Zelf ook dit een keer gehad een paar maanden terug, gelukkig nog wel ter plekke kunnen repareren, uiteindelijk nog wel langs de volvo garage gegaan voor controle na een afspraak te hebben gemaakt via Lynk. Daarbij gaf de medewerker van de technische dienst wel aan dat indien ze de band/banden moeten vervangen, de kosten voor jou zijn, dus ik zou rekenen op minimaal je eigen risico het zijn namelijk geen goedkope banden. Dit komt vaker voor(onder het mom buitensporig slijtage).Timdows schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:35:
[...]
Hoe is dit bij jou afgelopen @hondsdol ?
Hier zondag een issue met de band, spanning onder de 1 bar
Opgepompt en we konden weer een stuk rijden. Helaas in de middag toch weer slapjes
Lynk pechhulp gesproken, die stuurde de ANWB maar konden de band niet 'redden'
Ook was er geen band meer te regelen op zondag, dus werd de auto afgevoerd.
Netjes een tijdelijke auto mee gekregen (ook een Lynk&Co 01), dus helemaal prima
Vandaag (na 2 dagen dus) toch maar eens een telefoontje over hoe en wat, na ruim een uur helder dat ze daar van niets wisten, en nu de auto gaan halen waar die is afgezet om een nieuw bandje te krijgen
Benieuwd naar de eventuele rekening
Rij de auto sinds 4 maanden, wij hebben er nu ruim 11k aan kilometers op gezet
Keep you posted as well!
De afrekening is net zo'n puinhoop als andere onderdelen van lynk ;Pmonogato schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:27:
[...]
11.000km in 4 maanden? Dat is behoorlijk!
Ik ben heel benieuwd hoe de facturatie gaat met de overschreden kilometers, wil je ons daarvan op de hoogte houden? (Ik ga zelf ook sowieso het maximum aantal kilometers overschrijden).
De een krijgt hem gelijk en de ander krijgt hem al maanden niet, is dus een kwestie van geluk/ongeluk hebben.
Is bij jullie het eerste maandbedrag meteen van de CC afgeschreven bij het ophalen?
Binnen 24u nadat ik hem had opgehaald, bij mij dus conform afspraakKhallouki schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:21:
Is bij jullie het eerste maandbedrag meteen van de CC afgeschreven bij het ophalen?
P2 LRSM Pilot, Plus, 20", Thunder
Hoe zien je banden eruit na 27.000? Ik heb nl krap 10k op de teller, gemiddeld verbruik van 1.7/100 (maw niet scheuren met dat ding, maar wel veel stadsverkeer) en het profiel op de voorbanden is al bijna minimaal (zeker voor de aankomende winter).Oizo1981 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:38:
[...]
Ik heb 27.000 km gereden in 13 maanden en nog nooit een afrekening gehad. Ik lever de auto binnenkort in dus ben benieuwd of dan een afrekening volgt.
Is er uberhaupt al iemand hier die een bandenwissel/vernieuwing heeft gehad (buiten winterbanden) ?

Ik heb van oktober ‘21 t/m juli ‘22 (!) op winterbanden gereden dus de zomerbanden zijn nog prima.Rmaxx schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 15:52:
[...]
Hoe zien je banden eruit na 27.000? Ik heb nl krap 10k op de teller, gemiddeld verbruik van 1.7/100 (maw niet scheuren met dat ding, maar wel veel stadsverkeer) en het profiel op de voorbanden is al bijna minimaal (zeker voor de aankomende winter).
Is er uberhaupt al iemand hier die een bandenwissel/vernieuwing heeft gehad (buiten winterbanden) ?
Ik heb pas 1 iemand gehoord die een afrekening voor extra kilometers had gehad maar die had 4.000 km in zijn eerste maand gereden.Hardred schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:53:
[...]
De afrekening is net zo'n puinhoop als andere onderdelen van lynk ;P
De een krijgt hem gelijk en de ander krijgt hem al maanden niet, is dus een kwestie van geluk/ongeluk hebben.
tm juli? dus je winterbanden zijn al verdampt?Oizo1981 schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 16:16:
[...]
Ik heb van oktober ‘21 t/m juli ‘22 (!) op winterbanden gereden dus de zomerbanden zijn nog prima.
Die zijn ver heen ja.BPi schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 21:22:
[...]
tm juli? dus je winterbanden zijn al verdampt?
Zojuist inderdaad ook de e-mail ontvangen, ook voor mij geldt dat ik sinds het ophalen van de auto geen internetverbinding heb.Dezz schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:49:
Hebben meer mensen vandaag onderstaande mail van Lynk & Co gehad? Ik kan inderdaad geen verbinding met de app maken, dus ben benieuwd wat dit gaat opleveren.
[Afbeelding]
Hier heeft mijn Lynk ook 100% last van... lekker dan, maar gelukkig zijn we erachter dat het echt aan de auto ligt.Dezz schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:49:
Hebben meer mensen vandaag onderstaande mail van Lynk & Co gehad? Ik kan inderdaad geen verbinding met de app maken, dus ben benieuwd wat dit gaat opleveren.
[Afbeelding]
Sinds gisterochtend de 01 mogen ontvangen. 95km op de teller. De auto was in de avond in de app te zien.
Geen last van de bovenstaande issues, alles doet het bij mij(app, 4g in de auto, klimaatregeling via app, in car apps etc.)
Geen last van de bovenstaande issues, alles doet het bij mij(app, 4g in de auto, klimaatregeling via app, in car apps etc.)
[ Voor 11% gewijzigd door Khallouki op 14-09-2022 19:15 ]
Inderdaad dezelfde mail gehad. Zal me benieuwen.Dezz schreef op woensdag 14 september 2022 @ 13:49:
[Afbeelding]
Ik lees wat vragen over bandenwissel.
Paar weken geleden is ook bij mij de thermostaat vervangen. De Volvo dealer heeft toen ook gelijk 2 voorbanden vervangen want die waren blijkbaar op, zonder overleg trouwens. Volgens de dealer waren de kosten voor Lynk. Tot op heden heb ik daar ook nog geen rekening van gehad.
Paar weken geleden is ook bij mij de thermostaat vervangen. De Volvo dealer heeft toen ook gelijk 2 voorbanden vervangen want die waren blijkbaar op, zonder overleg trouwens. Volgens de dealer waren de kosten voor Lynk. Tot op heden heb ik daar ook nog geen rekening van gehad.
Beter.. Wee j etoevallig je KM stand om en nabij rond die tijd?TissueAndLube schreef op donderdag 15 september 2022 @ 08:56:
Ik lees wat vragen over bandenwissel.
Volgende week donderdag de afspraak om mijn L01 te updaten bij de plaatselijke Volvo dealer. Kan er op wachten.
Ben je gebeld of kreeg je een e-mail?Rob SOS schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:29:
Volgende week donderdag de afspraak om mijn L01 te updaten bij de plaatselijke Volvo dealer. Kan er op wachten.
Heb zelf gebeld, net nieuwe auto waarvan key functionaliteit niet werkt kan mijn OCD niet aan...
Inmiddels ook een trotse eigenaar van een zwarte Lynk. 10 km op de teller bij ophalen. 7 juni besteld en 13 september opgehaald.
