Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J03llV
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-04 16:38
Ik heb me er nog niet goed in verdiept.. Het delen met anderen concept roept in eerste instantie veel vragen naar boven.

Ik had namelijk het idee van die felyx scooters, die her en der door de stad verspreid zijn en je met je mobiel kan inloggen.. Maar dat is volgens mij niet zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sang-Drax of X
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-01 18:17
J03llV schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 22:02:
[...]

Ik heb me er nog niet goed in verdiept.. Het delen met anderen concept roept in eerste instantie veel vragen naar boven.

Ik had namelijk het idee van die felyx scooters, die her en der door de stad verspreid zijn en je met je mobiel kan inloggen.. Maar dat is volgens mij niet zo
De auto is van jou voor de tijd dat je abbonement actief is, het delen van de auto is geheel vrijwillig en daarmee zou je een deel van de abbonement kosten terug kunnen verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J03llV
Sang-Drax of X schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:08:
[...]

De auto is van jou voor de tijd dat je abbonement actief is, het delen van de auto is geheel vrijwillig en daarmee zou je een deel van de abbonement kosten terug kunnen verdienen.
Weet je toevallig wat de huidige levertijd is? Ik krijg geen verificatiecode per mail, dus kan me ook niet aanmelden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kezzza
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 13:41
J03llV schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 23:42:
[...]

Weet je toevallig wat de huidige levertijd is? Ik krijg geen verificatiecode per mail, dus kan me ook niet aanmelden..
Ik heb me 30 november geregistreerd, 9 december mocht ik definitief bestellen en 22 december haal ik mijn lynk&co op. Kan snel gaan dus :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-05 09:16
kezzza schreef op zondag 12 december 2021 @ 07:36:
[...]

Ik heb me 30 november geregistreerd, 9 december mocht ik definitief bestellen en 22 december haal ik mijn lynk&co op. Kan snel gaan dus :)
JIT for christmas! o<:) d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:37
Muro01 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:09:
[...]
In België ben je beter af zie ik :)B
Het lijkt er op dat ze per land het wettelijk minimum meegeven. In België zijn een Ehbo-set en brandblusser verlicht, in Nederland niet. In beide landen is een bandenreparatieset niet verplicht.
In Spanje is een reservewiel of bandenreparatieset wel verplicht.

In België is een gevarendriehoek trouwens ook verplicht maar die leveren ze niet mee? in Nederland doen ze het weer zo lekker krom: je bent níet verplicht een gevarendriehoek bij je te hebben maar je bent wél verplicht eentje neer te zetten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oizo1981
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 27-05 18:34
dixet schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:32:
[...]
in Nederland doen ze het weer zo lekker krom: je bent níet verplicht een gevarendriehoek bij je te hebben maar je bent wél verplicht eentje neer te zetten 8)7
Alleen waarschuwingslichten is voldoende in NL:
https://www.rijksoverheid...ehoek-in-mijn-auto-hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasisbah
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-04 13:28
Wettelijk gezien wel maar de kans op een (extra) ongeluk is wel vele malen kleiner bij correct gebruik van een gevarendriehoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 00:17
Volgens mij levert Lynk&Co wel een gevarendriehoek mee (onder de bagagebodem). Kan t niet zo snel checken, hondenbench staat erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPi
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-05 13:13

BPi

edsub schreef op zondag 12 december 2021 @ 12:31:
[...]

Volgens mij levert Lynk&Co wel een gevarendriehoek mee (onder de bagagebodem). Kan t niet zo snel checken, hondenbench staat erin.
Volgens mij ligt die er inderdaad onder. Samen met bagagenet en bij mij ook trekhaak in opbergzak en witte nummerplaat :*)

En ik meen ook een hesje te hebben gebruikt laatst (zonder Lynk logo) tijdens een avondwandeling ergens in het "buitengebied".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalbouwman
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik rij nu 10 dagen in de auto en wat een feest is dat. Waar ik minder enthousiast over wordt is de organisatie achter de auto. Bij bestelling aangegeven (oktober) aangegeven dat ik winterbanden nodig had. Na diverse malen verkeerde info te hebben ontvangen werd mijn auto afgeleverd op zomerbanden. Winterbanden moest in naderhand bestellen. Nu ben ik al 10 dagen aan het bellen om dit geregeld te krijgen en dat is echt een farce. Je wordt niet teruggebeld terwijl dat toegezegd wordt. Dan wordt je uiteindelijk doorverbonden en dan valt de connectie weg en vervolgens sta je weer een half uur in de wacht. Echt te zot voor woorden.
En nu wordt het me echt te spannend, over iets minder dan twee weken staat de wintersport voor de deur en naar het er nu naar uitziet zal dat zinder de L&C moeten. Hoe dan wel weet ik niet nog niet, maar dat schijnt mijn probleem te zijn, ik krijg in ieder geval niet de indruk dat L&C zich druk maakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ButsMG
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-05 10:13
Ik heb de auto nu een maand en ben super tevreden.
Het zijn alleen natuurlijk de irritante dingen waar je over gaat posten, zo ook nu. :)

Het irritantste aan de auto vind ik, dat regelmatig na instappen de auto niet gestart kan worden. Dan staat er in het scherm dat een herstart niet mogelijk is. Wat ik vervolgens moet doen is uit de auto gaan, de auto afsluiten, genoeg afstand van de auto nemen (zeg even 100 meter ofzo) en dan 3 minuten wachten voordat ik het nog een keer probeer. Vaak lukt het dan wel om de auto te starten.

Zo stond ik dus gisteren een paar minuten in de regen te wachten tot ik de auto weer in kon.

Zijn er meer mensen die hier veel last van hebben? Zijn er tips/tricks om dit te voorkomen?

PSN: ButsMG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oizo1981
ButsMG schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:23:
Het zijn alleen natuurlijk de irritante dingen waar je over gaat posten, zo ook nu. :)

Het irritantste aan de auto vind ik, dat regelmatig na instappen de auto niet gestart kan worden. Dan staat er in het scherm dat een herstart niet mogelijk is. Wat ik vervolgens moet doen is uit de auto gaan, de auto afsluiten, genoeg afstand van de auto nemen (zeg even 100 meter ofzo) en dan 3 minuten wachten voordat ik het nog een keer probeer. Vaak lukt het dan wel om de auto te starten.

Zo stond ik dus gisteren een paar minuten in de regen te wachten tot ik de auto weer in kon.

Zijn er meer mensen die hier veel last van hebben? Zijn er tips/tricks om dit te voorkomen?
Zelf gelukkig nooit meegemaakt. En dit is ook de eerste keer dat ik bij iemand hoor dat het structureel voorkomt. Zou zeker een werkplaats afspraak laten plannen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:44
pascalbouwman schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:58:
Ik rij nu 10 dagen in de auto en wat een feest is dat. Waar ik minder enthousiast over wordt is de organisatie achter de auto. Bij bestelling aangegeven (oktober) aangegeven dat ik winterbanden nodig had. Na diverse malen verkeerde info te hebben ontvangen werd mijn auto afgeleverd op zomerbanden. Winterbanden moest in naderhand bestellen. Nu ben ik al 10 dagen aan het bellen om dit geregeld te krijgen en dat is echt een farce. Je wordt niet teruggebeld terwijl dat toegezegd wordt. Dan wordt je uiteindelijk doorverbonden en dan valt de connectie weg en vervolgens sta je weer een half uur in de wacht. Echt te zot voor woorden.
En nu wordt het me echt te spannend, over iets minder dan twee weken staat de wintersport voor de deur en naar het er nu naar uitziet zal dat zinder de L&C moeten. Hoe dan wel weet ik niet nog niet, maar dat schijnt mijn probleem te zijn, ik krijg in ieder geval niet de indruk dat L&C zich druk maakt...
Die van mijn 'lenen' ;-) Ik krijg geleverd op de 24e (met winterbanden) .

