Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:13
Tebs schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:38:
Weet iemand hoe ik de ritstatus kan resetten (rit 1 en 2) ik zie wel nieuwe rit / tanken maar deze doen verder niets. Rit 2 lijkt dagelijks te resetten.

Via middenscherm is dit ook niet mogelijk.
Volgens mij reset rit 2 automatisch voor iedere rit. Rit 1 loopt door tot je hem zelf reset.
Dat kan via de menuknop (rechter knoppenset op het stuur, de knop met drie streepjes). Je krijgt dan verschillende keuzes, waaronder resetten rit 1/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebs
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 05-09-2024
dixet schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:43:
[...]

Volgens mij reset rit 2 automatisch voor iedere rit. Rit 1 loopt door tot je hem zelf reset.
Dat kan via de menuknop (rechter knoppenset op het stuur, de knop met drie streepjes). Je krijgt dan verschillende keuzes, waaronder resetten rit 1/2
Beiden kan ik niet resetten: drie streepjes dan kan ik inderdaad kiezen uit nieuwe rit/tanken nieuwe rit staat dan meteen gekozen. Als ik druk kom ik een scherm terug zonder resultaat. Optie tanken heb ik ook geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
Tebs schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:02:
[...]

Beiden kan ik niet resetten: drie streepjes dan kan ik inderdaad kiezen uit nieuwe rit/tanken nieuwe rit staat dan meteen gekozen. Als ik druk kom ik een scherm terug zonder resultaat. Optie tanken heb ik ook geprobeerd.
Vanuit het autistatus menu? Daar heb ik niet de keuzes die jij noemt, maar precies dus uit de carguide
https://www.lynkco.com/nl...tus_in_the_driver_display

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Vision
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 16-06-2022
hjsanders1 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:53:
[...]

Qua software zullen we er zeker mee moeten leven en dit komt ook (steeds vaker eigenlijk) voor in CarPlay. Vreemd genoeg gebruikt de auto daarvoor de internetvoorzieningen van de auto (volgens mij) terwijl de telefoon degene is die de aansturing verzorgd. Bij mij bleef de CarPlay in het dashboard zelf "hangen" maar via het centrale display wel zichtbaar/bedienbaar. In Parijs (ongelofelijk slecht internet ondanks volledige 4G ontvangst) is het dan helemaal "leuk" qua navigatie etc want dat werkt dan dus niet of zeer traag..... Met Spotify heb ik de laatste tijd trouwens veel meer problemen qua opstarten e.d. Wellicht is er iets veranderd bij Spotify of kunnen de servers van L&C de toegenomen vraag niet aan, geen idee?
Ja voor wat betreft de software zullen ze denk ik op de achtergrond wel bezig zijn met een grote update omdat dit uiteindelijk de boel gaat nekken anders. Bugs zijn wel bekend bij hun (en anders zoveel mogelijk aangeven bij hun) dan kunnen ze het verder optimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebs
dixet schreef op zondag 2 januari 2022 @ 14:38:
[...]

Vanuit het autistatus menu? Daar heb ik niet de keuzes die jij noemt, maar precies dus uit de carguide
https://www.lynkco.com/nl...tus_in_the_driver_display
Bij mij als volgt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UQKGWpdAd2A8mCNetFDB-92hGHU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DFsn4zZlUyBUwfEBLhdkPQhV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R6rwCbM4jgjVJBDl64yZhwuvAyA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2vQSCGWiAyBoffsSKYG9IRwE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/60YYSW4j-gwLZEeE-X5rzrqxgoc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oTEi5YI7OKe3nHzFtd89F0BX.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
Je kan rit 2 niet resetten. Je kan instellen of deze bij iedere nieuwe rit of na een tankbeurt automatisch reset. Rit 1 kan je wel handmatig resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-09 09:08
Weet iemand of de xc40 en 01 in zoverre gelijk zijn aan elkaar dat je de 01 uit kan lezen met de Dice en Volvo Vida?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-09 22:20
2 vraagjes:
- heeft iemand al boetes via L&C ontvangen/betaald? Ik heb in september een parkeerboete gehad maar ik heb tot op heden niets van L&C gehoord.
- heeft iemand met winterbanden deze daadwerkelijk al betaald? Ik heb ze er sinds half november onder liggen maar nog geen extra betaling afgeschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-09 17:01
Ben ik de enige waarbij de mobiele telefoon app knoppen niet meer werken sinds enkele dagen?
Hiermee bedoel ik vergrendelen/ontgrendelen, lichten knipperen, voorverwarming.
Ik liet altijd de lichten knipperen om laadstatus te updaten, maar werkt niet meer sinds enkele dagen. Nog nooit eerder problemen mee ondervonden, maar nu consistent.

[ Voor 10% gewijzigd door matthewtje op 02-01-2022 23:13 ]

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
cennaciri schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:36:
[...]

Bedankt voor de moeite die je voor ons doet! Het zou top zijn als het eigen risico gedekt wordt door de ANWB Visa creditcard.
Ik denk dat heel wat rijders direct een ANWB Visa afnemen als dit zo is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TissueAndLube
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-03-2024
matthewtje schreef op zondag 2 januari 2022 @ 23:12:
Ben ik de enige waarbij de mobiele telefoon app knoppen niet meer werken sinds enkele dagen?
Ik liet altijd de lichten knipperen om laadstatus te updaten, maar werkt niet meer sinds enkele dagen. Nog nooit eerder problemen mee ondervonden, maar nu consistent.
Zelfde probleem! Bij mij zegt de app steeds dat mijn auto nog open staat maar kan de auto niet sluiten. Ook toeteren, knipperen en voorverwarming werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TissueAndLube
Gevonden:
Mocht iemand het niet kunnen vinden; swipe naar rechts -> mijn pagina’s en dan krijg je meer opties. Blijkbaar werkt de ritregistratie alleen ( nog) niet. Ik zal dus mijn tracker moeten installeren in de OBD poort.

Is er iemand die weer waar ik de “ journey log” kan vinden? De rit registratie zeg maar.

[ Voor 55% gewijzigd door TissueAndLube op 03-01-2022 06:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toka402
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05-04-2022
toka402 schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:30:
Dus vandaag een ongeluk gehad, over de achterkant van de auto geschuurd terwijl hij uit een parkeergarage kwam. mijn fout!!

Zal ze morgen bellen om het op te lossen. Heeft iemand hier dit al meegemaakt? Laden ze de 500 onmiddellijk of later op? En succes met ANWB of ABN Goldcards?
Contact opgenomen met Lynk & co via de hulplijn op 20 december, ze zeiden dat ze de foto's via hello@lynkco.com e-mailen. Sindsdien niets meer van ze gehoord. Waarschijnlijk vanwege kerst en nieuwjaar.