Wat een leuke auto. Mijn vrouw rijdt zakelijk een Volvo XC40 full electric en dat bevalt enorm goed. De keuze voor een Lynk was dan ook eigenlijk snel gemaakt. Het rijd ook nagenoeg identiek.
Met de Volvo heb je one-pedal drive. Daar gebruik je de rem nauwelijks. De Lynk heeft een veel lichtere electro motor en remt derhalve ook minder fors af. (Wel even wennen om hem op de B-stand te zetten)
De Lynk lijkt in eerste instantie zelfs wat luxer. Ondanks dat de uitrusting hetzelfde is doen ze leukere dingen met bijv de camera. Bij Volvo is het allemaal wat "saai" terwijl de Lynk een jonge hond lijkt met zijn animaties.
Woon-werk kan ik precies op de accu rijden. Ik houd zelfs nog wat over. Wel even wennen met het laden. Het gaat in vergelijking met de Volvo allemaal een stuk langzamer en maakt ook aanzienlijk meer herrie wanneer het warm is.
Je merkt dat de Lynk nog wel behoorlijk wat bugs bevat. Zo kloppen de widgets niet. Bij mij geven ze niet de juiste status aan van de auto (pure/hybride/power). Tevens lijken de verbruiks cijfers niet actueel te zijn.
Daarnaast moet je redelijk wat "klikken" op het touchscreen om ergens te komen. Dan zou wat simpelere mogen. Momenteel ervaar ik het als afleidend.
Maar goed... er is altijd wel wat te mopperen. De auto rijd als een zonnetje. Is lekker vlot, zit prima en heeft enorm veel ruimte.
Ik ben op dit moment wel tevreden. :-)
Wat een leuke auto. Mijn vrouw rijdt zakelijk een Volvo XC40 full electric en dat bevalt enorm goed. De keuze voor een Lynk was dan ook eigenlijk snel gemaakt. Het rijd ook nagenoeg identiek.
Met de Volvo heb je one-pedal drive. Daar gebruik je de rem nauwelijks. De Lynk heeft een veel lichtere electro motor en remt derhalve ook minder fors af. (Wel even wennen om hem op de B-stand te zetten)
De Lynk lijkt in eerste instantie zelfs wat luxer. Ondanks dat de uitrusting hetzelfde is doen ze leukere dingen met bijv de camera. Bij Volvo is het allemaal wat "saai" terwijl de Lynk een jonge hond lijkt met zijn animaties.
Woon-werk kan ik precies op de accu rijden. Ik houd zelfs nog wat over. Wel even wennen met het laden. Het gaat in vergelijking met de Volvo allemaal een stuk langzamer en maakt ook aanzienlijk meer herrie wanneer het warm is.
Je merkt dat de Lynk nog wel behoorlijk wat bugs bevat. Zo kloppen de widgets niet. Bij mij geven ze niet de juiste status aan van de auto (pure/hybride/power). Tevens lijken de verbruiks cijfers niet actueel te zijn.
Daarnaast moet je redelijk wat "klikken" op het touchscreen om ergens te komen. Dan zou wat simpelere mogen. Momenteel ervaar ik het als afleidend.
Maar goed... er is altijd wel wat te mopperen. De auto rijd als een zonnetje. Is lekker vlot, zit prima en heeft enorm veel ruimte.
Ik ben op dit moment wel tevreden. :-)
Welkom in de wereld van Lynk&coko-ie schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:22:
Dat trage laden is iets wat (bijna) alle PHEVs hebben. De ene iets minder traag dan de ander.
Het lawaai heb ik ook een paar keer gehad op warmere dagen (25 +) maar niet na 13 september. Ik stond een keer naast een Kia die tijdens het laden wel leek op te stijgen en alle laadenergie naar het draaien van die koeling zou gaan. Dus ook andere auto's hebben er last van.
Houd er rekening mee dat je woon-werk misschien nu wel haalt maar in de winter mogelijk niet.
In de winter reed ik ritten van 40 a 50 km (airco, ventilator, winterbanden en zo af en toe voorverwarmen).
Dinsdag heb ik er op een spitsrit heen en terug van Breda naar Veenendaal er 88 km uit weten te persen. Dus veel stop en go, rustig optrekken, uit laten rollen en spelen met de pook (soms B soms D) en geen airco aan maar dak (een stuk) open en netjes aan de max 100 houden. Daarbij je niet laten verleiden iemand die 1 km/u langzamer rijdt in te halen met een "dot gas".
Ik zet de auto overigens standaard bij het wegrijden (na R) in de B-stand. Soms zet ik hem er even vanaf maar het is gewenning om en tikje extra te geven bij het wegrijden. Ik moet er nu wel aan denken als ik in een benzineauto rijdt dat ik iets vaker moet remmen en alleen het gas loslaten niet voldoende is.
De Lynk & Co 01 club met rijders zijn m.i. net zo verbonden met elkaar als motorrijders.
Straks (bij het passeren) raampje open en duimpje omhoog naar elkaar? ;-D
Straks? Maak dit al regelmatig mee (met raam dicht wel) Snap het wel en is toch prima, beetje positiviteit? Rij ook motor en dan erger ik me juist aan die paar suffe harleys die zich daar te stoer voor vinden..ivan01 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 18:09:
De Lynk & Co 01 club met rijders zijn m.i. net zo verbonden met elkaar als motorrijders.
Net geen 15k. Volgens de Volvo dealer deed ik er relatief lang mee… Blijkbaar vreten deze auto’s banden?Rmaxx schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:02:
[...]
Beter.. Wee j etoevallig je KM stand om en nabij rond die tijd?
Nou, 2 ton en 260 pk, lijkt me een prima score voor een setje voorbanden, zeker die EcoContacts.TissueAndLube schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 03:26:
[...]
Net geen 15k. Volgens de Volvo dealer deed ik er relatief lang mee… Blijkbaar vreten deze auto’s banden?
Van mij part sta ik er elke 1000kmMvdV schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:31:
[...]
Nou, 2 ton en 260 pk, lijkt me een prima score voor een setje voorbanden, zeker die EcoContacts.
Straks wordt mijn Lynk weer opgehaald. Dan heb ik er 4 maanden mee gereden, oa vakantie met caravan naar frankrijk. Totaal ca 5400km gereden. Aantal issues gehad:
1. Wilde niet opladen, gemeld, geen reactie. Uiteindelijk ontdekt hoe het wel werkte.
2. Geen stroom, kon auto niet benaderen. Openen alleen met mleine sleuteltje. Lynk heeft wegenwachtgeregeld en die loste het op
3. Exploderend achterruit. Schrok me dood. Gewoon 90km op de snelweg, caravan erachter en ineend heel harde klap. Overal glas. Gebeurde in Frankrijk. Wel 15 verscjillende mensen aan de lij gehad met bijna evenveel wachtrijen. Uiteindelijk weggesleept naar garage waar noodruit werk geplaatst. .
Terug in Nederland moest ik naar volvogarage 130km verderop om ruit te vervangen. Kreen een vervangende auto met trekhaak, een skoda.
4. Melding te lage bandenspanning. Gestopt , niks te zien. Alles op 2.7 bar gezet, lampje bleefbranden. Men wist niet wat het kon zijn. Ik vroeg of er gecalibreerd moest worden, wist men niet en men kon ook niet ontdekken waar die optie verstopt was. Uiteindelijk zelf gevonden…
Op zich beviel de auto prima, hoewel de verhoging met €50 per maand me wel heeft dien besluiten de uto niet te houden voor de winter. Kan zijn dat ik weer een aanvraag voor de zomer omdat het rijden met caravan icm de Lynk me goed is bevallen.
