Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 13:41
TiemenSoeteman schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:24:
[...]

Hoe heb je daar bericht van gekregen? Ik heb 29/11 aangemeld en mocht 7/12 bestellen. Sindsdien is het erg stil ☺️.
Ik ben na de definitieve bestelling binnen een paar dagen gebeld door lynk en co via een 0800 nummer om een datum en tijdstip te kiezen voor aflevering. Gaat bij mij om de zwarte variant, misschien dat daar nog verschil in zit?

En voor de aflever locatie, ik kreeg geeneens een optie, was standaard al Diemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-05 09:09
ButsMG schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:34:
[...]

Ik heb zelf een aantal keer de ervaring dat de auto besluit op benzine te gaan rijden als de accu rond de 15% komt. Aangezien je dan toch nog een km of 10 zou moeten kunnen rijden, zou ik (als ik toch nog minder dan 10 te gaan heb), graag elektrisch blijven rijden ipv overschakelen op benzine. Ik heb dit nog niet helemaal uit weten te pluizen.

Ik heb wel eens geprobeerd dan terug te gaan naar 'Pure', maar die optie is dan niet meer beschikbaar.
Mijn ervaring (met de weinige keren dat het is voorgekomen) is als ik hem dan even goed/lang laat remmen op regeneratief dat hij weer de accu pakt i.p.v. de motor (voor een langer stuk dan dat hij heeft kunnen regenereren)

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-05 09:09
Technomancer schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:25:
Als je dus thuis laadt via de granny dan betaal je volgens mij ongeveer 17 * 0,25 = 4,25 euro voor een volle accu. Daar kun je in theorie 70 km mee rijden ongeveer, maar in de praktijk is dit vaak een stuk minder. Toch is dat wel veel goedkoper dan benzine. Ik heb overigens al wel gemerkt dat mijn stroomverbruik flink duurder is geworden (ongeveer 30 euro meer) op de maandelijke afrekening sinds ik de 01 regelmatig aan het stopcontact hang, maar dat is logisch natuurlijk.

Wat ik me nog wel afvraag: stel je hangt de auto aan het begin van de avond aan de grannylader, dan is de accu ergens halverwege de nacht vol maar dan blijft ie nog een paar uur zitten totdat je hem eruit haalt. Kan dat kwaad? En blijft dat stroom kosten? Of zit er een soort slimmigheid in de meegeleverde grannykabel dat hij geen stroom meer verbruikt als de accu vol is? Of is het beter om het echt te timen en de kabel te verwijderen direct zodra de accu vol is? Misschien domme vraag hoor maar ik vroeg het me af :)
Blijft wel stroom kosten maar dit is zó weinig dat je er niks van zal merken, beetje hetzelfde als een Philips Hue (slim) lampje dat 'altijd aan' staat, maar niet brandt. Je hebt het over enkele euro's (of nog niet eens een euro) op jaarbasis

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:43
matthewtje schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 09:02:
[...]

Blijft wel stroom kosten maar dit is zó weinig dat je er niks van zal merken, beetje hetzelfde als een Philips Hue (slim) lampje dat 'altijd aan' staat, maar niet brandt. Je hebt het over enkele euro's (of nog niet eens een euro) op jaarbasis
Eens. Maar wel vreemd dat die lamp na compleet laden niet ‘uit’ gaat. Laatst ook een buurman die kwam melden dat mijn binnenverlichting nog aan stond. Auto hing aan de lader en de binnenverlichting ging langzaam aan en uit. Ook door het laden. Snap de noodzaak van die verlichting niet zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meermarco
Blijf dit een rare voorwaarde vinden:

In het geval dat de schade door de Verzekering wordt gedekt, is de Lener verplicht een schadeafhandelingsvergoeding van € 1.000,00 (één duizend euro) aan Lynk & Co te betalen (overeenkomend met het eigen risico). In het geval dat de schade niet door de Verzekering wordt gedekt (zie de Verzekeringsvoorwaarden), moeten de Lener en Uitlener de schade onderling regelen.

Dus als de lener dronken is. Dat wordt uitgesloten vaak. Moet ik als verhuurder maar iets doen om mijn geld te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:56
sakurakilla schreef op donderdag 9 december 2021 @ 22:33:
Iemand die weet of google maps (android auto) ook op de bestuurdersdisplay.te weergeven is?
Bij mij wordt de navigatie van android auto wel in het bestuurdersdisplay weergegeven. Beperkter dan de ingebouwde navigatie, hij toont de afstand tot de volgende te nemen afslag en welke afslag dat is.
Met waze werkt het ook, alleen laat die in het bestuurdersdisplay niet zien welke afslag je bij een rotonde moet hebben. Maps toont dat wel.
Misschien is er een update geweest van Android Auto die deze feature mogelijk heeft gemaakt?
Ben er iig wel erg blij mee, geen enkele reden meer om de ingebouwde navigatie te gebruiken nu O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:49
dixet schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 12:49:
[...]

Bij mij wordt de navigatie van android auto wel in het bestuurdersdisplay weergegeven. Beperkter dan de ingebouwde navigatie, hij toont de afstand tot de volgende te nemen afslag en welke afslag dat is.
Met waze werkt het ook, alleen laat die in het bestuurdersdisplay niet zien welke afslag je bij een rotonde moet hebben. Maps toont dat wel.
Misschien is er een update geweest van Android Auto die deze feature mogelijk heeft gemaakt?
Ben er iig wel erg blij mee, geen enkele reden meer om de ingebouwde navigatie te gebruiken nu O-)
Kun je hiervan een foto maken, ik zou graag willen zien hoe het eruit ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzza
kezzza schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 06:12:
[...]

Ik ben na de definitieve bestelling binnen een paar dagen gebeld door lynk en co via een 0800 nummer om een datum en tijdstip te kiezen voor aflevering. Gaat bij mij om de zwarte variant, misschien dat daar nog verschil in zit?

En voor de aflever locatie, ik kreeg geeneens een optie, was standaard al Diemen.
@TiemenSoeteman
Om hier nog even op terug te komen, vandaag een mailtje gehad dat de auto toch niet gereed is aankomende woensdag, en dat ze geen idee hebben wanneer de aflevering wel plaats gaat vinden. Dus voor mij nog geen nieuwe Lynk&Co woensdag a.s. Vooral heel bijzonder dat er helemaal geen nieuwe (grove) indicatie te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
sakurakilla schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 13:54:
[...]

Kun je hiervan een foto maken, ik zou graag willen zien hoe het eruit ziet
Is misschien meer iets voor in het Android Auto topic, maar vooruit ;)
Bij beide zie je de snelheid, de straatnaam en de afstand en richting voor de volgende afslag

Google Maps:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RH-T6-IR1dLLdbvAxIkf0boVZ6I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HQikt1ZY22Y75Yb4w9sc6xTV.jpg?f=fotoalbum_large
Waze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z1OGm0gTkWjuwP5meQsYEa7whzw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YbjBaRVCGuWhgZ5qHzkjmMwl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
dixet schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:21:
[...]

Is misschien meer iets voor in het Android Auto topic, maar vooruit ;)
Bij beide zie je de snelheid, de straatnaam en de afstand en richting voor de volgende afslag

Google Maps:
[Afbeelding]
Waze:
[Afbeelding]
Ahh ik snap het nu, dit kreeg ik bij mij ook. Ik doelde meer op de echte hele google maps of het scherm. Zelfde manier hoe de ingebouwde navigatie het doet.

Alsnog bedankt voor de fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PkZZP
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-04 16:47
LarskeK schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 14:30:
[...]