Inmiddels heb ik geconstateerd dat er wat krassen op een van de velgen zitten!!! Enig idee als ik ze samen met deze schade meld, is het dan maar een keer 500 euro of twee aparte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
Een krasje op de velgen lijkt mij onder fair wear-and-tear te vallen. Volgens mij zat er bij de overeenkomst een pdf met beschrijvingen daarvan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenSoeteman
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 25-07 01:05
Ik mag morgen mijn auto ophalen, jeuh!. Het is vast al wel eens voorbij gekomen, maar de laatste tijd heb ik er niet zoveel over gelezen op dit forum: Wie van jullie gebruikt een laadpas en wat is dan een goede? Het lijkt me dat je de 01 vaak laadt dus dat de kosten per laadbeurt verhoudingsgewijs snel een groot aandeel vormen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Vision
TiemenSoeteman schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:57:
Ik mag morgen mijn auto ophalen, jeuh!. Het is vast al wel eens voorbij gekomen, maar de laatste tijd heb ik er niet zoveel over gelezen op dit forum: Wie van jullie gebruikt een laadpas en wat is dan een goede? Het lijkt me dat je de 01 vaak laadt dus dat de kosten per laadbeurt verhoudingsgewijs snel een groot aandeel vormen?
Ik kan de laadpas van VandeBron aanraden. Klein bedrag per maand, maar dan dus geen vaste startkosten per laadbeurt. Correcte tarieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthewtje
Zijn diverse laadpassen in aanbod, waarbij vele concurreren met ongeveer dezelfde prijzen/tarieven. Je kan het best even googelen op beste laadpas o.i.d. en de voor- en nadelen voor jezelf afwegen.
Enkele voorbeelden zijn E-Flux, Plugsurfing, VandeBron, Shell Recharge, ...
Laadpastop10.nl is bijvoorbeeld een vergelijkingswebsite die je kan gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door matthewtje op 03-01-2022 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ard_
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:06

Ard_

Powered by ARDlon

[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clipstra
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Ik heb na wikken en wegen voor EV Company gekozen. 1) omdat ik geen maandelijks abonnement wilde (er zijn er wel meer hoor), 2) via hun app kun je zien wat de kosten zijn per kwh (dat is niet bij alle aanbieders) 2) het start tarief het laagste is 3) bij sommige moet, ook zonder abonnement, wel nog 5e "aanmeld" kosten betalen en dat is bij EV Company ook niet zo.

Maar, naar mijn idee heb je niet echt slechte, en zijn het de kleine dingen die jouw persoonlijke voorkeur uiteindelijk zullen bepalen. Dus da stemde mij al tevreden, aangezien ik heb waarschijnlijk/hopelijk niet veel zal gaan gebruiken, maar wellicht soms best handig kan zijn in sommige gevallen (betere plekken met parkeren bijvoorbeeld :) )

Succes ermee en veel rij plezier alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toka402
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05-04-2022
donny_p schreef op maandag 3 januari 2022 @ 13:01:
Een krasje op de velgen lijkt mij onder fair wear-and-tear te vallen. Volgens mij zat er bij de overeenkomst een pdf met beschrijvingen daarvan
Heb je een link naar die pdf? Ik herinner me dat ik het ergens heb gezien met voorbeelden van verschillen tussen "normaal gebruik" en schade, maar kan het niet meer vinden op de website.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kevout
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-09 12:14
Clipstra schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:47:
[...]

Ik heb na wikken en wegen voor EV Company gekozen. 1) omdat ik geen maandelijks abonnement wilde (er zijn er wel meer hoor), 2) via hun app kun je zien wat de kosten zijn per kwh (dat is niet bij alle aanbieders) 2) het start tarief het laagste is 3) bij sommige moet, ook zonder abonnement, wel nog 5e "aanmeld" kosten betalen en dat is bij EV Company ook niet zo.

Maar, naar mijn idee heb je niet echt slechte, en zijn het de kleine dingen die jouw persoonlijke voorkeur uiteindelijk zullen bepalen. Dus da stemde mij al tevreden, aangezien ik heb waarschijnlijk/hopelijk niet veel zal gaan gebruiken, maar wellicht soms best handig kan zijn in sommige gevallen (betere plekken met parkeren bijvoorbeeld :) )

Succes ermee en veel rij plezier alvast!
Ik heb ook deze, de gratis laadpas vond ik ook wel fijn. Gebruik t nu een paar maanden, bevalt goed. Laad vooral thuis, dus heb t pas een keer of 15 gebruikt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TissueAndLube
Ik maak gebruik van E-Flux en heb niet de pas maar een key, waar je zelf de voorkeur voor hebt. Ik heb ook nog van elec2go, is gratis. Mocht er ooit storing zijn bij E-FLux of iets dergelijks heb ik altijd een reserve. E-Flux is 3 euro in de maand dacht ik en Elec2go is gratis met bijhorende nadelen zoals starttarief.

Wat ik tevens heb gedaan: Ik werk uitsluitend in de nacht. Op mijn werk ( ambulant verpleegkundige) staat wel een laadpaal maar aangezien er niemand op kantoor is heb ik een haspel gekocht ( voor buitengebruik uiteraard) en trek ik zo vanuit het stopcontact stroom naar mijn auto. Blijven Hollanders, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
toka402 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 14:47:
[...]

Heb je een link naar die pdf? Ik herinner me dat ik het ergens heb gezien met voorbeelden van verschillen tussen "normaal gebruik" en schade, maar kan het niet meer vinden op de website.
Staat op de site onder “voorwaarden”:
https://owscd-lynkco.azur...78379401a815c42219f8c09a5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:37
TissueAndLube schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:02:
[...]

Ik maak gebruik van E-Flux en heb niet de pas maar een key, waar je zelf de voorkeur voor hebt. Ik heb ook nog van elec2go, is gratis. Mocht er ooit storing zijn bij E-FLux of iets dergelijks heb ik altijd een reserve. E-Flux is 3 euro in de maand dacht ik en Elec2go is gratis met bijhorende nadelen zoals starttarief.

Wat ik tevens heb gedaan: Ik werk uitsluitend in de nacht. Op mijn werk ( ambulant verpleegkundige) staat wel een laadpaal maar aangezien er niemand op kantoor is heb ik een haspel gekocht ( voor buitengebruik uiteraard) en trek ik zo vanuit het stopcontact stroom naar mijn auto. Blijven Hollanders, toch?
Eflux kan ook zonder abonnement, dan betaal je 1x 5 euro voor de pas en 40ct starttarief als je hem gebruikt.. als je maar incidenteel ergens anders laad, ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TissueAndLube
Rmaxx schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:21:
[...]

