf velg schade laten repareren denk ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oZCeQcWr6vxcsbAorjbiQDqvtKQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jkb8Smhh4LDnk2ViNbepwlns.jpg?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door Robertos147 op 25-05-2024 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:51
Robertos147 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 16:07:
Na nog een paar keer bellen, ditmaal een Nederlandse klantenservice meneer die wel behulpzaam kon zijn. Hij zei dat de klantenservice nu 5000+ cases heeft liggen, want ''het geld ligt voor het oprapen''. En hij heeft gezegd dat Lynk tot 1 jaar na opzeggen van het abonnement nog kosten mag doorrekenen, ondanks dat bij het inleveren van je auto wordt vermeld dat je ''binnen 1 week'' iets hoort.

tldr: Lynk ingeleverd in september, half jaar later een rekening van 780e zonder enige specificatie.

Hij heeft ook een kostenspecificatie gestuurd over wat ''autoconditie'' inhoudt. Mocht je je abonnement auto willen inleveren, dan kan je beter zelf velg schade laten repareren denk ik.

[Afbeelding]
Slordig dat 2x velg linksachter geschaafd gefactureerd staat of berekenen ze 2 aparte schade’s aan dezelfde velg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchyR
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-10-2024
Elsheepo schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:55:
Zijn er hier mensen die de overstap hebben gemaakt van Lynk m2m naar Lynk private lease via : https://www.maxsmobility.nl/lynkco-occasion-private-lease/

En zo ja, bevalt het?
Ik overwoog het ook ..... was met name benieuwd hoeveel de kosten gaan stijgen de komend 2 jaren.... ivm de afbouw van de korting op de wegenbelasting. Dan wil ik niet aan een private leasecontract vastzitten van 36, 48 of 60 maanden. Want dan komen er wel meer op de occassion markt verwacht ik.

Door de prijsstijgingen van het abonnement van 550 naar 650 zijn er heel veel Lynks ingeleverd, die koop Maxsmobility bij bosjes op. Soms met 80 p/mnd.

Het is trouwens niet te hopen dat het met Lynk net zo afloopt als Fisker (Ocean), zie zijn failliet. Ik verwacht het niet want Geely heeft diepere zakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robertos147

Robertos147

Volvo meneer

schumi1986 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 16:50:
[...]

Slordig dat 2x velg linksachter geschaafd gefactureerd staat of berekenen ze 2 aparte schade’s aan dezelfde velg?
Nee, het is fout ingevoerd door Lynk op hun factuur. Tot de laatste rekening is het om te janken wat administratie betreft.. :F _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4F5ai7PPJHdzbKyI7-wRkoc5zJM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kTt61tIdIO4OZf6fEoI7zebX.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG89
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 15-04 22:01
Ik heb een proforma ontvangen zonder enig bericht en uitleg. Is dit normaal? Hierin staat gewoon het bedrag, hun rekeningnummer en verder ook niet veel. Niet dat iemand toevallig weet dat ik een Lynk ga overnemen en mij even leuk gaat scammen... verwacht het niet hoor, maar vind het wel een beetje raar dat er verder niet veel gevraagd of gezegd wordt. Hebben jullie dat ook gehad op deze manier?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YY-avdgnCx4gqJ-4YxrcGN3XSFg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7wkbqNUhUMnvaj4QcTYohVel.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frash
Robertos147 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 17:45:
[...]

Nee, het is fout ingevoerd door Lynk op hun factuur. Tot de laatste rekening is het om te janken wat administratie betreft.. :F _O-

[Afbeelding]
Wat is dit dan voor oplichterij. Schadeherstelbedrijven doen dit voor 440 euro voor alle 4 de velgen. Lijkt wel een verdienmodel inmiddels.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0AeN4uVzyC5ZYm9dRKu0BgG-3gs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZKweerDSKs9wG8ttMDiRWgQN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsAms
ThomasG89 schreef op zondag 26 mei 2024 @ 21:25:
Ik heb een proforma ontvangen zonder enig bericht en uitleg. Is dit normaal? Hierin staat gewoon het bedrag, hun rekeningnummer en verder ook niet veel. Niet dat iemand toevallig weet dat ik een Lynk ga overnemen en mij even leuk gaat scammen... verwacht het niet hoor, maar vind het wel een beetje raar dat er verder niet veel gevraagd of gezegd wordt. Hebben jullie dat ook gehad op deze manier?[Afbeelding]
@ThomasG89 ja ook zo gekregen en betaald - allemaal goedgekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
DutchyR schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 16:59:
[...]

