Meestal is hij op 3.7 kWh aan de weg echt wel vol na 4 uur. Ligt er bij mijn aan of er een andere auto gaat laden dan duurt het 6-7 uur. Je kan aan je laad kabel zien of je sneller kan laden. Dan is je kabel dikker.Martijn schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 10:37:
[...]
Aangezien ik enkel in de piekuren wil laden heb ik dagelijks geen 5 uur beschikbaar om te laden (3-4 is hij echt niet vol op 3.7kw) dus sneller laden dan 3.7kw zou wel fijn zijn… Vraag is hoe ik er achter kom of de auto het kan…
Net weer terug van de garage en de oorzaak van het gerammel is gevonden; veerpoot lager heeft speling en moet vervangen worden. Nu weer wachten totdat L&C weer de opdracht geeft aan de dealer om het te repareren. Auto is van eind november '21 met 13K km's op de klok...
Mij vallen na ruim een half jaar gebruik een paar dingen op, ben benieuwd of mensen dit herkennen of dit aan mij ligt:
1) automatisch inloggen in de auto: soms werkt dit niet, met name lijkt het wanneer je de auto niet expliciet opent, maar de proximity detector gebruikt. Dan rij je weg en kun je niet al rijdend alsnog inloggen, wat ook irritant is.
2) akoestisch signaal van de parkeersenoren is er soms niet. met name als je NET bent ingestapt (handig met uitparkeren! dan start het systeem nog op en heb je ook geen visuele ondersteuning) maar had het laatst ook toen ik op een bestemming aankwam (wel met visuele ondersteuning). Vet link in een betonnen parkeergarage.
3) Moet erg vaak expliciet me aanmelden via de settings voor car-play. Echt sporadisch dat de telefoon direct zelf verbinding maakt. Zou met wifi te maken kunnen hebben (auto dicht bij huis, telefoon zoekt nog niet naar de wifi in de auto)
4) benzine motor die aangaat, ook als je in pure mode zit. Je moet echt met gevoel dat gaspedaal bedienen als je wel vol elektrisch vermogen wil, maar niet de benzine motor erbij. Als de benzine motor eenmaal aan is, duurt het ook heel lang voor deze weer wordt afgeschakeld. Lijkt alsof hij een minimum afstand hanteert of iets dergelijks.
1) automatisch inloggen in de auto: soms werkt dit niet, met name lijkt het wanneer je de auto niet expliciet opent, maar de proximity detector gebruikt. Dan rij je weg en kun je niet al rijdend alsnog inloggen, wat ook irritant is.
2) akoestisch signaal van de parkeersenoren is er soms niet. met name als je NET bent ingestapt (handig met uitparkeren! dan start het systeem nog op en heb je ook geen visuele ondersteuning) maar had het laatst ook toen ik op een bestemming aankwam (wel met visuele ondersteuning). Vet link in een betonnen parkeergarage.
3) Moet erg vaak expliciet me aanmelden via de settings voor car-play. Echt sporadisch dat de telefoon direct zelf verbinding maakt. Zou met wifi te maken kunnen hebben (auto dicht bij huis, telefoon zoekt nog niet naar de wifi in de auto)
4) benzine motor die aangaat, ook als je in pure mode zit. Je moet echt met gevoel dat gaspedaal bedienen als je wel vol elektrisch vermogen wil, maar niet de benzine motor erbij. Als de benzine motor eenmaal aan is, duurt het ook heel lang voor deze weer wordt afgeschakeld. Lijkt alsof hij een minimum afstand hanteert of iets dergelijks.
Heeft iemand hier eigenlijk al een reguliere beurt gehad? Dus niet 1tje waarbij het direct maar gedaan werd omdat er iets anders mis was... Ben wel benieuwd hoe dat in z'n werk gaat.
4 is omdat je anders denk ik motor schade ondervind. Dit is gewoon uit gezocht denk ik door Geely/Volvo. 3 heb ik bijna nooit last van maar denk dat je theorie juist is. Als ik wat dichter bij huis parkeer (ik laad op straat) dan heb ik dat ook. voor 2 moet je gewoon wat langer wachten. En je kan ook het geluid zelf uitzetten heb je dat niet per ongeluk gedaan? Want zo ver ik weet gaat weer aan als je de auto vergrendelt en dan weer bij instappen is het parkeer geluid er weer. 1 heb ik wel ontdekt als je de rijders portier opent en je gaat even iets in de kofferbak doen dan logt hij al in. Vaak als ik dan zit is hij al klaar kan je zo weg rijden..Johnny schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:31:
Mij vallen na ruim een half jaar gebruik een paar dingen op, ben benieuwd of mensen dit herkennen of dit aan mij ligt:
/f/image/vKRKbwl1wF4OiNxPd0GY89io.png?f=fotoalbum_large)
Ik vermoed dat ze reguliere beurten dus op deze manier gaan doen =)
[ Voor 9% gewijzigd door pushnoi op 23-09-2022 12:13 ]
1. Heb ik de afgelopen maanden steeds vaker inderdaad, maar dan blijft hij ook laden tot ik handmatig zelf inlog, erg hinderlijk. Ik vermoed dat dit te maken heeft met de verbinding van de auto..Johnny schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:31:
4. Klopt, dit omdat het een plugin hybrid is en om schade te voorkomen. Auto hanteert daarin volgensmij een minimumtijd(motor kan ook weer afslaan bij het stoplicht en verder op de accu). Qua tijd verschilt dit aardig inderdaad, de ene keer springt hij zo weer over op de accu, de andere keer ben ik al bijna weer op bestemming. Wat vaak ook helpt is het gas los laten en dan met minder vermogen even verder gaan/constante snelheid blijven rijden.
Ik heb de mail mbt inruilen ook gekregen na iets meer dan een jaar de auto te hebben met 15k km.
Als ik de prijzen zie van de auto's die op Autoscout staan snap ik die keuze wel van L&C.
De tweedehands auto markt is oververhit, wachttijden voor nieuwe auto's rijzen de pan uit. Ze kunnen de auto's waarschijnlijk nu naar de tweedehands markt doen voor meer dan dat ze er op hebben afgeschreven.
Edit; Ik heb de website eens gelezen mbt het inruilen. Ze geven aan dat;
/f/image/P1r4QStrXeYAVMOz6PexZ5Jg.png?f=fotoalbum_large)
En;
:fill(white):strip_exif()/f/image/05oa9R36li7YpYt9wYLc8Y5m.png?f=user_large)
Als advocaat van de duivel zou je kunnen zeggen dat jonge autos met weinig kilometers en geen (bekende) schades aantrekkelijker zijn om te verkopen. Zouden dan auto's die ingeleverd worden door mensen die het abonnement opzeggen, welke wel schades hebben, worden opgeknapt en terug naar abonnementshouders worden gestuurd???
Als ik de prijzen zie van de auto's die op Autoscout staan snap ik die keuze wel van L&C.
De tweedehands auto markt is oververhit, wachttijden voor nieuwe auto's rijzen de pan uit. Ze kunnen de auto's waarschijnlijk nu naar de tweedehands markt doen voor meer dan dat ze er op hebben afgeschreven.
Edit; Ik heb de website eens gelezen mbt het inruilen. Ze geven aan dat;
/f/image/P1r4QStrXeYAVMOz6PexZ5Jg.png?f=fotoalbum_large)
En;
:fill(white):strip_exif()/f/image/05oa9R36li7YpYt9wYLc8Y5m.png?f=user_large)
Als advocaat van de duivel zou je kunnen zeggen dat jonge autos met weinig kilometers en geen (bekende) schades aantrekkelijker zijn om te verkopen. Zouden dan auto's die ingeleverd worden door mensen die het abonnement opzeggen, welke wel schades hebben, worden opgeknapt en terug naar abonnementshouders worden gestuurd???
[ Voor 54% gewijzigd door El Polo Diablo op 23-09-2022 13:17 ]
Klopt, dit gebeurt ook, er zijn mensen die een auto kregen met 3-5k kilometers erop.El Polo Diablo schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:05:
Lynk wil natuurlijk eerst maximaal profiteren van de m2m en dan voor max winst doorverkopen = kassa, het beste van beiden.