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-05 18:01
Wil het voor alle nieuwe Lynk & Co'ers toch nog een keer gezegd hebben -- zet die profielen in de auto uit -- sinds ik dat deed werkt de auto foutloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1027889

pushnoi schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:19:
Wil het voor alle nieuwe Lynk & Co'ers toch nog een keer gezegd hebben -- zet die profielen in de auto uit -- sinds ik dat deed werkt de auto foutloos.
Ik heb de auto vorige week dinsdag opgehaald en heb mij profiel aanstaan (ben wel de enige bestuurder nog). Maar weinig problemen ervaren met het profiel. Misschien dat het systeem wat trager opstart en dat de bluetooth icm Apple Carplay soms wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pushnoi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-05 18:01
Anoniem: 1027889 schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:25:
[...]

Ik heb de auto vorige week dinsdag opgehaald en heb mij profiel aanstaan (ben wel de enige bestuurder nog). Maar weinig problemen ervaren met het profiel. Misschien dat het systeem wat trager opstart en dat de bluetooth icm Apple Carplay soms wegvalt.
Helemaal als je de enige bestuurder bent zou ik die profielen lekker laten voor wat het is. Niet vergeten dat het eigenlijk gewoon Android is wat eronder draait, en die profielen hebben nog nooit fatsoenlijk gewerkt. Het 'guest' account is eigenlijk het hoofd account. Die kun je ook customizen naar wat je wilt.

Bluetooth werkt sindsdien hier foutloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Laatst online: 21:37
donny_p schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:38:
Wellicht nog een tip voor degene die hun prive auto willen verkopen, vanochtend heb ik binnen 2 uur mijn auto verkocht voor een meer dan redelijke prijs via Auto Vendi. Had meerdere verkoopsites aangeschreven maar Auto Vendi was het snelst en had tevens het hoogste bod. Auto wordt kosteloos thuis opgehaald.
Dank voor de tip! Mag ik die nog uitbreiden met het advies om zeker bij meerdere partijen je auto aan te bieden?
Auto Vendi was by far de snelste, 5 minuten nadat ik mijn auto te koop had aangeboden werd ik al gebeld! Er zat 50% verschil tussen de hoogste en de laagste, dus zeker de moeite om te shoppen
Members only: prijzen
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Vinke
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-10-2024
ButsMG schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:23:

Tip om dit te voorkomen is een paraplu in de auto leggen! ;)
Maar weer even serieus, herken die problemen niet, hopelijk snel opgelost.

Solar 2340WP | 9xBYD 260P6-36 | SolarEdge SE2200.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ButsMG
Peter Vinke schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:49:
[...]

Tip om dit te voorkomen is een paraplu in de auto leggen! ;)
Het kan soms ook allemaal zo simpel zijn he! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 28-05 17:28
ButsMG schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:13:
[...]

Het kan soms ook allemaal zo simpel zijn he! :9
Vandaar dus dat Skoda's het altijd zo goed doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Nog nooit gehad gelukkig, lijkt me een foutje.. even bellen lijkt me het beste, misschien te fixen met een update.

ow dit moet een reactie zijn op het niet starten vd auto.. foutje.. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Rmaxx op 13-12-2021 12:52 . Reden: oops ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalbouwman
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13-12-2021
Hollanda schreef op maandag 13 december 2021 @ 09:47:
[...]

Die van mijn 'lenen' ;-) Ik krijg geleverd op de 24e (met winterbanden) .
Als in de banden lenen, of de auto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sang-Drax of X
exelletor schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 21:22:
[...]

Thx voor je reactie. Klopt mijn vermoeden dat de locatie alleen bijgewerkt wordt wanneer de auto rondom de "thuislocatie" zweeft? Vanmiddag heb ik de huur ook door laten lopen, omdat er bij het beëindigen van de huur de melding getoond werd dat de auto elders bevond en er een boete in rekening gebracht kon worden. Net kreeg ik die melding niet en warempel, er staat een blauwe Lynk&Co op de plek die de app aangeeft.

Morgen zal ik nog een poging wagen om zo'n ding te lenen. Ik huur gemiddeld zo'n vijf keer per week bij verschillende aanbieders, maar Lynk en Co spant wel de kroon qua (tot nu toe) benodigde inspanning. En dan moet ik maandag nog contact zoeken om mijn geld voor de reservering terug te krijgen. :X
Hmmm het feit dat er geen contact mogelijk is tussen huurder en verhuurder is echt super onhandig. Loop hier nu zelf ook tegenaan maar dan als verhuurder. Ik zou graag enige vorm van communicatie hebben met een potentiele nieuwe huurder voor ik een verzoek accepteer.

Dus toevallig iemand hier op het forum die in Tilburg een L&C auto wil huren en daar misschien ook al een verzoek voor heeft ingediend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RamonTW
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 12-02 23:52
pascalbouwman schreef op maandag 13 december 2021 @ 08:58:
Winterbanden moest in naderhand bestellen. Nu ben ik al 10 dagen aan het bellen om dit geregeld te krijgen en dat is echt een farce. Je wordt niet teruggebeld terwijl dat toegezegd wordt.
Idem, 1 dec auto gehaald, 6 dec winterbanden besteld. Keurig een bevestiging en ik zou gebeld worden voor een afspraak. 10 dec geen belletje. Toch even L&C bellen en vragen of het goed komt.

Nee, het is druk en het wordt op z'n vroegst januari.....
Hallo, dan is de winter bijna voorbij en is het zeker te laat voor een wintersporttripje tussen kerst en Oud&Nieuw.

Als ze de L&C nu gewoon op all-season hadden geleverd dan was het allemaal niet nodig geweest om winterwissel te doen.

Zit nu dus ook met de uitdaging hoe ik de wintertrip ga oplossen. Als ik dat had geweten dan had ik mijn oude auto met winterbanden nog een maandje langer aangehouden. Grr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-05 10:48
Binnenkort ga ik beginnen voor mezelf en lever ik mijn lease auto in. De L&C spreekt mij qua auto en ruimte aan, mogelijk alleen als tijdelijke oplossing.

Uit nieuwsgierigheid, gebruiken jullie de auto middels het abonnement of zijn er ook tweakers die de auto hebben gekocht? En zo ja, waarom?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hardred
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-05 13:42
RamonTW schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:23:
[...]

Idem, 1 dec auto gehaald, 6 dec winterbanden besteld. Keurig een bevestiging en ik zou gebeld worden voor een afspraak. 10 dec geen belletje. Toch even L&C bellen en vragen of het goed komt.

Nee, het is druk en het wordt op z'n vroegst januari.....
Hallo, dan is de winter bijna voorbij en is het zeker te laat voor een wintersporttripje tussen kerst en Oud&Nieuw.