Eflux kan ook zonder abonnement, dan betaal je 1x 5 euro voor de pas en 40ct starttarief als je hem gebruikt.. als je maar incidenteel ergens anders laad, ideaal.
Klopt! Maar ik woon in het centrum van Haarlem. Parkeren is een onwijs probleem hier maar gaat een stuk makkelijker als ik mijn auto aan de laadpaal zet en scheelt al gauw 5-10 minuten lopen. Privileges zal ik maar zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:16
TissueAndLube schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:22:
[...]

Klopt! Maar ik woon in het centrum van Haarlem. Parkeren is een onwijs probleem hier maar gaat een stuk makkelijker als ik mijn auto aan de laadpaal zet en scheelt al gauw 5-10 minuten lopen. Privileges zal ik maar zeggen.
Hoe werkt dat dan als je klaar bent met laden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TissueAndLube
GroeneThee schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:24:
[...]

Hoe werkt dat dan als je klaar bent met laden?
Ik ( en eigenlijk iedereen) laat zijn auto '' gewoon '' staan. Tijdje geleden heb ik een klacht ingediend bij handhaving m.b.t een auto die al het gehele weekend op een laadplek stond, was een oude audi TT. Handhaving heeft toen uitgelegd dat zij in principe hier niks mee doen totdat er iemand gaat klagen. Dat komt omdat er tegenwoordig alleen scan-auto's rijden die kijkt of je een parkeervergunning hebt of hebt betaald maar niet of je daar ook mag staan, zoals met een laadplek dus.

Handhaving kwam trouwens gelijk polshoogte nemen en heeft contact opgenomen met de eigenaar om zijn auto weg te halen. Geen idee of die gene een boete heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-08 16:15
[...]
Dat zal je baas vast goed vinden. Krijgen je collega's ook elke dienst een jerrycan benzine mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
[...]
Ik neem aan dat je daarvoor wel toestemming gevraagd hebt? Lang niet elke elektrische aansluiting is ontworpen om enkele uren 13A over te trekken. Niet voor niets zit de wasmachine, Quooker en vaatwasser die hooguit 10 minuten 10A trekken altijd op een aparte groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruytertje
  • Laatst online: 13-01-2023

Ruytertje

aan alles komt eens een einde

[...]
Van de werkgever stroom pakken zonder toestemming staat gelijk aan diefstal, punt. Je wil er zelf niet voor betalen dus pak je het gewoon van een ander als niemand het ziet. En dan roepen 'blijven toch Hollanders' is de kers op de taart van onfatsoen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
  • Laatst online: 13-09 14:21
Ha ha ha,
Maar de haspel is wel waterdicht !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tebs
Ruytertje schreef op maandag 3 januari 2022 @ 21:23:
[...]

Van de werkgever stroom pakken zonder toestemming staat gelijk aan diefstal, punt. Je wil er zelf niet voor betalen dus pak je het gewoon van een ander als niemand het ziet. En dan roepen 'blijven toch Hollanders' is de kers op de taart van onfatsoen. :(
Beetje kort door de bocht dit. Ik kan nergens uit zijn verhaal opmaken dat dit ZONDER toestemming gebeurt, enkel dat niemand op kantoor is (overlast, kabel over bureaus etc). En om dan meteen diefstal te roepen op grond van een assumptie getuigt nou niet echt van fatsoen.

Bij ons zijn er meerdere collega’s die dit doen (voorgevel heeft stopcontact voor tuinwerk) ik heb daar verder geen moeite mee, die paar euro per maand staan voor mij gelijk aan gratis koffie of zorgen voor broodjes bij overwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
Rmaxx schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:21:
[...]

In dit geval raad ik Shell Recharge aan, pas is gratis en transactiekosten 35 cent ipv 40 cent

EDIT: Zie op de site van E-Flux dat het 29 cent is per laadbeurt en geen 40 cent. Weet je zeker dat het 40 cent is? (https://www.e-flux.nl/laadpassen/).
Dit zou betekenen dat na (5,00/0,06=83,33) 84 laadbeurten je winst gaat maken met de E-Flux pas t.o.v. de Shell Recharge pas. Beiden rekenen je het standaard laadtarief van de desbetreffende laadpaal, dus daar is/zou geen verschil in moeten zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door matthewtje op 03-01-2022 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
matthewtje schreef op maandag 3 januari 2022 @ 23:28:
[...]

In dit geval raad ik Shell Recharge aan, pas is gratis en transactiekosten 35 cent ipv 40 cent

EDIT: Zie op de site van E-Flux dat het 29 cent is per laadbeurt en geen 40 cent. Weet je zeker dat het 40 cent is? (https://www.e-flux.nl/laadpassen/).
Dit zou betekenen dat na (5,00/0,06=83,33) 84 laadbeurten je winst gaat maken met de E-Flux pas t.o.v. de Shell Recharge pas. Beiden rekenen je het standaard laadtarief van de desbetreffende laadpaal, dus daar is/zou geen verschil in moeten zijn.
Nee, ik dacht 39, maar 29 kan ook :). Ik zocht een pas zonder abo en op zoveel mogelijk palen beschikbaar. Heb hem pas 1x nodig gehad, werkte verder perfect. Voornamelijk vattenfall voor nog geen 23ct/kWh en gewoon met de app. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:29
Ecotap is slechts 1 cent per kWh extra. Met laden van een phev volgens mij de goedkoopste (zonder abo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevout
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06-09 12:14
Ev company is 10 cent ex btw per laadsessie. Zelfs met phev de goedkoopste die ik heb kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonTW
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 12-02 23:52
Ik gebruik de Smoov app. Betalen met creditcard of bankrekening. 25,4ct/kWh en 25ct per laadbeurt.
Geen abonnement of pasje nodig.
Misschien ligt het aan de omgeving, hier allemaal palen van exploitant Allego.

Met EV company kan het blijkbaar toch nog goedkoper bij dezelfde paal. 24ct/kWh en 12 per sessie.
Is een mooie tip.
Daar kan ik thuis niet voor laden met de huidige energieprijzen

[ Voor 32% gewijzigd door RamonTW op 04-01-2022 09:59 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nordkapp
Hoera,
Net gebeld door Lynk.
Ik kan hem 10 januari ophalen in Diemen.
27 december besteld!
Zwart met trekhaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nordkapp
Correctie 14 januari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 30-07 14:55
RamonTW schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:47:
Ik gebruik de Smoov app. Betalen met creditcard of bankrekening. 25,4ct/kWh en 25ct per laadbeurt.
Geen abonnement of pasje nodig.
Misschien ligt het aan de omgeving, hier allemaal palen van exploitant Allego.