Waar ik erg benieuwd naar ben is wat zij onder "opgeknapt" verstaan. Aangezien ik her en der lees dat sommige mensen gewoon een auto meekrijgen met de (haar)krassen nog in de lak. Ik zou daar eerlijk gezegd zelf niet mee akkoord gaan. Zou ook eerst wel even de "nieuwe" vervanging van mijn huidige auto eerst willen inspecteren eer ik mijn sleutels inlever.
Over de missende parkeer sensoren
is eigenlijk toch gewoon te gek? stap je in je auto om naar je werk te gaan, dat is hét moment om parkeersensoren te gebruiken bij wegrijden, werken ze niet omdat de onboard computer te traag is. Wel een design-flaw wmb. Wel echt een nadeel van het verwerken van dit soort features in centrale software ipv gedistribueerde soft/hardware.Moto Racer schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 12:02:
[...]
voor 2 moet je gewoon wat langer wachten.
Waarom zou je daar niet mee akkoord gaan? Op grond van wat?Hardred schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:37:
[...]
Klopt, dit gebeurt ook, er zijn mensen die een auto kregen met 3-5k kilometers erop.
Lynk wil natuurlijk eerst maximaal profiteren van de m2m en dan voor max winst doorverkopen = kassa, het beste van beiden.
Waar ik erg benieuwd naar ben is wat zij onder "opgeknapt" verstaan. Aangezien ik her en der lees dat sommige mensen gewoon een auto meekrijgen met de (haar)krassen nog in de lak. Ik zou daar eerlijk gezegd zelf niet mee akkoord gaan. Zou ook eerst wel even de "nieuwe" vervanging van mijn huidige auto eerst willen inspecteren eer ik mijn sleutels inlever.
Ik snap best dat we allemaal een nieuwe auto willen maar als dit is waar je je 'zorgen' over maakt dan moet je niet voor Lynk & Co kiezen. Want wat volgens mij een hoop mensen niet lijken (of willen) te begrijpen is dat dit geen normale lease constructie is.
Je huurt letterlijk een auto en hebt een abbonement op een dienst die L&C aanbiedt. Je hebt ook de ongelofelijke en zeer unieke luxe om maandelijks, zonder problemen je auto in te leveren. Als je de zekerheid van een gloednieuwe auto wilt, dan zul je een private lease contract moeten afsluiten waarbij je er minstens een vaste tijd aan vast zit.
De reden dat L&C zo voordelig is, is juist om de reden dat ze de auto's laten rouleren of (op het juiste moment) doorverkopen, dat drukt de kosten. Ze zullen je echt geen auto leveren die vol met deuken zit of een aanzienlijk beschadigd interieur maar krasjes, parkeerdeukjes etc. kun je verwachten
P2 LRSM Pilot, Plus, 20", Thunder
Waarom zou je akkoord gaan met een auto die beschadigd is? Nieuw of gebruikt zal mij niet uitmaken, maar ik ga niet akkoord met een beschadigde auto, al zijn het krassen(haarkrassen hier dan buitengelaten).monogato schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:05:
[...]
Waarom zou je daar niet mee akkoord gaan? Op grond van wat?
Ik snap best dat we allemaal een nieuwe auto willen maar als dit is waar je je 'zorgen' over maakt dan moet je niet voor Lynk & Co kiezen. Want wat volgens mij een hoop mensen niet lijken (of willen) te begrijpen is dat dit geen normale lease constructie is.
Je huurt letterlijk een auto en hebt een abbonement op een dienst die L&C aanbiedt. Je hebt ook de ongelofelijke en zeer unieke luxe om maandelijks, zonder problemen je auto in te leveren. Als je de zekerheid van een gloednieuwe auto wilt, dan zul je een private lease contract moeten afsluiten waarbij je er minstens een vaste tijd aan vast zit.
De reden dat L&C zo voordelig is, is juist om de reden dat ze de auto's laten rouleren of (op het juiste moment) doorverkopen, dat drukt de kosten. Ze zullen je echt geen auto leveren die vol met deuken zit of een aanzienlijk beschadigd interieur maar krasjes, parkeerdeukjes etc. kun je verwachten
Het feit dat ze bepaalde voordelen meegeven met een abonnement als dit, wil niet zeggen dat ze op andere vlakken hoeven te verzaken. Zelfde met CS, vaak moet je hun nog de les lezen ook omdat ze zelf maar half weten waarover ze het hebben. Ik ben nu al maanden bezig met software problemen, een ABS die soms uit het niets activeert met als resultaat dat ik zomaar midden op de weg stil sta, of een stoel die ineens naar de settings van mijn vriendin schiet tijdens het rijden op de snelweg.
Begrijp me niet verkeerd, ik zal zeker niet moeilijk doen als mijn huidige auto uit de roulatie gehaald word en ik een gebruikte krijg met al wat gemaakte kilometers, zeker niet. En ben zover mogelijk ook zeker blij met de auto die ik al bijna een jaar heb(afgezien van de incidenten), maar schades zoals krassen en parkeerdeuken zijn gewoon not done, zelfs niet voor een bedrag van 550 euro. Ze verwachten van mij toch ook dat ik die auto schadeloos terugbreng? Als ik krassen ga maken of parkeerdeuken heb bij terugbrengen weet ik zeker dat ze mij weten te vinden voor het incasseren van het eigen risico
[ Voor 4% gewijzigd door Hardred op 23-09-2022 15:36 ]
Ik heb even gezocht, maar kon niets vinden in het topic. Is het iemand opgevallen dat de "oude" 01's 69 km geregistreerde elektrische afstandsradius WLTP hebben en de nieuwere 75 km? Zie voor vergelijking deze auto uit 2021 en deze die vorige week geregistreerd is. De radius staat onder Motor & Milieu -> Milieuprestaties.
Das wel apart idd.. maar op de teller heb ik al vaker 75-84km zien staan, en dat zakt dan heeel snel.. dus alleen werkelijke km telt uiteindelijk..Sandro! schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:44:
Ik heb even gezocht, maar kon niets vinden in het topic. Is het iemand opgevallen dat de "oude" 01's 69 km geregistreerde elektrische afstandsradius WLTP hebben en de nieuwere 75 km? Zie voor vergelijking deze auto uit 2021 en deze die vorige week geregistreerd is. De radius staat onder Motor & Milieu -> Milieuprestaties.
Zijn wel meer dingen die niet kloppen. Reed laatst langs een ongeluk en dacht gebruik de reiscamera. Maar die mag je dus ook niet gebruiken als je aan het rijden bent. Like why ? Maar ja prijs kwaliteit is het nog steeds een top auto. Kan al deze opties niet vinden op een auto voor deze prijs. En dat is lease en koop..Johnny schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:38:
Over de missende parkeer sensoren
[...]
is eigenlijk toch gewoon te gek? stap je in je auto om naar je werk te gaan, dat is hét moment om parkeersensoren te gebruiken bij wegrijden, werken ze niet omdat de onboard computer te traag is. Wel een design-flaw wmb. Wel echt een nadeel van het verwerken van dit soort features in centrale software ipv gedistribueerde soft/hardware.
Het ligt er helemaal aan wat voor schades het zijn uiteraard maar nogmaals; je huurt een auto.Hardred schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:33:
[...]
Waarom zou je akkoord gaan met een auto die beschadigd is? Nieuw of gebruikt zal mij niet uitmaken, maar ik ga niet akkoord met een beschadigde auto, al zijn het krassen(haarkrassen hier dan buitengelaten).
Het feit dat ze bepaalde voordelen meegeven met een abonnement als dit, wil niet zeggen dat ze op andere vlakken hoeven te verzaken. Zelfde met CS, vaak moet je hun nog de les lezen ook omdat ze zelf maar half weten waarover ze het hebben. Ik ben nu al maanden bezig met software problemen, een ABS die soms uit het niets activeert met als resultaat dat ik zomaar midden op de weg stil sta, of een stoel die ineens naar de settings van mijn vriendin schiet tijdens het rijden op de snelweg.