Als ze de L&C nu gewoon op all-season hadden geleverd dan was het allemaal niet nodig geweest om winterwissel te doen.

Zit nu dus ook met de uitdaging hoe ik de wintertrip ga oplossen. Als ik dat had geweten dan had ik mijn oude auto met winterbanden nog een maandje langer aangehouden. Grr
Vind ik inderdaad ook nog een minpuntje. Gewoon de auto op All-season banden leveren ipv het gedoe met zomer/winterbanden. Of gewoon standaard met zomer en winterbanden leveren, doen ze in het buitenland immers ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sakurakilla
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-05 22:27
juwlez schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:09:
Binnenkort ga ik beginnen voor mezelf en lever ik mijn lease auto in. De L&C spreekt mij qua auto en ruimte aan, mogelijk alleen als tijdelijke oplossing.

Uit nieuwsgierigheid, gebruiken jullie de auto middels het abonnement of zijn er ook tweakers die de auto hebben gekocht? En zo ja, waarom?
Waarom zou je het eingelijk willen kopen.
Hoe ik het zie, de auto is 39k zonder verzekering en wegenbelasting etc.
Als hem voor 500 pm zou huren ben je na 6.5 jaar break even mits je de kosten van verzekering en onderhoudskosten niet bij optelt, anders kom je gauw boven de 7 jaar uit.

In mijn mening is over 7 jaar de technology ook veel beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EiT
  • Laatst online: 21:42

EiT

Kopen is voor zo’n bedrag inderdaad niet interessant genoeg, ook weet je de restwaarde nog niet en wat gebeurt er dadelijk met al die auto’s als mensen ze massaal inleveren naar 2-3 jaar? Hoe zit het met onderhoud op lange termijn? Auto is redelijk nieuw in NL.

Ik heb het e.a. door gerekend en kwam nooit goedkoper uit, dit is hetzelfde met een Ford Kuga in private lease. Leasen is goedkoper dan 50k neerleggen, tenzij je er altijd in blijft rijden.

Volvo heeft nu ook opzegbare lease (3 mnd) contracten, meer zullen er wel volgen. Mogelijk voor de fabrikant een betere opbrengst dan via Hertz, Sixt etc jong occasions op de markt te krijgen.
Op die manier kan je ook nog makkelijker switchen als je een periode een grotere, kleinere of meer km auto nodig hebt.

Grootste nadeel, zoals meerdere keren besproken, zijn voornamelijk de winterbanden. Daarom voor mij zelf wel een auto gekocht en neem voor mijn vrouw wel een L&C. Dat kost ons +/- 100 euro per maand extra met alle kosten die wij nu aan haar veel kleinere auto hebben.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-05 09:09
Ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat ik toch een oranje veiligheidshesje heb liggen in de achterklep bij de laadkabels. Die zat bij levering in de portier van de rechtervoordeur

Aiko Neostar 4550Wp + Growatt MIN 4200 TL-XH | MG ZS EV LLR MY23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
matthewtje schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 00:45:
[...]

Ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat ik toch een oranje veiligheidshesje heb liggen in de achterklep bij de laadkabels. Die zat bij levering in de portier van de rechtervoordeur
Ik heb ook een vestje mee gekregen. Zat bij mij in de dashboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

matthewtje schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 00:45:
[...]

Bij mij zat er ook een veiligheidshesje in het portier. Gevarendriehoek zit onder de klep in de kofferbak.

Bij een lekke band wordt het dus de ANWB bellen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjsanders1
EiT schreef op maandag 13 december 2021 @ 22:48:
Kopen is voor zo’n bedrag inderdaad niet interessant genoeg, ook weet je de restwaarde nog niet en wat gebeurt er dadelijk met al die auto’s als mensen ze massaal inleveren naar 2-3 jaar? Hoe zit het met onderhoud op lange termijn? Auto is redelijk nieuw in NL.

Ik heb het e.a. door gerekend en kwam nooit goedkoper uit, dit is hetzelfde met een Ford Kuga in private lease. Leasen is goedkoper dan 50k neerleggen, tenzij je er altijd in blijft rijden.

Volvo heeft nu ook opzegbare lease (3 mnd) contracten, meer zullen er wel volgen. Mogelijk voor de fabrikant een betere opbrengst dan via Hertz, Sixt etc jong occasions op de markt te krijgen.
Op die manier kan je ook nog makkelijker switchen als je een periode een grotere, kleinere of meer km auto nodig hebt.

Grootste nadeel, zoals meerdere keren besproken, zijn voornamelijk de winterbanden. Daarom voor mij zelf wel een auto gekocht en neem voor mijn vrouw wel een L&C. Dat kost ons +/- 100 euro per maand extra met alle kosten die wij nu aan haar veel kleinere auto hebben.
Grootste nadeel de "winterbanden"? Das wel heel bijzonder op het totaal (waar nogal wat aan hapert). Zoals hier al is voorgerekend is het bedrag (zeer) billijk en zijn winterbanden in NL onnodig (behalve in echte sneeuw die hier vrijwel nooit valt). Daarnaast is het hier domweg niet verplicht dus waarom zou L&C dat doen? All-seasons zijn duurder en kosten over een dergelijke "vloot" aanzienlijk extra bedrag lijkt me (en dus een hogere huursom en lagere overall bandenkwaliteit). Ik ben blij dat ze dit 1 van de weinige opties hebben gemaakt. En ja, dat dan weer niet bepaald vlekkeloos verloopt (zoals veel contacten, afspraken, updates) is uiteraard geen reden om het dan maar standaard te doen (alsof het dan wel beter zou gaan met vele, vele, vele interventies, vragen, acties extra).

[ Voor 3% gewijzigd door hjsanders1 op 14-12-2021 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Iemand al een schroef in zijn band gehad? Ik wel vanochtend, was net de straat uit, pok-pok-pok... meteen de call button gebruikt, 1ste x verbinding slecht, hoorde alles in slowmotion. 2de x wel goed, meteen iemand aan de lijn. Uitgelegd dat de schroef er net in zat, ik zag hem zitten, of ik die op eigen kosten eruit kon laten halen en pluggen bij een bandenboer. Nee dat mocht niet, moest via de dealer..

Nouja , niet een volvo dealer in de buurt, maar de dealer voor Zuid Limburg dus. half uur rijden, waarvan 20 minuten over de snelweg. Met een schroef die uitsteekt? Terwijl ik hier op 2km een prima bandenleverancier heb die ik best zelf wil betalen? Nee. :N

Tja..ja ivm garantie he. Hij moest dat zeggen, maar kon natuurlijk niet controleren wat ik deed......ok.. erg slimme keuze, en als er dan wat is is het mijn schuld, maar wel op pad sturen naar een dealer een half uur rijden verderop met alle risicos op meer schade? (ok ok ,beperkt i know , maar toch, het zal maar mis gaan..)

En onder werktijd he, garage is open tot 17:00 , dus het kost mij zo een halve werkdag. Anwb dan? Anwb komt alleen als hij leeg is gelopen.. kom op jongens ..... 7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Rmaxx schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:06:
En onder werktijd he, garage is open tot 17:00 , dus het kost mij zo een halve werkdag. Anwb dan? Anwb komt alleen als hij leeg is gelopen.. kom op jongens ..... 7(8)7
Dan haal je de schroef er toch gewoon uit? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
Deveon schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:16:
[...]