Ik overwoog het ook ..... was met name benieuwd hoeveel de kosten gaan stijgen de komend 2 jaren.... ivm de afbouw van de korting op de wegenbelasting. Dan wil ik niet aan een private leasecontract vastzitten van 36, 48 of 60 maanden. Want dan komen er wel meer op de occassion markt verwacht ik.

Door de prijsstijgingen van het abonnement van 550 naar 650 zijn er heel veel Lynks ingeleverd, die koop Maxsmobility bij bosjes op. Soms met 80 p/mnd.

Het is trouwens niet te hopen dat het met Lynk net zo afloopt als Fisker (Ocean), zie zijn failliet. Ik verwacht het niet want Geely heeft diepere zakken.
Onze tweede 01 wordt volgende week na 2,5 M2M rijden opgehaald, heb inmiddels een andere occasion gekocht (2020 Octavia Combi). Wil deze 2 jaar rijden en dan weer een 01 kopen (of eerder indien financieel haalbaar). Ondanks dat hij hier nog op de stoep staat mis ik hem nu al :P Wat een fijne auto en als occasion straks nog interessanter als het aanbod toeneemt en prijzen verder zakken, ondanks de MRB verhoging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incroyable
Tijdlijn voor de aankoop van abonnement-auto (n=1):
- begin april: telefonisch gevraagd of auto kan overnemen
- 23 april: koopovereenkomst ontvangen (opeens)
- 1 mei koopovereenkomst getekend
- 20 mei factuur ontvangen (en betaald)
- 27 mei auto overgeschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
Ik heb vandaag de factuur ontvangen en betaal morgen. Laten we eens kijken hoe lang het duurt om de auto aan mij over te dragen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nou, mocht iemand het verhaal van de exorbitante hoge factuur m.b.t. de extra kosten in het oorspronkelijke topic gevolgd hebben... dat is eindelijk, na iets van 3 maanden 'opgelost. De factuur (1800 euro) wordt aangepast en alleen de ruitschade (was al gemeld) eigen risico a 500 euro en velg schade (260 euro) wordt berekend, scheelt een lullige 1000 euro.

De oorspronkelijke factuur wordt geannuleerd en er wordt een nieuwe factuur opgesteld.

Let dus even goed op als je de eind factuur krijgt en ben je het niet eens vraag dan het schade rapport op!

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:30
dizzytal schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:06:
Nou, mocht iemand het verhaal van de exorbitante hoge factuur m.b.t. de extra kosten in het oorspronkelijke topic gevolgd hebben... dat is eindelijk, na iets van 3 maanden 'opgelost. De factuur (1800 euro) wordt aangepast en alleen de ruitschade (was al gemeld) eigen risico a 500 euro en velg schade (260 euro) wordt berekend, scheelt een lullige 1000 euro.

De oorspronkelijke factuur wordt geannuleerd en er wordt een nieuwe factuur opgesteld.

Let dus even goed op als je de eind factuur krijgt en ben je het niet eens vraag dan het schade rapport op!
Ik hoop ook met welverdiende excuses etc.?

Is er nog een verklaring voor gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
GroeneThee schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:21:
[...]

Ik hoop ook met welverdiende excuses etc.?

Is er nog een verklaring voor gegeven?
Excuses voor de late reactie, that's it.]

Verder geen verklaring inderdaad, gewoon; we hebben het doorgezet naar de afdeling die de schade vaststelt en geeft i.d.d. aan dat de factuur aangepast moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhamit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-06 13:37
Wij inmiddels ook eigenaar van onze Lynk. Afhandeling ging snel en volgens afspraken.

8 april - Melding gedaan dat we de auto wilde overnemmen volgens de aanbieding van direct afkoop (eigen financiering)
25 april - koopovereenkomst getekend
17 mei - Proforma Factuur betaald (kwam binnen ca.10 dagen voor afloop huidig abonnementsperiode, zoals door lynk aangegeven)
24 mei - Controle voor Digitale machtiging + afspraak ingepland voor Diemen
28 mei - Ondertekening Digitale machtiging + tenaamstelling in Diemen (15 minuten)

Ondanks dat de auto nog 2 weken verzekerd was, moesten we van de medewerker wel gelijk onze verzekering in zetten. Prima! We zijn happy met de gang van zaken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsAms
Auto is vorige week overgeschreven in Diemen en is nu ineens niet meer gekoppeld in de app. Even bellen om dit weer te regelen, lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim H
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 13:26
Same here.. uitgelogd en app opnieuw installeren helpt niet.. Had je al een oplossing gevonden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijsAms
Ik heb Lynk gemaild en gevraagd of ze de auto weer aan mijn account konden koppelen - kreeg zojuist een mail dat de auto gekoppeld was en dat is ook daadwerkelijk zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim H
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-06 13:26
De app doet het weer.. Niet gebeld maar blijkbaar komt het vanzelf goed 🤩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLer
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 11-06-2024
Hi all,

Nieuw hier: is dit topic alleen voor het overnemen en dus overkopen van de auto bij Lynk zelf?
Of zijn er ook constructies om een abbonement of lease auto van iemand over te nemen (om zo die levertijd van 12 maanden te omzeilen)?