Begrijp me niet verkeerd, ik zal zeker niet moeilijk doen als mijn huidige auto uit de roulatie gehaald word en ik een gebruikte krijg met al wat gemaakte kilometers, zeker niet. En ben zover mogelijk ook zeker blij met de auto die ik al bijna een jaar heb(afgezien van de incidenten), maar schades zoals krassen en parkeerdeuken zijn gewoon not done, zelfs niet voor een bedrag van 550 euro. Ze verwachten van mij toch ook dat ik die auto schadeloos terugbreng? Als ik krassen ga maken of parkeerdeuken heb bij terugbrengen weet ik zeker dat ze mij weten te vinden voor het incasseren van het eigen risicoDie haarkrassen polijst ik er zelf wel uit
Op vakantie (of in het algemeen) weleens een auto gehuurd? Zeg je dan ook "nee die hoef ik niet, er zitten een paar krassen op". Zo werkt het gewoon niet.
Het is uiteraard van belang dat je samen met L&C de schades (mochten die er op zitten) bevestigd maar wat lichte schade is (helaas) niet vreemd.
Je hebt uiteraard het recht om de auto te weigeren maar zij hebben ook het recht om jou dan gewoon geen andere auto aan te bieden.
Een vakantie(of algemene huur) auto is niet echt een vergelijking vind je ook niet, deze auto huur je immers voor een paar dagen, niet voor langere tijd, ga je niet mee naar je werk etc. En ook daar let ik er inderdaad op(en maak ik foto's), alleen maakt het mij minder uit omdat die auto toch voor korte tijd is en bovenstaande. Mijn hele punt is: voor die 550 euro mag je best wat verwachten, inclusief een nette 2e hands auto. Maar we gaan het zien. Binnenkort zit ik op een jaar, en ik ga nu iniedergeval al de 15k km's over.monogato schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:06:
[...]
Het ligt er helemaal aan wat voor schades het zijn uiteraard maar nogmaals; je huurt een auto.
Op vakantie (of in het algemeen) weleens een auto gehuurd? Zeg je dan ook "nee die hoef ik niet, er zitten een paar krassen op". Zo werkt het gewoon niet.
Het is uiteraard van belang dat je samen met L&C de schades (mochten die er op zitten) bevestigd maar wat lichte schade is (helaas) niet vreemd.
Je hebt uiteraard het recht om de auto te weigeren maar zij hebben ook het recht om jou dan gewoon geen andere auto aan te bieden.
Het lijkt me wel balen voor al die lui die heel enthousiast hun M2M auto hebben volgewrapt =)
Dat zou niet balen moeten/hoeven zijn, maar opzich een koud kunstje om het opnieuw te (laten) doen voor een jaar, tenzij je(zoals sommigen) een volledige wrap hebt laten doen a 2000-2500 euro(gemiddelde prijs voor zo'n auto)pushnoi schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:29:
Het lijkt me wel balen voor al die lui die heel enthousiast hun M2M auto hebben volgewrapt =)

Niet alleen dat, maar ik heb een Duitse en Franse milieusticker aangevraagd voor "mijn" auto. Als ik ieder jaar een nieuwe krijg en de nieuwe auto heeft die stickers niet, kan ik die weer opnieuw gaan aanvragen. Is totaal nog geen € 20,- maar toch.pushnoi schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:29:
Sja...Hardred schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:32:
[...]
Dat zou niet balen moeten/hoeven zijn, maar opzich een koud kunstje om het opnieuw te (laten) doen voor een jaar, tenzij je(zoals sommigen) een volledige wrap hebt laten doen a 2000-2500 euro(gemiddelde prijs voor zo'n auto)
Ik zit zelf ook met mijn parkeervergunning en mijn tolbadge... nou zijn het alleen maar administratieve handelingen natuurlijk, maar goed.Sandro! schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:32:
[...]
Niet alleen dat, maar ik heb een Duitse en Franse milieusticker aangevraagd voor "mijn" auto. Als ik ieder jaar een nieuwe krijg en de nieuwe auto heeft die stickers niet, kan ik die weer opnieuw gaan aanvragen. Is totaal nog geen € 20,- maar toch.
Over een paar weken krijgt de auto een software update. Kost een dag. Heeft iemand deze update al gehad met de auto en is er een verschil merkbaar tussen voor en na?
Mijn link is een 2022 model en ik heb hem nu 4 weken.
Vraagje voor de 01 bezitters, heb hem zelf sinds gisteren en merk dat soms bij het maken van en bocht de 360 graden camera aan gaat en je soort van mee kunt kijken op het scherm.
Soms gebeurd dat maar niet altijd, kan ook niet vinden in het menu wat dat beïnvloedt. Iemand een idee?
Soms gebeurd dat maar niet altijd, kan ook niet vinden in het menu wat dat beïnvloedt. Iemand een idee?
Dan rij je op dat moment langzamer dan 10km. Als je langzamer rijd dan 10km/uur of in de stand R, schakelen de camera’s aan.Martijn schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:27:
Vraagje voor de 01 bezitters, heb hem zelf sinds gisteren en merk dat soms bij het maken van en bocht de 360 graden camera aan gaat en je soort van mee kunt kijken op het scherm.
Ow, hmm, ik heb toch vaker minder dan 10km per uur gereden, bijvoorbeeld bij langzaam parkeren tegen een muurtje aan. Toen ging er geen camera aan... Of is dit enkel in een bocht? In een bocht snap ik het gedrag namelijk niet helemaal...Bulligan schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:30:
[...]
Dan rij je op dat moment langzamer dan 10km. Als je langzamer rijd dan 10km/uur of in de stand R, schakelen de camera’s aan.
Het is inderdaad jammer voor de kosten die erbij komen bij een wissel. Hier ook Franse milieusticker, Duitse milieusticker, Zwitsers vignet (nog geldig t/m Jan 2023), parkeervergunning. Kleine rekensom, stel ze ruilen hem in november 2022 om, dan heb ik een nieuw vignet voor zwitserland nodig (38,-) Umwelt (12,-), Franse milieusticker (5,-), verandering kenteken tbv parkeren voor de deur (35,-). Bijna 100 euro dus!pushnoi schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:42:
[...]
Sja...
[...]
Ik zit zelf ook met mijn parkeervergunning en mijn tolbadge... nou zijn het alleen maar administratieve handelingen natuurlijk, maar goed.
Tolbadge is gelukkig kostenloos aan te passen.
Onlangs heb ik ook nog winterbanden aangevraagd, zetten ze die dan ook om (als ze er al opliggen dan)
[ Voor 3% gewijzigd door cyberdj op 23-09-2022 22:14 ]
C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E
Knipperlicht?Martijn schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 20:27:
Zijn er mensen die problemen hebben met laden? Heb mijn auto nu bijna een jaar en steeds vaker lijkt de auto niet goed te laden. De laadindicator knippert dan ook geel / groen.
Ben ik zelf ook benieuwd naar. Heb ook een 2022 model. Nu zo’n 3 weken. Update voor de connectivity issue zou ook fijn zijn. Blijkbaar hebben veel nieuwe 01’s daar last van.Storager schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 18:15:
Over een paar weken krijgt de auto een software update. Kost een dag. Heeft iemand deze update al gehad met de auto en is er een verschil merkbaar tussen voor en na?
Je kunt dat uitzetten in de instellingenMartijn schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 21:06:
[...]
Ow, hmm, ik heb toch vaker minder dan 10km per uur gereden, bijvoorbeeld bij langzaam parkeren tegen een muurtje aan. Toen ging er geen camera aan... Of is dit enkel in een bocht? In een bocht snap ik het gedrag namelijk niet helemaal...
Kan het zo snel niet vinden, kun je me op weg helpen waar?rutger3411 schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 09:49:
[...]
Je kunt dat uitzetten in de instellingen
Komende week moet ik voor een nieuwe laadkabel naar de Volvo dealer in Den Haag. Heb de auto pas een week dus kabel is waarschijnlijk DOA. In de auto krijg ik bij de instellingen voor de software-update steeds een foutmelding en heb dus niet duidelijk of ik met de versie bij ben of niet. Is het ook handig om als ik toch bij de dealer ben gelijk te kijken of er een software-update kan worden gedaan of werkt dit via OTA?
Jeetje.. 35 euro voor een kentekenwissel? Amsterdam zekercyberdj schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 22:12:
[...]