Dan haal je de schroef er toch gewoon uit? :+
Haha idd d:)b 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 15:34
Of je draait hem er gewoon lekker verder in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton_adam
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20:41
Rmaxx schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:06:
Iemand al een schroef in zijn band gehad? Ik wel vanochtend, was net de straat uit, pok-pok-pok... meteen de call button gebruikt, 1ste x verbinding slecht, hoorde alles in slowmotion. 2de x wel goed, meteen iemand aan de lijn. Uitgelegd dat de schroef er net in zat, ik zag hem zitten, of ik die op eigen kosten eruit kon laten halen en pluggen bij een bandenboer. Nee dat mocht niet, moest via de dealer..

Nouja , niet een volvo dealer in de buurt, maar de dealer voor Zuid Limburg dus. half uur rijden, waarvan 20 minuten over de snelweg. Met een schroef die uitsteekt? Terwijl ik hier op 2km een prima bandenleverancier heb die ik best zelf wil betalen? Nee. :N

Tja..ja ivm garantie he. Hij moest dat zeggen, maar kon natuurlijk niet controleren wat ik deed......ok.. erg slimme keuze, en als er dan wat is is het mijn schuld, maar wel op pad sturen naar een dealer een half uur rijden verderop met alle risicos op meer schade? (ok ok ,beperkt i know , maar toch, het zal maar mis gaan..)

Hebben ze een afspraak gemaakt voor jou bij die Volvo dealer? Of hoe werkt dat?

Ik heb die oproep in de auto ook twee maal gebruikt. Kreeg meteen iemand aan de lijn, maar de verbinding had wel veel vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
crispo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:27:
[...]

Of je draait hem er gewoon lekker verder in!
Dat gaat vanzelf wel voordat ik er ben... kop is gebogen trouwens.. helaas niet mooi recht erin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-05 15:34
ton_adam schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:32:
[...]

Ik heb die oproep in de auto ook twee maal gebruikt. Kreeg meteen iemand aan de lijn, maar de verbinding had wel veel vertraging.
Bellen gaat natuurlijk via die matige simkaart die vaak terugschakelt naar 3G of verbinding verliest..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmaxx
ton_adam schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:32:
[...]

Hij zei dat hij dat kon doen maar wekte de indruk dat ik beter zelf ff kon bepalen wat ik ging doen.. hij heeft de afspraak niet gemaakt iig.. is gewoon lullig dat je dit in een half uurtje kannlaten fixen en nu graag het hoe danook veel meer tijd kosten, tenzij ikniets ga doen 'wat eigenlijk niet mag' 8)7 ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
Weet iemand of je de snel laders van de Lidl of McDonald's kan gebruiken.

Ik was vanmorgen bij de Lidl en zag dat er 3 soort aansluiting waren. Twee paste niet op de auto en de 3e was in gebruik door een VW ID3 dus ik kon niet zien of die plug paste

Het zijn snel laders daar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mike7212045
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-03-2022
sakurakilla schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:27:

Ik was vanmorgen bij de Lidl en zag dat er 3 soort aansluiting waren. Twee paste niet op de auto en de 3e was in gebruik door een VW ID3 dus ik kon niet zien of die plug paste

Snellader?..hoe dan ?

L01 is hier niet geschikt voor...
Tip..lees even de handleiding. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sang-Drax of X

Snelladen zal niet lukken want de L&C pakt maar maximaal 3,7kW, maar als er een type 2 aansluiting is kan je daar wel gewoon opladen.
Bij de LIDL gratis voor zover ik weet (max 1uur) en bij de McDonalds staan Vattenfall palen waar je 0,55 per KW voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

McD gaat niet passen, maar bij de Lidl wel. De vraag alleen of het de moeite waard is met 3.7 kWh per uur. Zelfs bij een grote boodschap (nee niet die) laad je in het beste geval de rit naar de supermarkt terug. Zelf rijd ik volledig elektrisch maar als de snellader bezet is laad ik liever thuis aangezien ik daaraan toch niet ontkom (en onze laad met 7.2 kW).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Vandaag is de 01 voor het eerst naar de dokter geweest. Het ging om het euvel dat ik een paar weken geleden al eens hier gemeld heb (Transmission Malfunction). De melding was inmiddels al verdwenen, desalniettemin wilde L&C dat de 01 vandaag dan toch naar de (volvo) werkplaats ging.

Over de logistiek rondom de servicebeurt: prima geregeld. Je krijgt constant SMSjes met updates (monteur vertrekt nu, monteur is er bijna, monteur staat voor de deur). De 01 is vervolgens door de monteur meegenomen naar de garage 20km verderop (waarvan je ook weer melding krijgt dat de 01 goed is aangekomen daar). Enige tijd later weer SMS dat de auto weer op weg terug is, er bijna is en er is. In totaal dus 7 smsjes ;) (daarnaast ook nog 2 smsjes om eventueel direct contact op te nemen met de persoon die naar je toe komt).

Na terugbezorgen is kort besproken wat er gedaan is aan de wagen: nieuwe software erop en ook de software van de versnellingsbak is geüpdate. Er was sprake van een sensor die onterecht aangaf dat de temperatuur te hoog was (die dan de melding veroorzaakte die ik in het scherm kreeg).

Nu hopen dat het allemaal goed blijft functioneren!

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmaxx
cyberdj schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:54:
Vandaag is de 01 voor het eerst naar de dokter geweest. Het ging om het euvel dat ik een paar weken geleden al eens hier gemeld heb (Transmission Malfunction). De melding was inmiddels al verdwenen, desalniettemin wilde L&C dat de 01 vandaag dan toch naar de (volvo) werkplaats ging.

Over de logistiek rondom de servicebeurt: prima geregeld. Je krijgt constant SMSjes met updates (monteur vertrekt nu, monteur is er bijna, monteur staat voor de deur). De 01 is vervolgens door de monteur meegenomen naar de garage 20km verderop (waarvan je ook weer melding krijgt dat de 01 goed is aangekomen daar). Enige tijd later weer SMS dat de auto weer op weg terug is, er bijna is en er is. In totaal dus 7 smsjes ;) (daarnaast ook nog 2 smsjes om eventueel direct contact op te nemen met de persoon die naar je toe komt).

Na terugbezorgen is kort besproken wat er gedaan is aan de wagen: nieuwe software erop en ook de software van de versnellingsbak is geüpdate. Er was sprake van een sensor die onterecht aangaf dat de temperatuur te hoog was (die dan de melding veroorzaakte die ik in het scherm kreeg).

Nu hopen dat het allemaal goed blijft functioneren!
sensortje dus (y) .. beter geregeld dan een simpele schroef in de band.. lynk stuurt me naar dealer, dealer wil em liever niet zien zonder order van lynk (snap ik), en ik wil er geen dag mee bezig zijn.... ben nu het bellen al zat. -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 08:49
Belde vandaag. Binnen 5 seconde iemand aan de lijn. IVO. Die gaf me netjes antwoord en gaf aan achter de betalingsissuss aan te gaan. Na 30 min ben ik teruggebeld!!!!!! (Eerste keer) dat dit was opgepakt en dat ik binnen 2 weken het geld zou krijgen. Ben benieuwd. Maar qua senioriteit en bereikbaarheid zijn verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdskie
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 04-11-2024
Anoniem: 1027889 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 09:28:
[...]