Met vriendelijke groet,
Jan
1. Wilde niet opladen, gemeld, geen reactie. Uiteindelijk ontdekt hoe het wel werkte.
2. Geen stroom, kon auto niet benaderen. Openen alleen met mleine sleuteltje. Lynk heeft wegenwachtgeregeld en die loste het op
3. Exploderend achterruit. Schrok me dood. Gewoon 90km op de snelweg, caravan erachter en ineend heel harde klap. Overal glas. Gebeurde in Frankrijk. Wel 15 verscjillende mensen aan de lij gehad met bijna evenveel wachtrijen. Uiteindelijk weggesleept naar garage waar noodruit werk geplaatst. .
Terug in Nederland moest ik naar volvogarage 130km verderop om ruit te vervangen. Kreen een vervangende auto met trekhaak, een skoda.
4. Melding te lage bandenspanning. Gestopt , niks te zien. Alles op 2.7 bar gezet, lampje bleefbranden. Men wist niet wat het kon zijn. Ik vroeg of er gecalibreerd moest worden, wist men niet en men kon ook niet ontdekken waar die optie verstopt was. Uiteindelijk zelf gevonden…
Op zich beviel de auto prima, hoewel de verhoging met €50 per maand me wel heeft dien besluiten de uto niet te houden voor de winter. Kan zijn dat ik weer een aanvraag voor de zomer omdat het rijden met caravan icm de Lynk me goed is bevallen.
Met vriendelijke groet,
Jan
Ik probeer sinds een paar dagen via de app een 01 te lenen in de buurt van Eindhoven. Dit omdat ik in principe erg geïnteresseerd ben, maar eerst de auto wil proberen. Maar telkens krijg ik de melding kan het verzoek niet doorsturen na de reserveringsbevestiging van mijn visa card. Hebben meer mensen dit probleem? Alvast bedankt voor de reacties.
Nee, het delen/lenen is nog steeds problematisch. Wilde onze 01 uitlenen aan m’n schoonzus zodat zij met twee kinderen veilig op pad kon, maar zelfs een account aanmaken is niet meer mogelijk lijkt het.. Wel erg frustrerend dat deze basis functionaliteiten (nog) steeds niet goed werken, terwijl Lynk zelf praktisch onbereikbaar is, zelf allerlei hippige vrolijke events en goed-nieuws show deelt op Instagram (irriteert mij mateloos), en vervolgens ook maar het tarief omhoog gooit. Het is dat we binnenkort verhuizen en ik nog even op m’n spaarcenten blijf zitten, maar tegen die tijd gaat de 01 wel de deur uit. Mijn geduld en sympathie begint een beetje op te raken..Pietjebel74 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:54:
Ik probeer sinds een paar dagen via de app een 01 te lenen in de buurt van Eindhoven. Dit omdat ik in principe erg geïnteresseerd ben, maar eerst de auto wil proberen. Maar telkens krijg ik de melding kan het verzoek niet doorsturen na de reserveringsbevestiging van mijn visa card. Hebben meer mensen dit probleem? Alvast bedankt voor de reacties.
#2 heb ik zelf ook eens gehad en is to dusver mijn enige echte issue in 9 maanden tijd. Zit nog wel een rammel in het onderstel waar ik over gebeld heb, maar nog steeds geen afspraak voor heb gekregen.janomill schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:59:
Straks wordt mijn Lynk weer opgehaald. Dan heb ik er 4 maanden mee gereden, oa vakantie met caravan naar frankrijk. Totaal ca 5400km gereden. Aantal issues gehad:
Met vriendelijke groet,
Jan
Hopelijk gaat de app snel werken. Over de wagen op zich hoor en lees ik vooral goede dingen. Meeste negatieve geluiden toch over de app, communicatie en customer care.
Weet iemand of ik een 2022 model heb? Dit is mijn VIN nummer L6TCX2E73NE015081
Ik heb de auto nu ook een aantal maanden. Enige qua hardware wat ik wel echt vervelend vind is dat de kabel soms vast zit aan de auto. Of: de ingang waar je kabel ingaat heeft de vergrendeling er nog op zitten waardoor je je kabel er niet goed in kunt doen. Heel irritant.
Vaak moet ik dan de auto op slot doen, paar minuten wachten en dan weer ontgrendelen. Maar heb ook wel eens gehad dat het pas na 5 pogingen ontgrendeld werd. Sta je daar in de regen...
Voor de rest herken ik gelukkig nog weinig van de problemen die hierboven geschetst werden. Ik denk wel dat als ik ook zulke problemen er nog bij zou krijgen ik ook de auto z.s.m. weer zou inleveren.
Vaak moet ik dan de auto op slot doen, paar minuten wachten en dan weer ontgrendelen. Maar heb ook wel eens gehad dat het pas na 5 pogingen ontgrendeld werd. Sta je daar in de regen...
Voor de rest herken ik gelukkig nog weinig van de problemen die hierboven geschetst werden. Ik denk wel dat als ik ook zulke problemen er nog bij zou krijgen ik ook de auto z.s.m. weer zou inleveren.
YesReda074 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:45:
Het tiende karakter in de VIN staat voor het modeljaar. N = 2022. Jouw auto is dus modeljaar 2022. Dat betekent dus 360 graden camera en extra geluidsisolatie in de ramen.Reda074 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:45:
https://www.vdocs.eu/nl/m...20stuwingsonderdelen%20of
Ik heb de auto nu 2 weken en het enige dat ik 'meemaak' is dat internet het niet doet.
Maar gezien de mail die ik heb ontvangen; gaat dat vast binnenkort gefixed worden
Maar gezien de mail die ik heb ontvangen; gaat dat vast binnenkort gefixed worden
Sta toch te kijken hoe onintelligent het accu bijladen als leeg is. Net 3km gereden, stapvoets, verbruik 19.9l/100km. Motortje draait volle toeren. Het nut ontgaat me en heb zelf wel de behoefte dit uit te kunnen zetten of op zijn minst te kunnen controleren.
Die EcoContacts ben ik ook niet zo over te spreken. Over een maand of 2 knal ik er een paar All-Seasons onder, ben benieuwd of dat bevalt.TissueAndLube schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:52:
[...]
Van mij part sta ik er elke 1000km. Ben niet zo enthousiast over de banden.
Ik mag een afspraak maken om er eentje op te halen, alleen de twijfel slaat toe.
Veel geld per maand voor een auto die max 3x in de week wordt gebruikt...
En we daarnaast nog een station hebben qua ruimte voor op de vakanties / weekendjes weg...
Lastig. Lastig hehe
En we daarnaast nog een station hebben qua ruimte voor op de vakanties / weekendjes weg...
Lastig. Lastig hehe
Doe maar niet dan, ben ik eerder aan de beurtPepernoot schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 19:37:
Ik mag een afspraak maken om er eentje op te halen, alleen de twijfel slaat toe.