Het is inderdaad jammer voor de kosten die erbij komen bij een wissel. Hier ook Franse milieusticker, Duitse milieusticker, Zwitsers vignet (nog geldig t/m Jan 2023), parkeervergunning. Kleine rekensom, stel ze ruilen hem in november 2022 om, dan heb ik een nieuw vignet voor zwitserland nodig (38,-) Umwelt (12,-), Franse milieusticker (5,-), verandering kenteken tbv parkeren voor de deur (35,-). Bijna 100 euro dus!
Tolbadge is gelukkig kostenloos aan te passen.
Onlangs heb ik ook nog winterbanden aangevraagd, zetten ze die dan ook om (als ze er al opliggen dan)
Hier in Groningen betaal ik daar gelukkig niets voor.
De eerste optie is hetMartijn schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:29:
[...]
Kan het zo snel niet vinden, kun je me op weg helpen waar?
:strip_exif()/f/image/ud3zauN91bHaUvFDJA1XDYlr.jpg?f=fotoalbum_large)
Toevallig vandaag.. Weet alleen niet of het aan de paal of aan de auto lag. Accu was helemaal leeg, thuis met de Granny kabel geprobeerd, toen lukte het wel. Vervolgens aan de laadpaal werkte het ook weer gewoon.TissueAndLube schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 06:06:
Zijn er mensen die problemen hebben met laden? Heb mijn auto nu bijna een jaar en steeds vaker lijkt de auto niet goed te laden. De laadindicator knippert dan ook geel / groen.
Heb overigens wel (weer) het motor storingslampje branden. Benieuwd of dat straks weer uit is (auto laadt momenteel). Dit gaat overigens altijd aan als de accu helemaal leeg is, ik op brandstof rij en de auto even stil heeft gestaan. (maandag naar Eindhoven gereden, accu leeg bij aankomst, vanochtend auto weer gestart, 10km gereden, uitgezet, gestart en motor lampje ging aan. Tot thuis gereden (ruim 100km) met 2 tussenstops van ruim een uur en lampje brandt nog.
Kentekenwissel voor parkeervergunning is gratis in Amsterdampushnoi schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 14:00:
[...]
Jeetje.. 35 euro voor een kentekenwissel? Amsterdam zeker![]()
Hier in Groningen betaal ik daar gelukkig niets voor.
helaas, na 5u laden nog steeds motorstoring. Morgen maar bellen 🫤cyberdj schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 17:06:
[...]
Toevallig vandaag.. Weet alleen niet of het aan de paal of aan de auto lag. Accu was helemaal leeg, thuis met de Granny kabel geprobeerd, toen lukte het wel. Vervolgens aan de laadpaal werkte het ook weer gewoon.
Heb overigens wel (weer) het motor storingslampje branden. Benieuwd of dat straks weer uit is (auto laadt momenteel). Dit gaat overigens altijd aan als de accu helemaal leeg is, ik op brandstof rij en de auto even stil heeft gestaan. (maandag naar Eindhoven gereden, accu leeg bij aankomst, vanochtend auto weer gestart, 10km gereden, uitgezet, gestart en motor lampje ging aan. Tot thuis gereden (ruim 100km) met 2 tussenstops van ruim een uur en lampje brandt nog.
Ik zal morgen als auto vol is ook eens kijken... Vanavond tijdens een rit van 200 km sprong de storing van motormanagement halverwege aan. Een stop, met auto afsluiten en herstarten leverde geen verandering op. Pechhulp gebeld via telefoon (3 keer de knop op plafond, maar die leverde geen resultaat op, maar alleen melding "calling" op het scherm. Pechhulp heeft alles genoteerd en gaf aan dat naar huis rijden geen probleem zou zijn. Ik zou contact op moeten nemen ivm uitlezen van de auto.cyberdj schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 21:18:
[...]
helaas, na 5u laden nog steeds motorstoring. Morgen maar bellen 🫤
Van mij mogen ze hem ook omruilen voor een '22 modelletje
Als reactie op bovenstaande:
Bij mij stopt het laden op dit moment bij 44%, om wat voor reden dan ook. Iemand gaf aan dat het misschien aan de paal lag maar ik heb het bij meerdere laadpunten van verschillende fabrikanten. Ik ga maandag maar weer bellen, wat een gedoe zeg.
Nog ter toevoeging: Als ik tijdens het ‘’ laden’’ naast de auto sta hoor ik wel een soort tik. Alsof de auto wel probeert te laden maar daarna wordt geblokkeerd of iets dergelijks. Toevallig is dit een moderne paal en kan dan ook zien dat de auto aan het laden is met 0.01 KW/H. Dat gaat dus wel een tijdje duren voordat de auto volledig geladen is.
Bij mij stopt het laden op dit moment bij 44%, om wat voor reden dan ook. Iemand gaf aan dat het misschien aan de paal lag maar ik heb het bij meerdere laadpunten van verschillende fabrikanten. Ik ga maandag maar weer bellen, wat een gedoe zeg.
Nog ter toevoeging: Als ik tijdens het ‘’ laden’’ naast de auto sta hoor ik wel een soort tik. Alsof de auto wel probeert te laden maar daarna wordt geblokkeerd of iets dergelijks. Toevallig is dit een moderne paal en kan dan ook zien dat de auto aan het laden is met 0.01 KW/H. Dat gaat dus wel een tijdje duren voordat de auto volledig geladen is.
Ik heb deze problemen ook. Op compleet willekeurige momenten. Soms al na 30%, soms halverwege, soms op 80%. Soms thuis en soms aan de laadpaal. Ik probeer er nu maar mee te leven door regelmatig te checken of de auto nog laadt. Ik ben hierom ook meer overdag gaan laden, terwijl ik voorheen altijd na 21 uur begon ivm met daltarief. Maar toen had ik regelmatig dat 's ochtends de auto niet vol was en we dus veel meer op benzine moesten rijden.TissueAndLube schreef op zondag 25 september 2022 @ 00:46:
Ik heb wel een melding gemaakt via de app (ik denk een maand geleden), maar heb nog geen reactie gehad. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik wel huiverig ben om de auto weken kwijt te zijn en dan in een benzine-auto te moeten rijden. Wellicht is het 'moeilijk doen' met controleren of het laden nog goed gaat minder erg dan het gedoe van de auto inleveren.
PSN: ButsMG
sprak vandaag een bekende die ook motorstoring, niet volledig opladen en uiteindelijk koelvloeistof lekkage had. Hij is m 6 wkn kwijt geweest..ButsMG schreef op zondag 25 september 2022 @ 16:13:
[...]
Ik heb deze problemen ook. Op compleet willekeurige momenten. Soms al na 30%, soms halverwege, soms op 80%. Soms thuis en soms aan de laadpaal. Ik probeer er nu maar mee te leven door regelmatig te checken of de auto nog laadt. Ik ben hierom ook meer overdag gaan laden, terwijl ik voorheen altijd na 21 uur begon ivm met daltarief. Maar toen had ik regelmatig dat 's ochtends de auto niet vol was en we dus veel meer op benzine moesten rijden.
Ik heb wel een melding gemaakt via de app (ik denk een maand geleden), maar heb nog geen reactie gehad. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik wel huiverig ben om de auto weken kwijt te zijn en dan in een benzine-auto te moeten rijden. Wellicht is het 'moeilijk doen' met controleren of het laden nog goed gaat minder erg dan het gedoe van de auto inleveren.
Ook ik ben zeer tevreden met mijn Lynk, echt genieten.
Wel 1 dingetje wat ik maar niet opgelost krijg, ik lees er ook niets over. Mijn profiel wordt standaard geladen, Android auto actief. Flitsmeister start uit zichzelf(?). Echter: mijn muziek start automatisch met Spotify, hetgeen ik totaal niet wil. Gewoon standaard de radio, op mijn favo DAB zender.
Hoe is dat te regelen, iemand een idee?
En, ook ik had na 2 uur de Wegenwacht voor de deur, ook mijn laadklepje ging niet automatisch open na 3 seconden drukken op het knopje. Inmiddels staat een reparatie gepland...
Wel 1 dingetje wat ik maar niet opgelost krijg, ik lees er ook niets over. Mijn profiel wordt standaard geladen, Android auto actief. Flitsmeister start uit zichzelf(?). Echter: mijn muziek start automatisch met Spotify, hetgeen ik totaal niet wil. Gewoon standaard de radio, op mijn favo DAB zender.