Bij mij zat er ook een veiligheidshesje in het portier. Gevarendriehoek zit onder de klep in de kofferbak.

Bij een lekke band wordt het dus de ANWB bellen :P
Ik heb zelfs twee hesjes geleverd gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterxx2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-05 22:00
meermarco schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:32:
Belde vandaag. Binnen 5 seconde iemand aan de lijn. IVO. Die gaf me netjes antwoord en gaf aan achter de betalingsissuss aan te gaan. Na 30 min ben ik teruggebeld!!!!!! (Eerste keer) dat dit was opgepakt en dat ik binnen 2 weken het geld zou krijgen. Ben benieuwd. Maar qua senioriteit en bereikbaarheid zijn verbeteringen.
Ik hoop het heel erg voor je! Dat het binnen 2 weken uitbetaald zou worden heb ik al veel vaker van ze gehoord ;) Hou ons op de hoogte!

Zelf wacht ik nog altijd op een betaling van een rit van oktober + een afgesproken financiele compensatie n.a.v. die rit + vergoeding voor het te laat inleveren van de auto.
Ik denk dat er inmiddels wel 5 cases zijn aangemaakt, maar elk zonder enige terugkoppeling daarna..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenBreda
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 03-03-2024
Aangezien ik geen last van muizen heb, weet iemand waarom de auto piept wanneer ik rem? Heb hier een keer eerder gelezen dat meerdere rijders dit hebben. Is het nieuwigheid, moet ik hier iets mee, of zijn het toch muizen😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferdskie
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 04-11-2024
MaartenBreda schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:46:
Aangezien ik geen last van muizen heb, weet iemand waarom de auto piept wanneer ik rem? Heb hier een keer eerder gelezen dat meerdere rijders dit hebben. Is het nieuwigheid, moet ik hier iets mee, of zijn het toch muizen😉
Weet je zeker dat het niet je schoenen zijn? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
Misterxx2 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:44:
[...]

Ik hoop het heel erg voor je! Dat het binnen 2 weken uitbetaald zou worden heb ik al veel vaker van ze gehoord ;) Hou ons op de hoogte!

Zelf wacht ik nog altijd op een betaling van een rit van oktober + een afgesproken financiele compensatie n.a.v. die rit + vergoeding voor het te laat inleveren van de auto.
Ik denk dat er inmiddels wel 5 cases zijn aangemaakt, maar elk zonder enige terugkoppeling daarna..
Hier exact hetzelfde. Maar dat ik nu werd teruggebeld gaf vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-05 21:59
sakurakilla schreef op maandag 13 december 2021 @ 21:54:
[...]

Waarom zou je het eingelijk willen kopen.
Hoe ik het zie, de auto is 39k zonder verzekering en wegenbelasting etc.
Als hem voor 500 pm zou huren ben je na 6.5 jaar break even mits je de kosten van verzekering en onderhoudskosten niet bij optelt, anders kom je gauw boven de 7 jaar uit.

In mijn mening is over 7 jaar de technology ook veel beter
Dan ga je er wel vanuit dat er geen restwaarde is? Ik vind de prijs heel gunstig, maar uiteraard loopt die wel snel op als je meer dan 1250 km per maand maakt of een keer eigen risico schade hebt. Tijd zal het leren of dit wel niet voordelig is, maar eens dat het een schappelijke prijs is voor een splinternieuwe bak met alles erop en eraan die je elke maand kunt ozeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
MaartenBreda schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:46:
Bij mij piept ie ook. Vooral op het einde van de remweg (bijv bij het verkeerslicht) of als de auto kruipt bij het manoeuvreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardred
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-05 13:42
Het viel mij trouwens vandaag op dat ik last heb van een soort metaalachtig/krakend geluid, voorin bij de wielen, tijdens het sturen op lage snelheid/inparkeren. Iemand hier ervaring mee toevallig? Las hier en daar iets over evt rubbertjes die ergens voorin niet goed meer waren maar lijkt me erg slecht, gezien ik de auto pas sinds vorige week woensdag heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
superfunki schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 20:15:
[...]

Dan ga je er wel vanuit dat er geen restwaarde is? Ik vind de prijs heel gunstig, maar uiteraard loopt die wel snel op als je meer dan 1250 km per maand maakt of een keer eigen risico schade hebt. Tijd zal het leren of dit wel niet voordelig is, maar eens dat het een schappelijke prijs is voor een splinternieuwe bak met alles erop en eraan die je elke maand kunt ozeggen
Ik ga er wel van uit dat er rest waarde is maar hoeveel weten we niet over 7 jaar.
Stel je neemt 6.5 jaar want 39k/500= 78 maanden = 6.5 jaar
Daar boven op komt nog wegen belasting, los van wat er gaat veranderen in 2024 stel je nou voor
Moterrijtuigenbelasting 42 euro per maand
Verzekering 83 per maand
Onderhoud 66 per maand
Totaal 191 per maand
https://www.autoweek.nl/auto/102909/lynk-co-01/

En dan 191x78= 14.898
De auto koop je voor 39.000+14.898= 53.898 na 6.5 jaar. Dan moet je hopen dat de rest waarde van de auto groter is dan 14.899 om nog winst te hebben.

Nu weet ik dat deze calculatie kort door de bocht genomen is, maar het geeft een indicatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
Met 15K mag je je handjes dichtknijpen na 6,5 jaar, dat is eigenlijk onwaarschijnlijk. De 01 is alleen maar interessant om te kopen als je (veel) meer dan die 15.000 km per jaar rijd of als je het gedoe met L&C niet wil (maar dat zal voor het grootste deel (garantie) toch wel zo zijn). Die 39K zal niet de prijs zijn die L&C zelf betaald maar het totaalplaatje lijkt me nauwelijks levensvatbaar op de (semi) langetermijn. Ik ben dus heel benieuwd of en hoe L&C het M2M gaat inrichten. Ik verwacht behoorlijke prijsstijgingen de komende jaren zeker nu het delen niet/nauwelijks succesvol (qua inkomsten voor L&C) lijkt te zijn (ca 70% doet/wil het niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
en in de praktijk staat de auto ook nog voor een hoger bedrag dan EUR 39.000,- (met 1500km op de teller) te koop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WrDn3iEi1uOVMGfeMazB7NmCQC0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BWKV4E3u9SZnDDNzvvltMciz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjsanders1
cyberdj schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:15:
en in de praktijk staat de auto ook nog voor een hoger bedrag dan EUR 39.000,- (met 1500km op de teller) te koop.

[Afbeelding]
Die was er wellicht al klaar mee....maar om MEER dan de nieuwprijs te vragen is best brutaal. En dan ook nog met een Volvo plaatje erbij ;) ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superfunki
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-05 21:59
sakurakilla schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 23:16:
[...]

Ik ga er wel van uit dat er rest waarde is maar hoeveel weten we niet over 7 jaar.
Stel je neemt 6.5 jaar want 39k/500= 78 maanden = 6.5 jaar
Daar boven op komt nog wegen belasting, los van wat er gaat veranderen in 2024 stel je nou voor
Moterrijtuigenbelasting 42 euro per maand
Verzekering 83 per maand
Onderhoud 66 per maand
Totaal 191 per maand
https://www.autoweek.nl/auto/102909/lynk-co-01/

En dan 191x78= 14.898
De auto koop je voor 39.000+14.898= 53.898 na 6.5 jaar. Dan moet je hopen dat de rest waarde van de auto groter is dan 14.899 om nog winst te hebben.