Iemand enig idee of enige tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rorata
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-06 10:25
Vorige maand kreeg ik een factuur van 650 euro voor M2M, zonder dat ik ooit een mailtje kreeg over een prijsverhoging (ook niet in spam). Ik heb het maar laten gaan en ben niet gaan klagen. Paar dagen terug kreeg ik opeens weer een factuur met de oude prijs (550). Raar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RamonTW
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 12-02 23:52
Factuur ontvangen voor eindafrekening. Vorige maand lynk ingeleverd voordat verhoging naar 650 inging. Inleveren is geheel goed gegaan, het proces van zelfinspectie doorlopen. Auto was de volgende dag helaas wel weer vies van buiten door Sahara buitje (was vorige maand). De student die de auto kwam halen heeft ook nog foto’s gemaakt en keurig een kopie van de mail aan me gestuurd met het opleverrapport. Nu dus de eindfactuur. Alle extra km’s tegen 15 cent verrekend, is toch best netjes.

28 maanden in de lynk mogen rijden, 1 keer schade door anderen en reparatie heeft lang geduurd (9 maanden) en koelvloeistof probleem gehad waar alle lynks last van hebben. Is ook keurig vervangen.
Eigenlijk een zorgeloze periode en geen rare ervaringen. Enige is dat het wachten op reacties op een vraag lang duren. Dus als er verder geen rekeningen meer binnenkomen dan zit het erop. Best een positief verhaal dus, mag ook wel eens genoemd worden toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• atoprak
Transactie is voltooid. Vanaf nu bezit ik de auto :) De operaties verliepen soepel en duurden in totaal niet meer dan 10 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLer
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 11-06-2024
MLer schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 18:51:
Hi all,

Nieuw hier: is dit topic alleen voor het overnemen en dus overkopen van de auto bij Lynk zelf?
Of zijn er ook constructies om een abbonement of lease auto van iemand over te nemen (om zo die levertijd van 12 maanden te omzeilen)?

Iemand enig idee of enige tips?
Iemand tips? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toobeus4u
  • Laatst online: 18-04 12:54
Wat een bedrijf.

7 Mei is de auto opgehaald, krijg nu een herinnering factuur voor €890,-. Graag binnen 2 dagen betalen, voor de “betaling van deze maand” die niet ontvangen is. Omschrijving is alleen een ordernummer. Heb helemaal geen originele factuur ontvangen van ze.

Zat 1 kleine stoeprand schade van paar centimeter op 1 velg. Verder geen enkele schade.

We gaan weer mailen.

[ Voor 7% gewijzigd door Toobeus4u op 12-06-2024 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsAms
Voor zover ik weet, kan dit niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickkert_93
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 06-07-2024
Hallo,
Een vraagje wij hebben ook gekozen om de auto over te nemen vanuit het m2m, nu zitten wij met Km’s op 22.000 en bij 30.000 is de eerste beurt, normaal als je een auto koopt krijg je ook een beurt , iemand hier ervaring mee?

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
RamonTW schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 18:33:
Factuur ontvangen voor eindafrekening. Vorige maand lynk ingeleverd voordat verhoging naar 650 inging. Inleveren is geheel goed gegaan, het proces van zelfinspectie doorlopen. Auto was de volgende dag helaas wel weer vies van buiten door Sahara buitje (was vorige maand). De student die de auto kwam halen heeft ook nog foto’s gemaakt en keurig een kopie van de mail aan me gestuurd met het opleverrapport. Nu dus de eindfactuur. Alle extra km’s tegen 15 cent verrekend, is toch best netjes.

28 maanden in de lynk mogen rijden, 1 keer schade door anderen en reparatie heeft lang geduurd (9 maanden) en koelvloeistof probleem gehad waar alle lynks last van hebben. Is ook keurig vervangen.
Eigenlijk een zorgeloze periode en geen rare ervaringen. Enige is dat het wachten op reacties op een vraag lang duren. Dus als er verder geen rekeningen meer binnenkomen dan zit het erop. Best een positief verhaal dus, mag ook wel eens genoemd worden toch?
Die zijn er ook genoeg, zelf ook 2,5 jaar een tevreden klant geweest. Ik wacht nog op de afrekening, zit behoorlijk over de km’s dus ik houd rekening met een factuur van nog ~€1800.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toobeus4u
Toobeus4u schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 20:25:
Wat een bedrijf.