En, ook ik had na 2 uur de Wegenwacht voor de deur, ook mijn laadklepje ging niet automatisch open na 3 seconden drukken op het knopje. Inmiddels staat een reparatie gepland...
quotemyself...BPi schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 23:46:
[...]
Ik zal morgen als auto vol is ook eens kijken... Vanavond tijdens een rit van 200 km sprong de storing van motormanagement halverwege aan. Een stop, met auto afsluiten en herstarten leverde geen verandering op. Pechhulp gebeld via telefoon (3 keer de knop op plafond, maar die leverde geen resultaat op, maar alleen melding "calling" op het scherm. Pechhulp heeft alles genoteerd en gaf aan dat naar huis rijden geen probleem zou zijn. Ik zou contact op moeten nemen ivm uitlezen van de auto.
Van mij mogen ze hem ook omruilen voor een '22 modelletje. Voordat we thuis waren heeft de km-stand inmiddels de 20.000 gepasseerd. Of is hij dan nog te nieuw? Ik heb nog geen mail over omruilen ontvangen.
Motormanagement lampje is weer uit. Erg veel geduld moeten hebben aan de telefoon om het te regelen (meerdere telefoontjes naar verschillende nummers van in totaal zo'n 100 minuten)
Er is een software update gedraaid en alles wat recenter was dan wat er in zat is vervangen. Geen bliepjes vlak na wegrijden dat wifi (even) wegvalt en ook de op het display wordt wordt de powerflow weer weergegeven.
Wat voor updates zouden er nog meer in kunnen zitten?
Even op je telefoon de "android auto" instellingen aanpassen in de betreffende app.iklemann schreef op maandag 26 september 2022 @ 16:51:
Ook ik ben zeer tevreden met mijn Lynk, echt genieten.
(het laadklepje is gewoon open te trekken uit de magneetsluiting

Vandaag dan eindelijk ontvangen na een goed aantal maanden wachten. Wat een bak is dit zeg alles voelt zo premium aan!
Vraag me echt af hoe groot de kans is om een oud model te krijgen. Ik zie zo veel mensen met gewoon een N in de VIN maar ben echt "bang" dat ik dan weer degene ben die een oud modelletje krijg 
Lees wel eens reacties van mensen die het stop zetten. Die auto's moeten toch gewoon weer naar andere mensen gaan lijkt mij
Lees wel eens reacties van mensen die het stop zetten. Die auto's moeten toch gewoon weer naar andere mensen gaan lijkt mij
Nu mensen zelfs bericht krijgen dat ze na een jaar hun auto kunnen omruilen voor een nieuwe, zou je haast denken dat het krijgen van een 2021 versie onmogelijk gaat worden 🤷🏻♂️Ricmaniac schreef op woensdag 28 september 2022 @ 00:15:
Vraag me echt af hoe groot de kans is om een oud model te krijgen. Ik zie zo veel mensen met gewoon een N in de VIN maar ben echt "bang" dat ik dan weer degene ben die een oud modelletje krijg
In de mail die bestaande klanten krijgen, staat niet "omruilen voor een nieuwe" , maar omruilen voor een " opgeknapte en frisse 01"Skybox_ schreef op woensdag 28 september 2022 @ 08:06:
[...]
Nu mensen zelfs bericht krijgen dat ze na een jaar hun auto kunnen omruilen voor een nieuwe, zou je haast denken dat het krijgen van een 2021 versie onmogelijk gaat worden 🤷🏻♂️
Zeker waar, alleen waarom zou je logistieke kosten gaan maken als iemand daarvoor een zelfde model terug krijgt? Terwijl de ingeleverde auto er misschien net zo opgeknapt en fris uit ziet.Oizo1981 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:16:
[...]
In de mail die bestaande klanten krijgen, staat niet "omruilen voor een nieuwe" , maar omruilen voor een " opgeknapte en frisse 01"
Dan zou je haast denken dat ze die auto's zo jong mogelijk uit het park willen hebben (nu het kan, want elk jaar een paar duizend auto's weten te verkopen uit je park wordt op een moment ook lastiger).
Het is verder afwachten wanneer de eerste mensen daadwerkelijk de ruil hebben gedaan, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze dan 2021 versies krijgen.
Zou bijvoorbeeld ook kunnen om kilometers een beetje te nivelleren. 2021 01's met al relatief veel kilometers op de teller naar de tweedehands verkoop (voordat onderhoudskosten stijgen) en die vervangen door ingewisseld 2021 01's met weinig kilometers. Het blijft koffiedik kijken bij L&CSkybox_ schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:20:
[...]
Zeker waar, alleen waarom zou je logistieke kosten gaan maken als iemand daarvoor een zelfde model terug krijgt? Terwijl de ingeleverde auto er misschien net zo opgeknapt en fris uit ziet.
Dan zou je haast denken dat ze die auto's zo jong mogelijk uit het park willen hebben (nu het kan, want elk jaar een paar duizend auto's weten te verkopen uit je park wordt op een moment ook lastiger).
Het is verder afwachten wanneer de eerste mensen daadwerkelijk de ruil hebben gedaan, maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat ze dan 2021 versies krijgen.
Heb de Lynk nu bijna een weekje, op zich zeker tevreden, maar toch een paar vragen.
- Als ik hem start staat ie ALTIJD in Hybrid, kan dit niet standaard op Pure, want dat is anders het eerste wat ik doe voor ik wegrij.
- Pure heeft altijd een paar KM meer elektrisch bereik als Hybrid, die snap ik niet, zou eerder andersom verwachten...
- Wanneer rijden jullie in D en wanneer in B?
- Als ik onderweg (per ongeluk) vanuit Pure de pook in M zet, gaat ie begrijpelijk naar Hybrid. Als ik hem daarna weer terug zet op Pure, is vervolgens de rechterklok volledig van de wap, die blijft in een soort Hybrid mode staan... Meer mensen last van?
- Bij langzaam rijden en knipperlicht aan zou in mijn geval de parkeercamera aan moeten gaan, echter is hier geen peil op te trekken. De ene keer wel, de andere keer weer totaal niet. Vanochtend deed de parkeerhulp het ook gewoon niet, ben nog blij dat ik zelf ook gewoon met de camera oplette, maar geen piepjes en op het scherm stond 'Parkeerhulp UIT' of iets dergelijks. Het scrolldown menu gaf me ook geen mogelijkheid het aan te zetten...
Al met al rijdt hij erg lekker, maar deze items zijn toch wel erg buggy...
- Als ik hem start staat ie ALTIJD in Hybrid, kan dit niet standaard op Pure, want dat is anders het eerste wat ik doe voor ik wegrij.
- Pure heeft altijd een paar KM meer elektrisch bereik als Hybrid, die snap ik niet, zou eerder andersom verwachten...
- Als ik onderweg (per ongeluk) vanuit Pure de pook in M zet, gaat ie begrijpelijk naar Hybrid. Als ik hem daarna weer terug zet op Pure, is vervolgens de rechterklok volledig van de wap, die blijft in een soort Hybrid mode staan... Meer mensen last van?
- Bij langzaam rijden en knipperlicht aan zou in mijn geval de parkeercamera aan moeten gaan, echter is hier geen peil op te trekken. De ene keer wel, de andere keer weer totaal niet. Vanochtend deed de parkeerhulp het ook gewoon niet, ben nog blij dat ik zelf ook gewoon met de camera oplette, maar geen piepjes en op het scherm stond 'Parkeerhulp UIT' of iets dergelijks. Het scrolldown menu gaf me ook geen mogelijkheid het aan te zetten...
Dat laatste is in ieder geval een feitOizo1981 schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:28:
[...]
Zou bijvoorbeeld ook kunnen om kilometers een beetje te nivelleren. 2021 01's met al relatief veel kilometers op de teller naar de tweedehands verkoop (voordat onderhoudskosten stijgen) en die vervangen door ingewisseld 2021 01's met weinig kilometers. Het blijft koffiedik kijken bij L&C
- nee, kan niet direct in Pure. Oplossing: 2x omhoog klikken met knop op middelconsole. Auto start overigens altijd op elektrisch en niet op benzine (ook in hybrid).Martijn schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:28:
Heb de Lynk nu bijna een weekje, op zich zeker tevreden, maar toch een paar vragen.
