Wat ik heb gebruikt:
- Blackvue DR590X 2CH 32GB(dus voor en achter) via coolblue a €299,95
- Cellink neo 5 via allcam aangeschaft a €179,-euro, deze zijn net ff een tikkeltje beter dan de blackvue batterypacks, qua capaciteit en aanschafprijs.
Kwaliteit is voor zover ik weet dik in orde en daarin zijn ze dan ook gelijkwaardig.
- ongeveer 3 uur van mijn vrije middag, inclusief het denkbeeldig trekken van de kabels. Denk er ook om, de belijning binnenin is erg stevig en vereist enige kracht om een klein beetje op te tillen(dit is nodig om de kabels erin te stoppen). Ik heb hiervoor de tag gebruikt van mijn oude werkgever om even de boel omhoog te liften.

De duurdere modellen van blackvue komen met een handig tooltje hiervoor.
Wat ik heb gedaan is als volgt:
- voorste camera geïnstalleerd en kabels verbonden
- kabel voor de voeding naar de batterypack heb ik rechtsom getrokken via het gehemelte, door de rubberen belijning in de deur(uiteraard aan chassis kant). Vervolgens de kabel onder de bekleding aan de middelste pilaar weggestopt en doorgetrokken naar de volgende deur. Deze vervolgens weggestopt in het gehemelte richting de achterbak en via de rubberen belijning van de achterkant naar beneden laten lopen, zo de dubbele bodem in en deze aan de batterypack verbonden via de 12v ingang.
- batterypack in de dubbele bodem weggestopt in een hoek en de voedingskabel hiervan richting de 12v getrokken en netjes weggewerkt/zo min mogelijk zichtbaar
- hetzelfde proces uitgevoerd voor de achtercamera, alleen dan via de linkerkant, en dan gaat er op het laatst nog een stukje kavel in de belijning op de achterklep zelf(dit om zoveel mogelijk kabel weg te werken). Je zal hierbij altijd een stukje kabel zichtbaar houden omdat de achterklep ook nog open moet zonder de kabel aan gort te trekken

.
Dit is echt minimaal zichtbaar, sterker nog, ik zie dit helemaal niet.
- app van blackvue en de batterij geïnstalleerd en opgezet, dit is zo gedaan. In de app even de helderheid van de achtercamera omhoog gooien ivm de getinte ramen achter.
Met een volledig opgeladen batterypack, welke in ongeveer een uurtje +/- oplaad tijdens het rijden, kan ik met de huidige setup een goede 1.5 filmen in parking mode(bewegingssensor en impact). Uiteraard werkt de setup ook gewoon zoals normaal tijdens het rijden.
Ik ga deze setup ook nog uitbreiden met de GPS van blackvue zodat ik ook de data van locatie e.d kan inzien.
Zie foto's voor een visualisatie en resultaat. Rode lijnen in Adobe even erbij getekend ter verduidelijking van de plekken waar de kabel langs is getrokken/weggestopt.
[
Voor 5% gewijzigd door
Hardred op 30-12-2021 21:42
]