Lastig. Lastig hehe
Je kunt het toch altijd een maandje proberen. Bevalt het niet dan lever je hem weer in. Wellicht kun je hem makkelijk onderverhuren op de dagen dat je hem niet nodig hebt en zodoende je maandbedrag drukken of helemaal wegcijferen.Pepernoot schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 19:37:
Lastig. Lastig hehe
Is er al meer duidelijk over auto's die met 7.4kw laadondersteuning geleverd worden? Recente leveringen waarbij dat inderdaad het geval was? Ik krijg hem volgende week donderdag, dus weet dan zelf meer, maar was benieuwd
.
Staat inmiddels op de site van Lynk en Co bij de specificaties van de huidige 01 Martijn.Martijn schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 23:09:
Is er al meer duidelijk over auto's die met 7.4kw laadondersteuning geleverd worden? Recente leveringen waarbij dat inderdaad het geval was? Ik krijg hem volgende week donderdag, dus weet dan zelf meer, maar was benieuwd.
Vanaf augustus 2022 wordt een 7,2 Kw laadkabel meegeleverd. Ik haal mijn auto die woensdag erop op en verwacht dat die er gewoon bij zit.
Ligt er maar net aan wanneer “jouw” 01 is geproduceerd.ivan01 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 23:13:
[...]
Staat inmiddels op de site van Lynk en Co bij de specificaties van de huidige 01 Martijn.
Vanaf augustus 2022 wordt een 7,2 Kw laadkabel meegeleverd. Ik haal mijn auto die woensdag erop op en verwacht dat die er gewoon bij zit.
Dat is helaas ook mijn grootste ergernis. Verder ervaar ik eigenlijk nooit problemen. Het nut van enkele minuten wachten ontgaat me. Elke keer vergrendelen/ontgrendelen probeert de auto toch de pal te ontgrendelen? Ik probeer het direct weer en rommel aan de kabel en op gegeven moment pakt ie wel een keer.MitchellHearth schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 14:51:
Ik heb de auto nu ook een aantal maanden. Enige qua hardware wat ik wel echt vervelend vind is dat de kabel soms vast zit aan de auto. Of: de ingang waar je kabel ingaat heeft de vergrendeling er nog op zitten waardoor je je kabel er niet goed in kunt doen. Heel irritant.
[...]
Yes
[ Voor 33% gewijzigd door Geer72 op 17-09-2022 14:06 ]
Lukt het op dit moment iemand wel om een leen verzoek te versturen? Ligt het aan mij? Ik kan via de app absoluut geen verzoek versturen.
Ik was benieuwd hoe de 01 eruit zou zien, verlaagd met een black-pack. Ook met Porsche wielen. Hoop dat je het leuk vindt!
:fill(white):strip_exif()/f/image/9vkif2nGuIwNgHhrYHrMpFOb.png?f=user_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Ukjthom op 17-09-2022 16:08 ]
Is er, naast handmatig bijhouden, een manier om je eigen kilometerstand bij te houden? Dus met aftrek van uitgeleende kilometers?
App ligt er helemaal uit bij mij, kan niet inloggen.. Ze hebben de server weer eens uitgezet bij Lynk vrijdagmiddagPietjebel74 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 15:02:
Lukt het op dit moment iemand wel om een leen verzoek te versturen? Ligt het aan mij? Ik kan via de app absoluut geen verzoek versturen.
Persoonlijk vind ík het al een hele mooie auto om te zien. Dat is waarom ik in eerste instantie ook op ging zoeken toen ik er 1 zag rijden op de weg. Maar dit maakt hem net even een fractie mooier. Wellicht dat ik de mijne ook laat aanpassen. Ga er eerste een paar maanden in rijden om te kijken of alles bevalt.Ukjthom schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 16:07:
Ik was benieuwd hoe de 01 eruit zou zien, verlaagd met een black-pack. Ook met Porsche wielen. Hoop dat je het leuk vindt!
[Afbeelding]
De ramen achter zijn meer geblindeerd: Voor de rest, zeer gaaf.Ukjthom schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 16:07:
[Afbeelding]
Doe maar!
Winterbanden + velgen
Ik wil een losse set winterbanden + velgen voor mijn L&C 01 kopen.
Heeft iemand hier al ervaring mee?
Hoeven van mij geen 20” te zijn. 18” of 19” vind ik ook meer dan prima.
Heeft iemand hier al ervaring mee, zelf een set gekocht?
Ik wil een losse set winterbanden + velgen voor mijn L&C 01 kopen.
Heeft iemand hier al ervaring mee?
Hoeven van mij geen 20” te zijn. 18” of 19” vind ik ook meer dan prima.
Heeft iemand hier al ervaring mee, zelf een set gekocht?
Ben ik ook heel benieuwd naar!monogato schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 14:27:
[...]
11.000km in 4 maanden? Dat is behoorlijk!
Ik ben heel benieuwd hoe de facturatie gaat met de overschreden kilometers, wil je ons daarvan op de hoogte houden? (Ik ga zelf ook sowieso het maximum aantal kilometers overschrijden).
Wat ik nu al pro-actief doe, elke maand kijk ik naar de KM stand, en ik maak dan 15 cent per extra KM over op een spaar rekening
En ik gebruik daar gewoon de APP voor, bij info over mijn auto staat dan het aantal KM vermeld
We zijn een week verder en eigenlijk is er geen update, de auto is nog altijd ergens in 't land en wacht hopelijk op nieuwe banden.Timdows schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:35:
[...]
Hoe is dit bij jou afgelopen @hondsdol ?
Hier zondag een issue met de band, spanning onder de 1 bar
Opgepompt en we konden weer een stuk rijden. Helaas in de middag toch weer slapjes
Lynk pechhulp gesproken, die stuurde de ANWB maar konden de band niet 'redden'
Ook was er geen band meer te regelen op zondag, dus werd de auto afgevoerd.
Netjes een tijdelijke auto mee gekregen (ook een Lynk&Co 01), dus helemaal prima
Vandaag (na 2 dagen dus) toch maar eens een telefoontje over hoe en wat, na ruim een uur helder dat ze daar van niets wisten, en nu de auto gaan halen waar die is afgezet om een nieuw bandje te krijgen
Benieuwd naar de eventuele rekening
Rij de auto sinds 4 maanden, wij hebben er nu ruim 11k aan kilometers op gezet
Keep you posted as well!
Tijdlijn voor de geintereseerde
- Zondag 11 sept melding van leeglopende band
- Aansluitend wegenwacht (ANWB vrienden) die het niet konden repareren, er was geen band op voorraad dus op transport naar een locatie in Utrecht
- Daar een leen auto gekregen, op de papieren die ik getekend heb staat dat ik de auto tot woensdag 14 sept mag gebruiken (en er 100km per dag is inbegrepen)
- Dinsdag 13 september toch maar eens bellen met Lynk&Co, gesprek duurde net iets over de 60 minuten
Auto was niet aangemeld ofzo, werd geregeld, zou de huur auto langer mogen gebruiken
- Uurtje later werd ik gebeld door het bedrijf waar ik zondag de auto had afgegeven (naja, de ANWB mevrouw, ja ja, echt een mevrouw die ons op transport had), dat ze daar mijn auto niet konden vinden ofzo
Ik gaf aan, zondag is die daar geplaatst en ik heb een tijdelijke van jullie mee gekregen
Hij zei, ik weet genoeg, excuses, fijne dag
- Donderdag 15 september, bedacht toch weer eens netjes met de vrienden van Lynk&Co te bellen, maar ze hadden geen idee wat de status was en ik werd doorverbonden naar de technische dienst
Ging er natuurlijk vanuit (dom dom dom) dat dit een kort telefoontje zou worden, maar mijn super fancy pants Samsung Galaxy S22 had niet genoeg batterij meer om zooooooo laaannnnngggg in de wacht te staan
Dus thuis aangekomen, telefoon opgeladen en nogmaals gebeld, krijg ik gelukkig dezelfde Engels sprekende dame aan de lijn, en die hing al die tijd ook samen met mij in de wacht haha

Maar ze had dus ook nog geen idee hoe of wat verder en ik had geen zin meer om nogmaals naar dat wacht muziekje van hun te luisteren
- Zondag 18 september, de huur auto is ook een Lynk&Co 01, met trekhaak, ik rij er nog altijd prima in
Durft iemand te gokken wanneer ik weer in mijn eigen auto zit
Technisch gezien heb je die niet, dus met deze 'leen' 01 ben je toch net zo goed af? Of is hij niet zo netjes als degene die je reed?Timdows schreef op zondag 18 september 2022 @ 12:40:
[...]