7 Mei is de auto opgehaald, krijg nu een herinnering factuur voor €890,-. Graag binnen 2 dagen betalen, voor de “betaling van deze maand” die niet ontvangen is. Omschrijving is alleen een ordernummer. Heb helemaal geen originele factuur ontvangen van ze.

Zat 1 kleine stoeprand schade van paar centimeter op 1 velg. Verder geen enkele schade.

We gaan weer mailen.
Gebeld met Lynk. De factuur is voor extra km's, terwijl ik onder de km's zat.
Ik heb de wagen Maart 2022 opgehaald, maar in hun systeem stond Augustus 2022. Dan snap ik dat ik erboven zit, scheelt 5*1250km.

Let dus goed op met de km afrekening, en vraag om specificatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 18:36
Toobeus4u schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:51:
[...]

Gebeld met Lynk. De factuur is voor extra km's, terwijl ik onder de km's zat.
Ik heb de wagen Maart 2022 opgehaald, maar in hun systeem stond Augustus 2022. Dan snap ik dat ik erboven zit, scheelt 5*1250km.

Let dus goed op met de km afrekening, en vraag om specificatie :)
Specificatie staat als het goed is ook gelijk in je account onder membership.(Het pdf-je bevat een specificatie)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VoCffzd94rTq0QQ17s79MTrlL1s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aRkdVH03ZiyXn0ifhGt5vz3y.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toobeus4u
Oizo1981 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 22:19:
[...]

Specificatie staat als het goed is ook gelijk in je account onder membership.(Het pdf-je bevat een specificatie)
[Afbeelding]
Wagen is 3 weken geleden uit de app verwijderd, net als de payment history (waar ook al weinig van klopte eerst) etc. Staat alleen auto lenen in nog.

*edit* via de website staat er wat meer info. Abbo beëindigd Maart 2024, klopt ook niet. Verder geen enkel betalingsbewijs o.i.d.

[ Voor 9% gewijzigd door Toobeus4u op 18-06-2024 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewall
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18-03 12:23
dizzytal schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:06:

Ik had je bericht in het oorspronkelijke topic gelezen. Fijn dat ze de factuur hebben aangepast en je dus een stuk minder geld kwijt bent. Wel bizar dat ze in eerste instantie zoveel meer rekenen voor de schade. Bijna alsof ze denken: “laten we het gewoon proberen”.

Ik heb mijn lynk & co ongeveer twee maanden terug ingeleverd en nog steeds niets gehoord over een afrekening. Ik had ook een ruitschade aan de vooruit en wat schade aan de linker voor en achter velg. De velgschade had ik vorig jaar al gemeld en de ruitschade begin dit jaar.

Hoe heb jij het voor elkaar gekregen dat ze de factuur hebben aangepast? Is dit allemaal via email gegaan? En hoe heb je precies bezwaar er tegen gemaakt?

Wellicht kan ik nog iets leren van je werkwijze en dezelfde stappen toepassen mochten ze bij mij ook proberen om veel te rekenen voor de schades. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dizzytal
  • Niet online
Ofthewall schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 16:08:
[...]

Ik had je bericht in het oorspronkelijke topic gelezen. Fijn dat ze de factuur hebben aangepast en je dus een stuk minder geld kwijt bent. Wel bizar dat ze in eerste instantie zoveel meer rekenen voor de schade. Bijna alsof ze denken: “laten we het gewoon proberen”.

Ik heb mijn lynk & co ongeveer twee maanden terug ingeleverd en nog steeds niets gehoord over een afrekening. Ik had ook een ruitschade aan de vooruit en wat schade aan de linker voor en achter velg. De velgschade had ik vorig jaar al gemeld en de ruitschade begin dit jaar.

Hoe heb jij het voor elkaar gekregen dat ze de factuur hebben aangepast? Is dit allemaal via email gegaan? En hoe heb je precies bezwaar er tegen gemaakt?

Wellicht kan ik nog iets leren van je werkwijze en dezelfde stappen toepassen mochten ze bij mij ook proberen om veel te rekenen voor de schades. :*)
Ik heb direct op de factuur voor de extra per mail gereageerd, aangegeven dat ik bezwaar maakte tegen die factuur. Dat ik de specificatie van de kosten wilde zien met daarbij de foto's/bewijs van de geconstateerde zaken. Verder heb ik op elke herinnering een reactie gestuurd dat ik reeds bezwaar gemaakt heb en de specificaties van de kosten wilde zien. Dat is een keer of vier geweest.

Een keer heb ik gebeld omdat ik het een beetje zat was, toen kreeg ik een mevrouw aan de lijn die ook het Engels machtig was en op basis van, waarschijnlijk mijn telefoonnummer, kon melden dat ik belde om een betalings bezwaar en dat dit bij hun back office lag.