Wat bedoel je met de aanwezigheid van de sleutel?

In de basis zou je m met de hand moeten wassen ;-)

Als je een wasstraat hebt waar je doorheen getrokken wordt dan loopt de “motor” en dan is er niks aan de hand. Als het een wasstraat is waar je de auto inzet en zelf uitstapt dan zijn er 2 opties. Je laat de sleutel in de auto of je houdt m bij je.
Betekent dus niet dat bijvoorbeeld de achterwisser plotseling spontaan heen en weer gaat (als je er zelf naast staat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenSoeteman
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-02 13:59
kezzza schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 14:01:
[...]

@TiemenSoeteman
Om hier nog even op terug te komen, vandaag een mailtje gehad dat de auto toch niet gereed is aankomende woensdag, en dat ze geen idee hebben wanneer de aflevering wel plaats gaat vinden. Dus voor mij nog geen nieuwe Lynk&Co woensdag a.s. Vooral heel bijzonder dat er helemaal geen nieuwe (grove) indicatie te geven.
Jammer! Ik had overigens een blauwe besteld. Dat zou het verschil idd ook kunnen zijn. Maar bij ons geen stress. Is een tweede auto om uit te proberen. Hoop voor jou dat hij snel komt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenSoeteman
kezzza schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 06:12:
[...]

Net even gebeld. Volgens de vriendelijke dame was het in mijn geval de trekhaak die voor iets meer vertraging zorgde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
Vraagje over het lenen. Ik ga een aantal dagen weg, mijn vader wilde dus de auto 4 dagen lenen. Echter heeft hij perongeluk de booking request naar iemand anders in de buurt gestuurd, was de eerste keer dat hij dit deed. Die persoon heeft het toen geaccepteerd, maar mijn vader heeft het de booking geannuleerd. Dit alles gebeurde binnen 3min. Vraag is dan eingelijk, moet hij voor de volledige 4 dagen betalen of hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sang-Drax of X
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-01 18:17
sakurakilla schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 18:45:
Vraagje over het lenen. Ik ga een aantal dagen weg, mijn vader wilde dus de auto 4 dagen lenen. Echter heeft hij perongeluk de booking request naar iemand anders in de buurt gestuurd, was de eerste keer dat hij dit deed. Die persoon heeft het toen geaccepteerd, maar mijn vader heeft het de booking geannuleerd. Dit alles gebeurde binnen 3min. Vraag is dan eingelijk, moet hij voor de volledige 4 dagen betalen of hoe zit dat?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IN3wcqGD4UBTnqU02-O2lFyeSe4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7IXnbuasvAC9V7ilvU0F4X9h.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
Ohh top, ik kon dit niet zo snel vinden. Geeft mij een gerust hart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebs
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 05-09-2024
Gebeld voor een afspraak, staat voor dinsdag (zakelijk m2m). Na belletje ook meteen bevestiging ontvangen.

Nu zie ik wel dat ik nergens een gebruikersnummer / VIN zie in de app.. teken van vertraging ? Verder geen e-mail ontvangen dat het niet door zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrdnmg
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-05 22:56
Zijn jullie er zeker van dat het remlicht gaat branden in de B-stand zodra je het gas (stroom)pedaal loslaat? Ik heb er net eens op gelet, maar ik ben overtuigd dat de remlichten dus niet gaan branden. Je kunt het namelijk zien in het donker op de achterruitwisser, die het licht van de rem weerkaatst.
Bij het werkelijk remmen zie je de lichten daarin aangaan, maar bij pedaal los dus echt niet...

Ook getest op een donkere weg, maar ook hier niets te zien.

Op zich wel opvallend, aangezien je met goed anticiperen de rem nauwelijks nodig hebt. Maar als je remlichten dan niet werken......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton_adam
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-05 20:41
edsub schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:58:
[...]

Duitse millieusticker besteld voor €7,39 (€5,99 + €1,40 verzenden) bij https://www.feinstaubplakette.shop
Wel kiezen voor buitenlands kenteken en foto/scan van voor- en achterkant van de kentekencard uploaden (je mag ook faxen 😂).

Wordt laser-geprint
Ook hier besteld. Vandaag in goede orde mogen ontvangen. Scheelt weer 5 euro met in NL bestellen.

Komende dinsdag een afspraak voor de winterbanden.

Bedankt voor de tip en jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
nrdnmg schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 22:12:
Zijn jullie er zeker van dat het remlicht gaat branden in de B-stand zodra je het gas (stroom)pedaal loslaat? Ik heb er net eens op gelet, maar ik ben overtuigd dat de remlichten dus niet gaan branden. Je kunt het namelijk zien in het donker op de achterruitwisser, die het licht van de rem weerkaatst.
Bij het werkelijk remmen zie je de lichten daarin aangaan, maar bij pedaal los dus echt niet...

Ook getest op een donkere weg, maar ook hier niets te zien.

Op zich wel opvallend, aangezien je met goed anticiperen de rem nauwelijks nodig hebt. Maar als je remlichten dan niet werken......
Volgens mij wel, echter niet direct! Stel je rijdt op een rotonde af met 50 km/u en laat het gas los (of zet cruise control uit), dan gaat bij ongeveer 15 km/u het remlicht aan.

edit 22:37
in het donker nog eens gekeken, het gaat niet aan bij loslaten gas. Zelf rijd ik meestal op Adaptive CC (ja, ook in de bebouwde kom). De remlichten gaan dan uiteraard wel aan als de voorligger remt en ook als je te hard dreigt te gaan (berg af) en de auto bijremt.

[ Voor 13% gewijzigd door cyberdj op 18-12-2021 22:37 ]

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-05 09:16
Technomancer schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:25:.

Wat ik me nog wel afvraag: stel je hangt de auto aan het begin van de avond aan de grannylader, dan is de accu ergens halverwege de nacht vol maar dan blijft ie nog een paar uur zitten totdat je hem eruit haalt. Kan dat kwaad? En blijft dat stroom kosten? Of zit er een soort slimmigheid in de meegeleverde grannykabel dat hij geen stroom meer verbruikt als de accu vol is? Of is het beter om het echt te timen en de kabel te verwijderen direct zodra de accu vol is? Misschien domme vraag hoor maar ik vroeg het me af :)
Die gaat gewoon uit, maar hij blijft wel een beetje stroom gebruiken. Om dit volledig te zien moet je er ff een stroommeter tussen hangen, sowieso wel handig. Ik heb die gecombineerd met een slim stopcontact, zodat hij gescheduled kan worden en ook echt uit gaat als ik dat wil.(tip voor kerst!) o<:)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• edsub
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 00:17
GEVONDEN: Juiste en aerodynamische dakdrager voor de Lynk&Co 01

De Thule Wingbar Edge 9585 (dat is de set met een M en een L stang).
Je zet deze vast mbv rubberomklede staalband OM de langsrails.
Weinig windgeruis, low fit en citycrash tested....

Misschien niet t goedkoopste, maar past erg mooi.
Ik was niet zeker van de maat, dus heb ik de gekocht bij een zaak-met-service (Paddock One in Elst).