- Als ik onderweg (per ongeluk) vanuit Pure de pook in M zet, gaat ie begrijpelijk naar Hybrid. Als ik hem daarna weer terug zet op Pur, is vervolgens de rechterklok volledig van de wap, die blijft in een soort Hybrid mode staan... Meer mensen last van?
- D op snelweg (tenzij lange stukken bergaf, dan
- nee
- geen ervaring mee.
Het "omruilen" lijkt mij eerder een verkapte terugroepactie.
Ik denk zelf dat men de 2022 versies zal ontvangen.
De 2021 versie heeft best wel met wat kinderziektes te maken. Die moeten eruit.
Dit brengt best wel wat schade mee voor de naam Link & Co. Dat kan nooit goed zijn natuurlijk voor de lancering van een redelijk nieuw auto merk.
Ik denk zelf dat men de 2022 versies zal ontvangen.
De 2021 versie heeft best wel met wat kinderziektes te maken. Die moeten eruit.
Dit brengt best wel wat schade mee voor de naam Link & Co. Dat kan nooit goed zijn natuurlijk voor de lancering van een redelijk nieuw auto merk.
Oh, dear, I had a "very bad parking moment" yesterday, just 300m from my home (you know when you really, really want to blame someone or something else when you do something really stupid, but you cannot, because it's totally your own fault?) 
:strip_exif()/f/image/7kPnJcmE7VM2LUXIZxlkhU7X.jpg?f=fotoalbum_large)
Anyway, although the SOS and Call buttons did not work, I called Lynk who responded with smooth efficiency (which I was not expecting), & the Bergnet guy arrived within one hour and pulled the car up, with me inside steering and I was able to drive into my neighbours farmyard opposite, turn the vehicle around so it could be towed to Volvo. No exterior damage, but water in the footwells and onscreen warnings "Urgent service required"..
I will go to Bergnet Amsterdam Zuid-Oost to pick up a loan car today, so I will find out if I truly get one for free until my car is fixed (it will take quite some days just to dry out, even if there is no electrical damage).
Am I correct in thinking that other posters here have been allowed to keep a loan car for free until their car was returned ? My only other experience with roadside rescue here was with the ANWB / Bergnet, where you are given a car for 2 days only, but the Lease experience should be different, as one continues to pay the monthly subscription.
:strip_exif()/f/image/7kPnJcmE7VM2LUXIZxlkhU7X.jpg?f=fotoalbum_large)
Anyway, although the SOS and Call buttons did not work, I called Lynk who responded with smooth efficiency (which I was not expecting), & the Bergnet guy arrived within one hour and pulled the car up, with me inside steering and I was able to drive into my neighbours farmyard opposite, turn the vehicle around so it could be towed to Volvo. No exterior damage, but water in the footwells and onscreen warnings "Urgent service required"..
I will go to Bergnet Amsterdam Zuid-Oost to pick up a loan car today, so I will find out if I truly get one for free until my car is fixed (it will take quite some days just to dry out, even if there is no electrical damage).
Am I correct in thinking that other posters here have been allowed to keep a loan car for free until their car was returned ? My only other experience with roadside rescue here was with the ANWB / Bergnet, where you are given a car for 2 days only, but the Lease experience should be different, as one continues to pay the monthly subscription.
In de Pure stand worden volgens mij nog een aantal andere dingen aangepast. Zo gaan je ventilatie instellingen op de ECO stand en is je gas response ook anders wat er voor zorgt dat je een aantal km's erbij hebt.Martijn schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:28:
-It used to annoy me that I had to wait for the car to fully boot up before I could drive off in Pure mode, but in fact you just drive off in Default hybrid mode - fully electric anyway, unless you floor the throttle - and within a minute or two, just flip the mode switch up twice : Pure mode.Martijn schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:28:
- In Pure mode the airco and other settings are automatically reduced, giving more electric range. I like this.
-I always drive in B, even on long motorway trips : LOTS of battery regen moments.
Don't really know about other things you mention & agree software is buggy : the music playing is hilarious : sometimes Apple Car Play starts on its own, sometimes the radio, sometimes Car Play refuses to play at all (but yesterday it turned itself on as I was pulled out of the river - see my post above - to celebrate the rescue
One unrelated point I have recently been driving with the rear luggage cover off : MUCH better audio system sound quality !
Remember that rolling out uses lesss energy. Using electricity and regenerating always has some loss in the cables (two times). I most of the time play with the stick to regenerate when possible/required depending on the situation.jldelta schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:58:
[...]
-I always drive in B, even on long motorway trips : LOTS of battery regen moments.
My cover is since November broken (first use with a lot off luggage). A broken hinge point/pin. Still no replacement pin (a €1,- part) or a replament cover (since no small parts are available)jldelta schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:58:
[...]
One unrelated point I have recently been driving with the rear luggage cover off : MUCH better audio system sound quality !

[ Voor 3% gewijzigd door BPi op 28-09-2022 10:11 ]
Auchjldelta schreef op woensdag 28 september 2022 @ 09:43:
Oh, dear, I had a "very bad parking moment" yesterday, just 300m from my home (you know when you really, really want to blame someone or something else when you do something really stupid, but you cannot, because it's totally your own fault?)

Fortunately no one was injured and the damage is not too bad
Krijg je als nieuw lid bij de hockeyclub een L&C cadeau?cyberdj schreef op woensdag 28 september 2022 @ 18:19:
[Afbeelding]
eerder vanmiddag op de hockeyclub 😀
#teamblack
zou je bijna denkenbob_wagner schreef op woensdag 28 september 2022 @ 18:53:
[...]
Krijg je als nieuw lid bij de hockeyclub een L&C cadeau?
Ik heb gewoon goed promotiewerk gedaan. Er rijden ook nog 2 blauwe rond op de club
Stond laatst zo bij de appie, helaas was voordat ik een foto kon nemen 1 alweer wegcyberdj schreef op woensdag 28 september 2022 @ 18:19:
[Afbeelding]
eerder vanmiddag op de hockeyclub 😀
#teamblack
Beste Lynk&Co bezitters,
Zojuist is mijn ING creditcard geblokkeerd als gevolg van frauduleuze transacties.
Op zich op tijd opgemerkt en is de schade beperkt gebleven.
Als gevolg hiervan komt er een nieuwe creditcard en dus ook een nieuw nummer mijn kant op.
So far so “good”.
Echter sta ik voor vrijdag op om onze nieuwe Lynk&Co op te halen.
Uiteraard ga ik morgen even met Lynk&Co contact hierover opnemen en vragen of dit gevolgen heeft voor het ophalen.
De kans lijkt me klein maar heeft iemand van jullie dezelfde ervaring gehad en hoe is dit afgelopen ?
Zojuist is mijn ING creditcard geblokkeerd als gevolg van frauduleuze transacties.
Als gevolg hiervan komt er een nieuwe creditcard en dus ook een nieuw nummer mijn kant op.
So far so “good”.
Uiteraard ga ik morgen even met Lynk&Co contact hierover opnemen en vragen of dit gevolgen heeft voor het ophalen.
De kans lijkt me klein maar heeft iemand van jullie dezelfde ervaring gehad en hoe is dit afgelopen ?
Volgens mij geen probleem en kun je je betalingswijze zo aanpassen in je account. Gebeurt wel vaker en een cc verloopt ook met regelmaat.Goromo schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:04:
Beste Lynk&Co bezitters,
So far so “good”.
Tevens word er niet direct bij afhalen afgeschreven dus daar hoef je je ook geen zorgen over te maken. Je krijgt je auto gewoon mee en bedrag word er later afgehaald. Die gegevens werden ook helemaal niet gecontroleerd ofzo, alleen het rijbewijs heel vluchtig.
Ik kreeg voor deze maand trouwens een factuur van €550 per mail maar er is wel weer gewoon €500 afgeschreven. Hoe verrassend
Ik heb geen factuur ontvangen, maar wel een creditcard afboeking van EUR 590,- (incl trekhaak)donny_p schreef op woensdag 28 september 2022 @ 20:50:
Ik kreeg voor deze maand trouwens een factuur van €550 per mail maar er is wel weer gewoon €500 afgeschreven. Hoe verrassend
Bij mij was de betaling voor september van Visa-card afgeschreven en meteen teruggeboekt. Daarnaast via Mastercard, die ik in juli al als betaalwijze heb toegevoegd, gewoon de afgelopen maabden betaald.cyberdj schreef op woensdag 28 september 2022 @ 22:38:
[...]