Dus eigenlijk helemaal niets bijzonders, gewoon; terug mailen.

Ik had me er niet in verdiept, maar iets als velgschade zou ik wel zo veel mogelijk zelf laten proberen te fixen, dat zal goedkoper zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
beste allemaal,

Het overnameproces is 2 weken geleden voltooid, maar ik ben de auto kwijtgeraakt via mijn mobiele app. Ik logde uit en weer in.. Ook de app opnieuw geïnstalleerd, maar geen wijzigingen.
Moet ik contact opnemen met LC of nog even wachten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijsAms
ThijsAms schreef op maandag 3 juni 2024 @ 13:39:
Ik heb Lynk gemaild en gevraagd of ze de auto weer aan mijn account konden koppelen - kreeg zojuist een mail dat de auto gekoppeld was en dat is ook daadwerkelijk zo.
@atoprak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsAms
De app doet het weer.. Niet gebeld maar blijkbaar komt het vanzelf goed - dit had @Wim H

[ Voor 89% gewijzigd door ThijsAms op 21-06-2024 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:22
dizzytal schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 16:18:
[...]

Ik heb direct op de factuur voor de extra per mail gereageerd, aangegeven dat ik bezwaar maakte tegen die factuur. Dat ik de specificatie van de kosten wilde zien met daarbij de foto's/bewijs van de geconstateerde zaken. Verder heb ik op elke herinnering een reactie gestuurd dat ik reeds bezwaar gemaakt heb en de specificaties van de kosten wilde zien. Dat is een keer of vier geweest.

Een keer heb ik gebeld omdat ik het een beetje zat was, toen kreeg ik een mevrouw aan de lijn die ook het Engels machtig was en op basis van, waarschijnlijk mijn telefoonnummer, kon melden dat ik belde om een betalings bezwaar en dat dit bij hun back office lag.

Dus eigenlijk helemaal niets bijzonders, gewoon; terug mailen.

Ik had me er niet in verdiept, maar iets als velgschade zou ik wel zo veel mogelijk zelf laten proberen te fixen, dat zal goedkoper zijn...
Net een tijdje met Lynk aan de lijn gehangen. Bij mij is de schade factuur en de factuur voor de autoconditie gemaakt. Beide 1000 euro, terwijl die schade factuur dus al binnen 2 weken verstuurd is en de autoconditiefactuur net binnen gekomen is.

Hij wordt kwijtgescholden, maar omdat ik Lynk langer ken dan vandaag, ben ik benieuwd of en wanneer dat gaat gebeuren.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• atoprak
Ik mis de auto nog steeds op de app...misschien tijd om een ​​e-mail te sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunbi
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 02-06 11:20
Ik heb in april 2024 mijn M2M auto gekocht. Heeft er iemand anders al een eindafrekening ontvangen naast hij zijn M2M auto heeft gekocht. Ik heb deze niet ontvangen er is mij door Lynk&co wel verteld dat de kilometers verrekend worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijncoppieters
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 29-01 18:16
Deze week is mijn 01 opgehaald na opzeggen abonnement. 2 dagen later de melding met bedrag ontvangen van te veel gereden kilometers. Ben benieuwd of er verder nog onaangename verrassingen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertos147

Robertos147

Volvo meneer

Robertos147 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 16:07:

Nou, enorme plottwist ineens 2 maanden later. Lynk stort de betaalde 780e vandaag ineens weer terug. 7(8)7 Dat wordt weer bellen. Referentienummer waar ze mee terugbetalen is hetzelfde als wat betaald moest worden, echt heel bijzonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frash
Zijn er meer mensen die vandaag creditfacturen hebben ontvangen voor oude verkeersboetes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijs2001
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-12-2024
Is de prijs weer omhoog gegaan naar E699?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
Tijs2001 schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 07:00:
Is de prijs weer omhoog gegaan naar E699?
Is gecorrigeerd naar € 679.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:36
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2E5NkrDKrj7iKF4vvT4nNXP0fTg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S14xzl5msiuIxOwWG1Cnp7d1.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe verbeterde levertijden!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Oizo1981
Mijn ervaring met schadeafhandeling: Vrijdagavond 21 juni schade gereden met mijn vrij nieuw 01 (ontvangen april 2024, sindsdien 3.500 km gereden). Iemand achterop gereden terwijl ik stond te wachten om af te slaan.
Auto leek op dat moment rijdbaar. Vrijdagavond schade per e-mail gemeld bij L&C met Europees schadeformulier en foto’s. Zaterdag voor de zekerheid langs de lokale Volvo garage omdat uitlaat wel erg naar binnen stond (tegen plastic aan). Volvo adviseerde niet meer met de auto te rijden.
Gebeld met L&C voor leenauto. Volvo garage had er geen beschikbaar dus leenauto via Logicx vestiging 20 km verderop.
L&C regelde taxi hier naartoe. Logicx probeerde extra verzekering voor eigen risico af te sluiten maar niet gedaan.
Ik kreeg een hagelnieuwe Toyota Yaris hybride mee. Natuurlijk een flinke maat kleiner maar wel goed voorzien van automaat, achteruitrijcamera etc.