Met EV company kan het blijkbaar toch nog goedkoper bij dezelfde paal. 24ct/kWh en 12 per sessie.
Is een mooie tip.
Daar kan ik thuis niet voor laden met de huidige energieprijzen
Blijft toch vreemd die prijsverschillen; hier (Arnhem) ook allemaal palen van Allego maar alles is (dik) boven de 30 of zelfs 40 cent per kWh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenSoeteman
hjsanders1 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:06:
[...]

Blijft toch vreemd; hier (Arnhem) ook allemaal palen van Allego maar alles is (dik) boven de 30 of zelfs 40 cent per kWh?!
Hoe zien jullie de prijs? Ik heb de app geïnstalleerd maar ik kan nergens de prijs per KWh bij de verschillende palen vinden. Bij andere apps zie ik dat wel eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
TiemenSoeteman schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:22:
[...]

Hoe zien jullie de prijs? Ik heb de app geïnstalleerd maar ik kan nergens de prijs per KWh bij de verschillende palen vinden. Bij andere apps zie ik dat wel eenvoudig.
"Aanklikken" betreffende paal (niet handig idd)

[ Voor 194% gewijzigd door hjsanders1 op 04-01-2022 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenSoeteman
hjsanders1 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:34:
[...]

"Aanklikken" betreffende paal (niet handig idd)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DkLACcx9ilb1RLJg_Hor9U6Mlcw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gJgTnsw8f83WkTTIscTDprc5.png?f=fotoalbum_large

Kijk ik er overheen? Ook naar beneden scrollen levert geen tarief op.

[ Voor 4% gewijzigd door TiemenSoeteman op 04-01-2022 13:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
TiemenSoeteman schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:54:
[...]

[Afbeelding]

Kijk ik er overheen? Ook naar beneden scrollen levert geen tarief op.
Volgens mij toont de Smoov app alleen tarieven bij Allego palen. Bij andere merken zie ik in deze app ook geen tarieven.

In bijvoorbeeld de Shell recharge app en die van vandebron zie ik wel tarieven bij alle palen. Al verschillen de cpo tarieven de deze apps tonen weer per paal van elkaar 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
Vandaag winterbanden-service gehad, auto werd netjes opgehaald en teruggebracht met trailer! Man van Volvo garage gaf al aan de ze even moeten wennen aan de digitale werkwijze van Lynk, maar dat ze er een hoop werk bij hebben gekregen. Nieuwe auto trailer voor Lynk transport was al besteld :P Nu kijken of ik nog naar Oostenrijk kan volgende maand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
Is mijn auto nu open of op slot??? :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qmVuLWkSxLBgqTrPx4SW64Czwus=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m1JGN89RAMtpcY0L57rHZqmG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freezerator
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 22:23
Schrödinger Lynk & Co ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
hjsanders1 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:06:
[...]

Blijft toch vreemd die prijsverschillen; hier (Arnhem) ook allemaal palen van Allego maar alles is (dik) boven de 30 of zelfs 40 cent per kWh?
Dan kun je bijna op benzine gaan rijden.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruytertje
  • Laatst online: 13-01-2023

Ruytertje

aan alles komt eens een einde

Rmaxx schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:04:
[...]

Dan kun je bijna op benzine gaan rijden.. :X
Met 14,5 kWh kan je - maximaal - 70km rijden
Uitgaande van 40ct per kWh kost een volle accu in dat geval 17kWh (volle accu) * 0,40 = € 6,80
Kosten voor 70km elektrisch rijden bij € 0,40/kWh is dus € 6,80

Benzine verbruik is gemiddeld 1:15. Ervaringen verschillen.
Uitgaande van een benzineprijs van € 2,00 per liter:
15km op 1 liter benzine. Om 70km te kunnen rijden op benzine, is dus 4 liter benzine nodig. Kosten benzine per 70Km : € 8,00

Zelfs al is de stroomprijs bij de openbare laadpaal zeer hoog als € 0,40 per kWh, dan nog is het goedkoper dan op benzine rijden.
Uiteraard is bij een lage temperatuur de range van een volle accu lager en zal die van benzinegebruik nagenoeg gelijk blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Ruytertje schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:37:
[...]

Uitgaande van 40ct per kWh kost een volle accu in dat geval 17kWh (volle accu) * 0,40 = € 6,80
Met 10% laadverlies erbij komt het ongeveer gelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Ruytertje schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 17:37:
[...]

Benzine verbruik is gemiddeld 1:15. Ervaringen verschillen.
Uitgaande van een benzineprijs van € 2,00 per liter:
15km op 1 liter benzine. Om 70km te kunnen rijden op benzine, is dus 4 liter benzine nodig. Kosten benzine per 70Km : € 8,00

Zelfs al is de stroomprijs bij de openbare laadpaal zeer hoog als € 0,40 per kWh, dan nog is het goedkoper dan op benzine rijden.
Uiteraard is bij een lage temperatuur de range van een volle accu lager en zal die van benzinegebruik nagenoeg gelijk blijven.
Klopt ongeveer wel, maar mits niet te koud. En ik zei ook 'bijna'. Maar voor mensen die bij de grens wonen is het dat trouwens wel al zo, daar tank je voor een stuk minder per liter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Deveon schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:10:
[...]

Met 10% laadverlies erbij komt het ongeveer gelijk uit.
Die 10% laadverlies zaten al in de berekening. De accu is effectief 14 kWh. Met laadverlies zit je ongeveer op 17 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Oizo1981 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:19:
[...]

Die 10% laadverlies zaten al in de berekening. De accu is effectief 14 kWh. Met laadverlies zit je ongeveer op 17 kWh
Oh wow, is maar 14 van de 17,5 kWh bruikbaar? Dat is een tegenvaller..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Deveon schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 19:28:
[...]

Oh wow, is maar 14 van de 17,5 kWh bruikbaar? Dat is een tegenvaller..
Effectieve accucapaciteit is 14,1 kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Actuele benzineprijs in Duitsland is rond de EUR 1,60/ liter.
De “laadprijs” bij ons in de buurt (Zuid-Limburg) is bij Vattenfall EUR 0,22/kWh

Het zal echter overal anders zijn :)

Rijbereik in de winter is elektrisch minder, maar benzineverbruik is ook hoger.

Bij lage temperaturen (<14 graden):
-Gemiddeld (op alleen benzine) verbruikt die van mij ca 8l/100km.
-Elektrisch rijbereik max 50km.