Ik heb geen factuur ontvangen, maar wel een creditcard afboeking van EUR 590,- (incl trekhaak)
Eerste maand?pretpik schreef op donderdag 29 september 2022 @ 08:44:
Vanmorgen door de 10 000 KM barrière heen![]()
Ging iets sneller dan gehoopt.
[Afbeelding]
Hier ook wat meer kilometers dan vooraf gedacht. Afgelopen weekend de 20k kilometer gepasseerd.
Dit is na ca 10 maand.
De auto is in het voorjaar 10 dagen verhuurd geweest met ca. 2 a 2,5k kilometers. Hoeveel precies kan ik dus niet teruglezen dus weet niet waar "mijn" tellerstand op staat. Nog in afwachting van reactie vanuit Lynk, evenals in afwachting van betaling

Na bijna precies 6 maanden tijd. In de winter zal ik wat minder kilometers gaan rijden, maar de 15 000 zal ik denk ik wel passeren.BPi schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:40:
[...]
Eerste maand?![]()
Hier ook wat meer kilometers dan vooraf gedacht. Afgelopen weekend de 20k kilometer gepasseerd.
Dit is na ca 10 maand.
PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]
Ik zag net dat het 2022 model ook dagverlichting aan de achterkant heeft. Daar ben ik als Volvo-rijder blij mee. Ik vind het altijd zo belachelijk dat we die Duitse auto's alleen maar aan de voorkant mogen zien. Als ik daarin rijd zet ik altijd het dimlicht aan. Met mist is dat ook irritant, dan zie je ze van achteren helemaal niet.
Dus, goede update! Nu maar hopen dat ik die ook krijg 😄
Dat heeft het 2021 model ook aloldostofjas schreef op donderdag 29 september 2022 @ 18:08:
Ik zag net dat het 2022 model ook dagverlichting aan de achterkant heeft. Daar ben ik als Volvo-rijder blij mee. Ik vind het altijd zo belachelijk dat we die Duitse auto's alleen maar aan de voorkant mogen zien. Als ik daarin rijd zet ik altijd het dimlicht aan. Met mist is dat ook irritant, dan zie je ze van achteren helemaal niet.
Die van mij is in december 2021 op kenteken gezet en heeft zeker weten brandende achterlichten met DRL, tenzij ik de schakelaar op 0 zet. Na een software update hebben alle modeljaren het.Oizo1981 schreef op donderdag 29 september 2022 @ 19:04:
[...]
Nee hoor. 2021 heeft alleen dagrijverlichting aan de voorzijde. Achterzijde brandt dan niet. [Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door pretpik op 29-09-2022 19:46 ]
Ik heb hem op “auto” staan en ook bij mij brandt de achterverlichting altijd. Wel zo prettig, idem bij aangekoppelde caravan (november 2021)pretpik schreef op donderdag 29 september 2022 @ 19:44:
[...]
Die van mij is in december 2021 op kenteken gezet en heeft zeker weten brandende achterlichten met DRL, tenzij ik de schakelaar op 0 zet. Na een software update hebben alle modeljaren het.
Het werkt (nog) bij niemand.ko-ie schreef op donderdag 29 september 2022 @ 21:27:
[Afbeelding]
Goedenavond mede L&C rijders.
Het viel mij op dat als ik een systeem update wil doen dat dit niet werkt. Zowel via WiFi als via LTE. Heeft iemand anders dit probleem ook?
- Maar je maakt wel wat mee! -
Even mijn ervaring delen na een maand de auto te hebben gehad;
- Overal, een hele goede ervaring.
- ACC, In Drive mode, werkt top. Ook even geprobeerd met de "B" modus, maar dat is kommer en kwel, de auto gaat zoals eerder beschreven door andere, te hard in de ankers.
- Connectiviteit; - Carplay - werkt altijd. Geen een hiccup gehad. Zowel draadloos als bedraad. - mogelijke opmerking, hij mute radio volledig als bv Wase of Flitsmeister een notificatie geeft.
- Connectiviteit; - Radio - Persoonlijk irritatie puntje, radio moet je elke keer weer opnieuw aanzetten als je auto even uit heeft gestaan. Ook de schakeling tussen DAB en FM is opzich goed, maar op de FM band is het geluid vaak 4x zo hard.
- Charging - geen enkel probleem gehad. Enige opmerking, het klepje schiet niet altijd uitzich zelf open, heeft soms even een handmatig zetje nodig.
- Windruis bij de bestuurderskant, ik heb hier een "case" voor aangemaakt bij Lynk of ze oplossingen hiervoor kunnen bieden.
- Parkeersensoren, vind ik persoonlijk te laat aangaan en is wel heel veilig, als bv de achteruitrij camera zegt dat je ergens tegen aanzit heb je nog nog zeker 60cm over, misschien hebben ze dit expres gedaan zodat je achterklep makkelijk open blijven gaan? Ook zou ik het fijn vinden als ik de parkeer sensoren (voor en zij) handmatig zou kunnen aanzetten.
Edit: Ander persoonlijk irritatie puntje, de dashboards in het console updaten niet altijd. Vaak wel maar soms ook niet. Ik heb het dashboard met batterij status, kWh/km en liters/km
Gemiddeld verbruik na 2000 km 1L op 100km.
Enkeltje naar werk is 60km en laad thuis en op werk, dit is in Hybrid modus. In deze 2000km ook wel eens met 130km/u naar huis gereden en een paar performance mode gereden.
Overal, zeer fijne auto!
- ACC, In Drive mode, werkt top. Ook even geprobeerd met de "B" modus, maar dat is kommer en kwel, de auto gaat zoals eerder beschreven door andere, te hard in de ankers.
- Connectiviteit; - Carplay - werkt altijd. Geen een hiccup gehad. Zowel draadloos als bedraad. - mogelijke opmerking, hij mute radio volledig als bv Wase of Flitsmeister een notificatie geeft.
- Connectiviteit; - Radio - Persoonlijk irritatie puntje, radio moet je elke keer weer opnieuw aanzetten als je auto even uit heeft gestaan. Ook de schakeling tussen DAB en FM is opzich goed, maar op de FM band is het geluid vaak 4x zo hard.
- Charging - geen enkel probleem gehad. Enige opmerking, het klepje schiet niet altijd uitzich zelf open, heeft soms even een handmatig zetje nodig.
- Windruis bij de bestuurderskant, ik heb hier een "case" voor aangemaakt bij Lynk of ze oplossingen hiervoor kunnen bieden.
- Parkeersensoren, vind ik persoonlijk te laat aangaan en is wel heel veilig, als bv de achteruitrij camera zegt dat je ergens tegen aanzit heb je nog nog zeker 60cm over, misschien hebben ze dit expres gedaan zodat je achterklep makkelijk open blijven gaan? Ook zou ik het fijn vinden als ik de parkeer sensoren (voor en zij) handmatig zou kunnen aanzetten.
Edit: Ander persoonlijk irritatie puntje, de dashboards in het console updaten niet altijd. Vaak wel maar soms ook niet. Ik heb het dashboard met batterij status, kWh/km en liters/km
Enkeltje naar werk is 60km en laad thuis en op werk, dit is in Hybrid modus. In deze 2000km ook wel eens met 130km/u naar huis gereden en een paar performance mode gereden.
Overal, zeer fijne auto!
[ Voor 5% gewijzigd door Goldman op 29-09-2022 22:13 ]
Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile
- Dat met het muten van geluid wanneer je een notificatie krijgt van Waze / Flitsmeister, ligt niet aan de auto maar aan de apps / telefoon zelf (of hoe Carplay ingeregeld is).Goldman schreef op donderdag 29 september 2022 @ 22:05:
Even mijn ervaring delen na een maand de auto te hebben gehad;
Overal, zeer fijne auto!
- Een case aangemaakt voor windruis? Wat verwacht je dat ze doen, de auto opnieuw ontwerpen? Dat is helaas iets dat zo is door het design van de wagen en zo zal blijven. Er is hier al een update voor gedaan door L&C op het '22 model -> Akoestisch gelaagde ruiten. Hierdoor is het een stuk minder maar niet weg.