Maandag 24 juni gebeld met L&C omdat leenauto door Logicx in eerste instantie t/m maandag was afgegeven. Via L&C is de leenauto verlengd.
Tevens kreeg ik een eigen schadeformulier van L&C. Dat direct ingevuld en teruggestuurd.

In de weken erna geregeld met Volvo en L&C gebeld over de stand van zaken. Duurde even voordat reparatie in het systeem van L&C werd vrijgegeven.
Daarna zou alles rond zijn en kon reparatie waren ingepland.
Volvo garage had echter aan dat onderdelen met een onbekende levertijd in bestelling stonden.

Omdat ik eind juli op vakantie ging, ben ik blijven bellen dat ik dan een auto met trekhaak nodig had (eigen 01 retour of leenauto met trekhaak).
Zouden gaan kijken wat mogelijk was. Ze konden bij Logicx geen zekerheid krijgen over de levering van een leenauto met trekhaak.

17 juli uiteindelijk een berichtje dat auto omgeruild ging worden vanwege de lange reparatietijd, met verzoek om afleverlocatie door te geven.
Dat ook weer direct gedaan waarop het wachten was tot L&C zou bellen voor een aflevermoment.

Direct 18 juli zelf weer gebeld om te kijken of het al mogelijk was om een afspraak te maken. Op 18 juli een afspraak gemaakt voor de eerst mogelijke datum: 29 juli. Ze hanteren een minimale termijn van 10 dagen tussen plannen afspraak en daadwerkelijk aflevering.
Zondag 28 juli een berichtje van Koopman dat auto zou worden afgeleverd. Maandagochtend 29 juli een telefoontje met verwachte aankomsttijd.
En netjes op tijd een gloednieuwe 01 ontvangen.

Al met al dus bijna 6 weken in een Yaris gereden en zelf een flink aantal keer moeten bellen. Maar tevreden met deze oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-06 02:31
paidur schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 09:31:
[...]

Hi, ben benieuwd of je een update hier over hebt?

Heb zelf ook 11 maanden later een rekening ontvangen a 800 euro voor twee krasjes, terwijl de controleur tijdens inleveren gecontroleerd en ondertekend heeft dat er geen schade was.
Ligt nu bij Riverty (incasso bureau)
Traject voorafgaand was als volgt en duurde 2-3 maanden:
bij Lynk opgevraagd waar deze facturen op gebaseerd zijn.
Daarna halve antwoorden gekregen en iets in de trant van schade aan velg etc..
Gevraagd om schaderapport. Deze is voor 1 van de facturen maar opgestuurd. Van de ander had ik het weer opgevraagd maar niks van gehoord. Ze wilden per se dat ik betaal anders dreigde er een incasso traject gestart te worden. Deze is dus inmiddels gestart.

Het aparte is, Rivery kan als incasso bureau ook leuk de facturen sturen, maar wat de motivatie en onderliggende schade/beoordeling etc is ligt niet bij Riverty.
Dus heb ook Riverty gevraagd om de kosten te motiveren. Kwamen ze aan met facturen...
Dus aangegeven dat ze mogen teruggaan naar Lynk om de facturen en de kosten te motiveren. We zijn inmiddels 4 weken verder. Riverty stuurde vanuit zichzelf een mail met de opmerking dat ze nog geen antwoord van Lynk hebben gekregen.