Dus 100km:
Benzine: EUR 12,80
Elektrisch: 2x volledig laden, 35kWh*0,22 = EUR 7,70

Zelf heb ik de luxe dat ik thuis kan laden en een groot aantal zonnepanelen heb liggen. Zolang het salderen in stand blijft, kost mij de elektriciteit nagenoeg niets. Opgewekt afgelopen jaar zo’n 11MWh, daar kan ik dus bijna 2x per dag volledig mee opladen.

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf59
  • Laatst online: 02-08-2022
vandaag mijn LC01 opgehaald, goed ontvangen, duidelijke uitleg en snel op pad.
wel lege accu dus op benzine naar huis.
het rijdt wel geweldig, kom uit een BMW maar daar doet deze zeker niet voor onder.
helaas bijna donker bij thuiskomst dus aan de lader en morgen ontdekken.
tot op heden alleen last van behoorlijk gedimde achteruitkijkspiegel en de radio werkte niet helemaal mee.
gelukkig een digitale handleiding aan boord.
komende dagen op ontdekkingsreis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Vision
Rudolf59 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:39:
het rijdt wel geweldig, kom uit een BMW maar daar doet deze zeker niet voor onder.
tot op heden alleen last van behoorlijk gedimde achteruitkijkspiegel en de radio werkte niet helemaal mee.
Ha! Ik ook vandaag! Het rijdt idd geweldig.
Achteruitkijkspiegel kun je instellen.

Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Ineens allemaal huurverzoeken vandaag. Bleven zeker hangen? Lynkco gaat eerst maar even betalen. Wacht al maanden. En elke keer bellen: deze week betaald 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
matthewtje schreef op zondag 2 januari 2022 @ 23:12:
Ter update, werkt sinds vanochtend weer bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterxx2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:42
meermarco schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 08:04:
Ineens allemaal huurverzoeken vandaag. Bleven zeker hangen? Lynkco gaat eerst maar even betalen. Wacht al maanden. En elke keer bellen: deze week betaald 👍
Ben je inmiddels uitbetaald? Of blijven ze tegen je zeggen dat het deze week wordt betaald?

Ik wacht sinds oktober al op meerdere betalingen van Lynk & Co.
Zou het zin hebben om via de creditcard een betaling te betwisten? Ook al is het gene waarvoor betaald is geleverd (de auto) aanvullende diensten (het verhuren en de betaling daarvan) zijn niet ontvangen.

[ Voor 19% gewijzigd door Misterxx2 op 05-01-2022 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Misterxx2 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:08:
[...]

Ben je inmiddels uitbetaald? Of blijven ze tegen je zeggen dat het deze week wordt betaald?

Zou het zin hebben om via de creditcard een betaling te betwisten? Ook al is het gene waarvoor betaald is geleverd (de auto) aanvullende diensten (het verhuren en de betaling daarvan) zijn niet ontvangen.
Nee wacht dus ook al zolang (ook 7x gebeld). Ben zelfs teruggebeld. Ja we hebben het bij ‘badkoffice’ opgepakt. Deze week. Natuurlijk niks nog.

Goed idee van huurbedrag inhouden. Maar volgens mij kan ik enkel het hele bedrag betwisten.
En niet 170 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Kan je ze niet met een brief+email in gebreke stellen met een opsomming van de feiten en gedane beloftes van betalingen?

Of via Social media / LinkedIn wat druk zetten?

Blijkbaar werkt alleen bellen niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
Rudolf59 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:39:
Dan ben ik toch heel benieuwd wat voor BMW en uit welk bouwjaar? Normaal gesproken zijn BMW's superieur op het gebied van afwerking, wegligging/handling en ergonomie zeker waar het auto's als de 01 betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
Misterxx2 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:08:
[...]

Het proberen waard maar (erg) weinig dat dat gaat lukken. Dan zal je (via een advocaat) een juridisch traject moeten opstarten vrees ik. Dat kost al snel meer dan je van L&C tegoed hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
Ok... Voor degene die er over denken om betalingen via cred card of bank op te schorten heb ik het advies om dat niet te doen.

L&C mogen dan jou weigeren om vanaf dat moment nog de wagen uit te lenen / verhuren.
Zie ook Algemene voorwaarden voor Lynk & Co voor autodelen
En dan met name artikel 8.1;
niet in gebreke zijn gebleven of geweigerd hebben eerdere betalingen aan Ons of een andere geregistreerde Gebruiker te voldoen,
Als je verder leest zie je wel dat L&C aangeven dat zij volgens hun eigen voorwaarden(artikel 31);
Lynk & Co zullenhet aan de Uitlener verschuldigde bedrag betalen via Onze BDV uiterlijk 14 (veertien) dagen nadat de betaling van de Lener is ontvangen. De betaling aan de Uitlener vindt plaats op vrijdag.
verschuldigde bedrag uiterlijk 2 weken na dat zij het ontvangen hebben over zullen maken.

Maar neem aan dat iedereen dit wel weet :+

Overigens zit op mijn mobiel maar het lukt mij niet om de bijlage 3 te downloaden, waar vergoedingen en beboetingen van het autodelen staan beschreven.

Anyway, als je de L&C hebt genomen met als belangrijke factor ook het kunnen delen en de financiële compensatie nodig hebt, zou ik zeker meer doen dan alleen bellen.
Zelfs heroverwegen als de situatie niet wijzigt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Misterxx2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:42
GroeneThee schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:50:
Kan je ze niet met een brief+email in gebreke stellen met een opsomming van de feiten en gedane beloftes van betalingen?..
In mijn geval heb ik dat al gedaan, dat zet zelfs geen zoden aan de dijk. Alleen maar loze beloftes, dat ik geduld moet hebben.
GroeneThee schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:22:
Anyway, als je de L&C hebt genomen met als belangrijke factor ook het kunnen delen en de financiële compensatie nodig hebt, zou ik zeker meer doen dan alleen bellen.
Zelfs heroverwegen als de situatie niet wijzigt.
Heroverwegen heb ik al gedaan, aangezien ik geen klant meer van ze ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenSoeteman
Gisteren ook mijn auto opgehaald. Eerste indruk is heel goed. Positief verrast. Na alle rampverhalen over de elektronica hier was mijn verwachtingspatroon ws. aardig naar beneden bijgesteld ;-). Inmiddels na een telefoontje ook de auto beschikbaar in mijn app en probeer nu delen in te stellen. Dat loopt alleen nog even fout op het invoeren van de bankrekening.