Nu weet ik dat deze calculatie kort door de bocht genomen is, maar het geeft een indicatie
Ik reken meestal met halvering van de nieuwprijs na plm drie jaar. Dus laten we 200 per maand aan lasten nemen, dan is je afschrijving 300. Als je na 36 maanden ongeveer 20k minder hebt is dat 555 euro per maand. Zelfs bij behoorlijk wat extra kilometers a 15 cent per maand kan dat nog uit. Ik vind het kwartje de goede kant uitvallen gezien wat je ervoor rijdt, maar kan me idd voorstellen dat deze prijs op langere termijn niet houdbaar is.

Lang leve de Chinese marketing budgetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Wel, het idee is natuurlijk dat dat delen goed werkt, en ze dus ook marge pakken op het delen.
Dus dan kan je de auto wat goedkoper neerzetten.

Binnenkort een langere verhuur sessie, hopelijk gaat de betaling nu wel goed. Dan ga ik zeker vaker verhuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
hjsanders1 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:09:
Met 15K mag je je handjes dichtknijpen na 6,5 jaar, dat is eigenlijk onwaarschijnlijk. De 01 is alleen maar interessant om te kopen als je (veel) meer dan die 15.000 km per jaar rijd of als je het gedoe met L&C niet wil (maar dat zal voor het grootste deel (garantie) toch wel zo zijn). Die 39K zal niet de prijs zijn die L&C zelf betaald maar het totaalplaatje lijkt me nauwelijks levensvatbaar op de (semi) langetermijn. Ik ben dus heel benieuwd of en hoe L&C het M2M gaat inrichten. Ik verwacht behoorlijke prijsstijgingen de komende jaren zeker nu het delen niet/nauwelijks succesvol (qua inkomsten voor L&C) lijkt te zijn (ca 70% doet/wil het niet).
Nu is dat eigenlijk in het voordeel van Lynk & Co, gezien ze de servicefee e.d. er nog niet in hebben verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
matthewtje schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:24:
[...]

Nu is dat eigenlijk in het voordeel van Lynk & Co, gezien ze de servicefee e.d. er nog niet in hebben verwerkt.
Dat lijkt een voordeel idd maar L&C is ook niet gek/een filantropische instelling. Als men in het model rekening heeft gehouden met een opbrengst van het delen dan is dat dus een tegenvaller. Ik heb geen goed beeld van het totale verdienmodel maar dat ze percentagegewijs flink onder de bestaande markt lijken te zitten lijkt dus een behoorlijke druk op de inkomsten. Aan de andere kant betekend nul opties ook een veel efficiënter productieproces (zelfs BMW gaat minder opties & kleuren aanbieden om dat het te kostbaar is). Maar het delen lijkt qua kosten (ogenschijnlijk is het dus veel complexer dan gedacht want het rammelt aan alle kanten) en qua insteek wel een substantieel deel van het verdienmodel te moeten worden. Dat geheel staat op twee manier behoorlijk onder druk; meeste mensen willen niet verhuren en het deel dat overblijft kan het vaak niet. Daarnaast kan of wil L&C vanwege de gebrekkige software (nog) geen fee rekenen. Komt die fee erbij dan denk ik dat een nog groter deel niet wil (ver)huren (te duur, complex en/of teveel emotie (omdat men de auto nog steeds ziet als eigendom)). Kortom, bij een vlekkeloos proces aan het begin van de markttoetreding was het al lastig en nu bijna onmogelijk. De gederfde inkomsten zullen dan toch ergens anders vandaan moeten komen. Stel dat L&C de fee met 50 euro per maand verhoogd....hoeveel mensen zullen dan afhaken/opzeggen? Ik verwacht vrij weinig eerlijk gezegd. Ook voor dat bedrag zijn er weinig of geen (huur/lease)alternatieven en mensen hebben hun auto vaak verkocht. Die kunnen dus niet zomaar zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edsub
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 00:17
cyberdj schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:15:

[Afbeelding]
Lijkt me sterk dat die Volvo dealer Serva uit Amersfoort ze daarvoor kwijt raakt. ALS je al zou willen kopen, koop je n nieuwe tegenwoordig met n acceptabele levertijd voor minder geld bij Lynk&Co zelf?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Is iemand al een mede Lynk & Co 01 berijder in het wild tegen gekomen? Ik haalde zondagmiddag op de A1 bij Deventer een andere 01 in. Even gekeken en gezwaaid :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martydejouwer
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-01 10:26
Anoniem: 1027889 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:45:
Is iemand al een mede Lynk & Co 01 berijder in het wild tegen gekomen? Ik haalde zondagmiddag op de A1 bij Deventer een andere 01 in. Even gekeken en gezwaaid :D
Yep al een aantal, in Sneek is er nog 1 A6 rijdt er regelmatig een zwarte richting het noorden, en bij Thialf staan er regelmatig een aantal gesponsorde Lynk’s..
Dokkum moet er ook 1 zijn deze ben ik in Leeuwarden waarschijnlijk tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sakurakilla
Mike7212045 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:35:
[...]

Snellader?..hoe dan ?

L01 is hier niet geschikt voor...
Tip..lees even de handleiding. 8)7
Zit een type 2 aansluiting bij de snel lader. Die past gewoon erin.
Heb nooit gezegd dat ik de auto met een snel lader wil opladen.

Tip
lees de reactie erop terug, daar wordt aangeven dat daar gratis opladen amper wat uit maakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter Vinke
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-10-2024
martydejouwer schreef op woensdag 15 december 2021 @ 15:51:
[...]

Yep al een aantal, in Sneek is er nog 1 A6 rijdt er regelmatig een zwarte richting het noorden, en bij Thialf staan er regelmatig een aantal gesponsorde Lynk’s..
Dokkum moet er ook 1 zijn deze ben ik in Leeuwarden waarschijnlijk tegen gekomen.
Die gesponsorde Lynk’s zijn van short trackers… oa Sjinkie Knegt rijdt er 1. Hij was de (of 1 van de ) eerste in Nederland met een Lynk & Co

Solar 2340WP | 9xBYD 260P6-36 | SolarEdge SE2200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjsanders1
Anoniem: 1027889 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:45:
Er rijden er inmiddels een kleine 3000 in Nederland alleen al dus ja….die kom je/ik regelmatig tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ton_adam
hjsanders1 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:29:
[...]

Er rijden er inmiddels een kleine 3000 in Nederland alleen al dus ja….die kom je/ik regelmatig tegen
In Amsterdam zie ik heel veel Lynk & Co's rijden. Het is in ons gezin ook een 'running gag' om dan te zeggen: "hey een Lynk & Co". :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hjsanders1 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 20:29:
[...]