In jouw situatie: je zal moeten kijken wanneer de schaderapport is opgesteld en dit vergelijken met wanneer de auto ingeleverd is. Daar zal eigenlijk geen weken of maanden tusenin moeten zitten. Vooral gezien tijdens het ophalen je getekend hebt voor een auto zonder schade. Hoe kan Lynk bewijzen dat de schade niet onderweg heeft plaatsgevonden terug naar de garage, of dat er schade heeft plaatsgevonden in de weken of maanden dat de auto stil stond tot het opstellen van de schaderapport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-06 12:50
Ik las vandaag op de website een stukje tekst dat me niet eerder was opgevallen:
Lynk & Co Assistance is inbegrepen bij het abonnement of de aankoop van een nieuw voertuig of en vanaf de registratie twee jaar geldig. De geldigheid van Lynk & Co Assistance is afhankelijk van de voorwaarde dat het voertuig ononderbroken geregistreerd blijft in het oorspronkelijke land van verkoop of een ander land waar Lynk & Co haar personenvoertuigen rechtstreeks aan klanten verkoopt (België, Frankrijk, Duitsland, Italië, Nederland, Spanje en Zweden), wat betekent dat als het Lynk & Co voertuig in een ander land wordt geregistreerd, Lynk & Co Assistance niet langer geldig is.
en
Hulp bij pech onderweg is twee jaar geldig vanaf de dag waarop je je aanmeldt.
Begrijp ik hieruit nou goed dat het recht op pechhulp na 2 jaar komt te vervallen? Klinkt wel heel raar, maar ik sta nergens meer van te kijken.

Ik rij nog steeds in een Lynk uit 2021 (bijna 40K op de teller) en heb ruim 2 jaar mijn abonnement. Daarmee gaat rus ook het risico steeds verder omhoog dat er iets gebeurt.

[ Voor 5% gewijzigd door hondsdol op 14-08-2024 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:01
hondsdol schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:47:
Ik las vandaag op de website een stukje tekst dat me niet eerder was opgevallen:

[...]

en

[...]

Begrijp ik hieruit nou goed dat het recht op pechhulp na 2 jaar komt te vervallen? Klinkt wel heel raar, maar ik sta nergens meer van te kijken.

Ik rij nog steeds in een Lynk uit 2021 (bijna 40K op de teller) en heb ruim 2 jaar mijn abonnement. Daarmee gaat rus ook het risico steeds verder omhoog dat er iets gebeurt.
Ik lees dat het is inbegrepen bij het abonnement

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
hondsdol schreef op woensdag 14 augustus 2024 @ 11:47:

[...]

en

[...]

Bij abonnement blijft het gewoon doorlopen. Bij een koopauto vervalt het na 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hondsdol
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-06 12:50
Vraag over inleveren: wanneer ik besluit mijn auto in te leveren, wordt dan elk krasje dat als "buitensporig" wordt beschouwd geteld als een individuele schade? Zo ja, dan kan het namelijk behoorlijk rap oplopen...

In punt 12 van de algemene voorwaarden lees ik:
Uw aansprakelijkheid in het geval van een ongeluk of schade aan de Abonnement Auto, indien deze niet het gevolg is wegens niet-naleving van deze voorwaarden, is beperkt tot duizend euro (EUR 1000) (eigen risico) per ongeval of schade.
Het is me niet helemaal duidelijk hoe hiermee wordt omgegaan bij het inleveren. Ik rij inmiddels al een paar jaar in de auto (zit nu op +/- 45.000 kilometer) en heb in inmiddels meerdere krasjes opgelopen, waarvan sommige wel groter dan de 2cm die ze volgens mij als bovengrens hanteren. Hoe langer ik in de auto rijdt, hoe groter de kans dat er nog meer krassen bij komen. Het voelt niet helemaal okay als al deze krasjes als afzonderlijke schade geteld zouden gaan worden wanneer ik de auto eenmaal ga inleveren.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
hondsdol schreef op maandag 16 september 2024 @ 15:31:
Vraag over inleveren: wanneer ik besluit mijn auto in te leveren, wordt dan elk krasje dat als "buitensporig" wordt beschouwd geteld als een individuele schade? Zo ja, dan kan het namelijk behoorlijk rap oplopen...

In punt 12 van de algemene voorwaarden lees ik:

[...]

Het is me niet helemaal duidelijk hoe hiermee wordt omgegaan bij het inleveren. Ik rij inmiddels al een paar jaar in de auto (zit nu op +/- 45.000 kilometer) en heb in inmiddels meerdere krasjes opgelopen, waarvan sommige wel groter dan de 2cm die ze volgens mij als bovengrens hanteren. Hoe langer ik in de auto rijdt, hoe groter de kans dat er nog meer krassen bij komen. Het voelt niet helemaal okay als al deze krasjes als afzonderlijke schade geteld zouden gaan worden wanneer ik de auto eenmaal ga inleveren.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen.
In de schadecriteria gaat het bij krassen alleen om de vraag of het door de lak heen is of niet. Tegelijkertijd geven ze aan dat ze ook rekening houden met de ouderdom van de auto.

Wat mij vooral tegenstaat is dat ze aangeven dat je iedere schade moet melden. Ook de normale gebruikssporen. Dat is natuurlijk ondoenlijk. Je gaat niet iedere dag een rondje rond de auto lopen om te kijken of er ergens een klein krasje is.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Op3t-WQoK4HyrsNiVfJUWfa2XrQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s9N52c0eS3JHEUbZE7RhHs6S.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Oizo1981 op 17-09-2024 09:48 ]

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:22
KillaZ schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:54:
[...]