Durft iemand te gokken wanneer ik weer in mijn eigen auto zit
Daar heb je gelijk in, echter heb ik van een verhuurmaatschappij (dus niet Lynk&Co zelf) een tijdelijke autoMvdV schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:12:
[...]
Technisch gezien heb je die niet, dus met deze 'leen' 01 ben je toch net zo goed af? Of is hij niet zo netjes als degene die je reed?
Voor het eerst heb ik last van dat ik de auto gewoon niet kan starten. Kleine zit er al in om naar de opvang te brengen. Krijg melding "Geen herstart mogelijk. Stop veilig".
Knap waardeloos dit, zit nu ff te wachten maar het stapelt wel op hoor met dit soort bugs.
Zag met zoekfunctie dat ik ook niet de enige ben geweest...
Edit: 5 minuten binnen gewacht, geen verandering, ook na 10 minuten niet.
Edit 2: Uiteindelijk kinderstoel en alles overgeplaatst naar onze andere auto (Mini
). Kleine naar de opvang en toen ik terug kwam geprobeerd met de andere sleutel. Toen werkte hij wel.
Hopelijk was dit eenmalig want m'n hele ochtend is ontregeld zo
Knap waardeloos dit, zit nu ff te wachten maar het stapelt wel op hoor met dit soort bugs.
Zag met zoekfunctie dat ik ook niet de enige ben geweest...
Edit: 5 minuten binnen gewacht, geen verandering, ook na 10 minuten niet.
Edit 2: Uiteindelijk kinderstoel en alles overgeplaatst naar onze andere auto (Mini

:strip_exif()/f/image/nAu3EGwJjlfsE7at1FIjrddd.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door MitchellHearth op 20-09-2022 10:46 ]
Dit lijkt mij ook erg vervelend. Heb je ook een andere sleutel geprobeerd?MitchellHearth schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 08:27:
[Afbeelding]
Uiteindelijk kinderstoel en alles overgeplaatst naar onze andere auto (Minijuwlez schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 08:44:
[...]
Dit lijkt mij ook erg vervelend. Heb je ook een andere sleutel geprobeerd?

Nu al een weekje deze auto. Super blij mee en tot dusver is dit pakket (auto,verzekering,maandelijks opzegbaar) echt ongekend. Na mijn 1e weekje toch al 1000km op de teller...
Hoe dan ook, heb ik wat problemen met het laden bij openbare laadpalen (meerdere Ecotap palen in de Gemeente Den Haag).
Mijn volgorde is (ook 1 & 2 omgedraaid geprobeerd):
1. Stekker in auto
2. Stekker in paal
3. Auto vergrendelen
4. Pasje kort tegen laadpaal aan.
Krijg het met geen mogelijkheid werkend, ondanks goed aanduwen etc. Lynk laadtank LED blijft op geel en laadpaal lampje knipperen (wordt nooit blauw). Na bijna een minuut piept de paal meerdere keren en wordt de stekker weer vrijgegeven.
Vreemd genoeg werkte het in Duitsland wel in 1 keer met mijn eigen stekker. Ik gebruik overigens de Shell pas.
Doe ik iets fout of ligt het wellicht aan mijn stekker/auto/pas?
Hoe dan ook, heb ik wat problemen met het laden bij openbare laadpalen (meerdere Ecotap palen in de Gemeente Den Haag).
1. Stekker in auto
2. Stekker in paal
3. Auto vergrendelen
Krijg het met geen mogelijkheid werkend, ondanks goed aanduwen etc. Lynk laadtank LED blijft op geel en laadpaal lampje knipperen (wordt nooit blauw). Na bijna een minuut piept de paal meerdere keren en wordt de stekker weer vrijgegeven.
Vreemd genoeg werkte het in Duitsland wel in 1 keer met mijn eigen stekker. Ik gebruik overigens de Shell pas.
Na het probleem van vanochtend blijkt er wel echt technisch wat mis te zijn met de auto. En dan ga ik aankomende donderdag ook nog op vakantie..
:strip_exif()/f/image/O3kebLBwVRlokPwY1m8bkDd7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/O3kebLBwVRlokPwY1m8bkDd7.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoe is dit uiteindelijk afgelopen? Ik krijg nu ook de melding... Weet even niet wat ik moet doen, ben beetje huiverig voor de "service" van L&CDark Vision schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:51:
Had gisteren het probleem dat de auto niet wilde starten (gelukkig hebben we nog een auto, dus konden wel naar onze afspraak), maar dan zit je daar dus gewoon! Eigenlijk bizar voor een gloednieuwe auto. Had de hele dag ook melding dat SOS service niet beschikbaar was. Paar uur later lukte het wel de auto te starten, maar gaf hij melding Hyrbide motor service vereist. Na vannacht aan de lader te hebben gehad vandaag niks aan de hand. Zal morgen even melding maken hiervan. Meer mensen meegemaakt?
[ Voor 41% gewijzigd door MitchellHearth op 20-09-2022 13:39 ]
Ik doe altijd eerst het pasje tegen de paal aan en dan de auto op slot, wellicht kun je dit nog proberen?DR.V schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:56:
Nu al een weekje deze auto. Super blij mee en tot dusver is dit pakket (auto,verzekering,maandelijks opzegbaar) echt ongekend. Na mijn 1e weekje toch al 1000km op de teller...
1. Stekker in auto
2. Stekker in paal
3. Auto vergrendelen
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Ik laad ook altijd in den haag en de eerste weken ook wat problemen. Dit bij mij omdat de laadkabel niet goed in de auto zat, maar zichzelf wel gelocked had. Dus het leek goed te zitten, maar de mageneetsluiting was te vroeg dicht gegaan. Wellicht dat daar je dit nog kan checken.DR.V schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 10:56:
1. Stekker in auto
2. Stekker in paal
3. Auto vergrendelen
Mijn volgorde is:
1. Laadkabel in auto
2. Laadkabel in paal
3. Pas tegen laadpaal
4. Auto afsluiten
Net gebeld door L&C voor een ophaal afspraak, zodat ze de problemen met de connectiviteit kunnen oplossen.
Tot op heden ben ik zeer tevreden over de communicatie en hoe dingen worden opgelost.
Positieve berichten mogen ook gemeld worden
Tot op heden ben ik zeer tevreden over de communicatie en hoe dingen worden opgelost.