Hij had in alu alleen de set met twee L stangen op voorraad, maar deze stangen blijk je prima te kunnen inkorten (1 schroefje eruit, voet eraf, alu afkorten en omgekeerd weer in elkaar zetten). Hebben ze voor mij gedaan in Elst.
Als je dus een L + L set (nr 9583) op marktplaats ziet zou je dit dus ook zelf kunnen doen, scheelt maar zo bijna de helft....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqlfGmAlHzy68RsTRdv6ult0PQ8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V75gnJXf58DHxyNCuOZ65w4z.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LPPan7Y2xnjzLzUR9nQ3fV7OYpk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KVhdK6i8nJQhm9wvE6YZwNBJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DDcv8q32RcjZBV9d6rkCqXIXXZ4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C4uiXn7twbjKcQEVk4TYyUof.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tI3fLcRn0qjWE5_cFxQVcjrToPQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h1VrzoiHmqjoo4j8BhfEIzmv.jpg?f=fotoalbum_tile

Let op:het gaat dus om de Wingbar Edge in de 958X serie, niet die uit de 959X serie!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
edsub schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:18:

Ik was niet zeker van de maat, dus heb ik de gekocht bij een zaak-met-service (Paddock One in Elst).

Hij had in alu alleen de set met twee L stangen op voorraad, maar deze stangen blijk je prima te kunnen inkorten (1 schroefje eruit, voet eraf, alu afkorten en omgekeerd weer in elkaar zetten). Hebben ze voor mij gedaan in Elst.
Als je dus een L + L set (nr 9583) op marktplaats ziet zou je dit dus ook zelf kunnen doen, scheelt maar zo bijna de helft....

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]

Let op:het gasa dus om de Wingbar Edge in de 958X serie, niet die uit de 959X serie!!
Ziet er goed uit! Wil je eens de ruimte tussen de zwarte voeten aan de bovenzijde opmeten?
Ik neem aan dat er een T-bar zit (waar het rubbe nu zit). Wil weten of 4 fietsen gaan passen, ben dan afhankelijk van de ruimte tussen de voeten in.

edit 23:20
setje gevonden op marktplaats (9583, 2x L dus). Hoeveel is de stang ingekort? Hebben ze dat gewoon met een ijzerzaag gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:37
Net weer een poging gewaagd om een Lynk en Co te lenen, blijkt die auto niet voor de helft of meer getankt te zijn. Ik tank nooit en bleek niet genoeg geld op mijn pinpas te hebben om bij een onbemand tankstation te kunnen tanken. Wat een gedoe weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-05 21:59
Sinds een paar dagen valt het geluid van de audio uit. Sowieso als ik ben verbonden met Android auto of apple carplay, en soms op de reguliere radio die in de lynk zit. Als ik mensen bel horen ze mij wel. Heel veel, alsof ik mute knop heb ingedrukt. Maar die kon ik niet vinden.

Bekend probleem toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
cyberdj schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 17:28:
[...]

Ziet er goed uit! Wil je eens de ruimte tussen de zwarte voeten aan de bovenzijde opmeten?
Ik neem aan dat er een T-bar zit (waar het rubbe nu zit). Wil weten of 4 fietsen gaan passen, ben dan afhankelijk van de ruimte tussen de voeten in.

edit 23:20
setje gevonden op marktplaats (9583, 2x L dus). Hoeveel is de stang ingekort? Hebben ze dat gewoon met een ijzerzaag gedaan?
Hij had n zaagmachine, maar t is een kwestie van haaks afzagen (aan de kant waar geen ' Thule' staat, voor de looks). De uiteinden van de stangen worden afgedekt door de kap over de voet, dus je zal niks zien van een niet 100% zaagactie.
De auto staat er nu ff niet (uitgeleend), maar de zwarte stukken van de voeten steken ong 12cm naar binnen (gemeten vanaf binnenkant langsrailing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordkapp
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 19:09
Mag je een kastje in de auto plaatsen voor de kilometeradministratie door bv trackjack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Lekker weer. Auto verhuurd. Huurder vraagt via de app om verlenging voor xx euro. Ik geef akkoord via app. App zegt netjes. Dat is aardig. We melden het aan Xxx.

Huurder ziet steeds staat te laat. En huurder komt terug. Levert in. Ziet totalen. En ziet enkel de oorspronkelijke verhuur. Niet de extra tijd. (En dus bedrag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sang-Drax of X
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-01 18:17
meermarco schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:52:
Lekker weer. Auto verhuurd. Huurder vraagt via de app om verlenging voor xx euro. Ik geef akkoord via app. App zegt netjes. Dat is aardig. We melden het aan Xxx.

Huurder ziet steeds staat te laat. En huurder komt terug. Levert in. Ziet totalen. En ziet enkel de oorspronkelijke verhuur. Niet de extra tijd. (En dus bedrag).
We zijn tenslotte betatesters.
Bij mij gaat er ook iets niet goed als ik de auto verhuur. De huurder kan de actuele locatie van de auto niet zien en bij het inchecken gaat er iets fout na het maken van de foto's en dit blijft zich herhalen dus telkens foto's maken maar verder kom je niet. Dus er lijkt geen communicatie met de auto plaats te vinden en er wordt geen digitale key aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisKinneging
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-01-2023
Ik mag mijn L&C de 27ste ophalen, veel eerder dan ik had verwacht :) . En ik heb een vraag over de verhuur: Ik zie dat iedereen zelf een soort start fee instelt, maar wat betalen huurders daar bovenop? Bepaal je dat zelf of is dit een standaardtarief van L&C?

En wat voor bedrag kun je verwachten als je de auto een dag verhuurt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toka402
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 05-04-2022
Dus vandaag een ongeluk gehad, over de achterkant van de auto geschuurd terwijl hij uit een parkeergarage kwam. mijn fout!!

Zal ze morgen bellen om het op te lossen. Heeft iemand hier dit al meegemaakt? Laden ze de 500 onmiddellijk of later op? En succes met ANWB of ABN Goldcards?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muro01
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-10-2022
toka402 schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:30:
Dus vandaag een ongeluk gehad, over de achterkant van de auto geschuurd terwijl hij uit een parkeergarage kwam. mijn fout!!

Zal ze morgen bellen om het op te lossen. Heeft iemand hier dit al meegemaakt? Laden ze de 500 onmiddellijk of later op? En succes met ANWB of ABN Goldcards?
Ten eerste sterkte ermee, ten tweede komende op je vraag geen idee.
Maar hou ons hier op de hoogte over de gang van zaken 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 16:41
DennisKinneging schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:10:
Ik mag mijn L&C de 27ste ophalen, veel eerder dan ik had verwacht :) . En ik heb een vraag over de verhuur: Ik zie dat iedereen zelf een soort start fee instelt, maar wat betalen huurders daar bovenop? Bepaal je dat zelf of is dit een standaardtarief van L&C?

Eerder geschreven: maak de foto's rechtop. Liggend geeft vaak een fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekvanprooijen
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 29-05 16:41
DennisKinneging schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:10:

Bedrag mag je zelf kiezen al wordt er een standaard geadviseerd. Ik heb het wat hoger gezet omdat stroom in de accu niet automatisch verrekend wordt zoals bij benzine. En meegeven met lege accu gaat het idee van een PHEV voorbij.
Extra kosten van L&C zijn uitgesteld tot eind 2022.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
toka402 schreef op zondag 19 december 2021 @ 21:30:

huh, hoe kan dit jouw fout zijn?

Iemand komt uit een parkeergarage = bijzondere verrichting of een uitrit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
@Vorkie Ik denk dat 'hij' de Lynk & Co van @toka402 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:26
Iemand een update gehad van L&C over de afleveringen nu we in een lockdown zitten? :)

Ik "mag" hem de 27e ophalen, ben benieuwd of de mensen die hem vandaag mogen halen ook daadwerkelijk een auto mee hebben gekregen. :+

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
superfunki schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 22:42:
Sinds een paar dagen valt het geluid van de audio uit. Sowieso als ik ben verbonden met Android auto of apple carplay, en soms op de reguliere radio die in de lynk zit. Als ik mensen bel horen ze mij wel. Heel veel, alsof ik mute knop heb ingedrukt. Maar die kon ik niet vinden.