In mijn wijk in Utrecht heb ik drie verschillende Lynk & Co 01 gespot. Alleen zo ver oostelijk als bij Deventer nog niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syjq8ak
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 03-02-2023
Iemand enig idee hoe ik mijn 01 standaard kan laten starten en rijden op Pure?
Irritant dat hij steeds in Hybrid mode start, en bij het overschakelen langs power komt en de motor dus begint aan te slaan....
Dat duurt dan twee minuten, voordat Pure is geactiveerd.
Je kan na Power gelijk doorschakelen naar Pure, maar Power mode heeft al een seintje aan de motor gegeven waardoor deze aanslaat.
Hoe snel.je ook bent....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

syjq8ak schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:39:
Iemand enig idee hoe ik mijn 01 standaard kan laten starten en rijden op Pure?
Irritant dat hij steeds in Hybrid mode start, en bij het overschakelen langs power komt en de motor dus begint aan te slaan....
Dat duurt dan twee minuten, voordat Pure is geactiveerd.
Je kan na Power gelijk doorschakelen naar Pure, maar Power mode heeft al een seintje aan de motor gegeven waardoor deze aanslaat.
Hoe snel.je ook bent....
Hybride is de standaard rijmodus en zal altijd actief zijn als je de auto start. Pure als standaard instellen is niet mogelijk.

Bij het wijzigen van Hybrid naar Pure kom ik niet voorbij Power. Één keer shiften naar boven.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 1027889 op 15-12-2021 21:42 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ton_adam
Anoniem: 1027889 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:41:
[...]

Hybride is de standaard rijmodus en zal altijd actief zijn als je de auto start. Pure als standaard instellen is niet mogelijk.

Bij het wijzigen van Hybrid naar Pure kom ik niet voorbij Power. Één keer shiften naar boven.
Zo doe ik het ook inderdaad, naar boven shiften.

Een andere methode is, touch screen gebruiken. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtCaffran
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-05 10:29
Heeft er iemand een oplossing/workaround voor het niet real-time kunnen inzien van de huidige accu status bij opladen? Ik wil graag de auto verzetten als deze vol is maar dat is echt niet te doen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J03llV
Hoe werkt het betalen van het laden aan de paal met een dergelijke plug-in hybride wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sang-Drax of X
J03llV schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:59:
Hoe werkt het betalen van het laden aan de paal met een dergelijke plug-in hybride wagen?
Je betaalt via je eigen gekozen laadpas/app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J03llV
Sang-Drax of X schreef op woensdag 15 december 2021 @ 23:06:
[...]

Je betaalt via je eigen gekozen laadpas/app.
Aha, zitten daar nog verschillen tussen en welke zijn de meest gebruikte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthewtje
Anoniem: 1027889 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 21:41:
[...]

Als je rustig gas geeft in hybrid zal hij sowieso op elektromotor beginnen (als die niet leeg is). Als je dashboard al is "geladen/opgestart", kan je de Drive Mode button 2x omhoog klikken en zit je gelijk op Pure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthewtje
SgtCaffran schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:44:
Heeft er iemand een oplossing/workaround voor het niet real-time kunnen inzien van de huidige accu status bij opladen? Ik wil graag de auto verzetten als deze vol is maar dat is echt niet te doen zo.
Als je 'm hebt aangesloten en op slot doet, start het laden. Dan zie je na enkele seconden op de display hoe lang het ongeveer zal duren. Timertje zetten (of onthouden) en klaar is kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthewtje
J03llV schreef op woensdag 15 december 2021 @ 23:09:
[...]

Voor privé veelvoudig laden is volgensmij o.a. E-Flux een van de goedkoopste. 2,99 per maand abbonementskosten en dan betaal je alleen het tarief per kWh aan de laadpaal. Dat verschilt weer per laadpaal, kan je ook via de app (van o.a. E-Flux) in zien. Je kan zelf beetje googlen naar 'beste laadpas' of 'goedkoopste laadpas' e.d. om je eigen vergelijking en keuze te maken.

Voor privé weinig laden (minder dan 8x per maand aan de paal aansluiten) is een "gratis" laadpas zoals die van Shell Recharge beter. Dan betaal je ook het tarief per kWh uiteraard, maar het "abonnement" (lees: pasje) is gratis. Je betaalt vervolgens per 'aansluiting' 0,35 cent transactiekosten. 8 x 0,35 = 2,80 en dus goedkoper dan 2,99 per maand. Maar vooral met een PHEV zal je al vaker dan 8x per maand aan de laadpaal staan, dus kan je beter een abbonement nemen en de transactiekosten wegnemen.

Meeste laadpalen zijn minimaal 0,30-0,38 cent per kWh, enkele uitzonderingen hebben nog een lager tarief van 0,22-0,30 cent. Afhankelijk van hoeveel je nu voor je energie thuis betaalt, is dit in vele gevallen (in daltijd) goedkoper om dus met de granny te laden via een eigen stopcontact.

[ Voor 4% gewijzigd door matthewtje op 15-12-2021 23:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• midde036
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-11-2024
Drive Mode button 1x omhoog is bij mij Pure

• J03llV
matthewtje schreef op woensdag 15 december 2021 @ 23:37:
[...]

Voor privé veelvoudig laden is volgensmij o.a. E-Flux een van de goedkoopste. 2,99 per maand abbonementskosten en dan betaal je alleen het tarief per kWh aan de laadpaal. Dat verschilt weer per laadpaal, kan je ook via de app (van o.a. E-Flux) in zien. Je kan zelf beetje googlen naar 'beste laadpas' of 'goedkoopste laadpas' e.d. om je eigen vergelijking en keuze te maken.

Voor privé weinig laden (minder dan 8x per maand aan de paal aansluiten) is een "gratis" laadpas zoals die van Shell Recharge beter. Dan betaal je ook het tarief per kWh uiteraard, maar het "abonnement" (lees: pasje) is gratis. Je betaalt vervolgens per 'aansluiting' 0,35 cent transactiekosten. 8 x 0,35 = 2,80 en dus goedkoper dan 2,99 per maand. Maar vooral met een PHEV zal je al vaker dan 8x per maand aan de laadpaal staan, dus kan je beter een abbonement nemen en de transactiekosten wegnemen.

Meeste laadpalen zijn minimaal 0,30-0,38 cent per kWh, enkele uitzonderingen hebben nog een lager tarief van 0,22-0,30 cent. Afhankelijk van hoeveel je nu voor je energie thuis betaalt, is dit in vele gevallen (in daltijd) goedkoper om dus met de granny te laden via een eigen stopcontact.
Dank voor de uitgebreide uitleg! Dat zijn nog eens andere prijzen dan de 2 euro per liter!

Voor een volle batterij bij deze 01 betaal je dus 17.6 kWh x max 0.38 cent = €6.70 of de effectieve 14.1 kWh x Max 0.38 = €5.36?

• Oizo1981
J03llV schreef op donderdag 16 december 2021 @ 00:31:
[...]

Dank voor de uitgebreide uitleg! Dat zijn nog eens andere prijzen dan de 2 euro per liter!

Voor een volle batterij bij deze 01 betaal je dus 17.6 kWh x max 0.38 cent = €6.70 of de effectieve 14.1 kWh x Max 0.38 = €5.36?
Met laadverlies en voorverwarmen zit ik meestal tussen de 16.8 en 17.8 kWh voor een volle lading.

[ Voor 5% gewijzigd door Oizo1981 op 16-12-2021 08:24 ]

• juwlez
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 28-05 10:48
J03llV schreef op woensdag 15 december 2021 @ 23:09:
[...]