Ik heb overigens bij het ophalen gevraagd of je aan een huurder een sleutel mee mag geven als de app niet goed werkt als toegang en mij is toen bevestigd dat dat mocht. Dat voorkomt een hoop stress lijkt me. Iemand anders al ervaring met die oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenSoeteman
Ik kan mij overigens de frustratie goed voorstellen van de verhuurders die hun geld maar steeds niet krijgen. Toch overheerst bij mij het gevoel dat ze het gewoon administraties nog niet op orde krijgen, misschien omdat de aandacht meer uitgaat naar nieuwe auto's uitleveren. Het risico dat het helemaal niet goed gaat komen lijkt mij op dit moment beperkt, zeker omdat dit de kern van hun idee is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjsanders1
TiemenSoeteman schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:58:

Ik heb overigens bij het ophalen gevraagd of je aan een huurder een sleutel mee mag geven als de app niet goed werkt als toegang en mij is toen bevestigd dat dat mocht. Dat voorkomt een hoop stress lijkt me. Iemand anders al ervaring met die oplossing?
Dat lijkt me (heel) onverstandig en (wederom) een behoorlijk matig advies van L&C. Zie dan nog maar eens te bewijzen in geval van ongeluk/calamiteit dat jij niet de bestuurder was. Mijn advies bij alles(!) wat L&C beweert/zegt/beloofd in eigenlijk alle gevallen; laten bevestigen per mail anders heb je niets om op terug te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
TiemenSoeteman schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:02:
Ik kan mij overigens de frustratie goed voorstellen van de verhuurders die hun geld maar steeds niet krijgen. Toch overheerst bij mij het gevoel dat ze het gewoon administraties nog niet op orde krijgen, misschien omdat de aandacht meer uitgaat naar nieuwe auto's uitleveren. Het risico dat het helemaal niet goed gaat komen lijkt mij op dit moment beperkt, zeker omdat dit de kern van hun idee is.
Probleem is niet zozeer dat ze bij dit traject hun boeltje niet op orde hebben maar dat geld eigenlijk voor alles. De CS is echt wel behulpzaam maar L&C doet (om wat voor reden dan ook) veel te vaak niet wat ze beloven. Op elk vlak wat je maar kunt verzinnen en het antwoord is steeds hetzelfde; wachten en/of een software update met zeer beperkte opbrengst in beide gevallen. Veel gebruikers geloven het echter wel en verzinnen work-arounds en/of accepteren de problemen, wellicht in de hoop dat deze zich in de toekomst oplossen. Wie zie het zeggen...... Overigens hebben ze mij vorige week in Parijs keurig geholpen met een milieucertificaat waarvan ik eigenlijk niet zeker weet of het ook echt valide is (maar ik heb het niet hoeven te gebruiken)

[ Voor 8% gewijzigd door hjsanders1 op 05-01-2022 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenSoeteman
hjsanders1 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:03:
[...]

Dat lijkt me (heel) onverstandig en (wederom) een behoorlijk matig advies van L&C. Zie dan nog maar eens te bewijzen in geval van ongeluk/calamiteit dat jij niet de bestuurder was. Mijn advies bij alles(!) wat L&C beweert/zegt/beloofd in eigenlijk alle gevallen; laten bevestigen per mail anders heb je niets om op terug te vallen.
Goed advies. Dat was ook al door mijn hoofd gegaan. Ik kijk alleen enorm over het email adres heen waarschijnlijk. Wel mailadres gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenSoeteman
hjsanders1 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:07:
[...]

Probleem is niet zozeer dat ze bij dit traject hun boeltje niet op orde hebben maar dat geld eigenlijk voor alles. De CS is echt wel behulpzaam maar L&C doet (om wat voor reden dan ook) veel te vaak niet wat ze beloven. Op elk vlak wat je maar kunt verzinnen en het antwoord is steeds hetzelfde; wachten en/of een software update met zeer beperkte opbrengst in beide gevallen. Veel gebruikers geloven het echter wel en verzinnen work-arounds en/of accepteren de problemen, wellicht in de hoop dat deze zich in de toekomst oplossen. Wie zie het zeggen......
Ja dat snap ik maar al te goed. Laten we het erop houden dat ik nog een optimistisch ingestelde starter ben. Maar misschien lever ik hem ook na enkele maanden gefrustreerd weer in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
edit

[ Voor 99% gewijzigd door hjsanders1 op 05-01-2022 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
TiemenSoeteman schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:10:
[...]

Goed advies. Dat was ook al door mijn hoofd gegaan. Ik kijk alleen enorm over het email adres heen waarschijnlijk. Wel mailadres gebruik jij?
Je moet hen laten mailen....niet andersom (dat werkt niet is mijn ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
TiemenSoeteman schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 11:12:
[...]

Ja dat snap ik maar al te goed. Laten we het erop houden dat ik nog een optimistisch ingestelde starter ben. Maar misschien lever ik hem ook na enkele maanden gefrustreerd weer in...
Als geheel ben ik erg tevreden over de auto (ruim, hybride en rijd prettig) hoewel deze imo niets bijzonders doet tov van wat ik mag verwachten. Er zijn eigenlijk (nog) geen vergelijkbare opties en ik ben er niet erg afhankelijk van dat maakt ook wel uit denk ik. Maar als ik objectief kijk naar wat L&C "extra" belooft (schreeuwt eigenlijk) dan is daar nog maar bar weinig van terecht gekomen. Geen fatsoenlijke/werkende deeloptie(s), geen OTA, geen snelle levering (2/3 dagen is de belofte), geen nieuwe features/innovaties/verbeteringen in de software, geen betrouwbare app functionaliteit etc, etc. Ze leveren voor een (redelijk) aantrekkelijke prijs een huurauto die puur als auto doet wat het beloofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
GroeneThee schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 09:50:
Kan je ze niet met een brief+email in gebreke stellen met een opsomming van de feiten en gedane beloftes van betalingen?

Of via Social media / LinkedIn wat druk zetten?

Blijkbaar werkt alleen bellen niet echt.
Tja. Inleveren auto was een optie. Maar ja. Daar heb ik ook mezelf mee:-)

Wil LinkedIn niet gebruiken als ‘klaag’ medium. Maar mail wellicht idd. En zeggen dat ik ga storneren. Maar wil ook weer geen bkr negatieve annotatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Okee. Bij bellen een Engels sprekend iemand. Gezegd hoe en wat. Moest kijken. En ja je had idd betaald Moeten worden. (Joh). En vreemd want de opdracht staat wel ingepland. Gezegd dat ie maar gaat fixen en anders ga ik storneren. Oh oh.

Mail gestuurd. Gevraagd of ik kan storneren en zelf maar de administratie ga doen. Al zovaak gebeld. En dat ik binnen 10 werkdagen het geld wil en anders minstens gebeld met welke datum wel. En zo niet dat ik dat alsnog kan doen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Heeft iemand inmiddels geschikte / passende sneeuwkettingen gevonden?
Het onderwerp is al een paar keer voorbijgekomen, maar er is volgens mij nog niemand die een geschikte set gevonden heeft!