Bekend probleem toevallig?
Nee, maar ik had bijv. wel ineens problemen met spotify linken. Na een reset van de telefoon was het weer goed, wellicht eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebs
KillaZ schreef op maandag 20 december 2021 @ 09:37:
Iemand een update gehad van L&C over de afleveringen nu we in een lockdown zitten? :)

Ik "mag" hem de 27e ophalen, ben benieuwd of de mensen die hem vandaag mogen halen ook daadwerkelijk een auto mee hebben gekregen. :+
Zelfde verhaal, morgen ophalen. Vanochtend weer een reminder met bevestiging tijd en locatie. Nog geen VIN nummer. Betreft hier wel een zakelijk contract m2m, dus kan afwijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pascalvanbaren
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-02-2022
Voor wie nog interesse heeft, hier de indruk van mijn eerste twee weken met de Lynk & Co.

Positief:
- Het is echt een heerlijk auto om mee te rijden. Alles zit er op en er aan en je komt geen features te kort.
- Ruimtelijker dan ik had verwacht, vooral achterin zijn de passagiers zeer content.
- Rijd veel vlotter dan ik had verwacht. Ik las vooral over hoe de acceleratie in het niet viel vergeleken met volledig elektrische auto's, maar dit is meer dan snel genoeg voor normaal gebruik en even lekker aanzetten bij het oprijden van de snelweg etc.

Negatief:
- Elektrisch bereik valt me erg erg tegen. Van de 70km WLTP (in Pure mode en B rijstand) haal ik momenteel slechts 45-50km. Daarna via Hybrid misschien hier en daar nog wat bijpakken maar toch erg jammer. Dit is met rustig rijgedrag en max. 100 op de snelweg, maar wel met navigatie, muziek, airco, etc aan. Misschien dat het in de zomer een stuk meer gaat worden.
- Opstarten van de software duurt net wat langer dan plezierig is, en ook het wisselen van verbonden telefoons (tussen vrouwlief en mijzelf) is onhandig. Persoonlijk wil ik dingen als muziek, navigatie en rijmodus instellen voor ik daadwerkelijk wegrijd (veiliger), maar dan zit je zo een paar minuten in je auto te wachten en te klooien voor je weg bent.
- Als hij benzine gaat gebruiken dan lijkt hij wel belachelijk veel te slurpen. Waarschijnlijk door het gewicht.

Wij zagen de Lynk een beetje als test en we hadden voor ogen om toch zeker 95% van onze ritjes elektrisch te gaan doen. Dat halen we nu bij lange na niet. Dat hij dan in benzine modus zo veel lijkt te gebruiken gaat wellicht de doorslag geven om hem toch maar in te ruilen en voor een elektrische auto te gaan. Alleen jammer dat daar weer weinig financieel aantrekkelijke opties zijn voor particulieren. Het maandbedrag van Lynk is echt zeer competitief. Als het je niet veel uitmaakt of je op elektro of benzine motor rijdt dan is het een fijne auto die ik zeker zou aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenSoeteman
pascalvanbaren schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:20:
Voor wie nog interesse heeft, hier de indruk van mijn eerste twee weken met de Lynk & Co.

Positief:
- Het is echt een heerlijk auto om mee te rijden. Alles zit er op en er aan en je komt geen features te kort.
- Ruimtelijker dan ik had verwacht, vooral achterin zijn de passagiers zeer content.
- Rijd veel vlotter dan ik had verwacht. Ik las vooral over hoe de acceleratie in het niet viel vergeleken met volledig elektrische auto's, maar dit is meer dan snel genoeg voor normaal gebruik en even lekker aanzetten bij het oprijden van de snelweg etc.

Negatief:
- Elektrisch bereik valt me erg erg tegen. Van de 70km WLTP (in Pure mode en B rijstand) haal ik momenteel slechts 45-50km. Daarna via Hybrid misschien hier en daar nog wat bijpakken maar toch erg jammer. Dit is met rustig rijgedrag en max. 100 op de snelweg, maar wel met navigatie, muziek, airco, etc aan. Misschien dat het in de zomer een stuk meer gaat worden.
- Opstarten van de software duurt net wat langer dan plezierig is, en ook het wisselen van verbonden telefoons (tussen vrouwlief en mijzelf) is onhandig. Persoonlijk wil ik dingen als muziek, navigatie en rijmodus instellen voor ik daadwerkelijk wegrijd (veiliger), maar dan zit je zo een paar minuten in je auto te wachten en te klooien voor je weg bent.
- Als hij benzine gaat gebruiken dan lijkt hij wel belachelijk veel te slurpen. Waarschijnlijk door het gewicht.

Wij zagen de Lynk een beetje als test en we hadden voor ogen om toch zeker 95% van onze ritjes elektrisch te gaan doen. Dat halen we nu bij lange na niet. Dat hij dan in benzine modus zo veel lijkt te gebruiken gaat wellicht de doorslag geven om hem toch maar in te ruilen en voor een elektrische auto te gaan. Alleen jammer dat daar weer weinig financieel aantrekkelijke opties zijn voor particulieren. Het maandbedrag van Lynk is echt zeer competitief. Als het je niet veel uitmaakt of je op elektro of benzine motor rijdt dan is het een fijne auto die ik zeker zou aanbevelen.
Wat is “veel” benzine in jouw ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tebs

Positief:

Negatief:

Wanneer is de auto opgehaald ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco

Positief:

Negatief:

In benzine bij mij (dus met lege accu) gemiddeld 1:19. (max 110km/u) In het begin is het vaak 1:9 ofzo. Maar na een paar minuten gaat ie netjes naar 1:20. Bij tanken na een rit van paar honderd km echte vebruik 1:19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Sang-Drax of X schreef op zondag 19 december 2021 @ 18:13:
[...]

We zijn tenslotte betatesters.
Bij mij gaat er ook iets niet goed als ik de auto verhuur. De huurder kan de actuele locatie van de auto niet zien en bij het inchecken gaat er iets fout na het maken van de foto's en dit blijft zich herhalen dus telkens foto's maken maar verder kom je niet. Dus er lijkt geen communicatie met de auto plaats te vinden en er wordt geen digitale key aangemaakt.
Ja blijkbaar. Was wel netjes geweest als ze dat bij de eerste inschrijvingen hadden gemeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JHoorn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-05 21:33
edsub schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:18:

Let op:het gaat dus om de Wingbar Edge in de 958X serie, niet die uit de 959X serie!!
Gaat dat wel goed met je shark vin antenne? Lijkt mij vrij critisch bij bepaalde dakkoffers die "over" de draagbalk vallen. Of vertekend de foto?

🚙 Lynk & Co 01 | 🔌 Alfen Eve Pro | 🤖 HA | 🌞 4kW zw | 🔋 MT Venus 5.12

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx

Negatief:
Elektrisch is een stuk minder dan 70, maar ik haal gelukkig wel 95% elektrisch. Alleen iedere avond (bij)tanken zodat ik vol vertrek. Dus het zal aan de afstand liggen of het lukt.. tot 25km enkele reis moet lukken. Op benzine valt me juist reuze mee, maar: vooral als -heb ik gemerkt- voordat de accu leeg is, bij nog een km of 20 te gaan, je op power-modus gaat rijden. Dan krijg je er km's bij en het benzine bereik liep bij mij soms zelf op ipv af. Werkte beter dan hybrid, dan trekt hij de accu vrijwel leeg en gaat daarna op puur benzine rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
JHoorn schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:01:
[...]