- Dat van de parkeersensoren is zover ik weet "normale gang van zaken", mijn vorige wagen (Volvo) werkte ook zo. Je moet er vanuit gaan dat je ook nog te maken hebt met reactiesnelheid van de bestuurder. Als ze hem instellen op 10cm dan ben je waarschijnlijk te laat met remmen en zit je tegen de muur.
Daarbij komt; PDC is een hulpmiddel maar aan te raden is hier nooit op te vertrouwen en altijd zelf ook de boel in de gaten te houden. Verder zet je PDC aan of uit, volgens mij kun je niet kiezen voor welke kan je aan/ uit wilt zetten (ik vraag me ook af waarom je dat zou willen?)
- Wat bedoel je precies met "dashboards in console updaten niet altijd"? Bedoel je je gemiddeld verbruik?
Ze zijn bezig met software updates. Ik ben vandaag gebeld voor een afspraak. 21 okt komen ze hem halen, updaten en brengen. Is wat ik begreep voornamelijk voor de connectivity issues.
yep, ik hoopte op meer.Lijon schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 19:08:
[...]
Ze zijn bezig met software updates. Ik ben vandaag gebeld voor een afspraak. 21 okt komen ze hem halen, updaten en brengen. Is wat ik begreep voornamelijk voor de connectivity issues.
Zie ook mijn bericht van eerder deze week.
[ Voor 3% gewijzigd door BPi op 30-09-2022 21:26 ]
Anoniem: 1027889
Ik zit op een paar kilometer na op 20K. Auto opgehaald op 7 decemberBPi schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:40:
[...]
Eerste maand?![]()
Dit is na ca 10 maand.
De auto is in het voorjaar 10 dagen verhuurd geweest met ca. 2 a 2,5k kilometers. Hoeveel precies kan ik dus niet teruglezen dus weet niet waar "mijn" tellerstand op staat. Nog in afwachting van reactie vanuit Lynk, evenals in afwachting van betaling
Denk dat het ligt aan de keyless entry instellingen. Als je jouw sleutel in je zak hebt en je staat dicht bij de auto dan registreert hij dat en hoor je (soms) een tik en bij het ontgrendelen van de auto stopt/pauzeert hij het opladen, is mijn ervaring.TissueAndLube schreef op zondag 25 september 2022 @ 00:46:
Vrijdag mijn L&Copgehaald en ben er helemaal happy mee. Thuis laden gaat perfect, laadt zo'n 13% op per uur. Ik heb hem nu ook 1x opgeladen bij een openbare laadpaal en heb de nieuwe gele laadkabel met 7.2 kw. Echter, het duurde ruim 11 uur op straat bij 11 kw laadpaal. Iemand enig idee hoe dat kan? :no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/021Aia8g4Shz8O4VR2VwLlcw.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/021Aia8g4Shz8O4VR2VwLlcw.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/jxcWxcoIktrVdB5WCp9bUg4p.jpg?f=fotoalbum_large)
Was hij niet gewoon eerder vol dan?de2xnis schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 08:45:
Vrijdag mijn L&Copgehaald en ben er helemaal happy mee. Thuis laden gaat perfect, laadt zo'n 13% op per uur. Ik heb hem nu ook 1x opgeladen bij een openbare laadpaal en heb de nieuwe gele laadkabel met 7.2 kw. Echter, het duurde ruim 11 uur op straat bij 11 kw laadpaal. Iemand enig idee hoe dat kan? [Afbeelding]
[Afbeelding]
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Zat ik ook aan te denken. Je sessie stopt pas na ontkoppeling of wanneer je zelf de sessie stopt (met je kaart of in een app). Als hij vol is laadt ie dan niet meer maar je sessie kan nog wel actief zijn.
Die 11:22 was bereikt ongeveer 3 uur voordat ik de auto van de paal afgehaald heb. Vandaar dat ik het zo gek vind. De auto heeft dus 14 uur aan de paal gestaan, en de app geeft aan dat de laadsessie 11:22 heeft geduurd.
Ik kan het niet vinden. Welk nummer kan je nou het beste bellen in NL voor cs vragen?
Mijn auto stinkt na lang stil staan. Kan de airco zijn of rottende bladeren van vorige herfst in de lucht inlaat. Wil dat laten checken.
Ik heb hem nu sinds afgelopen week precies een jaar en 15k km gereden
Mijn auto stinkt na lang stil staan. Kan de airco zijn of rottende bladeren van vorige herfst in de lucht inlaat. Wil dat laten checken.
Ik heb hem nu sinds afgelopen week precies een jaar en 15k km gereden
Dat is wel lang inderdaad. Als ik hem thuis aan de granny kabel leg geeft hij op het dashboard ong. 8 uur en 15 min nodig te hebben. Met de nieuwe snellere kabel is dat (aan een laadpaal) een goede 3 uur minder. Dus ruim 11 uur is wel heftig.de2xnis schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 09:01:
Die 11:22 was bereikt ongeveer 3 uur voordat ik de auto van de paal afgehaald heb. Vandaar dat ik het zo gek vind. De auto heeft dus 14 uur aan de paal gestaan, en de app geeft aan dat de laadsessie 11:22 heeft geduurd.
Aan een (zeldzame) 22 kWh-laadpaal moet je met een nieuwe kabel in ongeveer 2,5 uur vol zitten. Met de “oude” laadkabel zit die van mij op een 11-kWh laadpaal in iets meer dan 4 uur vol.Lijon schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 22:05:
[...]
Dat is wel lang inderdaad. Als ik hem thuis aan de granny kabel leg geeft hij op het dashboard ong. 8 uur en 15 min nodig te hebben. Met de nieuwe snellere kabel is dat (aan een laadpaal) een goede 3 uur minder. Dus ruim 11 uur is wel heftig.
Even compliment voor de support. Zaterdag ticket ingeschoten voor de winterbanden en vanmorgen direct berichtje gekregen
Ga met de Lync en Co op wintersport dus winterbanden is wel handig.
Kleine bug denk ik, ik heb er ook weleens last van.de2xnis schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 21:18:
Iemand enig idee waarom de knop 'parkeercamera' na swipe-down de ene keer wel aangezet kan worden en de andere keer niet? Dan kleurt hij licht-grijs en kan je hem dus niet activeren (zoals op de foto). In alle gevallen sta ik stil.
[Afbeelding]
Je kunt er ( in ieder geval in mijn geval) wel gewoon op klikken en dan werkt hij wel.
Visuele bug is het denk ik.
Weet iemand of je nu wel of niet 18 of 19 inch velgen onder je Lynk & co kan zetten ?
Kan het nergens in het forum vinden. Lease NIET heb hem gekocht dus kan gewoon een set zwarte velgen kopen. Maar zijn je remmen wel goed gekoeld als je bijvoorbeeld 18 inch er onderzet ?
Ook op de Lynk & co website staat hier weinig over alleen de banden maat van 20 inch. En Lynk bellen heb ik persoonlijk niet veel vertrouwen in. Aangezien ze vaak tegenstrijdige advies geven. Heb ik persoonlijk ervaren bij de proefrit bij Rokin en Proefrit bij Diemen.
Kan het nergens in het forum vinden. Lease NIET heb hem gekocht dus kan gewoon een set zwarte velgen kopen. Maar zijn je remmen wel goed gekoeld als je bijvoorbeeld 18 inch er onderzet ?
Ook op de Lynk & co website staat hier weinig over alleen de banden maat van 20 inch. En Lynk bellen heb ik persoonlijk niet veel vertrouwen in. Aangezien ze vaak tegenstrijdige advies geven. Heb ik persoonlijk ervaren bij de proefrit bij Rokin en Proefrit bij Diemen.
Even de Volvodealer bellen die evt onderhoud aan jouw auto uitvoert? De behandelende monteur(s) kunnen het vast vertellen. Ik vermoed dezelfde (steek)maten als op een XC40 hybrid passen.Moto Racer schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 10:58:
Weet iemand of je nu wel of niet 18 of 19 inch velgen onder je Lynk & co kan zetten ?
Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.
Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic
Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:
Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.