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
Heeft iemand Allianz al eens benaderd met uitvraag naar de concrete verzekeringsvoorwaarden? Ik gok dat je hiervoor een polisnummer nodig hebt, maar die is volgens mij nergens te achterhalen onder je eigen account van Lynk & Co...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
meermarco schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 13:14:
[...]
Maar wil ook weer geen bkr negatieve annotatie.
Aangezien het geen private lease is maar een abonnement zal je geen BKR registratie hebben voor je Lynk&Co contract en dus ook geen negatieve annotatie krijgen wanneer je niet betaalt.

Een van de voordelen van huren bij Lynk&Co in plaats van private lease :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
matthewtje schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:34:
Heeft iemand Allianz al eens benaderd met uitvraag naar de concrete verzekeringsvoorwaarden? Ik gok dat je hiervoor een polisnummer nodig hebt, maar die is volgens mij nergens te achterhalen onder je eigen account van Lynk & Co...?
Wat wil je weten dat niet in de verzekeringsvoorwaarden staat?
https://owscd-lynkco.azur...A7BC3ACFDD260D3B00B9C7E67

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
Oizo1981 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:23:
[...]

Wat wil je weten dat niet in de verzekeringsvoorwaarden staat?
https://owscd-lynkco.azur...A7BC3ACFDD260D3B00B9C7E67
Dit zijn algemene voorwaarden uit een polisblad met bijzondere voorwaarden bij aanvullende verzekeringen, en dit betekent dus niet dat alle voorwaarden genoemd in dit polisblad ook daadwerkelijk onder de polis vallen die Lynk & Co heeft afgesloten (zie controversie omtrent o.a. inzittendenverzekering). De vraag rest velen nog steeds welke voorwaarden nu écht van toepassing zijn voor rijders/huurders van een M2M Lynk & Co abonnement.

Het opvragen hiervan bij Allianz (waarvoor je waarschijnlijk een polisnummer nodig hebt) kan hierop helderheid/uitsluitsel bieden, omdat zij dan aan kunnen leveren welke "opties" je (Lynk & Co) wel/niet aangevinkt hebt en waar je dus concreet voor verzekerd bent.

[ Voor 15% gewijzigd door matthewtje op 05-01-2022 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthewtje schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:34:
Staat er op de groene kaart geen polisnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
Verwijderd schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:38:
[...]

Nop, een kentekenbewijs staat los van een verzekering op een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthewtje schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:39:
[...]

Nop, een kentekenbewijs staat los van een verzekering op een auto.
Een groene kaart is iets anders dan het kentekenbewijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
Verwijderd schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:41:
[...]

Een groene kaart is iets anders dan het kentekenbewijs.
Oh, uiteraard... bijna weekend ;). Geen idee eerlijk gezegd. Heb hem niet in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
matthewtje schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:31:
[...]

Dit zijn algemene voorwaarden uit een polisblad met bijzondere voorwaarden bij aanvullende verzekeringen, en dit betekent dus niet dat alle voorwaarden genoemd in dit polisblad ook daadwerkelijk onder de polis vallen die Lynk & Co heeft afgesloten (zie controversie omtrent o.a. inzittendenverzekering). De vraag rest velen nog steeds welke voorwaarden nu écht van toepassing zijn voor rijders/huurders van een M2M Lynk & Co abonnement.

Het opvragen hiervan bij Allianz (waarvoor je waarschijnlijk een polisnummer nodig hebt) kan hierop helderheid/uitsluitsel bieden, omdat zij dan aan kunnen leveren welke "opties" je (Lynk & Co) wel/niet aangevinkt hebt.
Artikel 14 van de L&C M2M voorwaarden: Het Maandelijks Membership omvat een motorrijtuigen- en WA-verzekering (‘Verzekering’) verstrekt door onze partner en welke worden beheerst door de aparte voorwaarden van onze partner.

De in de Allianz-voorwaarde genoemde AANVULLENDE dekkingen pechhulp, rechtsbijstand, schadeverzekering en ongevallenverzekering zijn NIET inbegrepen (pechhulp wel via L&C zelf). Dat is meermaals door L&C bevestigd. Ik heb pas bij 1 persoon schriftelijk een mailtje gezien dat de inzittendenverzekering zou worden toegevoegd maar de voorwaarden zijn daarop in ieder geval niet aangepast. Aangezien die aanvullende dekkingen niet zijn afgesloten heb je dus in principe ook niets met Allianz te maken. Enkel de administratiekosten van500 euro bij L&C als schade niet verhaald kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Vision
Heeft iemand ook audio issues als in geluid dat ineens harder gaat als je gewoon radio luistert? En tijdens bellen moet ik hem op z'n aller hardst zetten voor ik het beetje kan verstaan. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Verwijderd schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:38:
[...]

Polisnummer staat inderdaad op de groene kaart bij onderdeel 4. achter NL 103- XXXXXXXXXXX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
Dark Vision schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:45:
Heeft iemand ook audio issues als in geluid dat ineens harder gaat als je gewoon radio luistert? En tijdens bellen moet ik hem op z'n aller hardst zetten voor ik het beetje kan verstaan. Ben benieuwd!
Als de radio automatisch overschakelt van DAB naar FM gaat hij bij mij ook flink harder. Ik heb die automatische overschakeling dus uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
Oizo1981 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:44:
[...]

Artikel 14 van de L&C M2M voorwaarden: Het Maandelijks Membership omvat een motorrijtuigen- en WA-verzekering (‘Verzekering’) verstrekt door onze partner en welke worden beheerst door de aparte voorwaarden van onze partner.

De in de Allianz-voorwaarde genoemde AANVULLENDE dekkingen pechhulp, rechtsbijstand, schadeverzekering en ongevallenverzekering zijn NIET inbegrepen (pechhulp wel via L&C zelf). Dat is meermaals door L&C bevestigd. Ik heb pas bij 1 persoon schriftelijk een mailtje gezien dat de inzittendenverzekering zou worden toegevoegd maar de voorwaarden zijn daarop in ieder geval niet aangepast. Aangezien die aanvullende dekkingen niet zijn afgesloten heb je dus in principe ook niets met Allianz te maken. Enkel de administratiekosten van500 euro bij L&C als schade niet verhaald kan worden.
Je had een reactie geplaatst op een gebruiker die een mailconversatie had gepost waarin door L&C werd bevestigd dat de verzekering voor inzittenden inclusief zou zijn. Dat dit dus wel eenmalig is bevestigd door een medewerker via mail zou mijn inziens reden genoeg zijn om toch definitief uitsluitsel te moeten krijgen als het door andere medewerkers ontkracht wordt... En dus niet dat uitsluitsel nogmaals via klantenservice op te halen maar gewoon duidelijk de polis op te vragen bij de verzekeraar, lijkt mij het meest 'veilig'..?:
Oizo1981 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:46:
[...]