Gaat dat wel goed met je shark vin antenne? Lijkt mij vrij critisch bij bepaalde dakkoffers die "over" de draagbalk vallen. Of vertekend de foto?
Ik heb ook een dergelijke set besteld en ik vrees ook dat mijn thule dakkoffer op de antenne komt te liggen. De antenne steekt erg ver uit en de set dragers ligt vrij diep. Ik hoop dat de kromming van het dak nog iets "goed" maakt, maar ben bang dat ik straks iets tussen de box en de drager in moet stoppen (houten latje o.i.d.). Zal het volgende week proberen als ik de dragers binnen heb, op maat gemaakt heb en mijn skibox erop gemonteerd heb. Voor de fietsen voorzie ik geen probleem.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4vDdPzkoB3PrOnoA7XfLXyflQEo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9RL1TxRxhuQbG55gagD98qUt.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-05 17:28
meermarco schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:18:
[...]

In benzine bij mij (dus met lege accu) gemiddeld 1:19. (max 110km/u) In het begin is het vaak 1:9 ofzo. Maar na een paar minuten gaat ie netjes naar 1:20. Bij tanken na een rit van paar honderd km echte vebruik 1:19
Ik zou 1 op 19 op uitsluitend Benzine waanzinnig knap vinden, zowel autotests als ikzelf komen niet in buurt van die waarden (zou alleen al op benzine een actieradius van 800km zijn). Dat lijkt me onwaarschijnlijk al helemaal bij wat matiger weer en/of hogere snelheden (tot 120km/u). Veel kleinere auto's halen dit verbruik ook in geen geval dus wellicht wat optimistisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dixet
Zien jullie inhoudelijk wat er in een aangemaakt issue staat? Vanmiddag gebeld (rechter buitenspiegel kan wel horizontaal maar niet verticaal kantelen) en er is een issue aangemaakt. Die zie ik in de de app, maar alleen met een issuenummer en datum, geen verdere tekst
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qWlYCFrCNf07rtJoY4w75FPOICw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N4ligs85LRoKCK5vFFLTOu2t.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 15:59
Auto nu drie weken in bezit en wat een fijne auto! Alleen de klimaat knop in de app is een gemis. Dat doet Tesla toch een stukje beter.

Eta al iets bekend over de klimaat functie in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
Wackmack schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:54:
Auto nu drie weken in bezit en wat een fijne auto! Alleen de klimaat knop in de app is een gemis. Dat doet Tesla toch een stukje beter.

Eta al iets bekend over de klimaat functie in de app?
Want?
Werkt bij mij sinds enige tijd zoals t moet....

Je kunt de pre-conditionering alleen activeren als de laadkabel is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXdar2
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Nordkapp schreef op zondag 19 december 2021 @ 13:32:
Mag je een kastje in de auto plaatsen voor de kilometeradministratie door bv trackjack
Mijn zegen heb je d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
JHoorn schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:01:
[...]

Foto vertekent....
Nog niet met dakbox getest, maar de antenne is net lager dan een rechte lijn over de dragers. Zou goed moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
hjsanders1 schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:02:
[...]

Ik zou 1 op 19 op uitsluitend Benzine waanzinnig knap vinden, zowel autotests als ikzelf komen niet in buurt van die waarden (zou alleen al op benzine een actieradius van 800km zijn). Dat lijkt me onwaarschijnlijk al helemaal bij wat matiger weer en/of hogere snelheden (tot 120km/u). Veel kleinere auto's halen dit verbruik ook in geen geval dus wellicht wat optimistisch?
Op benzine kom ik op 1:14-1:15.
Met bijladen accu op de snelweg zakt dat tot pakweg 1:10, bij 100km/u komt er (ong) per gereden km er ook een km elektrisch bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
cyberdj schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:55:
[...]

Ik heb ook een dergelijke set besteld en ik vrees ook dat mijn thule dakkoffer op de antenne komt te liggen. De antenne steekt erg ver uit en de set dragers ligt vrij diep. Ik hoop dat de kromming van het dak nog iets "goed" maakt, maar ben bang dat ik straks iets tussen de box en de drager in moet stoppen (houten latje o.i.d.). Zal het volgende week proberen als ik de dragers binnen heb, op maat gemaakt heb en mijn skibox erop gemonteerd heb. Voor de fietsen voorzie ik geen probleem.

[Afbeelding]
Die verzonken montage van de dragers op de box zou hier iid. wel eens een issue kunnen worden.
Maar kromming van t dak is aanzienlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:06

BPi

edsub schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:25:
[...]

Die verzonken montage van de dragers op de box zou hier iid. wel eens een issue kunnen worden.
Maar kromming van t dak is aanzienlijk.
Dremel pakken... en een klein kommetje ABS plastic aan de binnenkant plakken 😏 past de vin in.
Bakje van de Chinees is denk ik niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
edsub schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:11:
[...]

Want?
Werkt bij mij sinds enige tijd zoals t moet....

Je kunt de pre-conditionering alleen activeren als de laadkabel is aangesloten.
Auto staat nu aan de lader en krijg deze melding:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z7x9cbNKUr1Z1TY1QnjWg9l9gDQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hW4dknKtvDnQnBzhvxt7vVFA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Wackmack schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:58:
[...]

[Afbeelding]
Probeer een x knipperen lampen, en dan nog eens.. helpt wel eens (niet altijd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
hjsanders1 schreef op maandag 20 december 2021 @ 17:02:
[...]

Er zijn meerdere mensen hier die dit halen.
Ik had vakantie. En heb toen alles zonder laden gereden. Km stand vertrek. Km aankomst. Liters benzine. Heel simpel :-) en kwam 1:19. Maar idd veelal 60-80-100 wegen. Waarbij ik max 110 heb aangetikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-05 21:59
Mijn issue met geluid (soms een paar seconden, daarna de rest van de rit niet) kan pas over drie weken door een dealer worden onderzocht. Wat een matige service. Minimaal drie weken niet bellen, geen muziek en geen audio veiligheid functies

Teleurgesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
Wackmack schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:58:
[...]

[Afbeelding]
Heb ik ook n tijdje gehad. Bellen met CS (en de actie van 2e lijn om wat zaken uit-en-weer-aan te zetten) heeft dat toen opgelost.
Overigens: Bij mij werkte voordien geen een van die knoppen (ontgrendelen, klimaat, knipperen, claxon), bleek dus ergens een communicatie fout.

[ Voor 11% gewijzigd door edsub op 21-12-2021 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
edsub schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 01:04:
[...]

Heb ik ook n tijdje gehad. Bellen met CS (en de actie van 2e lijn om wat zaken uit-en-weer-aan te zetten) heeft dat toen opgelost.
Overigens: Bij mij werkte voordien geen een van die knoppen (ontgrendelen, klimaat, knipperen, claxon), bleek dus ergens een communicatie fout.
Goeie! Werd een weekje voor de levering gebeld door LC. De auto was niet gereed en had een storing. We zouden daarom een tijdelijk 01 ontvangen. Afgelopen maand werd de auto bezorgd. 5min stond er weer een 01 voor de deur. Misschien hebben ze de verkeerde bezorgd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jl5lgy_LIf2pBGUQ_1EvQcIci_w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mp7LklQyHQr3y8wt3JeFzaqd.jpg?f=fotoalbum_large

Probeer het nog een keer en het werkt nu wel, heel fijn!