Positieve berichten mogen ook gemeld worden
Uit goede bron heb ik vernomen dat er op dit moment veel nieuwe klantenservice medewerkers worden aangenomen, hopelijk is het serviceprobleem daar mee snel opgelost.
Het serviceprobleem lag naar mijn mening/idee meer aan het kennisniveau van de medewerkers(de een zegt A, de ander B ).pretpik schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 15:59:
Uit goede bron heb ik vernomen dat er op dit moment veel nieuwe klantenservice medewerks worden aangenomen, hopelijk is het serviceprobleem daar mee snel opgelost.
Ben benieuwd
Edit: dubbele reactie, removed
[ Voor 95% gewijzigd door Hardred op 20-09-2022 16:08 ]
pretpik schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:38:
[...]
Ik doe altijd eerst het pasje tegen de paal aan en dan de auto op slot, wellicht kun je dit nog proberen?
Bedankt voor de tips jongens! Echt meermaals exact gedaan wat jullie zeiden; de volgorde geprobeerd en echt gecheckt op het locken voordat de kabel goed zat. De E-Flux kaart ook nog geprobeerd maar maakte geen enkel verschil. Helaas nog altijd zonder succes dus.dennis.passage schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:17:
[...]
Ik laad ook altijd in den haag en de eerste weken ook wat problemen. Dit bij mij omdat de laadkabel niet goed in de auto zat, maar zichzelf wel gelocked had. Dus het leek goed te zitten, maar de mageneetsluiting was te vroeg dicht gegaan. Wellicht dat daar je dit nog kan checken.
Mijn volgorde is:
1. Laadkabel in auto
2. Laadkabel in paal
3. Pas tegen laadpaal
4. Auto afsluiten
Ik heb het idee dat het male/female stuk van het kabel uiteinde en de Ecotap laadpaal niet goed aansluit. Er lijkt namelijk nog een beetje speling en lichte bewegelijkheid te zitten maar wellicht hoort dat.
Andere kabel lenen/proberen? Volgens mij was er iemand anders in dit topic tijdje terug ook met een defecte kabel, dan kun je lang proberen..DR.V schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 16:30:
[...]
Bedankt voor de tips jongens! Echt meermaals exact gedaan wat jullie zeiden; de volgorde geprobeerd en echt gecheckt op het locken voordat de kabel goed zat. De E-Flux kaart ook nog geprobeerd maar maakte geen enkel verschil. Helaas nog altijd zonder succes dus.
Ik heb het idee dat het male/female stuk van het kabel uiteinde en de Ecotap laadpaal niet goed aansluit. Er lijkt namelijk nog een beetje speling en lichte bewegelijkheid te zitten maar wellicht hoort dat.
Ik heb nu de auto 2 weken, so far all good en een heerlijke rij ervaring.
Op het moment rij ik 100% op stroom en heb in deze 2 weken niet tot nauwelijks benzine verbruikt. Is het verstandig om toch af en toe even wat benzine te slurpen met de auto ? Om de motor in beweging te houden? Even de benzine doorspoelen? Ik heb heb 0 verstand van autos, maar dit leek mij persoonlijk het meest logische.
Op het moment rij ik 100% op stroom en heb in deze 2 weken niet tot nauwelijks benzine verbruikt. Is het verstandig om toch af en toe even wat benzine te slurpen met de auto ? Om de motor in beweging te houden? Even de benzine doorspoelen? Ik heb heb 0 verstand van autos, maar dit leek mij persoonlijk het meest logische.
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
De auto zal op een gegeven moment aangeven dat de benzine verouderd is en dat daarom de motor wordt gestart.Goldman schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:46:
Ik heb nu de auto 2 weken, so far all good en een heerlijke rij ervaring.
Heb je dit meegemaakt? Ik heb namelijk wel 3 maand met een tank brandstof gedaan zonder dat dit is gebeurd. Benieuwd wanneer het wel was gebeurd.Oizo1981 schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 20:56:
[...]
De auto zal op een gegeven moment aangeven dat de benzine verouderd is en dat daarom de motor wordt gestart.
Ja. Deze melding en pure mode was niet beschikbaar terwijl accu vol was.IwanvA schreef op woensdag 21 september 2022 @ 06:47:
[...]
Heb je dit meegemaakt? Ik heb namelijk wel 3 maand met een tank brandstof gedaan zonder dat dit is gebeurd. Benieuwd wanneer het wel was gebeurd.
:strip_exif()/f/image/8lYMzjk2XP7YjjiixKFB648x.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de lynk en Co nu bijna 5 maanden in gebruik en ben over de auto erg tevreden. De lane assist is niet zo goed als in de Troc die ik hiervoor had en het duurt soms even voordat hij de telefoon/CarPlay verbinding tot stand brengt. Verder een prima auto. Desalniettemin heb ik besloten hem in te leveren. Het feit dat andere niet in mijn auto kunnen rijden vindt ik dusdanig storend dataverkeer voor mij niet werkt. Ik gebruik de auto vooral voor vakantie en weekendjes weg met familie of vrienden. Nu moet ik altijd rijden wanneer ik deze auto gebruik en kan ik de rit niet delen met mijn mede vakantieganger. Met het oog op de wintersport en daarbij meegenomen de kosten voor winterbanden dus toch maar besloten het abonnement te beëindigen. De auto wordt 7 oktober opgehaald.
Zijn er mensen die al ervaring hebben met dit proces? Moerbes auto gewoon schoon zijn of echt gepoetst en n hoe wordt er omgegaan met kleine beschadigingen?
Zijn er mensen die al ervaring hebben met dit proces? Moerbes auto gewoon schoon zijn of echt gepoetst en n hoe wordt er omgegaan met kleine beschadigingen?
Mijn auto wordt zo opgehaald ivm een lampje die brandt dat de hybride motor service nodig heeft. Moet dan meerijden naar de garage waar een leenauto klaar staat. Mijn model schijnt ook mogelijk problemen te kunnen krijgen met de interne thermostaat & koelvloeistof dus dat gaan ze preventief ook vervangen.
Al met al ben ik wel paar weken de auto kwijt. Wel balen maar tot nu toe is de service wel prima.
Al met al ben ik wel paar weken de auto kwijt. Wel balen maar tot nu toe is de service wel prima.
Wel balen voor je vakantie dan! Hopelijk krijg je passend vervangend vervoer.MitchellHearth schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:47:
Mijn auto wordt zo opgehaald ivm een lampje die brandt dat de hybride motor service nodig heeft. Moet dan meerijden naar de garage waar een leenauto klaar staat. Mijn model schijnt ook mogelijk problemen te kunnen krijgen met de interne thermostaat & koelvloeistof dus dat gaan ze preventief ook vervangen.
Van welk bouwjaar/maand is jou auto?MitchellHearth schreef op woensdag 21 september 2022 @ 10:47:
Ik zou dus vanmorgen de software-update om de connectiviteitsproblemen te verhelpen ontvangen... Ik had afgesproken om de update uit te laten voeren bij de plaatselijke Volvo dealer.
Gisteren gebeld door Lynk & co dat de klantenservice medewerker de afspraak per ongeluk volgende maand op een zaterdag had in gepland 21-10 i.p.v. 21-9... En dat ze nu de afspraak opnieuw moesten inplannen. Ook dat ze de afspraak liever via de haal breng service wilden uitvoeren omdat de update nogal tricky zou zijn en het niet handig zou zijn om er op te wachten...