In het document van Allianz stonden die voorwaarden altijd al. Het was alleen de vraag of L&C die optionele dekking had afgesloten. Tot op heden niet, maar blijkbaar nu wel. Dat is overigens niet de polis van Allianz maar enkel het voorwaardenpakket. Zie bijvoorbeeld het optionele pakket rechtsbijstand dat L&C ook niet aanbiedt maar dat wel in de voorwaarden is genoemd.

[ Voor 4% gewijzigd door matthewtje op 05-01-2022 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oizo1981
matthewtje schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:50:
[...]

Je had een reactie geplaatst op een gebruiker die een mailconversatie had gepost waarin door L&C werd bevestigd dat de verzekering voor inzittenden inclusief zou zijn. Dat dit dus wel eenmalig is bevestigd door een medewerker via mail zou mijn inziens reden genoeg zijn om toch definitief uitsluitsel te moeten krijgen als het door andere medewerkers ontkracht wordt... En dus niet dat uitsluitsel nogmaals via klantenservice op te halen maar gewoon duidelijk de polis op te vragen bij de verzekeraar, lijkt mij het meest 'veilig'..?:

[...]
Zolang de voorwaarden van L&C zelf niet aangepast zijn ga ik er vanuit dat er geen inzittendenverzekering is. Dat één medewerker dat weken geleden een keer heeft gemaild acht ik een van de zoveel 'schoonheids'foutjes van L&C.

Aangezien wij niet de verzekeringnemers zijn, verwacht ik niet dat je de polis kunt opvragen bij Allianz. Maar mocht het lukken ben ik natuurlijk benieuwd wat er in staat. Ik zou me namelijk ook goed kunnen voorstellen dat de auto helemaal niet all risk is verzekerd maar alleen WA. Dat L&C dat risico zelf draagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:26
Inmiddels ruim een maand de auto, alles helemaal vlekkeloos...tot en met nu

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-8nyl8Qd49CSQxI1p78unLKoFU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/euTW1aSkaaR514cwdLvBBi3H.jpg?f=fotoalbum_large

Ben met de pech hulp aan de lijn nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-08 16:15
cyberdj schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:21:
Het onderwerp is al een paar keer voorbijgekomen, maar er is volgens mij nog niemand die een geschikte set gevonden heeft!
Ja, een set van centrax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-09 21:42
cyberdj schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 15:21:
Wij wel. Ze liggen nu ongebruikt in de auto. Als je ze een weekje wilt huren kan dat wel, ik kan namelijk niet meer skieen dit jaar. Liggen in Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-09 20:27
sakurakilla schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 18:01:
Inmiddels ruim een maand de auto, alles helemaal vlekkeloos...tot en met nu

[Afbeelding]

Ben met de pech hulp aan de lijn nu
Hoe is dit afgelopen? Helaas ook al een keer (net als anderen) mogen meemaken. Ik heb het kunnen oplossen door de auto af te sluiten met de sleutel en afstand te nemen van de auto (zodat de software helemaal afsluit). Vervolgens even een paar minuten gewacht en nog een keer geprobeerd. Tot nu toe gelukkig nog maar één keer meegemaakt, maar ik lees ook verhalen van mensen die er vaker last van hebben. Ik heb het nog niet weten te reproduceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Vision
Oizo1981 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 16:47:
[...]

Als de radio automatisch overschakelt van DAB naar FM gaat hij bij mij ook flink harder. Ik heb die automatische overschakeling dus uitgezet.
Ja dat heb ik ook wel uitstaan. Ik heb ga nu apple carplay proberen, dat lijkt qua bellen in ieder geval veel mooier te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 00:26
About2Break schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 20:37:
[...]

Hoe is dit afgelopen? Helaas ook al een keer (net als anderen) mogen meemaken. Ik heb het kunnen oplossen door de auto af te sluiten met de sleutel en afstand te nemen van de auto (zodat de software helemaal afsluit). Vervolgens even een paar minuten gewacht en nog een keer geprobeerd. Tot nu toe gelukkig nog maar één keer meegemaakt, maar ik lees ook verhalen van mensen die er vaker last van hebben. Ik heb het nog niet weten te reproduceren.
Weglopen hielp bij mij niet, terwijl ik met pechhulp aan de lijn was, werkte het opeens gewoon weer.
Ik zat toen gewoon in de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TissueAndLube
Tebs schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:58:
[...]

Beetje kort door de bocht dit. Ik kan nergens uit zijn verhaal opmaken dat dit ZONDER toestemming gebeurt, enkel dat niemand op kantoor is (overlast, kabel over bureaus etc). En om dan meteen diefstal te roepen op grond van een assumptie getuigt nou niet echt van fatsoen.

Bij ons zijn er meerdere collega’s die dit doen (voorgevel heeft stopcontact voor tuinwerk) ik heb daar verder geen moeite mee, die paar euro per maand staan voor mij gelijk aan gratis koffie of zorgen voor broodjes bij overwerk.
Ik had ook overduidelijk niet echt de behoefte om op zulk soort berichten te reageren. Fijn dat sommige mensen wel normaal kunnen denken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technomancer
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-07 20:46
Ik ga binnenkort verhuizen en moet dus een nieuw energiecontract aanvragen. Nu schrok ik enorm van de prijzen (met name gas, maar ook stroom). Ik ging eigenlijk uit van een stroomprijs van ongeveer 0,25 per kWh dus dan zou het laden van de accu ongeveer 0,25 x 17 = 4,25 euro kosten. Ervan uitgaande dat je dan gemiddeld 60 km kan rijden, zou 600 km rijden dan 42,50 euro kosten. Dat is een stuk minder dan een volle tank benzine. Nu zie ik echter bij het zoeken naar een nieuwe energieleverancier prijzen staan voor stroom van 0,42 tot ruim boven de 0,5 per kWh, dan zou een volle accu dus 0,42 x 17 = 7,14 euro kosten. Dan zou ongeveer 600 km rijden uitkomen op 71 euro en dan is het nog maar de vraag of dit (nog steeds) goedkoper is dan op benzine rijden? Ik weet alleen niet of dit voorbeeld klopt, want er zijn ook nog kortingen en belastingen die weer van die stroomprijs afgaan bij de leveranciers volgens mij, maar het is mij niet helemaal duidelijk wat de gemiddelde stroomprijs in 2022 nu is t.o.v. 2021 en of het dan nog steeds loont om elektrisch te rijden. Iemand die hier wat meer licht op kan laten schijnen?
Pagina: 1 ... 47 ... 181 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.