Net een tijdje met Lynk aan de lijn gehangen. Bij mij is de schade factuur en de factuur voor de autoconditie gemaakt. Beide 1000 euro, terwijl die schade factuur dus al binnen 2 weken verstuurd is en de autoconditiefactuur net binnen gekomen is.

Hij wordt kwijtgescholden, maar omdat ik Lynk langer ken dan vandaag, ben ik benieuwd of en wanneer dat gaat gebeuren.
Balen dat ik toch weer gelijk krijg. Na nogmaals een telefoongesprek, weer een herinnering en een aantal mails krijg ik nu een incasso bureau (Riverty) in de inbox.

Ik denk dat ik maar een factuur ga sturen voor de uren die ik als ondernemer heb moeten maken omdat de debiteuren afdeling zo'n zooitje is.

K to the KillaZ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:11
Ondanks de uiteenlopende ervaringen in dit forum, heb ik vandaag toch maar besloten om me aan te melden voor een zwarte Lynk & Co.

Verwachte levertijd is momenteel 3-4 maanden, ik ben erg benieuwd....!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brunbi
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 02-06 11:20
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_8oznhTXFYyFLxVL-Ry3dwrhCX8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mJNR5zcypjBLP1FWJu9PMlGn.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de 60k beurt uit laten voeren. Voor diegene die het interessant vinden een kostenoverzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:51
Die 2 banden zijn bijna de helft van de rekening.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kryan
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 21-04 21:18
Heeft iemand recent nog een verzoek gedaan om zijn/haar m2m auto over te kopen? En wat voor aanbod hebben jullie gekregen? Hanteren ze bijvoorbeeld de prijzen uit het voorjaar nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbschenk
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:14

wbschenk

www.schenkict.nl

Kryan schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 23:02:
Heeft iemand recent nog een verzoek gedaan om zijn/haar m2m auto over te kopen? En wat voor aanbod hebben jullie gekregen? Hanteren ze bijvoorbeeld de prijzen uit het voorjaar nog.
Hier ook erg benieuwd naar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oldostofjas
Kryan schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 23:02:
De actie is voorbij, maar ik heb wel weer interesse. Ik heb een mail gestuurd, maar (nog) geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wbschenk
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:14

wbschenk

www.schenkict.nl

oldostofjas schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 08:44:
[...]

De actie is voorbij, maar ik heb wel weer interesse. Ik heb een mail gestuurd, maar (nog) geen reactie.
Heb toen de mail voor overname door een fout aan Lynk hun zijde nooit gehad. Hierover een paar keer gemaild en gebeld. Zit nog steeds te wachten op antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Anvil_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-06 15:28
Señor Sjon schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 15:31:
Die 2 banden zijn bijna de helft van de rekening.
Die 2 banden voortaan zelf regelen, die bedragen slaan helemaal nergens op.

EDIT:

even geneusd op https://www.autobandenmarkt.nl/

Wel flink goedkoper, maar nog steeds 248 euro daar voor een Conti eco 6.. ik zou er een ander merk onder gooien. Voor 160 euro per band heb je ook een goed getest A merk hoor. monteren kan bij een bandenboer in de buurt (laat ze daar bezorgen) voor 2 tientjes per band oid

[ Voor 40% gewijzigd door _Anvil_ op 16-10-2024 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldostofjas
oldostofjas schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 08:44:
[...]

Ik heb inmiddels een reactie:

As of today, the ‘buy my car’ offer is not available on the Dutch market.
But we will have news about this process soon, as we have already asked the relevant team to contact you when the offer is reactivated.

De vorige keer was het aanbod n.a.v. een prijsverhoging van het abonnement. Misschien zit die er weer aan te komen.

[ Voor 11% gewijzigd door oldostofjas op 22-10-2024 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
oldostofjas schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 09:45:
[...]

Ik heb inmiddels een reactie:

As of today, the ‘buy my car’ offer is not available on the Dutch market.
But we will have news about this process soon, as we have already asked the relevant team to contact you when the offer is reactivated.

De vorige keer was het aanbod n.a.v. een prijsverhoging van het abonnement. Misschien zit die er weer aan te komen.
Ik denk dat je er van uit kunt gaan dat ze een soortgelijke actie doen als de nieuwe 2025 versie in andere kleuren en uitvoering op de markt komt. Dan zullen ze hun eigen vloot zo snel mogelijk willen vervangen zodat iedereen in het abonnementsmodel een soortgelijke auto heeft.
Pagina: 1 2 Laatste