El Major schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:22:
Inmiddels rij ik ruim 9 maanden en bijna 12dkm in de Lynk & Co 01. Op wat kleine puntjes na (bluetooth elke keer opnieuw instellen, niet werken carplay na korte stop, geheugen spiegel/stoelverstelling soms weg) vind ik het een erg fijne auto.
Eind juli zijn we (4 personen) met de Lynk naar Zuid-Frankrijk op vakantie geweest. Heenreis ging prima. De power, automaat en adaptieve cruise control maakt dit soort afstanden toch een stuk aangenamer in vergelijk met de auto's die we tot nu toe gehad hebben. De 42 liter benzine tank is wel aan de kleine kant. Ook in de Franse heuvels/bergen was het heerlijk rondtuffen in de Lynk, panoramadak open en gaan.
Helaas kregen we op de terugweg na 100km de melding dat het koelvloeistof peil te laag was. Bijgevuld bij het eerst volgende tankstation maar helaas kwam dezelfde meldigen alweer na 150km. Onder de auto gekeken en daar druppelde de koelvloeistof op de straat, ergens een lek dus. Met vaak stoppen en bijvullen toch thuis weten te komen op zondag 31 juli. Onderweg al contact gehad met Lynk en die gaven aan maandag om 8:00 gelijk te bellen zodat ik doorverbonden kon worden naar de technische afdeling (zondag dicht).
Maandag dus direct gebeld, bleek de technische afdeling heel de dag afwezig te zijn, de (overigens zeer vriendelijke) Lynk medewerker wist niet waarom maar ik kreeg het advies om dinsdagochtend terug te bellen. Zo gezegd zo gedaan, dinsdag om 8:00 gebeld en de Lynk werd dezelfde ochtend nog opgehaald en er werd gelijk een leen auto afgeleverd, keurig. Helaas was dit een Nissan Micra, met een gezin even wennen maar voor een paar dagen redden we ons wel.... Een paar dagen dachten we...
Inmiddels zijn we 2 weken verder en nog niets van Lynk gehoord. Ondertussen al een keer gebeld maar een andere Lynk medewerker gaf aan dat we geduld moeten hebben en ze niet kunnen aangeven hoe lang de reparatie gaat duren (de Lynk staat bij een lokale Volvo dealer). Op de vraag of ik een andere auto kan kan krijgen dan de Micra (we gaan regelmatig met het gezin op pad en in de Micra kan niet alles mee) werd aangegeven dat ik hierover moest mailen. Inmiddels al weer 6 dagen geleden een mail gestuurd maar nog 0 reactie. Vandaag ga ik de volvo dealer zelf maar eens bellen, wie weet weten ze daar meer.
Samenvattend de Lynk is, op wat kleine puntjes na, een fijne auto zolang hij rijdt. Maar zodra er problemen zijn moet je als klant behoorlijk geduld hebben. Jammer.
Sterkte en succes hiermee.
Zoals eerder hier gemeld heb ik tijdens mijn vakantie in Frankrijk schade gereden (achterkant, ondanks sensoren en camera , gewoon stom dus 😳)
Op 25 juli telefonisch gemeld en op verzoek van de Italiaanse, slecht en nagenoeg onverstaanbaar Engels sprekende medewerkster daar achteraan een mail met foto's gestuurd.
Op 31 juli ontving ik al een reactie dat de melding was doorgestuurd naar de technische dienst en dat de foto's een geweldige hulp waren. Die mail bestond uit twee delen, het eerste in het Nederlands waarin op een waarschijnlijk komisch bedoelde manier werd aangegeven dat ik antwoord kreeg in het Engels. Het tweede deel was de reactie op mijn melding in het Engels.
Daarna niets meer gehoord.
12 augustus daarom zelf maar weer gemaild en duidelijk gemaakt dat ik niet begrijp dat Lynk blijkbaar niet in staat is om een datum of termijn te geven wanneer de auto gerepareerd kan worden.
Bij het eerste het beste schadeherstelbedrijf kijken ze gewoon in de agenda wanneer er ruimte is en dan kun je daar rekening mee houden.
Hetzelfde verhaal met de maandtermijnen die al sinds maart niet zijn afgeschreven. Diverse keren gemeld, geen (re)actie.
Voor vragen over updates en het al dan niet moeten vervangen van de thermostaat is wel een case gemaakt maar is nooit een antwoord gekomen.
Dan zie ik op internet al die mooie (nieuwe) clubs en blije mensen voorbijkomen en begrijp ik niet dat het primaire proces niet dezelfde aandacht krijgt.
Ik ben echt geen azijnpisser en begrijp ook best dat alles tijd nodig heeft en ik vind de 01 een heerlijke auto, inmiddels 11.000 km, en het is ondanks de verhoogde prijs nog steeds een hele mooie aanbieding. Maar we zijn nu al meer dan een jaar verder sinds de introductie en dan nog steeds dit soort dingen....🤔
XC40 | Single Motor ER | MY24 | Ultimate | Sage Green | 20"| privacy glass | trekhaak |