[ Voor 25% gewijzigd door Wackmack op 21-12-2021 06:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Wackmack schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 06:37:
[...]

Goeie! Werd een weekje voor de levering gebeld door LC. De auto was niet gereed en had een storing. We zouden daarom een tijdelijk 01 ontvangen. Afgelopen maand werd de auto bezorgd. 5min stond er weer een 01 voor de deur. Misschien hebben ze de verkeerde bezorgd?

[Afbeelding]

Probeer het nog een keer en het werkt nu wel, heel fijn!
Wen er maar aan, gaat helaas wel vaker wel/niet/wel.. iedere x weer spannend :) als de auto dichtbij staat wil openen en op slot zettten met de afstandsbediening ook wel eens helpen. Bij miscommunicatie zie ik vaak het slotje groen, geopend, met de tekst 'alles is gesloten' eronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton_adam
dixet schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:26:
Zien jullie inhoudelijk wat er in een aangemaakt issue staat? Vanmiddag gebeld (rechter buitenspiegel kan wel horizontaal maar niet verticaal kantelen) en er is een issue aangemaakt. Die zie ik in de de app, maar alleen met een issuenummer en datum, geen verdere tekst
[Afbeelding]
Dat had ik ook toen ik winterbanden had besteld.

Pas toen de technische dienst daadwerkelijk een afspraak had gemaakt kwam er meer informatie te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kezzza
TiemenSoeteman schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:09:
[...]

Net even gebeld. Volgens de vriendelijke dame was het in mijn geval de trekhaak die voor iets meer vertraging zorgde.
Vandaag gebeld door L&C en nieuwe levering voor 7 januari afgesproken. Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalvanbaren
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13-02-2022
TiemenSoeteman schreef op maandag 20 december 2021 @ 12:35:
[...]

Wat is “veel” benzine in jouw ervaring?
Ik haal met veel moeite (en heel netjes rijden) 1:15 in benzine stand. Als ik beetje vlot doorrij gaat ie naar de 1:12 ong. Dat is hetzelfde dat mijn 20 jaar oude volvo station deed. Valt me tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TiemenSoeteman
kezzza schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:53:
[...]

Vandaag gebeld door L&C en nieuwe levering voor 7 januari afgesproken. Ben benieuwd :)
Ik ben ook vandaag gebeld, maar dan voor 4 januari. Leuk! Ben heel benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
pascalvanbaren schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:14:
[...]

Ik haal met veel moeite (en heel netjes rijden) 1:15 in benzine stand. Als ik beetje vlot doorrij gaat ie naar de 1:12 ong. Dat is hetzelfde dat mijn 20 jaar oude volvo station deed. Valt me tegen.
Voor een auto van bijna 2 ton en een 3 cilindertje vind ik dat niet slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Ok....?.. dit is nieuw voor mij.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hqMEOxr6q2hxV7XPIDYBT-cults=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l8HA8vkbB8syCJG1NpKBiOxs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Baassii
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 28-05 13:10
Er lijkt een server uit te liggen. Denk dat meer mensen dit hebben nu. Ik ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
Baassii schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:30:
[...]

Gedeelde smart d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Baassii schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 21:30:
[...]

Ik ook. Fijn, het vriest en morgen moet ik voor het eerst sinds lange tijd om 7:30u de deur uit.. dat wordt krabben vrees ik.

Hoe kan ik de verwarming handmatig aanzetten in de auto? Ik zag laatst een foto voorbij komen van iemand die dat in het menu had staan, ik zie het echter niet staan.

[ Voor 20% gewijzigd door cyberdj op 21-12-2021 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
About2Break schreef op woensdag 8 december 2021 @ 19:56:
[...]

Herkenbare punten lees ik hier. Het valt mij ook dat de auto vaak 'slechts' een 3G verbinding heeft waar mijn telefoons een 4G verbinding hebben. Zeker met het laden van je profiel heeft dit denk ik invloed. Ook de kaarten van de ingebouwde here navigatie zijn niet volledig actueel (waar waze en maps bepaalde wegen al lang hebben toegevoegd).

T.a.v. het voorverwarmen via de app, mocht je de auto op je eigen oprit hebben staan laden. Je kan ook in de auto het voorverwarmen aanzetten. Dan moet je in het swipe menu dat je krijgt door van boven het scherm te swipen één van de items verwijderen en dan kan je preconditioneren toevoegen en aanzetten:
[Afbeelding]
dit plaatje zocht ik. Hoe kan ik een snelkoppeling verwijderen en preconditioneren toevoegen? Heb de manual bekeken, daar staat in dat je zaken kunt toevoegen en verwijderen, maar niet hoe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 27-05 18:34
cyberdj schreef op woensdag 22 december 2021 @ 06:28:
[...]

dit plaatje zocht ik. Hoe kan ik een snelkoppeling verwijderen en preconditioneren toevoegen? Heb de manual bekeken, daar staat in dat je zaken kunt toevoegen en verwijderen, maar niet hoe.
Icoontjes ingedrukt houden dan kun je ze verschuiven en verwijderen. Als je er een verwijdert kun je bijv preconditioneren toevoegen door op het plusje te klikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• About2Break
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:40
cyberdj schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:07:
[...]

Ik ook. Fijn, het vriest en morgen moet ik voor het eerst sinds lange tijd om 7:30u de deur uit.. dat wordt krabben vrees ik.

Hoe kan ik de verwarming handmatig aanzetten in de auto? Ik zag laatst een foto voorbij komen van iemand die dat in het menu had staan, ik zie het echter niet staan.
Gisteravond had ik ook last van de storing maar vanmorgen werkte het weer, fijn, anders was het inderdaad krabben geweest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• donny_p
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:38
Wellicht informatief voor mensen die nog twijfelen, ik rij nu drie weken in de 01 en hij bevalt erg goed. De hoge comfortabele zit is erg prettig, mijn vorige auto was nogal laag en sportief (BMW). Stoelen en afwerking in de auto is allemaal prima voorelkaar. Ook biedt de auto meer dan genoeg ruimte, ben zelf 1.95m maar kan een prima zithouding vinden met voldoende hoofd en beenruimte. Kofferruimte is ook ruim voldoende.

Qua rijden: het elektrisch rijden gaat erg soepel en geeft veel rust. Merk ook dat ik minder gehaast onderweg ben, waarschijnlijk doordat mijn rijstijl enigsinds verandered doordat je veel vloeiender door het verkeer zoeft. Er is altijd genoeg vermogen beschikbaar en de overgang van elektrisch naar benzine verloopt (nagenoeg) onmerkzaam, soms voel je een klein schokje als de motor aanslaat maar je hoort deze bijna niet. Stuurgevoel is wel wat afstandelijker dan ik gewend was in de BMW maar dit past prima bij het karakter van de auto. Het laden vergt even wat gewenning omdat ik niet thuis kan laden maar ik probeer het wel zoveel mogelijk te doen. Het gemiddeld verbruik is nu na bijna 1000 km +/- 4,5l/100 km en daalt langzaam verder gezien ik veel ritten op alleen elektrisch kan rijden.

Een aantal mindere punten: het multimedia systeem start erg langzaam op en blijft soms hangen. Deze week kon ik niet van rijmodus wisselen toen ik wegreed. In "pure" mode merk je dat de auto inhoudt bij acceleren tot 100km/h. Ook de app is nogal buggy, dit zijn zaken die al ruimschoots zijn besproken in dit topic. Hopelijk kinderziektes die na verloop van tijd opgelost kunnen worden. Ik ben niet van plan het deelplatform te gebruiken, misschien ooit alleen aan bekenden, dus daar kan ik weinig over zeggen.