Zoek even tussen de forums op tweakers ;)

• Technomancer
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-12-2024
Als je dus thuis laadt via de granny dan betaal je volgens mij ongeveer 17 * 0,25 = 4,25 euro voor een volle accu. Daar kun je in theorie 70 km mee rijden ongeveer, maar in de praktijk is dit vaak een stuk minder. Toch is dat wel veel goedkoper dan benzine. Ik heb overigens al wel gemerkt dat mijn stroomverbruik flink duurder is geworden (ongeveer 30 euro meer) op de maandelijke afrekening sinds ik de 01 regelmatig aan het stopcontact hang, maar dat is logisch natuurlijk.

Wat ik me nog wel afvraag: stel je hangt de auto aan het begin van de avond aan de grannylader, dan is de accu ergens halverwege de nacht vol maar dan blijft ie nog een paar uur zitten totdat je hem eruit haalt. Kan dat kwaad? En blijft dat stroom kosten? Of zit er een soort slimmigheid in de meegeleverde grannykabel dat hij geen stroom meer verbruikt als de accu vol is? Of is het beter om het echt te timen en de kabel te verwijderen direct zodra de accu vol is? Misschien domme vraag hoor maar ik vroeg het me af :)

[ Voor 35% gewijzigd door Technomancer op 16-12-2021 11:19 ]

• Shovel87
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 30-05-2023
Technomancer schreef op donderdag 16 december 2021 @ 10:25:
Als je dus thuis laadt via de granny dan betaal je volgens mij ongeveer 17 * 0,25 = 4,25 euro voor een volle accu. Daar kun je in theorie 70 km mee rijden ongeveer, maar in de praktijk is dit vaak een stuk minder.
Tip:
Begin deze week toch wel echt 72 km op een accu rit gehaald (80% snelweg). Voordat ik weg ging heb ik eerst de auto voorverwarmd. Daarna de airco/fan/verwarming geheel uitgedaan. Dat scheelt dus enorm. Als ik de verwarming/airco wel aan laat staan tijdens het rijden, haal ik ongeveer 40 km.

• ButsMG
Shovel87 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:00:
[...]

Tip:
Begin deze week toch wel echt 72 km op een accu rit gehaald (80% snelweg). Voordat ik weg ging heb ik eerst de auto voorverwarmd. Daarna de airco/fan/verwarming geheel uitgedaan. Dat scheelt dus enorm. Als ik de verwarming/airco wel aan laat staan tijdens het rijden, haal ik ongeveer 40 km.
Ik heb zelf een aantal keer de ervaring dat de auto besluit op benzine te gaan rijden als de accu rond de 15% komt. Aangezien je dan toch nog een km of 10 zou moeten kunnen rijden, zou ik (als ik toch nog minder dan 10 te gaan heb), graag elektrisch blijven rijden ipv overschakelen op benzine. Ik heb dit nog niet helemaal uit weten te pluizen.

Ik heb wel eens geprobeerd dan terug te gaan naar 'Pure', maar die optie is dan niet meer beschikbaar.

• meermarco
Geven jullie je auto als je hem verhuurt helemaal gewassen en gezogen mee? of as is?

• Hollanda
Ik krijg net een email dat er geen servicekosten tot later in 2022 worden berekend vanwege de betamodus.

• Misterxx2
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-05 22:00
Hollanda schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:26:
Ik krijg net een email dat er geen servicekosten tot later in 2022 worden berekend vanwege de betamodus.
Om precies te zijn, deze e-mail gaat over het autodelen:

"[..] En aangezien we nog steeds in bètamodus zijn, brengen we tot later in 2022 geen servicekosten in rekening. Lees meer over autodelen via de onderstaande link."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meermarco
Die mail is vooral een opmaat naar WEL fees gaan berekenen :) (logisch ook)

• TiemenSoeteman
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-02 13:59
kezzza schreef op zondag 12 december 2021 @ 07:36:
[...]

Hoe heb je daar bericht van gekregen? Ik heb 29/11 aangemeld en mocht 7/12 bestellen. Sindsdien is het erg stil ☺️.

TiemenSoeteman schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:24:
[...]

Hoe heb je daar bericht van gekregen? Ik heb 29/11 aangemeld en mocht 7/12 bestellen. Sindsdien is het erg stil ☺️.
Even bellen met Lynk & Co wil soms helpen. Heb je gekozen voor aflevering in Amsterdam, Diemen of thuis?

• TiemenSoeteman
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 17-02 13:59
Anoniem: 1027889 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:26:
[...]

Even bellen met Lynk & Co wil soms helpen. Heb je gekozen voor aflevering in Amsterdam, Diemen of thuis?
Ophalen in Amsterdam. Prima te doen vanuit Haarlem. Dank voor de tip! Morgen even bellen.

TiemenSoeteman schreef op donderdag 16 december 2021 @ 19:47:
[...]

Ophalen in Amsterdam. Prima te doen vanuit Haarlem. Dank voor de tip! Morgen even bellen.
In Amsterdam doen ze maar paar afleveringen per dat dus wachttijd is langer dan in Diemen.

• hjsanders1
SgtCaffran schreef op woensdag 15 december 2021 @ 22:44:
Door de auto "actief" te maken door bijvoorbeeld de lichten te laten knipperen "ververst" de laadstatus. Helaas 1 van de vele bugs die nog steeds in auto en app zitten. Veel eigenaren schijnen dat echter niet zo erg te vinden....weinig noodzaak blijkbaar (dus) voor L&C om er wat aan te doen. Sinds ik de auto heb (begin september) zijn er al 5 iOS updates van de app geweest. Met welgeteld 1(!) verbetering (voor mij)......je kunt nu voorwarmen zonder (actief) te laden. Dat wil zeggen, de auto moet wel aan een laadkabel hangen.

Maar ja, vandaag het L&C het "lef" om delen als betatest te omschrijven en daarom nog geen fee (extra) te gaan heffen. Geen woord over het feit dat dat nog nooit zo gecommuniceerd is EN dat de potentiele opbrengsten van het delen worden misgelopen. Het blijft allemaal erg bijzonder zoals het benaderd & "opgelost" wordt. Ik vrees dat we voorlopig dus nog wel even met de diverse bugs geconfronteerd blijven.

• Hollanda
Als er een servicefee gerekend wordt zal je je huurprijs waarschijnlijk moeten verlagen 😉

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:29
Hollanda schreef op donderdag 16 december 2021 @ 20:20:
Als er een servicefee gerekend wordt zal je je huurprijs waarschijnlijk moeten verlagen 😉
Nja, met de verhogingen bij andere aanbieders, is Lynk en Co is wel erg prettig geprijsd, vooral voor langere ritten. Echter wil ik als lener graag een stabiele en betrouwbare dienst en mijn ervaring tot nu toe is anders.
Pagina: 1 ... 44 ... 175 Laatste

Let op:
Voor updates rondom leverdatums, bestellingen, etc. is er een apart topic: Het grote Lynk & Co 01 bestellingen topic.

Voor vragen over abonementen, zoals het opzeggen of overnemen daarvan, kan men hier terecht:
Het Lynk & Co Abonnement en overname Topic

Volgende onderwerpen moeten ook elders besproken worden:

Het grote "thuis laden van je EV" topic. / [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.