Dus nu pas 20-10 de afspraak... Wel balen. Ook omdat de connectiviteitsproblemen de SOS-functionaliteit omvat.
Gisteren gebeld door Lynk & co dat de klantenservice medewerker de afspraak per ongeluk volgende maand op een zaterdag had in gepland 21-10 i.p.v. 21-9... En dat ze nu de afspraak opnieuw moesten inplannen. Ook dat ze de afspraak liever via de haal breng service wilden uitvoeren omdat de update nogal tricky zou zijn en het niet handig zou zijn om er op te wachten...
Dus nu pas 20-10 de afspraak... Wel balen. Ook omdat de connectiviteitsproblemen de SOS-functionaliteit omvat.
Weet ik even niet uit mn hoofd. Begin 2021 iig.
Heb een vrijwel nieuwe Kia Niro hybrid mee gekregen als vervangende auto. Poeh dan is de L&C wel ff een klasse hoger. Qua ruimte sowieso maar ook hoe het rijdt. Hoop dat ik 'm gauw weer terug krijg haha
[ Voor 32% gewijzigd door MitchellHearth op 21-09-2022 20:00 ]
Ah, helder. Weer een 2021 model, daar hoor je dat vaker bij ja.MitchellHearth schreef op woensdag 21 september 2022 @ 19:58:
[...]
Weet ik even niet uit mn hoofd. Begin 2021 iig.
Heb een vrijwel nieuwe Kia Niro hybrid mee gekregen als vervangende auto. Poeh dan is de L&C wel ff een klasse hoger. Qua ruimte sowieso maar ook hoe het rijdt. Hoop dat ik 'm gauw weer terug krijg haha
Ik zou zweren dat ik gisteren een post had geplaatst🤔. Kan hem nergens terugvinden, wellicht verkeerde knop ingedrukt na het typen.
Nog maar een keer dan.
Inmiddels 3 dagen de auto in mijn bezit. Tot op heden meer dan tevreden. Alles werkt beter dan ik had gedacht, na lezen van bovenstaande posts. Hopelijk blijft dit zo.
Echter heb ik toch 2 kleine puntjes waar ik momenteel geen antwoord op kan vinden. Wellicht zijn er mensen hier die het wel weten.
Bij starten van de auto start niet automatisch de DAB met laatst gekozen zender, maar moet ik handmatig op play drukken. Is hier een oplossing voor? Graag wil ik in de auto stappen en dat de radio gelijk start met de laatst gekozen zender.
Is er een manier om het gastprofiel te kopiëren naar je eigen profiel. Bij aflevering werd er aanbevolen het gastprofiel te gebruiken ivm de traagheid van het laden van eigen profiel. Echter wil ik graag de instellingen die ik maak wel ook op mijn eigen profiel hebben, mocht ik onverwachts in een andere Lync&co terechtkomen. Handmatig is dit best wel wat werk 😜
Nog maar een keer dan.
Inmiddels 3 dagen de auto in mijn bezit. Tot op heden meer dan tevreden. Alles werkt beter dan ik had gedacht, na lezen van bovenstaande posts. Hopelijk blijft dit zo.
Echter heb ik toch 2 kleine puntjes waar ik momenteel geen antwoord op kan vinden. Wellicht zijn er mensen hier die het wel weten.
Bij starten van de auto start niet automatisch de DAB met laatst gekozen zender, maar moet ik handmatig op play drukken. Is hier een oplossing voor? Graag wil ik in de auto stappen en dat de radio gelijk start met de laatst gekozen zender.
Is er een manier om het gastprofiel te kopiëren naar je eigen profiel. Bij aflevering werd er aanbevolen het gastprofiel te gebruiken ivm de traagheid van het laden van eigen profiel. Echter wil ik graag de instellingen die ik maak wel ook op mijn eigen profiel hebben, mocht ik onverwachts in een andere Lync&co terechtkomen. Handmatig is dit best wel wat werk 😜
Dat met die radio werkt helaas zo, na de 2 piepjes druk op de play/pause knop en dan gaat de radio spelen.Bulligan schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:01:
Kopiëren kan helaas niet van een profiel.
Afgelopen zaterdagavond en zondagavond ging het alarm van mijn Lynk af. Geen idee hoe dat kwam, maar door de auto in de lagere alarm modus te zetten was het wel opgelost. Zondagavond kwam ik erachter dat er een grote nachtvlinder in de auto zat die druk liep te fladderen. Dit triggerde denk ik het een en ander. Toen deze uit de auto was was het probleem opgelost (en de buren minder boos).
Ik had echter iets van een smsje of pushbericht verwacht bij het afgaan van het alarm. Dit staat ook zo in de car guide. Deze heb ik niet gekregen. Bij navraag bij Lynk bleek dat deze opties nog helemaal niet live zijn. Je krijgt dus geen bericht bij het afgaan van het alarm. Ze hebben toegezegd de car guide hierop aan te passen.
Ik had echter iets van een smsje of pushbericht verwacht bij het afgaan van het alarm. Dit staat ook zo in de car guide. Deze heb ik niet gekregen. Bij navraag bij Lynk bleek dat deze opties nog helemaal niet live zijn. Je krijgt dus geen bericht bij het afgaan van het alarm. Ze hebben toegezegd de car guide hierop aan te passen.
Hier wil ik wel even op aanhaken, nog vergeten te melden in mijn bovenstaande post. Ik krijg helemaal geen notificaties, dus ook niet als ie vol geladen is of dergelijke? Is dit nog in aanmaak, of staat er bij mij iets niet goed. Ik gebruik iOS 16 en alles is up to date. Notificatie meldingen staan wel aan en ook in iOS settings toegestaan voor de lync&co app.NordicBlue schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:34:
Afgelopen zaterdagavond en zondagavond ging het alarm van mijn Lynk af. Geen idee hoe dat kwam, maar door de auto in de lagere alarm modus te zetten was het wel opgelost. Zondagavond kwam ik erachter dat er een grote nachtvlinder in de auto zat die druk liep te fladderen. Dit triggerde denk ik het een en ander. Toen deze uit de auto was was het probleem opgelost (en de buren minder boos).
Hiervan werkt nog niks, sterker nog, de app opzichzelf is ook nog onbetrouwbaar/onstabielBulligan schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:41:
[...]
Hier wil ik wel even op aanhaken, nog vergeten te melden in mijn bovenstaande post. Ik krijg helemaal geen notificaties, dus ook niet als ie vol geladen is of dergelijke? Is dit nog in aanmaak, of staat er bij mij iets niet goed. Ik gebruik iOS 16 en alles is up to date. Notificatie meldingen staan wel aan en ook in iOS settings toegestaan voor de lync&co app.
Zijn nu toch mensen op Facebook die een nieuwe krijgen na 14 maanden en 26.000 km op de teller.
https://www.facebook.com/...ermalink/769953940773885/
Zou je een screenshot van Facebook willen bijvoegen? Ik kan dit niet zien omdat ik geen Facebook account heb en maak er liever ook niet één aan.Fibrenl schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:01:
Zijn nu toch mensen op Facebook die een nieuwe krijgen na 14 maanden en 26.000 km op de teller.