Was van plan om de 01 eerst 6 maanden te proberen, op basis van mijn eerste indruk wil ik hem wel langer houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PkZZP
Rmaxx schreef op maandag 20 december 2021 @ 15:29:
[...]

Elektrisch is een stuk minder dan 70, maar ik haal gelukkig wel 95% elektrisch. Alleen iedere avond (bij)tanken zodat ik vol vertrek. Dus het zal aan de afstand liggen of het lukt.. tot 25km enkele reis moet lukken. Op benzine valt me juist reuze mee, maar: vooral als -heb ik gemerkt- voordat de accu leeg is, bij nog een km of 20 te gaan, je op power-modus gaat rijden. Dan krijg je er km's bij en het benzine bereik liep bij mij soms zelf op ipv af. Werkte beter dan hybrid, dan trekt hij de accu vrijwel leeg en gaat daarna op puur benzine rijden.
Ik haal zeker ok 95% van de range. Vol na 'stekkeren' : 74km. Zelfs met koud weer valt het alleszins mee (en de wagen staat gewoon buiten) Wat betreft het benzine verbruik, toch erg afhankelijk van je voet en in welke moois. Beetje uitproberen, maar 1 op 14/15 haalt de wagen zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PkZZP
donny_p schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:50:
Wellicht informatief voor mensen die nog twijfelen, ik rij nu drie weken in de 01 en hij bevalt erg goed. De hoge comfortabele zit is erg prettig, mijn vorige auto was nogal laag en sportief (BMW). Stoelen en afwerking in de auto is allemaal prima voorelkaar. Ook biedt de auto meer dan genoeg ruimte, ben zelf 1.95m maar kan een prima zithouding vinden met voldoende hoofd en beenruimte. Kofferruimte is ook ruim voldoende.

Qua rijden: het elektrisch rijden gaat erg soepel en geeft veel rust. Merk ook dat ik minder gehaast onderweg ben, waarschijnlijk doordat mijn rijstijl enigsinds verandered doordat je veel vloeiender door het verkeer zoeft. Er is altijd genoeg vermogen beschikbaar en de overgang van elektrisch naar benzine verloopt (nagenoeg) onmerkzaam, soms voel je een klein schokje als de motor aanslaat maar je hoort deze bijna niet. Stuurgevoel is wel wat afstandelijker dan ik gewend was in de BMW maar dit past prima bij het karakter van de auto. Het laden vergt even wat gewenning omdat ik niet thuis kan laden maar ik probeer het wel zoveel mogelijk te doen. Het gemiddeld verbruik is nu na bijna 1000 km +/- 4,5l/100 km en daalt langzaam verder gezien ik veel ritten op alleen elektrisch kan rijden.

Een aantal mindere punten: het multimedia systeem start erg langzaam op en blijft soms hangen. Deze week kon ik niet van rijmodus wisselen toen ik wegreed. In "pure" mode merk je dat de auto inhoudt bij acceleren tot 100km/h. Ook de app is nogal buggy, dit zijn zaken die al ruimschoots zijn besproken in dit topic. Hopelijk kinderziektes die na verloop van tijd opgelost kunnen worden. Ik ben niet van plan het deelplatform te gebruiken, misschien ooit alleen aan bekenden, dus daar kan ik weinig over zeggen.

Was van plan om de 01 eerst 6 maanden te proberen, op basis van mijn eerste indruk wil ik hem wel langer houden.
Wat betreft het onthaasten: ik kwam uit een Alfa Romeo GTA (V6 dus), en ja...natuurlijk een totaal andere auto de Link & Co, maar je rijdt er veel minder gehaast door en alle luxe die de wagen biedt vergoed erg veel. Zeer tevreden over het totale plaatje. Heb gelukkig bijna geen last van 'bugs'...ook weer mooi meegenomen.
Een blijvertje derhalve!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PkZZP
cyberdj schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:07:
[...]

Hioe zit het eigenlijk met de handrem (als het vriest) In mijn vorige auto (geen automaat), liet ik hem gewoon in zijn één staan. Wat is het advies bij een Link&CO eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:26
Tebs schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:27:
[...]

Zelfde verhaal, morgen ophalen. Vanochtend weer een reminder met bevestiging tijd en locatie. Nog geen VIN nummer. Betreft hier wel een zakelijk contract m2m, dus kan afwijken.
En? Op kunnen halen? :)

K to the KillaZ

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TTG101
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-07-2024
Vanmorgen heb ik de 01 in ontvangst mogen nemen. Wat opviel was dat het adres in de mail niet klopt met de daadwerkelijke afleverlocatie. De Verrijn Stuartweg 3 staat in de mail, waar de daadwerkelijke locatie Verrijn Stuartweg 7 Venserweg 7 is.

Het afhalen ging heel soepel, de auto stond klaar. Ik moest me melden bij een persoon in de hal, een handtekening zetten in een online contractomgeving op mijn eigen telefoon en rijden maar. Vanmorgen was het best fris waardoor ik even de airco zn werk moest laten doen om alles te laten ontdooien. (Geen L&C ijskrabbers ;) )

Een korte impressie van het bezoek:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IIssIlX0f5B3fzCC2X494VndOHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0taMgbjGfPVKlL2DDdcouUZQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vxVHRZpoVwZZxURVQz7JWEa3WA0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ye3I34L2jgrQW3IUnXr2ThC7.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QPmpKTQp9vHNAV6GCCHQLMdrYvU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u3p5B1p0bwJXECESxWWooYX9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door TTG101 op 23-12-2021 12:17 . Reden: Adres afhaallocatie aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
About2Break schreef op woensdag 22 december 2021 @ 07:56:
[...]

Gisteravond had ik ook last van de storing maar vanmorgen werkte het weer, fijn, anders was het inderdaad krabben geweest.
Idem.
"Nu" doet ie t weer niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
TTG101 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:08:
Vanmorgen heb ik de 01 in ontvangst mogen nemen. Wat opviel was dat het adres in de mail niet klopt met de daadwerkelijke afleverlocatie. De Verrijn Stuartweg 3 staat in de mail, waar de daadwerkelijke locatie Verrijn Stuartweg 7 is.

Het afhalen ging heel soepel, de auto stond klaar. Ik moest me melden bij een persoon in de hal, een handtekening zetten in een online contractomgeving op mijn eigen telefoon en rijden maar. Vanmorgen was het best fris waardoor ik even de airco zn werk moest laten doen om alles te laten ontdooien. (Geen L&C ijskrabbers ;) )

Een korte impressie van het bezoek:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens mij Venserweg 7.
Als t goed is heb je daar ook n mail van gehad (had ik ook over t hoofd gezien, kreeg de auto bij de eerste afleverdag op dat adres)

[ Voor 8% gewijzigd door edsub op 22-12-2021 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edsub
PkZZP schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:44:
[...]

Hioe zit het eigenlijk met de handrem (als het vriest) In mijn vorige auto (geen automaat), liet ik hem gewoon in zijn één staan. Wat is het advies bij een Link&CO eigenlijk?
Gewoon auto handrem gebruiken.
Doe ik al bijna10jr met automaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Oh nee. Het is zeker al bijna weekend in Zweden. Auto weer niet bereikbaar. Net als je de verwarming wilt aanzetten :-( je zal de auto maar ‘huren’. Kun je hem geeneens openen met de app!