Ze beloven nooit een nieuwe het is een huur auto, dus dan ontvang je een nieuwer dan je huidige. Je hebt veel kans dat het een nieuwe is.Buis07 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:13:
[Afbeelding]
Net gekregen deze mail.
Wat bedoelen ze met frisse auto?
Een nieuwe?
Is dit na 14mnd 26k km ? Dat is toch wel erg snel.... Je zou hem net ge-wrapped hebbenBuis07 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:13:
[Afbeelding]
Net gekregen deze mail.
Wat bedoelen ze met frisse auto?
Een nieuwe?

Ze hebben ooit gezegd 1 jaar en Max 30.000 kilometer maar niemand gelooft het dus ff afwachten. Ja moet je ook niet doen met een huur auto hè 🤪Rmaxx schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:29:
[...]
Is dit na 14mnd 26k km ? Dat is toch wel erg snel.... Je zou hem net ge-wrapped hebben
Er staat niet dat diegene een nieuwe krijgt. Dit lijkt mij eerder een algemeen uitgestuurde mail om mensen te informeren.Fibrenl schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:01:
Op deze link stond namelijk 3 dagen terug nog iets in de richting van "wij zijn hier nog mee bezig" en dit is nu gevuld met informatie.(kopje autoruil)
Overigens lijkt het mij ook dat deze mail lukraak is uitgestuurd want ik rij de auto al sinds vorig jaar december en bijna 15k kilometers, en mensen die de auto pas een paar maanden hebben, hebben de mail al wel binnen.
Maargoed, sowieso maar eerst zien en dan geloven, CS heeft namelijk altijd volgehouden dat de standaard 4 jaar of 150k km's is voor een wissel

Ook interessant om te benoemen: ze geven op de website ook aan dat je weer een 2e hands kan krijgen en dus niet de nieuwe versie, dat lijkt mij nogal spannend, nu heb ik een auto die, met uitzondering van de software, dikke prima werkt, maar bij anderen staat de auto meer in de werkplaats dan dat hij op de weg rijdt. Om nog maar niet te spreken over (lak)schades. Er zijn namelijk ook mensen die een auto krijgen waar gewoon de krassen op de lak staan.
[ Voor 16% gewijzigd door Hardred op 22-09-2022 13:47 ]
Rij een jaar 22000 km nog geen e-mail, je zal altijd een jongere auto ontvangen dan je je nu hebt. De kans bestaat nu dat je een nieuwe ontvangt omdat er nog niet zo veel gebruikte zijn. Maar goed we wachten maar gewoon af, rij verder prima.Hardred schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:39:
[...]
Er staat niet dat diegene een nieuwe krijgt. Dit lijkt mij eerder een algemeen uitgestuurde mail om mensen te informeren.
Op deze link stond namelijk 3 dagen terug nog iets in de richting van "wij zijn hier nog mee bezig" en dit is nu gevuld met informatie.(kopje autoruil)
Overigens lijkt het mij ook dat deze mail lukraak is uitgestuurd want ik rij de auto al sinds vorig jaar december en bijna 15k kilometers, en mensen die de auto pas een paar maanden hebben, hebben de mail al wel binnen.
Maargoed, sowieso maar eerst zien en dan geloven, CS heeft namelijk altijd volgehouden dat de standaard 4 jaar of 150k km's is voor een wissel
Ook interessant om te benoemen: ze geven op de website ook aan dat je weer een 2e hands kan krijgen en dus niet de nieuwe versie, dat lijkt mij nogal spannend, nu heb ik een auto die, met uitzondering van de software, dikke prima werkt, maar bij anderen staat de auto meer in de werkplaats dan dat hij op de weg rijdt. Om nog maar niet te spreken over (lak)schades. Er zijn namelijk ook mensen die een auto krijgen waar gewoon de krassen op de lak staan.
Precies, voor mij part rij ik er nog 3 jaar mee, weet nu iniedergeval dat deze onder de kap te vertrouwen isFibrenl schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:48:
[...]
Rij een jaar 22000 km nog geen e-mail, je zal altijd een jongere auto ontvangen dan je je nu hebt. De kans bestaat nu dat je een nieuwe ontvangt omdat er nog niet zo veel gebruikte zijn. Maar goed we wachten maar gewoon af, rij verder prima.
Als ik kijk op Autoscout zie je er steeds meer te koop staan, in een range van 9k tot 36k KM's. De prijs is opvallend genoeg bijna hetzelfde, zit maar ~2k tussen. Ben benieuw of deze autos dan ingenomen zijn en niet meer 'netjes' genoeg zijn voor L&C standaarden. Morgen heb ik een afspraak bij mijn lokale Volvo dealer en laat die nou net een aantal te koop hebben, dan zal ik er eens naar vragen
Vandaag mijn 01 opgehaald en helaas zit er geen 7.4kw lader bij… Nu vraag ik me af of de auto dan ook echt niet op 7.4kw kan laden… Hoe zou ik dat kunnen onderzoeken? De jongen bij de aflevering wist het niet…
Zou ik hem een keer aan een publieke 22kw lader moeten hangen om te kijken of hij dan harder gaat?
Zou ik hem een keer aan een publieke 22kw lader moeten hangen om te kijken of hij dan harder gaat?
Nou, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Ik heb vandaag de eerste twee facturen gekregen sinds ik de auto afgehaald heb afgelopen mei...
Nu kijken of de bedragen ook daadwerkelijk afgeschreven worden...
(ik betaal via SEPA overschrijving btw)

Never underestimate the power of stupid people in large groups
Na lang wachten mogen wij 6 oktober onze Lynk&Co 01 ophalen. Nu willen we onze hond op een veilige manier kunnen vervoeren, hiervoor zijn we op zoek naar een rek bij de achterstoelen. (zoiets als in de bijgevoegde link)
Heeft iemand hier al ervaring mee, ik kan nergens een rek vinden specifiek voor de Lynk&Co.
https://www.travall.nl/in...np7WeVhadNDEaAusMEALw_wcB
Heeft iemand hier al ervaring mee, ik kan nergens een rek vinden specifiek voor de Lynk&Co.
7.4 kW is voor een plugin vaak een beetje overkill, de meeste hybrides laden max 3.6 kW en in 3-4 uurtjes vol.Martijn schreef op donderdag 22 september 2022 @ 18:16:
Vandaag mijn 01 opgehaald en helaas zit er geen 7.4kw lader bij… Nu vraag ik me af of de auto dan ook echt niet op 7.4kw kan laden… Hoe zou ik dat kunnen onderzoeken? De jongen bij de aflevering wist het niet…
Aangezien ik enkel in de piekuren wil laden heb ik dagelijks geen 5 uur beschikbaar om te laden (3-4 is hij echt niet vol op 3.7kw) dus sneller laden dan 3.7kw zou wel fijn zijn… Vraag is hoe ik er achter kom of de auto het kan…Deveon schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:27:
[...]
7.4 kW is voor een plugin vaak een beetje overkill, de meeste hybrides laden max 3.6 kW en in 3-4 uurtjes vol.
Er zit standaard een net bij de Lynk & Co, deze werkt prima.vincent.w93 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:20:
Na lang wachten mogen wij 6 oktober onze Lynk&Co 01 ophalen. Nu willen we onze hond op een veilige manier kunnen vervoeren, hiervoor zijn we op zoek naar een rek bij de achterstoelen. (zoiets als in de bijgevoegde link)
Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.