[ Voor 22% gewijzigd door meermarco op 22-12-2021 23:10 ]

• HurryUp
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:46
ButsMG schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:23:

Het irritantste aan de auto vind ik, dat regelmatig na instappen de auto niet gestart kan worden. Dan staat er in het scherm dat een herstart niet mogelijk is. Wat ik vervolgens moet doen is uit de auto gaan, de auto afsluiten, genoeg afstand van de auto nemen (zeg even 100 meter ofzo) en dan 3 minuten wachten voordat ik het nog een keer probeer. Vaak lukt het dan wel om de auto te starten.

Zo stond ik dus gisteren een paar minuten in de regen te wachten tot ik de auto weer in kon.

Zijn er meer mensen die hier veel last van hebben? Zijn er tips/tricks om dit te voorkomen?
Heb dit gisteren dus ook meegemaakt. Uiterst vervelend en dat is nog zacht uitgedrukt.
Heb je toevallig al meer informatie omtrent dit probleem? Heb je dit al gemeld bij Lynk & Co?

• Fibrenl
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09:27
donny_p schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:50:

Het trage opstarten ben je dan ingelogd in je profiel? Ik heb de laatste keer een software update gehad. Alle instellingen waren weg. Toen zonder profiel alle instellingen terug gezet en alles werkt perfect ook veel sneller met opstarten. Profiel is denk ik alleen maar handig als je twee sleutels gebruikt.

• Wackmack
Net gebeld voor winterbanden. Waarschijnlijk ergens januari levering. Ze krijgen het misschien nog heel druk ivm de skivakanties in Oostenrijk die niet meer doorgaan zei de man aan de telefoon.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MaartenBreda
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 03-03-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tx7V4T5ylxIufAlUhhj-q1Z1LiA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xjFQjS63CnlT6b3d4PoGgCZX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s5arDS_QfEhH6x3aW3InBarD6iI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ysyNZsXH3mmTh5WZbJvCbOmJ.jpg?f=fotoalbum_large

Go #teamzwart🖤
Vanochtend richting Oosterhout (A59) drie vrachtwagens met in totaal 23 Lynks. De community groeit en groeit💪

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
Wackmack schreef op donderdag 23 december 2021 @ 08:59:
Net gebeld voor winterbanden. Waarschijnlijk ergens januari levering. Ze krijgen het misschien nog heel druk ivm de skivakanties in Oostenrijk die niet meer doorgaan zei de man aan de telefoon.
als de skivakanties niet doorgaan zou ik juist meer rust verwachten :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ton_adam
cyberdj schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:30:
[...]

als de skivakanties niet doorgaan zou ik juist meer rust verwachten :o
Druk met verwerken van afzeggingen. :-)

Anoniem: 1027889

Vanmorgen greep voor het eerst het systeem in. Ik reed op een provinciale 80 km weg en een fietser kwam hard aanfietsen en stopte laat voor de haaientanden. Ik schrok me dood van het plotselinge harde remmen en de signalen in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruytertje
  • Laatst online: 13-01-2023

Ruytertje

aan alles komt eens een einde

Bij mij is de app nog steeds 'not connected' :'(
Ligt dat aan mij of hebben meer mensen dat op dit moment ook?

Anoniem: 1027889

Ruytertje schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:33:
De app ligt er bij mij ook uit vandaag.

• C4veman
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 29-05 22:25
Hier ligt de app er ook ineens uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• meermarco
Auto verhuurd. Speciaal gezogen. Komt ie terug. Overal haren op de mat. Gedoe. Lynkco gebeld. Moest foto’s sturen. Werd vandaag einde dag gebeld. Mag laten reinigen. Bon opsturen. En dan zou ik het geld moeten terug krijgen. Ben benieuwd.

Ze gaf ook aan dat uitbetalingen momenteel dramatisch gaan door de gekozen uitbetaalpartij. Ze zijn aan het kijken of ze daar iets aan kunnen doen.

• Ferdskie
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 04-11-2024
Ruytertje schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:33:
Zelfde probleem hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tebs
Ja! Zoals TTG101 al aangeeft zijn ze verhuisd. Ik had hier geen mail over ontvangen maar het nieuwe adres is maar een kort stuk lopen. Verder na tekenen, uitleg en wegrijden..

Een aantal punten die mij nu zijn opgevallen:

1. Het opstarten gaat bij mij snel, ik heb de sleutel gekoppeld en geen andere accounts aangemaakt.
2. Melding ruitenwisser vloeistof, dacht dit klopt niet maar bij controle bleek dit idd het geval te zijn, morgen even bijvullen dus.
3. App sinds ik de auto heb opgehaald werkt deze niet, maar lees dat meer dat hebben de afgelopen dagen.
4. Hoe het achter het stuur werkt is voor mij nog niet helemaal duidelijk. Kan ik display aanpassen ? Ik krijg de meters er niet meer op…
5. CarPlay werkt goed, in het begin steeds handmatig moeten koppelen, tot ik erachter kwam dat je account aan sleutel moet koppelen, zodat deze steeds wordt geactiveerd.
6. Is het mogelijk de vier knoppen op het hoofd scherm aan te passen (CarPlay,Android,telefoon..)

Verder in algemeen: rijdt goed (ik heb al heel wat leaseauto’s versleten). Verbruik moet ik nog ervaren, op dit moment maar twee maal tot 60% kunnen laden aan openbaar punt. Toch maar even een kabel trekken tot laadpaal er staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rmaxx
Wauw, een status in de app, dat er issues zijn.. het wordt dus wel steeds beter, nu is er tenminste communicatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 27-05 18:34
Tebs schreef op donderdag 23 december 2021 @ 21:59:
[...]

Ja! Zoals TTG101 al aangeeft zijn ze verhuisd. Ik had hier geen mail over ontvangen maar het nieuwe adres is maar een kort stuk lopen. Verder na tekenen, uitleg en wegrijden..

Een aantal punten die mij nu zijn opgevallen:

1. Het opstarten gaat bij mij snel, ik heb de sleutel gekoppeld en geen andere accounts aangemaakt.
2. Melding ruitenwisser vloeistof, dacht dit klopt niet maar bij controle bleek dit idd het geval te zijn, morgen even bijvullen dus.
3. App sinds ik de auto heb opgehaald werkt deze niet, maar lees dat meer dat hebben de afgelopen dagen.
4. Hoe het achter het stuur werkt is voor mij nog niet helemaal duidelijk. Kan ik display aanpassen ? Ik krijg de meters er niet meer op…
5. CarPlay werkt goed, in het begin steeds handmatig moeten koppelen, tot ik erachter kwam dat je account aan sleutel moet koppelen, zodat deze steeds wordt geactiveerd.
6. Is het mogelijk de vier knoppen op het hoofd scherm aan te passen (CarPlay,Android,telefoon..)

Verder in algemeen: rijdt goed (ik heb al heel wat leaseauto’s versleten). Verbruik moet ik nog ervaren, op dit moment maar twee maal tot 60% kunnen laden aan openbaar punt. Toch maar even een kabel trekken tot laadpaal er staat.
4. Thema wijzigen, kan op bestuurdersdisplay en middendisplay (beide zelfde thema): https://www.lynkco.com/nl...er_Display-1/topic:Themes
5. Ja, icoontjes even inhouden en je kunt knoppen wijzigen door ze naar het volgende scherm (rechts) te slepen en widgets verwijderen en toevoegen met het rode kruisje/plusje.
Pagina: 1 ... 45 ... 175 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.